ik las net iets van 20 = ok <100 = kut <100=omgwtfquote:Op dinsdag 15 maart 2011 10:13 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Wat zijn acceptabele waardes? 0? Of hoe moet ik dit zien?
Hij sprong net van 0,22 mSv naar 0,41 mSvquote:Op dinsdag 15 maart 2011 10:13 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Kleine sprongetjes zeggen niets volgens mij.quote:
Quote van wiki:quote:Op dinsdag 15 maart 2011 10:13 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Wat als ze het als chernobyl aanpakken?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 10:07 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dan moet eerst de handel wel gekoeld zijn hé.
Oja scherp!quote:Op dinsdag 15 maart 2011 10:22 schreef Perrin het volgende:
Let op 't verschil tussen micro en milli (micro = 1/1000 van milli), die geigerteller geeft zo te zien microSievert/uur aan..
0,20 microSievert per uur is een gemiddelde achtergrondstraling..
Nou lekker, die muren kunnen dus ook niks hebbenquote:Op dinsdag 15 maart 2011 10:24 schreef TheSeeker_NL het volgende:
Japan nuclear safety agency: Two 8-metre holes in wall of Fukushima No.4 outer building after blast
Dit is foute boel, ik kan maar een conclusie trekken: de containment bij de reactoren is verbrokenquote:Op dinsdag 15 maart 2011 10:26 schreef Darklight het volgende:
Radiation levels rise in Russian city of Vladivostok, 500 miles northwest of Japanese nuclear plant, but stay within normal levels - Reuters
De gevolgen van straling vallen reuze mee. De liquidators bij Tsjernobyl stonden bloot aan 6000 mSv. Het is echter geen lineaire schaal, onder een bepaalde grens lijkt je lichaam straling prima te kunnen handelen.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 10:23 schreef Heinekenfreak het volgende:
Als ik zo die waarden lees ga ik mij toch echt zorgen maken als die langer dan 10 minuten rond de 1,0 waarde zou zijn.
Op dit moment fluctueert de waarde van normaal naar iets verhoogd af en toe.( voor nederlanders een jaardosis)
Het enige wat ik dan niet weet is of ik dit een normale waarde is voor Japan?
Iemand die hier verduidelijking in kan geven?
geen idee hoe lang een wolkje radioactive stoom blijft hangen, maar misschien is dat het?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 10:29 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Dit is foute boel, ik kan maar een conclusie trekken: de containment bij de reactoren is verbroken
Bron? Er zijn sinds Tsjernobyl amper meer kanker gevallen ontdekt in de directe regio ten opzichte van controle groepen ver van de plek des onheils. Men doet heel angstig tegenover een verhoging van straling, maar je lichaam kan het echt heel goed hebben.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 10:35 schreef Noz het volgende:
Herstellen my ass... Er is niet voor niets zoveel kanker tot ver over de wereld sinds ongeveer 15 jaar na Tsjernobyl. Dit is destijds ook exact zo voorspelt en geen haan die dit meer aan elkaar linkte totdat er een nieuwe nucleaire ramp dreigt (en nee ik link de omvang van en situatie in Japan zeker niet direct aan Tsjernobyl).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |