SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat is een eitje. Wilders (of wat dan ook) bashen doe je met je ogen dicht. En zelfs als je gewoon zegt dat je haat-zaait, dat je dezelfde tactieken, en zelfs de letterlijke uitspraken van de tegenstander misbruikt, gaan er nog mensen serieus met je in discussie.
Maar user Weltschmerz inspireerde mij tot een positieve propaganda-campagne. De drugs-discussie is gevoerd (en sinds een tijd stilgevallen), en objectief gezien gewonnen door het anti-verbods kamp. Maar de wereld is nog steeds hetzelfde. Sterker nog; wetten worden steeds strenger. Je verandert de wereld dus niet met feiten en logica, maar op emoties en ideologie. Ik ben daar tegen, maar het winnen van een oorlog is belangrijker dan de manier waarop.Drugs zijn goed!
Drugs zijn leuk!
Verder dan deze strijdkreet kom ik eigenlijk niet.![]()
Positieve propaganda is veel moeilijker dan haat-zaaien.
Ik wil dus de mogelijkheden onderzoeken van een gestructureerde positieve propaganda campagne.
[ Bericht 6% gewijzigd door Papierversnipperaar op 03-03-2011 02:21:00 ]Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
Subjectief.quote:De drugs-discussie is gevoerd (en sinds een tijd stilgevallen), en objectief gezien gewonnen door het anti-verbods kamp.
quote:Op woensdag 2 maart 2011 22:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Naar aanleiding van de gebeurtenissen in het midden-oosten, onderzoek ik propaganda.
Het zal sommige users misschien zijn opgevallen dat ik een haat-campagne ben begonnen tegen Wilders en de PVV.Als je het zó zegt, dan hoop ik ook dat mijn kinderen als ze 12 zijn een vuile heroïnenaald in hun arm steken om op die manier proberen gelukkig te worden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat is een eitje. Wilders (of wat dan ook) bashen doe je met je ogen dicht. En zelfs als je gewoon zegt dat je haat-zaait, dat je dezelfde tactieken, en zelfs de letterlijke uitspraken van de tegenstander misbruikt, gaan er nog mensen serieus met je in discussie.
Maar user Wetschmerz inspireerde mij tot een positieve propaganda-campagne. De drugs-discussie is gevoerd (en sinds een tijd stilgevallen), en objectief gezien gewonnen door het anti-verbods kamp. Maar de wereld is nog steeds hetzelfde. Sterker nog; wetten worden steeds strenger. Je verandert de wereld dus niet met feiten en logica, maar op emoties en ideologie. Ik ben daar tegen, maar het winnen van een oorlog is belangrijker dan de manier waarop.Drugs zijn goed!
Drugs zijn leuk!
Verder dan deze strijdkreet kom ik eigenlijk niet.![]()
Positieve propaganda is veel moeilijker dan haat-zaaien.
Ik wil dus de mogelijkheden onderzoeken van een gestructureerde positieve propaganda campagne.
Drugs zijn voor mensen die het niet lukt om in hun werkelijke leven geluk te vinden en daarom hun toevlucht maar nemen tot kunstmatige surrogaten om tijdelijk een geluksgevoel te ervaren. Er is een sterke en positieve correlatie tussen maatschappelijk falen en drugsgebruik. Het een leidt tot het ander en het ander leidt tot het een.The End Times are wild
Dat is een begin.quote:Op woensdag 2 maart 2011 22:11 schreef mymoodfentje het volgende:
Drugs veruimen letterlijk je leven, je krijgt nieuwe inzichten en je leert ontspannen. Een prima middel om te ontsnappen en ontspannen van ons s'hedendaagsche jachtige bestaan.
Drugs, om het leven aangenaam te maken!
Geef toe, het is gewoon een héél slecht topic en je noemt zelf het woord 'drugs' als eerste.quote:Op woensdag 2 maart 2011 22:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik zal een MOD vragen de off-topic posts te verwijderen. De verbods-fetisjisten mogen natuurlijk hun eigen topic openen.
post hier dan nietquote:Op woensdag 2 maart 2011 22:19 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Geef toe, het is gewoon een héél slecht topic en je noemt zelf het woord 'drugs' als eerste.
Nee, de overheid weet wat goed voor ons is. Ze zorgen voor onze veiligheid, waardoor wij veilig over straat kunnen en lekker kunnen slapen.quote:Op woensdag 2 maart 2011 22:17 schreef mymoodfentje het volgende:
Trouwens, wat nou verbod? wat een vertrutteling vanuit den haag, we leven in NL een vrijzinnig land waarin je niemand de wet voorschrijft, hup gedoog dat beleid!
Precies, zelfbeschikking. Het uitgangspunt is vrijheid.quote:Op woensdag 2 maart 2011 22:17 schreef mymoodfentje het volgende:
Trouwens, wat nou verbod? wat een vertrutteling vanuit den haag, we leven in NL een vrijzinnig land waarin je niemand de wet voorschrijft, hup gedoog dat beleid!
Sowieso moet je nooit in de verdediging gaan. Als jij op een bepaald standpunt wordt aangevallen kun je dat het beste gewoon negeren, afdoen als niet-relevant.quote:Op woensdag 2 maart 2011 22:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Precies, zelfbeschikking. Het uitgangspunt is vrijheid.
Maar ik denk dat je moet oppassen, in feite accepteer je met deze redenatie het verbod en sta je in de verdediging. Dan ben je eigenlijk bezig met negatieve propaganda (tegen het verbod).
Je moet niet tegen het verbod propaganderen, maar voor drugs. Je moet in de aanval, of heel overtuigt je goede standpunt vasthouden.
Voor specifieke doelgroepen, Groen links en klein-rechts.quote:Op woensdag 2 maart 2011 22:50 schreef juxtaposition het volgende:
De "puur natuur" en "Door god gemaakt" factoren zou je kunnen gebruiken?
Idd. Gezonde en geaccepteerde zaken als sport, zo veel mogelijk met drugs verbinden. Endorfine, adrenaline, benadrukken dat je daar gelukkig van word en dat daarom sport zo fijn is. Vanwege de drugs. Zo dwing je mensen zich bewust te worden van hun eigen junken bestaan, dan leren ze anders naar mensen te kijken die andere drugs gebruiken.quote:Op woensdag 2 maart 2011 22:51 schreef juxtaposition het volgende:
Dat je eigen lichaam drugs aanmaakt,
We moeten een vocabulaire ontwikkelen.quote:dat paddo's niet de werkzame stof bevatten maar dat je eigen lichaam dat doet ed. zijn voor de anti-drugs mensen misschien al te hoog gegrepen, maar misschien zou je dit kunnen vertalen naar jip en janneke taal oid?
Goed idee. Laat een man in pak met een aktetas heel nonchalant door het beeld lopen met een joint.quote:Op woensdag 2 maart 2011 23:05 schreef Captain_Maximum het volgende:
Het lijkt me vooral verstandig om te laten zijn dat drugs niet alleen voor verslaafden is, maar dat mensen uit alle milieus wel eens naar de coffeeshop gaan om wat wiet te scoren (wat natuurlijk ook waar is). Ook zou het helpen door bijvoorbeeld in series de acteurs (zogenaamd) drugs te laten gebruiken op de manier hoe het ook met alcohol gaat. Gewoon een genotmiddel wat lekker is na het werken.
quote:http://www.scientificamer(...)ug-decriminalization
In the face of a growing number of deaths and cases of HIV linked to drug abuse, the Portuguese government in 2001 tried a new tack to get a handle on the problem—it decriminalized the use and possession of heroin, cocaine, marijuana, LSD and other illicit street drugs. The theory: focusing on treatment and prevention instead of jailing users would decrease the number of deaths and infections.
Five years later, the number of deaths from street drug overdoses dropped from around 400 to 290 annually, and the number of new HIV cases caused by using dirty needles to inject heroin, cocaine and other illegal substances plummeted from nearly 1,400 in 2000 to about 400 in 2006, according to a report released recently by the Cato Institute, a Washington, D.C, libertarian think tank.
quote:http://partyflock.nl/topi(...)de_hoeveelheden.html
Een aantal vrienden die geneeskunde studeren of afgestudeerd zijn zijn erg positief over drugs, ze kennen ook veel onderzoeken die de positieve punten ervan benadrukken. Dit geld niet als aanmoediging, maar in sommige gevallen kunnen middelen op de lange termijn ook een positief effect hebben op je geestelijke en lichamelijke gesteldheid.
XTC en MDMA
-Positief effect op cerebrale cortex door betere binding β-CIT. (Beta-CIT).
-Stimuleert hersenen bij parkinson
-Gezond voor mentale gesteldheid bij gebruik 1x p. 3 maanden. Brein gaat positieve nieuwe verbindingen aan. Brein ondervindt geen schade bij eerste 6 pillen/lijntjes.
-http://www.hypocrisie.net/2006/10/28/xtc-gezond-voor-je-brein/
Dat is een mooi onderzoek.quote:Op woensdag 2 maart 2011 23:44 schreef juxtaposition het volgende:
http://www.nu.nl/wetenschap/2447254/xtc-heeft-geen-negatieve-invloed-brein.html
AMSTERDAM – Het gebruik van xtc leidt niet tot cognitieve schade. Dat hebben Amerikaanse wetenschappers vastgesteld na een grootschalig onderzoek onder gebruikers van de drug.
© Thinkstock
Mensen die regelmatig xtc-pillen slikken, presteren mentaal gezien even goed als personen die de drug nooit gebruiken. De schadelijke invloed van de pillen op het menselijk brein is in eerdere onderzoeken waarschijnlijk sterk overschat.
Onderzoekers van het National Institute on Drug Abuse in de Verenigde Staten komen tot die conclusie in het wetenschappelijk tijdschrift Addiction.
Ik ben zelf nogal fan van mijn eigen germanisme "roesgif", ik ben positief genoeg om eigenschappen niet bij hun naam te noemen, maar positiever en mooier is natuurlijk "roesgift".quote:Op woensdag 2 maart 2011 22:58 schreef juxtaposition het volgende:
exact.
Laten we beginnen met het woord drugs veranderen in iets een positievere.
Genotsmiddelen, "happystofjes", iets in die richting.
Net zoals sport, is religie een uitstekende ingang om mensen bewust te maken van hun eigen drugsgebruik.quote:Op donderdag 3 maart 2011 08:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik ben zelf nogal fan van mijn eigen germanisme "roesgif", ik ben positief genoeg om eigenschappen niet bij hun naam te noemen, maar positiever en mooier is natuurlijk "roesgift".
Maar omdat we toch zo positief bezig zijn wil ik ook wel even een lans breken voor de gristelijken, conservatieven en andere bangige burgertrutten: Het recht op geestverruiming houdt natuurlijk ook hun recht op persoonlijke geestvernauwing in.
Je bent off-topic.quote:Op donderdag 3 maart 2011 09:40 schreef zoalshetis het volgende:
geldt dit voor alle drugs ts? heroïne, cristal meth? of omdat jij die niet gebruikt vallen ze buiten de boot?
Of dat twee zakenlui na een vergadering samen even ergens gezellig een joint gaan roken.quote:Op woensdag 2 maart 2011 23:06 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Goed idee. Laat een man in pak met een aktetas heel nonchalant door het beeld lopen met een joint.
Op een bruiloft kan je naast de bruidstaart uitstekend een bergje coke zetten.quote:Op donderdag 3 maart 2011 10:06 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Of dat twee zakenlui na een vergadering samen even ergens gezellig een joint gaan roken.
Idd.quote:Op woensdag 2 maart 2011 23:05 schreef Captain_Maximum het volgende:
Het lijkt me vooral verstandig om te laten zijn dat drugs niet alleen voor verslaafden is, maar dat mensen uit alle milieus wel eens naar de coffeeshop gaan om wat wiet te scoren (wat natuurlijk ook waar is). Ook zou het helpen door bijvoorbeeld in series de acteurs (zogenaamd) drugs te laten gebruiken op de manier hoe het ook met alcohol gaat. Gewoon een genotmiddel wat lekker is na het werken.
Je verwart de pro-drugslobby met de anti-drugsmaffia.quote:Op donderdag 3 maart 2011 09:40 schreef zoalshetis het volgende:
geldt dit voor alle drugs ts? heroïne, cristal meth? of omdat jij die niet gebruikt vallen ze buiten de boot?
Je overschat de bevolking schromelijk. Ik denk dat we ondertussen wel kunnen stellen dat argumenten niet de manier zijn om iets voor elkaar te krijgen. Propaganda en indoctrinatie zijn de te bewandelen weg, ook in westerse landen. Ik begrijp sowieso niet echt waarom je westerse landen daar te goed voor vindt. Het gebeurt hier dagelijks.quote:Op donderdag 3 maart 2011 11:35 schreef El_Matador het volgende:
Propaganda in zowel negatieve als positieve zin is dom, een Westers land onwaardig en zinloos. Beargumenteren waarom iets zo zou zijn is veel nuttiger.
Met betrekking tot Wilders is het "haatzaaien" gewoon een kwestie van de ontvangers. De haatOOGSTERS dus.
Wat betreft drugs is het wat makkelijker. Drugs moeten niet verboden zijn omdat iedereen het recht moet hebben stoffen tot zich te nemen. Spiritus is niet verboden. Waarom een XTC-pilletje wel? Met het eerste richt je veeeeeel meer schade aan dan het tweede.
Een hartige taart met paddo's of iedereen verwelkomen met een XTC-pil.quote:Op donderdag 3 maart 2011 10:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Op een bruiloft kan je naast de bruidstaart uitstekend een bergje coke zetten.
Propaganda is verstandige mensen onwaardig, maar helaas, de wereld zit rot in elkaar. Mijn OP is duidelijk genoeg.quote:Op donderdag 3 maart 2011 11:35 schreef El_Matador het volgende:
Propaganda in zowel negatieve als positieve zin is dom, een Westers land onwaardig en zinloos. Beargumenteren waarom iets zo zou zijn is veel nuttiger.
• Moord(Zonder voorbedachte rade), zinloos geweld en verkrachting zijn dan toch ook drugs en dus volgens jouw logica legaal?quote:Op woensdag 2 maart 2011 22:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Een van mijn stokpaardjes in de drugsdiscussies was de definitie van drugs.
Drugs: FOK!, nicotine, sex, suiker, werken, alcohol, topsport, geld, tv kijken, eten, adrenaline, muziek, religie, coke, videogames, bungee jumpen, lezen, roddelen, dansen, macht, shoppen, schoonmaken, THC, LSD, TLC, muziek, mediteren, cafeïne, ...
Iedereen gebruikt drugs. Drugs zitten niet in een stof. Drugs zitten in je hoofd.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Orbitofrontale_cortex
Het is je genotscentrum, je beloningssysteem. Je kan net zo goed aan topsport verslaafd zijn, als aan (niet) eten. Aangezien iedereen volop geniet van drugs, is het vreemd om sommige (plantaardige) stoffen te verbieden. En hypocriet.
Dat is zeker een apart topic waard. Maar dan denk ik aan een technocratie-topic om alle wetten ter discussie te stellen.quote:Op donderdag 3 maart 2011 13:36 schreef Jamiroquai het volgende:
[..]
• Moord(Zonder voorbedachte rade), zinloos geweld en verkrachting zijn dan toch ook drugs en dus volgens jouw logica legaal?
(Jup, ik ga de aanval in. Ik moet mijn debat-skills oppoetsen.)
• Ik stel ook meteen even de vraag: Wat gebeurt er als mensen (per ongeluk) dood gaan aan drugs (Omdat ze op de fiets stappen en de sloot inrijden) en het dus duidelijk aan de drugs lag? Wat gebeurt er, wie neemt de schuld op zich?
Oh, en positieve propaganda is heel makkelijk. Het gebeurt dagelijks. Je kan er online genoeg boekjes over te vinden.
Ikzelf ben erge fan van Communistische propaganda, en zit met het idee om de kleuren lichtblauw, geel en wit de boventoon te laten voeren gemixd met artistieke plaatjes van technologische vooruitgang. (Voor mijn partij dinges in andere topic)
Neequote:Op donderdag 3 maart 2011 13:59 schreef Jamiroquai het volgende:
Je zult, als beginsel, een lijst moeten maken van voordelen én nadelen. (Zonder de nadelen haal je namelijk de sceptici niet over.)
Ik zal het anders verwoorden: Je kan geen effectieve Pro-drugs propaganda maken zonder de voor en nadelen.quote:Op donderdag 3 maart 2011 14:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
NeeDe normale discussie is geweest, op objectieve gronden is het gewoon onzin om drugs te verbieden. Dat is echt klaar. De strijd moet helaas op een andere manier.
Pro-drugs propaganda dus.
Je hebt wel gelijk maar zoals ik al zei, de discussie is klaar, objectieve argumenten staan al 30 jaar op een rijtje.quote:Op donderdag 3 maart 2011 14:08 schreef Jamiroquai het volgende:
[..]
Ik zal het anders verwoorden: Je kan geen effectieve Pro-drugs propaganda maken zonder de voor en nadelen.
Zonder een lijstje met de voor- en nadelen voor intern gebruik (die jullie blijkbaar al hebben besproken) zal de communicatie simpelweg falen.
Maak goede propaganda of maak geen propaganda.
Ik wil ook niet discussiëren.quote:Op donderdag 3 maart 2011 14:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je hebt wel gelijk maar zoals ik al zei, de discussie is klaar, objectieve argumenten staan al 30 jaar op een rijtje.
Het gaat in dit topic echt om de propaganda zelf.
Ja, dit is precies wat ik wil doen. Maar ik kan niet een effectieve poster maken als ik niet weet wat "objectief" gezien goed is aan drugs. Noch kan ik een poster maken die de nadelen bagatelliseert, zonder zo'n lijst.quote:Het gaat in dit topic echt om de propaganda zelf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |