abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93170440
Dan moet ik toch maar eens gaan zorgen dat die bloeddruk niet zo laag is als ik ga rennen. Wel gek, je zou denken dat die juist hoog wordt zodra je gaat sporten. Misschien is de overgang van rust/rennen dan te groot ofzo! Ik ga het allemaal maar rustig aan doen, ik heb geen haast ofzo. Vroeg me alleen af of het heel abnormaal is zo'n moeite te hebben met 3 minuten lopen :P en anders kaart ik het ook eens aan bij de arts als ik daar ben, misschien heeft die ook nog tips.
Bedankt voor de replies :)
  dinsdag 22 februari 2011 @ 21:11:13 #102
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_93170521
Mijn bloeddruk is juist erg hoog, ook weer niet goed. :P
pi_93170597
Als we het nou konden middelen was het perfect :D
pi_93170599
Kan me bijna niet voorstellen dat bij een 18-jarige de bloeddruk zich niet aanpast als je je gaat inspannen.. Sowieso is jouw bloeddruk oké voor je leeftijd en niet te laag om er mee te gaan sporten! Dus waar die vlekken nu vandaan komen.. Hmmm, denk er nog even over na (ben arts, haha).
pi_93170686
Zo, ik heb nagedacht. ;) Ja, dat gaat soms best snel. Ik denk eigenlijk dat een logischere verklaring is dat je een beetje gaat hyperventileren tijdens het hardlopen en dat je dáárdoor die vlekken voor je ogen krijgt. Ja, dat kan en dat is logisch. ;)
pi_93170766
Is dat een kwestie van goed letten op mijn ademhaling? :)
pi_93170967
Yup.. Niet te oppervlakkig gaan ademhalen (maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan als je kapot gaat, haha)..
  dinsdag 22 februari 2011 @ 21:19:33 #108
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_93171072
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 21:17 schreef zjenien85 het volgende:
Yup.. Niet te oppervlakkig gaan ademhalen (maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan als je kapot gaat, haha)..
Wat is eigenlijk de beste manier om te ademen?
Je moeder is een hamster
pi_93171187
Dat probeer ik ook nog uit te vogelen.. Probeer iig langzaam in te ademen en even langzaam uit te ademen.. Maar misschien kan iemand van de meer gevorderden hier een zinniger antwoord op geven, haha..

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2011 21:27:40 (Typo) ]
  dinsdag 22 februari 2011 @ 21:21:03 #110
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_93171200
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 21:19 schreef Crutch het volgende:

[..]

Wat is eigenlijk de beste manier om te ademen?
In- en uitademen via de mond, regelmatig patroon (inademen, drie stappen, uitademen etc)

Er zijn ook mensen die zeggen dat je via je neus moet inademen en via de mond uitademen, maar dan ben ik echt teveel met ademhalen bezig + ik krijg te weinig lucht.

Zolang je niet misselijk wordt of merkt dat het ademhalen je erg zwaar valt is er geen reden om het te veranderen, lijkt me ;).
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 22 februari 2011 @ 21:22:36 #111
118585 Crutch
pi_93171317
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 21:21 schreef Viking84 het volgende:

[..]

In- en uitademen via de mond, regelmatig patroon (inademen, drie stappen, uitademen etc)

Er zijn ook mensen die zeggen dat je via je neus moet inademen en via de mond uitademen, maar dan ben ik echt teveel met ademhalen bezig + ik krijg te weinig lucht.

Zolang je niet misselijk wordt of merkt dat het ademhalen je erg zwaar valt is er geen reden om het te veranderen, lijkt me ;).
Klopt, dat is mij ook eens verteld, maar dan snak ik op een gegeven moment echt naar lucht.
Al is het in de winter op zich wel beter omdat de lucht dan wat warmer is wanneer het je longen binnenkomt.
Je moeder is een hamster
pi_93171388
In de loop intervallen adem ik een paar keer goed diep in dan is m'n ademhaling snel weer normaal. Tijdens het rennen zucht ik ook een paar keer flink uit zodat het niet bij het oppervlakkige hijgen blijft.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 21:56:02 #113
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_93173636
Ik ben heel muzikaal ingesteld, ik ga bijna automatisch op het ritme van de muziek stappen en ademhalen (2 tellen in, 2 tellen uit). In de wandelstukken dan even een paar keren dieper en zoals Evy zegt: met je armen schudden/schouders rollen.

Over snelheid gesproken: Ik mag dan wel les 15 gehad hebben, volgens mijn app zit ik nog niet aan de 7km per uur gemiddeld. Dat zal vanzelf wel rechttrekken als de wandelminuten nog verder ingekort worden. Ik heb er wel vertrouwen in dat ik tegen het einde van de podcasts 5 km in 30 minuten kan lopen.

Qua pijntjes voel ik tijdens het lopen voornamelijk de voorkanten van mijn onderbenen (volgens Wiki de Musculus tibialis anterior). Daar komt bij mij snel verzuring in, maar ik bijt door, zet door en ren de run uit. Zodra ik dan thuis een uurtje heb gezeten trekken alle pijntjes weer weg. Stijfheid de volgende dag is geen sprake meer van (gelukkig!)
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
  dinsdag 22 februari 2011 @ 22:56:17 #114
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_93177715
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 21:56 schreef robdriessen het volgende:
Ik ben heel muzikaal ingesteld, ik ga bijna automatisch op het ritme van de muziek stappen en ademhalen (2 tellen in, 2 tellen uit). In de wandelstukken dan even een paar keren dieper en zoals Evy zegt: met je armen schudden/schouders rollen.

Over snelheid gesproken: Ik mag dan wel les 15 gehad hebben, volgens mijn app zit ik nog niet aan de 7km per uur gemiddeld. Dat zal vanzelf wel rechttrekken als de wandelminuten nog verder ingekort worden. Ik heb er wel vertrouwen in dat ik tegen het einde van de podcasts 5 km in 30 minuten kan lopen.

Qua pijntjes voel ik tijdens het lopen voornamelijk de voorkanten van mijn onderbenen (volgens Wiki de Musculus tibialis anterior). Daar komt bij mij snel verzuring in, maar ik bijt door, zet door en ren de run uit. Zodra ik dan thuis een uurtje heb gezeten trekken alle pijntjes weer weg. Stijfheid de volgende dag is geen sprake meer van (gelukkig!)
Ik had eerst ook erg last van de voorkant van mn onderbenen, maar met andere schoenen niet meer.
pi_93177929
quote:
99s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 22:56 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Ik had eerst ook erg last van de voorkant van mn onderbenen, maar met andere schoenen niet meer.
Shin splints ( http://en.wikipedia.org/wiki/Shin_splints )

Heb je even omdat je lichaam moet wennen aan de druk, maar het kan ook aan je schoeisel liggen, Platvoet kan ook een oorzaak zijn. Wees er maar gerust over ik had er zo'n twee weken last van, het rare was als ik rende dat het wegging maar als ik bijvoorbeeld stopte, oei.. en dan blijven rennen om geen pijn te lijden en alsmaar erger maken :'). Nu heb ik er geen last meer van. Succes! ^O^

PS: Als het aanhoudt kan je het beste naar de huisarts en die kan je zo nodig doorverwijzen.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 23:04:15 #116
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_93178195
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 22:59 schreef Pax.Empyrean het volgende:

[..]

Shin splints ( http://en.wikipedia.org/wiki/Shin_splints )

Heb je even omdat je lichaam moet wennen aan de druk, maar het kan ook aan je schoeisel liggen, Platvoet kan ook een oorzaak zijn. Wees er maar gerust over ik had er zo'n twee weken last van, het rare was als ik rende dat het wegging maar als ik bijvoorbeeld stopte, oei.. en dan blijven rennen om geen pijn te lijden en alsmaar erger maken :'). Nu heb ik er geen last meer van. Succes! ^O^
Ja, ik heb er nu compleet geen last meer van. Van gister heb ik bijvoorbeeld wel spierpijn nu, maar alleen in mn bovenbenen. Dus das wel prima.
pi_93178446
quote:
99s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 23:04 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Ja, ik heb er nu compleet geen last meer van. Van gister heb ik bijvoorbeeld wel spierpijn nu, maar alleen in mn bovenbenen. Dus das wel prima.
Goed om te horen. Ik had last van vette overgewicht, ik ben 1.83 en als je dan 125 kg weegt, tja mijn " chassis " kan dat niet aan :9 Gelukkig een maand na vijf keer in de week sporten en goed en gezond te eten naar 97 kg teruggebracht. ^O^

[ Bericht 3% gewijzigd door Pax.Empyrean op 22-02-2011 23:15:41 ]
  dinsdag 22 februari 2011 @ 23:32:32 #118
118585 Crutch
pi_93179779
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 23:08 schreef Pax.Empyrean het volgende:

[..]

Goed om te horen. Ik had last van vette overgewicht, ik ben 1.83 en als je dan 125 kg weegt, tja mijn " chassis " kan dat niet aan :9 Gelukkig een maand na vijf keer in de week sporten en goed en gezond te eten naar 97 kg teruggebracht. ^O^

WUT?

28 kilo in een maand?
Je moeder is een hamster
pi_93181067
@ Juxtaposition
Ik heb ook 3 keer over les 1 gedaan en 2 keer over lessen 2 en 5. Lekker belangrijk, het gaat erom dat je beweegt en naar een doel toewerkt. En dit weer werkt echt niet mee hoor, wie weet hoe goed het zou gaan als het lente of herfst was.

Ik heb trouwens gemerkt dat een kauwgompje in mijn mond op een of andere manier zorgt dat het vochtgehalte in mijn mond op een normaal niveau blijft. In het begin had ik er heel veel last van dat mijn mond op sommige momenten heel droog werd waardoor ik bijna niet meer kon ademhalen. Op andere momenten moest ik gewoon mijn speeksel wegspugen, bleh.
Ik heb ook een tijdje paniekaanvallen gehad en vreemdgenoeg hielp kauwgom dan ook met het regelmatig krijgen van de ademhaling.
Spoilers!
pi_93181073
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 23:32 schreef Crutch het volgende:

[..]

WUT?

28 kilo in een maand?
Ik woog echt 125 kilo een maand terug, tenzij me digitale weegschaal stuk is :') Me moeder deed er al lastig over en wilde dat ik naar de huisarts ging omdat ik straks lintworm heb ofzo _O- Maar ik heb geen gezondheidsverzekering dus ik zit wel goed :s)

Ik merk het wel, krijg heel veel complimenten en ik merk duidelijk dat me gezicht smaller is geworden en strakker aanvoelt *O*
  woensdag 23 februari 2011 @ 00:06:51 #121
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_93181370
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 00:00 schreef Pax.Empyrean het volgende:

[..]

Ik woog echt 125 kilo een maand terug, tenzij me digitale weegschaal stuk is :') Me moeder deed er al lastig over en wilde dat ik naar de huisarts ging omdat ik straks lintworm heb ofzo _O- Maar ik heb geen gezondheidsverzekering dus ik zit wel goed :s)

Ik merk het wel, krijg heel veel complimenten en ik merk duidelijk dat me gezicht smaller is geworden en strakker aanvoelt *O*
He? Echt 28 kilo in een maand dus? Bij mij is het nu 15 kilo in drie maanden. En dat vond mn diëtiste al snel.
  woensdag 23 februari 2011 @ 00:14:02 #122
118585 Crutch
pi_93181677
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 00:00 schreef Pax.Empyrean het volgende:

[..]

Uhm...oké. :P
Je moeder is een hamster
pi_93184713
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 21:21 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Grappig zeg, ik heb dus ook geleerd dat je via de neus in moet ademen en via de mond uitademen. Dit heb ik een paar keer krampachtig geprobeerd omdat ik dacht dat dit gewoon de goede manier was en ik anders ademhalingsproblemen zou krijgen, om er achter te komen dat het toch echt veel lekkerder is om beide gewoon via je mond te doen. Aangezien jij al wat kilometers kan hardlopen blijf ik dus gewoon lekker via mijn mond ademhalen. :P
Tok.
pi_93185823
Hmm crap, misschien wordt het tijd dat ik een verzekering afsluit :') ( http://www.powned.tv/nieu(...)orden_opgespoor.html )
  woensdag 23 februari 2011 @ 08:05:14 #125
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_93187283
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 01:32 schreef kip_zonder-kop het volgende:

[..]

Grappig zeg, ik heb dus ook geleerd dat je via de neus in moet ademen en via de mond uitademen. Dit heb ik een paar keer krampachtig geprobeerd omdat ik dacht dat dit gewoon de goede manier was en ik anders ademhalingsproblemen zou krijgen, om er achter te komen dat het toch echt veel lekkerder is om beide gewoon via je mond te doen. Aangezien jij al wat kilometers kan hardlopen blijf ik dus gewoon lekker via mijn mond ademhalen. :P
Ja normaal gesproken moet je via de neus inademen en via de mond uit (doe ik ook niet trouwens: ik adem in en uit via m'n neus, tenzij ik verkouden ben :P), maar op bijv run info staat dat je bij het hardlopen beter via de mond kunt in- én uitademen, omdat je tijdens het hardlopen meer lucht nodig hebt.
Niet meer actief op Fok!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')