SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De laatste paar topics:
Huizenmarkt # 101: Waar 'de complexe factoren' de markt bepalen
Huizenmarkt # 102: Waar we lekker op de HRA aftrekken.
Huizenmarkt # 103: Waar de huizenmarkt-zeepbel wordt ontkend
Huizenmarkt # 104: Waar de huizenmarkt voorlopig op slot blijft
Huizenmarkt #105: Waar huurders wachten op de val... en wachten...
Huizenmarkt # 106: Waar soms gewoon even niet betaald wordt
Huizenmarkt # 107: Nederland zit op lenenCalm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
Ik voorzag dat 20 jaar geleden ook al, maar het was zo aantrekkelijk om gebruik te maken van goedkope arbeid in het buitenland. Elk bedrijf moest daar van profiteren. Het probleem wat er ontstaan is dat ook de betere banen (lees: hoog opgeleid, innovatie, ontwerp etc.) weggaan als gevolg van off-shoring. NL is voor veel bedrijven te duur om goederen te produceren die wereldwijd verkocht kunnen worden. Het gevolg is dat goederen heel goedkoop en diensten heel duur geworden zijn. De hele maakindustrie is weg uit NL, het probleem is dat als goederen duurder gaan worden wij daar niet snel op kunnen anticiperen en dus een tijd van sterk dalende welvaart tegemoet kunnen zien.quote:Op woensdag 23 februari 2011 11:43 schreef BertV het volgende:
Toch zal het dan alleen inleveren voor het westen zijn en groei voor het oosten.
Mijn helderziende oma had het over het "gele gevaar", al twintig jaar geleden.
Op dat moment was het voor ons alleen gniffelen om die opmerking.
Als je geen zorgen hebt over gezondheid, eten en huisvesting en daarnaast nog voldoende tijd overheid om na te denken over andere zaken ben je een rijk mens imo. Ware rijkdom zit tussen de orenquote:Nederlanders raken in shock als ze het ook maar iets minder hebben.
Een kleiner huis?Een kleinere auto?
Minder op vakantie?
![]()
Ik wil niet zeggen dat ik niet materialistisch ben, maar ben wel sneller tevreden.
Je begint het bíjna te snappen. Het enige probleem van dalende huizenprijzen is voor mensen die om wat voor reden dan ook van een koophuis af willen en terug naar huur gaan en die daarnaast te weinig hebben afgelost. Iedereen die een huis bezit, dat kan blijven betalen (ongeacht de huidige waarde van het huis of al-dan-niet opgenomen overwaarde) en niet weg hoeft, heeft geen probleem.quote:Op woensdag 23 februari 2011 11:06 schreef xenobinol het volgende:
Zolang je overwaarde verdampt is een lagere koopsom geen enkel probleem immers de andere woning is ook lager geprijsd. Het probleem zit voornamelijk bij mensen die de overwaarde hebben opgenomen en bij de mensen die de afgelopen 5 jaar zijn ingestapt.
quote:Op woensdag 23 februari 2011 12:44 schreef Bayswater het volgende:
Moet die TT niet met een lange IJ ?
Of als mensen de restschuld van hun oude woning niet meer mee mogen/kunnen financieren bij de aankoop van een nieuwe woning omdat de maximale hypotheek 112% van de waarde van de woning is. Een starter zal dan eerst zijn onderwaarde weg moeten werken voordat hij door kan stomen naar een eengezinswoningquote:Op woensdag 23 februari 2011 13:04 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Je begint het bíjna te snappen. Het enige probleem van dalende huizenprijzen is voor mensen die om wat voor reden dan ook van een koophuis af willen en terug naar huur gaan en die daarnaast te weinig hebben afgelost.
Dat het slecht voor de doorstroming is zul je mij niet horen betwisten. Maar dat is nog al wat anders dan de paniek waar lui als Xeno en Asfixia op hopenquote:Op woensdag 23 februari 2011 13:17 schreef janatwork het volgende:
[..]
Of als mensen de restschuld van hun oude woning niet meer mee mogen/kunnen financieren bij de aankoop van een nieuwe woning omdat de maximale hypotheek 112% van de waarde van de woning is. Een starter zal dan eerst zijn onderwaarde weg moeten werken voordat hij door kan stomen naar een eengezinswoning
Wat doen dan al die spreekpoppen op de buis die klagen over de slechte doorstroming?quote:Op woensdag 23 februari 2011 13:04 schreef Whuzz het volgende:
Iedereen die een huis bezit, dat kan blijven betalen (ongeacht de huidige waarde van het huis of al-dan-niet opgenomen overwaarde) en niet weg hoeft, heeft geen probleem.
Nederland is een open economie, als het in de wereld slechter gaat dan gaat het ook slechter met Nederland. Vergeet ook niet dat Nederland gigantische bedragen heeft uitstaan in de landen die je nu net zelf noemt. Dat blijft niet zonder gevolgen voor het besteedbaar inkomen van de Nederlander. Tel daar nog even de toekomstige energie en grondstof crisis en vergrijzing bij op en ik ben blij dat ik niet vastgeketend zit in mijn koopdoosquote:Wanneer escaleert zo'n situatie tot een "drama"?: als naast de daling op de huizenmarkt er tevens een sterke verslechtering van de arbeidsmarkt is, omdat dán ineens veel meer mensen moeten verkopen (baan kwijt en niet meer betalen = verkopen) en gedwongen dat verlies moeten pakken. Voorbeelden zie je in USA, Ierland en Spanje.
Zolang die arbeidsmarkt geen probleem is (zoals in Nederland het geval is) blijft dit "probleem" beperkt tot een zeer kleine groep. De cijfers (aantallen gedwongen verkopen, werkeloosheidspercentages, aantal mensen met hypotheekachterstanden, lage aantal verkochte woningen, trage daling prijzen) geven dat dan ook prima weer.
Je hoeft niet te verkopen maar feit is dat een hoop mensen niet eens kunnen verkopen. Dat is een groot verschil Whuzz.quote:In NL moeten de meeste huizenbezitters niet. Ze hebben gewoon een baan, de werkloosheid hoort bij de laagsten ter wereld en kunnen hun hypotheek normaal betalen. Er zijn er genoeg die best willen verkopen, maar dat niet persé hoeven en dat dus simpelweg niet gaan doen tegen een prijs die ze niet zint. Kun je lang gaan zitten wachten en de prijzen zullen echt wel wat dalen, maar dan voornamelijk door stagnatie en "inhaling" door inflatie.
Als je de limieten respecteert kom je er niet mee in aanvaring, het ontkennen van de limieten is veel gevaarlijker imo.quote:Maar goed. Dat wijkt misschien allemaal wat teveel af van de zwart-wit schaapjes die alleen in extreme scenario's kunnen denken
Als ik "vast" zou zitten in mijn 60 m2 startersappartement en ik zou en volgende stap in mijn leven willen maken (samenwonen, kinderen maken, verhuizen voor carričre) zou ik toch aardig in paniek raken...quote:Op woensdag 23 februari 2011 13:24 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Dat het slecht voor de doorstroming is zul je mij niet horen betwisten. Maar dat is nog al wat anders dan de paniek waar lui als Xeno en Asfixia op hopen
Overigens was dat wel de reden dat ik gewacht heb tot ik kon "starten" in een huis dat groot genoeg was om de rest van mijn leven in te kunnen wonen
De vraag is of de bezitters van >200k woningen hun huis wel met verlies kunnen verkopen of dat de toekomst plannen allemaal op de lange baan geschoven gaan worden. Persoonlijk denk ik het laatste en zal de huizenprijs dus langzaam door de inflatie gecorrigeerd worden.quote:Op woensdag 23 februari 2011 13:24 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Wat doen dan al die spreekpoppen op de buis die klagen over de slechte doorstroming?
Waarom willen >200k huiseigenaren graag verhuizen naar een ander stulpje?
En dus blijf je in je huidige woning zitten waar je de vaste lasten prima van kunt betalen.quote:Op woensdag 23 februari 2011 13:17 schreef janatwork het volgende:
[..]
Of als mensen de restschuld van hun oude woning niet meer mee mogen/kunnen financieren bij de aankoop van een nieuwe woning omdat de maximale hypotheek 112% van de waarde van de woning is. Een starter zal dan eerst zijn onderwaarde weg moeten werken voordat hij door kan stomen naar een eengezinswoning
En waarom dalen de huizenprijzen maar zo weinig en weigert men verlies te nemen?quote:Op woensdag 23 februari 2011 13:24 schreef xenobinol het volgende:
Wat doen dan al die spreekpoppen op de buis die klagen over de slechte doorstroming?
Waarom willen >200k huiseigenaren graag verhuizen naar een ander stulpje?
En hoe verklaar jij dan dat de werkloosheid al weer een paar maanden daalt, er in Duitsland (waar we zo van afhankelijk zijn) er al weer krapte is op de arbeidsmarkt? Nou, nou, wat een gevolgen voor nederland.quote:Nederland is een open economie, als het in de wereld slechter gaat dan gaat het ook slechter met Nederland. Vergeet ook niet dat Nederland gigantische bedragen heeft uitstaan in de landen die je nu net zelf noemt. Dat blijft niet zonder gevolgen voor het besteedbaar inkomen van de Nederlander. Tel daar nog even de toekomstige energie en grondstof crisis en vergrijzing bij op en ik ben blij dat ik niet vastgeketend zit in mijn koopdoos
Nee, die mensen kúnnen wel verkopen, maar weigeren dat tegen elke prijs te doen, dat is een groot verschil Xeno.quote:Je hoeft niet te verkopen maar feit is dat een hoop mensen niet eens kunnen verkopen. Dat is een groot verschil Whuzz.
Zoals je zelf al zegt ben je gelukkig met een eensgezinswoning, een paar vrienden van mij zijn wat minder gelukkig met hun 60m2 startersappartement zonder ruimte voor een vriendin, laat staan voor kinderen.quote:Op woensdag 23 februari 2011 13:40 schreef HansvD het volgende:
[..]
En dus blijf je in je huidige woning zitten waar je de vaste lasten prima van kunt betalen.
Gelukkig heb ik al een eengezinswoning waar ik zeer tevreden over ben. Dus de eventuele daling boeit me niets. Mochten de prijzen echt lomp gaan stijgen kan ik altijd nog verkopen en groter gaan wonen...
Precies. Wat minder gelukkig. Dat is nu eenmaal het gevolg van dingen als een crisis, recessie, slechte huizenmarkt, enz. Sommige mensen zijn dan wat minder gelukkig. Of dat nou is omdat je even niet kunt verhuizen, geen salarisverhoging krijgt, je kinderopvang toeslag gehalveerd ziet worden, je sociale huur met 5% omhoog gaat, of wat dan ook...quote:Op woensdag 23 februari 2011 13:44 schreef janatwork het volgende:
een paar vrienden van mij zijn wat minder gelukkig
Sure Whuzz... in jouw wereld is dat zoquote:Op woensdag 23 februari 2011 13:42 schreef Whuzz het volgende:
En waarom dalen de huizenprijzen maar zo weinig en weigert men verlies te nemen?
---
Nee, die mensen kúnnen wel verkopen, maar weigeren dat tegen elke prijs te doen, dat is een groot verschil Xeno.
Het begint onderhand wel tijd te worden ja...quote:Op woensdag 23 februari 2011 14:09 schreef Scorpie het volgende:
Goed, einde van Februari is alweer in zicht, de maand waarin DE slachting plaats zou vinden die eigenlijk in Januari 2011, December 2010, November 2010, Oktober 2010, September 2010, en ga zo nog maar even door zou moeten plaatsvinden.
In de navolgende post zal Xeno onderbouwen waarom in zijn wereld dit niet zo is. In een net uitgewerkte uiteenzetting zal hij met cijfers en bronnen laten zien dat de huisverkoper inderdaad massaal bezig is om verlies te nemen en dat zijn eerdere voorspellingen duidelijk aan het uitkomen zijn.quote:Op woensdag 23 februari 2011 14:09 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Sure Whuzz... in jouw wereld is dat zo![]()
De markt is ingestort.....quote:Op woensdag 23 februari 2011 14:14 schreef Whuzz het volgende:
[..]
In de navolgende post zal Xeno onderbouwen waarom in zijn wereld dit niet zo is. In een net uitgewerkte uiteenzetting zal hij met cijfers en bronnen laten zien dat de huisverkoper inderdaad massaal bezig is om verlies te nemen en dat zijn eerdere voorspellingen duidelijk aan het uitkomen zijn.
Als alternatief zal hij eventueel roepen dat de huizenmarkt in maart toch écht gaat instorten, waarna we hem eind maart wederom uitlachen, zoals we aan het eind van elke maand doen. Wordt vervolgt.
De markt in spanje en usa is ingestort. De markt in NL is gestagneerd. Nogal een verschil.quote:
Daar teken ik voorquote:Het is maar goed dat jij zo content bent met je koophuisje dat je er je leven lang wel wilt blijven wonen want de komende jaren ga je inderdaad helemaal nergens heen.
In Whuzz zijn wereld heeft 'niet willen verkopen' geen enkele correlatie met >200k woningen op Funda. Die mensen kunnen hun woning nl. zo verkopen als ze willenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.echter...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
Stagneren betekend dat ze op hetzelfde niveau blijft.... daar is geen sprake van. De markt is met zeker 40% gekrompen, m.a.w. Whuzz.... ze is gecrashed.quote:Op woensdag 23 februari 2011 14:25 schreef Whuzz het volgende:
De markt in spanje en usa is ingestort. De markt in NL is gestagneerd. Nogal een verschil.
quote:Op woensdag 23 februari 2011 14:25 schreef xenobinol het volgende:
echter...en...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dan je gewauwel dat hij al gecrashed is... jij riep een 30% daling. Dát was jouw crash. Dus ik neem aan dat je bedoelt dat dat dan in maart wel zal gebeuren?
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
De markt is ingestort, de prijsontwikkeling gestagneerd.quote:Op woensdag 23 februari 2011 14:25 schreef Whuzz het volgende:
[..]
De markt in spanje en usa is ingestort. De markt in NL is gestagneerd. Nogal een verschil.
Ok, ook al goed. Als DIT dus die ineensotrting was waar Xeno zo bang voor was en bibberend voor onder tafel kroop, dan lachen we ons toch helemaal rot?quote:
quote:Op woensdag 23 februari 2011 14:36 schreef Hanoying het volgende:
De VS is sneller dan wij. In alles... De crashes zijn harder en dieper, de herstellen sneller en heviger.
Shake... shake...quote:Op woensdag 23 februari 2011 14:41 schreef Whuzz het volgende:
Ok, ook al goed. Als DIT dus die ineensotrting was waar Xeno zo bang voor was en bibberend voor onder tafel kroop, dan lachen we ons toch helemaal rot?
We zijn er nog niet uit hoor.quote:Op woensdag 23 februari 2011 14:41 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Ok, ook al goed. Als DIT dus die ineensotrting was is waar Xeno zo bang voor was en bibberend voor onder tafel kroop, dan lachen we ons toch helemaal rot?
Lol nu je dit zo zegt zie ik Xeno zo voor me:quote:Op woensdag 23 februari 2011 14:50 schreef Hanoying het volgende:
[..]
We zijn er nog niet uit hoor.
Anyway, xeno is een alu hoedje van het soort die nooit een huis zal kopen. Hij zit niet alleen te wachten op de instorting van de huizenmarkt maar ook op het failliet van de euro en de dollar en bewijs van het gebruik van explosieven bij 9/11.
Relatief onschuldig maar niet serieus te nemen.
Feit blijft wel dat de markt in Nederland volledig op zijn gat ligt. Ik ben benieuwd hoe dit de komende jaren doorzet.
Uiteraard. Maar nogmaals, mijn intentie was om aan te geven dat die hele angthazerij nogal overdreven is, gezien de situatie in NL.quote:
Amen.quote:Anyway, xeno is een alu hoedje van het soort die nooit een huis zal kopen. Hij zit niet alleen te wachten op de instorting van de huizenmarkt maar ook op het failliet van de euro en de dollar en bewijs van het gebruik van explosieven bij 9/11.
Relatief onschuldig maar niet serieus te nemen.
Ik ook, daarom kwam ik in dit topic ooit.quote:Feit blijft wel dat de markt in Nederland volledig op zijn gat ligt. Ik ben benieuwd hoe dit de komende jaren doorzet.
Oh mijn god. In combinatie met zijn lekkende huurdak kan dat wel eens tricky worden!quote:Op woensdag 23 februari 2011 14:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Lol nu je dit zo zegt zie ik Xeno zo voor me:
[ afbeelding ]
Mij maak je niet verdrietig hoorquote:Op woensdag 23 februari 2011 15:01 schreef Hanoying het volgende:
Hoop dat ik Xeno niet verdrietig heb gemaakt
Gelukkig maarquote:Op woensdag 23 februari 2011 15:11 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Mij maak je niet verdrietig hoor
Wanneer die kennissen nu eens wel eens wat in de afgelopen jaren dat ze er wonen afgelost hadden was er ook totaal geen probleem geweest. Nee die kennissen hebben zichzelf gefopt door maar ervan uit te gaan dat ze de overdrachtsbelasing uit de overwaarde konden gaan financieren.quote:Op woensdag 23 februari 2011 13:44 schreef janatwork het volgende:
[..]
Zoals je zelf al zegt ben je gelukkig met een eensgezinswoning, een paar vrienden van mij zijn wat minder gelukkig met hun 60m2 startersappartement zonder ruimte voor een vriendin, laat staan voor kinderen.
Dat moet ik nog zien of de VS nog wel naar een normaal westers niveau terug gaat komen. Aangezien ze slecht tegen hoge energiekosten kunnen in die economie en ik die kosten nog wel flink zie stijgen verwacht ik dat namelijk niet meer.quote:Op woensdag 23 februari 2011 14:36 schreef Hanoying het volgende:
De VS is sneller dan wij. In alles... De crashes zijn harder en dieper, de herstellen sneller en heviger.
Bijna goed.....quote:Op woensdag 23 februari 2011 14:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Lol nu je dit zo zegt zie ik Xeno zo voor me:
[ afbeelding ]
Eens, alleen konden ze die appartementen natuurlijk nooit betalen zonder een aflossingsvrije tophypotheek...quote:Op woensdag 23 februari 2011 15:56 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wanneer die kennissen nu eens wel eens wat in de afgelopen jaren dat ze er wonen afgelost hadden was er ook totaal geen probleem geweest. Nee die kennissen hebben zichzelf gefopt door maar ervan uit te gaan dat ze de overdrachtsbelasing uit de overwaarde konden gaan financieren.
Onze overheid is een slechte leider hierin geweest door maar al die belachelijke hypotheek constructies toe te staan om HRA voor de afsluiters van die hypotheke maximaal te houden.
Dan hadden ze natuurlijk nooit moeten kopen.quote:Op woensdag 23 februari 2011 16:20 schreef janatwork het volgende:
Eens, alleen konden ze die appartementen natuurlijk nooit betalen zonder een aflossingsvrije tophypotheek...
Welke "herstellen"? Dat dachten ze in de jaren '30 ook, dat er vanzelf wel weer een heftig herstel zou komen. Dat kwam er ook, 15 jaar te laat en er waren miljoenen doden voor nodig.quote:Op woensdag 23 februari 2011 14:36 schreef Hanoying het volgende:
[..]
De markt is ingestort, de prijsontwikkeling gestagneerd.
Vrij voorspelbare ontwikkeling, onze markt is namelijk niet zo flexibel als de amerikaanse.
Ten eerste is de arbeidsmarkt in de VS zo flexibel als wat (lees: ontslagrecht soepel) en bovendien kan je van je hypotheek afkomen door je huissleutels in een envelopje naar de bank sturen. Zoek maar eens op "jingle mail". Als dit een optie was in NL dan was onze markt ook ingestort.
quote:Op woensdag 23 februari 2011 17:06 schreef Asfyxia het volgende:
Doe toch niet alsof je alles weet man. Want heus, dat doe je niet.
quote:
quote:wo 23 feb 2011, 16:20
Kleine stijging huizenverkopen VS
WASHINGTON (AFN) - De verkopen van bestaande woningen in de Verenigde Staten zijn in januari ten opzichte van december met 2,7 procent gestegen. Dit maakte de Amerikaanse makelaarsvereniging woensdag bekend.
Op jaarbasis werden in januari 5,36 miljoen bestaande huizen verkocht. Dit was iets meer dan verwacht. Economen gepolst door Reuters rekenden gemiddeld op 5,24 miljoen verkochte huizen.
Dalende prijzen zijn goed voor de verkoop vooral in de VS. Je stuurt de sleutels van je oude dure kot op naar de bank en gaat elders een goedkopere woning betrekken. Zodoende kan je en je huis upgraden en je besteedbaar inkomen vergroten, briljant tochquote:Op woensdag 23 februari 2011 17:36 schreef michaelmoore het volgende:
Prijzen dalen nog iets, maar er worden er wel meer verkocht in de USA, bestaande en nieuwbouw
[..]
sprak de financiële nitwitquote:Op woensdag 23 februari 2011 17:06 schreef Asfyxia het volgende:
Doe toch niet alsof je alles weet man. Want heus, dat doe je niet.
Oh, toch wel?quote:Op woensdag 23 februari 2011 17:47 schreef xenobinol het volgende:
Nederland is in dat opzicht wel anders
Ja.... America the land of the free.... Nederland het land van 7 miljoen slavenquote:
Sprak het bankslaafjequote:
Sprak het huurkneusjequote:
Nope... ik word er zelfs vrolijk vanquote:Op woensdag 23 februari 2011 22:07 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Sprak het huurkneusjeWordt jij nooit moe van jezelf Xeno?
Het zij je gegund. Een schaterlach in deze donkere huurdagen voor de jaarlijkse huurverhogingen binnenkomenquote:Op woensdag 23 februari 2011 22:08 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Nope... ik word er zelfs vrolijk van
Dat heb ik dus nooit gesnapt. Wanneer mag je ze dan weer eten geven, want dat leggen ze nooit uitquote:
Welnee.... want dat is stelen van je eigen portemonnee.... waar hebben we dat eerder gehoord?quote:Op woensdag 23 februari 2011 22:25 schreef Censuur-152 het volgende:
Zijn er hier ook nog "kopers" die 0% aflossingsvrij hebben? Echte kopers bedoel ik dus...
Bedoel je nu kopers die vrijwillig 100% aflossen of kopers die ook 100% aflossen maar dat laatste, alhoewel het ook vrijwillig kan, dat toch maar in een contract hebben laten vastleggen, zodat ze daar later (als het wellicht even tegenzit) mee gewurgd kunnen worden?quote:Op woensdag 23 februari 2011 22:25 schreef Censuur-152 het volgende:
Zijn er hier ook nog "kopers" die 0% aflossingsvrij hebben? Echte kopers bedoel ik dus...
Was 20 jaar geleden nog normaal.quote:Op woensdag 23 februari 2011 22:25 schreef Censuur-152 het volgende:
Een maat van mij in Almere, twee jaar geleden, de huizenprijzen konden immers alleen maar stijgen dus na 5 jaar met flinke winst verkopen.quote:Op woensdag 23 februari 2011 22:25 schreef Censuur-152 het volgende:
Goed gedaan die vriend van je. Hij heeft nog wel nog wel maximaal kunnen aftrekken toch?quote:Op donderdag 24 februari 2011 04:01 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Een maat van mij in Almere, twee jaar geleden, de huizenprijzen konden immers alleen maar stijgen dus na 5 jaar met flinke winst verkopen.
Natuurlijk ook 20k erbij in de leen want de vakantie, PS3 etc etc moesten ze toch ergens van betalen![]()
Daar zit je dan in je 1-kamerflat in Almere, die halve wijk staat bij wijze van spreken inmiddels in de verkoop dus hij zit er over tien jaar nog maar dan met twee kids![]()
Op een heldere dag kun je Amsterdam zien vanuit het raam
Gewoon geen eten geven. Altijd het zekere voor het onzekere nemenquote:Op woensdag 23 februari 2011 22:34 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Dat heb ik dus nooit gesnapt. Wanneer mag je ze dan weer eten geven, want dat leggen ze nooit uit
quote:do 24 feb 2011, 08:02 | 0 reacties
Tien jaar wintersporten bij koophuis
URETERP - Huiseigenaren die van hun huis af willen, doen steeds gekkere dingen om een koper te vinden. Een Fries echtpaar uit Ureterp gaat wel heel ver: wie hun huis koopt kan tien jaar lang gratis op wintersport.
De Beerda's proberen hun huis al twee jaar te verkopen, maar vooralsnog zonder resulaat.
Het stel is inmiddels 70.000 euro gezakt met de vraagprijs.
Hun vakantiehuis in de Oostenrijkse Alpen moet potentiële kopers ditmaal over de streep trekken.
"Wij willen in mei verhuizen. We hopen echt dat we ons huis dan hebben verkocht", zegt Harm Beerda in het AD.
lol. Ik denk dat het beter is om een verandering van plaatsnaam aan te vragen dan te zakken in prijs. Ureterp... wtf.quote:Een Fries echtpaar uit Ureterp
Je zit wel goed een keer in de twintig jaar met de elfstedenquote:Op donderdag 24 februari 2011 08:30 schreef Whuzz het volgende:
[..]
lol. Ik denk dat het beter is om een verandering van plaatsnaam aan te vragen dan te zakken in prijs. Ureterp... wtf.
En wonderbaarlijk genoeg moet er hier weer als voorbeeld weer een huis uit een krimpregio gevonden worden.quote:Op donderdag 24 februari 2011 08:30 schreef Whuzz het volgende:
[..]
lol. Ik denk dat het beter is om een verandering van plaatsnaam aan te vragen dan te zakken in prijs. Ureterp... wtf.
Ik niet. Tering eind rijden naar mijn werk, geen zak te doen en ze spreken er friesquote:Op donderdag 24 februari 2011 08:40 schreef meth77 het volgende:
Maar ik zou er wel willen wonen
[ afbeelding ]
Uiteraard. Dat komt omdat hetzelfde soort voorbeeld in Amsterdam nogal lastig te vinden isquote:Op donderdag 24 februari 2011 08:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En wonderbaarlijk genoeg moet er hier weer als voorbeeld weer een huis uit een krimpregio gevonden worden.
En de bank/verzekeringsmaatschappij voor jou laten sparen/beleggen met alle extra kosten van dien. Door figuren zoals jij zijn mensen massaal in de woekerpolissen gestapt omdat ze dan het idee kregen dat ze aan het aflossen waren. Beter is aflossingsvrij nemen en zelf sparen/beleggen, het is ondertussen wel bewezen dat die constructie het hoogste rendement geeft ondanks de vermogensrendementsheffing.quote:Op woensdag 23 februari 2011 22:25 schreef Censuur-152 het volgende:
Ikzelf heb een hypotheek van 265k, waarbij 165k 'spaar' (levensverzekering) was en 100k aflossingsvrij. Nu, drie jaar later is die verhouding 165k spaar, 60k aflossingsvrij. Verder hebben we een maximale eenmalige extra premie inleg gedaan afgelopen jaar. De intentie is om het aflossingsvrije gedeelte zoveel mogelijk te minimaliseren, hopelijk naar 0 binnen nu en 10 jaar.quote:Op woensdag 23 februari 2011 22:25 schreef Censuur-152 het volgende:
Echt? Heb je daar ook bewijs van of roep je nu maar wat? Want dat zou wel een hele hoop verklaren jaquote:Op donderdag 24 februari 2011 08:37 schreef Scorpie het volgende:
Ik ben er trouwens achter waar de haat jegens financiele instellingen vandaan komt bij Xeno. Hij is ook slachtoffer geworden van een woekerpolis, en is nog steeds bezig geld los te peuteren als schadevergoeding....
Ik zal hem ff opzoeken, moment.quote:Op donderdag 24 februari 2011 09:41 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Echt? Heb je daar ook bewijs van of roep je nu maar wat? Want dat zou wel een hele hoop verklaren ja
Uit Woekerpolis-compensatie een farce: consument krijgt niks.quote:Op zondag 21 februari 2010 14:50 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik ben een paar jaar geleden al gestopt met betalen, uiteraard volgt er een heel aantal brieven waarin je voorgehouden word dat het beter is te blijven betalen. Het zal veel mensen wel enige moeite kosten hun verlies te nemen, maar als we het massaal doen willen deze bedrijven misschien nog wel eens met een echte compensatie over de brug gaan komen. Nu hebben ze een constante bron van inkomsten om hun Ponzifraude in stand te houden en lekker vet te vreten van andermans geld.
Aha. Dat verklaart alles eigenlijk. Heb net ff dat topic gelezen. En maar de schuld bij anderen leggen, vooral niet bij zichzelf. In dat topic wordt ook al gezegd dat je er zelf ook nog altijd bij bent, maar ja 'je mag niet verwachten dat iedereen een expert is'. Nou, als je je handtekening moet zetten onder iets dan zorg je dat je 't weet, of je laat t iemand lezen die weet waar 'ie t over heeft, maar je zet NIET je handtekening onder iets waarvan je eigenlijk geen idee hebt wat het inhoudt.quote:Op donderdag 24 februari 2011 09:44 schreef Scorpie het volgende:
Gevonden:
[..]
Uit Woekerpolis-compensatie een farce: consument krijgt niks.
Waarom zou je stoppen met een polis te betalen tenzij het een woekerpolis betreft......
Inderdaad. Tja, blijkbaar laat dat 'self-educated' hem op belangrijke punten toch een beetje in de steek....quote:Op donderdag 24 februari 2011 09:50 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Aha. Dat verklaart alles eigenlijk. Heb net ff dat topic gelezen. En maar de schuld bij anderen leggen, vooral niet bij zichzelf. In dat topic wordt ook al gezegd dat je er zelf ook nog altijd bij bent, maar ja 'je mag niet verwachten dat iedereen een expert is'. Nou, als je je handtekening moet zetten onder iets dan zorg je dat je 't weet, of je laat t iemand lezen die weet waar 'ie t over heeft, maar je zet NIET je handtekening onder iets waarvan je eigenlijk geen idee hebt wat het inhoudt.
Zelf opletten! Maar nee hoor, dat is nergens voor nodig. Je 'hoeft ook geen opleiding te hebben (dat klopt), alleen maar je gezond verstand gebruiken'. Right. Waar was dat verstand dan toen die handtekening werd gezet?
Nou ja, het is erg zat natuurlijk, maar dan op een forum hoog van de toren komen blazen over dat iedereen moet boeten voor je eigen fout, das dan weer een beetje jammer.quote:Op donderdag 24 februari 2011 09:50 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Inderdaad. Tja, blijkbaar laat dat 'self-educated' hem op belangrijke punten toch een beetje in de steek....
Klopt helemaalquote:Op donderdag 24 februari 2011 09:53 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou ja, het is erg zat natuurlijk, maar dan op een forum hoog van de toren komen blazen over dat iedereen moet boeten voor je eigen fout, das dan weer een beetje jammer.
Ik snap het wel. Immers, hij weet ook heel goed dat ie zelf beter had moeten opletten. Maar als hij dat toegeeft, dan geeft ie dus in feite toe dat ie nu niet meer betaald voor iets waar ie wel verplicht toe is, omdat hij uit vrije wil zijn handtekening heeft gezet zonder te weten waaronder.
Maar dat is toegeven dat het je eigen stomme schuld is, en dat kan niet, want dan heeft ie geen poot meer om op te staan. Daarom is het beter om alle anderen de schuld te geven, dat is makkelijker dan jezelf de schuld te geven.
quote:Op donderdag 24 februari 2011 09:44 schreef Scorpie het volgende:
Gevonden:
[..]
Uit Woekerpolis-compensatie een farce: consument krijgt niks.
Waarom zou je stoppen met een polis te betalen tenzij het een woekerpolis betreft......
Zo... zo... dit onderwerp heb ik al 50 keer ter sprake gebrachtquote:Op donderdag 24 februari 2011 08:37 schreef Scorpie het volgende:
Ik ben er trouwens achter waar de haat jegens financiele instellingen vandaan komt bij Xeno. Hij is ook slachtoffer geworden van een woekerpolis, en is nog steeds bezig geld los te peuteren als schadevergoeding....
Mwah, men is uit op je geld. Dat is iets waar ik allang achter was......quote:Op donderdag 24 februari 2011 10:17 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Zo... zo... dit onderwerp heb ik al 50 keer ter sprake gebracht![]()
Ook heb ik mijn verlies reeds genomen, goed les overigens. Ik geef toe dat mijn negatieve gevoelens jegens financiele dienstverleners zijn basis heeft in het feit dat het onbetrouwbare en leugenachtige partners gebleken zijn. Maar het is niet enkel gebaseerd op rancune... hoe meer ik te weten ben gekomen over de werking van het monetaire systeem en de producten van banksters en verzekeraars hoe meer ik er van overtuigd geraakt ben dat het een systeem is waar hele andere normen en waarden gelden.
Het is beiden.quote:Gezien de schade die vele mensen geleden hebben kunnen we wel zeggen dat het allemaal de eigen schuld is maar is dat wel zo?
Neuh, niet keihard gelogen. Men heeft er wel alles aan gedaan om een zo prachtig mooi verhaaltje te maken. Maar dat is ook bij een auto, een wasmachine of een droger, om maar eens mee te doen met andere situaties erbij te halen.quote:Tegen de meeste mensen is gewoon gelogen en daarmee zijn ze bedrogen.
Ik moet de eerste bankier nog vinden die een garantie afgeeft Xeno.quote:Als ik een auto ga kopen bij de dealer en deze garandeert mij dat de auto een topsnelheid van 250km/u heeft dan mag ik toch aannemen dat hij mij niet voorliegt? Of is liegen in jouw belevingswereld een normale en acceptabele manier van communicatie?
En ook hier ga je weer de mist in. De hervormingen zijn allang begonnen, de overheid begint ook eens in te zien dat men van die luie reet af moet komen.quote:Waar een hoop financiele dienstverleners nu mee in de maag zitten is het gebrek aan vertrouwen onder de mensen, wie gaat er nog in zee met lieden die zeer leugenachtig gebleken zijn? Ik denk dat ze een generatie moeten overslaan, wachten op een nieuwe lading naive goedgelovige mensen die ze dan ook hard kunnen naaien![]()
Ik ben geen voorspeller dus daar waag ik me niet aan.quote:Tja.... de wereld is cyclisch dus het zal gegarandeerd weer gebeuren
JA... alles ja, je hebt me helemaal geanalyseerd, xeno heeft geen geheimen meer voor jouwquote:Op donderdag 24 februari 2011 09:50 schreef CoolGuy het volgende:
Aha. Dat verklaart alles eigenlijk.
Goed argument... maar waarom is er dan zoveel wetgeving om mensen te beschermen tegen zaken waar ze geen verstand van hebben? Waarom wordt je niet geëlektrocuteerd als je de TV aanzet? Misschien omdat de wetgever een deugdelijke isolatie wettelijk verplicht gesteld heeft?quote:Heb net ff dat topic gelezen. En maar de schuld bij anderen leggen, vooral niet bij zichzelf. In dat topic wordt ook al gezegd dat je er zelf ook nog altijd bij bent, maar ja 'je mag niet verwachten dat iedereen een expert is'. Nou, als je je handtekening moet zetten onder iets dan zorg je dat je 't weet, of je laat t iemand lezen die weet waar 'ie t over heeft, maar je zet NIET je handtekening onder iets waarvan je eigenlijk geen idee hebt wat het inhoudt.
Tja... het is aan jouw eigen briljante inzicht te danken dat je nog leeft, heeft natuurlijk niets te maken met allerlei maatregelen die getroffen zijn om jouw tegen gevaar en schade te behouden.quote:Zelf opletten! Maar nee hoor, dat is nergens voor nodig. Je 'hoeft ook geen opleiding te hebben (dat klopt), alleen maar je gezond verstand gebruiken'. Right. Waar was dat verstand dan toen die handtekening werd gezet?
Is het niet nogal onrealistisch om te verwachten dat iedereen alles wat 'ie ondertekent doorleest?quote:Op donderdag 24 februari 2011 09:50 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Aha. Dat verklaart alles eigenlijk. Heb net ff dat topic gelezen. En maar de schuld bij anderen leggen, vooral niet bij zichzelf. In dat topic wordt ook al gezegd dat je er zelf ook nog altijd bij bent, maar ja 'je mag niet verwachten dat iedereen een expert is'. Nou, als je je handtekening moet zetten onder iets dan zorg je dat je 't weet, of je laat t iemand lezen die weet waar 'ie t over heeft, maar je zet NIET je handtekening onder iets waarvan je eigenlijk geen idee hebt wat het inhoudt.
Zelf opletten! Maar nee hoor, dat is nergens voor nodig. Je 'hoeft ook geen opleiding te hebben (dat klopt), alleen maar je gezond verstand gebruiken'. Right. Waar was dat verstand dan toen die handtekening werd gezet?
Pardon? Jij tekent voor een hypotheek van 3 ton zonder alles door te lezen?quote:Op donderdag 24 februari 2011 10:28 schreef Igen het volgende:
[..]
Is het niet nogal onrealistisch om te verwachten dat iedereen alles wat 'ie ondertekent doorleest?
Dus de luiheid van de burger wordt nog eens beloond ook.quote:In bijvoorbeeld Duitsland is dat zelfs in de wet vastgelegd. Als je daar een contract niet zelf uitonderhandelt maar slechts een voorgedrukt standaardcontract ondertekent, dan mogen daarin geen "verrassende bepalingen" staan, maw als je na het tekenen pas het contract doorleest en dan ontdekt dat het op bepaalde punten nadeliger voor je is dan een "normaal" contract van hetzelfde soort zou zijn, dan zijn de betreffende bepalingen nietig.
Ach, het zal vast de domme kortzichtige hebzuchtige mensen onder ons beschermen tegen uitbuiting, maar zaligmakend is het zeker niet.quote:Wel een zinnige regeling, vind ik. Want een ondernemer die de klant probeert te misleiden is zeker net zo fout als de klant die niet secuur alle voorwaarden doorleest.
Wat?quote:Op donderdag 24 februari 2011 10:28 schreef Igen het volgende:
[..]
Is het niet nogal onrealistisch om te verwachten dat iedereen alles wat 'ie ondertekent doorleest?
In bijvoorbeeld Duitsland is dat zelfs in de wet vastgelegd. Als je daar een contract niet zelf uitonderhandelt maar slechts een voorgedrukt standaardcontract ondertekent, dan mogen daarin geen "verrassende bepalingen" staan, maw als je na het tekenen pas het contract doorleest en dan ontdekt dat het op bepaalde punten nadeliger voor je is dan een "normaal" contract van hetzelfde soort zou zijn, dan zijn de betreffende bepalingen nietig.
Wel een zinnige regeling, vind ik. Want een ondernemer die de klant probeert te misleiden is zeker net zo fout als de klant die niet secuur alle voorwaarden doorleest.
Nou het spijt me, maar je komt echt ontzettend dom over. Jij bent zo'n figuur waar ze in Amerika waarschuwingen voor op pakjes vishaakjes zetten: "Let op! Niet om in te slikken". Joh?! Echt?! Dat doen ze, omdat die mensen anders gaan zeggen 'ja maar ze hadden er niet bij gezegd dat dat niet goed is, dus nu klaag ik je aan en eis ik 600 miljoen'. Gezond verstand gebruiken is blijkbaar niet mogelijk.quote:Op donderdag 24 februari 2011 10:28 schreef xenobinol het volgende:
[..]
JA... alles ja, je hebt me helemaal geanalyseerd, xeno heeft geen geheimen meer voor jouw
[..]
Goed argument... maar waarom is er dan zoveel wetgeving om mensen te beschermen tegen zaken waar ze geen verstand van hebben? Waarom wordt je niet geëlektrocuteerd als je de TV aanzet? Misschien omdat de wetgever een deugdelijke isolatie wettelijk verplicht gesteld heeft?
Onzin natuurlijk.... de gebruiker moet gewoon begrijpen dat electrocutie het risico is dat hij loopt als hij een TV koopt, komop zeg... belachelijk al die bemoeienis
[..]
Tja... het is aan jouw eigen briljante inzicht te danken dat je nog leeft, heeft natuurlijk niets te maken met allerlei maatregelen die getroffen zijn om jouw tegen gevaar en schade te behouden.
Het mooie verhaal bevat vaak weerspiegelingen die onmogelijk te behalen zijn en de te ondertekenen papieren zijn heel lastig te doorgronden. Misschien trappen jij en ik er niet in maar om dan iemand die wat minder verstand van zaken heeft de schuld te geven van opgezette vallen bij de financiële instellingen gaat wat ver. Ze zaten vernuftig in elkaar.quote:Op donderdag 24 februari 2011 10:32 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar dat is niet de schuld van de verkoper. Allicht dat die een mooi verhaal heeft. Het is de schuld van degene die z'n handtekening zet.
Irritant is dat he, als steeds hetzelfde dat al tig maal is uitgelegd wordt herhaald?quote:Op donderdag 24 februari 2011 10:17 schreef xenobinol het volgende:
Zo... zo... dit onderwerp heb ik al 50 keer ter sprake gebracht![]()
Dat slechts mogelijk wordt gemaakt en in stand gehouden door de naďviteit van een groep mensen. Dat is de groep mensen waar jij kennelijk ook toe behoorde, en die neem ik aan nu de doelgroep is van jouw "nobele streven" om hen te waarschuwen.quote:Ook heb ik mijn verlies reeds genomen, goed les overigens. Ik geef toe dat mijn negatieve gevoelens jegens financiele dienstverleners zijn basis heeft in het feit dat het onbetrouwbare en leugenachtige partners gebleken zijn.
Ik vraag me af of je nu te paranoide bent, of nog steeds te naďef. Te paranoide omdat je meer conspiracy en leugenachtigheid ziet in de bankwereld dan er daadwerkelijk is in vergelijking tot de rest van de wereld? Of nog te naďef, waardoor je denkt dat die leugenachtigheid beperkt is tot het financiële wereldje.quote:Maar het is niet enkel gebaseerd op rancune... hoe meer ik te weten ben gekomen over de werking van het monetaire systeem en de producten van banksters en verzekeraars hoe meer ik er van overtuigd geraakt ben dat het een systeem is waar hele andere normen en waarden gelden.
Er zijn échte bedriegers bij en die zijn dan ook strafbaar. Maar in het merendeel van de gevallen is de juiste informatie wel degelijk ter beschikking gesteld. Vaak had het een stuk beter gekund en werd er gebruik (of misbruik, maar dat is vaak een lastige grens) gebuikt van de naďviteit en kortzichtigheid van mensen. Is dat netjes van meneer de bankier? Zeker niet. Het is zelfs diep triest. Maar zolang er geen wetten overtreden worden mág het. Als iemand dan te lui, naďef, kortzichtig of wat ook is om alle documenten goed door te lezen alvorens een handttekening te zetten, dan heb je zelf net zo veel (of meer) schuld.quote:Gezien de schade die vele mensen geleden hebben kunnen we wel zeggen dat het allemaal de eigen schuld is maar is dat wel zo? Tegen de meeste mensen is gewoon gelogen en daarmee zijn ze bedrogen.
Dat jij deze onzin kan afleiden uit mijn post is werkelijk lachwekkendquote:Op donderdag 24 februari 2011 10:36 schreef CoolGuy het volgende:
Nou het spijt me, maar je komt echt ontzettend dom over. Jij bent zo'n figuur waar ze in Amerika waarschuwingen voor op pakjes vishaakjes zetten: "Let op! Niet om in te slikken". Joh?! Echt?! Dat doen ze, omdat die mensen anders gaan zeggen 'ja maar ze hadden er niet bij gezegd dat dat niet goed is, dus nu klaag ik je aan en eis ik 600 miljoen'. Gezond verstand gebruiken is blijkbaar niet mogelijk.
Lachen...... altijd maar denken dat mensen kozen voor de meest roeleloze vorm van beleggingenquote:Kom op zeg, stel je niet zo ontzettend aan. Je had het kunnen weten, je had je beter moeten bevragen, maar als achteraf het risico waarheid wordt, en niet de groots geadverteerde gouden bergen, dan moet je de schuld niet bij anderen leggen, maar bij jezelf. De reden dat jij die polis hebt is omdat JIJ vanalles wilde en JIJ je handtekening hebt gezet.
Nee hoor... ik wil het er gerust nog eens over hebbenquote:Op donderdag 24 februari 2011 10:42 schreef Whuzz het volgende:
Irritant is dat he, als steeds hetzelfde dat al tig maal is uitgelegd wordt herhaald?
Kijk... 'mijn geld' terugkrijgen is een illusie, maar ik kan wel andere mensen behoeden om in zee te gaan met deze criminelen. Iedere klant die ik kan redden uit de handen van de banksters en verzekeraars is er 1. Feitelijk kost hun dat tig duizenden euro'squote:Dat slechts mogelijk wordt gemaakt en in stand gehouden door de naďviteit van een groep mensen. Dat is de groep mensen waar jij kennelijk ook toe behoorde, en die neem ik aan nu de doelgroep is van jouw "nobele streven" om hen te waarschuwen.
Ik hoop wel dat je beseft dat het merendeel van de volgers van dit topic niet tot die doelgroep behoort en je constante herhaling dus de verkeerde mensen treft.
Ik begrijp goed dat er veel meer mis is met de wereld, ik ben werkelijk niet zo naief. Maar een mens heeft maar beperkte capaciteiten, beter is het dus om je te focussen op 1 doelquote:Ik vraag me af of je nu te paranoide bent, of nog steeds te naďef. Te paranoide omdat je meer conspiracy en leugenachtigheid ziet in de bankwereld dan er daadwerkelijk is in vergelijking tot de rest van de wereld? Of nog te naďef, waardoor je denkt dat die leugenachtigheid beperkt is tot het financiële wereldje.
Zoals ik reeds vermelde... ik kon ook genoeg rotte appels tegen op andere terreinenquote:In het eerste geval: relax een beetje. Ja, er zijn veel mensen uit om winst te maken, zo veel mogelijk en als dat kan over jouw rug zullen ze het niet laten. Maar door gewoon goed op te letten en na te denken voor je ergens een handtekening onder zet kun je 99% van de ellende voorkomen. (En in die zin vindt ik de "slachtoffers" van woekerpolissen net zo schuldig als de aanbieders er van)
In het tweede geval: De moraliteit en "gewetenloosheid" onder banksters en verzekeraars is echt niet uniek. Er zijn goede, nette, matige, slechte, corrupte, hebzuchtige, onbaatzuchtige mensen in elke tak van sport. Als jij denkt dat je alleen op de financiele rotte appels moet letten denk ik dat je nog veel teleurstellingen tegemoed gaat op andere vlakken.
Een kruimeldief is maar een kruimeldief. De banksters hebben echter een machtig lobby apparaat en de capaciteit om overheidsbeleid negatief te beinvloeden. Ik kan me wel druk maken over een lokale kruimeldief of een vervelde buurman maar daar kan ik mijzelf wel tegen beschermen. Het zijn juist de grote geďnstitutionaliseerde criminelen die bijna onaantastbaar zijn. Gelukkig is er tegenwoordig internet en kunnen we elkaar waarschuwen voor de praktijken van deze maffiosiquote:Er zijn échte bedriegers bij en die zijn dan ook strafbaar. Maar in het merendeel van de gevallen is de juiste informatie wel degelijk ter beschikking gesteld. Vaak had het een stuk beter gekund en werd er gebruik (of misbruik, maar dat is vaak een lastige grens) gebuikt van de naďviteit en kortzichtigheid van mensen. Is dat netjes van meneer de bankier? Zeker niet. Het is zelfs diep triest. Maar zolang er geen wetten overtreden worden mág het. Als iemand dan te lui, naďef, kortzichtig of wat ook is om alle documenten goed door te lezen alvorens een handttekening te zetten, dan heb je zelf net zo veel (of meer) schuld.
Het is een kwestie van verantwoordelijkheid. Natuurlijk hoor je als klant te lezen wat je ondertekent. Maar aan de andere kant weet elke verkoper ook dondersgoed dat veel klanten zo'n voorgedrukt standaardcontract niet goed lezen voor ze hun handtekening zetten. Dan is het niet meer dan normaal dat je als verkoper dan ook een verantwoordelijkheid hebt, namelijk om niet opzettelijk misbruik daarvan te maken.quote:Op donderdag 24 februari 2011 10:32 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Wat?Dat kun je niet menen
NATUURLIJK is het realistisch dat je alles doorleest wat je ondertekent! Ben je niet helemaal lekker ofzo? Je gaat toch geen hypotheek nemen zonder te weten wat je hebt?
Als toch iemand tegenover je zit die wel heel graag iets aan je wil verkopen en enorm positief is over dat product, dan ga je toch op z'n minst afvragen wat de risico's zijn? Als je dat niet doet, dan ben je precies die domme consument die maar wat graag wil geloven in sprookjes, en die pakken ze dan ook.
Maar dat is niet de schuld van de verkoper. Allicht dat die een mooi verhaal heeft. Het is de schuld van degene die z'n handtekening zet.
Die minimale eisen zijn vastgelegd in specificaties en wetten die tesamen een paar duizend pagina's beslaan. Dat wordt door process managers (hey! Da's mijn beroep, wat cool!) verweven in een ontwikkelproces en vervolgens wordt door quality managers gecontroleerd of de ontwikkelaars ook echt netjes dat proces volgen. Het resultaat is (als het goed is) een stuk software dat helpt te zorgen dat jij veilig kunt remmen met jouw auto. En daar is de fabrikant verantwoordelijk voor.quote:Op donderdag 24 februari 2011 10:48 schreef xenobinol het volgende:
moet je als automobilist eerst de source code van je ABS systeem doorlezen om te zien of deze wel goed en veilig functioneert? Nee natuurlijk niet, er is wetgeving gemaakt die een aantal minimale doelstelling afdwingt van de fabrikant, dit om de consument te beschermen tegen schade en letsel.
Jij noemt het misbruik maar dat is natuurlijk niet helemaal zo. Zij kunnen niet meer doen dan jou een mooi verhaal vertellen. Een prachtig verhaal. Maar zij kunnen niet voor jou stiekem die handtekening zetten. Dat doe jij. Hopelijk pas als je alle pro's en cons hebt afgewogen, maar veel mensen deden dat niet. Daarnaast klopt het niet wat je zegt. Ze gaan niet elke potientele klant afwegen op het snappen van wat ze eigenlijk willen kopen. Ze bieden gewoon een product aan en daar komen mensen op af. Iedereen snapt dat als het iets financieels is, dat opletten een goed idee is. Een bank heeft absoluut niet de plicht om jou te gaan wijzen op het feit dat je het wel door andere mensen moet laten bekijken als je er zelf geen verstand van hebt.quote:Op donderdag 24 februari 2011 10:59 schreef Igen het volgende:
[..]
Het is een kwestie van verantwoordelijkheid. Natuurlijk hoor je als klant te lezen wat je ondertekent. Maar aan de andere kant weet elke verkoper ook dondersgoed dat veel klanten zo'n voorgedrukt standaardcontract niet goed lezen voor ze hun handtekening zetten. Dan is het niet meer dan normaal dat je als verkoper dan ook een verantwoordelijkheid hebt, namelijk om niet opzettelijk misbruik daarvan te maken.
Moet ik echt gaan uitleggen waarom deze vergelijking niet klopt of snapte je dat zelf stiekem ook al wel toen je het aan 't tikken was?quote:Om eens een vergelijking te maken: stel, op een regenachtige dag rijd je in de auto. Op een gegeven moment komt een fietser van links uit een zijstraat en die let niet goed op. En omdat je in een ballorige bui bent, besluit je om eens flink het gas in te trappen om die fietser lekker vol te raken. Dan komt de verantwoordelijkheid voor het ongeluk ook grotendeels op jouw bord te liggen, en kun je ook niet alle schuld van je afwentelen door te zeggen dat die fietser geen voorrang had en beter uit moest kijken.
De wetgeving is vaak heel kort, korte functionele lijstjes met eisen. De uitwerking in normen is een ander verhaal dat zijn vaak dikke boekwerkenquote:Op donderdag 24 februari 2011 11:06 schreef Whuzz het volgende:
Die minimale eisen zijn vastgelegd in specificaties en wetten die tesamen een paar duizend pagina's beslaan.
Om er voor te zorgen dat je weet wanneer je moet remmen heeft de overheid geëist dat je over een bewijs van rijvaardigheid moet beschikken alvorens je een auto mag besturenquote:Als jij vervolgens met je auto 145 km/u gaat rijden (de door de dealer beloofde 250 haalt je starlet echt niet), 5 meter voor een haakse bocht op de rem stampt en dan een rechtzaak aanspant tegen de fabrikant nadat je starlet zich om een boom krulde denk ik dat je weinig kans maakt.
Toch raar dat de overheid geen eisen van bekwaamheid vereist voor het afsluiten van zulke producten. Misschien is dat wel een heel goed planquote:Kortom, de fabrikant is verantwoordelijk voor een deugdelijk product, maar niet voor hoe dat product gebruikt wordt. Als jij niet competent genoeg bent om een auto te besturen had je een fiets moeten kopen. Of de *dealer* vervolgens te verwijten valt dat hij jou als incompetente bestuurder een auto heeft verkocht... dat is een moeilijke discussie.
Ik neem aan dat je de analogie naar hypotheken, banken en tussenpersonen zelf kunt leggen
Sjonge jonge.... de media zit vol met huilers die andere mensen niets gunnenquote:Op donderdag 24 februari 2011 11:21 schreef Scorpie het volgende:
Je moet voor het handelen in futures ook een proeve van bekwaamheid afleggen, dus doe hetzelfde maar voor financiele middelen die daar niet aan gerelateerd zijn. Dan scheiden we de dommen van de minder-dommen. Maar dan niet huilen als de minder-dommen opeens wel die gouden bergen krijgen.......
Waarom is dat totale waanzin? Het is immoreel, maar waterdicht. De bonuscultuur is een prachtige uitvinding, maar als je de verkeerde doelstellingen als bedrijf meegeeft aan de bankier moet je niet huilen als hij vervolgens in tijden van crisis nog kan incasseren.quote:Op donderdag 24 februari 2011 11:24 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Sjonge jonge.... de media zit vol met huilers die andere mensen niets gunnen![]()
Als een bankster een bonus incasseert nadat zijn bedrijf net gered is met een paar miljard aan belastinggeld dan noem ik het geen afgunst als mensen daar over klagen. Dat is gewoon een terechte klacht.... want zoiets is gewoon totale waanzin.
Ik zou zeggen, verdiep je even in automotive wetgeving. Veel plezier!quote:Op donderdag 24 februari 2011 11:13 schreef xenobinol het volgende:
De wetgeving is vaak heel kort, korte functionele lijstjes met eisen. De uitwerking in normen is een ander verhaal dat zijn vaak dikke boekwerken
Yup. En in nederland hebben we leerplicht tot je volwassen bent en daarna wordt je geacht zelf te kunnen bepalen of je ergens wel of niet je handtekening onder zou moeten zetten. Vandaar ook dat minderjarigen zelf de meeste complexe documenten niet mogen ondertekenen, maar daarvoor een voogd nodig hebben.quote:Om er voor te zorgen dat je weet wanneer je moet remmen heeft de overheid geëist dat je over een bewijs van rijvaardigheid moet beschikken alvorens je een auto mag besturen
Nogmaals, daar zou in totaal 13 jaar leerplicht voor moeten zorgen. Maar sommige mensen zijn nou eenmaal niet tegen zichzelf in bescherming te nemen.quote:Toch raar dat de overheid geen eisen van bekwaamheid vereist voor het afsluiten van zulke producten. Misschien is dat wel een heel goed plan![]()
Je bedoelt de notaris? Die heeft bij mij nóg een keer het koopcontract en de risico's van mij "complex financieel product" doorgenomen alvorens de akte passeerde. Standaard procedure.quote:Waarom niet een beëdigd ambtenaar in het leven roepen die bij wet verplicht is alle ins and outs van financiele producten door te nemen en uit te leggen aan klanten?
Ho ho, dat is niet wat hij zegt. Het is vrijheid die door Xeno is gedicteerd he, das heel wat anders.quote:Op donderdag 24 februari 2011 11:29 schreef Whuzz het volgende:
Ik niet. En jij als voorvechter van vrijheid () zou dat ook niet moeten willen.
Ik ben inderdaad voorstander van vrijheid, maar zolang de wetgever fiscale voordelen voor financiele producten vergeeft en garantstellingen afgeeft moeten er restricties zijn om misbruik te voorkomen. Veel financiele producten zijn interessant voor klanten vanwege de fiscale voordelen, deze worden echter schandalig uitgebuit door de banksters en verzekeraars. Ik vind het best dat er geen regels zijn voor financiele producten maar dan eis ik ook dat alle fiscale voordelen en garantstellingen door de overheid komen te vervallen. Ik vraag me af hoe hard de crimineeltjes dan beginnen te huilenquote:Op donderdag 24 februari 2011 11:31 schreef Scorpie het volgende:
Ho ho, dat is niet wat hij zegt. Het is vrijheid die door Xeno is gedicteerd he, das heel wat anders.
OMG serieus.... die kleine daling van de Funda teller word gewoon aangegrepen als positief puntje.... hoe kansloos kan je zijnquote:Rabobank: huizenprijs daalt in 2011
De betaalbaarheid van Nederlandse koopwoningen neemt dit jaar af. Dit heeft een drukkend effect op de huizenprijzen. Dat schrijven economen van de Rabobank in het vandaag verschenen Kwartaalbericht Woningmarkt.
Oorzaken hiervoor zijn dat onder NHG minder geleend kan worden, de mogelijke aanscherping van aflossingsvoorwaarden en de verwachte stijging van de hypotheekrente. De prijzen van woningen zullen naar verwachting in 2011 dan ook dalen met 2 procent.
Het aantal transacties blijft hoogstwaarschijnlijk constant (130.000). Dit komt deels omdat de noodzaak tot verkoop, bij lang te koop staande woningen, zal toenemen.
De Nederlandse woningmarkt vertoont duidelijke regionale onevenwichtigheden. Zo herstellen de prijzen in het noorden van de Randstad, terwijl de daling in bijvoorbeeld Zuidwest-Gelderland doorzet. Eerstgenoemde gebied wordt gekenmerkt door een relatief krappe woningmarkt, terwijl het noorden en het zuiden van ons land een aantal zeer ruime regios kennen. De opgave in deze (krimp-)regios is om overschotten te voorkomen en de bestaande voorraad aantrekkelijker te maken en te houden. In beide gevallen betekent dit een forse uitdaging. Daarbij dient gezegd dat het gaat om een gezamenlijke opgave waarbij onderlinge afstemming en het stellen van prioriteiten van het grootste belang zijn, aldus de Rabo-economen.
Het aantal transacties blijft historisch laag. In het vierde kwartaal van 2010 zijn ruim 7 procent minder huizen verkocht in vergelijking met een jaar geleden. Ongeveer 126.000 huizen wisselden op jaarbasis van eigenaar, waarmee het aantal transacties aan de onderkant van een bandbreedte schommelt die al meer dan een jaar geldt (tussen de 126.000 en 130.000). Niet alleen blijft het aantal transacties laag, ook staan woningen langer te koop.
Een van de weinige lichtpuntjes op de Nederlandse woningmarkt is dat het aantal gedwongen verkopen in december nog lager uitkwam dan in dezelfde maand vorig jaar. En dit, terwijl gedwongen verkopen internationaal gezien al zeer laag zijn met 0,05 procent van de woningvoorraad. Dit betekent dat huishoudens nog steeds goed aan hun betalingsverplichtingen kunnen voldoen. De al bijna een jaar lang dalende werkloosheid is hier mede verantwoordelijk voor.
Ook positief is dat het aantal te koop staande woningen in januari met 3.000 is gedaald ten opzichte van oktober van 2010. Maar het is nog te vroeg om van een opleving te spreken. In de voorgaande jaren was in januari immers ook sprake van een daling. Dit en het ongemoeid laten van de hypotheekrenteaftrek kunnen wijzen op een goed eerste kwartaal. Maar voor de rest van het jaar zitten nieuwe beleidsmaatregelen en andere marktfactoren een verder herstel in de weg, aldus de Rabobank.
Ondanks dat het aantal te koop staande woningen iets is gedaald, is het nog altijd hoog. Compensatie is er in de vorm van een forse afname van het aantal gereedgekomen woningen. Hierdoor verruimt het aanbod niet verder. Ook de komende jaren zal de nieuwbouwproductie naar verwachting niet snel herstellen, gezien het lage aantal verstrekte vergunningen. Met alle gevolgen van dien voor de bouwsector, die het toch al moeilijk heeft.
bron: NVM
Eh. Die bankslaven he...stond je daar zelf niet ooit bij vooraan? Zo graag wilde je dat zijn zelfs, dat je je niet goed informeerde, en nu moet je op de blaartjes ziten. En omdat je nu op de blaartjes moet zitten, ga je hard huilen en naar anderen wijzen "ja maar meester, hij begon!"quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:02 schreef xenobinol het volgende:
On topic maar weer bankslaven
[..]
OMG serieus.... die kleine daling van de Funda teller word gewoon aangegrepen als positief puntje.... hoe kansloos kan je zijn
Ik heb nog nooit centjes geleend van de bank, dus een bankslaafje ben ik nietquote:Op donderdag 24 februari 2011 12:06 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Eh. Die bankslaven he...stond je daar zelf niet ooit bij vooraan? Zo graag wilde je dat zijn zelfs, dat je je niet goed informeerde, en nu moet je op de blaartjes ziten. En omdat je nu op de blaartjes moet zitten, ga je hard huilen en naar anderen wijzen "ja maar meester, hij begon!"
DAT is pas kansloos Xeno. Want de enige reden dat jij hier zo zit te posten is omdat je eigenlijk diep van binnen baalt dat je erin gestonken bent, en andere mensen (waaronder ik) niet. Dat is pas kansloos.
Maar niet jou teksten. Jij ziet groei en bloeiquote:Op donderdag 24 februari 2011 12:05 schreef Bayswater het volgende:
Die gasten hebben gewoon de teksten uit dit topic overgenomen. Noemen zich dan economen.
De starters... het treintje.... ja... met de Jip en Janneke taal zit het nog steeds goed bij de economen van de banken. Word eens wakker stelletje mislukte demagoogjes... de mensen hebben de ogen geopend en beseffen dat het exit is voor de woningmarkt. "We dachten er een half jaar geleden nog anders over...." Kijk... dat zijn nu de professionele leugenaars van de banksters... je gaat mij niet vertellen dat ze dit niet wisten. De vraag is welke strategie hier achter zit? Klopt die 2% wel? Vorig jaar zou er geen daling zijn en was ze er wel degelijk.... is dit een zoveelste poging tot het afzwakken van de realiteit? Ach... ik heb er zo mijn ideeën over... we wachten Feb. 2012 wel afquote:Op donderdag 24 februari 2011 12:44 schreef Censuur-152 het volgende:
Rabobank![]()
![]()
Wat dacht Hans Stegeman 3 jaar geleden![]()
![]()
Keltische Tijger (2006)![]()
![]()
Je bent genaaid Xeno. De betaalbaardheid neemt af. Dus óndanks dat de huizenprijzen dalen worden ze nóg onbetaalbaarder. Dus de mogelijkheden voor jou om goedkoop een huis te scoren worden kleiner in plaats van groter... Weet je nog wat ik altijd zeg over HRA afschaffing (waar ik nog steeds voorstander van ben)? Dat het een drukkend effect op de huizenprijs heeft wil niet zeggen dat huizen er betaalbaarder van worden.quote:De betaalbaarheid van Nederlandse koopwoningen neemt dit jaar af. Dit heeft een drukkend effect op de huizenprijzen
wtf maak je me nou Xeno. 2008, 2009, begin 2010... eind 2010... december! Januari! FEBDRUARI NU ECHT HOOR!!! ......... 2012.quote:
Onzin. Dit geldt alleen voor leenkneuzen, niet voor spaarders.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:00 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Je bent genaaid Xeno. De betaalbaardheid neemt af. Dus óndanks dat de huizenprijzen dalen worden ze nóg onbetaalbaarder. Dus de mogelijkheden voor jou om goedkoop een huis te scoren worden kleiner in plaats van groter... Weet je nog wat ik altijd zeg over HRA afschaffing (waar ik nog steeds voorstander van ben)? Dat het een drukkend effect op de huizenprijs heeft wil niet zeggen dat huizen er betaalbaarder van worden.
Definitie van leenkneus is? Probeer er iets zinnigs van te maken aub en verlicht ons.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:04 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
Onzin. Dit geldt alleen voor leenkneuzen, niet voor spaarders.
quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:52 schreef xenobinol het volgende:
[..]
De starters... het treintje.... ja... met de Jip en Janneke taal zit het nog steeds goed bij de economen van de banken. Word eens wakker stelletje mislukte demagoogjes... de mensen hebben de ogen geopend en beseffen dat het exit is voor de woningmarkt. "We dachten er een half jaar geleden nog anders over...." Kijk... dat zijn nu de professionele leugenaars van de banksters... je gaat mij niet vertellen dat ze dit niet wisten. De vraag is welke strategie hier achter zit? Klopt die 2% wel? Vorig jaar zou er geen daling zijn en was ze er wel degelijk.... is dit een zoveelste poging tot het afzwakken van de realiteit? Ach... ik heb er zo mijn ideeën over... we wachten Feb. 2012 wel af
En dat was weer gejat van Maartje Martensquote:Kwetsbaar
Een geďntegreerde koopwoningmarkt is om een aantal redenen zeer kwetsbaar voor economische volatiliteit. De eerste reden is dat deze markt afhankelijk is van prijsinflatie van, met name, bestaande woningen. De koop van een woning (en zeker van een nieuwbouwwoning) is steeds meer afhankelijk geworden van de opbrengst uit de verkoop van de vorige woning. Zonder eigen geld is het voor een huishouden met een modaal inkomen zeer lastig een eigen woning te bemachtigen. De huidige gemiddelde verkoopprijs van 250.000 euro is meer dan het zevenvoudige van het modale inkomen. Nieuwbouwwoningen zijn gemiddeld nog duurder.
De koopwoningmarkt is ook kwetsbaar doordat verkopen vaker onderdeel zijn van een keten van woningtransacties. De keten kan lang zijn of kort. In de meeste gevallen gaat de aankoop van een woning gepaard met verkoop van de vorige woning en wellicht moet de koper daarvan ook eerst een woning verkopen, enzovoorts.
Ja, want over de hele wereld tikt men echt massaal hun huis even in cash afquote:Op donderdag 24 februari 2011 13:04 schreef Terrorizer het volgende:
Dan tik je toch gewoon meer cash af,
Deze post zegt meer over jou dan ik.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:06 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Ja, want over de hele wereld tikt men echt massaal hun huis even in cash af
Hallo Terror, dit is realiteit, aangenaam.
quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:04 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
Onzin Klopt. Dit geldt alleen voor leenkneuzen huurkneuzen, niet voor spaarders woningeigenaren.
massa = schaapquote:Op donderdag 24 februari 2011 13:06 schreef Whuzz het volgende:
[..]
quote:Kuddegedrag heeft ook andere effecten naast het veroorzaken van een hype of een crash, en dat is dat kuddegedrag leid tot een toename in vertrouwen. Juist omdat wij als mensen sociale wezens zijn, zijn we erg gevoelig voor wat andere mensen doen. Als veel andere mensen positief zijn over iets, bijvoorbeeld de aandelenmarkt, dan is het voor ons moeilijk om hier een tegenstrijdige mening over te hebben. Dit komt door twee factoren. Ten eerste is het inderdaad zo dat de meerderheid gelijk heeft in de meeste gevallen. Pas als de meerderheid te ver doorschiet in hun mening krijgen ze ongelijk en is een trendomkeer aanstaande. Dit heeft wel tot gevolg dat het moeilijker is om tegen de heersende mening in te gaan. Daarnaast is het ook zo dat wij mensen niet zonder andere mensen kunnen, en het tegen de groep in gaan verhoogt de kans dat we uit de groep worden geworpen. Deze angst hebben we ontwikkeld door de miljoenen jaren evolutie, waarin het altijd voordelig was om je in een groep te bevinden.
Ook heeft deelname aan een groep als voordeel dat je je geborgen en veilig voelt, waardoor je ook eerder risicovollere acties kunt (en wilt) ondernemen. Dit komt door het vertrouwen wat je medestanders in de groep je geven; als zoveel mensen hetzelfde vinden dan moet het toch wel kloppen? Ook heb je met (actieve) deelname aan een groep ook vangnetten, voor als je risicovolle actie verkeerd loopt.
OMG.... zelfs zo'n intelligente knaap als jij begrijp vast wel dat prijzen convergeren naar het niveau dat mensen kunnen betalen? De betaalbaarheid word eerst slechter om vervolgens de prijsdruk op te voeren, het gevolg is dalende prijzen. Lijkt mij niet zo heel moeilijk om te begrijpen. Wie genaaid is? Wat dacht je van de late instapper... die gaat voorlopig geen kant op.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:00 schreef Whuzz het volgende:
Je bent genaaid Xeno. De betaalbaardheid neemt af. Dus óndanks dat de huizenprijzen dalen worden ze nóg onbetaalbaarder. Dus de mogelijkheden voor jou om goedkoop een huis te scoren worden kleiner in plaats van groter... Weet je nog wat ik altijd zeg over HRA afschaffing (waar ik nog steeds voorstander van ben)? Dat het een drukkend effect op de huizenprijs heeft wil niet zeggen dat huizen er betaalbaarder van worden.
Over de hele wereld leent men zich helemaal suf voor een eigen woningquote:Op donderdag 24 februari 2011 13:06 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Whuzz en Scorpie zijn de trotse eigenaar van een hypotheek. Die hypotheek kan je niet overal mee naartoe nemen, zeker in een dalende markt niet. Volgens BVZ heb ik een huurschuld, zeg maar een huurhypotheek. Het leuke van een huurhypotheek is dat je deze overal mee naartoe kan nemenquote:
Het niet leuke is dat je die wel mee zult moeten nemen. Je komt er namelijk nooit meer vanaf.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:18 schreef xenobinol het volgende:
Volgens BVZ heb ik een huurschuld, zeg maar een huurhypotheek. Het leuke van een huurhypotheek is dat je deze overal mee naartoe kan nemen
Yes. Kun je van de ene volksbuurt naar de andere verhuizen. MET meename van mijn huurschuld. SCORE!quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:18 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Whuzz en Scorpie zijn de trotse eigenaar van een hypotheek. Die hypotheek kan je niet overal mee naartoe nemen, zeker in een dalende markt niet. Volgens BVZ heb ik een huurschuld, zeg maar een huurhypotheek. Het leuke van een huurhypotheek is dat je deze overal mee naartoe kan nemen
Die late instapper is pas net ingestapt en die wil ook geen kant op. Ik spreek uit ervaring zegmaarquote:Op donderdag 24 februari 2011 13:13 schreef xenobinol het volgende:
Wat dacht je van de late instapper... die gaat voorlopig geen kant op.
http://www.webregio.nl/am(...)ok-in-amsterdam.aspxquote:In het regeerakkoord Rutte-Verhagen staat het voornemen om in regio’s met schaarste het aantal woningwaarderingspunten (WWS) met maximaal 25 te verhogen, afhankelijk van de WOZ-waarde. Ondanks dat op dit moment nog weinig bekend is over de precieze uitwerking van dit voorstel, is de Huurdersvereniging Amsterdam (HA) fel tegen deze maatregel.
‘’Deze maatregel zal zeker gelden voor Amsterdam en de effecten ervan zijn desastreus voor onze stad. De betaalbaarheid voor huurders met lage en middeninkomens in onze regio – behorend tot die zogenaamde schaarstegebieden – komt aanzienlijk onder druk te staan. De maatregel kan tot enorme huurverhogingen tot wel ¤ 120 per maand leiden. Vooral voor starters zal de schade groot zijn. Hun inkomens zijn niet hoger dan in de rest van Nederland, maar de huurprijs van hun eerste woning zal veel hoger komen te liggen.’’
Voor doorstromers zal verhuizen nog veel duurder worden volgens de HA.
‘’Er is sprake van forse huurharmonisatie in Amsterdam en de ruimte daarvoor zal nog veel groter worden. In combinatie met de Europese inkomensmaatregel voor het bestemmen van huurwoningen zal de doorstroming op de Amsterdamse woningmarkt geheel in elkaar zakken. Ook de medewerking van bewoners aan de Stedelijke Vernieuwing zal wegens de veel hogere vervolghuur verdwijnen.’’
Omdat het kabinet van plan is verhuurders een heffing op te leggen van ongeveer 760 miljoen euro per jaar, valt te voorzien dat die verhuurders de ruimte die zij krijgen om de huren te verhogen, volledig benutten. De HA is samen met de Woonbond een groot tegenstander van de maatregel om huurders extra te laten betalen voor de schaarste.
Komende maand wordt in het kader van de verkiezingen voor de Provinciale Staten door de Woonbond in samenwerking met lokale huurdersorganisaties een actie gestart onder het motto ‘Houd Huren betaalbaar in Heel Nederland’.
In het kader daarvan willen zij verhuurders en lokale/regionale politici naar hun mening vragen over de kabinetsplannen om de huren extra te verhogen in de regio.
http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenlandquote:AMSTERDAM - In toenemende mate worden potentiële huurders door diverse gemeenten in Nederland gescreend om problemen in de wijken te voorkomen.
Dat blijkt zo succesvol dat de VVD pleit voor landelijke invoering, meldt RTL Nieuws.
In een reportage bleek dat zonder screening in het Groningse Nieuw-Buinenonder in korte tijd een moordenaar en een pedofiel een woning toegewezen kregen. Ook had de buurt veel last van geluidsoverlast en burenruzies.
Daarom besloot de gemeente huurders te gaan screenen. De politie kijkt bij een screening of de potentiële huurders iets op hun kerkstok hebben en kan dan een negatief advies uitbrengen. De woning wordt in zo'n geval niet toegewezen.
Idd!quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:18 schreef xenobinol het volgende:
Whuzz en Scorpie zijn de trotse eigenaar van een huis.
LOL! Tot zover de verhuisplannen van Asfixiaquote:Op donderdag 24 februari 2011 13:31 schreef Scorpie het volgende:
Zo, de huurkneusjes mogen weer bukken, Xeno, Censuur, begin maar met slikken!
‘Houd huren betaalbaar, ook in Amsterdam’
[..]
http://www.webregio.nl/am(...)ok-in-amsterdam.aspx
Daar zit je dan met je goeie gedrag, denk je rustig de huizenmarkt af te kunnen wachten moet je gewoon door je eigen WBV een bailout krijgen omdat ze je anders niet meer kunnen uitpersen
Ik voorzie een hoop huurtokkies die uit pure frustatie van de brug zullen springen of van pure armoede eten uit de vuilnisbak moeten graaien![]()
Dat gaat geld kosten jongens, pay up, jullie hebben inderdaad de vrijheid, vrijheid om te dokken!
Asfyxia is een wanbetaler? Vertel.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:36 schreef Whuzz het volgende:
[..]
LOL! Tot zover de verhuisplannen van Asfixia
Die zit nu vast in zijn huidige huis. Kopen lukt niet, want geen bank wil hem hebben. Huren lukt ook niet, want de verhuurder wil geen wanbetaaltokkie
quote:Rabobank voorziet verdere daling huizenprijzen
24 februari 2011, 12:00 uur | FD.nl
Rabobank voorziet dat de huizenprijzen dit jaar met 2% dalen. De bank wijt de daling aan de 'afnemende betaalbaarheid' van huizen.
Rabobank, met een marktaandeel van circa 30% de grootste hypotheekverstrekker van Nederland, wijst daarbij op de beperkingen aan de hypotheekverstrekking en de verwachte stijging van de hypotheekrente.
Volgens Rabobank maakt de markt voor koopwoningen een 'moeilijke tijd' door. Huizen staan langer te koop en het aantal verkooptransacties ligt laag. Positief is dat het aantal gedwongen verkopen zeer laag ligt, ook in internationaal opzicht. De verwachte daling komt bovenop de daling van 6,4% die het CBS sinds de piek in januari van 2009 heeft gemeten.
Beperkingen hypotheek
Nederlandse banken werken op het moment aan regels die beperkingen stellen aan het verschaffen van een hypotheek. Deze zal in de toekomst nooit hoger mogen zijn dan 112% van de aankoopwaarde van het huis. Binnen een periode van dertig jaar moet de helft van de hypotheek zijn afgelost. De verscherpte voorwaarden komen na druk van de Autoriteit Financiële Markten, die er al in een eerder stadium voor pleitte om vergelijkbare criteria bij wet af te dwingen.
Copyright (c) 2011 Het Financieele Dagblad
Zie het topic 104, laatste pagina ofzo. Topic 105 "Waar soms even niet betaald wordt" was daar een reactie op. Meneer vind het normaal om een poosje zijn huur niet te betalen. En komt vervolgens jou vertellen dat je dik in de schulden zit omdat je elke maand je hypotheek betaald.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:37 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Asfyxia is een wanbetaler? Vertel.
LOLquote:Op donderdag 24 februari 2011 13:36 schreef Whuzz het volgende:
[..]
LOL! Tot zover de verhuisplannen van Asfixia
Die zit nu vast in zijn huidige huis. Kopen lukt niet, want geen bank wil hem hebben. Huren lukt ook niet, want de verhuurder wil geen wanbetaaltokkie
Ik moest keihard lachenquote:Op donderdag 24 februari 2011 13:42 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Zie het topic 104, laatste pagina ofzo. Topic 105 "Waar soms even niet betaald wordt" was daar een reactie op. Meneer vind het normaal om een poosje zijn huur niet te betalen. En komt vervolgens jou vertellen dat je dik in de schulden zit omdat je elke maand je hypotheek betaald.
Toen hij dat tiepte stierven twee honderd puppies aan een overdosis ironie
gefeliciteerd, je bent doelwit geworden van een basic mailingcampagne!quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:49 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
LOLgrappig dat je het er juist nu over hebt. Ik kreeg gisteren namelijk een mail van m'n bank (Rabo). Of ik alsjeblieft een huis wilde kopen. En om dat mogelijk te maken heeft de bank een "inloopavond" georganiseerd, waarop e.e.a. meteen geregeld kan worden.
Uiteraard ga ik wel ff langs, want je kunt er een iPad winnen.
Zo zie je maar weer, ook banken hebben nog geen efficiente koppeling van gegevens. Anders was je natuurlijk nooit uitgenodigd, wanbetaler dat je er bent.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:49 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
LOLgrappig dat je het er juist nu over hebt. Ik kreeg gisteren namelijk een mail van m'n bank (Rabo). Of ik alsjeblieft een huis wilde kopen. En om dat mogelijk te maken heeft de bank een "inloopavond" georganiseerd, waarop e.e.a. meteen geregeld kan worden.
Ik denk dat daar nog wel wat haken en ogen aan zitten. Die inloopavond organiseren ze niet speciaal voor jou, dus dat is een algemene mail die naar klanten uit gaat. Ik denk dat als je daar zit, en ze doen een background check en daar komt uit dat jij een wanbetaler bent, dat het wel heel gauw ophoudt met hoe graag ze willen dat JIJ een huis kooptquote:Op donderdag 24 februari 2011 13:49 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Hoax, men heeft hem er al uitgeschopt na het beleggen in zilver verhaal.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:56 schreef Whuzz het volgende:
Rabobank: Hoeveel denkt u te zelf in te leggen?
Asfixia: Na dit jaar, ongeveer 12 keer mijn huur!
Rabo:
Asfixia: Ja, die beleg ik dan gewoon even een jaartje in zilver
Rabo:![]()
en de huur dan?
Asfixia: Nou die betaal ik gewoon even een jaarte niet
Rabo: Goed, geeft u dat kopje koffie maar weer terug. U zei dat u een CC van ons had?
Sluit anders een lening af voor die iPad, of betaal nog een paar maanden je huur niet. Dan heb je die iPad ook.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:49 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Hij kan er toch ook 1 huren? Gewoon 24 maanden x 65 euro, dan doet hij en mee aan de hype en hij zit er niet aan vastquote:Op donderdag 24 februari 2011 13:59 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Sluit anders een lening af voor die iPad, of betaal nog een paar maanden je huur niet. Dan heb je die iPad ook.
Nee, want dan zit hij 24 maanden aan die ipad vast! En wat nou als hij halverwege wil wisselen naar een netbook? Da's eng man! *bibber*quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hij kan er toch ook 1 huren? Gewoon 24 maanden x 65 euro, dan doet hij en mee aan de hype en hij zit er niet aan vast
Eng? helemaal niet. Gewoon een paar maandjes stoppen met betalen voor die iPad en dan kun je in ieder geval al een netbook in huis hebben.quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:01 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Nee, want dan zit hij 24 maanden aan die ipad vast! En wat nou als hij halverwege wil wisselen naar een netbook? Da's eng man! *bibber*
Geen probleem, met onze 'koop nu, betaal later' actie kan hij alvast de netbook kopen terwijl hij aan het huren is, en dan weigert hij gewoon straks domweg om te betalen. Het is al eerder gelukt, dus waarom dit keer niet?quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:01 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Nee, want dan zit hij 24 maanden aan die ipad vast! En wat nou als hij halverwege wil wisselen naar een netbook? Da's eng man! *bibber*
020 is gewoon verandert in een kansloze pauperstad, geen wonder dat ze tokkies proberen te weren. Afvoeren richting Brabant wat mij betreftquote:Op donderdag 24 februari 2011 13:34 schreef Scorpie het volgende:
En het leukste is dat je straks eerst nog even flink door de bodyscanner mag en je lichaamsholtes even flink worden onderzocht:
Pas maar op, straks hebben ze een uitwisselingsakkoord met Dronten gesloten; blutte, kansloze paupers uit, nieuwe huursponsjes a la Xeno in.quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:03 schreef xenobinol het volgende:
[..]
020 is gewoon verandert in een kansloze pauperstad, geen wonder dat ze tokkies proberen te weren. Afvoeren richting Brabant wat mij betreft
Het was inderdaad heel komisch... zelfs ik ROFLMAO-de toen ik het lasquote:Op donderdag 24 februari 2011 13:42 schreef Whuzz het volgende:
Toen hij dat tiepte stierven twee honderd puppies aan een overdosis ironie
Droom lekker verder. Zorg eerst maar eens dat je van de wanbetalers status af komt. Moet toch pijn doen dat mensen om je heen wel fatsoenlijke salarissen hebben en wel aan hun financiele verplichtingen kunnen voldoen. Dan kun je daar lekker veilig achter je computertje zitten en zeggen 'wacht maar', maar ondertussen is de realiteit dat ik heb gerealiseerd waar jij naar toe wil blijkbaar, maar dat dat voor jou stap 863 is. Jij moet nog beginnen met stap 1, en dat is je betalingen op orde krijgenquote:Op donderdag 24 februari 2011 14:12 schreef Asfyxia het volgende:
Jaja jongens, lach er nog maar even om, je moet toch wat in je troosteloze hondenhok waar je, naar nu blijkt, zo'n ¤100.000 teveel voor hebt betaald. Lachen als een boer met kiespijn noemen ze dat ook wel. Maar het geeft niet, want ik snap hoe moeilijk jullie het er mee hebben, hoeveel pijn het van binnen doet om erachter te komen dat je ordinair bedonderd bent door de banksters en de makeleugenaartjes.
Ondertussen blijft mijn vermogen groeien, in tegenstelling tot dat van jullie. En als de tijd er rijp voor is, dán pas koop ik een huis. En geen minuut eerder en al helemaal niet omdat de Rabobank me zegt "dat dit het beste moment is om te kopen omdat de prijzen dalen".Overigens zal ik die hypotheek dan helemaal niet meer nodig hebben, maar dat even terzijde.
Maar leg nogmaals uit dan, hypotheek 600 in de maand (groot deel aflossing) of huur 600 in de maand voor een stuk minder kwaliteit... Dan kan je moeilijk zeggen dat kopen ongunstiger is, ongeacht of de waarde stijgt of daalt... En gelukkig heb jij een glazen bol en weet je precies wanneer de tijd rijp is.quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:12 schreef Asfyxia het volgende:
Jaja jongens, lach er nog maar even om, je moet toch wat in je troosteloze hondenhok waar je, naar nu blijkt, zo'n ¤100.000 teveel voor hebt betaald. Lachen als een boer met kiespijn noemen ze dat ook wel. Maar het geeft niet, want ik snap hoe moeilijk jullie het er mee hebben, hoeveel pijn het van binnen doet om erachter te komen dat je ordinair bedonderd bent door de banksters en de makeleugenaartjes.
Ondertussen blijft mijn vermogen groeien, in tegenstelling tot dat van jullie. En als de tijd er rijp voor is, dán pas koop ik een huis. En geen minuut eerder en al helemaal niet omdat de Rabobank me zegt "dat dit het beste moment is om te kopen omdat de prijzen dalen".Overigens zal ik die hypotheek dan helemaal niet meer nodig hebben, maar dat even terzijde.
Goed gesproken man, wanbetalers zijn altijd zo afgunstig... zelf niets bereiken maar wel anderen vertellen hoe het moetquote:Op donderdag 24 februari 2011 14:15 schreef CoolGuy het volgende:
Droom lekker verder. Zorg eerst maar eens dat je van de wanbetalers status af komt. Moet toch pijn doen dat mensen om je heen wel fatsoenlijke salarissen hebben en wel aan hun financiele verplichtingen kunnen voldoen. Dan kun je daar lekker veilig achter je computertje zitten en zeggen 'wacht maar', maar ondertussen is de realiteit dat ik heb gerealiseerd waar jij naar toe wil blijkbaar, maar dat dat voor jou stap 863 is. Jij moet nog beginnen met stap 1, en dat is je betalingen op orde krijgen
Of dat altijd zo is weet ik niet. In dit geval is dat wel zo. D'r was nog iemand die dat zo probeert te doen...quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:17 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Goed gesproken man, wanbetalers zijn altijd zo afgunstig... zelf niets bereiken maar wel anderen vertellen hoe het moet
Haha, altijd grappig hoe een wanbetaler tegen andere mensen die wel succesvol zijn in het beheren van hun eigen object aankijkt. De frustratie van iemand die al meerdere malen uitgescheten is door de darmen van de hypotheekverstrekkers is zo herkenbaarquote:Op donderdag 24 februari 2011 14:12 schreef Asfyxia het volgende:
Alweer zo`n domme en kortzichtige opmerkingquote:Ondertussen blijft mijn vermogen groeien, in tegenstelling tot dat van jullie.
When hell freezes over bedoel je dus te zeggen?quote:En als de tijd er rijp voor is, dán pas koop ik een huis.
Newsflash; je kan het ook nietquote:En geen minuut eerder
Dat zeggen alle 21 jarige naieve kinders die denken dat ze weten hoe de wereld in elkaar steekt. Ik zou zeggen hou je huuraanslag in de gaten, je kan nog voor verrassingen komen te staan! O nee wacht, je betaalt domweg nietquote:en al helemaal niet omdat de Rabobank me zegt "dat dit het beste moment is om te kopen omdat de prijzen dalen".Overigens zal ik die hypotheek dan helemaal niet meer nodig hebben, maar dat even terzijde.
Of zelf een kutproduct aanschaffen en vervolgens als een soort virtuele Messias met waanbeelden door een virtuele woestijn zwerven, onzin brallend over het Einde Der Tijden omdat je erachter bent gekomen dat je genaaid bent.quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:17 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Goed gesproken man, wanbetalers zijn altijd zo afgunstig... zelf niets bereiken maar wel anderen vertellen hoe het moet
Ik wacht je PM met bedragen wel af, of durf je het hier ook in het openbaar te plaatsen? Gaan we wel even kijken wie het beter geregeld heeftquote:Op donderdag 24 februari 2011 14:20 schreef Asfyxia het volgende:
HAHAHAdit topic is toch echt de kers op mijn verder ook uitstekende dag!
Er staat nog een vraagje open:quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:20 schreef Asfyxia het volgende:
HAHAHAdit topic is toch echt de kers op mijn verder ook uitstekende dag!
quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:16 schreef inXs het volgende:
[..]
Maar leg nogmaals uit dan, hypotheek 600 in de maand (groot deel aflossing) of huur 600 in de maand voor een stuk minder kwaliteit... Dan kan je moeilijk zeggen dat kopen ongunstiger is, ongeacht of de waarde stijgt of daalt...
Een vrolijk liedje om je wat op te vrolijken in de moeilijke tijden die komen gaan.quote:
Precies. Ik betaal nu helemaal niks aan woonlasten, en daarom groeit mijn vermogen ook zo gruwelijk hard.quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:19 schreef Scorpie het volgende:
O nee wacht, je betaalt domweg niet
Je hebt het nu over jezelf, neem ik aan? Met je "koop"woning...quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Of zelf een kutproduct aanschaffen en vervolgens als een soort virtuele Messias met waanbeelden door een virtuele woestijn zwerven, onzin brallend over het Einde Der Tijden omdat je erachter bent gekomen dat je genaaid bent.
Het is lachwekkend hoe dom jij bent. Tot ze een keer bij je op de stoep staan, immers, je hebt al genoeg brieven ontvangen. Op een gegeven moment heb je de deurwaarder op de stoep, en dan is 't of betalen of je wordt je huis uitgeflikkerd.quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:22 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Precies. Ik betaal nu helemaal niks aan woonlasten, en daarom groeit mijn vermogen ook zo gruwelijk hard.
Ach, tis dat je recht hebt op je eigen mening, maar we kijken wel wie er over 30 jaar beter af is. Een 120 kilo wegende papzak die claimt dat hij straks zijn huis cash aftikt of iemand die de wat meer traditionelere route heeft genomen.quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:23 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Je hebt het nu over jezelf, neem ik aan? Met je "koop"woning...
quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:23 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Je hebt het nu over jezelf, neem ik aan? Met je "koop"woning...
en, antwoord? Of val je liever mensen persoonlijk aan?quote:Maar leg nogmaals uit dan, hypotheek 600 in de maand (groot deel aflossing) of huur 600 in de maand voor een stuk minder kwaliteit... Dan kan je moeilijk zeggen dat kopen ongunstiger is, ongeacht of de waarde stijgt of daalt...
"Ze"? Wie dan? Laat maar komen, die "ze". Wonen kun je overal.quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:23 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Het is lachwekkend hoe dom jij bent. Tot ze een keer bij je op de stoep staan, immers, je hebt al genoeg brieven ontvangen.
Dat sowieso. Alleen xeno komt bij me in de buurt.quote:Jij hebt 't inderdaad echt veel beter voor elkaar dan de andere mensen hier
Asfyxia, even voor jou. Beantwoord hem evenquote:Op donderdag 24 februari 2011 14:25 schreef inXs het volgende:
[..]
[..]
en, antwoord? Of val je liever mensen persoonlijk aan?
Man waar heb je het over ¤600 euro huur per maand? Waarvoor in godsnaam? Ik betaal helemaal niks.quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:25 schreef inXs het volgende:
[..]
[..]
en, antwoord? Of val je liever mensen persoonlijk aan?
Wel grappig, je vind dus dat huiseigenaren zich laten naaien en blauw betalen en dat je het zelf veel beter hebt gedaan door niet te betalen, en wat is jouw ultieme doel? Precies, hetzelfde als ons worden; een brave huiseigenaar. Geeft je toch te denken........quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:27 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
"Ze"? Wie dan? Laat maar komen, die "ze". Wonen kun je overal.
Ik ben niet dom, jij bent gewoon een braverik. Net als je maatje Whuzz, zo'n echte braafmans, die zich graag laat naaien door de bank en zich tot in lengte van dagen blauw wil betalen "omdat het zo nu eenmaal hoort".
[..]
Dat sowieso. Alleen xeno komt bij me in de buurt.
Briljant.... kraken?quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:22 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Precies. Ik betaal nu helemaal niks aan woonlasten, en daarom groeit mijn vermogen ook zo gruwelijk hard.
HAHAHA de "traditionelere route. Zie hier, nog een braafmansje!quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ach, tis dat je recht hebt op je eigen mening, maar we kijken wel wie er over 30 jaar beter af is. Een 120 kilo wegende papzak die claimt dat hij straks zijn huis cash aftikt of iemand die de wat meer traditionelere route heeft genomen.
Exact. Leg dat eens uit Asfyxia? Je wil toch uiteindelijk een huis kopen? Daarmee ben je niet anders dan de huiseigenaren hier. Maar nu daar wel op afgeven en ondertussen ben jij degene die betalingsproblemen heeft, niet wijquote:Op donderdag 24 februari 2011 14:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wel grappig, je vind dus dat huiseigenaren zich laten naaien en blauw betalen en dat je het zelf veel beter hebt gedaan door niet te betalen, en wat is jouw ultieme doel? Precies, hetzelfde als ons worden; een brave huiseigenaar. Geeft je toch te denken........
Ik zie een eigen huis alleen als investering. Verder zie ik er weinig in. No way dat ik ooit precies hetzelfde wordt als jullie.quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wel grappig, je vind dus dat huiseigenaren zich laten naaien en blauw betalen en dat je het zelf veel beter hebt gedaan door niet te betalen, en wat is jouw ultieme doel? Precies, hetzelfde als ons worden; een brave huiseigenaar. Geeft je toch te denken........
huiseigenaren die zich inlenen op de top van de zeepbel wel. Je kan beter inlenen rond de bodem, dan kun je nl. altijd verkopen in een stijgende of dalende markt. Dan heb je zowel de voordelen van kopen als hurenquote:Op donderdag 24 februari 2011 14:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus je gaat een huis kopen, maar in tegenstelling tot ons ga je er niet voor betalen? Grappig.quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:32 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Ik zie een eigen huis alleen als investering. Verder zie ik er weinig in. No way dat ik ooit precies hetzelfde wordt als jullie.
Je woont thuis inderdaad, ik heb het niet over jou, maar in het algemeen. Het blijkt maar weer dat je totaal geen idee hebt waar je over praat. Als je ergens wilt wonen, moet je betalen. Huur = duur, koop = duur. Maar bij dezelfde maandlasten woon je bij koop over het algemeen beter en los je af. Lijkt me simpel toch? Ongeacht de waardeverandering van je object. Gek is alleen dat je met je salaris wel mag huren voor 900 euro in de maand, maar kopen niet... Maar je valt mensen liever aan vanuit je eigen onwetendheid en naďviteit en dat is best jammer. Beetje inhoudelijk zou fijn zijn, je komt nu nog behoorlijk over als een gefrustreerde puber die nog denkt dat de wereld aan zijn voeten ligt.quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:32 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Ik zie een eigen huis alleen als investering. Verder zie ik er weinig in. No way dat ik ooit precies hetzelfde wordt als jullie.
LOL ik was me er niet van bewust dat ik daar doekjes om gewonden zou hebben. Inderdaad ik ben gewoon een "ordinaire" geldwolf, zoals jij gewoon een ordinaire braafmans cq. huispapa bent.quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus je gaat een huis kopen, maar in tegenstelling tot ons ga je er niet voor betalen? Grappig.
Daarnaast is het grappig dat jij een huis als investering ziet; daar is de huizenbubble nou precies mee begonnendus eigenlijk ben jij en je denkbeelden verantwoordelijk
Xenotje, zie je nu hoe je mattie door de mand valt? Het is gewoon een ordinaire geldwolf.
Echt, ik heb werkelijk geen idee waar je het allemaal over hebt. Je kunt in dit land gewoon gratis wonen hoor. Wonen is gra-tis. Ik kan het weten, want ik doe het al jaren zo.quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:34 schreef inXs het volgende:
[..]
Je woont thuis inderdaad, ik heb het niet over jou, maar in het algemeen. Het blijkt maar weer dat je totaal geen idee hebt waar je over praat. Als je ergens wilt wonen, moet je betalen. Huur = duur, koop = duur. Maar bij dezelfde maandlasten woon je bij koop over het algemeen beter en los je af. Lijkt me simpel toch? Ongeacht de waardeverandering van je object. Gek is alleen dat je met je salaris wel mag huren voor 900 euro in de maand, maar kopen niet... Maar je valt mensen liever aan vanuit je eigen onwetendheid en naďviteit en dat is best jammer. Beetje inhoudelijk zou fijn zijn, je komt nu nog behoorlijk over als een gefrustreerde puber die nog denkt dat de wereld aan zijn voeten ligt.
ga je nog gericht reageren denk je? Of is dat wat lastig te verwerken allemaal? Overigens laat je met dit antwoord nogmaals zien dat je er niets van snapt, als de huizenmarkt echt totaal in elkaar stort gaan niet alleen de huiseigenaren dit merken.quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:43 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
LOL ik was me er niet van bewust dat ik daar doekjes om gewonden zou hebben. Inderdaad ik ben gewoon een "ordinaire" geldwolf, zoals jij gewoon een ordinaire braafmans cq. huispapa bent.
Daarom kan die huizenmarkt mij ook niet ver genoeg in elkaar donderen. Elke paarduizend euro die er nu vanaf gaat, is op een later tijdstip een paarduizend euro extra voor mijn portemonnee.
En je snapt neem ik aan wel dat we niet allemaal 'gratis' kunnen wonen? Jij teert graag op de maatschappij, helaas (en maar goed ook) zijn we niet allemaal zo.quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:44 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Echt, ik heb werkelijk geen idee waar je het allemaal over hebt. Je kunt in dit land gewoon gratis wonen hoor. Wonen is gra-tis. Ik kan het weten, want ik die het al jaren zo.
Ah ja, ik woon met plezier in mijn huis, silly me. Ik kan het veel beter zien als een kil en koel investeringsobject waar je beter geen plezier aan kan beleven en over 20 jaar met veel winst kan doorverkopen zoals jij. Nee je hebt gelijk, you`re way ahead of mequote:Op donderdag 24 februari 2011 14:43 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
LOL ik was me er niet van bewust dat ik daar doekjes om gewonden zou hebben. Inderdaad ik ben gewoon een "ordinaire" geldwolf, zoals jij gewoon een ordinaire braafmans cq. huispapa bent.
Hij woont wel gratis bij paps en mams in natuurlijk. Zou hij het steentje-in-de-vijver principe snappen denk je?quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:45 schreef inXs het volgende:
[..]
En je snapt neem ik aan wel dat we niet allemaal 'gratis' kunnen wonen? Jij teert graag op de maatschappij, helaas (en maar goed ook) zijn we niet allemaal zo.
Emigreren dan maar? Als huurder is dat een kwestie van je koffers inpakken. Ik begrijp dat je in Spanje tegenwoordig voor weinig een huisje kan huren of kopenquote:Op donderdag 24 februari 2011 14:45 schreef inXs het volgende:
[..]
ga je nog gericht reageren denk je? Of is dat wat lastig te verwerken allemaal? Overigens laat je met dit antwoord nogmaals zien dat je er niets van snapt, als de huizenmarkt echt totaal in elkaar stort gaan niet alleen de huiseigenaren dit merken.
Daar kom jij alleen maar aan de bak als circusartiest, dat weet je?quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:47 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Emigreren dan maar? Als huurder is dat een kwestie van je koffers inpakken. Ik begrijp dat je in Spanje tegenwoordig voor weinig een huisje kan huren of kopen
Goed nieuws weer berends. Bedankt voor het melden!quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:44 schreef pberends het volgende:
Rabo: Huizenprijzen dalen dit jaar 2%
Dat grafiekje is natuurlijk weer veelzeggend.
De spike van de bull trap was echt nihil. We zitten weer een stukje verder in 'the blow off phase'quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:44 schreef pberends het volgende:
Rabo: Huizenprijzen dalen dit jaar 2%
Dat grafiekje is natuurlijk weer veelzeggend.
Bij de beleggers is het "minder slecht nieuws is goed nieuws" bij ons is het "slechter nieuws is goed nieuws"quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:50 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Goed nieuws weer berends. Bedankt voor het melden!
Je bent in de war met Terrorizerquote:Op donderdag 24 februari 2011 14:46 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hij woont wel gratis bij paps en mams in natuurlijk.
Welnee... ik ga bij een bank werken als beleggingsstrateegquote:Op donderdag 24 februari 2011 14:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Daar kom jij alleen maar aan de bak als circusartiest, dat weet je?
Ja, en dan mensen voorlichten over wat voor producten ze moeten nemen. Komen ze van de regen in de drupquote:Op donderdag 24 februari 2011 15:00 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Welnee... ik ga bij een bank werken als beleggingsstrateeg
Nee... ik ga de banken adviseren niet meer te investeren in koopwoningenquote:Op donderdag 24 februari 2011 15:03 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, en dan mensen voorlichten over wat voor producten ze moeten nemen. Komen ze van de regen in de drup
Je bent wel goed in het dom voorlichten van mensen en zelf geloven dat de crap die je verspreid goed is voor de mensheid, dus je bent in principe geschikt voor de baan.quote:Op donderdag 24 februari 2011 15:00 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Welnee... ik ga bij een bank werken als beleggingsstrateeg
quote:
Maar natuurlijkquote:Op donderdag 24 februari 2011 15:04 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Wordt mooi om straks Scorpie, Whuzz en hun nieuwe maatje CoolGuy arm in arm op de hoek van de straat te zien staan met bordjes "will work for a roof over our heads", terwijl wij geruisloos langszoeven in onze nieuwe BMW.
Laat me raden... een VW Golf?quote:Op donderdag 24 februari 2011 15:06 schreef CoolGuy het volgende:
Laat ik nou net toevallig vandaag een nieuwe auto besteld hebben.
Die nieuwe BMW krijg ik gewoon van m'n werk.quote:Op donderdag 24 februari 2011 15:06 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar natuurlijk![]()
Laat ik nou net toevallig vandaag een nieuwe auto besteld hebben.
En jij wil ook een nieuwe BMW zie ik. Hoe wil je dat gaan betalen? Gewoon even een tijdje stoppen met andere dingen betalen? Of toch maar eerst wat beleggen in goud en zilver en van de opbrengst daarvan een BMW kopen?
nee, die heb ik nuquote:Op donderdag 24 februari 2011 15:08 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Laat me raden... een VW Golf?
Ja ik ook. Maar ik over een paar maanden alquote:Op donderdag 24 februari 2011 15:08 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Die nieuwe BMW krijg ik gewoon van m'n werk.
Ah ik wist niet dat ik mijn huis kwijtraak en ook nog eens mijn baan. Kan je die 2 eens correleren met elkaar? Ik ben benieuwd. Daarnaast rijd mijn BMW op dit moment heerlijk, maar zit ik te wachten op mijn nieuwe die in maart komt.quote:Op donderdag 24 februari 2011 15:04 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Wordt mooi om straks Scorpie, Whuzz en hun nieuwe maatje CoolGuy arm in arm op de hoek van de straat te zien staan met bordjes "will work for a roof over our heads", terwijl wij geruisloos langszoeven in onze nieuwe BMW.
Je bent student, knappe vent die een BMW van zijn studie krijgt.quote:Op donderdag 24 februari 2011 15:08 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Die nieuwe BMW krijg ik gewoon van m'n werk.
Ik ben student?quote:Op donderdag 24 februari 2011 15:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je bent student, knappe vent die een BMW van zijn studie krijgt.
Ik ookquote:Op donderdag 24 februari 2011 15:13 schreef xenobinol het volgende:
Ik moet altijd lachen als ik die ICT jongens in hun 1 serie bij de stoplichten zie 'wegsprinten'
Ja want met een auto als een Aygo maak je natuurlijk een statement.quote:Op donderdag 24 februari 2011 15:13 schreef xenobinol het volgende:
Ik moet altijd lachen als ik die ICT jongens in hun 1 serie bij de stoplichten zie 'wegsprinten'
Aah de 3 serie.... de voormalige budget auto van BMW, ik heb nog les gehad in een 3 serie... fijne auto'squote:Op donderdag 24 februari 2011 15:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik ookmijn 3 trekt hem er zo uit
Een Aygo?.... nee ik rijd een Starlet uit '92quote:Op donderdag 24 februari 2011 15:15 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja want met een auto als een Aygo maak je natuurlijk een statement.
zo jammer ditquote:Op donderdag 24 februari 2011 15:16 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Aah de 3 serie.... de voormalige budget auto van BMW, ik heb nog les gehad in een 3 serie... fijne auto's
Waarom is bij jouw alles jaloezie? Ben je zelfs zo afgunstig?quote:Op donderdag 24 februari 2011 15:18 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
zo jammer dit"de voormalige budget auto van BMW". Jaloezie siert je niet.
Dat is pas de topline, een Starlet.quote:Op donderdag 24 februari 2011 15:18 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Een Aygo?.... nee ik rijd een Starlet uit '92
Nee... dat is het goedkoopste van het goedkoopste. Ik geef mijn geld liever aan andere zaken uit.quote:Op donderdag 24 februari 2011 15:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat is pas de topline, een Starlet.
Ach kom nou toch Xenotje, een huurder die roept dat een BMW 3 een budgetwagen is kan je niet serieus nemen.quote:Op donderdag 24 februari 2011 15:19 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Waarom is bij jouw alles jaloezie? Ben je zelfs zo afgunstig?
Niet bij mij, bij jou. Het druipt er werkelijk vanaf man. Ik ben niet afgunstig nee. Ik heb namelijk alles wat ik wilquote:Op donderdag 24 februari 2011 15:19 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Waarom is bij jouw alles jaloezie? Ben je zelfs zo afgunstig?
Nee nee ho ff. Dát zei hij niet. Hij zei de 3 serie is de budget wagen van BMW. Niet in het algemeen. Overigens is dat een drogredenering en een open deur natuurlijk. Elke type auto dat het kleinste type is van een merk is 'het instap modelletje'. Maar dat was dan ook niet het doel van zijn opmerkingquote:Op donderdag 24 februari 2011 15:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ach kom nou toch Xenotje, een huurder die roept dat een BMW 3 een budgetwagen is kan je niet serieus nemen.
Het gaat lekker inderdaad. Nog een paar jaar en we zitten al aan de voorspelde 30%.quote:Op donderdag 24 februari 2011 15:23 schreef Hanoying het volgende:
Wat wordt er weer gebaggerd zeg...
On topic:
De voorspellingen van de Rabo zijn nog nooit anders dan conservatief geweest. Als de Rabo aangeeft 2 % daling te verwachten in 2011 dan volgt er met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid inderdaad een daling van ten minste 2-3 %.
Met een inflatie die ook al weer de twee procent aan tikt en er zelfs door lijkt te schieten gaat dat al weer netjes naar een geindexeerde daling van X > 5 % in 2011 alleen al.
Harder dan ik had gedacht eerlijk gezegd maar wat mij betreft meer dan welkom.
Rente bedoel jequote:Op donderdag 24 februari 2011 15:24 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Het gaat lekker inderdaad. Nog een paar jaar en we zitten al aan de voorspelde 30%.
Nee, je hebt een betalingsachterstand. Dromen mag, maar deal maar eerst even met de realiteitquote:Op donderdag 24 februari 2011 15:23 schreef Asfyxia het volgende:
Ik heb helemaal geen auto nu. Totaal niet nodig, en het geld kan ik beter gebruiken voor de grote investering die ik binnen enkele jaren zal gaan doen. Maar als ik Scorpie, Whuzz en CoolBoy op de stoep zie staan, dan zal ik er zeker voor zorgen dat ik dat vanuit een grote BMW gadesla!
Nee. Dat huizen nominaal 30% minder waard zijn geworden. Hetgeen ik ooit, een jaar of drie geleden onder een ander account, voorspeld heb.quote:
Het doel van mijn opmerking was om allerlei reacties van jullie los te peuterenquote:Op donderdag 24 februari 2011 15:22 schreef CoolGuy het volgende:
Maar dat was dan ook niet het doel van zijn opmerking
Ik neem de meetlat wel mee op de lengte op te metenquote:Op donderdag 24 februari 2011 15:23 schreef Asfyxia het volgende:
Ik heb helemaal geen auto nu. Totaal niet nodig, en het geld kan ik beter gebruiken voor de grote investering die ik binnen enkele jaren zal gaan doen. Maar als ik Scorpie, Whuzz en CoolBoy op de stoep zie staan, dan zal ik er zeker voor zorgen dat ik dat vanuit een grote BMW gadesla!
Te makkelijk. Die kun je overal achteraan gooien. Overigens is ook dat een open deur. Als je geen reacties wil hou je wel een blog bij ofzoquote:Op donderdag 24 februari 2011 15:27 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Het doel van mijn opmerking was om allerlei reacties van jullie los te peuteren![]()
Dat is feitelijk het doel van vrijwel al mijn posts hier op fok!
Geen idee?quote:Op donderdag 24 februari 2011 15:14 schreef Sjabba het volgende:
Ik zag gister of eergister iets op TV en dat was in Dronten.
kan iemand me even helpen?
Aha een kloon met spijt...quote:Op donderdag 24 februari 2011 15:27 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Nee. Dat huizen nominaal 30% minder waard zijn geworden. Hetgeen ik ooit, een jaar of drie geleden onder een ander account, voorspeld heb.
Gewoon een kloon, iedereen kloont toch wel eens?quote:
BNN nu we er toch zijn. Er zat een stukje in dat ik aan jou moest denken...quote:
quote:Op donderdag 24 februari 2011 15:27 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Het doel van mijn opmerking was om allerlei reacties van jullie los te peuteren![]()
Dat is feitelijk het doel van vrijwel al mijn posts hier op fok!
Nee dat waren mijn oude burenquote:Op donderdag 24 februari 2011 15:43 schreef Sjabba het volgende:
[..]
BNN nu we er toch zijn. Er zat een stukje in dat ik aan jou moest denken...
serieus?!?quote:Op donderdag 24 februari 2011 15:44 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Nee dat waren mijn oude buren
Daar staat Xeno wel een paar kilometer boven hoor...!quote:
quote:Woensdag 23 februari vierde Oost Flevoland Woondiensten (OFW) de feestelijke start van de modernisering van 223 eengezinswoningen in Dronten-Centrum. Gedeputeerde Marc Witteman markeerde dit moment door in één van de woningen een HR++ ruit te plaatsen. Door deze modernisering zal het aanzicht van de wijk verbeteren met woningen die eruit zien als nieuw.
Al mijn posts moet je zeer serieus nemenquote:
Kijk HR++ glas... dat is goed nieuws... scheelt weer in de energiekostenquote:Op donderdag 24 februari 2011 15:49 schreef HansvD het volgende:
Daar staat Xeno wel een paar kilometer boven hoor...!
O ja Xeno, goed nieuws:
[..]
Jawel... in Duitsland.quote:Op donderdag 24 februari 2011 15:58 schreef Hephaistos. het volgende:
Is er ergens ook een huizenmarkt-topic zonder al dit geouwehoer?
Even aangepast met behulp van typisch afgunstigen-symptoomgedrag. Als anderen het beter doen dan jij hoop je gewoon heeeeel hard dat het misloopt, zodat je jezelf minder rot voelt over je eigen situatie. Lijkt me een vorm van cognitieve dissonantie...quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:33 schreef Scorpie het volgende:
Denk dat Asfyxia stiekem wel doorheeft dat zijn betalingsgeschiedenis toch niet zo goed verloopt als dat hij zou willen, en stiekem gewoon hoopt dat hij ooit uit de shit komt anderen ook in de shit komen.
Volgens mij begint Whuzz de werking van cognitieve dissonantie door te krijgen.... wat zal dat een onaangename spanning gevenquote:Op donderdag 24 februari 2011 16:18 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Even aangepast met behulp van typisch afgunstigen-symptoomgedrag. Als anderen het beter doen dan jij hoop je gewoon heeeeel hard dat het misloopt, zodat je jezelf minder rot voelt over je eigen situatie. Lijkt me een vorm van cognitieve dissonantie...
Rabo als pooierquote:"Hoe heerlijk dat de Rabo, als uitbater, nee, pooier van de Hollandse gemakszucht en hebberigheid, nu moet toegeven dat het ook voor 2011 weer een verliesgevend spel is."
bron
Gevalletje afgewezen voor een hypotheek lijkt me. Rabo is wel de meest terughoudende bank van de grote NL-banken wat betreft financieringen als je daadwerkelijk in verdiept zie je dat.quote:Op donderdag 24 februari 2011 16:43 schreef xenobinol het volgende:
Ondertussen op 1 van de meest donker en duistere uithoeken van het internet lachen mensen zich een breuk over de economen van de rabo:
[..]
Rabo als pooier
klassieke patronen. Kondratiev is a master..quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:57 schreef xenobinol het volgende:
[..]
De spike van de bull trap was echt nihil. We zitten weer een stukje verder in 'the blow off phase'
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Prepare for fear
Tja... binnenkort gaan de geldpersen van standje 'waanzin' naar standje 'toiletpapier', tegen die tijd moet je in het edelmetaal of grondstoffen zittenquote:Op donderdag 24 februari 2011 17:06 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
klassieke patronen. Kondratiev is a master..
Ik denk niet dat dat gaat gebeuren. De centrale banken vullen de verliezen van de banken gewoon aan met hun toetsenbord. Missie voltooidquote:Op donderdag 24 februari 2011 17:25 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Tja... binnenkort gaan de geldpersen van standje 'waanzin' naar standje 'toiletpapier', tegen die tijd moet je in het edelmetaal of grondstoffen zitten
Ja, wat is het nouquote:Rabo: huizenprijzen dalen dit jaar 2%
24 februari 2011
De betaalbaarheid van woningen zal in 2011 dalen. Dat drukt de huizenprijzen met circa 2%.
quote:Rabobank: pas in 2011 herstel op woningmarkt
woensdag 12 mei 2010 |
EINDHOVEN - De prijzen van koopwoningen dalen in 2010 gemiddeld met 1,75%. Volgend jaar zullen ze echter weer met een procent stijgen. Dat heeft de Rabobank woensdag bekend gemaakt.
-2% = -7% bankierstaalquote:Op donderdag 24 februari 2011 17:39 schreef michaelmoore het volgende:
http://www.rtl.nl/%28/fin(...)dalen_dit_jaar_2.xml
[..]
Ja, wat is het nou
[..]
al met al hebben de meeste woningen al ruim 10% voor de kiezenquote:
quote:Op dinsdag 18 juli 2006 09:53 schreef xenobinol het volgende:
[..]
![]()
![]()
Voor de lokale pers natuurlijk![]()
http://www.bhznet.nl/nieuws.asp?ID=7415
Anti-kraak huurders nog welquote:Op donderdag 24 februari 2011 20:09 schreef Whuzz het volgende:
Lol, ik vond het wel creatief allemaal. Beetje pauper, maar goed... huurders he
Inderdaad. En ze betalen allemaal geen drol voor hun huisvesting.quote:Op donderdag 24 februari 2011 20:26 schreef Whuzz het volgende:
Huurders, krakers, anti-kraak-huurders, anti-huur-krakers, allemaal hetzelfde joh
Uh, de meeste huurders betalen wél hun huur hoor. Jouw mentaliteit is gelukkig geen maatstaf voor het gemiddelde. Oh. En vrije sector huurders betalen gewoon de hoofdprijs hoor, en dat zijn ook huurdersquote:Op donderdag 24 februari 2011 20:33 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Inderdaad. En ze betalen allemaal geen drol voor hun huisvesting.
Maar dan zijn kopers eigenlijk anti-kraak kopers.... want ze betalen ook maar de helft. Tja....iemand moet dit huis kopen anders wordt het gekraaktquote:Op donderdag 24 februari 2011 20:35 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Uh, de meeste huurders betalen wél hun huur hoor. Jouw mentaliteit is gelukkig geen maatstaf voor het gemiddelde. Oh. En vrije sector huurders betalen gewoon de hoofdprijs hoor, en dat zijn ook huurders
Ondertussen hebben ze wel schijt aan het eigendom van een anderquote:Op donderdag 24 februari 2011 20:33 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Inderdaad. En ze betalen allemaal geen drol voor hun huisvesting.
Ja maar dat kun wel zeggen, maar dat maakt toch niet uit. Hij weet dat wel, maar hij wil dat niet weten. Immers, als ie dat toegeeft, dan gaat zijn verhaaltje niet meer op dat huurders geen drol betalen, en als dat zo is dan zijn huurders helemaal niet beter af dan kopers.quote:Op donderdag 24 februari 2011 20:35 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Uh, de meeste huurders betalen wél hun huur hoor. Jouw mentaliteit is gelukkig geen maatstaf voor het gemiddelde. Oh. En vrije sector huurders betalen gewoon de hoofdprijs hoor, en dat zijn ook huurders
Als je kraakt betaal je geen huur, huur je anti-kraak dan betaal je maar heel weinig. Huur je sociaal dan betaal je marktconform, huur je vrije sector dan huur je op zeepbel niveau, dat laatste kan interessant zijn als ze een huuraftrek zouden invoeren, ik zeg doen!quote:Op donderdag 24 februari 2011 20:44 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja maar dat kun wel zeggen, maar dat maakt toch niet uit. Hij weet dat wel, maar hij wil dat niet weten. Immers, als ie dat toegeeft, dan gaat zijn verhaaltje niet meer op dat huurders geen drol betalen, en als dat zo is dan zijn huurders helemaal niet beter af dan kopers.
Dat kan natuurlijk niet. Dus gewoon stug blijven volhouden dat 'de huurder' niks betaald. Je moet toch wat als de werkelijkheid niet strookt met je denkbeeld. Dan moet de werkelijkheid natuurlijk anders. Het ligt echt niet aan je denkbeeld ofzo.
quote:Op donderdag 24 februari 2011 21:10 schreef xenobinol het volgende:
Huur je sociaal dan betaal je marktconform
Sprookje? Welnee.... de realiteit is dat de waarde van woningen daalt. Sociale huur zit al op het markt conforme niveau.... miljoenen mensen huren sociaal en hoor je niet klagen... zegt genoeg tochquote:Op donderdag 24 februari 2011 21:18 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Druk bezig je eigen sprookje te schrijven Xeno?
Delen door nul is onbepaald net als de waarde van de meeste woningen die te koop staanquote:Op donderdag 24 februari 2011 21:20 schreef Whuzz het volgende:
Sociale huur en "markt" in één zin proppen. Dat is net zo iets als delen door nul. Does not compute
Er is natuurlijk niets "markt" aan sociale huur, omdat er daar geen marktwerking is. Dus kan het per definitie al niet marktconform zijn
Op marktconform niveau? Daarom dat er nog altijd vele honderdduizenden mensen op de wachtlijst staan zekerquote:Op donderdag 24 februari 2011 21:21 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Sprookje? Welnee.... de realiteit is dat de waarde van woningen daalt. Sociale huur zit al op het markt conforme niveau.... miljoenen mensen huren sociaal en hoor je niet klagen... zegt genoeg toch
Dat komt omdat de bouwmaffia te druk was met het bouwen voor de koopwoningzeepbel. Dat loopt de laatste tijd wat minder heb ik vernomen.quote:Op donderdag 24 februari 2011 21:26 schreef Igen het volgende:
[..]
Op marktconform niveau? Daarom dat er nog altijd vele honderdduizenden mensen op de wachtlijst staan zeker
quote:Op donderdag 24 februari 2011 21:33 schreef Whuzz het volgende:
Nou ja, het is maar goed dat die "marktconforme" sociale huurprijzen met 7+% per jaar gaan stijgen dan. Zo worden de vrije huursectorprijzen per jaar marktconformer
Ah ja. Maar dan vraag ik me toch af hč, waarom zou de 'bouwmaffia' alleen maar in koopwoningen hebben geďnvesteerd als je met sociale huurwoningen ook 'marktconforme' inkomsten kan genereren?quote:Op donderdag 24 februari 2011 21:30 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dat komt omdat de bouwmaffia te druk was met het bouwen voor de koopwoningzeepbel. Dat loopt de laatste tijd wat minder heb ik vernomen.
Omdat je huurders niet kunt slaven.quote:Op donderdag 24 februari 2011 21:37 schreef Igen het volgende:
[..]
Ah ja. Maar dan vraag ik me toch af hč, waarom zou de 'bouwmaffia' alleen maar in koopwoningen hebben geďnvesteerd als je met sociale huurwoningen ook 'marktconforme' inkomsten kan genereren?
Haha, was jij niet nog gewoon een slaafje van je ouders?quote:Op donderdag 24 februari 2011 21:45 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Omdat je huurders niet kunt slaven.
Precies... wij kunnen nog vluchten.quote:Op donderdag 24 februari 2011 21:45 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Huurders zijn bij uitstek de slaven. Die betalen wel elke maand blind hoor. Desnoods 70 jaar lang en ook nog eens elk jaar meer en meer. Zijn ze nog blij mee ook.quote:Op donderdag 24 februari 2011 21:45 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Het is geen kwestie van niet willen. Het is een kwestie van niet kunnen.quote:Op donderdag 24 februari 2011 21:51 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Huurders zijn bij uitstek de slaven. Die betalen wel elke maand blind hoor. Desnoods 70 jaar lang en ook nog eens elk jaar meer en meer. Zijn ze nog blij mee ook.
Vroeger waren we allemaal schapen wat dat betreft. Inmiddels zijn meer en meer mensen uit de massa gestapt en een andere weg ingeslagen, de weg van het kopen. Het vergt wat eigen initiatief, wat moed, het is wellicht wat onwennig, maar gooi het huurjuk eens van je af zou ik zeggen.
Ben je een schaap? Dan kon je tot 2007 kopen.quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:00 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Het is geen kwestie van niet willen. Het is een kwestie van niet kunnen.
Frustrated much?quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:02 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ben je een schaap? Dan kon je tot 2007 kopen.
Toch maar niet gekocht? Dan blijf je een schaap.quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:02 schreef xenobinol het volgende:
Ben je een schaap? Dan kon je tot 2007 kopen.
wow 3x gequote, blijkbaar toch een gevoelig snaar geraakt..quote:Op donderdag 24 februari 2011 21:45 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Hoax! Iedereen weet dat Xeno, Zaadbubble, Asfixia en Terrorizer het wel kunnen, maar gewoon niet willen.quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:00 schreef CoolGuy het volgende:
Het is geen kwestie van niet willen. Het is een kwestie van niet kunnen.
Je zou je ook zorgen kunnen maken dat je reactie een dermate laag niveau van onderwijs tentoonspreidde dat 3 mensen alsnog proberen je te onderrichten.quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:18 schreef Terrorizer het volgende:
wow 3x gequote, blijkbaar toch een gevoelig snaar geraakt..
Nou ok, jij je zin. En nu?quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:21 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Je zou je ook zorgen kunnen maken dat je reactie een dermate laag niveau van onderwijs tentoonspreidde dat 3 mensen alsnog proberen je te onderrichten.
Het is maar vanaf welke kant je het bekijkt he....
quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:18 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Hoax! Iedereen weet dat Xeno, Zaadbubble, Asfixia en Terrorizer het wel kunnen, maar gewoon niet willen.
Toch is 2% best wel veel als je je tweede huis te koop hebt staan.quote:Op donderdag 24 februari 2011 17:39 schreef michaelmoore het volgende:
http://www.rtl.nl/%28/fin(...)dalen_dit_jaar_2.xml
Goed! Geef narcistische leunkneuzen maar gewoon gelijk.quote:
Best heer Hukker, het trieste is dat uw organisatie mensen jarenlang hebt geadviseerd meer te vragen en te betalen voor woningen. Dat lijkt zich nu te wreken denkt u niet?quote:Te koop: 193.000 woningen
Huizenprijzen blijven maar dalen
Van onze financiële redactie
AMSTERDAM, vrijdag
De huizenprijzen zullen dit jaar verder dalen. Rabobank voorspelt dat bestaande koopwoningen gemiddeld twee procent minder zullen opbrengen dan in 2010.
De bank, met een marktaandeel van 30 procent de grootste hypotheekverstrekker van Nederland, wijst daarbij op het feit dat banken een stuk terughoudender zijn met het verstrekken van hypotheken en op de verwachte stijging van de hypotheekrente. Ook zijn de eisen voor een NHG-hypotheek een stuk strenger geworden, waardoor de betaalbaarheid verder onder druk is komen te staan.
Een op de achttien transacties gaat niet door omdatde koper de financiering niet rond krijgt. Dit constateert ook Ger Hukker, voorzitter van de Nederlandse Vereniging van Makelaars (NVM).
Champagne
Hukker: Wie vorig jaar bijvoorbeeld moeiteloos drie ton kon lenen, krijgt nu zomaar 50.000 euro minder. De champagne wordt tegenwoordig pas opengetrokken als de financiering echt helemaal rond is.
In Nederland staan naar schatting 193.000 woningente koop, het hoogste aantal ooit. Een derde van die huizen staat meer dan een jaar te koop. Van het totale aanbod staat zeven procent langer dan twee jaar in de etalage.
Hukker: Het trieste is dat de interesse voor veel van die woningen vanaf het begin bijna nihil is. Vele tienduizenden woningen zijn zelfs nog nooit bezichtigd.
Volgens Rabobank is het positief dat het aantal gedwongen verkopen zeer laag ligt. Dit betekent dat huishoudens in een koopwoning in de regel nog steeds goed aan hun betalingsverplichtingen kunnen voldoen.
bron: Telegraaf
Die woning van '300k' kost de eigenaar met dikke waarde natuurlijk een stuk minder, die hoopt er echter wel 300k voor te gaan krijgen. Overigens... je betaald toch geen 8% rente over 300k?quote:Op donderdag 24 februari 2011 23:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Toch is 2% best wel veel als je je tweede huis te koop hebt staan.
Stel een woning van 300K. Die kost ook nog eens 24.000 om 'aan te houden'. Komt daar nog eens 6.000 euro aan woningdaling bovenop, is dat 30K verlies. In een jaar tijd.
Nu kunnen verkopers wel hard roepen 'ik verkoop het voor mijn prijs, of ik verkoop het niet', maar dat is dan toch een f*-ing bleeder na een paar jaar.
Als je gewoon één huis hebt dan maakt het natuurlijk allemaal niet zo gek veel uit, je krijgt er dan woongenot voor terug.
Nee, maar er zijn meer kosten dan enkel de rente.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 08:54 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Die woning van '300k' kost de eigenaar met dikke waarde natuurlijk een stuk minder, die hoopt er echter wel 300k voor te gaan krijgen. Overigens... je betaald toch geen 8% rente over 300k?
Misschien een domme vraag maar zou je de berekening uiteen kunnen zetten voor mij?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 09:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, maar er zijn meer kosten dan enkel de rente.
Het is rente (afhankelijk of je nog HRA hebt is dat 3,5 of 7%), plus OZB, verzekeringen, stookkosten, onderhoudskosten en belastingen. Ooit is dat hier ergens wel eens uitgerekend. Die 8% over de OZB-waarde klopt wel als vuistregel hoor.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 09:08 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Misschien een domme vraag maar zou je de berekening uiteen kunnen zetten voor mij?
Ze kunnen beter zeggen;quote:Op vrijdag 25 februari 2011 09:13 schreef BertV het volgende:
let op: Geld lenen kost geld.
Krijg je dit ook om je oren bij een hypotheekaanvraag, of telt dit niet als een lening?
Net zoals rood staan heel geaccepteerd is in Nederland.
"Nee, neem geen lening, vraag meer roodstand aan."
Voor mensen met een uitkering welquote:Op vrijdag 25 februari 2011 09:23 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Ze kunnen beter zeggen;
Pas op, huren is niet gratis!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |