Duidelijk: Rutte I zuigt, laten we er zo snel mogelijk een eind aanmaken.quote:Wilt u de totale VVD?
De angst voor Wilders regeert.
Bij de komende Statenverkiezingen dreigt de VVD in een aantal provincies (met afstand) de grootste te worden, gevolgd door de PVV. Dat zal op één terrein op termijn rampzalig uitpakken: op dat van de ruimtelijke ordening, want daar zijn beide partijen twee handen op één buik.
Spilziek
Nederland is een vol land - mede als gevolg van de spilzieke manier waarop we met het landschap omgaan. De deregulering onder Paars heeft tot een totale verrommeling geleid: elke ambitieuze gemeente kreeg de ruimte voor zijn eigen halfleegstaande immense bedrijventerrein langs de snelweg. Wie nu van Amsterdam naar Arnhem rijdt, krijgt steeds minder open landschap te zien.
Als het aan rechts ligt, zet die verloedering door - het was meer dan symbolisch dat de VVD de 130 kilometer per uur tot een campagnespeerpunt heeft verheven, en trots is op de betiteling als 'asfaltpartij'. In Drenthe voert zij zelfs campagne onder het motto 'liever banen dan bomen'. Hoe plat wil je het hebben?
In de totale VVD-staat gaat geldverdienen boven alles, en wordt alles dus ook op zijn economisch rendement beoordeeld. Natuur en cultuur zijn niet 'rendabel' - dus in de klikobak ermee.
Onrendabelen
Geheel in die lijn liet staatssecretaris Paul de Krom zich al eens met een oog op de bijstand ontvallen dat het toch eigenlijk van de zotte is wanneer mensen de gemeenschap minder opleveren dan kosten. Zijn hakplannen in dit 'woud' zijn intussen uitgelekt. De onrendabelen, om de term van Marcel van Dam te gebruiken, moeten rendabel worden: voor iedereen die het financieel niet achter z'n ellebogen heeft is in een VVD-samenleving geen plaats.
Wajongers worden de markt opgegooid, wat in de praktijk betekent dat ze naar huis worden gestuurd, omdat ze op de markt, conform de Wet van De Krom, immers geen plek zullen vinden. Ook werkgevers vinden namelijk dat ze minder opleveren dan kosten.
Bolide
Geen bomen maar banen: hakken al die VVD-ers nu ook de bomen in hun eigen villatuin om, om zo banen in plaats van bomen te creëren? Dat zou dan in ieder geval wel zo consequent zijn, want het zorgt zeker voor werkgelegenheid. Te vrezen valt dat echter ze vooral in onze collectieve bomen de bijl willen zetten - de bomen van die kiezers die er zelf privé geen hebben omdat ze niet over een eigen tuin beschikken.
Bij de PVV is het nog erger: zij wil meer snelwegen en de overlast moet maar met extra geluidswallen worden opgelost. Autorijden dient tenslotte 'leuk' te blijven, indachtig al die tv-reclames waar je de nieuwste bolides soepel en ongestoord door de fraaiste landschappen ziet zoeven. Straks kunt U inderdaad fijn nog sneller van Amsterdam naar Arnhem, maar U beleeft er steeds minder plezier aan, want onderweg ziet U niets.
In combinatie met de wellust waarmee de staatssecretaris voor Boerenbelangen Henk Bleker het mes in de natuurgebieden wil zetten, dreigt nu een totale uitverkoop. Niet toevallig hebben Winsemius en Veerman, door de machtsbeluste Verhagen als mastodonten in de marge gedrukt, opgeroepen niet op hun eigen partijen te stemmen.
Inkapselpolitiek
Maar ook in figuurlijke zin maakt rechts momenteel veel stuk, en dat betreft Den Haag. Er begint systeem in te komen: het niets-aan-de-hand-gedrag van VVD en CDA als Wilders weer eens ontspoort.
PVV-er Machiel de Graaf sprak recent de verwachting uit dat zijn partij straks even gerespecteerd zal zijn als de anderen. Te vrezen valt dat hij gelijk heeft - met dank aan de 'inkapselpolitiek' met civilisatorisch einddoel die Frank de Grave voorstaat. De praktijk is dat niet de PVV geciviliseerd wordt, maar haar opvattingen als geciviliseerd gaan gelden, omdat VVD en CDA zich er steeds meer in hun feitelijk handelen naar richten.
Er wordt sinds jaar en dag door columnisten ter rechterzijde veel gejeremieerd over de linkse angst om moslims tegen te spreken. Maar momenteel hebben we vooral te maken met een regering die te bang is om Wilders tegen te spreken, omdat zij zich geheel van hem afhankelijk weet.
Excuses
Rutte die de PVV als een 'heel normale partij' betitelt, Kamp die 'geen problemen' met zijn standpunten heeft, Leers die stelt dat Wilders ook 'echt wel gevoel voor vluchtelingen heeft', en nu weer Bleker die na één kritische opmerking direct naar Verhagen wordt gecommandeerd om zijn excuses aan te bieden.
Intussen kan Wilders wel regelmatig verkondigen dat Opstelten of Leers er niets van bakt, zonder dat Rutte iets terug durft te zeggen. Hebben die lui nog enig eergevoel?
Er nog steeds van uitgaande dat CDA en VVD inhoudelijk niets van Wilder haatzaai- en tweedrachtpolitiek moeten hebben, is de conclusie onvermijdelijk: de angst regeert.
Er is recent honend gereageerd toen bleek dat een kwart van de bevolking denkt dat Wilders minister is, maar zo raar is die gedachte niet. De facto staat hij gewoon aan het hoofd van dit kabinet, waarbij het hem - indachtig voormalig KVP-leider Romme - weinig kan schelen welke jongeling nu weer even tijdelijk onder zijn leiding voor premier spelen mag.
[b]Slaven[/b
Het Nederlandse volk, aldus een hoge Engelse diplomaat in 1940 met een blik op de serviliteit van het kabinet-De Geer jegens Duitsland, verdient ook niet anders dan om tot slaven gemaakt te worden.
Rutte, Kamp, Leers, Bleker: reeds voor Wilders, die natuurlijk maar een fractie zo gevaarlijk is, zijn ze doodsbang. Dat heeft één voordeel. Doordat ze nu al hun mond niet open durven doen, weten we alvast wat we aan ze hebben als het er ooit écht op aan mocht komen.
Niets
Cool, dit bericht is aan god geschreven schijnbaarquote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:48 schreef KoosVogels het volgende:
[... maar U beleeft er steeds minder plezier aan, want onderweg ziet U niets ...]
Rutte waarschuwt kiezersquote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:49 schreef Revolution-NL het volgende:
Linksen die de provenciale staten verkiezingen kapen en misbruiken.
Mijn stem gaat naar de VVD
Dit dus. Je ziet meteen weer waar linksen toe instaat zijn als ze hun zin niet krijgenquote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:51 schreef AgLarrr het volgende:
Ja, laten we bij een regionale verkiezing vooral landelijke sentimenten de doorslag laten geven. Dat zal de bestuurlijke kwaliteit in ieder opzicht, maar van de regionale én landelijke bestuurslaag in het bijzonder, ongetwijfeld ten goede komen
Tsja, iets met pot en ketel, oogkleppen en weet ik het allemaal wat. Zie bovenstaande link.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:57 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dit dus. Je ziet meteen weer waar linksen toe instaat zijn als ze hun zin niet krijgen![]()
Van mij mag dit kabinet zijn regeer periode afmaken, ik heb er wel vertrouwen in
Je was vergeten dat Rutte, die als premier boven de partijen moet staan, opriep om op willekeurig welke rechtse partij te stemmen om het kabinet maar een meerderheid in de eerste kamer te geven? Je verontwaardiging is weer lekker selectief.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:49 schreef Revolution-NL het volgende:
Linksen die de provenciale staten verkiezingen kapen en misbruiken.
Mijn stem gaat naar de VVD
Dit soort dramaqueen gedrag op fok! ook altijdquote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:57 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dit dus. Je ziet meteen weer waar linksen toe instaat zijn als ze hun zin niet krijgen![]()
Van mij mag dit kabinet zijn regeer periode afmaken, ik heb er wel vertrouwen in
Ik vind het gebruik van 'toe instaat' echt geweldig in deze. Alsof er toch iets vreselijks is gebeurdquote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:58 schreef kingmob het volgende:
[..]
Dit soort dramaqueen gedrag op fok! ook altijd
Niet zo heel gek als linksen partijen dreigen met het feit dat ze ieder wetsvoorstel zullen blokkeren.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:57 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Je was vergeten dat Rutte, die als premier boven de partijen moet staan, opriep om op willekeurig welke rechtse partij te stemmen om het kabinet maar een meerderheid in de eerste kamer te geven? Je verontwaardiging is weer lekker selectief.
Boos, mwah, beetje meesmuilend lachend om te zien hoe het linkse bolwerk meer en meer afbrokkelt, en de frustraties van de linksen hier op FOK! zijn om te smullenquote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:56 schreef dotCommunism het volgende:
Prima column weer, zoals altijd. De boze reacties van de rechtsjes laten wel zien dat hij keer op keer de vinger precies op de zere plek weet te leggen.
Als het kabinet nou gewoon eens naar de oppositie luisterde en wat meer compromissen sloot, in plaats van met oogkleppen op en met een botte bijl de bezuinigingen erdoor jakkeren, dan kreeg je deze polarisatie niet tussen kabinet en oppositie en was het ook niet nodig om provinciale staten te mis/gebruiken voor de landelijke politiek.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:51 schreef AgLarrr het volgende:
Ja, laten we bij een regionale verkiezing vooral landelijke sentimenten de doorslag laten geven. Dat zal de bestuurlijke kwaliteit in ieder opzicht, maar van de regionale én landelijke bestuurslaag in het bijzonder, ongetwijfeld ten goede komen
Ja, en dat is precies wat links doet. Zij toetst de kwaliteit van de voorstellen. Dat is ook de reden dat Rutte zich zo zorgen maakt.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:00 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Niet zo heel gek als linksen partijen dreigen met het feit dat ze ieder wetsvoorstel zullen blokkeren.
Hiermee doen de linksen afbraak aan de eerste kamer. De eerste kamer is voor de toetsing van wetten op kwaliteit. Niet om een democratisch gekozen kabinet naar huis te sturen.
Praatjes vullen geen gaatjes. Maar hey, goed voor jou dat je vier jaar lang stilstand wilt, want dit kabinet kan en zal echt helemaal niks gaan presteren dankzij Wilders, behalve 130 rijden op de afsluitdijk natuurlijk.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:00 schreef waht het volgende:
Ik stem voor het kabinet. Volgens mij hebben de VVD en het CDA vaak genoeg gezegd wat hun standpunt is inzake bepaalde standpunten van Wilders.
Rutte maakt zich niet zo druk. Ook die fijne campagne van de Pvda is mooi onderuitgehaald, het beleid van links is ongunstiger dan dat van rechts.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, en dat is precies wat links doet. Zij toetst de kwaliteit van de voorstellen. Dat is ook de reden dat Rutte zich zo zorgen maakt.
En verdien je ook genoeg (als werknemer dan) om op de VVD te kunnen stemmen laten we zeggen vanaf ¤50.000 zou het rendabel kunnen zijn, voordelen zitten er voor Jan en Marietje Modaal (¤33.000) toch echt niet in bij de VVD. Nu niet en nooit niet.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:50 schreef HeatWave het volgende:
Nope, ik werk gewoon, denk zelf na en hou mijn handje niet op, VVD dus.
Stilstand? Heb je de afgelopen maanden het nieuws gelezen? Weet je wat "bezuinigingen" betekent?quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:02 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Praatjes vullen geen gaatjes. Maar hey, goed voor jou dat je vier jaar lang stilstand wilt, want dit kabinet kan en zal echt helemaal niks gaan presteren dankzij Wilders, behalve 130 rijden op de afsluitdijk natuurlijk.
PvdA vormt niet in haar eentje 'links'. En vooralsnog laten de peilingen een ander beeld zien.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:02 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Rutte maakt zich niet zo druk. Ook die fijne campagne van de Pvda is mooi onderuitgehaald, het beleid van links is ongunstiger dan dat van rechts.
Het gaat niet om links of rechts. Alle partijen maken zich hier schuldig aan. Het pijnlijke is: die landelijke focus is misleidend en zal mogelijk tot gevolg hebben dat mensen zich straks nog minder in hun (regionale) bestuurders herkennen.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:57 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ik zit ruim boven die grens jaquote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:02 schreef betyar het volgende:
[..]
En verdien je ook genoeg (als werknemer dan) om op de VVD te kunnen stemmen laten we zeggen vanaf ¤50.000 zou het rendabel kunnen zijn, voordelen zitten er voor Jan en Marietje Modaal (¤33.000) toch echt niet in bij de VVD. Nu niet en nooit niet.
Dat Rutte en Co. je dat willen laten geloven en je erin trapt tja, dat is weer een ander verhaal.
quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
We maken het kabinet kapot. Ook zonder verkiezingen. En de PVV is is een fascistische haatpartij die verboden moet worden want ze willen alle moslims dood hebben.
Gedeeltelijk mee eens. De eerste kamer is juist een mooi instrument om wetgeving te toetsen op degelijkheid. Zonder eerste kamer krijg je één grote populistische poppenkast.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:04 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Het gaat niet om links of rechts. Alle partijen maken zich hier schuldig aan. Het pijnlijke is: die landelijke focus misleidend en zal mogelijk tot gevolg hebben dat mensen zich straks nog minder in hun (regionale) bestuurder herkennen.
Politiek wordt steeds meer een emotioneel circus en zowel stemmers als politici dragen op die manier bij aan het uithollen van onze rechtsstaat.
Zegt ons revolutionairquote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:04 schreef Revolution-NL het volgende:
Volgens mij gaat het regenen morgen, goed nieuws want de blijven de lamlendige linksen thuis
Ja, ik ben niet gek, itt wat links altijd maar beweert over rechtsstemmende mensenquote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:06 schreef betyar het volgende:
[..]
Dan is het beter voor je om VVD te stemmen.
Feit is dat ik onder de VVD er niet op achteruit ga. Bij centrum linkse kabinetten is dit altijd wel het geval.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:02 schreef betyar het volgende:
[..]
En verdien je ook genoeg (als werknemer dan) om op de VVD te kunnen stemmen laten we zeggen vanaf ¤50.000 zou het rendabel kunnen zijn, voordelen zitten er voor Jan en Marietje Modaal (¤33.000) toch echt niet in bij de VVD. Nu niet en nooit niet.
Dat Rutte en Co. je dat willen laten geloven en je erin trapt tja, dat is weer een ander verhaal.
Wat een onzin. Politiek bestaat bij de gratie van enige mate van polarisatie.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:00 schreef splendor het volgende:
[..]
Als het kabinet nou gewoon eens naar de oppositie luisterde en wat meer compromissen sloot, in plaats van met oogkleppen op en met een botte bijl de bezuinigingen erdoor jakkeren, dan kreeg je deze polarisatie niet tussen kabinet en oppositie en was het ook niet nodig om provinciale staten te mis/gebruiken voor de landelijke politiek.
waarom kots je dan zo op 'linksen'? Die stemmen ook links omdat ze er dan zelf niet (al teveel) op achteruit gaan.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:07 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Feit is dat ik onder de VVD er niet op achteruit ga. Bij centrum linkse kabinetten is dit altijd wel het geval.
Daarom VVD
Weet niet hoor, maar ik stem niet links om mijn zogenaamde uitkering te redden. Ik verdien bovenmodaal maar stem links omdat de minima wat mij betreft niet mogen wegrotten.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:08 schreef splendor het volgende:
[..]
waarom kots je dan zo op 'linksen'? Die stemmen ook links omdat ze er dan zelf niet (al teveel) op achteruit gaan.
Nouwjah, gekaapt door links vind ik te eenzijdig. Gekaapt door landelijke politici. Ook Rutte is aan het flyeren.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:06 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Gedeeltelijk mee eens. De eerste kamer is juist een mooi instrument om wetgeving te toetsen op degelijkheid. Zonder eerste kamer krijg je één grote populistische poppenkast.
Ik vind het dan ook walgelijk dat deze verkiezingen gekaapt worden en dat links dreigt met het feit dat ze dit kabinet KOSTEN WAT HET KOST naar huis zullen sturen.
Afbreuk van de eerste kamer en het bestuur van ons land.
Valt me van je tegenquote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:09 schreef StarGazer het volgende:
Von der Dunk
Hoewel minder overtuigend dan anders, mijn stem gaat wederom naar de VVD.
Die doen het met een "ik ben zo sociaal en denk WEL aan anderen, jij egoistiche rechtsequote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:08 schreef splendor het volgende:
[..]
waarom kots je dan zo op 'linksen'? Die stemmen ook links omdat ze er dan zelf niet (al teveel) op achteruit gaan.
Enige mate ja, misschien moet je mijn post nog eens lezen, ik beweer nergens dat ze allemaal grote vriendjes moeten worden.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:08 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Wat een onzin. Politiek bestaat bij de gratie van enige mate van polarisatie.
Bovendien slaat je verwijt in die zin nergens op, omdat het tegenovergestelde net zo makkelijk gezegd kan worden: als de oppositie met een alternatieve visie zou komen, dan had het kabinet iets om naar te luisteren in plaats van alleen maar verongelijkt gezever aan te horen.
Als het puur uit eigen belang is waarom dan dat constante gezeik van de linkse gelederen op de "rechtse graaiers"? Dat is dan simpele hypocrisie.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:08 schreef splendor het volgende:
[..]
Ik dacht dat linksen altijd uit solidariteit en naasten liefden stemden niet uit eigen belang.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:08 schreef splendor het volgende:
[..]
je bent er idd ingetrapt, geeft niet, velen met jou hoorquote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:13 schreef Revolution-NL het volgende:
![]()
[..]
Ik dacht dat linksen altijd uit solidariteit en naasten liefden stemden niet uit eigen belang.
Mijn wereldbeeld
Onhandig geformuleerd, dat was niet generaliserend bedoeld. Dus ja, dat is ook hypocriet.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:12 schreef waht het volgende:
[..]
Als het puur uit eigen belang is waarom dan dat constante gezeik van de linkse gelederen op de "rechtse graaiers"? Dat is dan simpele hypocrisie.
76600. En ook al was het niet zo, dan had ik nog op VVD gestemd. Elke keer dat gekots op mensen die hun best doen (lees: hard werken) om meer te verdienen dan modaalquote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:02 schreef betyar het volgende:
[..]
Tja dat kan. Ik laat mijn partij, waar ik lid van ben, niet zonder meer vallen. Niet dat ik niet kritisch ben, maar dat hoeft niet te betekenen dat ik meteen op een andere partij ga stemmen. Ben niet overtuigd van de D66, en dan blijft er verder niks over.quote:
Ja, maar je hangt aan elkaar van de vooroordelen dus het is je vergeven.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:13 schreef Revolution-NL het volgende:
![]()
[..]
Ik dacht dat linksen altijd uit solidariteit en naasten liefden stemden niet uit eigen belang.
Mijn wereldbeeld
Mee eens, ik stem zelf D66. Alleen je argumentatie om de situatie te rechtvaardigen vind ik onzin.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:11 schreef splendor het volgende:
[..]
Enige mate ja, misschien moet je mijn post nog eens lezen, ik beweer nergens dat ze allemaal grote vriendjes moeten worden.
Wat betreft alternatieve visies.. er liggen een aantal prachtige alternatieven, kijk bijvoorbeeld eens naar D66.
Ja hoiquote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:04 schreef Tamashii het volgende:
Mensen die nu alsnog PVV of VVD stemmen..
Ik wil het ook niet rechtvaardigen, maar ik begrijp wel dát het gebeurt en het is ook te voorkomen door dit kabinet. Het kabinet gooit zo ook zijn eigen ruiten in. Door meer naar de oppositie te luisteren en ze geen groot blok te laten vormen, krijgen ze uiteindelijk veel meer gedaan.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:17 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Mee eens, ik stem zelf D66. Alleen je argumentatie om de situatie te rechtvaardigen vind ik onzin.
Het land staat stil, dat is mijn grootste bezwaar. Er wordt gesproken over daadkracht, maar die uit zich in de vorm van een snelheidsverhoging en een halfbakken versoepeling van het rookverbod. Dat is geen daadkracht, dat is symboolpolitiek. Dit kabinet duwt belangrijke hervormingen voor zich uit. Dat terwijl de VVD er talloze malen op heeft gehamerd dat de arbeidsmarkt en de woningmarkt moet worden hervormd. En ik ga ervan uit dat de VVD daar nog steeds naar streeft, maar helaas steekt de PVV daar een stokje voor.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:17 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Tja dat kan. Ik laat mijn partij, waar ik lid van ben, niet zonder meer vallen. Niet dat ik niet kritisch ben, maar dat hoeft niet te betekenen dat ik meteen op een andere partij ga stemmen. Ben niet overtuigd van de D66, en dan blijft er verder niks over.
Wat zal jij dan blij zijn na morgen, wanneer de maatregelen er eindelijk worden doorgejast. Ze wachten nu gewoon omdat ze de verkiezingen niet willen verliezen, en omdat het bekendmaken van hun plannen en maatregelen (en die doorberekeningen) koud op het dak zullen vallen van het grootste gros mensen.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het land staat stil, dat is mijn grootste bezwaar.
Beleid schrappen en simpelweg de kaasschaf ten hand nemen, noem ik geen maatregelen treffen. Ook jij weet dondersgoed dat het kabinet structurele oplossingen tegenhoudt. Bijvoorbeeld met betrekking tot het ontslagrecht, wat ik gisteren tegen je zei.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:24 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Wat zal jij dan blij zijn na morgen, wanneer de maatregelen er eindelijk worden doorgejast. Ze wachten nu gewoon omdat ze de verkiezingen niet willen verliezen, en omdat het bekendmaken van hun plannen en maatregelen (en die doorberekeningen) koud op het dak zullen vallen van het grootste gros mensen.
Wanneer wij als VVD en CDA straks de Eerste Kamer wel beheersen wordt het pas interessant de komende 3 jaar, heerlijk.
Nog wel ja, anders heb je straks het grootste gros mensen weer met petjes en vlaggetjes op de Dam staan, en dan verlies je de Provinciale Staten zeker.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Beleid schrappen en simpelweg de kaasschaf ten hand nemen, noem ik geen maatregelen treffen. Ook jij weet dondersgoed dat het kabinet structurele oplossingen tegenhoudt. Bijvoorbeeld met betrekking tot het ontslagrecht, wat ik gisteren tegen je zei.
Gaat niet gebeuren zolang Wilders het kabinet in zijn greep houdt.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:27 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nog wel ja, anders heb je straks het grootste gros mensen weer met petjes en vlaggetjes op de Dam staan, en dan verlies je de Provinciale Staten zeker.
Ze zijn gewoon strategisch aan het vooruitschuiven tot na morgen.
Dus ze zetten de goede plannen in de ijskast en proberen met slechte plannen de verkiezingen te winnen?quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:27 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nog wel ja, anders heb je straks het grootste gros mensen weer met petjes en vlaggetjes op de Dam staan, en dan verlies je de Provinciale Staten zeker.
Ze zijn gewoon strategisch aan het vooruitschuiven tot na morgen.
Ook die is wel te paaien, hij blijft in weze een VVD'er.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren zolang Wilders het kabinet in zijn greep houdt.
Ja, en Wilders weet ook dat hij Henk en Ingrid tegen zich in het harnas jaagt als hij mee gaat in de hervormingsplannen. Vooral de PVV-achterban pikt dat niet. Wilders is opportunist, geen idealist. Die zal niet buigen.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:29 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ook die is wel te paaien, hij blijft in weze een VVD'er.
Hij is alleen gedraaid om de Henk en Ingrids van de wereld achter zich aan te krijgen, en je moet toch wat doen om het gepeupel van de SP bij ze weg te snoepen. Nu word ik wel heel denigrerend, maar je snapt m'n punt.
Ik vind dat je beter "Henk en Ingrid" achter je kan proberen te krijgen als nederlandse partij. De PvdA doet hetzelfde (het zogenaamd domme deel van nederland paaien) alleen dan gewoon bij allochtonen.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:29 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ook die is wel te paaien, hij blijft in weze een VVD'er.
Hij is alleen gedraaid om de Henk en Ingrids van de wereld achter zich aan te krijgen, en je moet toch wat doen om het gepeupel van de SP bij ze weg te snoepen.
Ja maar wanneer je harde economische maatregelen gaat nemen die niet gebaseerd zijn op gelijkheid dan haken veel van die mensen ook alweer af, en daar zit Wilders nu met een probleem.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:31 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik vind dat je beter "Henk en Ingrid" achter je kan proberen te krijgen als nederlandse partij. De PvdA doet hetzelfde (het zogenaamd domme deel van nederland paaien) alleen dan gewoon bij allochtonen.
Ik stem links omdat ik tegen afbraak van sociale voorzieningen ben, tegen het in mijn ogen oneerlijke verdeling van de welvaart. Mensen die gewoon netjes werken ook de plantsoen medewerker dient goed betaald te worden. De loon verhoudingen zijn extreem scheef gegroeid en daar moet iets tegen gedaan worden.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:07 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, ik ben niet gek, itt wat links altijd maar beweert over rechtsstemmende mensen.
We zullen zien, ik gun hem die kans wel. Sowieso al meer dan dat ik meteen met het gepeupel meega en PvdA stem, moet er niet aan denken dat ik m'n stem verkwansel aan dergelijke partijen. Ik stem nog liever op een Kabinet dat met Wilders zit opgescheept dan iemand die het bij voorbaat al verneukt aan sociale cohesie die niet bestaat.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, en Wilders weet ook dat hij Henk en Ingrid tegen zich in het harnas jaagt als hij mee gaat in de hervormingsplannen. Vooral de PVV-achterban pikt dat niet. Wilders is opportunist, geen idealist. Die zal niet buigen.
En dat is de reden dat Wilders nooit akkoord zal gaan met ingrijpende hervormingen.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:32 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja maar wanneer je harde economische maatregelen gaat nemen die niet gebaseerd zijn op gelijkheid dan haken veel van die mensen ook alweer af, en daar zit Wilders nu met een probleem.
Kijk eens aan, en het klopt nog steeds.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:33 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik stem links PVV omdat ik tegen afbraak van sociale voorzieningen ben, tegen het in mijn ogen oneerlijke verdeling van de welvaart. Mensen die gewoon netjes werken ook de plantsoen medewerker dient goed betaald te worden. De loon verhoudingen zijn extreem scheef gegroeid en daar moet iets tegen gedaan worden.
Iedereen die werkt of niet kan werken verdient een goed leven.
Daar ben ik het helemaal mee eens, en in een rechtse samenleving is dat dan ook prima ingevuld. Er zijn alleen strengere eisen zodat de niet willenden een probleem hebbenquote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:33 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik stem links omdat ik tegen afbraak van sociale voorzieningen ben, tegen het in mijn ogen oneerlijke verdeling van de welvaart. Mensen die gewoon netjes werken ook de plantsoen medewerker dient goed betaald te worden. De loon verhoudingen zijn extreem scheef gegroeid en daar moet iets tegen gedaan worden.
Iedereen die werkt of niet kan werken verdient een goed leven.
Ach, hij heeft al zoveel beloften gebroken, dat kan er ook nog wel bij. Zolang hij maar blijft schreeuwen over Islam verdoezelt hij dat wel. De partij groeit namelijk nog steeds, terwijl ze in hun hele bestaansgeschiedenis nog niet zoveel beloften de deur uit hebben gezet.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En dat is de reden dat Wilders nooit akkoord zal gaan met ingrijpende hervormingen.
Nee hoor, de PVV of beter gezegd Wilders is en blijft een VVD'er deze man is een wolf in schaapskleren voor Henk en Ingrid, zijn enige obsessie is te proberen een halt toe te roepen aan een geloof. Voor de rest interesseert het hem geen zak en laat zo al zijn "sociale"punten vallen.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:34 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Kijk eens aan, en het klopt nog steeds.
PvdA schendt ‘erecode’ met kandidering grootverdiener Postemaquote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:37 schreef KoosVogels het volgende:
De lonen bij de overheid zijn scheef? Ooit gehoord van de Balkenende-norm?
Nu worden Henk en Ingrid zelfs door jou gebruikt als argument voor links, het moet niet gekker worden. Maar ach, we kunnen allemaal van elkaar leren. Hoewel je wel een sterk argument geeft voor het feit dat de PVV gewoon een semi-linkse partij is.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:38 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee hoor, de PVV of beter gezegd Wilders is en blijft een VVD'er deze man is een wolf in schaapskleren voor Henk en Ingrid, zijn enige obsessie is te proberen een halt toe te roepen aan een geloof. Voor de rest interesseert het hem geen zak en laat zo al zijn "sociale"punten vallen.
Oke, en nu? Ten eerste werkt de man niet in dienst van de overheid, daarnaast heb ik niets te schaften met de PvdA.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:38 schreef HeatWave het volgende:
[..]
PvdA schendt ‘erecode’ met kandidering grootverdiener Postema.
Nee , rechtse samenleving wil de sociale voorzieningen afbreken en mensen aan hun lot overlaten. Die willen echte loonslaven kweken en terug naar 1850quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:36 schreef HeatWave het volgende:
Daar ben ik het helemaal mee eens, en in een rechtse samenleving is dat dan ook prima ingevuld. Er zijn alleen strengere eisen zodat de niet willenden een probleem hebben.
Niet alleen daar, overal.quote:En dat de lonen scheef zijn klopt, kijk naar de lonen bij de goede doelen, de overheid, de linkse kunstprojecten etc.
Je bent partners in crime met hun verbonden in de sociaal-democratie.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:41 schreef KoosVogels het volgende:
Daarnaast heb ik niets te schaften met de PvdA.
nee, natuurlijk heb je er NU niets mee te schaften, het komt je ff niet uit, typischquote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oke, en nu? Ten eerste werkt de man niet in dienst van de overheid, daarnaast heb ik niets te schaften met de PvdA.
Moet ik VVD'ers ook aanspreken op het gedrag van een Eric Lucassen?quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:42 schreef HeatWave het volgende:
[..]
nee, natuurlijk heb je er NU niets mee te schaften, het komt je ff niet uit, typisch.
Natuurlijk zijn die economisch links, ze geven alleen de buitenlanders de schuld. Mensen die werden geïnterviewd in zo'n gehucht in Gelderland ergens meen ik, die mensen zijn zo links en racistisch als de pest, prima PVV volk.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:39 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nu worden Henk en Ingrid zelfs door jou gebruikt als argument voor links, het moet niet gekker worden. Maar ach, we kunnen allemaal van elkaar leren. Hoewel je wel een sterk argument geeft voor het feit dat de PVV gewoon een semi-linkse partij is.
Rutte zei het gister ook al in P&W, de SP en PVV zijn collegae.
Ja leuk, zo kan ik ook redeneren dat jij een partner bent van de SGP, omdat die niet onwelwillend staan tegenover het kabinet.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:42 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Je bent partners in crime met hun verbonden in de sociaal-democratie.
Ze worden niet genaaid door de PVV, integendeel zelfs. De VVD stemmers die de PVV heeft weggesnoept, die worden pas genaaid. Overigens wij nu ook als VVD'ers, omdat het gedoogakkoord (wat een gedrocht) rechtse economische hervormingen op dit moment tegenwerkt.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:46 schreef betyar het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn die economisch links, ze geven alleen de buitenlanders de schuld. Mensen die werden geïnterviewd in zo'n gehucht in Gelderland ergens meen ik, die mensen zijn zo links en racistisch als de pest, prima PVV volk.
Dat ze worden genaaid door de PVV en hun sociale leventjes verder zien afbrokkelen daar staan ze niet bij stil.
Ik ben het met sommige dingen ook wel eens met de SGP, is dat verkeerd ofzo?quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:46 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Ja leuk, zo kan ik ook redeneren dat jij een partner bent van de SGP, omdat die niet onwelwillend staan tegenover het kabinet.
Mensen zijn lid van een partij, niet van de oppositie als geheel. Zeker niet in stelsel met 10 partijen.
quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:42 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee , rechtse samenleving wil de sociale voorzieningen afbreken en mensen aan hun lot overlaten. Die willen echte loonslaven kweken en terug naar 1850
[..]
Niet alleen daar, overal.
Dat was privegedrag, niets met de politiek an sich, of de gedragingen mbt afspraken etc te maken.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Moet ik VVD'ers ook aanspreken op het gedrag van een Eric Lucassen?
Jij vindt ook dat de winkels op zondag dicht moeten blijven?quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:48 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik ben het met sommige dingen ook wel eens met de SGP, is dat verkeerd ofzo?
"Sommige dingen", het staat er toch echt.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij vindt ook dat de winkels op zondag dicht moeten blijven?
Dit is ook privegedrag. Of moet elke PvdA'er aangeven wat hij of zij verdient?quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:49 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat was privegedrag, niets met de politiek an sich, of de gedragingen mbt afspraken etc te maken.
Jij wilt ook dat homo's geweigerd worden christelijke scholen? Jij wilt ook dat abortus illegaal wordt?quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:50 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
"Sommige dingen", het staat er toch echt.
En nee, ik ben voor een 24/7 maatschappij.
Elke PvdAer moet in ieder geval niet te veel verdienen. Zo'n Wouter Bos bijvoorbeeld, die moet minstens 90% van zijn nettoloon naar Afrika overboeken.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit is ook privegedrag. Of moet elke PvdA'er aangeven wat hij of zij verdient?
Scholen mogen hun eigen beleid voeren; ja.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij wilt ook dat homo's geweigerd worden christelijke scholen? Jij wilt ook dat abortus illegaal wordt?
Ik zie een tegenstrijd in je post. Bush in je avatar en abortus geen probleem vindenquote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:52 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Scholen mogen hun eigen beleid voeren; ja.
Abortus vind ik dan wel weer geen probleem.
Maar volgens mij is dit weer off-topic van jewelste.
Dat kan ik je geruststellen: dat willen ze zeker niet. Iedereen die niet geschikt is om te werken krijgt een uitkering waar een bevredigend leven mee mogelijk is. Arbeidsongeschikten zijn geen vijand van rechtse partijen, het zijn juist de enigen die onder alle omstandigheden recht hebben op een uitkering.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:42 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee , rechtse samenleving wil de sociale voorzieningen afbreken en mensen aan hun lot overlaten. Die willen echte loonslaven kweken en terug naar 1850
Dat vind ik persoonlijk, als een ander er op tegen is haar embryo te verwijderen dan mag dat van mij. Ik vind alleen dat ik baas ben over eigen lichaam, en derhalve abortus ook een keuze moet zijn voor mij. Ik ben dan wel geen vrouw, maar goed, zo zie ik het dan maar. Het individu is belangrijker in deze dan de staat.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik zie een tegenstrijd in je post. Bush in je avatar en abortus geen probleem vinden
Wel als je afspreekt dat iemand die zoveel verdient niet bij je organisatie past.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit is ook privegedrag. Of moet elke PvdA'er aangeven wat hij of zij verdient?
Ik heb niet gezegd dat ik er tegen was hoor. Integendeel. Baas over eigen lijf.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 12:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat vind ik persoonlijk, als een ander er op tegen is haar embryo te verwijderen dan mag dat van mij. Ik vind alleen dat ik baas ben over eigen lichaam, en derhalve abortus ook een keuze moet zijn voor mij. Ik ben dan wel geen vrouw, maar goed, zo zie ik het dan maar. Het individu is belangrijker in deze dan de staat.
Ik blijf me afvragen wat links als geheel daarmee heeft te maken? Verder blijft het een misstap van de persoon in kwestie, niet van de partij.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 12:00 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wel als je afspreekt dat iemand die zoveel verdient niet bij je organisatie past..
Exact.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 12:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik heb niet gezegd dat ik er tegen was hoor. Integendeel. Baas over eigen lijf.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |