abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94007286
quote:
Op zaterdag 12 maart 2011 16:54 schreef gamezz het volgende:

[..]

Oke, ben je het dus wel met me eens dat dat fundamentalisme gevaarlijk is?
En er zijn aardig wat moslim fundamentalisten volgens mij.
Inderdaad, maar noem ze aub geen moslims ook al zijn ze in de meerderheid.
Hala Madrid!!!!!!!!!
pi_94007324
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:55 schreef mikami het volgende:

[..]

Inderdaad, maar noem ze aub geen moslims ook al zijn de meerderheid.
Maar ze zijn wel degelijk moslim ook al ben jij het niet met ze eens.
pi_94007352
Echte moslims zijn vredelievend en leven om naar de hemel te gaan, niet om mensen te doden.
Hala Madrid!!!!!!!!!
pi_94007377
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:55 schreef mikami het volgende:

[..]

Inderdaad, maar noem ze aub geen moslims ook al zijn de meerderheid.
Dat is wel interessant, omdat ze zichzelf wel moslim noemen.
Ik zie het dan als een soort stroming binnen de islam.
pi_94007393
quote:
Op zaterdag 12 maart 2011 16:56 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Maar ze zijn wel degelijk moslim ook al ben jij het niet met ze eens.
Generaliseren :')
Hala Madrid!!!!!!!!!
pi_94007405
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:57 schreef mikami het volgende:
Echte moslims zijn vredelievend en leven om naar de hemel te gaan, niet om mensen te doden.
Dat is een drogredenatie. http://en.wikipedia.org/wiki/No_true_Scotsman
pi_94007441
quote:
Op zaterdag 12 maart 2011 16:57 schreef gamezz het volgende:

[..]

Dat is wel interessant, omdat ze zichzelf wel moslim noemen.
Ik zie het dan als een soort stroming binnen de islam.
Zie het liever als fundamentalisme, hun geloof in dit geval.
Hala Madrid!!!!!!!!!
  zaterdag 12 maart 2011 @ 16:59:42 #133
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_94007445
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:50 schreef gamezz het volgende:

[..]

Toch begrijp ik het niet, want die vertalingen worden gemaakt met een heel team van experts, arabisten en ook moslims neem ik aan.
Het Arabisch kent woorden die niet in het Nederlands te vertalen vallen, net zoals het Nederlands woorden kent die niet in het Arabisch te vertalen vallen. Een vertaling is ALTIJD een interpretatie van de vertaler, over welk boek het ook gaat. Weinig moslims die een koran zullen vertalen trouwens, aangezien er toch maar één koran juist is en dat is dus de Arabische
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_94007489
quote:
Op zaterdag 12 maart 2011 16:59 schreef Dven het volgende:

[..]

Het Arabisch kent woorden die niet in het Nederlands te vertalen vallen, net zoals het Nederlands woorden kent die niet in het Arabisch te vertalen vallen. Een vertaling is ALTIJD een interpretatie van de vertaler, over welk boek het ook gaat. Weinig moslims die een koran zullen vertalen trouwens, aangezien er toch maar één koran juist is en dat is dus de Arabische
Juist, om eerlijk te oordelen moet je arabisch leren.

Of gewoon niks zeggen.
Hala Madrid!!!!!!!!!
pi_94007496
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:58 schreef mikami het volgende:

[..]

Generaliseren :')
Fundamentalisten die in allah geloven, in (hun interpretatie) van de koran geloven en zichzelf moslim noemen zijn geen moslim..... juist. :')
pi_94007509
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:59 schreef Dven het volgende:

[..]

Klopt, maar ze zoeken de beste benaderingen.
Niet alleen in het Nederlands maar ook in het Engels en andere talen wordt het zo opgevat als ik hiervoor zei.

En zelfs mikami is het met me eens dat de koran zelfs door Arabische moslims verkeerd opgevat wordt (verkeerd in zijn ogen).
  zaterdag 12 maart 2011 @ 17:01:58 #137
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_94007515
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:54 schreef gamezz het volgende:

[..]

Oke, ben je het dus wel met me eens dat dat fundamentalisme gevaarlijk is?
En er zijn aardig wat moslim fundamentalisten volgens mij.
Nee, ook niet al het fundamentalisme is per definitie gevaarlijk. En zoveel fundamentalisten zijn er niet. Ga alsjeblieft jezelf eens verdiepen door een groot aantal boeken te lezen in plaats van slechts het bovenste laagje van het internet te schrapen
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_94007570
quote:
Op zaterdag 12 maart 2011 17:01 schreef gamezz het volgende:

[..]

Niet alleen in het Nederlands maar ook in het Engels en andere talen wordt het zo opgevat als ik hiervoor zei.

En zelfs mikami is het met me eens dat de koran zelfs door Arabische moslims verkeerd opgevat wordt (verkeerd in zijn ogen).
Niet moslims maar fundamentalisten.
Hala Madrid!!!!!!!!!
pi_94007586
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:01 schreef Dven het volgende:

[..]

Nee, ook niet al het fundamentalisme is per definitie gevaarlijk. En zoveel fundamentalisten zijn er niet. Ga alsjeblieft jezelf eens verdiepen door een groot aantal boeken te lezen in plaats van slechts het bovenste laagje van het internet te schrapen
1. Die vraag was aan mikami
2. Wat jij daar beweert heb ik helemaal niet gezegd
3. Mikami zegt net dat de meerderheid van de ''moslims'' fundamentalist is
4. Roepen dat ik me moet verdiepen richt weinig aan, aangezien je zelf alleen met zulke non-argumenten komt
pi_94007618
Fundamentalisme.
Laten we het zien als hun eigen geloof.

En niet als de islam aub.
Hala Madrid!!!!!!!!!
pi_94007660
quote:
Op zaterdag 12 maart 2011 17:03 schreef gamezz het volgende:

[..]

4. Roepen dat ik me moet verdiepen richt weinig aan, aangezien je zelf alleen met zulke non-argumenten komt
Het is helaas zo dat fundamentalisten aan de macht zijn in arabische landen, dus wordt het volk ook zo gezien.
Hala Madrid!!!!!!!!!
  zaterdag 12 maart 2011 @ 17:06:54 #142
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_94007677
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:01 schreef gamezz het volgende:

[..]

Je snapt het niet: Ze zoeken inderdaad de beste benadering maar wel van hun eigen interpretatie. Arabische koranexperts, die al vanaf de geboorte bezig zijn met de koran doen er tientallen jaren over voordat ze zichzelf geleerd mogen noemen. Dus mett alle respect van de wereld, je kunt bijv. een nederlander die zich tien jaar heeft verdiept in het arabisch en de koran geen expert noemen

En natuurlijk, je zit namelijk al met het probleem dat veel mensen niet eens kunnen lezen. Die zijn dan overgeleverd aan de macht van iemand die het hen leert. En de koran is ook nog eens in het Hoog-Arabisch. en laat dat nu net een ontzettend lastige taal zijn waarvan er maar weinigen zijn die het foutloos kunnen spreken.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 17:07:49 #143
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_94007706
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:06 schreef mikami het volgende:

[..]

Het is helaas zo dat fundamentalisten aan de macht zijn in arabische landen, dus wordt het volk ook zo gezien.
In Iran is het fundamentalisme sterk aanwezig. Maar de lokale bevolking heeft er helemaal niets mee. Nee, Iran valt niet onder de Arabische wereld maar het is wel degelijk een zwaar islamitisch land. In Egypte valt het ook reuze mee met het fundamentalisme
pi_94007731
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:06 schreef Dven het volgende:

[..]

Je snapt het niet: Ze zoeken inderdaad de beste benadering maar wel van hun eigen interpretatie. Arabische koranexperts, die al vanaf de geboorte bezig zijn met de koran doen er tientallen jaren over voordat ze zichzelf geleerd mogen noemen. Dus mett alle respect van de wereld, je kunt bijv. een nederlander die zich tien jaar heeft verdiept in het arabisch en de koran geen expert noemen

En natuurlijk, je zit namelijk al met het probleem dat veel mensen niet eens kunnen lezen. Die zijn dan overgeleverd aan de macht van iemand die het hen leert. En de koran is ook nog eens in het Hoog-Arabisch. en laat dat nu net een ontzettend lastige taal zijn waarvan er maar weinigen zijn die het foutloos kunnen spreken.
En toch heeft de islam zoveel volgelingen. Het overgrote deel is dus vooral meelopers volgens jou.

En dan is het toch gevaarlijk als mensen die het Hoog-Arabisch niet 100% beheersen teksten verkeerd opvatten en fundamentalist worden.
pi_94007754
quote:
Op zaterdag 12 maart 2011 17:07 schreef Dven het volgende:

[..]

In Iran is het fundamentalisme sterk aanwezig. Maar de lokale bevolking heeft er helemaal niets mee.
Dat zeg ik ook, het volk word gezien als hun leiders, omdat hij hen vertegenwoordigd.
Hala Madrid!!!!!!!!!
  zaterdag 12 maart 2011 @ 17:11:42 #146
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_94007829
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:03 schreef gamezz het volgende:

[..]

1. Sorry, ik zal me voortaan nooit meer in een lopende discussie mengen :')
2. Jij zegt "Fundamentalisme is per definitie gevaarlijk" en "Volgens mij zijn er veel fundamentalisten" Dat heb je dus wel terdege gezegd.
3. En daar ben ik het niet mee eens.
4. Ik wil best met de nodige argumenten komen maar in een verder niet al te hoogstaande discussie wil ik niet al te veel tijd steken, gaarne wat respect daarvoor.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 17:12:07 #147
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_94007845
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:09 schreef mikami het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook, het volk word gezien als hun leiders, omdat hij hen vertegenwoordigd.
Duidelijk :)
pi_94007920
quote:
Op zaterdag 12 maart 2011 17:12 schreef Dven het volgende:

[..]

Duidelijk :)
Vandaar dat men inclusief mijzelf dacht/denkt dat er miljoenen fundamentalisten zijn.
Hala Madrid!!!!!!!!!
  zaterdag 12 maart 2011 @ 17:16:15 #149
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_94007981
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:08 schreef gamezz het volgende:

[..]

En toch heeft de islam zoveel volgelingen. Het overgrote deel is dus vooral meelopers volgens jou.

En dan is het toch gevaarlijk als mensen die het Hoog-Arabisch niet 100% beheersen teksten verkeerd opvatten en fundamentalist worden.
Nee, het overgrote deel is bestaat niet uit meelopers. Het zijn mensen die waar geloven in hun religie en het niet doen omdat de rest het ook maar niet. Eerlijk gezegd geloof ik dat het geloof van een religieus persoon in het wel bestaan van een god sterker is dan het geloof van een atheist in het niet bestaan van een god.

Omdat het amper volledig beheerst kan worden zijn er dus 'hooggeleerden' het overgrote deel doet goed, deze kennen ook de grootste aanhang. Een klein gedeelte heeft minder positieve ideeën en gedachtes en deze kennen ook een veel kleinere aanhang.

Maar jij denkt toch niet dat er in de pers bericht gaat worden over de goede aspecten? Kranten, televisie en radio zijn/staan nooit gevuld met de positieve punten van iets, dat is namelijk GEEN nieuws. De negatieve punten die opvallen, dat is het nieuws.
En zo creëert de media (onbewust) een verkeerd beeld van de realiteit. En daarom hebben veel mensen het idee dat het fundamentalisme hoogtij viert. Daar waar dit niet het geval is!
  zaterdag 12 maart 2011 @ 17:17:55 #150
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_94008035
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:14 schreef mikami het volgende:

[..]

Vandaar dat men inclusief mijzelf dacht/denkt dat er miljoenen fundamentalisten zijn.
Daarom kan ik veel mensen alleen maar aanraden zich eens te verdiepen in een lokale cultuur in plaats van het klakkeloos overnemen van berichten in de media of politiek. Dan blijkt de wereld er toch heel anders uit te zien dan van tevoren gedacht werd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')