Helaas, het staat ook in de OP:quote:Op maandag 7 februari 2011 11:32 schreef Blik het volgende:
Egyptair is inclusief overstap in Egypte. Niet ideaal natuurlijk maar wel goedkoop. Voor 200 euro p.p. kan ik in Maleisië aardig wat doen.
via KLM.de wordt het 980 euro, alleen dan moet ik vertrekken vanaf Dusseldorf (richting Amsterdam). Die vlucht kan ik niet skippen neem ik aan.
Malaysia is 1035 p.p., wel direct
Singapore wordt 1200+ p.p.
vluchten zijn redelijk prijzig omdat ik kijk naar de vakantieperiode, ben helaas daaraan gebonden wegens vriendin die werkt in het onderwijs
quote:Waarom is een ticket van KLM vanaf Dusseldorf goedkoper dan vanaf Amsterdam voor dezelfde vlucht?
Dat is vanwege de concurrentie. Daar profiteer je hier ook van als je met BA of Lufthansa vliegt.
Kan ik een vlucht via Amsterdam boeken en dan pas daar opstappen?
Nee, als je een deel van een als 1 geheel geboekte reis niet maakt, dan is je ticket niet meer geldig. Dit geldt dus niet voor bijna alle low-cost maatschappijen waar je reis bestaat uit losse enkele reizen.
Vanaf Antwerpen 930 euro, dus inderdaad 270 euro verschil. Maar goed, dan moet ik wel eerst naar Antwerpen reizen.quote:Op maandag 7 februari 2011 11:56 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
En KLM vanaf Antwerpen?
Was bij mij pas ruim 200 euro goedkoper dan vertrekken vanaf Schiphol en dan mag je nog met de trein naar Schiphol ook.
Dus het zal ofwel Emirates worden vanaf Dusseldorf of KLM via Antwerpen (alleen op de heenreis)quote:Op maandag 7 februari 2011 12:04 schreef Blik het volgende:
675 euro via Egyptair (vanaf Amsterdam)
850 euro via Emirates (vanaf Dusseldorf)
930 euro met KLM (vanaf Antwerpen)
980 euro met KLM (vanaf Dusseldorf)
1030 euro met Malaysia Airlines, direct vanaf Amsterdam
1200 euro met KLM, direct vanaf Amsterdam
1294 euro met Singapore Airlines, direct vanaf Amsterdam
Malaisia Airlines en KLM : dat is toch codeshare? Delfde vliegtuig dus.quote:Op maandag 7 februari 2011 12:53 schreef Blik het volgende:
Mijn vriendin heeft gesproken, Egyptair en de dure directe opties vallen af
[..]
Dus het zal ofwel Emirates worden vanaf Dusseldorf of KLM via Antwerpen (alleen op de heenreis)
Ja, zo'n 14 jaar geleden. Economy class.quote:
Alleen voor werk, dus BC. Volgens mij niet de meest nieuwe vliegtuigen van binnen, maar BA vind ik zelf altijd wel comfortabel verder.quote:
Dit is hem geworden, hoe werkt het met het ophalen van het ticket? Kan dat ook al vantevoren, paspoort vereist? Kan iemand anders ook de tickets ophalen of is er echt geen work-around mogelijk?quote:Op maandag 7 februari 2011 11:56 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
En KLM vanaf Antwerpen?
Was bij mij pas ruim 200 euro goedkoper dan vertrekken vanaf Schiphol en dan mag je nog met de trein naar Schiphol ook.
Of 't een beetje te proppen is binnen. Krijg elke keer de slechtste stoelen in de 747.quote:Op maandag 7 februari 2011 15:25 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ja, zo'n 14 jaar geleden. Economy class.
Er zal vast het een en ander veranderd zijn, maar wat wil je weten?
Tickets ophalen? Heb je papieren tickets besteld dan? Kan me niet herinneren dat ik de laatste 5 jaar nog papieren tickets gehad heb.quote:Op maandag 7 februari 2011 22:40 schreef Blik het volgende:
[..]
Dit is hem geworden, hoe werkt het met het ophalen van het ticket? Kan dat ook al vantevoren, paspoort vereist? Kan iemand anders ook de tickets ophalen of is er echt geen work-around mogelijk?
Ik moet eerst naar Antwerpen om daar met de trein naar Schiphol te gaan. Je moet blijkbaar de (trein)tickets ophalen op het station.quote:Op maandag 7 februari 2011 22:56 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
Tickets ophalen? Heb je papieren tickets besteld dan? Kan me niet herinneren dat ik de laatste 5 jaar nog papieren tickets gehad heb.
Ik ben de 8e vertrokken vanaf Antwerpen (in de avond) en de 9e vanaf Schiphol.quote:Op maandag 7 februari 2011 22:40 schreef Blik het volgende:
[..]
Dit is hem geworden, hoe werkt het met het ophalen van het ticket? Kan dat ook al vantevoren, paspoort vereist? Kan iemand anders ook de tickets ophalen of is er echt geen work-around mogelijk?
Ik heb het 1 keer geprobeerd? Ik moet de incheckcode gebruiken, maar er staat weer eens niks. Heb in 2 dagen veel problemen en contact gehad met Budgetair.. voorheen altijd bij D-reizen, nooit problemen gehad.quote:Op woensdag 9 februari 2011 21:06 schreef ozzietukker het volgende:
Ik weet niet helemaal wat het probleem is.
Als het goed is kan je met BA via manage your booking bekijken hoe e.e.a. staat ingesteld.
https://www.britishairway(...)lic/en_nl?eId=104001
NOSYNC kan natuurlijk ook N (NUL) SYNC zijn.
Voorlopig kan je even niet inloggen aangezien het al teveel keer geprobeerd is vandaag.
Kan dit nog veranderd worden? Ik neem aan dat ik geen andere code doorkrijg, aangezien een PDF bestand dood is en niet geüpdatet kan worden.quote:Op woensdag 9 februari 2011 21:10 schreef Thetallguy het volgende:
Of het is de default PNR die weergegeven wordt op de boekingsbevestiging wanneer er geen goede sync is tussen het systeem van Budgetair en de boekingsbevestigingen van BA(je hebt wel pech met Budgetair overigens!)
quote:Op woensdag 9 februari 2011 21:19 schreef Lindstrøm. het volgende:
[..]
Kan dit nog veranderd worden? Ik neem aan dat ik geen andere code doorkrijg, aangezien een PDF bestand dood is en niet geüpdatet kan worden.
Schijnt 'normaal' te zijn bij BA vluchten, dit was dus de boekingscode van je factuur/invoice, heb je niet ook nog een echt eticket?quote:>> British Airways Record Locator
The Record Locator for British Airways (BA) segments show as the word NOSYNC on the Amadeus PNR. This same word also prints at the bottom of the invoice display representing the airline’s record locator.
A traveler can not use this text from the Amadeus Invoice to display their travel itinerary online since it is not a correct PNR reservation number. The Amadeus PNR record locator must be used for BA itineraries booked in Amadeus. Therefore, the word NOSYNC has been removed from the invoice display. This encourages customers to use the correct Amadeus reservation number located at the top of the invoice to display or call about their reservations.
quote:Op woensdag 9 februari 2011 21:34 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
[..]
Schijnt 'normaal' te zijn bij BA vluchten, dit was dus de boekingscode van je factuur/invoice, heb je niet ook nog een echt eticket?
Ik ga morgen weer eens bellen...quote:Op woensdag 9 februari 2011 21:47 schreef Thetallguy het volgende:
Vind het iig maar een apart verhaaltjeHier staat nog meer uitleg: http://www.speedbirdclub.(...)ce/olcitips/?print=1
Komt erop neer dat Budgetair via Amadeus (reserveringssysteem) jouw boeking gemaakt heeft, bij BA wordt daar de boekingscode (PNR) niet goed weergegeven, ipv. de correcte code komt hier NOSYNC te staan. Denk dat je toch Budgetair weer even moet bellen hiervoor
Ze zeggen dat het zo hoort en ik binnen 24 uur dat de vlucht ga vertrekken pas kan inchecken met die 'code'.quote:Op woensdag 9 februari 2011 21:47 schreef Thetallguy het volgende:
Vind het iig maar een apart verhaaltjeHier staat nog meer uitleg: http://www.speedbirdclub.(...)ce/olcitips/?print=1
Komt erop neer dat Budgetair via Amadeus (reserveringssysteem) jouw boeking gemaakt heeft, bij BA wordt daar de boekingscode (PNR) niet goed weergegeven, ipv. de correcte code komt hier NOSYNC te staan. Denk dat je toch Budgetair weer even moet bellen hiervoor
Heb al wat opgezocht over BA, maar ik kan hun customer care telefoonnummer in Nederland niet vinden.. of kan ik ook gewoon die in de UK bellen?quote:Op donderdag 10 februari 2011 20:24 schreef Thetallguy het volgende:
Sowieso geen normale codeover het algemeen zouden deze ook niet worden hergebruikt en zijn ze redelijk uniek. Anders BA even bellen?
dit zou goed moeten gaan, maar je kunt het beste op Schiphol dit nog ff checken als je je bagage afgooit.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 00:32 schreef copyfile het volgende:
Heb nog even twee korte vraagjes,
Ik heb via klm een vlucht geboekt en stap in de vs over op een vlucht van delta (Beide als 1 pakket bij klm geboekt) Worden bij koffers nu automatisch doorgelabelt als ik straks online incheck en mijn koffers bij zo'n drop-off point afgeef ? En moet ik eigenlijk alleen voor mijn 1e vlucht via de klm site inchecken en is dit dan gelijk voor mijn delta vlucht ook zo ? Als ik aankom dus gewoon naar de volgende gate lopen en wachten ?!
Niet altijd, toen ik overstap had in Atlanta (ook Delta) werden de koffers doorgelabeld en hoefden we ze niet tussentijds op te halenquote:Op vrijdag 11 februari 2011 04:58 schreef Essebes het volgende:
[..]
Verder bij aankomst in de VS zul je altijd je bagage zelf van de band moeten halen, door de immigratie en douane moeten, bagage op vervolgband zetten en dan pas naar je volgende gate toelopen![]()
Waar stap je over?
Je kunt op vliegvelden USA-friendly slotjes kopen. Die kunnen zij openmaken, maar vreemden niet. Gewoon te koop bij die bagagesealing punten. En wat ik persoonlijk altijd doe is zo'n ring waar sleutels aanhangen (heeft dat een naamquote:Op vrijdag 11 februari 2011 09:32 schreef Guppyfriend het volgende:
Als je naar de VS vliegt, mag je koffer niet op slot, toch?
Nou hebben wij koffers met een cijferslot en twee van die sleutelsloten. Daarnaast hebben we ook een losse band, mèt een TSA slot.
Dan moeten het cijferslot en de sleutelsloten open, en mogen we dus alleen het TSA slot van die band gebruiken?
Wij hebben al van deze dingetjes:quote:Op vrijdag 11 februari 2011 13:47 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Je kunt op vliegvelden USA-friendly slotjes kopen. Die kunnen zij openmaken, maar vreemden niet. Gewoon te koop bij die bagagesealing punten. En wat ik persoonlijk altijd doe is zo'n ring waar sleutels aanhangen (heeft dat een naam) gebruiken als locker voor mn koffer.
Nee, je mag inderdaad alleen maar usa friendly dingen gebruiken. Het gaat erom dat zij bij controle jouw koffer altijd open kunnen maken, mocht de jouwe er helaas uitgepikt worden. Heb je je koffer dusdanig hermetisch afgesloten, slopen zij gewoon je koffer. En je wilt ook geen slapende honden wakker maken. Vreemden, zoals drugsdealers, kunnen dus niet in jouw koffer en daarvoor gebruik je die slotjes ook.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 13:59 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Wij hebben al van deze dingetjes:
[ afbeelding ]
Da's ook USA-friendly, zeggen ze. Maar meer dan dat slot mogen we niet gebruiken dus?
* Guppy ziet horrorbeelden van opengeklapte koffers op de band voor zich
Dat vertellen ze je wel bij het inchecken, gewoon even navragen daarquote:Op vrijdag 11 februari 2011 11:41 schreef copyfile het volgende:
Ik stap ook over op Atlanta. Hoe kom je erachter of je ze zelf tussendoor moet ophalen ? Bij mijn vorige vlucht naar de VS hoefde dat niet, toen ging het automatisch
Dat is prima, je moet voor Amerika een TSA-slot hebbenquote:Op vrijdag 11 februari 2011 13:59 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Wij hebben al van deze dingetjes:
[ afbeelding ]
Da's ook USA-friendly, zeggen ze. Maar meer dan dat slot mogen we niet gebruiken dus?
* Guppy ziet horrorbeelden van opengeklapte koffers op de band voor zich
Zou geen probleem moeten zijnquote:Op vrijdag 11 februari 2011 22:11 schreef Piles het volgende:
Hoe moeilijk zou Easyjet doen als alleen de eerste voornaam op je ticket staat in plaats van allebei![]()
Als je je roepnaam en officiële voornaam door elkaar haalt kan ik begrijpen dat het moet veranderen, maar nu toch niet?
Nee, zou geen probleem moeten zijnquote:Op vrijdag 11 februari 2011 22:11 schreef Piles het volgende:
Hoe moeilijk zou Easyjet doen als alleen de eerste voornaam op je ticket staat in plaats van allebei![]()
Als je je roepnaam en officiële voornaam door elkaar haalt kan ik begrijpen dat het moet veranderen, maar nu toch niet?
okequote:Op zaterdag 12 februari 2011 10:44 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Ik heb er wel eens vandaan gevloge,n ben er naar toe gegaan met de auto. Dit was prima te doen en parkeren was ook niet duur, openbaar/ groeps vervoer weet ik niet. Denk niet dat als je bij Brussel bent dat je er al bent wan dit is typisch een Ryanair vliegveld; een uur van de bestemming.
zo met de parkeerkosten en toeslagen van ryanairquote:Op zaterdag 12 februari 2011 11:19 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
toen nog niet, net even de tarieven opgezocht en ze zijn wat hoger tegenwoordig.
http://www.qpark-charleroiairport.be/default.asp?lang=fr
en AirBerlin vanaf Dusseldorfquote:Op zaterdag 12 februari 2011 17:28 schreef Fargo het volgende:
Wordt er vanaf Brussel/Amsterdam/Dusseldorf nooit rechtstreeks op Miami gevlogen?
Klopt, maar is ingeruild voor Orlando en ook die is inmiddels stopgezet. Uiteindelijk verdwijnt het huidige passagiers Martinair helemaal (ik geloof najaar 2011), ze gaan zich namelijk puur richten op vracht.quote:Op zondag 13 februari 2011 01:37 schreef LangeTabbetje het volgende:
MartinAir vloog toch ook op Miami ?
En Lufthansa natuurlijk.quote:
Arke Fly vliegt rechtstreeks vanaf Amsterdam naar Miami.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 17:28 schreef Fargo het volgende:
Wordt er vanaf Brussel/Amsterdam/Dusseldorf nooit rechtstreeks op Miami gevlogen?
De IFE is inderdaad niet zo boeiend, hoewel ik bij AirBerlin wel IFE had op dezelfde afstand. Het gaat meer om de ruimte, ik ben vrij lang... 2m.quote:Op zondag 13 februari 2011 10:59 schreef Drive-r het volgende:
Da's een vlucht van nog geen 3 uur? Ik weet niet of comfort dan enorm boeit, maar een IFE krijg je niet. Maar goed, dat is normaal op zo'n afstand, niemand doet dat op korte vluchten.
Ik vlieg ook altijd AirBerlin, meestal heb ik al tickets voor rond de ¤200,- vanaf Dusseldorf, waar KLM meestal minimaal het dubbele kost. Met de werelddeal weken heb ik echter een ticket voor ¤250,- kunnen bij KLM en dat scheelt dus vrijwel niets. Als ik er dan bij vertel dat ik op 30 minuutjes van Schiphol woon, dan bespaart KLM me nu zelfs geld.quote:Op zondag 13 februari 2011 12:47 schreef ozzietukker het volgende:
Ik raad aan om een IPOD mee te nemen met KLM in de 737 toestellen. De beenruimte is opzich te doen, hoewel de 31 inch beenruimte natuurlijk niet overhoud.
KLM zal nieuwe toestellen in de 737 serie wel laten leveren met TV schermen aan boord, maar op dit moment zijn er volgens mij pas 5 toestellen met TV schermen aan boord, en doordat KLM flexibel omgaat met het inzetten van toestellen op routes, (als de vraag hoger is zal het toestel worden omgewisseld) is het uitermate onzeker of deze op de Moskou route wordt gebruikt.
Wat dat aangaande is op een vlucht van 3 uur en 15 minuten KLM best een beetje kansloos... een reden temeer om niet meer te betalen voor KLM. Air Berlin voldoet ook prima.
"U ontvangt alleen Miles voor vluchten die door u persoonlijk zijn gemaakt."quote:Op dinsdag 15 februari 2011 01:02 schreef copyfile het volgende:
Ik heb zelf al een vlucht naar de vs geboekt maar nu wil er toch nog iemand mee. Als deze boekt met mijn Flying Blue nummer krijg ik die miles dan ook ? Of kan dit echt alleen voor jezelf ?
Bij het (online) inchecken kan je je FB nummer in (laten) vullen.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 05:19 schreef Essebes het volgende:
Voor een conferentie zijn er voor mij KLM tickets AMS-KUL en terug geboekt. Bij deze boeking is echter mijn FB nummer niet meegegeven. Kan ik op de een of andere manier de toekomstige boeking alvast aan mijn FB nummer koppelen, of kan dat pas nadat ik heb gevlogen?
ja, dat snap ik. Ik vroeg me alleen af of ik mijn boeking al eerder kan koppelen, ik denk namelijk over een upgrade met mijn FB punten :-) Maar ik zal de klantenservice vandaag wel bellen.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 07:41 schreef Fogel het volgende:
[..]
Bij het (online) inchecken kan je je FB nummer in (laten) vullen.
Gevonden!quote:Op dinsdag 15 februari 2011 08:11 schreef Essebes het volgende:
[..]
ja, dat snap ik. Ik vroeg me alleen af of ik mijn boeking al eerder kan koppelen, ik denk namelijk over een upgrade met mijn FB punten :-) Maar ik zal de klantenservice vandaag wel bellen.
Dan hoop ik voor je dat je de juiste boekingsklasse hebt, anders kan je een upgrade met punten simpelweg vergeten.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 08:11 schreef Essebes het volgende:
[..]
ja, dat snap ik. Ik vroeg me alleen af of ik mijn boeking al eerder kan koppelen, ik denk namelijk over een upgrade met mijn FB punten :-) Maar ik zal de klantenservice vandaag wel bellen.
Vlieg met Siberian vanaf Düsseldorf.quote:Op zondag 13 februari 2011 13:09 schreef Alec690 het volgende:
[..]
Ik vlieg ook altijd AirBerlin, meestal heb ik al tickets voor rond de ¤200,- vanaf Dusseldorf, waar KLM meestal minimaal het dubbele kost. Met de werelddeal weken heb ik echter een ticket voor ¤250,- kunnen bij KLM en dat scheelt dus vrijwel niets. Als ik er dan bij vertel dat ik op 30 minuutjes van Schiphol woon, dan bespaart KLM me nu zelfs geld.
jazeker heb ik de juiste boekingsklasse! Full flexibel tickets, gelukkig.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 09:11 schreef Fogel het volgende:
[..]
Dan hoop ik voor je dat je de juiste boekingsklasse hebt, anders kan je een upgrade met punten simpelweg vergeten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |