Denk ik ook niet. De premier gaf al aan dat er nu wel stralingsniveaus zijn gemeten die schadelijk zijn voor de gezondheid. Voorheen ging het om minimale lekken. Niveau 5 is nu bereikt, hoger zou zomaar kunnen tenzij álles vanaf nu goed gaat.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 03:45 schreef NorthernStar het volgende:
Denk dat het inmiddels geen level 4 meer is.

Niet alles ligt plat, als je in technische termen wilt spreken:quote:Op dinsdag 15 maart 2011 03:46 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Zal wellicht te maken hebben met het feit dat alles plat ligt, geen vervoer, geen aanvoer van voeding e.d.

met plat bedoelde ik vervoer, economie.. niet tsunami-plat.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 03:49 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Niet alles ligt plat, als je in technische termen wilt spreken:
http://www.zie.nl/video/t(...)dbeving/m1gz0u5fb1qm

Ja dat kan kloppen maar volgens mij is er alles in het westen en zuiden van het land nog heel gelukkig.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 03:51 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
met plat bedoelde ik vervoer, economie.. niet tsunami-plat.

hmja, da's pas echt vergezochtquote:Op dinsdag 15 maart 2011 03:53 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Ja dat kan kloppen maar volgens mij is er alles in het westen en zuiden van het land nog heel gelukkig.
Dus iedereen maar vanuit Tokio en omgeving naar het westen verhuizen?

CNN meldt 30km ó.Óquote:Op dinsdag 15 maart 2011 03:41 schreef Salvad0R het volgende:
government order
1. 60km (37mile) evacuation
2. close all windows and seal

Sorryquote:Op dinsdag 15 maart 2011 03:55 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
hmja, da's pas echt vergezocht

Goed om te zienquote:Op dinsdag 15 maart 2011 03:56 schreef rubbereend het volgende:
http://www.ustream.tv/cha(...)A6%E3%83%B3%E3%82%BF
Is nu al een tijdje stabiel rond de 22.03

Evacuatie tot 20km (al sinds 2 dagen), binnen blijven tot 30km.quote:

Die mensen weten echt niet waar ze het over hebben eh, die zogenoemde 'experts' Want elk iedere bericht lijkt een of andere vroegere tegen te spreken.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 03:57 schreef eleusis het volgende:
[..]
Evacuatie tot 20km (al sinds 2 dagen), binnen blijven tot 30km.

Dus de straal diameter is dan dus 60? rightquote:
Dat had ik ook gehoord in de vertaling.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 03:57 schreef eleusis het volgende:
[..]
Evacuatie tot 20km (al sinds 2 dagen), binnen blijven tot 30km.

Ze kunnen misschien hun lokale meth cook proberen, die heeft jodium genoeg.quote:One leading supplier, Anbex Inc., quickly sold out of its supply of more than 10,000 14-tablet packages on Saturday, said Alan Morris, president of the Williamsburg, Va., company.
He said the closely held firm was getting about three orders a minute for $10 packages of its Iosat pills, up from as few as three a week normally.
"Those who don't get it are crying. They're terrified," said Mr. Morris.

Hebben ook bewoners aan de oostkust van de VS dit nodig?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 04:00 schreef meth1745 het volgende:
Leveranciers van kaliumjodide in de VS hebben haast geen voorraad meer.
[..]
Ze kunnen misschien hun lokale meth cook proberen, die heeft jodium genoeg.

De officiele berichten zijn steeds eenduidig geweest. Het zijn de media die ermee aan de haal gaan. En spraakverwarring.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 03:59 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Die mensen weten echt niet waar ze het over hebben eh, die zogenoemde 'experts' Want elk iedere bericht lijkt een of andere vroegere tegen te spreken.
Of ze nemen de bevolking opzettelijk te grazen - dat kan ook.

Het lijkt mij dat de uploader van het youtubefilmpje Japanner is, of Japans kan, en die getallen heeft overgenomen van het Japanse nieuws.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 03:59 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Die mensen weten echt niet waar ze het over hebben eh, die zogenoemde 'experts' Want elk iedere bericht lijkt een of andere vroegere tegen te spreken.
Of ze nemen de bevolking opzettelijk te grazen - dat kan ook.

Mensen in de VS hebben dit helemaal niet nodig. Vermoed ik...quote:Op dinsdag 15 maart 2011 04:02 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Hebben ook bewoners aan de oostkust van de VS dit nodig?
Of kan het hen niet raken?

Eh, hoezo 60?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 03:59 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Dus de straal is dan dus 60? right

Nee toch, ivm met dat kaartje over de "Fallout"quote:Op dinsdag 15 maart 2011 04:04 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Mensen in de VS hebben dit helemaal niet nodig. Vermoed ik...

Geen grap bedoeld maar 2x de helft.quote:

Dat is ook mijn mening. Maar het is ook een complexe situatie.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 04:04 schreef Odysseuzzz het volgende:
De officiele berichten zijn steeds eenduidig geweest. Het zijn de media die ermee aan de haal gaat. En spraakverwarring.

Jij ook. Ik ga ook onder zeil.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 04:10 schreef eleusis het volgende:
[..]
Dat is ook mijn mening. Maar het is ook een complexe situatie.
Ik wens iedereen een goede nachtrust en de Japanners in en om de centrale heel veel succes.

Truste allemaal
 Truste allemaal

Wat is trouwens de lol van het meten met een Geigerteller op 250 kilometer afstand? Als er wat gebeurd zou het minstens enkele uren moeten duren voordat het uberhaupt zichtbaar kan zijn op de meter in Tokio.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 04:07 schreef truepositive het volgende:
Tokyo counter gaat rustiger dan eerder gelukkig, maar ik blijf hem volgen.

Nulmeting is belangrijkquote:Op dinsdag 15 maart 2011 04:12 schreef Bolkesteijn het volgende:
Wat is trouwens de lol van het meten met een Geigerteller op 250 kilometer afstand? Als er wat gebeurd zou het minstens enkele uren moeten duren voordat het uberhaupt zichtbaar kan zijn op de meter in Tokio.
 Paar keer meten, weet je de steekproefvariantie, kun je hypotheses testen!
 Paar keer meten, weet je de steekproefvariantie, kun je hypotheses testen!

Er staan in ieder geval Koreaanse tekens in beeld.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 04:04 schreef Salvad0R het volgende:
Hopelijk is er een Japanner hier in de buurt die het kan vertalen voor ons, want ben ook wel benieuwd of die uploader ons een oor aannaait.

Dan heeft het geen zin om op een plek te meten, dan moet je juist in een aantal plekken in Tokio meten.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 04:13 schreef eleusis het volgende:
[..]
Nulmeting is belangrijkPaar keer meten, weet je de steekproefvariantie, kun je hypotheses testen!

RT geeft dingen toch een ander sausje.quote:

Onzin mijns inziens, het is goed om dingen van meerdere kanten te zien...maar ze doen maar wat graag vaag waarmee ze op gevoelens inspelen. Niet alleen vandaag.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 05:04 schreef truepositive het volgende:
RT is een van beste MSM bronnen die er is dus ik weet het niet

Alles goed en wel, maar het is niet alsof radioactiviteit van stofdeeltjes buiten die 30 km zone opeens niet meer bestaat. Dat Russia Today aangeeft dat Japanners beter hun ramen dicht kunnen houden lijkt me niet meer dan een goed advies.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 05:05 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Onzin mijns inziens, het is goed om dingen van meerdere kanten te zien...maar ze doen maar wat graag vaag waarmee ze op gevoelens inspelen. Niet alleen vandaag.

Als je (zoals die verslaggever) iemand parafraseert moet je gewoon goed doen.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 05:23 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Alles goed en wel, maar het is niet alsof radioactiviteit van stofdeeltjes buiten die 30 km zone opeens niet meer bestaat. Dat Russia Today aangeeft dat Japanners beter hun ramen dicht kunnen houden lijkt me niet meer dan een goed advies.
Het bagatelliseren van zeer reële gevaren voor de volksgezondheid is in mijn ogen op zijn minst onverantwoordelijk. Het gaat hier om mensenlevens. Zo maakte ik vanmiddag mee in deze reeks dat mijn posts betreffende het advies van Franse ambassades aan hun burgers om Tokio te ontvluchten "topicverneukend" was, en ik moest maar "oprotten naar BNW" en dat soort ongein... Dat soort mensen verdienen een fluim spuug in hun beta-mannen gezicht, met hun lafhartige volgzaamheid van elk stukje overheidspropaganda wat ze voorgeschoteld krijgen.

op die pagina staat daar niets over?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 06:58 schreef Odysseuzzz het volgende:
Kan iemand even bevestigen of ze Tokio 22 x normaal meten? volgens NHK World verslag?
En wat wat betekent dat? :/
http://www3.nhk.or.jp/nhkworld/

Video stream aan de rechter kant van de pagina.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 07:06 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
op die pagina staat daar niets over?

sorry, heb geen WindowsMediaPlayerquote:Op dinsdag 15 maart 2011 07:07 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Video stream aan de rechter kant van de pagina.

danquote:Op dinsdag 15 maart 2011 07:07 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
sorry, heb geen WindowsMediaPlayer

quote:In de lucht zijn radioactief jodium en cesium aangetroffen. Volgens een gemeentefunctionaris is dinsdag tussen 10 en 11 uur (plaatselijke tijd) een stralingsdosis van 0,809 microsievert gemeten; dat is twintig keer hoger dan maandag.
Thanks. Nu maar hopen dat het minder wordt...hoewel ik ook niet weet hoe schadelijk dat zou zijn.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 07:29 schreef du_ke het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)adioactiviteit.dhtml

Ze zijn volgens de laatste officiele berichten nog steeds water aan het toevoegen dus er is zeker hoop.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 07:53 schreef Scrummie het volgende:
Is dit al breaking news of nog steeds hopelijk containable?

Handig van die gast, in een situatie als deze het toch al niet hoge vertrouwen in de overheid nog verder ondermijnen. Alsof er op het moment geen belangrijkere zaken zijn dan met je vingertje naar de schuldige wijzen.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 08:26 schreef DutchErrorist het volgende:
Philip White, of the Citizens' Nuclear Information Center in Tokyo, tells the BBC he honours the courage of some 50 workers remaining in the nuclear plant, saying they are risking their lives by exposing themselves to what are conceivably very high doses of radiation. Says the authorities' unwillingess to listen to past advice about the dangers of quakes and tsunami has led to this situation, and they should have taken these well-founded critiques seriously.
BBC

Ja dat ding is lek waarschijnlijk. Dus krijgt men hem niet meer onder druk en voldoende gevuld met water.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 08:25 schreef maartena het volgende:
Japan heeft nu een no-fly zone ingesteld rondom het gebied.... vanuit reactor #2 komt nu aardig wat radioactieve straling (en dus radioactief besmette deeltjes) vrij.

4, 5 en 6 zijn inderdaad "koud", die zijn uitgezet voor groot onderhoud..... maar er zit nog wel gebruikte brandstof (ofwel: kernafval) in reactor 4. Er is dan wel geen reactie, en geen enkele kans op een meltdown, maar als de reactor ontploft of breekt, dan heb je alsnog troep. Die brand is trouwens alweer uit.... ik kan me voorstellen dat de focus nu op 1, 2 en 3 ligt. Hoe 4 - die dan wel weer pal naast 3 ligt - een brand kreeg te verduren is me nog niet duidelijk.quote:

/crosspostquote:
De brand in reactor 4 is veroorzaakt door oude brandstofstaven.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 @ 04:31 schreef SLUWE_VOS het volgende:
[..]
Nee het is ook voor mij onduidelijk! It beats me. "The used spent fuel......"? De gelekte brandstof van de diesel generatoren die het vervolgens niet deden?
Dit had nooit mogen hebben kunnen gebeuren.quote:And Mr Edano later said there was also an explosion which started a fire at the number-four reactor.
Although the number-four reactor was shut for maintenance when the quake and tsunami struck last Friday, "spent nuclear fuel in the reactor heated up, creating hydrogen and triggered a hydrogen explosion".
He said radioactive substances were leaked along with the hydrogen.
bron

Door je PI denk ik steeds dat je goed nieuws post.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 08:41 schreef DutchErrorist het volgende:
0738: More on the fire at a spent fuel pond at Fukushima: It is at the number 4 reactor and "radioactivity is being released directly into the atmosphere", AFP quotes the IAEA as saying

>
  >  

Sorryquote:Op dinsdag 15 maart 2011 08:53 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Door je PI denk ik steeds dat je goed nieuws post.

De problemen komen niet door een kettingreactie maar door een gezamelijke oorzaak. Dat is heel wat anders.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 08:56 schreef Dance99Vv het volgende:
klinkt daar echt als een kettingreactie ......1>2>3>4? maar goed dat er geen 10 staan daar>

Tja Finland heeft nogal veel overlast gehad van de vorige kernramp. Vandaar dat ze ongelofelijk huiverig zijn... We wachten maar af.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 09:06 schreef Dance99Vv het volgende:
die finnen werden voor gek verklaard maar hadden het goed...

De blast van nr 3 werd wel even als oorzaak genoemd als het falen van de koeling van nr 2...maar daar heb ik sindsdien in die bewoordingen niets meer over gehoord.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 09:09 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
De problemen komen niet door een kettingreactie maar door een gezamelijke oorzaak. Dat is heel wat anders.

jaquote:Op dinsdag 15 maart 2011 09:25 schreef Denettemeneer het volgende:
Ben ik nog steeds een mongool als ik zeg dat de japanse persvoorlichters de boel hebben afgezwakt..?

Zal wel een logistiek en financiëel voordeel hebben , ongetwijfeld.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 09:26 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Ik vind het best waanzin om die dingen te bouwen...en dan zo dicht op elkaar? Maar daar zal vast weer een reden voor zijn?

Tot nu toe, ondanks de chaos, is er een vrij duidelijk beeld wat er aan de hand is. Je bent een van de velen die angstig langs de zijlijn staan te schreeuwen over de boze overheid. Terwijl de Japanse overheid juist met man en macht werkt om deze situatie beheersbaar te krijgen.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 09:25 schreef Denettemeneer het volgende:
Ben ik nog steeds een mongool als ik zeg dat de japanse persvoorlichters de boel hebben afgezwakt..?

quote:Op dinsdag 15 maart 2011 09:26 schreef fotostarter het volgende:
Ik las net ergens dat 4 en 5, of 5 en 6 in problemen waren? Er zijn er toch maar 4 ? Of ben ik nog niet wakker
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bovenstaande foto. Rechts op de achtergrond staan 5 & 6

Het meeste personeel is daar al geevacueerd. Slechts een crisisteam probeert de overige reactoren koel te houden daarzo om nog erger te voorkomen, en dat is idd niet bepaald goed voor hun gezondheid.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 09:30 schreef Scrummie het volgende:
Komt er ook een punt waarbij ze zeggen: mensen in de centrale, ga er weg, dit is niet veilig meer en jullie kunnen sterven hieraan. Of is het vechten tot het bittere eind van jezelf?

Als ze die laatste mensen weghalen, zal er een meltdown plaatshebben en zijn de gevolgen (potentieel) desastreus. Ik ben daarom bang dat deze mensen tot het bittere eind moeten en zullen doorgaan om de boel in de hand te houden.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 09:30 schreef Scrummie het volgende:
Komt er ook een punt waarbij ze zeggen: mensen in de centrale, ga er weg, dit is niet veilig meer en jullie kunnen sterven hieraan. Of is het vechten tot het bittere eind van jezelf?

Lijkt me dat de mensen in de centrale zullen blijven vechten tot er niets meer te doen valt en dat tegen die tijd ze al dodelijk besmet zijn en het gebied niet meer mogen verlaten.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 09:30 schreef Scrummie het volgende:

Het laatste denk ik. Ben bang dat ze al veel te veel straling hebben opogelopen en dat ze niet heel lang meer hebben..quote:Op dinsdag 15 maart 2011 09:30 schreef Scrummie het volgende:

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |