het is klaar.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 03:13 schreef Rumille het volgende:
Iemand een korte samenvatting van de ontwikkelingen van de afgelopen uren?
Heb de OP geüpdatet.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 03:13 schreef Rumille het volgende:
Iemand een korte samenvatting van de ontwikkelingen van de afgelopen uren?
volgende stap is dus die cirkel ook evacueren neem ik aan.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 03:15 schreef eleusis het volgende:
Nieuw advies voor bewoners van 20km tot 30km vanaf Daiichi-centrale: binnen blijven, ramen gesloten houden, zet ventilatie uit.
Nee, dit is echt zo'n beetje het worst case scenario voor een moderne kerncentrale. Ik verwacht geen Chernobyl, maar het is bijzonder ernstig.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 03:16 schreef Rumille het volgende:
Ah, bedankt.
Maar 't lijkt dus relatief mee te vallen?
gaat door....heb het afgekniptquote:New blast shakes nuclear plant
Sendai, Japan (CNN) -- Rescue workers scoured tangled and displaced piles of debris Tuesday, searching for survivors, as crews struggled to keep control at a damaged nuclear plant on the fifth day of the developing disaster in Japan.
Friday's 9.0-magnitude earthquake and the ensuing tsunami killed thousands, based on official and Japanese media reports, but an exact accounting of the disaster remains hidden beneath widespread damage that rescuers are only beginning to unearth.
The confirmed death toll, growing every few hours, reached 2,414 on Tuesday. But that didn't account for the thousands of bodies Japan's Kyodo News Agency said had been found in the Miyagi Prefecture on Japan's northeast coast. The number of dead is expected to rise as rescuers reach more hard-hit areas.
At least 3,118 people were still missing Tuesday, the National Police Agency said. Public broadcaster NHK reported that 450,000 people were living in shelters.
Leaving messages for loved ones in Japan Japan's recovery will take years Chaos as quake hits
Gallery: Japan begins road to recovery
At the same time, officials are fighting to contain a nuclear emergency. The earthquake and tsunami led to problems at three of the country's nuclear power plants.
An "explosive impact" occurred Tuesday morning at the No. 2 reactor at the Fukushima Daiichi nuclear power plant in northeastern Japan, a day after a hydrogen explosion rocked another reactor, the plant's owner said. Pressure readings indicated some damage to the No. 2 reactor's suppression pool, a donut-shaped reservoir at the base of the reactor containment vessel.
An explosion in a building housing the No. 3 reactor at the Fukushima Daiichi plant injured 11 workers Monday. A similar explosion over the weekend occurred in the No. 1 reactor.
Yukio Edano, Japan's chief Cabinet secretary, said he could not rule out the possibility of a meltdown at all three troubled reactors. While sea water was being pumped into the reactors in an effort to prevent further damage, "It cannot necessarily be called a stable situation," Edano said early Tuesday.
In Tokyo, where many trains were not running or were severely delayed because of power outages, residents worried about the threat of more aftershocks as they started their workweek Monday.
"It didn't really feel safe going to an empty office," said Tokyo resident Mia Moore, citing the ongoing tremors that continue to rattle the city every few hours. "People want to stay with their families at this time to recover, really. It's quite exhausting feeling so nervous all the time. I think people want to get back to normality as soon as they can."
But normalcy seems a distant memory across the hardest-hit region of Japan. NHK, citing police and disaster management officials, reported that 63,000 buildings had been damaged, more than 6,000 of them obliterated.
In Miyagi Prefecture, rescue workers sifted through mountains of debris, and hope for survivors appeared to dim.
In the Sendai area, where buildings were disintegrated by rushing water within seconds during the tsunami, a bizarre mix of sport-utility vehicles, cabinets, sofas, a taxi and a doll were heaped in a pile outside the remnants of a house.
Waarom specifiek voor een moderne centrale?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 03:19 schreef eleusis het volgende:
Nee, dit is echt zo'n beetje het worst case scenario voor een moderne kerncentrale.
Dat zullen de Japs ons niet vertellen.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 03:20 schreef NorthernStar het volgende:
Hoge kans dat #2 reactor zelf ook gescheurd is dus, niet alleen dat containment vat.
Modern? Het is toch een hartstikke oude centrale?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 03:19 schreef eleusis het volgende:
[..]
Nee, dit is echt zo'n beetje het worst case scenario voor een moderne kerncentrale. Ik verwacht geen Chernobyl, maar het is bijzonder ernstig.
Als je jaren 70 modern noemt, kan het wel.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 03:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Modern? Het is toch een hartstikke oude centrale?
Omdat de designkenmerken ertegen zouden moeten beschermen dat de kern hyperkritisch wordt, omdat de reactie op een gegeven moment beperkt gaat worden door stoomvorming (het vloeibaar water is een noodzakelijke moderator).quote:Op dinsdag 15 maart 2011 03:21 schreef Bolkesteijn het volgende:
Waarom specifiek voor een moderne centrale?
reactor 4 staat nu in de fik. We dachten dat 4 tot 6 al dagen veilig waren...quote:Op dinsdag 15 maart 2011 03:16 schreef Rumille het volgende:
[..]
Ah, bedankt.
Maar 't lijkt dus relatief mee te vallen?
Hij houdt het op "high probability".quote:Op dinsdag 15 maart 2011 03:21 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Dat zullen de Japs ons niet vertellen.
Kamikazi's![]()
Je hebt er wederom gelijk, TSquote:Op dinsdag 15 maart 2011 03:23 schreef eleusis het volgende:
[..]
Omdat de designkenmerken ertegen zouden moeten beschermen dat de kern hyperkritisch wordt, omdat de reactie op een gegeven moment beperkt gaat worden door stoomvorming (het vloeibaar water is een noodzakelijke moderator). Dit zou volgens de huidige consensus een Chernobyl-scenario moeten voorkomen waarbij zeer snel de kern grotendeels verdampt en in vuur opgaat, met significante gezondheidseffecten over een grote afstand.
Wat niet wegneemt dat het nog een stuk erger kan worden dan het nu is. En alles zal er van afhangen hoe de technici de absurd lastige klus kunnen klaren om de reactor koel te houden onder gevaarlijke omstandgheden.
Als dit in een film zou gebeuren, zou het haast niet meer geloofwaardig zijn.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 03:28 schreef rubbereend het volgende:
Ik heb het gevoel dat die mannen daar staan te jongleren en dat er steeds een bal bijgegooid wordt alsin een reactor die problemen geeft. En ze staan nu met vier reactoren te jongleren
Hij is oud, maar ik bedoel eigenlijk: het is geen Sovjet-stijl (RBMK) reactor die in dit soort situaties compleet de lucht in gaat en een radioactieve wolk veroorzaakt.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 03:22 schreef Tijn het volgende:
Modern? Het is toch een hartstikke oude centrale?
Vertel ?!quote:Op dinsdag 15 maart 2011 03:38 schreef Salvad0R het volgende:
Ik krijg berichten binnen dat reactor #4 ook is geëxplodeerd.
Significante radioactieve besmetting van een groot gebied. Hoe erg, hoe ver, kan ik niet voorspellen. Als Murphy bezig blijft, misschien wel verder dan de geëvacueerde zone. Langdurige verplichte evacuatie. Misschien wel een deel van het gebied dat voor lange tijd afgesloten wordt.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 03:34 schreef Geerd het volgende:
Wat is nou het ergste wat er kan gebeuren en over een hoe groot gebied praat je dan?
Die staat in de fik inderdaad. Daar schijnt het gevaar vooral van de spent fuel te komen die ook niet meer goed gekoeld worden en deels boven water liggen.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 03:38 schreef Salvad0R het volgende:
Ik krijg berichten binnen dat reactor #4 ook is geëxplodeerd.
Heeel klein beetje.quote:
quote:Op dinsdag 15 maart 2011 03:41 schreef Salvad0R het volgende:
government order
1. 60km (37mile) evacuation
2. close all windows and seal
Zal wellicht te maken hebben met het feit dat alles plat ligt, geen vervoer, geen aanvoer van voeding e.d.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 03:25 schreef Salvad0R het volgende:
Nog maar een keer, voor iedereen met familie in Japan:
(Reuters) - France urges citizens to leave Tokyo area
http://www.reuters.com/ar(...)dUSTRE72C21G20110313
hm... echt rooskleurig is het niet.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 03:41 schreef Salvad0R het volgende:
government order
Denk ik ook niet. De premier gaf al aan dat er nu wel stralingsniveaus zijn gemeten die schadelijk zijn voor de gezondheid. Voorheen ging het om minimale lekken. Niveau 5 is nu bereikt, hoger zou zomaar kunnen tenzij álles vanaf nu goed gaat.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 03:45 schreef NorthernStar het volgende:
Denk dat het inmiddels geen level 4 meer is.
Niet alles ligt plat, als je in technische termen wilt spreken:quote:Op dinsdag 15 maart 2011 03:46 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Zal wellicht te maken hebben met het feit dat alles plat ligt, geen vervoer, geen aanvoer van voeding e.d.
met plat bedoelde ik vervoer, economie.. niet tsunami-plat.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 03:49 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Niet alles ligt plat, als je in technische termen wilt spreken:
http://www.zie.nl/video/t(...)dbeving/m1gz0u5fb1qm
Ja dat kan kloppen maar volgens mij is er alles in het westen en zuiden van het land nog heel gelukkig.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 03:51 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
met plat bedoelde ik vervoer, economie.. niet tsunami-plat.
hmja, da's pas echt vergezochtquote:Op dinsdag 15 maart 2011 03:53 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Ja dat kan kloppen maar volgens mij is er alles in het westen en zuiden van het land nog heel gelukkig.
Dus iedereen maar vanuit Tokio en omgeving naar het westen verhuizen?
CNN meldt 30km ó.Óquote:Op dinsdag 15 maart 2011 03:41 schreef Salvad0R het volgende:
government order
Sorryquote:Op dinsdag 15 maart 2011 03:55 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
hmja, da's pas echt vergezocht
Goed om te zienquote:Op dinsdag 15 maart 2011 03:56 schreef rubbereend het volgende:
http://www.ustream.tv/cha(...)A6%E3%83%B3%E3%82%BF
Is nu al een tijdje stabiel rond de 22.03
Evacuatie tot 20km (al sinds 2 dagen), binnen blijven tot 30km.quote:
Die mensen weten echt niet waar ze het over hebben eh, die zogenoemde 'experts' Want elk iedere bericht lijkt een of andere vroegere tegen te spreken.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 03:57 schreef eleusis het volgende:
[..]
Evacuatie tot 20km (al sinds 2 dagen), binnen blijven tot 30km.
Dus de straal diameter is dan dus 60? rightquote:
Dat had ik ook gehoord in de vertaling.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 03:57 schreef eleusis het volgende:
[..]
Evacuatie tot 20km (al sinds 2 dagen), binnen blijven tot 30km.
Ze kunnen misschien hun lokale meth cook proberen, die heeft jodium genoeg.quote:One leading supplier, Anbex Inc., quickly sold out of its supply of more than 10,000 14-tablet packages on Saturday, said Alan Morris, president of the Williamsburg, Va., company.
He said the closely held firm was getting about three orders a minute for $10 packages of its Iosat pills, up from as few as three a week normally.
"Those who don't get it are crying. They're terrified," said Mr. Morris.
Hebben ook bewoners aan de oostkust van de VS dit nodig?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 04:00 schreef meth1745 het volgende:
Leveranciers van kaliumjodide in de VS hebben haast geen voorraad meer.
[..]
Ze kunnen misschien hun lokale meth cook proberen, die heeft jodium genoeg.
De officiele berichten zijn steeds eenduidig geweest. Het zijn de media die ermee aan de haal gaan. En spraakverwarring.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 03:59 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Die mensen weten echt niet waar ze het over hebben eh, die zogenoemde 'experts' Want elk iedere bericht lijkt een of andere vroegere tegen te spreken.
Of ze nemen de bevolking opzettelijk te grazen - dat kan ook.
Het lijkt mij dat de uploader van het youtubefilmpje Japanner is, of Japans kan, en die getallen heeft overgenomen van het Japanse nieuws.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 03:59 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Die mensen weten echt niet waar ze het over hebben eh, die zogenoemde 'experts' Want elk iedere bericht lijkt een of andere vroegere tegen te spreken.
Of ze nemen de bevolking opzettelijk te grazen - dat kan ook.
Mensen in de VS hebben dit helemaal niet nodig. Vermoed ik...quote:Op dinsdag 15 maart 2011 04:02 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Hebben ook bewoners aan de oostkust van de VS dit nodig?
Of kan het hen niet raken?
Eh, hoezo 60?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 03:59 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Dus de straal is dan dus 60? right
Nee toch, ivm met dat kaartje over de "Fallout"quote:Op dinsdag 15 maart 2011 04:04 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Mensen in de VS hebben dit helemaal niet nodig. Vermoed ik...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |