abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91256610

Welkom in alweer een nieuw deel van deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

==========================

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom.

Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst.

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de StudentenOV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je StudentenOV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Rotterdam via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je StudentenOV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je StudentenOV-Chipkaart kun je het beste in dit topic terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
Sinds september 2009 rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 41 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol en 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Tevens is het mogelijk om een voordeliger Superdiscount kaartje te kopen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Met ingang van de Dienstregeling 2010, is ook de Thalys over de HSL-Zuid gaan rijden. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk op NsHispeed of TGV-Europe.

Station Breda is voorlopig nog niet op het HSL-netwerk aangesloten.

>> Met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten naar het buitenland
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een StudentenOV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

>> Geldigheid Studenten OV/Voordeeluren etc. op feestdagen
Er bestaat onduidelijkheid over de feestdagen welke anno 2010 gelden bij de Nederlandse Spoorwegen.
Dit zijn: Goede Vrijdag (2 april), 2e paasdag (5 april), Koninginnedag (30 april), Bevrijdingsdag (5 mei), Hemelvaartsdag (13 mei), 14 mei (dag na Hemelvaart), 2e pinksterdag (24 mei) aldus NS.nl.

>> NS Dienstregeling 2011
NS heeft besloten om het spoorboekje van Dienstregeling 2011 niet meer te drukken.
Hiervoor kan je nu online PDF-jes downloaden. Omdat NS deze niet in een gezamelijk bestand beschikbaar stelt, is dit door een forumgebruiker gedaan, en Hier te downloaden.
Dit is in een .rar ingepakt, en bevat alle documenten die op de NS website staan vermeld.

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. Ook over stations welke (tijdelijk) gesloten zijn door bijvoorbeeld werkzaamheden, mogen hier niet ontbreken. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen Haven - Socios
Harlingen (- Haven) - Greavy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop!
pi_91256640
Hoi Crientj. xD
  donderdag 13 januari 2011 @ 11:37:39 #3
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_91256671
weet iemand toevallig wanneer die light rails weer gaan rijden op traject Gouda Alphen a/d Rijn?
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  Moderator donderdag 13 januari 2011 @ 11:38:24 #4
155227 crew  Guppy
dus
pi_91256697

:W
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_91256724
quote:
14s.gif Op donderdag 13 januari 2011 11:37 schreef cherrycoke het volgende:
weet iemand toevallig wanneer die light rails weer gaan rijden op traject Gouda Alphen a/d Rijn?
Die zijn vertrokken naar het buitenland...

Pas als de RijnGouwLijn rijdt komen ze terug als in de vorm van nieuwe materieel.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 13 januari 2011 @ 11:39:55 #6
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_91256754
Die Light Rail gevallen waren zeer comfortabel iig
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 13 januari 2011 @ 11:40:19 #7
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_91256765
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 11:39 schreef weps het volgende:

[..]

Die zijn vertrokken naar het buitenland...

Pas als de RijnGouwLijn rijdt komen ze terug als in de vorm van nieuwe materieel.
als inderdaad ..
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  donderdag 13 januari 2011 @ 11:40:52 #8
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_91256795
quote:
14s.gif Op donderdag 13 januari 2011 11:39 schreef Peterselieman het volgende:
Die Light Rail gevallen waren zeer comfortabel iig
die tuinstoelen die erin zitten vond ik nou niet echt comfortabel
pi_91256849
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 11:36 schreef Socios het volgende:
Hoi Crientj. xD
Ja hoi. Werk je nou bij Servex? Of willen ze je niet hebben daar?
pi_91256914
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 11:42 schreef Crientj het volgende:
Ja hoi. Werk je nou bij Servex? Of willen ze je niet hebben daar?
Nooit meer wat van gehoord.
pi_91257029
Heb ik daarvoor dat ellendige lange verhaal getikt. :')

Nou vooruit. Kom dan maar bij Utrecht ofzo, we zoeken toch altijd wel lui. Harr.
  donderdag 13 januari 2011 @ 11:55:49 #12
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91257464
Wel relaxed dat de stoptrein naar Leiden keert in Zwijndrecht. Zoals de HC het noemde: Een verwarmde wachtruimte
  donderdag 13 januari 2011 @ 12:11:36 #13
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_91258127

quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 10:58 schreef Bitlord het volgende:
Zowaar net een sprinterdrie over het maliespoortje van maliebaan naar lunetten aansluiting. Het is maanden geleden dat ik daar voor het laatst een trein zag rijden.
Er moet natuurlijk wel eens roest worden gereden. :)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_91260029
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 23:30 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Gelukkig werken die niet bij het IVW. Ik zie de rapporten al voor me: "moffen zijn gewoon niet geschikt als MCN"
De MCN was een NLer :')
  donderdag 13 januari 2011 @ 13:22:34 #15
45532 ziggyziggyziggy
pi_91261029
Maar dan blijft de vraag: ligt het spoor bij Zevenaar Oost vlak of glooit het wat? Anybody?
  donderdag 13 januari 2011 @ 13:53:53 #16
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_91262279
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 13:22 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Maar dan blijft de vraag: ligt het spoor bij Zevenaar Oost vlak of glooit het wat? Anybody?
Daar hoeft het niet vlak voor te liggen, als de buffers ingedrukt zijn veren die wel terug als de mcn de remmen lost. Dan gaat 'ie rollen, en dat stopt pas als 'ie op maximale lengte is, denk ik.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 13 januari 2011 @ 14:00:22 #17
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_91262552
mja, dan zou het niet meer dan 5 tot 10 meter moeten zijn denk ik. Om het ongeluk met de ICE te voorkomen had de trein denk ik minimaal 50 meter verder naar voren moeten staan.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_91264121
Begin volgende maand biervakantie naar zweden/finland :D met 50kg bier in een reistrolley per trein

De route zal zijn:

1. Amsterdam -> Kopenhagen (CNL)
2. Kopenhagen -> Stockholm (X2000)
3. Stockholm -> finland (DRINK BOOT)

Heeft iemand een linkje naar die planner met kilometerberekening? :)
  donderdag 13 januari 2011 @ 15:17:22 #19
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_91265967
quote:
Begin volgende maand biervakantie naar zweden/finland met 50kg bier in een reistrolley per trein

Heeft iemand een linkje naar die planner met kilometerberekening?
Dat lijkt me nu niet zo handig, ik zou dan naar Duitsland/Tsjechie/Polen gaan, hoef je al dat bier niet mee te slepen
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 13 januari 2011 @ 15:19:42 #20
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91266085
Aanrijding-met-een-persoon Utrecht Overvecht-
Tussen Utrecht Overvecht en Amersfoort moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten.
Door een aanrijding met een persoon rijden er tussen Bilthoven en Amersfoort geen treinen.
* Reizigers tussen Rotterdam Centraal en Amersfoort kunnen omreizen via Schiphol.
* Reizigers tussen Utrecht Centraal en Zwolle kunnen omreizen via Arnhem.
* Reizigers tussen Utrecht Centraal en Amersfoort kunnen omreizen via Hilversum.
* Reizigers tussen Utrecht Centraal en Hilversum kunnen omreizen via Amersfoort.
Prognose:
* Treindienst normaal om 17:30 uur.
pi_91266193
Springer bij Den Dolder idd. Ik zag de overbuurman al rennen naar z'n wagen, dus die staat er heel boeiend bij geloof ik :')

Nou ja, ik ga rond half 7 treinen. Supah.
  donderdag 13 januari 2011 @ 15:23:02 #22
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_91266239
quote:
* Reizigers tussen Utrecht Centraal en Amersfoort kunnen omreizen via Hilversum.
* Reizigers tussen Utrecht Centraal en Hilversum kunnen omreizen via Amersfoort.
* Reizigers uit Amersfoort en Hilversum kunnen hun woning uitwisselen.

There, I fixed it.
  donderdag 13 januari 2011 @ 15:29:19 #23
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91266525
Ja, dat klopt ook niet echt helemaal. Utrecht-Amersfoort via Hilversum, maar als je Utrecht-Hilversum zit moet je (weer) via Amersfoort..
  donderdag 13 januari 2011 @ 16:10:30 #24
45532 ziggyziggyziggy
pi_91268477
quote:
Op donderdag 13 januari 2011 15:21 schreef Crientj het volgende:
Springer bij Den Dolder idd. Ik zag de overbuurman al rennen naar z'n wagen, dus die staat er heel boeiend bij geloof ik :')

Nou ja, ik ga rond half 7 treinen. Supah.
Die overbuurman... hulpverlener of ramptoerist?
  donderdag 13 januari 2011 @ 16:11:00 #25
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91268507
Morgen toch maar eens een Fyra meepakken.
pi_91268878
Ehh, zit bij de brandweer geloof ik. Gedeeltelijk ramptoerist, gedeeltelijk hulpverlener.
Weet niet precies, wel dat als er iets gebeurd hij keihard ernaartoe gaat. :')
pi_91269419
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 14:37 schreef RubenK het volgende:
Begin volgende maand biervakantie naar zweden/finland :D met 50kg bier in een reistrolley per trein

De route zal zijn:

Heeft iemand een linkje naar die planner met kilometerberekening? :)
www.jizdenka.cz.

Let er op dat de CNL een gigantische omweg maakt. De rit Asd - Kph met de CNL is 1280 km.olgens de werkelijke route.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 13 januari 2011 @ 17:07:55 #28
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91271280
Interessante discussie op Twitter tussen mij, NS Hispeed en ECMLFan over de voorwaarden bij uitval e.d.

Volgens de CIV-regels zou je bij uitval van een internationale trein de eerstvolgende internationale trein kunnen pakken die je naar je bestemming brengt, ook als dit bijvoorbeeld een Thalys is terwijl je met de Benelux naar Antwerpen wilde.
  donderdag 13 januari 2011 @ 17:12:02 #29
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_91271510
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 17:07 schreef James1988 het volgende:
Interessante discussie op Twitter tussen mij, NS Hispeed en ECMLFan over de voorwaarden bij uitval e.d.

Volgens de CIV-regels zou je bij uitval van een internationale trein de eerstvolgende internationale trein kunnen pakken die je naar je bestemming brengt, ook als dit bijvoorbeeld een Thalys is terwijl je met de Benelux naar Antwerpen wilde.
Volgens mij is het zo dat je dan wel een (aankomst!) vertraging van >1 uur moet oplopen. Bovendien, vervalt dan niet het recht op een vergoeding?
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  donderdag 13 januari 2011 @ 17:17:59 #30
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91271855
Dat is niet hoe ik de CIV-regels begrijp.

In 13.2 staat dat de reiziger recht heeft op vergoeding bij een aankomstvertraging van minstens +1 uur. In 13.5 staat echter dat de reiziger in plaats van voor een vergoeding ook mag kiezen om met een andere trein verder te reizen om zo zijn vertraging te beperken.

Bij 13.5 staat echter niet gespecificeerd dat de reiziger minstens 60 minuten vertraging moet hebben.
pi_91272132

Tijdens een kortstondig zonnig moment passeerden de ET 7.10 en 7.09 als Eurobahn trein 20221 uit Venlo bij Boisheim op weg naar Hamm(Westf).
pi_91272557
Netjes Zug *O* Geen zon gezien hier :N Het hele jaar nog niet :')
  donderdag 13 januari 2011 @ 17:40:49 #33
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_91273006
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 17:17 schreef James1988 het volgende:

Bij 13.5 staat echter niet gespecificeerd dat de reiziger minstens 60 minuten vertraging moet hebben.
Volgens mij werken wij beide nog met een verouderde CIV.

http://www.nshispeed.nl/nl/algemeen/vervoersvoorwaarden
-> Dan doorklikken naar Algemene voorwaarden voor spoorwegvervoer van reizigers (GCC-CIV/PRR).

Belangrijk hierbij is punt 9.1.3"... of voortzetting van de reis is alleen mogelijk
via de vervoerders die betrokken zijn bij de uitvoering van de vervoerovereenkomst. Dit
dient te gebeuren onder voorwaarden die vergelijkbaar zijn met de oorspronkelijke
reis
.

Mijn mening/stelling: Thalys is een samenwerking van oa NS, en bovendien is Thalys ook aangesloten bij CIV. Daarom is ook Thalys indirect betrokken bij de uitvoering van de vervoerovereenkomst.

De vraag is of een Thalys valt onder voorwaarden die vergelijkbaar zijn met de oorspronkelijke reis. Die formulering is dermate vaag dat jurisprudentie zou moeten uitwijzen wat vergelijkbare voorwaarden zijn. Kun jij niet een keer bij uitval van de Benelux de Thalys nemen en een eventuele boete aanvechten? Dan weten we het. :7
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_91273318
Ik kwam niet verder dan deze kolentrein met G2000 in dubbeltractie door een zeiknat Utrecht Centraal :)

pi_91274330
Oh ja, van dinsdag;

donderdag 13 januari 2011 @ 18:19:04 #36
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_91274756
Ohja, als we toch bezig zijn, gisteren in wpl Maastricht, vet gezicht (sorry voor de kutkwaliteit, HTC telefoon...):
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_91275744
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 18:09 schreef Crientj het volgende:
Oh ja, van dinsdag;

[ afbeelding ]
Overduidelijke faal, maarja dat zag je aankomen natuurlijk. Ik was ook in Utrecht maar besloot rustig te wachten tot de IC's weer gingen rijden. Ipv 15:48 de 17:48 IC ri Leeuwarden gepakt en daar waren zitplaatsen genoeg vrij :)
pi_91277780
Ook leuk :')

quote:
Tussen Zutphen en Apeldoorn rijden minder treinen door een seinstoring.

Verwachting
De verstoring is naar verwachting rond 20:00 uur verholpen.
Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min.

Reisadvies
Reizigers tussen Zutphen en Apeldoorn reizen via Deventer.
quote:
Geen treinverkeer mogelijk tussen Apeldoorn-Amersfoort/Deventer
:')
  donderdag 13 januari 2011 @ 19:40:41 #39
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_91278398
Volgende week is een spoeddebat over de NS en ProRail gaande, hopelijk is er een wakkere politici die de wisselstoringen buiten de 'sneeuwseizoenen' meeneemt...
pi_91279109
quote:
Op donderdag 13 januari 2011 18:44 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Overduidelijke faal, maarja dat zag je aankomen natuurlijk. Ik was ook in Utrecht maar besloot rustig te wachten tot de IC's weer gingen rijden. Ipv 15:48 de 17:48 IC ri Leeuwarden gepakt en daar waren zitplaatsen genoeg vrij :)
Jep, maar ik deed nog makkelijker. Met bus 77 naar huis gegaan.

Yay voor springers. Eentje tussen apeldoorn / deventer (geloof ik..)
Dus dan maar ic zwolle en via nijverdal-west. Nadeel: ik moet dan nog een stuk lopen.
pi_91279304
Jezus. Seinstoring. En een NOG een springer tussen iets en meppel. :') Is 13 januari de dag waarop lui besluiten om zichzelf voor een trein te gooien?
  donderdag 13 januari 2011 @ 20:00:02 #42
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91279361
Zoiets..
Word een lang lijstje nu:

Beperkingen-op-last-van-de-politie Tilburg-Oisterwijk
Tussen Tilburg en Oisterwijk moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten.
Door beperkingen op last van de politie rijden er tussen Tilburg en Oisterwijk geen treinen.
Prognose:
* Treindienst normaal om 21:00 uur.

Aanrijding-met-een-persoon Dedemsvaart-Meppel
Tussen Meppel en Zwolle moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten.
Door een aanrijding met een persoon rijden er tussen Meppel en Zwolle geen treinen.
Prognose:
* Treindienst normaal om 22:00 uur.

Stroomstoring Warffum-Usquert
Tussen Warffum en Roodeschool moeten reizigers rekening houden met een vertraging van
15 tot 30 minuten.
Door een stroomstoring rijden er tussen Warffum en Roodeschool geen treinen maar bussen.
Prognose:
* onbekend

Aanrijding Amersfoort-Apeldoorn
Tussen Amersfoort en Apeldoorn moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten.
Door een aanrijding rijden er tussen Amersfoort en Apeldoorn geen treinen.
* Reizigers tussen Amersfoort en Deventer kunnen omreizen via Zwolle.
Prognose:
* onbekend
Seinstoring Klarenbeek-Zutphen
Tussen Apeldoorn en Zutphen moeten reizigers rekening houden met uitval van treinen en een vertraging van 15 tot 30 minuten.
Oorzaak: een seinstoring.
Prognose:
* onbekend

Ontspoorde trein Arnhem - Emmerich
Tussen Arnhem en Emmerich moeten reizigers rekening houden met een vertraging van 30 tot 60 minuten.
Door eerdere ontsporing rijden er tussen Arnhem en Emmerich geen treinen maar bussen.
Prognose:
* de rest van de dag

Edit: En net er weer 1 bij:
Seinstoring Klarenbeek-Zutphen
Tussen Apeldoorn en Zutphen moeten reizigers rekening houden met uitval van treinen en een vertraging van 15 tot 30 minuten.
Oorzaak: een seinstoring.
Prognose:
* onbekend

Edit2:
Aanrijding-met-een-persoon Den Bosch-Boxtel
Tussen Den Bosch en Boxtel moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten.
Door een aanrijding met een persoon rijden er tussen Den Bosch en Boxtel geen treinen.
Prognose:
* Treindienst normaal om 22:30 uur.

[ Bericht 6% gewijzigd door greavy op 13-01-2011 20:07:36 ]
pi_91279757
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 19:40 schreef Ofyles2 het volgende:
Volgende week is een spoeddebat over de NS en ProRail gaande, hopelijk is er een wakkere politici die de wisselstoringen buiten de 'sneeuwseizoenen' meeneemt...
Misschien wel een wakkere internetuser die je erop attendeert dat "politici" een meervoud is :)
pi_91279801
Echt he.. alsk dr maar ben voor 11uur.
  donderdag 13 januari 2011 @ 20:19:41 #45
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91280606
Wat een puinzooi:

Eindhoven-'s-Hertogenbosch/Tilburg
Melding donderdag 13 januari 2011, 20:09 uur:
Oorzaak: aanrijding met een persoon

Tussen 's-Hertogenbosch en Eindhoven rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon.
Houdt u rekening met een langere reistijd.
Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.

Eindhoven-'s-Hertogenbosch/Tilburg
Melding donderdag 13 januari 2011, 20:02 uur:
Oorzaak: beperkingen op last van de politie

Tussen Tilburg en Eindhoven rijden geen treinen door beperkingen op last van de politie.
Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 60 min.
De verstoring is naar verwachting rond 21:00 uur verholpen.
Zwolle-Groningen/Leeuwarden
Melding donderdag 13 januari 2011, 19:48 uur:
Oorzaak: aanrijding met een persoon

Tussen Zwolle en Meppel rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon.
De extra reistijd is meer dan 60 min.
De verstoring is naar verwachting rond 22:00 uur verholpen.

Groningen-Delfzijl/Roodeschool
Melding donderdag 13 januari 2011, 19:33 uur:
Oorzaak: stroomstoring

Tussen Groningen en Roodeschool rijden geen treinen door een stroomstoring.
Er rijden stopbussen tussen Warffum en Roodeschool.
Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 60 min.
Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.

Apeldoorn-Amersfoort/Deventer
Melding donderdag 13 januari 2011, 19:19 uur:
Oorzaak: aanrijding

Tussen Apeldoorn en Amersfoort rijden geen treinen door een aanrijding.
Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 45 min.
De verstoring is naar verwachting rond 21:00 uur verholpen.
Reizigers tussen Enschede en Amersfoort reizen via Zwolle.
Reizigers tussen Hengelo en Amersfoort reizen via Zwolle.
Reizigers tussen Deventer en Amersfoort reizen via Zwolle.
Reizigers tussen Almelo en Amersfoort reizen via Zwolle.
Reizigers tussen Enschede en Utrecht Centraal reizen via Arnhem.
Reizigers tussen Hengelo en Utrecht Centraal reizen via Arnhem.
Reizigers tussen Deventer en Utrecht Centraal reizen via Arnhem.
Reizigers tussen Almelo en Utrecht Centraal reizen via Arnhem.

Apeldoorn-Zutphen
Melding donderdag 13 januari 2011, 18:30 uur:
Oorzaak: seinstoring

Tussen Zutphen en Apeldoorn rijden minder treinen door een seinstoring.
Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min.
De verstoring is naar verwachting rond 20:00 uur verholpen.
Reizigers tussen Zutphen en Apeldoorn reizen via Deventer.

KHbf-Arnhem
Melding donderdag 13 januari 2011, 11:32 uur:
Oorzaak: eerdere verstoring

Tussen Arnhem en Emmerich rijden geen treinen door een eerdere verstoring.
Er rijden snelbussen tussen Arnhem en Emmerich.
Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 60 min.
De verstoring is naar verwachting 14 januari rond 2:00 uur verholpen.
  donderdag 13 januari 2011 @ 20:21:13 #46
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91280705
Dat is hetzelfde als ik postte, alleen een beetje andere tekst :')
Zeker van de NS-site? Prorail ofcourse :)
pi_91280761
De dubbele melding voor ehv (springer / op lastvan politie) is dan nog het tofste. Maar wat een faaldag.
  donderdag 13 januari 2011 @ 20:25:10 #48
45532 ziggyziggyziggy
pi_91280951
En het is nog niet klaar, want nu ligt er tussen Den Bosch en Boxtel iemand onder de trein. Hoeveel maakt dat vandaag? Vijf? Zes?
  donderdag 13 januari 2011 @ 20:25:39 #49
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91280974
De vijfde volgens mij. Kan ook wel eens de zesde zijn als ik er één gemist heb.
pi_91281091
Bijzonder. Er is nog precies één route begaanbaar tussen Duitsland en Amsterdam en dat is via Venlo en Nijmegen _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')