abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 januari 2011 @ 16:37:16 #76
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90886615
je gaat hard mijsje! :o _O_

oja, en olé voor CRE!!! *O*
in de haak.
pi_90886804
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 16:36 schreef trui het volgende:

[..]

ik ben juist toch nog een keer opnieuw begonnen met de muts voor sandous omdat hij niet hoog/diep genoeg bleek te zijn (nadat 't me eindelijk was gelukt een voering erin te naaien -O- ).. pas dus op met te vroeg stoppen! ik gebruik eskimo van drops, met naald 9, en voor een kindermaat (50 cm hoofdomtrek dus echt klein) heb ik al 10 toeren gehaakt voor ik aan de flapjes begon. ik heb dit keer trouwens opgeschreven wat ik deed, dus ik zal 't een dezer dagen even uitwerken en hier neerzetten.
Nja, als ik hem nu opzet zoals ik hem zou willen komen hij al op mijn oren, alleen vind ik mn voorhoofd nog te bloot. Hij zit ook niet heel erg strak, dus dat hoop ik met voering wel wat fijner te krijgen...

Dit patroon gebruikt trouwens clusters in het begin ipv gewone dc's, dus dat je bij een dc de laatste keer maar door 1 lus haalt en de ander op de haak laat zitten en dan aan het einde nog een extra yo en dan door alle lussen van de vorige steken. daar wordt het wat puntiger van, dus dan passen er ook 2 clusters in 1 ch3 space...
  woensdag 5 januari 2011 @ 16:43:15 #78
171422 LadyBlack
paint it black
pi_90886950
Whoa, maar de aanhouder wint he Trui :o Ben benieuwd naar het eindresultaat!

Ik heb vandaag en gisteren maar weer eens een Sleepy Sarah gehaakt op mn werk, deze keer met Scheepjes softfun en Zeeman supersoft. Dat verhoogt de cute-factor nog wel een stukje zeg! O+

Vanavond zet ik haar in elkaar en krijgt ze hopelijk haar gezichtje :)
En dan moet ik nog besluiten of ik haar als kraamcadeautje aan een zwangere vriendin geef of dat ik er zelf naar blijf kijken O+ :')
  woensdag 5 januari 2011 @ 16:52:10 #79
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90887480
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 16:40 schreef Inu het volgende:
Nja, als ik hem nu opzet zoals ik hem zou willen komen hij al op mijn oren, alleen vind ik mn voorhoofd nog te bloot. Hij zit ook niet heel erg strak, dus dat hoop ik met voering wel wat fijner te krijgen...

Dit patroon gebruikt trouwens clusters in het begin ipv gewone dc's, dus dat je bij een dc de laatste keer maar door 1 lus haalt en de ander op de haak laat zitten en dan aan het einde nog een extra yo en dan door alle lussen van de vorige steken. daar wordt het wat puntiger van, dus dan passen er ook 2 clusters in 1 ch3 space...
ah, maar wacht, ik maak 't in halve stokjes, jij stokjes. dat scheelt natuurlijk ook al een boel. en wat jij daar beschrijft, is dat hetzelfde als de bubble-stitch, of meer als de puff-stitch?

ladyblack, sleepysarahs zijn inderdaad erg cute! heb je al een fotootje?
in de haak.
pi_90888191
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 16:52 schreef trui het volgende:

[..]

ah, maar wacht, ik maak 't in halve stokjes, jij stokjes. dat scheelt natuurlijk ook al een boel. en wat jij daar beschrijft, is dat hetzelfde als de bubble-stitch, of meer als de puff-stitch?

ladyblack, sleepysarahs zijn inderdaad erg cute! heb je al een fotootje?
Ja, idd :)

Ik denk dat het meer puffs zijn, maar omdat je het in een ch3 space doet pufft het niet zo, maar wordt het gewoon wat compacter aan het puntje :)

Ik wil misschien ook nog een klep maken, want mutsen zonder klep staan me niet zo :D Maar eerst die flappen... Heb nu het idee dat ze ergens onder mn oren terecht gaan komen :D
  woensdag 5 januari 2011 @ 17:06:31 #81
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90888323
is dat patroon niet bedoeld voor zo'n 'slouchy' muts? die dus nog wat ruimte heeft achterin?
in de haak.
pi_90888628
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 17:06 schreef trui het volgende:
is dat patroon niet bedoeld voor zo'n 'slouchy' muts? die dus nog wat ruimte heeft achterin?
Nee, volgens mij is dubbele draad Zeeman gewoon te dik...

Het is dit patroon: http://www.ravelry.com/patterns/library/granny-in-a-flap-hat
  woensdag 5 januari 2011 @ 17:36:03 #83
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90889999
nou, aanpassen aan je eigen maat dan maar inderdaad! het is wel een voordeel als ie voor jezelf bedoeld is. ik zat zonder geschikt pasmodel, want mijn kinderen zijn de 2 al ruim gepasseerd. :) dus ik deed maar wat. :')
met als resultaat een te ondiepe muts dus, zie hier 't verschil:

de linker is nu bijna gevoerd trouwens, ben op de helft. maar nu eerst even in de pannen roeren. :+
in de haak.
  woensdag 5 januari 2011 @ 17:45:31 #84
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_90890601
Oeh mooie voering Trui! :D:D

en Mijsje je gaat echt snel!!!

Wat is sleepy sarah LB?? :@
ah die dus :) vet schattig :D (ravelry gezocht)
pi_90891060
Leuke mutsen trui, jammer dat die ene te krap is. Past ie ook niet over kleinere koppies?
pi_90893978
Zijn er hier ook Dr Who fans? Deze is echt geweldig :D http://www.ravelry.com/pa(...)mask-crochet-pattern

En de Ood uit Dr Who:

pi_90894065
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 17:36 schreef trui het volgende:
nou, aanpassen aan je eigen maat dan maar inderdaad! het is wel een voordeel als ie voor jezelf bedoeld is. ik zat zonder geschikt pasmodel, want mijn kinderen zijn de 2 al ruim gepasseerd. :) dus ik deed maar wat. :')
met als resultaat een te ondiepe muts dus, zie hier 't verschil:

[ afbeelding ]

de linker is nu bijna gevoerd trouwens, ben op de helft. maar nu eerst even in de pannen roeren. :+
Oh, wat een leuke mutsjes. Ik zie het al helemaal voor me. :)
pi_90894918
:D bedankt voor de complimenten allemaal! :D
en nu is de bal helemaal af, dus ik ben heel benieuwd wat Davinia hiervan gaat zeggen! (de bal is voor haar kinderen) de losse lapjes vond ze al helemaal leuk, dus ik kan me bijna niet voorstellen dat dit niks is ;) maar toch :P
*O* bal #2 *O*

(even van wat verschillende kanten genomen... de kleuren zijn een beetje vervormd op de foto's, maar de kleuren die het dichtst bij zitten zijn de kleuren op de linksonder foto)
pi_90895040
Wat vrolijk die bal *O*
pi_90895121
Zit er een belletje in? O+
  woensdag 5 januari 2011 @ 19:06:30 #91
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_90895435
ohh hij is mooi Mijsje! :D:D blijf 'm echt tof vinden, iedere keer weer :D

vanavond avondje niks, blijf ook maar binnen vanwege die brand in Moerdijk (en ze roken al dingen in Rdamzuid :P). Zo even piano-en en dan de rest vd avond haken! :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_90895690
dekenproject:

de losse 6-kantjes:........................ zo moet het worden: .................zo ver ben ik nu (gekke kleuren op foto):

close up:

Hij wordt ongeveer 1.40 x 1.80m :s)
  woensdag 5 januari 2011 @ 19:14:04 #93
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_90895955
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 18:41 schreef Inu het volgende:
Zijn er hier ook Dr Who fans? Deze is echt geweldig :D http://www.ravelry.com/pa(...)mask-crochet-pattern

[ afbeelding ]

En de Ood uit Dr Who:

[ afbeelding ]
_O-

Dr Who O+
People assume that time is a strict progression of cause to effect... but actually, from a non-linear, non-subjective viewpoint, it's more like a big ball of wibbly-wobbly... timey-wimey... stuff. (The Doctor)
  woensdag 5 januari 2011 @ 19:15:01 #94
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_90896044
Wat supersupersuper gaaf bijou!!! :D
pi_90896251
De mutsjes zijn leuk! Maar de bal en het dekenproject zijn ook gaaf! *O*
pi_90899247
O+ bedankt! :D Wyccie, er zit geen balletje in, maar dat zou in principe wel kunnen. ik heb ook gewoon een bestaand binnenkussentje erin gestopt. ik hou van lekker makkelijk :)

wow Bijou, wat een deken! _O_ wat gaaf! ben je precies het de kleuren aan het volgen zoals ze op de middelste foto staan? hoeveel 6hoekjes moeten er nog aan? wat een werk!

:) mooie mutsen Trui! :D dus nu heeft de pop van je dochterlief meteen een mooie muts voor de winter? die zal het niet koud krijgen... ;)
pi_90900025
quote:
Op woensdag 5 januari 2011 19:15 schreef EsseEi het volgende:
Wat supersupersuper gaaf bijou!!! :D
Thnx :) hij is ook heel erg warm!
pi_90900337
quote:
Op woensdag 5 januari 2011 20:01 schreef mijsje het volgende:

wow Bijou, wat een deken! _O_ wat gaaf! ben je precies het de kleuren aan het volgen zoals ze op de middelste foto staan? hoeveel 6hoekjes moeten er nog aan? wat een werk!
In het begin wel, maar ik heb er een paar kantjes bijgehaakt omdat de deken korter werd door het aan elkaar zetten. Dus nu is het patroon meer globaal zodat het nog enigszins verdeeld is. Volgens mij moet ik er nog iets van 100, misschien iets meer :)
  woensdag 5 januari 2011 @ 20:33:31 #99
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_90901283
bij de zeeman hangt heel groot op de ramen: 50% korting!! en het leek alsof het op alles was.
Maar helaas: alleen op de kerstartikelen. Had me wel leuk geleken, voor 50 cent en minder wil kopen ^^ (en dan dus heel veel, want eigenlijk mag het niet maar als er 50% af gaat wel natuurlijk :P)

*gaat weer verder met GSjes...*
pi_90902127
Ik zat alweer in LIF hoor...

Die bal O+ Is daar een patroon van mijsje? Lijkt me zo tof, later als ik groot ben en hopelijk een kindje heb en dan zon bal O+

Bijou die deken is mooi!

En mijn haken staat stil, tentamen enzo. Dus vrijdagavond weer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')