abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93481084
quote:
Wilt u de totale VVD?

De angst voor Wilders regeert.

Bij de komende Statenverkiezingen dreigt de VVD in een aantal provincies (met afstand) de grootste te worden, gevolgd door de PVV. Dat zal op één terrein op termijn rampzalig uitpakken: op dat van de ruimtelijke ordening, want daar zijn beide partijen twee handen op één buik.

Spilziek
Nederland is een vol land - mede als gevolg van de spilzieke manier waarop we met het landschap omgaan. De deregulering onder Paars heeft tot een totale verrommeling geleid: elke ambitieuze gemeente kreeg de ruimte voor zijn eigen halfleegstaande immense bedrijventerrein langs de snelweg. Wie nu van Amsterdam naar Arnhem rijdt, krijgt steeds minder open landschap te zien.

Als het aan rechts ligt, zet die verloedering door - het was meer dan symbolisch dat de VVD de 130 kilometer per uur tot een campagnespeerpunt heeft verheven, en trots is op de betiteling als 'asfaltpartij'. In Drenthe voert zij zelfs campagne onder het motto 'liever banen dan bomen'. Hoe plat wil je het hebben?

In de totale VVD-staat gaat geldverdienen boven alles, en wordt alles dus ook op zijn economisch rendement beoordeeld. Natuur en cultuur zijn niet 'rendabel' - dus in de klikobak ermee.

Onrendabelen
Geheel in die lijn liet staatssecretaris Paul de Krom zich al eens met een oog op de bijstand ontvallen dat het toch eigenlijk van de zotte is wanneer mensen de gemeenschap minder opleveren dan kosten. Zijn hakplannen in dit 'woud' zijn intussen uitgelekt. De onrendabelen, om de term van Marcel van Dam te gebruiken, moeten rendabel worden: voor iedereen die het financieel niet achter z'n ellebogen heeft is in een VVD-samenleving geen plaats.

Wajongers worden de markt opgegooid, wat in de praktijk betekent dat ze naar huis worden gestuurd, omdat ze op de markt, conform de Wet van De Krom, immers geen plek zullen vinden. Ook werkgevers vinden namelijk dat ze minder opleveren dan kosten.

Bolide
Geen bomen maar banen: hakken al die VVD-ers nu ook de bomen in hun eigen villatuin om, om zo banen in plaats van bomen te creëren? Dat zou dan in ieder geval wel zo consequent zijn, want het zorgt zeker voor werkgelegenheid. Te vrezen valt dat echter ze vooral in onze collectieve bomen de bijl willen zetten - de bomen van die kiezers die er zelf privé geen hebben omdat ze niet over een eigen tuin beschikken.

Bij de PVV is het nog erger: zij wil meer snelwegen en de overlast moet maar met extra geluidswallen worden opgelost. Autorijden dient tenslotte 'leuk' te blijven, indachtig al die tv-reclames waar je de nieuwste bolides soepel en ongestoord door de fraaiste landschappen ziet zoeven. Straks kunt U inderdaad fijn nog sneller van Amsterdam naar Arnhem, maar U beleeft er steeds minder plezier aan, want onderweg ziet U niets.

In combinatie met de wellust waarmee de staatssecretaris voor Boerenbelangen Henk Bleker het mes in de natuurgebieden wil zetten, dreigt nu een totale uitverkoop. Niet toevallig hebben Winsemius en Veerman, door de machtsbeluste Verhagen als mastodonten in de marge gedrukt, opgeroepen niet op hun eigen partijen te stemmen.

Inkapselpolitiek
Maar ook in figuurlijke zin maakt rechts momenteel veel stuk, en dat betreft Den Haag. Er begint systeem in te komen: het niets-aan-de-hand-gedrag van VVD en CDA als Wilders weer eens ontspoort.

PVV-er Machiel de Graaf sprak recent de verwachting uit dat zijn partij straks even gerespecteerd zal zijn als de anderen. Te vrezen valt dat hij gelijk heeft - met dank aan de 'inkapselpolitiek' met civilisatorisch einddoel die Frank de Grave voorstaat. De praktijk is dat niet de PVV geciviliseerd wordt, maar haar opvattingen als geciviliseerd gaan gelden, omdat VVD en CDA zich er steeds meer in hun feitelijk handelen naar richten.

Er wordt sinds jaar en dag door columnisten ter rechterzijde veel gejeremieerd over de linkse angst om moslims tegen te spreken. Maar momenteel hebben we vooral te maken met een regering die te bang is om Wilders tegen te spreken, omdat zij zich geheel van hem afhankelijk weet.

Excuses
Rutte die de PVV als een 'heel normale partij' betitelt, Kamp die 'geen problemen' met zijn standpunten heeft, Leers die stelt dat Wilders ook 'echt wel gevoel voor vluchtelingen heeft', en nu weer Bleker die na één kritische opmerking direct naar Verhagen wordt gecommandeerd om zijn excuses aan te bieden.

Intussen kan Wilders wel regelmatig verkondigen dat Opstelten of Leers er niets van bakt, zonder dat Rutte iets terug durft te zeggen. Hebben die lui nog enig eergevoel?

Er nog steeds van uitgaande dat CDA en VVD inhoudelijk niets van Wilder haatzaai- en tweedrachtpolitiek moeten hebben, is de conclusie onvermijdelijk: de angst regeert.

Er is recent honend gereageerd toen bleek dat een kwart van de bevolking denkt dat Wilders minister is, maar zo raar is die gedachte niet. De facto staat hij gewoon aan het hoofd van dit kabinet, waarbij het hem - indachtig voormalig KVP-leider Romme - weinig kan schelen welke jongeling nu weer even tijdelijk onder zijn leiding voor premier spelen mag.

[b]Slaven[/b
Het Nederlandse volk, aldus een hoge Engelse diplomaat in 1940 met een blik op de serviliteit van het kabinet-De Geer jegens Duitsland, verdient ook niet anders dan om tot slaven gemaakt te worden.

Rutte, Kamp, Leers, Bleker: reeds voor Wilders, die natuurlijk maar een fractie zo gevaarlijk is, zijn ze doodsbang. Dat heeft één voordeel. Doordat ze nu al hun mond niet open durven doen, weten we alvast wat we aan ze hebben als het er ooit écht op aan mocht komen.

Niets
Duidelijk: Rutte I zuigt, laten we er zo snel mogelijk een eind aanmaken.

[ Bericht 0% gewijzigd door KoosVogels op 01-03-2011 10:54:23 ]
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 1 maart 2011 @ 10:49:51 #2
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_93481124
Linksen die de provenciale staten verkiezingen kapen en misbruiken :r.
Mijn stem gaat naar de VVD :)
  dinsdag 1 maart 2011 @ 10:50:42 #3
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_93481153
Nope, ik werk gewoon, denk zelf na en hou mijn handje niet op, VVD dus :).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 1 maart 2011 @ 10:51:32 #4
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_93481175
Ja, laten we bij een regionale verkiezing vooral landelijke sentimenten de doorslag laten geven. Dat zal de bestuurlijke kwaliteit in ieder opzicht, maar van de regionale én landelijke bestuurslaag in het bijzonder, ongetwijfeld ten goede komen :')
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_93481218
Backfire.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 10:53:36 #6
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_93481236
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 10:48 schreef KoosVogels het volgende:

[... maar U beleeft er steeds minder plezier aan, want onderweg ziet U niets ...]
Cool, dit bericht is aan god geschreven schijnbaar _O-
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 10:54:04 #7
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_93481254
Ongelofelijk. De totaal gestoorde schrijfselen van de heer von der Dunk hebben nu ook al een plek op Fok gevonden.
Die idioot wordt alleen door een paar fanatieke, devote volgelingen op de Volkskrant site serieus genomen.

Meer woorden maak ik er niet aan vuil.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_93481278
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 10:49 schreef Revolution-NL het volgende:
Rutte waarschuwt kiezers

Wat zei je?
  dinsdag 1 maart 2011 @ 10:56:40 #9
336790 dotCommunism
taxes? TAXES!?
pi_93481339
Prima column weer, zoals altijd. De boze reacties van de rechtsjes laten wel zien dat hij keer op keer de vinger precies op de zere plek weet te leggen.
I'm just really stupid with my money, which is why I'll never have a lot of it! Problem solved, dilemma deleted!
  dinsdag 1 maart 2011 @ 10:57:14 #10
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_93481358
quote:
13s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 10:51 schreef AgLarrr het volgende:
Ja, laten we bij een regionale verkiezing vooral landelijke sentimenten de doorslag laten geven. Dat zal de bestuurlijke kwaliteit in ieder opzicht, maar van de regionale én landelijke bestuurslaag in het bijzonder, ongetwijfeld ten goede komen :')
Dit dus. Je ziet meteen weer waar linksen toe instaat zijn als ze hun zin niet krijgen :r
Van mij mag dit kabinet zijn regeer periode afmaken, ik heb er wel vertrouwen in :)
pi_93481381
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 10:57 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Dit dus. Je ziet meteen weer waar linksen toe instaat zijn als ze hun zin niet krijgen :r
Van mij mag dit kabinet zijn regeer periode afmaken, ik heb er wel vertrouwen in :)
Tsja, iets met pot en ketel, oogkleppen en weet ik het allemaal wat. Zie bovenstaande link.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 10:57:57 #12
336790 dotCommunism
taxes? TAXES!?
pi_93481382
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 10:49 schreef Revolution-NL het volgende:
Je was vergeten dat Rutte, die als premier boven de partijen moet staan, opriep om op willekeurig welke rechtse partij te stemmen om het kabinet maar een meerderheid in de eerste kamer te geven? Je verontwaardiging is weer lekker selectief. :')
I'm just really stupid with my money, which is why I'll never have a lot of it! Problem solved, dilemma deleted!
  dinsdag 1 maart 2011 @ 10:58:04 #13
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_93481385
quote:

[..]

Dit soort dramaqueen gedrag op fok! ook altijd :')
pi_93481422
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 10:58 schreef kingmob het volgende:

[..]

Dit soort dramaqueen gedrag op fok! ook altijd :')
Ik vind het gebruik van 'toe instaat' echt geweldig in deze. Alsof er toch iets vreselijks is gebeurd :')
  dinsdag 1 maart 2011 @ 11:00:07 #15
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_93481451
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 10:57 schreef dotCommunism het volgende:

[..]

Je was vergeten dat Rutte, die als premier boven de partijen moet staan, opriep om op willekeurig welke rechtse partij te stemmen om het kabinet maar een meerderheid in de eerste kamer te geven? Je verontwaardiging is weer lekker selectief. :')
Niet zo heel gek als linksen partijen dreigen met het feit dat ze ieder wetsvoorstel zullen blokkeren.

Hiermee doen de linksen afbraak aan de eerste kamer. De eerste kamer is voor de toetsing van wetten op kwaliteit. Niet om een democratisch gekozen kabinet naar huis te sturen.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 11:00:29 #16
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_93481457
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 10:56 schreef dotCommunism het volgende:
Prima column weer, zoals altijd. De boze reacties van de rechtsjes laten wel zien dat hij keer op keer de vinger precies op de zere plek weet te leggen.
Boos, mwah, beetje meesmuilend lachend om te zien hoe het linkse bolwerk meer en meer afbrokkelt, en de frustraties van de linksen hier op FOK! zijn om te smullen :9.
Get woke, go broke!
pi_93481466
Ik stem voor het kabinet. Volgens mij hebben de VVD en het CDA vaak genoeg gezegd wat hun standpunt is inzake bepaalde standpunten van Wilders.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_93481474
quote:
13s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 10:51 schreef AgLarrr het volgende:
Als het kabinet nou gewoon eens naar de oppositie luisterde en wat meer compromissen sloot, in plaats van met oogkleppen op en met een botte bijl de bezuinigingen erdoor jakkeren, dan kreeg je deze polarisatie niet tussen kabinet en oppositie en was het ook niet nodig om provinciale staten te mis/gebruiken voor de landelijke politiek.
-
  dinsdag 1 maart 2011 @ 11:00:51 #19
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93481475
We maken het kabinet kapot. Ook zonder verkiezingen. En de PVV is is een fascistische haatpartij die verboden moet worden want ze willen alle moslims dood hebben.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_93481489
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 11:00 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Niet zo heel gek als linksen partijen dreigen met het feit dat ze ieder wetsvoorstel zullen blokkeren.

Hiermee doen de linksen afbraak aan de eerste kamer. De eerste kamer is voor de toetsing van wetten op kwaliteit. Niet om een democratisch gekozen kabinet naar huis te sturen.
Ja, en dat is precies wat links doet. Zij toetst de kwaliteit van de voorstellen. Dat is ook de reden dat Rutte zich zo zorgen maakt.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 11:02:13 #21
336790 dotCommunism
taxes? TAXES!?
pi_93481516
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 11:00 schreef waht het volgende:
Ik stem voor het kabinet. Volgens mij hebben de VVD en het CDA vaak genoeg gezegd wat hun standpunt is inzake bepaalde standpunten van Wilders.
Praatjes vullen geen gaatjes. Maar hey, goed voor jou dat je vier jaar lang stilstand wilt, want dit kabinet kan en zal echt helemaal niks gaan presteren dankzij Wilders, behalve 130 rijden op de afsluitdijk natuurlijk.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 11:02:27 #22
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_93481522
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 11:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, en dat is precies wat links doet. Zij toetst de kwaliteit van de voorstellen. Dat is ook de reden dat Rutte zich zo zorgen maakt.
Rutte maakt zich niet zo druk. Ook die fijne campagne van de Pvda is mooi onderuitgehaald, het beleid van links is ongunstiger dan dat van rechts.
Get woke, go broke!
  dinsdag 1 maart 2011 @ 11:02:38 #23
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_93481529
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 10:50 schreef HeatWave het volgende:
Nope, ik werk gewoon, denk zelf na en hou mijn handje niet op, VVD dus :).
En verdien je ook genoeg (als werknemer dan) om op de VVD te kunnen stemmen laten we zeggen vanaf ¤50.000 zou het rendabel kunnen zijn, voordelen zitten er voor Jan en Marietje Modaal (¤33.000) toch echt niet in bij de VVD. Nu niet en nooit niet.
Dat Rutte en Co. je dat willen laten geloven en je erin trapt tja, dat is weer een ander verhaal.
pi_93481554
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 11:02 schreef dotCommunism het volgende:

[..]

Praatjes vullen geen gaatjes. Maar hey, goed voor jou dat je vier jaar lang stilstand wilt, want dit kabinet kan en zal echt helemaal niks gaan presteren dankzij Wilders, behalve 130 rijden op de afsluitdijk natuurlijk.
Stilstand? Heb je de afgelopen maanden het nieuws gelezen? Weet je wat "bezuinigingen" betekent?
Doe alsjeblieft niet zo belachelijk.
pi_93481566
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 11:02 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Rutte maakt zich niet zo druk. Ook die fijne campagne van de Pvda is mooi onderuitgehaald, het beleid van links is ongunstiger dan dat van rechts.
PvdA vormt niet in haar eentje 'links'. En vooralsnog laten de peilingen een ander beeld zien.
pi_93481574
Mensen die nu alsnog PVV of VVD stemmen..
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  dinsdag 1 maart 2011 @ 11:04:14 #27
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_93481581
quote:

[..]

Het gaat niet om links of rechts. Alle partijen maken zich hier schuldig aan. Het pijnlijke is: die landelijke focus is misleidend en zal mogelijk tot gevolg hebben dat mensen zich straks nog minder in hun (regionale) bestuurders herkennen.

Politiek wordt steeds meer een emotioneel circus en zowel stemmers als politici dragen op die manier bij aan het uithollen van onze rechtsstaat.

dinsdag 1 maart 2011 @ 11:04:34 #28
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_93481589
Volgens mij gaat het regenen morgen, goed nieuws want de blijven de lamlendige linksen thuis :)
  dinsdag 1 maart 2011 @ 11:04:41 #29
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_93481600
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 11:02 schreef betyar het volgende:

[..]

En verdien je ook genoeg (als werknemer dan) om op de VVD te kunnen stemmen laten we zeggen vanaf ¤50.000 zou het rendabel kunnen zijn, voordelen zitten er voor Jan en Marietje Modaal (¤33.000) toch echt niet in bij de VVD. Nu niet en nooit niet.
Dat Rutte en Co. je dat willen laten geloven en je erin trapt tja, dat is weer een ander verhaal.
Ik zit ruim boven die grens ja :).
Get woke, go broke!
  dinsdag 1 maart 2011 @ 11:04:50 #30
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_93481605
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 11:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
We maken het kabinet kapot. Ook zonder verkiezingen. En de PVV is is een fascistische haatpartij die verboden moet worden want ze willen alle moslims dood hebben.
:D Zo dan weet de gemiddelde PVV stemmer ook wat jij meent.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 11:06:10 #31
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_93481642
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 11:04 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik zit ruim boven die grens ja :).
Dan is het beter voor je om VVD te stemmen. c_/
  dinsdag 1 maart 2011 @ 11:06:47 #32
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_93481663
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 11:04 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Het gaat niet om links of rechts. Alle partijen maken zich hier schuldig aan. Het pijnlijke is: die landelijke focus misleidend en zal mogelijk tot gevolg hebben dat mensen zich straks nog minder in hun (regionale) bestuurder herkennen.

Politiek wordt steeds meer een emotioneel circus en zowel stemmers als politici dragen op die manier bij aan het uithollen van onze rechtsstaat.
Gedeeltelijk mee eens. De eerste kamer is juist een mooi instrument om wetgeving te toetsen op degelijkheid. Zonder eerste kamer krijg je één grote populistische poppenkast.

Ik vind het dan ook walgelijk dat deze verkiezingen gekaapt worden en dat links dreigt met het feit dat ze dit kabinet KOSTEN WAT HET KOST naar huis zullen sturen.

Afbreuk van de eerste kamer en het bestuur van ons land.
pi_93481671
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 11:04 schreef Revolution-NL het volgende:
Volgens mij gaat het regenen morgen, goed nieuws want de blijven de lamlendige linksen thuis :)
Zegt ons revolutionair :') Ik denk dat met name de tegenstanders van het kabinet erop zijn gebrand te gaan stemmen.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 11:07:43 #34
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_93481686
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 11:06 schreef betyar het volgende:

[..]

Dan is het beter voor je om VVD te stemmen. c_/
Ja, ik ben niet gek, itt wat links altijd maar beweert over rechtsstemmende mensen :').
Get woke, go broke!
  dinsdag 1 maart 2011 @ 11:07:57 #35
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_93481694
quote:

[..]

Feit is dat ik onder de VVD er niet op achteruit ga. Bij centrum linkse kabinetten is dit altijd wel het geval.

Daarom VVD :)
  dinsdag 1 maart 2011 @ 11:08:18 #36
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_93481707
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 11:00 schreef splendor het volgende:

[..]

Als het kabinet nou gewoon eens naar de oppositie luisterde en wat meer compromissen sloot, in plaats van met oogkleppen op en met een botte bijl de bezuinigingen erdoor jakkeren, dan kreeg je deze polarisatie niet tussen kabinet en oppositie en was het ook niet nodig om provinciale staten te mis/gebruiken voor de landelijke politiek.
Wat een onzin. Politiek bestaat bij de gratie van enige mate van polarisatie.

Bovendien slaat je verwijt in die zin nergens op, omdat het tegenovergestelde net zo makkelijk gezegd kan worden: als de oppositie met een alternatieve visie zou komen, dan had het kabinet iets om naar te luisteren in plaats van alleen maar verongelijkt gezever aan te horen.

pi_93481727
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 11:07 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Feit is dat ik onder de VVD er niet op achteruit ga. Bij centrum linkse kabinetten is dit altijd wel het geval.

Daarom VVD :)
waarom kots je dan zo op 'linksen'? Die stemmen ook links omdat ze er dan zelf niet (al teveel) op achteruit gaan.
-
pi_93481752
Von der Dunk :')

Hoewel minder overtuigend dan anders, mijn stem gaat wederom naar de VVD.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_93481766
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 11:08 schreef splendor het volgende:

[..]

waarom kots je dan zo op 'linksen'? Die stemmen ook links omdat ze er dan zelf niet (al teveel) op achteruit gaan.
Weet niet hoor, maar ik stem niet links om mijn zogenaamde uitkering te redden. Ik verdien bovenmodaal maar stem links omdat de minima wat mij betreft niet mogen wegrotten.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 11:10:26 #40
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_93481776
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 11:06 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Gedeeltelijk mee eens. De eerste kamer is juist een mooi instrument om wetgeving te toetsen op degelijkheid. Zonder eerste kamer krijg je één grote populistische poppenkast.

Ik vind het dan ook walgelijk dat deze verkiezingen gekaapt worden en dat links dreigt met het feit dat ze dit kabinet KOSTEN WAT HET KOST naar huis zullen sturen.

Afbreuk van de eerste kamer en het bestuur van ons land.
Nouwjah, gekaapt door links vind ik te eenzijdig. Gekaapt door landelijke politici. Ook Rutte is aan het flyeren.

pi_93481779
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 11:09 schreef StarGazer het volgende:
Von der Dunk :')

Hoewel minder overtuigend dan anders, mijn stem gaat wederom naar de VVD.
Valt me van je tegen :N
  dinsdag 1 maart 2011 @ 11:11:10 #42
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_93481804
quote:

[..]

Die doen het met een "ik ben zo sociaal en denk WEL aan anderen, jij egoistiche rechtse :6". Zelfingenomen en lekker fake-sociaal.

Ik hou niet zo van hypocriete mensen :).
Get woke, go broke!
pi_93481805
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 11:08 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Wat een onzin. Politiek bestaat bij de gratie van enige mate van polarisatie.

Bovendien slaat je verwijt in die zin nergens op, omdat het tegenovergestelde net zo makkelijk gezegd kan worden: als de oppositie met een alternatieve visie zou komen, dan had het kabinet iets om naar te luisteren in plaats van alleen maar verongelijkt gezever aan te horen.
Enige mate ja, misschien moet je mijn post nog eens lezen, ik beweer nergens dat ze allemaal grote vriendjes moeten worden.
Wat betreft alternatieve visies.. er liggen een aantal prachtige alternatieven, kijk bijvoorbeeld eens naar D66.
-
  dinsdag 1 maart 2011 @ 11:12:09 #44
322645 Voorschrift
See if I care
pi_93481834
Ich mochte gerne die Totalen VVD.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_93481839
quote:

[..]

Als het puur uit eigen belang is waarom dan dat constante gezeik van de linkse gelederen op de "rechtse graaiers"? Dat is dan simpele hypocrisie.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 11:13:38 #46
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_93481880
:'(
quote:

[..]

Ik dacht dat linksen altijd uit solidariteit en naasten liefden stemden niet uit eigen belang.
Mijn wereldbeeld :'(
  dinsdag 1 maart 2011 @ 11:14:03 #47
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_93481896
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 11:13 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Ik dacht dat linksen altijd uit solidariteit en naasten liefden stemden niet uit eigen belang.
je bent er idd ingetrapt, geeft niet, velen met jou hoor :).
Get woke, go broke!
pi_93481908
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 11:12 schreef waht het volgende:

[..]

Als het puur uit eigen belang is waarom dan dat constante gezeik van de linkse gelederen op de "rechtse graaiers"? Dat is dan simpele hypocrisie.
Onhandig geformuleerd, dat was niet generaliserend bedoeld. Dus ja, dat is ook hypocriet.
-
  dinsdag 1 maart 2011 @ 11:14:58 #49
177810 Evenveel
en niet minder
pi_93481926
quote:

[..]

76600. En ook al was het niet zo, dan had ik nog op VVD gestemd. Elke keer dat gekots op mensen die hun best doen (lees: hard werken) om meer te verdienen dan modaal :r Dáár kots ik op!

De mensen die onder modaal zitten moeten gewoon nog meer belasting betalen, DAT zal ze motiveren om harder te werken :9
Doei.
pi_93482023
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 11:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Valt me van je tegen :N
Tja dat kan. Ik laat mijn partij, waar ik lid van ben, niet zonder meer vallen. Niet dat ik niet kritisch ben, maar dat hoeft niet te betekenen dat ik meteen op een andere partij ga stemmen. Ben niet overtuigd van de D66, en dan blijft er verder niks over.
Porcupine Tee - Normal
pi_93482029
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 11:13 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Ja, maar je hangt aan elkaar van de vooroordelen dus het is je vergeven. ;)
-
  dinsdag 1 maart 2011 @ 11:17:45 #52
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_93482039
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 11:11 schreef splendor het volgende:

[..]

Enige mate ja, misschien moet je mijn post nog eens lezen, ik beweer nergens dat ze allemaal grote vriendjes moeten worden.
Wat betreft alternatieve visies.. er liggen een aantal prachtige alternatieven, kijk bijvoorbeeld eens naar D66.
Mee eens, ik stem zelf D66. Alleen je argumentatie om de situatie te rechtvaardigen vind ik onzin.

pi_93482046
Ik kan niet zeggen dat ik het huidige kabinet geweldig vind. Maar alles beter dan die linkse ratjes die alles kapot maken.
pi_93482149
quote:
13s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 11:04 schreef Tamashii het volgende:
Mensen die nu alsnog PVV of VVD stemmen..
Ja hoi :W
When I was a child I had a fever.
My hands felt just like two balloons.
pi_93482167
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 11:17 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Mee eens, ik stem zelf D66. Alleen je argumentatie om de situatie te rechtvaardigen vind ik onzin.
Ik wil het ook niet rechtvaardigen, maar ik begrijp wel dát het gebeurt en het is ook te voorkomen door dit kabinet. Het kabinet gooit zo ook zijn eigen ruiten in. Door meer naar de oppositie te luisteren en ze geen groot blok te laten vormen, krijgen ze uiteindelijk veel meer gedaan.

Of ze blijven als een blinde doorgaan zonder overleg en samenwerking met de oppositie, en dan krijgen ze er dalijk een aantal belangrijkste wetten niet door. Of ze geven een kleine handreiking en het gaat allemaal een stuk makkelijker. Ik zou het wel weten.
-
pi_93482237
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 11:17 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Tja dat kan. Ik laat mijn partij, waar ik lid van ben, niet zonder meer vallen. Niet dat ik niet kritisch ben, maar dat hoeft niet te betekenen dat ik meteen op een andere partij ga stemmen. Ben niet overtuigd van de D66, en dan blijft er verder niks over.
Het land staat stil, dat is mijn grootste bezwaar. Er wordt gesproken over daadkracht, maar die uit zich in de vorm van een snelheidsverhoging en een halfbakken versoepeling van het rookverbod. Dat is geen daadkracht, dat is symboolpolitiek. Dit kabinet duwt belangrijke hervormingen voor zich uit. Dat terwijl de VVD er talloze malen op heeft gehamerd dat de arbeidsmarkt en de woningmarkt moet worden hervormd. En ik ga ervan uit dat de VVD daar nog steeds naar streeft, maar helaas steekt de PVV daar een stokje voor.

Het is een babyboom-kabinet geworden en moet naar mijn idee daarom zo snel mogelijk verdwijnen zodat we echt orde op zaken kunnen stellen.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 11:24:30 #57
322645 Voorschrift
See if I care
pi_93482301
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 11:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het land staat stil, dat is mijn grootste bezwaar.
Wat zal jij dan blij zijn na morgen, wanneer de maatregelen er eindelijk worden doorgejast. Ze wachten nu gewoon omdat ze de verkiezingen niet willen verliezen, en omdat het bekendmaken van hun plannen en maatregelen (en die doorberekeningen) koud op het dak zullen vallen van het grootste gros mensen.

Wanneer wij als VVD en CDA straks de Eerste Kamer wel beheersen wordt het pas interessant de komende 3 jaar, heerlijk.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_93482384
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 11:24 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Wat zal jij dan blij zijn na morgen, wanneer de maatregelen er eindelijk worden doorgejast. Ze wachten nu gewoon omdat ze de verkiezingen niet willen verliezen, en omdat het bekendmaken van hun plannen en maatregelen (en die doorberekeningen) koud op het dak zullen vallen van het grootste gros mensen.

Wanneer wij als VVD en CDA straks de Eerste Kamer wel beheersen wordt het pas interessant de komende 3 jaar, heerlijk.
Beleid schrappen en simpelweg de kaasschaf ten hand nemen, noem ik geen maatregelen treffen. Ook jij weet dondersgoed dat het kabinet structurele oplossingen tegenhoudt. Bijvoorbeeld met betrekking tot het ontslagrecht, wat ik gisteren tegen je zei.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 11:27:53 #59
322645 Voorschrift
See if I care
pi_93482410
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 11:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Beleid schrappen en simpelweg de kaasschaf ten hand nemen, noem ik geen maatregelen treffen. Ook jij weet dondersgoed dat het kabinet structurele oplossingen tegenhoudt. Bijvoorbeeld met betrekking tot het ontslagrecht, wat ik gisteren tegen je zei.
Nog wel ja, anders heb je straks het grootste gros mensen weer met petjes en vlaggetjes op de Dam staan, en dan verlies je de Provinciale Staten zeker.

Ze zijn gewoon strategisch aan het vooruitschuiven tot na morgen.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_93482443
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 11:27 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Nog wel ja, anders heb je straks het grootste gros mensen weer met petjes en vlaggetjes op de Dam staan, en dan verlies je de Provinciale Staten zeker.

Gaat niet gebeuren zolang Wilders het kabinet in zijn greep houdt.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 11:28:59 #61
pi_93482456
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 11:27 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Dus ze zetten de goede plannen in de ijskast en proberen met slechte plannen de verkiezingen te winnen? :')
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  dinsdag 1 maart 2011 @ 11:29:55 #62
322645 Voorschrift
See if I care
pi_93482493
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 11:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Gaat niet gebeuren zolang Wilders het kabinet in zijn greep houdt.
Ook die is wel te paaien, hij blijft in weze een VVD'er.

Hij is alleen gedraaid om de Henk en Ingrids van de wereld achter zich aan te krijgen, en je moet toch wat doen om het gepeupel van de SP bij ze weg te snoepen. Nu word ik wel heel denigrerend, maar je snapt m'n punt.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_93482565
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 11:29 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Hij is alleen gedraaid om de Henk en Ingrids van de wereld achter zich aan te krijgen, en je moet toch wat doen om het gepeupel van de SP bij ze weg te snoepen. Nu word ik wel heel denigrerend, maar je snapt m'n punt.
Ja, en Wilders weet ook dat hij Henk en Ingrid tegen zich in het harnas jaagt als hij mee gaat in de hervormingsplannen. Vooral de PVV-achterban pikt dat niet. Wilders is opportunist, geen idealist. Die zal niet buigen.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 11:31:21 #64
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_93482566
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 11:29 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Hij is alleen gedraaid om de Henk en Ingrids van de wereld achter zich aan te krijgen, en je moet toch wat doen om het gepeupel van de SP bij ze weg te snoepen.
Ik vind dat je beter "Henk en Ingrid" achter je kan proberen te krijgen als nederlandse partij. De PvdA doet hetzelfde (het zogenaamd domme deel van nederland paaien) alleen dan gewoon bij allochtonen.
Get woke, go broke!
  dinsdag 1 maart 2011 @ 11:32:31 #65
322645 Voorschrift
See if I care
pi_93482633
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 11:31 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik vind dat je beter "Henk en Ingrid" achter je kan proberen te krijgen als nederlandse partij. De PvdA doet hetzelfde (het zogenaamd domme deel van nederland paaien) alleen dan gewoon bij allochtonen.
Ja maar wanneer je harde economische maatregelen gaat nemen die niet gebaseerd zijn op gelijkheid dan haken veel van die mensen ook alweer af, en daar zit Wilders nu met een probleem.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 11:33:34 #66
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_93482684
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 11:07 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja, ik ben niet gek, itt wat links altijd maar beweert over rechtsstemmende mensen :').
Ik stem links omdat ik tegen afbraak van sociale voorzieningen ben, tegen het in mijn ogen oneerlijke verdeling van de welvaart. Mensen die gewoon netjes werken ook de plantsoen medewerker dient goed betaald te worden. De loon verhoudingen zijn extreem scheef gegroeid en daar moet iets tegen gedaan worden.
Iedereen die werkt of niet kan werken verdient een goed leven.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 11:33:37 #67
322645 Voorschrift
See if I care
pi_93482687
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 11:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, en Wilders weet ook dat hij Henk en Ingrid tegen zich in het harnas jaagt als hij mee gaat in de hervormingsplannen. Vooral de PVV-achterban pikt dat niet. Wilders is opportunist, geen idealist. Die zal niet buigen.
We zullen zien, ik gun hem die kans wel. Sowieso al meer dan dat ik meteen met het gepeupel meega en PvdA stem, moet er niet aan denken dat ik m'n stem verkwansel aan dergelijke partijen. Ik stem nog liever op een Kabinet dat met Wilders zit opgescheept dan iemand die het bij voorbaat al verneukt aan sociale cohesie die niet bestaat.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_93482691
quote:
3s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 11:32 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ja maar wanneer je harde economische maatregelen gaat nemen die niet gebaseerd zijn op gelijkheid dan haken veel van die mensen ook alweer af, en daar zit Wilders nu met een probleem.
En dat is de reden dat Wilders nooit akkoord zal gaan met ingrijpende hervormingen.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 11:34:37 #69
322645 Voorschrift
See if I care
pi_93482737
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 11:33 schreef betyar het volgende:

[..]

Ik stem links PVV omdat ik tegen afbraak van sociale voorzieningen ben, tegen het in mijn ogen oneerlijke verdeling van de welvaart. Mensen die gewoon netjes werken ook de plantsoen medewerker dient goed betaald te worden. De loon verhoudingen zijn extreem scheef gegroeid en daar moet iets tegen gedaan worden.
Kijk eens aan, en het klopt nog steeds.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 11:36:11 #70
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_93482805
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 11:33 schreef betyar het volgende:

[..]

Ik stem links omdat ik tegen afbraak van sociale voorzieningen ben, tegen het in mijn ogen oneerlijke verdeling van de welvaart. Mensen die gewoon netjes werken ook de plantsoen medewerker dient goed betaald te worden. De loon verhoudingen zijn extreem scheef gegroeid en daar moet iets tegen gedaan worden.
Daar ben ik het helemaal mee eens, en in een rechtse samenleving is dat dan ook prima ingevuld. Er zijn alleen strengere eisen zodat de niet willenden een probleem hebben :).

En dat de lonen scheef zijn klopt, kijk naar de lonen bij de goede doelen, de overheid, de linkse kunstprojecten etc :).
Get woke, go broke!
pi_93482862
De lonen bij de overheid zijn scheef? Ooit gehoord van de Balkenende-norm?
  dinsdag 1 maart 2011 @ 11:38:16 #72
322645 Voorschrift
See if I care
pi_93482888
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 11:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En dat is de reden dat Wilders nooit akkoord zal gaan met ingrijpende hervormingen.
Ach, hij heeft al zoveel beloften gebroken, dat kan er ook nog wel bij. Zolang hij maar blijft schreeuwen over Islam verdoezelt hij dat wel. De partij groeit namelijk nog steeds, terwijl ze in hun hele bestaansgeschiedenis nog niet zoveel beloften de deur uit hebben gezet.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 11:38:28 #73
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_93482893
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 11:34 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Kijk eens aan, en het klopt nog steeds.
Nee hoor, de PVV of beter gezegd Wilders is en blijft een VVD'er deze man is een wolf in schaapskleren voor Henk en Ingrid, zijn enige obsessie is te proberen een halt toe te roepen aan een geloof. Voor de rest interesseert het hem geen zak en laat zo al zijn "sociale"punten vallen.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 11:38:54 #74
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_93482908
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 11:37 schreef KoosVogels het volgende:
De lonen bij de overheid zijn scheef? Ooit gehoord van de Balkenende-norm?
PvdA schendt ‘erecode’ met kandidering grootverdiener Postema :W.
Get woke, go broke!
  dinsdag 1 maart 2011 @ 11:39:31 #75
322645 Voorschrift
See if I care
pi_93482928
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 11:38 schreef betyar het volgende:

[..]

Nee hoor, de PVV of beter gezegd Wilders is en blijft een VVD'er deze man is een wolf in schaapskleren voor Henk en Ingrid, zijn enige obsessie is te proberen een halt toe te roepen aan een geloof. Voor de rest interesseert het hem geen zak en laat zo al zijn "sociale"punten vallen.
Nu worden Henk en Ingrid zelfs door jou gebruikt als argument voor links, het moet niet gekker worden. Maar ach, we kunnen allemaal van elkaar leren. Hoewel je wel een sterk argument geeft voor het feit dat de PVV gewoon een semi-linkse partij is.

Rutte zei het gister ook al in P&W, de SP en PVV zijn collegae.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_93483006
quote:
Oke, en nu? Ten eerste werkt de man niet in dienst van de overheid, daarnaast heb ik niets te schaften met de PvdA.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 11:42:15 #77
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_93483036
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 11:36 schreef HeatWave het volgende:

Daar ben ik het helemaal mee eens, en in een rechtse samenleving is dat dan ook prima ingevuld. Er zijn alleen strengere eisen zodat de niet willenden een probleem hebben :).
Nee , rechtse samenleving wil de sociale voorzieningen afbreken en mensen aan hun lot overlaten. Die willen echte loonslaven kweken en terug naar 1850

quote:
En dat de lonen scheef zijn klopt, kijk naar de lonen bij de goede doelen, de overheid, de linkse kunstprojecten etc :).
Niet alleen daar, overal.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 11:42:25 #78
322645 Voorschrift
See if I care
pi_93483045
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 11:41 schreef KoosVogels het volgende:

Daarnaast heb ik niets te schaften met de PvdA.
Je bent partners in crime met hun verbonden in de sociaal-democratie.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 11:42:32 #79
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_93483049
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 11:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Oke, en nu? Ten eerste werkt de man niet in dienst van de overheid, daarnaast heb ik niets te schaften met de PvdA.
nee, natuurlijk heb je er NU niets mee te schaften, het komt je ff niet uit, typisch :).
Get woke, go broke!
pi_93483129
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 11:42 schreef HeatWave het volgende:

[..]

nee, natuurlijk heb je er NU niets mee te schaften, het komt je ff niet uit, typisch :).
Moet ik VVD'ers ook aanspreken op het gedrag van een Eric Lucassen?
  dinsdag 1 maart 2011 @ 11:46:04 #81
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_93483186
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 11:39 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Nu worden Henk en Ingrid zelfs door jou gebruikt als argument voor links, het moet niet gekker worden. Maar ach, we kunnen allemaal van elkaar leren. Hoewel je wel een sterk argument geeft voor het feit dat de PVV gewoon een semi-linkse partij is.

Rutte zei het gister ook al in P&W, de SP en PVV zijn collegae.
Natuurlijk zijn die economisch links, ze geven alleen de buitenlanders de schuld. Mensen die werden geïnterviewd in zo'n gehucht in Gelderland ergens meen ik, die mensen zijn zo links en racistisch als de pest, prima PVV volk.
Dat ze worden genaaid door de PVV en hun sociale leventjes verder zien afbrokkelen daar staan ze niet bij stil.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 11:46:34 #82
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_93483210
quote:
Op dinsdag 1 maart 2011 11:42 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Je bent partners in crime met hun verbonden in de sociaal-democratie.
Ja leuk, zo kan ik ook redeneren dat jij een partner bent van de SGP, omdat die niet onwelwillend staan tegenover het kabinet.

Mensen zijn lid van een partij, niet van de oppositie als geheel. Zeker niet in stelsel met 10 partijen.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 11:47:12 #83
322645 Voorschrift
See if I care
pi_93483241
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 11:46 schreef betyar het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn die economisch links, ze geven alleen de buitenlanders de schuld. Mensen die werden geïnterviewd in zo'n gehucht in Gelderland ergens meen ik, die mensen zijn zo links en racistisch als de pest, prima PVV volk.
Dat ze worden genaaid door de PVV en hun sociale leventjes verder zien afbrokkelen daar staan ze niet bij stil.
Ze worden niet genaaid door de PVV, integendeel zelfs. De VVD stemmers die de PVV heeft weggesnoept, die worden pas genaaid. Overigens wij nu ook als VVD'ers, omdat het gedoogakkoord (wat een gedrocht) rechtse economische hervormingen op dit moment tegenwerkt.

Mijn hoop is gevestigd op een draaiende Wilders na morgen.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 11:48:00 #84
322645 Voorschrift
See if I care
pi_93483277
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 11:46 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Ja leuk, zo kan ik ook redeneren dat jij een partner bent van de SGP, omdat die niet onwelwillend staan tegenover het kabinet.

Mensen zijn lid van een partij, niet van de oppositie als geheel. Zeker niet in stelsel met 10 partijen.
Ik ben het met sommige dingen ook wel eens met de SGP, is dat verkeerd ofzo?
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_93483299
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 11:42 schreef betyar het volgende:

[..]

Nee , rechtse samenleving wil de sociale voorzieningen afbreken en mensen aan hun lot overlaten. Die willen echte loonslaven kweken en terug naar 1850

[..]

Niet alleen daar, overal.
:')
Porcupine Tee - Normal
  dinsdag 1 maart 2011 @ 11:49:47 #86
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_93483343
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 11:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Moet ik VVD'ers ook aanspreken op het gedrag van een Eric Lucassen?
Dat was privegedrag, niets met de politiek an sich, of de gedragingen mbt afspraken etc te maken.
Get woke, go broke!
pi_93483355
quote:
3s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 11:48 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ik ben het met sommige dingen ook wel eens met de SGP, is dat verkeerd ofzo?
Jij vindt ook dat de winkels op zondag dicht moeten blijven?
  dinsdag 1 maart 2011 @ 11:50:25 #88
322645 Voorschrift
See if I care
pi_93483380
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 11:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij vindt ook dat de winkels op zondag dicht moeten blijven?
"Sommige dingen", het staat er toch echt.

En nee, ik ben voor een 24/7 maatschappij.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_93483399
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 11:49 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dat was privegedrag, niets met de politiek an sich, of de gedragingen mbt afspraken etc te maken.
Dit is ook privegedrag. Of moet elke PvdA'er aangeven wat hij of zij verdient?
pi_93483431
quote:
3s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 11:50 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

"Sommige dingen", het staat er toch echt.

En nee, ik ben voor een 24/7 maatschappij.
Jij wilt ook dat homo's geweigerd worden christelijke scholen? Jij wilt ook dat abortus illegaal wordt?
pi_93483440
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 11:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Elke PvdAer moet in ieder geval niet te veel verdienen. Zo'n Wouter Bos bijvoorbeeld, die moet minstens 90% van zijn nettoloon naar Afrika overboeken.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 1 maart 2011 @ 11:52:13 #92
322645 Voorschrift
See if I care
pi_93483465
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 11:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij wilt ook dat homo's geweigerd worden christelijke scholen? Jij wilt ook dat abortus illegaal wordt?
Scholen mogen hun eigen beleid voeren; ja.
Abortus vind ik dan wel weer geen probleem.

Maar volgens mij is dit weer off-topic van jewelste.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 11:57:50 #93
168739 Red_85
'echt wel'
pi_93483707
Wat ik van de oppositie vaak hoor is dat ze overal 'tegen' zijn. Zo'n beetje wat de SP altijd doet, tegen ieder kabinet. Maar waar zijn ze nou voor? De oppositie wil vooral afbreken en niet iets opbouwen.

Overigens is het kiezen tussen twee kwaden. En daarbij kies ik voor rechts omdat het voor mij positiever uitkomt. Bij links is de werkende Nederlander altijd de lul. Bij rechts iets minder.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 1 maart 2011 @ 11:58:48 #94
168739 Red_85
'echt wel'
pi_93483746
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 11:52 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Scholen mogen hun eigen beleid voeren; ja.
Abortus vind ik dan wel weer geen probleem.

Maar volgens mij is dit weer off-topic van jewelste.
Ik zie een tegenstrijd in je post. Bush in je avatar en abortus geen probleem vinden ;)
1947-2016
pi_93483760
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 11:42 schreef betyar het volgende:

[..]

Dat kan ik je geruststellen: dat willen ze zeker niet. Iedereen die niet geschikt is om te werken krijgt een uitkering waar een bevredigend leven mee mogelijk is. Arbeidsongeschikten zijn geen vijand van rechtse partijen, het zijn juist de enigen die onder alle omstandigheden recht hebben op een uitkering.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 12:00:02 #96
322645 Voorschrift
See if I care
pi_93483793
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 11:58 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik zie een tegenstrijd in je post. Bush in je avatar en abortus geen probleem vinden ;)
Dat vind ik persoonlijk, als een ander er op tegen is haar embryo te verwijderen dan mag dat van mij. Ik vind alleen dat ik baas ben over eigen lichaam, en derhalve abortus ook een keuze moet zijn voor mij. Ik ben dan wel geen vrouw, maar goed, zo zie ik het dan maar. Het individu is belangrijker in deze dan de staat.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 12:00:52 #97
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_93483834
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 11:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wel als je afspreekt dat iemand die zoveel verdient niet bij je organisatie past. :).
Get woke, go broke!
  dinsdag 1 maart 2011 @ 12:02:11 #98
168739 Red_85
'echt wel'
pi_93483901
quote:
3s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 12:00 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Dat vind ik persoonlijk, als een ander er op tegen is haar embryo te verwijderen dan mag dat van mij. Ik vind alleen dat ik baas ben over eigen lichaam, en derhalve abortus ook een keuze moet zijn voor mij. Ik ben dan wel geen vrouw, maar goed, zo zie ik het dan maar. Het individu is belangrijker in deze dan de staat.
Ik heb niet gezegd dat ik er tegen was hoor. Integendeel. Baas over eigen lijf.
1947-2016
pi_93483908
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 12:00 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Wel als je afspreekt dat iemand die zoveel verdient niet bij je organisatie past. :).
Ik blijf me afvragen wat links als geheel daarmee heeft te maken? Verder blijft het een misstap van de persoon in kwestie, niet van de partij.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 12:03:17 #100
322645 Voorschrift
See if I care
pi_93483942
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 12:02 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik heb niet gezegd dat ik er tegen was hoor. Integendeel. Baas over eigen lijf.
Exact.

En als Bush dat niet wil, hij z'n zin, maakt mij niet uit.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_93484072
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 11:57 schreef Red_85 het volgende:
Wat ik van de oppositie vaak hoor is dat ze overal 'tegen' zijn. Zo'n beetje wat de SP altijd doet, tegen ieder kabinet. Maar waar zijn ze nou voor? De oppositie wil vooral afbreken en niet iets opbouwen.
Meer sociale zekerheid, striktere arbeidsvoorwaarden voor werknemers, stoppen met de NAVO.

Samengevat: onze economie om zeep helpen en Nederland isoleren. B-)
  dinsdag 1 maart 2011 @ 12:10:36 #102
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_93484225
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 11:47 schreef Voorschrift het volgende:
Mijn hoop is gevestigd op een draaiende Wilders na morgen.
Ik niet, ja eigenlijk ook wel want dan graaft hij het graf voor rechts.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 12:27:16 #103
104871 remlof
Europees federalist
pi_93484783
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 12:00 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Het probleem is meer dat Postema die erecode heeft ondertekend, het is nu zijn probleem.

Als ie vasthoudt aan z'n salaris mag de PvdA hem er van mij uitschoppen.
pi_93484823
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 12:06 schreef waht het volgende:

[..]

Meer sociale zekerheid, striktere arbeidsvoorwaarden voor werknemers, stoppen met de NAVO.

En daarom stem ik wederom VVD. ;)
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 12:32:13 #105
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_93484969
Ik wil geen gedoogcoalitie die een meerderheid heeft in de Eerste Kamer. Ik wil geen gedoogcoalitie zien die zich laat gijzelen door Geert Wilders. Ik wil geen gedoogcoalitie zien die soms moet aankloppen bij de SGP voor steun.

Wat ik wel wil is dat Nederland gaat hervormen op punten zoals de Sociale Zekerheid, de arbeidsmarkt, de woningmarkt, duurzaamheid en het onderwijs. Maak het de gedoogcoalitie zo moeilijk mogelijk en stem tegen deze gedoogcoalitie.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 12:43:46 #106
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_93485372
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 12:32 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Ik wil geen gedoogcoalitie die een meerderheid heeft in de Eerste Kamer. Ik wil geen gedoogcoalitie zien die zich laat gijzelen door Geert Wilders. Ik wil geen gedoogcoalitie zien die soms moet aankloppen bij de SGP voor steun.

Wat ik wel wil is dat Nederland gaat hervormen op punten zoals de Sociale Zekerheid, de arbeidsmarkt, de woningmarkt, duurzaamheid en het onderwijs. Maak het de gedoogcoalitie zo moeilijk mogelijk en stem tegen deze gedoogcoalitie.
Allemaal leuk en aardig, maar niemand vraagt jouw mening over de coalitie. Men vraagt je bestuurders te kiezen voor je regio.

dinsdag 1 maart 2011 @ 12:45:28 #107
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_93485427
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 12:43 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig, maar niemand vraagt jouw mening over de coalitie. Men vraagt je bestuurders te kiezen voor je regio.
Allemaal leuk en aardig, maar je ziet het grote verband niet. Het gaat in eerste instantie om de Provinciale Staten, maar die leden kiezen de leden van de Eerste Kamer.
pi_93485450
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 12:43 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Ach, je slaat twee vliegen in een klap. Op provinciaal niveau stem ik links en dat sijpelt gelukkigerwijs ook door naar de Eerste Kamer. Overigens was het onze premier die er als een van de eerste een landelijke verkiezing van heeft gemaakt.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 12:46:43 #109
336790 dotCommunism
taxes? TAXES!?
pi_93485479
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 12:06 schreef waht het volgende:

[..]

Want minder loon, meer oorlogen en meer mensen in de ellende schoppen is veel beter natuurlijk. :')
  dinsdag 1 maart 2011 @ 12:50:53 #110
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_93485633
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 11:14 schreef Evenveel het volgende:

[..]

76600. En ook al was het niet zo, dan had ik nog op VVD gestemd. Elke keer dat gekots op mensen die hun best doen (lees: hard werken) om meer te verdienen dan modaal :r Dáár kots ik op!

De mensen die onder modaal zitten moeten gewoon nog meer belasting betalen, DAT zal ze motiveren om harder te werken :9
Ik verdien ook lekker ruim en werk geen seconde langer of joule harder dan toen ik nog enkel bijbaantjes had hoor. Nutteloze zelfverheerlijking dit.
pi_93485731
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 12:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Overigens was het onze premier die er als een van de eerste een landelijke verkiezing van heeft gemaakt.
Als één van de eerste ja :') Vlak nadat Sap en Cohen zeiden dat het kabinet moet opstappen zonder meerderheid in de eerste kamer.
pi_93485802
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 12:53 schreef Homdeck het volgende:

[..]

Als één van de eerste ja :') Vlak nadat Sap en Cohen zeiden dat het kabinet moet opstappen zonder meerderheid in de eerste kamer.
Naar mijn weten waren het verschillende CDA'ers die de houdbaarheid van het kabinet in twijfel trokken indien de coalitie geen meerderheid in de EK haalt.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 12:57:51 #113
322645 Voorschrift
See if I care
pi_93485926
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 12:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Naar mijn weten waren het verschillende CDA'ers die de houdbaarheid van het kabinet in twijfel trokken indien de coalitie geen meerderheid in de EK haalt.
Die dissidenten moeten ook gewoon oprotten, beetje "opKlinken".
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_93485963
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 12:57 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Die dissidenten moeten ook gewoon oprotten, beetje "opKlinken".
Nee, dat waren geen dissidenten.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 12:59:52 #115
322645 Voorschrift
See if I care
pi_93485995
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 12:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, dat waren geen dissidenten.
Andere naam, zelfde oplossing.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_93486005
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 10:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Duidelijk: Rutte I zuigt, laten we er zo snel mogelijk een eind aanmaken.
Ik ben dat met je eens maar wat een ontzettende afgunst druipt er weer van dit flut opinie stuk af. Komt zeker van Joop af?
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_93486052
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 12:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Klopt. Zij hebben hetzelfde gezegd als Sap en Cohen. Rotte appels houd je altijd.
pi_93486071
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 13:00 schreef Harlon het volgende:

[..]

Ik ben dat met je eens maar wat een ontzettende afgunst druipt er weer van dit flut opinie stuk af. Komt zeker van Joop af?
Nee joh, dat is Thomas :) Als je een topic maakt nav zijn stukken, dan ontstaat er sowieso een verhit debat.
pi_93486085
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 13:01 schreef Homdeck het volgende:

[..]

Klopt. Zij hebben hetzelfde gezegd als Sap en Cohen. Rotte appels houd je altijd.
Ik meen toch echt dat zij eerder waren dan Sap en Cohen.
pi_93486222
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 13:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik meen toch echt dat zij eerder waren dan Sap en Cohen.
Ik zie dat het inderdaad in december al geroepen is. Blijkt het des te meer onzin om te verkondigen dat Rutte één van de eersten was :)
  dinsdag 1 maart 2011 @ 13:08:30 #121
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_93486353
Ik stem niet tegen het kabinet, ik stem voor een partij die zowel op regionaal als nationaal gevoel het beste past bij mijn mening, en dat is D66. Ik ben het een beetje moe dat er alleen wordt gehamerd op wat een partij niet doet en wat ze allemaal fout doen en wat ze allemaal niet willen.

Bij het debat van gisteren zag je ook weer dat veel debaters vooral bezig waren om de mening van hun tegenstanders te weerleggen, in plaats van uit te leggen waarom hun oplossingen beter zijn.

Ook hier zie je het weer, alleen maar druk maken over wie wat wanneer zei, zonder echt inhoudelijk te worden. Tegenwoordig kun je ook alleen nog maar voor of tegen een partij zijn. Waarom is het niet meer mogelijk om te zeggen dat je bepaalde plannen van het kabinet wel ziet zitten, maar dat op andere punten de oppositie een veel betere oplossing heeft?
  dinsdag 1 maart 2011 @ 13:09:45 #122
322645 Voorschrift
See if I care
pi_93486403
Er zit een nuanceerder in ons midden.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 13:37:41 #123
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_93487592
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 12:45 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig, maar je ziet het grote verband niet. Het gaat in eerste instantie om de Provinciale Staten, maar die leden kiezen de leden van de Eerste Kamer.
Ik zie het grote verband prima, zie mijn eerdere posts in dit topic. Nogmaals: men vraagt je niet om je mening over de landelijke politiek, men vraagt je om je mening inzake het regionaal bestuur.
De visie op dit laatste zou doorslaggevend moeten zijn voor ieders stem. Dat de leden van de PS vervolgens ook senatoren kiezen zal ook een deelbelang zijn, maar nogmaals: daar gaan deze verkiezingen (alleen) niet over. Het gaat o.a. over de kwaliteit van natuur, infrastructuur en openbaar vervoer in de regio. Daar géén rekening mee houden is op zijn minst afbreuk doen aan de kwaliteit van het regionaal bestuur.

pi_93487703
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 13:08 schreef Chevalric het volgende:
Ik stem niet tegen het kabinet, ik stem voor een partij die zowel op regionaal als nationaal gevoel het beste past bij mijn mening, en dat is D66. Ik ben het een beetje moe dat er alleen wordt gehamerd op wat een partij niet doet en wat ze allemaal fout doen en wat ze allemaal niet willen.

Bij het debat van gisteren zag je ook weer dat veel debaters vooral bezig waren om de mening van hun tegenstanders te weerleggen, in plaats van uit te leggen waarom hun oplossingen beter zijn.

Ook hier zie je het weer, alleen maar druk maken over wie wat wanneer zei, zonder echt inhoudelijk te worden. Tegenwoordig kun je ook alleen nog maar voor of tegen een partij zijn. Waarom is het niet meer mogelijk om te zeggen dat je bepaalde plannen van het kabinet wel ziet zitten, maar dat op andere punten de oppositie een veel betere oplossing heeft?
juist.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 13:43:30 #125
198365 Morendo
The Real Deal
pi_93487850
quote:
In de totale VVD-staat gaat geldverdienen boven alles, en wordt alles dus ook op zijn economisch rendement beoordeeld

:O
Die Lebenslust bringt dich um.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 13:44:05 #126
7957 Chevalric
pi_93487875
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 13:37 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Ik zie het grote verband prima, zie mijn eerdere posts in dit topic. Nogmaals: men vraagt je niet om je mening over de landelijke politiek, men vraagt je om je mening inzake het regionaal bestuur.
De visie op dit laatste zou doorslaggevend moeten zijn voor ieders stem. Dat de leden van de PS vervolgens ook senatoren kiezen zal ook een deelbelang zijn, maar nogmaals: daar gaan deze verkiezingen (alleen) niet over. Het gaat o.a. over de kwaliteit van natuur, infrastructuur en openbaar vervoer in de regio. Daar géén rekening mee houden is op zijn minst afbreuk doen aan de kwaliteit van het regionaal bestuur.
Het probleem zit 'm er in dat als je niet bewust betrokken bent bij de provinciale politiek, dat je niet weet waar de provincie zich mee bezig houdt. Misschien kom je inderdaad nog tot de punten die jij noemt (natuur, infrastructuur, regio OV), maar wat zijn de knelpunten in jouw specifieke provincie? Er zijn maar weinig mensen die zich daar in verdiepen.

Daardoor kan de landelijke politiek het overnemen. De PS zijn een totaal onopvallende organisatielaag. Deels doordat de politici op dat niveau niet genoeg ervaring of lef hebben om zich in het spotlicht te plaatsen, deels doordat het in een blinde vlek van de bevolking staat. Het provinciebestuur heeft een te kleine directe link met het leven van de inwoners, i.t.t. de gemeente- en landelijke politiek.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 13:45:00 #127
7957 Chevalric
pi_93487920
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 13:43 schreef Morendo het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

:O
Je weet dat volgens de berekening dezelfde leraar bij de PvdA nog slechter af is, he? Dat is ook wat ik zonet al schreef dat mij stoort. Er wordt vooral geroepen wat de ander fout doet, niet waarom het eigen plan beter is.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 13:56:39 #128
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_93488391
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 13:44 schreef Chevalric het volgende:

[..]

Het probleem zit 'm er in dat als je niet bewust betrokken bent bij de provinciale politiek, dat je niet weet waar de provincie zich mee bezig houdt. Misschien kom je inderdaad nog tot de punten die jij noemt (natuur, infrastructuur, regio OV), maar wat zijn de knelpunten in jouw specifieke provincie? Er zijn maar weinig mensen die zich daar in verdiepen.

Daardoor kan de landelijke politiek het overnemen. De PS zijn een totaal onopvallende organisatielaag. Deels doordat de politici op dat niveau niet genoeg ervaring of lef hebben om zich in het spotlicht te plaatsen, deels doordat het in een blinde vlek van de bevolking staat. Het provinciebestuur heeft een te kleine directe link met het leven van de inwoners, i.t.t. de gemeente- en landelijke politiek.
We krijgen allemaal een stem toevertrouwd. Los van het feit dat deze bestuurslaag onzichtbaar is, en de bestuurders zelf een les profileren moeten volgen, is het ook aan ons als burgers om kritisch te zijn. Dat zou inderdaad kunnen vereisen dat je je moet inlezen. In partijen, in politieke visies, in nut en noodzaak van zo'n bestuurslaag. Het stemrecht brengt op die manier ook een plicht met zich mee: de kwaliteit van je keuze bepaal je uiteindelijk helemaal zelf.

In dat opzicht is het ech niet alleen de politiek die hier steken laat vallen.

dinsdag 1 maart 2011 @ 14:31:11 #129
163691 xandra47
Panta Rhei
pi_93489827
Mijn stem gaat niet naar het gedoog kabinet. Dat is zeker. Bovendien ben ik het ook op teveel punten oneens met hun programma voor de provincie waarin ik woon.
"Only after the last tree has been cut down, Only after the last river has been poisoned, Only after the last fish has been caught, Only then will you find that money cannot be eaten."
(Cree Indian Prophecy Quotes)
  dinsdag 1 maart 2011 @ 14:32:06 #130
198365 Morendo
The Real Deal
pi_93489870
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 14:31 schreef xandra47 het volgende:
Mijn stem gaat niet naar het gedoog kabinet. Dat is zeker.
Mooi. Daar kun je ook niet op stemmen namelijk.
Die Lebenslust bringt dich um.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 15:08:21 #131
7957 Chevalric
pi_93491409
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 13:56 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

We krijgen allemaal een stem toevertrouwd. Los van het feit dat deze bestuurslaag onzichtbaar is, en de bestuurders zelf een les profileren moeten volgen, is het ook aan ons als burgers om kritisch te zijn. Dat zou inderdaad kunnen vereisen dat je je moet inlezen. In partijen, in politieke visies, in nut en noodzaak van zo'n bestuurslaag. Het stemrecht brengt op die manier ook een plicht met zich mee: de kwaliteit van je keuze bepaal je uiteindelijk helemaal zelf.

In dat opzicht is het ech niet alleen de politiek die hier steken laat vallen.
Ik beweer ook niks anders :). Mijn punt is alleen dat veel mensen dit voor de provincie al zeker niet doen.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 15:10:34 #132
310008 The_Big_Lebowski
The Dude Abides
pi_93491490
Peilingen (allemaal) laten inderdaad een spannender beeld zien dan Rutte denkt. En vergeet de halvering van het CDA niet, die mogen nog blij zijn als ze uberhaupt groter blijven dan de SGP in de Senaat. lol.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 15:16:26 #133
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_93491712
Wat een verrassing. Een columnist van de linkse Telegraaf is tegen het kabinet.

[ Bericht 1% gewijzigd door Holograph op 01-03-2011 15:21:30 ]
  dinsdag 1 maart 2011 @ 15:19:32 #134
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_93491829
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 15:08 schreef Chevalric het volgende:

[..]

Ik beweer ook niks anders :). Mijn punt is alleen dat veel mensen dit voor de provincie al zeker niet doen.
Daar kan ik je natuurlijk alleen maar gelijk geven. Ik blijf onvermoeid prediken in de hoop een enkele verloren ziel het licht te doen zien :P

pi_93493505
Zelden zoveel onzin gelezen. Alhoewel in een ander topic Van Rossem er ook wat van kan. Hoe komt het dat het altijd PvdA'ers zijn die dit soort verzuurde stukken schrijven. :')
pi_93496132
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 11:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Weet niet hoor, maar ik stem niet links om mijn zogenaamde uitkering te redden. Ik verdien bovenmodaal maar stem links omdat de minima wat mij betreft niet mogen wegrotten.
Om diezelfde reden heb ik de afgelopen 20 jaar links,linkser en meest links gestemd. En in mijn hart vind ik de SP moraal fatsoenlijker dan die van de VVD.
Maar inmiddels ben ik wel zover dat ik Rutte het liefst zoveel mogelijk van de termijn zie volmaken. Dat is uiteindelijk ook beter voor de mensen aan de onderkant van deze maatschappij.
De huichelarij, politieke correctheid en krokodillentranen van PvdA, GL en D66 brengen ons nergens.
-
pi_93497641
Ik werk --> dus VVD
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_93500114
Mooi "jullie zijn stom en wij zijn goed"-topic.
-
  dinsdag 1 maart 2011 @ 19:05:43 #139
168739 Red_85
'echt wel'
pi_93502264
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 18:22 schreef Otis2.0 het volgende:
Mooi "jullie zijn stom en wij zijn goed"-topic.
Ofwel, datgene wat er in moeilijkere woorden altijd verteld wordt in den haag?
1947-2016
pi_93508167
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 17:27 schreef Boris_Karloff het volgende:
Ik werk --> dus VVD
;(
  dinsdag 1 maart 2011 @ 21:06:54 #141
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_93510279
weet nog niet wat ik ga doen ....

Links .... Nee te veel op subsidies
rechts .... Nee veel te soft
Gelovige partijen : nee omdat we niet in sprookjes geloven...

dat gaat nog lastig worden ....
mijn advies op internet was D66 .. nee doe ik niet geen ruggengraat

maar het is zeer moeilijk met de keuze die ik moet maken geen partij heeft echt dingen die ik zeker er door wil hebben.
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_93510687
VVD. Dit Kabinet pakt de begroting eindelijk aan, wat keihard nodig is.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  dinsdag 1 maart 2011 @ 21:47:09 #143
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_93513567
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 12:03 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Exact.

En als Bush dat niet wil, hij z'n zin, maakt mij niet uit.
Bush die woont toch in de USA, mag die ook stemmen hier?
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 1 maart 2011 @ 21:48:22 #144
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_93513653
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 16:56 schreef quo_ het volgende:

[..]

Om diezelfde reden heb ik de afgelopen 20 jaar links,linkser en meest links gestemd. En in mijn hart vind ik de SP moraal fatsoenlijker dan die van de VVD.
Maar inmiddels ben ik wel zover dat ik Rutte het liefst zoveel mogelijk van de termijn zie volmaken. Dat is uiteindelijk ook beter voor de mensen aan de onderkant van deze maatschappij.
De huichelarij, politieke correctheid en krokodillentranen van PvdA, GL en D66 brengen ons nergens.
dat dus
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_93515091
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 12:46 schreef dotCommunism het volgende:

[..]

Want minder loon, meer oorlogen en meer mensen in de ellende schoppen is veel beter natuurlijk. :')
Nee dat is niet beter, daarom moet je niet op de socialisten stemmen.
pi_93515637
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 14:31 schreef xandra47 het volgende:
Mijn stem gaat niet naar het gedoog kabinet. Dat is zeker. Bovendien ben ik het ook op teveel punten oneens met hun programma voor de provincie waarin ik woon.
Dan gaan de druiven morgen zuur zijn voor jou. Die meerderheid gaat er komen met behulp van de SGP dat is wel zeker.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_93515642
Ik stem uiteraard op de VVD, want ik ben een landverrader,demagoog, bankster, egoist en een leugenaar w/
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_93516899
Ik stem PVV want alle zwarten moeten het land uit.
pi_93520990
Ik stem VVD omdat ik anti-liberaal ben.
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 23:56:39 #150
104871 remlof
Europees federalist
pi_93521074
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 23:54 schreef xenobinol het volgende:
Ik stem VVD omdat ik anti-liberaal ben.
Dat is tegenwoordig een goede reden voor een stem op de VVD die zich laat ringeloren door de christenfundamentalisten van de SGP.

Daaaaag koopzondag :W
  dinsdag 1 maart 2011 @ 23:57:39 #151
104871 remlof
Europees federalist
pi_93521121
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 22:39 schreef UncleDolan het volgende:
Ik stem PVV want alle zwarten moeten het land uit.
Sharpe is al terug naar Hongarije :{w
  woensdag 2 maart 2011 @ 00:16:36 #152
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_93521963
quote:
11s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 23:57 schreef remlof het volgende:

[..]

Sharpe is al terug naar Hongarije :{w
Over Sharpe gesproken. Is het nou al zo goed als zeker dat die straks gewoon weer in de Tweede Kamer zit?
Wie dit leest is alfabeet.
  woensdag 2 maart 2011 @ 08:45:44 #153
165633 eriksd
The grand facade...
pi_93527289
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 11:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
:') !

Wanneer is jouw proefverlof afgelopen?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_93527470
Kabinet wil de WOB inperken. :N
  woensdag 2 maart 2011 @ 09:11:46 #155
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_93527826
Dit Kabinet moet gewoon gestopt worden. We moeten de afbraak tegenhouden van:
- (Speciaal) Onderwijs
- Cultuur
- Natuur
- Defensie

De basis van onze beschaving staat op het spel. Ik moest gisteren erg lachen toen ik de sig las van dr Nikita: "Wat er ook speelt in een land, laat het de kinderen zijn."
Als dit kabinet, waar Nikita een fervent verdediger van is, zijn zin krijgt, is er voor kinderen weinig meer te spelen. Sportclubs gaan eraan, muziekscholen gaan eraan, Kinderopvang gaat eraan...
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  woensdag 2 maart 2011 @ 09:12:35 #156
165633 eriksd
The grand facade...
pi_93527846
Oh? Heb je wat concrete plannen?
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  woensdag 2 maart 2011 @ 09:14:26 #157
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_93527893
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 11:00 schreef Revolution-NL het volgende:

Kwaliteit kan op vorm en inhoud beoordeeld worden. Hoewel Eerste Kamerleden zonder last of ruggespraak te werk gaan kan je er van uitgaan dat ze wat betreft inhoud toch ook toetsen aan hun eigen ideologische kader. Zo deed Wiegel dat ook in een memorabele nacht. Ik denk dus dat het te simpel is om te stellen dat de Eerste Kamer misbruikt dreigt te worden. Sterker nog, ik denk juist dat de Eerste Kamer zich in zijn rol aan het herpakken is!
Life is what you make it.
  woensdag 2 maart 2011 @ 09:14:42 #158
322645 Voorschrift
See if I care
pi_93527898
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 09:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
- (Speciaal) Onderwijs
- Cultuur
- Natuur
- Defensie

De basis van onze beschaving staat op het spel. Ik moest gisteren erg lachen toen ik de sig las van dr Nikita: "Wat er ook speelt in een land, laat het de kinderen zijn."
Als dit kabinet, waar Nikita een fervent verdediger van is, zijn zin krijgt, is er voor kinderen weinig meer te spelen. Sportclubs gaan eraan, muziekscholen gaan eraan, Kinderopvang gaat eraan...
Al die te makkelijk bestempelde kinderen gebruiken als zielig-sympathieke politiek gewin. Er worden hordes kinderen in Nederland onterecht als "speciaal" bestempeld alleen zodat de scholen weer wat extra geld van de regering kunnen innen, en specialisten weer een baan hebben.

Kijk naar het verschil in "speciale" kinderen hier en over de grens, of zijn we in Nederland gewoon plotsklaps allemaal achterlijk geworden?
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  woensdag 2 maart 2011 @ 09:15:29 #159
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_93527912
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 09:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
- (Speciaal) Onderwijs
- Cultuur
- Natuur
- Defensie

Ja, dus, kinderen zijn toch kut, laat ze maar verrekken B-).
Get woke, go broke!
  woensdag 2 maart 2011 @ 09:16:34 #160
66444 Lord_Vetinari
pi_93527944
quote:
13s.gif Op woensdag 2 maart 2011 09:14 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Al die te makkelijk bestempelde kinderen gebruiken als zielig-sympathieke politiek gewin. Er worden hordes kinderen in Nederland onterecht als "speciaal" bestempeld alleen zodat de scholen weer wat extra geld van de regering kunnen innen, en specialisten weer een baan hebben.

Kijk naar het verschil in "speciale" kinderen hier en over de grens, of zijn we in Nederland gewoon plotsklaps allemaal achterlijk geworden?
Nee. We hebben hier in de jaren 80 en 90 rechtse kabinetten gehad die op onderwijs hebben bezuinigd. Hierdoor zijn veel grotere klassen ontstaan, waarin leraren moeilijkere kinderen niet meer optimaal konden helpen. Om die kinderen toch een kans te geven, sturen scholen die kinderen sneller naar het speciaal onderwijs. De root of the problem ligt dus in het verleden en dit Kabinet verergert de boel alleen nog maar.
  woensdag 2 maart 2011 @ 09:16:39 #161
322645 Voorschrift
See if I care
pi_93527947
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 09:15 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja, dus, kinderen zijn toch kut, laat ze maar verrekken B-).
Kinderen zijn slachtoffer van geldgeile instellingen die ze allemaal een symptoom aan het aanpraten zijn, daarvan zeg ik inderdaad dat er wel naar gekeken en op bezuinigd mag worden.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  woensdag 2 maart 2011 @ 09:19:06 #162
322645 Voorschrift
See if I care
pi_93528003
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 09:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee. We hebben hier in de jaren 80 en 90 rechtse kabinetten gehad die op onderwijs hebben bezuinigd. Hierdoor zijn veel grotere klassen ontstaan, waarin leraren moeilijkere kinderen niet meer optimaal konden helpen. Om die kinderen toch een kans te geven, sturen scholen die kinderen sneller naar het speciaal onderwijs. De root of the problem ligt dus in het verleden en dit Kabinet verergert de boel alleen nog maar.
Quatsch, het kan gewoonweg niet zo zijn dat wij hier in Nederland een dermate hoog percentage "moeilijke" kinderen hebben vergeleken met het buitenland. Klassen in omliggende landen zijn ook geen 1-op-1 instellingen, en dat weet jij ook wel.

Er word gewoon teveel geld verspild aan onterecht "moeilijk" bestempelde kinderen.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  woensdag 2 maart 2011 @ 09:19:13 #163
336790 dotCommunism
taxes? TAXES!?
pi_93528009
quote:
14s.gif Op woensdag 2 maart 2011 09:16 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Kinderen zijn slachtoffer van geldgeile instellingen die ze allemaal een symptoom aan het aanpraten zijn, daarvan zeg ik inderdaad dat er wel naar gekeken en op bezuinigd mag worden.
Jij bent zeker ook van mening dat mensen met een depressie zich aanstellen en gewoon een schop onder hun kont verdienen?
  woensdag 2 maart 2011 @ 09:20:21 #164
322645 Voorschrift
See if I care
pi_93528037
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 09:19 schreef dotCommunism het volgende:

[..]

Jij bent zeker ook van mening dat mensen met een depressie zich aanstellen en gewoon een schop onder hun kont verdienen?
Ik ben van mening dat er mensen rondlopen met "burnouts" en "depressies" die die stempel niet verdienen inderdaad. Daarmee zeg ik dus niet dat die aandoeningen niet bestaan, jij maakt er weer een extreem van waarbij je woorden in de mond legt bij een ander.

Demagogisch zeer geslaagd, maar inhoudelijk onzin.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  woensdag 2 maart 2011 @ 09:24:58 #165
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_93528146
Ik stem zeker niet op SP, VVD, CDA, PVV, PvdA, GL, PvdD

Christen Unie of D66 blijven over... Waarom is er geen jongeren partij?

Ze komen allemaal vooral op voor de babyboomers..
De huizenmarkt is volgens de modjes geen zeepbel
  woensdag 2 maart 2011 @ 09:27:07 #166
165633 eriksd
The grand facade...
pi_93528194
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 09:19 schreef dotCommunism het volgende:

[..]

Niet zo slap praten. 1 op de 5 kinderen heeft zogenaamd wat. Hele zorgindustrie eromheen, dat kan wel een onsje minder hé.
Bis bis bis
  woensdag 2 maart 2011 @ 09:27:18 #167
165633 eriksd
The grand facade...
pi_93528198
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 09:24 schreef Censuur-152 het volgende:

Oh?
Bis bis bis
  woensdag 2 maart 2011 @ 09:27:46 #168
322645 Voorschrift
See if I care
pi_93528210
quote:

Wat willen jongeren dan als ik vragen mag, meer geld voor studiefinanciering, meer subsidie op woningen, langer mogen studeren, subsidie op bier wellicht?

Laat ze dan maar SP stemmen.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  woensdag 2 maart 2011 @ 09:29:34 #169
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_93528257
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 09:27 schreef eriksd het volgende:

[..]

Oh?
Niet dan? Welke partij komt er op voor 20-40 jarige?
pi_93528262
quote:

Mijn stem gaat vandaag ook naar D66, niet dat ik hun programma nou ze fantastisch vind. Ze hebben in mijn provincie het minst slechte programma imo :')
Een jongeren partij zou wel een goed idee zijn, althans... een partij die het opneemt voor de belangen van toekomstige generaties. Zijn er initiatieven voor zo'n partij?
I'll sing you a lullaby.
  woensdag 2 maart 2011 @ 09:29:56 #171
165633 eriksd
The grand facade...
pi_93528266
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 09:29 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

Niet dan? Welke partij komt er op voor 20-40 jarige?
Wat versta jij onder opkomen voor 20-40 jarige?
Bis bis bis
  woensdag 2 maart 2011 @ 09:30:29 #172
165633 eriksd
The grand facade...
pi_93528284
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 09:29 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Mijn stem gaat vandaag ook naar D66, niet dat ik hun programma nou ze fantastisch vind. Ze hebben in mijn provincie het minst slechte programma imo :')
Een jongeren partij zou wel een goed idee zijn, althans... een partij die het opneemt voor de belangen van toekomstige generaties. Zijn er initiatieven voor zo'n partij?
Ja, en die falen gelukkig jammerlijk.
Bis bis bis
pi_93528307
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 09:29 schreef eriksd het volgende:

[..]

Wat versta jij onder opkomen voor 20-40 jarige?
Wat dacht je van zorgen voor betaalbare woonruimte (voor iedereen belangrijk) en het snel terug brengen van de staatsschuld?
I'll sing you a lullaby.
  woensdag 2 maart 2011 @ 09:32:14 #174
165633 eriksd
The grand facade...
pi_93528328
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 09:31 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Wat dacht je van zorgen voor betaalbare woonruimte (voor iedereen belangrijk) en het snel terug brengen van de staatsschuld?
Groenlinks loopt overal te klagen dat er niet in natuur gebouwd mag worden, SP-PvdA doen niets aan bezuinigen, D66 zwabbert alle kanten op, CDA doet helemaal niets, PVV is overal tegen, blijft de VVD over.
Bis bis bis
  woensdag 2 maart 2011 @ 09:39:50 #175
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_93528552
quote:
14s.gif Op woensdag 2 maart 2011 09:27 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Wat willen jongeren dan als ik vragen mag, meer geld voor studiefinanciering, meer subsidie op woningen, langer mogen studeren, subsidie op bier wellicht?

Laat ze dan maar SP stemmen.
Je papegaait wel erg hard achter de stoere VVD-ers aan. Goed geluisterd hoor..

Echt liberaal bijvoorbeeld. De VVD is niet liberaal

Belastingen omlaag, hypotheekrenteaftrek en zo veel mogelijk andere subsidies afbouwen.
1e kamer opheffen (lobbyclubje)
Staatsschuld terugbrengen
arbeidsmarkt liberaliseren
pensioenleeftijd verhogen of jongeren zelf laten sparen voor een pensioen.
  woensdag 2 maart 2011 @ 09:40:53 #176
322645 Voorschrift
See if I care
pi_93528588
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 09:39 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

Belastingen omlaag, hypotheekrenteaftrek en zo veel mogelijk andere subsidies afbouwen.
Dat is gewoon VVD met een iets progressiever sausje, waar doe je dan moeilijk over? Klinkt mij wat in de oren als D'66, als je toch zulke dingen wenst.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  woensdag 2 maart 2011 @ 09:41:20 #177
165633 eriksd
The grand facade...
pi_93528595
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 09:39 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

Allemaal kernpunten m.u.v. de HRA, welke ook wel zal sneuvelen onder de VVD.
Bis bis bis
pi_93528625
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 09:32 schreef eriksd het volgende:

[..]

Groenlinks loopt overal te klagen dat er niet in natuur gebouwd mag worden, SP-PvdA doen niets aan bezuinigen, D66 zwabbert alle kanten op, CDA doet helemaal niets, PVV is overal tegen, blijft de VVD over.
De VVD doet helemaal niets voor de jongeren. Deze anti liberale partij wil alles bij het oude laten en vooral bezuinigen op de zwakken in de samenleving. Als ze echt willen bezuinigen dan schaffen ze bijvoorbeeld de hypotheekrente aftrek af, zo'n marktverstorende werking moet een liberaal toch een doorn in het oog zijn? Maar niets van dit alles.... VVD'ers zijn zelf niet bereid een offer te brengen, bezuinigen betekend gewoon dat je de zwakken in de samenleving meer afneemt en de lage en middeninkomens opzadelt met lastenverzwaring zodat de top of the food chain zijn schranspartij kan voortzetten :{
Gaat de VVD maatregelen nemen die pijn doen in de portemonnee van de topinkomens? Gaat de VVD de staatsschuld terug brengen? Gaat de VVD iets doen voor de studenten? Gaat de VVD iets doen aan de woningmarkt? Gaat de VVD iets doen om de als maar stijgende zorgkosten onder controle te brengen? Nee.... de VVD doet niets van dit alles... wat ze wel doen zijn bordjes langs de snelweg vervangen _O-
I'll sing you a lullaby.
  woensdag 2 maart 2011 @ 09:43:07 #179
322645 Voorschrift
See if I care
pi_93528647
Zelden zo'n verongelijkt stukje onzin gezien, zou mijn god niet weten waar te beginnen met het afschieten van overduidelijke doelwitten.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  woensdag 2 maart 2011 @ 09:43:44 #180
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_93528664
quote:
15s.gif Op woensdag 2 maart 2011 09:40 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Dat is gewoon VVD met een iets progressiever sausje, waar doe je dan moeilijk over? Klinkt mij wat in de oren als D'66, als je toch zulke dingen wenst.
hahaha VVD kots... de DSB bank clan _O- _O- _O-

Daar zal ik nooit op stemmen..... Als die narcistische lobbymannetjes.
  woensdag 2 maart 2011 @ 09:45:30 #181
322645 Voorschrift
See if I care
pi_93528702
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 09:43 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

hahaha VVD kots... de DSB bank clan _O- _O- _O-

Daar zal ik nooit op stemmen..... Als die narcistische lobbymannetjes.
Och, en jij denkt dat een jongerenpartij straks geen leuke baantjes in de wacht zal slepen voor zichzelf, of jij denkt dat andere partijen op dit moment dat ook niet doen?

Noem ze maar op, van Balkenende tot Bos tot Zalm tot Rutte. Als je om die reden geen keuze gaat maken voor de VVD blijf dan maar helemaal thuis.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_93528712
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 09:41 schreef eriksd het volgende:

[..]

Allemaal kernpunten m.u.v. de HRA, welke ook wel zal sneuvelen onder de VVD.
Nee.... zeker niet. De VVD wil de HRA in stand houden, pensioensparen in eigen beheer wil men ook niet... de VVD lobby vriendjes uit de financiele sector zullen dat nooit accepteren. Vergeet niet dat de VVD vooral een partij is die de belangen van de rijken behartigt. Als de VVD beweerd dat iets in het belang van iedereen is moet je zeer achterdochtig worden. Uiteraard wil de VVD de belastingen verlagen..... uiteraard wel met behoud van de HRA :')
I'll sing you a lullaby.
  woensdag 2 maart 2011 @ 09:47:52 #183
322645 Voorschrift
See if I care
pi_93528769
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 09:45 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Nee.... zeker niet. De VVD wil de HRA in stand houden, pensioensparen in eigen beheer wil men ook niet... de VVD lobby vriendjes uit de financiele sector zullen dat nooit accepteren. Vergeet niet dat de VVD vooral een partij is die de belangen van de rijken behartigt. Als de VVD beweerd dat iets in het belang van iedereen is moet je zeer achterdochtig worden. Uiteraard wil de VVD de belastingen verlagen..... uiteraard wel met behoud van de HRA :')
De HRA moet ook behouden worden, de mensen die binnen die sector vallen op dit moment kan je gewoon niet een enorme financiële klap geven zoals jij wenst te doen. Je zet effectief enorme groepen mensen hun huizen uit, sinds wanneer is het dakloos maken van mensen wel sociaal?

Ja, het overkomt jou niet dus dan is het geen probleem, en die mensen waren rijk, dus boeten zullen ze. Ik geef de VVD groot gelijk niet te luisteren naar dit soort populisme.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  woensdag 2 maart 2011 @ 09:48:20 #184
165633 eriksd
The grand facade...
pi_93528781
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 09:42 schreef xenobinol het volgende:

[..]

De VVD doet helemaal niets voor de jongeren. Deze anti liberale partij wil alles bij het oude laten en vooral bezuinigen op de zwakken in de samenleving. Als ze echt willen bezuinigen dan schaffen ze bijvoorbeeld de hypotheekrente aftrek af, zo'n marktverstorende werking moet een liberaal toch een doorn in het oog zijn? Maar niets van dit alles.... VVD'ers zijn zelf niet bereid een offer te brengen, bezuinigen betekend gewoon dat je de zwakken in de samenleving meer afneemt en de lage en middeninkomens opzadelt met lastenverzwaring zodat de top of the food chain zijn schranspartij kan voortzetten :{
Gaat de VVD maatregelen nemen die pijn doen in de portemonnee van de topinkomens? Gaat de VVD de staatsschuld terug brengen? Gaat de VVD iets doen voor de studenten? Gaat de VVD iets doen aan de woningmarkt? Gaat de VVD iets doen om de als maar stijgende zorgkosten onder controle te brengen? Nee.... de VVD doet niets van dit alles... wat ze wel doen zijn bordjes langs de snelweg vervangen _O-
Ik ben helemaal voor afschaffing van de HRA, VVD heeft zich uit electoraal motief echter ingegraven. Verdient niet de schoonheidsprijs inderdaad. Dan de lastenverzwaring voor de lage en middeninkomens; prima mijns inziens. Met name voorstellen om bij een bijstandsuitkering naar het gezinsinkomen te kijken vind ik helemaal top. Geen overbodige subsidies.

Pijn in de portemonnee van de topinkomens is er al genoeg met een tarief van 52%, OZB enz. Het is altijd meer, meer en meer. Nivelleren is net zo min in het belang van jongeren.

Dat je met droge ogen zegt dat de VVD niets aan de staatsschuld doet vind ik echt dom. Ik ken geen partij die daar meer aan doet.

Verder is je post innerlijk tegenstrijdig; je klaagt over harde maatregelen aan de onder en middenkant, en vervolgens dat er niets gedaan wordt aan zorgkosten, terwijl juist dit kabinet die ter hand neemt, wat gezien het feit dat lage inkomens nou eenmaal meer kosten (brengen minder in het laatje) verhoudingsgewijs harder bij hun terechtkomen.

Voor de rest heb je niet echt een idee waar je over praat, gok ik.
Bis bis bis
  woensdag 2 maart 2011 @ 09:48:24 #185
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_93528783
quote:
3s.gif Op woensdag 2 maart 2011 09:45 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Och, en jij denkt dat een jongerenpartij straks geen leuke baantjes in de wacht zal slepen voor zichzelf, of jij denkt dat andere partijen op dit moment dat ook niet doen?

Noem ze maar op, van Balkenende tot Bos tot Zalm tot Rutte. Als je om die reden geen keuze gaat maken voor de VVD blijf dan maar helemaal thuis.
De VVD is een conservatieve partij voor rijke 55+ers. Kortzichtig en slecht voor Nederland
  woensdag 2 maart 2011 @ 09:49:04 #186
165633 eriksd
The grand facade...
pi_93528799
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 09:48 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

De VVD is een conservatieve partij voor rijke 55+ers. Kortzichtig en slecht voor Nederland
En alles aan de linkerkant heeft als uitgangspunt de allerzwaksten, de zieligheidsindustrie. Ik weet wel welke kant ik liever zie als uitgangspunt.
Bis bis bis
pi_93528809
Het enige wat de VVD doet is hakken met de botte bijl en maatregelen nemen om het plebs te plezieren. Neem bijvoorbeeld de bezuinigingen op subsidies. In principe niks mis mee, ware het niet dat het kabinet ondoordacht te werk gaat. Er is geen sprake van een visie, maar men heeft een rode markeerstift gepakt en een bedrag op de begroting doorgestreept. Dan de BTW-verhoging voor kunst en cultuur. Symboolpolitiek, enkel bedoeld om Henk en Ingrid te paaien. Het levert immers geen reet op.

Nee, we moeten onze vingers aflikken bij een verhoging van de max snelheid, de versoepeling van het rookverbod en de aanstelling van 500 animal cops. Intussen worden broodnodige besluiten naar voren geschoven met als gevolg dat de babyboomers worden ontzien. Bedankt rechts.
pi_93528840
quote:
3s.gif Op woensdag 2 maart 2011 09:45 schreef Voorschrift het volgende:

Precies... zie tegenwoordig nog maar eens een integere politicus te vinden, ze zijn er praktisch niet. Allemaal hebben ze zich laten corrumperen, daarom moet er een verlicht despoot opstaan die afrekent met het huidige stelsel w/
I'll sing you a lullaby.
  woensdag 2 maart 2011 @ 09:50:32 #189
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_93528842
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 09:49 schreef eriksd het volgende:

[..]

En alles aan de linkerkant heeft als uitgangspunt de allerzwaksten, de zieligheidsindustrie. Ik weet wel welke kant ik liever zie als uitgangspunt.
Dat is ook waar. Zij lobbyen ook.

Niet zo vreemd dat er veel mensen op een (idiote) protestpartij gaan stemmen. Ik ga emigreren naar Noorwegen of Zweden. Dat lijkt mij de beste oplossing.
  woensdag 2 maart 2011 @ 09:50:39 #190
165633 eriksd
The grand facade...
pi_93528847
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 09:45 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Uhm, men kan dankzij de VVD allang als ondernemer doormiddel van banksparen belastingvrij pensioen opbouwen. Dankzij de VVD zijn lijfrentes nu ook bij een bank onder te brengen. Enzovoorts.

En gezien het niveau van je post vraag ik mij af; waar baseer jij eigen je stem wel op? Blauwe ogen ofzo?
Bis bis bis
  woensdag 2 maart 2011 @ 09:52:44 #191
322645 Voorschrift
See if I care
pi_93528914
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 09:48 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

Nee, jouw post is kortzichtig en slecht voor Nederland, ook al zijn het voornamelijk rijke 55+'ers ze hebben wel de visie die nodig is dit land op de rails te krijgen, maar blijkbaar omdat ze rijk zijn en oud zijn kunnen ze dit land al niet meer helpen.

Ze dragen het land letterlijk op hun schouders, maar jij zet ze weg als kortzichtig. :')
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  woensdag 2 maart 2011 @ 09:57:13 #192
66444 Lord_Vetinari
pi_93529025
Even een goede post uit een ander topic citeren:

quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 09:19 schreef Chevalric het volgende:

[..]

Ik ben al tijden geen student meer, maar ik snap gewoon niet hoe VVD en CDA politici met droge ogen kunnen beweren dat ze een kenniseconomie willen en dan vervolgens de kwaliteit van het onderwijs afbreken. Ik wil graag dat mijn kind straks nog een fatsoenlijke opleiding krijgt en niet naar het buitenland hoeft uit te wijken daarvoor. En ik ben er van overtuigd dat een kenniseconomie de beste keuze is om te zorgen dat wij in de toekomst nog enige vorm van welvaart hebben. Kennis is namelijk duur, en daarmee kunnen wij er dus voor zorgen dat we een kleinere productieve bevolking nog voldoende kunnen verdienen als land om onszelf te kunnen onderhouden.
  woensdag 2 maart 2011 @ 09:57:24 #193
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_93529030
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 09:52 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Nee, jouw post is kortzichtig en slecht voor Nederland, ook al zijn het voornamelijk rijke 55+'ers ze hebben wel de visie die nodig is dit land op de rails te krijgen, maar blijkbaar omdat ze rijk zijn en oud zijn kunnen ze dit land al niet meer helpen.

Ze dragen het land letterlijk op hun schouders, maar jij zet ze weg als kortzichtig. :')
Ik ben niet links/rechts. Ik luister naar iedereen en lees heel erg veel.

Jij lijkt als een schaap achter de VVD aan te hollen, je preekt precies zo al die VVDers op TV.
  woensdag 2 maart 2011 @ 09:59:58 #194
322645 Voorschrift
See if I care
pi_93529094
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 09:57 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

Ik ben niet links/rechts. Ik luister naar iedereen en lees heel erg veel.

Jij lijkt als een schaap achter de VVD aan te hollen, je preekt precies zo al die VVDers op TV.
In dat geval lees je verkeerde media, of nog niet genoeg, of je begrijpt gewoon bar weinig van landsbestuur. Voorstellen doen voor een jongerenpartij en dan de VVD wegzetten spreekt namelijk niet echt in je voordeel qua inhoudelijke kennis van zaken.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_93529119
Gisteren een leuke discussie met iemand over een tegenstem. Job Cohen stond een paar maanden geleden op een studentbijeenkomst een verhaaltje te houden over hoe slecht het kabinet wel niet is. Dat 3000 euro collegegeld na 2 jaar langer studeren echt niet kan. Maar wat hij even vergeet te vertellen is dat zijn eigen partij pleitte voor het geheel afschaffen van de studiefinanciering, voor verhogen van het collegegeld, en een leenstelsel in wil stellen (o.a. hier meer info: http://www.studned.nl/341(...)g-studiefinanciering)

Lekker hypocriet, wees dan eerlijk en zeg dat je eigen partij het nog veel erger wil maken. En zo weer een potentiele PvdA stemmer geholpen met een betere keuze maken :)
  woensdag 2 maart 2011 @ 10:02:06 #196
165633 eriksd
The grand facade...
pi_93529147
Oh, ze wilden zelf het rugzakje voor speciaal onderwijs afschaffen, toen noemde men het gedurfd. Nu doet het kabinet exact hetzelfde en is het opeens in en inslecht.

PvdA :')
Bis bis bis
  woensdag 2 maart 2011 @ 10:02:17 #197
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_93529152
quote:
7s.gif Op woensdag 2 maart 2011 09:59 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

In dat geval lees je verkeerde media, of nog niet genoeg, of je begrijpt gewoon bar weinig van landsbestuur. Voorstellen doen voor een jongerenpartij en dan de VVD wegzetten spreekt namelijk niet echt in je voordeel qua inhoudelijke kennis van zaken.
Dat vind jij, Jij denkt alles beter te weten. Wat dat betreft ben je typisch VVD.

Elsevier lees ik ook hoor ;-)
  woensdag 2 maart 2011 @ 10:03:39 #198
337044 Brigada_Proletariata
Vsego Avant Garde!
pi_93529181

Zo, zij hebben er weer een stem bij.
Every time you shut your eyes they`ve got you where they want you...
  woensdag 2 maart 2011 @ 10:04:04 #199
322645 Voorschrift
See if I care
pi_93529195
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 10:02 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

Dat vind jij, Jij denkt alles beter te weten. Wat dat betreft ben je typisch VVD.

Elsevier lees ik ook hoor ;-)
De Elsevier preekt ook niet altijd de waarheid, maar dan nog snap ik niet waarom of jouw oplossing ligt in een nog niet opgerichte nieuwe partij voor jongeren? :?

Volgens mij zit Nederland daar helemaal niet op te wachten, op een stel onervaren 20'ers en 30'ers die pretenderen een land te kunnen runnen. Ik heb het dan liever in handen van een stel ex-professionals.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  woensdag 2 maart 2011 @ 10:07:22 #200
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_93529289
Wat een losers op Twitter zeg:

quote:
@@PVVbasher
Aanwijzing voor alle #PVV-stemmers: u stemt voor de coalitie. Dus op het stembiljet de #PVV, de #VVD EN het #CDA aankruisen! BELANGRIJK!!!!
Helaas veel retweets, maar niet doen uiteraard. Evenmin als het toevoegen van namen aan het stembiljet. Je stem zal anders ongeldig worden verklaard.
  woensdag 2 maart 2011 @ 10:08:11 #201
165633 eriksd
The grand facade...
pi_93529317
quote:
15s.gif Op woensdag 2 maart 2011 10:07 schreef TommyGun het volgende:

[..]

Helaas veel retweets, maar niet doen uiteraard. Evenmin als het toevoegen van namen aan het stembiljet. Je stem zal anders ongeldig worden verklaard.
Die grap haalde ik gister uit met links :D
Bis bis bis
  woensdag 2 maart 2011 @ 10:08:15 #202
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_93529320
Gestemd, hopelijk krijgt het Kabinet geen meerderheid in de Eerste Kamer. Waar ik vooralsnog vanuit ga.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  woensdag 2 maart 2011 @ 10:10:33 #203
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_93529375
quote:
15s.gif Op woensdag 2 maart 2011 10:07 schreef TommyGun het volgende:

[..]

De allersimpelste stemmen vaak PVV. Geert de grote redder....
  woensdag 2 maart 2011 @ 10:11:34 #204
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_93529398
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 10:10 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

De allersimpelste stemmen vaak PVV. Geert de grote redder....
Over generaliseren gesproken :')
  woensdag 2 maart 2011 @ 10:12:17 #205
165633 eriksd
The grand facade...
pi_93529420
Zo, ik ga de coalitie weer even aan een stem helpen
Bis bis bis
  woensdag 2 maart 2011 @ 10:13:01 #206
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_93529442
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 10:08 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Gestemd, hopelijk krijgt het Kabinet geen meerderheid in de Eerste Kamer. Waar ik vooralsnog vanuit ga.
En dan? Dan gebeurt er helemaal niets.....

Binnen 2 jaar is de staatsschuld dan 600 miljard... Wie mag dat gaan betalen?
  woensdag 2 maart 2011 @ 10:13:28 #207
165633 eriksd
The grand facade...
pi_93529454
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 10:13 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

Niet te kritisch worden hoor, hij is rechtenstudent!!
Bis bis bis
  woensdag 2 maart 2011 @ 10:13:34 #208
322645 Voorschrift
See if I care
pi_93529458
quote:
14s.gif Op woensdag 2 maart 2011 10:12 schreef eriksd het volgende:
Do us proud.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  woensdag 2 maart 2011 @ 10:14:17 #209
322645 Voorschrift
See if I care
pi_93529479
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 10:13 schreef eriksd het volgende:

[..]

Rechtenstudenten. :')
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_93529483
quote:

[..]

Of ons fijne minderheidskabinet kan steun gaan zoeken bij de oppositie. Dualisme enzo.
  woensdag 2 maart 2011 @ 10:15:01 #211
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_93529501
quote:
14s.gif Op woensdag 2 maart 2011 10:12 schreef eriksd het volgende:
_O_

Stem

VVD

OF

CDA

OF

PVV

*O*

Wie zit er nou te wachten op Belgische praktijken in Nederland?
  woensdag 2 maart 2011 @ 10:15:21 #212
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_93529512
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 10:13 schreef eriksd het volgende:

[..]

Daar hebben we onze faalhaas weer, verlof gekregen knul, van je begeleider.
  woensdag 2 maart 2011 @ 10:15:45 #213
322645 Voorschrift
See if I care
pi_93529528
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 10:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Of ons fijne minderheidskabinet kan steun gaan zoeken bij de oppositie. Dualisme enzo.
Ja, alsof iemand ook maar zin heeft haar eigen graf te gaan graven.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  woensdag 2 maart 2011 @ 10:16:59 #214
165633 eriksd
The grand facade...
pi_93529564
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 10:15 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Daar hebben we onze faalhaas weer, verlof gekregen knul, van je begeleider.
Je zin klopt weer niet. Probeer het nog eens. :D

quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 10:14 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Rechtenstudenten. :')
_O- :X
Bis bis bis
pi_93529608
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 10:15 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ja, alsof iemand ook maar zin heeft haar eigen graf te gaan graven.
Tsja, jammer dan. Overigens mogen de VVD en het CDA juist in een handjes knijpen met een minderheid in de EK. Dan kunnen zij zich eindelijk loswrikken uit de houdgreep van de Wilders.
  woensdag 2 maart 2011 @ 10:19:31 #216
322645 Voorschrift
See if I care
pi_93529649
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 10:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, jammer dan. Overigens mogen de VVD en het CDA juist in een handjes knijpen met een minderheid in de EK. Dan kunnen zij zich eindelijk loswrikken uit de houdgreep van de Wilders.
Wanneer dat gebeurt zie ik Rutte er nog liever de stekker er uit trekken, nieuwe verkiezingen en dan weer links op de donder geven. Ik heb geen zin aan 3.5 jaar te moeten doormodderen met een dwarsliggende jostiband in de Eerste Kamer die vastgeroest zitten aan dat socialistische gemekker.

Maar wat klaag ik ook, zo lang zit ik toch niet in dit land.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  woensdag 2 maart 2011 @ 10:20:06 #217
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_93529674
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 10:16 schreef eriksd het volgende:

[..]

Je zin klopt weer niet. Probeer het nog eens. :D

[..]

_O- :X
Knul, vraag je begeleider voor ondersteuning bij het lezen van zinnen. Maar goed: we wisten al van je gebreken af.
  woensdag 2 maart 2011 @ 10:20:38 #218
pi_93529690
quote:

[..]

De banken.
pi_93529701
quote:
3s.gif Op woensdag 2 maart 2011 10:19 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Wanneer dat gebeurt zie ik Rutte er nog liever de stekker er uit trekken, nieuwe verkiezingen en dan weer links op de donder geven. Ik heb geen zin aan 3.5 jaar te moeten doormodderen met een dwarsliggende jostiband in de Eerste Kamer die vastgeroest zitten aan dat socialistische gemekker.

Maar wat klaag ik ook, zo lang zit ik toch niet in dit land.
Het is volstrekt irrelevant wat jij liever hebt. Trouwens, wat is dan het nut van nieuwe verkiezingen? De Eerste Kamer verandert er niet door.
  woensdag 2 maart 2011 @ 10:21:40 #220
322645 Voorschrift
See if I care
pi_93529722
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 10:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het is volstrekt irrelevant wat jij liever hebt. Trouwens, wat is dan het nut van nieuwe verkiezingen? De Eerste Kamer verandert er niet door.
Uit pure hufterigheid het land tot stilstand brengen, als de bevolking dat zo graag wil dan kunnen ze 't krijgen, klote plebs met haar links.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_93529758
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 09:48 schreef eriksd het volgende:

Ik ben helemaal voor afschaffing van de HRA, VVD heeft zich uit electoraal motief echter ingegraven. Verdient niet de schoonheidsprijs inderdaad.
Zoiets staat imo gelijk aan verraad. Je steunt een bepaald principe wel of niet, juist de draaikonterij van partijen draagt er aan bij dat partijen geen duidelijke visie meer uitdragen. Als je dat strategie noemt ben je geen knip voor de neus waard.

quote:
Dan de lastenverzwaring voor de lage en middeninkomens; prima mijns inziens. Met name voorstellen om bij een bijstandsuitkering naar het gezinsinkomen te kijken vind ik helemaal top. Geen overbodige subsidies.
Juist die lastenverzwaring zorgt er voor dat er zoiets is als de 'armoedeval', je lost dit op door de lasten voor de lage en middeninkomens te verlagen zodat het weer loont om je eigen geld te gaan verdienen. Nu is het een pervers systeem wat veel mensen verleid om maar op hun gat te blijven zitten. De VVD wil een beleid voeren van bestraffen, ik denk niet dat dit werkt. Raar ook eigenlijk want de VVD weet toch ook wel dat je toppers moet belonen om te excelleren :')

quote:
Pijn in de portemonnee van de topinkomens is er al genoeg met een tarief van 52%, OZB enz. Het is altijd meer, meer en meer. Nivelleren is net zo min in het belang van jongeren.
Juist het verzwaren van de lasten voor de lage en midden inkomens is een destructieve vorm van nivellering. Er zijn meer mensen in deze inkomensgroep dan in de hogere inkomensgroepen. Alleen al vanuit dat oogpunt is het logisch dat je deze groep ontziet in belang van de vrije markt.

quote:
Dat je met droge ogen zegt dat de VVD niets aan de staatsschuld doet vind ik echt dom. Ik ken geen partij die daar meer aan doet.
Ja.. ja... vriendje Zalm die ooit het tekort terug bracht en vervolgens leiding is gaan geven aan het grootste subsidiemonster ooit _O-
Nee.... de VVD zie ik de staatsschuld ook niet terug brengen als dit ten koste gaat van de eigen achterban. Bezuinigen doen we bij de groepen die we niet tot onze achterban rekenen, we liegen ze wel voor tijdens de verkiezingen zodat ze ons wel electoraal ondersteunen. Met een beetje geluk trappen ze er telkens weer in en geven we de PvdA de schuld :D

quote:
Verder is je post innerlijk tegenstrijdig; je klaagt over harde maatregelen aan de onder en middenkant, en vervolgens dat er niets gedaan wordt aan zorgkosten, terwijl juist dit kabinet die ter hand neemt, wat gezien het feit dat lage inkomens nou eenmaal meer kosten (brengen minder in het laatje) verhoudingsgewijs harder bij hun terechtkomen.
Het idee achter verzekeren is dat je de kosten met zijn allen draagt. Hoogervorst (VVD) die verantwoordelijk is voor dit gedrocht van een zorgstelsel heeft de verzekeringsmarkt geliberaliseerd omdat dit beter zou zijn, maar ik vraag me af voor wie? De invoer van een eigen risico of je als verzekeraar richten op een specifieke doelgroep is misschien wel liberaal maar ondermijnt het solidariteitsbeginsel van het zorgstelsel.
Sommige zaken kun je beter socialiseren i.p.v. overlaten aan de vrije markt. Als banken falen dan lossen we dat immers toch ook met zijn allen op :')

quote:
Voor de rest heb je niet echt een idee waar je over praat, gok ik.
Altijd weer een mooie dooddoener ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door xenobinol op 02-03-2011 10:37:11 ]
I'll sing you a lullaby.
  woensdag 2 maart 2011 @ 10:23:07 #222
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_93529772
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 10:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je denk toch niet dat de VVD en het CDA de hypotheekrenteaftrek gaan opgeven? Dat is politieke zelfmoord. (binnen een paar jaar hebben ze geen keus meer, maar dat is wat anders)

We gaan honderden miljarden verliezen.....
  woensdag 2 maart 2011 @ 10:23:32 #223
165633 eriksd
The grand facade...
pi_93529787
Oh noes.
Bis bis bis
  woensdag 2 maart 2011 @ 10:23:53 #224
322645 Voorschrift
See if I care
pi_93529800
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 10:20 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Knul, vraag je begeleider voor ondersteuning bij het lezen van zinnen. Maar goed: we wisten al van je gebreken af.
Duik jij nou maar weer je wetboek in en klop jezelf weer eens op de schouder over wat voor een pijler van de samenleving je straks ook maar weer gaat vertegenwoordigen, hups. Wat moeten we immers zonder pro deo advocaten.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  woensdag 2 maart 2011 @ 10:24:32 #225
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_93529818
quote:
13s.gif Op woensdag 2 maart 2011 09:14 schreef Voorschrift het volgende:

Dat misbruik van een bepaalde regeling wordt bestraft en ingeperkt is heel wat anders dan zeggen dat de regeling maar afgeschaft moet worden.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_93529834
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 10:21 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Uit pure hufterigheid het land tot stilstand brengen, als de bevolking dat zo graag wil dan kunnen ze 't krijgen, klote plebs met haar links.
Oke.
  woensdag 2 maart 2011 @ 10:25:30 #227
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_93529854
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 10:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De banken.
Dat is links populisme en onzin. De banken gaan juist voor de hogere staatsschuld zorgen..
pi_93529866
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 09:52 schreef Voorschrift het volgende:

Laat me niet zo hard lachen _O-

Als ze visie en een vooruit ziende blik hadden gehad dan hadden ze een hoop vraagstukken aangepakt. Nee.... deze groep mensen wil vooral zichzelf verrijken en vooral hopen dat de welvaart hun tijd nog duurt.
I'll sing you a lullaby.
  woensdag 2 maart 2011 @ 10:27:09 #229
322645 Voorschrift
See if I care
pi_93529903
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 10:25 schreef xenobinol het volgende:

Nee.... deze groep mensen wil vooral zichzelf het land verrijken en vooral hopen dat de welvaart hun tijd nog duurt.
Dat heet perfect landsbestuur.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_93529985
quote:
14s.gif Op woensdag 2 maart 2011 10:15 schreef TommyGun het volgende:

Wie zit er nou te wachten op Belgische praktijken in Nederland?
Daarom moet dit minderheidskabinet ook gewoon naar huis toe en het bestuur overlaten aan een meerderheidskabinet w/
I'll sing you a lullaby.
  woensdag 2 maart 2011 @ 10:29:56 #231
pi_93530014
quote:
als de bevolking dat zo graag wil dan kunnen ze 't krijgen, klote plebs met haar links.
Precies, wraak op de bevolking die je je zin niet geeft. Je bent goed geïnstrueerd door de Republikeinen. Wanneer ga je vakbonden kapot maken?
pi_93530052
quote:

[..]

Dat zelfde verwijt maak ik al jaren richting het CDA, VVD en de PvdA :Y)
I'll sing you a lullaby.
  woensdag 2 maart 2011 @ 10:31:04 #233
165633 eriksd
The grand facade...
pi_93530059
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 10:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Precies, wraak op de bevolking die je je zin niet geeft. Je bent goed geïnstrueerd door de Republikeinen. Wanneer ga je vakbonden kapot maken?
Dat is een natuurlijk proces, komt wel goed.
Bis bis bis
  woensdag 2 maart 2011 @ 10:31:14 #234
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_93530069
quote:
2s.gif Op woensdag 2 maart 2011 10:23 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Duik jij nou maar weer je wetboek in en klop jezelf weer eens op de schouder over wat voor een pijler van de samenleving je straks ook maar weer gaat vertegenwoordigen, hups. Wat moeten we immers zonder pro deo advocaten.
Goed dat je inziet welke laag je van de samenleving vertegenwoordigd. Pro Deo is in het leven geroepen om mensen zoals jij, ook te voorzien van rechtsbijstand. Je zou er blij mee moeten zijn, jongen.
  woensdag 2 maart 2011 @ 10:33:01 #235
165633 eriksd
The grand facade...
pi_93530135
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 10:31 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Goed dat je inziet welke laag je van de samenleving vertegenwoordigd. Pro Deo is in het leven geroepen om mensen zoals jij, ook te voorzien van rechtsbijstand. Je zou er blij mee moeten zijn, jongen.
En blij dat wij ermee zijn :') Gelukkig wordt het een tikkeltje duurder zometeen.
Bis bis bis
  woensdag 2 maart 2011 @ 10:34:09 #236
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_93530178
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 10:27 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Dat heet een oligarchie creëren en klassenverschillen vergroten tot we uiteindelijk weer uitkomen bij het eeuwenoude gezegde: "Als je voor een dubbeltje geboren bent, word je nooit een kwartje."

Wat dat betreft is de VVD een oer-conservatieve partij :P
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_93530202
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 13:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee joh, dat is Thomas :) Als je een topic maakt nav zijn stukken, dan ontstaat er sowieso een verhit debat.
Wat een dramatisch slechte schrijven zeg. Waar heb je 'm vandaan gevist?
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  woensdag 2 maart 2011 @ 10:34:57 #238
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_93530209
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 10:33 schreef eriksd het volgende:

[..]

En blij dat wij ermee zijn :') Gelukkig wordt het een tikkeltje duurder zometeen.
U ben tegen een rechtstaat waar ieder individu het recht heeft op een adequate verdediging?
  woensdag 2 maart 2011 @ 10:36:48 #239
322645 Voorschrift
See if I care
pi_93530262
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 10:31 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Ik heb geen behoefte aan dergelijke rechtsbijstand, zaken die bij voorbaat al verloren worden door incompetentie van studenten die half luierend door hun rechtenstudie gingen maar zich wel heel wat voordoen hoef ik niet.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  woensdag 2 maart 2011 @ 10:36:53 #240
165633 eriksd
The grand facade...
pi_93530263
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 10:34 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

U ben tegen een rechtstaat waar ieder individu het recht heeft op een adequate verdediging?
Neuh, maar een onsje minder mag het ook wel hé. Die oververjuridisering van onze samenleving zie ik met lede ogen aan.
Bis bis bis
  woensdag 2 maart 2011 @ 10:37:43 #241
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_93530294
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 10:36 schreef eriksd het volgende:

[..]

Neuh, maar een onsje minder mag het ook wel hé. Die oververjuridisering van onze samenleving zie ik met lede ogen aan.
Je bent een goede vent ^O^ maar dit is wel absurd ;( ;(
  woensdag 2 maart 2011 @ 10:38:36 #242
322645 Voorschrift
See if I care
pi_93530320
quote:

[..]

Het juridische aspect is goed zoals het er ligt, de hele ophemeling van rechtenstudenten echter niet.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_93530327
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 10:27 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Total bull shit... in de VSA weten ze daar alles van _O-
I'll sing you a lullaby.
  woensdag 2 maart 2011 @ 10:38:59 #244
165633 eriksd
The grand facade...
pi_93530334
quote:
6s.gif Op woensdag 2 maart 2011 10:37 schreef betyar het volgende:

[..]

Je bent een goede vent ^O^ maar dit is wel absurd ;( ;(
Als ik zie hoe snel er een beroep wordt gedaan op rechtsbijstand in civiele zaken, of hoe snel men tegenwoordig voor de rechter moet verschijnen, nah. Ik weet niet of wij als samenleving niet wat meer moeten proberen tot wat minnelijke oplossingen te komen.

Ik geloof ook niet zo in keihard straffen.
Bis bis bis
  woensdag 2 maart 2011 @ 10:40:42 #245
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_93530370
quote:
7s.gif Op woensdag 2 maart 2011 10:36 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ik heb geen behoefte aan dergelijke rechtsbijstand, zaken die bij voorbaat al verloren worden door incompetentie van studenten die half luierend door hun rechtenstudie gingen maar zich wel heel wat voordoen hoef ik niet.
Simplistische mensen, met weinig tot geen relativering die daarnaast denken dat wetgeving over een vrije kader beschikt waarin men kan toveren, horen uberhaupt geen vergoeding te ontvangen voor rechtshulp. Scheelt de Staat kosten. Bij ondersteuning van persoonlijke- stompzinnige fouten
  woensdag 2 maart 2011 @ 10:41:02 #246
pi_93530376
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 10:31 schreef eriksd het volgende:

[..]

Het natuurlijke proces is begonnen in het MiddenOosten :Y
pi_93530383
quote:

[..]

Het alternatief is het opleggen van strenge regulering, want als je je geschillen niet meer aan de rechter kan voorleggen moeten mensen in bescherming genomen worden.
I'll sing you a lullaby.
pi_93530416
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 10:31 schreef eriksd het volgende:

[..]

In de VS heeft het ook zo lekker gewerkt.
  woensdag 2 maart 2011 @ 10:42:45 #249
165633 eriksd
The grand facade...
pi_93530423
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 10:41 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Het alternatief is het opleggen van strenge regulering, want als je je geschillen niet meer aan de rechter kan voorleggen moeten mensen in bescherming genomen worden.
Het alternatief is wat eerder in de richting van bemiddeling sturen. Neem nou een user op POL die enorm boos is op zijn buren vanwege een uitbouw. Dat wordt een eindeloze lijdensweg vol frustraties, voor beide partijen. Rechtsbijstand ziet het handenwrijvend aan en trekt zich na 2 jaar terug. Resultaat; alleen maar verliezers.

Wat mij betreft duw je deze partijen een beetje naar elkaar toe.
Bis bis bis
  woensdag 2 maart 2011 @ 10:42:48 #250
322645 Voorschrift
See if I care
pi_93530425
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 10:40 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Simplistische mensen, met weinig tot geen relativering die daarnaast denken dat wetgeving over een vrije kader beschikt waarin men kan toveren, horen uberhaupt geen vergoeding te ontvangen voor rechtshulp. Scheelt de Staat kosten. Bij ondersteuning van persoonlijke stompzinnige fouten.
Jullie zogenaamde intellectuele rechtenstudenten forceren jezelf in dat kader door nieuwe wetgevingen weigeren te hanteren of per definitie ver onder de gestelde maten te gaan zitten. Maar dat leer je waarschijnlijk niet op je Universiteit of Hogeschool, daar ben je natuurlijk "de pijler waar de samenleving op rust!"

Zolang je er zelf maar in gelooft jongen, zolang je er zelf maar in gelooft.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  woensdag 2 maart 2011 @ 10:42:57 #251
pi_93530433
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 10:38 schreef eriksd het volgende:

[..]

Als ik zie hoe snel er een beroep wordt gedaan op rechtsbijstand in civiele zaken, of hoe snel men tegenwoordig voor de rechter moet verschijnen, nah. Ik weet niet of wij als samenleving niet wat meer moeten proberen tot wat minnelijke oplossingen te komen.

Je kan beginnen met het afschaffen van platenmaatschappijen die misbruik maken van de wet om burgers te bestelen.
pi_93530436
quote:

[..]

Heb jij wel eens geprobeerd om tot een minnelijke oplossing te komen met een financiele dienstverlener _O-
Daarnaast is het betaalbaar kunnen procederen juist een mooie stok achter de deur om tot een minnelijke oplossing te komen, elke rechter kan je dat in twee minuten uitleggen.
I'll sing you a lullaby.
  woensdag 2 maart 2011 @ 10:43:23 #253
165633 eriksd
The grand facade...
pi_93530451
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 10:40 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Simplistische mensen, met weinig tot geen relativering die daarnaast denken dat wetgeving over een vrije kader beschikt waarin men kan toveren, horen uberhaupt geen vergoeding te ontvangen voor rechtshulp. Scheelt de Staat kosten. Bij ondersteuning van persoonlijke- stompzinnige fouten
Hoe is het eigenlijk met je studie?
Bis bis bis
  woensdag 2 maart 2011 @ 10:44:07 #254
322645 Voorschrift
See if I care
pi_93530478
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 10:43 schreef eriksd het volgende:

[..]

Hoe is het eigenlijk met je studie?
Gaat waarschijnlijk 3000 euro duurder worden voor hem.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  woensdag 2 maart 2011 @ 10:44:32 #255
165633 eriksd
The grand facade...
pi_93530493
quote:
6s.gif Op woensdag 2 maart 2011 10:44 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Gaat waarschijnlijk 3000 euro duurder worden voor hem.
Dat verklaart een hoop.
Bis bis bis
pi_93530522
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 10:42 schreef eriksd het volgende:

Het alternatief is wat eerder in de richting van bemiddeling sturen. Neem nou een user op POL die enorm boos is op zijn buren vanwege een uitbouw. Dat wordt een eindeloze lijdensweg vol frustraties, voor beide partijen. Rechtsbijstand ziet het handenwrijvend aan en trekt zich na 2 jaar terug. Resultaat; alleen maar verliezers.

Wat mij betreft duw je deze partijen een beetje naar elkaar toe.
Het lijkt mij dat er heel snel een gerechtelijke uitspraak kan komen over de legitimiteit van zo'n uitbouw. Juist daarom is er wetgeving. Dat mensen het niet eens zijn met de wetgeving... tja.. daar kan geen rechtsbijstand of wat dan ook aan veranderen :)
I'll sing you a lullaby.
  woensdag 2 maart 2011 @ 10:46:05 #257
322645 Voorschrift
See if I care
pi_93530546
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 10:44 schreef eriksd het volgende:

[..]

Dat verklaart een hoop.
Ja, dat pro deo werk zit er de eerste paar jaar niet in, dat wordt de bank afbetalen.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  woensdag 2 maart 2011 @ 10:47:41 #258
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_93530587
quote:

[..]

Dat ligt aan het huidige klimaat, mensen kunnen niet meer normaal met elkaar communiceren, denken alleen aan hun eigen en proberen andere de ogen uit te steken, het gras is altijd groener bij de buren.
Veel mensen kennen hun buren nog niet eens die zien ze nooit, behalve bij conflicten. Maar dan is het te laat.
pi_93530645
ik kies gewoon aan de hand van de programma's. hoe verfrissend anders!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 2 maart 2011 @ 10:49:36 #260
165633 eriksd
The grand facade...
pi_93530646
quote:
10s.gif Op woensdag 2 maart 2011 10:46 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ja, dat pro deo werk zit er de eerste paar jaar niet in, dat wordt de bank afbetalen.
Al die frustraties zijn dus best begrijpelijk, zie ik nu. Best flauw van ons om zo'n sociaal zwakkere te plagen :{w
Bis bis bis
  woensdag 2 maart 2011 @ 10:50:29 #261
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_93530674
Wat zijn die VVD-ers toch ziekelijk zwart/wit. Misschien hebben ze wel een rugzakje voor hun autisme nodig?
  woensdag 2 maart 2011 @ 10:50:39 #262
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_93530683
quote:
3s.gif Op woensdag 2 maart 2011 10:42 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Jullie zogenaamde intellectuele rechtenstudenten forceren jezelf in dat kader door nieuwe wetgevingen weigeren te hanteren of per definitie ver onder de gestelde maten te gaan zitten. Maar dat leer je waarschijnlijk niet op je Universiteit of Hogeschool, daar ben je natuurlijk "de pijler waar de samenleving op rust!"

Zolang je er zelf maar in gelooft jongen, zolang je er zelf maar in gelooft.
Termen als ''jullie'' en '''weigering nieuwe wetgeving te hanteren'' bevestigen je stompzinnigheid. Totaal geen materie en weet hebben over wat men typt, vervolgens verwijzingen maken zonder feitelijke onderbouwing met generaliserende trekken. Wellicht zou het volgen van onderwijs je goed doen,kun je in het vervolg werken aan argumentatie.
  woensdag 2 maart 2011 @ 10:51:15 #263
165633 eriksd
The grand facade...
pi_93530695
Voorschrift, hij gebruikt moeilijke woorden. Ik snap het niet. Kan jij het uitleggen?
Bis bis bis
  woensdag 2 maart 2011 @ 10:51:49 #264
322645 Voorschrift
See if I care
pi_93530710
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 10:49 schreef eriksd het volgende:

[..]

Al die frustraties zijn dus best begrijpelijk, zie ik nu. Best flauw van ons om zo'n sociaal zwakkere te plagen :{w
Inderdaad, en je zal maar al die prestigieuze "hij had 2 gram teveel wiet bij zich" zaken van nog meer sociaal zwakkeren met succes moeten verdedigen, wat moet Nederland toch zonder al deze mensen. Het is maar goed dat ze zelf weten dat ze belangrijk zijn, anders zouden wij het bijna vergeten.

Bij deze dus mijn excuses, rechtenstudenten en hun ego's: _O_ O+
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_93530724
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 10:51 schreef eriksd het volgende:
Voorschrift, hij gebruikt moeilijke woorden. Ik snap het niet. Kan jij het uitleggen?
Normaal blijven doen in mijn topic. Gewoon doen.
  woensdag 2 maart 2011 @ 10:52:42 #266
165633 eriksd
The grand facade...
pi_93530735
quote:
14s.gif Op woensdag 2 maart 2011 10:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Normaal blijven doen in mijn topic. Gewoon doen.
Sorry, sorry :P
Bis bis bis
  woensdag 2 maart 2011 @ 10:53:18 #267
322645 Voorschrift
See if I care
pi_93530754
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 10:50 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Termen als ''jullie'' en '''weigering nieuwe wetgeving te hanteren'' bevestigen je stompzinnigheid. Totaal geen materie en weet hebben over wat men typt, vervolgens verwijzingen maken zonder feitelijke onderbouw met generaliserende trekken. Wellicht zou het volgen van onderwijs je goed doen,kun je in het vervolg werken aan argumentatie.
Je hebt gelijk natuurlijk, hoe kon het ook anders.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_93530792
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 10:52 schreef eriksd het volgende:

[..]

Sorry, sorry :P
En vergeet niet tegen het kabinet te stemmen. Gewoon doen.
  woensdag 2 maart 2011 @ 10:56:01 #269
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_93530846
quote:
14s.gif Op woensdag 2 maart 2011 10:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En vergeet niet tegen het kabinet te stemmen. Gewoon doen.
Ik denk dat ik toch maar D66 ga stemmen, gelet op het programma in mijn provincie.
pi_93530889
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 10:56 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ik denk dat ik toch maar D66 ga stemmen, gelet op het programma in mijn provincie.
Dat is ook prima.
pi_93530908
Ik stem PVV. Gewoon, omdat het kan.
  woensdag 2 maart 2011 @ 11:00:06 #272
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_93530962
quote:
6s.gif Op woensdag 2 maart 2011 10:58 schreef Scorpie het volgende:
Ik mag hopen dat je wel even het programma hebt gelezen?

Of doe je zomaar een dotje?
pi_93530995
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 10:50 schreef Censuur-152 het volgende:
Wat zijn die VVD-ers toch ziekelijk zwart/wit. Misschien hebben ze wel een rugzakje voor hun autisme nodig?
Boehoe ;(
Porcupine Tee - Normal
  woensdag 2 maart 2011 @ 11:01:16 #274
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_93531001
quote:
verrassend _O-
pi_93531042
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 11:00 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat je wel even het programma hebt gelezen?

Of doe je zomaar een dotje?
Het programma lezen? Neem je me nou in de zeik ofzo? Alsof mensen vandaag stemmen omdat ze het programma goed vinden :')
  woensdag 2 maart 2011 @ 11:02:37 #276
pi_93531050
quote:
Haatzaaier :W

Doe je de groeten aan Ghaddafi?
pi_93531062
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 11:01 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

verrassend _O-
Ik hoop dat ze de ongewenste huurkneusbloggers ook aanpakken met straatcommando`s.
pi_93531084
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 11:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Haatzaaier :W

Doe je de groeten aan Ghaddafi?
Ik laat graag een verfrissende wind door wietgrotten waaien.
  woensdag 2 maart 2011 @ 11:04:26 #279
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_93531107
quote:
10s.gif Op woensdag 2 maart 2011 11:02 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het programma lezen? Neem je me nou in de zeik ofzo? Alsof mensen vandaag stemmen omdat ze het programma goed vinden :')
Dus je weet eigenlijk niet waarop je stemt?
  woensdag 2 maart 2011 @ 11:07:19 #280
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_93531209
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 10:49 schreef eriksd het volgende:

[..]

Apart, dat je nu zelfs ook in derde persoon over je eigen zwakbegaafdheid, met ons aan het delen bent.
  woensdag 2 maart 2011 @ 11:08:06 #281
165633 eriksd
The grand facade...
pi_93531236
Ik,plaats,overal,komma's.

,
Bis bis bis
pi_93531241
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 11:04 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dus je weet eigenlijk niet waarop je stemt?
Geld dat niet voor 98% van wat vandaag als stemvee gedwee naar de bus gaat?

hint; neem mijn PVV-statement niet te serieus
pi_93531286
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 11:08 schreef eriksd het volgende:

,
De studie, Rechten genaamd, kan men beter, laten omdopen, naar een, studie, voor het gebruik van, Komma`s, en Leestekens, teneinde lange, zinsnedes, te kunnen, construeren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2011 11:09:34 ]
  woensdag 2 maart 2011 @ 11:09:33 #284
322645 Voorschrift
See if I care
pi_93531294
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 11:08 schreef eriksd het volgende:

,
Dat, doen, alle, rechten, stu-, den-, ten, om, door, adempauzes, belangrijk, te, lijken, en, over, te komen, alsof, ze, serieus, menen, wat, ze, zeggen.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  woensdag 2 maart 2011 @ 11:10:19 #285
165633 eriksd
The grand facade...
pi_93531314
Net,als,Morgan,Freeman,
Bis bis bis
pi_93531344
quote:
10s.gif Op woensdag 2 maart 2011 11:09 schreef Scorpie het volgende:

[..]

De studie, Rechten genaamd, kan men beter, laten omdopen, naar een, studie, voor het gebruik van, Komma`s, en Leestekens, teneinde lange, zinsnedes, te kunnen, construeren.
Ze krijgen er regelmatig college van Van Agt.
  woensdag 2 maart 2011 @ 11:12:12 #287
322645 Voorschrift
See if I care
pi_93531377
Backfire.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  woensdag 2 maart 2011 @ 11:13:29 #288
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_93531416
quote:
10s.gif Op woensdag 2 maart 2011 11:09 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Dat, doen, alle, rechten, stu-, den-, ten, om, door, adempauzes, belangrijk, te, lijken, en, over, te komen, alsof, ze, serieus, menen, wat, ze, zeggen.
Zolang interpunctie gerechtvaardigd is is er niets mis mee. Maar als je niet de regels kent, zoals jij kan dat behoorlijk lastig zijn.
  woensdag 2 maart 2011 @ 11:14:26 #289
165633 eriksd
The grand facade...
pi_93531445
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 11:13 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Zolang interpunctie gerechtvaardigd is is er niets mis mee. Maar als je niet de regels kent, zoals jij kan dat behoorlijk lastig zijn.
En,weer,een,komma,op,de,verkeerde,plaats,de.punt.is.wel.goed.
Bis bis bis
  woensdag 2 maart 2011 @ 11:15:59 #290
322645 Voorschrift
See if I care
pi_93531497
quote:

[..]

Zoals jij,

niet, zoals jij.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  woensdag 2 maart 2011 @ 11:16:05 #291
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_93531501
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 11:14 schreef eriksd het volgende:

[..]

En,weer,een,komma,op,de,verkeerde,plaats,de.punt.is.wel.goed.
De komma staat correct. Verdiep je eens in de komma zou ik zeggen.
  woensdag 2 maart 2011 @ 11:16:36 #292
322645 Voorschrift
See if I care
pi_93531515
_O-

Rechten, het verziekt onze jeugd!
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_93531532
quote:

[..]

Zolang interpunctie gerechtvaardigd is is er niets mis mee. Maar als je niet de regels kent, zoals jij, kan dat behoorlijk lastig zijn.
Je was een komma vergeten. Geen dank.
  woensdag 2 maart 2011 @ 11:17:33 #294
165633 eriksd
The grand facade...
pi_93531551
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 11:16 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

De komma staat correct. Verdiep je eens in de komma zou ik zeggen.
Een zin zonder komma's! Het is ons gelukt jongens.
Bis bis bis
  woensdag 2 maart 2011 @ 11:17:51 #295
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_93531565
quote:
6s.gif Op woensdag 2 maart 2011 11:15 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Zoals jij,

niet, zoals jij.
Als men niet de regels kent EN zoals jij dan...
Is een bijzin. Klopt gewoon.
pi_93531570
Mmm.... de rechtse stemmers komen weer als echte grammar nazi's uit de hoek.... tja... hoe kan het ook anders ;)
I'll sing you a lullaby.
  woensdag 2 maart 2011 @ 11:18:51 #297
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_93531592
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 11:18 schreef xenobinol het volgende:
Mmm.... de rechtse stemmers komen weer als echte grammar nazi's uit de hoek.... tja... hoe kan het ook anders ;)
Grammatica, waar deze personen in falen. Zul je eigenlijk bedoelen. Ze beheersen de taal niet eens. Laat staan dat ze er opmerkingen over kunnen maken. Stupiditeit noemt men dat. Zonder degelijke onderbouwing. Maar dat is ook niveau op zichzelf.
pi_93531593
Met vrienden als Mark, Maxime en Geert heb je geen vijanden meer nodig w/
I'll sing you a lullaby.
  woensdag 2 maart 2011 @ 11:20:28 #299
165633 eriksd
The grand facade...
pi_93531646
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 11:18 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Grammatica, waar deze personen in falen. Zul je eigenlijk bedoelen. Ze beheersen de taal niet eens. Laat staan dat ze er opmerkingen over kunnen maken. Stupiditeit noemt men dat. Zonder degelijke onderbouwing.
Nu sla je weer door in het maken van korte zinnen met punten.
Bis bis bis
pi_93531661
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 11:18 schreef xenobinol het volgende:
Moet jij niet terug naar je Hypotheektopic?
pi_93531678
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 11:20 schreef eriksd het volgende:

[..]

Nu sla je weer door in het maken van korte zinnen met punten.
Misschien, hebben wij, hem, afgeleerd, teveel komma`s te, gebruiken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')