slacker_nlquote:Op maandag 21 februari 2011 19:41 schreef Viking84 het volgende:
Hey, ik had mezelf al in de OP gezet in Wiki! Kun je mij er nog even bij zetten, TS? Dan kijk ik nog even naar de Wiki.
Edit: wat raar. Daar sta ik er al in. Weet iemand hoe het kan dat ik er hier niet in sta?.
Fixedquote:Op maandag 21 februari 2011 19:41 schreef Viking84 het volgende:
Hey, ik had mezelf al in de OP gezet in Wiki! Kun je mij er nog even bij zetten, TS? Dan kijk ik nog even naar de Wiki.
Edit: wat raar. Daar sta ik er al in. Weet iemand hoe het kan dat ik er hier niet in sta?.
Omdat ik als een Ninja je naam erin heb gezetquote:Op maandag 21 februari 2011 19:41 schreef Viking84 het volgende:
Familie Mandela op de trein zetten.quote:Op maandag 21 februari 2011 19:40 schreef murp het volgende:
[..]
oke oke.. ik ga, eerst even wat gewicht doorspoelen
Jawel, dat kun je wel! (Ik kon het ookquote:Op maandag 21 februari 2011 20:41 schreef Ticootje het volgende:
Ik zit te kijken, bij 9 moet ik gewoon al 5 minuten rennen. Hoe ga ik dat doen?? Dat kan ik nooit!
Iig niet vantevoren al denken dat je het niet kuntquote:Op maandag 21 februari 2011 20:41 schreef Ticootje het volgende:
Ik zit te kijken, bij 9 moet ik gewoon al 5 minuten rennen. Hoe ga ik dat doen?? Dat kan ik nooit!
Yes you can! Je zult jezelf nog verbazen!quote:Op maandag 21 februari 2011 20:41 schreef Ticootje het volgende:
hoepel op. Die 'tip' is hier al tot in den treure voorbij gekomen.quote:Op maandag 21 februari 2011 21:11 schreef Y0r4n het volgende:
Even een tip, stretchen voor het hardlopen is zinloos! http://t.co/a47WYLN
Oh dat is mij ook gelukt, dus gaat jou ook lukken!quote:Op maandag 21 februari 2011 20:41 schreef Ticootje het volgende:
Maar les 14 is hetzelfde als les 17 toch? Dus dat zou ook kunnen.quote:Op maandag 21 februari 2011 23:54 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Ik had al eerder gelezen dat les 14 vastloopt en dat gebeurde bij mij helaas ook (met daarmee ook mijn hele mp3-speler dus ik kon niks meer), dus ben ik maar een kilometer of 4 wezen wandelen want ik had niks bij me om de tijd bij te houden. Nu heb ik ontdekt dat les 14 op een andere mp3-speler wel schijnt te werken dus woensdag maar een herkansing helaas.![]()
Dus even een tip voor de mensen die les 14 moeten lopen: luister eerst de les helemaal af op je muziekspeler voordat je naar buiten gaat.
Oeh, daar ben ik ook wel benieuwd naar.. Ik heb van mezelf in rust al een hoge hartslag, dus ben wel benieuwd hoe dramatisch hoog die wordt tijdens het rennen, haha..quote:Op dinsdag 22 februari 2011 11:21 schreef egeltje1985 het volgende:
Doordat ik gisteravond op de loopband liep kon ik ook mn hartslag meten hier en daar. Direct na het rennen en tijdens het wandelen. Hartslag is al veel minder hoog tijdens het rennen (170, eerst soms wel 187) en gaat snel naar 130 tijdens het wandelen. Grappig om te zien eigenlijk.
Ja, je hebt natuurlijk ook van die hartslagmeters, die je op kunt doen tijdens het sporten. Mja, dat kost geld.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 11:29 schreef zjenien85 het volgende:
[..]
Oeh, daar ben ik ook wel benieuwd naar.. Ik heb van mezelf in rust al een hoge hartslag, dus ben wel benieuwd hoe dramatisch hoog die wordt tijdens het rennen, haha..
Zo benieuwd ben ik nou ook weer niet.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 11:32 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Ja, je hebt natuurlijk ook van die hartslagmeters, die je op kunt doen tijdens het sporten. Mja, dat kost geld.
Evy is een schema voor op je mp3-speler ja. Met muziek en vocale feedback. Je hoeft dus niet zelf op je horloge te kijken hoe lang je nog moet, want Evy houdt dat voor je bijquote:Op dinsdag 22 februari 2011 11:45 schreef LordLynx het volgende:
Misschien stom maar wat is Évy' precies? een schema op je MP3 speler ofzo?
Ben zelf niet echt bezig behalve 3 keer 20 minuutjes per week op de loopband in de sportschool, maar ik wil binnenkort ook buiten gaan lopen....
Al wil evy's horloge nog wel eens kapot zijn, maar dat terzijde.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 11:47 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Evy is een schema voor op je mp3-speler ja. Met muziek en vocale feedback. Je hoeft dus niet zelf op je horloge te kijken hoe lang je nog moet, want Evy houdt dat voor je bij.
Ik heb nooit met Evy gelopen. Ga nu in Evy 2 steeds de 3e les wel met Evy lopen ivm de intervaltrainingen. Ben benieuwdquote:Op dinsdag 22 februari 2011 12:30 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Al wil evy's horloge nog wel eens kapot zijn, maar dat terzijde.
Ik houd me in principe wel aan de rustdagen ja. In het begin niet altijd, maar tegenwoordig welquote:Op dinsdag 22 februari 2011 12:59 schreef ray_nl het volgende:
Houdt iedereen zich hier netjes aan de rustdagen?
Bij mij wisselt het nog wel eens ivm andere afspraken.
Merk je verschil tussen wanneer je je er echt aan houdt en wanneer je het een beetje afwisselt?
Ik hou me wel aan de rustdagen, maar op die rustdagen doe ik vaak nog andere sporten. Fitness enzo. Maar dat is wel prima te combineren volgens mij.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 12:59 schreef ray_nl het volgende:
Merk je verschil tussen wanneer je je er echt aan houdt en wanneer je het een beetje afwisselt?
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 13:11 schreef uniekhoorn het volgende:
Net weer gelopen, wat een snijdende kou op de vlakte, poeh.
Mijn snelheid was dan ook wat minder constant als de vorige keren.
7.3 km gelopen met een snelheid van 9.5 km/uur.
Eigenlijk heb ik het aan jou te dankenquote:
nope, ik zou willen dat ik mijn agenda zo zou kunnen afstemmen dat ik me aan het schema kan houden. Ik heb onregelmatige diensten op mijn werk waardoor het erg lastig is voor mij. Ik loop dan ook weleens twee dagen achter elkaar. Al vind ik dit persoonlijk wel goed te doen en lekker....quote:Op dinsdag 22 februari 2011 12:59 schreef ray_nl het volgende:
Aww!quote:Op dinsdag 22 februari 2011 13:27 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Eigenlijk heb ik het aan jou te danken![]()
Ik ga ook als een trein jaquote:Jij gaat toch ook als een trein, super!
Als je nog weet welke route je gelopen hebt en hoe lang je erover deed, kun je je snelheid meten op afstandmeten.nlquote:Op dinsdag 22 februari 2011 16:24 schreef TearsOfJoy het volgende:
Vanochtend Evy 21 en wat was het koud! Maar wat was het mooi weer! Ik kan het wachten tot het weer lekker 15 graden is. Het tweede interval is gewoon altijd waardeloos voor mij.
Zijn er nog meer mensen die het idee hebben dat ze echt langzaam zijn. De 9 km/u haal ik volgens mij niet hoor
Ja, ik vind dit echt te koud hoor. Ik had het al koud toen ik in winterjas en met dikke das naar de AH liep. Het waait ook zo. Ik denk dat ik deze week maar de sportschool blijf bezoeken.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:44 schreef douche-eendje het volgende:
Zo, dat was Evy 3Het was wel koud zeg, dat met de tegenwind gaf mij wel het gevoel dat ik op bepaalde stukken amper vooruit kon komen.
Ik ga ook heel sloom. Rond de 8 km per uur gemiddeld per les (ben nu bij les 19).quote:Op dinsdag 22 februari 2011 16:24 schreef TearsOfJoy het volgende:
Vanochtend Evy 21 en wat was het koud! Maar wat was het mooi weer! Ik kan het wachten tot het weer lekker 15 graden is. Het tweede interval is gewoon altijd waardeloos voor mij.
Zijn er nog meer mensen die het idee hebben dat ze echt langzaam zijn. De 9 km/u haal ik volgens mij niet hoor
Jaaaaaaaaaaaaaa!!quote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:54 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Ja, ik vind dit echt te koud hoor. Ik had het al koud toen ik in winterjas en met dikke das naar de AH liep. Het waait ook zo. Ik denk dat ik deze week maar de sportschool blijf bezoeken.
Dan loop je zeker ook niet als het een beetje regent?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:05 schreef mazaru het volgende:
[..]
Jaaaaaaaaaaaaaa!!
Een medemietje!!![]()
Ik heb wel gelopen met regen. Maar dan moet ik wel al bezig zijn. Ik ga inderdaad niet starten in een plensbui.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:08 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Dan loop je zeker ook niet als het een beetje regent?
De kou zal ook niet lang meer duren. En dan ga ik gewoon weer lekker opnieuw beginnen.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:11 schreef Viking84 het volgende:
In de regen lopen ís ook lekker. Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf ook niet zo snel zou starten in een plensbui. Maar 'te koud' is echt geen reden om niet te lopen voor mij. Gladheid dan weer wel, duh. Gelukkig lijken we daar voorlopig vanaf te zijn!
.
Haha inderdaad. Ik heb trouwens ook voor het eerst spierpijn! Die week niet sporten heeft er ingehakt blijkbaar. Ik heb spierpijn in mn bovenbenen nu.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:05 schreef mazaru het volgende:
[..]
Jaaaaaaaaaaaaaa!!
Een medemietje!!![]()
Moet ik je effe masseren?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:13 schreef Ticootje het volgende:
Ik kan niet eens vertellen waar ik precies spierpijn heb. Gewoon overal.
Wat ben je dan uiteindelijk kwijt aan kosten?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:14 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik ook. Bij een Chinese webshop voor nog geen 3 USD.
Geen verzendkosten.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:15 schreef Crutch het volgende:
[..]
Wat ben je dan uiteindelijk kwijt aan kosten?
Morgen is het vast minder. En zo niet gaat er reflex op en gewoon door. Kwestie van doorbijten.quote:
Ik heb er 20 euro voor betaald.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:14 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik ook. Bij een Chinese webshop voor nog geen 3 USD.
Minder dan 3 euro nog zelfsquote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:16 schreef Ticootje het volgende:
Haha, die ga ik dus ook ff aanschaffen. Die 3 eu kan er wel af.
Ja maar jij weet ook zeker dat je hem krijgt en je hoeft niet te wachtenquote:
Wat Ticootje ook zegt, als je even doorloopt krijg je het vanzelf warm. Ik loop nu in mijn wind&waterdichte zomerjas, daar heb ik het echt warm genoeg in! Alleen met de controle over mijn ademhaling is het soms even lastig.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:54 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Ja, ik vind dit echt te koud hoor. Ik had het al koud toen ik in winterjas en met dikke das naar de AH liep. Het waait ook zo. Ik denk dat ik deze week maar de sportschool blijf bezoeken.
Tja, ik zou het er niet op wagen aangezien je nooit weet of het Action-kwaliteit is of wel degelijk stevig.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:19 schreef Viking84 het volgende:
Deze heb ik besteld:
http://buyincoins.com/spo(...)ck-product-1455.html
Ik vind het wel een beetje irritant dat die dingen suggereren waterdicht te zijn, terwijl ze gewoon open zijn van boven.
Goeie reviews en ik kan zelf ook wel beoordelen of het een beetje stevig is. Bovendien: voor nog geen 3 USD kun je je er geen buil aan vallenquote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:21 schreef Crutch het volgende:
[..]
Tja, ik zou het er niet op wagen aangezien je nooit weet of het Action-kwaliteit is of wel degelijk stevig.
Moet er niet aan denken dat m'n telefoon eruit valt.
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:23 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Goeie reviews en ik kan zelf ook wel beoordelen of het een beetje stevig is. Bovendien: voor nog geen 3 USD kun je je er geen buil aan vallen.
Niks mis met Actionkwaliteit trouwens. Genoeg mensen ook die bijv hardlopen in kleding van de Lidl!.
Met een paar graden meer loop ik ook buiten hoor, maar hierbij lukt het me niet eens te stoppen met klappertanden. Ik ben een koukleum, ontzettend.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:21 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Wat Ticootje ook zegt, als je even doorloopt krijg je het vanzelf warm. Ik loop nu in mijn wind&waterdichte zomerjas, daar heb ik het echt warm genoeg in! Alleen met de controle over mijn ademhaling is het soms even lastig.
Neequote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:27 schreef Ticootje het volgende:
Ligt er weer hardloopmeuk bij de liddl??
Zou mijn Sony Ericsson satio er ook in passen?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:19 schreef Viking84 het volgende:
Deze heb ik besteld:
http://buyincoins.com/spo(...)ck-product-1455.html
Ik vind het wel een beetje irritant dat die dingen suggereren waterdicht te zijn, terwijl ze gewoon open zijn van boven.
Geen idee. Mijn telefoon is ongeveer net zo groot als de 3GS; geen idee hoe groot die van jou isquote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:35 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Zou mijn Sony Ericsson satio er ook in passen?
OP deze site kun je de afmetingen vergelijken: http://www.gsmarena.com/sony_ericsson_satio_(idou)-2683.phpquote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:35 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Zou mijn Sony Ericsson satio er ook in passen?
Ik denk dat ik het hier wel voorbij zie komen als het er weer ligt toch? Ik ben er namelijk niet wekelijks te vinden.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:27 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nee. Was het maar waar! Hopelijk in maart ofzo weer, dan ga ik echt wel even langs!
.
Ik hoop het, want ik kom er ook nooit (en ook niet op d esite dus).quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:43 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik denk dat ik het hier wel voorbij zie komen als het er weer ligt toch? Ik ben er namelijk niet wekelijks te vinden.
Ik had vandaag af en toe ook wat pijnlijke koude steken door m'n longen, met zo'n weer merk je wel dat je wat minder lekker doorademt!quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:21 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Wat Ticootje ook zegt, als je even doorloopt krijg je het vanzelf warm. Ik loop nu in mijn wind&waterdichte zomerjas, daar heb ik het echt warm genoeg in! Alleen met de controle over mijn ademhaling is het soms even lastig.
Zou je je tempo niet naar beneden kunnen bijstellen dan? Of ga je al niet zo hard?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:53 schreef juxtaposition het volgende:
Hoewel Evy mij constant vertelt dat ik trots moet zijn hoe erg het meevalt, ben ik niet trots.
Ik heb les 1 al drie keer gelopen en het lukt nog niet. De twee minuten lopen lukt net wel/net niet, maar die drie minuten zijn echt dodelijk. Aangezien ik voorheen wel eens ben flauwgevallen bij les 7, forceer ik mezelf maar niet meer zo extreem. Het is ook niet alsof de derde keer lopen beter ging dan de eerste keer.
Heeft iemand tips over hoe ik het naar les 1 kan opbouwen? Ik vind het echt genant, ik ben nog maar 18 en dan al zo'n conditieMoet erbij zeggen dat ik wel langdurig ziek ben geweest, maar toch...
Gewoon rustig aan... Ik heb les 1 3x moeten doen voordat ik de 3 minuten lopen vol kon houden, nu gaat het nog niet van harte maar uiteindelijk wilt het wel.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:53 schreef juxtaposition het volgende:
Hoewel Evy mij constant vertelt dat ik trots moet zijn hoe erg het meevalt, ben ik niet trots.
Ik heb les 1 al drie keer gelopen en het lukt nog niet. De twee minuten lopen lukt net wel/net niet, maar die drie minuten zijn echt dodelijk. Aangezien ik voorheen wel eens ben flauwgevallen bij les 7, forceer ik mezelf maar niet meer zo extreem. Het is ook niet alsof de derde keer lopen beter ging dan de eerste keer.
Heeft iemand tips over hoe ik het naar les 1 kan opbouwen? Ik vind het echt genant, ik ben nog maar 18 en dan al zo'n conditieMoet erbij zeggen dat ik wel langdurig ziek ben geweest, maar toch...
Heb je je bloeddruk wel eens opgemeten? Of laten opmeten?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:00 schreef juxtaposition het volgende:
Ik ga al niet heel erg hard, het is voor mij wel een natuurlijk tempo.
Als ik nog langzamer ga, beweeg ik echt in slowmotion denk ik.
Ik raak heel erg buiten adem en ga vlekken voor m'n ogen zien. Van m'n spieren en gewrichten en dergelijke heb ik geen last. Ik ga dan inderdaad de les maar nog een paar keer herhalen denk ik
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:02 schreef juxtaposition het volgende:
Die is over het algemeen vrij laag (100/55). Kan dat er dan mee te maken hebben?
Edit: bedoelde geen gaapsmiley
http://www.medicinfo.nl/bka_9_1_0_0_0_0quote:Verschijnselen van lage bloeddruk
In veel gevallen geeft lage bloeddruk geen klachten. Soms kan een gevoel van duizeligheid of lichtheid in het hoofd ontstaan, bijvoorbeeld bij opstaan.
Had 3x nodig voor les 1, ruim een jaar niet meer gesport. Rustig aan doen dus!quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:05 schreef juxtaposition het volgende:
Ik eet misschien een beetje weinig, maar ik zorg er wel altijd op dat ik goed gegeten heb voor ik ga lopen maar wacht wel tot het gezakt is.
Voor ik ging hardlopen heb ik serieus twee jaar amper lichaamsbeweging gehad, maar omdat ik overal lees dat mensen les 1 mee vinden vallen vind ik het zo gek!
Wat is eigenlijk de beste manier om te ademen?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:17 schreef zjenien85 het volgende:
Yup.. Niet te oppervlakkig gaan ademhalen (maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan als je kapot gaat, haha)..
In- en uitademen via de mond, regelmatig patroon (inademen, drie stappen, uitademen etc)quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:19 schreef Crutch het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk de beste manier om te ademen?
Klopt, dat is mij ook eens verteld, maar dan snak ik op een gegeven moment echt naar lucht.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:21 schreef Viking84 het volgende:
[..]
In- en uitademen via de mond, regelmatig patroon (inademen, drie stappen, uitademen etc)
Er zijn ook mensen die zeggen dat je via je neus moet inademen en via de mond uitademen, maar dan ben ik echt teveel met ademhalen bezig + ik krijg te weinig lucht.
Zolang je niet misselijk wordt of merkt dat het ademhalen je erg zwaar valt is er geen reden om het te veranderen, lijkt me.
Ik had eerst ook erg last van de voorkant van mn onderbenen, maar met andere schoenen niet meer.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:56 schreef robdriessen het volgende:
Ik ben heel muzikaal ingesteld, ik ga bijna automatisch op het ritme van de muziek stappen en ademhalen (2 tellen in, 2 tellen uit). In de wandelstukken dan even een paar keren dieper en zoals Evy zegt: met je armen schudden/schouders rollen.
Over snelheid gesproken: Ik mag dan wel les 15 gehad hebben, volgens mijn app zit ik nog niet aan de 7km per uur gemiddeld. Dat zal vanzelf wel rechttrekken als de wandelminuten nog verder ingekort worden. Ik heb er wel vertrouwen in dat ik tegen het einde van de podcasts 5 km in 30 minuten kan lopen.
Qua pijntjes voel ik tijdens het lopen voornamelijk de voorkanten van mijn onderbenen (volgens Wiki de Musculus tibialis anterior). Daar komt bij mij snel verzuring in, maar ik bijt door, zet door en ren de run uit. Zodra ik dan thuis een uurtje heb gezeten trekken alle pijntjes weer weg. Stijfheid de volgende dag is geen sprake meer van (gelukkig!)
Shin splints ( http://en.wikipedia.org/wiki/Shin_splints )quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:56 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Ik had eerst ook erg last van de voorkant van mn onderbenen, maar met andere schoenen niet meer.
Ja, ik heb er nu compleet geen last meer van. Van gister heb ik bijvoorbeeld wel spierpijn nu, maar alleen in mn bovenbenen. Dus das wel prima.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:59 schreef Pax.Empyrean het volgende:
[..]
Shin splints ( http://en.wikipedia.org/wiki/Shin_splints )
Heb je even omdat je lichaam moet wennen aan de druk, maar het kan ook aan je schoeisel liggen, Platvoet kan ook een oorzaak zijn. Wees er maar gerust over ik had er zo'n twee weken last van, het rare was als ik rende dat het wegging maar als ik bijvoorbeeld stopte, oei.. en dan blijven rennen om geen pijn te lijden en alsmaar erger maken. Nu heb ik er geen last meer van. Succes!
Goed om te horen. Ik had last van vette overgewicht, ik ben 1.83 en als je dan 125 kg weegt, tja mijn " chassis " kan dat niet aanquote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:04 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Ja, ik heb er nu compleet geen last meer van. Van gister heb ik bijvoorbeeld wel spierpijn nu, maar alleen in mn bovenbenen. Dus das wel prima.
WUT?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:08 schreef Pax.Empyrean het volgende:
[..]
Goed om te horen. Ik had last van vette overgewicht, ik ben 1.83 en als je dan 125 kg weegt, tja mijn " chassis " kan dat niet aanGelukkig een maand na vijf keer in de week sporten en goed en gezond te eten naar 97 kg teruggebracht.
![]()
Ik woog echt 125 kilo een maand terug, tenzij me digitale weegschaal stuk isquote:
He? Echt 28 kilo in een maand dus? Bij mij is het nu 15 kilo in drie maanden. En dat vond mn diëtiste al snel.quote:Op woensdag 23 februari 2011 00:00 schreef Pax.Empyrean het volgende:
[..]
Ik woog echt 125 kilo een maand terug, tenzij me digitale weegschaal stuk isMe moeder deed er al lastig over en wilde dat ik naar de huisarts ging omdat ik straks lintworm heb ofzo
Maar ik heb geen gezondheidsverzekering dus ik zit wel goed
Ik merk het wel, krijg heel veel complimenten en ik merk duidelijk dat me gezicht smaller is geworden en strakker aanvoelt![]()
Uhm...oké.quote:Op woensdag 23 februari 2011 00:00 schreef Pax.Empyrean het volgende:
[..]
Ik woog echt 125 kilo een maand terug, tenzij me digitale weegschaal stuk isMe moeder deed er al lastig over en wilde dat ik naar de huisarts ging omdat ik straks lintworm heb ofzo
Maar ik heb geen gezondheidsverzekering dus ik zit wel goed
Ik merk het wel, krijg heel veel complimenten en ik merk duidelijk dat me gezicht smaller is geworden en strakker aanvoelt![]()
Grappig zeg, ik heb dus ook geleerd dat je via de neus in moet ademen en via de mond uitademen. Dit heb ik een paar keer krampachtig geprobeerd omdat ik dacht dat dit gewoon de goede manier was en ik anders ademhalingsproblemen zou krijgen, om er achter te komen dat het toch echt veel lekkerder is om beide gewoon via je mond te doen. Aangezien jij al wat kilometers kan hardlopen blijf ik dus gewoon lekker via mijn mond ademhalen.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:21 schreef Viking84 het volgende:
[..]
In- en uitademen via de mond, regelmatig patroon (inademen, drie stappen, uitademen etc)
Er zijn ook mensen die zeggen dat je via je neus moet inademen en via de mond uitademen, maar dan ben ik echt teveel met ademhalen bezig + ik krijg te weinig lucht.
Zolang je niet misselijk wordt of merkt dat het ademhalen je erg zwaar valt is er geen reden om het te veranderen, lijkt me.
Ja normaal gesproken moet je via de neus inademen en via de mond uit (doe ik ook niet trouwens: ik adem in en uit via m'n neus, tenzij ik verkouden benquote:Op woensdag 23 februari 2011 01:32 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Grappig zeg, ik heb dus ook geleerd dat je via de neus in moet ademen en via de mond uitademen. Dit heb ik een paar keer krampachtig geprobeerd omdat ik dacht dat dit gewoon de goede manier was en ik anders ademhalingsproblemen zou krijgen, om er achter te komen dat het toch echt veel lekkerder is om beide gewoon via je mond te doen. Aangezien jij al wat kilometers kan hardlopen blijf ik dus gewoon lekker via mijn mond ademhalen.
Het is in NL op zich al een paar jaar "verboden" om onverzekerd te zijn.. Als jij morgen tijdens het hardlopen geschept wordt door een auto en je wordt per ambulance naar de spoedeisende hulp gestuurd, krijgt röntgenfoto's, een echo, een CT-scan en er volgt een ziekenhuisopname, ben jij de rest van je leven aan het afbetalen, dat is één ding wat zeker is..quote:Op woensdag 23 februari 2011 02:26 schreef Pax.Empyrean het volgende:
Hmm crap, misschien wordt het tijd dat ik een verzekering afsluit( http://www.powned.tv/nieu(...)orden_opgespoor.html )
Hangt er ook vanaf hoe hard je looptquote:Op woensdag 23 februari 2011 08:05 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja normaal gesproken moet je via de neus inademen en via de mond uit (doe ik ook niet trouwens: ik adem in en uit via m'n neus, tenzij ik verkouden ben), maar op bijv run info staat dat je bij het hardlopen beter via de mond kunt in- én uitademen, omdat je tijdens het hardlopen meer lucht nodig hebt.
Als beginner kun je beter focussen op het volhouden (van een half uur). De snelheid komt later welquote:Op woensdag 23 februari 2011 10:47 schreef TearsOfJoy het volgende:
Ik probeer wel degelijk door mijn neus in te ademen en door mijn mond uit. En dan naar mijn buik ademhalen. Loopt voor mij veel comfortabeler, dat verschil merk ik echt wel. Maar zoals eerder gezegd, loop ik dus heel langzaam.
Kan ik nou beter proberen nu al iets harder te gaan lopen of eerst de 30 min achter elkaar doen en dan wat harder gaan lopen? Iemand ervaring? Op veel hardloopsites spreken ze al over gemiddeld 9 km per uur en dan opbouwen, maar ja
ik zou eerst als ik jou was een flink stuk achter elkaar kunnen lopen via evy? voordat je verder gaat denken en trainen op snelheid.quote:Op woensdag 23 februari 2011 10:47 schreef TearsOfJoy het volgende:
Ik probeer wel degelijk door mijn neus in te ademen en door mijn mond uit. En dan naar mijn buik ademhalen. Loopt voor mij veel comfortabeler, dat verschil merk ik echt wel. Maar zoals eerder gezegd, loop ik dus heel langzaam.
Kan ik nou beter proberen nu al iets harder te gaan lopen of eerst de 30 min achter elkaar doen en dan wat harder gaan lopen? Iemand ervaring? Op veel hardloopsites spreken ze al over gemiddeld 9 km per uur en dan opbouwen, maar ja
Of je moet gaan sprinten als je snelheid wilt. De 100 meter enzoquote:Op woensdag 23 februari 2011 11:39 schreef TearsOfJoy het volgende:
Ja, ik wil ook altijd meteen te veel, dat is echt een mega valkuil voor mij in dit geval, zeker omdat het me ontbreekt aan talent (ik bedoel dat ik geen geboren hardloper ben). Jullie hebben idd gelijk, eerst maar eens volhouden, anders wordt het alleen maar frustrerend.
Thx, en waar haal ik hem vandaan? Ik zal er wel overheen lezen.....quote:Op dinsdag 22 februari 2011 11:47 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Evy is een schema voor op je mp3-speler ja. Met muziek en vocale feedback. Je hoeft dus niet zelf op je horloge te kijken hoe lang je nog moet, want Evy houdt dat voor je bij.
Ik pm je evenquote:Op woensdag 23 februari 2011 11:59 schreef LordLynx het volgende:
[..]
Thx, en waar haal ik hem vandaan? Ik zal er wel overheen lezen.....
Na FTD komt Spotnet, daar is ze ook te vindenquote:Op woensdag 23 februari 2011 14:33 schreef mascarpone het volgende:
Ik meld me ook ff hier aan.
Ben sinds 2 weken aan het hardlopen, nog nooit gedaan. Heb nu de eerste 7 lessen van Evy gedaan en so far so good. Morgen les 8.
Ik doe het voornamelijk om af te vallen en conditie te verbeteren. (ben ruim 10 kilo afgevallen en weeg nu 65 kilo bij 173 lengte en 37 jaar. Wil nog zeker 5 kilo eraf).
Oh, en evy kun je downloaden via FTD (wel opschieten) of torrents. Of anders even googelen.
Ben wel verstandig maar inderdaad niet zo slim, ik heb een geschil lopen met me verzekering, ik heb heel 2011 in een keer betaald. Ik heb het op papier staan en ze blijven maar ontkennen dat ze ook maar een ene cent ontvangen hebben.quote:Op woensdag 23 februari 2011 09:12 schreef zjenien85 het volgende:
[..]
Het is in NL op zich al een paar jaar "verboden" om onverzekerd te zijn.. Als jij morgen tijdens het hardlopen geschept wordt door een auto en je wordt per ambulance naar de spoedeisende hulp gestuurd, krijgt röntgenfoto's, een echo, een CT-scan en er volgt een ziekenhuisopname, ben jij de rest van je leven aan het afbetalen, dat is één ding wat zeker is..
Ik werk als arts op de spoedeisende hulp en we zien het helaas te vaak (meestal echter bij Poolse gastarbeiders, en niet bij verstandige Nederlanders).
Ja, ik snap. Maar dan heb ik dus een probleem... Aangezien ik de 13e toch echt mee wil doen. Niet gaan vind ik ook zo'n faal. Ik kan dan natuurlijk ook af en toe lopen. Maar ik ben bang dat ik dan in mn eentje aan het lopen ben terwijl ik door iedereen voorbij gerend wordt...quote:Op woensdag 23 februari 2011 21:57 schreef DarkElf het volgende:
ik zou geen rustdagen overslaan, die is echt noodzakelijk voor je lichaam.
overslaan, tsjah, je kan het proberen maar de opbouw zit er niet voor niets in en als je te snel wilt heb je veel meer kans op overbelasten en dus blessures.
Ik wandel wel met je mee hoorquote:Op woensdag 23 februari 2011 22:02 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Ja, ik snap. Maar dan heb ik dus een probleem... Aangezien ik de 13e toch echt mee wil doen. Niet gaan vind ik ook zo'n faal. Ik kan dan natuurlijk ook af en toe lopen. Maar ik ben bang dat ik dan in mn eentje aan het lopen ben terwijl ik door iedereen voorbij gerend wordt...
Nee, afgelopen week was ik er een week tussenuit, dus dat heeft mn schema verward.quote:Op woensdag 23 februari 2011 22:09 schreef DarkElf het volgende:
kan je helemaal niet trainen die week met je werk?
je kan proberen over te slaan natuurlijk, dat zou ik dan eerder doen dan rustdagen overslaan
Zo snel?quote:Op woensdag 23 februari 2011 22:12 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Haha, is goed. Gaan we voor de toptijd van 55 min ofzo.
Moet je wel een payserver hebben, zijn al redelijk oude spots (28-08-2010)quote:Op woensdag 23 februari 2011 17:23 schreef mazaru het volgende:
[..]
Na FTD komt Spotnet, daar is ze ook te vinden
Owh, dan ga ik voor 59:59quote:Op woensdag 23 februari 2011 22:14 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Ja, het moet binnen een uur he.
Ja dat hoop ik ook. Maar ik hoop dus vooral dat ik daadwerkelijk de hele tijd kan rennen. Maar dat is dus nog de vraag... Misschien is het wel anders zo, met veel mensen.quote:Op woensdag 23 februari 2011 22:16 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Owh, dan ga ik voor 59:59
Nee, ik zal wel rond de 40 zitten denk ik.
Ongeveer elke les is tot nu toe voor mij even zwaar geweest. Bij het voorlaatste stukje altijd: omg, ik kan echt niet meer, wanneer is het afgelopen... En dan het laatste stukje: ach, dit gaat best lekker, tis al het laatste stukje, ik zou nog wel verder kunnen. Maar zolang ik het telkens haal vind ik het wel prima, kheb nog nooit eerder hoeven stoppen ofzo.quote:Op woensdag 23 februari 2011 23:30 schreef DarkElf het volgende:
Met t risico betweterig te klinken, de lessen gaan nu steeds zwaarder worden dus als een les niet lekker gaat zou ik niet zomaar met de volgende doorgaan maar toch even dezelfde les weer doen zodat je opbouw gestaag gaat. Je hebt toch geen haast?
Op de vorige pagina las ik dat de volgende lessen hetzelfde zijn als de laatste drie, dus dan doe ik automatisch de lessen al nog een keer.quote:Op woensdag 23 februari 2011 23:30 schreef DarkElf het volgende:
Met t risico betweterig te klinken, de lessen gaan nu steeds zwaarder worden dus als een les niet lekker gaat zou ik niet zomaar met de volgende doorgaan maar toch even dezelfde les weer doen zodat je opbouw gestaag gaat. Je hebt toch geen haast?
Je moet het wel leuk vinden inderdaad zo'n wedstrijd. Het mooie van hardlopen is dat de enige wedstrijd (op ons niveauquote:Op donderdag 24 februari 2011 07:03 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb ook overwogen met de cpc mee te doen, maar doe het toch maar niet aangezien ik een hekel heb aan mensenmassas en een hekel heb aan ingehaald wordenwil eerst eens een fatsoenlijke tijd kunnen lopen. Sowieso ben ik een echte solist.
Egeltje, je hoeft de cpc niet te lopen hoor. Je kunt ook een andere loop in de buurt doen als je klaar bent met evy 1. Zolang je niet helemaal stopt met lopen zou ik niet weten waarom je een faal bent als je de cpc niet loopt.
Gelukkig wel! Ik zag een grote hobby van me in rook opgaan. Na het rennen natuurlijk: filmpje kijkenquote:Op woensdag 23 februari 2011 17:23 schreef mazaru het volgende:
[..]
Na FTD komt Spotnet, daar is ze ook te vinden
iedereen doet t op zijn eigen manier maar uit je eerdere post leek ik te lezen dat je t laatste stuk moeite had vandaar mijn post.quote:Op donderdag 24 februari 2011 01:34 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Op de vorige pagina las ik dat de volgende lessen hetzelfde zijn als de
laatste drie, dus dan doe ik automatisch de lessen al nog een keer.Een les opnieuw doen is voor mij trouwens sowieso niet echt een optie, als ik dan weer met zoveel moeite de les uitloop ben ik bang dat ik echt mijn doorzettingsvermogen ga verliezen om
nog verder te gaan.
Ah dat verklaart het misschien dat ik vandaag buiten adem wasquote:Op donderdag 24 februari 2011 12:20 schreef DarkElf het volgende:
Heb lekker rustig aan gelopen omdat het flink mistig is, en dat ademt zwaar. (bovendien ga ik altijd wat piepen van mist, komt door een asymatische aanleg) dus ik ben tevreden
quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:25 schreef Skaai het volgende:
[..]
Ah dat verklaart het misschien dat ik vandaag buiten adem was
verkoudheid komt door een virus he? More likely dat iemand in je omgeving zijn of haar bugjes overgedragen heeft dusquote:Op donderdag 24 februari 2011 12:43 schreef STING het volgende:
Ik heb mezelf lekker verkouden gelopen zondag
Ja, dat probeer ik ook altijd uit te leggen aan iedereen die zegt: 'Niet naar buiten zonder das, daar word je verkouden van!' Maar niemand gelooft me...quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:45 schreef DarkElf het volgende:
[..]
verkoudheid komt door een virus he? More likely dat iemand in je omgeving zijn of haar bugjes overgedragen heeft dus
Klopt, maar het is natuurlijk een combinatie. Door sporten en ook vooral door kou, want ik had het behoorlijk koud zondag, loopt je weerstand deuken op en heb je hersteltijd nodig. Als je weerstand al wat lager is, loop je dus verhoogd risico om wat op te lopenquote:Op donderdag 24 februari 2011 12:45 schreef DarkElf het volgende:
[..]
verkoudheid komt door een virus he? More likely dat iemand in je omgeving zijn of haar bugjes overgedragen heeft dus
Daar zit gewoon een kern van waarheid in.quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:47 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Ja, dat probeer ik ook altijd uit te leggen aan iedereen die zegt: 'Niet naar buiten zonder das, daar word je verkouden van!' Maar niemand gelooft me...
Klopt hoorquote:Op donderdag 24 februari 2011 12:47 schreef STING het volgende:
[..]
Klopt, maar het is natuurlijk een combinatie. Door sporten en ook vooral door kou, want ik had het behoorlijk koud zondag, loopt je weerstand deuken op en heb je hersteltijd nodig. Als je weerstand al wat lager is, loop je dus verhoogd risico om wat op te lopen
Ja, weet ik, maar dan nog word je pas echt verkouden van een virus. Niet van voor een open raam zitten.quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:48 schreef STING het volgende:
[..]
Daar zit gewoon een kern van waarheid in.
Van kou wordt je niet direct ziek, wel heeft het invloed op je weerstand, welke er weer ervoor kan zorgen dat je bijv. sneller verkouden wordt
Het zit hem puur in direct & indirect. De hele dag voor een open raam zitten en op de tocht zitten, kan indirect tot gevolg hebben dat je verkouden wordt.quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:50 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Ja, weet ik, maar dan nog word je pas echt verkouden van een virus. Niet van voor een open raam zitten.
Toevallig in A'dam in de Vijzelstraat..?quote:Op donderdag 24 februari 2011 10:22 schreef douche-eendje het volgende:
Vanavond maar eens naar de runnersworld voor schoenen
Nee, Alkmaarquote:Op donderdag 24 februari 2011 13:00 schreef STING het volgende:
[..]
Toevallig in A'dam in de Vijzelstraat..?
Dat komt omdat in de tochtstroom de bacterien mee reizen, dus je word verkouden van een virus en niet van kou.quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:52 schreef STING het volgende:
[..]
Het zit hem puur in direct & indirect. De hele dag voor een open raam zitten en op de tocht zitten, kan indirect tot gevolg hebben dat je verkouden wordt.
Knap, bacteriën zijn toch hele andere dingen dan virussenquote:Op donderdag 24 februari 2011 21:38 schreef Clayton1 het volgende:
[..]
Dat komt omdat in de tochtstroom de bacterien mee reizen, dus je word verkouden van een virus en niet van kou.
quote:Op donderdag 24 februari 2011 21:38 schreef Clayton1 het volgende:
[..]
Dat komt omdat in de tochtstroom de bacterien mee reizen, dus je word verkouden van een virus en niet van kou.
Ik heb er zin in als mijn band komt!quote:Op vrijdag 25 februari 2011 09:54 schreef Crutch het volgende:
Het is wel even wennen om te lopen met een armband om met je telefoon erin, maar meer omdat er een soort druk aanwezig is. Gaat vanzelf weg.
Touchscreen werkt gewoon en ik kan af en toe spieken hoe hard ik loop.
Poeh, nou dat ding eraf trekken is nog een hele klus.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 09:58 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik heb er zin in als mijn band komt!. Ik ben alleen een beetje bang dat iemand hem van m'n arm afrukt
.
Ik ga nu lopen! In long sleeve. Hopelijk is dat niet te fris.
ik zou ook maar weer beginnnen met les 1, maakt niet uit want herhaling is ook een goede training. Wel goed dat je schoenen hebt gehaald. Ik hoop dat je nu lekker en vooral blessure vrij kan gaan lopen...quote:Op donderdag 24 februari 2011 18:00 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Nee, Alkmaar. Heb het advies gekregen om maar niet meer te lopen voordat mijn schoenen binnen zijn, mijn enkels staan extreem naar binnen toe waardoor de kans op blessures zonder goede schoenen zeer groot is. Weekje wachten dus, helaas
. Wat is verstandig om te doen na een week rust, oppakken waar ik was gebleven (les 4), les 3 nog een keer doen of gewoon even bij Evy1 beginnen en nieuwe schoenen ook inlopen?
Denk ook dat het handig is om mn nieuwe schoenen rustig in te lopen, wie weet loop ik daar toch net even wat anders op.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 10:10 schreef Lush-lady het volgende:
[..]
ik zou ook maar weer beginnnen met les 1, maakt niet uit want herhaling is ook een goede training. Wel goed dat je schoenen hebt gehaald. Ik hoop dat je nu lekker en vooral blessure vrij kan gaan lopen...
Ik heb er niet zo veel verstand van, maar met de pijn in mn voet heb ik een week niks gedaan tot het weg was. Ik denk dat als het heel erg pijn doet het niet verstandig is om door te rennen.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 19:58 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb goede schoenen en vandaag gelopen uiteraard. Ik denk dat ik toch m'n knieën al gebleseerd heb door de verkeerde schoenen, ik geloof niet dat dit bij spierpijn hoort.
Wat te doen? Tikkie terug? Zeg les 3 blijven lopen tot de pijn dragelijk is met lopen?
Nu is het echt goed pijnlijk en echt doorbijten. Loop ik het dan kapot???
Of nu stoppen en wachten tot de pijn helemaal weg is?
Ik weet het niet dan... Misschien toch aan de huisarts vragen? Het lijkt mij als het echt pijn doet, meer dan spierpijn, dat het niet goed is...quote:Op vrijdag 25 februari 2011 20:02 schreef Ticootje het volgende:
Nou ja, ik had er nu al 3 rustdagen tussen. Ik wil liever niet helemaal stoppen nu. Het gaat zo lekker.
Als je al last van je knieen had gaat dat helaas niet zomaar weg met goede schoenen.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 19:58 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb goede schoenen en vandaag gelopen uiteraard. Ik denk dat ik toch m'n knieën al gebleseerd heb door de verkeerde schoenen, ik geloof niet dat dit bij spierpijn hoort.
Wat te doen? Tikkie terug? Zeg les 3 blijven lopen tot de pijn dragelijk is met lopen?
Dat is handig een pdf file, die heb ik nog niet gevonden, heb je daar ook een linkje van voor mij?? of kun je hem mailen???quote:Op vrijdag 25 februari 2011 20:01 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Ow, wacht, in de pdf staat ook 6-6-7. Ze zei het gewoon verkeerd dan.
ben bang dat stoppen toch beter is, heb ik ook gehad toen ik geen goede schoenen had. ik heb zels een paar weken bij de fysio gelopen. Elke stap die ik zette deed pijn, ook me gewoon wandelen en traplopen. auwquote:Op vrijdag 25 februari 2011 19:58 schreef Ticootje het volgende:
Zie OP onder het kopje hardloopschema'squote:Op zaterdag 26 februari 2011 09:16 schreef Lush-lady het volgende:
[..]
Dat is handig een pdf file, die heb ik nog niet gevonden, heb je daar ook een linkje van voor mij?? of kun je hem mailen???
Maar het gaat niet lekker! Want als t lekker gaat heb je nergens last van.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 20:02 schreef Ticootje het volgende:
Nou ja, ik had er nu al 3 rustdagen tussen. Ik wil liever niet helemaal stoppen nu. Het gaat zo lekker.
helemaal mee eens, je loopt pas lekker als je zonder blessures loopt en lekker ontspannen!!! Als je last van pijn hebt tijdens het lopen dan heb je dus een blessure, die kun je alleen maar verbeteren door rust te nemen, anders zijn straks je knieen aan gort!!!!!quote:Op zaterdag 26 februari 2011 10:12 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Maar het gaat niet lekker! Want als t lekker gaat heb je nergens last van.
Wees verstandig en neem rust. Je knieën aan gort lopen heb je niets aan.
thanx, ik kan blijkbaar niet goed lezen.... Ik heb zowel de 5km als de 10 km geprint. Ik wil heel graag de 10 km lopen met de ladiesrun in Rotterdam. Ik heb van de week Evy 3 gelopen en ik had in totaal 3,6 km achter de rug en was echt niet moe.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 09:26 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Zie OP onder het kopje hardloopschema's
Lees je eigen post hierboven even. Je conditie gaat sneller vooruit dan je lijf dus als jij met schema's gaat lopen knoeien help je ook je lijf om zeep.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 16:16 schreef Lush-lady het volgende:
[..]
thanx, ik kan blijkbaar niet goed lezen.... Ik heb zowel de 5km als de 10 km geprint. Ik wil heel graag de 10 km lopen met de ladiesrun in Rotterdam. Ik heb van de week Evy 3 gelopen en ik had in totaal 3,6 km achter de rug en was echt niet moe.
Morgen ga ik voor Evy 4 of evy 5 als ik een lesje oversla...
je hebt gelijk, ik ga wel verder met les 4, maar tot nu toe gaat het zo makkelijk. Ik wil ook wel eens moe zijn na het lopen.... Ik heb echt steeds energie overquote:Op zaterdag 26 februari 2011 16:24 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Lees je eigen post hierboven even. Je conditie gaat sneller vooruit dan je lijf dus als jij met schema's gaat lopen knoeien help je ook je lijf om zeep.
Het is juist goed als je op het eind energie overhebt. Op je tandvlees lopen heb je niks aan.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 16:33 schreef Lush-lady het volgende:
[..]
je hebt gelijk, ik ga wel verder met les 4, maar tot nu toe gaat het zo makkelijk. Ik wil ook wel eens moe zijn na het lopen.... Ik heb echt steeds energie over
Waarom stel je jezelf zo'n doel? Wat is er mis met 5 km?quote:Op zaterdag 26 februari 2011 16:41 schreef Lush-lady het volgende:
ik hoop alleen dat ik het dan tot 10km ga redden op 19 juni, dat is en blijft mijn doel
In dat geval kun je wellicht kijken of je die 'herhaal'-weken niet loopt. Loop na week 3 bijvoorbeeld meteen week 5 i.p.v. week 4 en kijk hoe dat bevaltquote:Op zaterdag 26 februari 2011 18:41 schreef Lush-lady het volgende:
Ik heb al vaker 5 km gelopen, dat is waarom ik deze eerste lessen ook zo saai en kort vind. Ik kan nu eigenlijk al minimaal 7 minuten acher elkaar hardlopen.
5 km is geen prestatie voor mezelf, 10 km is dat wel. Ik weet zeker dat ik het kan halen.
Allebei gewoon heel goedquote:Op zaterdag 26 februari 2011 19:14 schreef uniekhoorn het volgende:
2 dagen geleden 10 km gelopen met 9.1 km/uur
Vandaag 6.4 km met 10.1 km/uur
Weet niet wat ik nou beter vind
Nu iig 2 a 3 rustdagen want ik voel een pijntje in mijn voet, dat moet eerst over.
Zoals al gezegd, pijn is niet goed en moet eerst over zijn.
Dat was ook mijn idee, ik ga vanmiddag les 6 lopen. Ik heb het pdf schema goed bekeken, ik hoef met les 6 maar 1 minuut meer te rennen en 1 minuut meer te wandelen, dat kan ik zeker aan. Alleen die regen......quote:Op zaterdag 26 februari 2011 18:54 schreef MissMSX het volgende:
[..]
In dat geval kun je wellicht kijken of je die 'herhaal'-weken niet loopt. Loop na week 3 bijvoorbeeld meteen week 5 i.p.v. week 4 en kijk hoe dat bevalt
een pdf? Zeker niet van evi?quote:Op zondag 27 februari 2011 11:13 schreef Lush-lady het volgende:
[..]
Dat was ook mijn idee, ik ga vanmiddag les 6 lopen. Ik heb het pdf schema goed bekeken, ik hoef met les 6 maar 1 minuut meer te rennen en 1 minuut meer te wandelen, dat kan ik zeker aan. Alleen die regen......
jawel, heb ik van de week geleerd dat die op de eerste pagina staat. Een pdf van evy haat lessen ideaal, dan weet je van ze van plan is zonder dat het een verassing is.quote:
idd, ik hoor meestal:quote:Op zondag 27 februari 2011 11:19 schreef Lush-lady het volgende:
[..]
jawel, heb ik van de week geleerd dat die op de eerste pagina staat. Een pdf van evy haat lessen ideaal, dan weet je van ze van plan is zonder dat het een verassing is.
Mja, ik loop met de Shockabsorber running braquote:Op zondag 27 februari 2011 14:17 schreef Lush-lady het volgende:
brrrrrrr....... wat waait het hard en wat was het koud en natIk heb de hele tijd tegen de wind in gelopen maar heb wel heel evy6 onder deze omstandigeheden gelopen.
Ik ben ook fier op ons
heeft hier iemand trouwens de shockabsorber running bra weleens gedragen?? Ik heb wel een andere shockabsorber aan en die zit lekker, allen is dit model niet meer leverbaar.
haha, bekend modelletje, ik heb hem in zwart en wit. Maar ik kan hem niet meer krijgen. ik zag dat ze nu dus een nieuwe speciaal voor hardlopen, en ik ben echt aan een nieuwe toe. Ik heb cup D dus dan willen de dames ook een beetje steun hebben,quote:
Incl verzenden enzo?quote:Op zondag 27 februari 2011 14:36 schreef Lush-lady het volgende:
[..]
haha, bekend modelletje, ik heb hem in zwart en wit. Maar ik kan hem niet meer krijgen. ik zag dat ze nu dus een nieuwe speciaal voor hardlopen, en ik ben echt aan een nieuwe toe.
Ik heb gezien dat ze bij wiggle.co.uk erg goedkoop zijn. onder de 40 euro!!!
als je boven de 60 euro besteld dan bezorgen ze gratisquote:Op zondag 27 februari 2011 14:38 schreef GotC het volgende:
[..]
Incl verzenden enzo?
Ik heb de mijne gekocht voor 44 euro, in een winkel in Den Haag. Ze gaven 20% korting op alle sport bh's
Zoals ik al zei, onwijs goedquote:Op zondag 27 februari 2011 14:36 schreef Lush-lady het volgende:
[..]
haha, bekend modelletje, ik heb hem in zwart en wit. Maar ik kan hem niet meer krijgen. ik zag dat ze nu dus een nieuwe speciaal voor hardlopen, en ik ben echt aan een nieuwe toe. Ik heb cup D dus dan willen de dames ook een beetje steun hebben,![]()
Ik heb gezien dat ze bij wiggle.co.uk erg goedkoop zijn. onder de 40 euro!!!
@gotc die bedoel ik inderdaad, bevalt tie een beetje???
Wat ga je er nog meer bijhalen dan?quote:Op zondag 27 februari 2011 14:39 schreef Lush-lady het volgende:
[..]
als je boven de 60 euro besteld dan bezorgen ze gratis
die van mij is inmiddels ook zo'n 2 a 3 jaar, dus mag wel een andere hebben.quote:Op zondag 27 februari 2011 14:41 schreef DarkElf het volgende:
oh die ziet er goed uit, moet ergens dit jaar ook een nieuwe, gebruik deze nu bijna 2 jaar en wil wel dat mijn E-tje goed stevig verpakt blijven natuurlijk
Kan idd ookquote:Op zondag 27 februari 2011 14:41 schreef Lush-lady het volgende:
bestel ik er toch twee... of anders sokken of een runningbelt met flesjes. We hebben er ook onze schoenen gekocht (ik had ze eerst laten meten bij pkrun en tweede paar gewoon zelf gekocht.) Mijn man loopt meer hard en die heeft vaker zijn voeten laten meten en die zijn altijd hetzelfde gebleven.
Zou zeker kijken naar die running bhquote:Op zondag 27 februari 2011 14:41 schreef DarkElf het volgende:
oh die ziet er goed uit, moet ergens dit jaar ook een nieuwe, gebruik deze nu bijna 2 jaar en wil wel dat mijn E-tjes goed stevig verpakt blijven natuurlijk
Begrijp ik, heb hetzelfdequote:Op zondag 27 februari 2011 14:53 schreef Lush-lady het volgende:
he dat is een goeie tip, ik ga hem bestellen, voordeel van Otto is dat je hem weer terug kan sturen.
thanks,
blijf een echte nederlander, als het goedkoper kan ben ik blij
Ik ookquote:Op zondag 27 februari 2011 17:42 schreef egeltje1985 het volgende:
Ik heb gewoon een sportbeha van de shock absorber of zoiets. 70G ook, dus aan dure bh's ben ik gewend.
quote:Op zondag 27 februari 2011 18:46 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb gewoon m'n eigen bh's en als ik heb gerent heeft de kleine lekker milkshake.
Het is zo zonde voor je borsten, je bindweefsel scheurt aan de binnenkant door de krachten die het hardlopen op je borsten geeft. Ze gaan er op den duur heel mooi van hangen en je kunt rugklachten of schouderklachten krijgen.quote:Op zondag 27 februari 2011 18:46 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb gewoon m'n eigen bh's en als ik heb gerent heeft de kleine lekker milkshake.
Geldt dat ook voor kleine borsten?quote:Op zondag 27 februari 2011 18:52 schreef Lush-lady het volgende:
[..]
Het is zo zonde voor je borsten, je bindweefsel scheurt aan de binnenkant door de krachten die het hardlopen op je borsten geeft. Ze gaan er op den duur heel mooi van hangen en je kunt rugklachten of schouderklachten krijgen.
quote:Op zondag 27 februari 2011 18:54 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Geldt dat ook voor kleine borsten?![]()
Ik ren ook in mijn gewone bh's, maar ik heb maar een kleine b cup. Ik heb er ook totaal geen last van tijdens het rennen.
http://sport.infonu.nl/di(...)s-het-hardlopen.htmlquote:Kleine borsten
Het is echt een misverstand om te denken dat kleine borsten geen sportbeha nodig hebben. Grote of kleine borsten zegt niets over het belang van een goede sportbeha.
tuurlijk geldt dat ook voor kleine borsten, er komt nog steeds een kracht op je bindweefsel te staan wat uitgerekt wordt tijdens het lopen als de dames niet goed worden ondersteund. Je zult minder last van schouder of rugklachten krijgen door minder gewicht. Het is altijd beter om een goede bh te dragenquote:Op zondag 27 februari 2011 18:54 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Geldt dat ook voor kleine borsten?![]()
Ik ren ook in mijn gewone bh's, maar ik heb maar een kleine b cup. Ik heb er ook totaal geen last van tijdens het rennen.
Daarbij kunnen beugelbh's wondjes veroorzakenquote:Op zondag 27 februari 2011 19:00 schreef Lush-lady het volgende:
[..]
tuurlijk geldt dat ook voor kleine borsten, er komt nog steeds een kracht op je bindweefsel te staan wat uitgerekt wordt tijdens het lopen als de dames niet goed worden ondersteund. Je zult minder last van schouder of rugklachten krijgen door minder gewicht. Het is altijd beter om een goede bh te dragen
quote:Op zondag 27 februari 2011 19:00 schreef Lush-lady het volgende:
[..]
tuurlijk geldt dat ook voor kleine borsten, er komt nog steeds een kracht op je bindweefsel te staan wat uitgerekt wordt tijdens het lopen als de dames niet goed worden ondersteund. Je zult minder last van schouder of rugklachten krijgen door minder gewicht. Het is altijd beter om een goede bh te dragen
Okee, dankjulliewel!quote:Op zondag 27 februari 2011 18:58 schreef GotC het volgende:
[..]
[..]
http://sport.infonu.nl/di(...)s-het-hardlopen.html
Hoezo op ten duur? Die dingen hangen al. En er staan strepen op enz. Ik zal eens rondkijken voor een goede bh. Ik heb deze maand al schoenen gekocht. Dus deze maand soberso geen bh. Ik heb liever nog een voedingsbh erbij.quote:Op zondag 27 februari 2011 18:52 schreef Lush-lady het volgende:
[..]
Het is zo zonde voor je borsten, je bindweefsel scheurt aan de binnenkant door de krachten die het hardlopen op je borsten geeft. Ze gaan er op den duur heel mooi van hangen en je kunt rugklachten of schouderklachten krijgen.
Ik kreeg net de uitleg hier thuisquote:Op zondag 27 februari 2011 19:21 schreef DarkElf het volgende:
soberso
en omdat ze toch al hangen verpest je ze nóg meer? Dat snap ik niet maar goed, kan aan mij liggen
Ach, dat hoort erbij in ONZ hequote:Op zondag 27 februari 2011 19:33 schreef DarkElf het volgende:
Ah jezelf dom voordoen omdat dat 'leuk' is dus
ja, anders gaat het hangen he. Sportonderbroek misschien.quote:Op zondag 27 februari 2011 22:22 schreef robdriessen het volgende:
Dit weekend niet gelopen, te veel regen en wind. Morgen na het werk maar weer eens kijken. Beetje regen of wind vind ik normaal niet erg, maar dit was niet leuk meer. Degenen die dit weekend wel hebben gerend krijgen mijn eeuwigdurend respect en zijn hierbij officiële bikkels.
Enneh, moet ik nu ook aan de sport-BH? :p
Je hebt geluk gehadquote:Op zondag 27 februari 2011 22:47 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
ja, anders gaat het hangen he. Sportonderbroek misschien.hier miezerde het meer trouwens. Toen ik rende.
Hier ook, natte sneeuw, regen etc. Toch voel ik me dan zo stoer als ik buiten ren met dat weerquote:Op zondag 27 februari 2011 22:47 schreef GotC het volgende:
[..]
Je hebt geluk gehadHier kwam het met bakken uit de hemel..
Ik ookquote:Op maandag 28 februari 2011 09:48 schreef ClearOdds het volgende:
[..]
Hier ook, natte sneeuw, regen etc. Toch voel ik me dan zo stoer als ik buiten ren met dat weer
vind ik wel, iedereen aan de sport bhquote:Op zondag 27 februari 2011 22:22 schreef robdriessen het volgende:
Dit weekend niet gelopen, te veel regen en wind. Morgen na het werk maar weer eens kijken. Beetje regen of wind vind ik normaal niet erg, maar dit was niet leuk meer. Degenen die dit weekend wel hebben gerend krijgen mijn eeuwigdurend respect en zijn hierbij officiële bikkels.
Enneh, moet ik nu ook aan de sport-BH? :p
quote:"Sport is een belasting voor de borst. Bij joggen beweegt de borst bij iedere stap bijvoorbeeld 9 cm. - omgerekend naar een 1000 meter loop betekent dat 84 meter!"
Welkom!quote:Op maandag 28 februari 2011 11:21 schreef Markeerstift het volgende:
Hola,
Ik ga ook beginnen aan Start to Run met Evy! Ben erg benieuwd want ik heb al een paar jaar niet meer gesport. Over de sportbh's die zijn wel degelijk erg belangrijk. Van de site van Anita (BH merk):
[..]
succes, je kan het en weet dat evy erg fier op ons isquote:Op maandag 28 februari 2011 11:21 schreef Markeerstift het volgende:
Hola,
Ik ga ook beginnen aan Start to Run met Evy! Ben erg benieuwd want ik heb al een paar jaar niet meer gesport. Over de sportbh's die zijn wel degelijk erg belangrijk. Van de site van Anita (BH merk):
[..]
Haha, toen ik vorig jaar met Evy bezig was gebruikte ik die logistieke probleempjes stiekem altijd om even op adem te komen, maar bij deze Evy-poging mag ik mezelf niet voor de gek houden, en houden logistieke problemen mij niet tegen.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:25 schreef Markeerstift het volgende:
Eerste les net gedaan, ging best goed, kon alleen die drie minuten op het eind niet helemaal vollopen! Had wel wat logistieke probleempjes zoals het stoplicht op rood, veters los, mp3 valt etc. Dus volgende keer begin ik pas IN het park en ren ik met een koptelefoon dan gaat het goed komen.
Ik zie redelijk tegen les 8 op.. Eerst les 7 nog te gaan, haha..quote:Op maandag 28 februari 2011 15:13 schreef mascarpone het volgende:
Zaterdag én zondag les 8 gelopen. Zaterdag ging het helemaal niet, werd echt misselijk etc. Kon het niet uitstaan. Tegen alle regels in toen zondag nog een keer gelopen en toen ging het heel goed.
Pittige les: 2 min lopen, 1 min wandelen en dat tig keer
Dinsdag les 9.
Ik voor les 19. Dan sla ik dus 16 17 18 over, de herhaallessen. Kben benieuwd. In principe zou ik toch verwachten dat ik het gewoon kan, maar als het helemaal niks is doe ik die tussenlessen toch maar.quote:Op maandag 28 februari 2011 20:25 schreef Lush-lady het volgende:
morgen weer hardlopen, het weer ziet er een stuk beter uit dan gisteren, gelukkig maar... Ik ga voor les 7
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |