abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 januari 2011 @ 22:00:26 #126
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_90906901
Ja het is een mooie muts maar zo'n rand half voor je ogen - irritant en ook nogal onveilig.

Ik vrees dat je dit alleen oplost door een stuk uit te halen en dan opnieuw het randje en de flappen te haken
pi_90906903
Ja, misschien gewoon met wol voor naald 6 ipv dubbel 4 :X

Een vriend van mn vriend past hem wel beter dan ik :') Het is gewoon een mannenmuts :Y
pi_90906949
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 22:00 schreef Bijou het volgende:
Ik vind de muts best geinig eigenlijk, maar idd tikje te groot... Een beetje schuin naar achteren op je hoofd zetten helpt ook niet neem ik aan?
Nee, dan krijg ik zo'n conehead :D
quote:
7s.gif Op woensdag 5 januari 2011 22:00 schreef caroline88 het volgende:
Ja het is een mooie muts maar zo'n rand half voor je ogen - irritant en ook nogal onveilig.

Ik vrees dat je dit alleen oplost door een stuk uit te halen en dan opnieuw het randje en de flappen te haken
Nja, hij is bovenop eigenlijk ook wat te los...
  woensdag 5 januari 2011 @ 22:03:30 #129
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_90907109
Het patroon is leuk inu! Frustrerend om opnieuw te beginnen, maar ook om na al het haken geen muts te hebben...
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_90907130
Inu, hij is leuk!
En Bijou _O_ wow!! wordt erg gaaf :)
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
pi_90907222
Inu: Hij is wel wat lang... Helpt het niet als je hem voert?
"An unfortunate thing about this world is that the good habits are much easier to give up than the bad ones."
W. Somerset Maugham
pi_90907242
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 21:57 schreef Daste het volgende:
Whoop, je weet toch dat Leiden 2 goede wolwinkels heeft? 'Ribbels' is fan-tas-tisch, maar ook wat duurder. En je hebt 'n Steekje Los', iets goedkoper maar ook best uitgebreid.
'Mol & de Groot' is vooral fournituren (knopen, garen, naalden, borduurpakketten) , maar hebben ook wat wol.
Ja maar ben er in anderhalf jaar studeren nog niet geweest.
Sterker nog, in anderhalf jaar studeren ben ik een keer wezen eten in leiden, en een keer wezen shoppen(superkort).
De weg naar college is wel heel mooi _O-
Eigenlijk best erg.

De muts is prachtig! Doneren aan een groothoofdig iemand?
pi_90907574
Ja, aan die weg naar je faculteit zit niet zo heel veel... ;)
Misschien een keertje combineren als je geen zin hebt om alleen maar voor college naar Leiden te komen? Gewoon een shopmiddagje er aan vastplakken. Echt, vooral Ribbels, daar word ik zooo hebberig van! Maar voor beestjes is 'n Steekje Los waarschijnlijk handiger...(Trouwens, Ribbels heeft wel Catania, Steekje Los niet)
"An unfortunate thing about this world is that the good habits are much easier to give up than the bad ones."
W. Somerset Maugham
pi_90908359
Het woord weg deed me denken aan t Gorlaeus...brrr.
Gelukkig vrijdag pas daar.

Oow vanaf februari heb ik 3 uur geen college tussen 2 colleges...dan kan ik wel een keer.

http://www.ravelry.com/pa(...)in-friends-amigurumi
Ik vind deze zo leuk! Maar uit een of ander onmogelijk tijdschrift :'(
pi_90908532
Whaaah, die is echt cool!
W. Somerset Maugham
  woensdag 5 januari 2011 @ 22:26:21 #136
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_90908596
oke dit is wel echt Zeeman kwaliteit: blijkt opeens dat het draad aan een ander is vastgeknoopt (als in: halverwege gebroken ofzo en hebben ze dus maar even vastgeknoopt zodat het 1 bol is...)

oh en die vogeltjes zijn wel heel lieff!! :D
en m'n arm knakt de hele tijd als ik 'm draai tijdens het haken :P (doet geen pijn, gewoon tik tik tik)
pi_90908727
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 22:25 schreef Daste het volgende:
Whaaah, die is echt cool!
Ja als jij nou even de steken op zn dikst telt en hoeveel rijen ze hoog zijn, kan ik ze vast wel namaken :P

EsseEi, veel plezier met je tikkende arm :P

:W Ik ga slapen en nog even kijken hoe laat ik op sta morgen ivm eventueel eerder weg om nog te leren...maar ik wil slapen... En eens kijken of leiden nieuwjaar heeft overleefd :+
pi_90908768
Grapjas :+
W. Somerset Maugham
pi_90909135
quote:
2s.gif Op woensdag 5 januari 2011 21:44 schreef mijsje het volgende:
Whoop, het is al goed... ;)
hier vind je acryl van planet: http://www.breienmetplezi(...)_id=20000042&lang=NL
[ afbeelding ]
Mooie kleurtjes! :)
Alleen ik mag niets meer kopen :p

En de muts is best leuk, staat ook leuk ofzo, maar wel iets te lang, ja. :) Wel zonde.

Mijn deken vordert niet echt, ik heb geen zin in haken vandaag.
  woensdag 5 januari 2011 @ 22:36:35 #140
171422 LadyBlack
paint it black
pi_90909339
:W

Haha Inu, die muts is heel leuk, maar ik zou er niet mee durven fietsen inderdaad :D Kun je m niet een stukje uithalen en wat eerder met de flappen beginnen?

Mijsje, wat is die bal toch tof, die móet wel in de smaak vallen :Y
En bijou, wauw wat een project _O_ maar wel de moeite waard zo te zien!!
pi_90909560
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 22:26 schreef EsseEi het volgende:
oke dit is wel echt Zeeman kwaliteit: blijkt opeens dat het draad aan een ander is vastgeknoopt (als in: halverwege gebroken ofzo en hebben ze dus maar even vastgeknoopt zodat het 1 bol is...)

oh en die vogeltjes zijn wel heel lieff!! :D
en m'n arm knakt de hele tijd als ik 'm draai tijdens het haken :P (doet geen pijn, gewoon tik tik tik)
dit kom je in heel veel soorten wol tegen, ook in dure soorten. als ze bollen maken en de wol op zo'n grote klos is op voordat het bolletje genoeg wol heeft, knopen ze de volgende klos eraan vast en gaan ze gewoon verder. je hebt dan een knoopje in je wol... als ze dat niet zouden doen, zouden ze heel veel wol weg moeten gooien omdat dat geen hele bolletjes worden en dat is ook zonde van de wol... :)
  woensdag 5 januari 2011 @ 22:40:39 #142
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_90909640
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 22:26 schreef EsseEi het volgende:
Kwam bij mijn wol toch hetzelfde een paar keer tegen. Online linie 157 Tessa 100% scheerwol gekocht bij hobbygigant in apeldoorn.
  woensdag 5 januari 2011 @ 22:43:39 #143
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_90909818
Die pinquins, geweldig! _O_
Ik zou ook Ladyblacks methode toepassen denk ik inu, als compromis.

Poeh, wat lopen hier veel mensen rond tegenwoordig. En wat maken jullie toffe dingen. Heb afgelopen dagen oude topics zitten terugkijken. Kan het even niet opnoemen, maar niet minder gemeend :Y
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 5 januari 2011 @ 23:28:46 #144
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_90912417
Ik heb weer leuke dingen voorbij zien komen. Ik haak nu niet veel (drukke periode op werk en drukke periode privé) maar ik lees lekker mee (en joepie een CRE-afdeling *O* ).
Ik heb wel hele foute en hele simpele beenwarmers gehaakt (knalroze) en gewoon bedoeld als lekkere gekke accessoire. Fotootje houden jullie tegoed van me.

Die pinguinetjes die in elkaar zitten (gaf jij de link Whoop?) zijn echt leuk!!

Mijn huidige projectjes:
* nog steeds de draak!
* 2 verschillende granny's uitgeprobeerd uit één van mijn nieuwe engelse boekjes (foto volgt!)
* Koosje (alle pootjes en 1 oor moet ik nog maken)

Ik heb nog wel wat vulling maar niet genoeg om echt verder te gaan met de draak (slap excuus ik weet het) maar ik heb wel genoeg om Koosje af te maken, die wordt best klein omdat ik hem met catania maak.

Maar van het weekend moet ik vulling komen en dan moet ik echt verder met de draak, want hij is/wordt gewoon wel heel tof.

*Goed voornemen: projecten gewoon meteen afmaken.
klerkje
  donderdag 6 januari 2011 @ 00:45:23 #145
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90916280
nog even een snel plaatje van de gevoerde muts (versie 4!!). nou nog hopen dat hij in de smaak (en maat!) valt!

die kleinere ga ik misschien nog wel eens aan iemand met een baby-dochter geven ofzo, dan past ie misschien best. voor cato's poppen is ie toch wel wat te groot. maar ik wacht eerst af of sandous' dochter niet alsnog liever de kleine wil.

inu, ik vind de muts wel heel leuk geworden. maar hij is inderdaad voor jou te lang. fijn dat je vriend 'm wel past, wil hij 'm ook wel op? anders toch maar uithalen en een paar rijen eraf halen?

bijou, wow...!!! _O_ mooi, en wat een werk zeg. 'nog maar 100' te gaan! :o succes! ik vond het in elkaar zetten van zo'n bal en een tas van zeshoekjes al behoorlijk rotwerk. omdat je niet zomaar even rechtuit kunt. vandaar mijn 'join as you go'-keuze voor de deken.
in de haak.
pi_90919106
quote:
Op donderdag 6 januari 2011 00:45 schreef trui het volgende:
nog even een snel plaatje van de gevoerde muts (versie 4!!). nou nog hopen dat hij in de smaak (en maat!) valt!

[ afbeelding ]

die kleinere ga ik misschien nog wel eens aan iemand met een baby-dochter geven ofzo, dan past ie misschien best. voor cato's poppen is ie toch wel wat te groot. maar ik wacht eerst af of sandous' dochter niet alsnog liever de kleine wil.

inu, ik vind de muts wel heel leuk geworden. maar hij is inderdaad voor jou te lang. fijn dat je vriend 'm wel past, wil hij 'm ook wel op? anders toch maar uithalen en een paar rijen eraf halen?

bijou, wow...!!! _O_ mooi, en wat een werk zeg. 'nog maar 100' te gaan! :o succes! ik vond het in elkaar zetten van zo'n bal en een tas van zeshoekjes al behoorlijk rotwerk. omdat je niet zomaar even rechtuit kunt. vandaar mijn 'join as you go'-keuze voor de deken.
Oh, hijs gaaf! Ik zat te denken aan Je opmerking dat fleece maar 1 kant op rekt, maar dan moet je de rek dus in de breedte doen of niet?

De muts is sowieso wat groot, dus ook als ik hem uithaal zit hij erg los.. Hij komt gewoon op de ugh stapel en ik begin opnieuw met partner 6 :)
  donderdag 6 januari 2011 @ 09:17:57 #147
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90920116
yep, in de breedte. en partner 6 is zooo lekker zacht. O+
in de haak.
pi_90920213
Ik moet nog steeds wennen aan ons nieuwe thuis :P

Die paars/roze muts is echt O+
  donderdag 6 januari 2011 @ 09:28:35 #149
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90920339
ik kom hier altijd via my active topics dus ik merk er weinig van. :)

dank je!
in de haak.
  donderdag 6 januari 2011 @ 12:09:57 #150
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_90925062
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 11:26 schreef Doedezemaar het volgende:
Muck, ik zou een ripple doen, ik heb zo'n hekel aan in elkaar zetten. Ik was begonnen met een grannystripesjaal, maar dat ging zo soepeltjes dat ik er nu een deken van maak. Heb vanaf de kerst 14 dubbele stripes gehaakt, het vordert gestaag.
Daar heb je een punt ja, ik heb ook een ongelofelijke hekel aan in elkaar zetten :X
Als ik iets met granny's maak, haak ik ze meestal aan elkaar tijdens het haken, volgens de methode van Lucy van Attic 24, dat scheelt al een hoop afwerken :D

quote:
2s.gif Op woensdag 5 januari 2011 12:51 schreef mijsje het volgende:
dit is waar ik de laatste dagen mee bezig was:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ]
nu nog het binnenkussen erin en dan de laatste naden sluiten... :)
Bijna klaar Davinia! *O*
Wat een vrolijke bal is het geworden! Lekkere frisse kleurtjes O+

quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 19:10 schreef Bijou het volgende:
dekenproject:

de losse 6-kantjes:........................ zo moet het worden: .................zo ver ben ik nu (gekke kleuren op foto):
[ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]

close up:
[ afbeelding ]
Hij wordt ongeveer 1.40 x 1.80m :s)
Wow, wat een berg zeshoekjes :D
Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat!

quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 00:45 schreef trui het volgende:

[ afbeelding ]

Oh, die is echt geweldig _O_
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')