Niet altijd, ik kon pas ook al veel eerder mijn stoel uitkiezen.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 17:53 schreef Fogel het volgende:
[..]
30 uur vantevoren bij het inchecken kan je je stoel kiezen.
Klopt, hangt er een beetje vanaf. Ik weet eigenlijk niet of het ook met status te maken heeft. Bij BA kan ik dankzij m'n gold card altijd direct na boeken een stoel kiezen, tot de dag van de vlucht.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 17:55 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Niet altijd, ik kon pas ook al veel eerder mijn stoel uitkiezen.
quote:Zodra u heeft geboekt, kunt u inloggen op ‘Manage mijn Boeking’. Daar kunt u vanaf 90 dagen tot 48 uur voor vertrek van uw intercontinentale vlucht uw voorkeur voor een bepaalde stoel aangeven of wijzigen.
Wilt u extra comfort? U kunt een stoel in de Economy Comfort-zone, een stoel met extra beenruimte of een stoel in een rij van 2 reserveren.
Vanaf 30 uur voor vertrek
Ook tijdens het online inchecken of bij een selfservice incheckautomaat op de luchthaven kunt u uw stoel bekijken en veranderen, of een extra comfortabele zitplaats reserveren.
Let er wel op dat als je helemaal voorin in het economy gedeelte gaat zitten, je vaak bij het toilet rally point zit.quote:Op woensdag 30 maart 2011 11:37 schreef Blik het volgende:
7 april kan ik mijn stoelen vastleggen, heb al wel een bepaalde voorkeur. In ieder geval zo ver mogelijk naar voren. Of de tweetjes die achterin het vliegtuig zitten moeten vrij zijn en geen extra geld kosten...
Ik wil altijd aan het raam (dan laat iedereen mij tenminste met rust). Dus daar heb ik totaal geen last van. Voor de vleugel is altijd rustiger qua lawaai en je bent tenminste een beetje snel bij de douane. Er is niks erger dan 2 uur te moeten wachten bij de douane wegens drukte zoals me vorig jaar overkwam op Baliquote:Op woensdag 30 maart 2011 21:18 schreef DeviantCanto het volgende:
[..]
Let er wel op dat als je helemaal voorin in het economy gedeelte gaat zitten, je vaak bij het toilet rally point zit.
Economy comfort bijboeken, kost weinig meer maar je staat altijd vooraan (na 1st en business class) en daarnaast kan je stoel nog verder onderuit ook.quote:Op woensdag 30 maart 2011 21:26 schreef Blik het volgende:
Ik wil altijd aan het raam (dan laat iedereen mij tenminste met rust). Dus daar heb ik totaal geen last van. Voor de vleugel is altijd rustiger qua lawaai en je bent tenminste een beetje snel bij de douane. Er is niks erger dan 2 uur te moeten wachten bij de douane wegens drukte zoals me vorig jaar overkwam op Bali
Ik vind economy comfort niet goedkoop voor een intercontinentale vlucht. Volgens mij betaal je er 120 euro per stoel extra voor (voor een enkeltje!).quote:Op woensdag 30 maart 2011 21:40 schreef DeviantCanto het volgende:
[..]
Economy comfort bijboeken, kost weinig meer maar je staat altijd vooraan (na 1st en business class) en daarnaast kan je stoel nog verder onderuit ook.
Lekker boeiend.quote:Op woensdag 30 maart 2011 21:40 schreef DeviantCanto het volgende:
[..]
Economy comfort bijboeken, kost weinig meer maar je staat altijd vooraan (na 1st en business class)
Achterin..... ja, ja. En dan als laatste het vliegtuig uit en ..... oeps daar staan dan ineens zo'n 300 passagiers voor de immigration. Wanneer je voorin in economy zit laat je er in KL met een behoorlijke tussensprint er toch minstens 290 achter je. En dat kan wel eens een half uurtje wachten schelen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 11:37 schreef Blik het volgende:
7 april kan ik mijn stoelen vastleggen, heb al wel een bepaalde voorkeur. In ieder geval zo ver mogelijk naar voren. Of de tweetjes die achterin het vliegtuig zitten moeten vrij zijn en geen extra geld kosten...
Hij zei dat wegens een opmerking die ik maakte. Ik maakte de opmerking van vooraan zitten omdat je vaak met douane/visa te maken hebt op lange intercontinentale vluchten. Dan is het wel fijn om voorin te zitten omdat je weet dat je 40 rijen achter je in de rij hebt staan ipv voor je. Vorig jaar moest ik ruim 2 uur in de rij staan in een ruimte waar het 30 graden is. Dat is geen pretje kan ik je vertellen. Daar wil je zo snel mogelijk doorheen zijnquote:Op donderdag 31 maart 2011 22:03 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Lekker boeiend.
Dat ding gaat heus niet zonder jou weg hoor.
Daarom ook het liefst voorin, zie ook mijn post hierbovenquote:Op donderdag 31 maart 2011 22:14 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Achterin..... ja, ja. En dan als laatste het vliegtuig uit en ..... oeps daar staan dan ineens zo'n 300 passagiers voor de immigration. Wanneer je voorin in economy zit laat je er in KL met een behoorlijke tussensprint er toch minstens 290 achter je. En dat kan wel eens een half uurtje wachten schelen.
Wat let je om ze te bellen, geen Nederlands servicenummer?quote:Op donderdag 31 maart 2011 23:57 schreef Pinterman het volgende:
Even een waarschuwing:
Continental.com is een bizar slechte website. Ik raad niemand aan om een vlucht via deze website of uberhaubt bij deze maatschappij te boeken. Ik heb zojuist 2 uur van mijn tijd door de plee gespoeld met het boeken van een vlucht en het is nog steeds niet gelukt.
Foutmeldingen zijn totaal generiek, geen enkele uitleg over wat er dan scheelt, dus je hebt geen idee waar je mee bezig bent. Ik kwam niet door het betalingsscherm heen bij het boeken van een vlucht Amsterdam - New York - Chicago en na een half uur probeerde ik het opnieuw, waardoor mijn ticket ineens vrolijk 30 euro duurder werd. Niet dat het uitmaakte, want vervolgens werkt een boeking met MasterCard creditcard gewoon simpelweg niet, ook al is er niets mis met mijn kaart. Geen enkele optie om daar iets aan te doen verder. Wat een baggersite. Ik zoek wel een andere vliegmaatschappij.
Ah zo dan is het wel nuttig. Mijn excuses.quote:Op donderdag 31 maart 2011 22:19 schreef Blik het volgende:
[..]
Hij zei dat wegens een opmerking die ik maakte. Ik maakte de opmerking van vooraan zitten omdat je vaak met douane/visa te maken hebt op lange intercontinentale vluchten. Dan is het wel fijn om voorin te zitten omdat je weet dat je 40 rijen achter je in de rij hebt staan ipv voor je. Vorig jaar moest ik ruim 2 uur in de rij staan in een ruimte waar het 30 graden is. Dat is geen pretje kan ik je vertellen. Daar wil je zo snel mogelijk doorheen zijn
Ik was gisteren tussen 22:00 - en 00:00 bezig met die boeking.quote:Op vrijdag 1 april 2011 07:33 schreef Blik het volgende:
[..]
Wat let je om ze te bellen, geen Nederlands servicenummer?
Als je zoveel foutmeldingen en problemen had, dan lijkt de conclusie dat de website met technische problemen kampte. Aangezien zulke problemen tijdelijk zijn, zou je het opnieuw kunnen proberen.quote:Op vrijdag 1 april 2011 10:34 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Ik was gisteren tussen 22:00 - en 00:00 bezig met die boeking.
Kan ze uiteraard vandaag wel gaan bellen, maar op zich zijn er natuurlijk genoeg vliegmaatschappijen die deze route aanbieden. Continental heeft wat mij betreft de kans gemist.
KLM vliegt overigens rechtstreeks op Chicagoquote:Op donderdag 31 maart 2011 23:57 schreef Pinterman het volgende:
Even een waarschuwing:
Continental.com is een bizar slechte website. Wat een baggersite. Ik zoek wel een andere vliegmaatschappij.
Tja, het feit dat de prijs omhoog schoot kon ik op zich nog wel begrijpen. Ik vermoed dan ook dat mijn eerste fout in feite kwam doordat de prijs waar ik voor wilde kopen niet meer beschikbaar was. Echter, een fout als: "There was a problem with your booking. Please try again" kan ik echt helemaal niets mee. Wat is er fout dan? Waarom? Ligt de website eruit, heb ik iets verkeerd gedaan, is de prijsklasse vol, what's up? Zonder terugkoppeling frustreert dat alleen maar, grote maatschappij of niet.quote:Op vrijdag 1 april 2011 20:47 schreef ozzietukker het volgende:
Dat het ticket duurder wordt is trouwens wellicht van tijdelijke aard.
Het yieldmanagementsysteem van Continental houdt natuurlijk geen rekening met problemen op de website. Deze registreert alleen dat er in een bepaalde tijdsperiode (tussen 22:00 en 00:00 uur) relatief veel vraag is naar een bepaalde vlucht.
Het (automatische) yieldmanagementsysteem reageert hierop door de prijs van dit vliegticket omhoog te gooien omdat er kennelijk veel belangstelling voor is.
Vaak wordt dit (handmatig) weer reset als blijkt dat er geen daadwerkelijke boekingen zijn gemaakt.
Al kan ik geen waardeoordeel geven over de website van Continental, het lijkt mij toch dat een Amerikaanse maatschappij die het toch ook met verkoop via de website moet hebben toch wel goed ingericht moet zijn.
Hoe dan? Zie op de KLM site alleen vanaf Amsterdam/Bremen/nog een paar.quote:Op maandag 4 april 2011 19:47 schreef Thetallguy het volgende:
1) nee en 2) ja
of 3) een retour naar Amsterdam boeken en dáárvan de terugvlucht niet nemen
Rechts bovenin op de KLM site even change country & language (of NL equivalent daarvan) naar land van vertrek.quote:Op maandag 4 april 2011 19:49 schreef jakkop het volgende:
[..]
Hoe dan? Zie op de KLM site alleen vanaf Amsterdam/Bremen/nog een paar.
Ik vrees dat jij ook een Rabocard hebt? Want die hebben een eigen verificatiesysteem bedacht anders dan de standaard Master Securcode.quote:Op vrijdag 1 april 2011 22:26 schreef Pinterman het volgende:
[..]
En de tweede fout, later op de avond, komt schijnbaar door het MasterCard security verificatie-systeem (stuurt je naar de website van je bank voor een wachtwoord, en dan weer terug). Ik heb via Google gelezen dat meerdere mensen hier last van hebben gehad. Het advies van Continental luidt: "gebruik een andere creditcard". Ja, dag, alsof ik een knip vol creditcards heb...
Ja ik daar vlieg ik meestal mee op deze route. Maar met bagage en een vlucht op een enigszins normaal tijdstip ga je vaak al snel richting de 100, vandaar dat ik zat te kijken of KLM het waard zou zijn. Maar alsnog bedankt.quote:Op maandag 4 april 2011 20:15 schreef Thetallguy het volgende:
In dat geval; BMIbaby vliegt ook van/naar Birmingham, als ik even in mei rondkijk zie ik ze al voor 21 pond (excl. fees - BHX-AMS)
afgelopen feb nog voor 450 p.p naar NY geweest via Delta & KLM.quote:Op dinsdag 5 april 2011 08:31 schreef polariteit het volgende:
zo goeiedag zeg, zijn vliegtickets zo veel duurder geworden sinds 1,5 jaar geleden? Ik ging net ff zoeken vor tickets naar de VS in julli (LAX, SFO, NY; maakt niet uit) allen > 1000 euro pp en dat terwijl ik in december 2009 650 euro pp betaalde naar LAX...
Is er nog kans dat het stukkies goedkoper gaat worden, of ligt het gewoon aan het seizoen?
Ik heb ING, maar het klinkt verdacht bekend. Matig hoor van die banken. Lekker internationaal.quote:Op maandag 4 april 2011 19:54 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ik vrees dat jij ook een Rabocard hebt? Want die hebben een eigen verificatiesysteem bedacht anders dan de standaard Master Securcode.
Leuk bedacht, goed plan, het is alleen jammer dat dit in de Rabobank Internetbankierenomgeving moest worden geintergreerd...
Ik heb hierdoor nu wel meerdere credit cards, het is namelijk bijzonder vervelend in Azie en VS vluchten te boeken met een Rabocard, dit is bijna altijd onmogelijk.
Volgens seatgure.com is dat een 767.quote:Op woensdag 6 april 2011 12:03 schreef tesjebesje23 het volgende:
Ik heb een vraagje over mijn vlucht naar Newark, ik vlieg 15 april met KLM naar Newark, en heb nog niet de papieren van t reisbureau. Kan ik toch al ergens zien met wat voor type vliegtuig ik vlieg? Want dan kan ik opzoeken wat voor entertainment er aan boord is
Ik had t inmiddels zelf gevonden maar thnx voor t zoeken! Heb op internet gevonden dat de 767 "In-flight entertainment consists of overhead screens in First Class and Economy Class" heeft.quote:
Dat eerste helaas.quote:Op woensdag 6 april 2011 12:13 schreef tesjebesje23 het volgende:
[..]
Ik had t inmiddels zelf gevonden maar thnx voor t zoeken! Heb op internet gevonden dat de 767 "In-flight entertainment consists of overhead screens in First Class and Economy Class" heeft.
Is dat zo"n schermpje dat om de paar stoelen hangt en dat je maar net op de goede plek moet zitten zodat je nog een beetje wat ziet zonder zere nek of spiegelend beeld? Of een eigen schermpje in de stoel voor je?!
Ik vlieg niet zoveel dus heb er geen idee..
Yup. Maar het is een vlucht van 8 uur ofzo, daar lees je vrij snel doorheen, vind ik.quote:Op woensdag 6 april 2011 12:21 schreef tesjebesje23 het volgende:
daar was ik al bang voor haha.. dat wordt een stapel boeken inslaan op schiphol!
Ligt er ook wel aan waar je gaat overstappen, in Amerika zul je namelijk eerst je bagage moeten halen en door de douane heenmoeten en heb je dus meer tijd nodig.quote:Op donderdag 7 april 2011 10:22 schreef polariteit het volgende:
Ik zit vluchten naar de VS uit te zoeken voor de zomer, maar ik vroeg mij af: hoeveel overstaptijd is raadzaam om minimaal over te houden tussen 2 vluchten? ik had 2,5 jaar geleden drie kwartier de tijd op brussel, en dat was duidelijk te kort voor de mensen daar om de bagage over te laden. Was gelukkig wel op de terugweg, dus niet zo heel schokkend. Maar ik wil nu liever niet op de heenweg op bestemming al zonder bagage komen zitten...
Wat is het beste om aan te houden? 1,5 uur? 2 uur?
Als je de route in één keer boekt, dan zou ik me geen zorgen maken over de overstaptijd. Je bagage wordt dan sowieso getransferred naar het volgende vliegtuig. Jij hoeft je dus alleen maar te zorgen dat je op het volgende vliegtuig komt. Mocht je een aansluitende vlucht missen, kan je altijd op de volgende mee. Bovendien houden de boekingssystemen wel rekening met wat overstaptijd. 1,5 uur is wel het minimum vind ik zelf altijd. Hoef je niet zo te haasten.quote:Op donderdag 7 april 2011 10:22 schreef polariteit het volgende:
Ik zit vluchten naar de VS uit te zoeken voor de zomer, maar ik vroeg mij af: hoeveel overstaptijd is raadzaam om minimaal over te houden tussen 2 vluchten? ik had 2,5 jaar geleden drie kwartier de tijd op brussel, en dat was duidelijk te kort voor de mensen daar om de bagage over te laden. Was gelukkig wel op de terugweg, dus niet zo heel schokkend. Maar ik wil nu liever niet op de heenweg op bestemming al zonder bagage komen zitten...
Wat is het beste om aan te houden? 1,5 uur? 2 uur?
Onzin, hangt er maar net vanaf hoe je reis er uit ziet. Je moet wel als passagier door alle controles heen (ook als je het land direct weer verlaat), dus je hebt daar wel wat tijd nodig (minimaal 1,5 uur als je niet wil haasten).quote:Op donderdag 7 april 2011 10:26 schreef Blik het volgende:
[..]
Ligt er ook wel aan waar je gaat overstappen, in Amerika zul je namelijk eerst je bagage moeten halen en door de douane heenmoeten en heb je dus meer tijd nodig.
Wat is dan onzin?quote:Op donderdag 7 april 2011 10:49 schreef Piles het volgende:
[..]
Onzin, hangt er maar net vanaf hoe je reis er uit ziet. Je moet wel als passagier door alle controles heen (ook als je het land direct weer verlaat), dus je hebt daar wel wat tijd nodig (minimaal 1,5 uur als je niet wil haasten).
quote:De vliegtickets waren in maart 4,5 procent duurder dan een jaar geleden. ''Dat heeft vooral te maken met de hoge brandstofprijzen die worden doorberekend'', zei hoofdeconoom Michiel Vergeer van het CBS. De voedselprijzen waren vorige maand 1,8 procent hoger dan een jaar geleden.
3 collega's zeggen het tegenovergestelde, met wachtrijen bij douanes van 2 tot 3 uur en daardoor gemiste vliegtuigenquote:Zo'n ramp is het niet om te moeten overstappen in Amerika.
Dan hebben ze wel erg veel pech gehad. Ik heb ook meerdere keren moeten overstappen in Amerika, maar het duurde nooit langer als anderhalf uur voordat ik weer bij de vertrekgate was.quote:Op donderdag 7 april 2011 11:35 schreef polariteit het volgende:
[..]
3 collega's zeggen het tegenovergestelde, met wachtrijen bij douanes van 2 tot 3 uur
Zolang je met dezelfde maatschappij doorvliegt hoef je niks te doen kwa bagage.quote:Op donderdag 7 april 2011 11:43 schreef Piles het volgende:
@Blik: het is onzin dat je je ruimbagage altijd eerst op moet halen voor je overstapt. Dat hangt van de maatschappij en reis af Als je van buitenlandse vlucht naar binnenlandse gaat kan ik me voorstellen dat je je bagage moet ophalen, maar daar heb ik geen ervaring mee in de VS (binnenlands vliegen).
In Houston had ik 2 jaar geleden ook een paar uur gestaan, als ik niet was voorgedrongen (je moet wat als je maar een uurtje hebt ( ). Nu hebben ze een speciale transfer-rij, en doe je het veel sneller
Ik ben een keer in Toronto overgestapt naar de VS en toen ging het als volgt. Je krijgt je bagage terug, maar de Canadese douane hoeft die niet te zien. Je blijft binnen de terminal en loopt via een route 'US connections'. Je komt daar de Amerikaanse douane en immigration tegen, die je bagage incheckt en je visum (waiver) kontroleert.quote:Op donderdag 7 april 2011 11:35 schreef polariteit het volgende:
Overstap in Canada is trouwens vanaf Brussel. Iemand die nog antwoord kan geven over de gang van zaken in Canada? Het zelfde als in Amerika, of gaat het gewoon automatisch?
Ik heb zelf een paar jaar in de VS gewoond en ben op zeer veel verschillende tijden en luchthavens gearriveerd. 2 tot 3 uur heb ik nog nooit meegemaakt. Het maximum was ooit 1 uur in Newark. Het wachten is zeer irritant, vooral na een vermoeiende reis. Ik denk dat ze de wachttijd verkeerd hebben ingeschat of ze zijn net na 3 toestellen uit Afrika oid gearriveerd.quote:3 collega's zeggen het tegenovergestelde, met wachtrijen bij douanes van 2 tot 3 uur en daardoor gemiste vliegtuigen
Als je een ticket met een overstap boekt, dan biedt de website je een overstap tijd aan die realistisch is in vrijwel alle gevallen voor die luchthaven. De maatschappijen hebben er niets aan om te pronken met een snelle overstaptijd om vervolgens tientallen reizigers te zien stranden, aangezien ze die dan allemaal moeten opvangen en overboeken.quote:ik boek de tickets truowens sowieso in 1x, dus niet eerst met ryan air oid
Dit klopt niet. De vraag gaat over een internationale arrival gevolgd door een binnenlandse transfer binnen de VS. Je moet dan altijd je bagage ophalen, ongeacht de maatschappij. De douane van de VS wil jou met je bagage het land binnen zien komen. Dan kunnen ze het eventueel in jouw bijzijn kontroleren.quote:Op donderdag 7 april 2011 11:47 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Zolang je met dezelfde maatschappij doorvliegt hoef je niks te doen kwa bagage.
Neehoor, United labeld je bagage gewoon door als je vanuit AMS naar Chigago en dan doorvliegt met United naar San Francisco.quote:Op donderdag 7 april 2011 12:45 schreef jaco het volgende:
[..]
Dit klopt niet. De vraag gaat over een internationale arrival gevolgd door een binnenlandse transfer binnen de VS. Je moet dan altijd je bagage ophalen, ongeacht de maatschappij. De douane van de VS wil jou met je bagage het land binnen zien komen. Dan kunnen ze het eventueel in jouw bijzijn kontroleren.
de bagage wordt wel doorgelabeld, maar je moet 'm toch oppikken op je first arrival airport in de USA en daarna afgeven voor de vervolgvlucht. Dit afgeven gaat zonder problemen en amper wachttijd want (inderdaad) je label hangt er al aan.quote:Op donderdag 7 april 2011 12:51 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Neehoor, United labeld je bagage gewoon door als je vanuit AMS naar Chigago en dan doorvliegt met United naar San Francisco.
quote:Op donderdag 7 april 2011 13:49 schreef Essebes het volgende:
[..]
de bagage wordt wel doorgelabeld, maar je moet 'm toch oppikken op je first arrival airport in de USA en daarna afgeven voor de vervolgvlucht. Dit afgeven gaat zonder problemen en amper wachttijd want (inderdaad) je label hangt er al aan.
Al bestaat de kans dat de koffer wel open moet, aangezien het drop off punt van de bagage na de douane in de VS is.quote:Op donderdag 7 april 2011 13:49 schreef Essebes het volgende:
[..]
de bagage wordt wel doorgelabeld, maar je moet 'm toch oppikken op je first arrival airport in de USA en daarna afgeven voor de vervolgvlucht. Dit afgeven gaat zonder problemen en amper wachttijd want (inderdaad) je label hangt er al aan.
Volgens Nederlanders schijnt Düsseldorf relaxter te zijn, maar ik denk dat het niet veel uitmaakt. En je moet rekening houden met je reiskosten naar de luchthaven, ik denk dat je gewoon het meeste rekening moet houden met de reis naar de luchthaven. Volgens mij maakt dat veel meer uit.quote:Op vrijdag 8 april 2011 19:02 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
Ik wil naar Jamaica vliegen, via Brussel of Dusseldorf (vanwege het prijsverschil, en omdat het dan rechtstreekse vluchten zijn).
Weet iemand of het veel verschil maakt of ik via Brussel of Dusseldorf ga?
Dusseldorf en Brussel zijn maar iets verder dan Schiphol, het maakt niet zo gek veel uit.quote:Op vrijdag 8 april 2011 19:09 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Volgens Nederlanders schijnt Düsseldorf relaxter te zijn, maar ik denk dat het niet veel uitmaakt. En je moet rekening houden met je reiskosten naar de luchthaven, ik denk dat je gewoon het meeste rekening moet houden met de reis naar de luchthaven. Volgens mij maakt dat veel meer uit.
Hun 74's hebben geen stroomvoorziening, een 3-4-3 configuratie en geen avod. Verder niet specifiek Delta,maar de 76 en A330 zijn redelijk om het even, maar de Boeings zijn natuurlijk wel wat luidruchtiger (recentelijk nog met de 767 gevlogen en ook daar kan ik dat beamen).quote:Op dinsdag 5 april 2011 10:54 schreef Fogel het volgende:
Iemand ervaring met de verschillen tussen de boeing 747-400, 767 of de airbus 330-300 van Delta? Ik kan kiezen uit alle 3 opties. De 330-300 heb ik nu 4x gevlogen en dat was OK, iedere stoel met eigen entertainment, maar zonder power port (zoals wel bij seatguru stond aangegeven). Hoe zijn de boeings tov de airbus bij Delta? Economy helaas (tenzij ik een upgrade krijg).
heb je geboekt met je creditcard of anders? Met je creditcard betaal je natuurlijk pas op het einde van de maand.quote:Op maandag 18 april 2011 16:07 schreef Corkscrew het volgende:
Vorige week donderdag heb ik vier vliegtickets naar Barcelona geboekt bij Vueling. De bevestigingsmail kwam direct binnen, waarin o.a. de boeking als 'bevestigd' staat aangemerkt, er een bevestigingsnummer is opgegeven en onze namen e.d. ook juist vermeld staan. Ook de link naar het online inchecken (hoewel dat nog niet kan) lijkt te werken.
De vlucht lijkt dus zonder problemen te zijn geboekt, maar er is nog altijd geen geld van mijn rekening afgeschreven. Ik twijfel of ik blij moet zijn met een gratis vlucht of dat ik me zorgen moet maken of de boeking wel goed is doorgekomen. Wat raden jullie aan?
Paypal.quote:Op maandag 18 april 2011 16:13 schreef Blik het volgende:
[..]
heb je geboekt met je creditcard of anders? Met je creditcard betaal je natuurlijk pas op het einde van de maand.
Ik neem aan dat je de velden zelf juist hebt ingevuld? Dan is het geen probleem. Ik had zelf een keer letterlijk JANSSEN / PIETMR bij traveler staan (Continental Airlines). Dat vond ik toen zelf ook een beetje raar, maar bleek geen probleem.quote:Op maandag 18 april 2011 19:20 schreef RacerDKB het volgende:
Heb tickets naar Berlijn besteld via tix.nl, en ze hebben als naam van ''Geslacht: man'' en ''Voornaam Achternaam'' het volgende gemaakt: ''VoornaamMr Achternaam''.
Dus als je meneer Piet Janssen hebt staat er nu letterlijk ''Pietmr Janssen''.
Gaat dit nog problemen opleveren?
Ja uiteraard, gewoon alles kloppend, en dus als geslacht moest je ''Man'' kiezen.quote:Op maandag 18 april 2011 19:30 schreef jaco het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je de velden zelf juist hebt ingevuld? Dan is het geen probleem. Ik had zelf een keer letterlijk JANSSEN / PIETMR bij traveler staan (Continental Airlines). Dat vond ik toen zelf ook een beetje raar, maar bleek geen probleem.
Orbitz vaak gedaan, is echt prima! Betalen met CC is zo gedaan en niet anders dan bij een NL bedrijf.quote:Op dinsdag 19 april 2011 21:06 schreef jenb2002 het volgende:
tijdens mijn zoektocht naar mooi geprijsde tickets, zie ik voordeligere tarieven via Orbits en expedia.com, dit zijn sites waarbij je in $ betaald, dus buitenlandse boekingsites.
Heeft iemand ervaring met boeken via deze sites? soms scheelt het enkele honderde euries.
Zelfs voor de zelfde tickets als via de NED versies.
Lijkt me juist dat je je ruimbagage pas af kan geven 150 min. voor vertrek. Komt namelijk niet overeen met het "2 uur vantevoren inchecken beleid"quote:Op donderdag 21 april 2011 12:05 schreef Rookert het volgende:
Ik moet om 14.20u vliegen naar Lyon en zit nu in trein naar schiphol, waar ik om 12.25 ong aankom. Maar zie nu tot schrik dat ik ruimbagage max 150min voor vertrek kan afgeven Vlieg met Klm, wat moet ik doen?
Zou een trein eerder nemen maar last minute dingen pakken enzo, ben zo'n mongool
Dit inderdaadquote:Op donderdag 21 april 2011 12:17 schreef Blik het volgende:
[..]
Lijkt me juist dat je je ruimbagage pas af kan geven 150 min. voor vertrek. Komt namelijk niet overeen met het "2 uur vantevoren inchecken beleid"
30 minuten voor vertrek klopt. Je kunt na 30 minuten voor vertrek ook niet meer inchecken namelijk.quote:Op donderdag 21 april 2011 12:23 schreef Rookert het volgende:
Ik zie net ook staat op klm site dat bagage afgifte 30min voor vertrek sluit voor Europese vlucht! kan iemand dit bevestigen. Is denk ik idd vanaf 150min, maar er staat 'ruimbagage uiterlijk 150min voor vertrek inchecken' op mn boardingpass, vind ik best wel misleidend...
Moskou ligt op hetzelfde continent als Amsterdam en is dus niet intercontinentaal.quote:Op donderdag 21 april 2011 18:48 schreef Alec690 het volgende:
Domme vraag wellicht, maar ben even in de war van de verschillende informatie van KLM.
Ik vlieg morgen om 20:45 vanaf Schiphol naar Moskou. Ik heb reeds online ingecheckt, boarding pass geprint. Nu staat er op mijn boarding pas: 'Bagage-afgifte tenminste 180 minuten voor vertrek. Voor intercontinentale vluchten dient u uw bagage uiterlijk 180 minuten voor vertrek in te checken'.
Op de website van KLM staat tot 60 minuten voor intercontinentale vluchten.
Moet ik nu serieus mijn bagage eerder dan 3 uur van te voren afgeven?
Hey, bedankt voor je antwoord.quote:Op donderdag 21 april 2011 19:59 schreef jaco het volgende:
[..]
Moskou ligt op hetzelfde continent als Amsterdam en is dus niet intercontinentaal.
KLM vermeldt dit niet in termen van intercontinentaal ...
http://www.klm.com/travel(...)_drop_off_points.htm
30 minuten voor de departure tijd sluit de bagage-afgifte.
Ja, eerlijk gezegd vind ik 30 minuten ook wel erg krap. Ik zou persoonlijk plannen om 2 uur van tevoren op Schiphol NS te arriveren. Dan heb je voldoende marge.quote:Op donderdag 21 april 2011 20:13 schreef Alec690 het volgende:
[..]
Hey, bedankt voor je antwoord.
Leek mij ook, alleen raar dat dit het enige is wat op het e-ticket vermeld staat.
En aangezien Rusland non-shengen is dacht ik dat het best kon kloppen.
Hangt af vanwaar je komt natuurlijk. Ik ben er echt nooit meer dan 60 minuten van tevoren, en heb dan nog speling van 30 minuten vanuit A'dam. Meer dan genoeg ruimte.quote:Op donderdag 21 april 2011 20:21 schreef jaco het volgende:
[..]
Ja, eerlijk gezegd vind ik 30 minuten ook wel erg krap. Ik zou persoonlijk plannen om 2 uur van tevoren op Schiphol NS te arriveren. Dan heb je voldoende marge.
Voor een vlucht binnen Europa durf ik gerust te plannen dat ik 30-45 minuten voor vertrek aanwezig ben, zeker als ik geen bagage hoef in te checken.quote:Op donderdag 21 april 2011 20:42 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Hangt af vanwaar je komt natuurlijk. Ik ben er echt nooit meer dan 60 minuten van tevoren, en heb dan nog speling van 30 minuten vanuit A'dam. Meer dan genoeg ruimte.
Ik maak eigenlijk weinig onderscheid tussen de bestemming en heb zelden iets in te checken. Heb van m'n werk zo'n Privium, dus nooit last van rijen gelukkig. Kan ook 30-45 minuten van tevoren aanwezig zijn, maar ik koop toch nog altijd even een krantje enzo.quote:Op donderdag 21 april 2011 20:48 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Voor een vlucht binnen Europa durf ik gerust te plannen dat ik 30-45 minuten voor vertrek aanwezig ben, zeker als ik geen bagage hoef in te checken.
Bij langere vluchten buiten Europa, of vluchten met een connectie in Europa naar een verdere bestemming, of vakantievluchten in eht algemeen ben ik toch liever 2 uur voor vertrek aanwezig, zeker bij vertrek van de B en C gates kan het rond 18:00 uur belachelijk druk zijn en lange rijen bij de veiligheidscontrole veroorzaken, tel daarbij op eventuele rijen bij de check in en je zou je zomaar zorgen kunnen gaan maken.
Absoluut, het is voor iedereen anders natuurlijk. Ik heb een vriendin (die ook veel reist) en ook altijd van de 30-45 minuten is. Maar die mist dus 2x per jaar nog een vlucht, dat vind ik net irritant. Met 60 minuten gaat het schijnbaar bij mij altijd ok (zo'n 4x per week).quote:Op donderdag 21 april 2011 21:06 schreef jaco het volgende:
Het hangt er ook een beetje mee samen of je ervaring hebt met reizen en hoe goed je bent in planning. Een bepaald percentage reizigers kan slecht plannen. Ik denk dat die 3 uur vooral bedoeld is als richtlijn voor deze categorie. Die komen dan een uur te laat op Schiphol aan en kunnen dan gewoon mee.
Als je reiservaring hebt, je kunt goed plannen en je woont ook nog redelijk dichtbij de luchthaven dan is 3 uur veel te ruim.
Ik denk dat de richtlijn van 2 uur cq 3 uur er meer is voor de airline. Immers, als iedereen 30 minuten van te voren komt aankakken is er geen tijd meer voor de afhandeling van bagage, ID bewijs check etc.quote:Op donderdag 21 april 2011 21:06 schreef jaco het volgende:
Het hangt er ook een beetje mee samen of je ervaring hebt met reizen en hoe goed je bent in planning. Een bepaald percentage reizigers kan slecht plannen. Ik denk dat die 3 uur vooral bedoeld is als richtlijn voor deze categorie. Die komen dan een uur te laat op Schiphol aan en kunnen dan gewoon mee.
Als je reiservaring hebt, je kunt goed plannen en je woont ook nog redelijk dichtbij de luchthaven dan is 3 uur veel te ruim.
Plus als de airline zegt: 1 uur en het is een keer druk (om wat voor reden dan ook), dan regent het klachten bij de airline. 3 uur is in 99% van de gevallen voldoende, dus men kan niet zeggen dat ze verkeerd voorgelicht zijn door de maatschappij...quote:Op vrijdag 22 april 2011 15:08 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ik denk dat de richtlijn van 2 uur cq 3 uur er meer is voor de airline. Immers, als iedereen 30 minuten van te voren komt aankakken is er geen tijd meer voor de afhandeling van bagage, ID bewijs check etc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |