Het gaat niet om links of rechts. Alle partijen maken zich hier schuldig aan. Het pijnlijke is: die landelijke focus is misleidend en zal mogelijk tot gevolg hebben dat mensen zich straks nog minder in hun (regionale) bestuurders herkennen.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:57 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dit dus. Je ziet meteen weer waar linksen toe instaat zijn als ze hun zin niet krijgen![]()
Van mij mag dit kabinet zijn regeer periode afmaken, ik heb er wel vertrouwen in
Ik zit ruim boven die grens jaquote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:02 schreef betyar het volgende:
[..]
En verdien je ook genoeg (als werknemer dan) om op de VVD te kunnen stemmen laten we zeggen vanaf ¤50.000 zou het rendabel kunnen zijn, voordelen zitten er voor Jan en Marietje Modaal (¤33.000) toch echt niet in bij de VVD. Nu niet en nooit niet.
Dat Rutte en Co. je dat willen laten geloven en je erin trapt tja, dat is weer een ander verhaal.
quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
We maken het kabinet kapot. Ook zonder verkiezingen. En de PVV is is een fascistische haatpartij die verboden moet worden want ze willen alle moslims dood hebben.
Gedeeltelijk mee eens. De eerste kamer is juist een mooi instrument om wetgeving te toetsen op degelijkheid. Zonder eerste kamer krijg je één grote populistische poppenkast.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:04 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Het gaat niet om links of rechts. Alle partijen maken zich hier schuldig aan. Het pijnlijke is: die landelijke focus misleidend en zal mogelijk tot gevolg hebben dat mensen zich straks nog minder in hun (regionale) bestuurder herkennen.
Politiek wordt steeds meer een emotioneel circus en zowel stemmers als politici dragen op die manier bij aan het uithollen van onze rechtsstaat.
Zegt ons revolutionairquote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:04 schreef Revolution-NL het volgende:
Volgens mij gaat het regenen morgen, goed nieuws want de blijven de lamlendige linksen thuis
Ja, ik ben niet gek, itt wat links altijd maar beweert over rechtsstemmende mensenquote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:06 schreef betyar het volgende:
[..]
Dan is het beter voor je om VVD te stemmen.
Feit is dat ik onder de VVD er niet op achteruit ga. Bij centrum linkse kabinetten is dit altijd wel het geval.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:02 schreef betyar het volgende:
[..]
En verdien je ook genoeg (als werknemer dan) om op de VVD te kunnen stemmen laten we zeggen vanaf ¤50.000 zou het rendabel kunnen zijn, voordelen zitten er voor Jan en Marietje Modaal (¤33.000) toch echt niet in bij de VVD. Nu niet en nooit niet.
Dat Rutte en Co. je dat willen laten geloven en je erin trapt tja, dat is weer een ander verhaal.
Wat een onzin. Politiek bestaat bij de gratie van enige mate van polarisatie.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:00 schreef splendor het volgende:
[..]
Als het kabinet nou gewoon eens naar de oppositie luisterde en wat meer compromissen sloot, in plaats van met oogkleppen op en met een botte bijl de bezuinigingen erdoor jakkeren, dan kreeg je deze polarisatie niet tussen kabinet en oppositie en was het ook niet nodig om provinciale staten te mis/gebruiken voor de landelijke politiek.
waarom kots je dan zo op 'linksen'? Die stemmen ook links omdat ze er dan zelf niet (al teveel) op achteruit gaan.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:07 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Feit is dat ik onder de VVD er niet op achteruit ga. Bij centrum linkse kabinetten is dit altijd wel het geval.
Daarom VVD
Weet niet hoor, maar ik stem niet links om mijn zogenaamde uitkering te redden. Ik verdien bovenmodaal maar stem links omdat de minima wat mij betreft niet mogen wegrotten.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:08 schreef splendor het volgende:
[..]
waarom kots je dan zo op 'linksen'? Die stemmen ook links omdat ze er dan zelf niet (al teveel) op achteruit gaan.
Nouwjah, gekaapt door links vind ik te eenzijdig. Gekaapt door landelijke politici. Ook Rutte is aan het flyeren.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:06 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Gedeeltelijk mee eens. De eerste kamer is juist een mooi instrument om wetgeving te toetsen op degelijkheid. Zonder eerste kamer krijg je één grote populistische poppenkast.
Ik vind het dan ook walgelijk dat deze verkiezingen gekaapt worden en dat links dreigt met het feit dat ze dit kabinet KOSTEN WAT HET KOST naar huis zullen sturen.
Afbreuk van de eerste kamer en het bestuur van ons land.
Valt me van je tegenquote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:09 schreef StarGazer het volgende:
Von der Dunk
Hoewel minder overtuigend dan anders, mijn stem gaat wederom naar de VVD.
Die doen het met een "ik ben zo sociaal en denk WEL aan anderen, jij egoistiche rechtsequote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:08 schreef splendor het volgende:
[..]
waarom kots je dan zo op 'linksen'? Die stemmen ook links omdat ze er dan zelf niet (al teveel) op achteruit gaan.
Enige mate ja, misschien moet je mijn post nog eens lezen, ik beweer nergens dat ze allemaal grote vriendjes moeten worden.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:08 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Wat een onzin. Politiek bestaat bij de gratie van enige mate van polarisatie.
Bovendien slaat je verwijt in die zin nergens op, omdat het tegenovergestelde net zo makkelijk gezegd kan worden: als de oppositie met een alternatieve visie zou komen, dan had het kabinet iets om naar te luisteren in plaats van alleen maar verongelijkt gezever aan te horen.
Als het puur uit eigen belang is waarom dan dat constante gezeik van de linkse gelederen op de "rechtse graaiers"? Dat is dan simpele hypocrisie.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:08 schreef splendor het volgende:
[..]
Ik dacht dat linksen altijd uit solidariteit en naasten liefden stemden niet uit eigen belang.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:08 schreef splendor het volgende:
[..]
je bent er idd ingetrapt, geeft niet, velen met jou hoorquote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:13 schreef Revolution-NL het volgende:
![]()
[..]
Ik dacht dat linksen altijd uit solidariteit en naasten liefden stemden niet uit eigen belang.
Mijn wereldbeeld
Onhandig geformuleerd, dat was niet generaliserend bedoeld. Dus ja, dat is ook hypocriet.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:12 schreef waht het volgende:
[..]
Als het puur uit eigen belang is waarom dan dat constante gezeik van de linkse gelederen op de "rechtse graaiers"? Dat is dan simpele hypocrisie.
76600. En ook al was het niet zo, dan had ik nog op VVD gestemd. Elke keer dat gekots op mensen die hun best doen (lees: hard werken) om meer te verdienen dan modaalquote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:02 schreef betyar het volgende:
[..]
Tja dat kan. Ik laat mijn partij, waar ik lid van ben, niet zonder meer vallen. Niet dat ik niet kritisch ben, maar dat hoeft niet te betekenen dat ik meteen op een andere partij ga stemmen. Ben niet overtuigd van de D66, en dan blijft er verder niks over.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |