Het vriendje of de sleeve?quote:Op dinsdag 4 januari 2011 09:01 schreef EsseEi het volgende:
haha soempie ik zag eerst je foto en dacht: ohh die is tof! Mooie kleuren, leuke bloempjes, vette combinatie!en daarna las ik pas het commentaar van je vriend
nou als je 'm wil dumpen stel ik me wel beschikbaar! Maar die bloemetjes vind ik juist leuk, inderdaad om dat blauwe vlak er meer bij te betrekken. En rondom vasthaken zullen ze geen haak-probleem geven
lekker productief geweest Trui!en echt vrolijke kleuren ook weer!
Iedere keer denk ik: gaaf die shawls en dekens!en zo vrolijk!
maar ik weet gewoon dat ik het helemaal niet leuk vind om te haken...terwijl het resultaat tof is maar ja...ik hou het liever bij beestjes ofzo. (en ik weet niet zo goed wat ik met een deken moet, of wacht...misschien toch wel: vriend loopt altijd te zeuren dat mijn dekbedden (in rotterdam en bij m'n ouders) te kort zijn, dan kan ik iets meer in stijl over het voeteneind leggen) Nou wie weet...
hihi!quote:
de sleevequote:
ik maak ze van vrij dik garen: partner 6 van phildar, en ook een paar kleuren met phildar aviso. het eerste is voor naald 6, het tweede voor naald 5, maar ik doe alles met naald 7 nu, en 't valt niet echt op dat sommige met een ander garen zijn gemaakt. maar het meeste doe ik dus met partner 6. één zo'n hexagon wordt vrij groot, wel 16 cm breed.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 13:27 schreef Lijnloos het volgende:
Trui, welk garen heb je gebruikt voor die mini-dingen? Ziet er zo fijn uit! Beetje Lucy-achtig...
Netjes trui!quote:Op dinsdag 4 januari 2011 00:25 schreef trui het volgende:
had je 'm niet rondgehaakt dan, herfstblad?
wij hebben vanavond een paar afleveringen Dexter gekeken (we liepen nog wat achter, hebben nu seizoen 3 erop zitten). resultaat op haakgebied: 45 minirondjes voor de deken.
[ afbeelding ]
Dat lost mn probleem van mn studie even zat zijn toch niet opquote:Op dinsdag 4 januari 2011 14:58 schreef trui het volgende:
nou eh... sorry maar neen!misschien moet je gewoon es echt op kamers gaan whoopdidoo.
Ohhhh, die zag ik inderdaad ook zondag en had direct zoiets van: die wil ik!! Echt geweldig.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 10:32 schreef trui het volgende:
ah, gevonden: meer een poncho zo te zien, of een hele grote stola. ik vind 'm erg mooi, en zo leuk met die variatie in steken.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:
Ja pip was de pinguin, had m kleiner verwacht.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 17:51 schreef mijsje het volgende:
er worden weer hele mooie dingen gemaakt!
volgens mij was Spiegelei de rode draak aan het maken, volgens mij liet ze hem zien tijdens de vorige meet...
pip, was dat niet die pinguin?
ik ben bezig met de naadjes te naaien van de bal. ik heb de helft van de vlakjes nu op de goede plek zitten dus hij is bijna klaar...ik vind hem weer helemaal
whoop, ik vraag me soms wel eens af of je wel de goede studie hebt gekozen... je praat nooit positief over je studie en het studeren in het algemeen...
Ik heb er verschillende en mijn ervaring is dat ze warm zat zijn zolang het gebruikte garen lekker warm is. Alleen als het waait is het iets minder.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 20:29 schreef YPPY het volgende:
Dexter seizoen 6 is spannend! Ik volg het half, maar ik zat soms echt op het puntje van de bank.
Ik vind de omslagdoek wel erg leuk, ik denk dat ik een projectje heb voor de rest van de drops merino die er nog ligt. Is dat wel warm, zo'n open doek?
yepz, heb er hier nog eentje liggen van vroeger gemaakt door mn oma, lekker warmquote:Op dinsdag 4 januari 2011 20:29 schreef YPPY het volgende:
Dexter seizoen 6 is spannend! Ik volg het half, maar ik zat soms echt op het puntje van de bank.
Ik vind de omslagdoek wel erg leuk, ik denk dat ik een projectje heb voor de rest van de drops merino die er nog ligt. Is dat wel warm, zo'n open doek?
quote:
Nou, het hoeft al niet meer, want ik heb zojuist een nieuwe en veel grotere laptop gekregen van m'n vriend. Net een dag nadat die sleeve af is. Volgens mij deed ie het er gewoon om. De laptop gaat naar een vriendin, dus misschien dat zij die sleeve er wel bij wil hebben.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:09 schreef Wampi het volgende:
Ik was jullie ook kwijt.
Soempie, je sleeve is superleuk! Ik zou ook met bloemetjes doen.
Er zit al iets van 60 uur werk inquote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:26 schreef Soempie het volgende:
Bijou, 480 6-kantjesIk moet er niet aan denken om die allemaal aan elkaar te moeten zetten en af te hechten.
quote:Nou, het hoeft al niet meer, want ik heb zojuist een nieuwe en veel grotere laptop gekregen van m'n vriend. Net een dag nadat die sleeve af is. Volgens mij deed ie het er gewoon om. De laptop gaat naar een vriendin, dus misschien dat zij die sleeve er wel bij wil hebben.
Ik twijfel nog.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:27 schreef caroline88 het volgende:
Het wordt wel verwarrend. Ga je nu je vriend, je sleeve of je laptop inruilen?
quote:Op dinsdag 4 januari 2011 20:30 schreef Whoopdidoo het volgende:
[..]
Ja pip was de pinguin, had m kleiner verwacht.
De studie is wel leuk, ja deadlines/tentamens en dan ook nog thuisstress, gaat niet lekker. En ja als t wel goed gaat meld ik t niet. Dus stel mn tentamen gaat goed vrijdag, zal ik het dan even melden?
Ow en hoelang staan we al hier? Want ik was ons al een uur kwijt enzo *en ik voel me nou heel dom nu ik zie dat we al die tijd al hier staan*
Ik wil een deken maken maar ik durf niet, en als ie af is heb ik m niet meer nodig want dan is het zomer...
Dat had ik dus ook!quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:26 schreef Doedezemaar het volgende:
Muck, ik zou een ripple doen, ik heb zo'n hekel aan in elkaar zetten. Ik was begonnen met een grannystripesjaal, maar dat ging zo soepeltjes dat ik er nu een deken van maak. Heb vanaf de kerst 14 dubbele stripes gehaakt, het vordert gestaag.
Whehe, ik denk ook dat Sven het expres deed, want je sleeve is echt hartstikke leuk (mét bloemetjes). Wat een geluk voor die vriendin die je laptop met sleeve krijgt!quote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:26 schreef Soempie het volgende:
Nou, het hoeft al niet meer, want ik heb zojuist een nieuwe en veel grotere laptop gekregen van m'n vriend. Net een dag nadat die sleeve af is. Volgens mij deed ie het er gewoon om. De laptop gaat naar een vriendin, dus misschien dat zij die sleeve er wel bij wil hebben.
oooh tussendoorfoto's graag!!!quote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:00 schreef Bijou het volgende:
lurkt even mee voor alle mooie haaksels
Ben zelf met een deken van +/- 480 6-kantjes bezig in verschillende kleuren rood, roze en wit. Ging wel stuk meer tijd in zitten dan ik dacht, vooral ook het aan elkaar zetten van al die kantjes...
ik ben juist toch nog een keer opnieuw begonnen met de muts voor sandous omdat hij niet hoog/diep genoeg bleek te zijn (nadat 't me eindelijk was gelukt een voering erin te naaienquote:Op woensdag 5 januari 2011 08:53 schreef Inu het volgende:
Ik ben een granny muts met flappen aan het maken zoals trui ze ook maakt, maar in het patroon staat dat je 15 rijen moet tot de flappen beginnen, maar ik zit nu bij rij 9 en hij is al best redelijk lang... denk dat ik nog 1 rij doe en dan de flappen![]()
Ik heb dubbele draad Zeeman wol met naald 6 gebruikt, maar dat is dus volgens mij wat te groot uitgepakt. Het patroon moest beginnen met 6, dan 6.5 en dan 8, maar ik zit nog steeds bij 6 omdat ik hem anders alleen bij een reus op kan doen
Nja, als ik hem nu opzet zoals ik hem zou willen komen hij al op mijn oren, alleen vind ik mn voorhoofd nog te bloot. Hij zit ook niet heel erg strak, dus dat hoop ik met voering wel wat fijner te krijgen...quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:36 schreef trui het volgende:
[..]
ik ben juist toch nog een keer opnieuw begonnen met de muts voor sandous omdat hij niet hoog/diep genoeg bleek te zijn (nadat 't me eindelijk was gelukt een voering erin te naaien).. pas dus op met te vroeg stoppen! ik gebruik eskimo van drops, met naald 9, en voor een kindermaat (50 cm hoofdomtrek dus echt klein) heb ik al 10 toeren gehaakt voor ik aan de flapjes begon. ik heb dit keer trouwens opgeschreven wat ik deed, dus ik zal 't een dezer dagen even uitwerken en hier neerzetten.
ah, maar wacht, ik maak 't in halve stokjes, jij stokjes. dat scheelt natuurlijk ook al een boel. en wat jij daar beschrijft, is dat hetzelfde als de bubble-stitch, of meer als de puff-stitch?quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:40 schreef Inu het volgende:
Nja, als ik hem nu opzet zoals ik hem zou willen komen hij al op mijn oren, alleen vind ik mn voorhoofd nog te bloot. Hij zit ook niet heel erg strak, dus dat hoop ik met voering wel wat fijner te krijgen...
Dit patroon gebruikt trouwens clusters in het begin ipv gewone dc's, dus dat je bij een dc de laatste keer maar door 1 lus haalt en de ander op de haak laat zitten en dan aan het einde nog een extra yo en dan door alle lussen van de vorige steken. daar wordt het wat puntiger van, dus dan passen er ook 2 clusters in 1 ch3 space...
Ja, iddquote:Op woensdag 5 januari 2011 16:52 schreef trui het volgende:
[..]
ah, maar wacht, ik maak 't in halve stokjes, jij stokjes. dat scheelt natuurlijk ook al een boel. en wat jij daar beschrijft, is dat hetzelfde als de bubble-stitch, of meer als de puff-stitch?
ladyblack, sleepysarahs zijn inderdaad erg cute! heb je al een fotootje?
Nee, volgens mij is dubbele draad Zeeman gewoon te dik...quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:06 schreef trui het volgende:
is dat patroon niet bedoeld voor zo'n 'slouchy' muts? die dus nog wat ruimte heeft achterin?
Oh, wat een leuke mutsjes. Ik zie het al helemaal voor me.quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:36 schreef trui het volgende:
nou, aanpassen aan je eigen maat dan maar inderdaad! het is wel een voordeel als ie voor jezelf bedoeld is. ik zat zonder geschikt pasmodel, want mijn kinderen zijn de 2 al ruim gepasseerd.dus ik deed maar wat.
![]()
met als resultaat een te ondiepe muts dus, zie hier 't verschil:
[ afbeelding ]
de linker is nu bijna gevoerd trouwens, ben op de helft. maar nu eerst even in de pannen roeren.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 5 januari 2011 18:41 schreef Inu het volgende:
Zijn er hier ook Dr Who fans? Deze is echt geweldighttp://www.ravelry.com/pa(...)mask-crochet-pattern
[ afbeelding ]
En de Ood uit Dr Who:
[ afbeelding ]
In het begin wel, maar ik heb er een paar kantjes bijgehaakt omdat de deken korter werd door het aan elkaar zetten. Dus nu is het patroon meer globaal zodat het nog enigszins verdeeld is. Volgens mij moet ik er nog iets van 100, misschien iets meerquote:Op woensdag 5 januari 2011 20:01 schreef mijsje het volgende:
wow Bijou, wat een deken!wat gaaf! ben je precies het de kleuren aan het volgen zoals ze op de middelste foto staan? hoeveel 6hoekjes moeten er nog aan? wat een werk!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |