abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94002369
Je hoort en leest vaak dat veel mensen bang zijn dat we hier in het westen helemaal worden opgeslokt door de Islam. Wilders noemt dat Islamisering van de samenleving. Hij weet het zo te brengen dat er mensen zijn die het nog geloven ook.

Ik ben van mening dat ie uit z'n nek lult. Ik doe niet aan geloof dus het maakt me niks uit maar wat me opvalt is dat er nog nooit een moslim bij me aan de deur is geweest die me wilde bekeren. Maar, ik krijg wel 2-3 keer in de maand jehova's en christenen aan de deur die zieltjes willen winnen. Daar zou ook iets aan gedaan moeten worden. Daar hoor je Geertje dus niet over.
As je de bal nie hep kejje ook nie score, da's logisch natuurluk
  zaterdag 12 maart 2011 @ 14:34:07 #2
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_94002449
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 14:32 schreef RonnieHansen het volgende:
Je hoort en leest vaak dat veel mensen bang zijn dat we hier in het westen helemaal worden opgeslokt door de Islam. Wilders noemt dat Islamisering van de samenleving. Hij weet het zo te brengen dat er mensen zijn die het nog geloven ook.

Ik ben van mening dat ie uit z'n nek lult. Ik doe niet aan geloof dus het maakt me niks uit maar wat me opvalt is dat er nog nooit een moslim bij me aan de deur is geweest die me wilde bekeren. Maar, ik krijg wel 2-3 keer in de maand jehova's en christenen aan de deur die zieltjes willen winnen. Daar zou ook iets aan gedaan moeten worden. Daar hoor je Geertje dus niet over.
Binnen 20 jaar staat er een moslim bij jou aan de deur. En dan heb je geen keuze om te weigeren.
The End Times are wild
  zaterdag 12 maart 2011 @ 14:34:44 #3
327417 Zwollesjappie
Democratisch Iran
pi_94002471
Mensen die dat geloven hebben vaak niet een hoger iq dan vmbo.. :')

Een ontwikkeld land als Nederland zou nooit zo'n revolutie ondergaan..
pi_94002494
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 14:34 schreef LXIV het volgende:

[..]

Binnen 20 jaar staat er een moslim bij jou aan de deur. En dan heb je geen keuze om te weigeren.
Dit dus als er niet wordt ingegrepen.
History became legend, legend became myth.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 14:35:24 #5
327417 Zwollesjappie
Democratisch Iran
pi_94002504
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 14:34 schreef LXIV het volgende:

[..]

ben je dronken ofzo
pi_94002714
quote:
Op zaterdag 12 maart 2011 14:35 schreef Zwollesjappie het volgende:

[..]

ben je dronken ofzo
Laat hem, hij is slim....

Sarcasme mode off:

Wilders :')
Hala Madrid!!!!!!!!!
  zaterdag 12 maart 2011 @ 14:50:35 #7
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_94003013
Het een propagandisering van de samenleving.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_94003225
Wel apart dat idd niemand bang is voor de Amerikaanse invloeden die er nu al veel meer zijn :P
  Donald Duck held zaterdag 12 maart 2011 @ 15:04:16 #9
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_94003503
Kwestie van tijd. De islam is een Trojaans paard dat we zelf binnen onze muren hebben getrokken.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_94003579
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 15:04 schreef __Saviour__ het volgende:
Kwestie van tijd. De islam is een Trojaans paard dat we zelf binnen onze muren hebben getrokken.
Net als Amerikanen, chinezen enz... lekker boeiend?
Alle landen zijn maar denkbeeldig door de mens verzonnen grenzen...
pi_94003738
quote:
Op zaterdag 12 maart 2011 15:04 schreef __Saviour__ het volgende:
Volgens jouw moet ieder land niemand een verblijfsvergunning gunnen?
Hala Madrid!!!!!!!!!
pi_94003776
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 14:34 schreef Zwollesjappie het volgende:

Nou jij zegt 't, ik kon het niet beter verwoorden. Vanmorgen stonden er dus weer 2 bij mij aan de deur en toen ik ze duidelijk maakte dat ze eens een voorbeeld moesten nemen aan de moslims, keken ze verbaast en vroegen me wat ik daarmee bedoelde. Toen ik zei dat ik nog nooit een moslim aan de deur had gezien om me te bekeren, stonden ze helemaal met hun mond vol tanden.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 15:13:00 #13
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_94003808
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 15:12 schreef RonnieHansen het volgende:

[..]

Nou jij zegt 't, ik kon het niet beter verwoorden. Vanmorgen stonden er dus weer 2 bij mij aan de deur en toen ik ze duidelijk maakte dat ze eens een voorbeeld moesten nemen aan de moslims, keken ze verbaast en vroegen me wat ik daarmee bedoelde. Toen ik zei dat ik nog nooit een moslim aan de deur had gezien om me te bekeren, stonden ze helemaal met hun mond vol tanden.
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 15:12 schreef RonnieHansen het volgende:

[..]

Van de andere kant staan die Jehova's dan weer niet achter het station om je te beroven. Het is maar wat je het liefste hebt.
The End Times are wild
pi_94003847
quote:
Op zaterdag 12 maart 2011 15:13 schreef LXIV het volgende:

[..]

[..]

Van de andere kant staan die Jehova's dan weer niet achter het station om je te beroven. Het is maar wat je het liefste hebt.
Dat noemen we criminelen, geen moslims...
Hala Madrid!!!!!!!!!
  † In Memoriam † zaterdag 12 maart 2011 @ 15:15:30 #15
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_94003890
"De islamisering van de samenleving" is een verzinsel van Geert Wilders om angst en verdeeldheid te zaaien en zichzelf te profileren als "grote redder". De islam is al eeuwen een onderdeel van de Nederlandse cultuur maar omdat een stel moslims het zat is dat het Westen hun gebieden overheerst en daar nu tegen in actie gekomen zijn, is het opeens een probleem dat er moslims in Nederland wonen.

quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 15:13 schreef LXIV het volgende:

[..]

[..]

En dat doen ze met de Koran in de hand, "Allah Akbar" roepend? En je negeert even de duizenden christenen die elk weekend met elkaar op de vuist gaan rond voetbalwedstrijden? Of is het bij de laatsten niet belangrijk dat zij afkomstig zijn uit voornamelijk het christelijke deel van Nederland?
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  Donald Duck held zaterdag 12 maart 2011 @ 15:16:37 #16
46149 __Saviour__
pi_94003919
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 15:10 schreef mikami het volgende:

[..]

Volgens jouw moet ieder land niemand een verblijfsvergunning gunnen?
Niet zomaar iedereen toelaten. Anders krijg je alleen volkomen kansloze instroom die parasiteert op onze sociale systemen. Er moeten zeer strenge eisen aan immigranten gesteld worden. Een hoge afgeronde opleiding, een baan in het vooruitzicht hebben, genoeg eigen vermogen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_94003970
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 15:16 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Niet zomaar iedereen toelaten. Anders krijg je alleen volkomen kansloze instroom die parasiteert op onze sociale systemen. Er moeten zeer strenge eisen aan immigranten gesteld worden. Een hoge afgeronde opleiding, een baan in het vooruitzicht hebben, genoeg eigen vermogen.
We hebben al hele strenge eisen.
Maar als je naar Wilders gaat luisteren krijg je propaganda informatie binnen... tja dan kan je er niks aan doen dat je zo denkt.
Daarom nemen we het je ook niet kwalijk dat je Wilders aan t napraten bent.
  Donald Duck held zaterdag 12 maart 2011 @ 15:19:02 #18
46149 __Saviour__
pi_94003999
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 15:14 schreef mikami het volgende:

[..]

Dat noemen we criminelen, geen moslims...
Niet alle moslims zijn crimineel. Maar als je naar de criminele statistieken kijkt, zijn bepaalde groepen absoluut oververtegenwoordigd als je het afzet tegen welk deel ze uitmaken van de totale bevolking.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  zaterdag 12 maart 2011 @ 15:19:55 #19
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_94004026
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 15:15 schreef Barbaaf het volgende:
"De islamisering van de samenleving" is een verzinsel van Geert Wilders om angst en verdeeldheid te zaaien en zichzelf te profileren als "grote redder". De islam is al eeuwen een onderdeel van de Nederlandse cultuur maar omdat een stel moslims het zat is dat het Westen hun gebieden overheerst en daar nu tegen in actie gekomen zijn, is het opeens een probleem dat er moslims in Nederland wonen.

[ afbeelding ]

[..]

En dat doen ze met de Koran in de hand, "Allah Akbar" roepend? En je negeert even de duizenden christenen die elk weekend met elkaar op de vuist gaan rond voetbalwedstrijden? Of is het bij de laatsten niet belangrijk dat zij afkomstig zijn uit voornamelijk het christelijke deel van Nederland?
Hoezo is de islam 'al eeuwen een onderdeel van de Nederlandse cultuur'? Op wat voor politiek-correcte fantasieschool heb je dat nu moeten leren? Tot voor 1950 woonden er in Nederland nog geen honderd moslims in totaal.
The End Times are wild
  zaterdag 12 maart 2011 @ 15:20:52 #20
pi_94004062
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 15:18 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

We hebben al hele strenge eisen.
Maar als je naar Wilders gaat luisteren krijg je propaganda informatie binnen... tja dan kan je er niks aan doen dat je zo denkt.
Daarom nemen we het je ook niet kwalijk dat je Wilders aan t napraten bent.
quote:
http://www.volkskrant.nl/(...)te-verstrekken.dhtml

DEN HAAG - De coalitie weigert de oppositie toegang te geven tot informatie die zou aantonen dat het mogelijk is het aantal niet-westerse immigranten te halveren. Die halvering is het politieke doel van gedoogpartner PVV.

PVV-Kamerlid Sietse Fritsma zegt zijn immigratiecijfers te baseren op gesprekken met ambtenaren aan de formatietafel. De oppositie tracht er al maanden achter te komen welke berekeningen de coalitie met de gedoger maakte. In december doken ambtelijke formatiestukken op waaruit bleek dat het aantal niet-westerse immigranten met 5, hooguit 15 procent, kan afnemen. Harde getallen zijn moeilijk te geven, schreef oud-minister Ernst Hirsch Ballin van Justitie (CDA) in een begeleidende brief.

Fritsma zei vorige week dat die brief dateert uit augustus 2010. Vlak daarna, op 17 september, hebben de VVD, PVV en het CDA een gesprek gehad met ambtenaren van het ministerie. Volgens Fritsma bleek daaruit dat de asielinstroom met een kwart kan dalen, en het aantal niet-westerse immigranten kan halveren.

Steun
Tofik Dibi (GroenLinks) wil zelf met die ambtenaren praten over de percentages. Hij kreeg steun van vrijwel alle oppositiepartijen. VVD, CDA, de PVV én SGP blokkeerden dat verzoek echter. Het debat is nu wel gevoerd, vonden Fritsma en zijn VVD-collega Cora van Nieuwenhuizen.

'Dit kabinet maakt zich verdacht door geen openheid van zaken te geven', zegt Dibi. Hij wijst erop dat premier Rutte vlak na zijn aantreden een pleidooi hield voor meer openheid. VVD'er Rutte wilde beter contact tussen Kamerleden en ambtenaren.

Jammer
Dibi: 'Het is jammer dat de premier het eerste verzoek van de oppositie om een gesprek met ambtenaren blokkeert.' Volgens hem kunnen de oppositiepartijen het kabinet niet controleren als de berekeningen schimmig blijven. 'Veel Nederlanders maken zich grote zorgen over immigratie en hebben daarom op een van de partijen gestemd. Wanneer blijkt dat is gegoocheld met onbetrouwbare cijfers, riekt dat naar kiezersbedrog.' Rutte gaf vorige week aan dat het debat wat hem betreft al is gevoerd. Hij bevestigde dat de percentages van de PVV kloppen.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_94004088
quote:
Op zaterdag 12 maart 2011 15:19 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Niet alle moslims zijn crimineel. Maar als je naar de criminele statistieken kijkt, zijn bepaalde groepen absoluut oververtegenwoordigd als je het afzet tegen welk deel ze uitmaken van de totale bevolking.
Ik oordeel mensen als individuen, niet als groepen...
Hala Madrid!!!!!!!!!
  Donald Duck held zaterdag 12 maart 2011 @ 15:28:43 #22
46149 __Saviour__
pi_94004336
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 15:21 schreef mikami het volgende:

[..]

Ik oordeel mensen als individuen, niet als groepen...
Politiek gaat over de grote lijnen. Daarbij komen onweerlegbare conclusies op tafel te liggen. Gelukkig begint de politiek overal in Europa wakker te worden en beginnen we te beseffen welk onheil we onszelf op de schouders hebben gehaald. De opkomst van rechts overal is een zegen die misschien het tij nog kan keren voordat het echt te laat is.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  † In Memoriam † zaterdag 12 maart 2011 @ 15:29:59 #23
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_94004393
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 15:19 schreef LXIV het volgende:

[..]

Hoezo is de islam 'al eeuwen een onderdeel van de Nederlandse cultuur'? Op wat voor politiek-correcte fantasieschool heb je dat nu moeten leren? Tot voor 1950 woonden er in Nederland nog geen honderd moslims in totaal.
Tsja, als je de miljoenen moslims in het door Nederland ingepikte Indonesie wil negeren, ga je gang maar. En negeer dan ook maar de innige samenwerking met moslimstaten tijdens en na de tachtigjarige oorlog.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_94004397
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 15:28 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Politiek gaat over de grote lijnen. Daarbij komen onweerlegbare conclusies op tafel te liggen. Gelukkig begint de politiek overal in Europa wakker te worden en beginnen we te beseffen welk onheil we onszelf op de schouders hebben gehaald. De opkomst van rechts overal is een zegen die misschien het tij nog kan keren voordat het echt te laat is.
Heb 8maanden in asielzoekers centrum gewoond.. zijn hartstikke aardige mensen.
Nee ben geen asielzoeker maar gewoon Nederlander...
pi_94004464
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 14:34 schreef Zwollesjappie het volgende:

Nederland is een democratie.
Meer moslims naar Nederland betekent meer macht voor moslims.
Zo kom je in een vicieuze cirkel terecht en wordt Nederland misschien ooit wel een moslimland ;)
Dit zou het geval zijn als er geen limiet zou zijn voor asielzoekers.
  † In Memoriam † zaterdag 12 maart 2011 @ 15:33:28 #26
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_94004504
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 15:28 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Rechtse politiek gaat over de grote lijnen, of beter gezegd, simpel generaliseren. De opkomst van de rechtse politiek (en dan bedoel ik rechts als Wilders, of de neo-conservatieven.) is een vloek voor een samenleving die individuele vrijheid hoog in het vaandel zegt te dragen.
pi_94004511
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 15:32 schreef gamezz het volgende:

[..]

Zo kom je in een vicieuze cirkel terecht en wordt Nederland misschien ooit wel een moslimland ;)
Ach liever dat er meer moslims zijn dan katholieken of christenen...

En gebeurd toch niet.. als als als...
Iedereen praat elkaar na.
pi_94004563
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 15:33 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Ach liever dat er meer moslims zijn dan katholieken of christenen...

En gebeurd toch niet.. als als als...
Iedereen praat elkaar na.
Wie praat ik na dan? Deze theorie heb ik zelf bedacht hoor.
En ik heb toch echt liever christenen dan die achterlijke sharia wetgeving.
pi_94004570
quote:
Op zaterdag 12 maart 2011 15:28 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Jij bent helaas volgepropt met propaganda van Wilders. :')
Hala Madrid!!!!!!!!!
  zaterdag 12 maart 2011 @ 15:35:37 #30
pi_94004596
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 15:34 schreef gamezz het volgende:

[..]

Christenen zijn gevaarlijke gewelddadige verbodsfetisjisten. Ik ben er voor kerken en bijbels te verbieden.
pi_94004610
Ik woon in een grote stad met veel moslims en veel mensen uit de lage sociale klasse. Een aantal van die moslim jongens zullen best crimineel zijn, maar ik heb er nog nooit last van gehad. Ik heb meer last van autochtone aso's die op straat leven, herrie maken, teveel goedkoop bier zuipen etc.

Het enige wat ik nog merk van die moslims is dat er inderdaad nogal veel grijze muisjes met hoofddoekjes in de bus zitten. Maar die zijn zo stil en teruggetrokken daar merk je nauwelijks iets van. De enige vraag is of het onze taak is als maatschappij om ze uit hun onderdrukking te verlossen, maar dan krijg je weer de vraag of ze dat zelf wel willen.
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_94004618
quote:
Op zaterdag 12 maart 2011 15:34 schreef gamezz het volgende:

[..]

Het verschil is klein...

Sharia is trouwens een verzinsel van radicale gekken in SA
Hala Madrid!!!!!!!!!
pi_94004650
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 15:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Christenen zijn gevaarlijke gewelddadige verbodsfetisjisten. Ik ben er voor kerken en bijbels te verbieden.
Wat verbieden de christenen dan voor jou in je dagelijks leven?

Vrouwenonderdrukking, uithuwelijking, extremisme en terrorisme is wel een zegen wil je zeggen?
pi_94004671
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 15:36 schreef mikami het volgende:

[..]

Het verschil is klein...

Sharia is trouwens een verzinsel van radicale gekken in SA
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sharia

Maak dat moslims maar wijs.
pi_94004700
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 15:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

idd kijk naar de geschiedenis...
Vrouwens verbranden, onderdrukking van vrouwen, kruistochten, kerk misbruik met kinderen, wetenschap onderdrukken en vertragen, geen condoomgebruik, zogenaamd heilige oorlogen enz enz...
  Donald Duck held zaterdag 12 maart 2011 @ 15:38:59 #36
46149 __Saviour__
pi_94004712
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 15:34 schreef mikami het volgende:

[..]

Jij bent helaas volgepropt met propaganda van Wilders. :')
En jij doet een perfecte imitatie van een struisvogel, ongetwijfeld geïnspireerd door Cohen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_94004723
quote:
Op zaterdag 12 maart 2011 15:37 schreef gamezz het volgende:

[..]

Vrouwenonderdrukking, uithuwelijking, extremisme en terrorisme is wel een zegen wil je zeggen?
Als christenen aan de macht waren....

Mocht je geen bier zuipen
Geen homo zijn
En vele andere dingen....

Anders was je een zondaar.

Op de brandstapel met Jou :')
Hala Madrid!!!!!!!!!
  † In Memoriam † zaterdag 12 maart 2011 @ 15:39:44 #38
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_94004733
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 15:37 schreef gamezz het volgende:

[..]

En die vier zaken komen niet voor onder christenen wilde je zeggen? Ben je dom of heb je je oogkleppen laten aanmeten door decennia christelijke indoctrinatie?
pi_94004764
quote:
Op zaterdag 12 maart 2011 15:37 schreef gamezz het volgende:

[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Sharia

Maak dat moslims maar wijs.
RADICALE moslims dan hè
Hala Madrid!!!!!!!!!
pi_94004766
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 15:39 schreef mikami het volgende:

[..]

Als christenen aan de macht waren....

Mocht je geen bier zuipen
Geen homo zijn
En vele andere dingen....

Anders was je een zondaar.

Op de brandstapel met Jou :')
Bullshit, we leven niet meer in de middeleeuwen.
Bekrompen wereldbeeld heb jij
pi_94004791
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 15:40 schreef gamezz het volgende:

[..]

Wel als de katholieken en christenen aan de macht waren.
We leven niet meer in de middeleeuwen omdat steeds meer mensen niet meer geloven, dat is ons redding.
pi_94004825
Christenen zijn pas erg.
Waar moslims beschaving brachten naar spanje, kwamen christenen met kruistochten....
Hala Madrid!!!!!!!!!
pi_94004856
  zaterdag 12 maart 2011 @ 15:44:13 #44
pi_94004887
quote:

[..]

Drugs, met als resultaat 40.000 dode mexicanen. Op zondag winkelen, met als resultaat burgerlijke ongehoorzaamheid en polarisering van de samenleving. Abortus en euthanasie, met als gevolg afschaffing van het recht op zelfbeschikking en moorden op artsen. En de ongenuanceerde steun van Israël, met als resultaat het langzaam uitmoorden van het Palestijnse volk.
pi_94004903
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 15:41 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Wel als de katholieken en christenen aan de macht waren.
We leven niet meer in de middeleeuwen omdat steeds meer mensen niet meer geloven, dat is ons redding.
De islam roept op tot haat en geweld tegen andersdenkenden.
Zie ik niet bij christenen, boeddhisten of hindoes bijvoorbeeld.

Trouwens, de christenen zijn pas nog lang aan de macht geweest hoor. Denk aan het CDA. Werden er toen zoveel mensen op de brandstapel gegooid? :')
pi_94004907
quote:
Op zaterdag 12 maart 2011 15:40 schreef gamezz het volgende:

[..]

De paus wil die tradities in ere herstellen als hij aan de macht was...

Want dat is het christelijke geloof gewoon.
Hala Madrid!!!!!!!!!
pi_94004945
quote:
Op zaterdag 12 maart 2011 15:44 schreef gamezz het volgende:

[..]

Trouwens, de christenen zijn pas nog lang aan de macht geweest hoor. Denk aan het CDA. Werden er toen zoveel mensen op de brandstapel gegooid? :')
Fundamentalisten moslims noemen :')
Hala Madrid!!!!!!!!!
pi_94004953
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 15:44 schreef gamezz het volgende:

[..]

Nee christenen en katholieken doden geen mensen die anders denken... :')
Omdat nu gelukkig de christenen en katholieken niet meer aan de macht zijn is het stuk minder...
pi_94005010
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 15:46 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Nee christenen en katholieken doden geen mensen die anders denken... :')
Bron? En kom niet met middeleeuwse dingen :')
pi_94005046
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 15:46 schreef mikami het volgende:

[..]

Fundamentalisten moslims noemen :')
Moslims hangen de koran aan.
De koran roept op tot haat en geweld tegen andersdenkenden.

Zo simpel is het.
pi_94005057
Als mensen hier verstand hadden van de islam zouden ze niet zoveel onzin roepen.

Helaas is het wilders napraten...
Hala Madrid!!!!!!!!!
pi_94005096
quote:
Op zaterdag 12 maart 2011 15:49 schreef gamezz het volgende:

[..]

Moslims hangen de koran aan.
De koran roept op tot haat en geweld tegen andersdenkenden.

Zo simpel is het.
Heb je het boek ooit gelezen?

Zeker niet.
Hala Madrid!!!!!!!!!
pi_94005129
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 15:50 schreef mikami het volgende:

[..]

Zeker niet.
Zeker wel, anders zou ik die dingen niet roepen.
Ik kan je de versnummers zelfs geven mocht je interesse hebben.
pi_94005152
quote:
Op zaterdag 12 maart 2011 15:51 schreef gamezz het volgende:

[..]

Ik wacht...
Hala Madrid!!!!!!!!!
pi_94005178
Ik ben zelf marokkaanse moslim dus vertalen is niet zo moeilijk...
Hala Madrid!!!!!!!!!
pi_94005214
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 15:53 schreef mikami het volgende:
Ik zal ze voor je opzoeken.
Ben ook wel benieuwd hoe jij daar tegenaan kijkt
pi_94005222
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 15:48 schreef gamezz het volgende:

[..]

Bron? En kom niet met middeleeuwse dingen :')
http://mens-en-samenlevin(...)nd-the-troubles.html
  zaterdag 12 maart 2011 @ 15:55:14 #58
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_94005231
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 15:50 schreef mikami het volgende:

[..]

Zeker niet.
Afgezien van het feit dat er verzen in de koran staan die op z'n minst dubieus te noemen vallen is het inderdaad niet zo dat elke moslim die teksten ook op die manier interpreteert en/of uitvoert. De bijbel staat ook vol met de meest krankzinnige teksten en ook dat betekent niet dat dat breed uitgedragen wordt.

Je kan het een beetje vergelijken met gewelddadige spelletjes. Heel veel instanties willen dat verbieden omdat het agressief zou maken en idioten op gekke ideeën brengt. Natuurlijk zit hier een kern van waarheid in want ongetwijfeld zijn er mensen die er op zo'n manier door beïnvloed worden maar voor 99,99% is dit niet het geval. En met religies is dat dus net zo.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zaterdag 12 maart 2011 @ 15:56:56 #59
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_94005299
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 15:51 schreef gamezz het volgende:

[..]

Je weet dat een vertaalde koran geen koran is in de zin van een heilig boek? Het probleem met verzen is dat je wanneer je het wilt vertalen, net als met alle andere proza, het niet meer 'klopt'

En gelukkig weet je zelf dan ook dat voor elk agressief vers er een vredelievend tegenover staat.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_94005445
quote:
Op zaterdag 12 maart 2011 15:56 schreef Dven het volgende:

[..]

Je weet dat een vertaalde koran geen koran is in de zin van een heilig boek? Het probleem met verzen is dat je wanneer je het wilt vertalen, net als met alle andere proza, het niet meer 'klopt'

En gelukkig weet je zelf dan ook dat voor elk agressief vers er een vredelievend tegenover staat.
Ik zou de verzen dan ook in het arabisch willen....
Hala Madrid!!!!!!!!!
pi_94005543
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 15:53 schreef mikami het volgende:
Als je een koran hebt liggen, lees deze:

8:39
5:51
4:89
4:91
3:147
2:193

(heb er nog meer eventueel)

Die bijvoorbeeld, ik las ooit een Nederlandse vertaling waar bij regel 39 stond "Hakt dan af de hoofden van ongelovigen[...] "

Hoe kijk je daar dan tegenaan?
pi_94005680
quote:
Op zaterdag 12 maart 2011 16:03 schreef gamezz het volgende:

[..]

Die bijvoorbeeld, ik las ooit een Nederlandse vertaling waar bij regel 39 stond "Hakt dan af de hoofden van ongelovigen[...] "

Ik heb geen zin om alles op te zoeken..
Dus als je het zou willen posten...
Excuses voor het ongemak.
Hala Madrid!!!!!!!!!
  zaterdag 12 maart 2011 @ 16:08:42 #63
pi_94005703
Aangezien God niet bestaat, is dit een nutteloze discussie. Tussen nu en 500 jaar is iedereen Atheïst. Tot die tijd mogen gelovigen elkaar doodvechten.
pi_94005828
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 15:13 schreef LXIV het volgende:

[..]

[..]

Ik ben in m'n leven 2 keer met criminaliteit in aanraking geweest. Beide keren waren het gewoon Nederalnders die me aanvielen of bedreigden. Ik mijn omgeving wonen weinig alochtonen maar voor m'n werk kom ik vaak in de steden waar ze wel wonen. Over het algemeen zijn ze erg vriendelijk en respectvol.
pi_94005829
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Aangezien God niet bestaat, is dit een nutteloze discussie. Tussen nu en 500 jaar is iedereen Atheïst. Tot die tijd mogen gelovigen elkaar doodvechten.
Zou t ooit gebeuren :D
Zou wel prachtig zijn.. wanneer geen 1 geloof meer bestaat.. hoe mooi zou de wereld dan zijn *O*
pi_94005896
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:08 schreef mikami het volgende:

[..]

Ik heb geen zin om alles op te zoeken..
Dus als je het zou willen posten...
Excuses voor het ongemak.

Fight them until persecution is no more, and religion is all for Allah.--8:39

Take not the Jews and the Christians for friends. ... He among you who taketh them for friends is (one) of them

Choose not friends from them [unbelievers]. ... Take them and kill them wherever ye find them.

Take them [unbelivers] and kill them wherever ye find them. Against such We have given you clear warrant.

Give us victory over the disbelieving folk.

Fight them until persecution is no more, and religion is for Allah.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 16:15:59 #67
pi_94005935
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:14 schreef gamezz het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Take not the Jews and the Christians for friends. ... He among you who taketh them for friends is (one) of them
[ afbeelding ]
Choose not friends from them [unbelievers]. ... Take them and kill them wherever ye find them.
[ afbeelding ]
Take them [unbelivers] and kill them wherever ye find them. Against such We have given you clear warrant.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Wilders is een haatzaaier. Hij wil alle moslims dood. De PVV moet verboden worden.
pi_94005955
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Wilders is een haatzaaier. Hij wil alle moslims dood. De PVV moet verboden worden.
Houd Wilders erbuiten ofzo, wie zegt er dat ik PVV stem. (doet er nu ook niet toe)
Teksten komen ook niet van Wilders, maar van de koran.
  Donald Duck held zaterdag 12 maart 2011 @ 16:17:51 #69
46149 __Saviour__
pi_94006001
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De islam wil ongelovigen dood. De islam moet verboden worden.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_94006130
quote:
Op zaterdag 12 maart 2011 16:14 schreef gamezz het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Wat ermee wordt bedoeld is: neem ze te vriend maar trek niet te veel met degene op die god de rug heeft toegekeerd.

Dat staat daar eigenlijk.

Tevens zijn het zwaar gemanipuleerde teksten.
Hala Madrid!!!!!!!!!
pi_94006198
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:21 schreef mikami het volgende:

[..]

Wat ermee wordt bedoeld is: neem ze te vriend maar trek niet te veel met degene op die god de rug heeft toegekeerd.

'Kill them' moet dus opgevat worden als 'niet teveel optrekken met diegene' ?

Deze teksten roepen toch duidelijk geweld op?
pi_94006223
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:21 schreef mikami het volgende:

[..]

Tevens zijn het zwaar gemanipuleerde teksten.
Die tekst waar Kill them staat, hoe zou jij die letterlijk vertalen zonder te manipuleren?
pi_94006279
Ook in een Nederlandse vertaling (een boek) las ik al deze haatdragende teksten.
Dat kan toch niet allemaal gemanipuleerd zijn, zou je denken
  zaterdag 12 maart 2011 @ 16:26:23 #74
pi_94006306
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:17 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

De islam wil ongelovigen dood. De islam moet verboden worden.
Je liegt. haatzaaier.
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:16 schreef gamezz het volgende:

[..]

Houd Wilders erbuiten ofzo, wie zegt er dat ik PVV stem. (doet er nu ook niet toe)
Teksten komen ook niet van Wilders, maar van de koran.
Dan stem je lekker geen PVV, dan ben je zelf een haatzaaier.
pi_94006335
quote:
Op zaterdag 12 maart 2011 16:23 schreef gamezz het volgende:

[..]

Die tekst waar Kill them staat, hoe zou jij die letterlijk vertalen zonder te manipuleren?
Letterlijke vertaling is: vermoord ieder contact dat je hebt opgedaan indien hij je wil gebruiken tegen gods wil.
Hala Madrid!!!!!!!!!
pi_94006337
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je liegt. haatzaaier.

[..]

Dan stem je lekker geen PVV, dan ben je zelf een haatzaaier.
Ga maar ergens anders trollen :W
pi_94006397
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:27 schreef mikami het volgende:

[..]

Letterlijke vertaling is: vermoord ieder contact dat je hebt opgedaan indien hij je wil gebruiken tegen gods wil.
Dat komt redelijk op hetzelfde neer vind ik.
Ik snap dat niet alle moslims deze teksten letterlijk praktiseren, maar dat het boek haat bevat tegen ongelovigen kan toch wel geconcludeerd worden
pi_94006437
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:27 schreef mikami het volgende:

[..]

Dus als iemand tegen jou zegt dat hij jou gaat vermoorden dan bedoelt hij eigenlijk dat hij niet meer met jou wil optrekken?

volgens van dale:
vermoorden - gewelddadig van het leven beroven
  zaterdag 12 maart 2011 @ 16:30:30 #79
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_94006441
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:29 schreef gamezz het volgende:

[..]

Ik snap dat niet alle moslims deze teksten letterlijk praktiseren, maar dat het boek haat bevat tegen ongelovigen kan toch wel geconcludeerd worden
Pff, ga ik toch mee in dat zinloze spelletje van haatdragende teksten tegenover vredelievende teksten.. :')

Zoek even soera 109 op, Al-Kaafiroen (de ongelovigen)
  zaterdag 12 maart 2011 @ 16:30:34 #80
pi_94006446
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:27 schreef gamezz het volgende:

[..]

Ga maar ergens anders trollen :W
Nee hoor. Ik meen het serieus, haatzaaier.

Positieve propaganda.
pi_94006447
quote:
Op zaterdag 12 maart 2011 16:29 schreef gamezz het volgende:

[..]

Komt op hetzelfde neer!?

Iemand doden is net als niet met iemand omgaan?
Hala Madrid!!!!!!!!!
  zaterdag 12 maart 2011 @ 16:31:42 #82
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_94006477
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:30 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Dus als iemand tegen jou zegt dat hij jou gaat vermoorden dan bedoelt hij eigenlijk dat hij niet meer met jou wil optrekken?

volgends van dale:
Helaas vergeet je dat de koran al bestond voordat er überhaupt iets als 'Het Nederlands' was. Het boek komt uit de jaren 650 tot 690, in die trant dient het ook gelezen te worden.
pi_94006484
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:30 schreef mikami het volgende:

[..]

Komt op hetzelfde neer!?

Iemand doden is net als niet met iemand omgaan?
Met een contact bedoel je toch een persoon?
En dat contact moest vermoord worden staat er.
pi_94006508
quote:
Op zaterdag 12 maart 2011 16:30 schreef TerryStone het volgende:

[..]

volgens van dale:
Hoeveel onzin iemand kan uitkramen blijft mij verbazen...
Hala Madrid!!!!!!!!!
pi_94006524
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:31 schreef Dven het volgende:

[..]

Helaas vergeet je dat de koran al bestond voordat er überhaupt iets als 'Het Nederlands' was. Het boek komt uit de jaren 650 tot 690, in die trant dient het ook gelezen te worden.
Natuurlijk kan de koran wel vertaald worden, alleen moet dan rekening gehouden worden met kleine details.
pi_94006554
quote:
Op zaterdag 12 maart 2011 16:31 schreef gamezz het volgende:

[..]

Met een contact bedoel je toch een persoon?
En dat contact moest vermoord worden staat er.
Nee ik bedoel: vermoord ieder contact met die persoon......
Hala Madrid!!!!!!!!!
pi_94006564
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:30 schreef Dven het volgende:

[..]

Pff, ga ik toch mee in dat zinloze spelletje van haatdragende teksten tegenover vredelievende teksten.. :')

Zoek even soera 109 op, Al-Kaafiroen (de ongelovigen)
Vredelievende teksten wegen wat mij betreft niet op tegen haatdragende.
Het is niet zo dat het één het ander opheft, anders zou de halve koran niet serieus genomen kunnen worden.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 16:34:29 #88
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_94006574
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:33 schreef gamezz het volgende:

[..]

Natuurlijk kan de koran wel vertaald worden, alleen moet dan rekening gehouden worden met kleine details.
Nee, dicht valt niet letterlijk te vertalen.
pi_94006589
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:34 schreef Dven het volgende:

[..]

Nee, dicht valt niet letterlijk te vertalen.
Letterlijk zeg ik toch ook niet.
En het hoeft niet te rijmen, als de betekenis maar duidelijk is.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 16:35:26 #90
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_94006609
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:34 schreef gamezz het volgende:

[..]

Vredelievende teksten wegen wat mij betreft niet op tegen haatdragende.
Het is niet zo dat het één het ander opheft, anders zou de halve koran niet serieus genomen kunnen worden.
En waarom haal jij dan alleen de haatdragende teksten eruit? Waarom niet de vredelievende? Ik ben blij dat het leeuwendeel van de moslims jouw gedachtegang niet volgt, dan hadden we pas echt een probleem gehad :)
pi_94006639
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:33 schreef mikami het volgende:

[..]

En dan vertalen ze soortgelijke teksten in het Nederlands (redelijk officiële druk van de koran) met 'hakt dan af hun hoofden' etc..
Hebben die het echt zo verkeerd vertaald dan volgens jou?
  Donald Duck held zaterdag 12 maart 2011 @ 16:36:21 #92
46149 __Saviour__
pi_94006651
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:33 schreef mikami het volgende:

[..]

Weet je ook zo'n knuffelende uitleg te geven aan de oproep tot onthoofden?
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_94006665
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:31 schreef Dven het volgende:

[..]

Dat is ongetwijfeld zo
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:32 schreef mikami het volgende:

[..]

Hoeveel onzin iemand kan uitkramen blijft mij verbazen...
Waarom is dat onzin? Contact vermoorden klinkt mij niet veel beter in de oren en geeft ruimte voor verschillende interpretaties.
Ik spreek geen arabisch dus ik weet niet wat de vertaling is en ga dus af op wat jij hier neerzet en reageer daar op.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 16:36:48 #94
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_94006669
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:34 schreef gamezz het volgende:

[..]

Letterlijk zeg ik toch ook niet.
En het hoeft niet te rijmen, als de betekenis maar duidelijk is.
Gast, waarom denk je dat een vertaalde koran niet als een heilig boek wordt gezien? heb je wel eens een boek in zijn originele taal gelezen en daarna de Nederlandse vertaling? Het zal je dan vast opgevallen zijn hoeveel het nog verschilt. Laat staan als het over 1500 jaar oude spreuken gaat :')
pi_94006695
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:35 schreef Dven het volgende:

[..]

En waarom haal jij dan alleen de haatdragende teksten eruit? Waarom niet de vredelievende? Ik ben blij dat het leeuwendeel van de moslims jouw gedachtegang niet volgt, dan hadden we pas echt een probleem gehad :)
Een moslim neemt de hele koran serieus.
Dus ook de haatdragende. En nogmaals, het één heft het ander niet op.
Haatdragend blijft haatdragend.
pi_94006698
Even opnieuw: vermoord ieder contact dat je hebt opgedaan met HEM indien hij je wil gebruiken tegen gods wil in.
Hala Madrid!!!!!!!!!
  Donald Duck held zaterdag 12 maart 2011 @ 16:38:37 #97
46149 __Saviour__
pi_94006722
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:36 schreef Dven het volgende:

[..]

Gast, waarom denk je dat een vertaalde koran niet als een heilig boek wordt gezien? heb je wel eens een boek in zijn originele taal gelezen en daarna de Nederlandse vertaling? Het zal je dan vast opgevallen zijn hoeveel het nog verschilt. Laat staan als het over 1500 jaar oude spreuken gaat :')
Spreukenboeken kunnen best tof vertaald worden hoor. Kijk maar naar Harry Potter!
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_94006735
quote:
Op zaterdag 12 maart 2011 16:36 schreef gamezz het volgende:

[..]

En dan vertalen ze soortgelijke teksten in het Nederlands (redelijk officiële druk van de koran) met 'hakt dan af hun hoofden' etc..
Hebben die het echt zo verkeerd vertaald dan volgens jou?
Fundamentalisten zijn geen moslims.
Eerder gekken.
Hala Madrid!!!!!!!!!
pi_94006746
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:36 schreef Dven het volgende:

[..]

Je kan mij echt niet wijs maken dat de koran opeens een heel ander boek is dan de vertaling.
Zo'n vertaling word opgesteld door vele mensen die zich erin verdiept hebben, de grondtekst kennen, moslim zijn, etc.
pi_94006788
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:39 schreef mikami het volgende:

[..]

Eerder gekken.
Vind je ze gekken omdat ze de koran te serieus nemen en de haatdragende teksten niet achterwege laten?
De islam draait toch om de koran?
pi_94006823
quote:
Op zaterdag 12 maart 2011 16:39 schreef gamezz het volgende:

[..]

Je kan mij echt niet wijs maken dat de koran opeens een heel ander boek is dan de vertaling.
Zo'n vertaling word opgesteld door vele mensen die zich erin verdiept hebben, de grondtekst kennen, moslim zijn, etc.
Fundamentalisten die willen dat de jeugd geindoctrineerd wordt met "hakt hun hoofden eraf" zijn geen moslims.
Hala Madrid!!!!!!!!!
pi_94006853
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:39 schreef mikami het volgende:

[..]

Eerder gekken.
Fundamentalisten geloven in allah en de koran en dat maakt ze dus per definitie moslim.
Ze wijken tov jou alleen af in de interpretatie van teksten en de daaropvolgende acties.
pi_94006868
Geen zin om het hele topic door te bladeren, dus alleen even een reactie op TS.

Met de Islamisering van Nederland bedoeld Wilders niet dat er dadelijk Moslims aan je deur staan om je te bekeren, maar het volgende. Al jaren is Nederland een soort van vrije haven voor alle nationaliteiten en/of geloofsovertuigingen. Zelfs mensen die een andere seksuele voorkeur hebben worden hier getolereerd en kunnen hier vrij uitkomen voor hun voorkeur zonder er scheef op aan gekeken te worden. Waar Wilders bang voor is, en ik ben het in grote lijnen hiermee eens, is dat de Islam de normen en waarden in Nederland zoals we die al jaren hebben niet accepteert en tolereert. Steeds vaker moeten inwoners van Nederland zich aanpassen aan "gasten" vanuit het buitenland.

Ik hoef in mijn dagelijkse omgang met mensen niet te waken dat ik per ongeluk Chinezen, Fransen, Duiters, Belgen, Engelse, Amerikanen, Japanners, Zweden of wie dan ook kwetst, alleen ligt dit bij mensen die een Islamitische geloofsovertuiging hebben heel anders. Eerlijk is eerlijk, hoeveel van jullie let wel eens op zijn woorden uit angst om als rasist te worden uitgemaakt indien het gesprek over de Islam gaat, of over Marokkanen? En vergelijk dat nu eens als je een gesprek voert over het Christendom, of over een Westers land?

En ik vind dat een vorm van Islamisering die al is ingezet, ik heb het dan niet over vrouwen die worden uitgescholden voor hoer, homo's wat worden gepest, maar meer in de vorm van dagelijkse zaken die de Islamitische gemeenschap kunnen kwetsen waar wij in Nederland dan regels voor aanpassen of onze leefstijl voor aanpassen zodat deze bevolkingsgroep niet gekwetst word. Misschien moeten alle verschillende bevolkingsgroepen maar eens gaan zeuren over zaken die hun niet aanstaan of niet in hun geloofsplaatje vallen.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 16:43:29 #104
pi_94006874
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:42 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Fundamentalisten geloven in allah en de koran
Dat doet Wilders ook.
  Donald Duck held zaterdag 12 maart 2011 @ 16:43:34 #105
46149 __Saviour__
pi_94006878
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:41 schreef mikami het volgende:

[..]

Fundamentalisten die willen dat de jeugd geindoctrineerd wordt met "hakt hun hoofden eraf" zijn geen moslims.
Het is wel een tekst die in een echt uitgegeven gepubliceerde vertaling staat. Verklaar eens waar dat vandaan komt.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_94006881
quote:
Op zaterdag 12 maart 2011 16:40 schreef gamezz het volgende:

[..]

Vind je ze gekken omdat ze de koran te serieus nemen en de haatdragende teksten niet achterwege laten?
De islam draait toch om de koran?
Ja ze begrijpen het niet.

Waar er staat: neem ze niet als beste vrienden, denken zij " hakt hun hoofden eraf"
Hala Madrid!!!!!!!!!
pi_94006900
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:41 schreef mikami het volgende:

[..]

Moslims zijn dus mensen die alleen de goede dingen uit de koran halen? En de andere teksten verwaarlozen?

Bedoel je dat?
pi_94006916
quote:
Op zaterdag 12 maart 2011 16:43 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Het is wel een tekst die in een echt uitgegeven gepubliceerde vertaling staat. Verklaar eens waar dat vandaan komt.
Gemanipuleerde vertaling zeker.
Hala Madrid!!!!!!!!!
  Donald Duck held zaterdag 12 maart 2011 @ 16:45:07 #109
46149 __Saviour__
pi_94006937
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:44 schreef gamezz het volgende:

[..]

Moslims zijn dus mensen die alleen de goede dingen uit de koran halen? En de andere teksten verwaarlozen?

Bedoel je dat?
Maar als ze niet alle teksten aanvaarden zijn het dus juist weer geen echte moslims. Wat een paradox zeg.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_94006951
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:44 schreef mikami het volgende:

[..]

Gemanipuleerde vertaling zeker.
Misschien moet ik toch maar Arabisch gaan studeren, want ik twijfel of die vertalingen nou echt zo zwaar gemanipuleerd zijn. :P
pi_94006969
quote:
Op zaterdag 12 maart 2011 16:44 schreef gamezz het volgende:

[..]

Bedoel je dat?
Er staat ook nergens hakt hun hoofden eraf, ik heb mijn uitleg gegeven.
Hala Madrid!!!!!!!!!
pi_94006995
quote:
Op zaterdag 12 maart 2011 16:45 schreef gamezz het volgende:

[..]

Misschien moet ik toch maar Arabisch gaan studeren, want ik twijfel of die vertalingen nou echt zo zwaar gemanipuleerd zijn. :P
Doe dat.

Dan ga je mij gelijk geven. ;)
Hala Madrid!!!!!!!!!
pi_94007005
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:46 schreef mikami het volgende:

[..]

Er staat ook nergens hakt hun hoofden eraf, ik heb mijn uitleg gegeven.
Wel in vertalingen, samen met vele andere teksten die geweld oproepen.

Maar ik beheers geen Arabisch, ik kan dus niet controleren of je gelijk hebt.
Ik moet het doen met vertalingen.
pi_94007035
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:45 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Maar als ze niet alle teksten aanvaarden zijn het dus juist weer geen echte moslims. Wat een paradox zeg.
http://www.skepticsannotatedbible.com/quran/cruelty/short.html
http://www.skepticsannotatedbible.com/quran/cruelty/long.html

Lijst gevonden met nog meer teksten
pi_94007041
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:42 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Fundamentalisten geloven in allah en de koran en dat maakt ze dus per definitie moslim.
Ze wijken tov jou alleen af in de interpretatie van teksten en de daaropvolgende acties.
Ik denk dat dit komt omdat die niet genoeg arabisch kennen om die grondteksten juist te interpreteren en de vertalingen lijken ook nergens op. Als er staat : ' hak hun kop af ' ( in het arabisch ) zou men dat moeten vertalen als ' dat ze hun mond houden ' of zo iets.
pi_94007055
quote:
Op zaterdag 12 maart 2011 16:47 schreef gamezz het volgende:

[..]

Wel in vertalingen, samen met vele andere teksten die geweld oproepen.

Maar ik beheers geen Arabisch, ik kan dus niet controleren of je gelijk hebt.
Ik moet het doen met vertalingen.
Die gemanipuleerd zijn door fundamentalisten.
Hala Madrid!!!!!!!!!
  Donald Duck held zaterdag 12 maart 2011 @ 16:49:45 #117
46149 __Saviour__
pi_94007086
quote:
Ach joh, allemaal gemanipuleerde vertalingen!
De subtiliteit van dat kriebelschrift is niet juist te vertalen! Daardoor lijkt het ineens allemaal gewelddadig te zijn!
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_94007105
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:48 schreef mikami het volgende:

[..]

Die gemanipuleerd zijn door fundamentalisten.
Toch begrijp ik het niet, want die vertalingen worden gemaakt met een heel team van experts, arabisten en ook moslims neem ik aan.
  Donald Duck held zaterdag 12 maart 2011 @ 16:51:05 #119
46149 __Saviour__
pi_94007141
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:50 schreef gamezz het volgende:

[..]

Toch begrijp ik het niet, want die vertalingen worden gemaakt met een heel team van experts, arabisten en ook moslims neem ik aan.
Het is een groot complot, dat snap je toch wel. Opgezet door de joden onder leiding van Wilders.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_94007156
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:49 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Ach joh, allemaal gemanipuleerde vertalingen!
De subtiliteit van dat kriebelschrift is niet juist te vertalen! Daardoor lijkt het ineens allemaal gewelddadig te zijn!
Ja, en het is poëzie dus onvertaalbaar.
Laten we het daar maar op houden dan... :P
pi_94007173
quote:
Op zaterdag 12 maart 2011 16:50 schreef gamezz het volgende:

[..]

Ja, maar de hoge piefen in arabische landen zijn allemaal fundamentalisten.
Hala Madrid!!!!!!!!!
  zaterdag 12 maart 2011 @ 16:53:05 #122
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_94007206
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:03 schreef gamezz het volgende:

[..]

Ik heb ze allemaal gelezen en ik moet zeggen dat ik het veel is maar in ieder geval niet haatdragend.
pi_94007225
quote:
Op zaterdag 12 maart 2011 16:51 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Het is een groot complot, dat snap je toch wel. Opgezet door de joden onder leiding van Wilders.
Hou je sarcastische komedie voor je aub.
Hala Madrid!!!!!!!!!
pi_94007247
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:52 schreef mikami het volgende:

[..]

Ja, maar de hoge piefen in arabische landen zijn allemaal fundamentalisten.
Oke, ben je het dus wel met me eens dat dat fundamentalisme gevaarlijk is?
En er zijn aardig wat moslim fundamentalisten volgens mij.
  Donald Duck held zaterdag 12 maart 2011 @ 16:54:15 #125
46149 __Saviour__
pi_94007253
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:53 schreef mikami het volgende:

[..]

Hou je komedie voor je aub.
Het is even zinnig als jouw verweer door het allemaal te gooien op zogenaamd gemanipuleerde vertalingen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_94007286
quote:
Op zaterdag 12 maart 2011 16:54 schreef gamezz het volgende:

[..]

Inderdaad, maar noem ze aub geen moslims ook al zijn ze in de meerderheid.
Hala Madrid!!!!!!!!!
pi_94007324
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:55 schreef mikami het volgende:

[..]

Inderdaad, maar noem ze aub geen moslims ook al zijn de meerderheid.
Maar ze zijn wel degelijk moslim ook al ben jij het niet met ze eens.
pi_94007352
Echte moslims zijn vredelievend en leven om naar de hemel te gaan, niet om mensen te doden.
Hala Madrid!!!!!!!!!
pi_94007377
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:55 schreef mikami het volgende:

[..]

Inderdaad, maar noem ze aub geen moslims ook al zijn de meerderheid.
Dat is wel interessant, omdat ze zichzelf wel moslim noemen.
Ik zie het dan als een soort stroming binnen de islam.
pi_94007393
quote:
Op zaterdag 12 maart 2011 16:56 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Maar ze zijn wel degelijk moslim ook al ben jij het niet met ze eens.
Generaliseren :')
Hala Madrid!!!!!!!!!
pi_94007405
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:57 schreef mikami het volgende:
Echte moslims zijn vredelievend en leven om naar de hemel te gaan, niet om mensen te doden.
Dat is een drogredenatie. http://en.wikipedia.org/wiki/No_true_Scotsman
pi_94007441
quote:
Op zaterdag 12 maart 2011 16:57 schreef gamezz het volgende:

[..]

Dat is wel interessant, omdat ze zichzelf wel moslim noemen.
Ik zie het dan als een soort stroming binnen de islam.
Zie het liever als fundamentalisme, hun geloof in dit geval.
Hala Madrid!!!!!!!!!
  zaterdag 12 maart 2011 @ 16:59:42 #133
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_94007445
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:50 schreef gamezz het volgende:

[..]

Het Arabisch kent woorden die niet in het Nederlands te vertalen vallen, net zoals het Nederlands woorden kent die niet in het Arabisch te vertalen vallen. Een vertaling is ALTIJD een interpretatie van de vertaler, over welk boek het ook gaat. Weinig moslims die een koran zullen vertalen trouwens, aangezien er toch maar één koran juist is en dat is dus de Arabische
pi_94007489
quote:
Op zaterdag 12 maart 2011 16:59 schreef Dven het volgende:

[..]

Het Arabisch kent woorden die niet in het Nederlands te vertalen vallen, net zoals het Nederlands woorden kent die niet in het Arabisch te vertalen vallen. Een vertaling is ALTIJD een interpretatie van de vertaler, over welk boek het ook gaat. Weinig moslims die een koran zullen vertalen trouwens, aangezien er toch maar één koran juist is en dat is dus de Arabische
Juist, om eerlijk te oordelen moet je arabisch leren.

Of gewoon niks zeggen.
Hala Madrid!!!!!!!!!
pi_94007496
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:58 schreef mikami het volgende:

[..]

Generaliseren :')
Fundamentalisten die in allah geloven, in (hun interpretatie) van de koran geloven en zichzelf moslim noemen zijn geen moslim..... juist. :')
pi_94007509
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:59 schreef Dven het volgende:

[..]

Klopt, maar ze zoeken de beste benaderingen.
Niet alleen in het Nederlands maar ook in het Engels en andere talen wordt het zo opgevat als ik hiervoor zei.

En zelfs mikami is het met me eens dat de koran zelfs door Arabische moslims verkeerd opgevat wordt (verkeerd in zijn ogen).
  zaterdag 12 maart 2011 @ 17:01:58 #137
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_94007515
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:54 schreef gamezz het volgende:

[..]

Nee, ook niet al het fundamentalisme is per definitie gevaarlijk. En zoveel fundamentalisten zijn er niet. Ga alsjeblieft jezelf eens verdiepen door een groot aantal boeken te lezen in plaats van slechts het bovenste laagje van het internet te schrapen
pi_94007570
quote:
Op zaterdag 12 maart 2011 17:01 schreef gamezz het volgende:

[..]

Niet alleen in het Nederlands maar ook in het Engels en andere talen wordt het zo opgevat als ik hiervoor zei.

En zelfs mikami is het met me eens dat de koran zelfs door Arabische moslims verkeerd opgevat wordt (verkeerd in zijn ogen).
Niet moslims maar fundamentalisten.
Hala Madrid!!!!!!!!!
pi_94007586
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:01 schreef Dven het volgende:

[..]

Nee, ook niet al het fundamentalisme is per definitie gevaarlijk. En zoveel fundamentalisten zijn er niet. Ga alsjeblieft jezelf eens verdiepen door een groot aantal boeken te lezen in plaats van slechts het bovenste laagje van het internet te schrapen
1. Die vraag was aan mikami
2. Wat jij daar beweert heb ik helemaal niet gezegd
3. Mikami zegt net dat de meerderheid van de ''moslims'' fundamentalist is
4. Roepen dat ik me moet verdiepen richt weinig aan, aangezien je zelf alleen met zulke non-argumenten komt
pi_94007618
Fundamentalisme.
Laten we het zien als hun eigen geloof.

En niet als de islam aub.
Hala Madrid!!!!!!!!!
pi_94007660
quote:
Op zaterdag 12 maart 2011 17:03 schreef gamezz het volgende:

[..]

4. Roepen dat ik me moet verdiepen richt weinig aan, aangezien je zelf alleen met zulke non-argumenten komt
Het is helaas zo dat fundamentalisten aan de macht zijn in arabische landen, dus wordt het volk ook zo gezien.
Hala Madrid!!!!!!!!!
  zaterdag 12 maart 2011 @ 17:06:54 #142
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_94007677
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:01 schreef gamezz het volgende:

[..]

Je snapt het niet: Ze zoeken inderdaad de beste benadering maar wel van hun eigen interpretatie. Arabische koranexperts, die al vanaf de geboorte bezig zijn met de koran doen er tientallen jaren over voordat ze zichzelf geleerd mogen noemen. Dus mett alle respect van de wereld, je kunt bijv. een nederlander die zich tien jaar heeft verdiept in het arabisch en de koran geen expert noemen

En natuurlijk, je zit namelijk al met het probleem dat veel mensen niet eens kunnen lezen. Die zijn dan overgeleverd aan de macht van iemand die het hen leert. En de koran is ook nog eens in het Hoog-Arabisch. en laat dat nu net een ontzettend lastige taal zijn waarvan er maar weinigen zijn die het foutloos kunnen spreken.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 17:07:49 #143
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_94007706
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:06 schreef mikami het volgende:

[..]

Het is helaas zo dat fundamentalisten aan de macht zijn in arabische landen, dus wordt het volk ook zo gezien.
In Iran is het fundamentalisme sterk aanwezig. Maar de lokale bevolking heeft er helemaal niets mee. Nee, Iran valt niet onder de Arabische wereld maar het is wel degelijk een zwaar islamitisch land. In Egypte valt het ook reuze mee met het fundamentalisme
pi_94007731
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:06 schreef Dven het volgende:

[..]

Je snapt het niet: Ze zoeken inderdaad de beste benadering maar wel van hun eigen interpretatie. Arabische koranexperts, die al vanaf de geboorte bezig zijn met de koran doen er tientallen jaren over voordat ze zichzelf geleerd mogen noemen. Dus mett alle respect van de wereld, je kunt bijv. een nederlander die zich tien jaar heeft verdiept in het arabisch en de koran geen expert noemen

En natuurlijk, je zit namelijk al met het probleem dat veel mensen niet eens kunnen lezen. Die zijn dan overgeleverd aan de macht van iemand die het hen leert. En de koran is ook nog eens in het Hoog-Arabisch. en laat dat nu net een ontzettend lastige taal zijn waarvan er maar weinigen zijn die het foutloos kunnen spreken.
En toch heeft de islam zoveel volgelingen. Het overgrote deel is dus vooral meelopers volgens jou.

En dan is het toch gevaarlijk als mensen die het Hoog-Arabisch niet 100% beheersen teksten verkeerd opvatten en fundamentalist worden.
pi_94007754
quote:
Op zaterdag 12 maart 2011 17:07 schreef Dven het volgende:

[..]

In Iran is het fundamentalisme sterk aanwezig. Maar de lokale bevolking heeft er helemaal niets mee.
Dat zeg ik ook, het volk word gezien als hun leiders, omdat hij hen vertegenwoordigd.
Hala Madrid!!!!!!!!!
  zaterdag 12 maart 2011 @ 17:11:42 #146
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_94007829
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:03 schreef gamezz het volgende:

[..]

1. Sorry, ik zal me voortaan nooit meer in een lopende discussie mengen :')
2. Jij zegt "Fundamentalisme is per definitie gevaarlijk" en "Volgens mij zijn er veel fundamentalisten" Dat heb je dus wel terdege gezegd.
3. En daar ben ik het niet mee eens.
4. Ik wil best met de nodige argumenten komen maar in een verder niet al te hoogstaande discussie wil ik niet al te veel tijd steken, gaarne wat respect daarvoor.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 17:12:07 #147
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_94007845
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:09 schreef mikami het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook, het volk word gezien als hun leiders, omdat hij hen vertegenwoordigd.
Duidelijk :)
pi_94007920
quote:
Op zaterdag 12 maart 2011 17:12 schreef Dven het volgende:

[..]

Duidelijk :)
Vandaar dat men inclusief mijzelf dacht/denkt dat er miljoenen fundamentalisten zijn.
Hala Madrid!!!!!!!!!
  zaterdag 12 maart 2011 @ 17:16:15 #149
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_94007981
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:08 schreef gamezz het volgende:

[..]

En toch heeft de islam zoveel volgelingen. Het overgrote deel is dus vooral meelopers volgens jou.

En dan is het toch gevaarlijk als mensen die het Hoog-Arabisch niet 100% beheersen teksten verkeerd opvatten en fundamentalist worden.
Nee, het overgrote deel is bestaat niet uit meelopers. Het zijn mensen die waar geloven in hun religie en het niet doen omdat de rest het ook maar niet. Eerlijk gezegd geloof ik dat het geloof van een religieus persoon in het wel bestaan van een god sterker is dan het geloof van een atheist in het niet bestaan van een god.

Omdat het amper volledig beheerst kan worden zijn er dus 'hooggeleerden' het overgrote deel doet goed, deze kennen ook de grootste aanhang. Een klein gedeelte heeft minder positieve ideeën en gedachtes en deze kennen ook een veel kleinere aanhang.

Maar jij denkt toch niet dat er in de pers bericht gaat worden over de goede aspecten? Kranten, televisie en radio zijn/staan nooit gevuld met de positieve punten van iets, dat is namelijk GEEN nieuws. De negatieve punten die opvallen, dat is het nieuws.
En zo creëert de media (onbewust) een verkeerd beeld van de realiteit. En daarom hebben veel mensen het idee dat het fundamentalisme hoogtij viert. Daar waar dit niet het geval is!
  zaterdag 12 maart 2011 @ 17:17:55 #150
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_94008035
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:14 schreef mikami het volgende:

[..]

Vandaar dat men inclusief mijzelf dacht/denkt dat er miljoenen fundamentalisten zijn.
Daarom kan ik veel mensen alleen maar aanraden zich eens te verdiepen in een lokale cultuur in plaats van het klakkeloos overnemen van berichten in de media of politiek. Dan blijkt de wereld er toch heel anders uit te zien dan van tevoren gedacht werd.
pi_94008059
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:11 schreef Dven het volgende:

[..]

1. Sorry, ik zal me voortaan nooit meer in een lopende discussie mengen :')
2. Jij zegt "Fundamentalisme is per definitie gevaarlijk" en "Volgens mij zijn er veel fundamentalisten" Dat heb je dus wel terdege gezegd.
3. En daar ben ik het niet mee eens.
4. Ik wil best met de nodige argumenten komen maar in een verder niet al te hoogstaande discussie wil ik niet al te veel tijd steken, gaarne wat respect daarvoor.
1. Niet als je je er niet genoeg in hebt verdiept graag.
2. Ik zei dat fundalisme, waar mikami het daarvoor over had. Ik had het helemaal niet over ''al het fundamentalisme'' en ''per definitie.'' Verzin aub geen quotes.
3. Dat mag.
4. Roep dan ook geen onzinnige dingen zonder je erin te verdiepen of dingen die nergens op gebaseerd zijn, óf kom wel met zinnige argumenten.
pi_94008140
quote:
Op zaterdag 12 maart 2011 17:16 schreef Dven het volgende:

[..]

Nee, het overgrote deel is bestaat niet uit meelopers. Het zijn mensen die waar geloven in hun religie en het niet doen omdat de rest het ook maar niet. Eerlijk gezegd geloof ik dat het geloof van een religieus persoon in het wel bestaan van een god sterker is dan het geloof van een atheist in het niet bestaan van een god.

Omdat het amper volledig beheerst kan worden zijn er dus 'hooggeleerden' het overgrote deel doet goed, deze kennen ook de grootste aanhang. Een klein gedeelte heeft minder positieve ideeën en gedachtes en deze kennen ook een veel kleinere aanhang.

Maar jij denkt toch niet dat er in de pers bericht gaat worden over de goede aspecten? Kranten, televisie en radio zijn/staan nooit gevuld met de positieve punten van iets, dat is namelijk GEEN nieuws. De negatieve punten die opvallen, dat is het nieuws.
En zo creëert de media (onbewust) een verkeerd beeld van de realiteit. En daarom hebben veel mensen het idee dat het fundamentalisme hoogtij viert. Daar waar dit niet het geval is!
Propaganda eigenlijk, het is te vergelijken net de christelijke kerk en mishandeling ......etc
Hala Madrid!!!!!!!!!
pi_94008283
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:16 schreef Dven het volgende:

[..]

Nee, het overgrote deel is bestaat niet uit meelopers. Het zijn mensen die waar geloven in hun religie en het niet doen omdat de rest het ook maar niet.
Je zei net dat het echt goed begrijpen van de koran maar voor weinigen is weggelegd.
Velen nemen het dus wel klakkeloos over.
quote:
Helaas zijn die minder positieve ideeën wel gebaseerd op de koran. Gevaarlijk fundamentalisme dus.

quote:
Het nieuws bestaat over het algemeen niet uit positieve berichten.
De islam is daardoor niet extra benadeeld.
En negatieve berichten zijn ook niet verzonnen hoor, het zijn gewoon feiten.

Dat er ook vredelievende moslims zijn begrijp ik, maar er zijn ook vele fundamentalisten.
pi_94008416
quote:
Op zaterdag 12 maart 2011 17:24 schreef gamezz het volgende:

[..]

Dat er ook vredelievende moslims zijn begrijp ik, maar er zijn ook vele fundamentalisten.
Fundamentalisten regeren in islamitische landen, dus wordt het volk ook zo gezien.
Hala Madrid!!!!!!!!!
pi_94008465
quote:

[..]

Ik denk dat het overgrote deel inderdaad niet extremistisch en gewelddadig is en (imo ondanks hun religie) proberen een zo goed mogelijk leven te leiden net als het overgrote deel van de niet-gelovigen en anders-gelovigen dat ook doen.
Het feit dat misstanden en aanslagen zo groot uitgemeten worden is omdat die ook een veel grotere impact hebben dan een willekeurige gelovige die iets goeds doet. Goed doen is de norm immers en gelovigen hebben daar zeker niet het monopolie op.
Dat je denkt dat gelovigen sterker geloof hebben in het bestaan van god dan atheisten in het niet bestaan van god is niet meer dan een gedachte en een holle claim zonder bewijs vooralsnog.
Je kunt niet spreken van DE gelovige net zo min dat je niet kunt spreken van DE atheist.
pi_94008736
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:28 schreef mikami het volgende:

[..]

Fundamentalisten regeren in islamitische landen, dus wordt het volk ook zo gezien.
De regering kan het volk wel ernstig beïnvloeden.
pi_94008766
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:30 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Ik denk dat het overgrote deel inderdaad niet extremistisch en gewelddadig is en (imo ondanks hun religie) proberen een zo goed mogelijk leven te leiden net als het overgrote deel van de niet-gelovigen en anders-gelovigen dat ook doen.
Het feit dat misstanden en aanslagen zo groot uitgemeten worden is omdat die ook een veel grotere impact hebben dan een willekeurige gelovige die iets goeds doet. Goed doen is de norm immers en gelovigen hebben daar zeker niet het monopolie op.
Dat je denkt dat gelovigen sterker geloof hebben in het bestaan van god dan atheisten in het niet bestaan van god is niet meer dan een gedachte en een holle claim zonder bewijs vooralsnog.
Je kunt niet spreken van DE gelovige net zo min dat je niet kunt spreken van DE atheist.
Goede post, ben het hier wel mee eens.
pi_94009216
quote:
Eerlijk gezegd geloof ik dat het geloof van een religieus persoon in het wel bestaan van een god sterker is dan het geloof van een atheist in het niet bestaan van een god.
Atheisten geloven niet in het idee dat god niet bestaat. Voor atheisten bestaat god simpelweg niet, je kunt niet stellen dat dat een geloof opzich is en een bepaalde kracht (of overtuiging) heeft aangezien het een afwezigheid betreft.

Wat sowieso al slecht is om te doen in je geloofsbelijdenis, jezelf afvragen wie het sterkste geloof heeft of de grootste overtuiging alsof kracht en overtuiging iets zegt over of iets wel of niet goed is. Je gelooft voor jezelf, het is jouw relatie tot -vul naam van hogere macht in- welke geheel onafhankelijk hoort te zijn in de beleving van iemand anders' relatie tot -vul naam van hogere macht in-.
pi_94011567
triest toch dat er zo veel ongegronde angst heerst in de samenleving. 9/11 heeft meer kapot gemaakt dan we denken.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 19:16:03 #160
pi_94012117
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 19:03 schreef schweiger het volgende:
triest toch dat er zo veel ongegronde angst heerst in de samenleving. 9/11 heeft meer kapot gemaakt dan we denken.
CNN heeft meer kapot gemaakt dan we denken.
De Telegraaf heeft meer kapot gemaakt dan we denken.
De VVD heeft meer kapot gemaakt dan we denken.
Teeven heeft meer kapot gemaakt dan we denken.
De EO heeft meer kapot gemaakt dan we denken.
Wilders heeft meer kapot gemaakt dan we denken.
pi_94033971
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 15:32 schreef gamezz het volgende:

[..]

Dat is een beetje zoals gebeurde tijdens de oorlogen met Spanje. Toen het arme en achtergebleven Holland overspoeld werd door rijke Vlamingen en Brabanders, die immers verdreven werden door de Spanjaarden.

Er zijn u ongeveer 850 duizend moslims in Nederland op een totale bevolking van pakweg 16 of 17 miljoen. Dat is 5 %.
Er is een voorbeeld van een gebied waar in enkele tientallen jaren door bewuste en gestuurde immigratie, tegen de regels van de heersende macht in, de lokale bevolking verdreven werd. Dat voorbeeld is Israel.
Andere voorbeelden zijn Amerika, Australië en Nieuw-Zeeland, maar dat ging niet over enkele tientallen jaren, maar over meerdere tientallen jaren.

Een bewuste en gestuurde overspoeling door moslims is niet aan de gang in Europa: de moslims die hier zijn hebben we zelf binnengehaald (gastarbeiders) of zijn hun moslimstaat ontvlucht (asielzoekers).
En asielzoekers worden vervolgd in hun eigen land (zoals de joden in Duitsland indertijd) en zoeken bescherming in een ander land. Het is dus onze plicht om hen te beschermen tegen vervolging.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_94033994
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 19:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

CNN heeft meer kapot gemaakt dan we denken.
De Telegraaf heeft meer kapot gemaakt dan we denken.
De VVD heeft meer kapot gemaakt dan we denken.
Teeven heeft meer kapot gemaakt dan we denken.
De EO heeft meer kapot gemaakt dan we denken.
Wilders heeft meer kapot gemaakt dan we denken.
Denken we wel, zo vraag ik mij dus af?
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_94034232
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:24 schreef gamezz het volgende:

[..]

Je zei net dat het echt goed begrijpen van de koran maar voor weinigen is weggelegd.
Velen nemen het dus wel klakkeloos over.

[..]

Helaas zijn die minder positieve ideeën wel gebaseerd op de koran. Gevaarlijk fundamentalisme dus.
Fundamentalisten nemen niet klakkeloos over. Die zoeken naar grondslagen.
Voor hun eigen neigingen. Dus zijn er fundamentalisten van allerlei soort: van vredelievend tot oorlogszuchtig. En zij kunnen allemaal hun verdediging baseren op de letterlijke teksten van de bijbel, oh sorry: de koran.
quote:
[..]

Het nieuws bestaat over het algemeen niet uit positieve berichten.
De islam is daardoor niet extra benadeeld.
En negatieve berichten zijn ook niet verzonnen hoor, het zijn gewoon feiten.

Er zijn maar weinig fundamentalisten. De meeste mensen willen gewoon niet de moeite doen om iets goed te begrijpen of te doorgronden. En al helemaal niet als er een kans is dat daar pijnlijke consequenties aan verbonden zijn.
Naast fundamentalisten zijn er nog wel simpelen van geest die makkelijk op een enkel hardnekkig spoor te zetten zijn. Deze kunnen wel eenvoudig misbruikt worden door fundamentalisten en zo ook voor fundamentalist doorgaan. Maar ze zijn het niet.
pi_94034326
Zie ook: http://www.speld.nl/2011/(...)i-toe/#comment-22392
Daaruit blijkt dat het begrip tsunami (= overspoeling door moslims) ook overdrachtelijk gebruikt kan worden voor een overspoeling door water.
Impliciet zegt dat wel wat over de kracht van een typisch Nederlands begrip, dat zelfs in Japan weerklank vindt.
pi_94046007
Waarom heeft het woord fundamentalist een negatieve lading ? Dat lijkt hier wel zo
pi_94048864
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 19:03 schreef schweiger het volgende:
Domheid. Domheid maakt meer kapot dan we denken.
Le deuxième sexe
pi_94049057
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 15:51 schreef gamezz het volgende:

[..]

Jij hebt nooit gehoord van iets als hermeneutiek.

[ Bericht 0% gewijzigd door ad0rable op 13-03-2011 16:09:40 ]
Le deuxième sexe
pi_94052719
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:37 schreef gamezz het volgende:

[..]

Een moslim neemt de hele koran serieus.
Dus ook de haatdragende. En nogmaals, het één heft het ander niet op.
Haatdragend blijft haatdragend.
Volgens ene Mark A. Gabriel heffen de latere uitspraken de eerdere wel op. Dat betekent dat de meer militante uitspraken maatgevend zijn.
pi_94053053
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 15:53 schreef ad0rable het volgende:

[..]

Jij hebt nooit gehoord van iets als hermeneutiek.
Teksten zijn op meerdere manieren te interpreteren ja, als je dat bedoelt.
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 17:08 schreef Deliah het volgende:

[..]

Volgens ene Mark A. Gabriel heffen de latere uitspraken de eerdere wel op. Dat betekent dat de meer militante uitspraken maatgevend zijn.
Bedoel je dat de gewelddadige teksten de vredelievende opheffen?
Dat zou kunnen ja, en het is ook nog eens zo dat er gewelddadige teksten door heel de koran verspreid zijn en niet alleen in één gedeelte.
pi_94053689
quote:
14s.gif Op zondag 13 maart 2011 17:15 schreef gamezz het volgende:

[..]

Teksten zijn op meerdere manieren te interpreteren ja, als je dat bedoelt.

[..]

Bedoel je dat de gewelddadige teksten de vredelievende opheffen?
Dat zou kunnen ja, en het is ook nog eens zo dat er gewelddadige teksten door heel de koran verspreid zijn en niet alleen in één gedeelte.
Je moet wel lezen hut. De latere teksten heffen de teksten op die eerder zijn geschreven. Maar aangezien de Qur'an geen choronologische volgorde aanhoudt is dat natuurlijk moeilijk.

En voor wat betreft hermeneutiek, niet meerdere manieren om,maar het op een wetenschappelijke manier binnen een juiste context plaatsen van teksten. Als meer mensen die kunst machtig zouden zijn, was dat hele jammerlijke geblaat over de Qur'an allang opgehouden.
Le deuxième sexe
pi_94056215
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 17:30 schreef ad0rable het volgende:

[..]

Je moet wel lezen hut. De latere teksten heffen de teksten op die eerder zijn geschreven. Maar aangezien de Qur'an geen choronologische volgorde aanhoudt is dat natuurlijk moeilijk.
Betreffende man, voormalige professor of docent aan een universiteit in Egypte claimde dat de meer gewelddadige teksten uit de tijd komen dat Mohammed in Medina leefde en de meer vredelievende uit de tijd dat hij in Mekka leefde. Wat ook te zien is aan zijn levensstijl in betreffende steden.
  † In Memoriam † zondag 13 maart 2011 @ 18:39:33 #172
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_94056934
Ik mis cijfers die onderbouwen dat er inderdaad sprake is van een significante toename van de Islam op de Nederlandse maatschappij.

Dat blokje van 5,7% is het blokje Moslims.

27% RK
16,6 % Protestanten
zonder religie 48,4%

Wat een tsunami zeg! :P
pi_94057450
quote:
Geef christenen macht (kijk naar landen waar dat het geval is) en je ziet vanzelf hoe het werkt. Ik noem: op zondag winkelen, huwelijk met partner van hetzelfde geslacht (of erger: compleet verbod op homoseksualiteit), verbod op abortus en euthanasie, etc.

En voor de islam geldt precies hetzelfde. Gelovigen willen steeds weer hun eigen opvattingen aan anderen opdringen; ook aan mensen die niet hun geloof aanhangen. Christenen in Nederland zijn gemiddeld gezien vrij gematigd (al lopen er wel degelijk extremisten tussen), moslims zijn stukken conservatiever en minder gematigd. Taferelen als sharia-rechtbanken, zoals in Groot Brittannië massaal aan de orde is, moeten we hier niet willen.

De "tsunami van islamisering" waar Wilders het over heeft, is overdreven. Maar het lijkt me wel degelijk nuttig en wenselijk om onze samenleving tegen bepaalde ongewenste invloeden van de islam te beschermen.
pi_94057657
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 17:30 schreef ad0rable het volgende:

[..]

En voor wat betreft hermeneutiek, niet meerdere manieren om,maar het op een wetenschappelijke manier binnen een juiste context plaatsen van teksten. Als meer mensen die kunst machtig zouden zijn, was dat hele jammerlijke geblaat over de Qur'an allang opgehouden.
Uit de context gerukt kan inderdaad degelijk verschil maken. Maar ik heb niet het idee dat je alle teksten hiermee kunt omtoveren tot knuffelige vredelievende teksten.

Lees al deze teksten maar eens.
pi_94057818
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 18:39 schreef De_Kardinaal het volgende:
Ik mis cijfers die onderbouwen dat er inderdaad sprake is van een significante toename van de Islam op de Nederlandse maatschappij.

[ afbeelding ]

Dat blokje van 5,7% is het blokje Moslims.

27% RK
16,6 % Protestanten
zonder religie 48,4%

Wat een tsunami zeg! :P
Idd. Er zijn 1 miljoen moslims op een bevolking van 16,5 miljoen. En van die 1 miljoen zal er ook nog een deel steeds meer seculariseren.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_94058135
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 18:49 schreef Boldface het volgende:

[..]

Geef christenen macht (kijk naar landen waar dat het geval is) en je ziet vanzelf hoe het werkt. Ik noem: op zondag winkelen, huwelijk met partner van hetzelfde geslacht (of erger: compleet verbod op homoseksualiteit), verbod op abortus en euthanasie, etc.
Niet alleen gelovigen die deze dingen willen hoor. Maar verder snap ik je punt.
quote:
En voor de islam geldt precies hetzelfde. Gelovigen willen steeds weer hun eigen opvattingen aan anderen opdringen; ook aan mensen die niet hun geloof aanhangen. Christenen in Nederland zijn gemiddeld gezien vrij gematigd (al lopen er wel degelijk extremisten tussen), moslims zijn stukken conservatiever en minder gematigd. Taferelen als sharia-rechtbanken, zoals in Groot Brittannië massaal aan de orde is, moeten we hier niet willen.

De "tsunami van islamisering" waar Wilders het over heeft, is overdreven. Maar het lijkt me wel degelijk nuttig en wenselijk om onze samenleving tegen bepaalde ongewenste invloeden van de islam te beschermen.
inderdaad
pi_94059365
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 18:24 schreef Deliah het volgende:

[..]

Betreffende man, voormalige professor of docent aan een universiteit in Egypte claimde dat de meer gewelddadige teksten uit de tijd komen dat Mohammed in Medina leefde en de meer vredelievende uit de tijd dat hij in Mekka leefde. Wat ook te zien is aan zijn levensstijl in betreffende steden.
Dat weet ik. Maar hoe ga je de 'later is beter' regel dan toepassen? Later in de Qur'anische teksten, of later in Mohammeds leven?
Le deuxième sexe
  zondag 13 maart 2011 @ 19:23:51 #178
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_94059368
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 18:49 schreef Boldface het volgende:

[..]

Geef christenen macht en binnen afzienbare tijd worden dit de landen waar de welvaart het grootst is, de mensenrechten het best gerespecteerd worden en de individuele vrijheid het grootst is
The End Times are wild
pi_94059498
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 19:23 schreef LXIV het volgende:

[..]

Geef christenen macht en binnen afzienbare tijd worden dit de landen waar de welvaart het grootst is, de mensenrechten het best gerespecteerd worden en de individuele vrijheid het grootst is
En worden andere landen het lekkerst uitgebuit. Nee, fanatieke christenen, moslims, joden, allemaal een pot nat. Eigen god eerst.

Maar het merendeel is helemaal niet zo fanatiek.

Daarnaast, what the fuck zouden moslims willen doen als ze Nederland 'hebben'? Wat een arrogantie, er is hier toch geen ruk?
Le deuxième sexe
pi_94059627
quote:

[..]

En wat gedacht van de Boeddhisten of Atheïsten aan de macht ? 't Is ook maar een idee hoor.
  † In Memoriam † zondag 13 maart 2011 @ 19:28:52 #181
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_94059639
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 19:26 schreef ad0rable het volgende:

[..]

En worden andere landen het lekkerst uitgebuit. Nee, fanatieke christenen, moslims, joden, allemaal een pot nat. Eigen god eerst.

Daarnaast, what the fuck zouden moslims willen doen als ze Nederland 'hebben'? Wat een arrogantie, er is hier toch geen ruk?
Waarom worden de meeste mensen tegenwoordig uitgebuit? Net als alle eeuwen daarvoor, voor God? Nee, voor economische redenen. Daar komt geen God aan te pas.
  † In Memoriam † zondag 13 maart 2011 @ 19:29:33 #182
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_94059680
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 19:28 schreef ATON het volgende:

[..]

En wat gedacht van de Boeddhisten of Atheïsten aan de macht ? 't Is ook maar een idee hoor.
Pol Pot was een boeddhistische monnik. Dat een vooruitgang? :P
pi_94059754
quote:

[..]

Hier zit ook wel wat in, de christenen hebben 'de Westerse wereld' tenslotte opgebouwd.
pi_94059882
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 19:29 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Pol Pot was een boeddhistische monnik. Dat een vooruitgang? :P
Is die al niet dood ?
  † In Memoriam † zondag 13 maart 2011 @ 19:33:47 #185
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_94059927
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 19:33 schreef ATON het volgende:

[..]

Is die al niet dood ?
Zag hem laatst nog bij de mcDonalds.
pi_94059944
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 19:26 schreef ad0rable het volgende:

[..]

Wie zegt er dan dat moslims erop uit zijn op Nederland over te nemen?

Heb ik niemand zien beweren.

Het is wel zo dat naarmate er meer moslims komen, je de cultuur automatisch ook overneemt. De cultuur heeft invloed. En de vraag is of dat positief is.
pi_94060105
quote:
Op zondag 13 maart 2011 19:31 schreef gamezz het volgende:

[..]

Hier zit ook wel wat in, de christenen hebben 'de Westerse wereld' tenslotte opgebouwd.
Dubbelpost
Hala Madrid!!!!!!!!!
pi_94060121
quote:
Op zondag 13 maart 2011 19:31 schreef gamezz het volgende:

[..]

Onder de christenen was alles verrot en smerig, (zie middeleeuwen)

Onder de moslims was er beschaving in zuid europa....
Hala Madrid!!!!!!!!!
  † In Memoriam † zondag 13 maart 2011 @ 19:38:04 #189
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_94060174
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 19:37 schreef mikami het volgende:

[..]

Mooie argumentatie en vooral de onderbouwing.
pi_94060259
quote:
Op zondag 13 maart 2011 19:38 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Mooie argumentatie en vooral de onderbouwing.
Het zijn keiharde feiten.

Ooit een geschiedenisboek gelezen?
Hala Madrid!!!!!!!!!
pi_94060272
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 19:33 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Zag hem laatst nog bij de mcDonalds.
Nou ja, dat is er over. Geef mij dan maar Mussolini van Pizza hut.
pi_94060313
quote:
Dit is één van de meest bizarre statements die ik ooit heb gelezen. Waar baseer je dit in vredesnaam op? Hooguit op het gegeven dat christelijke landen welvarender zijn dan moslimlanden. Verder is je stelling absurd. Heel wat mensenrechten en heel wat verworvenheden qua vrijheid bestaan ondanks het Christendom en niet dankzij.
pi_94060342
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 19:39 schreef mikami het volgende:

[..]

:')

Met andere woorden er zijn niet meer variabelen anders dan geloof die de gezondheid van een samenleving bepalen?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  zondag 13 maart 2011 @ 19:42:07 #194
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_94060398
quote:

[..]

De geschiedenisboeken die jij gelezen hebt (na 1980 ongetwijfeld) zijn volgepend met politiek-correcte leugens om de multikul te rechtvaardigen. Dat zijn geen keiharde feiten, dat zijn slappe leugens.
The End Times are wild
  zondag 13 maart 2011 @ 19:43:34 #195
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_94060463
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 19:40 schreef Boldface het volgende:

[..]

Dit is één van de meest bizarre statements die ik ooit heb gelezen. Waar baseer je dit in vredesnaam op? Hooguit op het gegeven dat christelijke landen welvarender zijn dan moslimlanden. Verder is je stelling absurd. Heel wat mensenrechten en heel wat verworvenheden qua vrijheid bestaan ondanks het Christendom en niet dankzij.
Het is eenvoudig empirisch aan te tonen dat de landen die christelijk zijn aan de top staan qua welvaart, persvrijheid, mensenrechten en ga zo maar door.
Je wil toch niet beweren dat de persvrijheid in moslimlanden maar kan tippen aan die in Europa of de Verenigde Staten? Je wil toch niet beweren dat de welvaart in Afrika groter is dan hier? Je wil toch niet beweren dat je liever in China in de gevangenis komt dan in Nederland?
The End Times are wild
pi_94060551
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 19:33 schreef ATON het volgende:

[..]

Is die al niet dood ?
en relatief gezien de grootste massamoordenaar als je kijkt hoeveel procent van zijn volk door hem zijn gestorven
pi_94060555
quote:
Op zondag 13 maart 2011 19:41 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

:')

Met andere woorden er zijn niet meer variabelen anders dan geloof die de gezondheid van een samenleving bepalen?
Tuurlijk wel, maar toen waren het gewoon tijden van afpersing en allerlei rare zaakjes.....

Weet je met wat voor geld het Sint Pieters kerk is gebouwd?
Hala Madrid!!!!!!!!!
pi_94060603
quote:

[..]

Tot de moslim-fundamentalisten de zaak in Spanje overnamen. Nog net heeft Avveroes zijn werken nog kunnen oversmokkelen naar Parijs.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Averoes
pi_94060641
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 19:43 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het is eenvoudig empirisch aan te tonen dat de landen die christelijk zijn aan de top staan qua welvaart, persvrijheid, mensenrechten en ga zo maar door.
Je wil toch niet beweren dat de persvrijheid in moslimlanden maar kan tippen aan die in Europa of de Verenigde Staten? Je wil toch niet beweren dat de welvaart in Afrika groter is dan hier? Je wil toch niet beweren dat je liever in China in de gevangenis komt dan in Nederland?
maar heeft dat te maken met onze christelijkheid of met oa de verlichting en onze onchristelijkheid
pi_94060701
quote:

[..]

Nou ... keihard. Die boekjes zijn ook maar geschreven door oomje Jezuïet he ?
  zondag 13 maart 2011 @ 19:49:28 #201
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_94060788
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 19:46 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

maar heeft dat te maken met onze christelijkheid of met oa de verlichting en onze onchristelijkheid
Net alsof tijdens de verlichting Europa minder Christelijk werd. Dat is pas iets van de laatste 20 jaar en dan nog maar in beperkte delen van Europa. Nederland is niet de wereld of het Westen.

Bovendien heeft de Verlichting wel een kans gekregen in het Christelijke Europa. Waarom zijn de Bantoes in Afrika dan niet begonnen met de verlichting? Of de Melanesiërs, de Eskimo's of welk ander volk dat niet zuchtte onder het 'juk van het christendom"?
The End Times are wild
pi_94060940
quote:
Op zondag 13 maart 2011 19:49 schreef LXIV het volgende:

[..]

Net alsof tijdens de verlichting Europa minder Christelijk werd. Dat is pas iets van de laatste 20 jaar en dan nog maar in beperkte delen van Europa. Nederland is niet de wereld of het Westen.

Bovendien heeft de Verlichting wel een kans gekregen in het Christelijke Europa. Waarom zijn de Bantoes in Afrika dan niet begonnen met de verlichting? Of de Melanesiërs, de Eskimo's of welk ander volk dat niet zuchtte onder het 'juk van het christendom"?
Je vergeet te vermelden dat een paar afrikaanse landen ook christelijk zijn maar niet welvarend.

Hoe zou dat komen? ;)
Hala Madrid!!!!!!!!!
  † In Memoriam † zondag 13 maart 2011 @ 19:52:07 #203
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_94060948
quote:

[..]

Ja, heel vaak dus kom maar met je bronnen die onderbouwen dat er onder de christenen geen beschaving was, maar wel onder de moslims. Contemporaine bronnen graag.
pi_94061047
quote:
Op zondag 13 maart 2011 19:52 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Ja, heel vaak dus kom maar met je bronnen die onderbouwen dat er onder de christenen geen beschaving was, maar wel onder de moslims. Contemporaine bronnen graag.
Ooit naar Alhambra geweest in Granada?

Gebouwd door moslims in spanje...
Hala Madrid!!!!!!!!!
pi_94061064
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 19:40 schreef Boldface het volgende:

[..]

Tja, daar ben ik het ook mee eens. Mensenrechten zijn pas onder seculiere regimes tot stand gekomen, alhoewel er nog werk aan de winkel is om de christelijke invloeden er nog uit te bannen wil men spreken van ' Internationale ' Rechten van de mens .
pi_94061103
quote:

[..]

Kijk hoe het er nu aan toe is.

Veel moslimlanden zijn niet bepaald welvarend te noemen (of zijn rijk geworden door fossiele brandstoffen) en mensenrechten zijn er ook slecht aan toe.
pi_94061171
quote:
Op zondag 13 maart 2011 19:54 schreef gamezz het volgende:

[..]

Kijk hoe het er nu aan toe is.

Veel moslimlanden zijn niet bepaald welvarend te noemen (of zijn rijk geworden door fossiele brandstoffen) en mensenrechten zijn er ook slecht aan toe.
Misschien, maar kom nou niet zeggen dat het hier welvarend is door christenen.
Hala Madrid!!!!!!!!!
pi_94061176
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 19:45 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

en relatief gezien de grootste massamoordenaar als je kijkt hoeveel procent van zijn volk door hem zijn gestorven
Ach, wat erg.
pi_94061285
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 19:55 schreef mikami het volgende:

[..]

Waarom niet? Het christendom heeft een ongekende invloed gehad in de Westerse wereld.
Het zal best meegespeeld hebben.
  † In Memoriam † zondag 13 maart 2011 @ 19:58:21 #210
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_94061325
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 19:53 schreef mikami het volgende:

[..]

Christenen bouwden al gebouwen toen Mohammed nog niet eens geboren was. Een fort bouwen zegt niets over het wel of niet hebben van beschaving. Het pleit eerder voor het gebrek aan beschaving. Een fort bouwt men niet voor het mooie uitzicht. :P
pi_94061386
quote:
Op zondag 13 maart 2011 19:57 schreef gamezz het volgende:

[..]

Waarom niet? Het christendom heeft een ongekende invloed gehad in de Westerse wereld.
Best, maar ik denk dat het vooral komt door logica.
Hala Madrid!!!!!!!!!
pi_94061511
quote:
Op zondag 13 maart 2011 19:58 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Christenen bouwden al gebouwen toen Mohammed nog niet eens geboren was. Een fort bouwen zegt niets over het wel of niet hebben van beschaving. Het pleit eerder voor het gebrek aan beschaving. Een fort bouwt men niet voor het mooie uitzicht. :P
Dus?

Waarom hebben christenen dan wel een beschaving en moslims volgens jouw niet?
Hala Madrid!!!!!!!!!
pi_94061666
Feit blijft dat de wetenschap niet erg opbloeide in de middeleeuwen.....
Hala Madrid!!!!!!!!!
pi_94061677
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 19:53 schreef mikami het volgende:

[..]

Deze al bezocht ? Was een ontmoetingsplaats voor alle koningen van Europa.. tot de moslim-fundamentalisten deze site met de grond gelijk hebben gemaakt.
http://www.spain.info/en/(...)/medina_azahara.html
Een aanrader om te bezoeken.
  † In Memoriam † zondag 13 maart 2011 @ 20:06:55 #215
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_94061829
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 20:01 schreef mikami het volgende:

[..]

Dus?

Waarom hebben christenen dan wel een beschaving en moslims volgens jouw niet?
Waar zeg ik dat?

Ik ga alleen in op dit citaat:

quote:

[..]

Daar zeg jij dat bij de christenen alles verrot etc was en bij de moslims sprake was van beschaving.

Onderbouw dat eens met gedegen argumentatie en feiten. Dat gaat je tot nu toe erg slecht af moet ik je zeggen.
pi_94061859
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 19:55 schreef mikami het volgende:

[..]

Eeerlijk blijven he. Ga je toch niet vergelijken met landen waar de Islam het voor het zeggen heeft.
pi_94061918
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 20:04 schreef mikami het volgende:
Scholastiek, de Karolingische renaissance, de renaissance van de twaalfde eeuw, de opkomst van universiteiten et cetera.

In goed Nederlands: bullcrap.
  zondag 13 maart 2011 @ 20:08:58 #218
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_94061931
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 19:54 schreef ATON het volgende:

[..]

Tja, daar ben ik het ook mee eens. Mensenrechten zijn pas onder seculiere regimes tot stand gekomen, alhoewel er nog werk aan de winkel is om de christelijke invloeden er nog uit te bannen wil men spreken van ' Internationale ' Rechten van de mens .
Dat is ook niet helemaal zo. In de moderne vorm wel, maar het is bijvoorbeeld wel de katholieke kerk geweest die al heel vroeg gepleit heeft voor mensenrechten voor Indianen bijvoorbeeld en tegen het als dieren beschouwen van negers.
The End Times are wild
pi_94062110
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 20:04 schreef mikami het volgende:
En dat was ook niet zomaar, maar vanwege de val van de Romeinse beschaving.

Sinds de Renaissance bloeide de wetenschap juist weer wel op.

quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 20:08 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Scholastiek, de Karolingische renaissance, de renaissance van de twaalfde eeuw, de opkomst van universiteiten et cetera.

pi_94062183
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 19:58 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Ook al niet zo op de hoogte van geschiedenis zo te zien. Wie zou al die Griekse en Romeinse paleizen gebouwd hebben ? Waar bevond zich de eerste universiteit en wereldbibliotheek ? En wie heeft de boelrollen van die bibliotheek gebruikt om hun baden mee te verwarmen ? Je mag wel even aan het laken trekken, maar niet overdrijven he.
pi_94062213
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 20:12 schreef gamezz het volgende:

[..]

En dat was ook niet zomaar, maar vanwege de val van de Romeinse beschaving.

Sinds de Renaissance bloeide de wetenschap juist weer wel op.

[..]

Wat denk je nou? Dat iedereen op een dag *poef* hoorde en 'de Romeinse beschaving' ineens kwijt was?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-03-2011 20:15:10 ]
pi_94062238
quote:
Op zondag 13 maart 2011 20:06 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat?

Ik ga alleen in op dit citaat:

[..]

Daar zeg jij dat bij de christenen alles verrot etc was en bij de moslims sprake was van beschaving.

Onderbouw dat eens met gedegen argumentatie en feiten. Dat gaat je tot nu toe erg slecht af moet ik je zeggen.
Onderbouw jouw mening maar eens.

Het enige wat ik lees is dat ze ook gebouwen konden bouwen.

Daar waar moslims schoon waren, waren christenen bang voor water....

En wij streven vandaag de dag toch naar hygiene. ;)
Hala Madrid!!!!!!!!!
  zondag 13 maart 2011 @ 20:15:28 #223
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_94062254
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 20:08 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Inderdaad. Er zijn genoeg grote Europese wetenschappers uit de middeleeuwen te vinden, denk maar aan Gallileo, Da Vinci, Fibonacci, Ockham, Bacon en ga maar door.

En waarom hebben destijds dan al die landen die niet zuchtten onder het juk van het Christendom geen enorme wetenschappelijke bloei doorgemaakt?
The End Times are wild
pi_94062331
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 20:14 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Wat denk je nou? Dat iedereen op een dag *poef* hoorde en 'de Romeinse beschaving' ineens kwijt was?
Zeg ik dat?
  † In Memoriam † zondag 13 maart 2011 @ 20:17:48 #225
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_94062376
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 20:14 schreef ATON het volgende:

[..]

Ook al niet zo op de hoogte van geschiedenis zo te zien. Wie zou al die Griekse en Romeinse paleizen gebouwd hebben ? Waar bevond zich de eerste universiteit en wereldbibliotheek ? En wie heeft de boelrollen van die bibliotheek gebruikt om hun baden mee te verwarmen ? Je mag wel even aan het laken trekken, maar niet overdrijven he.
En wie waren er weer voor die Grieken en Romeinen? Uiteindelijk kom je toch uit in de vruchtbare sikkel of bij de rivieren in Azië en zulks. Moeten we nu allemaal hulde brengen aan de eerste boer?
pi_94062397
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 20:15 schreef LXIV het volgende:

[..]

Inderdaad. Er zijn genoeg grote Europese wetenschappers uit de middeleeuwen te vinden, denk maar aan Gallileo, Da Vinci, Fibonacci, Ockham, Bacon en ga maar door.

En waarom hebben destijds dan al die landen die niet zuchtten onder het juk van het Christendom geen enorme wetenschappelijke bloei doorgemaakt?
Misschien omdat dat een misvatting is?

http://en.wikipedia.org/wiki/Islamic_Golden_Age

Niet meteen een wetenschappelijk stuk, maar het geeft een aardig beeld.
pi_94062465
quote:
13s.gif Op zondag 13 maart 2011 20:17 schreef gamezz het volgende:

[..]

Zeg ik dat?
Een val geeft toch een behoorlijke breuk aan, vind je niet? De idee van de 'donkere' middeleeuwen is al decennia lang achterhaald.
pi_94062466
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 20:08 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat is ook niet helemaal zo. In de moderne vorm wel, maar het is bijvoorbeeld wel de katholieke kerk geweest die al heel vroeg gepleit heeft voor mensenrechten voor Indianen bijvoorbeeld en tegen het als dieren beschouwen van negers.
Hahaha, dat doet de deur toe. Er moest eerst een commisie van het Vaticaan worden aangesteld om de indianen het statuut ' mens ' te verlenen en geestelijke hadden in de US ook hun slaven. Wist je dat niet ?
  † In Memoriam † zondag 13 maart 2011 @ 20:20:47 #229
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_94062539
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 20:15 schreef mikami het volgende:

[..]

Onderbouw jouw mening maar eens.

Het enige wat ik lees is dat ze ook gebouwen konden bouwen.

Daar waar moslims schoon waren, waren christenen bang voor water....

En wij streven vandaag de dag toch naar hygiene. ;)
In jouw citaat geef ik nergens mijn mening dus dat wordt lastig onderbouwen. Dus hygiëne is de doorslaggevende factor die bepaald of iets een heuse beschaving is of niet?
pi_94062622
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 20:19 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Een val geeft toch een behoorlijke breuk aan, vind je niet? De idee van de 'donkere' middeleeuwen is al decennia lang achterhaald.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Val_van_het_West-Romeinse_Rijk
http://nl.wikipedia.org/wiki/Middeleeuwen
  † In Memoriam † zondag 13 maart 2011 @ 20:24:02 #232
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_94062756
quote:
quote:
Met de val van het West-Romeinse Rijk doelt men op de officiële afzetting van de laatste West-Romeinse keizer Romulus Augustulus op 23 augustus 476 door Odoaker. Toch betekende deze afzetting geen directe breuk met het verleden, maar was het vooral op institutioneel gebied:
Eerste link. Je onderbouwt je stelling door bewijs voor het tegendeel te leveren? Apart. :P
pi_94062808
quote:
Op zondag 13 maart 2011 20:20 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

In jouw citaat geef ik nergens mijn mening dus dat wordt lastig onderbouwen. Dus hygiëne is de doorslaggevende factor die bepaald of iets een heuse beschaving is of niet?
Wat is een doorslaggevende factor volgens jouw?

Alles telt in zekere zin mee, anders zouden we nooit weten wat een beschaving precies is.
Hala Madrid!!!!!!!!!
pi_94062834
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 20:17 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

En wie waren er weer voor die Grieken en Romeinen? Uiteindelijk kom je toch uit in de vruchtbare sikkel of bij de rivieren in Azië en zulks. Moeten we nu allemaal hulde brengen aan de eerste boer?
Waren dat ook al moslims ? Dat wist ik niet. En hulde brengen aan de eerste boer ? Wat heeft een geiteboer nu met cultuur en beschaving te maken.
  † In Memoriam † zondag 13 maart 2011 @ 20:25:30 #235
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_94062853
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 20:24 schreef mikami het volgende:

[..]

Wat is een doorslaggevende factor volgens jouw?

Alles telt in zekere zin mee, anders zouden we nooit weten wat een beschaving precies is.
Volgens jouw :'(
pi_94062871
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 20:25 schreef ATON het volgende:

[..]

Waren dat ook al moslims ? Dat wist ik niet. En hulde brengen aan de eerste boer ? Wat heeft een geiteboer nu met cultuur en beschaving te maken.
Definieer cultuur en beschaving?
pi_94062952
quote:
Op zondag 13 maart 2011 20:25 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Volgens jouw :'(
Beantwoord de vraag maar.
Hala Madrid!!!!!!!!!
  zondag 13 maart 2011 @ 20:27:50 #238
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_94062986
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 20:19 schreef ATON het volgende:

[..]

Hahaha, dat doet de deur toe. Er moest eerst een commisie van het Vaticaan worden aangesteld om de indianen het statuut ' mens ' te verlenen en geestelijke hadden in de US ook hun slaven. Wist je dat niet ?
quote:
Antonio de Montesinos, a Dominican friar on the island of Hispaniola, was the first member of the clergy to publicly denounce all forms of enslavement and oppression of the indigenous peoples of the Americas.[1] Theologians such as Francisco de Vitoria and Bartolomé de las Casas drew up theological and philosophical bases for the defense of the human rights of the colonized native populations, thus creating the basis of international law, regulating the relationships between nations.
In the early years most mission work was undertaken by the religious orders. Over time it was intended that a normal church structure would be established in the mission areas. The process began with the formation of special jurisdictions, known as apostolic prefectures and apostolic vicariates. These developing churches eventually graduated to regular diocesan status with the appointment of a local bishop. After decolonization, this process increased in pace as church structures altered to reflect new political-administrative realities.
http://en.wikipedia.org/w(...)the_Age_of_Discovery

Dus waar de seculiere machten Zuid-Amerika nog als wingewest zagen en de aanwezige bevolking enkel als middel om het goud uit de aarde te halen, werden ze door Christenen als mensen erkend, (vandaar de moeite om ze te bekeren) en werd geijverd voor hun rechten.
The End Times are wild
pi_94062993
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 20:25 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Definieer cultuur en beschaving?
Je handen wassen na een WC bezoek ?
  † In Memoriam † zondag 13 maart 2011 @ 20:28:09 #240
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_94063004
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 20:25 schreef ATON het volgende:

[..]

Nee, dat waren geen moslims. Je kan moeilijk een moslim zijn de geboorte van de profeet. Je kan immers ook geen christenen zijn voor de komst van Christus. Geen boeddhist voor de komst voor Boeddha. Dat waren mensen met waarschijnlijk hun eigen manier van zingeving.

Alles. Cultuur is het zogenaamde verschil tussen mens en dier.
pi_94063049
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 20:23 schreef Sloggi het volgende:

[..]

En nu?
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 20:24 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

[..]

Eerste link. Je onderbouwt je stelling door bewijs voor het tegendeel te leveren? Apart. :P
Ik heb het toch nergens over een directe breuk?

quote:
Met het einde van de Romeinse beschaving kwam West-Europa met grote moeilijkheden die de intellectuele productie aantastten in de Middeleeuwen terecht. De meeste klassieke wetenschappelijke verhandelingen gingen hier verloren. Pas met de Renaissance van de 12e eeuw is de interesse in het onderzoek naar de natuur hernieuwd.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wetenschapsgeschiedenis#Middeleeuwen
Natuurlijk is dat niet zomaar in één klap weg, maar iets wat vele jaren in beslag neemt.
Ook niet echt relevant voor deze discussie verder.
  † In Memoriam † zondag 13 maart 2011 @ 20:30:17 #242
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_94063123
Terug naar de wortel van al het kwaad, de Joden, Moslims.
pi_94063127
quote:
Op zondag 13 maart 2011 20:27 schreef ATON het volgende:

[..]

Je handen wassen na een WC bezoek ?
Dit.
Hala Madrid!!!!!!!!!
pi_94063197
quote:
Op zondag 13 maart 2011 20:30 schreef De_Kardinaal het volgende:
Terug naar de wortel van al het kwaad, de Joden, Moslims.
Hoezo?

Onzin.

Tevens riekt het naar racisme.
Hala Madrid!!!!!!!!!
pi_94063291
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 20:29 schreef gamezz het volgende:

[..]

[..]

Ik heb het toch nergens over een directe breuk?

[..]

Natuurlijk is dat niet zomaar in één klap weg, maar iets wat vele jaren in beslag neemt.
Ook niet echt relevant voor deze discussie verder.
Natuurlijk wel, want er wordt beweerd dan wel geïmpliceerd dat de middeleeuwen één lange periode van stagnatie waren. Dat bestrijd ik.

Deze aanname is natuurlijk relevant als je het westen wil vergelijken met de middeleeuwse en de moderne islam. Ook wat betreft de islam bestaan echter nogal wat misvattingen, jammer genoeg.

Zalig zijn de armen van geest...
pi_94063317
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 20:30 schreef mikami het volgende:

[..]

Dit.
Nou, dan is er weinig beschaving in Nederland en de rest van de wereld.
  † In Memoriam † zondag 13 maart 2011 @ 20:35:13 #247
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_94063475
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 20:31 schreef mikami het volgende:

[..]

Hoezo?

Onzin.

Omdat het wel heel ver gaat van het oorspronkelijke onderwerp.
Het kan niet eens racisme zijn, want sinds wanneer zijn Moslims een ras? Of Joden? :P
pi_94063498
quote:
Op zondag 13 maart 2011 20:33 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Nou, dan is er weinig beschaving in Nederland en de rest van de wereld.
Ik zou graag willen weten wat beschaving precies inhoud.
Hala Madrid!!!!!!!!!
pi_94063532
quote:

[..]

Hoezo?

Onzin.

Moslim zijn is geen ras. :+
pi_94063571
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 20:32 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, want er wordt beweerd dan wel geïmpliceerd dat de middeleeuwen één lange periode van stagnatie waren. Dat bestrijd ik.
Die bewering probeerde ik ook juist tegen te spreken.
pi_94063576
quote:

[..]

Hoezo?

Onzin.

Ik zou eerder zeggen dat het naar sarcasme riekt.
pi_94063581
quote:
Op zondag 13 maart 2011 20:35 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Omdat het wel heel ver gaat van het oorspronkelijke onderwerp.
Het kan niet eens racisme zijn, want sinds wanneer zijn Moslims een ras? Of Joden? :P
Je weet best wat ik bedoel.
Hala Madrid!!!!!!!!!
pi_94063720
Het topic loopt storm terwijl TS nergens te bekennen is.
Hala Madrid!!!!!!!!!
  † In Memoriam † zondag 13 maart 2011 @ 20:38:55 #254
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_94063758
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 20:36 schreef mikami het volgende:

[..]

Je weet best wat ik bedoel.
En jij weet niet wat ik bedoel blijkbaar. :+

In hoeverre is het eigenlijk accuraat om een Westerse term als de 'Middeleeuwen' die typisch Westers is toe te passen op andere culturen in dezelfde tijd?
pi_94063907
quote:
Op zondag 13 maart 2011 20:38 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

En jij weet niet wat ik bedoel blijkbaar. :+

In hoeverre is het eigenlijk accuraat om een Westerse term als de 'Middeleeuwen' die typisch Westers is toe te passen op andere culturen in dezelfde tijd?
Gezien de christenen aan de macht waren in europa, best wel accuraat.
Hala Madrid!!!!!!!!!
  † In Memoriam † zondag 13 maart 2011 @ 20:47:34 #256
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_94064338
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 20:41 schreef mikami het volgende:

[..]

Gezien de christenen aan de macht waren in europa, best wel accuraat.
Dus het christelijke middeleeuwse beeld over de islam is dus wel accuraat? Een paar posts terug hadden de christenen niet eens beschaving en nu een heuse accurate geschiedschrijving zelfs. :o
pi_94064580
quote:
Op zondag 13 maart 2011 20:47 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Dus het christelijke middeleeuwse beeld over de islam is dus wel accuraat? Een paar posts terug hadden de christenen niet eens beschaving en nu een heuse accurate geschiedschrijving zelfs. :o
Bestond er dan een christelijke beeld over de islam?

Als je het over het beeld van plunderaars hebt die christenen over moslims hebben gecreeerd misschien.....
Hala Madrid!!!!!!!!!
pi_94065726
beschaving
Uitspraak: bsxav de -woord (vrouwelijk) beschavingen Zelfst. Naamw. ontwikkeling die iemand of een groep heeft bereikt op het gebied van kunst, techniek en wetenschap. Synoniem: civilisatie

Misschien is het handig om een dergelijke definitie te gebruiken.
pi_94066165
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 21:04 schreef TerryStone het volgende:
beschaving
Uitspraak: bsxav de -woord (vrouwelijk) beschavingen Zelfst. Naamw. ontwikkeling die iemand of een groep heeft bereikt op het gebied van kunst, techniek en wetenschap. Synoniem: civilisatie

Misschien is het handig om een dergelijke definitie te gebruiken.
Hoe, en handen wassen na WC bezoek, telt dat niet mee soms ?
pi_94066313
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 21:10 schreef ATON het volgende:

[..]

Hoe, en handen wassen na WC bezoek, telt dat niet mee soms ?
Als je dat graag wil. ;)
pi_94072681
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 19:28 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Waarom worden de meeste mensen tegenwoordig uitgebuit? Net als alle eeuwen daarvoor, voor God? Nee, voor economische redenen. Daar komt geen God aan te pas.
Dat werd wel degelijk gemotiveerd met 'christelijke' redenen. Dat zwarte mensen, gele mensen, hey de hele mikmak die niet blank was waren van een 'minder' ras. Zo geschapen. En dus verdienden zij het ook om zo onderaan onze keten te staan.
Le deuxième sexe
pi_94072720
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 19:57 schreef gamezz het volgende:

[..]

Dat is een overhaastte conclusie. Dat kun je niet zeggen.
punt.
Le deuxième sexe
pi_94072838
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 22:33 schreef ad0rable het volgende:

[..]

Dat is een overhaastte conclusie. Dat kun je niet zeggen.
punt.
Zo'n gekke gedachte is het niet, al wordt hij hier niet onderbouwd. Er is genoeg over geschreven door historici.
pi_94073078
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 20:14 schreef ATON het volgende:

[..]

edit: lama, verkeerd gelezen
Le deuxième sexe
pi_94075044
quote:

[..]

De VSvA? Italië? Griekenland?
De Zuid-Amerikaanse landen? Zuid-Afrika?

En wat heet afzienbare tijd? Vanaf de christelijke middeleeuwen tot nu in Nederland?
pi_94075152
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 18:53 schreef gamezz het volgende:

[..]

Uit de context gerukt kan inderdaad degelijk verschil maken. Maar ik heb niet het idee dat je alle teksten hiermee kunt omtoveren tot knuffelige vredelievende teksten.

Lees al deze teksten maar eens.
Nee, knuffelig zullen sommige teksten niet worden.
Maar erger dan het oude testament en dan met name de torah, zijn ze ook niet als je ze serieus neemt. Dus zo bekeken zou islamisering een verbetering zijn.
pi_94075443
quote:

[..]

Oja weet je dat wel zeker? Toen het christendom hier hoogtij vierde, was Europa niet bepaald welvarend en werden andersdenkenden zeker niet gerespecteerd.

Het christendom en de islam zijn beide gewelddadige en intolerantie godsdiensten. Op hun conto zijn er honderden miljoenen mensen vermoord. De enige "Westerse" godsdienst die nog meevalt, is het jodendom.
pi_94075480
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 19:49 schreef LXIV het volgende:

[..]

De Verlichting heet zo omdat na eeuwen moreel overwicht van het christendom mensen eindelijk zelf probeerden te denken. Misschien dat Batoes, Melanesiërs en Eskimo's geen Verlichting kennen omdat ze geen christendom kenden?
pi_94075625
quote:
Eh nee, andersdenkenden werden tot tweederangs burgers gereduceerd.

Het christendom en de islam zijn beide gewelddadige godsdiensten. Van de ene godsdienst een paradijs maken en de andere godsdienst afkraken, doet geen recht aan de geschiedenis. Van Oost tot Westen pleegden christenen en moslims geweldaddigheden en onderdrukten andersdenkenden.
pi_94075688
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 20:19 schreef ATON het volgende:

[..]

Sterker nog: om vrouwen een ziel toe te kennen was er een concilie nodig.
En de reden: als vrouwen geen ziel hadden, zoals tot dat moment aangenomen werd, zouden mannen aan bestialiteit doen en dus niet in de hemel komen. Dus moesten vrouwen een ziel krijgen, om mannen in de hemel toe te kunnen laten.

Jaja, en van die christelijke beschaving zijn wij de erfgenamen.
pi_94075822
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 20:15 schreef LXIV het volgende:

[..]

Zo kan ik ook tientallen wetenschappers uit Azie opnoemen.

quote:
Deze landen hebben juist wetenschappelijke bloei doorgemaakt: de landen in het Midden-Oosten (voor de opkomst van de islam) en die van Azie. Sterker nog, de wiskunde, de astronomie, de geneeskunst, de natuurkunde werden daar eerder beoefend. De Europeanen kwamen in contact met de wetenschap door interactie met deze volkeren (de Grieken als eerst).
pi_94075834
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 23:25 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Oja weet je dat wel zeker? Toen het christendom hier hoogtij vierde, was Europa niet bepaald welvarend en werden andersdenkenden zeker niet gerespecteerd.

Het christendom en de islam zijn beide gewelddadige en intolerantie godsdiensten. Op hun conto zijn er honderden miljoenen mensen vermoord. De enige "Westerse" godsdienst die nog meevalt, is het jodendom.
Behalve de laatste zin ben ik het wel met je eens.
Dat er aan het jodendom minder massamoorden toegeschreven kunnen worden, komt door
het geringe aantal joden. Het ligt beslist niet aan hun heilig boek, dat nogal wat moordpartijen beschrijft. Ik denk zelfs dat, afgezet tegen het totale aantal toenmalige wereldburgers, de joden aardig kunnen meekomen.
En dan daarbij: ze zijn hun achterstand aardig aan het inlopen!
pi_94076017
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 23:35 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Behalve de laatste zin ben ik het wel met je eens.
Dat er aan het jodendom minder massamoorden toegeschreven kunnen worden, komt door
het geringe aantal joden. Het ligt beslist niet aan hun heilig boek, dat nogal wat moordpartijen beschrijft. Ik denk zelfs dat, afgezet tegen het totale aantal toenmalige wereldburgers, de joden aardig kunnen meekomen.
En dan daarbij: ze zijn hun achterstand aardig aan het inlopen!
Dat komt omdat de joden in de regel niet aan bekering doen. Een goede eigenschap van het jodendom, want hiermee is grootschalige bekering onder druk tot het jodendom voorkomen, dit i.t.t het christendom en de islam. De enige "Westerse" godsdienst die nog enigzins acceptabel is, is het jodendom dus.

Maar de discussie gaat over het christendom en de islam. Beiden zijn intolerante en gewelddadige godsdiensten die allebei uit zijn op werelddominantie. Wilders heeft dus gelijk over de islam, dat moeten ook de linksen erkennen (!), maar het christendom is ongeveer even erg als de islam. De christenen zijn bezig om hun godsdienst in Afrika, Zuid-Amerika en Azie dmv zendelingen te verspreiden; de islam ligt overhoop met elke andere cultuur waar het islamitische leefgebied aan grenst en kent de meeste gewelddadige religieuzen per godsdienst.
pi_94076969
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 23:31 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Sterker nog: om vrouwen een ziel toe te kennen was er een concilie nodig.
En de reden: als vrouwen geen ziel hadden, zoals tot dat moment aangenomen werd, zouden mannen aan bestialiteit doen en dus niet in de hemel komen. Dus moesten vrouwen een ziel krijgen, om mannen in de hemel toe te kunnen laten.

Jaja, en van die christelijke beschaving zijn wij de erfgenamen.
Hier heb ik nog nooit van gehoord wat is je bron, want dit is gewoon een mythe
pi_94077149
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 23:40 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dat komt omdat de joden in de regel niet aan bekering doen. Een goede eigenschap van het jodendom, want hiermee is grootschalige bekering onder druk tot het jodendom voorkomen, dit i.t.t het christendom en de islam. De enige "Westerse" godsdienst die nog enigzins acceptabel is, is het jodendom dus.
Nou, dat maakt voor de gewelddadigheid van het jodendom kennelijk niet zo veel uit. Als je de aantallen slachtoffers zou afzetten tegen de aantallen daders, denk ik dat ze aardig gelijk op scoren met christenen en moslims.
quote:
Maar de discussie gaat over het christendom en de islam. Beiden zijn intolerante en gewelddadige godsdiensten die allebei uit zijn op werelddominantie. Wilders heeft dus gelijk over de islam, dat moeten ook de linksen erkennen (!), maar het christendom is ongeveer even erg als de islam. De christenen zijn bezig om hun godsdienst in Afrika, Zuid-Amerika en Azie dmv zendelingen te verspreiden; de islam ligt overhoop met elke andere cultuur waar het islamitische leefgebied aan grenst en kent de meeste gewelddadige religieuzen per godsdienst.
Nee, de discussie gaat over de islamisering van de samenleving. Het christendom is er alleen bijgehaald om te laten zien, dat de islamisering niet meer geweld met zich meebrengt.

En jij bracht het jodendom in de discussie, door ten onrechte te stellen dat het jodendom beter zou zijn dan christendom en islam.
E zolang de teksten van de heilige boeken als argument gebruikt worden, is jouw stelling eenvoudig te ontzenuwen. En als je aanneemt dfat de thora historisch juist is, nog eenvoudiger.
En dan hebben we het nog eens over de huidige acties van de joodse staat Israel.
pi_94077239
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 00:03 schreef Doler12 het volgende:

[..]

Hier heb ik nog nooit van gehoord wat is je bron, want dit is gewoon een mythe
Dat geloof ik niet, maar mijn bron is waardeloos: een goede vriendin, heel belezen. Zij had het over het concilie van Trente, maar ik heb daar eens op zitten zoeken op internet en niks gevonden.
Maar ja, de koppeling van internet met de Vaticaanse archieven zal wel gebreken vertonen, denk ik.

Overigens vind ik het verhaal wel aannemelijk!
pi_94077527
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 00:08 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nou, dat maakt voor de gewelddadigheid van het jodendom kennelijk niet zo veel uit. Als je de aantallen slachtoffers zou afzetten tegen de aantallen daders, denk ik dat ze aardig gelijk op scoren met christenen en moslims.
Echter hoe komt het dat er zoveel christenen en moslims zijn? Dat komt doordat ze hun religie verspreiden en deze grotendeels met geweld of onder druk hebben verspreid. Alle religies zijn klein begonnen. Het jodendom is relatief klein gebleven, het christendom en de islam zijn (door geweld te toepassen) groot geworden. In absolute gevallen hebben het christendom en de islam veel meer geweld onder hun hoede.

quote:
Nee, de discussie gaat over de islamisering van de samenleving. Het christendom is er alleen bijgehaald om te laten zien, dat de islamisering niet meer geweld met zich meebrengt.
Dat betekent nog niet dat we de islamisering moeten downplayen. Zowel islamisering als kerstening bestaat. Beide godsdiensten zijn uit op werelddominantie en willen andere culturen transformeren tot hun cultuur/godsdienst. De kerstening van Europa hebben we al meegemaakt. Waarom wordt er dan zo gemakzuchtig over de islamisering gedaan?

quote:
En jij bracht het jodendom in de discussie, door ten onrechte te stellen dat het jodendom beter zou zijn dan christendom en islam.
Dat is niet ten onrechte; het jodendom brengt het er idd minder slecht van af dan haar 2 jongere broertjes.

quote:
En zolang de teksten van de heilige boeken als argument gebruikt worden, is jouw stelling eenvoudig te ontzenuwen. En als je aanneemt dfat de thora historisch juist is, nog eenvoudiger.
De boeken alle 3 de monotheistische godsdiensten bevatten geweld, dat staat zonder meer vast. Echter, in de praktijk, zijn de joden daar minder oorlogszuchtig mee omgegaan dan de religieuzen van haar 2 jongere broertjes.

quote:
En dan hebben we het nog eens over de huidige acties van de joodse staat Israel.
Op die manier kan ik tevens onethische acties van talrijke hedendaagse islamitische landen opnoemen.
pi_94077576
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 00:10 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat geloof ik niet, maar mijn bron is waardeloos: een goede vriendin, heel belezen. Zij had het over het concilie van Trente, maar ik heb daar eens op zitten zoeken op internet en niks gevonden.
Maar ja, de koppeling van internet met de Vaticaanse archieven zal wel gebreken vertonen, denk ik.

Ik heb de documenten van de concilie van Trente gelezen en daar staat niks in over de zielen van vrouwen. Aannemelijk lijkt mij dit niet. Waarom worden vrouwen gedoopt en heeft Jezus de zonden van sommige vrouwen vergeven als ze toch geen zielen hebben? Ook zijn er genoeg vrouwen heilig verklaard door de katholieken kerk.
pi_94077851
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 00:18 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Echter hoe komt het dat er zoveel christenen en moslims zijn? Dat komt doordat ze hun religie verspreiden en deze grotendeels met geweld of onder druk hebben verspreid. Alle religies zijn klein begonnen. Het jodendom is relatief klein gebleven, het christendom en de islam zijn (door geweld te toepassen) groot geworden. In absolute gevallen hebben het christendom en de islam veel meer geweld onder hun hoede.

[..]

Dat betekent nog niet dat we de islamisering moeten downplayen. Zowel islamisering als kerstening bestaat. Beide godsdiensten zijn uit op werelddominantie en willen andere culturen transformeren tot hun cultuur/godsdienst. De kerstening van Europa hebben we al meegemaakt. Waarom wordt er dan zo gemakzuchtig over de islamisering gedaan?
Die laatste zin: voorzover ik daar gemakzuchtig over doe: de islamisering van Europa bestaat amper. Bij de kerstening werden er missionarissen en zendelingen uitgezonden om te bekeren. Maar de moslims die hier nu wonen kwamen om te werken, en zijn door ons uitgenodigd.
quote:
[..]

Dat is niet ten onrechte; het jodendom brengt het er idd minder slecht van af dan haar 2 jongere broertjes.

[..]

De boeken alle 3 de monotheistische godsdiensten bevatten geweld, dat staat zonder meer vast. Echter, in de praktijk, zijn de joden daar minder oorlogszuchtig mee omgegaan dan de religieuzen van haar 2 jongere broertjes.
Helemaal niet. Lees de Pentateuch/Thorah nog maar eens na op het trefwoord oorlog, uitroeiing, doden etc.
quote:
[..]

Op die manier kan ik tevens onethische acties van talrijke hedendaagse islamitische landen opnoemen.
Dat deed je toch al? Die zaten toch al in je verwijt.
  maandag 14 maart 2011 @ 00:31:36 #280
pi_94077981
Zienswijze is een door Wilders, de haatzaaier, betaalde trol.
pi_94077987
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 00:20 schreef Doler12 het volgende:

[..]

Ik heb de documenten van de concilie van Trente gelezen en daar staat niks in over de zielen van vrouwen. Aannemelijk lijkt mij dit niet. Waarom worden vrouwen gedoopt en heeft Jezus de zonden van sommige vrouwen vergeven als ze toch geen zielen hebben? Ook zijn er genoeg vrouwen heilig verklaard door de katholieken kerk.
OK, en je vragen zijn steekhoudend.
Maar er is ook verschil tussen de leringen van Jezus en de uitleg van Paulus, volgens mij.
En wat je andere argumenten betreft: zijn die van na Trente?

Ik weet dat de bron obscuur is, maar ik geloofde haar. En als je iets anders vindt, ben ik wel benieuwd. Feit is wel, dat de katholieke kerk en sommige protestante vrouwen als anders behandelen en hen minder rechten geven.
pi_94078019
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 00:27 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Die laatste zin: voorzover ik daar gemakzuchtig over doe: de islamisering van Europa bestaat amper. Bij de kerstening werden er missionarissen en zendelingen uitgezonden om te bekeren. Maar de moslims die hier nu wonen kwamen om te werken, en zijn door ons uitgenodigd.
Europa werd niet op de een op de andere dag christelijk; dat proces duurde járen. De islam is hier pas sinds 40/50 jaar. Het is onvermijdelijk dat, met steeds meer islam in Europa (door de Europeanen zelf uitgenodigd), verdere islamisering zal plaatsvinden.

quote:
Helemaal niet. Lees de Pentateuch/Thorah nog maar eens na op het trefwoord oorlog, uitroeiing, doden etc.
Dergelijke insteek staat ook in de Bijbel en de Koran.

quote:
Dat deed je toch al? Die zaten toch al in je verwijt.
Inderdaad. De islamitische landen plegen meer geweld en schending van mensenrechten dan Isreal doet.
pi_94078068
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 00:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Zienswijze is een door Wilders, de haatzaaier, betaalde trol.
Zelfs al zou dat zijn, dan nog is het zaak argumenten te hebben.

Zoals elders al iemand zei: argumenten zijn voor Henk en Ingrid niet doorslaggevend, maar ikheb voor mezelf goede argumenten en onderbouwing nodig om tegen te kunnen spreken. En dan kan ik ook wel aansprekende beelden verzinnen, die beklijven.
pi_94078153
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 00:34 schreef Kees22 het volgende:
Zoals elders al iemand zei: argumenten zijn voor Henk en Ingrid niet doorslaggevend, maar ikheb voor mezelf goede argumenten en onderbouwing nodig om tegen te kunnen spreken. En dan kan ik ook wel aansprekende beelden verzinnen, die beklijven.
Simpel: hoe meer islam in Europa, hoe meer islamisering. Net zoals hoe meer christenen in Zuid-Amerika of Afrfika: hoe meer kerstening.

"Jullie" bekijken de zaak van de Europese/christelijke kant. Omdat het christendom net zo veel geweld en intolerantie heeft (gehad), downplayen "jullie" het geweld en de intolerantie van de islamitische kant.
  maandag 14 maart 2011 @ 00:37:28 #285
pi_94078154
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 00:34 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Zelfs al zou dat zijn, dan nog is het zaak argumenten te hebben.

Betreffende een aantal zaken zijn we (ik wil niet voor jou spreken, sorry) het stadium van argumenten voorbij.

Positieve propaganda.
  maandag 14 maart 2011 @ 00:39:27 #286
pi_94078218
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 00:37 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Simpel: hoe meer islam in Europa, hoe meer islamisering. Net zoals hoe meer christenen in Zuid-Amerika of Afrfika: hoe meer kerstening.

"Jullie" bekijken de zaak van de Europese/christelijke kant. Omdat het christendom net zo veel geweld en intolerantie heeft (gehad), downplayen "jullie" het geweld en de intolerantie van de islamitische kant.
Ik laat me geen standpunten of zienswijzen ( :') ) opdringen. Ik ben een individu met een eigen mening. Insinueren dat ik een "Europees" gezichtspunt heb is generaliserend en discriminerend.
pi_94078230
Het verdelen van mensen op grond van religie is strafbaar.

Met deze post verlaat ik dit government-troll topic.
pi_94078311
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 00:32 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Europa werd niet op de een op de andere dag christelijk; dat proces duurde járen. De islam is hier pas sinds 40/50 jaar. Het is onvermijdelijk dat, met steeds meer islam in Europa (door de Europeanen zelf uitgenodigd), verdere islamisering zal plaatsvinden.
Nou ja, de kerstening hebben we ook overleefd, dus ik neem aan dat we de islamisering dan ook wel overleven.
Bovendien: dat zou dan gaan over een termijn van pakweg 100 jaar. En ik wil de wereld wel goed nalaten aan de volgende generatie, maar om over mijn graf heen te regeren vind ik ook overdreven. Ik zou immers ook niet willen dat mijn grootouders mijn huidige gedrag zouden voorschrijven!
quote:
[..]

Dergelijke insteek staat ook in de Bijbel en de Koran.
De agressie van de thorah zit (impliciet) in bijbel en koran.
quote:
[..]

Inderdaad. De islamitische landen plegen meer geweld en schending van mensenrechten dan Isreal doet.
Je verlegt dan wel even de nadruk: voorzover islamitische landen geweld plegen en mensenrechten schenden zijn de slachtoffers ook moslims.
Terwijl het onderwerp hier gaat over islamisering van een (ex-)christelijke samenleving.

Maar we kunnen het ook wel hebben over interne schendingen, van geloofsgenoot tegen geloofsgenoot.
Dat is zelfs makkelijker, want dan kunnen we het hebben over percentages vrouwen dat onderdrukt wordt. Ik stel: dat is voor de drie door jou genoemde godsdiensten vrijwel gelijk.
pi_94078395
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 00:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Betreffende een aantal zaken zijn we (ik wil niet voor jou spreken, sorry) het stadium van argumenten voorbij.

Positieve propaganda.
Optimist tot in de kist?
Zal even kijken, maar ik vind het nog niet sterk.
pi_94078527
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 00:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik laat me geen standpunten of zienswijzen ( :') ) opdringen. Ik ben een individu met een eigen mening. Insinueren dat ik een "Europees" gezichtspunt heb is generaliserend en discriminerend.
Zucht.

Je hebt toch op school Europese geschiedschrijving en cultuur geleerd? Een Europeaan bekijkt problematiek vanuit zijn eigen cultuur, een Zuid-Amerikaaan bekijkt problematiek vanuit zijn eigen cultuur, een Chinees bekijkt.....etc. etc.
pi_94078638
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 00:42 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nou ja, de kerstening hebben we ook overleefd, dus ik neem aan dat we de islamisering dan ook wel overleven.
Bovendien: dat zou dan gaan over een termijn van pakweg 100 jaar. En ik wil de wereld wel goed nalaten aan de volgende generatie, maar om over mijn graf heen te regeren vind ik ook overdreven. Ik zou immers ook niet willen dat mijn grootouders mijn huidige gedrag zouden voorschrijven!
Overleefd ja, maar in de tussentijd heeft de kerstening van Europa voor tal van problemen gezorgd. Die periode wil je toch niet gedeeltelijk (!) doen laten herleven, maar dan met de islamitische variant?

quote:
De agressie van de thorah zit (impliciet) in bijbel en koran.
Klopt, en de aanhangers van de bijbel en de koran hebben er - op religieus gebied - een betreurenswaardig zooitje van gemaakt in de wereld; tal van volkeren zitten thans opgedrongen met een wereldvreemde cultuur: de Zuid-Amerikanen en sub-Sahara Afrikanen met het christendom; de Iraniers en Afghanen met de islam. Hun eigen cultuur? Volledig kapot gemaakt door de kerstening resp. de islamisering.

quote:
Je verlegt dan wel even de nadruk: voorzover islamitische landen geweld plegen en mensenrechten schenden zijn de slachtoffers ook moslims.
En dat maakt het minder erg?

Om je integendeel een voorbeeld te geven: de mensenrechten die door S-A worden geschend tegenover niet-moslims zijn erger dan de schendingen die Israel doet.
  maandag 14 maart 2011 @ 01:05:39 #292
pi_94079003
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 00:49 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Zucht.

Je hebt toch op school Europese geschiedschrijving en cultuur geleerd? Een Europeaan bekijkt problematiek vanuit zijn eigen cultuur, een Zuid-Amerikaaan bekijkt problematiek vanuit zijn eigen cultuur, een Chinees bekijkt.....etc. etc.
Ik kan mezelf alleen herhalen.
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 00:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Jij probeert de argumenten van je opponenten te ondergraven door ze in een bepaalde hoek te zetten. Daar ga ik niet mee akkoord.

The rules of disinformation.

Zoek zelf maar uit welke regel hierop van toepassing is.
pi_94081108
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 00:10 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat de vrouw een ziel heeft wordt aangenomen op het Concilie van Macon ( 585 n.C.)
pi_94081117
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 00:20 schreef Doler12 het volgende:

[..]

Origenes is ook heilig verklaard en was een gnosticus. Loop eens alle concilies af en verwonder je over de kronkels in gods wegen. Vrouwen een ziel ? Concilie van Macon ( 585 n.C.)
pi_94081120
Kees 22:
quote:
Komt dat ook van je vriendin ?
quote:
En ge moet ook niet alles geloven wat in dat boek staat hoor. Er is toch nog een verschil tussen geschiedschrijving en en een epen-boek.
pi_94103350
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 00:31 schreef Kees22 het volgende:

Ik weet dat de bron obscuur is, maar ik geloofde haar. En als je iets anders vindt, ben ik wel benieuwd. Feit is wel, dat de katholieke kerk en sommige protestante vrouwen als anders behandelen en hen minder rechten geven.

Welke rechten en hoe anders? Naar mijn weten kunnen vrouwen (dat is iets anders dan 'niet mogen') alleen geen priester worden. Net als dat mannen geen kinderen kunnen baren.
pi_94103392
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 05:50 schreef ATON het volgende:

[..]

Dat de vrouw een ziel heeft wordt aangenomen op het Concilie van Macon ( 585 n.C.)
Als dat zo is, dan is het bevestigd, zodat niemand eraan kan twijfelen, niet aangenomen.
pi_94104474
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 18:16 schreef Deliah het volgende:

[..]

Welke rechten en hoe anders? Naar mijn weten kunnen vrouwen (dat is iets anders dan 'niet mogen') alleen geen priester worden. Net als dat mannen geen kinderen kunnen baren.
Met dat verschil dat vrouwen wel priester kunnen worden en mannen geen kinderen kunnen baren, en dat laatste is niet op een of ander concilie beslist. Heb je hem ?
pi_94104505
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 18:17 schreef Deliah het volgende:

[..]

Als dat zo is, dan is het bevestigd, zodat niemand eraan kan twijfelen, niet aangenomen.
Niet aangenomen ? wát niet aangenomen ??
pi_94105701
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 18:42 schreef ATON het volgende:

[..]

Met dat verschil dat vrouwen wel priester kunnen worden en mannen geen kinderen kunnen baren, en dat laatste is niet op een of ander concilie beslist. Heb je hem ?
Nee, je begrijpt het niet. Vrouwen kunnen geen priester worden, ongeacht of ze dat nu wel of niet bevestigen op een concilie.
pi_94105870
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 18:42 schreef ATON het volgende:

[..]

Niet aangenomen ? wát niet aangenomen ??
Vrouwen hebben een ziel. Dat kunnen ze niet bepalen op een concilie. Ze kunnen zoiets alleen bevestigen. Als er noodzaak is tot een bevestiging dan is het goed om dit te doen.
Als dit werkelijk zo gegaan is, zullen er een hoop mensen zijn geweest die meenden te weten dat vrouwen geen ziel hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')