Dat geloof ik niet, maar mijn bron is waardeloos: een goede vriendin, heel belezen. Zij had het over het concilie van Trente, maar ik heb daar eens op zitten zoeken op internet en niks gevonden.quote:Op maandag 14 maart 2011 00:03 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Hier heb ik nog nooit van gehoord wat is je bron, want dit is gewoon een mythe
Echter hoe komt het dat er zoveel christenen en moslims zijn? Dat komt doordat ze hun religie verspreiden en deze grotendeels met geweld of onder druk hebben verspreid. Alle religies zijn klein begonnen. Het jodendom is relatief klein gebleven, het christendom en de islam zijn (door geweld te toepassen) groot geworden. In absolute gevallen hebben het christendom en de islam veel meer geweld onder hun hoede.quote:Op maandag 14 maart 2011 00:08 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nou, dat maakt voor de gewelddadigheid van het jodendom kennelijk niet zo veel uit. Als je de aantallen slachtoffers zou afzetten tegen de aantallen daders, denk ik dat ze aardig gelijk op scoren met christenen en moslims.
Dat betekent nog niet dat we de islamisering moeten downplayen. Zowel islamisering als kerstening bestaat. Beide godsdiensten zijn uit op werelddominantie en willen andere culturen transformeren tot hun cultuur/godsdienst. De kerstening van Europa hebben we al meegemaakt. Waarom wordt er dan zo gemakzuchtig over de islamisering gedaan?quote:Nee, de discussie gaat over de islamisering van de samenleving. Het christendom is er alleen bijgehaald om te laten zien, dat de islamisering niet meer geweld met zich meebrengt.
Dat is niet ten onrechte; het jodendom brengt het er idd minder slecht van af dan haar 2 jongere broertjes.quote:En jij bracht het jodendom in de discussie, door ten onrechte te stellen dat het jodendom beter zou zijn dan christendom en islam.
De boeken alle 3 de monotheistische godsdiensten bevatten geweld, dat staat zonder meer vast. Echter, in de praktijk, zijn de joden daar minder oorlogszuchtig mee omgegaan dan de religieuzen van haar 2 jongere broertjes.quote:En zolang de teksten van de heilige boeken als argument gebruikt worden, is jouw stelling eenvoudig te ontzenuwen. En als je aanneemt dfat de thora historisch juist is, nog eenvoudiger.
Op die manier kan ik tevens onethische acties van talrijke hedendaagse islamitische landen opnoemen.quote:En dan hebben we het nog eens over de huidige acties van de joodse staat Israel.
Ik heb de documenten van de concilie van Trente gelezen en daar staat niks in over de zielen van vrouwen. Aannemelijk lijkt mij dit niet. Waarom worden vrouwen gedoopt en heeft Jezus de zonden van sommige vrouwen vergeven als ze toch geen zielen hebben? Ook zijn er genoeg vrouwen heilig verklaard door de katholieken kerk.quote:Op maandag 14 maart 2011 00:10 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat geloof ik niet, maar mijn bron is waardeloos: een goede vriendin, heel belezen. Zij had het over het concilie van Trente, maar ik heb daar eens op zitten zoeken op internet en niks gevonden.
Maar ja, de koppeling van internet met de Vaticaanse archieven zal wel gebreken vertonen, denk ik.
Overigens vind ik het verhaal wel aannemelijk!
Die laatste zin: voorzover ik daar gemakzuchtig over doe: de islamisering van Europa bestaat amper. Bij de kerstening werden er missionarissen en zendelingen uitgezonden om te bekeren. Maar de moslims die hier nu wonen kwamen om te werken, en zijn door ons uitgenodigd.quote:Op maandag 14 maart 2011 00:18 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Echter hoe komt het dat er zoveel christenen en moslims zijn? Dat komt doordat ze hun religie verspreiden en deze grotendeels met geweld of onder druk hebben verspreid. Alle religies zijn klein begonnen. Het jodendom is relatief klein gebleven, het christendom en de islam zijn (door geweld te toepassen) groot geworden. In absolute gevallen hebben het christendom en de islam veel meer geweld onder hun hoede.
[..]
Dat betekent nog niet dat we de islamisering moeten downplayen. Zowel islamisering als kerstening bestaat. Beide godsdiensten zijn uit op werelddominantie en willen andere culturen transformeren tot hun cultuur/godsdienst. De kerstening van Europa hebben we al meegemaakt. Waarom wordt er dan zo gemakzuchtig over de islamisering gedaan?
Helemaal niet. Lees de Pentateuch/Thorah nog maar eens na op het trefwoord oorlog, uitroeiing, doden etc.quote:[..]
Dat is niet ten onrechte; het jodendom brengt het er idd minder slecht van af dan haar 2 jongere broertjes.
[..]
De boeken alle 3 de monotheistische godsdiensten bevatten geweld, dat staat zonder meer vast. Echter, in de praktijk, zijn de joden daar minder oorlogszuchtig mee omgegaan dan de religieuzen van haar 2 jongere broertjes.
Dat deed je toch al? Die zaten toch al in je verwijt.quote:[..]
Op die manier kan ik tevens onethische acties van talrijke hedendaagse islamitische landen opnoemen.
OK, en je vragen zijn steekhoudend.quote:Op maandag 14 maart 2011 00:20 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Ik heb de documenten van de concilie van Trente gelezen en daar staat niks in over de zielen van vrouwen. Aannemelijk lijkt mij dit niet. Waarom worden vrouwen gedoopt en heeft Jezus de zonden van sommige vrouwen vergeven als ze toch geen zielen hebben? Ook zijn er genoeg vrouwen heilig verklaard door de katholieken kerk.
Europa werd niet op de een op de andere dag christelijk; dat proces duurde járen. De islam is hier pas sinds 40/50 jaar. Het is onvermijdelijk dat, met steeds meer islam in Europa (door de Europeanen zelf uitgenodigd), verdere islamisering zal plaatsvinden.quote:Op maandag 14 maart 2011 00:27 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Die laatste zin: voorzover ik daar gemakzuchtig over doe: de islamisering van Europa bestaat amper. Bij de kerstening werden er missionarissen en zendelingen uitgezonden om te bekeren. Maar de moslims die hier nu wonen kwamen om te werken, en zijn door ons uitgenodigd.
Dergelijke insteek staat ook in de Bijbel en de Koran.quote:Helemaal niet. Lees de Pentateuch/Thorah nog maar eens na op het trefwoord oorlog, uitroeiing, doden etc.
Inderdaad. De islamitische landen plegen meer geweld en schending van mensenrechten dan Isreal doet.quote:Dat deed je toch al? Die zaten toch al in je verwijt.
Zelfs al zou dat zijn, dan nog is het zaak argumenten te hebben.quote:Op maandag 14 maart 2011 00:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Zienswijze is een door Wilders, de haatzaaier, betaalde trol.
Simpel: hoe meer islam in Europa, hoe meer islamisering. Net zoals hoe meer christenen in Zuid-Amerika of Afrfika: hoe meer kerstening.quote:Op maandag 14 maart 2011 00:34 schreef Kees22 het volgende:
Zoals elders al iemand zei: argumenten zijn voor Henk en Ingrid niet doorslaggevend, maar ikheb voor mezelf goede argumenten en onderbouwing nodig om tegen te kunnen spreken. En dan kan ik ook wel aansprekende beelden verzinnen, die beklijven.
Betreffende een aantal zaken zijn we (ik wil niet voor jou spreken, sorry) het stadium van argumenten voorbij.quote:Op maandag 14 maart 2011 00:34 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Zelfs al zou dat zijn, dan nog is het zaak argumenten te hebben.
Zoals elders al iemand zei: argumenten zijn voor Henk en Ingrid niet doorslaggevend, maar ikheb voor mezelf goede argumenten en onderbouwing nodig om tegen te kunnen spreken. En dan kan ik ook wel aansprekende beelden verzinnen, die beklijven.
Ik laat me geen standpunten of zienswijzen (quote:Op maandag 14 maart 2011 00:37 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Simpel: hoe meer islam in Europa, hoe meer islamisering. Net zoals hoe meer christenen in Zuid-Amerika of Afrfika: hoe meer kerstening.
"Jullie" bekijken de zaak van de Europese/christelijke kant. Omdat het christendom net zo veel geweld en intolerantie heeft (gehad), downplayen "jullie" het geweld en de intolerantie van de islamitische kant.
Nou ja, de kerstening hebben we ook overleefd, dus ik neem aan dat we de islamisering dan ook wel overleven.quote:Op maandag 14 maart 2011 00:32 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Europa werd niet op de een op de andere dag christelijk; dat proces duurde járen. De islam is hier pas sinds 40/50 jaar. Het is onvermijdelijk dat, met steeds meer islam in Europa (door de Europeanen zelf uitgenodigd), verdere islamisering zal plaatsvinden.
De agressie van de thorah zit (impliciet) in bijbel en koran.quote:[..]
Dergelijke insteek staat ook in de Bijbel en de Koran.
Je verlegt dan wel even de nadruk: voorzover islamitische landen geweld plegen en mensenrechten schenden zijn de slachtoffers ook moslims.quote:[..]
Inderdaad. De islamitische landen plegen meer geweld en schending van mensenrechten dan Isreal doet.
Optimist tot in de kist?quote:Op maandag 14 maart 2011 00:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Betreffende een aantal zaken zijn we (ik wil niet voor jou spreken, sorry) het stadium van argumenten voorbij.
Positieve propaganda.
Zucht.quote:Op maandag 14 maart 2011 00:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik laat me geen standpunten of zienswijzen () opdringen. Ik ben een individu met een eigen mening. Insinueren dat ik een "Europees" gezichtspunt heb is generaliserend en discriminerend.
Overleefd ja, maar in de tussentijd heeft de kerstening van Europa voor tal van problemen gezorgd. Die periode wil je toch niet gedeeltelijk (!) doen laten herleven, maar dan met de islamitische variant?quote:Op maandag 14 maart 2011 00:42 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nou ja, de kerstening hebben we ook overleefd, dus ik neem aan dat we de islamisering dan ook wel overleven.
Bovendien: dat zou dan gaan over een termijn van pakweg 100 jaar. En ik wil de wereld wel goed nalaten aan de volgende generatie, maar om over mijn graf heen te regeren vind ik ook overdreven. Ik zou immers ook niet willen dat mijn grootouders mijn huidige gedrag zouden voorschrijven!
Klopt, en de aanhangers van de bijbel en de koran hebben er - op religieus gebied - een betreurenswaardig zooitje van gemaakt in de wereld; tal van volkeren zitten thans opgedrongen met een wereldvreemde cultuur: de Zuid-Amerikanen en sub-Sahara Afrikanen met het christendom; de Iraniers en Afghanen met de islam. Hun eigen cultuur? Volledig kapot gemaakt door de kerstening resp. de islamisering.quote:De agressie van de thorah zit (impliciet) in bijbel en koran.
En dat maakt het minder erg?quote:Je verlegt dan wel even de nadruk: voorzover islamitische landen geweld plegen en mensenrechten schenden zijn de slachtoffers ook moslims.
Ik kan mezelf alleen herhalen.quote:Op maandag 14 maart 2011 00:49 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Zucht.
Je hebt toch op school Europese geschiedschrijving en cultuur geleerd? Een Europeaan bekijkt problematiek vanuit zijn eigen cultuur, een Zuid-Amerikaaan bekijkt problematiek vanuit zijn eigen cultuur, een Chinees bekijkt.....etc. etc.
Jij probeert de argumenten van je opponenten te ondergraven door ze in een bepaalde hoek te zetten. Daar ga ik niet mee akkoord.quote:Op maandag 14 maart 2011 00:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik laat me geen standpunten of zienswijzen () opdringen. Ik ben een individu met een eigen mening. Insinueren dat ik een "Europees" gezichtspunt heb is generaliserend en discriminerend.
Dat de vrouw een ziel heeft wordt aangenomen op het Concilie van Macon ( 585 n.C.)quote:Op maandag 14 maart 2011 00:10 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat geloof ik niet, maar mijn bron is waardeloos: een goede vriendin, heel belezen. Zij had het over het concilie van Trente, maar ik heb daar eens op zitten zoeken op internet en niks gevonden.
Maar ja, de koppeling van internet met de Vaticaanse archieven zal wel gebreken vertonen, denk ik.
Overigens vind ik het verhaal wel aannemelijk!
Origenes is ook heilig verklaard en was een gnosticus. Loop eens alle concilies af en verwonder je over de kronkels in gods wegen. Vrouwen een ziel ? Concilie van Macon ( 585 n.C.)quote:Op maandag 14 maart 2011 00:20 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Ik heb de documenten van de concilie van Trente gelezen en daar staat niks in over de zielen van vrouwen. Aannemelijk lijkt mij dit niet. Waarom worden vrouwen gedoopt en heeft Jezus de zonden van sommige vrouwen vergeven als ze toch geen zielen hebben? Ook zijn er genoeg vrouwen heilig verklaard door de katholieken kerk.
Komt dat ook van je vriendin ?quote:Die laatste zin: voorzover ik daar gemakzuchtig over doe: de islamisering van Europa bestaat amper. Bij de kerstening werden er missionarissen en zendelingen uitgezonden om te bekeren. Maar de moslims die hier nu wonen kwamen om te werken, en zijn door ons uitgenodigd.
En ge moet ook niet alles geloven wat in dat boek staat hoor. Er is toch nog een verschil tussen geschiedschrijving en en een epen-boek.quote:Helemaal niet. Lees de Pentateuch/Thorah nog maar eens na op het trefwoord oorlog, uitroeiing, doden etc.
Welke rechten en hoe anders? Naar mijn weten kunnen vrouwen (dat is iets anders dan 'niet mogen') alleen geen priester worden. Net als dat mannen geen kinderen kunnen baren.quote:Op maandag 14 maart 2011 00:31 schreef Kees22 het volgende:
Ik weet dat de bron obscuur is, maar ik geloofde haar. En als je iets anders vindt, ben ik wel benieuwd. Feit is wel, dat de katholieke kerk en sommige protestante vrouwen als anders behandelen en hen minder rechten geven.
Als dat zo is, dan is het bevestigd, zodat niemand eraan kan twijfelen, niet aangenomen.quote:Op maandag 14 maart 2011 05:50 schreef ATON het volgende:
[..]
Dat de vrouw een ziel heeft wordt aangenomen op het Concilie van Macon ( 585 n.C.)
Met dat verschil dat vrouwen wel priester kunnen worden en mannen geen kinderen kunnen baren, en dat laatste is niet op een of ander concilie beslist. Heb je hem ?quote:Op maandag 14 maart 2011 18:16 schreef Deliah het volgende:
[..]
Welke rechten en hoe anders? Naar mijn weten kunnen vrouwen (dat is iets anders dan 'niet mogen') alleen geen priester worden. Net als dat mannen geen kinderen kunnen baren.
Niet aangenomen ? wát niet aangenomen ??quote:Op maandag 14 maart 2011 18:17 schreef Deliah het volgende:
[..]
Als dat zo is, dan is het bevestigd, zodat niemand eraan kan twijfelen, niet aangenomen.
Nee, je begrijpt het niet. Vrouwen kunnen geen priester worden, ongeacht of ze dat nu wel of niet bevestigen op een concilie.quote:Op maandag 14 maart 2011 18:42 schreef ATON het volgende:
[..]
Met dat verschil dat vrouwen wel priester kunnen worden en mannen geen kinderen kunnen baren, en dat laatste is niet op een of ander concilie beslist. Heb je hem ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |