Hou zelf lekker je klabakkes. Ik reageerde op een bericht van de treinen die op Houten stoppen. Je kan de treinen óók in de Reisplanner opzoeken (je muis op de Intercity (NS) tekst houden weergeeft ook het treinnummer.quote:Op donderdag 30 december 2010 17:49 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Zeg kut-autist, luister eens naar de forumleden hier. Loop toch niet zo te geilen op al je onboeiende info. Je voelt je echt de man maar je bent gewoon een loosah.
Ehrm, ik geil niet op die nummertjes..quote:Op donderdag 30 december 2010 17:56 schreef weps het volgende:
Waarom ga je zelf niet naar somda met je nummer gegeil?
quote:Op donderdag 30 december 2010 17:58 schreef Socios het volgende:
Gewoon al dat soort info blijven posten, hoor, greavy. Ik vind het wel interessant en begrijp de nummers wel (al is het wel wat moeilijker zonder Spoorboekje). Mensen verwijzen ook onterecht naar Somda. Ik heb helemaal geen zin om alles op Somda te lezen. Greavy post hier een mooie relevante selectie van wat op Somda te vinden is.
greavy voor gedetailleerde trein(nummer)info, Zug-Chef voor de prachtige treinenfoto's. Voor iedereen wat wils. Indien men iets niet interessant vindt, leest men er maar overheen. Ik vind beide interessant.
fijnquote:Op donderdag 30 december 2010 18:03 schreef greavy het volgende:
Ik zal er de volgende keer wel iets meer moeite voor doen om het duidelijker te maken
Het is allemaal de schuld van de Nederlandse Spoorwegen. Het is ronduit absurd dat het Spoorboekje (waar alle treinnummers keurig boven de tabellen staan) niet meer verkocht wordt.quote:Op donderdag 30 december 2010 18:00 schreef James1988 het volgende:
niemand geeft hier een zak om al die nummertjes en wil al helemaal niet de moeite doen om in de reisplanner te gaan zoeken in de hoop precies dat nummertje te vinden (je moet sowieso maar net weten dat de 800 de IC Alkmaar - Maastricht/Heerlen is en de 3500 Eindhoven - Schiphol),
hier hebben we niet zo'n interesse in nummertjes. De informatie zelf vinden we wel interessant hoor, daar niet van, alleen de manier waarop het gepresenteerd wordt niet.
Dan heb ik voor jou de ultieme TIP:quote:Op donderdag 30 december 2010 18:05 schreef Socios het volgende:
[..]
Het is allemaal de schuld van de Nederlandse Spoorwegen. Het is ronduit absurd dat het Spoorboekje (waar alle treinnummers keurig boven de tabellen staan) niet meer verkocht wordt.
En aan zo'n `online reisplanner´ dat louter uitgekauwde reisadviezen uitspuugt heeft niemand wat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
Behalve de reizigers dan. Maar die zijn natuurlijk niet belangrijk.quote:Op donderdag 30 december 2010 18:05 schreef Socios het volgende:
[..]
En aan zo'n `online reisplanner´ dat louter uitgekauwde reisadviezen uitspuugt heeft niemand wat.
Nee, sinds wanneer laat de NS treinen rijden om reizigers te vervoeren dan?quote:Op donderdag 30 december 2010 18:26 schreef Q. het volgende:
[..]
Behalve de reizigers dan. Maar die zijn natuurlijk niet belangrijk.
Zijn dat ook de correcte tijden? Dan kan ik er donder op zeggen dat ik iedere dag een kwartier te laat op mijn werk kom of een half uur eerder weg moet.quote:Op donderdag 30 december 2010 18:00 schreef James1988 het volgende:
Schrijf dan iets als: "De volgende IC-treinen zullen een extra stop maken in Houten.
Vertrek Den Bosch: 8.08, 8.23, 8.38, 8.53
Vertrek Utrecht CS: 8.22, 8.38, 8.52, 9.08"
Dat is voor ons veel begrijpelijker.
Dat zeggikquote:Op donderdag 30 december 2010 19:38 schreef greavy het volgende:
PSM zit best goed in de richting. Het is bij de Hendrik Algrawei / Van Harinxmakanaal.
Ze liggen ook wel in het algemeen bij overwegen, aangezien aannemers daar het spoor vaak in gaan en op die manier aan het juiste spoor gaan werken (zeker van belang als het andere spoor nog in dienst is)quote:Op donderdag 30 december 2010 20:54 schreef James1988 het volgende:
Dat zijn volgens mij sectieverdelers. Ofwel, "na dit bordje begint sectie LD".
Kan het zijn dat er na die bordjes (een stukje verderop) overwegen lagen? Dan is het misschien handig bij de communicatie tussen machinist en treindienstleider om een gestoorde overweg o.i.d. door te geven.
Volgens mij liggen deze op het Oosterbaantraject, in het NSM.quote:Op donderdag 30 december 2010 22:06 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ze liggen ook wel in het algemeen bij overwegen, aangezien aannemers daar het spoor vaak in gaan en op die manier aan het juiste spoor gaan werken (zeker van belang als het andere spoor nog in dienst is)
het verdiend idd niet de schoonheidsprijs haha..quote:Op donderdag 30 december 2010 22:01 schreef Ascendancy het volgende:
Wie wil er nou een foto van een totaal verneukt station.
Als het goed is, liggen die nu overal bij alle overwegen en -paden. Heeft niets met secties te maken, maar geeft inderdaad gewoon de naam van het spoor aan zoals dat bij de trdl op het scherm staat.quote:Op donderdag 30 december 2010 22:06 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ze liggen ook wel in het algemeen bij overwegen, aangezien aannemers daar het spoor vaak in gaan en op die manier aan het juiste spoor gaan werken (zeker van belang als het andere spoor nog in dienst is)
Volgens Sporenplan is spoor LN en LD het spoor bij de Maliebaan, tussen Maliebaan en Blauwkapel voor de splitsing.quote:Op donderdag 30 december 2010 22:30 schreef bork het volgende:
[..]
Volgens mij liggen deze op het Oosterbaantraject, in het NSM.
quote:Oosterspoorbaan bouwweg tijdens uitvoeringsfase
Om de spoorverdubbeling tussen Utrecht Centraal en Houten mogelijk te maken, moet de komende jaren materieel en materiaal worden aan- en afgevoerd richting de spoorlijnen naar Utrecht Centraal. Ook vanaf het Oude Houtensepad moet er een toegang tot het spoor komen. Omdat de Oosterspoorbaan weinig meer gebruikt wordt, kan het zuidelijke deel (vanaf de Koningsweg) gedurende de uitvoeringsfase ingericht worden als bouwweg. Zo wordt voorkomen dat reguliere wegen extra worden belast met bouwverkeer. Medio 2012 wordt dit deel van de Oosterspoorbaan ingericht als bouwweg. Om de verkeersveiligheid te garanderen wordt op de kruising met de Koningsweg de overweg weggehaald en worden er verkeerslichten geplaatst. Ook wordt nog gekeken naar aanvullende maatregelen. Vanaf eind 2012 tot en met 2015 wordt de bouwweg in gebruik genomen. De bouwweg over de Oosterspoorbaan wordt tijdens de uitvoering gebruikt door aannemers voor de spoorverdubbeling, de aanleg van de HOV-baan en diverse onderaannemers.
In principe zal de Oosterspoorbaan aan het eind van het project worden herbouwd. Momenteel wordt onderzocht of het zuidelijke deel van de Oosterspoorbaan definitief kan worden opgeheven. In opdracht van de gemeente Utrecht onderzoekt ProRail de mogelijkheden hiertoe. In de loop van 2011 moet hierover meer duidelijkheid zijn.
Bron: ProRail
Andersom ook natuurlijk: als je een krappe aansluiting hebt op de trein naar Geldermalsen (als de IC uit Amsterdam weer eens te laat is bijvoorbeeld) heb je geen tijd meer op naar het voorste deel van de trein te lopen. Dus propt iedereen zich in het achterste stel.quote:Op vrijdag 31 december 2010 08:15 schreef Fixers het volgende:
Het probleem met de overvolle stopper Geldermalsen - Utrecht is niet zo zeer te veel reizigers. Het probleem is perron 18b/19b waar dat ding in Utrecht aankomt. Als ze die trein langer maken helpt dat nauwelijks: iedereen staat bij de voorste 2-3 deuren om dichter bij de stationshal uit te stappen.
Maar de ochtendspits is tot 11 uur ook behoorlijk druk en daar eindig je juist op Centraal en kom je voor de rest redelijk midden op het perron aan.quote:Op vrijdag 31 december 2010 08:15 schreef Fixers het volgende:
Het probleem met de overvolle stopper Geldermalsen - Utrecht is niet zo zeer te veel reizigers. Het probleem is perron 18b/19b waar dat ding in Utrecht aankomt. Als ze die trein langer maken helpt dat nauwelijks: iedereen staat bij de voorste 2-3 deuren om dichter bij de stationshal uit te stappen.
Voor 18b/19b is het heel erg jammer dat de Rabobrug geen directe aansluitingen naar de perrons krijgt, dat zou dat perron een stuk minder onaangenaam hebben gemaakt.quote:Op vrijdag 31 december 2010 08:15 schreef Fixers het volgende:
De uithoek die perron 18b/19b heet is haast op de lokatie van het vroegere postperron. Achteraan uitstapppen is een garantie voor gemiste aansluitingen om dat je té ver en bij slecht weer té langzaam moet lopen. Door gebrek aan overkapping is de stationshal bij slechtweer juist in dat hoekje spiegelglad. Stevig doorstappen naar je aansluiting is af te raden.
Het gras is echt niet groener bij de DB, stond hier laatst geen artikel dat DB vergeleken met de SNCF nog erg langzame en relatief veel problemen met de ICE hadquote:Op vrijdag 31 december 2010 13:10 schreef Socios het volgende:
Deutsche Bahn![]()
- Meer variatie op het spoor.
o Variatie leuk voor de spotter; de reiziger wil betrouwbaarheid en snelheid.
- Meer ICE en andere leuke Intercityverbindingen
o Waar wou je nog meer IC verbindingen neerleggen zonder uitbreiding van het spoor? Geen congestie op stations te krijgen.
- Meer internationaal treinverkeer
o Internationaal treinverkeer is erg kostbaar en blijft vaak lastig uit te voeren ivm bovenleidingsspanning, beveiliging etc.
- Gereserveerde zitplaatsen
o Weinig nut, kan ik met ov-studentenchipkaart ook reserveren? Reserveren is leuk voor Groningen - Maastricht in een trein maar Arnhem - Utrecht te veel moeite.
- Prijsdifferentiatie d.m.v. de Sparpreise
- Ook buiten de voordeeluren met BahnCard met 25% of 50% korting reizen.
o Actiekaarten bestaan ook bij de NS
- Restauratiewagen terug in de treinen
o Vrij onzinnig, langste reizen duren maximaal een uur. Daarbij een bak extra meeslepen is erg omslachtig en kost zitplaatsen.
- Betere informatievoorziening
o Kan, maar vergt nodige aanpassingen aan het huidige systeem. Zijn ze in Duitsland al bezig met internet in de trein en systemen als onboard reisinformatie?
- Uitstekend opgeleid personeel
o Verhoging van de kosten voor het treinkaarjte
- Juist meer werkgelegenheid door terugkeer van de door NS wegbezuinigde arbeidsplaatsen
o Verhoging van de kosten voor het treinkaartje
- Etc. Etc.
Deutsche Bahn
Ik ben blij dat hier geen prijsdifferentiatie is. Net als de meeste reizigers wil ik flexibel kunnen reizen. Leuk dat jij je reisje dan 3 maanden van tevoren bedenkt. Als ik zondag opeens naar Amsterdam moet ben ik blij dat ik niet 3x zoveel betaal dan wanneer ik het een maand eerder al wist.quote:Op vrijdag 31 december 2010 13:10 schreef Socios het volgende:
Deutsche Bahn![]()
- Meer variatie op het spoor.
- Meer ICE en andere leuke Intercityverbindingen
- Meer internationaal treinverkeer
- Gereserveerde zitplaatsen
- Prijsdifferentiatie d.m.v. de Sparpreise
- Ook buiten de voordeeluren met BahnCard met 25% of 50% korting reizen.
- Restauratiewagen terug in de treinen
- Betere informatievoorziening
- Uitstekend opgeleid personeel
- Juist meer werkgelegenheid door terugkeer van de door NS wegbezuinigde arbeidsplaatsen
- Etc. Etc.
Deutsche Bahn
Dat zou een beetje overdreven zijn voor een stoptreinstation waar geen IC's horen te stoppen. Het perron is gewoon volgens de norm 10 bakken lang gemaakt zodat de langste stoptreinen er passen. En ja er is rekening mee gehouden dat Houten nog groeit, daar is die viersporigheid juist voor: zorgen dat er straks meer stoptreinen kunnen gaan rijden.quote:Op vrijdag 31 december 2010 12:53 schreef Ascendancy het volgende:
Ook een faal trouwens dat als je dan een heel nieuw station bouwt voor een groeikern, dat je de perrons niet in ieder geval voor de zekerheid vast 12bakken lang maakt
Ik denk dat je er op dat traject ook rekening mee zou moeten houden dat er 12 bakken stoptrein gaat rijden als Houten verder groeit.quote:Op vrijdag 31 december 2010 14:53 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dat zou een beetje overdreven zijn voor een stoptreinstation waar geen IC's horen te stoppen. Het perron is gewoon volgens de norm 10 bakken lang gemaakt zodat de langste stoptreinen er passen. En ja er is rekening mee gehouden dat Houten nog groeit, daar is die viersporigheid juist voor: zorgen dat er straks meer stoptreinen kunnen gaan rijden.
Toevoegend dat Houten ook in het zeskeer per uur model van de overheid zit. Als er zes keer per uur 10 bakken stoppen en nog niet iedereen kan mee vind ik dat erg knap!quote:Op vrijdag 31 december 2010 15:04 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ik denk dat je er op dat traject ook rekening mee zou moeten houden dat er 12 bakken stoptrein gaat rijden als Houten verder groeit.
Dat hele etmet is een gigantische faal. Ieder kwartier kan je met meer materiaal ook hogere capaciteit bieden. Met ETMET heb je daarnaast ook nog extra personeel en aanpassingen aan het spoor nodig. Wat is er dan bedrijfstechnisch een betere keuze?quote:Op vrijdag 31 december 2010 15:06 schreef Brembo het volgende:
[..]
Toevoegend dat Houten ook in het zeskeer per uur model van de overheid zit. Als er zes keer per uur 10 bakken stoppen en nog niet iedereen kan mee vind ik dat erg knap!
Arriva?quote:Op vrijdag 31 december 2010 17:08 schreef Temlin het volgende:
Gelukkig blijft NS, Stel je voor de Arriva won dan hadden ze zowat al het spoor in handen gekregen.
quote:
quote:Concurrent Arriva (Deutsche Bahn) ziet de steun voor de NS op het Binnenhof met lede ogen aan. Arriva-topman Anne Hettinga noemt het gunnen van de concessie aan de NS een 'historische blunder'. "Je verlengt toch geen contract met een bedrijf dat slecht presteert? Dan haal je alle prikkels weg om beter te functioneren."
Mja, SNCF boert ook niet zo best. Het TGV-net doet het goed, maar de rest is zwaar verouderd.quote:Op vrijdag 31 december 2010 13:35 schreef Brembo het volgende:
[..]
Het gras is echt niet groener bij de DB, stond hier laatst geen artikel dat DB vergeleken met de SNCF nog erg langzame en relatief veel problemen met de ICE had. Het treinproduct is sinds eind jaren 80 geen hobbyproduct maar dient meer zakelijk bekeken te worden.
Het is jammer voor de spotter dat hij geen harde plasser meer krijgt van een bonte combinatie van rijtuigen maar meer eenheidsworst krijgt.
Ik ga straks nog met een trein die na 19.30u vertrekt.quote:Op vrijdag 31 december 2010 18:32 schreef Fixers het volgende:
Daar zit je dan oudejaarsavond in een trein ergens in een weiland bij gouda. Wachtend achter een gestrande trein.
Ik heb ze één keer zien rijden toen ik zelf in een andere Beneluxtrein zat (ICRm-prio-stam).quote:Op zaterdag 1 januari 2011 01:59 schreef Igen het volgende:
Moet trouwens maar gauw die kans grijpen - vorige keer dat die dingen reden heb ik er niet een keet in gezeten.
De eerste trein moet bij wijze van spreken nog rijden en er is al een aanrijding geweest. Wel mooi kut dat ik juist nu in Elst zit en zometeen de trein naar Breda wil nemen. AV geeft aan dat de IC van 8.04 niet rijdt, IC 8.34 rijdt wel. Vooralsnog.niet.quote:Arnhem-Nijmegen/Tiel
Message zaterdag 1 januari 2011, 07:11 :
Reason: aanrijding met een persoon
Tussen Arnhem en Lent/Zetten-Andelst rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon.
Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 60 min.
De verstoring is naar verwachting rond 10:00 uur verholpen.
Reizigers tussen Arnhem en 's-Hertogenbosch/Tiel reizen via Utrecht Centraal.
Reizigers tussen 's-Hertogenbosch en Zwolle reizen via Utrecht Centraal.
Reizigers tussen 's-Hertogenbosch en Deventer reizen via Utrecht Centraal.
Reizigers tussen Nijmegen en Utrecht Centraal reizen via 's-Hertogenbosch.
Nog maar een keer. Geen enkele reactie?quote:Op vrijdag 31 december 2010 03:31 schreef Socios het volgende:
[ afbeelding ]
Plan V te Leeuwarden
[ afbeelding ]
Plan V te Wolvega
De ad zal wel zijn getriggerd door het woord 'Stationsweg'.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 09:32 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Handige reclame op nu.nl.
[ afbeelding ]
Laat door deze brand juist het treinverkeer tussen Zwolle en Deventer stilgelegd zijn...
Daar heb je gelijk in, maar volgens mij zaten ze er twee weken terug ofzo ook al in (dacht ik tenminste gelezen te hebben, maar ik kan me best vergissenquote:Op zaterdag 1 januari 2011 15:19 schreef Socios het volgende:
[..]
Nog maar een keer. Geen enkele reactie?
Dit zijn geen `gewone´ foto's. Plan V in Friesland is zeer zeldzaam!
Jep. Toen stond er een duo in Leeuwarden te niksen.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 16:40 schreef dennistd het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, maar volgens mij zaten ze er twee weken terug ofzo ook al in (dacht ik tenminste gelezen te hebben, maar ik kan me best vergissen) Binnenkort heb je Buffeltjes in Leeuwarden (in de stopper naar Wolvega)
Al was het (tot de vorige?) dienstregeling heel normaal dat er op vrijdagavond een spitstrein reed vanuit de randstad met plan Vquote:Op zaterdag 1 januari 2011 15:19 schreef Socios het volgende:
Dit zijn geen `gewone´ foto's. Plan V in Friesland is zeer zeldzaam!
Klopt. 3 V'tjes vertrokken dan om 15.30 uit Rotterdam om zich om 18.13 uur in Leeuwarden te melden. Ik meen dat ze dan om 22.17 uur zich weer richting westen begaven.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 20:29 schreef Lord_Brett_Sinclair het volgende:
[..]
Al was het (tot de vorige?) dienstregeling heel normaal dat er op vrijdagavond een spitstrein reed vanuit de randstad met plan V
Die trein ((10)557) wordt tegenwoordig gereden met V-IRM.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 20:50 schreef Peterselieman het volgende:
Klopt. 3 V'tjes vertrokken dan om 15.30 uit Rotterdam om zich om 18.13 uur in Leeuwarden te melden.
Maar de enkeltjes zijn toch goedkoper geworden?quote:Op zaterdag 1 januari 2011 16:44 schreef ReisT het volgende:
Het nieuwe jaar brengt natuurlijk ook prijsverhogingen met zich mee. Vanaf vandaag zijn retourtjes en via-kaartjes de facto afgeschaft. Ja je kan ze nog steeds kopen maar het voordeel ten opzichte van losse kaartjes is 0...
De cabine van ICM is ook tof tegen 140 km/h. En ik heb vorige week nog twee uur in cabine's van Spurts doorgebracht, ook wel leuk.quote:
Moet jij ook wegleerritten meerijden om het te mogen bedienen?quote:Op zaterdag 1 januari 2011 21:49 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
De cabine van ICM is ook tof tegen 140 km/h. En ik heb vorige week nog twee uur in cabine's van Spurts doorgebracht, ook wel leuk.
Niet dus, alle kaartjes zijn duurder geworden. De jaarlijkse prijsverhoging voor enkeltjes is procentueel alleen wat kleiner dan voor retourtjes.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 21:22 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar de enkeltjes zijn toch goedkoper geworden?
Woow lijkt mij best heftig. Gebeurde zeker allemaal in een paar seconden tijd?quote:Op zaterdag 1 januari 2011 22:14 schreef braddofiel het volgende:
Pfff wat een gedoe zeg gister, op Station Amersfoort.
Rond 18:20 moest ik daar overstappen, ik zat te wachten op perron 7 op mijn Intercity richting Amsterdam.
Een paar gozers hadden ruzie en op het gegeven moment wankelt eentje achteruit (hij was ook dronken) en die belandde vervolgens op het spoor...
De trein kwam echter net aangereden, toeteren dat ding deed, en gelijk op de noodrem natuurlijk.
Uiteindelijk was die man al opgestaan, en toen stond hij daar letterlijk ingeklemd tussen het perron en de Intercity![]()
Die man had zo ongelofelijk veel geluk dat hij ongedeerd bleef...
En uiteindelijk mocht deze trein niet meer verder rijden
Dus moesten we met z'n allen in een overvolle Sprinter![]()
![]()
![]()
Nee, hoor. 31 december kostte een enkele reis van 26 tariefeenheden nog EUR 2,90. Vandaag EUR 2,80.quote:Op zondag 2 januari 2011 00:13 schreef ReisT het volgende:
Niet dus, alle kaartjes zijn duurder geworden. De jaarlijkse prijsverhoging voor enkeltjes is procentueel alleen wat kleiner dan voor retourtjes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |