abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90638350

Welkom in alweer een nieuw deel van deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

==========================

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom.

Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst.

==========================

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de StudentenOV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je StudentenOV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Rotterdam via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je StudentenOV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je StudentenOV-Chipkaart kun je het beste in dit topic terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
Sinds september 2009 rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 41 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol en 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Tevens is het mogelijk om een voordeliger Superdiscount kaartje te kopen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Met ingang van de Dienstregeling 2010, is ook de Thalys over de HSL-Zuid gaan rijden. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk op NsHispeed of TGV-Europe.

Station Breda is voorlopig nog niet op het HSL-netwerk aangesloten.

>> Met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten naar het buitenland
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een StudentenOV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

>> Geldigheid Studenten OV/Voordeeluren etc. op feestdagen
Er bestaat onduidelijkheid over de feestdagen welke anno 2010 gelden bij de Nederlandse Spoorwegen.
Dit zijn: Goede Vrijdag (2 april), 2e paasdag (5 april), Koninginnedag (30 april), Bevrijdingsdag (5 mei), Hemelvaartsdag (13 mei), 14 mei (dag na Hemelvaart), 2e pinksterdag (24 mei) aldus NS.nl.

>> NS Dienstregeling 2011
NS heeft besloten om het spoorboekje van Dienstregeling 2011 niet meer te drukken.
Hiervoor kan je nu online PDF-jes downloaden. Omdat NS deze niet in een gezamelijk bestand beschikbaar stelt, is dit door een forumgebruiker gedaan, en Hier te downloaden.
Dit is in een .rar ingepakt, en bevat alle documenten die op de NS website staan vermeld.

==========================
>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. Ook over stations welke (tijdelijk) gesloten zijn door bijvoorbeeld werkzaamheden, mogen hier niet ontbreken. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen Haven - Socios
Harlingen (- Haven) - Greavy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon

==========================

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop!
  donderdag 30 december 2010 @ 17:53:09 #2
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90638415
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 17:49 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Zeg kut-autist, luister eens naar de forumleden hier. Loop toch niet zo te geilen op al je onboeiende info. Je voelt je echt de man maar je bent gewoon een loosah.
Hou zelf lekker je klabakkes. Ik reageerde op een bericht van de treinen die op Houten stoppen. Je kan de treinen óók in de Reisplanner opzoeken (je muis op de Intercity (NS) tekst houden weergeeft ook het treinnummer.
Of even naar http://www.somda.nl/dienstregeling/ (behoef je niet voor ingelogd te zijn...)
pi_90638561
Waarom ga je zelf niet naar somda met je nummer gegeil?
pi_90638570
Je kunt gewoon zeggen de trein die van ... naar ... rijdt.
Niet zo moeilijk doen.
  donderdag 30 december 2010 @ 17:58:00 #5
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90638639
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 17:56 schreef weps het volgende:
Waarom ga je zelf niet naar somda met je nummer gegeil?
Ehrm, ik geil niet op die nummertjes..

Maar nu maar weer over een ander onderwerp :)
pi_90638667
Gewoon al dat soort info blijven posten, hoor, greavy. Ik vind het wel interessant en begrijp de nummers wel (al is het wel wat moeilijker zonder Spoorboekje). Mensen verwijzen ook onterecht naar Somda. Ik heb helemaal geen zin om alles op Somda te lezen. Greavy post hier een mooie relevante selectie van wat op Somda te vinden is.

greavy voor gedetailleerde trein(nummer)info, Zug-Chef voor de prachtige treinenfoto's. Voor iedereen wat wils. Indien men iets niet interessant vindt, leest men er maar overheen. Ik vind beide interessant.
pi_90638690
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 17:58 schreef Socios het volgende:
Gewoon al dat soort info blijven posten, hoor, greavy. Ik vind het wel interessant en begrijp de nummers wel (al is het wel wat moeilijker zonder Spoorboekje). Mensen verwijzen ook onterecht naar Somda. Ik heb helemaal geen zin om alles op Somda te lezen. Greavy post hier een mooie relevante selectie van wat op Somda te vinden is.

greavy voor gedetailleerde trein(nummer)info, Zug-Chef voor de prachtige treinenfoto's. Voor iedereen wat wils. Indien men iets niet interessant vindt, leest men er maar overheen. Ik vind beide interessant.
:')_!
  donderdag 30 december 2010 @ 18:00:42 #8
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90638751
Zug-Chef's reactie vind ik ook over the top, maar niemand geeft hier een zak om al die nummertjes en wil al helemaal niet de moeite doen om in de reisplanner te gaan zoeken in de hoop precies dat nummertje te vinden (je moet sowieso maar net weten dat de 800 de IC Alkmaar - Maastricht/Heerlen is en de 3500 Eindhoven - Schiphol), of naar Somda gaan om daar alsnog een berg afkortingen over je uitgebraakt te krijgen die je eerst weer moet gaan onderzoeken voor je weet waar het over gaat.

Op Somda lopen de mensen rond die de moeite nemen om al die nummertjes op te gaan zoeken, hier hebben we niet zo'n interesse in nummertjes. De informatie zelf vinden we wel interessant hoor, daar niet van, alleen de manier waarop het gepresenteerd wordt niet.

Schrijf dan iets als: "De volgende IC-treinen zullen een extra stop maken in Houten.

Vertrek Den Bosch: 8.08, 8.23, 8.38, 8.53
Vertrek Utrecht CS: 8.22, 8.38, 8.52, 9.08"

Dat is voor ons veel begrijpelijker. :)
  donderdag 30 december 2010 @ 18:03:25 #9
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90638849
Ik zal er de volgende keer wel iets meer moeite voor doen om het duidelijker te maken :)
pi_90638878
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 18:03 schreef greavy het volgende:
Ik zal er de volgende keer wel iets meer moeite voor doen om het duidelijker te maken :)
fijn :)
pi_90638917
Top, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Ik snap je info ook heus wel, loop ook al tijdje mee. Maar hou het gewoon iets algemener zoals James1988 het ongeveer zegt. Dan doe je er zelf tenminste ook nog moeite voor het nieuwtje duidelijk over te brengen ipv het te kopieren plakken :)
  donderdag 30 december 2010 @ 18:05:11 #12
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90638920
Thanks. :)
pi_90638927
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 18:00 schreef James1988 het volgende:
niemand geeft hier een zak om al die nummertjes en wil al helemaal niet de moeite doen om in de reisplanner te gaan zoeken in de hoop precies dat nummertje te vinden (je moet sowieso maar net weten dat de 800 de IC Alkmaar - Maastricht/Heerlen is en de 3500 Eindhoven - Schiphol),

hier hebben we niet zo'n interesse in nummertjes. De informatie zelf vinden we wel interessant hoor, daar niet van, alleen de manier waarop het gepresenteerd wordt niet.
Het is allemaal de schuld van de Nederlandse Spoorwegen. Het is ronduit absurd dat het Spoorboekje (waar alle treinnummers keurig boven de tabellen staan) niet meer verkocht wordt.

En aan zo'n `online reisplanner´ dat louter uitgekauwde reisadviezen uitspuugt heeft niemand wat.
  donderdag 30 december 2010 @ 18:06:01 #14
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90638957
Socios, zelfs al zou dat spoorboekje er nog wel zijn (de PDF's hebben die tabellen ook) dan nog doe ik die moeite niet. Ik geef om tijdstippen, niet om treinnummers.
  donderdag 30 december 2010 @ 18:12:14 #15
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90639234
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 18:05 schreef Socios het volgende:

[..]

Het is allemaal de schuld van de Nederlandse Spoorwegen. Het is ronduit absurd dat het Spoorboekje (waar alle treinnummers keurig boven de tabellen staan) niet meer verkocht wordt.

En aan zo'n `online reisplanner´ dat louter uitgekauwde reisadviezen uitspuugt heeft niemand wat.
Dan heb ik voor jou de ultieme TIP:
Bel naar de NS Klantenservice, en vraag om het geprinte spoorboekje.
Ik heb hem hier ook liggen, en een aantal vrienden hebben hem ook ontvangen.
Word netjes in een ringband toegestuurd.

Ik had het vrijwel gelijk na de nieuwe DRGL gedaan, en deden erg moeilijk. Maar ik ben door gaan "zeuren", en uiteindelijk is het besluit bij NS toch anders gedaan: Je kan het volledige spoorboekje geprint toegezonden krijgen.
pi_90639298
Greavy, dankje dat je behulpzaam bent, maar verwerk het volgende keer in leesbare informatie. Ik heb geen interesse in treinnummers en snap ze niet.

Maar dat gescheld is nergens voor nodig. Als greavy al een beperking heeft, zoals iedereen dat in het huidige hokjesdenken, dan nog is het niet nodig om de internetheld uit te hangen en zo beginnen te schelden.
Als je namelijk zo gaat reageren over iets op internet, waar je gewoon over heen kan lezen, dan ben je in het echt vast al helemaal geen prettig persoon en zou een enkeltje angermanagement geen overbodige luxe zijn.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_90639832
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 18:05 schreef Socios het volgende:

[..]

En aan zo'n `online reisplanner´ dat louter uitgekauwde reisadviezen uitspuugt heeft niemand wat.
Behalve de reizigers dan. Maar die zijn natuurlijk niet belangrijk.
For great justice!
  Redactie Sport donderdag 30 december 2010 @ 18:41:25 #18
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_90640458
quote:
6s.gif Op donderdag 30 december 2010 18:26 schreef Q. het volgende:

[..]

Behalve de reizigers dan. Maar die zijn natuurlijk niet belangrijk.
Nee, sinds wanneer laat de NS treinen rijden om reizigers te vervoeren dan?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_90641478
quote:
Op donderdag 30 december 2010 18:00 schreef James1988 het volgende:
Schrijf dan iets als: "De volgende IC-treinen zullen een extra stop maken in Houten.

Vertrek Den Bosch: 8.08, 8.23, 8.38, 8.53
Vertrek Utrecht CS: 8.22, 8.38, 8.52, 9.08"

Dat is voor ons veel begrijpelijker. :)
Zijn dat ook de correcte tijden? Dan kan ik er donder op zeggen dat ik iedere dag een kwartier te laat op mijn werk kom of een half uur eerder weg moet.

Enne dat geruzie mag wel minder hoor. Iedereen hier heeft zijn eigen bijdrage. Zug-chef voor de geweldige foto's met een leuk verhaaltje, greavy voor de uiterst gedetailleerde info, james voor de virm afgoderij en flash voor de cynische noot, bordjes en gescheld op de ov-chip. Daar hoeven de woorden kut-autist en klabbakes niet voor te vallen.

Ik moet wel zeggen dat ik aan afkortingen en nog minder aan nummers weinig snap. Al vaker heb ik ervoor gepleit terughoudend te doen met dat soort info. De manier waarop James hierboven schrijft snap ik direct, het rijtje cijfers van greavy snap ik niet. Staat mischien wat minder officieel en voor kenners wat omslachtiger. Maakt het voor de niet kenner wel duidelijker. Ik zeg toch ook niet dat mijn muren in 0302-g44y zijn geschilderd en dat je maar een flexa waaier haalt om te snappen welke kleur dat is.
  donderdag 30 december 2010 @ 19:13:05 #20
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90641772
Nope, dat zijn niet de juiste tijden. Ik noemde zomaar wat op omdat ik geen zin had om de treinen op te zoeken. Ik zie het wel wanneer ik reis, of ik reis om via Rotterdam. Onder de streep maakt het dan toch niet meer uit aan reistijd, wel dat ik in Rotterdam meteen in kan stappen in een gereedstaande Koploper. :)
  donderdag 30 december 2010 @ 19:18:03 #21
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90641998


Eventjes een (vrij) simpele raadsel: Waar is deze genomen (sowieso tussen Leeuwarden en Groningen)
  Redactie Sport donderdag 30 december 2010 @ 19:22:42 #22
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_90642209
En dat noemt ie vrij simpel....
Op basis van sporenplan zou ik zeggen tussen Achter de Hoven en Cammingaburen, of tussen Hoogkerk en Zuidhorn
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 30 december 2010 @ 19:24:01 #23
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90642276
Je hebt het in één keer goed: Het is de "Greuns", tussen Achter de Hoven en Cammingaburen.
  Redactie Sport donderdag 30 december 2010 @ 19:24:22 #24
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_90642290
Maar goed, deze is helemaal makkelijk:
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 december 2010 @ 19:24:49 #25
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_90642310
Is makkelijk te herkennen, vanwege de bebouwing en de de brug over het spoor iets verderop. Dat heb je bij Hoogkerk allemaal in een andere vorm :P

[ Bericht 64% gewijzigd door Peterselieman op 30-12-2010 19:30:06 ]
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 30 december 2010 @ 19:27:04 #26
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90642415

Sneltrein uit Groningen naar Leeuwarden passeert hier net de Greuns om 15:27, en heeft zijn eindbestemming bijna bereikt.

Deze is ook vrij makkelijk:
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 december 2010 @ 19:35:33 #27
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_90642774
En dat is de andere kant van Leeuwarden. Bij de kruising van het spoor en de N31 tussen Goutum en Deinum lijkt me
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_90642780
Grou-Jirnsum?
  donderdag 30 december 2010 @ 19:38:08 #29
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90642886
PSM zit best goed in de richting. Het is bij de Hendrik Algrawei / Van Harinxmakanaal.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 december 2010 @ 19:39:45 #30
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_90642955
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 19:38 schreef greavy het volgende:
PSM zit best goed in de richting. Het is bij de Hendrik Algrawei / Van Harinxmakanaal.
Dat zeggik
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 30 december 2010 @ 19:39:52 #31
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90644763
o hai.
  donderdag 30 december 2010 @ 20:53:21 #33
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_90646391
Yoeppie, het wordt hier nog eens echt gezellig!

Meneer Beenen trakteert ^O^ *O*

Geachte heer Bork,

Treinen rijden vanaf maandag 3 januari volgens de normale dienstregeling en alle beschikbare treinen worden ingezet. Wegens defect materieel door de sneeuwperiode zijn treinen in ieder geval de komende weken korter dan gebruikelijk en zal het op een aantal trajecten veel drukker zijn in de spits.

Om de drukte in de spits te verminderen, herintroduceert NS het Zoutkaartje. Hiermee willen we reizigers zonder vast abonnement stimuleren om buiten de spits te reizen. Het Zoutkaartje geeft van 3 tot en met 31 januari 2011 doordeweeks van 9.00 uur tot 16.00 uur en na 18.30 uur 40% korting in NS-treinen. Ook kunt u in de maand januari met Fyra en ICE zonder toeslag reizen. Kijk op ns.nl voor meer informatie hierover.

Om drukte in stoptreinen te verminderen, stoppen intercitys in de spits ook op station Houten om reizigers mee te nemen. Die extra stops zorgen voor enige vertraging in de spits.

NS houdt u graag via ns.nl op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Daarom komen wij vanaf zondag 2 januari 2011 dagelijks om 12.00 uur met het meest actuele nieuws.

Met vriendelijke groet,


Erik Beenen
Directeur Consumenten
markt

En ik kwam deze 2 tegen geen idee waar ik ze heb gemaakt en wat het is, iemand?



I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 30 december 2010 @ 20:54:46 #34
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90646458
Dat zijn volgens mij sectieverdelers. Ofwel, "na dit bordje begint sectie LD".

Kan het zijn dat er na die bordjes (een stukje verderop) overwegen lagen? Dan is het misschien handig bij de communicatie tussen machinist en treindienstleider om een gestoorde overweg o.i.d. door te geven.

[ Bericht 58% gewijzigd door James1988 op 30-12-2010 21:01:26 ]
pi_90647770
Kan je niet een plaatje van station Woerden posten? Dan weet ik er tenminste ook 1 :')

Verder eens met dit:
Greavy, dankje dat je behulpzaam bent, maar verwerk het volgende keer in leesbare informatie. Ik heb geen interesse in treinnummers en snap ze niet.

Maar dat gescheld is nergens voor nodig. Als greavy al een beperking heeft, zoals iedereen dat in het huidige hokjesdenken, dan nog is het niet nodig om de internetheld uit te hangen en zo beginnen te schelden.
pi_90650143
Wie wil er nou een foto van een totaal verneukt station. ;(
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  donderdag 30 december 2010 @ 22:02:22 #37
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90650227
Station Woerden:




bron
  Redactie Sport donderdag 30 december 2010 @ 22:06:43 #38
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_90650526
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 20:54 schreef James1988 het volgende:
Dat zijn volgens mij sectieverdelers. Ofwel, "na dit bordje begint sectie LD".

Kan het zijn dat er na die bordjes (een stukje verderop) overwegen lagen? Dan is het misschien handig bij de communicatie tussen machinist en treindienstleider om een gestoorde overweg o.i.d. door te geven.
Ze liggen ook wel in het algemeen bij overwegen, aangezien aannemers daar het spoor vaak in gaan en op die manier aan het juiste spoor gaan werken (zeker van belang als het andere spoor nog in dienst is)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 30 december 2010 @ 22:30:55 #39
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_90652203
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 22:06 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ze liggen ook wel in het algemeen bij overwegen, aangezien aannemers daar het spoor vaak in gaan en op die manier aan het juiste spoor gaan werken (zeker van belang als het andere spoor nog in dienst is)
Volgens mij liggen deze op het Oosterbaantraject, in het NSM.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_90652619
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 22:01 schreef Ascendancy het volgende:
Wie wil er nou een foto van een totaal verneukt station. ;(
het verdiend idd niet de schoonheidsprijs haha..
Mja het vervult zijn functie..
Al is het op de loopbrug wel spekglad als de tegeltjes nat zijn, bijv als het regent. Dan til ik mijn voeten niet op hoor :D
  donderdag 30 december 2010 @ 23:16:51 #41
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_90655084
quote:
Op donderdag 30 december 2010 22:06 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ze liggen ook wel in het algemeen bij overwegen, aangezien aannemers daar het spoor vaak in gaan en op die manier aan het juiste spoor gaan werken (zeker van belang als het andere spoor nog in dienst is)
Als het goed is, liggen die nu overal bij alle overwegen en -paden. Heeft niets met secties te maken, maar geeft inderdaad gewoon de naam van het spoor aan zoals dat bij de trdl op het scherm staat.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  vrijdag 31 december 2010 @ 03:29:03 #42
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90664027
Ter info:

Extra stops Intercity's te Weesp
In de ochtendspits zullen de volgende treinen extra stoppen in Weesp:
Trein 3718 (Intercity Lelystad-Schiphol), vertrek van Weesp om 07.29 uur, van spoor 6.
Trein 3720 (Intercity Lelystad-Schiphol), vertrek van Weesp om 07.59 uur, van spoor 6.
Trein 3722 (Intercity Lelystad-Schiphol), vertrek van Weesp om 08.29 uur, van spoor 6.

In de avondspits zal de volgende trein extra stoppen in Weesp:
Trein 3763 (Intercity Schiphol-Lelystad), vertrek van Weesp om 17.30 uur, van spoor 1.

Extra stops Intercity's te Houten
In de ochtendspits zullen de volgende treinen extra stoppen in Houten:
Trein 818 (Intercity Maastricht-Schagen), vertrek van Houten om 07.17 uur, van spoor 1.
Trein 3520 (Intercity Eindhoven-Schiphol), vertrek van Houten om 07.32 uur, van spoor 1.
Trein 820 (Intercity Maastricht-Alkmaar), vertrek van Houten om 07.47 uur, van spoor 1.
Trein 3522 (Intercity Eindhoven-Schiphol), vertrek van Houten om 08.02 uur, van spoor 1.
Trein 822 (Intercity Maastricht-Alkmaar), vertrek van Houten om 08.17 uur, van spoor 1.
Trein 3524 (Intercity Eindhoven-Schiphol), vertrek van Houten om 08.32 uur, van spoor 1.
Trein 824 (Intercity Maastricht-Alkmaar), vertrek van Houten om 08.47 uur, van spoor 1.
Trein 3526 (Intercity Eindhoven-Schiphol), vertrek van Houten om 09.02 uur, van spoor 1.

In de avondspits zullen de volgende treinen extra stoppen in Houten:
Trein 857 (Intercity Alkmaar-Maastricht), vertrek van Houten om 16.15 uur, van spoor 2.
Trein 859 (Intercity Alkmaar-Maastricht), vertrek van Houten om 16.45 uur, van spoor 2.
Trein 3559 (Intercity Schiphol-Maastricht), vertrek van Houten om 16.59 uur, van spoor 2.
Trein 861 (Intercity Alkmaar-Maastricht), vertrek van Houten om 17.15 uur, van spoor 2.
Trein 3561 (Intercity Schiphol-Eindhoven), vertrek van Houten om 17.29 uur, van spoor 2.
Trein 863 (Intercity Alkmaar-Maastricht), vertrek van Houten om 17.45 uur, van spoor 2.
Trein 3563 (Intercity Schiphol-Eindhoven), vertrek van Houten om 17.59 uur, van spoor 2.

Trein 3557 (Intercity Schiphol-Maastricht) stopt niet in Houten, omdat de trein langer is dan het perron in Houten.
Deze extra stops zijn ook verwerkt in de Reisplanner van NS.

Bron: OHIH
pi_90664042

Plan V te Leeuwarden


Plan V te Wolvega
pi_90664818
Lekker die IC stop in Houten. Zal er wel op uitdraaien dat ik iedere dag vertraging ga hebben omdat ik mijn aansluiting in Utrecht mis.

Het probleem met de overvolle stopper Geldermalsen - Utrecht is niet zo zeer te veel reizigers. Het probleem is perron 18b/19b waar dat ding in Utrecht aankomt. Als ze die trein langer maken helpt dat nauwelijks: iedereen staat bij de voorste 2-3 deuren om dichter bij de stationshal uit te stappen.

De uithoek die perron 18b/19b heet is haast op de lokatie van het vroegere postperron. Achteraan uitstapppen is een garantie voor gemiste aansluitingen om dat je té ver en bij slecht weer té langzaam moet lopen. Door gebrek aan overkapping is de stationshal bij slechtweer juist in dat hoekje spiegelglad. Stevig doorstappen naar je aansluiting is af te raden.
  vrijdag 31 december 2010 @ 09:01:50 #45
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90665239
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 22:30 schreef bork het volgende:

[..]

Volgens mij liggen deze op het Oosterbaantraject, in het NSM.
Volgens Sporenplan is spoor LN en LD het spoor bij de Maliebaan, tussen Maliebaan en Blauwkapel voor de splitsing.
Spoor LN loopt door tot de wissel tussen de Maliebaan en Driebergen, waar het stukje eensporig word.
Spoor LD houdt bij het perron op, want dat moet door een wissel naar spoor LE.
  Redactie Sport vrijdag 31 december 2010 @ 09:13:37 #46
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_90665351
Was hier al bekend dat medio 2012 het spoor ten zuiden van het Spoorwegmuseum opgebroken wordt? Vooralsnog tijdelijk, maar mogelijk definitief (en dat zie ik eerlijk gezegd wel gebeuren als het eenmaal weg is....)
quote:
Oosterspoorbaan bouwweg tijdens uitvoeringsfase

Om de spoorverdubbeling tussen Utrecht Centraal en Houten mogelijk te maken, moet de komende jaren materieel en materiaal worden aan- en afgevoerd richting de spoorlijnen naar Utrecht Centraal. Ook vanaf het Oude Houtensepad moet er een toegang tot het spoor komen. Omdat de Oosterspoorbaan weinig meer gebruikt wordt, kan het zuidelijke deel (vanaf de Koningsweg) gedurende de uitvoeringsfase ingericht worden als bouwweg. Zo wordt voorkomen dat reguliere wegen extra worden belast met bouwverkeer. Medio 2012 wordt dit deel van de Oosterspoorbaan ingericht als bouwweg. Om de verkeersveiligheid te garanderen wordt op de kruising met de Koningsweg de overweg weggehaald en worden er verkeerslichten geplaatst. Ook wordt nog gekeken naar aanvullende maatregelen. Vanaf eind 2012 tot en met 2015 wordt de bouwweg in gebruik genomen. De bouwweg over de Oosterspoorbaan wordt tijdens de uitvoering gebruikt door aannemers voor de spoorverdubbeling, de aanleg van de HOV-baan en diverse onderaannemers.

In principe zal de Oosterspoorbaan aan het eind van het project worden herbouwd. Momenteel wordt onderzocht of het zuidelijke deel van de Oosterspoorbaan definitief kan worden opgeheven. In opdracht van de gemeente Utrecht onderzoekt ProRail de mogelijkheden hiertoe. In de loop van 2011 moet hierover meer duidelijkheid zijn.

Bron: ProRail
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 31 december 2010 @ 11:28:15 #47
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_90669083
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 08:15 schreef Fixers het volgende:
Het probleem met de overvolle stopper Geldermalsen - Utrecht is niet zo zeer te veel reizigers. Het probleem is perron 18b/19b waar dat ding in Utrecht aankomt. Als ze die trein langer maken helpt dat nauwelijks: iedereen staat bij de voorste 2-3 deuren om dichter bij de stationshal uit te stappen.
Andersom ook natuurlijk: als je een krappe aansluiting hebt op de trein naar Geldermalsen (als de IC uit Amsterdam weer eens te laat is bijvoorbeeld) heb je geen tijd meer op naar het voorste deel van de trein te lopen. Dus propt iedereen zich in het achterste stel.

Wat ook niet echt helpt is de huidige situatie in Houten met maar één uitgang bijna aan het einde van het perron. En treinen die 100 m daar vandaan stoppen...
pi_90672351
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 08:15 schreef Fixers het volgende:
Het probleem met de overvolle stopper Geldermalsen - Utrecht is niet zo zeer te veel reizigers. Het probleem is perron 18b/19b waar dat ding in Utrecht aankomt. Als ze die trein langer maken helpt dat nauwelijks: iedereen staat bij de voorste 2-3 deuren om dichter bij de stationshal uit te stappen.
Maar de ochtendspits is tot 11 uur ook behoorlijk druk en daar eindig je juist op Centraal en kom je voor de rest redelijk midden op het perron aan.

Dat spoor 18/19 hebben ze voor de rest heel stom gedaan. De trein naar Leiden staat ook bij het trapgat van 19b. Die dwergseinen daar verplaatsen, zodat beide treinen een deel onder hoog catherijne staan, zou veel helpen.

@James: Waarom is Schiphol-maastricht te lang. Kan dat mat dat voor die serie specifiek gebruikt moet worden, niet beter in een andere serie gestopt worden? Zeker als het de rest van de dag schijnbaar korter rijdt.

Ook een faal trouwens dat als je dan een heel nieuw station bouwt voor een groeikern, dat je de perrons niet in ieder geval voor de zekerheid vast 12bakken lang maakt :N
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  vrijdag 31 december 2010 @ 12:59:53 #49
257721 Lord_Brett_Sinclair
You can call me Brett
pi_90672615
Onenigheid in coalitie over NS

De DB heeft via Arriva al laten uitkomen dat ze niet willen dat het onderhands geregeld wordt. Maarja stel we hebben de DB dan hebben we nog steeds
- Dezelfde treinen (en de niet goed functionerende treinen zijn ten slotte Duits..)
- Hetzelfde personeel
- Hetzelfde spoor
- Dezelfde seizoenen

Dus wat schieten we er mee op behalve dat we weer een groot bedrijf in ons land kwijt zijn (=in toekomst minder werkgelegenheid)?

[ Bericht 0% gewijzigd door Lord_Brett_Sinclair op 31-12-2010 13:19:32 ]
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
pi_90672981
Deutsche Bahn _O_

- Meer variatie op het spoor.
- Meer ICE en andere leuke Intercityverbindingen
- Meer internationaal treinverkeer
- Gereserveerde zitplaatsen
- Prijsdifferentiatie d.m.v. de Sparpreise
- Ook buiten de voordeeluren met BahnCard met 25% of 50% korting reizen.
- Restauratiewagen terug in de treinen
- Betere informatievoorziening
- Uitstekend opgeleid personeel
- Juist meer werkgelegenheid door terugkeer van de door NS wegbezuinigde arbeidsplaatsen
- Etc. Etc.

Deutsche Bahn _O_
pi_90673087
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 08:15 schreef Fixers het volgende:

De uithoek die perron 18b/19b heet is haast op de lokatie van het vroegere postperron. Achteraan uitstapppen is een garantie voor gemiste aansluitingen om dat je té ver en bij slecht weer té langzaam moet lopen. Door gebrek aan overkapping is de stationshal bij slechtweer juist in dat hoekje spiegelglad. Stevig doorstappen naar je aansluiting is af te raden.
Voor 18b/19b is het heel erg jammer dat de Rabobrug geen directe aansluitingen naar de perrons krijgt, dat zou dat perron een stuk minder onaangenaam hebben gemaakt.
For great justice!
pi_90674064
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 13:10 schreef Socios het volgende:
Deutsche Bahn _O_

- Meer variatie op het spoor.
o Variatie leuk voor de spotter; de reiziger wil betrouwbaarheid en snelheid.
- Meer ICE en andere leuke Intercityverbindingen
o Waar wou je nog meer IC verbindingen neerleggen zonder uitbreiding van het spoor? Geen congestie op stations te krijgen.
- Meer internationaal treinverkeer
o Internationaal treinverkeer is erg kostbaar en blijft vaak lastig uit te voeren ivm bovenleidingsspanning, beveiliging etc.
- Gereserveerde zitplaatsen
o Weinig nut, kan ik met ov-studentenchipkaart ook reserveren? Reserveren is leuk voor Groningen - Maastricht in een trein maar Arnhem - Utrecht te veel moeite.
- Prijsdifferentiatie d.m.v. de Sparpreise
- Ook buiten de voordeeluren met BahnCard met 25% of 50% korting reizen.
o Actiekaarten bestaan ook bij de NS
- Restauratiewagen terug in de treinen
o Vrij onzinnig, langste reizen duren maximaal een uur. Daarbij een bak extra meeslepen is erg omslachtig en kost zitplaatsen.
- Betere informatievoorziening
o Kan, maar vergt nodige aanpassingen aan het huidige systeem. Zijn ze in Duitsland al bezig met internet in de trein en systemen als onboard reisinformatie?
- Uitstekend opgeleid personeel
o Verhoging van de kosten voor het treinkaarjte
- Juist meer werkgelegenheid door terugkeer van de door NS wegbezuinigde arbeidsplaatsen
o Verhoging van de kosten voor het treinkaartje
- Etc. Etc.

Deutsche Bahn _O_
Het gras is echt niet groener bij de DB, stond hier laatst geen artikel dat DB vergeleken met de SNCF nog erg langzame en relatief veel problemen met de ICE had ;). Het treinproduct is sinds eind jaren 80 geen hobbyproduct maar dient meer zakelijk bekeken te worden.

Het is jammer voor de spotter dat hij geen harde plasser meer krijgt van een bonte combinatie van rijtuigen maar meer eenheidsworst krijgt.
pi_90674419
En net alsof DB niet puur alleen levert wat er in de concessie staat. Waarom meer investeren dan noodzakelijk..
dag
pi_90675380
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 13:10 schreef Socios het volgende:
Deutsche Bahn _O_

- Meer variatie op het spoor.
- Meer ICE en andere leuke Intercityverbindingen
- Meer internationaal treinverkeer
- Gereserveerde zitplaatsen
- Prijsdifferentiatie d.m.v. de Sparpreise
- Ook buiten de voordeeluren met BahnCard met 25% of 50% korting reizen.
- Restauratiewagen terug in de treinen
- Betere informatievoorziening
- Uitstekend opgeleid personeel
- Juist meer werkgelegenheid door terugkeer van de door NS wegbezuinigde arbeidsplaatsen
- Etc. Etc.

Deutsche Bahn _O_
Ik ben blij dat hier geen prijsdifferentiatie is. Net als de meeste reizigers wil ik flexibel kunnen reizen. Leuk dat jij je reisje dan 3 maanden van tevoren bedenkt. Als ik zondag opeens naar Amsterdam moet ben ik blij dat ik niet 3x zoveel betaal dan wanneer ik het een maand eerder al wist.

Daarnaast is die informatievoorziening onzin. Ik spreek beter Duits dan sommige servicemedewerkers van DB.
De rest ga ik niet eens op in, want dat is meer zo door de grootte van het land :)
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  vrijdag 31 december 2010 @ 14:53:20 #55
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_90677447
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 12:53 schreef Ascendancy het volgende:
Ook een faal trouwens dat als je dan een heel nieuw station bouwt voor een groeikern, dat je de perrons niet in ieder geval voor de zekerheid vast 12bakken lang maakt :N
Dat zou een beetje overdreven zijn voor een stoptreinstation waar geen IC's horen te stoppen. Het perron is gewoon volgens de norm 10 bakken lang gemaakt zodat de langste stoptreinen er passen. En ja er is rekening mee gehouden dat Houten nog groeit, daar is die viersporigheid juist voor: zorgen dat er straks meer stoptreinen kunnen gaan rijden.
pi_90677904
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 14:53 schreef ReisT het volgende:

[..]

Dat zou een beetje overdreven zijn voor een stoptreinstation waar geen IC's horen te stoppen. Het perron is gewoon volgens de norm 10 bakken lang gemaakt zodat de langste stoptreinen er passen. En ja er is rekening mee gehouden dat Houten nog groeit, daar is die viersporigheid juist voor: zorgen dat er straks meer stoptreinen kunnen gaan rijden.
Ik denk dat je er op dat traject ook rekening mee zou moeten houden dat er 12 bakken stoptrein gaat rijden als Houten verder groeit.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_90677958
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 15:04 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Ik denk dat je er op dat traject ook rekening mee zou moeten houden dat er 12 bakken stoptrein gaat rijden als Houten verder groeit.
Toevoegend dat Houten ook in het zeskeer per uur model van de overheid zit. Als er zes keer per uur 10 bakken stoppen en nog niet iedereen kan mee vind ik dat erg knap!
pi_90683049
Gelukkig blijft NS, Stel je voor de Arriva won dan hadden ze zowat al het spoor in handen gekregen.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_90683150
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 15:06 schreef Brembo het volgende:

[..]

Toevoegend dat Houten ook in het zeskeer per uur model van de overheid zit. Als er zes keer per uur 10 bakken stoppen en nog niet iedereen kan mee vind ik dat erg knap!
Dat hele etmet is een gigantische faal. Ieder kwartier kan je met meer materiaal ook hogere capaciteit bieden. Met ETMET heb je daarnaast ook nog extra personeel en aanpassingen aan het spoor nodig. Wat is er dan bedrijfstechnisch een betere keuze?
Er gaan echt niet meer mensen met de trein door reizen. Ieder kwartier is genoeg voor Culemborg en Houten. Daarnaast reed tijdens ETMET alles met 2/3 minuten vertraging, waardoor je eigenlijk op een koord aan het balanceren bent waarbij zo de hele dienstregeling in elkaar kan klappen.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_90683252
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 17:08 schreef Temlin het volgende:
Gelukkig blijft NS, Stel je voor de Arriva won dan hadden ze zowat al het spoor in handen gekregen.
Arriva? :')
pi_90683452
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 17:12 schreef Socios het volgende:

[..]

Arriva? :')
quote:
Concurrent Arriva (Deutsche Bahn) ziet de steun voor de NS op het Binnenhof met lede ogen aan. Arriva-topman Anne Hettinga noemt het gunnen van de concessie aan de NS een 'historische blunder'. "Je verlengt toch geen contract met een bedrijf dat slecht presteert? Dan haal je alle prikkels weg om beter te functioneren."
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 31 december 2010 @ 17:39:12 #62
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_90684382
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 13:35 schreef Brembo het volgende:

[..]

Het gras is echt niet groener bij de DB, stond hier laatst geen artikel dat DB vergeleken met de SNCF nog erg langzame en relatief veel problemen met de ICE had ;). Het treinproduct is sinds eind jaren 80 geen hobbyproduct maar dient meer zakelijk bekeken te worden.

Het is jammer voor de spotter dat hij geen harde plasser meer krijgt van een bonte combinatie van rijtuigen maar meer eenheidsworst krijgt.
Mja, SNCF boert ook niet zo best. Het TGV-net doet het goed, maar de rest is zwaar verouderd.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_90686551
Daar zit je dan oudejaarsavond in een trein ergens in een weiland bij gouda. Wachtend achter een gestrande trein.
pi_90686620
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 18:32 schreef Fixers het volgende:
Daar zit je dan oudejaarsavond in een trein ergens in een weiland bij gouda. Wachtend achter een gestrande trein.
Ik ga straks nog met een trein die na 19.30u vertrekt. :D
pi_90687983
Nou we zijn weer gaan rijden en met een mooie +15 op Rotterdam aangekomen. Enige duidelijkheid over de toedracht, of mogelijke alternatieve aansluitingen worden er niet gegeven.

Was er niet iets gaande over het beter informeren van reizigers?
  vrijdag 31 december 2010 @ 22:10:28 #66
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90692928
Hier uit het afgelegen Slappeterp iedereen van het TreinenTopic toch een goed nieuwjaar gewenst!
  vrijdag 31 december 2010 @ 22:22:21 #67
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90693274
I6/I10 komt tijdelijk terug
Vanwege defecten aan enkele ICR-Prio rijtuigen komt er tijdelijk één I6/I10-stam in de Benelux.
Planning:
Ma-vr: Tr. 9201 v. Roosendaal 7.30, a. Amsterdam 9.06.
Tr 9232 v. Amsterdam 10.54, a. Roosendaal 12.32
Tr 9237 v. Roosendaal 16.30, a. Amsterdam 18.06
Tr 9264 v. Amsterdam 18.54, a. Roosendaal 20.32

za-zo: Tr 9205 v. Roosendaal 9.30, a. Amsterdam 11.06
Tr, 9236 v. Amsterdam 12.54, a. Roosendaal 14.32
Tr. 9241 v. Roosendaal 18.30, a. Amsterdam 20.06
Tr. 9268 v. Amsterdam 20.54, a. Roosendaal 22.32

Voor hoelang dit in dienst blijft, weet ik niet te zeggen. In ieder geval tot de Beneluxstammen weer gerepareerd zijn. Afwijkingen in de omlopen kunnen altijd zo blijven, en ik geef dus geen garanties.
pi_90693335
Ah gaaf! Binnenkort dan nog snel eens een ritje mee maken, bedankt voor het posten greavy! *O*
  Redactie Sport zaterdag 1 januari 2011 @ 00:33:53 #69
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_90696467
Iedereen een goed sporend 2011 gewenst *O*
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_90696475
Ook even proberen zo'n `stammetje´ mee te pakken, dat is de vorige keer helaas niet gelukt.
  zaterdag 1 januari 2011 @ 01:16:39 #71
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90697550
Gelukkig nieuwjaar iedereen!
pi_90698944
Gelukkig nieuwjaar!

En @greavy: kijk, zo begrijpen wij (of iig ik) het ook. ^O^
Moet trouwens maar gauw die kans grijpen - vorige keer dat die dingen reden heb ik er niet een keet in gezeten.
pi_90699377
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 01:59 schreef Igen het volgende:
Moet trouwens maar gauw die kans grijpen - vorige keer dat die dingen reden heb ik er niet een keet in gezeten.
Ik heb ze één keer zien rijden toen ik zelf in een andere Beneluxtrein zat (ICRm-prio-stam).
  zaterdag 1 januari 2011 @ 07:26:23 #74
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_90702683
Goeiemorgen. Wat een pestweer.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zaterdag 1 januari 2011 @ 07:30:28 #75
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90702691
quote:
Arnhem-Nijmegen/Tiel

Message zaterdag 1 januari 2011, 07:11 :
Reason: aanrijding met een persoon
Tussen Arnhem en Lent/Zetten-Andelst rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon.
Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 60 min.
De verstoring is naar verwachting rond 10:00 uur verholpen.
Reizigers tussen Arnhem en 's-Hertogenbosch/Tiel reizen via Utrecht Centraal.
Reizigers tussen 's-Hertogenbosch en Zwolle reizen via Utrecht Centraal.
Reizigers tussen 's-Hertogenbosch en Deventer reizen via Utrecht Centraal.
Reizigers tussen Nijmegen en Utrecht Centraal reizen via 's-Hertogenbosch.
De eerste trein moet bij wijze van spreken nog rijden en er is al een aanrijding geweest. Wel mooi kut dat ik juist nu in Elst zit en zometeen de trein naar Breda wil nemen. AV geeft aan dat de IC van 8.04 niet rijdt, IC 8.34 rijdt wel. Vooralsnog.niet.

Dan maar later naar huis.

[ Bericht 3% gewijzigd door James1988 op 01-01-2011 07:50:45 ]
  zaterdag 1 januari 2011 @ 09:32:26 #76
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_90702984
Handige reclame op nu.nl.



Laat door deze brand juist het treinverkeer tussen Zwolle en Deventer stilgelegd zijn... :')
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_90709567
Ook vanuit de ic van Amersfoort naar Schiphol een gelukkig en treinvol 2011!
pi_90709699
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 03:31 schreef Socios het volgende:
[ afbeelding ]
Plan V te Leeuwarden

[ afbeelding ]
Plan V te Wolvega
Nog maar een keer. Geen enkele reactie?

Dit zijn geen `gewone´ foto's. Plan V in Friesland is zeer zeldzaam!
  zaterdag 1 januari 2011 @ 15:29:19 #79
141482 Q.
JurassiQ
pi_90709997
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 09:32 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Handige reclame op nu.nl.

[ afbeelding ]

Laat door deze brand juist het treinverkeer tussen Zwolle en Deventer stilgelegd zijn... :')
De ad zal wel zijn getriggerd door het woord 'Stationsweg'.
For great justice!
  Redactie Sport zaterdag 1 januari 2011 @ 16:40:01 #80
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_90712357
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 15:19 schreef Socios het volgende:

[..]

Nog maar een keer. Geen enkele reactie?

Dit zijn geen `gewone´ foto's. Plan V in Friesland is zeer zeldzaam!
Daar heb je gelijk in, maar volgens mij zaten ze er twee weken terug ofzo ook al in (dacht ik tenminste gelezen te hebben, maar ik kan me best vergissen :@) Binnenkort heb je Buffeltjes in Leeuwarden (in de stopper naar Wolvega)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 1 januari 2011 @ 16:44:25 #81
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_90712507
Het nieuwe jaar brengt natuurlijk ook prijsverhogingen met zich mee. Vanaf vandaag zijn retourtjes en via-kaartjes de facto afgeschaft. Ja je kan ze nog steeds kopen maar het voordeel ten opzichte van losse kaartjes is 0...
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 1 januari 2011 @ 16:46:54 #82
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_90712602
Gelukkig nieuw jaar allemaal
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 1 januari 2011 @ 16:49:43 #83
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_90712720
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 16:40 schreef dennistd het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in, maar volgens mij zaten ze er twee weken terug ofzo ook al in (dacht ik tenminste gelezen te hebben, maar ik kan me best vergissen :@) Binnenkort heb je Buffeltjes in Leeuwarden (in de stopper naar Wolvega)
Jep. Toen stond er een duo in Leeuwarden te niksen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_90713956
De foto's van Plan V zijn ook van zo'n twee weken terug. :P

Geinig dat DM '90 terugkomt na een tijd inzet van ICM.
  zaterdag 1 januari 2011 @ 17:26:21 #85
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90714019
De Buffels komen terug in Friesland omdat ICM onder andere dan in de 3600(IC Zwolle-Roosendaal) kan verkassen waar nu stellen manco zijn. Plan was eerst om de 9100(Stoptrein Groningen-Zwolle) de Buffels te zetten, maar is dus veranderd naar de 2900 (Stoptrein Leeuwarden-Wolvega)
  zaterdag 1 januari 2011 @ 19:41:32 #86
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90718467
Leuke uitspraken bij Erik van Muiswinkel over het OV tijdens de Oudejaarsconference:

"Stelling: De OV-Chipkaart moet ook geldig zijn in de snelbus voor uitwisselstudenten uit Pakisten. Degene "aan de lijn": Niet eens, studenten blazen zich de hele tijd op in de bus en dat is jammer voor de OV-Chipkaart"

En:
"Als dit het feest van de democratie was, was Auswitsch het feest van het Openbaar Vervoer"
pi_90719912
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 17:26 schreef greavy het volgende:
De Buffels komen terug in Friesland
Ik zag zojuist op het emplacement van Lw vier treinstellen staan, waaronder de 3427 meen ik.
  zaterdag 1 januari 2011 @ 20:24:28 #88
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90719961
Er zijn 7 Buffels gereactiveerd: 3427, 3429, 3431, 3432, 3443-3445
Vier daarvan komen in de Stoptrein Leeuwarden-Wolvega. Andere 3 reserve, of later alsnog ergens extra.
  zaterdag 1 januari 2011 @ 20:29:23 #89
257721 Lord_Brett_Sinclair
You can call me Brett
pi_90720171
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 15:19 schreef Socios het volgende:
Dit zijn geen `gewone´ foto's. Plan V in Friesland is zeer zeldzaam!
Al was het (tot de vorige?) dienstregeling heel normaal dat er op vrijdagavond een spitstrein reed vanuit de randstad met plan V
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 1 januari 2011 @ 20:50:07 #90
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_90720904
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 20:29 schreef Lord_Brett_Sinclair het volgende:

[..]

Al was het (tot de vorige?) dienstregeling heel normaal dat er op vrijdagavond een spitstrein reed vanuit de randstad met plan V
Klopt. 3 V'tjes vertrokken dan om 15.30 uit Rotterdam om zich om 18.13 uur in Leeuwarden te melden. Ik meen dat ze dan om 22.17 uur zich weer richting westen begaven.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_90720975
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 20:50 schreef Peterselieman het volgende:
Klopt. 3 V'tjes vertrokken dan om 15.30 uit Rotterdam om zich om 18.13 uur in Leeuwarden te melden.
Die trein ((10)557) wordt tegenwoordig gereden met V-IRM.
  zaterdag 1 januari 2011 @ 21:05:42 #92
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90721415
Woei, voorin zitten is leuk.
pi_90721488
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 21:05 schreef James1988 het volgende:
Woei, voorin zitten is leuk.
In ICE? Ik zat laatst voorin in ICE op de Neubaustrecke Stuttgart Hbf - Mannheim Hbf.
  zaterdag 1 januari 2011 @ 21:12:44 #94
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90721663
Nee, ICRm ;)
pi_90722018
quote:
13s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 16:44 schreef ReisT het volgende:
Het nieuwe jaar brengt natuurlijk ook prijsverhogingen met zich mee. Vanaf vandaag zijn retourtjes en via-kaartjes de facto afgeschaft. Ja je kan ze nog steeds kopen maar het voordeel ten opzichte van losse kaartjes is 0...
Maar de enkeltjes zijn toch goedkoper geworden? :)

Gelukkig nieuwjaar iedereen, trouwens!
  zaterdag 1 januari 2011 @ 21:49:56 #96
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_90723271
quote:
Op zaterdag 1 januari 2011 21:12 schreef James1988 het volgende:
Nee, ICRm ;)
De cabine van ICM is ook tof tegen 140 km/h. En ik heb vorige week nog twee uur in cabine's van Spurts doorgebracht, ook wel leuk.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_90724359
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 21:49 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

De cabine van ICM is ook tof tegen 140 km/h. En ik heb vorige week nog twee uur in cabine's van Spurts doorgebracht, ook wel leuk.
Moet jij ook wegleerritten meerijden om het te mogen bedienen? :+
dag
pi_90724459
Pfff wat een gedoe zeg gister, op Station Amersfoort.
Rond 18:20 moest ik daar overstappen, ik zat te wachten op perron 7 op mijn Intercity richting Amsterdam.

Een paar gozers hadden ruzie en op het gegeven moment wankelt eentje achteruit (hij was ook dronken) en die belandde vervolgens op het spoor...
De trein kwam echter net aangereden, toeteren dat ding deed, en gelijk op de noodrem natuurlijk.
Uiteindelijk was die man al opgestaan, en toen stond hij daar letterlijk ingeklemd tussen het perron en de Intercity :{

Die man had zo ongelofelijk veel geluk dat hij ongedeerd bleef...
En uiteindelijk mocht deze trein niet meer verder rijden :(
Dus moesten we met z'n allen in een overvolle Sprinter :( :( :(

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 01-01-2011 22:15:11 ]
  zondag 2 januari 2011 @ 00:13:56 #99
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_90730156
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 21:22 schreef Igen het volgende:

[..]

Maar de enkeltjes zijn toch goedkoper geworden? :)
Niet dus, alle kaartjes zijn duurder geworden. De jaarlijkse prijsverhoging voor enkeltjes is procentueel alleen wat kleiner dan voor retourtjes.
pi_90730431
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 22:14 schreef braddofiel het volgende:
Pfff wat een gedoe zeg gister, op Station Amersfoort.
Rond 18:20 moest ik daar overstappen, ik zat te wachten op perron 7 op mijn Intercity richting Amsterdam.

Een paar gozers hadden ruzie en op het gegeven moment wankelt eentje achteruit (hij was ook dronken) en die belandde vervolgens op het spoor...
De trein kwam echter net aangereden, toeteren dat ding deed, en gelijk op de noodrem natuurlijk.
Uiteindelijk was die man al opgestaan, en toen stond hij daar letterlijk ingeklemd tussen het perron en de Intercity :{

Die man had zo ongelofelijk veel geluk dat hij ongedeerd bleef...
En uiteindelijk mocht deze trein niet meer verder rijden :(
Dus moesten we met z'n allen in een overvolle Sprinter :( :( :(
Woow lijkt mij best heftig. Gebeurde zeker allemaal in een paar seconden tijd?
pi_90730826
quote:
4s.gif Op zondag 2 januari 2011 00:13 schreef ReisT het volgende:
Niet dus, alle kaartjes zijn duurder geworden. De jaarlijkse prijsverhoging voor enkeltjes is procentueel alleen wat kleiner dan voor retourtjes.
Nee, hoor. 31 december kostte een enkele reis van 26 tariefeenheden nog EUR 2,90. Vandaag EUR 2,80.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')