Het vriendje of de sleeve?quote:Op dinsdag 4 januari 2011 09:01 schreef EsseEi het volgende:
haha soempie ik zag eerst je foto en dacht: ohh die is tof! Mooie kleuren, leuke bloempjes, vette combinatie!en daarna las ik pas het commentaar van je vriend
nou als je 'm wil dumpen stel ik me wel beschikbaar! Maar die bloemetjes vind ik juist leuk, inderdaad om dat blauwe vlak er meer bij te betrekken. En rondom vasthaken zullen ze geen haak-probleem geven
lekker productief geweest Trui!en echt vrolijke kleuren ook weer!
Iedere keer denk ik: gaaf die shawls en dekens!en zo vrolijk!
maar ik weet gewoon dat ik het helemaal niet leuk vind om te haken...terwijl het resultaat tof is maar ja...ik hou het liever bij beestjes ofzo. (en ik weet niet zo goed wat ik met een deken moet, of wacht...misschien toch wel: vriend loopt altijd te zeuren dat mijn dekbedden (in rotterdam en bij m'n ouders) te kort zijn, dan kan ik iets meer in stijl over het voeteneind leggen) Nou wie weet...
hihi!quote:
de sleevequote:
ik maak ze van vrij dik garen: partner 6 van phildar, en ook een paar kleuren met phildar aviso. het eerste is voor naald 6, het tweede voor naald 5, maar ik doe alles met naald 7 nu, en 't valt niet echt op dat sommige met een ander garen zijn gemaakt. maar het meeste doe ik dus met partner 6. één zo'n hexagon wordt vrij groot, wel 16 cm breed.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 13:27 schreef Lijnloos het volgende:
Trui, welk garen heb je gebruikt voor die mini-dingen? Ziet er zo fijn uit! Beetje Lucy-achtig...
Netjes trui!quote:Op dinsdag 4 januari 2011 00:25 schreef trui het volgende:
had je 'm niet rondgehaakt dan, herfstblad?
wij hebben vanavond een paar afleveringen Dexter gekeken (we liepen nog wat achter, hebben nu seizoen 3 erop zitten). resultaat op haakgebied: 45 minirondjes voor de deken.
[ afbeelding ]
Dat lost mn probleem van mn studie even zat zijn toch niet opquote:Op dinsdag 4 januari 2011 14:58 schreef trui het volgende:
nou eh... sorry maar neen!misschien moet je gewoon es echt op kamers gaan whoopdidoo.
Ohhhh, die zag ik inderdaad ook zondag en had direct zoiets van: die wil ik!! Echt geweldig.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 10:32 schreef trui het volgende:
ah, gevonden: meer een poncho zo te zien, of een hele grote stola. ik vind 'm erg mooi, en zo leuk met die variatie in steken.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:
Ja pip was de pinguin, had m kleiner verwacht.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 17:51 schreef mijsje het volgende:
er worden weer hele mooie dingen gemaakt!
volgens mij was Spiegelei de rode draak aan het maken, volgens mij liet ze hem zien tijdens de vorige meet...
pip, was dat niet die pinguin?
ik ben bezig met de naadjes te naaien van de bal. ik heb de helft van de vlakjes nu op de goede plek zitten dus hij is bijna klaar...ik vind hem weer helemaal
whoop, ik vraag me soms wel eens af of je wel de goede studie hebt gekozen... je praat nooit positief over je studie en het studeren in het algemeen...
Ik heb er verschillende en mijn ervaring is dat ze warm zat zijn zolang het gebruikte garen lekker warm is. Alleen als het waait is het iets minder.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 20:29 schreef YPPY het volgende:
Dexter seizoen 6 is spannend! Ik volg het half, maar ik zat soms echt op het puntje van de bank.
Ik vind de omslagdoek wel erg leuk, ik denk dat ik een projectje heb voor de rest van de drops merino die er nog ligt. Is dat wel warm, zo'n open doek?
yepz, heb er hier nog eentje liggen van vroeger gemaakt door mn oma, lekker warmquote:Op dinsdag 4 januari 2011 20:29 schreef YPPY het volgende:
Dexter seizoen 6 is spannend! Ik volg het half, maar ik zat soms echt op het puntje van de bank.
Ik vind de omslagdoek wel erg leuk, ik denk dat ik een projectje heb voor de rest van de drops merino die er nog ligt. Is dat wel warm, zo'n open doek?
quote:
Nou, het hoeft al niet meer, want ik heb zojuist een nieuwe en veel grotere laptop gekregen van m'n vriend. Net een dag nadat die sleeve af is. Volgens mij deed ie het er gewoon om. De laptop gaat naar een vriendin, dus misschien dat zij die sleeve er wel bij wil hebben.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:09 schreef Wampi het volgende:
Ik was jullie ook kwijt.
Soempie, je sleeve is superleuk! Ik zou ook met bloemetjes doen.
Er zit al iets van 60 uur werk inquote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:26 schreef Soempie het volgende:
Bijou, 480 6-kantjesIk moet er niet aan denken om die allemaal aan elkaar te moeten zetten en af te hechten.
quote:Nou, het hoeft al niet meer, want ik heb zojuist een nieuwe en veel grotere laptop gekregen van m'n vriend. Net een dag nadat die sleeve af is. Volgens mij deed ie het er gewoon om. De laptop gaat naar een vriendin, dus misschien dat zij die sleeve er wel bij wil hebben.
Ik twijfel nog.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:27 schreef caroline88 het volgende:
Het wordt wel verwarrend. Ga je nu je vriend, je sleeve of je laptop inruilen?
quote:Op dinsdag 4 januari 2011 20:30 schreef Whoopdidoo het volgende:
[..]
Ja pip was de pinguin, had m kleiner verwacht.
De studie is wel leuk, ja deadlines/tentamens en dan ook nog thuisstress, gaat niet lekker. En ja als t wel goed gaat meld ik t niet. Dus stel mn tentamen gaat goed vrijdag, zal ik het dan even melden?
Ow en hoelang staan we al hier? Want ik was ons al een uur kwijt enzo *en ik voel me nou heel dom nu ik zie dat we al die tijd al hier staan*
Ik wil een deken maken maar ik durf niet, en als ie af is heb ik m niet meer nodig want dan is het zomer...
Dat had ik dus ook!quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:26 schreef Doedezemaar het volgende:
Muck, ik zou een ripple doen, ik heb zo'n hekel aan in elkaar zetten. Ik was begonnen met een grannystripesjaal, maar dat ging zo soepeltjes dat ik er nu een deken van maak. Heb vanaf de kerst 14 dubbele stripes gehaakt, het vordert gestaag.
Whehe, ik denk ook dat Sven het expres deed, want je sleeve is echt hartstikke leuk (mét bloemetjes). Wat een geluk voor die vriendin die je laptop met sleeve krijgt!quote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:26 schreef Soempie het volgende:
Nou, het hoeft al niet meer, want ik heb zojuist een nieuwe en veel grotere laptop gekregen van m'n vriend. Net een dag nadat die sleeve af is. Volgens mij deed ie het er gewoon om. De laptop gaat naar een vriendin, dus misschien dat zij die sleeve er wel bij wil hebben.
oooh tussendoorfoto's graag!!!quote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:00 schreef Bijou het volgende:
lurkt even mee voor alle mooie haaksels
Ben zelf met een deken van +/- 480 6-kantjes bezig in verschillende kleuren rood, roze en wit. Ging wel stuk meer tijd in zitten dan ik dacht, vooral ook het aan elkaar zetten van al die kantjes...
ik ben juist toch nog een keer opnieuw begonnen met de muts voor sandous omdat hij niet hoog/diep genoeg bleek te zijn (nadat 't me eindelijk was gelukt een voering erin te naaienquote:Op woensdag 5 januari 2011 08:53 schreef Inu het volgende:
Ik ben een granny muts met flappen aan het maken zoals trui ze ook maakt, maar in het patroon staat dat je 15 rijen moet tot de flappen beginnen, maar ik zit nu bij rij 9 en hij is al best redelijk lang... denk dat ik nog 1 rij doe en dan de flappen![]()
Ik heb dubbele draad Zeeman wol met naald 6 gebruikt, maar dat is dus volgens mij wat te groot uitgepakt. Het patroon moest beginnen met 6, dan 6.5 en dan 8, maar ik zit nog steeds bij 6 omdat ik hem anders alleen bij een reus op kan doen
Nja, als ik hem nu opzet zoals ik hem zou willen komen hij al op mijn oren, alleen vind ik mn voorhoofd nog te bloot. Hij zit ook niet heel erg strak, dus dat hoop ik met voering wel wat fijner te krijgen...quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:36 schreef trui het volgende:
[..]
ik ben juist toch nog een keer opnieuw begonnen met de muts voor sandous omdat hij niet hoog/diep genoeg bleek te zijn (nadat 't me eindelijk was gelukt een voering erin te naaien).. pas dus op met te vroeg stoppen! ik gebruik eskimo van drops, met naald 9, en voor een kindermaat (50 cm hoofdomtrek dus echt klein) heb ik al 10 toeren gehaakt voor ik aan de flapjes begon. ik heb dit keer trouwens opgeschreven wat ik deed, dus ik zal 't een dezer dagen even uitwerken en hier neerzetten.
ah, maar wacht, ik maak 't in halve stokjes, jij stokjes. dat scheelt natuurlijk ook al een boel. en wat jij daar beschrijft, is dat hetzelfde als de bubble-stitch, of meer als de puff-stitch?quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:40 schreef Inu het volgende:
Nja, als ik hem nu opzet zoals ik hem zou willen komen hij al op mijn oren, alleen vind ik mn voorhoofd nog te bloot. Hij zit ook niet heel erg strak, dus dat hoop ik met voering wel wat fijner te krijgen...
Dit patroon gebruikt trouwens clusters in het begin ipv gewone dc's, dus dat je bij een dc de laatste keer maar door 1 lus haalt en de ander op de haak laat zitten en dan aan het einde nog een extra yo en dan door alle lussen van de vorige steken. daar wordt het wat puntiger van, dus dan passen er ook 2 clusters in 1 ch3 space...
Ja, iddquote:Op woensdag 5 januari 2011 16:52 schreef trui het volgende:
[..]
ah, maar wacht, ik maak 't in halve stokjes, jij stokjes. dat scheelt natuurlijk ook al een boel. en wat jij daar beschrijft, is dat hetzelfde als de bubble-stitch, of meer als de puff-stitch?
ladyblack, sleepysarahs zijn inderdaad erg cute! heb je al een fotootje?
Nee, volgens mij is dubbele draad Zeeman gewoon te dik...quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:06 schreef trui het volgende:
is dat patroon niet bedoeld voor zo'n 'slouchy' muts? die dus nog wat ruimte heeft achterin?
Oh, wat een leuke mutsjes. Ik zie het al helemaal voor me.quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:36 schreef trui het volgende:
nou, aanpassen aan je eigen maat dan maar inderdaad! het is wel een voordeel als ie voor jezelf bedoeld is. ik zat zonder geschikt pasmodel, want mijn kinderen zijn de 2 al ruim gepasseerd.dus ik deed maar wat.
![]()
met als resultaat een te ondiepe muts dus, zie hier 't verschil:
[ afbeelding ]
de linker is nu bijna gevoerd trouwens, ben op de helft. maar nu eerst even in de pannen roeren.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 5 januari 2011 18:41 schreef Inu het volgende:
Zijn er hier ook Dr Who fans? Deze is echt geweldighttp://www.ravelry.com/pa(...)mask-crochet-pattern
[ afbeelding ]
En de Ood uit Dr Who:
[ afbeelding ]
In het begin wel, maar ik heb er een paar kantjes bijgehaakt omdat de deken korter werd door het aan elkaar zetten. Dus nu is het patroon meer globaal zodat het nog enigszins verdeeld is. Volgens mij moet ik er nog iets van 100, misschien iets meerquote:Op woensdag 5 januari 2011 20:01 schreef mijsje het volgende:
wow Bijou, wat een deken!wat gaaf! ben je precies het de kleuren aan het volgen zoals ze op de middelste foto staan? hoeveel 6hoekjes moeten er nog aan? wat een werk!
quote:Op woensdag 5 januari 2011 20:56 schreef Inu het volgende:
Nou, de muts is af, maar ik vind hem stomHij is te groot, en de flappen beginnen al over mn oren en hij staat me niet
Nee, dat wordt niet mooi lijkt me... Het is granny met stokjes, dus best grof...quote:Op woensdag 5 januari 2011 20:59 schreef wyccie het volgende:
[..]
![]()
Misschien kun je de muts inkorten door ergens halverweg de muts te vouwen, dus een rand maken, en vast te zetten.
quote:Op woensdag 5 januari 2011 20:47 schreef Whoopdidoo het volgende:
Ik zat alweer in LIF hoor...
Die balIs daar een patroon van mijsje? Lijkt me zo tof, later als ik groot ben en hopelijk een kindje heb en dan zon bal
![]()
Bijou die deken is mooi!
En mijn haken staat stil, tentamen enzo. Dus vrijdagavond weer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 5 januari 2011 21:24 schreef EsseEi het volgende:
Of hier gewoon een directe link Whoop
http://www.crochetbug.com(...)-flower-soccer-ball/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.die link had ik expres niet geplaatst, want nu heb ik weer een viewer extra op m'n bal...
![]()
quote:Op woensdag 5 januari 2011 21:24 schreef Whoopdidoo het volgende:
Bedankt mijsje, ik vind ze zo tof! Jij maakt ze gewoon mooi natuurlijk.
Wol gekocht in middemeerIk moest lachen
quote:Op woensdag 5 januari 2011 21:26 schreef Whoopdidoo het volgende:
Joh weetje hoeveel moeite dat inloggen was! Nee hoor, ik hoop dat je blij bent met mn view.
Midde(n?)meer
Plaatselijke winkelquote:Op woensdag 5 januari 2011 21:44 schreef Whoopdidoo het volgende:
Ik ga niet eens googlen waar het ligt
Waar haal jij t vandaan gewoon je plaatselijke wolwinkeltje? Of weet je toevallig op internet wat? (of rond leiden/alkmaar, maar das niet jouw omgeving toch?)
Nee, dan krijg ik zo'n coneheadquote:Op woensdag 5 januari 2011 22:00 schreef Bijou het volgende:
Ik vind de muts best geinig eigenlijk, maar idd tikje te groot... Een beetje schuin naar achteren op je hoofd zetten helpt ook niet neem ik aan?
Nja, hij is bovenop eigenlijk ook wat te los...quote:Op woensdag 5 januari 2011 22:00 schreef caroline88 het volgende:
Ja het is een mooie muts maar zo'n rand half voor je ogen - irritant en ook nogal onveilig.
Ik vrees dat je dit alleen oplost door een stuk uit te halen en dan opnieuw het randje en de flappen te haken
Ja maar ben er in anderhalf jaar studeren nog niet geweest.quote:Op woensdag 5 januari 2011 21:57 schreef Daste het volgende:
Whoop, je weet toch dat Leiden 2 goede wolwinkels heeft? 'Ribbels' is fan-tas-tisch, maar ook wat duurder. En je hebt 'n Steekje Los', iets goedkoper maar ook best uitgebreid.
'Mol & de Groot' is vooral fournituren (knopen, garen, naalden, borduurpakketten) , maar hebben ook wat wol.
Ja als jij nou even de steken op zn dikst telt en hoeveel rijen ze hoog zijn, kan ik ze vast wel namakenquote:
Mooie kleurtjes!quote:Op woensdag 5 januari 2011 21:44 schreef mijsje het volgende:
Whoop, het is al goed...![]()
hier vind je acryl van planet: http://www.breienmetplezi(...)_id=20000042&lang=NL
[ afbeelding ]
dit kom je in heel veel soorten wol tegen, ook in dure soorten. als ze bollen maken en de wol op zo'n grote klos is op voordat het bolletje genoeg wol heeft, knopen ze de volgende klos eraan vast en gaan ze gewoon verder. je hebt dan een knoopje in je wol... als ze dat niet zouden doen, zouden ze heel veel wol weg moeten gooien omdat dat geen hele bolletjes worden en dat is ook zonde van de wol...quote:Op woensdag 5 januari 2011 22:26 schreef EsseEi het volgende:
oke dit is wel echt Zeeman kwaliteit: blijkt opeens dat het draad aan een ander is vastgeknoopt (als in: halverwege gebroken ofzo en hebben ze dus maar even vastgeknoopt zodat het 1 bol is...)
oh en die vogeltjes zijn wel heel lieff!!
en m'n arm knakt de hele tijd als ik 'm draai tijdens het haken(doet geen pijn, gewoon tik tik tik)
Kwam bij mijn wol toch hetzelfde een paar keer tegen. Online linie 157 Tessa 100% scheerwol gekocht bij hobbygigant in apeldoorn.quote:Op woensdag 5 januari 2011 22:26 schreef EsseEi het volgende:
oke dit is wel echt Zeeman kwaliteit: blijkt opeens dat het draad aan een ander is vastgeknoopt (als in: halverwege gebroken ofzo en hebben ze dus maar even vastgeknoopt zodat het 1 bol is...)
Oh, hijs gaaf! Ik zat te denken aan Je opmerking dat fleece maar 1 kant op rekt, maar dan moet je de rek dus in de breedte doen of niet?quote:Op donderdag 6 januari 2011 00:45 schreef trui het volgende:
nog even een snel plaatje van de gevoerde muts (versie 4!!). nou nog hopen dat hij in de smaak (en maat!) valt!
[ afbeelding ]
die kleinere ga ik misschien nog wel eens aan iemand met een baby-dochter geven ofzo, dan past ie misschien best. voor cato's poppen is ie toch wel wat te groot. maar ik wacht eerst af of sandous' dochter niet alsnog liever de kleine wil.
inu, ik vind de muts wel heel leuk geworden. maar hij is inderdaad voor jou te lang. fijn dat je vriend 'm wel past, wil hij 'm ook wel op? anders toch maar uithalen en een paar rijen eraf halen?
bijou, wow...!!!mooi, en wat een werk zeg. 'nog maar 100' te gaan!
succes! ik vond het in elkaar zetten van zo'n bal en een tas van zeshoekjes al behoorlijk rotwerk. omdat je niet zomaar even rechtuit kunt. vandaar mijn 'join as you go'-keuze voor de deken.
Daar heb je een punt ja, ik heb ook een ongelofelijke hekel aan in elkaar zettenquote:Op woensdag 5 januari 2011 11:26 schreef Doedezemaar het volgende:
Muck, ik zou een ripple doen, ik heb zo'n hekel aan in elkaar zetten. Ik was begonnen met een grannystripesjaal, maar dat ging zo soepeltjes dat ik er nu een deken van maak. Heb vanaf de kerst 14 dubbele stripes gehaakt, het vordert gestaag.
Wat een vrolijke bal is het geworden! Lekkere frisse kleurtjesquote:Op woensdag 5 januari 2011 12:51 schreef mijsje het volgende:
dit is waar ik de laatste dagen mee bezig was:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ]
nu nog het binnenkussen erin en dan de laatste naden sluiten...![]()
Bijna klaar Davinia!
Wow, wat een berg zeshoekjesquote:Op woensdag 5 januari 2011 19:10 schreef Bijou het volgende:
dekenproject:
de losse 6-kantjes:........................ zo moet het worden: .................zo ver ben ik nu (gekke kleuren op foto):
[ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
close up:
[ afbeelding ]
Hij wordt ongeveer 1.40 x 1.80m
Oh, die is echt geweldigquote:Op donderdag 6 januari 2011 00:45 schreef trui het volgende:
nog even een snel plaatje van de gevoerde muts (versie 4!!). nou nog hopen dat hij in de smaak (en maat!) valt!
[ afbeelding ]
haha, dat beestje is echt tof!quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:02 schreef kruimel_20 het volgende:
Ah ik was het al kwijt, maar hier zijn jullie.
Ik blijf jullie wel volgen ook al post ik niet zoveel, ben ontzettend druk aan het werk (nog 2 maanden) maar ik heb gelukkig nog wel tijd om wat te haken.
Heb onlangs een speldenkussen gemaakt voor de sinterklaas dobbelavond, een sjaal voor mezelf, wat sneeuwvlokken, handschoenen, granny tissuebox cover, ben begonnen aan een GS baby dekentje, ben t-shirts aan het verknippen en ben nog steeds bezig met mijn grote deken (zucht)
[ afbeelding ]
op mijn to-hook lijstje staan nog een kindervestje : http://www.ravelry.com/patterns/library/baby-hoodie-6
en een badmat van t-yarn (als mijn man het toelaat)
Hij kijkt net zo uit de hoogte als onze poesquote:Op donderdag 6 januari 2011 12:48 schreef Loqi het volgende:
[..]
haha, dat beestje is echt tof!
Mijn nieuwe beestje: poezelbeest voor zusje
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Yarn maken van oude handdoeken? Maar je hebt toch ook een 'plastic' ondergrond nodig voor een badmat? sowieso iets anti-slips, maar vaak zit er toch een laagje onder de stof?quote:Op donderdag 6 januari 2011 14:59 schreef kruimel_20 het volgende:
Muck, dat had ik nog niet bedacht idd ... suggesties waarvan ik wel een mooie badmat zou kunnen maken?
ik bedoel trouwens geen mat voor in bad, maar een mat voor op de badkamer bij de wasbak bijvoorbeeld maar dat was hopelijk wel duidelijk
Ja, het is ook niet precies plastic, maar meer iets dat er idd voor zorgt dat de vloer eronder niet zeiknat wordt... In elk geval anti-slip lijkt me toch?quote:Op donderdag 6 januari 2011 15:43 schreef Ynske het volgende:
wat een scheetje Loqi
plastic onder een badmat? dat gaat toch broeien, als hij wat natgeworden is?
eerder van dat schuimachtige spul dan lijkt mequote:Op donderdag 6 januari 2011 15:44 schreef Inu het volgende:
[..]
Ja, het is ook niet precies plastic, maar meer iets dat er idd voor zorgt dat de vloer eronder niet zeiknat wordt... In elk geval anti-slip lijkt me toch?
Dat was ikquote:Op donderdag 6 januari 2011 16:13 schreef Daste het volgende:
Ik heb laatst (hier??) gehoord dat iemand van die antislip in een potje had. Dat je druppeltjes onderop kunt doen. Voor bijvoorbeeld onder pantoffels o.i.d. Misschien navragen bij een hobbywinkel?
Die vind ik echt leuk!quote:Op donderdag 6 januari 2011 12:48 schreef Loqi het volgende:
[..]
haha, dat beestje is echt tof!
Mijn nieuwe beestje: poezelbeest voor zusje
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Klopt. Probeer het wel zoveel mogelijk te doen, maar bij de ruimtes tussen de partij stokjes zie je dan je draad zweven en dat is niet zo mooi. Ach het hoort erbijquote:Op donderdag 6 januari 2011 20:01 schreef EsseEi het volgende:
Helaas Muts, volgens mij moet je er gewoon aan geloven.
Wat je in het vervolg zou kunnen doen is de draadjes meehaken (maar dat gaat bij stokjes niet echt, bij vasten wel).
Welkom terug, Stefanie!quote:Op donderdag 6 januari 2011 19:59 schreef StefanieV het volgende:
Oooh ik was jullie kwijtEn ik het maar raar vinden dat er geen nieuw topic was en een nieuw geopend
Ik schat iets meer dan een m. Heb hem niet gemeten, doe het gewoon op de gok.quote:Op donderdag 6 januari 2011 20:45 schreef mijsje het volgende:
herfstblad, die ziet er lekker warm uit
hoe breed wordt ie?
ow, ik kwam ook dit tegen op Ravelry: http://www.ravelry.com/patterns/library/spaghettials easy gerangschikt...
Wibra en een paar kleuren Bravo. Dus de diktes kloppen niet helemaalquote:Op donderdag 6 januari 2011 20:50 schreef EsseEi het volgende:
ohh leuk die olifant!! mn faves lijst (tevens eigenljk m'n to hook lijst...naja...niet helemaal maar wel een beetje) wordt steeds langer!!!
Kan niet wachten tot m'n Up af is en ik snel allemaal beesten kan gaan haken! (hm moet ik ook weer bestemmingen voor vinden maar goed....als ik er niet uit kom wil ik ze wel meegeven aan....uhm...(wie ging oook alweer een kindje adopteren en wou gehaakte beesten meenemen???!!!)
(en ja ik kan ook ondertussen doen, maar k wil altijd eerst dingen af hebben enzo)
Herfstblad je deken wordt mooi!!! Gewoon met Wibra garen??zo vrolijk enzo
Ik zou zo graag, net als Lucy, al die garen op kleurvolgorde willen en heel veel enzo...
Wat een geweldig leuke kleurtjesquote:Op donderdag 6 januari 2011 20:40 schreef Herfstblad het volgende:
Die is leuk!
*slaat het patroon op*
Ik vind die draak toch ook wel erg gaaf. Is die draak die ik al een aantal keer voorbij heb zien komen, de draak van DeliciousCrochet?
Een w.i.p. foto van de deken:
[ afbeelding ]
De steken kloppen aan de zijkant trouwens wel, hij ligt er gewoon heel raar bij
En die vind ik ook superquote:Op donderdag 6 januari 2011 20:35 schreef mijsje het volgende:
was er laatst niet iemand erg op zoek naar een grote olifant om te haken? Ik zag deze op ravelry: http://www.ravelry.com/patterns/library/toy-elephant-no-606
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
is dat niet ook wat?
Ah okquote:Op donderdag 6 januari 2011 21:09 schreef muts88 het volgende:
@DjinN ik gebruik vulmateriaal van de HEMA
Vulmateriaal van de marktquote:Op donderdag 6 januari 2011 21:06 schreef DjinN het volgende:
Mag ik jullie vragen hoe jullie je gehaakte beestjes opgevuld krijgen ?
Hmm nog beter. Toevallig moet ik morgen richting de Kwantumquote:Op donderdag 6 januari 2011 21:51 schreef Whoopdidoo het volgende:
Vulspul van de kwantum is goedkoper dan de hema, is ook gewoon hobbyvulspul.
Jeej nog een WIDM volger, wordt ook mijn vaste haakavondje, alleen moest ik vandaag oppassen.
Haha maakt niet uitquote:Op donderdag 6 januari 2011 21:57 schreef Whoopdidoo het volgende:
Ow nu je kwantum zegt weet ik t niet meer zeker![]()
Het is of de kwantum of de leen bakker....ze zitten hier naast elkaar en mn moeder haalt het eigenlijk altijd...Sorry!
WIDM is al zoo oud joh. En zie je zwart niet savonds, wat raar is dat
Nee, het patroon klopte nu ook gewoonquote:Op donderdag 6 januari 2011 22:04 schreef EsseEi het volgende:
oeeh mooie mutsen nu niet te lang
de garen ziet er heel lekker zacht uit
*zou tof zijn als je dingen kan voelen op je computer hahaha *
Oeh, laat even weten als je het hebt gevonden en waar.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:00 schreef DjinN het volgende:
[..]
Haha maakt niet uitKwantum en LeenBakker zitten hier ook naast elkaar. En de Gamma en Praxis ook
Ik ga iig morgen bij de Kwantum en LeenBakker kijken of ze het daar hebben
quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:01 schreef Inu het volgende:
Duffe blik, maar toffe muts
[ afbeelding ]
hihi!quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:01 schreef Inu het volgende:
Duffe blik, maar toffe muts
[ afbeelding ]
Het kartonnetje en de omtrek van de uiteindelijke pompon komen wel overeen, voor als je de grootte wilt bepalen, en het moet een flink gat zijn als je een stevige pompon wilt. En dan gewoon door het gat, om het kartonnetje heen en meteen weer door het gat, netjes naast elkaar.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:34 schreef Inu het volgende:
Ik wil denk ik nog zo'n mega pompom boven op mn muts, maar is het dan waard om zo'n pompom maker te kopen?
Als je het met een kartonnetje doet, hoe groot moet het gat dan zijn? En moet je dan gewoon de hele draad erdoor halen en dan wikkelen? * Inu heeft het voor de laatste keer gedaan toen ze in groep 3 zat
Ik word al meteen afgeschrikt door dit stukje wat boven aan de website staatquote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:43 schreef EsseEi het volgende:
ohh hij is lief de sleepy sarah!!
ik heb een haakpakket gezien van een hele mooie zachte shawl...maar hij is 40 euro :S (zit ook alle materiaal bij enzo)....
http://www.haakt.nl/index(...)0&vmcchk=1&Itemid=10
deze
quote:Uw browser accepteerd geen cookies.
Wow, maar dat lijkt me iets dat je zelf ook wel kunt, alle benodigdheden buiten de wol heb je al!quote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:43 schreef EsseEi het volgende:
ohh hij is lief de sleepy sarah!!
ik heb een haakpakket gezien van een hele mooie zachte shawl...maar hij is 40 euro :S (zit ook alle materiaal bij enzo)....
http://www.haakt.nl/index(...)0&vmcchk=1&Itemid=10
deze
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:47 schreef Inu het volgende:
[..]
Ik word al meteen afgeschrikt door dit stukje wat boven aan de website staat
[..]
Waarom staat dat topic niet in CRE?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:56 schreef trui het volgende:
welk stukje bedoel je?
en ik heb hier net een beschrijving geplaatst van hoe ik de muts uiteindelijk gevoerd heb, voor de geļnteresseerden.
Dan krijg je een wat slapper bolletje denk ik.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:34 schreef Inu het volgende:
Als je het rondje niet helemaal dichtmaakt bij een pompom, wat gebeurt er dan? Ik heb er nu namelijk alles opzitten van het groen en de helft van de paarse en ik vind het eigenlijk wel genoeg...
Hmz, nou hij is echt BIJNA dicht, dus ik ga hem nu knippen. Hopelijk is het leuk, anders heb ik veel wol verpestquote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:37 schreef Lutte het volgende:
[..]
Dan krijg je een wat slapper bolletje denk ik.
Even hierop terugkomend: die blijft in OUD, maar zo'n topic kan best dubbel, dus hier ook eentje.quote:
Of het is gewoon de leenbakker! Die zak lijkt altijd oneindig en dan opeens gaat ie heel hard.quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:22 schreef mijsje het volgende:
mooie wol Inu! Ging je deze nog voeren?
vulling, dat haalde ik eerst bij Leenbakker (en daar kon ik een flinke tijd mee vooruit) ik heb ook ooit een zak op de markt gehaald, en die was niet zo heel duur, en prima van kwaliteit. (maar dat is niet altijd zo wb de kwaliteit op de markt...) en ik heb een zak van de Hema gehad die ook prima was. ik moet zeggen dat ik ze nog niet bij de Kwantum ben tegen gekomen, maar dat kan ook liggen aan het feit dat ik er daar gewoon nog niet naar gezocht heb...
Ik vind het katje van Loqi trouwens ook weer helemaalwaar had je dit patroontje vandaan?
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:13 schreef Whoopdidoo het volgende:
[..]
Of het is gewoon de leenbakker! Die zak lijkt altijd oneindig en dan opeens gaat ie heel hard.
Ik ben alweer thuis, dat krijg je als je half 7 de deur uit gaat![]()
Inu je hebt de muts gewoon gekocht!er ligt een prijskaartje onder, tenminste dat lijkt zo
omdat dat specifiek gaat over creatief-zijn-voor-kinderen.quote:
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:41 schreef trui het volgende:
ik zou 't gewoon met een (dubbel) kartonnetje doen inderdaad. het gat, ja ik doe altijd maar wat!niet te klein maken hoor, want dan past er niet genoeg garen door. een dubbele draad (met naald eraan) werkt sneller.
![]()
dat dubbele kartonnetje is om op 't eind de draad ertussen te kunnen doen, strak aantrekken, knoopje erin en de kartonnetjes erafscheuren maar. beetje bijknippen hier en daar en klaar is je pompoentje!
SPOILER: gijs wordt/is gecastreerdOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ha eska!
in de haak.
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 13:17 schreef trui het volgende:
SPOILER: gijs wordt/is gecastreerdOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ha eska!Ja, daar was ik weer eens.
Ach....Gijske![]()
Wow!quote:Op vrijdag 7 januari 2011 13:58 schreef Herfstblad het volgende:
Hopelijk gaat het allemaal goed met Gijs!
1 van mijn katten heeft in zijn hokje zo hard tegen de tralies lopen duwen toen ie geholpen moest worden (wel 15 jaar geleden), dat ie waarschijnlijk zijn neusje gebroken heeft toen.En sinds die tijd ademt ie nogal luid en hij snurkt nu ook als een bootwerker.
SPOILER: wokkelslaaptreinOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die Sara is geniaal.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:27 schreef trui het volgende:
't lijkt me voor mezelf zo akelig als ik 't andersom zou moeten leren nl.
Hé Troel!quote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:00 schreef Troel het volgende:
hoi.
Ik leef nog wel hoor
(En wat een supergave bal!)
Mjah, ik ben er wel enzo, maar toch ook weer niet. Ik wil heel erg graag aan de slag, maar kan me er zelf niet echt toe zetten omdat ik simpelweg de fut niet heb ofzo. Beetje vervelend, want ik heb ontzettend veel leuke ideetjes. Maarja, komt ooit wel weer.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:02 schreef mijsje het volgende:
[..]
Hé Troel!waar was je nou?
(Dank je wel!)
Heb ook gewoon nog dingen liggen die bijna af zijn. Zonde van alle tijd die erin gestopt is om er niet mee verder te gaan. Maar het is even gewoon niet anders denk ik dat maar.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:06 schreef mijsje het volgende:
nou ja, anders laat je het gewoon z'n beloop. komt vanzelf, denk ik dan altijd maar...
en je ideetjes gewoon even opschrijven of in je to hook list...
(ik ken dat bij mezelf, ik vergeet het dan weer, en dan denk ik tijden later: wat wilde ik nou ook alweer maken?
)
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 16:27 schreef EsseEi het volgende:
En Herfstblad, zelfde vraag ook als whoop stelde: doe je Leo met Harige wol??
Ja maar ik kan het echt niet, en word rood dus dan ziet ook iedereen dat ik het niet kan. Maar gelukkig moet ik samen met een meisje die in de klas (met zn twaalven) al amper dr mond open durft te doen, dus dan lijk ik beter(ja sorry beetje gemeen maar het is toch zo).quote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:49 schreef trui het volgende:
whoopdidoo, dat klinkt als een goede score, gefeliciteerd! en van presenteren kun je leren.
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 14:15 schreef Whoopdidoo het volgende:
Ik moest lachen om wat herfstblad zei, zie het zo voor me. Wel zielig natuurlijk.
Ow Leo is leuk, doe je m ook echt met die wol? Met die haartjes zeg maar.
Sorry maar moet even blij zijn, tentamen van vandaag, 3 fout op de meerkeuze, van de 20, en open vragen waren niet heel veel dus hopelijk wel voldoende
en zoiets voor de boterham en dan een vierkant geel lapje met gaatjes erin gehaakt voor de gatenkaas?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:20 schreef Herfstblad het volgende:
[..]Ik had al antwoord gegeven, maar ik doe het inderdaad met de harige wol. Haakt veel beter dan ik had verwacht.
Vandaag niet gehaakt, wel een deel van een lunch van vilt gemaaktIk wil de lunch eigenlijk ook nog een keer gaan haken, maar ik zou niet weten hoe ik een boterham en gatenkaas moet haken
. Vanavond ga ik nog verder aan mijn deken.
Mooie Sarah, Lyssa!
Wat lief! Het heeft geholpen dus! Dus voortaan mag je duimen.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:26 schreef mijsje het volgende:
[..]ik miste je tentamen... ik had wel voor je geduimd...
klinkt goed!
en klinkt misschien gemeen ja, maar och, altijd fijn als je de betere bent... is voor je eigen gevoel wel prettig...is ook beetje mens eigen...
[..]
Och, ik dacht, ik heb er nou drie, dan kan ik er wel een topic over openen.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:37 schreef Whoopdidoo het volgende:
[..]
Wat lief! Het heeft geholpen dus! Dus voortaan mag je duimen.
Ik zag de fotos bovenin heel snel en toen dacht ik zag ik nou echt een boterham, maar ja dus![]()
Lyssa wat dacht je? Ik gooi mn poppetjes meteen maar overal op t internet?Je bent gespot!
hahaa!quote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:42 schreef kwiwi het volgende:
Jullie hebben me aangestoken met het haakvirusIk ga na m'n tentamens (anders wordt het leren weer niks) ook spullen inslaan en beginnen
Ssst je mag onze missie niet verklappen!quote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:43 schreef Lyssa het volgende:
[..]
hahaa!Weer een slachtoffer erbij! Onze HaakGod will be pleased!
Leuk hoor! Welkom!
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:37 schreef Whoopdidoo het volgende:
[..]
Wat lief! Het heeft geholpen dus! Dus voortaan mag je duimen.
Ik zag de fotos bovenin heel snel en toen dacht ik zag ik nou echt een boterham, maar ja dus![]()
Lyssa wat dacht je? Ik gooi mn poppetjes meteen maar overal op t internet?Je bent gespot!
http://www.craftster.org/forum/index.php?topic=369296.0 Craftsterquote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:50 schreef mijsje het volgende:
haken is zo 2011
[..]ga ik doen
poppetjes van Lyssa op het internet elders van hier? waar dan? nu ben ik nieuwsgierig
Moet ik ook nog een eed afleggen enzo?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:45 schreef Whoopdidoo het volgende:
[..]
Ssst je mag onze missie niet verklappen!
Welkom! En na je tentamens is wel een goed plan.
Ja je komt er niet zomaar bijquote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:55 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Moet ik ook nog een eed afleggen enzo?
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:53 schreef Whoopdidoo het volgende:
http://www.craftster.org/forum/index.php?topic=369296.0
Hierzo, en wij maar denken dat alleen wij ze mochten zien
Mijsje laat je dan ook weten wanneer ik voor jou moet duimen?
dank je welquote:Op donderdag 6 januari 2011 23:22 schreef mijsje het volgende:
mooie wol Inu! Ging je deze nog voeren?
vulling, dat haalde ik eerst bij Leenbakker (en daar kon ik een flinke tijd mee vooruit) ik heb ook ooit een zak op de markt gehaald, en die was niet zo heel duur, en prima van kwaliteit. (maar dat is niet altijd zo wb de kwaliteit op de markt...) en ik heb een zak van de Hema gehad die ook prima was. ik moet zeggen dat ik ze nog niet bij de Kwantum ben tegen gekomen, maar dat kan ook liggen aan het feit dat ik er daar gewoon nog niet naar gezocht heb...
Ik vind het katje van Loqi trouwens ook weer helemaalwaar had je dit patroontje vandaan?
quote:Op zaterdag 8 januari 2011 09:42 schreef antartica het volgende:
jeej eindelijk een leuk haaktopic gevonden!
ik ben beginnend haakster, zal binnenkort ook eens mijn kunsten showen!
wat voor garen raden jullie aan? ik haak nu met 'scheepjeswol' van de markt, maar dat van mijsje ziet er ook leuk uit, wat voor garen is dat?
quote:
Nou ja, mooi, jullie steken zijn vast netter!quote:Op zaterdag 8 januari 2011 15:13 schreef mijsje het volgende:
in 1 dag al mooie vierkantjes/rechthoekjes
we hebben een natuurtalent!
wel leuk als het gauw lukt! ik ben benieuwd naar wat je gaat maken uit je boek.
het is al heel wat als je het zelf al mooi vind, ik vind mijn werk soms prut, en dan vinden anderen het heel mooi...quote:Op zaterdag 8 januari 2011 15:23 schreef LekkerApart het volgende:
[..]
Nou ja, mooi, jullie steken zijn vast netter!
Maar vind het al wel kunstig dat is iets produceer wat al vierkant/rechthoek is en niet schots en scheef.
Heb het boekje Lieve diertjes zelf haken gekregen, en ga daar zodra ik ook de andere benodigde steken van kan maken een leuk beestje uit zoeken!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |