abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94072681
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 19:28 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Waarom worden de meeste mensen tegenwoordig uitgebuit? Net als alle eeuwen daarvoor, voor God? Nee, voor economische redenen. Daar komt geen God aan te pas.
Dat werd wel degelijk gemotiveerd met 'christelijke' redenen. Dat zwarte mensen, gele mensen, hey de hele mikmak die niet blank was waren van een 'minder' ras. Zo geschapen. En dus verdienden zij het ook om zo onderaan onze keten te staan.
Le deuxième sexe
pi_94072720
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 19:57 schreef gamezz het volgende:

[..]

Waarom niet? Het christendom heeft een ongekende invloed gehad in de Westerse wereld.
Het zal best meegespeeld hebben.
Dat is een overhaastte conclusie. Dat kun je niet zeggen.
punt.
Le deuxième sexe
pi_94072838
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 22:33 schreef ad0rable het volgende:

[..]

Dat is een overhaastte conclusie. Dat kun je niet zeggen.
punt.
Zo'n gekke gedachte is het niet, al wordt hij hier niet onderbouwd. Er is genoeg over geschreven door historici.
pi_94073078
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 20:14 schreef ATON het volgende:

[..]

Ook al niet zo op de hoogte van geschiedenis zo te zien. Wie zou al die Griekse en Romeinse paleizen gebouwd hebben ? Waar bevond zich de eerste universiteit en wereldbibliotheek ? En wie heeft de boelrollen van die bibliotheek gebruikt om hun baden mee te verwarmen ? Je mag wel even aan het laken trekken, maar niet overdrijven he.
edit: lama, verkeerd gelezen
Le deuxième sexe
pi_94075044
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 19:23 schreef LXIV het volgende:

[..]

Geef christenen macht en binnen afzienbare tijd worden dit de landen waar de welvaart het grootst is, de mensenrechten het best gerespecteerd worden en de individuele vrijheid het grootst is
De VSvA? Italië? Griekenland?
De Zuid-Amerikaanse landen? Zuid-Afrika?

En wat heet afzienbare tijd? Vanaf de christelijke middeleeuwen tot nu in Nederland?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_94075152
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 18:53 schreef gamezz het volgende:

[..]

Uit de context gerukt kan inderdaad degelijk verschil maken. Maar ik heb niet het idee dat je alle teksten hiermee kunt omtoveren tot knuffelige vredelievende teksten.

http://www.skepticsannotatedbible.com/quran/cruelty/long.html

Lees al deze teksten maar eens.
Nee, knuffelig zullen sommige teksten niet worden.
Maar erger dan het oude testament en dan met name de torah, zijn ze ook niet als je ze serieus neemt. Dus zo bekeken zou islamisering een verbetering zijn.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_94075443
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 19:23 schreef LXIV het volgende:

[..]

Geef christenen macht en binnen afzienbare tijd worden dit de landen waar de welvaart het grootst is, de mensenrechten het best gerespecteerd worden en de individuele vrijheid het grootst is
Oja weet je dat wel zeker? Toen het christendom hier hoogtij vierde, was Europa niet bepaald welvarend en werden andersdenkenden zeker niet gerespecteerd.

Het christendom en de islam zijn beide gewelddadige en intolerantie godsdiensten. Op hun conto zijn er honderden miljoenen mensen vermoord. De enige "Westerse" godsdienst die nog meevalt, is het jodendom.
pi_94075480
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 19:49 schreef LXIV het volgende:

[..]

Net alsof tijdens de verlichting Europa minder Christelijk werd. Dat is pas iets van de laatste 20 jaar en dan nog maar in beperkte delen van Europa. Nederland is niet de wereld of het Westen.

Bovendien heeft de Verlichting wel een kans gekregen in het Christelijke Europa. Waarom zijn de Bantoes in Afrika dan niet begonnen met de verlichting? Of de Melanesiërs, de Eskimo's of welk ander volk dat niet zuchtte onder het 'juk van het christendom"?
De Verlichting heet zo omdat na eeuwen moreel overwicht van het christendom mensen eindelijk zelf probeerden te denken. Misschien dat Batoes, Melanesiërs en Eskimo's geen Verlichting kennen omdat ze geen christendom kenden?
pi_94075625
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 19:37 schreef mikami het volgende:
Onder de moslims was er beschaving in zuid europa....
Eh nee, andersdenkenden werden tot tweederangs burgers gereduceerd.

Het christendom en de islam zijn beide gewelddadige godsdiensten. Van de ene godsdienst een paradijs maken en de andere godsdienst afkraken, doet geen recht aan de geschiedenis. Van Oost tot Westen pleegden christenen en moslims geweldaddigheden en onderdrukten andersdenkenden.
pi_94075688
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 20:19 schreef ATON het volgende:

[..]

Hahaha, dat doet de deur toe. Er moest eerst een commisie van het Vaticaan worden aangesteld om de indianen het statuut ' mens ' te verlenen en geestelijke hadden in de US ook hun slaven. Wist je dat niet ?
Sterker nog: om vrouwen een ziel toe te kennen was er een concilie nodig.
En de reden: als vrouwen geen ziel hadden, zoals tot dat moment aangenomen werd, zouden mannen aan bestialiteit doen en dus niet in de hemel komen. Dus moesten vrouwen een ziel krijgen, om mannen in de hemel toe te kunnen laten.

Jaja, en van die christelijke beschaving zijn wij de erfgenamen.
pi_94075822
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 20:15 schreef LXIV het volgende:

[..]

Inderdaad. Er zijn genoeg grote Europese wetenschappers uit de middeleeuwen te vinden, denk maar aan Gallileo, Da Vinci, Fibonacci, Ockham, Bacon en ga maar door.
Zo kan ik ook tientallen wetenschappers uit Azie opnoemen.

quote:
En waarom hebben destijds dan al die landen die niet zuchtten onder het juk van het Christendom geen enorme wetenschappelijke bloei doorgemaakt?
Deze landen hebben juist wetenschappelijke bloei doorgemaakt: de landen in het Midden-Oosten (voor de opkomst van de islam) en die van Azie. Sterker nog, de wiskunde, de astronomie, de geneeskunst, de natuurkunde werden daar eerder beoefend. De Europeanen kwamen in contact met de wetenschap door interactie met deze volkeren (de Grieken als eerst).
pi_94075834
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 23:25 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Oja weet je dat wel zeker? Toen het christendom hier hoogtij vierde, was Europa niet bepaald welvarend en werden andersdenkenden zeker niet gerespecteerd.

Het christendom en de islam zijn beide gewelddadige en intolerantie godsdiensten. Op hun conto zijn er honderden miljoenen mensen vermoord. De enige "Westerse" godsdienst die nog meevalt, is het jodendom.
Behalve de laatste zin ben ik het wel met je eens.
Dat er aan het jodendom minder massamoorden toegeschreven kunnen worden, komt door
het geringe aantal joden. Het ligt beslist niet aan hun heilig boek, dat nogal wat moordpartijen beschrijft. Ik denk zelfs dat, afgezet tegen het totale aantal toenmalige wereldburgers, de joden aardig kunnen meekomen.
En dan daarbij: ze zijn hun achterstand aardig aan het inlopen!
pi_94076017
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 23:35 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Behalve de laatste zin ben ik het wel met je eens.
Dat er aan het jodendom minder massamoorden toegeschreven kunnen worden, komt door
het geringe aantal joden. Het ligt beslist niet aan hun heilig boek, dat nogal wat moordpartijen beschrijft. Ik denk zelfs dat, afgezet tegen het totale aantal toenmalige wereldburgers, de joden aardig kunnen meekomen.
En dan daarbij: ze zijn hun achterstand aardig aan het inlopen!
Dat komt omdat de joden in de regel niet aan bekering doen. Een goede eigenschap van het jodendom, want hiermee is grootschalige bekering onder druk tot het jodendom voorkomen, dit i.t.t het christendom en de islam. De enige "Westerse" godsdienst die nog enigzins acceptabel is, is het jodendom dus.

Maar de discussie gaat over het christendom en de islam. Beiden zijn intolerante en gewelddadige godsdiensten die allebei uit zijn op werelddominantie. Wilders heeft dus gelijk over de islam, dat moeten ook de linksen erkennen (!), maar het christendom is ongeveer even erg als de islam. De christenen zijn bezig om hun godsdienst in Afrika, Zuid-Amerika en Azie dmv zendelingen te verspreiden; de islam ligt overhoop met elke andere cultuur waar het islamitische leefgebied aan grenst en kent de meeste gewelddadige religieuzen per godsdienst.
pi_94076969
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 23:31 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Sterker nog: om vrouwen een ziel toe te kennen was er een concilie nodig.
En de reden: als vrouwen geen ziel hadden, zoals tot dat moment aangenomen werd, zouden mannen aan bestialiteit doen en dus niet in de hemel komen. Dus moesten vrouwen een ziel krijgen, om mannen in de hemel toe te kunnen laten.

Jaja, en van die christelijke beschaving zijn wij de erfgenamen.
Hier heb ik nog nooit van gehoord wat is je bron, want dit is gewoon een mythe
pi_94077149
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 23:40 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dat komt omdat de joden in de regel niet aan bekering doen. Een goede eigenschap van het jodendom, want hiermee is grootschalige bekering onder druk tot het jodendom voorkomen, dit i.t.t het christendom en de islam. De enige "Westerse" godsdienst die nog enigzins acceptabel is, is het jodendom dus.
Nou, dat maakt voor de gewelddadigheid van het jodendom kennelijk niet zo veel uit. Als je de aantallen slachtoffers zou afzetten tegen de aantallen daders, denk ik dat ze aardig gelijk op scoren met christenen en moslims.
quote:
Maar de discussie gaat over het christendom en de islam. Beiden zijn intolerante en gewelddadige godsdiensten die allebei uit zijn op werelddominantie. Wilders heeft dus gelijk over de islam, dat moeten ook de linksen erkennen (!), maar het christendom is ongeveer even erg als de islam. De christenen zijn bezig om hun godsdienst in Afrika, Zuid-Amerika en Azie dmv zendelingen te verspreiden; de islam ligt overhoop met elke andere cultuur waar het islamitische leefgebied aan grenst en kent de meeste gewelddadige religieuzen per godsdienst.
Nee, de discussie gaat over de islamisering van de samenleving. Het christendom is er alleen bijgehaald om te laten zien, dat de islamisering niet meer geweld met zich meebrengt.

En jij bracht het jodendom in de discussie, door ten onrechte te stellen dat het jodendom beter zou zijn dan christendom en islam.
E zolang de teksten van de heilige boeken als argument gebruikt worden, is jouw stelling eenvoudig te ontzenuwen. En als je aanneemt dfat de thora historisch juist is, nog eenvoudiger.
En dan hebben we het nog eens over de huidige acties van de joodse staat Israel.
pi_94077239
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 00:03 schreef Doler12 het volgende:

[..]

Hier heb ik nog nooit van gehoord wat is je bron, want dit is gewoon een mythe
Dat geloof ik niet, maar mijn bron is waardeloos: een goede vriendin, heel belezen. Zij had het over het concilie van Trente, maar ik heb daar eens op zitten zoeken op internet en niks gevonden.
Maar ja, de koppeling van internet met de Vaticaanse archieven zal wel gebreken vertonen, denk ik.

Overigens vind ik het verhaal wel aannemelijk!
pi_94077527
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 00:08 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nou, dat maakt voor de gewelddadigheid van het jodendom kennelijk niet zo veel uit. Als je de aantallen slachtoffers zou afzetten tegen de aantallen daders, denk ik dat ze aardig gelijk op scoren met christenen en moslims.
Echter hoe komt het dat er zoveel christenen en moslims zijn? Dat komt doordat ze hun religie verspreiden en deze grotendeels met geweld of onder druk hebben verspreid. Alle religies zijn klein begonnen. Het jodendom is relatief klein gebleven, het christendom en de islam zijn (door geweld te toepassen) groot geworden. In absolute gevallen hebben het christendom en de islam veel meer geweld onder hun hoede.

quote:
Nee, de discussie gaat over de islamisering van de samenleving. Het christendom is er alleen bijgehaald om te laten zien, dat de islamisering niet meer geweld met zich meebrengt.
Dat betekent nog niet dat we de islamisering moeten downplayen. Zowel islamisering als kerstening bestaat. Beide godsdiensten zijn uit op werelddominantie en willen andere culturen transformeren tot hun cultuur/godsdienst. De kerstening van Europa hebben we al meegemaakt. Waarom wordt er dan zo gemakzuchtig over de islamisering gedaan?

quote:
En jij bracht het jodendom in de discussie, door ten onrechte te stellen dat het jodendom beter zou zijn dan christendom en islam.
Dat is niet ten onrechte; het jodendom brengt het er idd minder slecht van af dan haar 2 jongere broertjes.

quote:
En zolang de teksten van de heilige boeken als argument gebruikt worden, is jouw stelling eenvoudig te ontzenuwen. En als je aanneemt dfat de thora historisch juist is, nog eenvoudiger.
De boeken alle 3 de monotheistische godsdiensten bevatten geweld, dat staat zonder meer vast. Echter, in de praktijk, zijn de joden daar minder oorlogszuchtig mee omgegaan dan de religieuzen van haar 2 jongere broertjes.

quote:
En dan hebben we het nog eens over de huidige acties van de joodse staat Israel.
Op die manier kan ik tevens onethische acties van talrijke hedendaagse islamitische landen opnoemen.
pi_94077576
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 00:10 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat geloof ik niet, maar mijn bron is waardeloos: een goede vriendin, heel belezen. Zij had het over het concilie van Trente, maar ik heb daar eens op zitten zoeken op internet en niks gevonden.
Maar ja, de koppeling van internet met de Vaticaanse archieven zal wel gebreken vertonen, denk ik.

Overigens vind ik het verhaal wel aannemelijk!
Ik heb de documenten van de concilie van Trente gelezen en daar staat niks in over de zielen van vrouwen. Aannemelijk lijkt mij dit niet. Waarom worden vrouwen gedoopt en heeft Jezus de zonden van sommige vrouwen vergeven als ze toch geen zielen hebben? Ook zijn er genoeg vrouwen heilig verklaard door de katholieken kerk.
pi_94077851
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 00:18 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Echter hoe komt het dat er zoveel christenen en moslims zijn? Dat komt doordat ze hun religie verspreiden en deze grotendeels met geweld of onder druk hebben verspreid. Alle religies zijn klein begonnen. Het jodendom is relatief klein gebleven, het christendom en de islam zijn (door geweld te toepassen) groot geworden. In absolute gevallen hebben het christendom en de islam veel meer geweld onder hun hoede.

[..]

Dat betekent nog niet dat we de islamisering moeten downplayen. Zowel islamisering als kerstening bestaat. Beide godsdiensten zijn uit op werelddominantie en willen andere culturen transformeren tot hun cultuur/godsdienst. De kerstening van Europa hebben we al meegemaakt. Waarom wordt er dan zo gemakzuchtig over de islamisering gedaan?
Die laatste zin: voorzover ik daar gemakzuchtig over doe: de islamisering van Europa bestaat amper. Bij de kerstening werden er missionarissen en zendelingen uitgezonden om te bekeren. Maar de moslims die hier nu wonen kwamen om te werken, en zijn door ons uitgenodigd.
quote:
[..]

Dat is niet ten onrechte; het jodendom brengt het er idd minder slecht van af dan haar 2 jongere broertjes.

[..]

De boeken alle 3 de monotheistische godsdiensten bevatten geweld, dat staat zonder meer vast. Echter, in de praktijk, zijn de joden daar minder oorlogszuchtig mee omgegaan dan de religieuzen van haar 2 jongere broertjes.
Helemaal niet. Lees de Pentateuch/Thorah nog maar eens na op het trefwoord oorlog, uitroeiing, doden etc.
quote:
[..]

Op die manier kan ik tevens onethische acties van talrijke hedendaagse islamitische landen opnoemen.
Dat deed je toch al? Die zaten toch al in je verwijt.
  maandag 14 maart 2011 @ 00:31:36 #280
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_94077981
Zienswijze is een door Wilders, de haatzaaier, betaalde trol.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')