Nee, dan krijg ik zo'n coneheadquote:Op woensdag 5 januari 2011 22:00 schreef Bijou het volgende:
Ik vind de muts best geinig eigenlijk, maar idd tikje te groot... Een beetje schuin naar achteren op je hoofd zetten helpt ook niet neem ik aan?
Nja, hij is bovenop eigenlijk ook wat te los...quote:Op woensdag 5 januari 2011 22:00 schreef caroline88 het volgende:
Ja het is een mooie muts maar zo'n rand half voor je ogen - irritant en ook nogal onveilig.
Ik vrees dat je dit alleen oplost door een stuk uit te halen en dan opnieuw het randje en de flappen te haken
Ja maar ben er in anderhalf jaar studeren nog niet geweest.quote:Op woensdag 5 januari 2011 21:57 schreef Daste het volgende:
Whoop, je weet toch dat Leiden 2 goede wolwinkels heeft? 'Ribbels' is fan-tas-tisch, maar ook wat duurder. En je hebt 'n Steekje Los', iets goedkoper maar ook best uitgebreid.
'Mol & de Groot' is vooral fournituren (knopen, garen, naalden, borduurpakketten) , maar hebben ook wat wol.
Ja als jij nou even de steken op zn dikst telt en hoeveel rijen ze hoog zijn, kan ik ze vast wel namakenquote:
Mooie kleurtjes!quote:Op woensdag 5 januari 2011 21:44 schreef mijsje het volgende:
Whoop, het is al goed...![]()
hier vind je acryl van planet: http://www.breienmetplezi(...)_id=20000042&lang=NL
[ afbeelding ]
dit kom je in heel veel soorten wol tegen, ook in dure soorten. als ze bollen maken en de wol op zo'n grote klos is op voordat het bolletje genoeg wol heeft, knopen ze de volgende klos eraan vast en gaan ze gewoon verder. je hebt dan een knoopje in je wol... als ze dat niet zouden doen, zouden ze heel veel wol weg moeten gooien omdat dat geen hele bolletjes worden en dat is ook zonde van de wol...quote:Op woensdag 5 januari 2011 22:26 schreef EsseEi het volgende:
oke dit is wel echt Zeeman kwaliteit: blijkt opeens dat het draad aan een ander is vastgeknoopt (als in: halverwege gebroken ofzo en hebben ze dus maar even vastgeknoopt zodat het 1 bol is...)
oh en die vogeltjes zijn wel heel lieff!!
en m'n arm knakt de hele tijd als ik 'm draai tijdens het haken(doet geen pijn, gewoon tik tik tik)
Kwam bij mijn wol toch hetzelfde een paar keer tegen. Online linie 157 Tessa 100% scheerwol gekocht bij hobbygigant in apeldoorn.quote:Op woensdag 5 januari 2011 22:26 schreef EsseEi het volgende:
oke dit is wel echt Zeeman kwaliteit: blijkt opeens dat het draad aan een ander is vastgeknoopt (als in: halverwege gebroken ofzo en hebben ze dus maar even vastgeknoopt zodat het 1 bol is...)
Oh, hijs gaaf! Ik zat te denken aan Je opmerking dat fleece maar 1 kant op rekt, maar dan moet je de rek dus in de breedte doen of niet?quote:Op donderdag 6 januari 2011 00:45 schreef trui het volgende:
nog even een snel plaatje van de gevoerde muts (versie 4!!). nou nog hopen dat hij in de smaak (en maat!) valt!
[ afbeelding ]
die kleinere ga ik misschien nog wel eens aan iemand met een baby-dochter geven ofzo, dan past ie misschien best. voor cato's poppen is ie toch wel wat te groot. maar ik wacht eerst af of sandous' dochter niet alsnog liever de kleine wil.
inu, ik vind de muts wel heel leuk geworden. maar hij is inderdaad voor jou te lang. fijn dat je vriend 'm wel past, wil hij 'm ook wel op? anders toch maar uithalen en een paar rijen eraf halen?
bijou, wow...!!!mooi, en wat een werk zeg. 'nog maar 100' te gaan!
succes! ik vond het in elkaar zetten van zo'n bal en een tas van zeshoekjes al behoorlijk rotwerk. omdat je niet zomaar even rechtuit kunt. vandaar mijn 'join as you go'-keuze voor de deken.
Daar heb je een punt ja, ik heb ook een ongelofelijke hekel aan in elkaar zettenquote:Op woensdag 5 januari 2011 11:26 schreef Doedezemaar het volgende:
Muck, ik zou een ripple doen, ik heb zo'n hekel aan in elkaar zetten. Ik was begonnen met een grannystripesjaal, maar dat ging zo soepeltjes dat ik er nu een deken van maak. Heb vanaf de kerst 14 dubbele stripes gehaakt, het vordert gestaag.
Wat een vrolijke bal is het geworden! Lekkere frisse kleurtjesquote:Op woensdag 5 januari 2011 12:51 schreef mijsje het volgende:
dit is waar ik de laatste dagen mee bezig was:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ]
nu nog het binnenkussen erin en dan de laatste naden sluiten...![]()
Bijna klaar Davinia!
Wow, wat een berg zeshoekjesquote:Op woensdag 5 januari 2011 19:10 schreef Bijou het volgende:
dekenproject:
de losse 6-kantjes:........................ zo moet het worden: .................zo ver ben ik nu (gekke kleuren op foto):
[ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
close up:
[ afbeelding ]
Hij wordt ongeveer 1.40 x 1.80m
Oh, die is echt geweldigquote:Op donderdag 6 januari 2011 00:45 schreef trui het volgende:
nog even een snel plaatje van de gevoerde muts (versie 4!!). nou nog hopen dat hij in de smaak (en maat!) valt!
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |