Thanks voor de link, maar mijn vraag gaat iets verder. Dat die prijzen ad momentum kunnen veranderen of later gewijzigd worden begrijp ik. (eigenlijk niet, maar heb met een jurist de voorwaarden doorgenomen; dit kunnen ze doen)quote:Op dinsdag 8 februari 2011 19:11 schreef Renaldo het volgende:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=79208
Ik ben het niet eens met de conclusie in dat topic. Alle maatschappijen waar ik vliegtickets bij boek die doen dat direct bij de vliegmaatschappij. Dus op moment dat je je betaal gegevens ingeeft is dat ticket al vast gezet (bij eDreams.com moet je bijv. dus ook je bestelling binnen 5 minuten afronden anders wordt je stoel weer vrijgegeven). Als budget air geen stoel kan vastzetten voor de prijs die ze aangeven moeten ze dat ook duidelijk vermelden. Dat je dus geen boeking doet maar een offerte aanvraagt van een plek en dat ze daarna pas beschikbaarheid gaan bekijken en als de beschikbaarheid er is je geld van je rekening moeten halen.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 19:11 schreef Renaldo het volgende:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=79208
Dank je voor je antwoord.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 19:25 schreef Thetallguy het volgende:
Als je via iDeal die 549,88 betaald hebt zouden ze op dat moment direct je ticket moeten inboeken bij de airline (normaal hoort dit wel direct te gebeuren), op een of andere reden is dit niet gebeurd en dus proberen ze het op jou te verhalen. Ik zou vast houden aan je oorspronkelijk gemaakte boeking (en betaling!)
Verder idd niet bij sites boeken die een 'airline reservation fee' rekenen, dit bedrag win je vaak al door direct bij de airline te boeken (en dan heb je ook gelijk de zekerheid, en minder gedoe bij problemen)
In hoeverre is dit mogelijk, gezien de situatie (ontbreken van bevestiging/factuur)? Zie mijn vorige post.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 19:32 schreef ozzietukker het volgende:
Budgetair heeft een probleem.
Jij als consument hoeft niet akkoord te gaan dat ze de vlucht niet meer kunnen leveren, jij hebt namelijk direct betaald en daarmee is dit vliegticket wel degelijk vastgelegd.
Als je namelijk zelf besluit niet meer te gaan kan je het vliegticket namelijk ook niet meer gratis annuleren maar alleen tegen de voorwaarden van het vliegticket.
Budgetair zou het ticket tegen het afgesproken en betaalde bedrag moeten leveren. De enige uitzondering hierop zijn gestegen luchthavenbelastingen, die moet een maatschappij ook betalen en zal dat doorrekenen. Daarom zal in de regel luchthavenbelasting in andere valuta iets hoger geprijsd zijn bij aankoop van een vliegticket om schommelingen in de wisselkoers op te vangen zodat ze bij dergelijke schommelingen niet hoeven nabelasten.
Daarnaast, Budgetair berekend boekingskosten, vrij logisch, en daarnaast een Airline Reservation Fee, dat is weer eens iets anders dan de Customer Service Tax, maar neem van mij aan, die 'Fee' bestaat helemaal niet en is gewoon een andere benaming voor de boekingskosten. Belachelijk eigenlijk dat dit soort dingen niet worden aangepakt, aan de andere kant, je mag bijkomende kosten natuurlijk noemen zoals je zelf wilt, de consument zal in de regel voor het relatief lage bedrag niet gek opkijken en zo vaak boekt een normale consument geen reis.
Maar helaas zal Budgetair gewoonweg de reis niet voor je willen boeken en het geld dan terugstorten. Een beetje reisburo had in dit geval de vlucht gewoon geboekt en maar even niets verdiend aan het vliegticket zodat je wel een positieve ervaring aan deze site had overgehouden.
Tip, reserveer dezelfde vlucht maar bij D-Reizen, dan betaal je helemaal geen boekingskosten, administratiekosten, customer service tax, airline reservation fee. Die werken via exact dezelfde boekingsengine als Budgetair.
Zij wachten dus lang met het printen van de tickets, wat voor dit soort problemen zorgt. Jij hebt dus wel al aan Budgetair betaald (in een overeenkomst tussen jou en Budgetair), maar Budgetair nog niet aan de airline. Op het moment dat zij dit wilden doen is het tarief gewijzigd en gaan ze jou nabelasten. Geen idee hoe jij staat in deze zaak.quote:Tickets worden geprint nadat je betaling ontvangen is. Indien blijkt dat in de periode tussen boeken en betalen het tarief of de luchthavenbelasting is gewijzigd, dan worden deze kosten nabelast.
Jawel, ik heb sowieso recht op terugbetaling, daar maak ik me niet zoveel zorgen over. Het gaat me meer om het principe dat ik betaald heb voor iets wat zij voor die prijs hebben aangeboden (en geen bevestiging gestuurd hebben!) om vervolgens daarvan af te wijken en een andere prijs te pakken. Iedereen weet dat het bewust gebeurt, altijd dat spelletje maar..quote:Op dinsdag 8 februari 2011 19:36 schreef bas-beest het volgende:
Kun je niet, zoals Renaldo ook al deels aangeeft, het betaalde bedrag terug laten storten en dezelfde vlucht via een andere aanbieder regelen?
Of eerst ergens anders kijken of het te regelen is voor dezelfde vlucht (en ongeveer zelfde prijs) en dan het bedrag terug laten storten (door Budget Air)?
Jup, dit is dus precies het probleem. Plus dat zij überhaupt geen bevestiging hebben gegeven voor het ticket voor 549,88 euro. In principe heb ik aan hen 549,88 betaald, maar er is niet bevestigd voor welk product.. dit bepalen ze dan achteraf en boeken alles in als voorschot, zoals nu het geval isquote:Op dinsdag 8 februari 2011 19:40 schreef Thetallguy het volgende:
Op die ene staat toch wel 'betaald 586,53'?
Ze hebben hem wel afgedekt in hun voorwaarden met de volgende zin:
[..]
Zij wachten dus lang met het printen van de tickets, wat voor dit soort problemen zorgt. Jij hebt dus wel al aan Budgetair betaald (in een overeenkomst tussen jou en Budgetair), maar Budgetair nog niet aan de airline. Op het moment dat zij dit wilden doen is het tarief gewijzigd en gaan ze jou nabelasten. Geen idee hoe jij staat in deze zaak.
Dat is het tweede dat ik bedoelde in m'n vorige opmerking. Als je het geld hebt om het zo te spelen, zou ik dat dus doen.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 19:48 schreef Lindstrøm. het volgende:
De prijzen bij D-reizen fluctueren ook erg. Daarom durf ik niet van deze reservering af te stappen en het geld terug te vragen, maar probeer ik eerst dat ticket te regelen voor een redelijk bedrag.
Duidelijk, ik wil het fair hebben, maar niet zo ver dat ik nu veel tijd en energie in 30 euro ga steken. Wat raad jij mij aan gezien de situatie?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 20:28 schreef ozzietukker het volgende:
Helaas zal budgetair niet willen leveren tegenover het eerder geboekte tarief simpelweg omdat zij het vliegticket niet op dat moment vastgelegd hebben maar dit later hebben gedaan waardoor het goedkopere tarief niet meer beschikbaar was.
Daarom ook zou moeten, want hoewel je gelijk hebt, zal je alleen je gelijk kunnen halen door naar de geschillencommissie te stappen danwel naar een kantonrechter, want hun voorwaarden dekken in eerste instantie natuurlijk in tegen dit soort zaken. Betekent overigens niet dat deze voorwaarden rechtsgeldig zijn.
Ik begrijp alleen de houding van budgetair niet, ze kunnen namelijk het ticket alsnog tegen het betaalde bedrag printen, ze lopen dan alleen wat inkomsten mis, maar ze leiden geen verlies. Een beetje reisburo zou wat meer aan klantenbinding willen doen.
Maar goed, dit 'reisburo' berekend een Airline Reservation Fee, iets wat pertinent misleidend is, dus ik zou nooit maar dan ook nooit bij deze misleidende organisatie zoals Budgetair is boeken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |