abonnement Unibet Coolblue
pi_95158411
Ik zit vluchten naar de VS uit te zoeken voor de zomer, maar ik vroeg mij af: hoeveel overstaptijd is raadzaam om minimaal over te houden tussen 2 vluchten? ik had 2,5 jaar geleden drie kwartier de tijd op brussel, en dat was duidelijk te kort voor de mensen daar om de bagage over te laden. Was gelukkig wel op de terugweg, dus niet zo heel schokkend. Maar ik wil nu liever niet op de heenweg op bestemming al zonder bagage komen zitten...

Wat is het beste om aan te houden? 1,5 uur? 2 uur?
Voor wat foto's, kijk hier
  donderdag 7 april 2011 @ 10:26:54 #252
62913 Blik
The one and Only!
pi_95158562
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 10:22 schreef polariteit het volgende:
Ik zit vluchten naar de VS uit te zoeken voor de zomer, maar ik vroeg mij af: hoeveel overstaptijd is raadzaam om minimaal over te houden tussen 2 vluchten? ik had 2,5 jaar geleden drie kwartier de tijd op brussel, en dat was duidelijk te kort voor de mensen daar om de bagage over te laden. Was gelukkig wel op de terugweg, dus niet zo heel schokkend. Maar ik wil nu liever niet op de heenweg op bestemming al zonder bagage komen zitten...

Wat is het beste om aan te houden? 1,5 uur? 2 uur?
Ligt er ook wel aan waar je gaat overstappen, in Amerika zul je namelijk eerst je bagage moeten halen en door de douane heenmoeten en heb je dus meer tijd nodig.
pi_95158565
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 10:22 schreef polariteit het volgende:
Ik zit vluchten naar de VS uit te zoeken voor de zomer, maar ik vroeg mij af: hoeveel overstaptijd is raadzaam om minimaal over te houden tussen 2 vluchten? ik had 2,5 jaar geleden drie kwartier de tijd op brussel, en dat was duidelijk te kort voor de mensen daar om de bagage over te laden. Was gelukkig wel op de terugweg, dus niet zo heel schokkend. Maar ik wil nu liever niet op de heenweg op bestemming al zonder bagage komen zitten...

Wat is het beste om aan te houden? 1,5 uur? 2 uur?
Als je de route in één keer boekt, dan zou ik me geen zorgen maken over de overstaptijd. Je bagage wordt dan sowieso getransferred naar het volgende vliegtuig. Jij hoeft je dus alleen maar te zorgen dat je op het volgende vliegtuig komt. Mocht je een aansluitende vlucht missen, kan je altijd op de volgende mee. Bovendien houden de boekingssystemen wel rekening met wat overstaptijd. 1,5 uur is wel het minimum vind ik zelf altijd. Hoef je niet zo te haasten.
pi_95159318
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 10:26 schreef Blik het volgende:

[..]

Ligt er ook wel aan waar je gaat overstappen, in Amerika zul je namelijk eerst je bagage moeten halen en door de douane heenmoeten en heb je dus meer tijd nodig.
Onzin, hangt er maar net vanaf hoe je reis er uit ziet. Je moet wel als passagier door alle controles heen (ook als je het land direct weer verlaat), dus je hebt daar wel wat tijd nodig (minimaal 1,5 uur als je niet wil haasten).
pi_95159809
Dat je in Amerika zelf weer door de bagage/douane/checkin moet is mij bekend, daarom doe ik het zeker niet daar. Het gaat vooral om Londen wat ik voorbij zie komen.

Ik maak me er oeverigens geen zorgen om dat ik niet op de bestemming aankom, maar ik heb gewoon geen zin om langer te moeten wachten dan nodig EN ik heb er absoluut geen zin in dat mijn bagage een vlucht later vertrekt ;)

Hoe zit het trouwens met overstappen in canada? moet je daar ook de bagage ophalen en weer door de checkin en douane?
Voor wat foto's, kijk hier
  donderdag 7 april 2011 @ 11:20:07 #256
62913 Blik
The one and Only!
pi_95160324
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 10:49 schreef Piles het volgende:

[..]

Onzin, hangt er maar net vanaf hoe je reis er uit ziet. Je moet wel als passagier door alle controles heen (ook als je het land direct weer verlaat), dus je hebt daar wel wat tijd nodig (minimaal 1,5 uur als je niet wil haasten).
Wat is dan onzin?

En met 1,5 uur red je het lang niet altijd op sommige Amerikaanse vliegvelden. Vooral de douane wil soms wel eens heel erg druk zijn. Paar jaar geleden heb ik bijna een uur bij de douane in de rijd gestaan op Miami International Airport. Als je dan vervolgens nog je bagage moet halen en droppen en door de beveiliging heenmoet ben je niet echt relaxed aan het reizen.

Polariteit: Over het algemeen moet je het altijd wel kunnen redden als je je vliegreis als 1 trip boekt (Dus niet met Easyjet/Ryanair eerst naar Londen vliegen). Maatschappijen houden daar rekening mee. Ik zou voor Londen ook al wel snel 1,5 uur aanhouden, aangezien de kans groot is dat je van terminal moet wisselen. Dan moet je de bus pakken en wederom door controles e.d. heen.

En waar gaat de reis heen vraag ik me af. Gezien al je vragen over overstappen in Londen, Canada etc. Zo'n ramp is het niet om te moeten overstappen in Amerika.
pi_95160499
De forum users die eerder klaagden over hogere ticketprijzen, blijken gelijk te hebben ...

quote:
De vliegtickets waren in maart 4,5 procent duurder dan een jaar geleden. ''Dat heeft vooral te maken met de hoge brandstofprijzen die worden doorberekend'', zei hoofdeconoom Michiel Vergeer van het CBS. De voedselprijzen waren vorige maand 1,8 procent hoger dan een jaar geleden.
pi_95160878
@Blik: Tnx. De reis gaat naar de westkust van de vs, en zit nu te zoeken naar tickets naar LA. Maar aangezien ik een gierige boerenhollander ben vertik ik het om 1200 euro te betalen aan onze Koningklijke vrienden met blauwe vliegtuigen. Dan liever een buitenlandse maatschappij met overstap voor paar honderd euro minder.

Overstap in Canada is trouwens vanaf Brussel. Iemand die nog antwoord kan geven over de gang van zaken in Canada? Het zelfde als in Amerika, of gaat het gewoon automatisch?

quote:
Zo'n ramp is het niet om te moeten overstappen in Amerika.
3 collega's zeggen het tegenovergestelde, met wachtrijen bij douanes van 2 tot 3 uur en daardoor gemiste vliegtuigen :o

ik boek de tickets truowens sowieso in 1x, dus niet eerst met ryan air oid :P
Voor wat foto's, kijk hier
  donderdag 7 april 2011 @ 11:39:03 #259
62913 Blik
The one and Only!
pi_95161022
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 11:35 schreef polariteit het volgende:

[..]

3 collega's zeggen het tegenovergestelde, met wachtrijen bij douanes van 2 tot 3 uur :o
Dan hebben ze wel erg veel pech gehad. Ik heb ook meerdere keren moeten overstappen in Amerika, maar het duurde nooit langer als anderhalf uur voordat ik weer bij de vertrekgate was.

Wellicht een idee om met Delta te vliegen, dan vlieg je via Atlanta en daar is alles best aardig geregeld (en je hoeft daar je bagage niet op te halen)
pi_95161190
@Blik: het is onzin dat je je ruimbagage altijd eerst op moet halen voor je overstapt. Dat hangt van de maatschappij en reis af ;) Als je van buitenlandse vlucht naar binnenlandse gaat kan ik me voorstellen dat je je bagage moet ophalen, maar daar heb ik geen ervaring mee in de VS (binnenlands vliegen).

In Houston had ik 2 jaar geleden ook een paar uur gestaan, als ik niet was voorgedrongen (je moet wat als je maar een uurtje hebt ( :@ ). Nu hebben ze een speciale transfer-rij, en doe je het veel sneller ^O^
pi_95161304
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 11:43 schreef Piles het volgende:
@Blik: het is onzin dat je je ruimbagage altijd eerst op moet halen voor je overstapt. Dat hangt van de maatschappij en reis af ;) Als je van buitenlandse vlucht naar binnenlandse gaat kan ik me voorstellen dat je je bagage moet ophalen, maar daar heb ik geen ervaring mee in de VS (binnenlands vliegen).

In Houston had ik 2 jaar geleden ook een paar uur gestaan, als ik niet was voorgedrongen (je moet wat als je maar een uurtje hebt ( :@ ). Nu hebben ze een speciale transfer-rij, en doe je het veel sneller ^O^
Zolang je met dezelfde maatschappij doorvliegt hoef je niks te doen kwa bagage.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_95163153
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 11:35 schreef polariteit het volgende:
Overstap in Canada is trouwens vanaf Brussel. Iemand die nog antwoord kan geven over de gang van zaken in Canada? Het zelfde als in Amerika, of gaat het gewoon automatisch?
Ik ben een keer in Toronto overgestapt naar de VS en toen ging het als volgt. Je krijgt je bagage terug, maar de Canadese douane hoeft die niet te zien. Je blijft binnen de terminal en loopt via een route 'US connections'. Je komt daar de Amerikaanse douane en immigration tegen, die je bagage incheckt en je visum (waiver) kontroleert.

Hier heb je de uitleg van Air Canada: http://www.aircanada.com/en/travelinfo/airport/yyz_ca_us.html Bij elke maatschappij zal het net even anders zijn, maar het principe is dus dat de Amerikaanse douane en immigratie al in Canada hun werk doen. De vlucht van Canada naar de VS arriveert daarom in de VS op een binnenlandse terminal waar je ongehinderd naar buiten loopt, alsof het een binnenlandse vlucht is.

quote:
3 collega's zeggen het tegenovergestelde, met wachtrijen bij douanes van 2 tot 3 uur en daardoor gemiste vliegtuigen :o
Ik heb zelf een paar jaar in de VS gewoond en ben op zeer veel verschillende tijden en luchthavens gearriveerd. 2 tot 3 uur heb ik nog nooit meegemaakt. Het maximum was ooit 1 uur in Newark. Het wachten is zeer irritant, vooral na een vermoeiende reis. Ik denk dat ze de wachttijd verkeerd hebben ingeschat of ze zijn net na 3 toestellen uit Afrika oid gearriveerd.

Ik raad je aan om dit schrikbeeld van je collega's te negeren en wel een overstap in de VS te overwegen als dit goedkoper is. Een aantal luchthavens zoals bijv. Minneapolis-St Paul zijn super-efficient.

quote:
ik boek de tickets truowens sowieso in 1x, dus niet eerst met ryan air oid :P
Als je een ticket met een overstap boekt, dan biedt de website je een overstap tijd aan die realistisch is in vrijwel alle gevallen voor die luchthaven. De maatschappijen hebben er niets aan om te pronken met een snelle overstaptijd om vervolgens tientallen reizigers te zien stranden, aangezien ze die dan allemaal moeten opvangen en overboeken.

Als je zelf twijfelt over de overstaptijd en je wilt relaxed reizen, dan kun je meestal ook een andere optie kiezen met een ruimere overstap.
pi_95163385
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 11:47 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Zolang je met dezelfde maatschappij doorvliegt hoef je niks te doen kwa bagage.
Dit klopt niet. De vraag gaat over een internationale arrival gevolgd door een binnenlandse transfer binnen de VS. Je moet dan altijd je bagage ophalen, ongeacht de maatschappij. De douane van de VS wil jou met je bagage het land binnen zien komen. Dan kunnen ze het eventueel in jouw bijzijn kontroleren.
pi_95163646
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 12:45 schreef jaco het volgende:

[..]

Dit klopt niet. De vraag gaat over een internationale arrival gevolgd door een binnenlandse transfer binnen de VS. Je moet dan altijd je bagage ophalen, ongeacht de maatschappij. De douane van de VS wil jou met je bagage het land binnen zien komen. Dan kunnen ze het eventueel in jouw bijzijn kontroleren.
Neehoor, United labeld je bagage gewoon door als je vanuit AMS naar Chigago en dan doorvliegt met United naar San Francisco.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_95165981
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 12:51 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Neehoor, United labeld je bagage gewoon door als je vanuit AMS naar Chigago en dan doorvliegt met United naar San Francisco.
de bagage wordt wel doorgelabeld, maar je moet 'm toch oppikken op je first arrival airport in de USA en daarna afgeven voor de vervolgvlucht. Dit afgeven gaat zonder problemen en amper wachttijd want (inderdaad) je label hangt er al aan.
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_95170755
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 13:49 schreef Essebes het volgende:

[..]

de bagage wordt wel doorgelabeld, maar je moet 'm toch oppikken op je first arrival airport in de USA en daarna afgeven voor de vervolgvlucht. Dit afgeven gaat zonder problemen en amper wachttijd want (inderdaad) je label hangt er al aan.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  donderdag 7 april 2011 @ 19:34:10 #267
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_95181057
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 13:49 schreef Essebes het volgende:

[..]

de bagage wordt wel doorgelabeld, maar je moet 'm toch oppikken op je first arrival airport in de USA en daarna afgeven voor de vervolgvlucht. Dit afgeven gaat zonder problemen en amper wachttijd want (inderdaad) je label hangt er al aan.
Al bestaat de kans dat de koffer wel open moet, aangezien het drop off punt van de bagage na de douane in de VS is.
Overigens kan bij de paspoortcontrole door de beambte een aantekening worden gemaakt dat de koffer moet worden gecontroleerd.
Helaas gezien mijn eerdere bestemmingen moet dat in de VS altijd, tot vermaak van de douane, die mij eigenlijk wil laten doorlopen, dan de aantekening ziet, vervolgens plichtsgetrouw de koffer even snel open en dicht doet en mij de weg laat vervolgen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_95199874
Op vakantie in Iran geweest?
pi_95228762
Ik wil naar Jamaica vliegen, via Brussel of Dusseldorf (vanwege het prijsverschil, en omdat het dan rechtstreekse vluchten zijn).

Weet iemand of het veel verschil maakt of ik via Brussel of Dusseldorf ga?
pi_95229130
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 19:02 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
Ik wil naar Jamaica vliegen, via Brussel of Dusseldorf (vanwege het prijsverschil, en omdat het dan rechtstreekse vluchten zijn).

Weet iemand of het veel verschil maakt of ik via Brussel of Dusseldorf ga?
Volgens Nederlanders schijnt Düsseldorf relaxter te zijn, maar ik denk dat het niet veel uitmaakt. En je moet rekening houden met je reiskosten naar de luchthaven, ik denk dat je gewoon het meeste rekening moet houden met de reis naar de luchthaven. Volgens mij maakt dat veel meer uit.
pi_95238185
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 19:09 schreef Maarten-Pieter het volgende:

[..]

Volgens Nederlanders schijnt Düsseldorf relaxter te zijn, maar ik denk dat het niet veel uitmaakt. En je moet rekening houden met je reiskosten naar de luchthaven, ik denk dat je gewoon het meeste rekening moet houden met de reis naar de luchthaven. Volgens mij maakt dat veel meer uit.
Dusseldorf en Brussel zijn maar iets verder dan Schiphol, het maakt niet zo gek veel uit.
Maar bedankt daarvoor, dan kijk ik gewoon naar beiden :)
pi_95290452
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 10:54 schreef Fogel het volgende:
Iemand ervaring met de verschillen tussen de boeing 747-400, 767 of de airbus 330-300 van Delta? Ik kan kiezen uit alle 3 opties. De 330-300 heb ik nu 4x gevlogen en dat was OK, iedere stoel met eigen entertainment, maar zonder power port (zoals wel bij seatguru stond aangegeven). Hoe zijn de boeings tov de airbus bij Delta? Economy helaas (tenzij ik een upgrade krijg).
Hun 74's hebben geen stroomvoorziening, een 3-4-3 configuratie en geen avod. Verder niet specifiek Delta,maar de 76 en A330 zijn redelijk om het even, maar de Boeings zijn natuurlijk wel wat luidruchtiger (recentelijk nog met de 767 gevlogen en ook daar kan ik dat beamen).
Verder hoef je de 767 voor de 'ervaring' niet te doen, vind het maar een net-niet model (stond laatst tussen 74 van KLM en A346 van Virgin, dan voel je je heel klein).
  Moderator zondag 10 april 2011 @ 21:48:11 #273
45833 crew  Fogel
pi_95320056
Bedankt voor de info! Luidruchtig, daar is de bose quietcomfort 15 voor, maar geen avod kan zelfs bose weinig aan doen ;)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  maandag 18 april 2011 @ 16:07:44 #274
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_95671211
Vorige week donderdag heb ik vier vliegtickets naar Barcelona geboekt bij Vueling. De bevestigingsmail kwam direct binnen, waarin o.a. de boeking als 'bevestigd' staat aangemerkt, er een bevestigingsnummer is opgegeven en onze namen e.d. ook juist vermeld staan. Ook de link naar het online inchecken (hoewel dat nog niet kan) lijkt te werken.

De vlucht lijkt dus zonder problemen te zijn geboekt, maar er is nog altijd geen geld van mijn rekening afgeschreven. Ik twijfel of ik blij moet zijn met een gratis vlucht of dat ik me zorgen moet maken of de boeking wel goed is doorgekomen. Wat raden jullie aan?
Wie dit leest is alfabeet.
  maandag 18 april 2011 @ 16:13:22 #275
62913 Blik
The one and Only!
pi_95671495
quote:
5s.gif Op maandag 18 april 2011 16:07 schreef Corkscrew het volgende:
Vorige week donderdag heb ik vier vliegtickets naar Barcelona geboekt bij Vueling. De bevestigingsmail kwam direct binnen, waarin o.a. de boeking als 'bevestigd' staat aangemerkt, er een bevestigingsnummer is opgegeven en onze namen e.d. ook juist vermeld staan. Ook de link naar het online inchecken (hoewel dat nog niet kan) lijkt te werken.

De vlucht lijkt dus zonder problemen te zijn geboekt, maar er is nog altijd geen geld van mijn rekening afgeschreven. Ik twijfel of ik blij moet zijn met een gratis vlucht of dat ik me zorgen moet maken of de boeking wel goed is doorgekomen. Wat raden jullie aan?
heb je geboekt met je creditcard of anders? Met je creditcard betaal je natuurlijk pas op het einde van de maand.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')