abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 februari 2011 @ 01:01:31 #151
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_93183721
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 00:20 schreef Drive-r het volgende:
Nee, die ervaring heb ik eigenlijk niet. En ik vlieg op zich vrij vaak (voor werk en prive meerdere keren per week gemiddeld). Ik heb juist het idee dat veel routes bij de "normale" airlines steeds betaalbaarder worden, BA blijft bijvoorbeeld constant langzaam zakken met hun prijzen. Sommige routes zullen zich natuurlijk anders gedragen, maar over NYC hoor ik nog steeds mensen met tickets van onder de 400 euro, dus het zal net aan de data enzo liggen.
Ik zal vast scheel zijn, maar ik kom in vergelijking met afgelopen jaar overal minstens 80 euro duurder uit. Ik snap er geen kont van.
pi_93188116
Check het NYC topic en je ziet nog genoeg mensen die voor weinig vliegen, maar die zullen dan een andere periode kiezen. De zomer periode is meestal iets duurder. En niemand zegt hier dat alle tickets qua prijs stabiel zijn; per route, periode en airline zal het verschillen. Maar van NYC heb ik niet het idee dat het veel duurder aan het worden is.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_93198347
Heeft iemand een beetje verstand van wat je mee mag nemen? Ik heb nog nooit gevlogen en ik ga binnenkort naar de VS. Nu moet ik nog even de grootst en lichtst mogelijke koffer aanschaffen :P Maar ik heb (nog) niet duidelijkheid over wat precies mee mag... Van de KLM site (daar vlieg ik mee)

quote:
Uw ruimbagage

Als uw ticket vóór 28 maart 2010 is uitgegeven, dan berekenen we uw bagagevrijstelling aan de hand van het aantal stuks bagage of van het gewicht van uw bagage afhankelijk van uw bestemming. Op uw e-ticket staat dit in het vakje Baggage.
Staat er een gewicht in kilos op uw e-ticket? Dan is dat het maximale gewicht dat u gratis mee kunt nemen (gewichtsconcept).
Staat er PC op uw e-ticket? Dan staat daar het aantal stuks bagage dat u gratis mee kunt nemen (stuksconcept).
http://www.klm.com/travel(...)fore_28march2010.htm

Ik heb het ticket nog niet, dat krijg ik pas een paar dagen van tevoren en ik heb ook niet zelf geboekt dus geen mogelijkheid om die eerder te zien. Maar er zijn dus 2 concepten, alleen zijn ze beide even gebruikelijk of komt dat stuksconcept bijna nooit voor en is het vrijwel altijd 20 kg...?
know'm sayin?
word? word.
pi_93198578
Ga er maar vanuit dat je gewoon 20kg mag inchecken, wat genoeg is voor een normale vakantie ganger. Het andere concept van stuks bagage zie je bijna nooit meer. Ik zou trouwens geen enorme koffers aan gaan schaffen, die reizen altijd onhandig. Liever (als je echt 20kg mee wilt nemen) een gewone trolley (die je eventueel later nog als handbagage kan gebruiken) en een simpele weekend tas.
  Moderator woensdag 23 februari 2011 @ 14:13:44 #155
45833 crew  Fogel
pi_93198888
Er is nog maar 1 concept: http://www.klm.com/travel(...)lowance/index.htm#p3

1 koffer van max 23kg.

Ik neem aan dat je je ticket niet een heel jaar vantevoren geboekt hebt...
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_93199137
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 14:07 schreef Drive-r het volgende:
Ga er maar vanuit dat je gewoon 20kg mag inchecken, wat genoeg is voor een normale vakantie ganger. Het andere concept van stuks bagage zie je bijna nooit meer. Ik zou trouwens geen enorme koffers aan gaan schaffen, die reizen altijd onhandig. Liever (als je echt 20kg mee wilt nemen) een gewone trolley (die je eventueel later nog als handbagage kan gebruiken) en een simpele weekend tas.
Okay, ja ik heb geen idee wat 20kg aan spullen is, ik ga 2 weken en neem graag genoeg kleren mee :P
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 14:13 schreef Fogel het volgende:
Er is nog maar 1 concept: http://www.klm.com/travel(...)lowance/index.htm#p3

1 koffer van max 23kg.

Ik neem aan dat je je ticket niet een heel jaar vantevoren geboekt hebt...
Er is wel voor 28 maart geboekt, en vanaf dan zijn die nieuwe regels geloof ik... Ohnee dat is 2010 het is nu al 2011 :') _O-
know'm sayin?
word? word.
pi_93199247
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 14:18 schreef alors het volgende:

[..]

Okay, ja ik heb geen idee wat 20kg aan spullen is, ik ga 2 weken en neem graag genoeg kleren mee :P

Zo'n 20 kilo aan kleding is vrij fors, maar ze doen er sowieso niet snel moeilijk over als het een kilo meer is. En anders neem je meer handbagage mee, ook zo opgelost...
  Moderator woensdag 23 februari 2011 @ 14:25:33 #158
45833 crew  Fogel
pi_93199471
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 14:18 schreef alors het volgende:

[..]

[..]

Er is wel voor 28 maart geboekt, en vanaf dan zijn die nieuwe regels geloof ik... Ohnee dat is 2010 het is nu al 2011 :') _O-
Ze hebben daar ook kleding, ik vul in de VS mijn garderobe aan ipv alles vanuit Europa mee te nemen ;)

En qua gewicht: zelfs met een volle koffer met kleding voor 1 volwassene en 3 kinderen voor een week kom ik niet boven de 20kg uit.
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_93199819
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 14:25 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ze hebben daar ook kleding, ik vul in de VS mijn garderobe aan ipv alles vanuit Europa mee te nemen ;)

En qua gewicht: zelfs met een volle koffer met kleding voor 1 volwassene en 3 kinderen voor een week kom ik niet boven de 20kg uit.
Ja maar ik heb slechts zeer beperkt de mogelijkheid om te gaan winkelen, en dan nog zullen het wel supermarkten zijn :') En het is geen reis door de hipste steden van de VS ;)

Nouja niet alleen kleding moet mee natuurlijk, maar goed ik ben wel een beetje gerustgesteld dat ik wel alles kan meenemen wat ik wil :)
know'm sayin?
word? word.
pi_93200278
Natuurlijk, en bij de KLM doen ze niet moeilijk over handbagage. Mocht je dus echt teveel hebben, stop dan alle zware items (camera, laptop, opladers, boeken, etc...) gewoon in je handbagage.
pi_93200528
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 14:41 schreef Drive-r het volgende:
Natuurlijk, en bij de KLM doen ze niet moeilijk over handbagage. Mocht je dus echt teveel hebben, stop dan alle zware items (camera, laptop, opladers, boeken, etc...) gewoon in je handbagage.
^O^ dankje voor de tip

En nog iets, hoe zit het met eten/drinken in het vliegtuig, moet je dat apart betalen of zit dat er bij in?

En mag je gewoon eten (ja geen vlees of zuivel) meenemen in je hand en/of ruimbagage?
know'm sayin?
word? word.
  Moderator woensdag 23 februari 2011 @ 15:16:49 #162
45833 crew  Fogel
pi_93202152
quote:
7s.gif Op woensdag 23 februari 2011 14:47 schreef alors het volgende:

[..]

^O^ dankje voor de tip

En nog iets, hoe zit het met eten/drinken in het vliegtuig, moet je dat apart betalen of zit dat er bij in?

En mag je gewoon eten (ja geen vlees of zuivel) meenemen in je hand en/of ruimbagage?
Bij KLM/Delta krijg je wat te eten en drinken, en dat is "gratis" (zit natuurlijk bij je ticketprijs inbegrepen).
Je mag zelf eten meenemen, ook vlees, maar dat mag je alleen niet mee de VS in nemen. In het vliegtuig opeten is geen probleem.
Vooral niet proberen om vlees, fruit of groenten mee in de VS te nemen, daar worden ze niet blij van.
pi_93202214
quote:
7s.gif Op woensdag 23 februari 2011 14:47 schreef alors het volgende:

[..]

^O^ dankje voor de tip

In het vliegtuig is eten/drinken gratis. Eigenlijk is het bij de meeste maatschappijen zo, en zeker o lange afstand. Bij Air Asia X boek je het er bij. Je hoeft eigenlijk alleen te betalen bij (semi-)low-cost airlines (Ryanair, Aer Lingus, Easyjet, Wizzair, etc.).

Eten mag je mee het vliegtuig in nemen, maar je mag er niet mee de VS inkomen. Je moet je bammetjes dus opeten in het vliegtuig.
pi_93202464
Okay bedankt! Maar gewoon koeken in winkelverpakking nemen ze bij de douane in de VS ook af?
know'm sayin?
word? word.
  woensdag 23 februari 2011 @ 18:46:08 #165
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_93212479
Koeken nemen ze niet af welke in verpakking zitten. Kaas mocht ook gewoon meegenomen worden in de VS. Dat vond de customs inspection officier helemaal niet interessant.

Als je iets niet zeker weet kan je het altijd aangeven bij binnenkomst dat je etenswaren bij je hebt, dan controleren die douanemannetjes het en heb je geen kans op een boete.

Hou verder rekening mee met 100 ml in de handbagage, zeker op vluchten naar de VS wordt daar iets strenger op gekeken dan op overige vluchten. Dus een flesje drinken meenemen van thuis zit er niet in, maar je kan prima een leeg flesje meenemen en die aanvullen in het toilet na de beveiligingscontrole. (Vanaf de pier waar de VS vluchten normaliter van vertrekken is er bijna altijd wel een toiletgelegenheid na de veiligheidscontrole aan de gate).
Uiteraard kan je ook gewoon wachten op het inbegrepen drinken aan boord van het vliegtuig.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 21:48:45 #166
66083 Platina
78th Element
pi_93366470
Ik heb zojuist online ingecheckt, maar ik kreeg een foutmelding voor het 2de gedeelte van de reis. En ik krijg een foutmelding op de site als ik het proces nog eens doorloop.

Kunnen ze bij de zelf bagage check in mij helpen of moet ik naar de normale balie voor mijn 2de boarding pass?

[ Bericht 76% gewijzigd door Platina op 26-02-2011 22:27:20 ]
  woensdag 2 maart 2011 @ 07:35:48 #167
281201 Easy_genius
Life = live!
pi_93526461
Mijn vriend en ik gaan in april richting USA en willen in het binnenland ook een aantal plaatsen bezoeken (denk aan Vegas/ NY / Miami) :)

Nu vroegen we ons af wat de ideale sites zijn om binnenlandse vluchten te boeken? Cheaptickets.nl is een optie, maar ik kan me voorstellen dat er andere (Amerikaanse) sites zijn waar het nog goedkoper is?
YE!
pi_93528554
www.southwest.com
www.airtran.com
www.jetblue.com
www.frontierairlines.com

Zijn wel de grotere lowcost airlines in de USA. Op Kayak.com kan je ook wel een goed overzicht krijgen, en als je op Cheaptickets.nl gaat boeken ook altijd even bij de airline zelf op de website kijken, dit is vaak goedkoper.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_93528606
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 07:35 schreef Easy_genius het volgende:
Mijn vriend en ik gaan in april richting USA en willen in het binnenland ook een aantal plaatsen bezoeken (denk aan Vegas/ NY / Miami) :)

Nu vroegen we ons af wat de ideale sites zijn om binnenlandse vluchten te boeken? Cheaptickets.nl is een optie, maar ik kan me voorstellen dat er andere (Amerikaanse) sites zijn waar het nog goedkoper is?
Je kunt het beste uitzoeken welke maatschappijen er aktief zijn op de specifieke routes die je wilt vliegen. En dan via de webpage van die maatschappij de prijzen opvragen van de dagen waarop je wilt vliegen.

Jetblue en Southwest Airlines zijn op veel routes het goedkoopste.
pi_93528636
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 21:48 schreef Platina het volgende:
Ik heb zojuist online ingecheckt, maar ik kreeg een foutmelding voor het 2de gedeelte van de reis. En ik krijg een foutmelding op de site als ik het proces nog eens doorloop.

Kunnen ze bij de zelf bagage check in mij helpen of moet ik naar de normale balie voor mijn 2de boarding pass?
Officieel naar de normale balie maar je kunt het altijd proberen :)
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  donderdag 3 maart 2011 @ 09:51:42 #171
236335 neen
schone schijn
pi_93581839
Morgen vlieg ik met easyjet, ik snap het online inchecken alleen even niet :') Als ik het goed begrijp hoef ik alleen m'n boarding pass uit te printen? Als je nog niet ingecheckt bent heb je geen boarding pass neem ik aan? Klopt dat of zie ik iets over het hoofd?

Just to make sure :') anders moet je weer ineens 30 euro betalen ofzo gok ik.
het lijkt niet wat het is
  donderdag 3 maart 2011 @ 20:07:04 #172
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_93606015
Bij Easyjet hoef je niet echt in te checken, maar alleen je boardingpass uitprinten.

Easyjet is echter geen Ryanair, en als je dit vergeet, of je laat je boardingpass thuis kan je prima op de luchthaven alsnog aan de balie inchecken.
Wel moet je er rekening mee houden dat rijen op de luchthaven bij de incheckbalies lang kunnen zijn en je geen voorrang krijgt, dus als je zonder bagage reist is het wel raadzaam om online in te checken zodat je niet in de rij hoeft te staan.
(Afgelopen weekeinde op Madrid stond er een dusdanig gigantische rij dat ik echt blij was dat ik online ingechecked was, want anders had ik mijn vlucht naar Amsterdam nooit gehaald.
Heb je bagage mee te nemen, dan maakt het niet zoveel uit, dan moet je gewoon optijd op het vliegveld aanwezig zijn.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:07:02 #173
314680 LDS
El-Dee-Es
pi_94153917
Hoe kan het toch dat ik voor DEZELFDE vlucht bij de Lufthansa 180 euro betaal en bij de SAS bijna 100 euro meer? :)
Al mot ik kruupe op blote voeten gaan, ik wil nog een keer de Sint Stevens heuren slaan!
Forza Eniesee!
pi_94154076
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:07 schreef LDS het volgende:
Hoe kan het toch dat ik voor DEZELFDE vlucht bij de Lufthansa 180 euro betaal en bij de SAS bijna 100 euro meer? :)
dat noemen we marketing :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_94154191
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:10 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

[..]

En in mijn woordenboek staat onder " marketing" : bedrog :Y)
  dinsdag 15 maart 2011 @ 20:02:23 #176
155103 Reanimation
Golden State!
pi_94157273
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:10 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

[..]

Dat is geen marketing.

Dat is vraag/aanbod beinvloeden.
pi_94157644
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:02 schreef Reanimation het volgende:

[..]

Dat is geen marketing.

Dat is vraag/aanbod beinvloeden.
Definitie marketing (wikipedia, http://nl.wikipedia.org/wiki/Marketing)

Traditioneel werd marketing gezien als het geheel van alle activiteiten die erop gericht zijn de ruil van producten of diensten te bevorderen. ;)
  dinsdag 15 maart 2011 @ 22:53:23 #178
155103 Reanimation
Golden State!
pi_94171043
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:08 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

[..]

Definitie marketing (wikipedia, http://nl.wikipedia.org/wiki/Marketing)

Traditioneel werd marketing gezien als het geheel van alle activiteiten die erop gericht zijn de ruil van producten of diensten te bevorderen. ;)
We gaan Wikipedia niet als bron gebruiken he ;)

Maar marketing is een manier om V/A te beinvloeden, maar in dit geval gaat het toch echt meer om prijsdifferentiatie dan om marketing ;)
pi_94393613
Ik zit even de bagage voorwaarden van Qatar Airways te checken en zie nu dit staan:

Transatlantic Flights operated by Qatar Airways (Economy Class/All Flights/23 kg): 2 pieces, each not exceeding 23 kg with maximum dimension of 158 cm.

Betekent dit dat ik twee koffers van elk 23 kg mag meenemen, of twee koffers en in totaal 23 kg?

Bron
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_94393793
Ik denk dat het 23 kilo is (wat vaak voorkomt) maar dat als je meer meeneemt en je daarvoor wilt betalen de koffers per stuk nog niet meer dan 23 kilo mogen wegen

In Nederland is het bijvoorbeeld zo dat de Arbowet voorschrijft dat je niet meer dan 23 kilo mag tillen.
pi_94395769
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 21:23 schreef poepeneesje het volgende:
Ik zit even de bagage voorwaarden van Qatar Airways te checken en zie nu dit staan:

Transatlantic Flights operated by Qatar Airways (Economy Class/All Flights/23 kg): 2 pieces, each not exceeding 23 kg with maximum dimension of 158 cm.

Betekent dit dat ik twee koffers van elk 23 kg mag meenemen, of twee koffers en in totaal 23 kg?

Bron
De tabel toont 2 mogelijkheden. In principe mag je bij Qatar Airways maximaal 23 kg meenemen (verspreid over zoveel koffers/tassen als je wilt).

Voor vluchten over de Atlantische oceaan geldt een iets ruimer beleid: je mag 2 koffers meenemen. Zolang die per stuk niet boven de 23 kg uitkomen, kost het niets extra. Dus als je het maximale eruit wilt slepen: 46 kg in totaal.

Dit geldt bij wel meer maatschappijen. Bij een Transatlantische vlucht gaan ze ervan uit dat je lang van huis bent en dus meer kleding meeneemt. Bovendien zijn de vliegtuigen op zulke routes groter.

[ Bericht 0% gewijzigd door jaco op 20-03-2011 22:08:38 ]
pi_94395922
56 of 46? ;)
pi_94397173
Wow dat is best veel! Maar dat geldt dan niet voor mij, ik vlieg naar Azië...

Hoe zit dat eigenlijk als je een ticket boekt, maar je vliegt met het ticket van QA eerst van Amsterdam naar bijvoorbeeld Geneve met KLM. Dan mag je zeker alleen het maximale van KLM meenemen voor je gehele vlucht?
pi_94400560
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 22:23 schreef poepeneesje het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk als je een ticket boekt, maar je vliegt met het ticket van QA eerst van Amsterdam naar bijvoorbeeld Geneve met KLM. Dan mag je zeker alleen het maximale van KLM meenemen voor je gehele vlucht?
Nee. QA zegt 'all flights' , dus de bagageregel in de 'all flights' tabel van QA geldt ook voor een vlucht die door een andere maatschappij wordt uitgevoerd. Zolang het ticket maar van QA is. De regel van KLM is trouwens ook 23 kg, dus in dit voorbeeld maakt het niets uit.

Stel nu dat je in Geneve zou overstappen op een transatlantische vlucht van QA dan wordt de situatie onduidelijk. Strikt genomen volgens die tabel mag je dan 23 kg op het KLM deel meenemen en 46 kg op het QA deel. Normaalgesproken, mag je echter de ruimere vrijstelling van een transatlantische vlucht ook meenemen op de vlucht naar je overstap plaats. In dat geval zou ik dus even bellen met QA over hoe ze daarmee omgaan. Maar goed, je gaat naar azie, dus het is toch niet ter sprake.
pi_94404158
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 23:16 schreef jaco het volgende:

[..]

Nee. QA zegt 'all flights' , dus de bagageregel in de 'all flights' tabel van QA geldt ook voor een vlucht die door een andere maatschappij wordt uitgevoerd. Zolang het ticket maar van QA is. De regel van KLM is trouwens ook 23 kg, dus in dit voorbeeld maakt het niets uit.

Stel nu dat je in Geneve zou overstappen op een transatlantische vlucht van QA dan wordt de situatie onduidelijk. Strikt genomen volgens die tabel mag je dan 23 kg op het KLM deel meenemen en 46 kg op het QA deel. Normaalgesproken, mag je echter de ruimere vrijstelling van een transatlantische vlucht ook meenemen op de vlucht naar je overstap plaats. In dat geval zou ik dus even bellen met QA over hoe ze daarmee omgaan. Maar goed, je gaat naar azie, dus het is toch niet ter sprake.
Super duidelijk uitgelegd, bedankt. De laatste alinea was inderdaad de hypothetische situatie waarover ik zelf ook zat te denken :).
  maandag 21 maart 2011 @ 13:19:38 #186
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_94416548
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 21:26 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Ik denk dat het 23 kilo is (wat vaak voorkomt) maar dat als je meer meeneemt en je daarvoor wilt betalen de koffers per stuk nog niet meer dan 23 kilo mogen wegen

In Nederland is het bijvoorbeeld zo dat de Arbowet voorschrijft dat je niet meer dan 23 kilo mag tillen.
Nope. Arbowet NL is 32kg. Dus als je met zn tweeen 1 koffer mee wilt nemen, moet je zorgen dat ie niet boven de 32kg uitkomt, want dan wordt ie niet geaccepteerd. Maar als maatschappijen het 'piece concept' handhaven, mag 1 koffer niet meer wegen dan het aantal toegestane kilo's (bijv 23), is dat wel zo, betaal je een giga prijs (100euro skyteam) en voor de tweede, of derde betaal je een vast bedrag van 55euro. (Piece Concept doet niet aan overbagage tarieven per kilo, maar aan vaste bedragen)

Met een overstap moet je altijd rekening houden met de afwijkende regels per maatschappij. Wordt je koffer bij je eerste vlucht helemaal doorgelabeld tot je eindbestemming, maakt het niks uit. Dit hangt af van de samenwerkende maatschappijen. Moet je je koffer zelf ophalen en weer inchecken bij je volgende vlucht, moet je rekening houden met de regels van de 2e maatschappij waarmee je vliegt. :)
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
pi_94539449
Ik weet het voor 99% zeker, maar je kan toch gewoon je ID kaart (geldig tot 2014) gebruiken als ik van Amsterdam naar Lyon vlieg?

Ze praten namelijk alleen maar over paspoorten op KLM site en als ik kijk wat geldig is staat er bij National ID Card dat het als 'exemption' (vrijstelling) geldt voor paspoort. Dus dat zit helemaal prima toch?

Als puntje bij paaltje komt wil ik het toch 100% zeker weten, paspoort heb ik namelijk niet meer :')

Merci ^O^
pi_94539675
quote:
5s.gif Op woensdag 23 februari 2011 14:03 schreef alors het volgende:
Heeft iemand een beetje verstand van wat je mee mag nemen? Ik heb nog nooit gevlogen en ik ga binnenkort naar de VS. Nu moet ik nog even de grootst en lichtst mogelijke koffer aanschaffen :P Maar ik heb (nog) niet duidelijkheid over wat precies mee mag... Van de KLM site (daar vlieg ik mee)

[..]

http://www.klm.com/travel(...)fore_28march2010.htm

Ik heb het ticket nog niet, dat krijg ik pas een paar dagen van tevoren en ik heb ook niet zelf geboekt dus geen mogelijkheid om die eerder te zien. Maar er zijn dus 2 concepten, alleen zijn ze beide even gebruikelijk of komt dat stuksconcept bijna nooit voor en is het vrijwel altijd 20 kg...?
Jij valt onder het stuksconcept en je mag dan maximaal 1 stuk van max 23kg kostenloos meenemen.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_94539758
quote:
11s.gif Op donderdag 24 maart 2011 00:43 schreef Rookert het volgende:
Ik weet het voor 99% zeker, maar je kan toch gewoon je ID kaart (geldig tot 2014) gebruiken als ik van Amsterdam naar Lyon vlieg?

Ze praten namelijk alleen maar over paspoorten op KLM site en als ik kijk wat geldig is staat er bij National ID Card dat het als 'exemption' (vrijstelling) geldt voor paspoort. Dus dat zit helemaal prima toch?

Als puntje bij paaltje komt wil ik het toch 100% zeker weten, paspoort heb ik namelijk niet meer :')

Merci ^O^
Achter op je ID kaart staat naar welke landen je kunt reizen en als het een Europese ID kaart is zullen daar alle Schengen landen op staan.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_94540105
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 00:53 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Achter op je ID kaart staat naar welke landen je kunt reizen en als het een Europese ID kaart is zullen daar alle Schengen landen op staan.
Dat had ik dus nog niet eens gezien, überhaupt niet de afgelopen jaren :')

Ik ben erg ignorant, bedankt! ^O^
pi_94545725
Waar kan ik trouwens vinden wat de uitleg is van de class of services die vermeld staan op de tickets (in mijn geval voor KLM, Qatar en Lufthansa).
pi_94547651
Moet je even de websites checken, verschilt volgens mij per airline. Meestal enkel verschillen in flexibiliteit en aantal airmiles.
pi_94649024
quote:
11s.gif Op donderdag 24 maart 2011 00:43 schreef Rookert het volgende:

Merci ^O^
Mijn vader is met zijn ID kaart naar Venetië meegegaan en dat ging prima, zowel hier als daar... Dus Lyon (ervan uitgaande dat je Lyon in Frankrijk bedoelt) moet geen probleem zijn.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_94653056
Je kan zelfs met je ID naar Turkije...
pi_94681662
Nog een vraagje; ik had later geboekt dan vriendin (onzekerheid) en vlieg op zelfde dag terug vanaf Lyon op zelfde tijdstip, alleen ik heb via KLM geboekt (uitgevoerd door Air France) en zij direct via Air France. Ik heb vluchtnummers nog niet gezien (zouden deze moeten corresponderen?), maar ik mag er toch vanuit gaan dat om 12 uur niet nog een vliegtuig van Air France/KLM naar Amsterdam vliegt vanuit Lyon?

Hiervan uitgaande zitten we dus in hetzelfde vliegtuig, maar zouden we dan via online inchecken stoelen naast/dicht bij elkaar kunnen regelen? Zij dan via Air France site en ik via KLM?

Merci :)
pi_94681779
Ja, dat moet in principe kunnen en inderdaad, er zou maar 1 vlucht moeten zijn.
pi_94681786
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 18:53 schreef Rookert het volgende:
Nog een vraagje; ik had later geboekt dan vriendin (onzekerheid) en vlieg op zelfde dag terug vanaf Lyon op zelfde tijdstip, alleen ik heb via KLM geboekt (uitgevoerd door Air France) en zij direct via Air France. Ik heb vluchtnummers nog niet gezien (zouden deze moeten corresponderen?), maar ik mag er toch vanuit gaan dat om 12 uur niet nog een vliegtuig van Air France/KLM naar Amsterdam vliegt vanuit Lyon?

Hiervan uitgaande zitten we dus in hetzelfde vliegtuig, maar zouden we dan via online inchecken stoelen naast/dicht bij elkaar kunnen regelen? Zij dan via Air France site en ik via KLM?

dat zal absoluut dezelfde vlucht zijn. Als je geluk hebt kun je met online inchecken vast 2 stoelen naast elkaar regelen. Dan moet je wel vroeg online inchecken, anders kun je pech hebben dat de enige plekken beschikbaar nog maar 'enkele' plaatsen zijn...
  Moderator zondag 27 maart 2011 @ 18:56:43 #198
45833 crew  Fogel
pi_94681796
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 18:53 schreef Rookert het volgende:

Gewoon de twee sites tegelijk open hebben zogauw je online kan inchecken, geen probleem. Eventueel op het vliegveld nog aangeven dat jullie samen reizen mocht het online niet lukken.
pi_94681916
Okee, thanks voor snelle respons ^O^

30 uur van te voren kan je inchecken, dus dan gaan we het dan wel bekijken, dank :) !
pi_94684361
Je kunt op de KLM site ook inchecken voor Air France vluchten, heb je vaak betere garantie dat je ook stoelen zelf kunt uitzoeken. (schijnt op de AF site afentoe wat lastiger te gaan)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  dinsdag 29 maart 2011 @ 17:38:00 #201
62913 Blik
The one and Only!
pi_94768706
Korte vraag:

Tickets geboekt bij KLM naar Kuala Lumpur. Vlucht gaat op 5 juli. Ik kan nog geen stoelen reserveren. Kan dit pas een bepaald aantal dagen voor de vlucht vertrekt?
  Moderator dinsdag 29 maart 2011 @ 17:53:35 #202
45833 crew  Fogel
pi_94769206
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 17:38 schreef Blik het volgende:
Korte vraag:

Tickets geboekt bij KLM naar Kuala Lumpur. Vlucht gaat op 5 juli. Ik kan nog geen stoelen reserveren. Kan dit pas een bepaald aantal dagen voor de vlucht vertrekt?
30 uur vantevoren bij het inchecken kan je je stoel kiezen.
pi_94769281
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 17:53 schreef Fogel het volgende:

[..]

30 uur vantevoren bij het inchecken kan je je stoel kiezen.
Niet altijd, ik kon pas ook al veel eerder mijn stoel uitkiezen.
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_94769324
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 17:55 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Niet altijd, ik kon pas ook al veel eerder mijn stoel uitkiezen.
Klopt, hangt er een beetje vanaf. Ik weet eigenlijk niet of het ook met status te maken heeft. Bij BA kan ik dankzij m'n gold card altijd direct na boeken een stoel kiezen, tot de dag van de vlucht.
  Moderator dinsdag 29 maart 2011 @ 18:21:31 #205
45833 crew  Fogel
pi_94770242
Als ik via een reisbureau intercontinentaal boek bij de klmkan ik al bij het boeken kiezen, maar als ik direct bij klm boek niet (in ieder geval niet toen ik nog maar silver had).
  dinsdag 29 maart 2011 @ 18:26:07 #206
62913 Blik
The one and Only!
pi_94770468
Vreemd, want vorig jaar toen ik ook bij KLM had geboekt kon ik al wel ruim vantevoren mijn stoelen vastleggen. Toch maar even op onderzoek uit waar dat mee te maken heeft
  dinsdag 29 maart 2011 @ 18:31:10 #207
62913 Blik
The one and Only!
pi_94770700
Ik heb het gevonden, 90 dagen voor vertrek kun je je stoel aangeven via "Manage my booking"

KLM-website:

quote:
Zodra u heeft geboekt, kunt u inloggen op ‘Manage mijn Boeking’. Daar kunt u vanaf 90 dagen tot 48 uur voor vertrek van uw intercontinentale vlucht uw voorkeur voor een bepaalde stoel aangeven of wijzigen.

Wilt u extra comfort? U kunt een stoel in de Economy Comfort-zone, een stoel met extra beenruimte of een stoel in een rij van 2 reserveren.

Vanaf 30 uur voor vertrek
Ook tijdens het online inchecken of bij een selfservice incheckautomaat op de luchthaven kunt u uw stoel bekijken en veranderen, of een extra comfortabele zitplaats reserveren.

woensdag 30 maart 2011 @ 03:34:28 #208
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_94795117
:) Precies. Dat is wel het mooie van maatschappijen als Lufthansa, KLM welke ruim van te voren dergelijke opties hebben om een stoel vast te leggen.

Let wel, dit geldt alleen voor vluchten buiten Europa, aangezien binnen Europa relatief veel met type toestel wordt gewisseld dat je daar slechts 24/30 uur voor vertrek een zitplaats kan selecteren.

Over het algemeen wordt je stoelkeus aangehouden, om operationele redenen kan de stoel natuurlijk altijd weer vergeven worden. In de regel is het wel zo dat wanneer je via Manage je booking de stoel vastlegt en dan ook ruim van te voren online inchecked deze ook zo blijft, mensen die op het laatste moment komen bij de incheckbalie hebben grotere kans op wijzigingen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 30 maart 2011 @ 11:37:43 #209
62913 Blik
The one and Only!
pi_94802074
7 april kan ik mijn stoelen vastleggen, heb al wel een bepaalde voorkeur. In ieder geval zo ver mogelijk naar voren. Of de tweetjes die achterin het vliegtuig zitten moeten vrij zijn en geen extra geld kosten...
pi_94828472
quote:
Op woensdag 30 maart 2011 11:37 schreef Blik het volgende:
7 april kan ik mijn stoelen vastleggen, heb al wel een bepaalde voorkeur. In ieder geval zo ver mogelijk naar voren. Of de tweetjes die achterin het vliegtuig zitten moeten vrij zijn en geen extra geld kosten...
Let er wel op dat als je helemaal voorin in het economy gedeelte gaat zitten, je vaak bij het toilet rally point zit.
  woensdag 30 maart 2011 @ 21:26:20 #211
62913 Blik
The one and Only!
pi_94828963
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 21:18 schreef DeviantCanto het volgende:

[..]

Let er wel op dat als je helemaal voorin in het economy gedeelte gaat zitten, je vaak bij het toilet rally point zit.
Ik wil altijd aan het raam (dan laat iedereen mij tenminste met rust). Dus daar heb ik totaal geen last van. Voor de vleugel is altijd rustiger qua lawaai en je bent tenminste een beetje snel bij de douane. Er is niks erger dan 2 uur te moeten wachten bij de douane wegens drukte zoals me vorig jaar overkwam op Bali
pi_94829801
quote:
Op woensdag 30 maart 2011 21:26 schreef Blik het volgende:
Ik wil altijd aan het raam (dan laat iedereen mij tenminste met rust). Dus daar heb ik totaal geen last van. Voor de vleugel is altijd rustiger qua lawaai en je bent tenminste een beetje snel bij de douane. Er is niks erger dan 2 uur te moeten wachten bij de douane wegens drukte zoals me vorig jaar overkwam op Bali
Economy comfort bijboeken, kost weinig meer maar je staat altijd vooraan (na 1st en business class) en daarnaast kan je stoel nog verder onderuit ook.
  woensdag 30 maart 2011 @ 22:10:31 #213
62913 Blik
The one and Only!
pi_94832009
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 21:40 schreef DeviantCanto het volgende:

[..]

Economy comfort bijboeken, kost weinig meer maar je staat altijd vooraan (na 1st en business class) en daarnaast kan je stoel nog verder onderuit ook.
Ik vind economy comfort niet goedkoop voor een intercontinentale vlucht. Volgens mij betaal je er 120 euro per stoel extra voor (voor een enkeltje!).

Maar als ik op rij 15 t/m 20 zit vind ik het ook prima hoor.
pi_94875824
Hoi Allemaal,

begin maart (voor de aardbeving, tsunami en stralingsgedoe) heb ik een ticket geboekt naar Japan (Tokyo) , 6 april zou ik vliegen met Alitalia. Aangezien ik van mijn 50 vakanties nooit heb moeten annuleren heb ik geen annuleringsverzekering genomen. Dat is nu echter niet van toepassing omdat als ik die optie genomen had bij mijn doorlopende reisverzekering problemen met een kerncentrale er toch niet wordt uitgekeerd. Afijn...Al Italia die gaven reizigers de kans hun reis kosteloos te annuleren, dat tijdstip verlengen ze telkens, dit is allemaal heel leuk een aardig, ware het niet dat ik pas maandag mijn reis naar Japan kan annuleren terwijl ik woensdag dus wegga..en voor iemand als ik die ERG planmatig is, is dit dus om GEK van te worden.... kan je nu al aanspraak maken op het calimiteitenfonds zodat ik die reis nu al annuleer, mijn geld terugkrijg en vervolgens een andere bestemming kies? Of zit er niets anders op dan te wachten tot maandag? (afgelopen maandag had ik gebeld en toen zeiden ze dat ik vandaag kon annuleren, nu belde ik weer en kan ik pas maandag annuleren..grrrrr)
pi_94876546
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 21:40 schreef DeviantCanto het volgende:

[..]

Economy comfort bijboeken, kost weinig meer maar je staat altijd vooraan (na 1st en business class)
Lekker boeiend.
Dat ding gaat heus niet zonder jou weg hoor. :')
  donderdag 31 maart 2011 @ 22:14:41 #216
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_94877389
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 11:37 schreef Blik het volgende:
Achterin..... ja, ja. En dan als laatste het vliegtuig uit en ..... oeps daar staan dan ineens zo'n 300 passagiers voor de immigration. Wanneer je voorin in economy zit laat je er in KL met een behoorlijke tussensprint er toch minstens 290 achter je. En dat kan wel eens een half uurtje wachten schelen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  donderdag 31 maart 2011 @ 22:19:49 #217
62913 Blik
The one and Only!
pi_94877731
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 22:03 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Lekker boeiend.
Dat ding gaat heus niet zonder jou weg hoor. :')
Hij zei dat wegens een opmerking die ik maakte. Ik maakte de opmerking van vooraan zitten omdat je vaak met douane/visa te maken hebt op lange intercontinentale vluchten. Dan is het wel fijn om voorin te zitten omdat je weet dat je 40 rijen achter je in de rij hebt staan ipv voor je. Vorig jaar moest ik ruim 2 uur in de rij staan in een ruimte waar het 30 graden is. Dat is geen pretje kan ik je vertellen. Daar wil je zo snel mogelijk doorheen zijn
  donderdag 31 maart 2011 @ 22:21:07 #218
62913 Blik
The one and Only!
pi_94877822
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 22:14 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Achterin..... ja, ja. En dan als laatste het vliegtuig uit en ..... oeps daar staan dan ineens zo'n 300 passagiers voor de immigration. Wanneer je voorin in economy zit laat je er in KL met een behoorlijke tussensprint er toch minstens 290 achter je. En dat kan wel eens een half uurtje wachten schelen.
Daarom ook het liefst voorin, zie ook mijn post hierboven ;)
  donderdag 31 maart 2011 @ 23:57:02 #219
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_94883649
Even een waarschuwing:

Continental.com is een bizar slechte website. Ik raad niemand aan om een vlucht via deze website of uberhaubt bij deze maatschappij te boeken. Ik heb zojuist 2 uur van mijn tijd door de plee gespoeld met het boeken van een vlucht en het is nog steeds niet gelukt.

Foutmeldingen zijn totaal generiek, geen enkele uitleg over wat er dan scheelt, dus je hebt geen idee waar je mee bezig bent. Ik kwam niet door het betalingsscherm heen bij het boeken van een vlucht Amsterdam - New York - Chicago en na een half uur probeerde ik het opnieuw, waardoor mijn ticket ineens vrolijk 30 euro duurder werd. Niet dat het uitmaakte, want vervolgens werkt een boeking met MasterCard creditcard gewoon simpelweg niet, ook al is er niets mis met mijn kaart. Geen enkele optie om daar iets aan te doen verder. Wat een baggersite. Ik zoek wel een andere vliegmaatschappij.
Ik wens je een dolfijne dag
  vrijdag 1 april 2011 @ 07:33:29 #220
62913 Blik
The one and Only!
pi_94890195
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 23:57 schreef Pinterman het volgende:
Even een waarschuwing:

Continental.com is een bizar slechte website. Ik raad niemand aan om een vlucht via deze website of uberhaubt bij deze maatschappij te boeken. Ik heb zojuist 2 uur van mijn tijd door de plee gespoeld met het boeken van een vlucht en het is nog steeds niet gelukt.

Foutmeldingen zijn totaal generiek, geen enkele uitleg over wat er dan scheelt, dus je hebt geen idee waar je mee bezig bent. Ik kwam niet door het betalingsscherm heen bij het boeken van een vlucht Amsterdam - New York - Chicago en na een half uur probeerde ik het opnieuw, waardoor mijn ticket ineens vrolijk 30 euro duurder werd. Niet dat het uitmaakte, want vervolgens werkt een boeking met MasterCard creditcard gewoon simpelweg niet, ook al is er niets mis met mijn kaart. Geen enkele optie om daar iets aan te doen verder. Wat een baggersite. Ik zoek wel een andere vliegmaatschappij.
Wat let je om ze te bellen, geen Nederlands servicenummer?
pi_94890280
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 22:19 schreef Blik het volgende:

[..]

Hij zei dat wegens een opmerking die ik maakte. Ik maakte de opmerking van vooraan zitten omdat je vaak met douane/visa te maken hebt op lange intercontinentale vluchten. Dan is het wel fijn om voorin te zitten omdat je weet dat je 40 rijen achter je in de rij hebt staan ipv voor je. Vorig jaar moest ik ruim 2 uur in de rij staan in een ruimte waar het 30 graden is. Dat is geen pretje kan ik je vertellen. Daar wil je zo snel mogelijk doorheen zijn
Ah zo dan is het wel nuttig. Mijn excuses.
  vrijdag 1 april 2011 @ 10:34:23 #222
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_94893743
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 07:33 schreef Blik het volgende:

[..]

Wat let je om ze te bellen, geen Nederlands servicenummer?
Ik was gisteren tussen 22:00 - en 00:00 bezig met die boeking.

Kan ze uiteraard vandaag wel gaan bellen, maar op zich zijn er natuurlijk genoeg vliegmaatschappijen die deze route aanbieden. Continental heeft wat mij betreft de kans gemist.
Ik wens je een dolfijne dag
pi_94894021
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 10:34 schreef Pinterman het volgende:

[..]

Ik was gisteren tussen 22:00 - en 00:00 bezig met die boeking.

Kan ze uiteraard vandaag wel gaan bellen, maar op zich zijn er natuurlijk genoeg vliegmaatschappijen die deze route aanbieden. Continental heeft wat mij betreft de kans gemist.
Als je zoveel foutmeldingen en problemen had, dan lijkt de conclusie dat de website met technische problemen kampte. Aangezien zulke problemen tijdelijk zijn, zou je het opnieuw kunnen proberen.

Ik kan de frustratie voorstellen, maar nu heb je misschien een duurder ticket wat ook zonde is.
  vrijdag 1 april 2011 @ 20:47:38 #224
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_94917518
:) Dat het ticket duurder wordt is trouwens wellicht van tijdelijke aard.

Het yieldmanagementsysteem van Continental houdt natuurlijk geen rekening met problemen op de website. Deze registreert alleen dat er in een bepaalde tijdsperiode (tussen 22:00 en 00:00 uur) relatief veel vraag is naar een bepaalde vlucht.
Het (automatische) yieldmanagementsysteem reageert hierop door de prijs van dit vliegticket omhoog te gooien omdat er kennelijk veel belangstelling voor is.
Vaak wordt dit (handmatig) weer reset als blijkt dat er geen daadwerkelijke boekingen zijn gemaakt.

Al kan ik geen waardeoordeel geven over de website van Continental, het lijkt mij toch dat een Amerikaanse maatschappij die het toch ook met verkoop via de website moet hebben toch wel goed ingericht moet zijn.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_94917824
Continental _O_
Boek meestal niet via de website zelf, maar het inchecken en vliegen is prima en behoorlijk goedkoop intercontinentaal :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')