abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91139716
Dingen die je pas jaaaaaren later begrepen hebt is een reeks die al een tijdje loopt in het Subform General Chat.

Hieronder volgt de openingspost:

Vorige delen:

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30
31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45

Voordat we verder gaan, eerst even een lijstje van dingen die in vorige delen al heel vaak genoemd zijn, dan hebben we die vast gehad. Deze dingen hoef je dus NIET MEER te vermelden.

De volgende steden/landen hadden/hebben verschillende namen:

Congo / Zaïre

Beijing / Peking

Mumbai / Bombay

Kolkata / Calcutta

Madras / Chennai

Birma / Myanmar

Gorkum / Gorinchem

's-Hertogenbosch / Den Bosch

's-Gravenhage / Den Haag

TV-programma's

- Voor de Bassie & Adriaan-fans onder ons: de rol van Vlugge Japie werd door Bassie gespeeld, en die van de Baron (in het begin) door Adriaan (later door Paul van Gorcum); (ja, echt waar!)

- Wicky de Viking is een jongetje :o Maar zijn stem wordt ingesproken door een vrouw, net als die van Bart Simpson

- Dat 'Tatort' niet de naam is van de hoofdrolspeler uit die serie, maar 'plaats delict' (Tat-Ort) betekent (het 'daad-oord' dus eigenlijk);

-Dat Dolf de kraai uit A.J. Kwak eigenlijk Hitler moet voorstellen.

Afkortingen en merken/logo's

- Horeca staat voor Hotel, Restaurant, Café

- Benelux staat voor België, Nederland, Luxemburg

- De naam van benzinepomp Q8 komt van Kuwait; Esso komt van S.O., wat staat voor Standard Oil. BP heeft zijn oorsprong in British Petroleum, niet in BenzinePomp.

- Dat het sportmerk Asics heet, wat staat voor Anima Sana In Corpore Sano (een gezonde geest in een gezond lichaam), in plaats van Oasics.

- Dat er 'Disney' in het bekende logo stond, en niet 'Disnep' of 'Gisnep';

- Dat 'rinse' in 'Rinse appelstroop' geen merk of plaatsnaam is, maar 'lichtelijk zuur' betekent

- Brinta is de afkorting van BReakfast INstant TArwe

- Dat het Fila is en niet fils

Diversen

- Veel mensen kwamen er pas jaaaaaren later achter dat 'Ausfahrt' (in Duitsland) en 'Sortie' (in Frankrijk) géén plaatsnamen zijn, maar gewoon 'uitrit' betekent;

- En dat 'Einbahnstraße' geen straatnaam is, maar gewoon een eenrichtingsweg aanduidt...; ('Waar sta je nu?' 'Ehhh... even kijken... oh, in de Einbahnstraße...!' )

- Dat de wereld vóór de uitvinding van de kleurentelevisie en de kleurenfotografie NIET zwart-wit was...

- Dat er géén nieuwslezers, omroepsters of zelfs hele kinderkoren in je TV-toestel zitten, en dat die jou ook niet kunnen zien als je in de huiskamer staat...;

- Dat de muziek niet elke keer weer live gezongen wordt als je je radio aanzet;

- Oh ja, en dat TVP 'terugvindpost' betekent... en dat het niet zo gewaardeerd wordt als je alleen die afkorting post in een topic, zonder verder zelf wat zinnigs toe te voegen... (hint, hint )

- Dat OP 'openingspost' betekent (eentje zoals deze dus), de eerste reactie daarop een FiPo (First Post) heet, de tweede een SePo (Second Post) en ga zo maar door...

En natuurlijk zijn er dan ook nog woorden die je altijd verkeerd gelezen hebt, zoals bommelding (bom-melding, ja), pollepel, pijpetuitje, en uiteraard ons eigen Fok!woord 'banaanvraag'... Voor dit soort dingen kan je terecht in het topic normale woorden die bij verkeerd lezen raar zijn

Deze OP is hier te vinden: http://wiki.fok.nl/index.(...)_later_begrepen_hebt
  maandag 10 januari 2011 @ 22:44:37 #2
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_91140103
Ik kwam er achter dat degene die de lapo post, normaal het nieuwe topic opent. O-)
pi_91140137
quote:
10s.gif Op maandag 10 januari 2011 22:44 schreef PiRANiA het volgende:
Ik kwam er achter dat degene die de lapo post, normaal het nieuwe topic opent. O-)
  maandag 10 januari 2011 @ 22:47:51 #4
324954 Ikbenserieus
Geef mij nu je angst.
pi_91140323
Dat mijn moeder in het geheim optrad als carnavalsclown :'(
Ik geef hem je morgen wel terug.
pi_91141039
Dat sinterklaas niet bestaat :(
pi_91141666
Dat 'lol' een afkorting is!
Als iets niet gaat zoals het moet, moet het zoals het gaat...
pi_91142115
Dat roflol daar een uitbreiding op is...
pi_91147380
rifk =mistype van rofl
pi_91147782
Dat wankelmotors alleen in de RX-serie van Mazda zaten en niet in de 6/626
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
  dinsdag 11 januari 2011 @ 02:23:57 #10
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_91147905
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 02:16 schreef 08gnoT. het volgende:
Dat wankelmotors alleen in de RX-serie van Mazda zaten en niet in de 6/626
Oei, dat heeft je leven zeker wel even overhoop gegooid toen je daarachter kwam? :')
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  dinsdag 11 januari 2011 @ 02:28:55 #11
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_91147970
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 02:23 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Oei, dat heeft je leven zeker wel even overhoop gegooid toen je daarachter kwam? :')
In één keer was heel mijn leven uitzichtloos. Pas na 3 dagen grienend met scheermessen op m'n polsen op mijn zolderkamertje gezeten te hebben, zag ik het licht en kwam ik tot inkeer ^O^
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_91148027
ik hoorde laatst iets maar ik weet niet of dat klopt...de toekan van van der valk was eigenlijk eerst een adelaar maar goed dat was na de oorlog niet zo'n goed idee meer dus kozen ze een toekan.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 02:39:34 #13
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_91148074
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 02:33 schreef LoveProfuzion het volgende:
ik hoorde laatst iets maar ik weet niet of dat klopt...de toekan van van der valk was eigenlijk eerst een adelaar maar goed dat was na de oorlog niet zo'n goed idee meer dus kozen ze een toekan.
Ik denk dat het sowieso een valk zou zijn ipv een adelaar. Maar veel mensen zien dat verschil niet.
Volgens Wiki is van der Valk in 1939 begonnen dus het ZOU kunnen. Maar een adelaar?
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_91148261
Denk het niet.
quote:
Het logo van de Van der Valk-ondernemingen is de afbeelding van een toekan. Toen het vogelpark Avifauna in Alphen aan den Rijn door de familie werd gekocht, had het reeds het toekan-logo in gebruik. Besloten werd om het te handhaven, en ook voor de hotels en restaurants van het concern te gaan gebruiken.
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Van_der_Valk_%28bedrijf%29

Het is dus na 1950 overgekocht aldus de Wikipedia van dat vogelpark. Daarvoor hadden ze een ander logo?
pi_91148641
Geen idee of dit al eens gepost is. Vroeger in groep 2 zongen we altijd drie liedjes als iemand jarig was, op dezelfde melodie. De eerste was "Wel gefeliciteerd", de tweede was "Toemkeboetstra vielgluu" en de derde was "Hankiepankie Shanghai ( :') )"

Pas toen ik daar laatst (ong. 14 jaar later) aan terugdacht, viel ineens het kwartje wat betreft de tweede. "Zum Geburtstag viel Glück" ja, niet toemkeboetstra vielgluu. :') :D
pi_91148860
Dat Heitinga een homo is, sorry dat weet ik al
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_91149088
Ik ontdek van tijd tot tijd wel nieuwe dingen zoals door dit forum. (HoReCa) wist ik bijvoorbeeld niet.
Maar kan iemand mij uitleggen waarom een engelsman / amerikaan tegen de letter "W" double u (you) zegt, ofwel dubbel U, terwijl het aanzien doet dat het dubbel V is, ofwel double V (vie) ???
pi_91156325
Dat de stem van Meneer de Uil en Brilsmurf door dezelfde persoon werd gedaan!
pi_91156461
Dat de stem van Kwik, Kwek en Kwak in Ducktales gedaan werd door dezelfde stem van Railaway en een paar Radio1 dingen _O_ Wat een baas is die vent en wat een heerlijk rustige eigen stem ^O^

Vanaf 1:15
  dinsdag 11 januari 2011 @ 12:26:46 #20
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_91156997
Ik kwam er later pas achter waarom je toch de binnenspiegel van je auto kan omklappen... :')
pi_91157115
Ik dacht vroeger altijd dat een pelgrim een soort van kabouter was. In de brugklas hadden we het met geschiedenis erover dat er duizenden pelgrims altijd op een tocht gingen. Ik zo heel slim: U maakt een grapje? die kabouters bestonden toch niet echt ?!

Tja... :D
Of saté?
  dinsdag 11 januari 2011 @ 12:42:52 #22
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_91157571
quote:
11s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 12:08 schreef Fantastique het volgende:
Dat de stem van Meneer de Uil en Brilsmurf door dezelfde persoon werd gedaan!
Frans van Dusschoten ja, wat een opperbaas.
Is ook jarenlang aangever van André van Duin geweest.
pi_91157995
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 12:42 schreef Frollo het volgende:

[..]

Frans van Dusschoten ja, wat een opperbaas.
Is ook jarenlang aangever van André van Duin geweest.
Ja, zo kwam ik er achter. Ik keek een tijdje geleden zo'n oude André van Duin en die stem kwam me zo bekend voor, maar ik wist niet waarvan. Was het Meneer de Uil én Brilsmurf!
pi_91159039
quote:
11s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 06:38 schreef marcel.nl het volgende:
Ik ontdek van tijd tot tijd wel nieuwe dingen zoals door dit forum. (HoReCa) wist ik bijvoorbeeld niet.
Maar kan iemand mij uitleggen waarom een engelsman / amerikaan tegen de letter "W" double u (you) zegt, ofwel dubbel U, terwijl het aanzien doet dat het dubbel V is, ofwel double V (vie) ???
Het geluid w (gespeld als v) ontwikkelde zich als aparte klank/medeklinker tussen klinkers in het Latijn van de Vroege Middeleeuwen (500-1000). Toen was op gegeven moment dus de spelling v niet meer adequaat, dat was een ander geluid.

De vroegste schrijvers in de 7e en 8e eeuw schreven het toen als vv (een verdubbeling) of uu (u en v waren dezelfde klank in die tijd en pas na de Middeleeuwen in 1500-1800 kwam er een verschil).

Omdat schrijvers de twee v-en steeds dichter bij elkaar gingen schrijven, kwam daar heel langzaam aan de w uit voort.

Daarvan komt de term double u, aldus Wikipedia.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 14:00:38 #25
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_91160393
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 03:37 schreef AllOfTheSameBlood het volgende:
Geen idee of dit al eens gepost is. Vroeger in groep 2 zongen we altijd drie liedjes als iemand jarig was, op dezelfde melodie. De eerste was "Wel gefeliciteerd", de tweede was "Toemkeboetstra vielgluu" en de derde was "Hankiepankie Shanghai ( :') )"

Pas toen ik daar laatst (ong. 14 jaar later) aan terugdacht, viel ineens het kwartje wat betreft de tweede. "Zum Geburtstag viel Glück" ja, niet toemkeboetstra vielgluu. :') :D
Maar waar is Hankiepankie Shanghai dan voor? :P
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')