abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 januari 2011 @ 22:21:08 #1
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
  maandag 3 januari 2011 @ 22:26:33 #2
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_90815945
En de laatste haaksels:

mijsjes bal-in-wording

appelfan maakte een sjaal

ook yppy heeft een warme nek

en herfstblad kan ook vrieskou aan

trui produceert weer in no time de basis voor een deken

de stola van sweetmarilou

en als laatste mijn walvis

M@x gaat voor een heftige comeback, en begint met een enorme dinosaurus in plaats van zo'n mini walvisje. Zo, nou moet je wel :P

En ik gooide een balletje op over een meet binnenkort :)
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 3 januari 2011 @ 22:32:21 #3
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_90816279
Grappig dat je het weer zo snel oppakt Lemijn! :D en leuke walvis :) hoe groot is ie ongeveer? (best klein geloof ik?:))

ik ben de fout van m'n leven aan het begaan: door alle haakpatronen gaan die ik heb opgeslagen, en de projecten en queue's van mensen op ravelry aan het bekijken ;) en dat is fout omdat ik eigenlijk niet iets anders wil haken, tenzij het klein is! En alle toffe dingen die ik zie, zijn groot :P

en wie ging hier eerst nou vingerpoppetjes, of potloodpoppetjes haken? :D
  maandag 3 januari 2011 @ 22:35:19 #4
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_90816441
Nou EsseEi, dan kan ik je die walvis aanraden, want hij is 8 cm lang :s)

Ik ga nu een muts maken, maar heb niet genoeg dezelfde wol, dus dat laat even op zich wachten. Maar ik blijf niet weer een jaar weg hoop ik
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_90818242
Jeetje alweer een topic vol.

Nou, m'n laptopsleeve is af, maar m'n vriend heeft hem helemaal af zitten kraken (kleuren passen niet bij elkaar, saai, is zeker een anti-diefstal-sleeve, bloemetjes maken het erger, etc), dus nu twijfel ik: wel of geen bloemetjes op de sleeve:

Ik had de bloemetjes bedacht, zodat het wat meer een geheel zou worden. Dat groen/ blauwe stuk is anders zo vreemd. Stomme vriend heb ik soms ook. :')
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_90818395
Gave draak en dino trouwens!

Ik denk dat ik toch maar zonder bloemetjes doe, uit praktische overweging. Blijft het ding niet hangen achter iets in m'n tas.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  maandag 3 januari 2011 @ 23:29:46 #7
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_90819551
Soempie, je hebt denk ik gelijk voor het praktische maar het zijn mooie bloemetjes.
Dus je gaat nog iets anders maken waar ze wel op passen *O*

@sweetmarilou: mooie stola!

Al die mooie warme nekken hier :)
pi_90820463
Soempie, als je de bloemetjes rondom vastmaakt ipv alleen het hartje zal het met het blijven hangen wel meevallen lijkt me.
pi_90821078
Ik zou met bloemetjes doen. :D

De sjaal houdt op de fiets in elk geval mijn nek warm *O* , maar ik maak er misschien nog een paar toeren op. Als ie niet weer loslaat bij het beginpunt. Daarstraks een operatie Maak sjaal gedaan, omdat de uiteindes waren losgeschoten. Hopelijk blijft dat nu zitten. :X
Ik ben niet zo goed in afhechten bij rechte stukken. O-)
  dinsdag 4 januari 2011 @ 00:25:18 #10
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90821987
had je 'm niet rondgehaakt dan, herfstblad?

soempie, ik vind 'm wel leuk hoor! en mét bloemetjes ook!

lemijn, je kwal heeft een mooie reis gemaakt zie ik! :) ik moest erg lachen om je links/rechtshandigheid. en dat je dat dus ook niet meer wist! :o maar het gaat weer prima zo te zien, leuke walvis! ik ben wel in voor een nieuwe meet hoor!

m@x, ik vind de groene draak/dino het leukst denk ik. bovendien is de rode hier al een paar keer gemaakt, althans, ik weet eigenlijk niet eens of ze helemaal af zijn gemaakt? maar de groene vind ik meer een echte dino en dat lijkt me ook wel wat voor kai! :) ze zijn wel behoorlijk groot, dat weet je he?

wij hebben vanavond een paar afleveringen Dexter gekeken (we liepen nog wat achter, hebben nu seizoen 3 erop zitten). resultaat op haakgebied: 45 minirondjes voor de deken.
in de haak.
pi_90825694
Wow, wat is er weer veel gehaakt zeg!
Ik vind de groene dino ook echt superleuk. Zoiets wil ik ook nog wel eens maken, maar dan moet ik er wel eerst een bestemming voor bedenken.

Ik heb een granny stripe sjaal gehaakt, zoals die van trui. Ik zal vanavond proberen een foto te uploaden. Ook ben ik weer bezig met mijn GS dekentje. Die was op ongeveer de helft of 2/3 (ik weet nog niet zeker hoe groot ik m ga maken).

@Trui: Dexter is echt super!! Ik vind het ook wel fijn om tijdens Dexter te haken, dan hoef ik niet alle gruwelijke beelden zo uitgebreid te bekijken... ;)
  dinsdag 4 januari 2011 @ 09:01:09 #12
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_90825886
haha soempie ik zag eerst je foto en dacht: ohh die is tof! Mooie kleuren, leuke bloempjes, vette combinatie! :D en daarna las ik pas het commentaar van je vriend ;)
nou als je 'm wil dumpen stel ik me wel beschikbaar! Maar die bloemetjes vind ik juist leuk, inderdaad om dat blauwe vlak er meer bij te betrekken. En rondom vasthaken zullen ze geen haak-probleem geven ;)

lekker productief geweest Trui! :D en echt vrolijke kleuren ook weer! :D

Iedere keer denk ik: gaaf die shawls en dekens! :D en zo vrolijk!
maar ik weet gewoon dat ik het helemaal niet leuk vind om te haken...terwijl het resultaat tof is maar ja...ik hou het liever bij beestjes ofzo. (en ik weet niet zo goed wat ik met een deken moet, of wacht...misschien toch wel: vriend loopt altijd te zeuren dat mijn dekbedden (in rotterdam en bij m'n ouders) te kort zijn, dan kan ik iets meer in stijl over het voeteneind leggen :P) Nou wie weet...
pi_90826141
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 09:01 schreef EsseEi het volgende:
haha soempie ik zag eerst je foto en dacht: ohh die is tof! Mooie kleuren, leuke bloempjes, vette combinatie! :D en daarna las ik pas het commentaar van je vriend ;)
nou als je 'm wil dumpen stel ik me wel beschikbaar! Maar die bloemetjes vind ik juist leuk, inderdaad om dat blauwe vlak er meer bij te betrekken. En rondom vasthaken zullen ze geen haak-probleem geven ;)

lekker productief geweest Trui! :D en echt vrolijke kleuren ook weer! :D

Iedere keer denk ik: gaaf die shawls en dekens! :D en zo vrolijk!
maar ik weet gewoon dat ik het helemaal niet leuk vind om te haken...terwijl het resultaat tof is maar ja...ik hou het liever bij beestjes ofzo. (en ik weet niet zo goed wat ik met een deken moet, of wacht...misschien toch wel: vriend loopt altijd te zeuren dat mijn dekbedden (in rotterdam en bij m'n ouders) te kort zijn, dan kan ik iets meer in stijl over het voeteneind leggen :P) Nou wie weet...
Het vriendje of de sleeve? :D
pi_90826831
Mooi spul weer dames!!! *O*
  dinsdag 4 januari 2011 @ 09:59:04 #15
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90827028
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 09:14 schreef Inu het volgende:
hihi! :D

hebben jullie trouwens bij boerzoektvrouw (ja dat kijk ik :@ ) gezien dat yvonne jaspers ook een supermooie gehaakte sjaal/stola droeg? ik werd er in elk geval heel hebberig van. even een plaatje zoeken.
in de haak.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 10:32:27 #16
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90827873
ah, gevonden: meer een poncho zo te zien, of een hele grote stola. ik vind 'm erg mooi, en zo leuk met die variatie in steken. O+

in de haak.
pi_90827957
Die is inderdaad erg leuk, het viel mij ook al op. Maar misschien heeft ze het zelf wel gehaakt, ze heeft wel vaker gehaakte dingen aan!
  dinsdag 4 januari 2011 @ 11:01:05 #18
171422 LadyBlack
paint it black
pi_90828706
:W

Haha Trui, schaam je je een beetje voor BZV? ;) Die poncho is wel mooi ja. Leuk om te bedenken dat ie waarschijnlijk een vermogen kost, maar dat je m ook zelf kunt maken voor een prikkie ^O^

Soempie, ik vind de sleeve heel mooi :o Sven moet niet zo zeuren :{w En inderdaad, de bloemetjes gewoon rondom vastmaken, dan maken ze de sleeve juist heel leuk!

Ik ben even haak-inspiratieloos.... moet nog een muts afmaken voor iemand, maar mn wol is op :X en ik heb al die slofjes nou wel even gezien. Dus... het wordt tijd voor iets heel anders! Vandaag zit ik heel lang op mn portiersbaantje, dus alle tijd om ravelry af te struinen oO<
  dinsdag 4 januari 2011 @ 11:02:32 #19
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90828758
nou, dat prikkie valt ook wel mee/tegen denk ik, er gaat heel wat garen in zitten zo te zien. :)

struin-ze, lady-black! :)
in de haak.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 13:26:34 #20
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_90833530
Ik ben weer aan een werkje bezig :) in beide lusjes, en van buiten naar binnen :P
Knoei
pi_90833573
Trui, welk garen heb je gebruikt voor die mini-dingen? Ziet er zo fijn uit! Beetje Lucy-achtig...
  dinsdag 4 januari 2011 @ 13:33:58 #22
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_90833779
quote:

[..]

de sleeve :P vriend heb ik al ;)

oh hij is gaaf die poncho van Yvonne Jaspers! en niks om je te schamen dat je BZV kijkt :P
ik ben m'n zus aan het ontlasten vandaag (is oververmoeid aan het raken) nu ligt iedereen te pitten, dus misschien maar wat haken ofzo....
pi_90833850
Ik ben aan het thuiswerken maar vriendlief is op de bijkamer gitaar aan het spelen, dus heb begeleidende muziek O+

Ik zag iemand op de Fok Ravelry groep die een sleeve had gemaakt van zpagetti, vond ik ook een leuk idee, dus dat staat voor vanavond op de planning :Y
pi_90834253
Oh een sleeve van zpaggeti is ook wel een tof idee... Dat gaat het worden!!! Eindelijk een fatsoenlijk doel voor mijn 2 bolletjes...

Oh, Angry Birds plushie patroon gevonden op Ravelry (dank aan degene die hem had gefaved in de groep!)... die moet ik ook!

[ Bericht 33% gewijzigd door Lijnloos op 04-01-2011 13:53:30 ]
  dinsdag 4 januari 2011 @ 14:24:59 #25
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90835719
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 13:27 schreef Lijnloos het volgende:
Trui, welk garen heb je gebruikt voor die mini-dingen? Ziet er zo fijn uit! Beetje Lucy-achtig...
ik maak ze van vrij dik garen: partner 6 van phildar, en ook een paar kleuren met phildar aviso. het eerste is voor naald 6, het tweede voor naald 5, maar ik doe alles met naald 7 nu, en 't valt niet echt op dat sommige met een ander garen zijn gemaakt. maar het meeste doe ik dus met partner 6. één zo'n hexagon wordt vrij groot, wel 16 cm breed.
in de haak.
pi_90836383
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 00:25 schreef trui het volgende:
had je 'm niet rondgehaakt dan, herfstblad?

wij hebben vanavond een paar afleveringen Dexter gekeken (we liepen nog wat achter, hebben nu seizoen 3 erop zitten). resultaat op haakgebied: 45 minirondjes voor de deken.
[ afbeelding ]
Netjes trui!
Jawel, ik heb hem rondgehaakt, maar 1 van de toeren is losgeraakt, omdat het uiteinde te kort was denk ik. :)
  dinsdag 4 januari 2011 @ 14:45:40 #27
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90836408
ah, ik snap 'm alweer, jij had 'm over dwars gehaakt natuurlijk. ik zat bij zo'n cowl alleen maar aan lange rondes te denken.
in de haak.
pi_90836513
Ik had lange rondes ;)
Ik weet nooit zo goed wat overdwars is enzo :@

Vandaag verder met de deken en ik ga eens op zoek naar dat Angry Birds patroon :D
  dinsdag 4 januari 2011 @ 14:51:59 #29
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90836652
oh wat een sufferd ben ik! ik zie 'm nu in de OP staan, over de lengte gehaakt zou ik 't toch noemen. in elk geval lange rondes inderdaad. en inmiddels weer gefixed begrijp ik?
en wat is je ravelry naam eigenlijk of ben je nog geen lid van fok! daar? ik wilde even kijken welk deken-project je bedoelde, maar kon je zo gauw niet vinden.
in de haak.
pi_90836749
Ja, het is weer gemaakt en hopelijk blijft het ook zo. Heb de uiteindes nu maar vastgeknoopt ;)

Die gehaakte Angry bird is grappig O+ Alleen jammer dat het alleen de rode is.
pi_90836842
Jeej voor trui en herfstblad, ik ben niet de enige die af en toe de draad kwijt raak.

Trouwens is er iemand die mij als persoonlijk haakster/oppas wil hebben? Tegen kost en inwoning :P Heb t gehad met mn studie even. En het vinden van sommige artikelen is ook een crime.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 14:58:05 #32
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90836894
nou eh... sorry maar neen! :P misschien moet je gewoon es echt op kamers gaan whoopdidoo.
in de haak.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 14:58:53 #33
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_90836922
kom tot de ontdekking dat mn haaknaald helemaal krom is, omdat ik altijd met veel enthousiasme het draadje door trek als ik aan het einde ben van een GSje (of poppetje).

Ik wil je best als huisgenoot hebben Whoopidoo ;) maar dan moet ik eerst even die weg jagen die er nu zit :P *mag dr niet zo haha :@, of eigenlijk....ik mag dr vriend niet zo*
pi_90837050
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 14:58 schreef trui het volgende:
nou eh... sorry maar neen! :P misschien moet je gewoon es echt op kamers gaan whoopdidoo.
Dat lost mn probleem van mn studie even zat zijn toch niet op :P

Kromme haaknaalden kun je terugbuigen. Mijne was ook een keer krom, en dan echt krom, was er op gaan zitten ofzo terwijl dat geen verklaring is want dat gebeurd wel vaker(en maar zoeken waar ie toch is) en hij is terug te buigen. Maar er viel ook niet meer mee te haken _O-

Ben ik trouwens de enige die pip groter uit vind vallen dan verwacht?
pi_90843807
:) er worden weer hele mooie dingen gemaakt! O+
volgens mij was Spiegelei de rode draak aan het maken, volgens mij liet ze hem zien tijdens de vorige meet... :)

pip, was dat niet die pinguin?

ik ben bezig met de naadjes te naaien van de bal. ik heb de helft van de vlakjes nu op de goede plek zitten dus hij is bijna klaar... :) ik vind hem weer helemaal O+

whoop, ik vraag me soms wel eens af of je wel de goede studie hebt gekozen... je praat nooit positief over je studie en het studeren in het algemeen... ;)
  dinsdag 4 januari 2011 @ 18:31:02 #36
30252 Soempie
Procreating
pi_90845493
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 10:32 schreef trui het volgende:
ah, gevonden: meer een poncho zo te zien, of een hele grote stola. ik vind 'm erg mooi, en zo leuk met die variatie in steken. O+
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ohhhh, die zag ik inderdaad ook zondag en had direct zoiets van: die wil ik!! Echt geweldig. O+ Grappig dat hij nu ook hier in het topic staat. :D
  dinsdag 4 januari 2011 @ 18:39:53 #37
30252 Soempie
Procreating
pi_90845817
quote:

[..]

:D!

En trui, volgens mij heb je nog een hoop afleveringen Dexter te gaan, dus lekker veel haaktijd. Wij zijn net klaar met seizoen 5 en kan nu al niet wachten op 6. :9

Vandaag kreeg ik m'n haaketui binnen, dus nu heb ik mooi m'n haaknaalden in een hoesje zitten. Kunnen ze een stuk makkelijker mee in m'n tas. En ik heb een dikke haaknaald gekocht en scheepjeswol voor een kussenhoes. Ben benieuwd of dat lekker haakt. :)

EsseEi, ik dacht ook dat ik dekens en dergelijke niet leuk zou vinden. Veel te veel hetzelfde en te veel werk voor het af is. Maar nu ik begonnen ben vind ik het eigenlijk veel leuker dan knuffels. Lekker doorhaken en in een ritme komen, ondertussen tv kijken of met een kop thee muziek luisteren, heerlijk. c_/

Oh, LB, vandaag kreeg ik een donkerbruine tas met allemaal gekleurde stippen. Ik vind hem zo leuk. Het eerste wat Sven zei toen hij hem zag: wat een afschuwelijke tas! :o Soms vraag ik me echt af wat hij met mij als vriendin wel niet moet, want ik heb altijd van die kleurtjes. Hij moet elke keer enorm wennen als ik wat heb gekocht, sokken bijvoorbeeld of truien. :D Die tas met dat uiltje, daar zag ik hem ook al moeilijk bij kijken. Hij heeft alleen toen niet gewaagd er iets van te zeggen. :')
pi_90847799
Ik vind dekens wel lekker makkelijk om te haken. Bij een amigurumi moet je veel meer nadenken en dat is niet altijd handig als je ondertussen ook internet of tv kijkt. Vooral niet als het de films van de millenium-trilogie zijn. Zweeds versta ik niet zonder ondertiteling :P.
Vanavond ook weer lekker doorhaken aan mijn deken onder het genot van 2 films :)
pi_90848006
--> Schopje CRE
Ik ben boooos, uhuh SYSTEEM! ♥
pi_90850879
quote:
3s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 19:23 schreef Chocolate-chick het volgende:
--> Schopje CRE
*O* yay! Ik was het topic al kwijt ;)
pi_90850986
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 20:14 schreef Lyssa het volgende:

[..]

Ja we moesten het voor de opening even schoppen :Y
Ik ben boooos, uhuh SYSTEEM! ♥
pi_90851194
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 20:14 schreef Lyssa het volgende:

[..]

Haha, ik ook!

Jeej voor het nieuwe forum! O+
pi_90851454
Woei een nieuw adres! :s)
pi_90851881
Dexter seizoen 6 is spannend! Ik volg het half, maar ik zat soms echt op het puntje van de bank. ;)

Ik vind de omslagdoek wel erg leuk, ik denk dat ik een projectje heb voor de rest van de drops merino die er nog ligt. Is dat wel warm, zo'n open doek?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_90851924
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 17:51 schreef mijsje het volgende:
:) er worden weer hele mooie dingen gemaakt! O+
volgens mij was Spiegelei de rode draak aan het maken, volgens mij liet ze hem zien tijdens de vorige meet... :)

pip, was dat niet die pinguin?

ik ben bezig met de naadjes te naaien van de bal. ik heb de helft van de vlakjes nu op de goede plek zitten dus hij is bijna klaar... :) ik vind hem weer helemaal O+

whoop, ik vraag me soms wel eens af of je wel de goede studie hebt gekozen... je praat nooit positief over je studie en het studeren in het algemeen... ;)
Ja pip was de pinguin, had m kleiner verwacht.

De studie is wel leuk, ja deadlines/tentamens en dan ook nog thuisstress, gaat niet lekker. En ja als t wel goed gaat meld ik t niet. Dus stel mn tentamen gaat goed vrijdag, zal ik het dan even melden?

Ow en hoelang staan we al hier? Want ik was ons al een uur kwijt enzo *en ik voel me nou heel dom nu ik zie dat we al die tijd al hier staan*

Ik wil een deken maken maar ik durf niet, en als ie af is heb ik m niet meer nodig want dan is het zomer...
pi_90851973
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 20:29 schreef YPPY het volgende:
Dexter seizoen 6 is spannend! Ik volg het half, maar ik zat soms echt op het puntje van de bank. ;)

Ik vind de omslagdoek wel erg leuk, ik denk dat ik een projectje heb voor de rest van de drops merino die er nog ligt. Is dat wel warm, zo'n open doek?
Ik heb er verschillende en mijn ervaring is dat ze warm zat zijn zolang het gebruikte garen lekker warm is. Alleen als het waait is het iets minder.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 4 januari 2011 @ 20:56:59 #47
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_90853646
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 20:29 schreef YPPY het volgende:

yepz, heb er hier nog eentje liggen van vroeger gemaakt door mn oma, lekker warm O+
en is met 3 stokjes, gat, 3 stokjes gemaakt zegmaar
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_90853879
lurkt even mee voor alle mooie haaksels :s)
Ben zelf met een deken van +/- 480 6-kantjes bezig in verschillende kleuren rood, roze en wit. Ging wel stuk meer tijd in zitten dan ik dacht, vooral ook het aan elkaar zetten van al die kantjes...

[ Bericht 16% gewijzigd door Bijou op 04-01-2011 21:10:42 ]
pi_90854439
Ik was jullie ook kwijt :o.

Soempie, je sleeve is superleuk! Ik zou ook met bloemetjes doen.
m@x de groene draak is wel errug leuk, die zou ik doen!
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
  dinsdag 4 januari 2011 @ 21:26:57 #50
30252 Soempie
Procreating
pi_90855437
quote:
3s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 19:23 schreef Chocolate-chick het volgende:
--> Schopje CRE
*O*

Bijou, 480 6-kantjes :o Ik moet er niet aan denken om die allemaal aan elkaar te moeten zetten en af te hechten.

quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 21:09 schreef Wampi het volgende:
Ik was jullie ook kwijt :o.

Soempie, je sleeve is superleuk! Ik zou ook met bloemetjes doen.

Nou, het hoeft al niet meer, want ik heb zojuist een nieuwe en veel grotere laptop gekregen van m'n vriend. Net een dag nadat die sleeve af is. Volgens mij deed ie het er gewoon om. De laptop gaat naar een vriendin, dus misschien dat zij die sleeve er wel bij wil hebben. :')
  dinsdag 4 januari 2011 @ 21:27:56 #51
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_90855496
Het wordt wel verwarrend. Ga je nu je vriend, je sleeve of je laptop inruilen? :P
pi_90855826
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 21:26 schreef Soempie het volgende:

*O*

Bijou, 480 6-kantjes :o Ik moet er niet aan denken om die allemaal aan elkaar te moeten zetten en af te hechten.
Er zit al iets van 60 uur werk in :o
Dat aan elkaar zetten heb ik me heeeeel erg op verkeken, dacht ik even in een dag te doen. Ik ben nu een maand verder :')

quote:
Nou, het hoeft al niet meer, want ik heb zojuist een nieuwe en veel grotere laptop gekregen van m'n vriend. Net een dag nadat die sleeve af is. Volgens mij deed ie het er gewoon om. De laptop gaat naar een vriendin, dus misschien dat zij die sleeve er wel bij wil hebben. :')
-O-
Maar aan de andere kant: kun je een nieuwe maken *O*
pi_90856027
Yay, we zijn verhuisd! (duurde even voor ik het door had...)

Foto's:

Col: (kan 3 keer omgeslagen om echt warm te zijn. Daarom heb ik 'm niet zo veel rijen hoog gemaakt, dan zou ik mijn hoofd denk ik niet meer kunnen bewegen... :P)

GS deken (al een tijdje mee bezig. Ik weet nog steeds niet hoe groot ik 'm ga maken en of ik 'm zelf hou. Nu heb ik de haaknaald weer opgepakt en probeer ik tussendoor soms wat gs-jes te haken. Ik maak 'm denk ik 100x100cm of 100x80cm, misschien leuk als babycadeautje ofzo)

Zweeds hartje in de kersenbloesem (ik wil de sterren en hartjes die ik bij wijze van kerstversiering had gehaakt nog niet wegdoen, maar heb wel al kersenbloesem, hyacinten en narcissen in de hoop dat dat de komst van de lente wat versnelt! ;) )

Drukke week qua werk, dus ik ga nu lekker naar bed.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 22:07:01 #54
292014 appelfan
Pleegmama <3
pi_90857984
Gevonden!!!!
  dinsdag 4 januari 2011 @ 22:14:02 #55
30252 Soempie
Procreating
pi_90858441
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 21:27 schreef caroline88 het volgende:
Het wordt wel verwarrend. Ga je nu je vriend, je sleeve of je laptop inruilen? :P
Ik twijfel nog. ;)

Knitwit, ook lekker druk bezig. Dat hartje. O+ Kan inderdaad prima voor de lente en staat goed tussen die takken.
pi_90859528
Leuk die meerdere projecten knitwit, hartje is inderdaad erg cute, mooi!
pi_90862857
*O* *O* CRE is open! *O* *O*
helemaal leuk!

quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 20:30 schreef Whoopdidoo het volgende:

[..]

Ja pip was de pinguin, had m kleiner verwacht.

De studie is wel leuk, ja deadlines/tentamens en dan ook nog thuisstress, gaat niet lekker. En ja als t wel goed gaat meld ik t niet. Dus stel mn tentamen gaat goed vrijdag, zal ik het dan even melden?

Ow en hoelang staan we al hier? Want ik was ons al een uur kwijt enzo *en ik voel me nou heel dom nu ik zie dat we al die tijd al hier staan*

Ik wil een deken maken maar ik durf niet, en als ie af is heb ik m niet meer nodig want dan is het zomer...
:) pip is O+ maar ik heb hem zelf nog niet gemaakt, dus ik weet niet hoe groot hij in het echt gaat worden bij mij... :)
en ja, vertel het even als het goed ging! :* is ook fijn om te horen! ;)

ik heb de bal bijna af! *O* ik ben met de laatste naadjes bezig, en dan kan ik de bovenkant, onderkant en zijnaad sluiten met het kussen binnenin. :) ik zal morgenochtend even een WIPfotootje doen, en morgenmiddag denk ik wel het eindresultaat... ;)
pi_90862965
Leuke sjaal, knitwit. En vooral van dat hartje ben ik fan O+

Vanavond een toer of 10 aan de deken gehaakt en ik ben bijna met alle kleuren rond, dan begin ik weer met lila. :D
  woensdag 5 januari 2011 @ 08:47:42 #59
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_90869376
Ah, we zijn verhuisd :D
Hopelijk gaat het nu ook wat meer over haken...

De afgelopen tijd is er bar weinig van haken gekomen, op mijn kerststal na dan. Dit komt doordat we midden in een verhuizing zitten en er een hoop moet gebeuren in het nieuwe huis. Wel heb ik een paar sloffen gehaakt, omdat zo'n leeg huis 's avonds aardig koud kan zijn :X
Als alles staat wil ik graag een deken haken voor over mijn stoel, omdat de stof niet meer zo mooi is, maar ik twijfel tussen GS'jes en ripples....
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_90869464
He, CRE *O*

Ik ben een granny muts met flappen aan het maken zoals trui ze ook maakt, maar in het patroon staat dat je 15 rijen moet tot de flappen beginnen, maar ik zit nu bij rij 9 en hij is al best redelijk lang... denk dat ik nog 1 rij doe en dan de flappen :)

Ik heb dubbele draad Zeeman wol met naald 6 gebruikt, maar dat is dus volgens mij wat te groot uitgepakt. Het patroon moest beginnen met 6, dan 6.5 en dan 8, maar ik zit nog steeds bij 6 omdat ik hem anders alleen bij een reus op kan doen :D
  woensdag 5 januari 2011 @ 10:45:02 #61
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_90872432
wohoo CRE! :D *straks als ik thuis ben even op onderzoek uit gaan*

Mooie shawl, deken in wording en hartje Knitwit!! :D:D
pi_90872988
Pff ik zoeken! Gelukkig terug gevonden :)
Het hartje van Knitwit is echt leuk! Ik zou nog graag zoiets willen maken van een engeltje.
  woensdag 5 januari 2011 @ 11:02:25 #63
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_90873100
Ah ik was het al kwijt, maar hier zijn jullie.
Ik blijf jullie wel volgen ook al post ik niet zoveel, ben ontzettend druk aan het werk (nog 2 maanden) maar ik heb gelukkig nog wel tijd om wat te haken.
Heb onlangs een speldenkussen gemaakt voor de sinterklaas dobbelavond, een sjaal voor mezelf, wat sneeuwvlokken, handschoenen, granny tissuebox cover, ben begonnen aan een GS baby dekentje, ben t-shirts aan het verknippen en ben nog steeds bezig met mijn grote deken (zucht)

op mijn to-hook lijstje staan nog een kindervestje : http://www.ravelry.com/patterns/library/baby-hoodie-6
en een badmat van t-yarn (als mijn man het toelaat)
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
pi_90873957
Muck, ik zou een ripple doen, ik heb zo'n hekel aan in elkaar zetten. Ik was begonnen met een grannystripesjaal, maar dat ging zo soepeltjes dat ik er nu een deken van maak. Heb vanaf de kerst 14 dubbele stripes gehaakt, het vordert gestaag.
pi_90874784
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 11:26 schreef Doedezemaar het volgende:
Muck, ik zou een ripple doen, ik heb zo'n hekel aan in elkaar zetten. Ik was begonnen met een grannystripesjaal, maar dat ging zo soepeltjes dat ik er nu een deken van maak. Heb vanaf de kerst 14 dubbele stripes gehaakt, het vordert gestaag.
Dat had ik dus ook! :)
Ik vond die sjaal zo leuk om te doen dat ik nu begonnen ben aan een deken. Heb er allerlei soorten acryl in zitten. Dat nieuwe garen van de Wibra, maar ook hun dikkere garen en Bravo :) Omdat Wibra niet alle kleurtjes had die ik erin wilde.
Ik ben sinds 31 december bezig en heb nu een stripe of 14.
  woensdag 5 januari 2011 @ 12:49:32 #66
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_90877015
Wooooohooo! We zijn verhuisd! *O*
Ik ben nog steeds bezig met de zebra.. inmiddels zijn kop en lijf af (incl manen, oren en ogen). Heb nu 1 achterpoot af en ben met de 2e bezig. Ik schiet zowaar n beetje op!
pi_90877094
dit is waar ik de laatste dagen mee bezig was:

nu nog het binnenkussen erin en dan de laatste naden sluiten... :)
Bijna klaar Davinia! *O*
  woensdag 5 januari 2011 @ 12:55:29 #68
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_90877232
Zo snel! :o Wel heel gaaf!
pi_90877475
Hij is gaaf! :)
pi_90879659
Oeh CRE, wat leuk! O+ En zoveel meer haaksters erbij!
Ik haak echt veeeeeeeeeeeel te weinig! :@ Ben vorige week eindelijk eens met een zpagetti tas begonnen maar het schiet nog helemaal niet op. Het is trouwens, zoals ik al eerder van sommigen hier hoorde, inderdaad best zwaar haken met zpagetti, na een tijdje kreeg ik al best wel last van m'n arm :P Mijn laatste afgemaakte haaksel is een muts voor een vriendin waar ik geen foto van heb helaas, maar hij is heel leuk geworden en ze was er heel blij mee!
Maarja.. verder komt er dus niet heel veel van haken omdat ik de laatste tijd ook weer veel met gamen bezig ben en... sinds kort een heel lief vriendje heb O+ O+ O+
Maar van haken komt dus niet zoveel :@ Ik ga gewoon weer wat meer meelezen en -kletsen hier, misschien dat ik dan ook weer meer zin krijg om te haken :D
  woensdag 5 januari 2011 @ 15:22:26 #71
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_90883181
Ik ben dus niet de enige die het topic kwijt was!

Ik heb advies nodig over mutsen. Wol is gekocht, en een dikke haaknaald (maat 6, wel plastic helaas, ga nog een metalen zoeken). Ik wilde deze gaan maken: maar aarzel nu. Wat vind je van het model trui, want jij hebt 'm al eens gemaakt?
En wie heeft een andere muts gemaakt waar 'ie wel of juist niet tevreden over was?
pi_90883382
Mijsje :o wat een toffe bal weer! Daar gaan Eli en Aviva heel blij van worden lijkt me... *O*
pi_90884062
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 21:26 schreef Soempie het volgende:
Whehe, ik denk ook dat Sven het expres deed, want je sleeve is echt hartstikke leuk (mét bloemetjes). Wat een geluk voor die vriendin die je laptop met sleeve krijgt!

Ik haak overigens nu al ruim een jaar, maar heel weinig. Nu weer bezig met simpele babymutsjes (voor een collega en voor het babymutsjesproject).
Nog gefeliciteerd trouwens ^)

En ik vind CRE echt een superidee. Helaas zal het huishouden eronder lijden. :')
  woensdag 5 januari 2011 @ 16:32:59 #74
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90886365
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 21:00 schreef Bijou het volgende:
lurkt even mee voor alle mooie haaksels :s)
Ben zelf met een deken van +/- 480 6-kantjes bezig in verschillende kleuren rood, roze en wit. Ging wel stuk meer tijd in zitten dan ik dacht, vooral ook het aan elkaar zetten van al die kantjes...
oooh tussendoorfoto's graag!!! :9~

en ik haak m'n zeskantjes gelukkig meteen aan elkaar, tijdens 't haken van de buitenste ronde. 8-)
in de haak.
  woensdag 5 januari 2011 @ 16:36:04 #75
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90886559
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 08:53 schreef Inu het volgende:
Ik ben een granny muts met flappen aan het maken zoals trui ze ook maakt, maar in het patroon staat dat je 15 rijen moet tot de flappen beginnen, maar ik zit nu bij rij 9 en hij is al best redelijk lang... denk dat ik nog 1 rij doe en dan de flappen :)

Ik heb dubbele draad Zeeman wol met naald 6 gebruikt, maar dat is dus volgens mij wat te groot uitgepakt. Het patroon moest beginnen met 6, dan 6.5 en dan 8, maar ik zit nog steeds bij 6 omdat ik hem anders alleen bij een reus op kan doen :D
ik ben juist toch nog een keer opnieuw begonnen met de muts voor sandous omdat hij niet hoog/diep genoeg bleek te zijn (nadat 't me eindelijk was gelukt een voering erin te naaien -O- ).. pas dus op met te vroeg stoppen! een hoofd is hoger dan je denkt. :) ik gebruik eskimo van drops, met naald 9, en voor een kindermaat (50 cm hoofdomtrek dus echt klein) heb ik al 10 toeren gehaakt voor ik aan de flapjes begon. ik heb dit keer trouwens opgeschreven wat ik deed, dus ik zal 't een dezer dagen even uitwerken en hier neerzetten.
in de haak.
  woensdag 5 januari 2011 @ 16:37:16 #76
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90886615
je gaat hard mijsje! :o _O_

oja, en olé voor CRE!!! *O*
in de haak.
pi_90886804
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 16:36 schreef trui het volgende:

[..]

ik ben juist toch nog een keer opnieuw begonnen met de muts voor sandous omdat hij niet hoog/diep genoeg bleek te zijn (nadat 't me eindelijk was gelukt een voering erin te naaien -O- ).. pas dus op met te vroeg stoppen! ik gebruik eskimo van drops, met naald 9, en voor een kindermaat (50 cm hoofdomtrek dus echt klein) heb ik al 10 toeren gehaakt voor ik aan de flapjes begon. ik heb dit keer trouwens opgeschreven wat ik deed, dus ik zal 't een dezer dagen even uitwerken en hier neerzetten.
Nja, als ik hem nu opzet zoals ik hem zou willen komen hij al op mijn oren, alleen vind ik mn voorhoofd nog te bloot. Hij zit ook niet heel erg strak, dus dat hoop ik met voering wel wat fijner te krijgen...

Dit patroon gebruikt trouwens clusters in het begin ipv gewone dc's, dus dat je bij een dc de laatste keer maar door 1 lus haalt en de ander op de haak laat zitten en dan aan het einde nog een extra yo en dan door alle lussen van de vorige steken. daar wordt het wat puntiger van, dus dan passen er ook 2 clusters in 1 ch3 space...
  woensdag 5 januari 2011 @ 16:43:15 #78
171422 LadyBlack
paint it black
pi_90886950
Whoa, maar de aanhouder wint he Trui :o Ben benieuwd naar het eindresultaat!

Ik heb vandaag en gisteren maar weer eens een Sleepy Sarah gehaakt op mn werk, deze keer met Scheepjes softfun en Zeeman supersoft. Dat verhoogt de cute-factor nog wel een stukje zeg! O+

Vanavond zet ik haar in elkaar en krijgt ze hopelijk haar gezichtje :)
En dan moet ik nog besluiten of ik haar als kraamcadeautje aan een zwangere vriendin geef of dat ik er zelf naar blijf kijken O+ :')
  woensdag 5 januari 2011 @ 16:52:10 #79
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90887480
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 16:40 schreef Inu het volgende:
Nja, als ik hem nu opzet zoals ik hem zou willen komen hij al op mijn oren, alleen vind ik mn voorhoofd nog te bloot. Hij zit ook niet heel erg strak, dus dat hoop ik met voering wel wat fijner te krijgen...

Dit patroon gebruikt trouwens clusters in het begin ipv gewone dc's, dus dat je bij een dc de laatste keer maar door 1 lus haalt en de ander op de haak laat zitten en dan aan het einde nog een extra yo en dan door alle lussen van de vorige steken. daar wordt het wat puntiger van, dus dan passen er ook 2 clusters in 1 ch3 space...
ah, maar wacht, ik maak 't in halve stokjes, jij stokjes. dat scheelt natuurlijk ook al een boel. en wat jij daar beschrijft, is dat hetzelfde als de bubble-stitch, of meer als de puff-stitch?

ladyblack, sleepysarahs zijn inderdaad erg cute! heb je al een fotootje?
in de haak.
pi_90888191
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 16:52 schreef trui het volgende:

[..]

ah, maar wacht, ik maak 't in halve stokjes, jij stokjes. dat scheelt natuurlijk ook al een boel. en wat jij daar beschrijft, is dat hetzelfde als de bubble-stitch, of meer als de puff-stitch?

ladyblack, sleepysarahs zijn inderdaad erg cute! heb je al een fotootje?
Ja, idd :)

Ik denk dat het meer puffs zijn, maar omdat je het in een ch3 space doet pufft het niet zo, maar wordt het gewoon wat compacter aan het puntje :)

Ik wil misschien ook nog een klep maken, want mutsen zonder klep staan me niet zo :D Maar eerst die flappen... Heb nu het idee dat ze ergens onder mn oren terecht gaan komen :D
  woensdag 5 januari 2011 @ 17:06:31 #81
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90888323
is dat patroon niet bedoeld voor zo'n 'slouchy' muts? die dus nog wat ruimte heeft achterin?
in de haak.
pi_90888628
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 17:06 schreef trui het volgende:
is dat patroon niet bedoeld voor zo'n 'slouchy' muts? die dus nog wat ruimte heeft achterin?
Nee, volgens mij is dubbele draad Zeeman gewoon te dik...

Het is dit patroon: http://www.ravelry.com/patterns/library/granny-in-a-flap-hat
  woensdag 5 januari 2011 @ 17:36:03 #83
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90889999
nou, aanpassen aan je eigen maat dan maar inderdaad! het is wel een voordeel als ie voor jezelf bedoeld is. ik zat zonder geschikt pasmodel, want mijn kinderen zijn de 2 al ruim gepasseerd. :) dus ik deed maar wat. :')
met als resultaat een te ondiepe muts dus, zie hier 't verschil:

de linker is nu bijna gevoerd trouwens, ben op de helft. maar nu eerst even in de pannen roeren. :+
in de haak.
  woensdag 5 januari 2011 @ 17:45:31 #84
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_90890601
Oeh mooie voering Trui! :D:D

en Mijsje je gaat echt snel!!!

Wat is sleepy sarah LB?? :@
ah die dus :) vet schattig :D (ravelry gezocht)
pi_90891060
Leuke mutsen trui, jammer dat die ene te krap is. Past ie ook niet over kleinere koppies?
pi_90893978
Zijn er hier ook Dr Who fans? Deze is echt geweldig :D http://www.ravelry.com/pa(...)mask-crochet-pattern

En de Ood uit Dr Who:

pi_90894065
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 17:36 schreef trui het volgende:
nou, aanpassen aan je eigen maat dan maar inderdaad! het is wel een voordeel als ie voor jezelf bedoeld is. ik zat zonder geschikt pasmodel, want mijn kinderen zijn de 2 al ruim gepasseerd. :) dus ik deed maar wat. :')
met als resultaat een te ondiepe muts dus, zie hier 't verschil:

[ afbeelding ]

de linker is nu bijna gevoerd trouwens, ben op de helft. maar nu eerst even in de pannen roeren. :+
Oh, wat een leuke mutsjes. Ik zie het al helemaal voor me. :)
pi_90894918
:D bedankt voor de complimenten allemaal! :D
en nu is de bal helemaal af, dus ik ben heel benieuwd wat Davinia hiervan gaat zeggen! (de bal is voor haar kinderen) de losse lapjes vond ze al helemaal leuk, dus ik kan me bijna niet voorstellen dat dit niks is ;) maar toch :P
*O* bal #2 *O*

(even van wat verschillende kanten genomen... de kleuren zijn een beetje vervormd op de foto's, maar de kleuren die het dichtst bij zitten zijn de kleuren op de linksonder foto)
pi_90895040
Wat vrolijk die bal *O*
pi_90895121
Zit er een belletje in? O+
  woensdag 5 januari 2011 @ 19:06:30 #91
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_90895435
ohh hij is mooi Mijsje! :D:D blijf 'm echt tof vinden, iedere keer weer :D

vanavond avondje niks, blijf ook maar binnen vanwege die brand in Moerdijk (en ze roken al dingen in Rdamzuid :P). Zo even piano-en en dan de rest vd avond haken! :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_90895690
dekenproject:

de losse 6-kantjes:........................ zo moet het worden: .................zo ver ben ik nu (gekke kleuren op foto):

close up:

Hij wordt ongeveer 1.40 x 1.80m :s)
  woensdag 5 januari 2011 @ 19:14:04 #93
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_90895955
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 18:41 schreef Inu het volgende:
Zijn er hier ook Dr Who fans? Deze is echt geweldig :D http://www.ravelry.com/pa(...)mask-crochet-pattern

[ afbeelding ]

En de Ood uit Dr Who:

[ afbeelding ]
_O-

Dr Who O+
People assume that time is a strict progression of cause to effect... but actually, from a non-linear, non-subjective viewpoint, it's more like a big ball of wibbly-wobbly... timey-wimey... stuff. (The Doctor)
  woensdag 5 januari 2011 @ 19:15:01 #94
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_90896044
Wat supersupersuper gaaf bijou!!! :D
pi_90896251
De mutsjes zijn leuk! Maar de bal en het dekenproject zijn ook gaaf! *O*
pi_90899247
O+ bedankt! :D Wyccie, er zit geen balletje in, maar dat zou in principe wel kunnen. ik heb ook gewoon een bestaand binnenkussentje erin gestopt. ik hou van lekker makkelijk :)

wow Bijou, wat een deken! _O_ wat gaaf! ben je precies het de kleuren aan het volgen zoals ze op de middelste foto staan? hoeveel 6hoekjes moeten er nog aan? wat een werk!

:) mooie mutsen Trui! :D dus nu heeft de pop van je dochterlief meteen een mooie muts voor de winter? die zal het niet koud krijgen... ;)
pi_90900025
quote:
Op woensdag 5 januari 2011 19:15 schreef EsseEi het volgende:
Wat supersupersuper gaaf bijou!!! :D
Thnx :) hij is ook heel erg warm!
pi_90900337
quote:
Op woensdag 5 januari 2011 20:01 schreef mijsje het volgende:

wow Bijou, wat een deken! _O_ wat gaaf! ben je precies het de kleuren aan het volgen zoals ze op de middelste foto staan? hoeveel 6hoekjes moeten er nog aan? wat een werk!
In het begin wel, maar ik heb er een paar kantjes bijgehaakt omdat de deken korter werd door het aan elkaar zetten. Dus nu is het patroon meer globaal zodat het nog enigszins verdeeld is. Volgens mij moet ik er nog iets van 100, misschien iets meer :)
  woensdag 5 januari 2011 @ 20:33:31 #99
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_90901283
bij de zeeman hangt heel groot op de ramen: 50% korting!! en het leek alsof het op alles was.
Maar helaas: alleen op de kerstartikelen. Had me wel leuk geleken, voor 50 cent en minder wil kopen ^^ (en dan dus heel veel, want eigenlijk mag het niet maar als er 50% af gaat wel natuurlijk :P)

*gaat weer verder met GSjes...*
pi_90902127
Ik zat alweer in LIF hoor...

Die bal O+ Is daar een patroon van mijsje? Lijkt me zo tof, later als ik groot ben en hopelijk een kindje heb en dan zon bal O+

Bijou die deken is mooi!

En mijn haken staat stil, tentamen enzo. Dus vrijdagavond weer.
pi_90902687
Nou, de muts is af, maar ik vind hem stom :') Hij is te groot, en de flappen beginnen al over mn oren en hij staat me niet :')
pi_90902921
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 20:56 schreef Inu het volgende:
Nou, de muts is af, maar ik vind hem stom :') Hij is te groot, en de flappen beginnen al over mn oren en hij staat me niet :')
:D
Misschien kun je de muts inkorten door ergens halverweg de muts te vouwen, dus een rand maken, en vast te zetten.
pi_90903018
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 20:59 schreef wyccie het volgende:

[..]

Misschien kun je de muts inkorten door ergens halverweg de muts te vouwen, dus een rand maken, en vast te zetten.
Nee, dat wordt niet mooi lijkt me... Het is granny met stokjes, dus best grof...
pi_90903637
Ah, dat is inderdaad lastig. Laat eens zien dan, misschien valt het wel mee.
pi_90904129
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 20:47 schreef Whoopdidoo het volgende:
Ik zat alweer in LIF hoor...

Die bal O+ Is daar een patroon van mijsje? Lijkt me zo tof, later als ik groot ben en hopelijk een kindje heb en dan zon bal O+

Bijou die deken is mooi!

En mijn haken staat stil, tentamen enzo. Dus vrijdagavond weer.
:Y er is een patroon van. jij had ook ravelry toch? op mijn ravelrypagina kun je onderaan bij m'n notes over deze bal op een link klikken van Crochetbug. op die site staat de uitleg van de pentagons en ze heeft ook op die site een link naar een fototutorial van de hexagons. :)
  woensdag 5 januari 2011 @ 21:20:57 #106
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_90904164
Balen, inu! Ik ben ook wel benieuwd hoe het eruit ziet, en welk patroon je hebt gebruikt, kan het zo snel niet vinden.

Ik heb wol gekocht, grijs en blauw, en ga een mutsenpoging beginnen. Met een haaknaald 6, wat een enorm ding is dat! Maar ik zag nog wel hogere getallen langskomen... het is vast een kwestie van wennen.
pi_90904390
Bedankt mijsje, ik vind ze zo tof! Jij maakt ze gewoon mooi natuurlijk.

Wol gekocht in middemeer _O- Ik moest lachen
  woensdag 5 januari 2011 @ 21:24:29 #108
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_90904403
Of hier gewoon een directe link Whoop :)
http://www.crochetbug.com(...)-flower-soccer-ball/
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_90904487
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 21:24 schreef EsseEi het volgende:
Of hier gewoon een directe link Whoop :)
http://www.crochetbug.com(...)-flower-soccer-ball/
SPOILER
:D die link had ik expres niet geplaatst, want nu heb ik weer een viewer extra op m'n bal... :P
pi_90904574
Joh weetje hoeveel moeite dat inloggen was! Nee hoor, ik hoop dat je blij bent met mn view.

Midde(n?)meer _O-
pi_90904609
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 21:24 schreef Whoopdidoo het volgende:
Bedankt mijsje, ik vind ze zo tof! Jij maakt ze gewoon mooi natuurlijk.

Wol gekocht in middemeer _O- Ik moest lachen
:* thanks! ik was er ook helemaal O+ op :D
(grappige naam? Middenmeer? :D ligt midden in de Wieringermeer, misschien dat dat iets met de naam te maken heeft... ;) )

quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 21:26 schreef Whoopdidoo het volgende:
Joh weetje hoeveel moeite dat inloggen was! Nee hoor, ik hoop dat je blij bent met mn view.

Midde(n?)meer _O-
:Y *O*
pi_90904726
Nee dat in zon gat een wolwinkel zit. En dat je in een gat woont waardoor je naar een ander gat moet om wol te kopen, je woonde er niet toch als ik goed onthouden had.
En omdat het best zielig is dat zelfs middenmeer een wolwinkel heeft. En wij maar 1. Terwijl wij toch echt een super(ahum)stad zijn.
pi_90904973
maar als je bedenkt dat zo'n beetje de hele noordkop met die winkel doet, dan valt het wel weer mee... er zat ook een Opkamer (dat winkeltje) in Anna Paulowna, maar die is gesloten helaas... oke, bij ons in het dorpje (ehm, gat? ja, dat mag je best zeggen... maar 8000 inwoners...) zit ook een wol/handwerkwinkeltje waar ik heel soms ook wel eens wat haal, maar die is lang niet zo uitgebreid als de Opkamer in Middenmeer... :)
pi_90905319
Sorry mijsje zal niet meer lachen om je dorpje :P
Trouwens je dorp is nog groot, ik ga op vakantie naar een dorp met iets meer dan 1000 inwoners _O-

Hmm kent iemand het merk Planet? Acryl is het, bollen van 100 gr, mn moeder had het op de markt gekocht en volgens mij haakt het wel lekker maar kan het op internet niet echt vinden.
pi_90905654
Ik haak ook vaak met Planet, erg fijn :Y

En Lemijn, het patroon staat volgens mij op blz 2 van dit topic ergens :)

Ik heb ooit in Burgh-Haamstede geshopt bij een wolwinkel die echt geweldig was O+ Kleine dorpjes wonen meer mensen die wol nodig hebben ofzo...
pi_90905788
Ik ga niet eens googlen waar het ligt :P

Waar haal jij t vandaan gewoon je plaatselijke wolwinkeltje? Of weet je toevallig op internet wat? (of rond leiden/alkmaar, maar das niet jouw omgeving toch?)
pi_90905817
Whoop, het is al goed... ;)
hier vind je acryl van planet: http://www.breienmetplezi(...)_id=20000042&lang=NL
pi_90905890
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 21:44 schreef Whoopdidoo het volgende:
Ik ga niet eens googlen waar het ligt :P

Waar haal jij t vandaan gewoon je plaatselijke wolwinkeltje? Of weet je toevallig op internet wat? (of rond leiden/alkmaar, maar das niet jouw omgeving toch?)
Plaatselijke winkel :Y Maar die winkel Wolmarkt oid heeft het ook online...

http://www.wolmarkt.nl/catalog/index.php?cPath=32_576_795
pi_90906164
Bedankt!! Mooie kleurtjes O+
Al hebben we een koopverbod....behalve voor bruin.
  woensdag 5 januari 2011 @ 21:53:53 #120
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_90906442
Bijou wat een prachtige deken!
pi_90906465
De muts :{

woensdag 5 januari 2011 @ 21:56:53 #122
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_90906649
ik vind 'm wel leuk :) maar is inderdaad 2 rijen te lang :( zo kan je niks meer zien! en opvouwrandje is inderdaad niet echt een optie volgens mij... :S misschien kan je m een beetje naar achter dragen, als een soort afzak muts? (beanie)
pi_90906684
Whoop, je weet toch dat Leiden 2 goede wolwinkels heeft? 'Ribbels' is fan-tas-tisch, maar ook wat duurder. En je hebt 'n Steekje Los', iets goedkoper maar ook best uitgebreid.
'Mol & de Groot' is vooral fournituren (knopen, garen, naalden, borduurpakketten) , maar hebben ook wat wol.
"An unfortunate thing about this world is that the good habits are much easier to give up than the bad ones."
W. Somerset Maugham
pi_90906697
:D op zich wel mooi, maar een beetje grof... misschien gewoon uithalen en deze wol voor iets anders gebruiken en met iets fijnere wol nog eens proberen? de muts op zich is wel leuk! :)
pi_90906888
Ik vind de muts best geinig eigenlijk, maar idd tikje te groot... Een beetje schuin naar achteren op je hoofd zetten helpt ook niet neem ik aan?
  woensdag 5 januari 2011 @ 22:00:26 #126
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_90906901
Ja het is een mooie muts maar zo'n rand half voor je ogen - irritant en ook nogal onveilig.

Ik vrees dat je dit alleen oplost door een stuk uit te halen en dan opnieuw het randje en de flappen te haken
pi_90906903
Ja, misschien gewoon met wol voor naald 6 ipv dubbel 4 :X

Een vriend van mn vriend past hem wel beter dan ik :') Het is gewoon een mannenmuts :Y
pi_90906949
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 22:00 schreef Bijou het volgende:
Ik vind de muts best geinig eigenlijk, maar idd tikje te groot... Een beetje schuin naar achteren op je hoofd zetten helpt ook niet neem ik aan?
Nee, dan krijg ik zo'n conehead :D
quote:
7s.gif Op woensdag 5 januari 2011 22:00 schreef caroline88 het volgende:
Ja het is een mooie muts maar zo'n rand half voor je ogen - irritant en ook nogal onveilig.

Ik vrees dat je dit alleen oplost door een stuk uit te halen en dan opnieuw het randje en de flappen te haken
Nja, hij is bovenop eigenlijk ook wat te los...
  woensdag 5 januari 2011 @ 22:03:30 #129
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_90907109
Het patroon is leuk inu! Frustrerend om opnieuw te beginnen, maar ook om na al het haken geen muts te hebben...
pi_90907130
Inu, hij is leuk!
En Bijou _O_ wow!! wordt erg gaaf :)
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
pi_90907222
Inu: Hij is wel wat lang... Helpt het niet als je hem voert?
"An unfortunate thing about this world is that the good habits are much easier to give up than the bad ones."
W. Somerset Maugham
pi_90907242
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 21:57 schreef Daste het volgende:
Whoop, je weet toch dat Leiden 2 goede wolwinkels heeft? 'Ribbels' is fan-tas-tisch, maar ook wat duurder. En je hebt 'n Steekje Los', iets goedkoper maar ook best uitgebreid.
'Mol & de Groot' is vooral fournituren (knopen, garen, naalden, borduurpakketten) , maar hebben ook wat wol.
Ja maar ben er in anderhalf jaar studeren nog niet geweest.
Sterker nog, in anderhalf jaar studeren ben ik een keer wezen eten in leiden, en een keer wezen shoppen(superkort).
De weg naar college is wel heel mooi _O-
Eigenlijk best erg.

De muts is prachtig! Doneren aan een groothoofdig iemand?
pi_90907574
Ja, aan die weg naar je faculteit zit niet zo heel veel... ;)
Misschien een keertje combineren als je geen zin hebt om alleen maar voor college naar Leiden te komen? Gewoon een shopmiddagje er aan vastplakken. Echt, vooral Ribbels, daar word ik zooo hebberig van! Maar voor beestjes is 'n Steekje Los waarschijnlijk handiger...(Trouwens, Ribbels heeft wel Catania, Steekje Los niet)
W. Somerset Maugham
pi_90908359
Het woord weg deed me denken aan t Gorlaeus...brrr.
Gelukkig vrijdag pas daar.

Oow vanaf februari heb ik 3 uur geen college tussen 2 colleges...dan kan ik wel een keer.

http://www.ravelry.com/pa(...)in-friends-amigurumi
Ik vind deze zo leuk! Maar uit een of ander onmogelijk tijdschrift :'(
pi_90908532
Whaaah, die is echt cool!
W. Somerset Maugham
  woensdag 5 januari 2011 @ 22:26:21 #136
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_90908596
oke dit is wel echt Zeeman kwaliteit: blijkt opeens dat het draad aan een ander is vastgeknoopt (als in: halverwege gebroken ofzo en hebben ze dus maar even vastgeknoopt zodat het 1 bol is...)

oh en die vogeltjes zijn wel heel lieff!! :D
en m'n arm knakt de hele tijd als ik 'm draai tijdens het haken :P (doet geen pijn, gewoon tik tik tik)
pi_90908727
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 22:25 schreef Daste het volgende:
Whaaah, die is echt cool!
Ja als jij nou even de steken op zn dikst telt en hoeveel rijen ze hoog zijn, kan ik ze vast wel namaken :P

EsseEi, veel plezier met je tikkende arm :P

:W Ik ga slapen en nog even kijken hoe laat ik op sta morgen ivm eventueel eerder weg om nog te leren...maar ik wil slapen... En eens kijken of leiden nieuwjaar heeft overleefd :+
pi_90908768
Grapjas :+
W. Somerset Maugham
pi_90909135
quote:
2s.gif Op woensdag 5 januari 2011 21:44 schreef mijsje het volgende:
Whoop, het is al goed... ;)
hier vind je acryl van planet: http://www.breienmetplezi(...)_id=20000042&lang=NL
[ afbeelding ]
Mooie kleurtjes! :)
Alleen ik mag niets meer kopen :p

En de muts is best leuk, staat ook leuk ofzo, maar wel iets te lang, ja. :) Wel zonde.

Mijn deken vordert niet echt, ik heb geen zin in haken vandaag.
  woensdag 5 januari 2011 @ 22:36:35 #140
171422 LadyBlack
paint it black
pi_90909339
:W

Haha Inu, die muts is heel leuk, maar ik zou er niet mee durven fietsen inderdaad :D Kun je m niet een stukje uithalen en wat eerder met de flappen beginnen?

Mijsje, wat is die bal toch tof, die móet wel in de smaak vallen :Y
En bijou, wauw wat een project _O_ maar wel de moeite waard zo te zien!!
pi_90909560
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 22:26 schreef EsseEi het volgende:
oke dit is wel echt Zeeman kwaliteit: blijkt opeens dat het draad aan een ander is vastgeknoopt (als in: halverwege gebroken ofzo en hebben ze dus maar even vastgeknoopt zodat het 1 bol is...)

oh en die vogeltjes zijn wel heel lieff!! :D
en m'n arm knakt de hele tijd als ik 'm draai tijdens het haken :P (doet geen pijn, gewoon tik tik tik)
dit kom je in heel veel soorten wol tegen, ook in dure soorten. als ze bollen maken en de wol op zo'n grote klos is op voordat het bolletje genoeg wol heeft, knopen ze de volgende klos eraan vast en gaan ze gewoon verder. je hebt dan een knoopje in je wol... als ze dat niet zouden doen, zouden ze heel veel wol weg moeten gooien omdat dat geen hele bolletjes worden en dat is ook zonde van de wol... :)
  woensdag 5 januari 2011 @ 22:40:39 #142
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_90909640
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 22:26 schreef EsseEi het volgende:
Kwam bij mijn wol toch hetzelfde een paar keer tegen. Online linie 157 Tessa 100% scheerwol gekocht bij hobbygigant in apeldoorn.
  woensdag 5 januari 2011 @ 22:43:39 #143
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_90909818
Die pinquins, geweldig! _O_
Ik zou ook Ladyblacks methode toepassen denk ik inu, als compromis.

Poeh, wat lopen hier veel mensen rond tegenwoordig. En wat maken jullie toffe dingen. Heb afgelopen dagen oude topics zitten terugkijken. Kan het even niet opnoemen, maar niet minder gemeend :Y
  woensdag 5 januari 2011 @ 23:28:46 #144
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_90912417
Ik heb weer leuke dingen voorbij zien komen. Ik haak nu niet veel (drukke periode op werk en drukke periode privé) maar ik lees lekker mee (en joepie een CRE-afdeling *O* ).
Ik heb wel hele foute en hele simpele beenwarmers gehaakt (knalroze) en gewoon bedoeld als lekkere gekke accessoire. Fotootje houden jullie tegoed van me.

Die pinguinetjes die in elkaar zitten (gaf jij de link Whoop?) zijn echt leuk!!

Mijn huidige projectjes:
* nog steeds de draak!
* 2 verschillende granny's uitgeprobeerd uit één van mijn nieuwe engelse boekjes (foto volgt!)
* Koosje (alle pootjes en 1 oor moet ik nog maken)

Ik heb nog wel wat vulling maar niet genoeg om echt verder te gaan met de draak (slap excuus ik weet het) maar ik heb wel genoeg om Koosje af te maken, die wordt best klein omdat ik hem met catania maak.

Maar van het weekend moet ik vulling komen en dan moet ik echt verder met de draak, want hij is/wordt gewoon wel heel tof.

*Goed voornemen: projecten gewoon meteen afmaken.
klerkje
  donderdag 6 januari 2011 @ 00:45:23 #145
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90916280
nog even een snel plaatje van de gevoerde muts (versie 4!!). nou nog hopen dat hij in de smaak (en maat!) valt!

die kleinere ga ik misschien nog wel eens aan iemand met een baby-dochter geven ofzo, dan past ie misschien best. voor cato's poppen is ie toch wel wat te groot. maar ik wacht eerst af of sandous' dochter niet alsnog liever de kleine wil.

inu, ik vind de muts wel heel leuk geworden. maar hij is inderdaad voor jou te lang. fijn dat je vriend 'm wel past, wil hij 'm ook wel op? anders toch maar uithalen en een paar rijen eraf halen?

bijou, wow...!!! _O_ mooi, en wat een werk zeg. 'nog maar 100' te gaan! :o succes! ik vond het in elkaar zetten van zo'n bal en een tas van zeshoekjes al behoorlijk rotwerk. omdat je niet zomaar even rechtuit kunt. vandaar mijn 'join as you go'-keuze voor de deken.
in de haak.
pi_90919106
quote:
Op donderdag 6 januari 2011 00:45 schreef trui het volgende:
nog even een snel plaatje van de gevoerde muts (versie 4!!). nou nog hopen dat hij in de smaak (en maat!) valt!

[ afbeelding ]

die kleinere ga ik misschien nog wel eens aan iemand met een baby-dochter geven ofzo, dan past ie misschien best. voor cato's poppen is ie toch wel wat te groot. maar ik wacht eerst af of sandous' dochter niet alsnog liever de kleine wil.

inu, ik vind de muts wel heel leuk geworden. maar hij is inderdaad voor jou te lang. fijn dat je vriend 'm wel past, wil hij 'm ook wel op? anders toch maar uithalen en een paar rijen eraf halen?

bijou, wow...!!! _O_ mooi, en wat een werk zeg. 'nog maar 100' te gaan! :o succes! ik vond het in elkaar zetten van zo'n bal en een tas van zeshoekjes al behoorlijk rotwerk. omdat je niet zomaar even rechtuit kunt. vandaar mijn 'join as you go'-keuze voor de deken.
Oh, hijs gaaf! Ik zat te denken aan Je opmerking dat fleece maar 1 kant op rekt, maar dan moet je de rek dus in de breedte doen of niet?

De muts is sowieso wat groot, dus ook als ik hem uithaal zit hij erg los.. Hij komt gewoon op de ugh stapel en ik begin opnieuw met partner 6 :)
  donderdag 6 januari 2011 @ 09:17:57 #147
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90920116
yep, in de breedte. en partner 6 is zooo lekker zacht. O+
in de haak.
pi_90920213
Ik moet nog steeds wennen aan ons nieuwe thuis :P

Die paars/roze muts is echt O+
  donderdag 6 januari 2011 @ 09:28:35 #149
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90920339
ik kom hier altijd via my active topics dus ik merk er weinig van. :)

dank je!
in de haak.
  donderdag 6 januari 2011 @ 12:09:57 #150
112545 Muck
pi_90925062
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 11:26 schreef Doedezemaar het volgende:
Daar heb je een punt ja, ik heb ook een ongelofelijke hekel aan in elkaar zetten :X
Als ik iets met granny's maak, haak ik ze meestal aan elkaar tijdens het haken, volgens de methode van Lucy van Attic 24, dat scheelt al een hoop afwerken :D

quote:
2s.gif Op woensdag 5 januari 2011 12:51 schreef mijsje het volgende:
dit is waar ik de laatste dagen mee bezig was:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ]
nu nog het binnenkussen erin en dan de laatste naden sluiten... :)
Bijna klaar Davinia! *O*
Wat een vrolijke bal is het geworden! Lekkere frisse kleurtjes O+

quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 19:10 schreef Bijou het volgende:
dekenproject:

de losse 6-kantjes:........................ zo moet het worden: .................zo ver ben ik nu (gekke kleuren op foto):
[ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]

close up:
[ afbeelding ]
Hij wordt ongeveer 1.40 x 1.80m :s)
Wow, wat een berg zeshoekjes :D
Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat!

quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 00:45 schreef trui het volgende:

[ afbeelding ]

Oh, die is echt geweldig _O_
  donderdag 6 januari 2011 @ 12:48:31 #151
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_90926717
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 11:02 schreef kruimel_20 het volgende:
Ah ik was het al kwijt, maar hier zijn jullie.
Ik blijf jullie wel volgen ook al post ik niet zoveel, ben ontzettend druk aan het werk (nog 2 maanden) maar ik heb gelukkig nog wel tijd om wat te haken.
Heb onlangs een speldenkussen gemaakt voor de sinterklaas dobbelavond, een sjaal voor mezelf, wat sneeuwvlokken, handschoenen, granny tissuebox cover, ben begonnen aan een GS baby dekentje, ben t-shirts aan het verknippen en ben nog steeds bezig met mijn grote deken (zucht)
[ afbeelding ]
op mijn to-hook lijstje staan nog een kindervestje : http://www.ravelry.com/patterns/library/baby-hoodie-6
en een badmat van t-yarn (als mijn man het toelaat)
haha, dat beestje is echt tof!

Mijn nieuwe beestje: poezelbeest voor zusje

Knoei
  donderdag 6 januari 2011 @ 13:10:55 #152
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_90927761
Bijou wat een deken! geweldig!

ik ga denk ik een laptopsleeve maken van mijn t-yarn want een badmat hiervan wil mijn man niet hebben... :(
  donderdag 6 januari 2011 @ 13:14:45 #153
112545 Muck
pi_90927936
Wat een schatje loqi! Hij heeft een beetje mijn figuur :+
En een badmat van t-yarn zou ik niet zo snel doen kruimel, neemt dat niet ongelofelijk veel vocht op, waardoor het kleddernat blijft?
  donderdag 6 januari 2011 @ 14:26:16 #154
171422 LadyBlack
paint it black
pi_90931158
Haha, wat een grappige kat :D

Ik ben Sleepy Sarah aan het afwerken, maar ik vind het maar lastig om mooie oogjes te borduren hoor! :o Maar ze is wel echt mooier geworden dan haar voorgangster *O*
Foto's komen misschien vanavond, ik krijg foto's niet zo makkelijk op mn computer helaas...
pi_90931273
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 12:48 schreef Loqi het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hij kijkt net zo uit de hoogte als onze poes :D
  donderdag 6 januari 2011 @ 14:59:02 #156
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_90932792
Muck, dat had ik nog niet bedacht idd ... suggesties waarvan ik wel een mooie badmat zou kunnen maken?

ik bedoel trouwens geen mat voor in bad, maar een mat voor op de badkamer bij de wasbak bijvoorbeeld maar dat was hopelijk wel duidelijk :)
pi_90932904
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 14:59 schreef kruimel_20 het volgende:
Muck, dat had ik nog niet bedacht idd ... suggesties waarvan ik wel een mooie badmat zou kunnen maken?

ik bedoel trouwens geen mat voor in bad, maar een mat voor op de badkamer bij de wasbak bijvoorbeeld maar dat was hopelijk wel duidelijk :)
Yarn maken van oude handdoeken? Maar je hebt toch ook een 'plastic' ondergrond nodig voor een badmat? sowieso iets anti-slips, maar vaak zit er toch een laagje onder de stof?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 6 januari 2011 @ 15:43:14 #158
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_90934548
wat een scheetje Loqi

plastic onder een badmat? dat gaat toch broeien, als hij wat natgeworden is?
Today is life -

Dale Carnegie
pi_90934593
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 15:43 schreef Ynske het volgende:
wat een scheetje Loqi

plastic onder een badmat? dat gaat toch broeien, als hij wat natgeworden is?
Ja, het is ook niet precies plastic, maar meer iets dat er idd voor zorgt dat de vloer eronder niet zeiknat wordt... In elk geval anti-slip lijkt me toch?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 6 januari 2011 @ 15:45:11 #160
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_90934647
e
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 15:44 schreef Inu het volgende:

[..]

Ja, het is ook niet precies plastic, maar meer iets dat er idd voor zorgt dat de vloer eronder niet zeiknat wordt... In elk geval anti-slip lijkt me toch?
eerder van dat schuimachtige spul dan lijkt me
Today is life -

Dale Carnegie
  donderdag 6 januari 2011 @ 15:59:02 #161
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_90935350
wat er vaak onder zit is een beetje plastic-achtig maar is volgens mij hetzelfde als antislipsokken.

Bij de patronen op ravelry vind ik alleen maar gewone matten die ook als badmat gebruikt worden...
http://www.ravelry.com/pa(...)nd-white-crochet-rug
http://www.ravelry.com/patterns/library/bubble-bath-mat-2
http://www.ravelry.com/patterns/library/bath-mat-3
http://www.ravelry.com/patterns/library/t-shirt-tarn-bathmat-rug

Niet de meest mooie, maar ter illustratie wel handig...
en ach je moet er gewoon niet op gaan staan als je uit de douche komt, alleen op gaan staan als je je tanden gaat poetsen :)
  donderdag 6 januari 2011 @ 16:02:14 #162
171422 LadyBlack
paint it black
pi_90935489
Volgens mij is anti-slip iets van rubber / siliconen!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 6 januari 2011 @ 16:03:07 #163
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_90935538
op een breiblog staat deze

denk dat er dan niet eens iets onder hoeft, is gemaakt met zpagetthi
Today is life -

Dale Carnegie
  donderdag 6 januari 2011 @ 16:08:25 #164
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_90935810
hmm zit me ook af te vragen of het niet kletsnat wordt enzo....en uitglij gevaar....
hihi en er niet op gaan staan als je uit de douche komt is wel lastig hoor;) de vloer is ZOOO koud!
'

oeeh en lieve kat loqi!
pi_90935968
Totaal offtopic, maar mijn badmat is in de vorm van een badeend O+
pi_90936083
Ik heb laatst (hier??) gehoord dat iemand van die antislip in een potje had. Dat je druppeltjes onderop kunt doen. Voor bijvoorbeeld onder pantoffels o.i.d. Misschien navragen bij een hobbywinkel?
W. Somerset Maugham
  donderdag 6 januari 2011 @ 16:20:53 #167
171422 LadyBlack
paint it black
pi_90936429
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 16:13 schreef Daste het volgende:
Ik heb laatst (hier??) gehoord dat iemand van die antislip in een potje had. Dat je druppeltjes onderop kunt doen. Voor bijvoorbeeld onder pantoffels o.i.d. Misschien navragen bij een hobbywinkel?
Dat was ik *)

Ik heb het op de markt gekocht, en volgens mij is het van Lana Grossa :Y

-edit- Ja dus:
  donderdag 6 januari 2011 @ 16:23:58 #168
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_90936576
Dank jullie wel allemaal! Ik ben ook mega trots (alweer :D )
Knoei
pi_90937577
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 12:48 schreef Loqi het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die vind ik echt leuk! O+

Ik heb ontdekt dat er 5 minuten van mij vandaan fietsen een superleuke hobbywinkel is :D
Ben er vorige week eens gaan kijken. Blijkt dat ze een superlange muur hebben, compleet volgepakt met alle kleuren, soorten en maten wol _O_
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_90939793
Die poes ben ik ook eens mee begonnen geloof ik maar dat werd niets

SPOILER
  donderdag 6 januari 2011 @ 19:46:14 #171
78666 muts88
goedgemutst
pi_90946442

Mijn sjaal in wording. Al is hij iets aan de brede kant..
  donderdag 6 januari 2011 @ 19:54:39 #172
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_90946845
Fijn juist een brede shawl! :D:D en mooi! mooie steeek, mooie kleuren :D

ik hoef nog maar 1 beige GSje voor de achterkant van de up en dan ben ik klaar met beige :D
nog wat witte maken en dan moet ik maar eens 4 rijen aan elkaar gaan zetten...
  donderdag 6 januari 2011 @ 19:56:34 #173
78666 muts88
goedgemutst
pi_90946941
Thanks! :)
Ik moet nu al super veel draadjes weg gaan werken.. Dat wordt nog leuk. Iemand die voor mij een snelle manier weet? :')
pi_90947082
Oooh ik was jullie kwijt :o En ik het maar raar vinden dat er geen nieuw topic was en een nieuw geopend :D
  donderdag 6 januari 2011 @ 20:01:41 #175
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_90947193
Helaas Muts, volgens mij moet je er gewoon aan geloven.
Wat je in het vervolg zou kunnen doen is de draadjes meehaken (maar dat gaat bij stokjes niet echt, bij vasten wel).
  donderdag 6 januari 2011 @ 20:06:28 #176
78666 muts88
goedgemutst
pi_90947430
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 20:01 schreef EsseEi het volgende:
Helaas Muts, volgens mij moet je er gewoon aan geloven.
Wat je in het vervolg zou kunnen doen is de draadjes meehaken (maar dat gaat bij stokjes niet echt, bij vasten wel).
Klopt. Probeer het wel zoveel mogelijk te doen, maar bij de ruimtes tussen de partij stokjes zie je dan je draad zweven en dat is niet zo mooi. Ach het hoort erbij :)
pi_90948262
je zou aan de zijkant een rand vasten eromheen kunnen maken, en daar je draadjes in weg stoppen... :) is het wel weer een paar mm breder... ;)
pi_90948925
was er laatst niet iemand erg op zoek naar een grote olifant om te haken? Ik zag deze op ravelry: http://www.ravelry.com/patterns/library/toy-elephant-no-606

is dat niet ook wat? ;)
pi_90949222
Die is leuk!
*slaat het patroon op*

Ik vind die draak toch ook wel erg gaaf. Is die draak die ik al een aantal keer voorbij heb zien komen, de draak van DeliciousCrochet?

Een w.i.p. foto van de deken:

De steken kloppen aan de zijkant trouwens wel, hij ligt er gewoon heel raar bij ;)
  donderdag 6 januari 2011 @ 20:45:05 #180
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_90949411
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 19:59 schreef StefanieV het volgende:
Oooh ik was jullie kwijt :o En ik het maar raar vinden dat er geen nieuw topic was en een nieuw geopend :D
Welkom terug, Stefanie!

Mooie shawl, Muts :)
pi_90949419
:) herfstblad, die ziet er lekker warm uit :) hoe breed wordt ie?

ow, ik kwam ook dit tegen op Ravelry: http://www.ravelry.com/patterns/library/spaghetti :D als easy gerangschikt... :P
pi_90949457
quote:
2s.gif Op donderdag 6 januari 2011 20:45 schreef mijsje het volgende:
:) herfstblad, die ziet er lekker warm uit :) hoe breed wordt ie?

ow, ik kwam ook dit tegen op Ravelry: http://www.ravelry.com/patterns/library/spaghetti :D als easy gerangschikt... :P
Ik schat iets meer dan een m. Heb hem niet gemeten, doe het gewoon op de gok. :) Wilde er eerst een sprei van maken, maar dat doe ik toch maar niet.
En hoe lang ie wordt, is afhankelijk van wanneer mijn garen op is waarschijnlijk. Ze hadden niet alle kleurtjes meer bij de Wibra, dus heb van sommige kleuren maar 2 bollen ;).

O, en leuke sjaal, Muts88! :D
  donderdag 6 januari 2011 @ 20:50:29 #183
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_90949656
ohh leuk die olifant!! mn faves lijst (tevens eigenljk m'n to hook lijst...naja...niet helemaal maar wel een beetje) wordt steeds langer!!!
Kan niet wachten tot m'n Up af is en ik snel allemaal beesten kan gaan haken! (hm moet ik ook weer bestemmingen voor vinden maar goed....als ik er niet uit kom wil ik ze wel meegeven aan....uhm...(wie ging oook alweer een kindje adopteren en wou gehaakte beesten meenemen???!!!)
(en ja ik kan ook ondertussen doen, maar k wil altijd eerst dingen af hebben enzo :P)

Herfstblad je deken wordt mooi!!! Gewoon met Wibra garen?? :o zo vrolijk enzo :D

Ik zou zo graag, net als Lucy, al die garen op kleurvolgorde willen en heel veel enzo... :@

oh en die spaghetti _O- het is niet eens een ketting gehaakt!
pi_90949757
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 20:50 schreef EsseEi het volgende:
ohh leuk die olifant!! mn faves lijst (tevens eigenljk m'n to hook lijst...naja...niet helemaal maar wel een beetje) wordt steeds langer!!!
Kan niet wachten tot m'n Up af is en ik snel allemaal beesten kan gaan haken! (hm moet ik ook weer bestemmingen voor vinden maar goed....als ik er niet uit kom wil ik ze wel meegeven aan....uhm...(wie ging oook alweer een kindje adopteren en wou gehaakte beesten meenemen???!!!)
(en ja ik kan ook ondertussen doen, maar k wil altijd eerst dingen af hebben enzo :P)

Herfstblad je deken wordt mooi!!! Gewoon met Wibra garen?? :o zo vrolijk enzo :D

Ik zou zo graag, net als Lucy, al die garen op kleurvolgorde willen en heel veel enzo... :@
Wibra en een paar kleuren Bravo. Dus de diktes kloppen niet helemaal :P

Was dat LushLady o.i.d. niet die een kindje gaat adopteren?
  donderdag 6 januari 2011 @ 21:05:42 #185
78666 muts88
goedgemutst
pi_90950476
Bedankt voor de complimenten :)

@Mijsje: dat is ook een goed idee! Ik ga hem onthouden :) thanks
pi_90950490
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 20:40 schreef Herfstblad het volgende:
Die is leuk!
*slaat het patroon op*

Ik vind die draak toch ook wel erg gaaf. Is die draak die ik al een aantal keer voorbij heb zien komen, de draak van DeliciousCrochet?

Een w.i.p. foto van de deken:

[ afbeelding ]
De steken kloppen aan de zijkant trouwens wel, hij ligt er gewoon heel raar bij ;)
Wat een geweldig leuke kleurtjes O+ !
quote:
2s.gif Op donderdag 6 januari 2011 20:35 schreef mijsje het volgende:
was er laatst niet iemand erg op zoek naar een grote olifant om te haken? Ik zag deze op ravelry: http://www.ravelry.com/patterns/library/toy-elephant-no-606
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
is dat niet ook wat? ;)
En die vind ik ook super O+
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_90950548
Mag ik jullie vragen hoe jullie je gehaakte beestjes opgevuld krijgen ? :@
pi_90950555
Haha niet moeilijk dat ik jullie niet vond, jullie zitten niet meer in Lifestyle maar in een ander onderdeel :P
  donderdag 6 januari 2011 @ 21:09:40 #189
78666 muts88
goedgemutst
pi_90950702
@DjinN ik gebruik vulmateriaal van de HEMA :)
pi_90950818
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 21:09 schreef muts88 het volgende:
@DjinN ik gebruik vulmateriaal van de HEMA :)
Ah ok ^O^ Bedankt! Ik zal daar eens een x gaan rondneuzen dan :Y
pi_90950898
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 21:06 schreef DjinN het volgende:
Mag ik jullie vragen hoe jullie je gehaakte beestjes opgevuld krijgen ? :@
Vulmateriaal van de markt :) Volgens mij is het van de HEMA hetzelfde, maar prijziger.
pi_90950936
Wat een combi, haken en Wie is de Mol? O+

Mn muts gaat veel beter met Partner 6 O+
pi_90953146
Vulspul van de kwantum is goedkoper dan de hema, is ook gewoon hobbyvulspul.

Jeej nog een WIDM volger, wordt ook mijn vaste haakavondje, alleen moest ik vandaag oppassen.
pi_90953248
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 21:51 schreef Whoopdidoo het volgende:
Vulspul van de kwantum is goedkoper dan de hema, is ook gewoon hobbyvulspul.

Jeej nog een WIDM volger, wordt ook mijn vaste haakavondje, alleen moest ik vandaag oppassen.
Hmm nog beter. Toevallig moet ik morgen richting de Kwantum :D Komt goed uit dus! Bedankt :D
  donderdag 6 januari 2011 @ 21:55:55 #195
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_90953429
eigenlijk zou ik nog 5 zwarte GSjes willen haken want dan zijn de eerste 5 rijen af, maar teveel hoofdpijn en zwart zie ik niet goed in de avond :(
Ik moet nog echt even wennen aan de WIDM afkorting...
pi_90953487
Ow nu je kwantum zegt weet ik t niet meer zeker :o
Het is of de kwantum of de leen bakker....ze zitten hier naast elkaar en mn moeder haalt het eigenlijk altijd...Sorry!

WIDM is al zoo oud joh. En zie je zwart niet savonds, wat raar is dat :P
  donderdag 6 januari 2011 @ 22:00:39 #197
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_90953693
naja ik zie het wel, maar zie de steken heel slecht :S en dat terwijl ik echt goede ogen schijn te hebben :P

haha en ik heb een deja vu gevoel bij het eerste deel van je post ;)
pi_90953714
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 21:57 schreef Whoopdidoo het volgende:
Ow nu je kwantum zegt weet ik t niet meer zeker :o
Het is of de kwantum of de leen bakker....ze zitten hier naast elkaar en mn moeder haalt het eigenlijk altijd...Sorry!

WIDM is al zoo oud joh. En zie je zwart niet savonds, wat raar is dat :P
Haha maakt niet uit :) Kwantum en LeenBakker zitten hier ook naast elkaar. En de Gamma en Praxis ook ^O^ Ik ga iig morgen bij de Kwantum en LeenBakker kijken of ze het daar hebben :)
pi_90953746
Duffe blik, maar toffe muts O+

Het is deze kleur, dus wat donkerder dan op de foto:

donderdag 6 januari 2011 @ 22:04:01 #200
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_90953928
oeeh mooie muts :D en nu niet te lang ;)
de garen ziet er heel lekker zacht uit :D
*zou tof zijn als je dingen kan voelen op je computer hahaha *
pi_90953952
EsseEi, ik ook! Ik weet het dus nog steeds niet.

Ik vind al die mutsen zo leuk! maar ben geen mutsenmens en dat is eigenlijk best jammer.

Willen jullie al jullie kennis over kwalitatief onderzoek naar mij toe seinen tussen 9 en 11? En al jullie wakkerheid om half 6 zodat ik mn bed uit kom?
pi_90953981
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 22:04 schreef EsseEi het volgende:
oeeh mooie muts :D en nu niet te lang ;)
de garen ziet er heel lekker zacht uit :D
*zou tof zijn als je dingen kan voelen op je computer hahaha *
Nee, het patroon klopte nu ook gewoon :')
  donderdag 6 januari 2011 @ 22:48:50 #203
78666 muts88
goedgemutst
pi_90956605
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 22:00 schreef DjinN het volgende:

[..]

Haha maakt niet uit :) Kwantum en LeenBakker zitten hier ook naast elkaar. En de Gamma en Praxis ook ^O^ Ik ga iig morgen bij de Kwantum en LeenBakker kijken of ze het daar hebben :)
Oeh, laat even weten als je het hebt gevonden en waar. :) Kwantum hier niet in de buurt, Leen Bakker wel :)
pi_90958381
mooie wol Inu! Ging je deze nog voeren? :)
vulling, dat haalde ik eerst bij Leenbakker (en daar kon ik een flinke tijd mee vooruit) ik heb ook ooit een zak op de markt gehaald, en die was niet zo heel duur, en prima van kwaliteit. (maar dat is niet altijd zo wb de kwaliteit op de markt...) en ik heb een zak van de Hema gehad die ook prima was. ik moet zeggen dat ik ze nog niet bij de Kwantum ben tegen gekomen, maar dat kan ook liggen aan het feit dat ik er daar gewoon nog niet naar gezocht heb... :)

Ik vind het katje van Loqi trouwens ook weer helemaal O+ waar had je dit patroontje vandaan? :)
pi_90958481
quote:
Op donderdag 6 januari 2011 22:01 schreef Inu het volgende:

[ afbeelding ]

*O* mooi dat het nu wel gelukt is!
  vrijdag 7 januari 2011 @ 10:05:31 #206
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90966602
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 22:01 schreef Inu het volgende:
[ afbeelding ]
hihi! :D ik vind 'm erg grappig! maar hij past, hoeraaa! *O*

en herfstblad, wat een heerlijk dekentje-in-wording heb je daar! O+

oh muts en jij een heeele brede sjaal.:o misschien kan ie in gebruik lekker dubbelgeslagen?

loqi, wat een schatje, dat katje! O+
in de haak.
pi_90967396
Ik wil denk ik nog zo'n mega pompom boven op mn muts, maar is het dan waard om zo'n pompom maker te kopen?

Als je het met een kartonnetje doet, hoe groot moet het gat dan zijn? En moet je dan gewoon de hele draad erdoor halen en dan wikkelen? * Inu heeft het voor de laatste keer gedaan toen ze in groep 3 zat :D
  vrijdag 7 januari 2011 @ 10:41:11 #208
171422 LadyBlack
paint it black
pi_90967628
Goed gelukt die muts Inu!! *O* Ik zou niet speciaal zo'n pompomding kopen hoor, het is net zo makkelijk zelf te doen lijkt me! Maar voor mij is het ook even geleden ja :')

Brakke telefoonfoto van mn Sleepy Sarah:

Ik twijfel of er nog een mondje bij moet...
  vrijdag 7 januari 2011 @ 10:41:18 #209
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90967633
ik zou 't gewoon met een (dubbel) kartonnetje doen inderdaad. het gat, ja ik doe altijd maar wat! :o niet te klein maken hoor, want dan past er niet genoeg garen door. een dubbele draad (met naald eraan) werkt sneller. :+
dat dubbele kartonnetje is om op 't eind de draad ertussen te kunnen doen, strak aantrekken, knoopje erin en de kartonnetjes erafscheuren maar. beetje bijknippen hier en daar en klaar is je pompoentje!
in de haak.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 10:41:52 #210
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90967646
ladyblack, wat een prachtig en lekker zachtig sleepy sarahtje! O+ ik vind een mondje erbij wel leuker denk ik.
in de haak.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 10:43:06 #211
171422 LadyBlack
paint it black
pi_90967692
Jaaa ze is ook echt lekker zacht, babywol van de Zeeman O+

Ik ga wel even prutsen met wat rood borduurdraad, als ik het niet mooi doe kan ik het altijd nog uithalen :Y
  vrijdag 7 januari 2011 @ 10:43:28 #212
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_90967707
ohh hij is lief de sleepy sarah!!

ik heb een haakpakket gezien van een hele mooie zachte shawl...maar hij is 40 euro :S (zit ook alle materiaal bij enzo)....
http://www.haakt.nl/index(...)0&vmcchk=1&Itemid=10
deze
pi_90967806
quote:
Op vrijdag 7 januari 2011 10:34 schreef Inu het volgende:
Ik wil denk ik nog zo'n mega pompom boven op mn muts, maar is het dan waard om zo'n pompom maker te kopen?

Als je het met een kartonnetje doet, hoe groot moet het gat dan zijn? En moet je dan gewoon de hele draad erdoor halen en dan wikkelen? * Inu heeft het voor de laatste keer gedaan toen ze in groep 3 zat :D
Het kartonnetje en de omtrek van de uiteindelijke pompon komen wel overeen, voor als je de grootte wilt bepalen, en het moet een flink gat zijn als je een stevige pompon wilt. En dan gewoon door het gat, om het kartonnetje heen en meteen weer door het gat, netjes naast elkaar.
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
pi_90967844
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 10:43 schreef EsseEi het volgende:

ik heb een haakpakket gezien van een hele mooie zachte shawl...maar hij is 40 euro :S (zit ook alle materiaal bij enzo)....
deze
Ik word al meteen afgeschrikt door dit stukje wat boven aan de website staat :X

quote:
Uw browser accepteerd geen cookies.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 10:47:20 #215
171422 LadyBlack
paint it black
pi_90967850
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 10:43 schreef EsseEi het volgende:

deze
Wow, maar dat lijkt me iets dat je zelf ook wel kunt, alle benodigdheden buiten de wol heb je al! :{w
  vrijdag 7 januari 2011 @ 10:47:35 #216
171422 LadyBlack
paint it black
pi_90967857
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 10:47 schreef Inu het volgende:

[..]

Ik word al meteen afgeschrikt door dit stukje wat boven aan de website staat :X

[..]

_O-
  vrijdag 7 januari 2011 @ 10:56:14 #217
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90968135
welk stukje bedoel je?

en ik heb hier net een beschrijving geplaatst van hoe ik de muts uiteindelijk gevoerd heb, voor de geļnteresseerden. :)
in de haak.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 10:58:26 #218
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_90968195
hmm ja ik dacht ook: misschien kan ik het wel stiekem na maken, maar zie niet zo goed wat voor steek het is :S en vind 40 euro wel duur, wil wel alleen het patroon en de wol los kopen(die is daar maar 1,60 ofzo, kan me niet voorstellen dat het totaal 40 euro is maar ja...)
  vrijdag 7 januari 2011 @ 11:04:17 #219
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90968378
ik vind 40 euro ook best prijzig, al ligt het wel aan de kwaliteit van het garen. zo te zien wordt 't een flinke lap, daar zitten natuurlijk wel een aantal bollen in. maar als die los echt maar 1,60 kosten kan 't vast goedkoper (en/of in betere kwaliteit)! kun je niet een mooie steek opzoeken elders en daar dan zelf zo'n lap van haken?
in de haak.
pi_90968750
Als je de foto vergroot, dan lijken het mij gewoon stokjes. Misschien af en toe een randje vasten erdoorheen, maar meer ook niet...Dit kan je beter zelf zelf beter doen.

Edit: oke, de rand is anders, maar daar valt ook nog wel uit te komen.

[ Bericht 17% gewijzigd door Daste op 07-01-2011 11:17:50 (nog iets beter gekeken) ]
W. Somerset Maugham
pi_90968851
quote:
11s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 10:56 schreef trui het volgende:
welk stukje bedoel je?

en ik heb hier net een beschrijving geplaatst van hoe ik de muts uiteindelijk gevoerd heb, voor de geļnteresseerden. :)
Waarom staat dat topic niet in CRE?
pi_90968902
quote:
Op vrijdag 7 januari 2011 11:18 schreef Inu het volgende:

[..]

Geen idee! Ik ga vragen of we hem mogen hebben. :@
Trots shetlandmens
Happy little sushi roll
pi_90969407
Als je het rondje niet helemaal dichtmaakt bij een pompom, wat gebeurt er dan? Ik heb er nu namelijk alles opzitten van het groen en de helft van de paarse en ik vind het eigenlijk wel genoeg...
pi_90969516
quote:
Op vrijdag 7 januari 2011 11:34 schreef Inu het volgende:
Als je het rondje niet helemaal dichtmaakt bij een pompom, wat gebeurt er dan? Ik heb er nu namelijk alles opzitten van het groen en de helft van de paarse en ik vind het eigenlijk wel genoeg...
Dan krijg je een wat slapper bolletje denk ik.
Trots shetlandmens
Happy little sushi roll
pi_90969727
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 11:37 schreef Lutte het volgende:

[..]

Dan krijg je een wat slapper bolletje denk ik.
Hmz, nou hij is echt BIJNA dicht, dus ik ga hem nu knippen. Hopelijk is het leuk, anders heb ik veel wol verpest :')
pi_90970398
Ik vind hem leuk O+

pi_90970518
Dat is een mooi bolletje geworden, helemaal niet 'slap' ofzo. En een leuke muts! Deze past waarschijnlijk een stuk beter ;)
W. Somerset Maugham
pi_90970598
quote:
Op vrijdag 7 januari 2011 11:18 schreef Inu het volgende:

[..]

Even hierop terugkomend: die blijft in OUD, maar zo'n topic kan best dubbel, dus hier ook eentje.

Maar bedankt voor de tip, en een hele mooie muts. O+
Trots shetlandmens
Happy little sushi roll
  vrijdag 7 januari 2011 @ 12:03:29 #229
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_90970691
ohhh leuk!!! Je muts zo bij daglicht, met pompon :D:D:D

ik had iets tofs bedacht: ze hebben bij de zeeman harige wol die korte haren heeft. En ik dacht: als k nou met die zwart dat katje van Christel maak...dat is tof. Maar die heeft dus glitter erin! wat moet je nou met een kat met glitters :S
pi_90971035
quote:
2s.gif Op donderdag 6 januari 2011 23:22 schreef mijsje het volgende:
vulling, dat haalde ik eerst bij Leenbakker (en daar kon ik een flinke tijd mee vooruit) ik heb ook ooit een zak op de markt gehaald, en die was niet zo heel duur, en prima van kwaliteit. (maar dat is niet altijd zo wb de kwaliteit op de markt...) en ik heb een zak van de Hema gehad die ook prima was. ik moet zeggen dat ik ze nog niet bij de Kwantum ben tegen gekomen, maar dat kan ook liggen aan het feit dat ik er daar gewoon nog niet naar gezocht heb... :)

Ik vind het katje van Loqi trouwens ook weer helemaal O+ waar had je dit patroontje vandaan? :)
Of het is gewoon de leenbakker! Die zak lijkt altijd oneindig en dan opeens gaat ie heel hard.

Ik ben alweer thuis, dat krijg je als je half 7 de deur uit gaat :z

Inu je hebt de muts gewoon gekocht! :D er ligt een prijskaartje onder, tenminste dat lijkt zo
pi_90971207
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 12:13 schreef Whoopdidoo het volgende:

[..]

Of het is gewoon de leenbakker! Die zak lijkt altijd oneindig en dan opeens gaat ie heel hard.

Ik ben alweer thuis, dat krijg je als je half 7 de deur uit gaat :z

Inu je hebt de muts gewoon gekocht! :D er ligt een prijskaartje onder, tenminste dat lijkt zo

Nee, dat is de wikkel van de wol ;)

Mn vriend wil niet naast me lopen als ik hem op heb. Nou, dan loopt ie maar achter me :P
pi_90971294
Gelukkig :P

Tis toch een doodnormale muts, mannen....

Bah hoor net het bericht dat iedereen moet presenteren van het onderzoek, das niet lief.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 12:30:41 #233
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90971703
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 11:18 schreef Inu het volgende:

[..]

omdat dat specifiek gaat over creatief-zijn-voor-kinderen.

inu, met pompoen is ie echt geweldig! O+

en wat er gebeurt als je 't gaatje niet helemaal vult: dan wordt ie iets kleiner, maar verder niks hoor. :)
in de haak.
pi_90971863
Ah van de pompom
  vrijdag 7 januari 2011 @ 12:43:15 #235
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90972152
:+
in de haak.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 12:54:59 #236
112545 Muck
pi_90972618
Ik haal mijn vulspul bij Blokker. Daar hebben ze kussenvullingen voor ¤1,50, maar die zijn gevuld met (jawel) vulspul waarvoor je bij de hobbywinkel drie keer zoveel moet betalen *O*
  vrijdag 7 januari 2011 @ 12:59:04 #237
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90972792
ik heb daar ook wel eens een kussentje vandaan, maar daar zit toch wel minder vulling in dan in die hema-zak hoor. toch denk ik dat je al met al wel goedkoper uit bent inderdaad. :)
in de haak.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 13:09:22 #238
292014 appelfan
Pleegmama <3
pi_90973204
Als je vulspul koopt krijg je meteen zoveel, maar dat wil ik niet :(
pi_90973272
Maar hema zak is duur, 5,99 geloof ik. Die van ons is 4 geloof ik, scheelt toch al en is beide even veel volgens mij. (Goh dat gaat goed, mn werkgever een beetje te duur noemen)

Appelfan, dan is zon kussen van de blokker toch een goed idee, is maar 1,50 en valt mee met de hoeveelheid. Er gaat trouwens vaak meer in dan je denkt.

Trui
SPOILER
pi_90973335
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 10:41 schreef trui het volgende:
ik zou 't gewoon met een (dubbel) kartonnetje doen inderdaad. het gat, ja ik doe altijd maar wat! :o niet te klein maken hoor, want dan past er niet genoeg garen door. een dubbele draad (met naald eraan) werkt sneller. :+
dat dubbele kartonnetje is om op 't eind de draad ertussen te kunnen doen, strak aantrekken, knoopje erin en de kartonnetjes erafscheuren maar. beetje bijknippen hier en daar en klaar is je pompoentje!
:o Waarom bedenk ik dat zelf niet?! :D 8)7

En wat een boel leuke haaksels gezien weer. Veel mutsen vooral. Ik ben eigenlijk helemaal geen muts-type ( :P ), maar nu toch stiekem wel bijna om. Gewoon omdat ze zo leuk zijn. O+
  vrijdag 7 januari 2011 @ 13:17:40 #241
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90973559
SPOILER: gijs wordt/is gecastreerd
ha eska! O+
in de haak.
pi_90973970
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 13:17 schreef trui het volgende:
SPOILER: gijs wordt/is gecastreerd
ha eska! O+
O+ Ja, daar was ik weer eens. ;)

Ach....Gijske :{
  vrijdag 7 januari 2011 @ 13:29:39 #243
171422 LadyBlack
paint it black
pi_90974090
Ah... je krijgt straks een jeweetwelkatertje terug dus!

Sneu dat ie lang heeft moeten wachten ja :{ maar gelukkig is het voor katers wel een minder heftige ingreep dan voor poezen. Ik weet nog dat ik mn hondje naar het grasveld heb moeten dragen voor dr plasje na haar sterilisatie ;(
pi_90975267
Hopelijk gaat het allemaal goed met Gijs!
1 van mijn katten heeft in zijn hokje zo hard tegen de tralies lopen duwen toen ie geholpen moest worden (wel 15 jaar geleden), dat ie waarschijnlijk zijn neusje gebroken heeft toen. :N En sinds die tijd ademt ie nogal luid en hij snurkt nu ook als een bootwerker.

Gister nog 12 toeren aan de deken gehaakt, maar eigenlijk wil ik toch weer ami's haken. Of een muts. Ik vind de muts van Inu zo leuk! *O*
Misschien dit weekend Leo maar afmaken.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 14:02:58 #245
171422 LadyBlack
paint it black
pi_90975468
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 13:58 schreef Herfstblad het volgende:
Hopelijk gaat het allemaal goed met Gijs!
1 van mijn katten heeft in zijn hokje zo hard tegen de tralies lopen duwen toen ie geholpen moest worden (wel 15 jaar geleden), dat ie waarschijnlijk zijn neusje gebroken heeft toen. :N En sinds die tijd ademt ie nogal luid en hij snurkt nu ook als een bootwerker.
Wow! :o zielig! ;(
pi_90975999
Ik moest lachen om wat herfstblad zei, zie het zo voor me. Wel zielig natuurlijk.

Ow Leo is leuk, doe je m ook echt met die wol? Met die haartjes zeg maar.

Sorry maar moet even blij zijn, tentamen van vandaag, 3 fout op de meerkeuze, van de 20, en open vragen waren niet heel veel dus hopelijk wel voldoende *O*
pi_90976105
Nou ja, het is wel verder goed gekomen gelukkig, afgezien dan dat ie snurkt :p. En bij de andere katers is het altijd goed gegaan gelukkig.

Ik heb Leo inderdaad met van die haartjes. Pep is dat. Ik kon het nergens vinden, maar Christel verkocht toen een paar bollen, dus heb er toen 1 van gekocht :) Maar volgens haar kan het ook met Brazilia.

Nette score op je tentamen! :D Hopelijk is het een voldoende.
pi_90977013
zozo weer gevonden :P Ik was al in LIF aan het zoeken.

Inu, ik ben ook dr. Who fan hoor ;)

En verder heb ik nog niet bijgelezen maar de foto's die ik zo hier en daar zie staan zijn geweldig :D

En whoop, da's vast wel een voldoende joh ;) No worries

Ik had het plan om mijn deken eens flink onder handen te nemen deze week., en dan vooral gisteravond want dan had ik superveel tijd in de slaaptrein
SPOILER: wokkelslaaptrein
pi_90978547
Oeh bah kirsten! wel tof zo met de slaaptrein(al ga ik bijna elk jaar maar dat is maar naar tsjechie en niet in zweden)
pi_90981591
Wat een leuke dingen weer allemaal gemaakt! O+ Superschattig die muts Inu :D

Ik heb voor een Sara, een Sara gehaakt!

vrijdag 7 januari 2011 @ 16:18:31 #251
112545 Muck
pi_90981649
Wat een lieffie Lyssa :D
  vrijdag 7 januari 2011 @ 16:20:06 #252
171422 LadyBlack
paint it black
pi_90981730
Lyssa! Die is lief!! O+

Is dit hetzelfde patroon als voor het verpleegstertje? Ik wil er ook een maken! *O*
pi_90981941
O+ die is prachtig Lyssa! mooi afgewerkt ook, en de haren zitten ook heel mooi! dat vind ik nog best wel eens lastig, om de haren ook mooi te krijgen bij een poppetje...
  vrijdag 7 januari 2011 @ 16:27:59 #254
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_90982065
ohh mooie Sara Lyssa!! :D:D en inderdaad: is dat het verpleegsterpatroontje??

En Herfstblad, zelfde vraag ook als whoop stelde: doe je Leo met Harige wol??

Oke dit is stiekem off topic maar goed: heb net twee hele toffe kado's gekocht: een boek met gebreide beesten voor m'n moeder (ze zijn echt heel schattig) en een boek om tassen te naaien voor een vriendin :D

Hele goede dag vandaag, alleen niet haken want ga zo weer uit eten :D (net gesport, en daarvoor geleerd :P)

Oh en volgende week ga ik een vriendin leren haken :D d'r moeder wou het niet doen omdat ze links is, maar ik ga het dr gewoon rechts leren. Ben ook links maar haak wel rechts...en anders kan ik het vast wel andersom (tweehandig enzo)
pi_90982142
Ja, het is hetzelfde patroon als het verpleegstertje. :D Het is makkelijk er varianten op te maken, zoals de juf, die ik ook eerder had gemaakt.

Het haar heb ik deze keer een ander patroon voor gebruikt. (Op ravelry staan er linkjes naartoe).

Thanx allen O+
  vrijdag 7 januari 2011 @ 16:31:09 #256
171422 LadyBlack
paint it black
pi_90982222
Ik vind jouw verpleegstertje veel mooier dan het voorbeeld _O-
  vrijdag 7 januari 2011 @ 17:27:41 #257
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90984914
lyssa, geweldige sara!

esseEi, kun je het die vriendin niet leren met een spiegel erbij? dan kijkt zij in de spiegel wat jij doet, en jij in de spiegel wat zij doet. kan ze 't toch gewoon linkshandig doen. er zijn ook zat linkshandige tutorials. 't lijkt me voor mezelf zo akelig als ik 't andersom zou moeten leren nl.
in de haak.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 17:42:53 #258
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_90985456
Whoop je hebt het vast gehaald, fijn voor je! j
Ben ook geen mutsenmens maar denk dat ik dat toch eens ga proberen. Zoveel leuke mutsen opeens :) Toch een beetje van de zotte om met kou meer binnen te blijven omdat ik bang ben voor gek te lopen. Zelfs al zou er iemand denken... laat ze denken. Zou ik boven moeten staan :@
  vrijdag 7 januari 2011 @ 17:49:22 #259
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90985692
geen mutsenmens omdat je denkt dat je voor gek staat?? da's toch inderdaad te gek voor woorden caroline. als 't nou is omdat je 't niet prettig vindt zitten op je hoofd. maar in deze koude dagen vind ik 't heeerlijk, ik ga echt niet zonder muts de deur uit momenteel. nou ja, tenzij ik met de auto ga. :+

whoopdidoo, dat klinkt als een goede score, gefeliciteerd! en van presenteren kun je leren. 8-)
in de haak.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 17:54:33 #260
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_90985897
Ja ik ben een beetje mal, Trui. Maar komt ook denk ik doordat ik als kind dat stempel op kreeg (dat staat jou toch niet!), en dat ik toen snel vet haar had. En een muts sluit zo af, dan komt er geen fraai kapsel vanonder.
Ik ga overigens alleen met de auto de deur uit want de fietsverbinding is een beetje lastig, zeker met die gladheid. Maar ook anders. Tweebaans weg oversteken en dan door de berm ploegen met mijn fiets want een doorgangetje is er niet :{
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 7 januari 2011 @ 17:55:05 #261
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_90985919
k heb t druk :')
ben nog bezig met eierwarmers, en ondertussen voor Sabine nog met wat Granny's, de barbiejurk is nog niet klaar, maar kan niet passen. Wil eigenlijk voor maandag t grootste deel afhebben, want dan ga ik met een cursus beginnen voor t werk, en ben bang weinig tijd over te houden.
Today is life -

Dale Carnegie
  vrijdag 7 januari 2011 @ 18:50:36 #262
1762 YPPY
Yppiaans
pi_90987929
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 17:27 schreef trui het volgende:
't lijkt me voor mezelf zo akelig als ik 't andersom zou moeten leren nl.
Die Sara is geniaal. O+

En de slapende sara ook. O+

Dat komt omdat jij rechtshandig bent. Dan is het lastiger om naar links om te schakelen. Als linkshandige ben je het over het algemeen gewend om veel met rechts te moeten doen. Dan is het wel even wennen, maar daar ben je zo doorheen. Juist omdat rechts al zo vaak 'moet'. :)
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 7 januari 2011 @ 19:00:11 #263
35189 Troel
scherp en bot
pi_90988337
hoi.

Ik leef nog wel hoor :)

(En wat een supergave bal!)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_90988423
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 19:00 schreef Troel het volgende:
hoi.

Ik leef nog wel hoor :)

(En wat een supergave bal!)
Hé Troel! :W waar was je nou? :)
(Dank je wel! :) )
  vrijdag 7 januari 2011 @ 19:04:03 #265
35189 Troel
scherp en bot
pi_90988491
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 19:02 schreef mijsje het volgende:

[..]

Hé Troel! :W waar was je nou? :)
(Dank je wel! :) )
Mjah, ik ben er wel enzo, maar toch ook weer niet. Ik wil heel erg graag aan de slag, maar kan me er zelf niet echt toe zetten omdat ik simpelweg de fut niet heb ofzo. Beetje vervelend, want ik heb ontzettend veel leuke ideetjes. Maarja, komt ooit wel weer.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_90988574
:) nou ja, anders laat je het gewoon z'n beloop. komt vanzelf, denk ik dan altijd maar... :) en je ideetjes gewoon even opschrijven of in je to hook list... ;) (ik ken dat bij mezelf, ik vergeet het dan weer, en dan denk ik tijden later: wat wilde ik nou ook alweer maken? :') )
  vrijdag 7 januari 2011 @ 19:07:50 #267
35189 Troel
scherp en bot
pi_90988679
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 19:06 schreef mijsje het volgende:
:) nou ja, anders laat je het gewoon z'n beloop. komt vanzelf, denk ik dan altijd maar... :) en je ideetjes gewoon even opschrijven of in je to hook list... ;) (ik ken dat bij mezelf, ik vergeet het dan weer, en dan denk ik tijden later: wat wilde ik nou ook alweer maken? :') )
Heb ook gewoon nog dingen liggen die bijna af zijn. Zonde van alle tijd die erin gestopt is om er niet mee verder te gaan. Maar het is even gewoon niet anders denk ik dat maar.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_90988767
och, als je ze niet weggooit, blijft het wel liggen tot je er weer mee verder wil... :) prima toch? ik heb nog het een en ander te borduren liggen om af te maken, maar het wil ook niet heel erg opschieten... naja, komt wel weer... :)
pi_90988859
Ik heb Sara nog even een sjaalje gegeven (en een pony) voor de kleur. (En de gekke nek).

pi_90989100
Je had een sjaal van granny squares moeten maken! Hehe, nee, veel te priegelig. Deze sjaal is mooi zo. Wat een prachtige, warme kleur.
pi_90989346
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 16:27 schreef EsseEi het volgende:

En Herfstblad, zelfde vraag ook als whoop stelde: doe je Leo met Harige wol??

:P Ik had al antwoord gegeven, maar ik doe het inderdaad met de harige wol. Haakt veel beter dan ik had verwacht.

Vandaag niet gehaakt, wel een deel van een lunch van vilt gemaakt :) Ik wil de lunch eigenlijk ook nog een keer gaan haken, maar ik zou niet weten hoe ik een boterham en gatenkaas moet haken :P. Vanavond ga ik nog verder aan mijn deken.

Mooie Sarah, Lyssa!
pi_90989382
ja, met een haaknaald van 1.0 en met borduurgaren... hahaha zeker priegelig, maar wel mooi!
nee hoor, met deze sjaal is het ook helemaal af! :) de pony is heel subtiel. je ziet het nauwelijks, maar als het er niet is, dan mis je wat... ^O^
pi_90989415
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 17:49 schreef trui het volgende:

whoopdidoo, dat klinkt als een goede score, gefeliciteerd! en van presenteren kun je leren. 8-)
Ja maar ik kan het echt niet, en word rood dus dan ziet ook iedereen dat ik het niet kan. Maar gelukkig moet ik samen met een meisje die in de klas (met zn twaalven) al amper dr mond open durft te doen, dus dan lijk ik beter(ja sorry beetje gemeen maar het is toch zo).

Lyssa wat is sara leuk!! Hoe heb je die haartjes gedaan?

Ik ben begonnen met een olifantje(nee ik had echt geen pinguin die nog af moest en een schildpad die zn petje mist O-) )
pi_90989643
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 14:15 schreef Whoopdidoo het volgende:
Ik moest lachen om wat herfstblad zei, zie het zo voor me. Wel zielig natuurlijk.

Ow Leo is leuk, doe je m ook echt met die wol? Met die haartjes zeg maar.

Sorry maar moet even blij zijn, tentamen van vandaag, 3 fout op de meerkeuze, van de 20, en open vragen waren niet heel veel dus hopelijk wel voldoende *O*
:o ik miste je tentamen... ik had wel voor je geduimd... *O* klinkt goed! *O*
en klinkt misschien gemeen ja, maar och, altijd fijn als je de betere bent... is voor je eigen gevoel wel prettig... :) is ook beetje mens eigen...

quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 19:20 schreef Herfstblad het volgende:

[..]

:P Ik had al antwoord gegeven, maar ik doe het inderdaad met de harige wol. Haakt veel beter dan ik had verwacht.

Vandaag niet gehaakt, wel een deel van een lunch van vilt gemaakt :) Ik wil de lunch eigenlijk ook nog een keer gaan haken, maar ik zou niet weten hoe ik een boterham en gatenkaas moet haken :P. Vanavond ga ik nog verder aan mijn deken.

Mooie Sarah, Lyssa!
en zoiets voor de boterham en dan een vierkant geel lapje met gaatjes erin gehaakt voor de gatenkaas?
pi_90989797
:P Ik vind mijn vilten boterham eigenlijk toch iets leuker. Misschien moet ik die maar na gaan maken of zo.
Maar bij de kaas zouden gaten in het vierkantje/lapje wel kunnen ja.

Ik wil trouwens ook een keer een vlam gaan haken. :D Maar eerst moeten de deken en Leo af.
pi_90989863
Voor de haren heb ik de instructies van dit: http://www.ravelry.com/pa(...)na-amigurumi-pattern gratis patroon gevolgd. Het is niet helemaal goed uitgekomen, omdat het hoofd van mijn sara groter was (ander patroon).
pi_90990411
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 19:26 schreef mijsje het volgende:

[..]

:o ik miste je tentamen... ik had wel voor je geduimd... *O* klinkt goed! *O*
en klinkt misschien gemeen ja, maar och, altijd fijn als je de betere bent... is voor je eigen gevoel wel prettig... :) is ook beetje mens eigen...

[..]

Wat lief! Het heeft geholpen dus! Dus voortaan mag je duimen.

Ik zag de fotos bovenin heel snel en toen dacht ik zag ik nou echt een boterham, maar ja dus _O-

Lyssa wat dacht je? Ik gooi mn poppetjes meteen maar overal op t internet? :+ Je bent gespot!
pi_90990530
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 19:37 schreef Whoopdidoo het volgende:

[..]

Ik zag de fotos bovenin heel snel en toen dacht ik zag ik nou echt een boterham, maar ja dus _O-

Lyssa wat dacht je? Ik gooi mn poppetjes meteen maar overal op t internet? :+ Je bent gespot!
Och, ik dacht, ik heb er nou drie, dan kan ik er wel een topic over openen. :P
  vrijdag 7 januari 2011 @ 19:42:04 #279
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_90990644
Jullie hebben me aangestoken met het haakvirus :P Ik ga na m'n tentamens (anders wordt het leren weer niks) ook spullen inslaan en beginnen *O*
pi_90990732
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 19:42 schreef kwiwi het volgende:
Jullie hebben me aangestoken met het haakvirus :P Ik ga na m'n tentamens (anders wordt het leren weer niks) ook spullen inslaan en beginnen *O*
hahaa! *O* Weer een slachtoffer erbij! Onze HaakGod will be pleased! :9

;) Leuk hoor! Welkom!
pi_90990838
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 19:43 schreef Lyssa het volgende:

[..]

hahaa! *O* Weer een slachtoffer erbij! Onze HaakGod will be pleased! :9

;) Leuk hoor! Welkom!
Ssst je mag onze missie niet verklappen!

Welkom! En na je tentamens is wel een goed plan.
pi_90991078
:D haken is zo 2011 ^O^

quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 19:37 schreef Whoopdidoo het volgende:

[..]

^O^ ga ik doen :*
poppetjes van Lyssa op het internet elders van hier? waar dan? nu ben ik nieuwsgierig :)
pi_90991269
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 19:50 schreef mijsje het volgende:
:D haken is zo 2011 ^O^

[..]

^O^ ga ik doen :*
poppetjes van Lyssa op het internet elders van hier? waar dan? nu ben ik nieuwsgierig :)
http://www.craftster.org/forum/index.php?topic=369296.0 Craftster ;)
pi_90991276
http://www.craftster.org/forum/index.php?topic=369296.0
Hierzo, en wij maar denken dat alleen wij ze mochten zien :P

Mijsje laat je dan ook weten wanneer ik voor jou moet duimen?
  vrijdag 7 januari 2011 @ 19:55:53 #285
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_90991368
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 19:45 schreef Whoopdidoo het volgende:

[..]

Ssst je mag onze missie niet verklappen!

Welkom! En na je tentamens is wel een goed plan.
Moet ik ook nog een eed afleggen enzo? :@

pi_90991494
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 19:55 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Moet ik ook nog een eed afleggen enzo? :@

Ja je komt er niet zomaar bij :+

Voor de mensen die en veel geld hebben en niets te doen de komende 3 jaar (en voor lijnloos): http://www.craftster.org/forum/index.php?topic=298664.0
pi_90993291
Bedank Lyssa en Whoop, ik ga meteen even kijken...
-edit- leuk! ik was helemaal vergeten dat ik me daar ook had geregistreerd, meteen weer even rondgeneusd... :D
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 19:53 schreef Whoopdidoo het volgende:
http://www.craftster.org/forum/index.php?topic=369296.0
Hierzo, en wij maar denken dat alleen wij ze mochten zien :P

Mijsje laat je dan ook weten wanneer ik voor jou moet duimen?
:* doe ik! duurt nog wel wat weekjes hoor :)
  zaterdag 8 januari 2011 @ 00:20:57 #288
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_91008437
Welkom Kwiwi! :D

en OMG dat kleed!!
hihi en al je mooie poppetjes Lyssa!

ohh en ik wil zoveel haken...vriendin wil shawl hebben, maar is zelfde vriendin die ik het ga leren, dus nu is de missie dat ze 'm zelf gaat maken ;) Zo'n ronde, zoals Trui had gemaakt :D (maar dan helemaal wit). En nog veeeeel meer! maar pff tijd dames...tijd :S (en waarom gaat haken altijd langzamer dan je denkt? :()

Oh en ik ben naar Love & Other Drugs geweest.... Jake Gyllenhaal O+
(sorry, heb 2 uur zitten kwijlen :@)
pi_91015549
jeej eindelijk een leuk haaktopic gevonden!
ik ben beginnend haakster, zal binnenkort ook eens mijn kunsten showen!
wat voor garen raden jullie aan? ik haak nu met 'scheepjeswol' van de markt, maar dat van mijsje ziet er ook leuk uit, wat voor garen is dat?
haken is cool
pi_91015734
Bah, die deken komt me ongeveer m'n neus uit. Ben nu op 21 x heen en weer en mensenkinderen wat wordt dat ding zwaar.

Maar ik kan geen nieuw projectje bedenken voor tussendoor ;( En de helft van m'n katoen ligt al thuis.

Trouwens he, ik heb die wol die attic24 ook gebruik, special DK. Nu wilde ik daar ook een granny square deken van maken, maar ik haak ze nu met naald 5 terwijl op het wikkeltje naald 4 ofzo staat. Ze zijn behoorlijk elastisch, zal dat problemen opleveren als die deken uiteindelijk zwaarder wordt?
En welke wol is te vergelijken met DK als in dat het niet opvalt als je ze door elkaar gebruikt? Ik wil graag een kleurig randje eromheen, maar die DK kwam van internet en ik betaalde 12 euro verzendkosten, du s voor 3 bolletjes van een kleurtje iets te gortig. Iemand?
  zaterdag 8 januari 2011 @ 10:33:39 #291
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_91016170
quote:
2s.gif Op donderdag 6 januari 2011 23:22 schreef mijsje het volgende:

dank je wel *;
Dikke kat
Knoei
pi_91016343
Ik heb gister voor 75 cent een grote zak kussenvulling gehaald bij de kringloop O+
  zaterdag 8 januari 2011 @ 11:06:50 #293
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91016710
ah, hergebruikte vulling! :9~ ;)
in de haak.
pi_91016820
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 11:06 schreef trui het volgende:
ah, hergebruikte vulling! :9~ ;)
Mjam :9

Nee, het zit nog gewoon in de zak ;)
pi_91020408
quote:
6s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 09:42 schreef antartica het volgende:
jeej eindelijk een leuk haaktopic gevonden!
ik ben beginnend haakster, zal binnenkort ook eens mijn kunsten showen!
wat voor garen raden jullie aan? ik haak nu met 'scheepjeswol' van de markt, maar dat van mijsje ziet er ook leuk uit, wat voor garen is dat?
:) dank je ;) het is bravo van schachenmayr nomotta. heerlijke acryl om mee te haken. er is ook een babywolvariant met net zulke leuke kleurtjes, maar die is net wat dunner en ook wat zachter.
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 10:33 schreef Loqi het volgende:

[..]

dank je wel *;
Dikke kat
*O* dank je wel! *;
pi_91024553
Dames, ik kom ook meedoen :)
Kreeg een boek over ami(gu..)'s van een vriendin die het echt wat voor mij vond.

Klein probleempje ik kan/kon niet haken.
Dus gister lokaal winkeltje in gedoken voor haaknaald en garen.

Ik kan inmiddels al mooie vierkantjes/rechthoekjes haken.
Ga me nu storten op stokjes en rondjes haken, de links uit de OP zijn erg nuttig!
http://www.hookandneedles.com/2008/03/22/amigurumi-tutorial-1/ <- die dame legt het fijn en langzaam uit :)
Alleen in je dromen ben je vrij..
Pinterest: pinterest.com/jolandadj/
pi_91024682
:) in 1 dag al mooie vierkantjes/rechthoekjes *O* we hebben een natuurtalent! ;)
wel leuk als het gauw lukt! ik ben benieuwd naar wat je gaat maken uit je boek. :)
pi_91025058
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 15:13 schreef mijsje het volgende:
:) in 1 dag al mooie vierkantjes/rechthoekjes *O* we hebben een natuurtalent! ;)
wel leuk als het gauw lukt! ik ben benieuwd naar wat je gaat maken uit je boek. :)
Nou ja, mooi, jullie steken zijn vast netter!

Maar vind het al wel kunstig dat is iets produceer wat al vierkant/rechthoek is en niet schots en scheef.
Heb het boekje Lieve diertjes zelf haken gekregen, en ga daar zodra ik ook de andere benodigde steken van kan maken een leuk beestje uit zoeken!
Alleen in je dromen ben je vrij..
Pinterest: pinterest.com/jolandadj/
pi_91026019
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 15:23 schreef LekkerApart het volgende:

[..]

Nou ja, mooi, jullie steken zijn vast netter!

Maar vind het al wel kunstig dat is iets produceer wat al vierkant/rechthoek is en niet schots en scheef.
Heb het boekje Lieve diertjes zelf haken gekregen, en ga daar zodra ik ook de andere benodigde steken van kan maken een leuk beestje uit zoeken!
het is al heel wat als je het zelf al mooi vind, ik vind mijn werk soms prut, en dan vinden anderen het heel mooi... ;)
lieve diertjes zelf haken O+ leuk! :)
  zaterdag 8 januari 2011 @ 15:56:37 #300
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_91026286
Welkom LekkerApart! :D
ben benieuwd naar je creaties! :D komt vast helemaal goed.
Heb het boekje ook pas gehad ^^ vind vooral die vissen heel leuk haha :D

en ik heb weer wat bedacht :P *oh wat een hoop plannen, wat weinig uitvoering*: ik ga een keer "dure" zachte wol kopen en een mooie (of naja, ik hou eigenlijk van simpel :P) shawl maken :) zit telkens naar mooie wol te kijken (als in: een keer iets anders dan wibra of zeeman) maar vind het zo toch wel prijzig om dr gewoon een beest van te maken... en dat haakpakket houdt me toch wel bezig haha :P

oh en is het mogelijk breipatronen tot haakpatronen om te zetten? heb m'n moeder een veels te leuk verjaardagskado gegeven, maar kan de beestjes nu zelf niet maken :( (of leren breien maar ach, 5 pogingen vind ik wel genoeg)
pi_91026843
nu ik mezelf terug zit te lezen is het net of ik bedoel dat het maar goed is als je het zelf leuk vind, want anderen vinden dat niet... dat is niet wat ik bedoel hoor LekkerAppart, ik bedoel dat ik zelf zo ben dat ik minder snel tevreden ben met wat ik maak dan anderen, dus meestal zijn er een boel mensen die het heel mooi vinden, maar dan zie ik er nog van alles aan waar ik nog niet tevreden mee ben... (volgens mij praat ik nu echt onzin... :@ iemand die me nog volgt?)

ik weet niet of breipatronen simpel om te zetten zijn in haakpatronen... lijkt me niet, want het is een heel andere techniek, maar als je het ziet als allemaal vasten, die breisteken, misschien ook weer wel...

Het grote haaktopic #61 - met schoonheidsfoutjes

[ Bericht 8% gewijzigd door mijsje op 08-01-2011 16:57:15 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')