Ho ho, dat is niet wat hij zegt. Het is vrijheid die door Xeno is gedicteerd he, das heel wat anders.quote:Op donderdag 24 februari 2011 11:29 schreef Whuzz het volgende:
Ik niet. En jij als voorvechter van vrijheid () zou dat ook niet moeten willen.
Ik ben inderdaad voorstander van vrijheid, maar zolang de wetgever fiscale voordelen voor financiele producten vergeeft en garantstellingen afgeeft moeten er restricties zijn om misbruik te voorkomen. Veel financiele producten zijn interessant voor klanten vanwege de fiscale voordelen, deze worden echter schandalig uitgebuit door de banksters en verzekeraars. Ik vind het best dat er geen regels zijn voor financiele producten maar dan eis ik ook dat alle fiscale voordelen en garantstellingen door de overheid komen te vervallen. Ik vraag me af hoe hard de crimineeltjes dan beginnen te huilenquote:Op donderdag 24 februari 2011 11:31 schreef Scorpie het volgende:
Ho ho, dat is niet wat hij zegt. Het is vrijheid die door Xeno is gedicteerd he, das heel wat anders.
OMG serieus.... die kleine daling van de Funda teller word gewoon aangegrepen als positief puntje.... hoe kansloos kan je zijnquote:Rabobank: huizenprijs daalt in 2011
De betaalbaarheid van Nederlandse koopwoningen neemt dit jaar af. Dit heeft een drukkend effect op de huizenprijzen. Dat schrijven economen van de Rabobank in het vandaag verschenen Kwartaalbericht Woningmarkt.
Oorzaken hiervoor zijn dat onder NHG minder geleend kan worden, de mogelijke aanscherping van aflossingsvoorwaarden en de verwachte stijging van de hypotheekrente. De prijzen van woningen zullen naar verwachting in 2011 dan ook dalen met 2 procent.
Het aantal transacties blijft hoogstwaarschijnlijk constant (130.000). Dit komt deels omdat de noodzaak tot verkoop, bij lang te koop staande woningen, zal toenemen.
De Nederlandse woningmarkt vertoont duidelijke regionale onevenwichtigheden. Zo herstellen de prijzen in het noorden van de Randstad, terwijl de daling in bijvoorbeeld Zuidwest-Gelderland doorzet. Eerstgenoemde gebied wordt gekenmerkt door een relatief krappe woningmarkt, terwijl het noorden en het zuiden van ons land een aantal zeer ruime regios kennen. De opgave in deze (krimp-)regios is om overschotten te voorkomen en de bestaande voorraad aantrekkelijker te maken en te houden. In beide gevallen betekent dit een forse uitdaging. Daarbij dient gezegd dat het gaat om een gezamenlijke opgave waarbij onderlinge afstemming en het stellen van prioriteiten van het grootste belang zijn, aldus de Rabo-economen.
Het aantal transacties blijft historisch laag. In het vierde kwartaal van 2010 zijn ruim 7 procent minder huizen verkocht in vergelijking met een jaar geleden. Ongeveer 126.000 huizen wisselden op jaarbasis van eigenaar, waarmee het aantal transacties aan de onderkant van een bandbreedte schommelt die al meer dan een jaar geldt (tussen de 126.000 en 130.000). Niet alleen blijft het aantal transacties laag, ook staan woningen langer te koop.
Een van de weinige lichtpuntjes op de Nederlandse woningmarkt is dat het aantal gedwongen verkopen in december nog lager uitkwam dan in dezelfde maand vorig jaar. En dit, terwijl gedwongen verkopen internationaal gezien al zeer laag zijn met 0,05 procent van de woningvoorraad. Dit betekent dat huishoudens nog steeds goed aan hun betalingsverplichtingen kunnen voldoen. De al bijna een jaar lang dalende werkloosheid is hier mede verantwoordelijk voor.
Ook positief is dat het aantal te koop staande woningen in januari met 3.000 is gedaald ten opzichte van oktober van 2010. Maar het is nog te vroeg om van een opleving te spreken. In de voorgaande jaren was in januari immers ook sprake van een daling. Dit en het ongemoeid laten van de hypotheekrenteaftrek kunnen wijzen op een goed eerste kwartaal. Maar voor de rest van het jaar zitten nieuwe beleidsmaatregelen en andere marktfactoren een verder herstel in de weg, aldus de Rabobank.
Ondanks dat het aantal te koop staande woningen iets is gedaald, is het nog altijd hoog. Compensatie is er in de vorm van een forse afname van het aantal gereedgekomen woningen. Hierdoor verruimt het aanbod niet verder. Ook de komende jaren zal de nieuwbouwproductie naar verwachting niet snel herstellen, gezien het lage aantal verstrekte vergunningen. Met alle gevolgen van dien voor de bouwsector, die het toch al moeilijk heeft.
bron: NVM
Eh. Die bankslaven he...stond je daar zelf niet ooit bij vooraan? Zo graag wilde je dat zijn zelfs, dat je je niet goed informeerde, en nu moet je op de blaartjes ziten. En omdat je nu op de blaartjes moet zitten, ga je hard huilen en naar anderen wijzen "ja maar meester, hij begon!"quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:02 schreef xenobinol het volgende:
On topic maar weer bankslaven
[..]
OMG serieus.... die kleine daling van de Funda teller word gewoon aangegrepen als positief puntje.... hoe kansloos kan je zijn
Ik heb nog nooit centjes geleend van de bank, dus een bankslaafje ben ik nietquote:Op donderdag 24 februari 2011 12:06 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Eh. Die bankslaven he...stond je daar zelf niet ooit bij vooraan? Zo graag wilde je dat zijn zelfs, dat je je niet goed informeerde, en nu moet je op de blaartjes ziten. En omdat je nu op de blaartjes moet zitten, ga je hard huilen en naar anderen wijzen "ja maar meester, hij begon!"
DAT is pas kansloos Xeno. Want de enige reden dat jij hier zo zit te posten is omdat je eigenlijk diep van binnen baalt dat je erin gestonken bent, en andere mensen (waaronder ik) niet. Dat is pas kansloos.
Maar niet jou teksten. Jij ziet groei en bloeiquote:Op donderdag 24 februari 2011 12:05 schreef Bayswater het volgende:
Die gasten hebben gewoon de teksten uit dit topic overgenomen. Noemen zich dan economen.
De starters... het treintje.... ja... met de Jip en Janneke taal zit het nog steeds goed bij de economen van de banken. Word eens wakker stelletje mislukte demagoogjes... de mensen hebben de ogen geopend en beseffen dat het exit is voor de woningmarkt. "We dachten er een half jaar geleden nog anders over...." Kijk... dat zijn nu de professionele leugenaars van de banksters... je gaat mij niet vertellen dat ze dit niet wisten. De vraag is welke strategie hier achter zit? Klopt die 2% wel? Vorig jaar zou er geen daling zijn en was ze er wel degelijk.... is dit een zoveelste poging tot het afzwakken van de realiteit? Ach... ik heb er zo mijn ideeën over... we wachten Feb. 2012 wel afquote:Op donderdag 24 februari 2011 12:44 schreef Censuur-152 het volgende:
Rabobank![]()
![]()
Wat dacht Hans Stegeman 3 jaar geleden![]()
![]()
Keltische Tijger (2006)![]()
![]()
Je bent genaaid Xeno. De betaalbaardheid neemt af. Dus óndanks dat de huizenprijzen dalen worden ze nóg onbetaalbaarder. Dus de mogelijkheden voor jou om goedkoop een huis te scoren worden kleiner in plaats van groter... Weet je nog wat ik altijd zeg over HRA afschaffing (waar ik nog steeds voorstander van ben)? Dat het een drukkend effect op de huizenprijs heeft wil niet zeggen dat huizen er betaalbaarder van worden.quote:De betaalbaarheid van Nederlandse koopwoningen neemt dit jaar af. Dit heeft een drukkend effect op de huizenprijzen
wtf maak je me nou Xeno. 2008, 2009, begin 2010... eind 2010... december! Januari! FEBDRUARI NU ECHT HOOR!!! ......... 2012.quote:
Onzin. Dit geldt alleen voor leenkneuzen, niet voor spaarders.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:00 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Je bent genaaid Xeno. De betaalbaardheid neemt af. Dus óndanks dat de huizenprijzen dalen worden ze nóg onbetaalbaarder. Dus de mogelijkheden voor jou om goedkoop een huis te scoren worden kleiner in plaats van groter... Weet je nog wat ik altijd zeg over HRA afschaffing (waar ik nog steeds voorstander van ben)? Dat het een drukkend effect op de huizenprijs heeft wil niet zeggen dat huizen er betaalbaarder van worden.
Definitie van leenkneus is? Probeer er iets zinnigs van te maken aub en verlicht ons.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:04 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
Onzin. Dit geldt alleen voor leenkneuzen, niet voor spaarders.
quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:52 schreef xenobinol het volgende:
[..]
De starters... het treintje.... ja... met de Jip en Janneke taal zit het nog steeds goed bij de economen van de banken. Word eens wakker stelletje mislukte demagoogjes... de mensen hebben de ogen geopend en beseffen dat het exit is voor de woningmarkt. "We dachten er een half jaar geleden nog anders over...." Kijk... dat zijn nu de professionele leugenaars van de banksters... je gaat mij niet vertellen dat ze dit niet wisten. De vraag is welke strategie hier achter zit? Klopt die 2% wel? Vorig jaar zou er geen daling zijn en was ze er wel degelijk.... is dit een zoveelste poging tot het afzwakken van de realiteit? Ach... ik heb er zo mijn ideeën over... we wachten Feb. 2012 wel af
En dat was weer gejat van Maartje Martensquote:Kwetsbaar
Een geïntegreerde koopwoningmarkt is om een aantal redenen zeer kwetsbaar voor economische volatiliteit. De eerste reden is dat deze markt afhankelijk is van prijsinflatie van, met name, bestaande woningen. De koop van een woning (en zeker van een nieuwbouwwoning) is steeds meer afhankelijk geworden van de opbrengst uit de verkoop van de vorige woning. Zonder eigen geld is het voor een huishouden met een modaal inkomen zeer lastig een eigen woning te bemachtigen. De huidige gemiddelde verkoopprijs van 250.000 euro is meer dan het zevenvoudige van het modale inkomen. Nieuwbouwwoningen zijn gemiddeld nog duurder.
De koopwoningmarkt is ook kwetsbaar doordat verkopen vaker onderdeel zijn van een keten van woningtransacties. De keten kan lang zijn of kort. In de meeste gevallen gaat de aankoop van een woning gepaard met verkoop van de vorige woning en wellicht moet de koper daarvan ook eerst een woning verkopen, enzovoorts.
Ja, want over de hele wereld tikt men echt massaal hun huis even in cash afquote:Op donderdag 24 februari 2011 13:04 schreef Terrorizer het volgende:
Dan tik je toch gewoon meer cash af,
Deze post zegt meer over jou dan ik.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:06 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Ja, want over de hele wereld tikt men echt massaal hun huis even in cash af
Hallo Terror, dit is realiteit, aangenaam.
quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:04 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
Onzin Klopt. Dit geldt alleen voor leenkneuzen huurkneuzen, niet voor spaarders woningeigenaren.
massa = schaapquote:Op donderdag 24 februari 2011 13:06 schreef Whuzz het volgende:
[..]
quote:Kuddegedrag heeft ook andere effecten naast het veroorzaken van een hype of een crash, en dat is dat kuddegedrag leid tot een toename in vertrouwen. Juist omdat wij als mensen sociale wezens zijn, zijn we erg gevoelig voor wat andere mensen doen. Als veel andere mensen positief zijn over iets, bijvoorbeeld de aandelenmarkt, dan is het voor ons moeilijk om hier een tegenstrijdige mening over te hebben. Dit komt door twee factoren. Ten eerste is het inderdaad zo dat de meerderheid gelijk heeft in de meeste gevallen. Pas als de meerderheid te ver doorschiet in hun mening krijgen ze ongelijk en is een trendomkeer aanstaande. Dit heeft wel tot gevolg dat het moeilijker is om tegen de heersende mening in te gaan. Daarnaast is het ook zo dat wij mensen niet zonder andere mensen kunnen, en het tegen de groep in gaan verhoogt de kans dat we uit de groep worden geworpen. Deze angst hebben we ontwikkeld door de miljoenen jaren evolutie, waarin het altijd voordelig was om je in een groep te bevinden.
Ook heeft deelname aan een groep als voordeel dat je je geborgen en veilig voelt, waardoor je ook eerder risicovollere acties kunt (en wilt) ondernemen. Dit komt door het vertrouwen wat je medestanders in de groep je geven; als zoveel mensen hetzelfde vinden dan moet het toch wel kloppen? Ook heb je met (actieve) deelname aan een groep ook vangnetten, voor als je risicovolle actie verkeerd loopt.
OMG.... zelfs zo'n intelligente knaap als jij begrijp vast wel dat prijzen convergeren naar het niveau dat mensen kunnen betalen? De betaalbaarheid word eerst slechter om vervolgens de prijsdruk op te voeren, het gevolg is dalende prijzen. Lijkt mij niet zo heel moeilijk om te begrijpen. Wie genaaid is? Wat dacht je van de late instapper... die gaat voorlopig geen kant op.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:00 schreef Whuzz het volgende:
Je bent genaaid Xeno. De betaalbaardheid neemt af. Dus óndanks dat de huizenprijzen dalen worden ze nóg onbetaalbaarder. Dus de mogelijkheden voor jou om goedkoop een huis te scoren worden kleiner in plaats van groter... Weet je nog wat ik altijd zeg over HRA afschaffing (waar ik nog steeds voorstander van ben)? Dat het een drukkend effect op de huizenprijs heeft wil niet zeggen dat huizen er betaalbaarder van worden.
Over de hele wereld leent men zich helemaal suf voor een eigen woningquote:Op donderdag 24 februari 2011 13:06 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Whuzz en Scorpie zijn de trotse eigenaar van een hypotheek. Die hypotheek kan je niet overal mee naartoe nemen, zeker in een dalende markt niet. Volgens BVZ heb ik een huurschuld, zeg maar een huurhypotheek. Het leuke van een huurhypotheek is dat je deze overal mee naartoe kan nemenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |