Ah dat verklaart het misschien dat ik vandaag buiten adem wasquote:Op donderdag 24 februari 2011 12:20 schreef DarkElf het volgende:
Heb lekker rustig aan gelopen omdat het flink mistig is, en dat ademt zwaar. (bovendien ga ik altijd wat piepen van mist, komt door een asymatische aanleg) dus ik ben tevreden
quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:25 schreef Skaai het volgende:
[..]
Ah dat verklaart het misschien dat ik vandaag buiten adem was
verkoudheid komt door een virus he? More likely dat iemand in je omgeving zijn of haar bugjes overgedragen heeft dusquote:Op donderdag 24 februari 2011 12:43 schreef STING het volgende:
Ik heb mezelf lekker verkouden gelopen zondag
Ja, dat probeer ik ook altijd uit te leggen aan iedereen die zegt: 'Niet naar buiten zonder das, daar word je verkouden van!' Maar niemand gelooft me...quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:45 schreef DarkElf het volgende:
[..]
verkoudheid komt door een virus he? More likely dat iemand in je omgeving zijn of haar bugjes overgedragen heeft dus
Klopt, maar het is natuurlijk een combinatie. Door sporten en ook vooral door kou, want ik had het behoorlijk koud zondag, loopt je weerstand deuken op en heb je hersteltijd nodig. Als je weerstand al wat lager is, loop je dus verhoogd risico om wat op te lopenquote:Op donderdag 24 februari 2011 12:45 schreef DarkElf het volgende:
[..]
verkoudheid komt door een virus he? More likely dat iemand in je omgeving zijn of haar bugjes overgedragen heeft dus
Daar zit gewoon een kern van waarheid in.quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:47 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Ja, dat probeer ik ook altijd uit te leggen aan iedereen die zegt: 'Niet naar buiten zonder das, daar word je verkouden van!' Maar niemand gelooft me...
Klopt hoorquote:Op donderdag 24 februari 2011 12:47 schreef STING het volgende:
[..]
Klopt, maar het is natuurlijk een combinatie. Door sporten en ook vooral door kou, want ik had het behoorlijk koud zondag, loopt je weerstand deuken op en heb je hersteltijd nodig. Als je weerstand al wat lager is, loop je dus verhoogd risico om wat op te lopen
Ja, weet ik, maar dan nog word je pas echt verkouden van een virus. Niet van voor een open raam zitten.quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:48 schreef STING het volgende:
[..]
Daar zit gewoon een kern van waarheid in.
Van kou wordt je niet direct ziek, wel heeft het invloed op je weerstand, welke er weer ervoor kan zorgen dat je bijv. sneller verkouden wordt
Het zit hem puur in direct & indirect. De hele dag voor een open raam zitten en op de tocht zitten, kan indirect tot gevolg hebben dat je verkouden wordt.quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:50 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Ja, weet ik, maar dan nog word je pas echt verkouden van een virus. Niet van voor een open raam zitten.
Toevallig in A'dam in de Vijzelstraat..?quote:Op donderdag 24 februari 2011 10:22 schreef douche-eendje het volgende:
Vanavond maar eens naar de runnersworld voor schoenen
Nee, Alkmaarquote:Op donderdag 24 februari 2011 13:00 schreef STING het volgende:
[..]
Toevallig in A'dam in de Vijzelstraat..?
Dat komt omdat in de tochtstroom de bacterien mee reizen, dus je word verkouden van een virus en niet van kou.quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:52 schreef STING het volgende:
[..]
Het zit hem puur in direct & indirect. De hele dag voor een open raam zitten en op de tocht zitten, kan indirect tot gevolg hebben dat je verkouden wordt.
Knap, bacteriën zijn toch hele andere dingen dan virussenquote:Op donderdag 24 februari 2011 21:38 schreef Clayton1 het volgende:
[..]
Dat komt omdat in de tochtstroom de bacterien mee reizen, dus je word verkouden van een virus en niet van kou.
quote:Op donderdag 24 februari 2011 21:38 schreef Clayton1 het volgende:
[..]
Dat komt omdat in de tochtstroom de bacterien mee reizen, dus je word verkouden van een virus en niet van kou.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |