Door je PI denk ik steeds dat je goed nieuws post.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 08:41 schreef DutchErrorist het volgende:
0738: More on the fire at a spent fuel pond at Fukushima: It is at the number 4 reactor and "radioactivity is being released directly into the atmosphere", AFP quotes the IAEA as saying
Sorryquote:Op dinsdag 15 maart 2011 08:53 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Door je PI denk ik steeds dat je goed nieuws post.
De problemen komen niet door een kettingreactie maar door een gezamelijke oorzaak. Dat is heel wat anders.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 08:56 schreef Dance99Vv het volgende:
klinkt daar echt als een kettingreactie ......1>2>3>4? maar goed dat er geen 10 staan daar>
Tja Finland heeft nogal veel overlast gehad van de vorige kernramp. Vandaar dat ze ongelofelijk huiverig zijn... We wachten maar af.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 09:06 schreef Dance99Vv het volgende:
die finnen werden voor gek verklaard maar hadden het goed...
De blast van nr 3 werd wel even als oorzaak genoemd als het falen van de koeling van nr 2...maar daar heb ik sindsdien in die bewoordingen niets meer over gehoord.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 09:09 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
De problemen komen niet door een kettingreactie maar door een gezamelijke oorzaak. Dat is heel wat anders.
jaquote:Op dinsdag 15 maart 2011 09:25 schreef Denettemeneer het volgende:
Ben ik nog steeds een mongool als ik zeg dat de japanse persvoorlichters de boel hebben afgezwakt..?
Zal wel een logistiek en financiëel voordeel hebben , ongetwijfeld.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 09:26 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Ik vind het best waanzin om die dingen te bouwen...en dan zo dicht op elkaar? Maar daar zal vast weer een reden voor zijn?
Tot nu toe, ondanks de chaos, is er een vrij duidelijk beeld wat er aan de hand is. Je bent een van de velen die angstig langs de zijlijn staan te schreeuwen over de boze overheid. Terwijl de Japanse overheid juist met man en macht werkt om deze situatie beheersbaar te krijgen.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 09:25 schreef Denettemeneer het volgende:
Ben ik nog steeds een mongool als ik zeg dat de japanse persvoorlichters de boel hebben afgezwakt..?
quote:Op dinsdag 15 maart 2011 09:26 schreef fotostarter het volgende:
Ik las net ergens dat 4 en 5, of 5 en 6 in problemen waren? Er zijn er toch maar 4 ? Of ben ik nog niet wakker
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bovenstaande foto. Rechts op de achtergrond staan 5 & 6![]()
Het meeste personeel is daar al geevacueerd. Slechts een crisisteam probeert de overige reactoren koel te houden daarzo om nog erger te voorkomen, en dat is idd niet bepaald goed voor hun gezondheid.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 09:30 schreef Scrummie het volgende:
Komt er ook een punt waarbij ze zeggen: mensen in de centrale, ga er weg, dit is niet veilig meer en jullie kunnen sterven hieraan. Of is het vechten tot het bittere eind van jezelf?
Als ze die laatste mensen weghalen, zal er een meltdown plaatshebben en zijn de gevolgen (potentieel) desastreus. Ik ben daarom bang dat deze mensen tot het bittere eind moeten en zullen doorgaan om de boel in de hand te houden.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 09:30 schreef Scrummie het volgende:
Komt er ook een punt waarbij ze zeggen: mensen in de centrale, ga er weg, dit is niet veilig meer en jullie kunnen sterven hieraan. Of is het vechten tot het bittere eind van jezelf?
Lijkt me dat de mensen in de centrale zullen blijven vechten tot er niets meer te doen valt en dat tegen die tijd ze al dodelijk besmet zijn en het gebied niet meer mogen verlaten.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 09:30 schreef Scrummie het volgende:
Het laatste denk ik. Ben bang dat ze al veel te veel straling hebben opogelopen en dat ze niet heel lang meer hebben..quote:Op dinsdag 15 maart 2011 09:30 schreef Scrummie het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |