Dat is een beetje zoals gebeurde tijdens de oorlogen met Spanje. Toen het arme en achtergebleven Holland overspoeld werd door rijke Vlamingen en Brabanders, die immers verdreven werden door de Spanjaarden.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:32 schreef gamezz het volgende:
[..]
Nederland is een democratie.
Meer moslims naar Nederland betekent meer macht voor moslims.
Zo kom je in een vicieuze cirkel terecht en wordt Nederland misschien ooit wel een moslimland
Dit zou het geval zijn als er geen limiet zou zijn voor asielzoekers.
Denken we wel, zo vraag ik mij dus af?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
CNN heeft meer kapot gemaakt dan we denken.
De Telegraaf heeft meer kapot gemaakt dan we denken.
De VVD heeft meer kapot gemaakt dan we denken.
Teeven heeft meer kapot gemaakt dan we denken.
De EO heeft meer kapot gemaakt dan we denken.
Wilders heeft meer kapot gemaakt dan we denken.
Fundamentalisten nemen niet klakkeloos over. Die zoeken naar grondslagen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:24 schreef gamezz het volgende:
[..]
Je zei net dat het echt goed begrijpen van de koran maar voor weinigen is weggelegd.
Velen nemen het dus wel klakkeloos over.
[..]
Helaas zijn die minder positieve ideeën wel gebaseerd op de koran. Gevaarlijk fundamentalisme dus.
Er zijn maar weinig fundamentalisten. De meeste mensen willen gewoon niet de moeite doen om iets goed te begrijpen of te doorgronden. En al helemaal niet als er een kans is dat daar pijnlijke consequenties aan verbonden zijn.quote:[..]
Het nieuws bestaat over het algemeen niet uit positieve berichten.
De islam is daardoor niet extra benadeeld.
En negatieve berichten zijn ook niet verzonnen hoor, het zijn gewoon feiten.
Dat er ook vredelievende moslims zijn begrijp ik, maar er zijn ook vele fundamentalisten.
Domheid. Domheid maakt meer kapot dan we denken.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:03 schreef schweiger het volgende:
triest toch dat er zo veel ongegronde angst heerst in de samenleving. 9/11 heeft meer kapot gemaakt dan we denken.
Jij hebt nooit gehoord van iets als hermeneutiek.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:51 schreef gamezz het volgende:
[..]
Zeker wel, anders zou ik die dingen niet roepen.
Ik kan je de versnummers zelfs geven mocht je interesse hebben.
Volgens ene Mark A. Gabriel heffen de latere uitspraken de eerdere wel op. Dat betekent dat de meer militante uitspraken maatgevend zijn.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:37 schreef gamezz het volgende:
[..]
Een moslim neemt de hele koran serieus.
Dus ook de haatdragende. En nogmaals, het één heft het ander niet op.
Haatdragend blijft haatdragend.
Teksten zijn op meerdere manieren te interpreteren ja, als je dat bedoelt.quote:Op zondag 13 maart 2011 15:53 schreef ad0rable het volgende:
[..]
Jij hebt nooit gehoord van iets als hermeneutiek.
Bedoel je dat de gewelddadige teksten de vredelievende opheffen?quote:Op zondag 13 maart 2011 17:08 schreef Deliah het volgende:
[..]
Volgens ene Mark A. Gabriel heffen de latere uitspraken de eerdere wel op. Dat betekent dat de meer militante uitspraken maatgevend zijn.
Je moet wel lezen hut. De latere teksten heffen de teksten op die eerder zijn geschreven. Maar aangezien de Qur'an geen choronologische volgorde aanhoudt is dat natuurlijk moeilijk.quote:Op zondag 13 maart 2011 17:15 schreef gamezz het volgende:
[..]
Teksten zijn op meerdere manieren te interpreteren ja, als je dat bedoelt.
[..]
Bedoel je dat de gewelddadige teksten de vredelievende opheffen?
Dat zou kunnen ja, en het is ook nog eens zo dat er gewelddadige teksten door heel de koran verspreid zijn en niet alleen in één gedeelte.
Betreffende man, voormalige professor of docent aan een universiteit in Egypte claimde dat de meer gewelddadige teksten uit de tijd komen dat Mohammed in Medina leefde en de meer vredelievende uit de tijd dat hij in Mekka leefde. Wat ook te zien is aan zijn levensstijl in betreffende steden.quote:Op zondag 13 maart 2011 17:30 schreef ad0rable het volgende:
[..]
Je moet wel lezen hut. De latere teksten heffen de teksten op die eerder zijn geschreven. Maar aangezien de Qur'an geen choronologische volgorde aanhoudt is dat natuurlijk moeilijk.
Geef christenen macht (kijk naar landen waar dat het geval is) en je ziet vanzelf hoe het werkt. Ik noem: op zondag winkelen, huwelijk met partner van hetzelfde geslacht (of erger: compleet verbod op homoseksualiteit), verbod op abortus en euthanasie, etc.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:37 schreef gamezz het volgende:
Wat verbieden de christenen dan voor jou in je dagelijks leven?
Uit de context gerukt kan inderdaad degelijk verschil maken. Maar ik heb niet het idee dat je alle teksten hiermee kunt omtoveren tot knuffelige vredelievende teksten.quote:Op zondag 13 maart 2011 17:30 schreef ad0rable het volgende:
[..]
Je moet wel lezen hut. De latere teksten heffen de teksten op die eerder zijn geschreven. Maar aangezien de Qur'an geen choronologische volgorde aanhoudt is dat natuurlijk moeilijk.
En voor wat betreft hermeneutiek, niet meerdere manieren om,maar het op een wetenschappelijke manier binnen een juiste context plaatsen van teksten. Als meer mensen die kunst machtig zouden zijn, was dat hele jammerlijke geblaat over de Qur'an allang opgehouden.
Idd. Er zijn 1 miljoen moslims op een bevolking van 16,5 miljoen. En van die 1 miljoen zal er ook nog een deel steeds meer seculariseren.quote:Op zondag 13 maart 2011 18:39 schreef De_Kardinaal het volgende:
Ik mis cijfers die onderbouwen dat er inderdaad sprake is van een significante toename van de Islam op de Nederlandse maatschappij.
[ afbeelding ]
Dat blokje van 5,7% is het blokje Moslims.
27% RK
16,6 % Protestanten
zonder religie 48,4%
Wat een tsunami zeg!
Niet alleen gelovigen die deze dingen willen hoor. Maar verder snap ik je punt.quote:Op zondag 13 maart 2011 18:49 schreef Boldface het volgende:
[..]
Geef christenen macht (kijk naar landen waar dat het geval is) en je ziet vanzelf hoe het werkt. Ik noem: op zondag winkelen, huwelijk met partner van hetzelfde geslacht (of erger: compleet verbod op homoseksualiteit), verbod op abortus en euthanasie, etc.
inderdaadquote:En voor de islam geldt precies hetzelfde. Gelovigen willen steeds weer hun eigen opvattingen aan anderen opdringen; ook aan mensen die niet hun geloof aanhangen. Christenen in Nederland zijn gemiddeld gezien vrij gematigd (al lopen er wel degelijk extremisten tussen), moslims zijn stukken conservatiever en minder gematigd. Taferelen als sharia-rechtbanken, zoals in Groot Brittannië massaal aan de orde is, moeten we hier niet willen.
De "tsunami van islamisering" waar Wilders het over heeft, is overdreven. Maar het lijkt me wel degelijk nuttig en wenselijk om onze samenleving tegen bepaalde ongewenste invloeden van de islam te beschermen.
Dat weet ik. Maar hoe ga je de 'later is beter' regel dan toepassen? Later in de Qur'anische teksten, of later in Mohammeds leven?quote:Op zondag 13 maart 2011 18:24 schreef Deliah het volgende:
[..]
Betreffende man, voormalige professor of docent aan een universiteit in Egypte claimde dat de meer gewelddadige teksten uit de tijd komen dat Mohammed in Medina leefde en de meer vredelievende uit de tijd dat hij in Mekka leefde. Wat ook te zien is aan zijn levensstijl in betreffende steden.
Geef christenen macht en binnen afzienbare tijd worden dit de landen waar de welvaart het grootst is, de mensenrechten het best gerespecteerd worden en de individuele vrijheid het grootst isquote:Op zondag 13 maart 2011 18:49 schreef Boldface het volgende:
[..]
Geef christenen macht (kijk naar landen waar dat het geval is) en je ziet vanzelf hoe het werkt. Ik noem: op zondag winkelen, huwelijk met partner van hetzelfde geslacht (of erger: compleet verbod op homoseksualiteit), verbod op abortus en euthanasie, etc.
En worden andere landen het lekkerst uitgebuit. Nee, fanatieke christenen, moslims, joden, allemaal een pot nat. Eigen god eerst.quote:Op zondag 13 maart 2011 19:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Geef christenen macht en binnen afzienbare tijd worden dit de landen waar de welvaart het grootst is, de mensenrechten het best gerespecteerd worden en de individuele vrijheid het grootst is
En wat gedacht van de Boeddhisten of Atheïsten aan de macht ? 't Is ook maar een idee hoor.quote:Op zondag 13 maart 2011 19:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Geef christenen macht en binnen afzienbare tijd worden dit de landen waar de welvaart het grootst is, de mensenrechten het best gerespecteerd worden en de individuele vrijheid het grootst is
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |