abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 januari 2011 @ 22:21:08 #1
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
  maandag 3 januari 2011 @ 22:26:33 #2
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_90815945
En de laatste haaksels:

mijsjes bal-in-wording

appelfan maakte een sjaal

ook yppy heeft een warme nek

en herfstblad kan ook vrieskou aan

trui produceert weer in no time de basis voor een deken

de stola van sweetmarilou

en als laatste mijn walvis

M@x gaat voor een heftige comeback, en begint met een enorme dinosaurus in plaats van zo'n mini walvisje. Zo, nou moet je wel :P

En ik gooide een balletje op over een meet binnenkort :)
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 3 januari 2011 @ 22:32:21 #3
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_90816279
Grappig dat je het weer zo snel oppakt Lemijn! :D en leuke walvis :) hoe groot is ie ongeveer? (best klein geloof ik?:))

ik ben de fout van m'n leven aan het begaan: door alle haakpatronen gaan die ik heb opgeslagen, en de projecten en queue's van mensen op ravelry aan het bekijken ;) en dat is fout omdat ik eigenlijk niet iets anders wil haken, tenzij het klein is! En alle toffe dingen die ik zie, zijn groot :P

en wie ging hier eerst nou vingerpoppetjes, of potloodpoppetjes haken? :D
  maandag 3 januari 2011 @ 22:35:19 #4
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_90816441
Nou EsseEi, dan kan ik je die walvis aanraden, want hij is 8 cm lang :s)

Ik ga nu een muts maken, maar heb niet genoeg dezelfde wol, dus dat laat even op zich wachten. Maar ik blijf niet weer een jaar weg hoop ik
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_90818242
Jeetje alweer een topic vol.

Nou, m'n laptopsleeve is af, maar m'n vriend heeft hem helemaal af zitten kraken (kleuren passen niet bij elkaar, saai, is zeker een anti-diefstal-sleeve, bloemetjes maken het erger, etc), dus nu twijfel ik: wel of geen bloemetjes op de sleeve:

Ik had de bloemetjes bedacht, zodat het wat meer een geheel zou worden. Dat groen/ blauwe stuk is anders zo vreemd. Stomme vriend heb ik soms ook. :')
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_90818395
Gave draak en dino trouwens!

Ik denk dat ik toch maar zonder bloemetjes doe, uit praktische overweging. Blijft het ding niet hangen achter iets in m'n tas.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  maandag 3 januari 2011 @ 23:29:46 #7
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_90819551
Soempie, je hebt denk ik gelijk voor het praktische maar het zijn mooie bloemetjes.
Dus je gaat nog iets anders maken waar ze wel op passen *O*

@sweetmarilou: mooie stola!

Al die mooie warme nekken hier :)
pi_90820463
Soempie, als je de bloemetjes rondom vastmaakt ipv alleen het hartje zal het met het blijven hangen wel meevallen lijkt me.
pi_90821078
Ik zou met bloemetjes doen. :D

De sjaal houdt op de fiets in elk geval mijn nek warm *O* , maar ik maak er misschien nog een paar toeren op. Als ie niet weer loslaat bij het beginpunt. Daarstraks een operatie Maak sjaal gedaan, omdat de uiteindes waren losgeschoten. Hopelijk blijft dat nu zitten. :X
Ik ben niet zo goed in afhechten bij rechte stukken. O-)
  dinsdag 4 januari 2011 @ 00:25:18 #10
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90821987
had je 'm niet rondgehaakt dan, herfstblad?

soempie, ik vind 'm wel leuk hoor! en mét bloemetjes ook!

lemijn, je kwal heeft een mooie reis gemaakt zie ik! :) ik moest erg lachen om je links/rechtshandigheid. en dat je dat dus ook niet meer wist! :o maar het gaat weer prima zo te zien, leuke walvis! ik ben wel in voor een nieuwe meet hoor!

m@x, ik vind de groene draak/dino het leukst denk ik. bovendien is de rode hier al een paar keer gemaakt, althans, ik weet eigenlijk niet eens of ze helemaal af zijn gemaakt? maar de groene vind ik meer een echte dino en dat lijkt me ook wel wat voor kai! :) ze zijn wel behoorlijk groot, dat weet je he?

wij hebben vanavond een paar afleveringen Dexter gekeken (we liepen nog wat achter, hebben nu seizoen 3 erop zitten). resultaat op haakgebied: 45 minirondjes voor de deken.
in de haak.
pi_90825694
Wow, wat is er weer veel gehaakt zeg!
Ik vind de groene dino ook echt superleuk. Zoiets wil ik ook nog wel eens maken, maar dan moet ik er wel eerst een bestemming voor bedenken.

Ik heb een granny stripe sjaal gehaakt, zoals die van trui. Ik zal vanavond proberen een foto te uploaden. Ook ben ik weer bezig met mijn GS dekentje. Die was op ongeveer de helft of 2/3 (ik weet nog niet zeker hoe groot ik m ga maken).

@Trui: Dexter is echt super!! Ik vind het ook wel fijn om tijdens Dexter te haken, dan hoef ik niet alle gruwelijke beelden zo uitgebreid te bekijken... ;)
  dinsdag 4 januari 2011 @ 09:01:09 #12
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_90825886
haha soempie ik zag eerst je foto en dacht: ohh die is tof! Mooie kleuren, leuke bloempjes, vette combinatie! :D en daarna las ik pas het commentaar van je vriend ;)
nou als je 'm wil dumpen stel ik me wel beschikbaar! Maar die bloemetjes vind ik juist leuk, inderdaad om dat blauwe vlak er meer bij te betrekken. En rondom vasthaken zullen ze geen haak-probleem geven ;)

lekker productief geweest Trui! :D en echt vrolijke kleuren ook weer! :D

Iedere keer denk ik: gaaf die shawls en dekens! :D en zo vrolijk!
maar ik weet gewoon dat ik het helemaal niet leuk vind om te haken...terwijl het resultaat tof is maar ja...ik hou het liever bij beestjes ofzo. (en ik weet niet zo goed wat ik met een deken moet, of wacht...misschien toch wel: vriend loopt altijd te zeuren dat mijn dekbedden (in rotterdam en bij m'n ouders) te kort zijn, dan kan ik iets meer in stijl over het voeteneind leggen :P) Nou wie weet...
pi_90826141
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 09:01 schreef EsseEi het volgende:
haha soempie ik zag eerst je foto en dacht: ohh die is tof! Mooie kleuren, leuke bloempjes, vette combinatie! :D en daarna las ik pas het commentaar van je vriend ;)
nou als je 'm wil dumpen stel ik me wel beschikbaar! Maar die bloemetjes vind ik juist leuk, inderdaad om dat blauwe vlak er meer bij te betrekken. En rondom vasthaken zullen ze geen haak-probleem geven ;)

lekker productief geweest Trui! :D en echt vrolijke kleuren ook weer! :D

Iedere keer denk ik: gaaf die shawls en dekens! :D en zo vrolijk!
maar ik weet gewoon dat ik het helemaal niet leuk vind om te haken...terwijl het resultaat tof is maar ja...ik hou het liever bij beestjes ofzo. (en ik weet niet zo goed wat ik met een deken moet, of wacht...misschien toch wel: vriend loopt altijd te zeuren dat mijn dekbedden (in rotterdam en bij m'n ouders) te kort zijn, dan kan ik iets meer in stijl over het voeteneind leggen :P) Nou wie weet...
Het vriendje of de sleeve? :D
pi_90826831
Mooi spul weer dames!!! *O*
  dinsdag 4 januari 2011 @ 09:59:04 #15
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90827028
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 09:14 schreef Inu het volgende:
hihi! :D

hebben jullie trouwens bij boerzoektvrouw (ja dat kijk ik :@ ) gezien dat yvonne jaspers ook een supermooie gehaakte sjaal/stola droeg? ik werd er in elk geval heel hebberig van. even een plaatje zoeken.
in de haak.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 10:32:27 #16
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90827873
ah, gevonden: meer een poncho zo te zien, of een hele grote stola. ik vind 'm erg mooi, en zo leuk met die variatie in steken. O+

in de haak.
pi_90827957
Die is inderdaad erg leuk, het viel mij ook al op. Maar misschien heeft ze het zelf wel gehaakt, ze heeft wel vaker gehaakte dingen aan!
  dinsdag 4 januari 2011 @ 11:01:05 #18
171422 LadyBlack
paint it black
pi_90828706
:W

Haha Trui, schaam je je een beetje voor BZV? ;) Die poncho is wel mooi ja. Leuk om te bedenken dat ie waarschijnlijk een vermogen kost, maar dat je m ook zelf kunt maken voor een prikkie ^O^

Soempie, ik vind de sleeve heel mooi :o Sven moet niet zo zeuren :{w En inderdaad, de bloemetjes gewoon rondom vastmaken, dan maken ze de sleeve juist heel leuk!

Ik ben even haak-inspiratieloos.... moet nog een muts afmaken voor iemand, maar mn wol is op :X en ik heb al die slofjes nou wel even gezien. Dus... het wordt tijd voor iets heel anders! Vandaag zit ik heel lang op mn portiersbaantje, dus alle tijd om ravelry af te struinen oO<
  dinsdag 4 januari 2011 @ 11:02:32 #19
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90828758
nou, dat prikkie valt ook wel mee/tegen denk ik, er gaat heel wat garen in zitten zo te zien. :)

struin-ze, lady-black! :)
in de haak.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 13:26:34 #20
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_90833530
Ik ben weer aan een werkje bezig :) in beide lusjes, en van buiten naar binnen :P
Knoei
pi_90833573
Trui, welk garen heb je gebruikt voor die mini-dingen? Ziet er zo fijn uit! Beetje Lucy-achtig...
  dinsdag 4 januari 2011 @ 13:33:58 #22
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_90833779
quote:

[..]

de sleeve :P vriend heb ik al ;)

oh hij is gaaf die poncho van Yvonne Jaspers! en niks om je te schamen dat je BZV kijkt :P
ik ben m'n zus aan het ontlasten vandaag (is oververmoeid aan het raken) nu ligt iedereen te pitten, dus misschien maar wat haken ofzo....
pi_90833850
Ik ben aan het thuiswerken maar vriendlief is op de bijkamer gitaar aan het spelen, dus heb begeleidende muziek O+

Ik zag iemand op de Fok Ravelry groep die een sleeve had gemaakt van zpagetti, vond ik ook een leuk idee, dus dat staat voor vanavond op de planning :Y
pi_90834253
Oh een sleeve van zpaggeti is ook wel een tof idee... Dat gaat het worden!!! Eindelijk een fatsoenlijk doel voor mijn 2 bolletjes...

Oh, Angry Birds plushie patroon gevonden op Ravelry (dank aan degene die hem had gefaved in de groep!)... die moet ik ook!

[ Bericht 33% gewijzigd door Lijnloos op 04-01-2011 13:53:30 ]
  dinsdag 4 januari 2011 @ 14:24:59 #25
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90835719
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 13:27 schreef Lijnloos het volgende:
Trui, welk garen heb je gebruikt voor die mini-dingen? Ziet er zo fijn uit! Beetje Lucy-achtig...
ik maak ze van vrij dik garen: partner 6 van phildar, en ook een paar kleuren met phildar aviso. het eerste is voor naald 6, het tweede voor naald 5, maar ik doe alles met naald 7 nu, en 't valt niet echt op dat sommige met een ander garen zijn gemaakt. maar het meeste doe ik dus met partner 6. één zo'n hexagon wordt vrij groot, wel 16 cm breed.
in de haak.
pi_90836383
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 00:25 schreef trui het volgende:
had je 'm niet rondgehaakt dan, herfstblad?

wij hebben vanavond een paar afleveringen Dexter gekeken (we liepen nog wat achter, hebben nu seizoen 3 erop zitten). resultaat op haakgebied: 45 minirondjes voor de deken.
[ afbeelding ]
Netjes trui!
Jawel, ik heb hem rondgehaakt, maar 1 van de toeren is losgeraakt, omdat het uiteinde te kort was denk ik. :)
  dinsdag 4 januari 2011 @ 14:45:40 #27
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90836408
ah, ik snap 'm alweer, jij had 'm over dwars gehaakt natuurlijk. ik zat bij zo'n cowl alleen maar aan lange rondes te denken.
in de haak.
pi_90836513
Ik had lange rondes ;)
Ik weet nooit zo goed wat overdwars is enzo :@

Vandaag verder met de deken en ik ga eens op zoek naar dat Angry Birds patroon :D
  dinsdag 4 januari 2011 @ 14:51:59 #29
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90836652
oh wat een sufferd ben ik! ik zie 'm nu in de OP staan, over de lengte gehaakt zou ik 't toch noemen. in elk geval lange rondes inderdaad. en inmiddels weer gefixed begrijp ik?
en wat is je ravelry naam eigenlijk of ben je nog geen lid van fok! daar? ik wilde even kijken welk deken-project je bedoelde, maar kon je zo gauw niet vinden.
in de haak.
pi_90836749
Ja, het is weer gemaakt en hopelijk blijft het ook zo. Heb de uiteindes nu maar vastgeknoopt ;)

Die gehaakte Angry bird is grappig O+ Alleen jammer dat het alleen de rode is.
pi_90836842
Jeej voor trui en herfstblad, ik ben niet de enige die af en toe de draad kwijt raak.

Trouwens is er iemand die mij als persoonlijk haakster/oppas wil hebben? Tegen kost en inwoning :P Heb t gehad met mn studie even. En het vinden van sommige artikelen is ook een crime.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 14:58:05 #32
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90836894
nou eh... sorry maar neen! :P misschien moet je gewoon es echt op kamers gaan whoopdidoo.
in de haak.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 14:58:53 #33
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_90836922
kom tot de ontdekking dat mn haaknaald helemaal krom is, omdat ik altijd met veel enthousiasme het draadje door trek als ik aan het einde ben van een GSje (of poppetje).

Ik wil je best als huisgenoot hebben Whoopidoo ;) maar dan moet ik eerst even die weg jagen die er nu zit :P *mag dr niet zo haha :@, of eigenlijk....ik mag dr vriend niet zo*
pi_90837050
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 14:58 schreef trui het volgende:
nou eh... sorry maar neen! :P misschien moet je gewoon es echt op kamers gaan whoopdidoo.
Dat lost mn probleem van mn studie even zat zijn toch niet op :P

Kromme haaknaalden kun je terugbuigen. Mijne was ook een keer krom, en dan echt krom, was er op gaan zitten ofzo terwijl dat geen verklaring is want dat gebeurd wel vaker(en maar zoeken waar ie toch is) en hij is terug te buigen. Maar er viel ook niet meer mee te haken _O-

Ben ik trouwens de enige die pip groter uit vind vallen dan verwacht?
pi_90843807
:) er worden weer hele mooie dingen gemaakt! O+
volgens mij was Spiegelei de rode draak aan het maken, volgens mij liet ze hem zien tijdens de vorige meet... :)

pip, was dat niet die pinguin?

ik ben bezig met de naadjes te naaien van de bal. ik heb de helft van de vlakjes nu op de goede plek zitten dus hij is bijna klaar... :) ik vind hem weer helemaal O+

whoop, ik vraag me soms wel eens af of je wel de goede studie hebt gekozen... je praat nooit positief over je studie en het studeren in het algemeen... ;)
  dinsdag 4 januari 2011 @ 18:31:02 #36
30252 Soempie
Procreating
pi_90845493
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 10:32 schreef trui het volgende:
ah, gevonden: meer een poncho zo te zien, of een hele grote stola. ik vind 'm erg mooi, en zo leuk met die variatie in steken. O+
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ohhhh, die zag ik inderdaad ook zondag en had direct zoiets van: die wil ik!! Echt geweldig. O+ Grappig dat hij nu ook hier in het topic staat. :D
  dinsdag 4 januari 2011 @ 18:39:53 #37
30252 Soempie
Procreating
pi_90845817
quote:

[..]

:D!

En trui, volgens mij heb je nog een hoop afleveringen Dexter te gaan, dus lekker veel haaktijd. Wij zijn net klaar met seizoen 5 en kan nu al niet wachten op 6. :9

Vandaag kreeg ik m'n haaketui binnen, dus nu heb ik mooi m'n haaknaalden in een hoesje zitten. Kunnen ze een stuk makkelijker mee in m'n tas. En ik heb een dikke haaknaald gekocht en scheepjeswol voor een kussenhoes. Ben benieuwd of dat lekker haakt. :)

EsseEi, ik dacht ook dat ik dekens en dergelijke niet leuk zou vinden. Veel te veel hetzelfde en te veel werk voor het af is. Maar nu ik begonnen ben vind ik het eigenlijk veel leuker dan knuffels. Lekker doorhaken en in een ritme komen, ondertussen tv kijken of met een kop thee muziek luisteren, heerlijk. c_/

Oh, LB, vandaag kreeg ik een donkerbruine tas met allemaal gekleurde stippen. Ik vind hem zo leuk. Het eerste wat Sven zei toen hij hem zag: wat een afschuwelijke tas! :o Soms vraag ik me echt af wat hij met mij als vriendin wel niet moet, want ik heb altijd van die kleurtjes. Hij moet elke keer enorm wennen als ik wat heb gekocht, sokken bijvoorbeeld of truien. :D Die tas met dat uiltje, daar zag ik hem ook al moeilijk bij kijken. Hij heeft alleen toen niet gewaagd er iets van te zeggen. :')
pi_90847799
Ik vind dekens wel lekker makkelijk om te haken. Bij een amigurumi moet je veel meer nadenken en dat is niet altijd handig als je ondertussen ook internet of tv kijkt. Vooral niet als het de films van de millenium-trilogie zijn. Zweeds versta ik niet zonder ondertiteling :P.
Vanavond ook weer lekker doorhaken aan mijn deken onder het genot van 2 films :)
pi_90848006
--> Schopje CRE
Ik ben boooos, uhuh SYSTEEM! ♥
pi_90850879
quote:
3s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 19:23 schreef Chocolate-chick het volgende:
--> Schopje CRE
*O* yay! Ik was het topic al kwijt ;)
pi_90850986
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 20:14 schreef Lyssa het volgende:

[..]

Ja we moesten het voor de opening even schoppen :Y
Ik ben boooos, uhuh SYSTEEM! ♥
pi_90851194
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 20:14 schreef Lyssa het volgende:

[..]

Haha, ik ook!

Jeej voor het nieuwe forum! O+
pi_90851454
Woei een nieuw adres! :s)
pi_90851881
Dexter seizoen 6 is spannend! Ik volg het half, maar ik zat soms echt op het puntje van de bank. ;)

Ik vind de omslagdoek wel erg leuk, ik denk dat ik een projectje heb voor de rest van de drops merino die er nog ligt. Is dat wel warm, zo'n open doek?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_90851924
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 17:51 schreef mijsje het volgende:
:) er worden weer hele mooie dingen gemaakt! O+
volgens mij was Spiegelei de rode draak aan het maken, volgens mij liet ze hem zien tijdens de vorige meet... :)

pip, was dat niet die pinguin?

ik ben bezig met de naadjes te naaien van de bal. ik heb de helft van de vlakjes nu op de goede plek zitten dus hij is bijna klaar... :) ik vind hem weer helemaal O+

whoop, ik vraag me soms wel eens af of je wel de goede studie hebt gekozen... je praat nooit positief over je studie en het studeren in het algemeen... ;)
Ja pip was de pinguin, had m kleiner verwacht.

De studie is wel leuk, ja deadlines/tentamens en dan ook nog thuisstress, gaat niet lekker. En ja als t wel goed gaat meld ik t niet. Dus stel mn tentamen gaat goed vrijdag, zal ik het dan even melden?

Ow en hoelang staan we al hier? Want ik was ons al een uur kwijt enzo *en ik voel me nou heel dom nu ik zie dat we al die tijd al hier staan*

Ik wil een deken maken maar ik durf niet, en als ie af is heb ik m niet meer nodig want dan is het zomer...
pi_90851973
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 20:29 schreef YPPY het volgende:
Dexter seizoen 6 is spannend! Ik volg het half, maar ik zat soms echt op het puntje van de bank. ;)

Ik vind de omslagdoek wel erg leuk, ik denk dat ik een projectje heb voor de rest van de drops merino die er nog ligt. Is dat wel warm, zo'n open doek?
Ik heb er verschillende en mijn ervaring is dat ze warm zat zijn zolang het gebruikte garen lekker warm is. Alleen als het waait is het iets minder.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 4 januari 2011 @ 20:56:59 #47
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_90853646
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 20:29 schreef YPPY het volgende:

yepz, heb er hier nog eentje liggen van vroeger gemaakt door mn oma, lekker warm O+
en is met 3 stokjes, gat, 3 stokjes gemaakt zegmaar
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_90853879
lurkt even mee voor alle mooie haaksels :s)
Ben zelf met een deken van +/- 480 6-kantjes bezig in verschillende kleuren rood, roze en wit. Ging wel stuk meer tijd in zitten dan ik dacht, vooral ook het aan elkaar zetten van al die kantjes...

[ Bericht 16% gewijzigd door Bijou op 04-01-2011 21:10:42 ]
pi_90854439
Ik was jullie ook kwijt :o.

Soempie, je sleeve is superleuk! Ik zou ook met bloemetjes doen.
m@x de groene draak is wel errug leuk, die zou ik doen!
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
  dinsdag 4 januari 2011 @ 21:26:57 #50
30252 Soempie
Procreating
pi_90855437
quote:
3s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 19:23 schreef Chocolate-chick het volgende:
--> Schopje CRE
*O*

Bijou, 480 6-kantjes :o Ik moet er niet aan denken om die allemaal aan elkaar te moeten zetten en af te hechten.

quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 21:09 schreef Wampi het volgende:
Ik was jullie ook kwijt :o.

Soempie, je sleeve is superleuk! Ik zou ook met bloemetjes doen.

Nou, het hoeft al niet meer, want ik heb zojuist een nieuwe en veel grotere laptop gekregen van m'n vriend. Net een dag nadat die sleeve af is. Volgens mij deed ie het er gewoon om. De laptop gaat naar een vriendin, dus misschien dat zij die sleeve er wel bij wil hebben. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')