Nja, als ik hem nu opzet zoals ik hem zou willen komen hij al op mijn oren, alleen vind ik mn voorhoofd nog te bloot. Hij zit ook niet heel erg strak, dus dat hoop ik met voering wel wat fijner te krijgen...quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:36 schreef trui het volgende:
[..]
ik ben juist toch nog een keer opnieuw begonnen met de muts voor sandous omdat hij niet hoog/diep genoeg bleek te zijn (nadat 't me eindelijk was gelukt een voering erin te naaien).. pas dus op met te vroeg stoppen! ik gebruik eskimo van drops, met naald 9, en voor een kindermaat (50 cm hoofdomtrek dus echt klein) heb ik al 10 toeren gehaakt voor ik aan de flapjes begon. ik heb dit keer trouwens opgeschreven wat ik deed, dus ik zal 't een dezer dagen even uitwerken en hier neerzetten.
ah, maar wacht, ik maak 't in halve stokjes, jij stokjes. dat scheelt natuurlijk ook al een boel. en wat jij daar beschrijft, is dat hetzelfde als de bubble-stitch, of meer als de puff-stitch?quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:40 schreef Inu het volgende:
Nja, als ik hem nu opzet zoals ik hem zou willen komen hij al op mijn oren, alleen vind ik mn voorhoofd nog te bloot. Hij zit ook niet heel erg strak, dus dat hoop ik met voering wel wat fijner te krijgen...
Dit patroon gebruikt trouwens clusters in het begin ipv gewone dc's, dus dat je bij een dc de laatste keer maar door 1 lus haalt en de ander op de haak laat zitten en dan aan het einde nog een extra yo en dan door alle lussen van de vorige steken. daar wordt het wat puntiger van, dus dan passen er ook 2 clusters in 1 ch3 space...
Ja, iddquote:Op woensdag 5 januari 2011 16:52 schreef trui het volgende:
[..]
ah, maar wacht, ik maak 't in halve stokjes, jij stokjes. dat scheelt natuurlijk ook al een boel. en wat jij daar beschrijft, is dat hetzelfde als de bubble-stitch, of meer als de puff-stitch?
ladyblack, sleepysarahs zijn inderdaad erg cute! heb je al een fotootje?
Nee, volgens mij is dubbele draad Zeeman gewoon te dik...quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:06 schreef trui het volgende:
is dat patroon niet bedoeld voor zo'n 'slouchy' muts? die dus nog wat ruimte heeft achterin?
Oh, wat een leuke mutsjes. Ik zie het al helemaal voor me.quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:36 schreef trui het volgende:
nou, aanpassen aan je eigen maat dan maar inderdaad! het is wel een voordeel als ie voor jezelf bedoeld is. ik zat zonder geschikt pasmodel, want mijn kinderen zijn de 2 al ruim gepasseerd.dus ik deed maar wat.
![]()
met als resultaat een te ondiepe muts dus, zie hier 't verschil:
[ afbeelding ]
de linker is nu bijna gevoerd trouwens, ben op de helft. maar nu eerst even in de pannen roeren.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 5 januari 2011 18:41 schreef Inu het volgende:
Zijn er hier ook Dr Who fans? Deze is echt geweldighttp://www.ravelry.com/pa(...)mask-crochet-pattern
[ afbeelding ]
En de Ood uit Dr Who:
[ afbeelding ]
In het begin wel, maar ik heb er een paar kantjes bijgehaakt omdat de deken korter werd door het aan elkaar zetten. Dus nu is het patroon meer globaal zodat het nog enigszins verdeeld is. Volgens mij moet ik er nog iets van 100, misschien iets meerquote:Op woensdag 5 januari 2011 20:01 schreef mijsje het volgende:
wow Bijou, wat een deken!wat gaaf! ben je precies het de kleuren aan het volgen zoals ze op de middelste foto staan? hoeveel 6hoekjes moeten er nog aan? wat een werk!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |