quote:De kernreactoren 5 en 6 van de centrale Fukushima I kampen met lichte temperatuurstijgingen. Dat meldde de woordvoerder van de Japanse regering dinsdag.
Eerder waren er nog geen problemen met reactoren 5 en 6. Wel deden zich sinds de zware aardbeving en de tsunami van afgelopen vrijdag vier explosies voor in andere reactoren van Fukushima I.
De koeling in de reactoren 1 en 3 zou inmiddels stabiel zijn. Hiervoor is zeewater gebruikt. Het is nog onduidelijk of dit ook gebeurt in reactor 2, waar zich dinsdagmorgen (lokale tijd) een explosie voordeed.
Niets is 100% veilig, maar 'zomaar los in de centrale leggen' is toch nog altijd veel minder veilig als het ergens off-site opslaan..quote:Op dinsdag 15 maart 2011 09:50 schreef Perrin het volgende:
[..]
Opslaan van kernafval is per definitie niet 100% veilig. En in dit geval duidelijk behoorlijk onveilig:
[..]
http://english.kyodonews.jp/news/
1 en 3 zijn stabiel, dat is ten minste nog een beetje goed nieuws.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 09:51 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ook problemen in laatste kernreactoren Fukushima
[..]
400 mSv? da's flink hoger dan de wereldwijd gemiddelde achtergrondstraling van 2.4 mSvquote:Op dinsdag 15 maart 2011 09:50 schreef matthijst het volgende:
Edano said radiation levels as of 10.22am (1222 AEDT) were 30 millisieverts between the No.2 and the No.3 reactors, 400 millisieverts near No.3 and 100 millisieverts near No.4.
quote:Op dinsdag 15 maart 2011 09:56 schreef mschol het volgende:
et gaat van kwaad naar erger, als ik zo de laatste 30 reactie's doorneem?
daar lijkt het wel op ja.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 09:56 schreef Heinekenfreak het volgende:
* twitter *
@REUTERSFLASH: Fukushima spent fuel pool at reactor #4 may be boiling. Water level falling -Kyodo
Ja hoor, dat kon er ook nog wel bijquote:Op dinsdag 15 maart 2011 09:56 schreef Heinekenfreak het volgende:
* twitter *
@REUTERSFLASH: Fukushima spent fuel pool at reactor #4 may be boiling. Water level falling -Kyodo
Toen ik gister keek stond'ie op 13.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 02:44 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Toen ik een uurtje geleden keek was hij nog 20,3 ofzo. Maar ik heb eerlijk gezegd geen idee wanneer het kritisch wordt
Dan moet eerst de handel wel gekoeld zijn hé.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 10:03 schreef The_Avatar het volgende:
Geen mogelijkheid voor een sarcofaag net als tjernobyl?
Wat zijn acceptabele waardes? 0? Of hoe moet ik dit zien?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 10:12 schreef Heinekenfreak het volgende:
Link naar stream van een geigerteller 10 km ten noorden van tokyo, 200km ten zuiden van Fukushima.
http://www.ustream.tv/channel/geiger-counter-chiba
ik las net iets van 20 = ok <100 = kut <100=omgwtfquote:Op dinsdag 15 maart 2011 10:13 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Wat zijn acceptabele waardes? 0? Of hoe moet ik dit zien?
Hij sprong net van 0,22 mSv naar 0,41 mSvquote:Op dinsdag 15 maart 2011 10:13 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Kleine sprongetjes zeggen niets volgens mij.quote:
Quote van wiki:quote:Op dinsdag 15 maart 2011 10:13 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Wat als ze het als chernobyl aanpakken?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 10:07 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dan moet eerst de handel wel gekoeld zijn hé.
Oja scherp!quote:Op dinsdag 15 maart 2011 10:22 schreef Perrin het volgende:
Let op 't verschil tussen micro en milli (micro = 1/1000 van milli), die geigerteller geeft zo te zien microSievert/uur aan..
0,20 microSievert per uur is een gemiddelde achtergrondstraling..
Nou lekker, die muren kunnen dus ook niks hebbenquote:Op dinsdag 15 maart 2011 10:24 schreef TheSeeker_NL het volgende:
Japan nuclear safety agency: Two 8-metre holes in wall of Fukushima No.4 outer building after blast
Dit is foute boel, ik kan maar een conclusie trekken: de containment bij de reactoren is verbrokenquote:Op dinsdag 15 maart 2011 10:26 schreef Darklight het volgende:
Radiation levels rise in Russian city of Vladivostok, 500 miles northwest of Japanese nuclear plant, but stay within normal levels - Reuters
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |