abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94006823
quote:
Op zaterdag 12 maart 2011 16:39 schreef gamezz het volgende:

[..]

Je kan mij echt niet wijs maken dat de koran opeens een heel ander boek is dan de vertaling.
Zo'n vertaling word opgesteld door vele mensen die zich erin verdiept hebben, de grondtekst kennen, moslim zijn, etc.
Fundamentalisten die willen dat de jeugd geindoctrineerd wordt met "hakt hun hoofden eraf" zijn geen moslims.
Hala Madrid!!!!!!!!!
pi_94006853
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:39 schreef mikami het volgende:

[..]

Fundamentalisten zijn geen moslims.
Eerder gekken.
Fundamentalisten geloven in allah en de koran en dat maakt ze dus per definitie moslim.
Ze wijken tov jou alleen af in de interpretatie van teksten en de daaropvolgende acties.
pi_94006868
Geen zin om het hele topic door te bladeren, dus alleen even een reactie op TS.

Met de Islamisering van Nederland bedoeld Wilders niet dat er dadelijk Moslims aan je deur staan om je te bekeren, maar het volgende. Al jaren is Nederland een soort van vrije haven voor alle nationaliteiten en/of geloofsovertuigingen. Zelfs mensen die een andere seksuele voorkeur hebben worden hier getolereerd en kunnen hier vrij uitkomen voor hun voorkeur zonder er scheef op aan gekeken te worden. Waar Wilders bang voor is, en ik ben het in grote lijnen hiermee eens, is dat de Islam de normen en waarden in Nederland zoals we die al jaren hebben niet accepteert en tolereert. Steeds vaker moeten inwoners van Nederland zich aanpassen aan "gasten" vanuit het buitenland.

Ik hoef in mijn dagelijkse omgang met mensen niet te waken dat ik per ongeluk Chinezen, Fransen, Duiters, Belgen, Engelse, Amerikanen, Japanners, Zweden of wie dan ook kwetst, alleen ligt dit bij mensen die een Islamitische geloofsovertuiging hebben heel anders. Eerlijk is eerlijk, hoeveel van jullie let wel eens op zijn woorden uit angst om als rasist te worden uitgemaakt indien het gesprek over de Islam gaat, of over Marokkanen? En vergelijk dat nu eens als je een gesprek voert over het Christendom, of over een Westers land?

En ik vind dat een vorm van Islamisering die al is ingezet, ik heb het dan niet over vrouwen die worden uitgescholden voor hoer, homo's wat worden gepest, maar meer in de vorm van dagelijkse zaken die de Islamitische gemeenschap kunnen kwetsen waar wij in Nederland dan regels voor aanpassen of onze leefstijl voor aanpassen zodat deze bevolkingsgroep niet gekwetst word. Misschien moeten alle verschillende bevolkingsgroepen maar eens gaan zeuren over zaken die hun niet aanstaan of niet in hun geloofsplaatje vallen.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 16:43:29 #104
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_94006874
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:42 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Fundamentalisten geloven in allah en de koran
Dat doet Wilders ook.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Donald Duck held zaterdag 12 maart 2011 @ 16:43:34 #105
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_94006878
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:41 schreef mikami het volgende:

[..]

Fundamentalisten die willen dat de jeugd geindoctrineerd wordt met "hakt hun hoofden eraf" zijn geen moslims.
Het is wel een tekst die in een echt uitgegeven gepubliceerde vertaling staat. Verklaar eens waar dat vandaan komt.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_94006881
quote:
Op zaterdag 12 maart 2011 16:40 schreef gamezz het volgende:

[..]

Vind je ze gekken omdat ze de koran te serieus nemen en de haatdragende teksten niet achterwege laten?
De islam draait toch om de koran?
Ja ze begrijpen het niet.

Waar er staat: neem ze niet als beste vrienden, denken zij " hakt hun hoofden eraf"
Hala Madrid!!!!!!!!!
pi_94006900
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:41 schreef mikami het volgende:

[..]

Moslims zijn dus mensen die alleen de goede dingen uit de koran halen? En de andere teksten verwaarlozen?

Bedoel je dat?
pi_94006916
quote:
Op zaterdag 12 maart 2011 16:43 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Het is wel een tekst die in een echt uitgegeven gepubliceerde vertaling staat. Verklaar eens waar dat vandaan komt.
Gemanipuleerde vertaling zeker.
Hala Madrid!!!!!!!!!
  Donald Duck held zaterdag 12 maart 2011 @ 16:45:07 #109
46149 __Saviour__
pi_94006937
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:44 schreef gamezz het volgende:

[..]

Moslims zijn dus mensen die alleen de goede dingen uit de koran halen? En de andere teksten verwaarlozen?

Bedoel je dat?
Maar als ze niet alle teksten aanvaarden zijn het dus juist weer geen echte moslims. Wat een paradox zeg.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_94006951
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:44 schreef mikami het volgende:

[..]

Gemanipuleerde vertaling zeker.
Misschien moet ik toch maar Arabisch gaan studeren, want ik twijfel of die vertalingen nou echt zo zwaar gemanipuleerd zijn. :P
pi_94006969
quote:
Op zaterdag 12 maart 2011 16:44 schreef gamezz het volgende:

[..]

Bedoel je dat?
Er staat ook nergens hakt hun hoofden eraf, ik heb mijn uitleg gegeven.
Hala Madrid!!!!!!!!!
pi_94006995
quote:
Op zaterdag 12 maart 2011 16:45 schreef gamezz het volgende:

[..]

Misschien moet ik toch maar Arabisch gaan studeren, want ik twijfel of die vertalingen nou echt zo zwaar gemanipuleerd zijn. :P
Doe dat.

Dan ga je mij gelijk geven. ;)
Hala Madrid!!!!!!!!!
pi_94007005
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:46 schreef mikami het volgende:

[..]

Er staat ook nergens hakt hun hoofden eraf, ik heb mijn uitleg gegeven.
Wel in vertalingen, samen met vele andere teksten die geweld oproepen.

Maar ik beheers geen Arabisch, ik kan dus niet controleren of je gelijk hebt.
Ik moet het doen met vertalingen.
pi_94007035
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:45 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Maar als ze niet alle teksten aanvaarden zijn het dus juist weer geen echte moslims. Wat een paradox zeg.
http://www.skepticsannotatedbible.com/quran/cruelty/short.html
http://www.skepticsannotatedbible.com/quran/cruelty/long.html

Lijst gevonden met nog meer teksten
pi_94007041
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:42 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Fundamentalisten geloven in allah en de koran en dat maakt ze dus per definitie moslim.
Ze wijken tov jou alleen af in de interpretatie van teksten en de daaropvolgende acties.
Ik denk dat dit komt omdat die niet genoeg arabisch kennen om die grondteksten juist te interpreteren en de vertalingen lijken ook nergens op. Als er staat : ' hak hun kop af ' ( in het arabisch ) zou men dat moeten vertalen als ' dat ze hun mond houden ' of zo iets.
pi_94007055
quote:
Op zaterdag 12 maart 2011 16:47 schreef gamezz het volgende:

[..]

Wel in vertalingen, samen met vele andere teksten die geweld oproepen.

Maar ik beheers geen Arabisch, ik kan dus niet controleren of je gelijk hebt.
Ik moet het doen met vertalingen.
Die gemanipuleerd zijn door fundamentalisten.
Hala Madrid!!!!!!!!!
  Donald Duck held zaterdag 12 maart 2011 @ 16:49:45 #117
46149 __Saviour__
pi_94007086
quote:
Ach joh, allemaal gemanipuleerde vertalingen!
De subtiliteit van dat kriebelschrift is niet juist te vertalen! Daardoor lijkt het ineens allemaal gewelddadig te zijn!
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_94007105
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:48 schreef mikami het volgende:

[..]

Die gemanipuleerd zijn door fundamentalisten.
Toch begrijp ik het niet, want die vertalingen worden gemaakt met een heel team van experts, arabisten en ook moslims neem ik aan.
  Donald Duck held zaterdag 12 maart 2011 @ 16:51:05 #119
46149 __Saviour__
pi_94007141
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:50 schreef gamezz het volgende:

[..]

Toch begrijp ik het niet, want die vertalingen worden gemaakt met een heel team van experts, arabisten en ook moslims neem ik aan.
Het is een groot complot, dat snap je toch wel. Opgezet door de joden onder leiding van Wilders.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_94007156
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:49 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Ach joh, allemaal gemanipuleerde vertalingen!
De subtiliteit van dat kriebelschrift is niet juist te vertalen! Daardoor lijkt het ineens allemaal gewelddadig te zijn!
Ja, en het is poëzie dus onvertaalbaar.
Laten we het daar maar op houden dan... :P
pi_94007173
quote:
Op zaterdag 12 maart 2011 16:50 schreef gamezz het volgende:

[..]

Ja, maar de hoge piefen in arabische landen zijn allemaal fundamentalisten.
Hala Madrid!!!!!!!!!
  zaterdag 12 maart 2011 @ 16:53:05 #122
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_94007206
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:03 schreef gamezz het volgende:

[..]

Als je een koran hebt liggen, lees deze:

8:39
5:51
4:89
4:91
3:147
2:193

(heb er nog meer eventueel)

Die bijvoorbeeld, ik las ooit een Nederlandse vertaling waar bij regel 39 stond "Hakt dan af de hoofden van ongelovigen[...] "

Hoe kijk je daar dan tegenaan?
Ik heb ze allemaal gelezen en ik moet zeggen dat ik het veel is maar in ieder geval niet haatdragend.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_94007225
quote:
Op zaterdag 12 maart 2011 16:51 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Het is een groot complot, dat snap je toch wel. Opgezet door de joden onder leiding van Wilders.
Hou je sarcastische komedie voor je aub.
Hala Madrid!!!!!!!!!
pi_94007247
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:52 schreef mikami het volgende:

[..]

Ja, maar de hoge piefen in arabische landen zijn allemaal fundamentalisten.
Oke, ben je het dus wel met me eens dat dat fundamentalisme gevaarlijk is?
En er zijn aardig wat moslim fundamentalisten volgens mij.
  Donald Duck held zaterdag 12 maart 2011 @ 16:54:15 #125
46149 __Saviour__
pi_94007253
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:53 schreef mikami het volgende:

[..]

Hou je komedie voor je aub.
Het is even zinnig als jouw verweer door het allemaal te gooien op zogenaamd gemanipuleerde vertalingen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_94007286
quote:
Op zaterdag 12 maart 2011 16:54 schreef gamezz het volgende:

[..]

Inderdaad, maar noem ze aub geen moslims ook al zijn ze in de meerderheid.
Hala Madrid!!!!!!!!!
pi_94007324
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:55 schreef mikami het volgende:

[..]

Inderdaad, maar noem ze aub geen moslims ook al zijn de meerderheid.
Maar ze zijn wel degelijk moslim ook al ben jij het niet met ze eens.
pi_94007352
Echte moslims zijn vredelievend en leven om naar de hemel te gaan, niet om mensen te doden.
Hala Madrid!!!!!!!!!
pi_94007377
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:55 schreef mikami het volgende:

[..]

Inderdaad, maar noem ze aub geen moslims ook al zijn de meerderheid.
Dat is wel interessant, omdat ze zichzelf wel moslim noemen.
Ik zie het dan als een soort stroming binnen de islam.
pi_94007393
quote:
Op zaterdag 12 maart 2011 16:56 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Maar ze zijn wel degelijk moslim ook al ben jij het niet met ze eens.
Generaliseren :')
Hala Madrid!!!!!!!!!
pi_94007405
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:57 schreef mikami het volgende:
Echte moslims zijn vredelievend en leven om naar de hemel te gaan, niet om mensen te doden.
Dat is een drogredenatie. http://en.wikipedia.org/wiki/No_true_Scotsman
pi_94007441
quote:
Op zaterdag 12 maart 2011 16:57 schreef gamezz het volgende:

[..]

Dat is wel interessant, omdat ze zichzelf wel moslim noemen.
Ik zie het dan als een soort stroming binnen de islam.
Zie het liever als fundamentalisme, hun geloof in dit geval.
Hala Madrid!!!!!!!!!
  zaterdag 12 maart 2011 @ 16:59:42 #133
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_94007445
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:50 schreef gamezz het volgende:

[..]

Het Arabisch kent woorden die niet in het Nederlands te vertalen vallen, net zoals het Nederlands woorden kent die niet in het Arabisch te vertalen vallen. Een vertaling is ALTIJD een interpretatie van de vertaler, over welk boek het ook gaat. Weinig moslims die een koran zullen vertalen trouwens, aangezien er toch maar één koran juist is en dat is dus de Arabische
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_94007489
quote:
Op zaterdag 12 maart 2011 16:59 schreef Dven het volgende:

[..]

Het Arabisch kent woorden die niet in het Nederlands te vertalen vallen, net zoals het Nederlands woorden kent die niet in het Arabisch te vertalen vallen. Een vertaling is ALTIJD een interpretatie van de vertaler, over welk boek het ook gaat. Weinig moslims die een koran zullen vertalen trouwens, aangezien er toch maar één koran juist is en dat is dus de Arabische
Juist, om eerlijk te oordelen moet je arabisch leren.

Of gewoon niks zeggen.
Hala Madrid!!!!!!!!!
pi_94007496
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:58 schreef mikami het volgende:

[..]

Generaliseren :')
Fundamentalisten die in allah geloven, in (hun interpretatie) van de koran geloven en zichzelf moslim noemen zijn geen moslim..... juist. :')
pi_94007509
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:59 schreef Dven het volgende:

[..]

Klopt, maar ze zoeken de beste benaderingen.
Niet alleen in het Nederlands maar ook in het Engels en andere talen wordt het zo opgevat als ik hiervoor zei.

En zelfs mikami is het met me eens dat de koran zelfs door Arabische moslims verkeerd opgevat wordt (verkeerd in zijn ogen).
  zaterdag 12 maart 2011 @ 17:01:58 #137
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_94007515
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:54 schreef gamezz het volgende:

[..]

Nee, ook niet al het fundamentalisme is per definitie gevaarlijk. En zoveel fundamentalisten zijn er niet. Ga alsjeblieft jezelf eens verdiepen door een groot aantal boeken te lezen in plaats van slechts het bovenste laagje van het internet te schrapen
pi_94007570
quote:
Op zaterdag 12 maart 2011 17:01 schreef gamezz het volgende:

[..]

Niet alleen in het Nederlands maar ook in het Engels en andere talen wordt het zo opgevat als ik hiervoor zei.

En zelfs mikami is het met me eens dat de koran zelfs door Arabische moslims verkeerd opgevat wordt (verkeerd in zijn ogen).
Niet moslims maar fundamentalisten.
Hala Madrid!!!!!!!!!
pi_94007586
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:01 schreef Dven het volgende:

[..]

Nee, ook niet al het fundamentalisme is per definitie gevaarlijk. En zoveel fundamentalisten zijn er niet. Ga alsjeblieft jezelf eens verdiepen door een groot aantal boeken te lezen in plaats van slechts het bovenste laagje van het internet te schrapen
1. Die vraag was aan mikami
2. Wat jij daar beweert heb ik helemaal niet gezegd
3. Mikami zegt net dat de meerderheid van de ''moslims'' fundamentalist is
4. Roepen dat ik me moet verdiepen richt weinig aan, aangezien je zelf alleen met zulke non-argumenten komt
pi_94007618
Fundamentalisme.
Laten we het zien als hun eigen geloof.

En niet als de islam aub.
Hala Madrid!!!!!!!!!
pi_94007660
quote:
Op zaterdag 12 maart 2011 17:03 schreef gamezz het volgende:

[..]

4. Roepen dat ik me moet verdiepen richt weinig aan, aangezien je zelf alleen met zulke non-argumenten komt
Het is helaas zo dat fundamentalisten aan de macht zijn in arabische landen, dus wordt het volk ook zo gezien.
Hala Madrid!!!!!!!!!
  zaterdag 12 maart 2011 @ 17:06:54 #142
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_94007677
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:01 schreef gamezz het volgende:

[..]

Je snapt het niet: Ze zoeken inderdaad de beste benadering maar wel van hun eigen interpretatie. Arabische koranexperts, die al vanaf de geboorte bezig zijn met de koran doen er tientallen jaren over voordat ze zichzelf geleerd mogen noemen. Dus mett alle respect van de wereld, je kunt bijv. een nederlander die zich tien jaar heeft verdiept in het arabisch en de koran geen expert noemen

En natuurlijk, je zit namelijk al met het probleem dat veel mensen niet eens kunnen lezen. Die zijn dan overgeleverd aan de macht van iemand die het hen leert. En de koran is ook nog eens in het Hoog-Arabisch. en laat dat nu net een ontzettend lastige taal zijn waarvan er maar weinigen zijn die het foutloos kunnen spreken.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 17:07:49 #143
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_94007706
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:06 schreef mikami het volgende:

[..]

Het is helaas zo dat fundamentalisten aan de macht zijn in arabische landen, dus wordt het volk ook zo gezien.
In Iran is het fundamentalisme sterk aanwezig. Maar de lokale bevolking heeft er helemaal niets mee. Nee, Iran valt niet onder de Arabische wereld maar het is wel degelijk een zwaar islamitisch land. In Egypte valt het ook reuze mee met het fundamentalisme
pi_94007731
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:06 schreef Dven het volgende:

[..]

Je snapt het niet: Ze zoeken inderdaad de beste benadering maar wel van hun eigen interpretatie. Arabische koranexperts, die al vanaf de geboorte bezig zijn met de koran doen er tientallen jaren over voordat ze zichzelf geleerd mogen noemen. Dus mett alle respect van de wereld, je kunt bijv. een nederlander die zich tien jaar heeft verdiept in het arabisch en de koran geen expert noemen

En natuurlijk, je zit namelijk al met het probleem dat veel mensen niet eens kunnen lezen. Die zijn dan overgeleverd aan de macht van iemand die het hen leert. En de koran is ook nog eens in het Hoog-Arabisch. en laat dat nu net een ontzettend lastige taal zijn waarvan er maar weinigen zijn die het foutloos kunnen spreken.
En toch heeft de islam zoveel volgelingen. Het overgrote deel is dus vooral meelopers volgens jou.

En dan is het toch gevaarlijk als mensen die het Hoog-Arabisch niet 100% beheersen teksten verkeerd opvatten en fundamentalist worden.
pi_94007754
quote:
Op zaterdag 12 maart 2011 17:07 schreef Dven het volgende:

[..]

In Iran is het fundamentalisme sterk aanwezig. Maar de lokale bevolking heeft er helemaal niets mee.
Dat zeg ik ook, het volk word gezien als hun leiders, omdat hij hen vertegenwoordigd.
Hala Madrid!!!!!!!!!
  zaterdag 12 maart 2011 @ 17:11:42 #146
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_94007829
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:03 schreef gamezz het volgende:

[..]

1. Sorry, ik zal me voortaan nooit meer in een lopende discussie mengen :')
2. Jij zegt "Fundamentalisme is per definitie gevaarlijk" en "Volgens mij zijn er veel fundamentalisten" Dat heb je dus wel terdege gezegd.
3. En daar ben ik het niet mee eens.
4. Ik wil best met de nodige argumenten komen maar in een verder niet al te hoogstaande discussie wil ik niet al te veel tijd steken, gaarne wat respect daarvoor.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 17:12:07 #147
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_94007845
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:09 schreef mikami het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook, het volk word gezien als hun leiders, omdat hij hen vertegenwoordigd.
Duidelijk :)
pi_94007920
quote:
Op zaterdag 12 maart 2011 17:12 schreef Dven het volgende:

[..]

Duidelijk :)
Vandaar dat men inclusief mijzelf dacht/denkt dat er miljoenen fundamentalisten zijn.
Hala Madrid!!!!!!!!!
  zaterdag 12 maart 2011 @ 17:16:15 #149
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_94007981
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:08 schreef gamezz het volgende:

[..]

En toch heeft de islam zoveel volgelingen. Het overgrote deel is dus vooral meelopers volgens jou.

En dan is het toch gevaarlijk als mensen die het Hoog-Arabisch niet 100% beheersen teksten verkeerd opvatten en fundamentalist worden.
Nee, het overgrote deel is bestaat niet uit meelopers. Het zijn mensen die waar geloven in hun religie en het niet doen omdat de rest het ook maar niet. Eerlijk gezegd geloof ik dat het geloof van een religieus persoon in het wel bestaan van een god sterker is dan het geloof van een atheist in het niet bestaan van een god.

Omdat het amper volledig beheerst kan worden zijn er dus 'hooggeleerden' het overgrote deel doet goed, deze kennen ook de grootste aanhang. Een klein gedeelte heeft minder positieve ideeën en gedachtes en deze kennen ook een veel kleinere aanhang.

Maar jij denkt toch niet dat er in de pers bericht gaat worden over de goede aspecten? Kranten, televisie en radio zijn/staan nooit gevuld met de positieve punten van iets, dat is namelijk GEEN nieuws. De negatieve punten die opvallen, dat is het nieuws.
En zo creëert de media (onbewust) een verkeerd beeld van de realiteit. En daarom hebben veel mensen het idee dat het fundamentalisme hoogtij viert. Daar waar dit niet het geval is!
  zaterdag 12 maart 2011 @ 17:17:55 #150
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_94008035
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:14 schreef mikami het volgende:

[..]

Vandaar dat men inclusief mijzelf dacht/denkt dat er miljoenen fundamentalisten zijn.
Daarom kan ik veel mensen alleen maar aanraden zich eens te verdiepen in een lokale cultuur in plaats van het klakkeloos overnemen van berichten in de media of politiek. Dan blijkt de wereld er toch heel anders uit te zien dan van tevoren gedacht werd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')