Ja, maar je hangt aan elkaar van de vooroordelen dus het is je vergeven.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:13 schreef Revolution-NL het volgende:
![]()
[..]
Ik dacht dat linksen altijd uit solidariteit en naasten liefden stemden niet uit eigen belang.
Mijn wereldbeeld
Mee eens, ik stem zelf D66. Alleen je argumentatie om de situatie te rechtvaardigen vind ik onzin.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:11 schreef splendor het volgende:
[..]
Enige mate ja, misschien moet je mijn post nog eens lezen, ik beweer nergens dat ze allemaal grote vriendjes moeten worden.
Wat betreft alternatieve visies.. er liggen een aantal prachtige alternatieven, kijk bijvoorbeeld eens naar D66.
Ja hoiquote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:04 schreef Tamashii het volgende:
Mensen die nu alsnog PVV of VVD stemmen..
Ik wil het ook niet rechtvaardigen, maar ik begrijp wel dát het gebeurt en het is ook te voorkomen door dit kabinet. Het kabinet gooit zo ook zijn eigen ruiten in. Door meer naar de oppositie te luisteren en ze geen groot blok te laten vormen, krijgen ze uiteindelijk veel meer gedaan.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:17 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Mee eens, ik stem zelf D66. Alleen je argumentatie om de situatie te rechtvaardigen vind ik onzin.
Het land staat stil, dat is mijn grootste bezwaar. Er wordt gesproken over daadkracht, maar die uit zich in de vorm van een snelheidsverhoging en een halfbakken versoepeling van het rookverbod. Dat is geen daadkracht, dat is symboolpolitiek. Dit kabinet duwt belangrijke hervormingen voor zich uit. Dat terwijl de VVD er talloze malen op heeft gehamerd dat de arbeidsmarkt en de woningmarkt moet worden hervormd. En ik ga ervan uit dat de VVD daar nog steeds naar streeft, maar helaas steekt de PVV daar een stokje voor.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:17 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Tja dat kan. Ik laat mijn partij, waar ik lid van ben, niet zonder meer vallen. Niet dat ik niet kritisch ben, maar dat hoeft niet te betekenen dat ik meteen op een andere partij ga stemmen. Ben niet overtuigd van de D66, en dan blijft er verder niks over.
Wat zal jij dan blij zijn na morgen, wanneer de maatregelen er eindelijk worden doorgejast. Ze wachten nu gewoon omdat ze de verkiezingen niet willen verliezen, en omdat het bekendmaken van hun plannen en maatregelen (en die doorberekeningen) koud op het dak zullen vallen van het grootste gros mensen.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het land staat stil, dat is mijn grootste bezwaar.
Beleid schrappen en simpelweg de kaasschaf ten hand nemen, noem ik geen maatregelen treffen. Ook jij weet dondersgoed dat het kabinet structurele oplossingen tegenhoudt. Bijvoorbeeld met betrekking tot het ontslagrecht, wat ik gisteren tegen je zei.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:24 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Wat zal jij dan blij zijn na morgen, wanneer de maatregelen er eindelijk worden doorgejast. Ze wachten nu gewoon omdat ze de verkiezingen niet willen verliezen, en omdat het bekendmaken van hun plannen en maatregelen (en die doorberekeningen) koud op het dak zullen vallen van het grootste gros mensen.
Wanneer wij als VVD en CDA straks de Eerste Kamer wel beheersen wordt het pas interessant de komende 3 jaar, heerlijk.
Nog wel ja, anders heb je straks het grootste gros mensen weer met petjes en vlaggetjes op de Dam staan, en dan verlies je de Provinciale Staten zeker.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Beleid schrappen en simpelweg de kaasschaf ten hand nemen, noem ik geen maatregelen treffen. Ook jij weet dondersgoed dat het kabinet structurele oplossingen tegenhoudt. Bijvoorbeeld met betrekking tot het ontslagrecht, wat ik gisteren tegen je zei.
Gaat niet gebeuren zolang Wilders het kabinet in zijn greep houdt.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:27 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nog wel ja, anders heb je straks het grootste gros mensen weer met petjes en vlaggetjes op de Dam staan, en dan verlies je de Provinciale Staten zeker.
Ze zijn gewoon strategisch aan het vooruitschuiven tot na morgen.
Dus ze zetten de goede plannen in de ijskast en proberen met slechte plannen de verkiezingen te winnen?quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:27 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nog wel ja, anders heb je straks het grootste gros mensen weer met petjes en vlaggetjes op de Dam staan, en dan verlies je de Provinciale Staten zeker.
Ze zijn gewoon strategisch aan het vooruitschuiven tot na morgen.
Ook die is wel te paaien, hij blijft in weze een VVD'er.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren zolang Wilders het kabinet in zijn greep houdt.
Ja, en Wilders weet ook dat hij Henk en Ingrid tegen zich in het harnas jaagt als hij mee gaat in de hervormingsplannen. Vooral de PVV-achterban pikt dat niet. Wilders is opportunist, geen idealist. Die zal niet buigen.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:29 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ook die is wel te paaien, hij blijft in weze een VVD'er.
Hij is alleen gedraaid om de Henk en Ingrids van de wereld achter zich aan te krijgen, en je moet toch wat doen om het gepeupel van de SP bij ze weg te snoepen. Nu word ik wel heel denigrerend, maar je snapt m'n punt.
Ik vind dat je beter "Henk en Ingrid" achter je kan proberen te krijgen als nederlandse partij. De PvdA doet hetzelfde (het zogenaamd domme deel van nederland paaien) alleen dan gewoon bij allochtonen.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:29 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ook die is wel te paaien, hij blijft in weze een VVD'er.
Hij is alleen gedraaid om de Henk en Ingrids van de wereld achter zich aan te krijgen, en je moet toch wat doen om het gepeupel van de SP bij ze weg te snoepen.
Ja maar wanneer je harde economische maatregelen gaat nemen die niet gebaseerd zijn op gelijkheid dan haken veel van die mensen ook alweer af, en daar zit Wilders nu met een probleem.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:31 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik vind dat je beter "Henk en Ingrid" achter je kan proberen te krijgen als nederlandse partij. De PvdA doet hetzelfde (het zogenaamd domme deel van nederland paaien) alleen dan gewoon bij allochtonen.
Ik stem links omdat ik tegen afbraak van sociale voorzieningen ben, tegen het in mijn ogen oneerlijke verdeling van de welvaart. Mensen die gewoon netjes werken ook de plantsoen medewerker dient goed betaald te worden. De loon verhoudingen zijn extreem scheef gegroeid en daar moet iets tegen gedaan worden.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:07 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, ik ben niet gek, itt wat links altijd maar beweert over rechtsstemmende mensen.
We zullen zien, ik gun hem die kans wel. Sowieso al meer dan dat ik meteen met het gepeupel meega en PvdA stem, moet er niet aan denken dat ik m'n stem verkwansel aan dergelijke partijen. Ik stem nog liever op een Kabinet dat met Wilders zit opgescheept dan iemand die het bij voorbaat al verneukt aan sociale cohesie die niet bestaat.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, en Wilders weet ook dat hij Henk en Ingrid tegen zich in het harnas jaagt als hij mee gaat in de hervormingsplannen. Vooral de PVV-achterban pikt dat niet. Wilders is opportunist, geen idealist. Die zal niet buigen.
En dat is de reden dat Wilders nooit akkoord zal gaan met ingrijpende hervormingen.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:32 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja maar wanneer je harde economische maatregelen gaat nemen die niet gebaseerd zijn op gelijkheid dan haken veel van die mensen ook alweer af, en daar zit Wilders nu met een probleem.
Kijk eens aan, en het klopt nog steeds.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:33 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik stem links PVV omdat ik tegen afbraak van sociale voorzieningen ben, tegen het in mijn ogen oneerlijke verdeling van de welvaart. Mensen die gewoon netjes werken ook de plantsoen medewerker dient goed betaald te worden. De loon verhoudingen zijn extreem scheef gegroeid en daar moet iets tegen gedaan worden.
Iedereen die werkt of niet kan werken verdient een goed leven.
Daar ben ik het helemaal mee eens, en in een rechtse samenleving is dat dan ook prima ingevuld. Er zijn alleen strengere eisen zodat de niet willenden een probleem hebbenquote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:33 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik stem links omdat ik tegen afbraak van sociale voorzieningen ben, tegen het in mijn ogen oneerlijke verdeling van de welvaart. Mensen die gewoon netjes werken ook de plantsoen medewerker dient goed betaald te worden. De loon verhoudingen zijn extreem scheef gegroeid en daar moet iets tegen gedaan worden.
Iedereen die werkt of niet kan werken verdient een goed leven.
Ach, hij heeft al zoveel beloften gebroken, dat kan er ook nog wel bij. Zolang hij maar blijft schreeuwen over Islam verdoezelt hij dat wel. De partij groeit namelijk nog steeds, terwijl ze in hun hele bestaansgeschiedenis nog niet zoveel beloften de deur uit hebben gezet.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En dat is de reden dat Wilders nooit akkoord zal gaan met ingrijpende hervormingen.
Nee hoor, de PVV of beter gezegd Wilders is en blijft een VVD'er deze man is een wolf in schaapskleren voor Henk en Ingrid, zijn enige obsessie is te proberen een halt toe te roepen aan een geloof. Voor de rest interesseert het hem geen zak en laat zo al zijn "sociale"punten vallen.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:34 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Kijk eens aan, en het klopt nog steeds.
PvdA schendt ‘erecode’ met kandidering grootverdiener Postemaquote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:37 schreef KoosVogels het volgende:
De lonen bij de overheid zijn scheef? Ooit gehoord van de Balkenende-norm?
Nu worden Henk en Ingrid zelfs door jou gebruikt als argument voor links, het moet niet gekker worden. Maar ach, we kunnen allemaal van elkaar leren. Hoewel je wel een sterk argument geeft voor het feit dat de PVV gewoon een semi-linkse partij is.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:38 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee hoor, de PVV of beter gezegd Wilders is en blijft een VVD'er deze man is een wolf in schaapskleren voor Henk en Ingrid, zijn enige obsessie is te proberen een halt toe te roepen aan een geloof. Voor de rest interesseert het hem geen zak en laat zo al zijn "sociale"punten vallen.
Oke, en nu? Ten eerste werkt de man niet in dienst van de overheid, daarnaast heb ik niets te schaften met de PvdA.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:38 schreef HeatWave het volgende:
[..]
PvdA schendt ‘erecode’ met kandidering grootverdiener Postema.
Nee , rechtse samenleving wil de sociale voorzieningen afbreken en mensen aan hun lot overlaten. Die willen echte loonslaven kweken en terug naar 1850quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:36 schreef HeatWave het volgende:
Daar ben ik het helemaal mee eens, en in een rechtse samenleving is dat dan ook prima ingevuld. Er zijn alleen strengere eisen zodat de niet willenden een probleem hebben.
Niet alleen daar, overal.quote:En dat de lonen scheef zijn klopt, kijk naar de lonen bij de goede doelen, de overheid, de linkse kunstprojecten etc.
Je bent partners in crime met hun verbonden in de sociaal-democratie.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:41 schreef KoosVogels het volgende:
Daarnaast heb ik niets te schaften met de PvdA.
nee, natuurlijk heb je er NU niets mee te schaften, het komt je ff niet uit, typischquote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oke, en nu? Ten eerste werkt de man niet in dienst van de overheid, daarnaast heb ik niets te schaften met de PvdA.
Moet ik VVD'ers ook aanspreken op het gedrag van een Eric Lucassen?quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:42 schreef HeatWave het volgende:
[..]
nee, natuurlijk heb je er NU niets mee te schaften, het komt je ff niet uit, typisch.
Natuurlijk zijn die economisch links, ze geven alleen de buitenlanders de schuld. Mensen die werden geïnterviewd in zo'n gehucht in Gelderland ergens meen ik, die mensen zijn zo links en racistisch als de pest, prima PVV volk.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:39 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nu worden Henk en Ingrid zelfs door jou gebruikt als argument voor links, het moet niet gekker worden. Maar ach, we kunnen allemaal van elkaar leren. Hoewel je wel een sterk argument geeft voor het feit dat de PVV gewoon een semi-linkse partij is.
Rutte zei het gister ook al in P&W, de SP en PVV zijn collegae.
Ja leuk, zo kan ik ook redeneren dat jij een partner bent van de SGP, omdat die niet onwelwillend staan tegenover het kabinet.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:42 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Je bent partners in crime met hun verbonden in de sociaal-democratie.
Ze worden niet genaaid door de PVV, integendeel zelfs. De VVD stemmers die de PVV heeft weggesnoept, die worden pas genaaid. Overigens wij nu ook als VVD'ers, omdat het gedoogakkoord (wat een gedrocht) rechtse economische hervormingen op dit moment tegenwerkt.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:46 schreef betyar het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn die economisch links, ze geven alleen de buitenlanders de schuld. Mensen die werden geïnterviewd in zo'n gehucht in Gelderland ergens meen ik, die mensen zijn zo links en racistisch als de pest, prima PVV volk.
Dat ze worden genaaid door de PVV en hun sociale leventjes verder zien afbrokkelen daar staan ze niet bij stil.
Ik ben het met sommige dingen ook wel eens met de SGP, is dat verkeerd ofzo?quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:46 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Ja leuk, zo kan ik ook redeneren dat jij een partner bent van de SGP, omdat die niet onwelwillend staan tegenover het kabinet.
Mensen zijn lid van een partij, niet van de oppositie als geheel. Zeker niet in stelsel met 10 partijen.
quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:42 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee , rechtse samenleving wil de sociale voorzieningen afbreken en mensen aan hun lot overlaten. Die willen echte loonslaven kweken en terug naar 1850
[..]
Niet alleen daar, overal.
Dat was privegedrag, niets met de politiek an sich, of de gedragingen mbt afspraken etc te maken.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Moet ik VVD'ers ook aanspreken op het gedrag van een Eric Lucassen?
Jij vindt ook dat de winkels op zondag dicht moeten blijven?quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:48 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik ben het met sommige dingen ook wel eens met de SGP, is dat verkeerd ofzo?
"Sommige dingen", het staat er toch echt.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij vindt ook dat de winkels op zondag dicht moeten blijven?
Dit is ook privegedrag. Of moet elke PvdA'er aangeven wat hij of zij verdient?quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:49 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat was privegedrag, niets met de politiek an sich, of de gedragingen mbt afspraken etc te maken.
Jij wilt ook dat homo's geweigerd worden christelijke scholen? Jij wilt ook dat abortus illegaal wordt?quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:50 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
"Sommige dingen", het staat er toch echt.
En nee, ik ben voor een 24/7 maatschappij.
Elke PvdAer moet in ieder geval niet te veel verdienen. Zo'n Wouter Bos bijvoorbeeld, die moet minstens 90% van zijn nettoloon naar Afrika overboeken.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit is ook privegedrag. Of moet elke PvdA'er aangeven wat hij of zij verdient?
Scholen mogen hun eigen beleid voeren; ja.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij wilt ook dat homo's geweigerd worden christelijke scholen? Jij wilt ook dat abortus illegaal wordt?
Ik zie een tegenstrijd in je post. Bush in je avatar en abortus geen probleem vindenquote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:52 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Scholen mogen hun eigen beleid voeren; ja.
Abortus vind ik dan wel weer geen probleem.
Maar volgens mij is dit weer off-topic van jewelste.
Dat kan ik je geruststellen: dat willen ze zeker niet. Iedereen die niet geschikt is om te werken krijgt een uitkering waar een bevredigend leven mee mogelijk is. Arbeidsongeschikten zijn geen vijand van rechtse partijen, het zijn juist de enigen die onder alle omstandigheden recht hebben op een uitkering.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:42 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee , rechtse samenleving wil de sociale voorzieningen afbreken en mensen aan hun lot overlaten. Die willen echte loonslaven kweken en terug naar 1850
Dat vind ik persoonlijk, als een ander er op tegen is haar embryo te verwijderen dan mag dat van mij. Ik vind alleen dat ik baas ben over eigen lichaam, en derhalve abortus ook een keuze moet zijn voor mij. Ik ben dan wel geen vrouw, maar goed, zo zie ik het dan maar. Het individu is belangrijker in deze dan de staat.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik zie een tegenstrijd in je post. Bush in je avatar en abortus geen probleem vinden
Wel als je afspreekt dat iemand die zoveel verdient niet bij je organisatie past.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit is ook privegedrag. Of moet elke PvdA'er aangeven wat hij of zij verdient?
Ik heb niet gezegd dat ik er tegen was hoor. Integendeel. Baas over eigen lijf.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 12:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat vind ik persoonlijk, als een ander er op tegen is haar embryo te verwijderen dan mag dat van mij. Ik vind alleen dat ik baas ben over eigen lichaam, en derhalve abortus ook een keuze moet zijn voor mij. Ik ben dan wel geen vrouw, maar goed, zo zie ik het dan maar. Het individu is belangrijker in deze dan de staat.
Ik blijf me afvragen wat links als geheel daarmee heeft te maken? Verder blijft het een misstap van de persoon in kwestie, niet van de partij.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 12:00 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wel als je afspreekt dat iemand die zoveel verdient niet bij je organisatie past..
Exact.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 12:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik heb niet gezegd dat ik er tegen was hoor. Integendeel. Baas over eigen lijf.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |