abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 februari 2011 @ 08:38:36 #201
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_93295824
Om kwart voor 10 35 min lopen *O*.

Zondag moet ik dan trouwens interval doen en omdat ik dat voor het eerst doe, heb ik een paar vragen:

- voor de intervaltraining kan ik steeds het derde bestandje van Evy 2 pakken hè?
- hoe weet Evy dat ik een bepaalde afstand heb gelopen? Evy is immers gebaseerd op tijd? :?
- hoeveel moet ik versnellen tijdens de versnellingsperiodes?
Niet meer actief op Fok!
pi_93295906
evy 2 ken ik niet dus daar kan ik je niet mee helpen.

wat ze zeggen bij mijn Atletiek unie trainingen tijdens het versnellen (dat doen ze bijv 30 sec.. dan 30 sec joggen en weer 30 sec versnellen)... is dat je harder moet lopen dan je gewend bent maar niet moet sprinten.. ik doe zelf altijd mijn pas vergroten, en mijn snelheid hoogt dan automatisch op zonder dat ik als een dolle ren.. tis een beetje voelen denk ik ook.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 25 februari 2011 @ 09:54:20 #203
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_93297281
Het is wel even wennen om te lopen met een armband om met je telefoon erin, maar meer omdat er een soort druk aanwezig is. Gaat vanzelf weg.
Touchscreen werkt gewoon en ik kan af en toe spieken hoe hard ik loop. :D
Je moeder is een hamster
  vrijdag 25 februari 2011 @ 09:58:15 #204
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_93297378
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 09:54 schreef Crutch het volgende:
Het is wel even wennen om te lopen met een armband om met je telefoon erin, maar meer omdat er een soort druk aanwezig is. Gaat vanzelf weg.
Touchscreen werkt gewoon en ik kan af en toe spieken hoe hard ik loop. :D
Ik heb er zin in als mijn band komt! ^O^. Ik ben alleen een beetje bang dat iemand hem van m'n arm afrukt :{.

Ik ga nu lopen! In long sleeve. Hopelijk is dat niet te fris.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 25 februari 2011 @ 10:02:47 #205
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_93297523
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 09:58 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik heb er zin in als mijn band komt! ^O^. Ik ben alleen een beetje bang dat iemand hem van m'n arm afrukt :{.

Ik ga nu lopen! In long sleeve. Hopelijk is dat niet te fris.
Poeh, nou dat ding eraf trekken is nog een hele klus.
Het zit best stevig vast.
Loopse! :D
Je moeder is een hamster
pi_93297691
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 18:00 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Nee, Alkmaar :). Heb het advies gekregen om maar niet meer te lopen voordat mijn schoenen binnen zijn, mijn enkels staan extreem naar binnen toe waardoor de kans op blessures zonder goede schoenen zeer groot is. Weekje wachten dus, helaas -O-. Wat is verstandig om te doen na een week rust, oppakken waar ik was gebleven (les 4), les 3 nog een keer doen of gewoon even bij Evy1 beginnen en nieuwe schoenen ook inlopen?
ik zou ook maar weer beginnnen met les 1, maakt niet uit want herhaling is ook een goede training. Wel goed dat je schoenen hebt gehaald. Ik hoop dat je nu lekker en vooral blessure vrij kan gaan lopen...
gewoon een echte LUSH fan.
Mijn favoriet : Sex bomb bathballistic en Ocean Salt
pi_93297727
Ben trots op mezelf! Had vanochtend heel veel zin om me nog drie keer om te draaien en lekker uit te slapen, maar ben opgestaan en les 5 gaan lopen in de miezerregen (of hoe noem je dat).. Had alleen een appel vantevoren genomen, omdat ik bang was anders last te hebben van m'n ontbijt (en moet straks gaan werken, dus kon m'n ontbijt geen uur laten zakken); maar tijdens de laatste 3 minuten werd ik wel een beetje licht in m'n hoofd, het einde kwam net op tijd. ;) Verder ging 't wel lekker!

Kun je trouwens ergens zien hoeveel km mensen gemiddeld lopen per Evy-les? Want m'n route was 3,11 km zag ik net op afstandmeten.nl; en kom dan gemiddeld uit op 6,2 km/uur ofzo (haha, lijkt echt langzaam zo).. Wil graag weten of mijn tempo tijdens de hardloop-stukjes hoog of laag ligt.. Snappie?
pi_93298133
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 10:10 schreef Lush-lady het volgende:

[..]

ik zou ook maar weer beginnnen met les 1, maakt niet uit want herhaling is ook een goede training. Wel goed dat je schoenen hebt gehaald. Ik hoop dat je nu lekker en vooral blessure vrij kan gaan lopen...
Denk ook dat het handig is om mn nieuwe schoenen rustig in te lopen, wie weet loop ik daar toch net even wat anders op.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 10:59:19 #209
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_93299024
Ik ben ook weer geweest! *O*.

Evy 2 les 2, 35 minuten :). Fijn om te merken dat mijn loopsnelheid vrij constant is en dus niet veel minder wordt naarmate ik langer loop. Eerder was het verschil tussen 20 minuten en 30 minuten vrij groot en nu ik van 30 naar 35 ga maakt het geen verschil. Ook sta ik helemaal niet meer te hijgen als ik klaar ben :).

Was wel een lekker weertje! Niet te koud, niet te warm, het miezerde een beetje en er stond een lekker windje. Wel jammer van het slijm in m'n keel de hele tijd.
Niet meer actief op Fok!
pi_93320239
Ik heb goede schoenen en vandaag gelopen uiteraard. Ik denk dat ik toch m'n knieën al gebleseerd heb door de verkeerde schoenen, ik geloof niet dat dit bij spierpijn hoort.
Wat te doen? Tikkie terug? Zeg les 3 blijven lopen tot de pijn dragelijk is met lopen?
Nu is het echt goed pijnlijk en echt doorbijten. Loop ik het dan kapot???
Of nu stoppen en wachten tot de pijn helemaal weg is?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 20:01:22 #211
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_93320350
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 19:58 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb goede schoenen en vandaag gelopen uiteraard. Ik denk dat ik toch m'n knieën al gebleseerd heb door de verkeerde schoenen, ik geloof niet dat dit bij spierpijn hoort.
Wat te doen? Tikkie terug? Zeg les 3 blijven lopen tot de pijn dragelijk is met lopen?
Ik heb er niet zo veel verstand van, maar met de pijn in mn voet heb ik een week niks gedaan tot het weg was. Ik denk dat als het heel erg pijn doet het niet verstandig is om door te rennen.

Ik heb net les 14 gedaan. Evy zei dat het op het eind 6-6-6 minuten was, maar het was 6-6-7! Tss. Ik hield het wel vol verder. :) Uiteindelijk 4,74 km afgelegd! Das al bijna 5! Ow, wacht, in de pdf staat ook 6-6-7. Ze zei het gewoon verkeerd dan.
pi_93320397
Nou ja, ik had er nu al 3 rustdagen tussen. Ik wil liever niet helemaal stoppen nu. Het gaat zo lekker.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 20:04:17 #213
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_93320467
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 20:02 schreef Ticootje het volgende:
Nou ja, ik had er nu al 3 rustdagen tussen. Ik wil liever niet helemaal stoppen nu. Het gaat zo lekker.
Ik weet het niet dan... Misschien toch aan de huisarts vragen? Het lijkt mij als het echt pijn doet, meer dan spierpijn, dat het niet goed is...
pi_93320803
quote:
Als je al last van je knieen had gaat dat helaas niet zomaar weg met goede schoenen.
Ik heb ook last van m'n knieen gehad en ben heel erg goed gaan letten op hoe ik loop. Dus tijdens het lopen allerlei manieren van lopen uitproberen. Ik merkte bijvoorbeeld dat ik doordat het lopen vermoeiend is, ik heel erg gespannen liep. Ik heb toen steeds geprobeerd om mijn benen te ontspannen.
Ook kan het helpen om eens te kijken hoe je je voeten neerzet als je land. Sinds ik erop let om m'n voeten helemaal van hiel tot teen te laten 'rollen' gaat het een stuk beter.

Als het dan nog niet beter voelt zou ik echt een tijdje rust houden tot het beter voelt. Kut op de korte termijn, maar beter voor de lange :Y)
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  vrijdag 25 februari 2011 @ 20:16:08 #215
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_93320979
Zo, ik ben alweer opnieuw begonnen. Net klaar met les 1. Zondag ga ik voor les 2. Toch wel lekker als je weer eenmaal bezig bent.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_93339872
quote:
99s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 20:01 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Ow, wacht, in de pdf staat ook 6-6-7. Ze zei het gewoon verkeerd dan.
Dat is handig een pdf file, die heb ik nog niet gevonden, heb je daar ook een linkje van voor mij?? of kun je hem mailen???
pi_93339887
quote:
ben bang dat stoppen toch beter is, heb ik ook gehad toen ik geen goede schoenen had. ik heb zels een paar weken bij de fysio gelopen. Elke stap die ik zette deed pijn, ook me gewoon wandelen en traplopen. auw
pi_93339946
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 09:16 schreef Lush-lady het volgende:

[..]

Dat is handig een pdf file, die heb ik nog niet gevonden, heb je daar ook een linkje van voor mij?? of kun je hem mailen???
Zie OP onder het kopje hardloopschema's :)
50.000 O+
pi_93340410
Zelfde training als donderdag gelopen. 200 meter verder :P
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_93340442
quote:
Op vrijdag 25 februari 2011 20:02 schreef Ticootje het volgende:
Maar het gaat niet lekker! Want als t lekker gaat heb je nergens last van.

Wees verstandig en neem rust. Je knieën aan gort lopen heb je niets aan.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_93351778
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 10:12 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Maar het gaat niet lekker! Want als t lekker gaat heb je nergens last van.

Wees verstandig en neem rust. Je knieën aan gort lopen heb je niets aan.
helemaal mee eens, je loopt pas lekker als je zonder blessures loopt en lekker ontspannen!!! Als je last van pijn hebt tijdens het lopen dan heb je dus een blessure, die kun je alleen maar verbeteren door rust te nemen, anders zijn straks je knieen aan gort!!!!!
pi_93352099
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 09:26 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Zie OP onder het kopje hardloopschema's :)
thanx, ik kan blijkbaar niet goed lezen.... Ik heb zowel de 5km als de 10 km geprint. Ik wil heel graag de 10 km lopen met de ladiesrun in Rotterdam. Ik heb van de week Evy 3 gelopen en ik had in totaal 3,6 km achter de rug en was echt niet moe.

Morgen ga ik voor Evy 4 of evy 5 als ik een lesje oversla...
  zaterdag 26 februari 2011 @ 16:24:50 #223
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_93352419
quote:
Op zaterdag 26 februari 2011 16:16 schreef Lush-lady het volgende:

[..]

thanx, ik kan blijkbaar niet goed lezen.... Ik heb zowel de 5km als de 10 km geprint. Ik wil heel graag de 10 km lopen met de ladiesrun in Rotterdam. Ik heb van de week Evy 3 gelopen en ik had in totaal 3,6 km achter de rug en was echt niet moe.

Morgen ga ik voor Evy 4 of evy 5 als ik een lesje oversla...
Lees je eigen post hierboven even. Je conditie gaat sneller vooruit dan je lijf dus als jij met schema's gaat lopen knoeien help je ook je lijf om zeep.
Niet meer actief op Fok!
pi_93352770
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 16:24 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Lees je eigen post hierboven even. Je conditie gaat sneller vooruit dan je lijf dus als jij met schema's gaat lopen knoeien help je ook je lijf om zeep.
je hebt gelijk, ik ga wel verder met les 4, maar tot nu toe gaat het zo makkelijk. Ik wil ook wel eens moe zijn na het lopen.... Ik heb echt steeds energie over
pi_93353059
quote:
Op zaterdag 26 februari 2011 16:33 schreef Lush-lady het volgende:

[..]

je hebt gelijk, ik ga wel verder met les 4, maar tot nu toe gaat het zo makkelijk. Ik wil ook wel eens moe zijn na het lopen.... Ik heb echt steeds energie over
Het is juist goed als je op het eind energie overhebt. Op je tandvlees lopen heb je niks aan.
En heb geduld, de lessen worden vanzelf uitdagender :)
50.000 O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')