Fundamentalisten die willen dat de jeugd geindoctrineerd wordt met "hakt hun hoofden eraf" zijn geen moslims.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:39 schreef gamezz het volgende:
[..]
Je kan mij echt niet wijs maken dat de koran opeens een heel ander boek is dan de vertaling.
Zo'n vertaling word opgesteld door vele mensen die zich erin verdiept hebben, de grondtekst kennen, moslim zijn, etc.
Fundamentalisten geloven in allah en de koran en dat maakt ze dus per definitie moslim.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:39 schreef mikami het volgende:
[..]
Fundamentalisten zijn geen moslims.
Eerder gekken.
Dat doet Wilders ook.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:42 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Fundamentalisten geloven in allah en de koran
Het is wel een tekst die in een echt uitgegeven gepubliceerde vertaling staat. Verklaar eens waar dat vandaan komt.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:41 schreef mikami het volgende:
[..]
Fundamentalisten die willen dat de jeugd geindoctrineerd wordt met "hakt hun hoofden eraf" zijn geen moslims.
Ja ze begrijpen het niet.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:40 schreef gamezz het volgende:
[..]
Vind je ze gekken omdat ze de koran te serieus nemen en de haatdragende teksten niet achterwege laten?
De islam draait toch om de koran?
Moslims zijn dus mensen die alleen de goede dingen uit de koran halen? En de andere teksten verwaarlozen?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:41 schreef mikami het volgende:
[..]
Fundamentalisten die willen dat de jeugd geindoctrineerd wordt met "hakt hun hoofden eraf" zijn geen moslims.
Gemanipuleerde vertaling zeker.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:43 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Het is wel een tekst die in een echt uitgegeven gepubliceerde vertaling staat. Verklaar eens waar dat vandaan komt.
Maar als ze niet alle teksten aanvaarden zijn het dus juist weer geen echte moslims. Wat een paradox zeg.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:44 schreef gamezz het volgende:
[..]
Moslims zijn dus mensen die alleen de goede dingen uit de koran halen? En de andere teksten verwaarlozen?
Bedoel je dat?
Misschien moet ik toch maar Arabisch gaan studeren, want ik twijfel of die vertalingen nou echt zo zwaar gemanipuleerd zijn.quote:
Er staat ook nergens hakt hun hoofden eraf, ik heb mijn uitleg gegeven.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:44 schreef gamezz het volgende:
[..]
Moslims zijn dus mensen die alleen de goede dingen uit de koran halen? En de andere teksten verwaarlozen?
Bedoel je dat?
Doe dat.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:45 schreef gamezz het volgende:
[..]
Misschien moet ik toch maar Arabisch gaan studeren, want ik twijfel of die vertalingen nou echt zo zwaar gemanipuleerd zijn.
Wel in vertalingen, samen met vele andere teksten die geweld oproepen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:46 schreef mikami het volgende:
[..]
Er staat ook nergens hakt hun hoofden eraf, ik heb mijn uitleg gegeven.
http://www.skepticsannotatedbible.com/quran/cruelty/short.htmlquote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:45 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Maar als ze niet alle teksten aanvaarden zijn het dus juist weer geen echte moslims. Wat een paradox zeg.
Ik denk dat dit komt omdat die niet genoeg arabisch kennen om die grondteksten juist te interpreteren en de vertalingen lijken ook nergens op. Als er staat : ' hak hun kop af ' ( in het arabisch ) zou men dat moeten vertalen als ' dat ze hun mond houden ' of zo iets.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:42 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Fundamentalisten geloven in allah en de koran en dat maakt ze dus per definitie moslim.
Ze wijken tov jou alleen af in de interpretatie van teksten en de daaropvolgende acties.
Die gemanipuleerd zijn door fundamentalisten.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:47 schreef gamezz het volgende:
[..]
Wel in vertalingen, samen met vele andere teksten die geweld oproepen.
Maar ik beheers geen Arabisch, ik kan dus niet controleren of je gelijk hebt.
Ik moet het doen met vertalingen.
Ach joh, allemaal gemanipuleerde vertalingen!quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:48 schreef gamezz het volgende:
[..]
http://www.skepticsannotatedbible.com/quran/cruelty/short.html
http://www.skepticsannotatedbible.com/quran/cruelty/long.html
Lijst gevonden met nog meer teksten
Toch begrijp ik het niet, want die vertalingen worden gemaakt met een heel team van experts, arabisten en ook moslims neem ik aan.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:48 schreef mikami het volgende:
[..]
Die gemanipuleerd zijn door fundamentalisten.
Het is een groot complot, dat snap je toch wel. Opgezet door de joden onder leiding van Wilders.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:50 schreef gamezz het volgende:
[..]
Toch begrijp ik het niet, want die vertalingen worden gemaakt met een heel team van experts, arabisten en ook moslims neem ik aan.
Ja, en het is poëzie dus onvertaalbaar.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:49 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Ach joh, allemaal gemanipuleerde vertalingen!
De subtiliteit van dat kriebelschrift is niet juist te vertalen! Daardoor lijkt het ineens allemaal gewelddadig te zijn!
Ja, maar de hoge piefen in arabische landen zijn allemaal fundamentalisten.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:50 schreef gamezz het volgende:
[..]
Toch begrijp ik het niet, want die vertalingen worden gemaakt met een heel team van experts, arabisten en ook moslims neem ik aan.
Ik heb ze allemaal gelezen en ik moet zeggen dat ik het veel is maar in ieder geval niet haatdragend.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:03 schreef gamezz het volgende:
[..]
Als je een koran hebt liggen, lees deze:
8:39
5:51
4:89
4:91
3:147
2:193
(heb er nog meer eventueel)
Die bijvoorbeeld, ik las ooit een Nederlandse vertaling waar bij regel 39 stond "Hakt dan af de hoofden van ongelovigen[...] "
Hoe kijk je daar dan tegenaan?
Hou je sarcastische komedie voor je aub.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:51 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Het is een groot complot, dat snap je toch wel. Opgezet door de joden onder leiding van Wilders.
Oke, ben je het dus wel met me eens dat dat fundamentalisme gevaarlijk is?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:52 schreef mikami het volgende:
[..]
Ja, maar de hoge piefen in arabische landen zijn allemaal fundamentalisten.
Het is even zinnig als jouw verweer door het allemaal te gooien op zogenaamd gemanipuleerde vertalingen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |