Het niet leuke is dat je die wel mee zult moeten nemen. Je komt er namelijk nooit meer vanaf.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:18 schreef xenobinol het volgende:
Volgens BVZ heb ik een huurschuld, zeg maar een huurhypotheek. Het leuke van een huurhypotheek is dat je deze overal mee naartoe kan nemen
Yes. Kun je van de ene volksbuurt naar de andere verhuizen. MET meename van mijn huurschuld. SCORE!quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:18 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Whuzz en Scorpie zijn de trotse eigenaar van een hypotheek. Die hypotheek kan je niet overal mee naartoe nemen, zeker in een dalende markt niet. Volgens BVZ heb ik een huurschuld, zeg maar een huurhypotheek. Het leuke van een huurhypotheek is dat je deze overal mee naartoe kan nemen
Die late instapper is pas net ingestapt en die wil ook geen kant op. Ik spreek uit ervaring zegmaarquote:Op donderdag 24 februari 2011 13:13 schreef xenobinol het volgende:
Wat dacht je van de late instapper... die gaat voorlopig geen kant op.
http://www.webregio.nl/am(...)ok-in-amsterdam.aspxquote:In het regeerakkoord Rutte-Verhagen staat het voornemen om in regio’s met schaarste het aantal woningwaarderingspunten (WWS) met maximaal 25 te verhogen, afhankelijk van de WOZ-waarde. Ondanks dat op dit moment nog weinig bekend is over de precieze uitwerking van dit voorstel, is de Huurdersvereniging Amsterdam (HA) fel tegen deze maatregel.
‘’Deze maatregel zal zeker gelden voor Amsterdam en de effecten ervan zijn desastreus voor onze stad. De betaalbaarheid voor huurders met lage en middeninkomens in onze regio – behorend tot die zogenaamde schaarstegebieden – komt aanzienlijk onder druk te staan. De maatregel kan tot enorme huurverhogingen tot wel ¤ 120 per maand leiden. Vooral voor starters zal de schade groot zijn. Hun inkomens zijn niet hoger dan in de rest van Nederland, maar de huurprijs van hun eerste woning zal veel hoger komen te liggen.’’
Voor doorstromers zal verhuizen nog veel duurder worden volgens de HA.
‘’Er is sprake van forse huurharmonisatie in Amsterdam en de ruimte daarvoor zal nog veel groter worden. In combinatie met de Europese inkomensmaatregel voor het bestemmen van huurwoningen zal de doorstroming op de Amsterdamse woningmarkt geheel in elkaar zakken. Ook de medewerking van bewoners aan de Stedelijke Vernieuwing zal wegens de veel hogere vervolghuur verdwijnen.’’
Omdat het kabinet van plan is verhuurders een heffing op te leggen van ongeveer 760 miljoen euro per jaar, valt te voorzien dat die verhuurders de ruimte die zij krijgen om de huren te verhogen, volledig benutten. De HA is samen met de Woonbond een groot tegenstander van de maatregel om huurders extra te laten betalen voor de schaarste.
Komende maand wordt in het kader van de verkiezingen voor de Provinciale Staten door de Woonbond in samenwerking met lokale huurdersorganisaties een actie gestart onder het motto ‘Houd Huren betaalbaar in Heel Nederland’.
In het kader daarvan willen zij verhuurders en lokale/regionale politici naar hun mening vragen over de kabinetsplannen om de huren extra te verhogen in de regio.
http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenlandquote:AMSTERDAM - In toenemende mate worden potentiële huurders door diverse gemeenten in Nederland gescreend om problemen in de wijken te voorkomen.
Dat blijkt zo succesvol dat de VVD pleit voor landelijke invoering, meldt RTL Nieuws.
In een reportage bleek dat zonder screening in het Groningse Nieuw-Buinenonder in korte tijd een moordenaar en een pedofiel een woning toegewezen kregen. Ook had de buurt veel last van geluidsoverlast en burenruzies.
Daarom besloot de gemeente huurders te gaan screenen. De politie kijkt bij een screening of de potentiële huurders iets op hun kerkstok hebben en kan dan een negatief advies uitbrengen. De woning wordt in zo'n geval niet toegewezen.
Idd!quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:18 schreef xenobinol het volgende:
Whuzz en Scorpie zijn de trotse eigenaar van een huis.
LOL! Tot zover de verhuisplannen van Asfixiaquote:Op donderdag 24 februari 2011 13:31 schreef Scorpie het volgende:
Zo, de huurkneusjes mogen weer bukken, Xeno, Censuur, begin maar met slikken!
‘Houd huren betaalbaar, ook in Amsterdam’
[..]
http://www.webregio.nl/am(...)ok-in-amsterdam.aspx
Daar zit je dan met je goeie gedrag, denk je rustig de huizenmarkt af te kunnen wachten moet je gewoon door je eigen WBV een bailout krijgen omdat ze je anders niet meer kunnen uitpersen
Ik voorzie een hoop huurtokkies die uit pure frustatie van de brug zullen springen of van pure armoede eten uit de vuilnisbak moeten graaien![]()
Dat gaat geld kosten jongens, pay up, jullie hebben inderdaad de vrijheid, vrijheid om te dokken!
Asfyxia is een wanbetaler? Vertel.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:36 schreef Whuzz het volgende:
[..]
LOL! Tot zover de verhuisplannen van Asfixia
Die zit nu vast in zijn huidige huis. Kopen lukt niet, want geen bank wil hem hebben. Huren lukt ook niet, want de verhuurder wil geen wanbetaaltokkie
quote:Rabobank voorziet verdere daling huizenprijzen
24 februari 2011, 12:00 uur | FD.nl
Rabobank voorziet dat de huizenprijzen dit jaar met 2% dalen. De bank wijt de daling aan de 'afnemende betaalbaarheid' van huizen.
Rabobank, met een marktaandeel van circa 30% de grootste hypotheekverstrekker van Nederland, wijst daarbij op de beperkingen aan de hypotheekverstrekking en de verwachte stijging van de hypotheekrente.
Volgens Rabobank maakt de markt voor koopwoningen een 'moeilijke tijd' door. Huizen staan langer te koop en het aantal verkooptransacties ligt laag. Positief is dat het aantal gedwongen verkopen zeer laag ligt, ook in internationaal opzicht. De verwachte daling komt bovenop de daling van 6,4% die het CBS sinds de piek in januari van 2009 heeft gemeten.
Beperkingen hypotheek
Nederlandse banken werken op het moment aan regels die beperkingen stellen aan het verschaffen van een hypotheek. Deze zal in de toekomst nooit hoger mogen zijn dan 112% van de aankoopwaarde van het huis. Binnen een periode van dertig jaar moet de helft van de hypotheek zijn afgelost. De verscherpte voorwaarden komen na druk van de Autoriteit Financiële Markten, die er al in een eerder stadium voor pleitte om vergelijkbare criteria bij wet af te dwingen.
Copyright (c) 2011 Het Financieele Dagblad
Zie het topic 104, laatste pagina ofzo. Topic 105 "Waar soms even niet betaald wordt" was daar een reactie op. Meneer vind het normaal om een poosje zijn huur niet te betalen. En komt vervolgens jou vertellen dat je dik in de schulden zit omdat je elke maand je hypotheek betaald.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:37 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Asfyxia is een wanbetaler? Vertel.
LOLquote:Op donderdag 24 februari 2011 13:36 schreef Whuzz het volgende:
[..]
LOL! Tot zover de verhuisplannen van Asfixia
Die zit nu vast in zijn huidige huis. Kopen lukt niet, want geen bank wil hem hebben. Huren lukt ook niet, want de verhuurder wil geen wanbetaaltokkie
Ik moest keihard lachenquote:Op donderdag 24 februari 2011 13:42 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Zie het topic 104, laatste pagina ofzo. Topic 105 "Waar soms even niet betaald wordt" was daar een reactie op. Meneer vind het normaal om een poosje zijn huur niet te betalen. En komt vervolgens jou vertellen dat je dik in de schulden zit omdat je elke maand je hypotheek betaald.
Toen hij dat tiepte stierven twee honderd puppies aan een overdosis ironie
gefeliciteerd, je bent doelwit geworden van een basic mailingcampagne!quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:49 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
LOLgrappig dat je het er juist nu over hebt. Ik kreeg gisteren namelijk een mail van m'n bank (Rabo). Of ik alsjeblieft een huis wilde kopen. En om dat mogelijk te maken heeft de bank een "inloopavond" georganiseerd, waarop e.e.a. meteen geregeld kan worden.
Uiteraard ga ik wel ff langs, want je kunt er een iPad winnen.
Zo zie je maar weer, ook banken hebben nog geen efficiente koppeling van gegevens. Anders was je natuurlijk nooit uitgenodigd, wanbetaler dat je er bent.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:49 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
LOLgrappig dat je het er juist nu over hebt. Ik kreeg gisteren namelijk een mail van m'n bank (Rabo). Of ik alsjeblieft een huis wilde kopen. En om dat mogelijk te maken heeft de bank een "inloopavond" georganiseerd, waarop e.e.a. meteen geregeld kan worden.
Ik denk dat daar nog wel wat haken en ogen aan zitten. Die inloopavond organiseren ze niet speciaal voor jou, dus dat is een algemene mail die naar klanten uit gaat. Ik denk dat als je daar zit, en ze doen een background check en daar komt uit dat jij een wanbetaler bent, dat het wel heel gauw ophoudt met hoe graag ze willen dat JIJ een huis kooptquote:Op donderdag 24 februari 2011 13:49 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Hoax, men heeft hem er al uitgeschopt na het beleggen in zilver verhaal.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:56 schreef Whuzz het volgende:
Rabobank: Hoeveel denkt u te zelf in te leggen?
Asfixia: Na dit jaar, ongeveer 12 keer mijn huur!
Rabo:
Asfixia: Ja, die beleg ik dan gewoon even een jaartje in zilver
Rabo:![]()
en de huur dan?
Asfixia: Nou die betaal ik gewoon even een jaarte niet
Rabo: Goed, geeft u dat kopje koffie maar weer terug. U zei dat u een CC van ons had?
Sluit anders een lening af voor die iPad, of betaal nog een paar maanden je huur niet. Dan heb je die iPad ook.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:49 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |