abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94006823
quote:
Op zaterdag 12 maart 2011 16:39 schreef gamezz het volgende:

[..]

Je kan mij echt niet wijs maken dat de koran opeens een heel ander boek is dan de vertaling.
Zo'n vertaling word opgesteld door vele mensen die zich erin verdiept hebben, de grondtekst kennen, moslim zijn, etc.
Fundamentalisten die willen dat de jeugd geindoctrineerd wordt met "hakt hun hoofden eraf" zijn geen moslims.
Hala Madrid!!!!!!!!!
pi_94006853
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:39 schreef mikami het volgende:

[..]

Fundamentalisten zijn geen moslims.
Eerder gekken.
Fundamentalisten geloven in allah en de koran en dat maakt ze dus per definitie moslim.
Ze wijken tov jou alleen af in de interpretatie van teksten en de daaropvolgende acties.
pi_94006868
Geen zin om het hele topic door te bladeren, dus alleen even een reactie op TS.

Met de Islamisering van Nederland bedoeld Wilders niet dat er dadelijk Moslims aan je deur staan om je te bekeren, maar het volgende. Al jaren is Nederland een soort van vrije haven voor alle nationaliteiten en/of geloofsovertuigingen. Zelfs mensen die een andere seksuele voorkeur hebben worden hier getolereerd en kunnen hier vrij uitkomen voor hun voorkeur zonder er scheef op aan gekeken te worden. Waar Wilders bang voor is, en ik ben het in grote lijnen hiermee eens, is dat de Islam de normen en waarden in Nederland zoals we die al jaren hebben niet accepteert en tolereert. Steeds vaker moeten inwoners van Nederland zich aanpassen aan "gasten" vanuit het buitenland.

Ik hoef in mijn dagelijkse omgang met mensen niet te waken dat ik per ongeluk Chinezen, Fransen, Duiters, Belgen, Engelse, Amerikanen, Japanners, Zweden of wie dan ook kwetst, alleen ligt dit bij mensen die een Islamitische geloofsovertuiging hebben heel anders. Eerlijk is eerlijk, hoeveel van jullie let wel eens op zijn woorden uit angst om als rasist te worden uitgemaakt indien het gesprek over de Islam gaat, of over Marokkanen? En vergelijk dat nu eens als je een gesprek voert over het Christendom, of over een Westers land?

En ik vind dat een vorm van Islamisering die al is ingezet, ik heb het dan niet over vrouwen die worden uitgescholden voor hoer, homo's wat worden gepest, maar meer in de vorm van dagelijkse zaken die de Islamitische gemeenschap kunnen kwetsen waar wij in Nederland dan regels voor aanpassen of onze leefstijl voor aanpassen zodat deze bevolkingsgroep niet gekwetst word. Misschien moeten alle verschillende bevolkingsgroepen maar eens gaan zeuren over zaken die hun niet aanstaan of niet in hun geloofsplaatje vallen.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 16:43:29 #104
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_94006874
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:42 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Fundamentalisten geloven in allah en de koran
Dat doet Wilders ook.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Donald Duck held zaterdag 12 maart 2011 @ 16:43:34 #105
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_94006878
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:41 schreef mikami het volgende:

[..]

Fundamentalisten die willen dat de jeugd geindoctrineerd wordt met "hakt hun hoofden eraf" zijn geen moslims.
Het is wel een tekst die in een echt uitgegeven gepubliceerde vertaling staat. Verklaar eens waar dat vandaan komt.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_94006881
quote:
Op zaterdag 12 maart 2011 16:40 schreef gamezz het volgende:

[..]

Vind je ze gekken omdat ze de koran te serieus nemen en de haatdragende teksten niet achterwege laten?
De islam draait toch om de koran?
Ja ze begrijpen het niet.

Waar er staat: neem ze niet als beste vrienden, denken zij " hakt hun hoofden eraf"
Hala Madrid!!!!!!!!!
pi_94006900
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:41 schreef mikami het volgende:

[..]

Moslims zijn dus mensen die alleen de goede dingen uit de koran halen? En de andere teksten verwaarlozen?

Bedoel je dat?
pi_94006916
quote:
Op zaterdag 12 maart 2011 16:43 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Het is wel een tekst die in een echt uitgegeven gepubliceerde vertaling staat. Verklaar eens waar dat vandaan komt.
Gemanipuleerde vertaling zeker.
Hala Madrid!!!!!!!!!
  Donald Duck held zaterdag 12 maart 2011 @ 16:45:07 #109
46149 __Saviour__
pi_94006937
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:44 schreef gamezz het volgende:

[..]

Moslims zijn dus mensen die alleen de goede dingen uit de koran halen? En de andere teksten verwaarlozen?

Bedoel je dat?
Maar als ze niet alle teksten aanvaarden zijn het dus juist weer geen echte moslims. Wat een paradox zeg.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_94006951
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:44 schreef mikami het volgende:

[..]

Gemanipuleerde vertaling zeker.
Misschien moet ik toch maar Arabisch gaan studeren, want ik twijfel of die vertalingen nou echt zo zwaar gemanipuleerd zijn. :P
pi_94006969
quote:
Op zaterdag 12 maart 2011 16:44 schreef gamezz het volgende:

[..]

Bedoel je dat?
Er staat ook nergens hakt hun hoofden eraf, ik heb mijn uitleg gegeven.
Hala Madrid!!!!!!!!!
pi_94006995
quote:
Op zaterdag 12 maart 2011 16:45 schreef gamezz het volgende:

[..]

Misschien moet ik toch maar Arabisch gaan studeren, want ik twijfel of die vertalingen nou echt zo zwaar gemanipuleerd zijn. :P
Doe dat.

Dan ga je mij gelijk geven. ;)
Hala Madrid!!!!!!!!!
pi_94007005
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:46 schreef mikami het volgende:

[..]

Er staat ook nergens hakt hun hoofden eraf, ik heb mijn uitleg gegeven.
Wel in vertalingen, samen met vele andere teksten die geweld oproepen.

Maar ik beheers geen Arabisch, ik kan dus niet controleren of je gelijk hebt.
Ik moet het doen met vertalingen.
pi_94007035
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:45 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Maar als ze niet alle teksten aanvaarden zijn het dus juist weer geen echte moslims. Wat een paradox zeg.
http://www.skepticsannotatedbible.com/quran/cruelty/short.html
http://www.skepticsannotatedbible.com/quran/cruelty/long.html

Lijst gevonden met nog meer teksten
pi_94007041
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:42 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Fundamentalisten geloven in allah en de koran en dat maakt ze dus per definitie moslim.
Ze wijken tov jou alleen af in de interpretatie van teksten en de daaropvolgende acties.
Ik denk dat dit komt omdat die niet genoeg arabisch kennen om die grondteksten juist te interpreteren en de vertalingen lijken ook nergens op. Als er staat : ' hak hun kop af ' ( in het arabisch ) zou men dat moeten vertalen als ' dat ze hun mond houden ' of zo iets.
pi_94007055
quote:
Op zaterdag 12 maart 2011 16:47 schreef gamezz het volgende:

[..]

Wel in vertalingen, samen met vele andere teksten die geweld oproepen.

Maar ik beheers geen Arabisch, ik kan dus niet controleren of je gelijk hebt.
Ik moet het doen met vertalingen.
Die gemanipuleerd zijn door fundamentalisten.
Hala Madrid!!!!!!!!!
  Donald Duck held zaterdag 12 maart 2011 @ 16:49:45 #117
46149 __Saviour__
pi_94007086
quote:
Ach joh, allemaal gemanipuleerde vertalingen!
De subtiliteit van dat kriebelschrift is niet juist te vertalen! Daardoor lijkt het ineens allemaal gewelddadig te zijn!
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_94007105
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:48 schreef mikami het volgende:

[..]

Die gemanipuleerd zijn door fundamentalisten.
Toch begrijp ik het niet, want die vertalingen worden gemaakt met een heel team van experts, arabisten en ook moslims neem ik aan.
  Donald Duck held zaterdag 12 maart 2011 @ 16:51:05 #119
46149 __Saviour__
pi_94007141
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:50 schreef gamezz het volgende:

[..]

Toch begrijp ik het niet, want die vertalingen worden gemaakt met een heel team van experts, arabisten en ook moslims neem ik aan.
Het is een groot complot, dat snap je toch wel. Opgezet door de joden onder leiding van Wilders.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_94007156
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:49 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Ach joh, allemaal gemanipuleerde vertalingen!
De subtiliteit van dat kriebelschrift is niet juist te vertalen! Daardoor lijkt het ineens allemaal gewelddadig te zijn!
Ja, en het is poëzie dus onvertaalbaar.
Laten we het daar maar op houden dan... :P
pi_94007173
quote:
Op zaterdag 12 maart 2011 16:50 schreef gamezz het volgende:

[..]

Ja, maar de hoge piefen in arabische landen zijn allemaal fundamentalisten.
Hala Madrid!!!!!!!!!
  zaterdag 12 maart 2011 @ 16:53:05 #122
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_94007206
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:03 schreef gamezz het volgende:

[..]

Als je een koran hebt liggen, lees deze:

8:39
5:51
4:89
4:91
3:147
2:193

(heb er nog meer eventueel)

Die bijvoorbeeld, ik las ooit een Nederlandse vertaling waar bij regel 39 stond "Hakt dan af de hoofden van ongelovigen[...] "

Hoe kijk je daar dan tegenaan?
Ik heb ze allemaal gelezen en ik moet zeggen dat ik het veel is maar in ieder geval niet haatdragend.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_94007225
quote:
Op zaterdag 12 maart 2011 16:51 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Het is een groot complot, dat snap je toch wel. Opgezet door de joden onder leiding van Wilders.
Hou je sarcastische komedie voor je aub.
Hala Madrid!!!!!!!!!
pi_94007247
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:52 schreef mikami het volgende:

[..]

Ja, maar de hoge piefen in arabische landen zijn allemaal fundamentalisten.
Oke, ben je het dus wel met me eens dat dat fundamentalisme gevaarlijk is?
En er zijn aardig wat moslim fundamentalisten volgens mij.
  Donald Duck held zaterdag 12 maart 2011 @ 16:54:15 #125
46149 __Saviour__
pi_94007253
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:53 schreef mikami het volgende:

[..]

Hou je komedie voor je aub.
Het is even zinnig als jouw verweer door het allemaal te gooien op zogenaamd gemanipuleerde vertalingen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')