abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 maart 2011 @ 22:02:54 #1
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93564226
Naar aanleiding van de gebeurtenissen in het midden-oosten, onderzoek ik propaganda.

Het zal sommige users misschien zijn opgevallen dat ik een haat-campagne ben begonnen tegen Wilders en de PVV.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is een eitje. Wilders (of wat dan ook) bashen doe je met je ogen dicht. En zelfs als je gewoon zegt dat je haat-zaait, dat je dezelfde tactieken, en zelfs de letterlijke uitspraken van de tegenstander misbruikt, gaan er nog mensen serieus met je in discussie.

Maar user Weltschmerz inspireerde mij tot een positieve propaganda-campagne. De drugs-discussie is gevoerd (en sinds een tijd stilgevallen), en objectief gezien gewonnen door het anti-verbods kamp. Maar de wereld is nog steeds hetzelfde. Sterker nog; wetten worden steeds strenger. Je verandert de wereld dus niet met feiten en logica, maar op emoties en ideologie. Ik ben daar tegen, maar het winnen van een oorlog is belangrijker dan de manier waarop.

*O* Drugs zijn goed! *O* Drugs zijn leuk! *O*

Verder dan deze strijdkreet kom ik eigenlijk niet. ;(

Positieve propaganda is veel moeilijker dan haat-zaaien.

Ik wil dus de mogelijkheden onderzoeken van een gestructureerde positieve propaganda campagne.

[ Bericht 6% gewijzigd door Papierversnipperaar op 03-03-2011 02:21:00 ]
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 2 maart 2011 @ 22:05:41 #2
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_93564404
quote:
De drugs-discussie is gevoerd (en sinds een tijd stilgevallen), en objectief gezien gewonnen door het anti-verbods kamp.
Subjectief.
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
  woensdag 2 maart 2011 @ 22:09:46 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_93564703
quote:
3s.gif Op woensdag 2 maart 2011 22:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Naar aanleiding van de gebeurtenissen in het midden-oosten, onderzoek ik propaganda.

Het zal sommige users misschien zijn opgevallen dat ik een haat-campagne ben begonnen tegen Wilders en de PVV.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is een eitje. Wilders (of wat dan ook) bashen doe je met je ogen dicht. En zelfs als je gewoon zegt dat je haat-zaait, dat je dezelfde tactieken, en zelfs de letterlijke uitspraken van de tegenstander misbruikt, gaan er nog mensen serieus met je in discussie.

Maar user Wetschmerz inspireerde mij tot een positieve propaganda-campagne. De drugs-discussie is gevoerd (en sinds een tijd stilgevallen), en objectief gezien gewonnen door het anti-verbods kamp. Maar de wereld is nog steeds hetzelfde. Sterker nog; wetten worden steeds strenger. Je verandert de wereld dus niet met feiten en logica, maar op emoties en ideologie. Ik ben daar tegen, maar het winnen van een oorlog is belangrijker dan de manier waarop.

Verder dan deze strijdkreet kom ik eigenlijk niet. ;(

Positieve propaganda is veel moeilijker dan haat-zaaien.

Ik wil dus de mogelijkheden onderzoeken van een gestructureerde positieve propaganda campagne.
Als je het zó zegt, dan hoop ik ook dat mijn kinderen als ze 12 zijn een vuile heroïnenaald in hun arm steken om op die manier proberen gelukkig te worden.

Drugs zijn voor mensen die het niet lukt om in hun werkelijke leven geluk te vinden en daarom hun toevlucht maar nemen tot kunstmatige surrogaten om tijdelijk een geluksgevoel te ervaren. Er is een sterke en positieve correlatie tussen maatschappelijk falen en drugsgebruik. Het een leidt tot het ander en het ander leidt tot het een.
The End Times are wild
  woensdag 2 maart 2011 @ 22:11:37 #4
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_93564825
Drugs veruimen letterlijk je leven, je krijgt nieuwe inzichten en je leert ontspannen. Een prima middel om te ontsnappen en ontspannen van ons s'hedendaagsche jachtige bestaan.

Drugs, om het leven aangenaam te maken!
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
  woensdag 2 maart 2011 @ 22:12:28 #5
pi_93564891
Jullie zijn off-topic. De drugsdiscussie is voorbij, we gaan een pro-drugs campagne voeren.

[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  woensdag 2 maart 2011 @ 22:13:34 #6
pi_93564985
quote:
14s.gif Op woensdag 2 maart 2011 22:11 schreef mymoodfentje het volgende:
Drugs veruimen letterlijk je leven, je krijgt nieuwe inzichten en je leert ontspannen. Een prima middel om te ontsnappen en ontspannen van ons s'hedendaagsche jachtige bestaan.

Drugs, om het leven aangenaam te maken!
Dat is een begin. ^O^

Ondertussen moeten we ook nadenken over manieren om die boodschap over te brengen.
  woensdag 2 maart 2011 @ 22:15:37 #7
pi_93565149
Ik zal een MOD vragen de off-topic posts te verwijderen. De verbods-fetisjisten mogen natuurlijk hun eigen topic openen.
  woensdag 2 maart 2011 @ 22:17:44 #8
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_93565320
Trouwens, wat nou verbod? wat een vertrutteling vanuit den haag, we leven in NL een vrijzinnig land waarin je niemand de wet voorschrijft, hup gedoog dat beleid!
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
  woensdag 2 maart 2011 @ 22:19:38 #9
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_93565436
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 22:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik zal een MOD vragen de off-topic posts te verwijderen. De verbods-fetisjisten mogen natuurlijk hun eigen topic openen.
Geef toe, het is gewoon een héél slecht topic en je noemt zelf het woord 'drugs' als eerste.
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
  woensdag 2 maart 2011 @ 22:20:22 #10
pi_93565476
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 22:19 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Geef toe, het is gewoon een héél slecht topic en je noemt zelf het woord 'drugs' als eerste.
post hier dan niet :D
pi_93565588
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 22:17 schreef mymoodfentje het volgende:
Trouwens, wat nou verbod? wat een vertrutteling vanuit den haag, we leven in NL een vrijzinnig land waarin je niemand de wet voorschrijft, hup gedoog dat beleid!
Nee, de overheid weet wat goed voor ons is. Ze zorgen voor onze veiligheid, waardoor wij veilig over straat kunnen en lekker kunnen slapen.
  woensdag 2 maart 2011 @ 22:24:02 #12
322645 Voorschrift
See if I care
pi_93565764
Positieve propaganda of niet, je hebt ze niet helemaal op een rijtje.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  woensdag 2 maart 2011 @ 22:25:36 #13
pi_93565889
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 22:17 schreef mymoodfentje het volgende:
Precies, zelfbeschikking. Het uitgangspunt is vrijheid.

Maar ik denk dat je moet oppassen, in feite accepteer je met deze redenatie het verbod en sta je in de verdediging. Dan ben je eigenlijk bezig met negatieve propaganda (tegen het verbod).

Je moet niet tegen het verbod propaganderen, maar voor drugs. Je moet in de aanval, of heel overtuigt je goede standpunt vasthouden.
  woensdag 2 maart 2011 @ 22:35:13 #14
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_93566557
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 22:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Precies, zelfbeschikking. Het uitgangspunt is vrijheid.

Maar ik denk dat je moet oppassen, in feite accepteer je met deze redenatie het verbod en sta je in de verdediging. Dan ben je eigenlijk bezig met negatieve propaganda (tegen het verbod).

Je moet niet tegen het verbod propaganderen, maar voor drugs. Je moet in de aanval, of heel overtuigt je goede standpunt vasthouden.
Sowieso moet je nooit in de verdediging gaan. Als jij op een bepaald standpunt wordt aangevallen kun je dat het beste gewoon negeren, afdoen als niet-relevant.
Ondertussen wel de ander aanvallen, het liefste op een niet-ter-zake doend punt. Als hij zo dom is zich daartegen te gaan verdedigen dan speel je de wedstrijd op zijn helft (en maak jij dus de doelpunten)
The End Times are wild
  woensdag 2 maart 2011 @ 22:39:32 #15
pi_93566896
Een van mijn stokpaardjes in de drugsdiscussies was de definitie van drugs.

Drugs: FOK!, nicotine, sex, suiker, werken, alcohol, topsport, geld, tv kijken, eten, adrenaline, muziek, religie, coke, videogames, bungee jumpen, lezen, roddelen, dansen, macht, shoppen, schoonmaken, THC, LSD, TLC, muziek, mediteren, cafeïne, ...

Iedereen gebruikt drugs. Drugs zitten niet in een stof. Drugs zitten in je hoofd.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Orbitofrontale_cortex
Het is je genotscentrum, je beloningssysteem. Je kan net zo goed aan topsport verslaafd zijn, als aan (niet) eten. Aangezien iedereen volop geniet van drugs, is het vreemd om sommige (plantaardige) stoffen te verbieden. En hypocriet.

[ Bericht 9% gewijzigd door Papierversnipperaar op 02-03-2011 22:45:31 ]
  woensdag 2 maart 2011 @ 22:47:19 #16
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_93567477
Ik denk dat je moet beginnen met onderbewuste boodschappen. Door het namelijk gewoon zo te zeggen zullen mensen enkel iets hebben van "het zal wel" dit door jarenlange indoctrinatie van het anti-drugskamp. :)
pi_93567713
De "puur natuur" en "Door god gemaakt" factoren zou je kunnen gebruiken?
  woensdag 2 maart 2011 @ 22:51:46 #18
pi_93567797
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 22:50 schreef juxtaposition het volgende:
De "puur natuur" en "Door god gemaakt" factoren zou je kunnen gebruiken?
Voor specifieke doelgroepen, Groen links en klein-rechts. :Y Yep, goed punt.
pi_93567809
Dat je eigen lichaam drugs aanmaakt, dat paddo's niet de werkzame stof bevatten maar dat je eigen lichaam dat doet ed. zijn voor de anti-drugs mensen misschien al te hoog gegrepen, maar misschien zou je dit kunnen vertalen naar jip en janneke taal oid?
pi_93568055
Verder zou je iets moeten bedenken om de associaties te veranderen.
Zoals van "vieze crackhoer met enge spuit"
naar: "zoals dat euforische gevoel na het hardlopen", of "zoals de rust en liefde na sex"?
(Ja, dit gaat weer over stoffen die je eigen lichaam aanmaakt, maar ik doe tenminste mijn best ;) )
  woensdag 2 maart 2011 @ 22:56:22 #21
pi_93568120
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 22:51 schreef juxtaposition het volgende:
Dat je eigen lichaam drugs aanmaakt,
Idd. Gezonde en geaccepteerde zaken als sport, zo veel mogelijk met drugs verbinden. Endorfine, adrenaline, benadrukken dat je daar gelukkig van word en dat daarom sport zo fijn is. Vanwege de drugs. Zo dwing je mensen zich bewust te worden van hun eigen junken bestaan, dan leren ze anders naar mensen te kijken die andere drugs gebruiken.
quote:
dat paddo's niet de werkzame stof bevatten maar dat je eigen lichaam dat doet ed. zijn voor de anti-drugs mensen misschien al te hoog gegrepen, maar misschien zou je dit kunnen vertalen naar jip en janneke taal oid?
We moeten een vocabulaire ontwikkelen.
  woensdag 2 maart 2011 @ 22:58:15 #22
pi_93568262
Een tevreden roker is geen onruststoker, zei Timmermans laatst bij P&W, terwijl hij erbij vermeldde dat hij af en toe ook een joint op stak.

Hij is goed bezig! ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door Papierversnipperaar op 02-03-2011 23:05:24 ]
pi_93568292
exact.
Laten we beginnen met het woord drugs veranderen in iets een positievere.
Genotsmiddelen, "happystofjes", iets in die richting.
pi_93568751
Het lijkt me vooral verstandig om te laten zijn dat drugs niet alleen voor verslaafden is, maar dat mensen uit alle milieus wel eens naar de coffeeshop gaan om wat wiet te scoren (wat natuurlijk ook waar is). Ook zou het helpen door bijvoorbeeld in series de acteurs (zogenaamd) drugs te laten gebruiken op de manier hoe het ook met alcohol gaat. Gewoon een genotmiddel wat lekker is na het werken.
signatuurloos
pi_93568764
Voorbeelden! Dat is een goede.
(Bill Hicks is misschien geen goede keuze trouwens)

George Carlin

Shakespeare

Morgen denk ik verder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')