abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 januari 2011 @ 16:18:31 #251
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_90981649
Wat een lieffie Lyssa :D
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  vrijdag 7 januari 2011 @ 16:20:06 #252
171422 LadyBlack
paint it black
pi_90981730
Lyssa! Die is lief!! O+

Is dit hetzelfde patroon als voor het verpleegstertje? Ik wil er ook een maken! *O*
pi_90981941
O+ die is prachtig Lyssa! mooi afgewerkt ook, en de haren zitten ook heel mooi! dat vind ik nog best wel eens lastig, om de haren ook mooi te krijgen bij een poppetje...
  vrijdag 7 januari 2011 @ 16:27:59 #254
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_90982065
ohh mooie Sara Lyssa!! :D:D en inderdaad: is dat het verpleegsterpatroontje??

En Herfstblad, zelfde vraag ook als whoop stelde: doe je Leo met Harige wol??

Oke dit is stiekem off topic maar goed: heb net twee hele toffe kado's gekocht: een boek met gebreide beesten voor m'n moeder (ze zijn echt heel schattig) en een boek om tassen te naaien voor een vriendin :D

Hele goede dag vandaag, alleen niet haken want ga zo weer uit eten :D (net gesport, en daarvoor geleerd :P)

Oh en volgende week ga ik een vriendin leren haken :D d'r moeder wou het niet doen omdat ze links is, maar ik ga het dr gewoon rechts leren. Ben ook links maar haak wel rechts...en anders kan ik het vast wel andersom (tweehandig enzo)
pi_90982142
Ja, het is hetzelfde patroon als het verpleegstertje. :D Het is makkelijk er varianten op te maken, zoals de juf, die ik ook eerder had gemaakt.

Het haar heb ik deze keer een ander patroon voor gebruikt. (Op ravelry staan er linkjes naartoe).

Thanx allen O+
  vrijdag 7 januari 2011 @ 16:31:09 #256
171422 LadyBlack
paint it black
pi_90982222
Ik vind jouw verpleegstertje veel mooier dan het voorbeeld _O-
  vrijdag 7 januari 2011 @ 17:27:41 #257
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90984914
lyssa, geweldige sara!

esseEi, kun je het die vriendin niet leren met een spiegel erbij? dan kijkt zij in de spiegel wat jij doet, en jij in de spiegel wat zij doet. kan ze 't toch gewoon linkshandig doen. er zijn ook zat linkshandige tutorials. 't lijkt me voor mezelf zo akelig als ik 't andersom zou moeten leren nl.
in de haak.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 17:42:53 #258
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_90985456
Whoop je hebt het vast gehaald, fijn voor je! j
Ben ook geen mutsenmens maar denk dat ik dat toch eens ga proberen. Zoveel leuke mutsen opeens :) Toch een beetje van de zotte om met kou meer binnen te blijven omdat ik bang ben voor gek te lopen. Zelfs al zou er iemand denken... laat ze denken. Zou ik boven moeten staan :@
  vrijdag 7 januari 2011 @ 17:49:22 #259
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90985692
geen mutsenmens omdat je denkt dat je voor gek staat?? da's toch inderdaad te gek voor woorden caroline. als 't nou is omdat je 't niet prettig vindt zitten op je hoofd. maar in deze koude dagen vind ik 't heeerlijk, ik ga echt niet zonder muts de deur uit momenteel. nou ja, tenzij ik met de auto ga. :+

whoopdidoo, dat klinkt als een goede score, gefeliciteerd! en van presenteren kun je leren. 8-)
in de haak.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 17:54:33 #260
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_90985897
Ja ik ben een beetje mal, Trui. Maar komt ook denk ik doordat ik als kind dat stempel op kreeg (dat staat jou toch niet!), en dat ik toen snel vet haar had. En een muts sluit zo af, dan komt er geen fraai kapsel vanonder.
Ik ga overigens alleen met de auto de deur uit want de fietsverbinding is een beetje lastig, zeker met die gladheid. Maar ook anders. Tweebaans weg oversteken en dan door de berm ploegen met mijn fiets want een doorgangetje is er niet :{
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 7 januari 2011 @ 17:55:05 #261
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_90985919
k heb t druk :')
ben nog bezig met eierwarmers, en ondertussen voor Sabine nog met wat Granny's, de barbiejurk is nog niet klaar, maar kan niet passen. Wil eigenlijk voor maandag t grootste deel afhebben, want dan ga ik met een cursus beginnen voor t werk, en ben bang weinig tijd over te houden.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  vrijdag 7 januari 2011 @ 18:50:36 #262
1762 YPPY
Yppiaans
pi_90987929
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 17:27 schreef trui het volgende:
't lijkt me voor mezelf zo akelig als ik 't andersom zou moeten leren nl.
Die Sara is geniaal. O+

En de slapende sara ook. O+

Dat komt omdat jij rechtshandig bent. Dan is het lastiger om naar links om te schakelen. Als linkshandige ben je het over het algemeen gewend om veel met rechts te moeten doen. Dan is het wel even wennen, maar daar ben je zo doorheen. Juist omdat rechts al zo vaak 'moet'. :)
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 7 januari 2011 @ 19:00:11 #263
35189 Troel
scherp en bot
pi_90988337
hoi.

Ik leef nog wel hoor :)

(En wat een supergave bal!)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_90988423
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 19:00 schreef Troel het volgende:
hoi.

Ik leef nog wel hoor :)

(En wat een supergave bal!)
Hé Troel! :W waar was je nou? :)
(Dank je wel! :) )
  vrijdag 7 januari 2011 @ 19:04:03 #265
35189 Troel
scherp en bot
pi_90988491
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 19:02 schreef mijsje het volgende:

[..]

Hé Troel! :W waar was je nou? :)
(Dank je wel! :) )
Mjah, ik ben er wel enzo, maar toch ook weer niet. Ik wil heel erg graag aan de slag, maar kan me er zelf niet echt toe zetten omdat ik simpelweg de fut niet heb ofzo. Beetje vervelend, want ik heb ontzettend veel leuke ideetjes. Maarja, komt ooit wel weer.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_90988574
:) nou ja, anders laat je het gewoon z'n beloop. komt vanzelf, denk ik dan altijd maar... :) en je ideetjes gewoon even opschrijven of in je to hook list... ;) (ik ken dat bij mezelf, ik vergeet het dan weer, en dan denk ik tijden later: wat wilde ik nou ook alweer maken? :') )
  vrijdag 7 januari 2011 @ 19:07:50 #267
35189 Troel
scherp en bot
pi_90988679
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 19:06 schreef mijsje het volgende:
:) nou ja, anders laat je het gewoon z'n beloop. komt vanzelf, denk ik dan altijd maar... :) en je ideetjes gewoon even opschrijven of in je to hook list... ;) (ik ken dat bij mezelf, ik vergeet het dan weer, en dan denk ik tijden later: wat wilde ik nou ook alweer maken? :') )
Heb ook gewoon nog dingen liggen die bijna af zijn. Zonde van alle tijd die erin gestopt is om er niet mee verder te gaan. Maar het is even gewoon niet anders denk ik dat maar.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_90988767
och, als je ze niet weggooit, blijft het wel liggen tot je er weer mee verder wil... :) prima toch? ik heb nog het een en ander te borduren liggen om af te maken, maar het wil ook niet heel erg opschieten... naja, komt wel weer... :)
pi_90988859
Ik heb Sara nog even een sjaalje gegeven (en een pony) voor de kleur. (En de gekke nek).

pi_90989100
Je had een sjaal van granny squares moeten maken! Hehe, nee, veel te priegelig. Deze sjaal is mooi zo. Wat een prachtige, warme kleur.
pi_90989346
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 16:27 schreef EsseEi het volgende:

En Herfstblad, zelfde vraag ook als whoop stelde: doe je Leo met Harige wol??

:P Ik had al antwoord gegeven, maar ik doe het inderdaad met de harige wol. Haakt veel beter dan ik had verwacht.

Vandaag niet gehaakt, wel een deel van een lunch van vilt gemaakt :) Ik wil de lunch eigenlijk ook nog een keer gaan haken, maar ik zou niet weten hoe ik een boterham en gatenkaas moet haken :P. Vanavond ga ik nog verder aan mijn deken.

Mooie Sarah, Lyssa!
pi_90989382
ja, met een haaknaald van 1.0 en met borduurgaren... hahaha zeker priegelig, maar wel mooi!
nee hoor, met deze sjaal is het ook helemaal af! :) de pony is heel subtiel. je ziet het nauwelijks, maar als het er niet is, dan mis je wat... ^O^
pi_90989415
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 17:49 schreef trui het volgende:

whoopdidoo, dat klinkt als een goede score, gefeliciteerd! en van presenteren kun je leren. 8-)
Ja maar ik kan het echt niet, en word rood dus dan ziet ook iedereen dat ik het niet kan. Maar gelukkig moet ik samen met een meisje die in de klas (met zn twaalven) al amper dr mond open durft te doen, dus dan lijk ik beter(ja sorry beetje gemeen maar het is toch zo).

Lyssa wat is sara leuk!! Hoe heb je die haartjes gedaan?

Ik ben begonnen met een olifantje(nee ik had echt geen pinguin die nog af moest en een schildpad die zn petje mist O-) )
pi_90989643
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 14:15 schreef Whoopdidoo het volgende:
Ik moest lachen om wat herfstblad zei, zie het zo voor me. Wel zielig natuurlijk.

Ow Leo is leuk, doe je m ook echt met die wol? Met die haartjes zeg maar.

Sorry maar moet even blij zijn, tentamen van vandaag, 3 fout op de meerkeuze, van de 20, en open vragen waren niet heel veel dus hopelijk wel voldoende *O*
:o ik miste je tentamen... ik had wel voor je geduimd... *O* klinkt goed! *O*
en klinkt misschien gemeen ja, maar och, altijd fijn als je de betere bent... is voor je eigen gevoel wel prettig... :) is ook beetje mens eigen...

quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 19:20 schreef Herfstblad het volgende:

[..]

:P Ik had al antwoord gegeven, maar ik doe het inderdaad met de harige wol. Haakt veel beter dan ik had verwacht.

Vandaag niet gehaakt, wel een deel van een lunch van vilt gemaakt :) Ik wil de lunch eigenlijk ook nog een keer gaan haken, maar ik zou niet weten hoe ik een boterham en gatenkaas moet haken :P. Vanavond ga ik nog verder aan mijn deken.

Mooie Sarah, Lyssa!
en zoiets voor de boterham en dan een vierkant geel lapje met gaatjes erin gehaakt voor de gatenkaas?
pi_90989797
:P Ik vind mijn vilten boterham eigenlijk toch iets leuker. Misschien moet ik die maar na gaan maken of zo.
Maar bij de kaas zouden gaten in het vierkantje/lapje wel kunnen ja.

Ik wil trouwens ook een keer een vlam gaan haken. :D Maar eerst moeten de deken en Leo af.
pi_90989863
Voor de haren heb ik de instructies van dit: http://www.ravelry.com/pa(...)na-amigurumi-pattern gratis patroon gevolgd. Het is niet helemaal goed uitgekomen, omdat het hoofd van mijn sara groter was (ander patroon).
pi_90990411
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 19:26 schreef mijsje het volgende:

[..]

:o ik miste je tentamen... ik had wel voor je geduimd... *O* klinkt goed! *O*
en klinkt misschien gemeen ja, maar och, altijd fijn als je de betere bent... is voor je eigen gevoel wel prettig... :) is ook beetje mens eigen...

[..]

Wat lief! Het heeft geholpen dus! Dus voortaan mag je duimen.

Ik zag de fotos bovenin heel snel en toen dacht ik zag ik nou echt een boterham, maar ja dus _O-

Lyssa wat dacht je? Ik gooi mn poppetjes meteen maar overal op t internet? :+ Je bent gespot!
pi_90990530
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 19:37 schreef Whoopdidoo het volgende:

[..]

Ik zag de fotos bovenin heel snel en toen dacht ik zag ik nou echt een boterham, maar ja dus _O-

Lyssa wat dacht je? Ik gooi mn poppetjes meteen maar overal op t internet? :+ Je bent gespot!
Och, ik dacht, ik heb er nou drie, dan kan ik er wel een topic over openen. :P
  vrijdag 7 januari 2011 @ 19:42:04 #279
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_90990644
Jullie hebben me aangestoken met het haakvirus :P Ik ga na m'n tentamens (anders wordt het leren weer niks) ook spullen inslaan en beginnen *O*
pi_90990732
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 19:42 schreef kwiwi het volgende:
Jullie hebben me aangestoken met het haakvirus :P Ik ga na m'n tentamens (anders wordt het leren weer niks) ook spullen inslaan en beginnen *O*
hahaa! *O* Weer een slachtoffer erbij! Onze HaakGod will be pleased! :9

;) Leuk hoor! Welkom!
pi_90990838
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 19:43 schreef Lyssa het volgende:

[..]

hahaa! *O* Weer een slachtoffer erbij! Onze HaakGod will be pleased! :9

;) Leuk hoor! Welkom!
Ssst je mag onze missie niet verklappen!

Welkom! En na je tentamens is wel een goed plan.
pi_90991078
:D haken is zo 2011 ^O^

quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 19:37 schreef Whoopdidoo het volgende:

[..]

^O^ ga ik doen :*
poppetjes van Lyssa op het internet elders van hier? waar dan? nu ben ik nieuwsgierig :)
pi_90991269
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 19:50 schreef mijsje het volgende:
:D haken is zo 2011 ^O^

[..]

^O^ ga ik doen :*
poppetjes van Lyssa op het internet elders van hier? waar dan? nu ben ik nieuwsgierig :)
http://www.craftster.org/forum/index.php?topic=369296.0 Craftster ;)
pi_90991276
http://www.craftster.org/forum/index.php?topic=369296.0
Hierzo, en wij maar denken dat alleen wij ze mochten zien :P

Mijsje laat je dan ook weten wanneer ik voor jou moet duimen?
  vrijdag 7 januari 2011 @ 19:55:53 #285
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_90991368
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 19:45 schreef Whoopdidoo het volgende:

[..]

Ssst je mag onze missie niet verklappen!

Welkom! En na je tentamens is wel een goed plan.
Moet ik ook nog een eed afleggen enzo? :@

:+
pi_90991494
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 19:55 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Moet ik ook nog een eed afleggen enzo? :@

:+
Ja je komt er niet zomaar bij :+

Voor de mensen die en veel geld hebben en niets te doen de komende 3 jaar (en voor lijnloos): http://www.craftster.org/forum/index.php?topic=298664.0
pi_90993291
Bedank Lyssa en Whoop, ik ga meteen even kijken...
-edit- leuk! ik was helemaal vergeten dat ik me daar ook had geregistreerd, meteen weer even rondgeneusd... :D
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 19:53 schreef Whoopdidoo het volgende:
http://www.craftster.org/forum/index.php?topic=369296.0
Hierzo, en wij maar denken dat alleen wij ze mochten zien :P

Mijsje laat je dan ook weten wanneer ik voor jou moet duimen?
:* doe ik! duurt nog wel wat weekjes hoor :)
  zaterdag 8 januari 2011 @ 00:20:57 #288
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_91008437
Welkom Kwiwi! :D

en OMG dat kleed!!
hihi en al je mooie poppetjes Lyssa!

ohh en ik wil zoveel haken...vriendin wil shawl hebben, maar is zelfde vriendin die ik het ga leren, dus nu is de missie dat ze 'm zelf gaat maken ;) Zo'n ronde, zoals Trui had gemaakt :D (maar dan helemaal wit). En nog veeeeel meer! maar pff tijd dames...tijd :S (en waarom gaat haken altijd langzamer dan je denkt? :()

Oh en ik ben naar Love & Other Drugs geweest.... Jake Gyllenhaal O+
(sorry, heb 2 uur zitten kwijlen :@)
pi_91015549
jeej eindelijk een leuk haaktopic gevonden!
ik ben beginnend haakster, zal binnenkort ook eens mijn kunsten showen!
wat voor garen raden jullie aan? ik haak nu met 'scheepjeswol' van de markt, maar dat van mijsje ziet er ook leuk uit, wat voor garen is dat?
haken is cool
pi_91015734
Bah, die deken komt me ongeveer m'n neus uit. Ben nu op 21 x heen en weer en mensenkinderen wat wordt dat ding zwaar.

Maar ik kan geen nieuw projectje bedenken voor tussendoor ;( En de helft van m'n katoen ligt al thuis.

Trouwens he, ik heb die wol die attic24 ook gebruik, special DK. Nu wilde ik daar ook een granny square deken van maken, maar ik haak ze nu met naald 5 terwijl op het wikkeltje naald 4 ofzo staat. Ze zijn behoorlijk elastisch, zal dat problemen opleveren als die deken uiteindelijk zwaarder wordt?
En welke wol is te vergelijken met DK als in dat het niet opvalt als je ze door elkaar gebruikt? Ik wil graag een kleurig randje eromheen, maar die DK kwam van internet en ik betaalde 12 euro verzendkosten, du s voor 3 bolletjes van een kleurtje iets te gortig. Iemand?
  zaterdag 8 januari 2011 @ 10:33:39 #291
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_91016170
quote:
2s.gif Op donderdag 6 januari 2011 23:22 schreef mijsje het volgende:
mooie wol Inu! Ging je deze nog voeren? :)
vulling, dat haalde ik eerst bij Leenbakker (en daar kon ik een flinke tijd mee vooruit) ik heb ook ooit een zak op de markt gehaald, en die was niet zo heel duur, en prima van kwaliteit. (maar dat is niet altijd zo wb de kwaliteit op de markt...) en ik heb een zak van de Hema gehad die ook prima was. ik moet zeggen dat ik ze nog niet bij de Kwantum ben tegen gekomen, maar dat kan ook liggen aan het feit dat ik er daar gewoon nog niet naar gezocht heb... :)

Ik vind het katje van Loqi trouwens ook weer helemaal O+ waar had je dit patroontje vandaan? :)
dank je wel *;
Dikke kat
Knoei
pi_91016343
Ik heb gister voor 75 cent een grote zak kussenvulling gehaald bij de kringloop O+
  zaterdag 8 januari 2011 @ 11:06:50 #293
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91016710
ah, hergebruikte vulling! :9~ ;)
in de haak.
pi_91016820
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 11:06 schreef trui het volgende:
ah, hergebruikte vulling! :9~ ;)
Mjam :9

Nee, het zit nog gewoon in de zak ;)
pi_91020408
quote:
6s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 09:42 schreef antartica het volgende:
jeej eindelijk een leuk haaktopic gevonden!
ik ben beginnend haakster, zal binnenkort ook eens mijn kunsten showen!
wat voor garen raden jullie aan? ik haak nu met 'scheepjeswol' van de markt, maar dat van mijsje ziet er ook leuk uit, wat voor garen is dat?
:) dank je ;) het is bravo van schachenmayr nomotta. heerlijke acryl om mee te haken. er is ook een babywolvariant met net zulke leuke kleurtjes, maar die is net wat dunner en ook wat zachter.
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 10:33 schreef Loqi het volgende:

[..]

dank je wel *;
Dikke kat
*O* dank je wel! *;
pi_91024553
Dames, ik kom ook meedoen :)
Kreeg een boek over ami(gu..)'s van een vriendin die het echt wat voor mij vond.

Klein probleempje ik kan/kon niet haken.
Dus gister lokaal winkeltje in gedoken voor haaknaald en garen.

Ik kan inmiddels al mooie vierkantjes/rechthoekjes haken.
Ga me nu storten op stokjes en rondjes haken, de links uit de OP zijn erg nuttig!
http://www.hookandneedles.com/2008/03/22/amigurumi-tutorial-1/ <- die dame legt het fijn en langzaam uit :)
Alleen in je dromen ben je vrij..
Pinterest: pinterest.com/jolandadj/
pi_91024682
:) in 1 dag al mooie vierkantjes/rechthoekjes *O* we hebben een natuurtalent! ;)
wel leuk als het gauw lukt! ik ben benieuwd naar wat je gaat maken uit je boek. :)
pi_91025058
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 15:13 schreef mijsje het volgende:
:) in 1 dag al mooie vierkantjes/rechthoekjes *O* we hebben een natuurtalent! ;)
wel leuk als het gauw lukt! ik ben benieuwd naar wat je gaat maken uit je boek. :)
Nou ja, mooi, jullie steken zijn vast netter!

Maar vind het al wel kunstig dat is iets produceer wat al vierkant/rechthoek is en niet schots en scheef.
Heb het boekje Lieve diertjes zelf haken gekregen, en ga daar zodra ik ook de andere benodigde steken van kan maken een leuk beestje uit zoeken!
Alleen in je dromen ben je vrij..
Pinterest: pinterest.com/jolandadj/
pi_91026019
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 15:23 schreef LekkerApart het volgende:

[..]

Nou ja, mooi, jullie steken zijn vast netter!

Maar vind het al wel kunstig dat is iets produceer wat al vierkant/rechthoek is en niet schots en scheef.
Heb het boekje Lieve diertjes zelf haken gekregen, en ga daar zodra ik ook de andere benodigde steken van kan maken een leuk beestje uit zoeken!
het is al heel wat als je het zelf al mooi vind, ik vind mijn werk soms prut, en dan vinden anderen het heel mooi... ;)
lieve diertjes zelf haken O+ leuk! :)
  zaterdag 8 januari 2011 @ 15:56:37 #300
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_91026286
Welkom LekkerApart! :D
ben benieuwd naar je creaties! :D komt vast helemaal goed.
Heb het boekje ook pas gehad ^^ vind vooral die vissen heel leuk haha :D

en ik heb weer wat bedacht :P *oh wat een hoop plannen, wat weinig uitvoering*: ik ga een keer "dure" zachte wol kopen en een mooie (of naja, ik hou eigenlijk van simpel :P) shawl maken :) zit telkens naar mooie wol te kijken (als in: een keer iets anders dan wibra of zeeman) maar vind het zo toch wel prijzig om dr gewoon een beest van te maken... en dat haakpakket houdt me toch wel bezig haha :P

oh en is het mogelijk breipatronen tot haakpatronen om te zetten? heb m'n moeder een veels te leuk verjaardagskado gegeven, maar kan de beestjes nu zelf niet maken :( (of leren breien maar ach, 5 pogingen vind ik wel genoeg)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')