abonnement Unibet Coolblue
  Moderator maandag 7 februari 2011 @ 09:19:39 #1
155227 crew  Guppy
dus
pi_92448675
Deel 17 alweer, na 16 zag ik geen nieuwe, dus ben ik zo vrij geweest

Nee niet over Super Grover, maar over het vliegtuig als vervoermiddel :)

Als vervolg op:
Lange vliegreizen en
[Centraal] Vragen over vliegen,
[Centraal] Vragen over vliegen #2
[Centraal] Vragen over vliegen #3
[Centraal] Vragen over vliegen! Deel #4
Vragen over vliegen Deel #5 (e-tickets, bagage etc.)
Vragen over Vliegen #6 (e-tickets, bagage, belasting etc.)
Vragen over vliegen #7 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #8 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen deel 9 (tickets, bagage, etc)
Vragen over vliegen #10 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #11 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #12 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #13 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #14 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #15 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #16 (e-tickets, bagage, belasting etc)

kun je hier al je vragen kwijt over het vervoer door de lucht. Hoe werkt zo\\\'n e-ticket, waar kan ik vluchtinfo vinden, heeft een 777-200 van KLM nou wel of geen IFE en zitten die stoelen van BA nou lekkerder dan die van Singapore Airlines?

En hoe krijg je nou een goede plek in het vliegtuig? En hoe lukt het het best om te slapen in het vliegtuig?

Bediscussieer het allemaal hier :)

Veelgestelde vragen

Waar is de beste plek in het vliegtuig?
Dat is erg persoonlijk, beenruimte, aan het raam, niemand achter je of niemand voor je ? Maar www.seatguru.com helpt je een beetje op weg.

Hoe weet ik hoe vol het vliegtuig zit?

Kijk op www.seatcounter.com.

Hoe werkt een e-ticket?
Print het uit, neem je paspoort mee naar het vliegtuig en volg de instructies die je van de luchtvaartmaatschappij krijgt

Hoeveel (hand-)bagage mag ik meenemen?
Dat staat aangegeven in de voorwaarden bij het boeken bij de luchtvaartmaatschappij. Sommige luchthavens zoals veel Engelse beperken het aantal stuks handbagage tot 1

Welke voornaam vul ik in bij het boeken van een ticket?
Altijd de eerste volledige voornaam als in je paspoort.

Mag m'n koffer op slot?
Ja, maar niet naar de VS. Daarvoor kun je een speciaal TSA slot kopen.

Hoe kom ik aan een visum?
Kijk op www.wijsopreis.nl voor visuminformatie

Hoe werkt het visum voor de VS?

Kijk op deze website en http://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html

Waarom zijn enkele reizen duurder dan retourtickets?
Enkele reizen worden verkocht voor de zakelijke markt

Waarom is een ticket van KLM vanaf Dusseldorf goedkoper dan vanaf Amsterdam voor dezelfde vlucht?

Dat is vanwege de concurrentie. Daar profiteer je hier ook van als je met BA of Lufthansa vliegt.

Kan ik een vlucht via Amsterdam boeken en dan pas daar opstappen?
Nee, als je een deel van een als 1 geheel geboekte reis niet maakt, dan is je ticket niet meer geldig. Dit geldt dus niet voor bijna alle low-cost maatschappijen waar je reis bestaat uit losse enkele reizen.

Nog meer weten?
Kijk naar The Secret Life of Airports op BBC4 => http://www.bbc.co.uk/programmes/b00lbnkh :)

Let nog wel op deze centrale topics:
• Mocht je specifieke vragen hebben over vliegangst, kijk dan in: Vliegangst? Wat doe jij er tegen? (deel 2)
• of over pijn in je oren : Last van de oren met vliegen?
• Wil je de beste deal voor vliegtickets, stel je vraag dan in: Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #19
• En kom je een ongelooflijke aanbieding of nieuwtje tegen, post die dan in: [TRV] Nieuws en aanbiedingen

tvp's en offtopic reacties vliegen het topic uit zonder te vragen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_92449657
Tvp
  maandag 7 februari 2011 @ 10:55:48 #3
62913 Blik
The one and Only!
pi_92451034
Vraag: Stel je hebt de volgende vluchtopties naar Kuala Lumpur:

1. Egyptair voor 700 euro, fatsoenlijke overstaptijden
2. Emirates voor 900 euro, heenweg 10 uur overstaptijd midden in de nacht
3. KLM voor 1200 euro, direct

Welke optie zou jij nemen?
  Moderator maandag 7 februari 2011 @ 11:09:06 #4
45833 crew  Fogel
pi_92451463
Goedkoop en normale tijden, klinkt OK, maar geen idee hoe Egyptair is als maatschappij. Heb je een tussenlanding in Egypte? Dan zou ik er nog eens heel erg goed over nadenken als ik jou was.

Midden in de nacht overstappen vind ik zelf compleet niks, en zelf al was het de goedkoopste optie geweest, zou ik er niet voor gaan. Maargoed, voor 300¤ kan je vast wel ergens een bed krijgen voor een paar uur (alleen niet verslapen dan!).

Kijk eens of de KLM vlucht goedkoper is als je op www.klm.de zoekt en vanaf bv Dusseldorf vertrekt. Scheelt vaak de nodige euros.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_92451577
Egyptair
pi_92451580
Allemaal klote opties, dan zou ik voor de goedkoopste gaan. Meer wachttijd en 200 euro heb ik niet over voor de betere kwaliteit van Emirates. En KLM is ook niet echt zoveel extra waard, tenzij het je echt veel tijd scheelt? En een overstap in Egypte zou ik dan wel mijden inderdaad, maar je vermeld niet of dat het geval is.

Hebben Malaysia of Singapore Airlines niks dan? Vaak vlieg je met Malaysia ook voor minder dan 900 direct namelijk.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 7 februari 2011 @ 11:32:35 #7
62913 Blik
The one and Only!
pi_92452272
Egyptair is inclusief overstap in Egypte. Niet ideaal natuurlijk maar wel goedkoop. Voor 200 euro p.p. kan ik in Maleisië aardig wat doen.

via KLM.de wordt het 980 euro, alleen dan moet ik vertrekken vanaf Dusseldorf (richting Amsterdam). Die vlucht kan ik niet skippen neem ik aan.

Malaysia is 1035 p.p., wel direct
Singapore wordt 1200+ p.p.

vluchten zijn redelijk prijzig omdat ik kijk naar de vakantieperiode, ben helaas daaraan gebonden wegens vriendin die werkt in het onderwijs
pi_92453150
En KLM vanaf Antwerpen?
Was bij mij pas ruim 200 euro goedkoper dan vertrekken vanaf Schiphol en dan mag je nog met de trein naar Schiphol ook. :P
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  Moderator maandag 7 februari 2011 @ 11:57:15 #9
45833 crew  Fogel
pi_92453166
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 11:32 schreef Blik het volgende:
Egyptair is inclusief overstap in Egypte. Niet ideaal natuurlijk maar wel goedkoop. Voor 200 euro p.p. kan ik in Maleisië aardig wat doen.

via KLM.de wordt het 980 euro, alleen dan moet ik vertrekken vanaf Dusseldorf (richting Amsterdam). Die vlucht kan ik niet skippen neem ik aan.

Malaysia is 1035 p.p., wel direct
Singapore wordt 1200+ p.p.

vluchten zijn redelijk prijzig omdat ik kijk naar de vakantieperiode, ben helaas daaraan gebonden wegens vriendin die werkt in het onderwijs
Helaas, het staat ook in de OP:

quote:
Waarom is een ticket van KLM vanaf Dusseldorf goedkoper dan vanaf Amsterdam voor dezelfde vlucht?
Dat is vanwege de concurrentie. Daar profiteer je hier ook van als je met BA of Lufthansa vliegt.

Kan ik een vlucht via Amsterdam boeken en dan pas daar opstappen?
Nee, als je een deel van een als 1 geheel geboekte reis niet maakt, dan is je ticket niet meer geldig. Dit geldt dus niet voor bijna alle low-cost maatschappijen waar je reis bestaat uit losse enkele reizen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  maandag 7 februari 2011 @ 12:04:18 #10
62913 Blik
The one and Only!
pi_92453447
Heb weer iets nieuw gevonden via Emirates zonder lange overstap. Dus ik heb nu de volgende opties

675 euro via Egyptair (vanaf Amsterdam)
850 euro via Emirates (vanaf Dusseldorf)
930 euro met KLM (vanaf Antwerpen)
980 euro met KLM (vanaf Dusseldorf)
1030 euro met Malaysia Airlines, direct vanaf Amsterdam
1200 euro met KLM, direct vanaf Amsterdam
1294 euro met Singapore Airlines, direct vanaf Amsterdam

Ik heb al eens eerder met Egyptair gevlogen en dat was niet echt een pretje om eerlijk te zijn. Slecht eten, geen eigen schermpjes, weinig beenruimte. Ook heb ik een dag korter in Maleisië wegens de vliegdata die Egyptair heeft. Alleen deze vertrekt wel vanaf Amsterdam en is 175 euro goedkoper als de Emirates optie.

dilemma dus :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Blik op 07-02-2011 12:20:38 ]
  maandag 7 februari 2011 @ 12:16:45 #11
62913 Blik
The one and Only!
pi_92453858
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 11:56 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
En KLM vanaf Antwerpen?
Was bij mij pas ruim 200 euro goedkoper dan vertrekken vanaf Schiphol en dan mag je nog met de trein naar Schiphol ook. :P
Vanaf Antwerpen 930 euro, dus inderdaad 270 euro verschil. Maar goed, dan moet ik wel eerst naar Antwerpen reizen.

(wel bizar overigens dat als je vanaf de belgische website als vertreklocatie Amsterdam kiest, het wel gewoon weer 1200 kost)
pi_92454891
welkom in de wondere wereld van de vliegtarieven, waar onduidelijkheid troef is....
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_92454959
Zou met Emirates gaan!
pi_92455072
Iemand ervaringen met de BA 747?
  maandag 7 februari 2011 @ 12:53:28 #15
62913 Blik
The one and Only!
pi_92455132
Mijn vriendin heeft gesproken, Egyptair en de dure directe opties vallen af

quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 12:04 schreef Blik het volgende:

675 euro via Egyptair (vanaf Amsterdam)
850 euro via Emirates (vanaf Dusseldorf)
930 euro met KLM (vanaf Antwerpen)
980 euro met KLM (vanaf Dusseldorf)
1030 euro met Malaysia Airlines, direct vanaf Amsterdam
1200 euro met KLM, direct vanaf Amsterdam
1294 euro met Singapore Airlines, direct vanaf Amsterdam


Dus het zal ofwel Emirates worden vanaf Dusseldorf of KLM via Antwerpen (alleen op de heenreis)
pi_92457879
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 12:53 schreef Blik het volgende:
Mijn vriendin heeft gesproken, Egyptair en de dure directe opties vallen af

[..]

Dus het zal ofwel Emirates worden vanaf Dusseldorf of KLM via Antwerpen (alleen op de heenreis)
Malaisia Airlines en KLM : dat is toch codeshare? Delfde vliegtuig dus.
Ik hbe altijd zware voorkeur voor rechtstreeks vliegen, en ben altijd bereid daar (binnen grenzen) iets meer voor te betalen
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
  Moderator maandag 7 februari 2011 @ 15:25:14 #17
45833 crew  Fogel
pi_92461007
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 12:51 schreef Lindstrøm. het volgende:
Iemand ervaringen met de BA 747?
Ja, zo'n 14 jaar geleden. Economy class.
Er zal vast het een en ander veranderd zijn, maar wat wil je weten?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_92461774
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 12:51 schreef Lindstrøm. het volgende:
Iemand ervaringen met de BA 747?
Alleen voor werk, dus BC. Volgens mij niet de meest nieuwe vliegtuigen van binnen, maar BA vind ik zelf altijd wel comfortabel verder.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 7 februari 2011 @ 22:40:10 #19
62913 Blik
The one and Only!
pi_92481778
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 11:56 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
En KLM vanaf Antwerpen?
Was bij mij pas ruim 200 euro goedkoper dan vertrekken vanaf Schiphol en dan mag je nog met de trein naar Schiphol ook. :P
Dit is hem geworden, hoe werkt het met het ophalen van het ticket? Kan dat ook al vantevoren, paspoort vereist? Kan iemand anders ook de tickets ophalen of is er echt geen work-around mogelijk?
pi_92482141
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 15:25 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ja, zo'n 14 jaar geleden. Economy class.
Er zal vast het een en ander veranderd zijn, maar wat wil je weten?
Of 't een beetje te proppen is binnen. Krijg elke keer de slechtste stoelen in de 747.
pi_92482491
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 22:40 schreef Blik het volgende:

[..]

Dit is hem geworden, hoe werkt het met het ophalen van het ticket? Kan dat ook al vantevoren, paspoort vereist? Kan iemand anders ook de tickets ophalen of is er echt geen work-around mogelijk?
Tickets ophalen? Heb je papieren tickets besteld dan? Kan me niet herinneren dat ik de laatste 5 jaar nog papieren tickets gehad heb.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  maandag 7 februari 2011 @ 23:07:38 #22
62913 Blik
The one and Only!
pi_92483055
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 22:56 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

[..]

Tickets ophalen? Heb je papieren tickets besteld dan? Kan me niet herinneren dat ik de laatste 5 jaar nog papieren tickets gehad heb.
Ik moet eerst naar Antwerpen om daar met de trein naar Schiphol te gaan. Je moet blijkbaar de (trein)tickets ophalen op het station.

je moet wat om 270 euro te besparen
pi_92483467
kan je die niet zelf printen?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  maandag 7 februari 2011 @ 23:16:02 #24
62913 Blik
The one and Only!
pi_92483528
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 23:14 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
kan je die niet zelf printen?
nee, die moet je ophalen
pi_92483589
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 23:16 schreef Blik het volgende:

[..]

nee, die moet je ophalen
dan is er schijnbaar geen workaround :P
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_92485052
Shit even vraagje.

Ticket van Amsterdam - Beijing (23 feb heen, 6 aug terug) kostte gisteren 500 euro en nu 750 euro?!

Heeft iemand nog een schatting of dit nog verlaagd ga worden of zal de prijs alleen nog maar stijgen?
  † In Memoriam † dinsdag 8 februari 2011 @ 00:04:58 #27
240917 Mula
pi_92485812
Is glas-in-lood toegestaan in je handbagage?

Ik vlieg met ryanair. Op hun website kan ik niet letterlijk vinden dat er geen glas mee mag, maar glas is natuurlijk te breken en dan is het gevaarlijk. Iemand een idee of glas aan boord een probleem is?
pi_92488504
Moet geen probleem zijn, je kunt ook glazen flessen kopen in duty free tenslotte. Ik heb ook weleens een groot fotolijst met glas meegenomen, geen centje pijn.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_92490396
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 22:40 schreef Blik het volgende:

[..]

Dit is hem geworden, hoe werkt het met het ophalen van het ticket? Kan dat ook al vantevoren, paspoort vereist? Kan iemand anders ook de tickets ophalen of is er echt geen work-around mogelijk?
Ik ben de 8e vertrokken vanaf Antwerpen (in de avond) en de 9e vanaf Schiphol.
Dus ik ben gewoon de 8e vanuit mijn werk naar Antwerpen gegaan en daar naar de internationale ticket balie gelopen (zit voorin in het gebouw, bij de uitgang bij de dierentuin) en daar mijn printje afgegeven en vervolgens deed de meneer achter de balie iets in zijn computer en kreeg ik een Thalys ticket naar Schiphol en vervolgens ben ik onderweg uitgestapt om naar huis te gaan. En de volgende dag dus naar Schiphol om te vliegen. :)

Leuk detail: ik kon dus ook niet online inchecken voor mijn vlucht. Op Schiphol werd nergens naar gevraagd en ik heb geen idee of je eerder je ticket in Antwerpen kunt ophalen.
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_92514059
Zou iemand mijn topic even kunnen bekijken i.v.m. prijsverhogingen na boeking bij budgetair?

Prijsverhoging vliegticket na bestelling
pi_92526059
Vlieg over twee week naar Milaan met een vriendin, met Ryanair vanaf Bremen.

Alleen is die vriendin zo ''handig'' geweest om mijn tweede naam vergeten te melden op de vliegtickets.
Nu staan die dus al vast.
Dus mijn voor en achternaam zijn precies het zelfde als op mijn paspoort, maar mijn tweede naam staat niet op de tickets.

Gaat dat problemen geven?

En somebody tips over Milaan vanaf Bremen etc?

Greetzz!
pi_92527094
Als je eerste naam en achternaam maar goed staan is dat voldoende

Milaan vanaf Bremen is niet veel anders dan Milaan vanaf Eindhoven, Rotterdam of Weeze hoor :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_92538478
In een uitzonderlijk geval kunnen ze er wel moeilijk over doen, als je op safe wilt spelen kan je beter nog een nieuw ticket bestellen dan het aan te laten passen. Dat is namelijk schreeuwend duur bij budget airlines!
pi_92562906


Ik wil online inchecken, maar als boekingscode staat op mijn e-ticket NOSYNC.

Weet iemand of dit hoort en wat er aan gedaan kan worden?
  woensdag 9 februari 2011 @ 21:06:06 #35
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_92563477
Ik weet niet helemaal wat het probleem is.

Als het goed is kan je met BA via manage your booking bekijken hoe e.e.a. staat ingesteld.

https://www.britishairway(...)lic/en_nl?eId=104001

NOSYNC kan natuurlijk ook N (NUL) SYNC zijn.

Voorlopig kan je even niet inloggen aangezien het al teveel keer geprobeerd is vandaag.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_92563757
Of het is de default PNR die weergegeven wordt op de boekingsbevestiging wanneer er geen goede sync is tussen het systeem van Budgetair en de boekingsbevestigingen van BA :P (je hebt wel pech met Budgetair overigens!)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_92564445
quote:
3s.gif Op woensdag 9 februari 2011 21:06 schreef ozzietukker het volgende:
Ik weet niet helemaal wat het probleem is.

Als het goed is kan je met BA via manage your booking bekijken hoe e.e.a. staat ingesteld.

https://www.britishairway(...)lic/en_nl?eId=104001

NOSYNC kan natuurlijk ook N (NUL) SYNC zijn.

Voorlopig kan je even niet inloggen aangezien het al teveel keer geprobeerd is vandaag.
Ik heb het 1 keer geprobeerd? Ik moet de incheckcode gebruiken, maar er staat weer eens niks. Heb in 2 dagen veel problemen en contact gehad met Budgetair.. voorheen altijd bij D-reizen, nooit problemen gehad.
pi_92564501
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 21:10 schreef Thetallguy het volgende:
Of het is de default PNR die weergegeven wordt op de boekingsbevestiging wanneer er geen goede sync is tussen het systeem van Budgetair en de boekingsbevestigingen van BA :P (je hebt wel pech met Budgetair overigens!)
Kan dit nog veranderd worden? Ik neem aan dat ik geen andere code doorkrijg, aangezien een PDF bestand dood is en niet geüpdatet kan worden.
pi_92565448
quote:
2s.gif Op woensdag 9 februari 2011 21:19 schreef Lindstrøm. het volgende:

[..]

Kan dit nog veranderd worden? Ik neem aan dat ik geen andere code doorkrijg, aangezien een PDF bestand dood is en niet geüpdatet kan worden.
quote:
>> British Airways Record Locator
The Record Locator for British Airways (BA) segments show as the word NOSYNC on the Amadeus PNR. This same word also prints at the bottom of the invoice display representing the airline’s record locator.
A traveler can not use this text from the Amadeus Invoice to display their travel itinerary online since it is not a correct PNR reservation number. The Amadeus PNR record locator must be used for BA itineraries booked in Amadeus. Therefore, the word NOSYNC has been removed from the invoice display. This encourages customers to use the correct Amadeus reservation number located at the top of the invoice to display or call about their reservations.
Schijnt 'normaal' te zijn bij BA vluchten, dit was dus de boekingscode van je factuur/invoice, heb je niet ook nog een echt eticket?
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_92565860
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 21:34 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

[..]

Schijnt 'normaal' te zijn bij BA vluchten, dit was dus de boekingscode van je factuur/invoice, heb je niet ook nog een echt eticket?


Dit is alles wat ik heb gekregen.. hoor ik nog meer te krijgen? Nee toch :P
pi_92566461
Vind het iig maar een apart verhaaltje :) Hier staat nog meer uitleg: http://www.speedbirdclub.(...)ce/olcitips/?print=1

Komt erop neer dat Budgetair via Amadeus (reserveringssysteem) jouw boeking gemaakt heeft, bij BA wordt daar de boekingscode (PNR) niet goed weergegeven, ipv. de correcte code komt hier NOSYNC te staan. Denk dat je toch Budgetair weer even moet bellen hiervoor ;)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_92572014
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 21:47 schreef Thetallguy het volgende:
Vind het iig maar een apart verhaaltje :) Hier staat nog meer uitleg: http://www.speedbirdclub.(...)ce/olcitips/?print=1

Komt erop neer dat Budgetair via Amadeus (reserveringssysteem) jouw boeking gemaakt heeft, bij BA wordt daar de boekingscode (PNR) niet goed weergegeven, ipv. de correcte code komt hier NOSYNC te staan. Denk dat je toch Budgetair weer even moet bellen hiervoor ;)
Ik ga morgen weer eens bellen... :')

Maar het ticket is wel geldig toch neem ik aan? Niet dat ik zometeen daar mijn naam geef en ze niks in het systeem kunnen vinden.
  † In Memoriam † woensdag 9 februari 2011 @ 23:05:27 #43
240917 Mula
pi_92572084
Het glas meenemen in mijn handbagage was geen enkel probleem! Ze hebben er niet eens naar gekeken. :)
pi_92597137
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 21:47 schreef Thetallguy het volgende:
Vind het iig maar een apart verhaaltje :) Hier staat nog meer uitleg: http://www.speedbirdclub.(...)ce/olcitips/?print=1

Komt erop neer dat Budgetair via Amadeus (reserveringssysteem) jouw boeking gemaakt heeft, bij BA wordt daar de boekingscode (PNR) niet goed weergegeven, ipv. de correcte code komt hier NOSYNC te staan. Denk dat je toch Budgetair weer even moet bellen hiervoor ;)
Ze zeggen dat het zo hoort en ik binnen 24 uur dat de vlucht ga vertrekken pas kan inchecken met die 'code'.

Is dat waar of niet? Ik heb gezegd dat het geen normale code is, zou wel erg toevallig zijn ' NO SYNC'
pi_92605039
Sowieso geen normale code :) over het algemeen zouden deze ook niet worden hergebruikt en zijn ze redelijk uniek. Anders BA even bellen?
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_92605740
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 20:24 schreef Thetallguy het volgende:
Sowieso geen normale code :) over het algemeen zouden deze ook niet worden hergebruikt en zijn ze redelijk uniek. Anders BA even bellen?
Heb al wat opgezocht over BA, maar ik kan hun customer care telefoonnummer in Nederland niet vinden.. of kan ik ook gewoon die in de UK bellen?

Budgetair zei trouwens ook dat ik pas kan inchecken binnen 24 uur vanaf de vertrektijd.. is dit zo?
pi_92610024
NL nummer is +31 (0) 20 3469559

Checkin kan 24u vantevoren pas idd, maar je zou moeten kunnen inloggen bij Manage my Booking oid met je (juiste) PNR.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_92620417
Heb nog even twee korte vraagjes,

Ik heb via klm een vlucht geboekt en stap in de vs over op een vlucht van delta (Beide als 1 pakket bij klm geboekt) Worden bij koffers nu automatisch doorgelabelt als ik straks online incheck en mijn koffers bij zo'n drop-off point afgeef ? En moet ik eigenlijk alleen voor mijn 1e vlucht via de klm site inchecken en is dit dan gelijk voor mijn delta vlucht ook zo ? Als ik aankom dus gewoon naar de volgende gate lopen en wachten ?!
pi_92623728
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 00:32 schreef copyfile het volgende:
Heb nog even twee korte vraagjes,

Ik heb via klm een vlucht geboekt en stap in de vs over op een vlucht van delta (Beide als 1 pakket bij klm geboekt) Worden bij koffers nu automatisch doorgelabelt als ik straks online incheck en mijn koffers bij zo'n drop-off point afgeef ? En moet ik eigenlijk alleen voor mijn 1e vlucht via de klm site inchecken en is dit dan gelijk voor mijn delta vlucht ook zo ? Als ik aankom dus gewoon naar de volgende gate lopen en wachten ?!
dit zou goed moeten gaan, maar je kunt het beste op Schiphol dit nog ff checken als je je bagage afgooit.
Wij hadden afgelopen december iets soort gelijks, hoewel wij onze doorvlucht in de VS los geregeld hadden van onze vlucht naar de VS toe -> er werd handmatig een label uitgeschreven toen we dit uitlegden. Bagage kwam prima goed en op tijd aan.

Verder bij aankomst in de VS zul je altijd je bagage zelf van de band moeten halen, door de immigratie en douane moeten, bagage op vervolgband zetten en dan pas naar je volgende gate toelopen ;)

Waar stap je over?
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
  Moderator vrijdag 11 februari 2011 @ 09:32:44 #50
155227 crew  Guppy
dus
pi_92625934
Als je naar de VS vliegt, mag je koffer niet op slot, toch?

Nou hebben wij koffers met een cijferslot en twee van die sleutelsloten. Daarnaast hebben we ook een losse band, mèt een TSA slot.
Dan moeten het cijferslot en de sleutelsloten open, en mogen we dus alleen het TSA slot van die band gebruiken?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 11 februari 2011 @ 09:41:35 #51
62913 Blik
The one and Only!
pi_92626153
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 04:58 schreef Essebes het volgende:

[..]

Verder bij aankomst in de VS zul je altijd je bagage zelf van de band moeten halen, door de immigratie en douane moeten, bagage op vervolgband zetten en dan pas naar je volgende gate toelopen ;)

Waar stap je over?
Niet altijd, toen ik overstap had in Atlanta (ook Delta) werden de koffers doorgelabeld en hoefden we ze niet tussentijds op te halen
pi_92629950
Ik stap ook over op Atlanta. Hoe kom je erachter of je ze zelf tussendoor moet ophalen ? Bij mijn vorige vlucht naar de VS hoefde dat niet, toen ging het automatisch
  vrijdag 11 februari 2011 @ 13:47:13 #53
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_92634848
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 09:32 schreef Guppyfriend het volgende:
Als je naar de VS vliegt, mag je koffer niet op slot, toch?

Nou hebben wij koffers met een cijferslot en twee van die sleutelsloten. Daarnaast hebben we ook een losse band, mèt een TSA slot.
Dan moeten het cijferslot en de sleutelsloten open, en mogen we dus alleen het TSA slot van die band gebruiken?
Je kunt op vliegvelden USA-friendly slotjes kopen. Die kunnen zij openmaken, maar vreemden niet. Gewoon te koop bij die bagagesealing punten. En wat ik persoonlijk altijd doe is zo'n ring waar sleutels aanhangen (heeft dat een naam :?) gebruiken als locker voor mn koffer. :)
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
  Moderator vrijdag 11 februari 2011 @ 13:59:28 #54
155227 crew  Guppy
dus
pi_92635423
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 13:47 schreef Qebbel het volgende:

[..]

Je kunt op vliegvelden USA-friendly slotjes kopen. Die kunnen zij openmaken, maar vreemden niet. Gewoon te koop bij die bagagesealing punten. En wat ik persoonlijk altijd doe is zo'n ring waar sleutels aanhangen (heeft dat een naam :?) gebruiken als locker voor mn koffer. :)
Wij hebben al van deze dingetjes:



Da's ook USA-friendly, zeggen ze. Maar meer dan dat slot mogen we niet gebruiken dus?
* Guppy ziet horrorbeelden van opengeklapte koffers op de band voor zich
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 11 februari 2011 @ 15:26:26 #55
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_92639399
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 13:59 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Wij hebben al van deze dingetjes:

[ afbeelding ]

Da's ook USA-friendly, zeggen ze. Maar meer dan dat slot mogen we niet gebruiken dus?
* Guppy ziet horrorbeelden van opengeklapte koffers op de band voor zich
Nee, je mag inderdaad alleen maar usa friendly dingen gebruiken. Het gaat erom dat zij bij controle jouw koffer altijd open kunnen maken, mocht de jouwe er helaas uitgepikt worden. Heb je je koffer dusdanig hermetisch afgesloten, slopen zij gewoon je koffer. En je wilt ook geen slapende honden wakker maken. Vreemden, zoals drugsdealers, kunnen dus niet in jouw koffer en daarvoor gebruik je die slotjes ook.
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
  vrijdag 11 februari 2011 @ 16:19:56 #56
62913 Blik
The one and Only!
pi_92641920
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 11:41 schreef copyfile het volgende:
Ik stap ook over op Atlanta. Hoe kom je erachter of je ze zelf tussendoor moet ophalen ? Bij mijn vorige vlucht naar de VS hoefde dat niet, toen ging het automatisch
Dat vertellen ze je wel bij het inchecken, gewoon even navragen daar :)
  vrijdag 11 februari 2011 @ 16:20:34 #57
62913 Blik
The one and Only!
pi_92641946
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 13:59 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Wij hebben al van deze dingetjes:

[ afbeelding ]

Da's ook USA-friendly, zeggen ze. Maar meer dan dat slot mogen we niet gebruiken dus?
* Guppy ziet horrorbeelden van opengeklapte koffers op de band voor zich
Dat is prima, je moet voor Amerika een TSA-slot hebben
pi_92642967
Nu ik dit lees wil eigenlijk ook zo'n TSA slot. Ik heb onderstaande gevonden. Is dat wat of is er iets beters/goedkopers te krijgen ? (Ben anwb lid) :

http://www.anwb.nl/webwin(...)agageset-3-in1.html#
  Moderator vrijdag 11 februari 2011 @ 16:56:50 #59
155227 crew  Guppy
dus
pi_92643665
Die ik net liet zien zijn van de Kijkshop, ¤ 9,99
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 11 februari 2011 @ 20:03:55 #60
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_92652285
Je hebt ook slotjes zonder band; gewoon hangslotjes. Dus voor koffers met ritsen is dat handiger denk ik en die zijn gewoon op schiphol te verkrijgen voor een paar euro.
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
  Moderator vrijdag 11 februari 2011 @ 20:05:19 #61
155227 crew  Guppy
dus
pi_92652362
Ja, voor koffers met ritsen zou ik eerder voor hangslotjes gaan. Maar goed, onze koffers hebben geen ritsen, dan zijn banden weer een betere optie, denk ik
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_92658425
Hoe moeilijk zou Easyjet doen als alleen de eerste voornaam op je ticket staat in plaats van allebei :')
Als je je roepnaam en officiële voornaam door elkaar haalt kan ik begrijpen dat het moet veranderen, maar nu toch niet? :@
pi_92658894
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 22:11 schreef Piles het volgende:
Hoe moeilijk zou Easyjet doen als alleen de eerste voornaam op je ticket staat in plaats van allebei :')
Als je je roepnaam en officiële voornaam door elkaar haalt kan ik begrijpen dat het moet veranderen, maar nu toch niet? :@
Zou geen probleem moeten zijn
  vrijdag 11 februari 2011 @ 22:41:36 #64
62913 Blik
The one and Only!
pi_92660012
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 22:11 schreef Piles het volgende:
Hoe moeilijk zou Easyjet doen als alleen de eerste voornaam op je ticket staat in plaats van allebei :')
Als je je roepnaam en officiële voornaam door elkaar haalt kan ik begrijpen dat het moet veranderen, maar nu toch niet? :@
Nee, zou geen probleem moeten zijn
pi_92660381
Gelukkig, voel me ontzettend dom nu :')
Vooral omdat ik mensen die het verkeerd altijd dom vind :P

Oh trouwens, ik ben nu 4x via de VS gevlogen (transfer-bagage) en heb de koffers altijd op slot gehad: spanband die los kan en cijferslot op de koffer zelf. Ik vlieg naar een redelijk risico-land, dus ze moeten echt op slot. Nooit problemen gehad :)
pi_92671370
Heeft iemand hier ervaring met vliegen via Brussel Charleroi?
Is deze luchthaven makkelijk aan te reizen?
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_92671605
Ik heb er wel eens vandaan gevloge,n ben er naar toe gegaan met de auto. Dit was prima te doen en parkeren was ook niet duur, openbaar/ groeps vervoer weet ik niet. Denk niet dat als je bij Brussel bent dat je er al bent wan dit is typisch een Ryanair vliegveld; een uur van de bestemming.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_92672305
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 10:44 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Ik heb er wel eens vandaan gevloge,n ben er naar toe gegaan met de auto. Dit was prima te doen en parkeren was ook niet duur, openbaar/ groeps vervoer weet ik niet. Denk niet dat als je bij Brussel bent dat je er al bent wan dit is typisch een Ryanair vliegveld; een uur van de bestemming.
oke :)

met de afstand zit ik wel een beetje, maar als het parkeren niet duur is, is met de auto gaan wel een optie.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_92672572
toen nog niet, net even de tarieven opgezocht en ze zijn wat hoger tegenwoordig.

http://www.qpark-charleroiairport.be/default.asp?lang=fr
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_92672791
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 11:19 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
toen nog niet, net even de tarieven opgezocht en ze zijn wat hoger tegenwoordig.

http://www.qpark-charleroiairport.be/default.asp?lang=fr
zo met de parkeerkosten en toeslagen van ryanair :') wordt het wel dure grap zo
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_92684509
Wordt er vanaf Brussel/Amsterdam/Dusseldorf nooit rechtstreeks op Miami gevlogen?
pi_92685095
KLM vanaf volgende maand (AMS-MIA)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_92703942
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 17:28 schreef Fargo het volgende:
Wordt er vanaf Brussel/Amsterdam/Dusseldorf nooit rechtstreeks op Miami gevlogen?
en AirBerlin vanaf Dusseldorf
pi_92704530
MartinAir vloog toch ook op Miami ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_92705583
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 01:37 schreef LangeTabbetje het volgende:
MartinAir vloog toch ook op Miami ?
Klopt, maar is ingeruild voor Orlando en ook die is inmiddels stopgezet. Uiteindelijk verdwijnt het huidige passagiers Martinair helemaal (ik geloof najaar 2011), ze gaan zich namelijk puur richten op vracht.
pi_92707143
quote:
Op zondag 13 februari 2011 01:17 schreef Reanimation het volgende:

[..]

en AirBerlin vanaf Dusseldorf
En Lufthansa natuurlijk.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  zondag 13 februari 2011 @ 10:39:16 #77
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_92708890
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 17:28 schreef Fargo het volgende:
Wordt er vanaf Brussel/Amsterdam/Dusseldorf nooit rechtstreeks op Miami gevlogen?
Arke Fly vliegt rechtstreeks vanaf Amsterdam naar Miami. :)

Edit: ik zie dat dat pas vanaf 24juni is.
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
pi_92709103
Ik vlieg 22 april a.s. met KLM naar Moskou. Het gebruikte toestel is een Boeing 737-800, weet iemand of dit toestel een beetje fatsoenlijk is (qua IFE, etc.?)

Ik heb een eerdere ervaring met KLM, afgelopen december naar Parijs, maar dat stelde behoorlijk weinig voor en was mijn minst comfortabele vlucht van al mijn ervaringen. (Gevlogen met o.a. AirBerlin, Air-France, S7) Maar goed, dat was dan ook een korte afstandsvlucht.
pi_92709331
Da's een vlucht van nog geen 3 uur? Ik weet niet of comfort dan enorm boeit, maar een IFE krijg je niet. Maar goed, dat is normaal op zo'n afstand, niemand doet dat op korte vluchten.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_92709506
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 10:59 schreef Drive-r het volgende:
Da's een vlucht van nog geen 3 uur? Ik weet niet of comfort dan enorm boeit, maar een IFE krijg je niet. Maar goed, dat is normaal op zo'n afstand, niemand doet dat op korte vluchten.
De IFE is inderdaad niet zo boeiend, hoewel ik bij AirBerlin wel IFE had op dezelfde afstand. Het gaat meer om de ruimte, ik ben vrij lang... 2m.
pi_92709658
De stoelen zullen niet minder zijn dan elders, volgens mij. En zelfs met 2 meter is een korte vlucht wel vol te houden, vind ik uit ervaring.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  zondag 13 februari 2011 @ 11:39:40 #82
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_92710402
De 737-800 is op zich prima van KLM. Heb je european selectklasse? Anders gewoon op tijd je stoel reserveren, ivm je beenruimte, via manage mijn boeking (kan je nu al doen). Rij 12 en 14 zijn nooduitgangen. T/m rij 10 sowieso meer beenruimte. Moskow is 5u vliegen, dus denk dat er wel wat aan IFE is hoor. Mocht het niet lukken met de nooduitgang reserveren, kun je bij het inchecken vragen of je daar mag zitten. Wel vroeg komen, anders zijn ze misschien al vergeven. ;)
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
pi_92710774
Moskou is maar 3 uur volgens, vergis je je niet met het tijdsverschil? In ieder geval geen IFE.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_92711194
Het is inderdaad 3 uur vliegen, 5u latere aankomst i.v.m. +2u tijdsverschil.

Met AirBerlin (vanaf DUS) had ik IFE (scherm per 3 rijen en elke stoel een musicplayer met oordopjes).

Maar nogmaals, zoals Drive-r al aangaf: het IFE is niet belangrijk, wel leuk natuurlijk though :P , maar het gaat me meer om de ruimte. Maar goed, 3 uur is wel te doen natuurlijk. Hoewel ik ook een halve dag last had toen ik uit zo'n krap toestel van KLM naar Parijs kwam.
  zondag 13 februari 2011 @ 12:47:32 #85
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_92712671
Ik raad aan om een IPOD mee te nemen met KLM in de 737 toestellen. De beenruimte is opzich te doen, hoewel de 31 inch beenruimte natuurlijk niet overhoud.
KLM zal nieuwe toestellen in de 737 serie wel laten leveren met TV schermen aan boord, maar op dit moment zijn er volgens mij pas 5 toestellen met TV schermen aan boord, en doordat KLM flexibel omgaat met het inzetten van toestellen op routes, (als de vraag hoger is zal het toestel worden omgewisseld) is het uitermate onzeker of deze op de Moskou route wordt gebruikt.

Wat dat aangaande is op een vlucht van 3 uur en 15 minuten KLM best een beetje kansloos... een reden temeer om niet meer te betalen voor KLM. Air Berlin voldoet ook prima.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_92713636
quote:
6s.gif Op zondag 13 februari 2011 12:47 schreef ozzietukker het volgende:
Ik raad aan om een IPOD mee te nemen met KLM in de 737 toestellen. De beenruimte is opzich te doen, hoewel de 31 inch beenruimte natuurlijk niet overhoud.
KLM zal nieuwe toestellen in de 737 serie wel laten leveren met TV schermen aan boord, maar op dit moment zijn er volgens mij pas 5 toestellen met TV schermen aan boord, en doordat KLM flexibel omgaat met het inzetten van toestellen op routes, (als de vraag hoger is zal het toestel worden omgewisseld) is het uitermate onzeker of deze op de Moskou route wordt gebruikt.

Wat dat aangaande is op een vlucht van 3 uur en 15 minuten KLM best een beetje kansloos... een reden temeer om niet meer te betalen voor KLM. Air Berlin voldoet ook prima.
Ik vlieg ook altijd AirBerlin, meestal heb ik al tickets voor rond de ¤200,- vanaf Dusseldorf, waar KLM meestal minimaal het dubbele kost. Met de werelddeal weken heb ik echter een ticket voor ¤250,- kunnen bij KLM en dat scheelt dus vrijwel niets. Als ik er dan bij vertel dat ik op 30 minuutjes van Schiphol woon, dan bespaart KLM me nu zelfs geld.
pi_92804099
Ik heb zelf al een vlucht naar de vs geboekt maar nu wil er toch nog iemand mee. Als deze boekt met mijn Flying Blue nummer krijg ik die miles dan ook ? Of kan dit echt alleen voor jezelf ?
pi_92805161
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 01:02 schreef copyfile het volgende:
Ik heb zelf al een vlucht naar de vs geboekt maar nu wil er toch nog iemand mee. Als deze boekt met mijn Flying Blue nummer krijg ik die miles dan ook ? Of kan dit echt alleen voor jezelf ?
"U ontvangt alleen Miles voor vluchten die door u persoonlijk zijn gemaakt."

http://www.klm.com/travel(...)earn_miles/index.htm
pi_92806493
Voor een conferentie zijn er voor mij KLM tickets AMS-KUL en terug geboekt. Bij deze boeking is echter mijn FB nummer niet meegegeven. Kan ik op de een of andere manier de toekomstige boeking alvast aan mijn FB nummer koppelen, of kan dat pas nadat ik heb gevlogen?
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
  Moderator dinsdag 15 februari 2011 @ 07:41:45 #90
45833 crew  Fogel
pi_92806807
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 05:19 schreef Essebes het volgende:
Voor een conferentie zijn er voor mij KLM tickets AMS-KUL en terug geboekt. Bij deze boeking is echter mijn FB nummer niet meegegeven. Kan ik op de een of andere manier de toekomstige boeking alvast aan mijn FB nummer koppelen, of kan dat pas nadat ik heb gevlogen?
Bij het (online) inchecken kan je je FB nummer in (laten) vullen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_92807036
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 07:41 schreef Fogel het volgende:

[..]

Bij het (online) inchecken kan je je FB nummer in (laten) vullen.
ja, dat snap ik. Ik vroeg me alleen af of ik mijn boeking al eerder kan koppelen, ik denk namelijk over een upgrade met mijn FB punten :-) Maar ik zal de klantenservice vandaag wel bellen.
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_92807177
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 08:11 schreef Essebes het volgende:

[..]

ja, dat snap ik. Ik vroeg me alleen af of ik mijn boeking al eerder kan koppelen, ik denk namelijk over een upgrade met mijn FB punten :-) Maar ik zal de klantenservice vandaag wel bellen.
Gevonden!
Inloggen op FB (www.klm.nl) en ga dan naar "Manage mijn boekingen",
Daar zit een knop voor het toevoegen van een boeking indien die (nog) niet wordt weergegeven.
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_92807211
en weer verliet een tevreden klant het pand :s)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_92807755
Ik heb bij Ryanair tickets besteld en 1 persoon heet Bart, maar op zn paspoort staat Albertus terwijl ik Bart heb opgegeven.. Gaat dit een probleem worden en moet ik bellen om het te wijzigen of maakt het niet uit?
  Moderator dinsdag 15 februari 2011 @ 09:11:04 #95
45833 crew  Fogel
pi_92807975
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 08:11 schreef Essebes het volgende:

[..]

ja, dat snap ik. Ik vroeg me alleen af of ik mijn boeking al eerder kan koppelen, ik denk namelijk over een upgrade met mijn FB punten :-) Maar ik zal de klantenservice vandaag wel bellen.
Dan hoop ik voor je dat je de juiste boekingsklasse hebt, anders kan je een upgrade met punten simpelweg vergeten.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_92807986
Dat wordt een probleem, ja.
pi_92809243
Ryanair loopt binnen zeg dankzij al die domme Europeanen die niet eens een voornaam normaal kunnen invullen.
pi_92821011
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 13:09 schreef Alec690 het volgende:

[..]

Ik vlieg ook altijd AirBerlin, meestal heb ik al tickets voor rond de ¤200,- vanaf Dusseldorf, waar KLM meestal minimaal het dubbele kost. Met de werelddeal weken heb ik echter een ticket voor ¤250,- kunnen bij KLM en dat scheelt dus vrijwel niets. Als ik er dan bij vertel dat ik op 30 minuutjes van Schiphol woon, dan bespaart KLM me nu zelfs geld.
Vlieg met Siberian vanaf Düsseldorf.
pi_92821522
Een vriend van me die toch meegaat heeft zijn vlucht geboekt en heeft als vluchtnummer voor het 2e stuk de Klm KL5110. Door een fout van klm bij mijn ticket was mijn vlucht ineens weg maar hebben ze zojuist weer toegevoegd. Alleen deze staat onder het Delta vluchtnummer (KL vlucht wordt ook door Delta gedaan) Nu vroeg ik me dus af of het, het zelfde vliegtuig is. Lijkt me wel aangezien de tijden op de minuut precies het zelfde zijn. Maar kan ik dit ergens controleren ? Mijn vluchtnummer is nu Delta Air Lines DL0009
pi_92825726
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 09:11 schreef Fogel het volgende:

[..]

Dan hoop ik voor je dat je de juiste boekingsklasse hebt, anders kan je een upgrade met punten simpelweg vergeten.
jazeker heb ik de juiste boekingsklasse! Full flexibel tickets, gelukkig. ;)
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_92828192
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 08:59 schreef dRobje het volgende:
Ik heb bij Ryanair tickets besteld en 1 persoon heet Bart, maar op zn paspoort staat Albertus terwijl ik Bart heb opgegeven.. Gaat dit een probleem worden en moet ik bellen om het te wijzigen of maakt het niet uit?
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 10:07 schreef zeebeschuit het volgende:
Ryanair loopt binnen zeg dankzij al die domme Europeanen die niet eens een voornaam normaal kunnen invullen.
:').
pi_92830004
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 15:30 schreef copyfile het volgende:
Een vriend van me die toch meegaat heeft zijn vlucht geboekt en heeft als vluchtnummer voor het 2e stuk de Klm KL5110. Door een fout van klm bij mijn ticket was mijn vlucht ineens weg maar hebben ze zojuist weer toegevoegd. Alleen deze staat onder het Delta vluchtnummer (KL vlucht wordt ook door Delta gedaan) Nu vroeg ik me dus af of het, het zelfde vliegtuig is. Lijkt me wel aangezien de tijden op de minuut precies het zelfde zijn. Maar kan ik dit ergens controleren ? Mijn vluchtnummer is nu Delta Air Lines DL0009
Atlanta - Tampa is idd. DL 9 en wordt ook als gecodeshared met KL 5110. Makkelijkste checken is gewoon op delta.com even een vlucht zoeken op de data/tijden dat jij zelf vliegt, dan zie je het vanzelf staan :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_92846915
Zat effe te kijken en me delta vlucht heeft tv on demand in elke stoel. Alleen als ik verder kijk moet je dus per film/serie betalen. Nu is het maar 1,5 uur vliegen totaal dus ga dat zeker niet doen. Alleen staat er bij de live tv geen prijzen, is dat wel gewoon gratis zodat ik nog wel iets kan kijken ?

@Thetallguy : Hoe zie jij precies dat het de zelfde is ? Gewoon aan de hand van de tijden van beide vluchtnummers ?
pi_92848091
Weet iemand wat de beste 'normale' plek is in een 747?

Heb al op die site gekeken, maar ik kan er niet uit afleiden welke van de normale seats de beste zijn.

Is dat voor de vleugels, bij de vleugels, net achter, helemaal achter?
  dinsdag 15 februari 2011 @ 23:54:05 #105
62913 Blik
The one and Only!
pi_92849303
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 23:33 schreef Lindstrøm. het volgende:
Weet iemand wat de beste 'normale' plek is in een 747?

Heb al op die site gekeken, maar ik kan er niet uit afleiden welke van de normale seats de beste zijn.

Is dat voor de vleugels, bij de vleugels, net achter, helemaal achter?
Ik ga zelf altijd zoveel mogelijk naar voren, maar ik heb een hekel aan wachten en wil zo snel mogelijk dat vliegtuig uit. Helemaal als me nog wat douane en visaperikelen te wachten staan, dan wil je niet 400 man voor je hebben staan.
  woensdag 16 februari 2011 @ 01:26:26 #106
154052 RobertVH
I am your father
pi_92852610
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 23:33 schreef Lindstrøm. het volgende:
Weet iemand wat de beste 'normale' plek is in een 747?

Heb al op die site gekeken, maar ik kan er niet uit afleiden welke van de normale seats de beste zijn.

Is dat voor de vleugels, bij de vleugels, net achter, helemaal achter?
Ik vind achterin(niet de laatste rij, deze heeft weer vaak restricties met achterover leunen) altijd wel ideaal, op mijn meeste (lange) vluchten was het daar minder vol dan verder naar voren. Maar zoals Blik zegt, als je haast hebt of om andere redenen snel naar buiten wilt is voorin wel weer handiger.

Qua geluid heb ik eigenlijk nooit een verschil gemerkt.
pi_92854593
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 23:33 schreef Lindstrøm. het volgende:
Weet iemand wat de beste 'normale' plek is in een 747?

Heb al op die site gekeken, maar ik kan er niet uit afleiden welke van de normale seats de beste zijn.

Is dat voor de vleugels, bij de vleugels, net achter, helemaal achter?
- Hangt ook nog een beetje van je eigen voorkeuren af, wil raam/ gangpad?
- Voor de vleugels is her qua lawaai het rustigst, Qua beweging zit jet het rustigst ter hoogte van
de vleugels.
- niet te icht bij de toiletgroepen/ keukens gaan zitten, tenzij je de halfom versie van de 747 hebt, dan kan naast de keuken (voorin) we weer prettig zitten zijn
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  Moderator woensdag 16 februari 2011 @ 10:49:04 #108
45833 crew  Fogel
pi_92858266
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 23:54 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik ga zelf altijd zoveel mogelijk naar voren, maar ik heb een hekel aan wachten en wil zo snel mogelijk dat vliegtuig uit. Helemaal als me nog wat douane en visaperikelen te wachten staan, dan wil je niet 400 man voor je hebben staan.
Dat dus. Heb laatst zelfs nog voor een stoel gekozen waar ik tussen twee mensen in zat, maar wel voorin (in het economy deel), in plaats van een raamplek achterin. Het bleek uiteindelijk mijn "redding" te zijn, want anders had ik de aansluitende vlucht nooit gehaald.
Ik zit graag bij een raam in het vliegtuig, maar het is geen noodzaak.

Maar qua geluid maakt het voor me niks uit waar ik zit: dit is een goede remedie
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_92858381
Voor mij is het ook altijd voorin, dan hoef je jezelf ook niet naar je plek te worstelen bij het boarden en vice versa. Voor korte vluchten zit ik dan ook graag bij het gangpad, bij lange vluchten liever bij het raam. Maar liever nog business class natuurlijk ;)
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_92858543
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 23:15 schreef copyfile het volgende:
@Thetallguy : Hoe zie jij precies dat het de zelfde is ? Gewoon aan de hand van de tijden van beide vluchtnummers ?
Een handige website vind ik http://www.flightstats.com . Hier kun je Delta 9 opgeven en krijg je er allerlei informatie over. Daar zie ik trouwens dat de KLM codeshare KLM 9087 is. Hoe Thetallguy ziet dat het KL 5110 is, weet ik dus niet.
pi_92863179
Altijd nooduitgangplekken, lekker veel beenruimte. Alleen altijd irritant dat je geen losse voorwerpen naast je op de stoel mag slingeren.
pi_92863366
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 13:07 schreef trabant88 het volgende:
Altijd nooduitgangplekken, lekker veel beenruimte. Alleen altijd irritant dat je geen losse voorwerpen naast je op de stoel mag slingeren.


Welke plekken zijn dat? Die groene zijn allemaal al gereserveerd.
  Moderator woensdag 16 februari 2011 @ 13:19:39 #113
45833 crew  Fogel
pi_92863582
quote:
2s.gif Op woensdag 16 februari 2011 13:12 schreef Lindstrøm. het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Welke plekken zijn dat? Die groene zijn allemaal al gereserveerd.
Bij de KLM moet je tegenwoordig extra betalen voor de "goede stoelen", kan zijn dat het daardoor lijkt dat ze al gereserveerd zijn, terwijl je bij de check-in misschien nog wel de mogelijkheid hebt om wat extra euros te betalen om toch op zo'n plek te zitten.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_92863671
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 13:19 schreef Fogel het volgende:

[..]

Bij de KLM moet je tegenwoordig extra betalen voor de "goede stoelen", kan zijn dat het daardoor lijkt dat ze al gereserveerd zijn, terwijl je bij de check-in misschien nog wel de mogelijkheid hebt om wat extra euros te betalen om toch op zo'n plek te zitten.
Vlieg met BA, had al op manage by booking gekeken.Ik kon ze niet meer selecteren, de vetzakstoelen kon ik nog wel krijgen voor 35 pondjes extra.
pi_92863714
Ik vind nooduitgangen voornamelijk irritant. Vaak stoelen die niet naar achteren kunnen, je kunt je spullen nergens kwijt, etc etc. Vroeger vond ik het altijd relaxed, met het vele vliegen tegenwoordig ben ik daar wel vanaf.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  Moderator woensdag 16 februari 2011 @ 13:29:49 #116
45833 crew  Fogel
pi_92863937
quote:
2s.gif Op woensdag 16 februari 2011 13:21 schreef Lindstrøm. het volgende:

[..]

Vlieg met BA, had al op manage by booking gekeken.Ik kon ze niet meer selecteren, de vetzakstoelen kon ik nog wel krijgen voor 35 pondjes extra.
Wat is een "vetzakstoel"?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Moderator woensdag 16 februari 2011 @ 13:31:57 #117
155227 crew  Guppy
dus
pi_92864031
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 13:29 schreef Fogel het volgende:

[..]

Wat is een "vetzakstoel"?
Een extra brede stoel, voor de gezette medemens?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_92864361
Sinds wanneer heeft BA die?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_92882660
Wie weet of je na de paspoortcontrole ergens op Schiphol in een cafeetjes je laptop kan opladen.

Ik neem mijn laptop mee op vakantie naar China en wil hem graag opgeladen in het vliegtuig kunnen gebruiken. Op schiphol wil ik ook graag internetten maar dan heb ik in het vliegtuig niet langer een volle batterij. Ik heb gehoord dat je voor de douanecontrole je laptop kunt opladen bij Starbucks. Maar is er ook zoiets na de paspoortcontrole (voor passagiers)? Iemand een idee???
  Moderator woensdag 16 februari 2011 @ 20:08:34 #120
45833 crew  Fogel
pi_92882824
KPN heeft op meerdere plekken tafels incl stroomvoorziening. Bij cafe Amsterdam hebben ze ook toegankelijke stopcontacten (en het personeel trekt zelfs een snoer van een lamp eruit als je vraagt of je even wat op mag laden is mijn ervaring tijdens een lunch daar).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_92883483
Bedankt voor de snelle reactie! Dat is positief nieuws! Is cafe Amsterdam voor de douanacontrole al te vinden of na de paspoortcontrole?
  Moderator woensdag 16 februari 2011 @ 20:30:21 #122
45833 crew  Fogel
pi_92884283
Is in vertekhal 3, boven, en inderdaad na de paspoortcontrole. En mocht je met douanecontrole eigenlijk de security-check bedoelen, dan kan je een stopcontact vinden in een pilaar net buiten de KLM crown lounge binnen het Schengen gebied.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  vrijdag 18 februari 2011 @ 12:04:50 #123
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_92958974
Ik vlieg binnenkort met wat vrienden met WizzAir vanaf Eindhoven Airport. We hebben ervoor gekozen online in te checken, maar we hebben wel één stuk ruimbagage. Het is me niet helemaal duidelijk wanneer we die bagage nou precies in kunnen/moeten checken - ergens tussen de 2 uur en 40 minuten lijkt het, maar wat is aan te raden? De tijd nemen of de meute vermijden? Heeft iemand hier daar misschien ervaring mee?
Wie dit leest is alfabeet.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 13:37:48 #124
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_92962319
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 12:04 schreef Corkscrew het volgende:
Ik vlieg binnenkort met wat vrienden met WizzAir vanaf Eindhoven Airport. We hebben ervoor gekozen online in te checken, maar we hebben wel één stuk ruimbagage. Het is me niet helemaal duidelijk wanneer we die bagage nou precies in kunnen/moeten checken - ergens tussen de 2 uur en 40 minuten lijkt het, maar wat is aan te raden? De tijd nemen of de meute vermijden? Heeft iemand hier daar misschien ervaring mee?
40Min voor vertrek sluit de incheck en drop off, dus het is echt hard aan te raden dan je koffer echt uiterlijk afgegeven te hebben, anders is de kans bijzonder groot dat hij niet meer geaccepteerd wordt. Houd rekening met drukte en wachtrijen. Je hoeft heus niet per se 2u van te voren aanwezig te zijn, maar een uur zou ik minimaal doen. Dan heb je sowieso nog 20min voor je vlucht sluit. Mocht het zo druk zijn en je aanvoelen dat je die 40min voor vertrek misschien niet meer gaat halen, trek aan de bel en ga vooraan in de rij staan! Al zal dat op eindhoven wel meevallen :).
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
pi_92963833
Even een vraagje wat betreft het online inchecken; heb dit nog nooit gedaan om eerlijk te zijn. Altijd netjes bij de incheckbalie.

Als ik online heb ingecheckt, wat rest mij dan nog te doen? Waar kan ik mijn boarding pass krijgen bij het online inchecken? Niet dat ik zometeen ergens daar sta en mij de toegang geweigerd wordt.
  Moderator vrijdag 18 februari 2011 @ 14:23:55 #126
45833 crew  Fogel
pi_92964082
Zelf uitprinten, en als je geen printer hebt, ga je naar zo'n check-in paal, typt daar je boekingscode in en drukt op de printknop.

Als je nog een koffer in wil checken, kan je vaak ook alvast zo'n sticker uit laten printen en die zelf om je koffer doen en op een band leggen. Maargoed, dan kan je eigenlijk niet zo goed bij een balie inchecken en de dames/heren van BA het werk laten doen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_92964225
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 14:23 schreef Fogel het volgende:
Zelf uitprinten, en als je geen printer hebt, ga je naar zo'n check-in paal, typt daar je boekingscode in en drukt op de printknop.

Als je nog een koffer in wil checken, kan je vaak ook alvast zo'n sticker uit laten printen en die zelf om je koffer doen en op een band leggen. Maargoed, dan kan je eigenlijk niet zo goed bij een balie inchecken en de dames/heren van BA het werk laten doen.
Okee. Als ik thuis online heb ingecheckt, dan moet ik dus nogmaals op het vliegveld bij zo'n paal inchecken/mn boarding pass printen en mn baggage droppen.

Maar ik kan dus ook thuis online inchecken en dan nogmaals naar de incheckbalie lopen toch? :)
pi_92965296
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 14:27 schreef Lindstrøm. het volgende:

[..]

Okee. Als ik thuis online heb ingecheckt, dan moet ik dus nogmaals op het vliegveld bij zo'n paal inchecken/mn boarding pass printen en mn baggage droppen.

Maar ik kan dus ook thuis online inchecken en dan nogmaals naar de incheckbalie lopen toch? :)
Ja, dan loop je gewoon naar een "luggage drop-off" balie, waar meestal een kortere rij staat. Bij BA kun je tegenwoordig ook je ticket gewoon op je iPhone/Blackberry krijgen, ik heb nooit meer printouts bij me.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_92965444
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 14:52 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ja, dan loop je gewoon naar een "luggage drop-off" balie, waar meestal een kortere rij staat. Bij BA kun je tegenwoordig ook je ticket gewoon op je iPhone/Blackberry krijgen, ik heb nooit meer printouts bij me.
klinkt goed :9 hoe kan ik daarvoor zorgen? :)
pi_92965905
Gewoon BA app downloaden en klaar is kees, te vinden in Appstore of Blackberry store dinges. Bij KLM kan het ook steeds vaker, maar die werken nog met kneusige emails...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  Moderator vrijdag 18 februari 2011 @ 15:17:11 #131
45833 crew  Fogel
pi_92966228
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 15:07 schreef Drive-r het volgende:
Gewoon BA app downloaden en klaar is kees, te vinden in Appstore of Blackberry store dinges. Bij KLM kan het ook steeds vaker, maar die werken nog met kneusige emails...
Kreeg laatst bij KLM een link in een sms. Als je daar met je browser van de telefoon heen gaat, krijg je een 2D barcode te zien die je kan (laten) scannen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_92966392
Bij KLM gebruiken ze een mix van SMSjes, email en URLs, maar redelijk random (lijkt het) en maar op een deel van de vluchten. Met BA lukt het nu 95% van de vluchten over de hele wereld, en het gebeurt in een simpele app waar je zelfs meerdere tickets goed kunt beheren. Goed werk van BA, knudde van de rest...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_92968547
Ik vlieg met de klm naar atlanta en ga daar met delta door naar tampa. Alles is geboekt bij klm. Ik check straks online in bij de klm maar hoe zit met die 2e vlucht ? Moet ik dit ter plekke doen, bij delta zelf, of is dit gelijk gebeurt als ik incheck bij klm aangezien het een overstap is ?
pi_92968937
Je checked gewoon alles in 1 keer in als je alles bij KLM geboekt hebt.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_92969334
Als ik even op de mijn boeking pagina kijk zie ik achter beide vluchten staan dat online inchecken nog niet mogelijk is (logisch vlieg dinsdag pas) maar dan straks gewoon voor beide vluchten op inchecken klikken neem ik aan ?!
pi_92969496
Ja.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_93054537
:? Ik ben in de war. Op mijn vlucht (China Southern Airlines en uitgevoerd door KLM) wil ik in 1 tas mijn laptop (Nc10) + mijn camera D400 meenemen, mag dit wel want ik lees dit??????

Wij adviseren u zo min mogelijk handbagage mee te nemen.

Een van de volgende voorwerpen: handtas, aktetas, camera, kleine laptop of 1 ander voorwerp van gelijk of kleiner formaat

(http://www.klm.com/travel(...)nd_baggage/index.htm)

Dus laptop + camera in mijn tas mag niet??? Maar 1 van die dingen wel? :?
pi_93054666
Natuurlijk wel, ze geven alleen wat voorbeelden van handbagage. Natuurlijk mag een tas met laptop en camera.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_93054698
Bedoelen ze niet 1 stuks handbagage + één van de volgende voorwerpen: handtas, laptop(tas), camera(tas)? :)
pi_93056168
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 14:03 schreef Piles het volgende:
Bedoelen ze niet 1 stuks handbagage + één van de volgende voorwerpen: handtas, laptop(tas), camera(tas)? :)
Ja, dat dacht ik ook maar omdat er niet letterlijk stond begon ik te twijfelen. Dank je wel.
pi_93056203
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 14:32 schreef janjanzzen het volgende:

[..]

Ja, dat dacht ik ook maar omdat er niet letterlijk stond begon ik te twijfelen. Dank je wel.
Weet het niet zeker hoor, maar lijkt me logisch. Mag zo'n beetje bij elke maatschappij op die manier (behalve de lowcosts waarschijnlijk) :)
  zondag 20 februari 2011 @ 23:55:25 #142
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_93085163
Ik heb het idee dat de vliegprijzen een stukje hoger liggen dan een jaar geleden. Voorbeeld: jaar geleden boekte ik een ticket BRU - NYC - BRU voor half oktober, voor 370 euro. Als ik daar nu op zoek kom ik rond de 500 euro uit. Sowieso lukt het nauwelijks om onder de 450 uit te komen. Hebben jullie die ervaring ook, en zo ja, hoe komt dat?
pi_93086424
Nee, die ervaring heb ik eigenlijk niet. En ik vlieg op zich vrij vaak (voor werk en prive meerdere keren per week gemiddeld). Ik heb juist het idee dat veel routes bij de "normale" airlines steeds betaalbaarder worden, BA blijft bijvoorbeeld constant langzaam zakken met hun prijzen. Sommige routes zullen zich natuurlijk anders gedragen, maar over NYC hoor ik nog steeds mensen met tickets van onder de 400 euro, dus het zal net aan de data enzo liggen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_93102815
Ik ben zojuist ingecheckt voor mijn vlucht naar de vs morgen en nu staat er op mijn boarding pass dat ik ruimbagage tenminste 180min. voor verstrek moet inleveren. Moet je dit nu echt 3 uur van te voren doen uiterlijk ? Dus moet eigenlijk zeker 3,5 uur van te voren aanwezig zijn ?
pi_93103073
Nee, maar voor langere vluchten vragen ze altijd meer tijd. In principe is 45 minuten ook prima, maar meeste mensen zullen zelf ook een beetje ruimte willen en 90 minuten van tevoren inchecken ofzo?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 21 februari 2011 @ 20:04:50 #146
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_93117917
:) Die 180 minuten is een richtlijn. Natuurlijk is het niet noodzakelijk, 60 minuten is in principe ook prima. Maar als iedereen dat van jouw vlucht gaat doen dan is het vlak voor vertrek nog gigantisch druk bij de incheckbalie omdat iedereen wat later aankomt.

Bij vertrek vanaf een NL luchthaven kom ik tegenwoordig met weinig extra tijd aan, ligt wel een beetje aan de vlucht, maar voor een vlucht binnen Europa kom ik maximaal 1 uur voor vertrek aan, tegenwoordig nog maar 40 minuten voor vertrek, buiten Europa bij voorkeur toch 2 uur voor vertrek, ik heb een hekel aan stress als bijvoorbeeld een trein vertraging heeft of besluit stil te staan in een weiland, bij 2 uur geplande aankomst voor vertrek heb je dan genoeg speling, en mochten treinen niet rijden kan ik mijn alternatieve plan in werking stellen om op het vliegveld te komen.
Daarnaast is het nooit zo vervelend om een beetje rond te lopen op Schiphol voor een verre vlucht. (Bij sommige airliners mag je overigens maar tot 60 minuten voor vertrek je tas afgeven, althans, dan wordt gegarandeerd dat deze op de vlucht meegaat).

Bij vertrek van een buitenlandse luchthaven terug ben ik altijd wel ruim op tijd, dan moet je namelijk terug, en als je die vlucht mist moet je veel kosten maken aan accomodatie en nieuwe vluchten. Al zal het nooit meer dan 2 uur voor vertrek zijn.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_93118251
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 23:55 schreef Omnifacer het volgende:
Ik heb het idee dat de vliegprijzen een stukje hoger liggen dan een jaar geleden. Voorbeeld: jaar geleden boekte ik een ticket BRU - NYC - BRU voor half oktober, voor 370 euro. Als ik daar nu op zoek kom ik rond de 500 euro uit. Sowieso lukt het nauwelijks om onder de 450 uit te komen. Hebben jullie die ervaring ook, en zo ja, hoe komt dat?
ik zag zondag internet delta airlines maart 418 euro all inclusive A MS>JFK>AMS
  maandag 21 februari 2011 @ 20:42:21 #148
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_93120098
Op hun site zelf?
pi_93120345
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 20:42 schreef Omnifacer het volgende:
Op hun site zelf?
yep
pi_93149555
yeey inchecken maar! even kijken of het me lukt.
  woensdag 23 februari 2011 @ 01:01:31 #151
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_93183721
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 00:20 schreef Drive-r het volgende:
Nee, die ervaring heb ik eigenlijk niet. En ik vlieg op zich vrij vaak (voor werk en prive meerdere keren per week gemiddeld). Ik heb juist het idee dat veel routes bij de "normale" airlines steeds betaalbaarder worden, BA blijft bijvoorbeeld constant langzaam zakken met hun prijzen. Sommige routes zullen zich natuurlijk anders gedragen, maar over NYC hoor ik nog steeds mensen met tickets van onder de 400 euro, dus het zal net aan de data enzo liggen.
Ik zal vast scheel zijn, maar ik kom in vergelijking met afgelopen jaar overal minstens 80 euro duurder uit. Ik snap er geen kont van.
pi_93188116
Check het NYC topic en je ziet nog genoeg mensen die voor weinig vliegen, maar die zullen dan een andere periode kiezen. De zomer periode is meestal iets duurder. En niemand zegt hier dat alle tickets qua prijs stabiel zijn; per route, periode en airline zal het verschillen. Maar van NYC heb ik niet het idee dat het veel duurder aan het worden is.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_93198347
Heeft iemand een beetje verstand van wat je mee mag nemen? Ik heb nog nooit gevlogen en ik ga binnenkort naar de VS. Nu moet ik nog even de grootst en lichtst mogelijke koffer aanschaffen :P Maar ik heb (nog) niet duidelijkheid over wat precies mee mag... Van de KLM site (daar vlieg ik mee)

quote:
Uw ruimbagage

Als uw ticket vóór 28 maart 2010 is uitgegeven, dan berekenen we uw bagagevrijstelling aan de hand van het aantal stuks bagage of van het gewicht van uw bagage afhankelijk van uw bestemming. Op uw e-ticket staat dit in het vakje Baggage.
Staat er een gewicht in kilos op uw e-ticket? Dan is dat het maximale gewicht dat u gratis mee kunt nemen (gewichtsconcept).
Staat er PC op uw e-ticket? Dan staat daar het aantal stuks bagage dat u gratis mee kunt nemen (stuksconcept).
http://www.klm.com/travel(...)fore_28march2010.htm

Ik heb het ticket nog niet, dat krijg ik pas een paar dagen van tevoren en ik heb ook niet zelf geboekt dus geen mogelijkheid om die eerder te zien. Maar er zijn dus 2 concepten, alleen zijn ze beide even gebruikelijk of komt dat stuksconcept bijna nooit voor en is het vrijwel altijd 20 kg...?
know'm sayin?
×
word? word.
pi_93198578
Ga er maar vanuit dat je gewoon 20kg mag inchecken, wat genoeg is voor een normale vakantie ganger. Het andere concept van stuks bagage zie je bijna nooit meer. Ik zou trouwens geen enorme koffers aan gaan schaffen, die reizen altijd onhandig. Liever (als je echt 20kg mee wilt nemen) een gewone trolley (die je eventueel later nog als handbagage kan gebruiken) en een simpele weekend tas.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  Moderator woensdag 23 februari 2011 @ 14:13:44 #155
45833 crew  Fogel
pi_93198888
Er is nog maar 1 concept: http://www.klm.com/travel(...)lowance/index.htm#p3

1 koffer van max 23kg.

Ik neem aan dat je je ticket niet een heel jaar vantevoren geboekt hebt...
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_93199137
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 14:07 schreef Drive-r het volgende:
Ga er maar vanuit dat je gewoon 20kg mag inchecken, wat genoeg is voor een normale vakantie ganger. Het andere concept van stuks bagage zie je bijna nooit meer. Ik zou trouwens geen enorme koffers aan gaan schaffen, die reizen altijd onhandig. Liever (als je echt 20kg mee wilt nemen) een gewone trolley (die je eventueel later nog als handbagage kan gebruiken) en een simpele weekend tas.
Okay, ja ik heb geen idee wat 20kg aan spullen is, ik ga 2 weken en neem graag genoeg kleren mee :P
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 14:13 schreef Fogel het volgende:
Er is nog maar 1 concept: http://www.klm.com/travel(...)lowance/index.htm#p3

1 koffer van max 23kg.

Ik neem aan dat je je ticket niet een heel jaar vantevoren geboekt hebt...
Er is wel voor 28 maart geboekt, en vanaf dan zijn die nieuwe regels geloof ik... Ohnee dat is 2010 het is nu al 2011 :') _O-
know'm sayin?
×
word? word.
pi_93199247
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 14:18 schreef alors het volgende:

[..]

Okay, ja ik heb geen idee wat 20kg aan spullen is, ik ga 2 weken en neem graag genoeg kleren mee :P

Zo'n 20 kilo aan kleding is vrij fors, maar ze doen er sowieso niet snel moeilijk over als het een kilo meer is. En anders neem je meer handbagage mee, ook zo opgelost...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  Moderator woensdag 23 februari 2011 @ 14:25:33 #158
45833 crew  Fogel
pi_93199471
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 14:18 schreef alors het volgende:

[..]

Okay, ja ik heb geen idee wat 20kg aan spullen is, ik ga 2 weken en neem graag genoeg kleren mee :P

[..]

Er is wel voor 28 maart geboekt, en vanaf dan zijn die nieuwe regels geloof ik... Ohnee dat is 2010 het is nu al 2011 :') _O-
Ze hebben daar ook kleding, ik vul in de VS mijn garderobe aan ipv alles vanuit Europa mee te nemen ;)

En qua gewicht: zelfs met een volle koffer met kleding voor 1 volwassene en 3 kinderen voor een week kom ik niet boven de 20kg uit.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_93199819
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 14:25 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ze hebben daar ook kleding, ik vul in de VS mijn garderobe aan ipv alles vanuit Europa mee te nemen ;)

En qua gewicht: zelfs met een volle koffer met kleding voor 1 volwassene en 3 kinderen voor een week kom ik niet boven de 20kg uit.
Ja maar ik heb slechts zeer beperkt de mogelijkheid om te gaan winkelen, en dan nog zullen het wel supermarkten zijn :') En het is geen reis door de hipste steden van de VS ;)

Nouja niet alleen kleding moet mee natuurlijk, maar goed ik ben wel een beetje gerustgesteld dat ik wel alles kan meenemen wat ik wil :)
know'm sayin?
×
word? word.
pi_93200278
Natuurlijk, en bij de KLM doen ze niet moeilijk over handbagage. Mocht je dus echt teveel hebben, stop dan alle zware items (camera, laptop, opladers, boeken, etc...) gewoon in je handbagage.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_93200528
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 14:41 schreef Drive-r het volgende:
Natuurlijk, en bij de KLM doen ze niet moeilijk over handbagage. Mocht je dus echt teveel hebben, stop dan alle zware items (camera, laptop, opladers, boeken, etc...) gewoon in je handbagage.
^O^ dankje voor de tip

En nog iets, hoe zit het met eten/drinken in het vliegtuig, moet je dat apart betalen of zit dat er bij in?

En mag je gewoon eten (ja geen vlees of zuivel) meenemen in je hand en/of ruimbagage?
know'm sayin?
×
word? word.
  Moderator woensdag 23 februari 2011 @ 15:16:49 #162
45833 crew  Fogel
pi_93202152
quote:
7s.gif Op woensdag 23 februari 2011 14:47 schreef alors het volgende:

[..]

^O^ dankje voor de tip

En nog iets, hoe zit het met eten/drinken in het vliegtuig, moet je dat apart betalen of zit dat er bij in?

En mag je gewoon eten (ja geen vlees of zuivel) meenemen in je hand en/of ruimbagage?
Bij KLM/Delta krijg je wat te eten en drinken, en dat is "gratis" (zit natuurlijk bij je ticketprijs inbegrepen).
Je mag zelf eten meenemen, ook vlees, maar dat mag je alleen niet mee de VS in nemen. In het vliegtuig opeten is geen probleem.
Vooral niet proberen om vlees, fruit of groenten mee in de VS te nemen, daar worden ze niet blij van.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_93202214
quote:
7s.gif Op woensdag 23 februari 2011 14:47 schreef alors het volgende:

[..]

^O^ dankje voor de tip

En nog iets, hoe zit het met eten/drinken in het vliegtuig, moet je dat apart betalen of zit dat er bij in?

En mag je gewoon eten (ja geen vlees of zuivel) meenemen in je hand en/of ruimbagage?
In het vliegtuig is eten/drinken gratis. Eigenlijk is het bij de meeste maatschappijen zo, en zeker o lange afstand. Bij Air Asia X boek je het er bij. Je hoeft eigenlijk alleen te betalen bij (semi-)low-cost airlines (Ryanair, Aer Lingus, Easyjet, Wizzair, etc.).

Eten mag je mee het vliegtuig in nemen, maar je mag er niet mee de VS inkomen. Je moet je bammetjes dus opeten in het vliegtuig.
pi_93202464
Okay bedankt! Maar gewoon koeken in winkelverpakking nemen ze bij de douane in de VS ook af?
know'm sayin?
×
word? word.
  woensdag 23 februari 2011 @ 18:46:08 #165
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_93212479
Koeken nemen ze niet af welke in verpakking zitten. Kaas mocht ook gewoon meegenomen worden in de VS. Dat vond de customs inspection officier helemaal niet interessant.

Als je iets niet zeker weet kan je het altijd aangeven bij binnenkomst dat je etenswaren bij je hebt, dan controleren die douanemannetjes het en heb je geen kans op een boete.

Hou verder rekening mee met 100 ml in de handbagage, zeker op vluchten naar de VS wordt daar iets strenger op gekeken dan op overige vluchten. Dus een flesje drinken meenemen van thuis zit er niet in, maar je kan prima een leeg flesje meenemen en die aanvullen in het toilet na de beveiligingscontrole. (Vanaf de pier waar de VS vluchten normaliter van vertrekken is er bijna altijd wel een toiletgelegenheid na de veiligheidscontrole aan de gate).
Uiteraard kan je ook gewoon wachten op het inbegrepen drinken aan boord van het vliegtuig.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 21:48:45 #166
66083 Platina
78th Element
pi_93366470
Ik heb zojuist online ingecheckt, maar ik kreeg een foutmelding voor het 2de gedeelte van de reis. En ik krijg een foutmelding op de site als ik het proces nog eens doorloop.

Kunnen ze bij de zelf bagage check in mij helpen of moet ik naar de normale balie voor mijn 2de boarding pass?

[ Bericht 76% gewijzigd door Platina op 26-02-2011 22:27:20 ]
  woensdag 2 maart 2011 @ 07:35:48 #167
281201 Easy_genius
Life = live!
pi_93526461
Mijn vriend en ik gaan in april richting USA en willen in het binnenland ook een aantal plaatsen bezoeken (denk aan Vegas/ NY / Miami) :)

Nu vroegen we ons af wat de ideale sites zijn om binnenlandse vluchten te boeken? Cheaptickets.nl is een optie, maar ik kan me voorstellen dat er andere (Amerikaanse) sites zijn waar het nog goedkoper is?
YE!
pi_93528554
www.southwest.com
www.airtran.com
www.jetblue.com
www.frontierairlines.com

Zijn wel de grotere lowcost airlines in de USA. Op Kayak.com kan je ook wel een goed overzicht krijgen, en als je op Cheaptickets.nl gaat boeken ook altijd even bij de airline zelf op de website kijken, dit is vaak goedkoper.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_93528606
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 07:35 schreef Easy_genius het volgende:
Mijn vriend en ik gaan in april richting USA en willen in het binnenland ook een aantal plaatsen bezoeken (denk aan Vegas/ NY / Miami) :)

Nu vroegen we ons af wat de ideale sites zijn om binnenlandse vluchten te boeken? Cheaptickets.nl is een optie, maar ik kan me voorstellen dat er andere (Amerikaanse) sites zijn waar het nog goedkoper is?
Je kunt het beste uitzoeken welke maatschappijen er aktief zijn op de specifieke routes die je wilt vliegen. En dan via de webpage van die maatschappij de prijzen opvragen van de dagen waarop je wilt vliegen.

Jetblue en Southwest Airlines zijn op veel routes het goedkoopste.
pi_93528636
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 21:48 schreef Platina het volgende:
Ik heb zojuist online ingecheckt, maar ik kreeg een foutmelding voor het 2de gedeelte van de reis. En ik krijg een foutmelding op de site als ik het proces nog eens doorloop.

Kunnen ze bij de zelf bagage check in mij helpen of moet ik naar de normale balie voor mijn 2de boarding pass?
Officieel naar de normale balie maar je kunt het altijd proberen :)
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  donderdag 3 maart 2011 @ 09:51:42 #171
236335 neen
schone schijn
pi_93581839
Morgen vlieg ik met easyjet, ik snap het online inchecken alleen even niet :') Als ik het goed begrijp hoef ik alleen m'n boarding pass uit te printen? Als je nog niet ingecheckt bent heb je geen boarding pass neem ik aan? Klopt dat of zie ik iets over het hoofd?

Just to make sure :') anders moet je weer ineens 30 euro betalen ofzo gok ik.
het lijkt niet wat het is
  donderdag 3 maart 2011 @ 20:07:04 #172
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_93606015
Bij Easyjet hoef je niet echt in te checken, maar alleen je boardingpass uitprinten.

Easyjet is echter geen Ryanair, en als je dit vergeet, of je laat je boardingpass thuis kan je prima op de luchthaven alsnog aan de balie inchecken.
Wel moet je er rekening mee houden dat rijen op de luchthaven bij de incheckbalies lang kunnen zijn en je geen voorrang krijgt, dus als je zonder bagage reist is het wel raadzaam om online in te checken zodat je niet in de rij hoeft te staan.
(Afgelopen weekeinde op Madrid stond er een dusdanig gigantische rij dat ik echt blij was dat ik online ingechecked was, want anders had ik mijn vlucht naar Amsterdam nooit gehaald.
Heb je bagage mee te nemen, dan maakt het niet zoveel uit, dan moet je gewoon optijd op het vliegveld aanwezig zijn.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:07:02 #173
314680 LDS
El-Dee-Es
pi_94153917
Hoe kan het toch dat ik voor DEZELFDE vlucht bij de Lufthansa 180 euro betaal en bij de SAS bijna 100 euro meer? :)
Al mot ik kruupe op blote voeten gaan, ik wil nog een keer de Sint Stevens heuren slaan!
Forza Eniesee!
pi_94154076
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:07 schreef LDS het volgende:
Hoe kan het toch dat ik voor DEZELFDE vlucht bij de Lufthansa 180 euro betaal en bij de SAS bijna 100 euro meer? :)
dat noemen we marketing :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_94154191
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:10 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

[..]

dat noemen we marketing :)
En in mijn woordenboek staat onder " marketing" : bedrog :Y)
  dinsdag 15 maart 2011 @ 20:02:23 #176
155103 Reanimation
Golden State!
pi_94157273
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:10 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

[..]

dat noemen we marketing :)
Dat is geen marketing.

Dat is vraag/aanbod beinvloeden.
pi_94157644
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:02 schreef Reanimation het volgende:

[..]

Dat is geen marketing.

Dat is vraag/aanbod beinvloeden.
Definitie marketing (wikipedia, http://nl.wikipedia.org/wiki/Marketing)

Traditioneel werd marketing gezien als het geheel van alle activiteiten die erop gericht zijn de ruil van producten of diensten te bevorderen. ;)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  dinsdag 15 maart 2011 @ 22:53:23 #178
155103 Reanimation
Golden State!
pi_94171043
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:08 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

[..]

Definitie marketing (wikipedia, http://nl.wikipedia.org/wiki/Marketing)

Traditioneel werd marketing gezien als het geheel van alle activiteiten die erop gericht zijn de ruil van producten of diensten te bevorderen. ;)
We gaan Wikipedia niet als bron gebruiken he ;)

Maar marketing is een manier om V/A te beinvloeden, maar in dit geval gaat het toch echt meer om prijsdifferentiatie dan om marketing ;)
pi_94393613
Ik zit even de bagage voorwaarden van Qatar Airways te checken en zie nu dit staan:

Transatlantic Flights operated by Qatar Airways (Economy Class/All Flights/23 kg): 2 pieces, each not exceeding 23 kg with maximum dimension of 158 cm.

Betekent dit dat ik twee koffers van elk 23 kg mag meenemen, of twee koffers en in totaal 23 kg?

Bron
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_94393793
Ik denk dat het 23 kilo is (wat vaak voorkomt) maar dat als je meer meeneemt en je daarvoor wilt betalen de koffers per stuk nog niet meer dan 23 kilo mogen wegen

In Nederland is het bijvoorbeeld zo dat de Arbowet voorschrijft dat je niet meer dan 23 kilo mag tillen.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_94395769
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 21:23 schreef poepeneesje het volgende:
Ik zit even de bagage voorwaarden van Qatar Airways te checken en zie nu dit staan:

Transatlantic Flights operated by Qatar Airways (Economy Class/All Flights/23 kg): 2 pieces, each not exceeding 23 kg with maximum dimension of 158 cm.

Betekent dit dat ik twee koffers van elk 23 kg mag meenemen, of twee koffers en in totaal 23 kg?

Bron
De tabel toont 2 mogelijkheden. In principe mag je bij Qatar Airways maximaal 23 kg meenemen (verspreid over zoveel koffers/tassen als je wilt).

Voor vluchten over de Atlantische oceaan geldt een iets ruimer beleid: je mag 2 koffers meenemen. Zolang die per stuk niet boven de 23 kg uitkomen, kost het niets extra. Dus als je het maximale eruit wilt slepen: 46 kg in totaal.

Dit geldt bij wel meer maatschappijen. Bij een Transatlantische vlucht gaan ze ervan uit dat je lang van huis bent en dus meer kleding meeneemt. Bovendien zijn de vliegtuigen op zulke routes groter.

[ Bericht 0% gewijzigd door jaco op 20-03-2011 22:08:38 ]
pi_94395922
56 of 46? ;)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_94397173
Wow dat is best veel! Maar dat geldt dan niet voor mij, ik vlieg naar Azië...

Hoe zit dat eigenlijk als je een ticket boekt, maar je vliegt met het ticket van QA eerst van Amsterdam naar bijvoorbeeld Geneve met KLM. Dan mag je zeker alleen het maximale van KLM meenemen voor je gehele vlucht?
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_94400560
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 22:23 schreef poepeneesje het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk als je een ticket boekt, maar je vliegt met het ticket van QA eerst van Amsterdam naar bijvoorbeeld Geneve met KLM. Dan mag je zeker alleen het maximale van KLM meenemen voor je gehele vlucht?
Nee. QA zegt 'all flights' , dus de bagageregel in de 'all flights' tabel van QA geldt ook voor een vlucht die door een andere maatschappij wordt uitgevoerd. Zolang het ticket maar van QA is. De regel van KLM is trouwens ook 23 kg, dus in dit voorbeeld maakt het niets uit.

Stel nu dat je in Geneve zou overstappen op een transatlantische vlucht van QA dan wordt de situatie onduidelijk. Strikt genomen volgens die tabel mag je dan 23 kg op het KLM deel meenemen en 46 kg op het QA deel. Normaalgesproken, mag je echter de ruimere vrijstelling van een transatlantische vlucht ook meenemen op de vlucht naar je overstap plaats. In dat geval zou ik dus even bellen met QA over hoe ze daarmee omgaan. Maar goed, je gaat naar azie, dus het is toch niet ter sprake.
pi_94404158
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 23:16 schreef jaco het volgende:

[..]

Nee. QA zegt 'all flights' , dus de bagageregel in de 'all flights' tabel van QA geldt ook voor een vlucht die door een andere maatschappij wordt uitgevoerd. Zolang het ticket maar van QA is. De regel van KLM is trouwens ook 23 kg, dus in dit voorbeeld maakt het niets uit.

Stel nu dat je in Geneve zou overstappen op een transatlantische vlucht van QA dan wordt de situatie onduidelijk. Strikt genomen volgens die tabel mag je dan 23 kg op het KLM deel meenemen en 46 kg op het QA deel. Normaalgesproken, mag je echter de ruimere vrijstelling van een transatlantische vlucht ook meenemen op de vlucht naar je overstap plaats. In dat geval zou ik dus even bellen met QA over hoe ze daarmee omgaan. Maar goed, je gaat naar azie, dus het is toch niet ter sprake.
Super duidelijk uitgelegd, bedankt. De laatste alinea was inderdaad de hypothetische situatie waarover ik zelf ook zat te denken :).
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
  maandag 21 maart 2011 @ 13:19:38 #186
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_94416548
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 21:26 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Ik denk dat het 23 kilo is (wat vaak voorkomt) maar dat als je meer meeneemt en je daarvoor wilt betalen de koffers per stuk nog niet meer dan 23 kilo mogen wegen

In Nederland is het bijvoorbeeld zo dat de Arbowet voorschrijft dat je niet meer dan 23 kilo mag tillen.
Nope. Arbowet NL is 32kg. Dus als je met zn tweeen 1 koffer mee wilt nemen, moet je zorgen dat ie niet boven de 32kg uitkomt, want dan wordt ie niet geaccepteerd. Maar als maatschappijen het 'piece concept' handhaven, mag 1 koffer niet meer wegen dan het aantal toegestane kilo's (bijv 23), is dat wel zo, betaal je een giga prijs (100euro skyteam) en voor de tweede, of derde betaal je een vast bedrag van 55euro. (Piece Concept doet niet aan overbagage tarieven per kilo, maar aan vaste bedragen)

Met een overstap moet je altijd rekening houden met de afwijkende regels per maatschappij. Wordt je koffer bij je eerste vlucht helemaal doorgelabeld tot je eindbestemming, maakt het niks uit. Dit hangt af van de samenwerkende maatschappijen. Moet je je koffer zelf ophalen en weer inchecken bij je volgende vlucht, moet je rekening houden met de regels van de 2e maatschappij waarmee je vliegt. :)
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
pi_94539449
Ik weet het voor 99% zeker, maar je kan toch gewoon je ID kaart (geldig tot 2014) gebruiken als ik van Amsterdam naar Lyon vlieg?

Ze praten namelijk alleen maar over paspoorten op KLM site en als ik kijk wat geldig is staat er bij National ID Card dat het als 'exemption' (vrijstelling) geldt voor paspoort. Dus dat zit helemaal prima toch?

Als puntje bij paaltje komt wil ik het toch 100% zeker weten, paspoort heb ik namelijk niet meer :')

Merci ^O^
pi_94539675
quote:
5s.gif Op woensdag 23 februari 2011 14:03 schreef alors het volgende:
Heeft iemand een beetje verstand van wat je mee mag nemen? Ik heb nog nooit gevlogen en ik ga binnenkort naar de VS. Nu moet ik nog even de grootst en lichtst mogelijke koffer aanschaffen :P Maar ik heb (nog) niet duidelijkheid over wat precies mee mag... Van de KLM site (daar vlieg ik mee)

[..]

http://www.klm.com/travel(...)fore_28march2010.htm

Ik heb het ticket nog niet, dat krijg ik pas een paar dagen van tevoren en ik heb ook niet zelf geboekt dus geen mogelijkheid om die eerder te zien. Maar er zijn dus 2 concepten, alleen zijn ze beide even gebruikelijk of komt dat stuksconcept bijna nooit voor en is het vrijwel altijd 20 kg...?
Jij valt onder het stuksconcept en je mag dan maximaal 1 stuk van max 23kg kostenloos meenemen.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_94539758
quote:
11s.gif Op donderdag 24 maart 2011 00:43 schreef Rookert het volgende:
Ik weet het voor 99% zeker, maar je kan toch gewoon je ID kaart (geldig tot 2014) gebruiken als ik van Amsterdam naar Lyon vlieg?

Ze praten namelijk alleen maar over paspoorten op KLM site en als ik kijk wat geldig is staat er bij National ID Card dat het als 'exemption' (vrijstelling) geldt voor paspoort. Dus dat zit helemaal prima toch?

Als puntje bij paaltje komt wil ik het toch 100% zeker weten, paspoort heb ik namelijk niet meer :')

Merci ^O^
Achter op je ID kaart staat naar welke landen je kunt reizen en als het een Europese ID kaart is zullen daar alle Schengen landen op staan.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_94540105
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 00:53 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Achter op je ID kaart staat naar welke landen je kunt reizen en als het een Europese ID kaart is zullen daar alle Schengen landen op staan.
Dat had ik dus nog niet eens gezien, überhaupt niet de afgelopen jaren :')

Ik ben erg ignorant, bedankt! ^O^
pi_94545725
Waar kan ik trouwens vinden wat de uitleg is van de class of services die vermeld staan op de tickets (in mijn geval voor KLM, Qatar en Lufthansa).
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_94547651
Moet je even de websites checken, verschilt volgens mij per airline. Meestal enkel verschillen in flexibiliteit en aantal airmiles.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_94649024
quote:
11s.gif Op donderdag 24 maart 2011 00:43 schreef Rookert het volgende:
Ik weet het voor 99% zeker, maar je kan toch gewoon je ID kaart (geldig tot 2014) gebruiken als ik van Amsterdam naar Lyon vlieg?

Ze praten namelijk alleen maar over paspoorten op KLM site en als ik kijk wat geldig is staat er bij National ID Card dat het als 'exemption' (vrijstelling) geldt voor paspoort. Dus dat zit helemaal prima toch?

Als puntje bij paaltje komt wil ik het toch 100% zeker weten, paspoort heb ik namelijk niet meer :')

Merci ^O^
Mijn vader is met zijn ID kaart naar Venetië meegegaan en dat ging prima, zowel hier als daar... Dus Lyon (ervan uitgaande dat je Lyon in Frankrijk bedoelt) moet geen probleem zijn.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_94653056
Je kan zelfs met je ID naar Turkije...
pi_94681662
Nog een vraagje; ik had later geboekt dan vriendin (onzekerheid) en vlieg op zelfde dag terug vanaf Lyon op zelfde tijdstip, alleen ik heb via KLM geboekt (uitgevoerd door Air France) en zij direct via Air France. Ik heb vluchtnummers nog niet gezien (zouden deze moeten corresponderen?), maar ik mag er toch vanuit gaan dat om 12 uur niet nog een vliegtuig van Air France/KLM naar Amsterdam vliegt vanuit Lyon?

Hiervan uitgaande zitten we dus in hetzelfde vliegtuig, maar zouden we dan via online inchecken stoelen naast/dicht bij elkaar kunnen regelen? Zij dan via Air France site en ik via KLM?

Merci :)
pi_94681779
Ja, dat moet in principe kunnen en inderdaad, er zou maar 1 vlucht moeten zijn.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_94681786
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 18:53 schreef Rookert het volgende:
Nog een vraagje; ik had later geboekt dan vriendin (onzekerheid) en vlieg op zelfde dag terug vanaf Lyon op zelfde tijdstip, alleen ik heb via KLM geboekt (uitgevoerd door Air France) en zij direct via Air France. Ik heb vluchtnummers nog niet gezien (zouden deze moeten corresponderen?), maar ik mag er toch vanuit gaan dat om 12 uur niet nog een vliegtuig van Air France/KLM naar Amsterdam vliegt vanuit Lyon?

Hiervan uitgaande zitten we dus in hetzelfde vliegtuig, maar zouden we dan via online inchecken stoelen naast/dicht bij elkaar kunnen regelen? Zij dan via Air France site en ik via KLM?

Merci :)
dat zal absoluut dezelfde vlucht zijn. Als je geluk hebt kun je met online inchecken vast 2 stoelen naast elkaar regelen. Dan moet je wel vroeg online inchecken, anders kun je pech hebben dat de enige plekken beschikbaar nog maar 'enkele' plaatsen zijn...
  Moderator zondag 27 maart 2011 @ 18:56:43 #198
45833 crew  Fogel
pi_94681796
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 18:53 schreef Rookert het volgende:
Nog een vraagje; ik had later geboekt dan vriendin (onzekerheid) en vlieg op zelfde dag terug vanaf Lyon op zelfde tijdstip, alleen ik heb via KLM geboekt (uitgevoerd door Air France) en zij direct via Air France. Ik heb vluchtnummers nog niet gezien (zouden deze moeten corresponderen?), maar ik mag er toch vanuit gaan dat om 12 uur niet nog een vliegtuig van Air France/KLM naar Amsterdam vliegt vanuit Lyon?

Hiervan uitgaande zitten we dus in hetzelfde vliegtuig, maar zouden we dan via online inchecken stoelen naast/dicht bij elkaar kunnen regelen? Zij dan via Air France site en ik via KLM?

Merci :)
Gewoon de twee sites tegelijk open hebben zogauw je online kan inchecken, geen probleem. Eventueel op het vliegveld nog aangeven dat jullie samen reizen mocht het online niet lukken.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_94681916
Okee, thanks voor snelle respons ^O^

30 uur van te voren kan je inchecken, dus dan gaan we het dan wel bekijken, dank :) !
pi_94684361
Je kunt op de KLM site ook inchecken voor Air France vluchten, heb je vaak betere garantie dat je ook stoelen zelf kunt uitzoeken. (schijnt op de AF site afentoe wat lastiger te gaan)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  dinsdag 29 maart 2011 @ 17:38:00 #201
62913 Blik
The one and Only!
pi_94768706
Korte vraag:

Tickets geboekt bij KLM naar Kuala Lumpur. Vlucht gaat op 5 juli. Ik kan nog geen stoelen reserveren. Kan dit pas een bepaald aantal dagen voor de vlucht vertrekt?
  Moderator dinsdag 29 maart 2011 @ 17:53:35 #202
45833 crew  Fogel
pi_94769206
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 17:38 schreef Blik het volgende:
Korte vraag:

Tickets geboekt bij KLM naar Kuala Lumpur. Vlucht gaat op 5 juli. Ik kan nog geen stoelen reserveren. Kan dit pas een bepaald aantal dagen voor de vlucht vertrekt?
30 uur vantevoren bij het inchecken kan je je stoel kiezen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_94769281
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 17:53 schreef Fogel het volgende:

[..]

30 uur vantevoren bij het inchecken kan je je stoel kiezen.
Niet altijd, ik kon pas ook al veel eerder mijn stoel uitkiezen.
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_94769324
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 17:55 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Niet altijd, ik kon pas ook al veel eerder mijn stoel uitkiezen.
Klopt, hangt er een beetje vanaf. Ik weet eigenlijk niet of het ook met status te maken heeft. Bij BA kan ik dankzij m'n gold card altijd direct na boeken een stoel kiezen, tot de dag van de vlucht.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  Moderator dinsdag 29 maart 2011 @ 18:21:31 #205
45833 crew  Fogel
pi_94770242
Als ik via een reisbureau intercontinentaal boek bij de klmkan ik al bij het boeken kiezen, maar als ik direct bij klm boek niet (in ieder geval niet toen ik nog maar silver had).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  dinsdag 29 maart 2011 @ 18:26:07 #206
62913 Blik
The one and Only!
pi_94770468
Vreemd, want vorig jaar toen ik ook bij KLM had geboekt kon ik al wel ruim vantevoren mijn stoelen vastleggen. Toch maar even op onderzoek uit waar dat mee te maken heeft
  dinsdag 29 maart 2011 @ 18:31:10 #207
62913 Blik
The one and Only!
pi_94770700
Ik heb het gevonden, 90 dagen voor vertrek kun je je stoel aangeven via "Manage my booking"

KLM-website:

quote:
Zodra u heeft geboekt, kunt u inloggen op ‘Manage mijn Boeking’. Daar kunt u vanaf 90 dagen tot 48 uur voor vertrek van uw intercontinentale vlucht uw voorkeur voor een bepaalde stoel aangeven of wijzigen.

Wilt u extra comfort? U kunt een stoel in de Economy Comfort-zone, een stoel met extra beenruimte of een stoel in een rij van 2 reserveren.

Vanaf 30 uur voor vertrek
Ook tijdens het online inchecken of bij een selfservice incheckautomaat op de luchthaven kunt u uw stoel bekijken en veranderen, of een extra comfortabele zitplaats reserveren.

  woensdag 30 maart 2011 @ 03:34:28 #208
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_94795117
:) Precies. Dat is wel het mooie van maatschappijen als Lufthansa, KLM welke ruim van te voren dergelijke opties hebben om een stoel vast te leggen.

Let wel, dit geldt alleen voor vluchten buiten Europa, aangezien binnen Europa relatief veel met type toestel wordt gewisseld dat je daar slechts 24/30 uur voor vertrek een zitplaats kan selecteren.

Over het algemeen wordt je stoelkeus aangehouden, om operationele redenen kan de stoel natuurlijk altijd weer vergeven worden. In de regel is het wel zo dat wanneer je via Manage je booking de stoel vastlegt en dan ook ruim van te voren online inchecked deze ook zo blijft, mensen die op het laatste moment komen bij de incheckbalie hebben grotere kans op wijzigingen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 30 maart 2011 @ 11:37:43 #209
62913 Blik
The one and Only!
pi_94802074
7 april kan ik mijn stoelen vastleggen, heb al wel een bepaalde voorkeur. In ieder geval zo ver mogelijk naar voren. Of de tweetjes die achterin het vliegtuig zitten moeten vrij zijn en geen extra geld kosten...
pi_94828472
quote:
Op woensdag 30 maart 2011 11:37 schreef Blik het volgende:
7 april kan ik mijn stoelen vastleggen, heb al wel een bepaalde voorkeur. In ieder geval zo ver mogelijk naar voren. Of de tweetjes die achterin het vliegtuig zitten moeten vrij zijn en geen extra geld kosten...
Let er wel op dat als je helemaal voorin in het economy gedeelte gaat zitten, je vaak bij het toilet rally point zit.
  woensdag 30 maart 2011 @ 21:26:20 #211
62913 Blik
The one and Only!
pi_94828963
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 21:18 schreef DeviantCanto het volgende:

[..]

Let er wel op dat als je helemaal voorin in het economy gedeelte gaat zitten, je vaak bij het toilet rally point zit.
Ik wil altijd aan het raam (dan laat iedereen mij tenminste met rust). Dus daar heb ik totaal geen last van. Voor de vleugel is altijd rustiger qua lawaai en je bent tenminste een beetje snel bij de douane. Er is niks erger dan 2 uur te moeten wachten bij de douane wegens drukte zoals me vorig jaar overkwam op Bali
pi_94829801
quote:
Op woensdag 30 maart 2011 21:26 schreef Blik het volgende:
Ik wil altijd aan het raam (dan laat iedereen mij tenminste met rust). Dus daar heb ik totaal geen last van. Voor de vleugel is altijd rustiger qua lawaai en je bent tenminste een beetje snel bij de douane. Er is niks erger dan 2 uur te moeten wachten bij de douane wegens drukte zoals me vorig jaar overkwam op Bali
Economy comfort bijboeken, kost weinig meer maar je staat altijd vooraan (na 1st en business class) en daarnaast kan je stoel nog verder onderuit ook.
  woensdag 30 maart 2011 @ 22:10:31 #213
62913 Blik
The one and Only!
pi_94832009
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 21:40 schreef DeviantCanto het volgende:

[..]

Economy comfort bijboeken, kost weinig meer maar je staat altijd vooraan (na 1st en business class) en daarnaast kan je stoel nog verder onderuit ook.
Ik vind economy comfort niet goedkoop voor een intercontinentale vlucht. Volgens mij betaal je er 120 euro per stoel extra voor (voor een enkeltje!).

Maar als ik op rij 15 t/m 20 zit vind ik het ook prima hoor.
pi_94875824
Hoi Allemaal,

begin maart (voor de aardbeving, tsunami en stralingsgedoe) heb ik een ticket geboekt naar Japan (Tokyo) , 6 april zou ik vliegen met Alitalia. Aangezien ik van mijn 50 vakanties nooit heb moeten annuleren heb ik geen annuleringsverzekering genomen. Dat is nu echter niet van toepassing omdat als ik die optie genomen had bij mijn doorlopende reisverzekering problemen met een kerncentrale er toch niet wordt uitgekeerd. Afijn...Al Italia die gaven reizigers de kans hun reis kosteloos te annuleren, dat tijdstip verlengen ze telkens, dit is allemaal heel leuk een aardig, ware het niet dat ik pas maandag mijn reis naar Japan kan annuleren terwijl ik woensdag dus wegga..en voor iemand als ik die ERG planmatig is, is dit dus om GEK van te worden.... kan je nu al aanspraak maken op het calimiteitenfonds zodat ik die reis nu al annuleer, mijn geld terugkrijg en vervolgens een andere bestemming kies? Of zit er niets anders op dan te wachten tot maandag? (afgelopen maandag had ik gebeld en toen zeiden ze dat ik vandaag kon annuleren, nu belde ik weer en kan ik pas maandag annuleren..grrrrr)
pi_94876546
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 21:40 schreef DeviantCanto het volgende:

[..]

Economy comfort bijboeken, kost weinig meer maar je staat altijd vooraan (na 1st en business class)
Lekker boeiend.
Dat ding gaat heus niet zonder jou weg hoor. :')
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  donderdag 31 maart 2011 @ 22:14:41 #216
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_94877389
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 11:37 schreef Blik het volgende:
7 april kan ik mijn stoelen vastleggen, heb al wel een bepaalde voorkeur. In ieder geval zo ver mogelijk naar voren. Of de tweetjes die achterin het vliegtuig zitten moeten vrij zijn en geen extra geld kosten...
Achterin..... ja, ja. En dan als laatste het vliegtuig uit en ..... oeps daar staan dan ineens zo'n 300 passagiers voor de immigration. Wanneer je voorin in economy zit laat je er in KL met een behoorlijke tussensprint er toch minstens 290 achter je. En dat kan wel eens een half uurtje wachten schelen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  donderdag 31 maart 2011 @ 22:19:49 #217
62913 Blik
The one and Only!
pi_94877731
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 22:03 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Lekker boeiend.
Dat ding gaat heus niet zonder jou weg hoor. :')
Hij zei dat wegens een opmerking die ik maakte. Ik maakte de opmerking van vooraan zitten omdat je vaak met douane/visa te maken hebt op lange intercontinentale vluchten. Dan is het wel fijn om voorin te zitten omdat je weet dat je 40 rijen achter je in de rij hebt staan ipv voor je. Vorig jaar moest ik ruim 2 uur in de rij staan in een ruimte waar het 30 graden is. Dat is geen pretje kan ik je vertellen. Daar wil je zo snel mogelijk doorheen zijn
  donderdag 31 maart 2011 @ 22:21:07 #218
62913 Blik
The one and Only!
pi_94877822
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 22:14 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Achterin..... ja, ja. En dan als laatste het vliegtuig uit en ..... oeps daar staan dan ineens zo'n 300 passagiers voor de immigration. Wanneer je voorin in economy zit laat je er in KL met een behoorlijke tussensprint er toch minstens 290 achter je. En dat kan wel eens een half uurtje wachten schelen.
Daarom ook het liefst voorin, zie ook mijn post hierboven ;)
  donderdag 31 maart 2011 @ 23:57:02 #219
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_94883649
Even een waarschuwing:

Continental.com is een bizar slechte website. Ik raad niemand aan om een vlucht via deze website of uberhaubt bij deze maatschappij te boeken. Ik heb zojuist 2 uur van mijn tijd door de plee gespoeld met het boeken van een vlucht en het is nog steeds niet gelukt.

Foutmeldingen zijn totaal generiek, geen enkele uitleg over wat er dan scheelt, dus je hebt geen idee waar je mee bezig bent. Ik kwam niet door het betalingsscherm heen bij het boeken van een vlucht Amsterdam - New York - Chicago en na een half uur probeerde ik het opnieuw, waardoor mijn ticket ineens vrolijk 30 euro duurder werd. Niet dat het uitmaakte, want vervolgens werkt een boeking met MasterCard creditcard gewoon simpelweg niet, ook al is er niets mis met mijn kaart. Geen enkele optie om daar iets aan te doen verder. Wat een baggersite. Ik zoek wel een andere vliegmaatschappij.
Ik wens je een dolfijne dag
  vrijdag 1 april 2011 @ 07:33:29 #220
62913 Blik
The one and Only!
pi_94890195
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 23:57 schreef Pinterman het volgende:
Even een waarschuwing:

Continental.com is een bizar slechte website. Ik raad niemand aan om een vlucht via deze website of uberhaubt bij deze maatschappij te boeken. Ik heb zojuist 2 uur van mijn tijd door de plee gespoeld met het boeken van een vlucht en het is nog steeds niet gelukt.

Foutmeldingen zijn totaal generiek, geen enkele uitleg over wat er dan scheelt, dus je hebt geen idee waar je mee bezig bent. Ik kwam niet door het betalingsscherm heen bij het boeken van een vlucht Amsterdam - New York - Chicago en na een half uur probeerde ik het opnieuw, waardoor mijn ticket ineens vrolijk 30 euro duurder werd. Niet dat het uitmaakte, want vervolgens werkt een boeking met MasterCard creditcard gewoon simpelweg niet, ook al is er niets mis met mijn kaart. Geen enkele optie om daar iets aan te doen verder. Wat een baggersite. Ik zoek wel een andere vliegmaatschappij.
Wat let je om ze te bellen, geen Nederlands servicenummer?
pi_94890280
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 22:19 schreef Blik het volgende:

[..]

Hij zei dat wegens een opmerking die ik maakte. Ik maakte de opmerking van vooraan zitten omdat je vaak met douane/visa te maken hebt op lange intercontinentale vluchten. Dan is het wel fijn om voorin te zitten omdat je weet dat je 40 rijen achter je in de rij hebt staan ipv voor je. Vorig jaar moest ik ruim 2 uur in de rij staan in een ruimte waar het 30 graden is. Dat is geen pretje kan ik je vertellen. Daar wil je zo snel mogelijk doorheen zijn
Ah zo dan is het wel nuttig. Mijn excuses.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  vrijdag 1 april 2011 @ 10:34:23 #222
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_94893743
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 07:33 schreef Blik het volgende:

[..]

Wat let je om ze te bellen, geen Nederlands servicenummer?
Ik was gisteren tussen 22:00 - en 00:00 bezig met die boeking.

Kan ze uiteraard vandaag wel gaan bellen, maar op zich zijn er natuurlijk genoeg vliegmaatschappijen die deze route aanbieden. Continental heeft wat mij betreft de kans gemist.
Ik wens je een dolfijne dag
pi_94894021
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 10:34 schreef Pinterman het volgende:

[..]

Ik was gisteren tussen 22:00 - en 00:00 bezig met die boeking.

Kan ze uiteraard vandaag wel gaan bellen, maar op zich zijn er natuurlijk genoeg vliegmaatschappijen die deze route aanbieden. Continental heeft wat mij betreft de kans gemist.
Als je zoveel foutmeldingen en problemen had, dan lijkt de conclusie dat de website met technische problemen kampte. Aangezien zulke problemen tijdelijk zijn, zou je het opnieuw kunnen proberen.

Ik kan de frustratie voorstellen, maar nu heb je misschien een duurder ticket wat ook zonde is.
  vrijdag 1 april 2011 @ 20:47:38 #224
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_94917518
:) Dat het ticket duurder wordt is trouwens wellicht van tijdelijke aard.

Het yieldmanagementsysteem van Continental houdt natuurlijk geen rekening met problemen op de website. Deze registreert alleen dat er in een bepaalde tijdsperiode (tussen 22:00 en 00:00 uur) relatief veel vraag is naar een bepaalde vlucht.
Het (automatische) yieldmanagementsysteem reageert hierop door de prijs van dit vliegticket omhoog te gooien omdat er kennelijk veel belangstelling voor is.
Vaak wordt dit (handmatig) weer reset als blijkt dat er geen daadwerkelijke boekingen zijn gemaakt.

Al kan ik geen waardeoordeel geven over de website van Continental, het lijkt mij toch dat een Amerikaanse maatschappij die het toch ook met verkoop via de website moet hebben toch wel goed ingericht moet zijn.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_94917824
Continental _O_
Boek meestal niet via de website zelf, maar het inchecken en vliegen is prima en behoorlijk goedkoop intercontinentaal :)
  vrijdag 1 april 2011 @ 21:10:23 #226
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_94918801
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 23:57 schreef Pinterman het volgende:
Even een waarschuwing:

Continental.com is een bizar slechte website. Wat een baggersite. Ik zoek wel een andere vliegmaatschappij.
KLM vliegt overigens rechtstreeks op Chicago w/
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  vrijdag 1 april 2011 @ 22:26:06 #227
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_94922936
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 20:47 schreef ozzietukker het volgende:
:) Dat het ticket duurder wordt is trouwens wellicht van tijdelijke aard.

Het yieldmanagementsysteem van Continental houdt natuurlijk geen rekening met problemen op de website. Deze registreert alleen dat er in een bepaalde tijdsperiode (tussen 22:00 en 00:00 uur) relatief veel vraag is naar een bepaalde vlucht.
Het (automatische) yieldmanagementsysteem reageert hierop door de prijs van dit vliegticket omhoog te gooien omdat er kennelijk veel belangstelling voor is.
Vaak wordt dit (handmatig) weer reset als blijkt dat er geen daadwerkelijke boekingen zijn gemaakt.

Al kan ik geen waardeoordeel geven over de website van Continental, het lijkt mij toch dat een Amerikaanse maatschappij die het toch ook met verkoop via de website moet hebben toch wel goed ingericht moet zijn.
Tja, het feit dat de prijs omhoog schoot kon ik op zich nog wel begrijpen. Ik vermoed dan ook dat mijn eerste fout in feite kwam doordat de prijs waar ik voor wilde kopen niet meer beschikbaar was. Echter, een fout als: "There was a problem with your booking. Please try again" kan ik echt helemaal niets mee. Wat is er fout dan? Waarom? Ligt de website eruit, heb ik iets verkeerd gedaan, is de prijsklasse vol, what's up? Zonder terugkoppeling frustreert dat alleen maar, grote maatschappij of niet.

En de tweede fout, later op de avond, komt schijnbaar door het MasterCard security verificatie-systeem (stuurt je naar de website van je bank voor een wachtwoord, en dan weer terug). Ik heb via Google gelezen dat meerdere mensen hier last van hebben gehad. Het advies van Continental luidt: "gebruik een andere creditcard". Ja, dag, alsof ik een knip vol creditcards heb...

Ik heb vanmiddag de vlucht geboekt bij American Airlines voor 530 euro, toch een stuk goedkoper dan Continental deze vlucht uberhaubt aanbood. Ik koos in eerste instantie voor Continental omdat ik veel punten heb staan bij Skywards van Emirates, en die kan ik daar ook verdienen, maar als het prijsverschil substantieel is en het boeken zó veel moeite kost, dan zijn de miles het ook niet meer waard.
Ik wens je een dolfijne dag
pi_95037440
Kan ik 1.) een KLM retour boeken en niet op komen dagen voor de heenvlucht, of 2.) een enkele reis richting Amsterdam boeken?
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_95037526
1) nee en 2) ja

of 3) een retour naar Amsterdam boeken en dáárvan de terugvlucht niet nemen ;)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_95037704
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 19:47 schreef Thetallguy het volgende:
1) nee en 2) ja

of 3) een retour naar Amsterdam boeken en dáárvan de terugvlucht niet nemen ;)
Hoe dan? Zie op de KLM site alleen vanaf Amsterdam/Bremen/nog een paar.
Eins, zwei, hoeplakai.
  maandag 4 april 2011 @ 19:50:55 #231
155103 Reanimation
Golden State!
pi_95037820
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 19:49 schreef jakkop het volgende:

[..]

Hoe dan? Zie op de KLM site alleen vanaf Amsterdam/Bremen/nog een paar.
Rechts bovenin op de KLM site even change country & language (of NL equivalent daarvan) naar land van vertrek.
pi_95037856
Met je Goteborg als voorbeeld; een retour Goteborg - Amsterdam - Goteborg is meestal goedkoper dan een enkele reis Goteborg - Amsterdam.

Als je Amsterdam - Goteborg - Amsterdam boekt en de Amsterdam - Goteborg vlucht niet neemt wordt Goteborg - Amsterdam geannuleerd dus daar heb je dan niks meer aan.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  maandag 4 april 2011 @ 19:54:41 #233
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_95038116
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 22:26 schreef Pinterman het volgende:

[..]

En de tweede fout, later op de avond, komt schijnbaar door het MasterCard security verificatie-systeem (stuurt je naar de website van je bank voor een wachtwoord, en dan weer terug). Ik heb via Google gelezen dat meerdere mensen hier last van hebben gehad. Het advies van Continental luidt: "gebruik een andere creditcard". Ja, dag, alsof ik een knip vol creditcards heb...

Ik vrees dat jij ook een Rabocard hebt? Want die hebben een eigen verificatiesysteem bedacht anders dan de standaard Master Securcode.
Leuk bedacht, goed plan, het is alleen jammer dat dit in de Rabobank Internetbankierenomgeving moest worden geintergreerd...
Ik heb hierdoor nu wel meerdere credit cards, het is namelijk bijzonder vervelend in Azie en VS vluchten te boeken met een Rabocard, dit is bijna altijd onmogelijk.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Moderator maandag 4 april 2011 @ 19:54:51 #234
45833 crew  Fogel
pi_95038130
Naar Goteborg kan je beter met SAS vliegen als je maar een enkele reis wil maken.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_95038774
Maar dit gaat niet over mijn Gothenburg-vlucht ;)

Maar inderdaad, enkeltje naar Amsterdam vanaf Birmingham is 350, retour 99.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_95039649
In dat geval; BMIbaby vliegt ook van/naar Birmingham, als ik even in mei rondkijk zie ik ze al voor 21 pond (excl. fees - BHX-AMS) ;)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_95039909
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 20:15 schreef Thetallguy het volgende:
In dat geval; BMIbaby vliegt ook van/naar Birmingham, als ik even in mei rondkijk zie ik ze al voor 21 pond (excl. fees - BHX-AMS) ;)
Ja ik daar vlieg ik meestal mee op deze route. Maar met bagage en een vlucht op een enigszins normaal tijdstip ga je vaak al snel richting de 100, vandaar dat ik zat te kijken of KLM het waard zou zijn. Maar alsnog bedankt. :)
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_95058202
zo goeiedag zeg, zijn vliegtickets zo veel duurder geworden sinds 1,5 jaar geleden? Ik ging net ff zoeken vor tickets naar de VS in julli (LAX, SFO, NY; maakt niet uit) allen > 1000 euro pp :o en dat terwijl ik in december 2009 650 euro pp betaalde naar LAX...

Is er nog kans dat het stukkies goedkoper gaat worden, of ligt het gewoon aan het seizoen?
Voor wat foto's, kijk hier
pi_95058335
Je moet zeker wel onder de 1000 kunnen vinden, New York al helemaal zonder problemen. Maar het zomer seizoen is over het algemeen veel duurder inderdaad, he zult gemiddeld altijd meer betalen dan in December.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_95061191
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 08:31 schreef polariteit het volgende:
zo goeiedag zeg, zijn vliegtickets zo veel duurder geworden sinds 1,5 jaar geleden? Ik ging net ff zoeken vor tickets naar de VS in julli (LAX, SFO, NY; maakt niet uit) allen > 1000 euro pp :o en dat terwijl ik in december 2009 650 euro pp betaalde naar LAX...

Is er nog kans dat het stukkies goedkoper gaat worden, of ligt het gewoon aan het seizoen?
afgelopen feb nog voor 450 p.p naar NY geweest via Delta & KLM.
  Moderator dinsdag 5 april 2011 @ 10:54:17 #241
45833 crew  Fogel
pi_95061503
Iemand ervaring met de verschillen tussen de boeing 747-400, 767 of de airbus 330-300 van Delta? Ik kan kiezen uit alle 3 opties. De 330-300 heb ik nu 4x gevlogen en dat was OK, iedere stoel met eigen entertainment, maar zonder power port (zoals wel bij seatguru stond aangegeven). Hoe zijn de boeings tov de airbus bij Delta? Economy helaas (tenzij ik een upgrade krijg).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  dinsdag 5 april 2011 @ 19:36:30 #242
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_95083913
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 19:54 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik vrees dat jij ook een Rabocard hebt? Want die hebben een eigen verificatiesysteem bedacht anders dan de standaard Master Securcode.
Leuk bedacht, goed plan, het is alleen jammer dat dit in de Rabobank Internetbankierenomgeving moest worden geintergreerd...
Ik heb hierdoor nu wel meerdere credit cards, het is namelijk bijzonder vervelend in Azie en VS vluchten te boeken met een Rabocard, dit is bijna altijd onmogelijk.
Ik heb ING, maar het klinkt verdacht bekend. Matig hoor van die banken. Lekker internationaal.
Ik wens je een dolfijne dag
pi_95084370
3D Secure werkt prima, alleen een wachtwoord invoeren. Het wordt zoals gezegd lastiger als je in het buitenland opeens een random reader tevoorschijn moet toveren die je natuurlijk niet altijd meeneemt op vakantie :')
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_95113731
Ik heb een vraagje over mijn vlucht naar Newark, ik vlieg 15 april met KLM naar Newark, en heb nog niet de papieren van t reisbureau. Kan ik toch al ergens zien met wat voor type vliegtuig ik vlieg? Want dan kan ik opzoeken wat voor entertainment er aan boord is ;)
pi_95113848
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 12:03 schreef tesjebesje23 het volgende:
Ik heb een vraagje over mijn vlucht naar Newark, ik vlieg 15 april met KLM naar Newark, en heb nog niet de papieren van t reisbureau. Kan ik toch al ergens zien met wat voor type vliegtuig ik vlieg? Want dan kan ik opzoeken wat voor entertainment er aan boord is ;)
Volgens seatgure.com is dat een 767.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_95114085
quote:
Ik had t inmiddels zelf gevonden maar thnx voor t zoeken! Heb op internet gevonden dat de 767 "In-flight entertainment consists of overhead screens in First Class and Economy Class" heeft.
Is dat zo"n schermpje dat om de paar stoelen hangt en dat je maar net op de goede plek moet zitten zodat je nog een beetje wat ziet zonder zere nek of spiegelend beeld? Of een eigen schermpje in de stoel voor je?! :)
Ik vlieg niet zoveel dus heb er geen idee..
pi_95114294
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 12:13 schreef tesjebesje23 het volgende:

[..]

Ik had t inmiddels zelf gevonden maar thnx voor t zoeken! Heb op internet gevonden dat de 767 "In-flight entertainment consists of overhead screens in First Class and Economy Class" heeft.
Is dat zo"n schermpje dat om de paar stoelen hangt en dat je maar net op de goede plek moet zitten zodat je nog een beetje wat ziet zonder zere nek of spiegelend beeld? Of een eigen schermpje in de stoel voor je?! :)
Ik vlieg niet zoveel dus heb er geen idee..
Dat eerste helaas.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_95114371
daar was ik al bang voor haha.. dat wordt een stapel boeken inslaan op schiphol!
pi_95114557
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 12:21 schreef tesjebesje23 het volgende:
daar was ik al bang voor haha.. dat wordt een stapel boeken inslaan op schiphol!
Yup. Maar het is een vlucht van 8 uur ofzo, daar lees je vrij snel doorheen, vind ik.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  donderdag 7 april 2011 @ 09:51:46 #250
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_95157568
Ik kan het bevestigen. Sinds 2 weken zet Delta een 767 in op de route AMS-EWR. En dan mag je dus alleen maar hele correcte kinderfilms op een groot scherm bekijken. Of muziek luisteren via kanaal 1 t/m 6 en weet je nooit wat je te horen krijgt. Veel plezier. Maar het duurt maar 8 uur hé.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_95158411
Ik zit vluchten naar de VS uit te zoeken voor de zomer, maar ik vroeg mij af: hoeveel overstaptijd is raadzaam om minimaal over te houden tussen 2 vluchten? ik had 2,5 jaar geleden drie kwartier de tijd op brussel, en dat was duidelijk te kort voor de mensen daar om de bagage over te laden. Was gelukkig wel op de terugweg, dus niet zo heel schokkend. Maar ik wil nu liever niet op de heenweg op bestemming al zonder bagage komen zitten...

Wat is het beste om aan te houden? 1,5 uur? 2 uur?
Voor wat foto's, kijk hier
  donderdag 7 april 2011 @ 10:26:54 #252
62913 Blik
The one and Only!
pi_95158562
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 10:22 schreef polariteit het volgende:
Ik zit vluchten naar de VS uit te zoeken voor de zomer, maar ik vroeg mij af: hoeveel overstaptijd is raadzaam om minimaal over te houden tussen 2 vluchten? ik had 2,5 jaar geleden drie kwartier de tijd op brussel, en dat was duidelijk te kort voor de mensen daar om de bagage over te laden. Was gelukkig wel op de terugweg, dus niet zo heel schokkend. Maar ik wil nu liever niet op de heenweg op bestemming al zonder bagage komen zitten...

Wat is het beste om aan te houden? 1,5 uur? 2 uur?
Ligt er ook wel aan waar je gaat overstappen, in Amerika zul je namelijk eerst je bagage moeten halen en door de douane heenmoeten en heb je dus meer tijd nodig.
pi_95158565
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 10:22 schreef polariteit het volgende:
Ik zit vluchten naar de VS uit te zoeken voor de zomer, maar ik vroeg mij af: hoeveel overstaptijd is raadzaam om minimaal over te houden tussen 2 vluchten? ik had 2,5 jaar geleden drie kwartier de tijd op brussel, en dat was duidelijk te kort voor de mensen daar om de bagage over te laden. Was gelukkig wel op de terugweg, dus niet zo heel schokkend. Maar ik wil nu liever niet op de heenweg op bestemming al zonder bagage komen zitten...

Wat is het beste om aan te houden? 1,5 uur? 2 uur?
Als je de route in één keer boekt, dan zou ik me geen zorgen maken over de overstaptijd. Je bagage wordt dan sowieso getransferred naar het volgende vliegtuig. Jij hoeft je dus alleen maar te zorgen dat je op het volgende vliegtuig komt. Mocht je een aansluitende vlucht missen, kan je altijd op de volgende mee. Bovendien houden de boekingssystemen wel rekening met wat overstaptijd. 1,5 uur is wel het minimum vind ik zelf altijd. Hoef je niet zo te haasten.
pi_95159318
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 10:26 schreef Blik het volgende:

[..]

Ligt er ook wel aan waar je gaat overstappen, in Amerika zul je namelijk eerst je bagage moeten halen en door de douane heenmoeten en heb je dus meer tijd nodig.
Onzin, hangt er maar net vanaf hoe je reis er uit ziet. Je moet wel als passagier door alle controles heen (ook als je het land direct weer verlaat), dus je hebt daar wel wat tijd nodig (minimaal 1,5 uur als je niet wil haasten).
pi_95159809
Dat je in Amerika zelf weer door de bagage/douane/checkin moet is mij bekend, daarom doe ik het zeker niet daar. Het gaat vooral om Londen wat ik voorbij zie komen.

Ik maak me er oeverigens geen zorgen om dat ik niet op de bestemming aankom, maar ik heb gewoon geen zin om langer te moeten wachten dan nodig EN ik heb er absoluut geen zin in dat mijn bagage een vlucht later vertrekt ;)

Hoe zit het trouwens met overstappen in canada? moet je daar ook de bagage ophalen en weer door de checkin en douane?
Voor wat foto's, kijk hier
  donderdag 7 april 2011 @ 11:20:07 #256
62913 Blik
The one and Only!
pi_95160324
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 10:49 schreef Piles het volgende:

[..]

Onzin, hangt er maar net vanaf hoe je reis er uit ziet. Je moet wel als passagier door alle controles heen (ook als je het land direct weer verlaat), dus je hebt daar wel wat tijd nodig (minimaal 1,5 uur als je niet wil haasten).
Wat is dan onzin?

En met 1,5 uur red je het lang niet altijd op sommige Amerikaanse vliegvelden. Vooral de douane wil soms wel eens heel erg druk zijn. Paar jaar geleden heb ik bijna een uur bij de douane in de rijd gestaan op Miami International Airport. Als je dan vervolgens nog je bagage moet halen en droppen en door de beveiliging heenmoet ben je niet echt relaxed aan het reizen.

Polariteit: Over het algemeen moet je het altijd wel kunnen redden als je je vliegreis als 1 trip boekt (Dus niet met Easyjet/Ryanair eerst naar Londen vliegen). Maatschappijen houden daar rekening mee. Ik zou voor Londen ook al wel snel 1,5 uur aanhouden, aangezien de kans groot is dat je van terminal moet wisselen. Dan moet je de bus pakken en wederom door controles e.d. heen.

En waar gaat de reis heen vraag ik me af. Gezien al je vragen over overstappen in Londen, Canada etc. Zo'n ramp is het niet om te moeten overstappen in Amerika.
pi_95160499
De forum users die eerder klaagden over hogere ticketprijzen, blijken gelijk te hebben ...

quote:
De vliegtickets waren in maart 4,5 procent duurder dan een jaar geleden. ''Dat heeft vooral te maken met de hoge brandstofprijzen die worden doorberekend'', zei hoofdeconoom Michiel Vergeer van het CBS. De voedselprijzen waren vorige maand 1,8 procent hoger dan een jaar geleden.
pi_95160878
@Blik: Tnx. De reis gaat naar de westkust van de vs, en zit nu te zoeken naar tickets naar LA. Maar aangezien ik een gierige boerenhollander ben vertik ik het om 1200 euro te betalen aan onze Koningklijke vrienden met blauwe vliegtuigen. Dan liever een buitenlandse maatschappij met overstap voor paar honderd euro minder.

Overstap in Canada is trouwens vanaf Brussel. Iemand die nog antwoord kan geven over de gang van zaken in Canada? Het zelfde als in Amerika, of gaat het gewoon automatisch?

quote:
Zo'n ramp is het niet om te moeten overstappen in Amerika.
3 collega's zeggen het tegenovergestelde, met wachtrijen bij douanes van 2 tot 3 uur en daardoor gemiste vliegtuigen :o

ik boek de tickets truowens sowieso in 1x, dus niet eerst met ryan air oid :P
Voor wat foto's, kijk hier
  donderdag 7 april 2011 @ 11:39:03 #259
62913 Blik
The one and Only!
pi_95161022
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 11:35 schreef polariteit het volgende:

[..]

3 collega's zeggen het tegenovergestelde, met wachtrijen bij douanes van 2 tot 3 uur :o
Dan hebben ze wel erg veel pech gehad. Ik heb ook meerdere keren moeten overstappen in Amerika, maar het duurde nooit langer als anderhalf uur voordat ik weer bij de vertrekgate was.

Wellicht een idee om met Delta te vliegen, dan vlieg je via Atlanta en daar is alles best aardig geregeld (en je hoeft daar je bagage niet op te halen)
pi_95161190
@Blik: het is onzin dat je je ruimbagage altijd eerst op moet halen voor je overstapt. Dat hangt van de maatschappij en reis af ;) Als je van buitenlandse vlucht naar binnenlandse gaat kan ik me voorstellen dat je je bagage moet ophalen, maar daar heb ik geen ervaring mee in de VS (binnenlands vliegen).

In Houston had ik 2 jaar geleden ook een paar uur gestaan, als ik niet was voorgedrongen (je moet wat als je maar een uurtje hebt ( :@ ). Nu hebben ze een speciale transfer-rij, en doe je het veel sneller ^O^
pi_95161304
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 11:43 schreef Piles het volgende:
@Blik: het is onzin dat je je ruimbagage altijd eerst op moet halen voor je overstapt. Dat hangt van de maatschappij en reis af ;) Als je van buitenlandse vlucht naar binnenlandse gaat kan ik me voorstellen dat je je bagage moet ophalen, maar daar heb ik geen ervaring mee in de VS (binnenlands vliegen).

In Houston had ik 2 jaar geleden ook een paar uur gestaan, als ik niet was voorgedrongen (je moet wat als je maar een uurtje hebt ( :@ ). Nu hebben ze een speciale transfer-rij, en doe je het veel sneller ^O^
Zolang je met dezelfde maatschappij doorvliegt hoef je niks te doen kwa bagage.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_95163153
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 11:35 schreef polariteit het volgende:
Overstap in Canada is trouwens vanaf Brussel. Iemand die nog antwoord kan geven over de gang van zaken in Canada? Het zelfde als in Amerika, of gaat het gewoon automatisch?
Ik ben een keer in Toronto overgestapt naar de VS en toen ging het als volgt. Je krijgt je bagage terug, maar de Canadese douane hoeft die niet te zien. Je blijft binnen de terminal en loopt via een route 'US connections'. Je komt daar de Amerikaanse douane en immigration tegen, die je bagage incheckt en je visum (waiver) kontroleert.

Hier heb je de uitleg van Air Canada: http://www.aircanada.com/en/travelinfo/airport/yyz_ca_us.html Bij elke maatschappij zal het net even anders zijn, maar het principe is dus dat de Amerikaanse douane en immigratie al in Canada hun werk doen. De vlucht van Canada naar de VS arriveert daarom in de VS op een binnenlandse terminal waar je ongehinderd naar buiten loopt, alsof het een binnenlandse vlucht is.

quote:
3 collega's zeggen het tegenovergestelde, met wachtrijen bij douanes van 2 tot 3 uur en daardoor gemiste vliegtuigen :o
Ik heb zelf een paar jaar in de VS gewoond en ben op zeer veel verschillende tijden en luchthavens gearriveerd. 2 tot 3 uur heb ik nog nooit meegemaakt. Het maximum was ooit 1 uur in Newark. Het wachten is zeer irritant, vooral na een vermoeiende reis. Ik denk dat ze de wachttijd verkeerd hebben ingeschat of ze zijn net na 3 toestellen uit Afrika oid gearriveerd.

Ik raad je aan om dit schrikbeeld van je collega's te negeren en wel een overstap in de VS te overwegen als dit goedkoper is. Een aantal luchthavens zoals bijv. Minneapolis-St Paul zijn super-efficient.

quote:
ik boek de tickets truowens sowieso in 1x, dus niet eerst met ryan air oid :P
Als je een ticket met een overstap boekt, dan biedt de website je een overstap tijd aan die realistisch is in vrijwel alle gevallen voor die luchthaven. De maatschappijen hebben er niets aan om te pronken met een snelle overstaptijd om vervolgens tientallen reizigers te zien stranden, aangezien ze die dan allemaal moeten opvangen en overboeken.

Als je zelf twijfelt over de overstaptijd en je wilt relaxed reizen, dan kun je meestal ook een andere optie kiezen met een ruimere overstap.
pi_95163385
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 11:47 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Zolang je met dezelfde maatschappij doorvliegt hoef je niks te doen kwa bagage.
Dit klopt niet. De vraag gaat over een internationale arrival gevolgd door een binnenlandse transfer binnen de VS. Je moet dan altijd je bagage ophalen, ongeacht de maatschappij. De douane van de VS wil jou met je bagage het land binnen zien komen. Dan kunnen ze het eventueel in jouw bijzijn kontroleren.
pi_95163646
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 12:45 schreef jaco het volgende:

[..]

Dit klopt niet. De vraag gaat over een internationale arrival gevolgd door een binnenlandse transfer binnen de VS. Je moet dan altijd je bagage ophalen, ongeacht de maatschappij. De douane van de VS wil jou met je bagage het land binnen zien komen. Dan kunnen ze het eventueel in jouw bijzijn kontroleren.
Neehoor, United labeld je bagage gewoon door als je vanuit AMS naar Chigago en dan doorvliegt met United naar San Francisco.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_95165981
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 12:51 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Neehoor, United labeld je bagage gewoon door als je vanuit AMS naar Chigago en dan doorvliegt met United naar San Francisco.
de bagage wordt wel doorgelabeld, maar je moet 'm toch oppikken op je first arrival airport in de USA en daarna afgeven voor de vervolgvlucht. Dit afgeven gaat zonder problemen en amper wachttijd want (inderdaad) je label hangt er al aan.
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_95170755
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 13:49 schreef Essebes het volgende:

[..]

de bagage wordt wel doorgelabeld, maar je moet 'm toch oppikken op je first arrival airport in de USA en daarna afgeven voor de vervolgvlucht. Dit afgeven gaat zonder problemen en amper wachttijd want (inderdaad) je label hangt er al aan.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  donderdag 7 april 2011 @ 19:34:10 #267
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_95181057
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 13:49 schreef Essebes het volgende:

[..]

de bagage wordt wel doorgelabeld, maar je moet 'm toch oppikken op je first arrival airport in de USA en daarna afgeven voor de vervolgvlucht. Dit afgeven gaat zonder problemen en amper wachttijd want (inderdaad) je label hangt er al aan.
Al bestaat de kans dat de koffer wel open moet, aangezien het drop off punt van de bagage na de douane in de VS is.
Overigens kan bij de paspoortcontrole door de beambte een aantekening worden gemaakt dat de koffer moet worden gecontroleerd.
Helaas gezien mijn eerdere bestemmingen moet dat in de VS altijd, tot vermaak van de douane, die mij eigenlijk wil laten doorlopen, dan de aantekening ziet, vervolgens plichtsgetrouw de koffer even snel open en dicht doet en mij de weg laat vervolgen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_95199874
Op vakantie in Iran geweest?
pi_95228762
Ik wil naar Jamaica vliegen, via Brussel of Dusseldorf (vanwege het prijsverschil, en omdat het dan rechtstreekse vluchten zijn).

Weet iemand of het veel verschil maakt of ik via Brussel of Dusseldorf ga?
pi_95229130
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 19:02 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
Ik wil naar Jamaica vliegen, via Brussel of Dusseldorf (vanwege het prijsverschil, en omdat het dan rechtstreekse vluchten zijn).

Weet iemand of het veel verschil maakt of ik via Brussel of Dusseldorf ga?
Volgens Nederlanders schijnt Düsseldorf relaxter te zijn, maar ik denk dat het niet veel uitmaakt. En je moet rekening houden met je reiskosten naar de luchthaven, ik denk dat je gewoon het meeste rekening moet houden met de reis naar de luchthaven. Volgens mij maakt dat veel meer uit.
pi_95238185
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 19:09 schreef Maarten-Pieter het volgende:

[..]

Volgens Nederlanders schijnt Düsseldorf relaxter te zijn, maar ik denk dat het niet veel uitmaakt. En je moet rekening houden met je reiskosten naar de luchthaven, ik denk dat je gewoon het meeste rekening moet houden met de reis naar de luchthaven. Volgens mij maakt dat veel meer uit.
Dusseldorf en Brussel zijn maar iets verder dan Schiphol, het maakt niet zo gek veel uit.
Maar bedankt daarvoor, dan kijk ik gewoon naar beiden :)
pi_95290452
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 10:54 schreef Fogel het volgende:
Iemand ervaring met de verschillen tussen de boeing 747-400, 767 of de airbus 330-300 van Delta? Ik kan kiezen uit alle 3 opties. De 330-300 heb ik nu 4x gevlogen en dat was OK, iedere stoel met eigen entertainment, maar zonder power port (zoals wel bij seatguru stond aangegeven). Hoe zijn de boeings tov de airbus bij Delta? Economy helaas (tenzij ik een upgrade krijg).
Hun 74's hebben geen stroomvoorziening, een 3-4-3 configuratie en geen avod. Verder niet specifiek Delta,maar de 76 en A330 zijn redelijk om het even, maar de Boeings zijn natuurlijk wel wat luidruchtiger (recentelijk nog met de 767 gevlogen en ook daar kan ik dat beamen).
Verder hoef je de 767 voor de 'ervaring' niet te doen, vind het maar een net-niet model (stond laatst tussen 74 van KLM en A346 van Virgin, dan voel je je heel klein).
  Moderator zondag 10 april 2011 @ 21:48:11 #273
45833 crew  Fogel
pi_95320056
Bedankt voor de info! Luidruchtig, daar is de bose quietcomfort 15 voor, maar geen avod kan zelfs bose weinig aan doen ;)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  maandag 18 april 2011 @ 16:07:44 #274
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_95671211
Vorige week donderdag heb ik vier vliegtickets naar Barcelona geboekt bij Vueling. De bevestigingsmail kwam direct binnen, waarin o.a. de boeking als 'bevestigd' staat aangemerkt, er een bevestigingsnummer is opgegeven en onze namen e.d. ook juist vermeld staan. Ook de link naar het online inchecken (hoewel dat nog niet kan) lijkt te werken.

De vlucht lijkt dus zonder problemen te zijn geboekt, maar er is nog altijd geen geld van mijn rekening afgeschreven. Ik twijfel of ik blij moet zijn met een gratis vlucht of dat ik me zorgen moet maken of de boeking wel goed is doorgekomen. Wat raden jullie aan?
Wie dit leest is alfabeet.
  maandag 18 april 2011 @ 16:13:22 #275
62913 Blik
The one and Only!
pi_95671495
quote:
5s.gif Op maandag 18 april 2011 16:07 schreef Corkscrew het volgende:
Vorige week donderdag heb ik vier vliegtickets naar Barcelona geboekt bij Vueling. De bevestigingsmail kwam direct binnen, waarin o.a. de boeking als 'bevestigd' staat aangemerkt, er een bevestigingsnummer is opgegeven en onze namen e.d. ook juist vermeld staan. Ook de link naar het online inchecken (hoewel dat nog niet kan) lijkt te werken.

De vlucht lijkt dus zonder problemen te zijn geboekt, maar er is nog altijd geen geld van mijn rekening afgeschreven. Ik twijfel of ik blij moet zijn met een gratis vlucht of dat ik me zorgen moet maken of de boeking wel goed is doorgekomen. Wat raden jullie aan?
heb je geboekt met je creditcard of anders? Met je creditcard betaal je natuurlijk pas op het einde van de maand.
  maandag 18 april 2011 @ 16:18:20 #276
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_95671738
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 16:13 schreef Blik het volgende:

[..]

heb je geboekt met je creditcard of anders? Met je creditcard betaal je natuurlijk pas op het einde van de maand.
Paypal.

Toevallig is ie trouwens net vandaag alsnog afgeschreven zie ik (gisteravond had ik voor het laatst gekeken, en ik ging er al vanuit dat er niets meer zou gebeuren). Het probleem is dus opgelost. :)
Wie dit leest is alfabeet.
pi_95680121
Heb tickets naar Berlijn besteld via tix.nl, en ze hebben als naam van ''Geslacht: man'' en ''Voornaam Achternaam'' het volgende gemaakt: ''VoornaamMr Achternaam''.

Dus als je meneer Piet Janssen hebt staat er nu letterlijk ''Pietmr Janssen''.

Gaat dit nog problemen opleveren?
pi_95680685
quote:
9s.gif Op maandag 18 april 2011 19:20 schreef RacerDKB het volgende:
Heb tickets naar Berlijn besteld via tix.nl, en ze hebben als naam van ''Geslacht: man'' en ''Voornaam Achternaam'' het volgende gemaakt: ''VoornaamMr Achternaam''.

Dus als je meneer Piet Janssen hebt staat er nu letterlijk ''Pietmr Janssen''.

Gaat dit nog problemen opleveren?
Ik neem aan dat je de velden zelf juist hebt ingevuld? Dan is het geen probleem. Ik had zelf een keer letterlijk JANSSEN / PIETMR bij traveler staan (Continental Airlines). Dat vond ik toen zelf ook een beetje raar, maar bleek geen probleem.
pi_95680806
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 19:30 schreef jaco het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je de velden zelf juist hebt ingevuld? Dan is het geen probleem. Ik had zelf een keer letterlijk JANSSEN / PIETMR bij traveler staan (Continental Airlines). Dat vond ik toen zelf ook een beetje raar, maar bleek geen probleem.
Ja uiteraard, gewoon alles kloppend, en dus als geslacht moest je ''Man'' kiezen.

Er staat bij ''Overzicht e-tickets'' inderdaad letterlijk ''JANSSEN/PIETMR'', en als je verder klikt naar actuele status (dan gaat ie via Amadeus CheckMyTrip) dan staat er onder reizigersgegevens ''Pietmr Janssen''
pi_95680867
Ze maken er wel vaker wat raars van.

M'n laatste ticket heeft ook Piet MR. Janssen.

Als je het goed ingevuld heb zou ik me geen zorgen maken. :)
pi_95685341
Had precies het zelfde bij mijn klm ticket, was geen probleem
  maandag 18 april 2011 @ 20:56:39 #282
314680 LDS
El-Dee-Es
pi_95685985
Is in principe geen probleem, op mijn vorige ticket stond ook die MR er heel raar op.
Al mot ik kruupe op blote voeten gaan, ik wil nog een keer de Sint Stevens heuren slaan!
Forza Eniesee!
  dinsdag 19 april 2011 @ 21:06:01 #283
301885 jenb2002
travel fan
pi_95733479
tijdens mijn zoektocht naar mooi geprijsde tickets, zie ik voordeligere tarieven via Orbits en expedia.com, dit zijn sites waarbij je in $ betaald, dus buitenlandse boekingsites.

Heeft iemand ervaring met boeken via deze sites? soms scheelt het enkele honderde euries.

Zelfs voor de zelfde tickets als via de NED versies.
  woensdag 20 april 2011 @ 00:06:58 #284
155103 Reanimation
Golden State!
pi_95744740
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 21:06 schreef jenb2002 het volgende:
tijdens mijn zoektocht naar mooi geprijsde tickets, zie ik voordeligere tarieven via Orbits en expedia.com, dit zijn sites waarbij je in $ betaald, dus buitenlandse boekingsites.

Heeft iemand ervaring met boeken via deze sites? soms scheelt het enkele honderde euries.

Zelfs voor de zelfde tickets als via de NED versies.
Orbitz vaak gedaan, is echt prima! Betalen met CC is zo gedaan en niet anders dan bij een NL bedrijf.
pi_95800096
Ik moet om 14.20u vliegen naar Lyon en zit nu in trein naar schiphol, waar ik om 12.25 ong aankom. Maar zie nu tot schrik dat ik ruimbagage max 150min voor vertrek kan afgeven :X Vlieg met Klm, wat moet ik doen?

Zou een trein eerder nemen maar last minute dingen pakken enzo, ben zo'n mongool :r
  donderdag 21 april 2011 @ 12:17:10 #286
62913 Blik
The one and Only!
pi_95800525
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 12:05 schreef Rookert het volgende:
Ik moet om 14.20u vliegen naar Lyon en zit nu in trein naar schiphol, waar ik om 12.25 ong aankom. Maar zie nu tot schrik dat ik ruimbagage max 150min voor vertrek kan afgeven :X Vlieg met Klm, wat moet ik doen?

Zou een trein eerder nemen maar last minute dingen pakken enzo, ben zo'n mongool :r
Lijkt me juist dat je je ruimbagage pas af kan geven 150 min. voor vertrek. Komt namelijk niet overeen met het "2 uur vantevoren inchecken beleid"
pi_95800753
Ik zie net ook staat op klm site dat bagage afgifte 30min voor vertrek sluit voor Europese vlucht! :D kan iemand dit bevestigen. Is denk ik idd vanaf 150min, maar er staat 'ruimbagage uiterlijk 150min voor vertrek inchecken' op mn boardingpass, vind ik best wel misleidend...
pi_95801486
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 12:17 schreef Blik het volgende:

[..]

Lijkt me juist dat je je ruimbagage pas af kan geven 150 min. voor vertrek. Komt namelijk niet overeen met het "2 uur vantevoren inchecken beleid"
Dit inderdaad
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_95801513
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 12:23 schreef Rookert het volgende:
Ik zie net ook staat op klm site dat bagage afgifte 30min voor vertrek sluit voor Europese vlucht! :D kan iemand dit bevestigen. Is denk ik idd vanaf 150min, maar er staat 'ruimbagage uiterlijk 150min voor vertrek inchecken' op mn boardingpass, vind ik best wel misleidend...
30 minuten voor vertrek klopt. Je kunt na 30 minuten voor vertrek ook niet meer inchecken namelijk.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_95804917
Ik zit nu in vliegtuig, alles is goed :D
pi_95815931
Domme vraag wellicht, maar ben even in de war van de verschillende informatie van KLM.

Ik vlieg morgen om 20:45 vanaf Schiphol naar Moskou. Ik heb reeds online ingecheckt, boarding pass geprint. Nu staat er op mijn boarding pas: 'Bagage-afgifte tenminste 180 minuten voor vertrek. Voor intercontinentale vluchten dient u uw bagage uiterlijk 180 minuten voor vertrek in te checken'.

Op de website van KLM staat tot 60 minuten voor intercontinentale vluchten.

Moet ik nu serieus mijn bagage eerder dan 3 uur van te voren afgeven? :o
pi_95819634
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 18:48 schreef Alec690 het volgende:
Domme vraag wellicht, maar ben even in de war van de verschillende informatie van KLM.

Ik vlieg morgen om 20:45 vanaf Schiphol naar Moskou. Ik heb reeds online ingecheckt, boarding pass geprint. Nu staat er op mijn boarding pas: 'Bagage-afgifte tenminste 180 minuten voor vertrek. Voor intercontinentale vluchten dient u uw bagage uiterlijk 180 minuten voor vertrek in te checken'.

Op de website van KLM staat tot 60 minuten voor intercontinentale vluchten.

Moet ik nu serieus mijn bagage eerder dan 3 uur van te voren afgeven? :o
Moskou ligt op hetzelfde continent als Amsterdam en is dus niet intercontinentaal.

KLM vermeldt dit niet in termen van intercontinentaal ...

http://www.klm.com/travel(...)_drop_off_points.htm

30 minuten voor de departure tijd sluit de bagage-afgifte.
pi_95820388
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 19:59 schreef jaco het volgende:

[..]

Moskou ligt op hetzelfde continent als Amsterdam en is dus niet intercontinentaal.

KLM vermeldt dit niet in termen van intercontinentaal ...

http://www.klm.com/travel(...)_drop_off_points.htm

30 minuten voor de departure tijd sluit de bagage-afgifte.
Hey, bedankt voor je antwoord.

Leek mij ook, alleen raar dat dit het enige is wat op het e-ticket vermeld staat.

En aangezien Rusland non-shengen is dacht ik dat het best kon kloppen.
pi_95820990
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 20:13 schreef Alec690 het volgende:

[..]

Hey, bedankt voor je antwoord.

Leek mij ook, alleen raar dat dit het enige is wat op het e-ticket vermeld staat.

En aangezien Rusland non-shengen is dacht ik dat het best kon kloppen.
Ja, eerlijk gezegd vind ik 30 minuten ook wel erg krap. Ik zou persoonlijk plannen om 2 uur van tevoren op Schiphol NS te arriveren. Dan heb je voldoende marge.
pi_95822380
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 20:21 schreef jaco het volgende:

[..]

Ja, eerlijk gezegd vind ik 30 minuten ook wel erg krap. Ik zou persoonlijk plannen om 2 uur van tevoren op Schiphol NS te arriveren. Dan heb je voldoende marge.
Hangt af vanwaar je komt natuurlijk. Ik ben er echt nooit meer dan 60 minuten van tevoren, en heb dan nog speling van 30 minuten vanuit A'dam. Meer dan genoeg ruimte.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  donderdag 21 april 2011 @ 20:48:00 #296
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_95822749
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 20:42 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Hangt af vanwaar je komt natuurlijk. Ik ben er echt nooit meer dan 60 minuten van tevoren, en heb dan nog speling van 30 minuten vanuit A'dam. Meer dan genoeg ruimte.
Voor een vlucht binnen Europa durf ik gerust te plannen dat ik 30-45 minuten voor vertrek aanwezig ben, zeker als ik geen bagage hoef in te checken.
Bij langere vluchten buiten Europa, of vluchten met een connectie in Europa naar een verdere bestemming, of vakantievluchten in eht algemeen ben ik toch liever 2 uur voor vertrek aanwezig, zeker bij vertrek van de B en C gates kan het rond 18:00 uur belachelijk druk zijn en lange rijen bij de veiligheidscontrole veroorzaken, tel daarbij op eventuele rijen bij de check in en je zou je zomaar zorgen kunnen gaan maken.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_95823692
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 20:48 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Voor een vlucht binnen Europa durf ik gerust te plannen dat ik 30-45 minuten voor vertrek aanwezig ben, zeker als ik geen bagage hoef in te checken.
Bij langere vluchten buiten Europa, of vluchten met een connectie in Europa naar een verdere bestemming, of vakantievluchten in eht algemeen ben ik toch liever 2 uur voor vertrek aanwezig, zeker bij vertrek van de B en C gates kan het rond 18:00 uur belachelijk druk zijn en lange rijen bij de veiligheidscontrole veroorzaken, tel daarbij op eventuele rijen bij de check in en je zou je zomaar zorgen kunnen gaan maken.
Ik maak eigenlijk weinig onderscheid tussen de bestemming en heb zelden iets in te checken. Heb van m'n werk zo'n Privium, dus nooit last van rijen gelukkig. Kan ook 30-45 minuten van tevoren aanwezig zijn, maar ik koop toch nog altijd even een krantje enzo.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_95823899
Het hangt er ook een beetje mee samen of je ervaring hebt met reizen en hoe goed je bent in planning. Een bepaald percentage reizigers kan slecht plannen. Ik denk dat die 3 uur vooral bedoeld is als richtlijn voor deze categorie. Die komen dan een uur te laat op Schiphol aan en kunnen dan gewoon mee.

Als je reiservaring hebt, je kunt goed plannen en je woont ook nog redelijk dichtbij de luchthaven dan is 3 uur veel te ruim.
pi_95824120
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 21:06 schreef jaco het volgende:
Het hangt er ook een beetje mee samen of je ervaring hebt met reizen en hoe goed je bent in planning. Een bepaald percentage reizigers kan slecht plannen. Ik denk dat die 3 uur vooral bedoeld is als richtlijn voor deze categorie. Die komen dan een uur te laat op Schiphol aan en kunnen dan gewoon mee.

Als je reiservaring hebt, je kunt goed plannen en je woont ook nog redelijk dichtbij de luchthaven dan is 3 uur veel te ruim.
Absoluut, het is voor iedereen anders natuurlijk. Ik heb een vriendin (die ook veel reist) en ook altijd van de 30-45 minuten is. Maar die mist dus 2x per jaar nog een vlucht, dat vind ik net irritant. Met 60 minuten gaat het schijnbaar bij mij altijd ok (zo'n 4x per week).
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_95852279
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 21:06 schreef jaco het volgende:
Het hangt er ook een beetje mee samen of je ervaring hebt met reizen en hoe goed je bent in planning. Een bepaald percentage reizigers kan slecht plannen. Ik denk dat die 3 uur vooral bedoeld is als richtlijn voor deze categorie. Die komen dan een uur te laat op Schiphol aan en kunnen dan gewoon mee.

Als je reiservaring hebt, je kunt goed plannen en je woont ook nog redelijk dichtbij de luchthaven dan is 3 uur veel te ruim.
Ik denk dat de richtlijn van 2 uur cq 3 uur er meer is voor de airline. Immers, als iedereen 30 minuten van te voren komt aankakken is er geen tijd meer voor de afhandeling van bagage, ID bewijs check etc.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_95859673
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 15:08 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Ik denk dat de richtlijn van 2 uur cq 3 uur er meer is voor de airline. Immers, als iedereen 30 minuten van te voren komt aankakken is er geen tijd meer voor de afhandeling van bagage, ID bewijs check etc.
Plus als de airline zegt: 1 uur en het is een keer druk (om wat voor reden dan ook), dan regent het klachten bij de airline. 3 uur is in 99% van de gevallen voldoende, dus men kan niet zeggen dat ze verkeerd voorgelicht zijn door de maatschappij...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')