Wegens groot succes in Mexico en eigen land, presenteert de Verenigde Staten van Amerika: War on Drugs, join the team!quote:MEXICO-STAD - Zeker achthonderd leden van de Mexicaanse drugsbende Los Zetas zijn actief in buurland Guatemala. Dat heeft het Amerikaanse onderzoeksinstituut Woodrow Wilson gemeld, aldus de Mexicaanse krant El Universal vrijdag.
Volgens het onderzoeksinstituut zijn leden van de drugsbende geïnfiltreerd in onder meer het politieapparaat en in publieke diensten van Guatemala. Amerikaanse inlichtingendiensten en de drugsbestrijdingsdienst DEA stellen in rapporten dat het Los Zetas in drie jaar tijd is gelukt invloed te doen gelden op 75 procent van het Guatemalteekse grondgebied. Eerder meldde El Universal dat Los Zetas in 2007 besloten hun activiteiten naar andere landen uit te breiden.
Opstand in Nederland?quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Nee maar echt. Wanneer komt iedereen in opstand tegen deze buitengewoon schadelijke en onzinnige wetten tegen natuurlijke genotsmiddelen.
Ja.quote:
Zodra het over grootschalig genuttigde natuurlijke genotsmiddelen gaat met een actieve lobby.quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Nee maar echt. Wanneer komt iedereen in opstand tegen deze buitengewoon schadelijke en onzinnige wetten tegen natuurlijke genotsmiddelen.
Zodra er een industrie is die er geld voor over heeft. Helaas denken deze industrieen dat plantaardige drugs alleen maar lastige concurrenten zijn. Dus dat gaat niet lukken.quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:21 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Zodra het over grootschalig genuttigde natuurlijke genotsmiddelen gaat met een actieve lobby.
Oftewel; alcohol en tabak.
Verzamel een groep junkies en ga ergens protesteren ofzo.quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zodra er een industrie is die er geld voor over heeft. Helaas denken deze industrieen dat plantaardige drugs alleen maar lastige concurrenten zijn. Dus dat gaat niet lukken.
Ondertussen gaat de helft van het politiebudget op aan het bestrijden van natuurlijk gedrag. Voor winstmaximalisatie van legale drugs producenten.
Wanneer komen we in opstand? Moeten de mensen die in het zuiden van het land met machinegeweren maaien eerst een net uniform aan en een persconferentie houden voor we het snappen? Brabant is het volgende Zuid-Amerika.
Nou echt hè? Ik zie de ene drugsbaron na de andere omvallen en New Kids tewerk gesteld worden op coca-plantagesquote:Op vrijdag 24 december 2010 22:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Brabant is het volgende Zuid-Amerika.
Een klein gedeelte gebruikt drugs. Wie dat niet doet, heeft ook geen zin om te demonstreren. Daarentegen zijn alcohol en tabak ubiquiteus.quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De enige reden dat het hier nog niet zo erg is omdat er niet hard achteraan gezeten word. Daar hebben we ook te weinig agenten voor.quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:26 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nou echt hè? Ik zie de ene drugsbaron na de andere omvallen en New Kids tewerk gesteld worden op coca-plantages
Nee.quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:27 schreef twaalf het volgende:
[..]
Een klein gedeelte gebruikt drugs.
Ik denk eigenlijk dat als mensen een pro-drugs demonstratie zien van papierversnipperaar en geestverwanten dat niet positief zal zijn voor het imago van drugs.quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:27 schreef twaalf het volgende:
[..]
Een klein gedeelte gebruikt drugs. Wie dat niet doet, heeft ook geen zin om te demonstreren. Daarentegen zijn alcohol en tabak ubiquiteus.
De mentaliteit in een land als Nederland is compleet verschillend met Midden- en Zuid-Amerika. Ik zie dat nog niet in die maten gebeuren.quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De enige reden dat het hier nog niet zo erg is omdat er niet hard achteraan gezeten word. Daar hebben we ook te weinig agenten voor.
Als je het op de Amerikaanse manier gaat enforcen, assistentie van het leger er bij, wordt het net zo erg. En niet alleen vanwege de wiet. NL is doorvoerland voor Europa en grote producent van XTC. Een harde aanpak betekend dezelfde oorlog als nu in Mexico, en die kant gaan we op.
Wat heeft imago ermee te maken? Het gaat gewoon om geld.quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:30 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk dat als mensen een pro-drugs demonstratie zien van papierversnipperaar en geestverwanten dat niet positief zal zijn voor het imago van drugs.
Dat is ook waar en belachelijk natuurlijk. Inderdaad een goede reden om in actie te komen.quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee.
Behalve dat betalen we allemaal voor de oorlog tegen drugs. 50% van het politiebudget.
Geef het CDA een paar jaar.quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:32 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
De mentaliteit in een land als Nederland is compleet verschillend met Midden- en Zuid-Amerika. Ik zie dat nog niet in die maten gebeuren.
Alcohol is legaal, en bij mijn weten vormt alcohol in zijn algemeen een groter probleem dan alle drugs bij elkaar.quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:16 schreef Sander het volgende:
Maak het allemaal legaal, geef ze een ministerie en binnen drie jaar ben je van al dat gedoe af.
Dat doen ze nu ook, wat heeft dat met een verbod te maken?quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:34 schreef mlg het volgende:
hoewel het mij voor de normale feestvierder geen pretje lijkt om tussen allemaal gekken full on drugs te staan, met name de opwekkende drugs.
Ik vind dat altijd zo'n onzinnig argument. Ik denk dat overheden wel andere belangen hebben dan het sturen en beheren van concurrentie.quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zodra er een industrie is die er geld voor over heeft. Helaas denken deze industrieen dat plantaardige drugs alleen maar lastige concurrenten zijn. Dus dat gaat niet lukken.
Ondertussen gaat de helft van het politiebudget op aan het bestrijden van natuurlijk gedrag. Voor winstmaximalisatie van legale drugs producenten.
Wanneer komen we in opstand? Moeten de mensen die in het zuiden van het land met machinegeweren maaien eerst een net uniform aan en een persconferentie houden voor we het snappen? Brabant is het volgende Zuid-Amerika.
Overheden wel, helaas denken individuele politici daar anders over.quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:37 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik vind dat altijd zo'n onzinnig argument. Ik denk dat overheden wel andere belangen hebben dan het sturen en beheren van concurrentie.
Ik denk niet dat gebruik van speed gaat afnemen als het legaal is. Sterker nog, sinds de ephedra in de ban is gedaan is het gebruik ervan drastisch afgenomen.quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat doen ze nu ook, wat heeft dat met een verbod te maken?
Het corporatisme is in Italië uitgevonden.quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Overheden wel, helaas denken individuele politici daar anders over.
Kom op zeg, we hebben in NL het corporatisme uitgevonden. VOC?
Je lult er omheen. Er wordt massaal drugs gebruikt op feesten, dat verandert niet met legalisatie.quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:39 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik denk niet dat gebruik van speed gaat afnemen als het legaal is.
Hoezo onzinnig? 50% van het politiebudget is niet niks. Als je daarop enorm kunt bezuinigen is dat zeker een argument.quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:37 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik vind dat altijd zo'n onzinnig argument. Ik denk dat overheden wel andere belangen hebben dan het sturen en beheren van concurrentie.
quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je lult er omheen. Er wordt massaal drugs gebruikt op feesten, dat verandert niet met legalisatie.
Worden niet massaal gebruikt,weet jij trouwens wat er in china gebeurde toen de opium legaal werd?quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je lult er omheen. Er wordt massaal drugs gebruikt op feesten, dat verandert niet met legalisatie.
Ik denk dat het gebruik ervan enkel gaat toenemen wanneer deze drugs gelegaliseerd. Ik denk dat velen een misvatting maken dat legalisatie voor een afname van het gebruik zorgt.quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik doelde op de laatste zin van mijn citaat.quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:42 schreef twaalf het volgende:
[..]
Hoezo onzinnig? 50% van het politiebudget is niet niks. Als je daarop enorm kunt bezuinigen is dat zeker een argument.
Dat bedoel ik. Het klinkt mij volstrekt onlogisch dat het gebruik gaat afnemen of gelijk blijft, en de praktijk ondersteunt mijn vermoeden.quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:43 schreef Berlitz het volgende:
[..]
[..]
Worden niet massaal gebruikt,weet jij trouwens wat er in china gebeurde toen de opium legaal werd?
Wel.quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:43 schreef Berlitz het volgende:
[..]
[..]
Worden niet massaal gebruikt,
Mensen gingen lekker Chinezen.quote:weet jij trouwens wat er in china gebeurde toen de opium legaal werd?
En wat betreft omheen lullen span jij de kroon.quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wel.
[..]
Mensen gingen lekker Chinezen.
Dan wacht ik nog even met verkopen kunnen we mooi een plantage beginnen achter in de wei.quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:26 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nou echt hè? Ik zie de ene drugsbaron na de andere omvallen en New Kids tewerk gesteld worden op coca-plantages
Je doet net alsof ik argumenten nodig heb voor legalisatie.quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:44 schreef mlg het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Het klinkt mij volstrekt onlogisch dat het gebruik gaat afnemen of gelijk blijft, en de praktijk ondersteunt mijn vermoeden.
Ik denk dat jij op rare plekken komt waar ze (zeggend dat ze) geen drugs gebruiken.quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:45 schreef mlg het volgende:
[..]
En wat betreft omheen lullen span jij de kroon.
Dat het massaal gebruikt wordt is denk ik ook zeer plaatselijk. Ik zie in jou wel een type die op de gekste plekken komt, waar het gebruik van drugs eerder regel, dan een uitzondering is.
Als je het legaal maakt zit binnenkort iedereen aan de drugs omdat het veel laagdrempeliger word.Dat zie je in gebieden waar de drempel voor drugsgebruik erg laag is.quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je doet net alsof ik argumenten nodig heb voor legalisatie.![]()
Het uitgangspunt is vrijheid. Dat hoef je niet te handhaven, dus dat is gratis.
De praktijk wijst uit dat je drugs(gebruik ) niet kan verbieden. Het verbod bereikt zijn doel niet.
(integendeel, illegale drugs zijn beter verkrijgbaar dan legale. Geen leeftijdseis, geen sluitingstijden.)
Het verbod is wel duur, veroorzaakt criminaliteit, geweld en corruptie.
Het verbod heeft naast een prijskaartje dus alleen nadelen. Dus is het een slechte wet.
Ja, dat ben ik met je eens, maar dat is heel wat anders dan de zogenaamde ondersteunende argumenten die je gebruikt om je obsessie voor drugs te ondersteunen.quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je doet net alsof ik argumenten nodig heb voor legalisatie.![]()
Het uitgangspunt is vrijheid. Dat hoef je niet te handhaven, dus dat is gratis.
De praktijk wijst uit dat je drugs(gebruik ) niet kan verbieden. Het verbod bereikt zijn doel niet.
(integendeel, illegale drugs zijn beter verkrijgbaar dan legale. Geen leeftijdseis, geen sluitingstijden.)
Het verbod is wel duur, veroorzaakt criminaliteit, geweld en corruptie.
Het verbod heeft naast een prijskaartje dus alleen nadelen. Dus is het een slechte wet.
Ik kom op plekken waar men drugs gebruikt, maar niet massaal.quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik denk dat jij op rare plekken komt waar ze (zeggend dat ze) geen drugs gebruiken.
Nu kan iedereen die daar behoefte aan heeft ook aan drugs komen, wat dat betreft is er geen verschil. Dan is het verbod alleen maar een kostenpost.quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:50 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Als je het legaal maakt zit binnenkort iedereen aan de drugs omdat het veel laagdrempeliger word
Ook afschaffen. Kijk wie er u een wapen heeft.quote:Hoe kijk jij trouwens tegen een vuurwapen verbod aan?
Wat vind je dan van particulier bezit van nucleaire wapens?quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nu kan iedereen die daar behoefte aan heeft ook aan drugs komen, wat dat betreft is er geen verschil. Dan is het verbod alleen maar een kostenpost.
[..]
Ook afschaffen. Kijk wie er u een wapen heeft.
Onzinnige fascistische kostbare wetgeving.quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:51 schreef mlg het volgende:
[..]
Ja, dat ben ik met je eens, maar dat is heel wat anders dan de zogenaamde ondersteunende argumenten die je gebruikt om je obsessie voor drugs te ondersteunen.
Aangezien drugs nu illegaal zijn berusten de gebruikscijfers op vermoedens.quote:Voorstander oke, maar houd het maar mooi bij je vrijheid geleuter en niet argumenten die berust zijn op vermoedens.
Maakt helemaal niet uit welke argumenten er gebruikt worden. Feit blijft dat het verbod geen positieve werking heeft, alleen geweld oplevert tegen een hoge prijs.quote:Ik zal ook nog even op de rest van je post reageren. Ik heb namelijk nog nooit een visie van overheden gehoord over het drugsbeleid. Is het wel zo dat de regels er zijn om drugs in zijn totaal te verbannen, en niet vanwege het simpele feit om de drempel hoger te maken voor jongeren, zodat het wordt voorkomen dat het toeneemt, of in zijn algemeen afneemt.
Bij eventuele legalisatie ook hoor.quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Aangezien drugs nu illegaal zijn berusten de gebruikscijfers op vermoedens.
Omdat cocaine in poedervorm eigenlijk al niet zo natuurlijk is. Er gaat een heel chemisch proces aan vooraf om het van bladeren in de poedervorm te krijgen.quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Hoe wil je dat tegenhouden? Als je een narcobaas niet kan tegenhouden tonnen drugs te smokkelen, hoe denk je hem dan tegen te houden als ie een bom wil hebben?quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:56 schreef mlg het volgende:
[..]
Wat vind je dan van particulier bezit van nucleaire wapens?
Ik heb nog nooit een zinnig argument gehoord waarom het geweld zal afnemen, en dat het geen positieve werking heeft weet ik niet. Ik ken de doelen niet, maar bij legalisering zal de positieve werking ervan niet toenemen.quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Onzinnige fascistische kostbare wetgeving.
[..]
Aangezien drugs nu illegaal zijn berusten de gebruikscijfers op vermoedens.
[..]
Maakt helemaal niet uit welke argumenten er gebruikt worden. Feit blijft dat het verbod geen positieve werking heeft, alleen geweld oplevert tegen een hoge prijs.
Dat weet je niet. Wegens een verbod (en vervelende uitsmijters) willen veel gebruikers daar nogal eens bescheiden over doen.quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:53 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik kom op plekken waar men drugs gebruikt, maar niet massaal.
Omdat het geweld word veroorzaakt door het verbod. Zie jij slijters al schietend vrouwen ontvoeren?quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:59 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een zinnig argument gehoord waarom het geweld zal afnemen
Mocht de politie deze wapens op het spoor komen, dan kunnen ze op zijn minst deze wapens in beslag nemen, indien het verboden is. Dat is bij legalisatie niet mogelijk.quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Hoe wil je dat tegenhouden? Als je een narcobaas niet kan tegenhouden tonnen drugs te smokkelen, hoe denk je hem dan tegen te houden als ie een bom wil hebben?
Mijn mening over privé- nucleair wapenbezit is helemaal niet van belang. Het is mogelijk en er is niets dat je daar tegen kan doen. Een wet daartegen zou dan ook nutteloos zijn. Net zo nutteloos als het verbieden van coke of Smith&Wesson.
Als je de drugs door reguliere kanalen (slijter of apotheek) laat verhandelen, heb je er prima zicht op. Maar dan moeten de accijnzen niet te hoog zijn en dan moeten kopers net zo strak geregistreerd en gecontroleerd worden als alcoholgebruikers: niet.quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:57 schreef Morendo het volgende:
[..]
Bij eventuele legalisatie ook hoor.
Jij denkt dat politie per ongeluk op een atoombommetje stuit en dan in het wetboek gaat kijken wat ze moeten doen?quote:Op vrijdag 24 december 2010 23:02 schreef mlg het volgende:
[..]
Mocht de politie deze wapens op het spoor komen, dan kunnen ze op zijn minst deze wapens in beslag nemen, indien het verboden is. Dat is bij legalisatie niet mogelijk.
Maar alcohol is een veelgebruikte drug en opgenomen in onze samenleving. Dat is met andere drugs een ander verhaal, en indien het vredig en lief, maar veel gebruikt is, dan lijkt me het probleem alleen maar verergerd.quote:Op vrijdag 24 december 2010 23:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Omdat het geweld word veroorzaakt door het verbod. Zie jij slijters al schietend vrouwen ontvoeren?
Coke valt in de middencategorie. De gevaarlijkste drugs zijn heroine, alcohol, crystal meth en tabak. 2 van de 4 zijn gewoon legaal.quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:58 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Omdat cocaine in poedervorm eigenlijk al niet zo natuurlijk is. Er gaat een heel chemisch proces aan vooraf om het van bladeren in de poedervorm te krijgen.
Bovendien is het erg schadelijk voor mensen, mischien niet lichamelijk maar geestelijk sloopt cocaine je.
Mierenneukerpunt mijnerzijds: je hebt louter zicht op de verkoop. Eventuele consumptie staat daarin beginsel echter los van: ik kan me voorstellen dat er een wat laagdrempeliger tweede markt komt voor (o.a. buitenlandse) doorverkoop.quote:Op vrijdag 24 december 2010 23:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als je de drugs door reguliere kanalen (slijter of apotheek) laat verhandelen, heb je er prima zicht op. Maar dan moeten de accijnzen niet te hoog zijn en dan moeten kopers net zo strak geregistreerd en gecontroleerd worden als alcoholgebruikers: niet.
De meningen daarover lopen ook uiteen.quote:Op vrijdag 24 december 2010 23:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Coke valt in de middencategorie. De gevaarlijkste drugs zijn heroine, alcohol, crystal meth en tabak. 2 van de 4 zijn gewoon legaal.
Gezondheid is blijkbaar geen argument voor een verbod.
Voor veel mensen is coke en wiet ook een heel gebruikelijke drug.quote:Op vrijdag 24 december 2010 23:03 schreef mlg het volgende:
[..]
Maar alcohol is een veelgebruikte drug
Ik denk dat als mensen coke net zo frequent als tabak en alcohol gebruiken, dat coke wellicht gevaarlijker is. Als je 1 lijntje coke per week vergelijkt met 140 sigaretten per week, dat die sigaretten inderdaad schadelijker zijn.quote:Op vrijdag 24 december 2010 23:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Coke valt in de middencategorie. De gevaarlijkste drugs zijn heroine, alcohol, crystal meth en tabak. 2 van de 4 zijn gewoon legaal.
Dan ga je maar lekker discussiëren met het RIVMquote:Op vrijdag 24 december 2010 23:05 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
De meningen daarover lopen ook uiteen.
Ga dat maar bespreken met het RIVMquote:Op vrijdag 24 december 2010 23:06 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik denk dat als mensen coke net zo frequent als tabak en alcohol gebruiken, dat coke wellicht gevaarlijker is. Als je 1 lijntje coke per week vergelijkt met 140 sigaretten per week, dat die sigaretten inderdaad schadelijker zijn.
Omdat je bij een verbod ook eerder crimineel bent volgens de wet.quote:Op vrijdag 24 december 2010 23:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Voor veel mensen is coke en wiet ook een heel gebruikelijke drug.
Het punt is dat de drugs geen criminaliteit oplevert, net zoals met alcohol. Het verbod levert criminaliteit op, net als met Al Cohol, eh.. Capone
Moet er dan ook een soort Waren autoriteit komen om de kwaliteit van drugs te bewaken?quote:Op vrijdag 24 december 2010 23:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ook al is coke 1000x schadelijker dan alcohol: het verbod is nog steeds een drama. Het werkt niet, is duur en levert oorlogen op.
'maar scoren vanwege de omvang van het gebruik hoger'quote:Op vrijdag 24 december 2010 23:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ga dat maar bespreken met het RIVM
Dat zijn 2 verschillende zaken.quote:Op vrijdag 24 december 2010 23:05 schreef Morendo het volgende:
[..]
Mierenneukerpunt mijnerzijds: je hebt louter zicht op de verkoop. Eventuele consumptie staat daarin beginsel echter los van: ik kan me voorstellen dat er een wat laagdrempeliger tweede markt komt voor (o.a. buitenlandse) doorverkoop.
Moet er een leeftijdsgrens komen voor het mogen kopen van drugs?quote:Op vrijdag 24 december 2010 23:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat zijn 2 verschillende zaken.
1. Als het buitenland niet legaliseert gaat NL verdienen aan een drugs-monopoly. Maar dat is het probleem van het buitenland. Dan moeten ze maar niet eigenwijs slechte wetten volhouden.
2. Als er in Nederland een 2e markt komt, doet de overheid iets niet goed. Te hoge belastingen of afschrikking vanwege registratie van gebruikers.
Precies. Moet je niet net doen alsof je crimineel word van de drugs. Dat is idd de propaganda.quote:Op vrijdag 24 december 2010 23:08 schreef mlg het volgende:
[..]
Omdat je bij een verbod ook eerder crimineel bent volgens de wet.
Is dat de groep die ook uitging van een griep-pandemie?quote:Op vrijdag 24 december 2010 23:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan ga je maar lekker discussiëren met het RIVM
http://www.rivm.nl/bibliotheek/rapporten/340001001.html
Wat mij betreft niet.quote:Op vrijdag 24 december 2010 23:11 schreef Morendo het volgende:
[..]
Moet er een leeftijdsgrens komen voor het mogen kopen van drugs?
Coke breng andere problemen met zich mee, psychische problemen en vooral financiële problemen. En als de prijs ervan omlaag gaat gaan er zoveel mensen er te veel van gebruiken dat de verslavingzorg het echt niet meer aankan.quote:Op vrijdag 24 december 2010 23:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als drugs beter beschikbaar zijn worden ze meer gebruikt kijk maar is naar de plekken waar drugs het makkelijkst te krijgen zijn.quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nu kan iedereen die daar behoefte aan heeft ook aan drugs komen, wat dat betreft is er geen verschil. Dan is het verbod alleen maar een kostenpost.
quote:[..]
Ook afschaffen. Kijk wie er u een wapen heeft.
Als alcohol verboden zou zijn, zou het duurder zijn dan cokj en heel veel mensen in financiële problemen brengen.quote:Op vrijdag 24 december 2010 23:13 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Coke breng andere problemen met zich mee, psychische problemen en vooral financiële problemen.
Dat kunnen we makkelijk betalen met de accijns. De vervuiler betaald.quote:En als de prijs ervan omlaag gaat gaan er zoveel mensen er te veel van gebruiken dat de verslavingzorg het echt niet meer aankan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Leuke slogan voor de VVD.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
Dat zie ik niet als probleem. Mensen moeten sowieso zelf weten wat ze doen.quote:Op vrijdag 24 december 2010 23:14 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Als drugs beter beschikbaar zijn worden ze meer gebruikt kijk maar is naar de plekken waar drugs het makkelijkst te krijgen zijn.
Coke is een spotgoedkoop product, die 50e die je per gram betaalt bestaat voornamelijk uit premies in het criminele milieu.quote:Op vrijdag 24 december 2010 23:13 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Coke breng andere problemen met zich mee, psychische problemen en vooral financiële problemen. En als de prijs ervan omlaag gaat gaan er zoveel mensen er te veel van gebruiken dat de verslavingzorg het echt niet meer aankan.
Het gaat dan ook niet vanwege het feit dat je drugs gebruikt, maar dat je je niet aan de wet houdt en die kennelijk van aard is, dat men onder een crimineel valt.quote:Op vrijdag 24 december 2010 23:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Precies. Moet je niet net doen alsof je crimineel word van de drugs. Dat is idd de propaganda.
Maar wat is nu het doel van een wet? Is het alleen maar een oefening om te bewijzen dat we ons "aan de wet kunnen houden"?quote:
Zolang het maar niet de rechten en gezondheid van andere mensen schaadt, en dat is een van de redenen waarom er verboden zijn. Ik ben het met je eens dat het hypocriet is waarom alcohol dan wel gelegaliseerd is, en softdrugs waar men zo stoned als een garnaal -en dus chill- van wordt niet.quote:Op vrijdag 24 december 2010 23:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat zie ik niet als probleem. Mensen moeten sowieso zelf weten wat ze doen.
Ik word ook chill van alcohol.quote:Op vrijdag 24 december 2010 23:20 schreef mlg het volgende:
[..]
Zolang het maar niet de rechten en gezondheid van andere mensen schaadt, en dat is een van de redenen waarom er verboden zijn. Ik ben het met je eens dat het hypocriet is waarom alcohol dan wel gelegaliseerd is, en softdrugs waar men zo stoned als een garnaal -en dus chill- van wordt niet.
Dat is allemaal een andere discussie. Het gaat om het feit dat je je niet aan de wet houdt. Ik ben het met heel veel wetten niet eens, maar ik houd me eraan omdat ik bestraft kan worden, maar ook omdat we de rechtstaat dienen te respecteren, wat niet wil zeggen dat je het mag bekritiseren en ertegen mag ageren mits de manier binnen de wet valt.quote:Op vrijdag 24 december 2010 23:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar wat is nu het doel van een wet? Is het alleen maar een oefening om te bewijzen dat we ons "aan de wet kunnen houden"?
If heb je misschien ook een bedoeling voor een wet? Wat is het doel van het drugsverbod? Wat is het resultaat van het drugsverbod?
Ik persoonlijk ook, maar ik ken er ook genoeg die dat niet worden.quote:
Ik schaadt niemand met mijn drugsgebruik.quote:Op vrijdag 24 december 2010 23:20 schreef mlg het volgende:
[..]
Zolang het maar niet de rechten en gezondheid van andere mensen schaadt, en dat is een van de redenen waarom er verboden zijn.
Maar je snapt niet dat je het probleem en de oplossing niet kan onderscheiden.quote:Ik ben het met je eens dat het hypocriet is waarom alcohol dan wel gelegaliseerd is, en softdrugs waar men zo stoned als een garnaal -en dus chill- van wordt niet.
Nee, dat is helemaal geen andere discussie. De wet staat juist ter discussie.quote:Op vrijdag 24 december 2010 23:21 schreef mlg het volgende:
[..]
Dat is allemaal een andere discussie.
Nou, die is er wel want drugs stimuleert die indirecte schade. Door drugs loop je de kans om de controle over je lichaam te verliezen, en je buiten je bewustzijn verkeerde dingen doet.quote:Op vrijdag 24 december 2010 23:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik schaadt niemand met mijn drugsgebruik.
De enige "schade" die ik kan bedenken is indirect. Overlast, diefstal, rijden onder invloed. Maar daar zijn al wetten voor.
Er is geen enkele reden voor een drugsverbod.
Nogmaals, mij interesseert het niks als iemand drugs gebruikt, maar het gaat me nog steeds om de reden dat er onzinnige argumenten worden gebruikt om het de liberale standpunten bij te staan.quote:Maar je snapt niet dat je het probleem en de oplossing niet kan onderscheiden.
Wat is er fundamenteel mis met drugsgebruik? Wat zijn drugs?
Ik denk dat je het niet helemaal begrepen of goed gelezen hebt, want ik had het over je niet aan de wet houden, en niet over het drugsverbod.quote:Op vrijdag 24 december 2010 23:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, dat is helemaal geen andere discussie. De wet staat juist ter discussie.
Je bent duidelijk oververmoeid dat je de wetten en de gevolgen daarvan wilt scheiden.quote:Op vrijdag 24 december 2010 23:28 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik denk dat je het niet helemaal begrepen of goed gelezen hebt, want ik had het over je niet aan de wet houden, en niet over het drugsverbod.
Het verbod schaadt de rechten en gezondheid van anderenquote:Op vrijdag 24 december 2010 23:20 schreef mlg het volgende:
Zolang het maar niet de rechten en gezondheid van andere mensen schaadt, en dat is een van de redenen waarom er verboden zijn
Jij bent echt totaal vervreemd van de realiteit, he? Tabak is uiteraard niet half zo gevaarlijk als cocaine. Als je dat serieus gelooft ben je totaal verblindt door idealisme.quote:Op vrijdag 24 december 2010 23:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ongecontroleerde legalisering ook.quote:Op zaterdag 25 december 2010 00:06 schreef beeer het volgende:
[..]
Het verbod schaadt de rechten en gezondheid van anderen
'De maatschappij om zeep helpen', wát een enorm nietszeggende kreet, evenals 'een groeiende onderklasse'. Het kan me helemaal niets schelen of je vindt dat de maatschappij om zeep is geholpen. Dat hangt namelijk af van je mening over hoe een maatschappij eruit zou moeten zien. Zolang individuele personen maar kunnen gedijen, gaat het goed. En dat kunnen ze: als je gewoon geen verdovende middelen gebruikt, heb je nergens last van.quote:Op zaterdag 25 december 2010 00:22 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Ongecontroleerde legalisering ook.
Je bent daarnaast als libertarier nogal hypocriet bezig. In jouw samenleving zouden bedrijven je elke ochtend een test mogen afnemen om te kijken of je niets gebruikt, terwijl 100 meter verderop elke junk een shotje kan halen. Is het nu zo moeilijk om de gevolgen daarvan te bedenken (een groeiende onderklasse die zich uiteindelijk zal roeren en heel de maatschappij om zeep helpt)?
Hoe is dit hypocriet? Of bezig je nieuwspraak? De onderklasse is er altijd en hoe vrijer de samenleving hoe kleiner en zwakker die isquote:Op zaterdag 25 december 2010 00:22 schreef sneakypete het volgende:
Je bent daarnaast als libertarier nogal hypocriet bezig. In jouw samenleving zouden bedrijven je elke ochtend een test mogen afnemen om te kijken of je niets gebruikt, terwijl 100 meter verderop elke junk een shotje kan halen. Is het nu zo moeilijk om de gevolgen daarvan te bedenken (een groeiende onderklasse die zich uiteindelijk zal roeren en heel de maatschappij om zeep helpt)?
Ga maar lekker in discussie met het RIVM.quote:Op zaterdag 25 december 2010 00:18 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Jij bent echt totaal vervreemd van de realiteit, he?
Heb het idee dat je hier vooral over jezelf praat. Heel vervelend voor je dat je persoonlijke problemen hebt, maar ik ga me daardoor niet tot slavernij laten dwingenquote:Op zaterdag 25 december 2010 00:22 schreef sneakypete het volgende:
Freedom is slavery stelde hij ooit, en deze paradox betekent dat de mens zonder enige beperking van zijn eigen autonomie verwordt tot een slaaf van zijn driften. Een junkie, in de ruimste zin des woords, dus.
en dat terwijl we in Nederland een laag percentage mensen hebben die wiet gebruiken in vergelijking met de rest van Europaquote:Op vrijdag 24 december 2010 22:50 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Als je het legaal maakt zit binnenkort iedereen aan de drugs omdat het veel laagdrempeliger word.Dat zie je in gebieden waar de drempel voor drugsgebruik erg laag is.
Neequote:Een shot en je bent verslaafd.
Ik ben het met je eens, met uitzondering van drugs. Dit is namelijk een verouderd verbod dat nergens op slaat. Hoe kan je in hemelsnaam iemand verbieden iets te gebruiken en dan nog met het kutargument dat het slecht voor je is (terwijl veel verboden drugs helemaal niet per definitie slecht voor je zijn)?quote:Op vrijdag 24 december 2010 23:21 schreef mlg het volgende:
[..]
Dat is allemaal een andere discussie. Het gaat om het feit dat je je niet aan de wet houdt. Ik ben het met heel veel wetten niet eens, maar ik houd me eraan omdat ik bestraft kan worden, maar ook omdat we de rechtstaat dienen te respecteren, wat niet wil zeggen dat je het mag bekritiseren en ertegen mag ageren mits de manier binnen de wet valt.
Alcohol is niet zo schadelijk als amfetamine en heroine? Ben je bereid om dat te bewijzen door een gebruikershoeveelheid alcohol direct je aderen in te spuiten?quote:Op zaterdag 25 december 2010 00:18 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Jij bent echt totaal vervreemd van de realiteit, he? Tabak is uiteraard niet half zo gevaarlijk als cocaine. Als je dat serieus gelooft ben je totaal verblindt door idealisme.
Maarja, heb jij niet ook ooit beweerd dat schoonmaken ook een soort drug is?
Het is op zich goed om elk middel apart te benaderen. De ene ´drug´ is de andere niet. Alcohol is verslavend en schadelijk, maar nog altijd niet zo verslavend en schadelijk als bijv. amfetamine of heroine. Een vergelijking met mariuana is interessanter. Nu en dan een jointje is niet zo enorm schadelijk en wat dat betreft is er wel wat voor te zeggen om er niet te streng mee om te gaan. Een legalisering icm strikte regelgeving kan dan uitkomst bieden. Maar dat ligt toch echt wel een beetje anders met speed, GHB, crack en heroine.
Natuurlijk zijn die ook allemaal niet uit de samenleving uit te bannen, en bijna niemand gelooft dat ook. Maar wel is het te bedenken dat legale verkoop het gebruik zou stimuleren, wat maatschappelijk zeer onwenselijk is. En dat zeg ik niet uit wereldvreemdheid. Ik kom ook wel ´ns in het uitgaansleven (ook op housefeesten waar flink gebruikt wordt), sterker nog ik heb ´t ook wel ´ns geprobeerd. En dan kan ik dus uit eigen ervaring zeggen dat harddrugs ook echt harddrugs zijn, en bijgevolg zeer gevaarlijk, dus dingen die je niet in de supermarkt wilt aantreffen.
Sterker nog, het is een vorm van crystal meth.quote:Op zaterdag 25 december 2010 19:46 schreef Mr.44 het volgende:
En we geven natuurlijk een vorm van speed aan onze adhd kinderen op doktersrecept
quote:WASHINGTON — The Drug Enforcement Administration has been transformed into a global intelligence organization with a reach that extends far beyond narcotics, and an eavesdropping operation so expansive it has to fend off foreign politicians who want to use it against their political enemies, according to secret diplomatic cables.
In far greater detail than previously seen, the cables, from the cache obtained by WikiLeaks and made available to some news organizations, offer glimpses of drug agents balancing diplomacy and law enforcement in places where it can be hard to tell the politicians from the traffickers, and where drug rings are themselves mini-states whose wealth and violence permit them to run roughshod over struggling governments.
Diplomats recorded unforgettable vignettes from the largely unseen war on drugs:
¶In Panama, an urgent BlackBerry message from the president to the American ambassador demanded that the D.E.A. go after his political enemies: “I need help with tapping phones.”
¶In Sierra Leone, a major cocaine-trafficking prosecution was almost upended by the attorney general’s attempt to solicit $2.5 million in bribes.
¶In Guinea, the country’s biggest narcotics kingpin turned out to be the president’s son, and diplomats discovered that before the police destroyed a huge narcotics seizure, the drugs had been replaced by flour.
¶Leaders of Mexico’s beleaguered military issued private pleas for closer collaboration with the drug agency, confessing that they had little faith in their own country’s police forces.
¶Cables from Myanmar, the target of strict United States sanctions, describe the drug agency informants’ reporting both on how the military junta enriches itself with drug money and on the political activities of the junta’s opponents.
Officials of the D.E.A. and the State Department declined to discuss what they said was information that should never have been made public.
Like many of the cables made public in recent weeks, those describing the drug war do not offer large disclosures. Rather, it is the details that add up to a clearer picture of the corrupting influence of big traffickers, the tricky game of figuring out which foreign officials are actually controlled by drug lords, and the story of how an entrepreneurial agency operating in the shadows of the F.B.I. has become something more than a drug agency. The D.E.A. now has 87 offices in 63 countries and close partnerships with governments that keep the Central Intelligence Agency at arm’s length.
Because of the ubiquity of the drug scourge, today’s D.E.A. has access to foreign governments, including those, like Nicaragua’s and Venezuela’s, that have strained diplomatic relations with the United States. Many are eager to take advantage of the agency’s drug detection and wiretapping technologies.
In some countries, the collaboration appears to work well, with the drug agency providing intelligence that has helped bring down traffickers, and even entire cartels. But the victories can come at a high price, according to the cables, which describe scores of D.E.A. informants and a handful of agents who have been killed in Mexico and Afghanistan.
In Venezuela, the local intelligence service turned the tables on the D.E.A., infiltrating its operations, sabotaging equipment and hiring a computer hacker to intercept American Embassy e-mails, the cables report.
And as the drug agency has expanded its eavesdropping operations to keep up with cartels, it has faced repeated pressure to redirect its counternarcotics surveillance to local concerns, provoking tensions with some of Washington’s closest allies.
Sticky Situations
Cables written in February by American diplomats in Paraguay, for example, described the D.E.A.’s pushing back against requests from that country’s government to help spy on an insurgent group, known as the Paraguayan People’s Army, or the EPP, the initials of its name in Spanish. The leftist group, suspected of having ties to the Colombian rebel group FARC, had conducted several high-profile kidnappings and was making a small fortune in ransoms.
When American diplomats refused to give Paraguay access to the drug agency’s wiretapping system, Interior Minister Rafael Filizzola threatened to shut it down, saying: “Counternarcotics are important, but won’t topple our government. The EPP could.”
The D.E.A. faced even more intense pressure last year from Panama, whose right-leaning president, Ricardo Martinelli, demanded that the agency allow him to use its wiretapping program — known as Matador — to spy on leftist political enemies he believed were plotting to kill him.
The United States, according to the cables, worried that Mr. Martinelli, a supermarket magnate, “made no distinction between legitimate security targets and political enemies,” refused, igniting tensions that went on for months.
Mr. Martinelli, who the cables said possessed a “penchant for bullying and blackmail,” retaliated by proposing a law that would have ended the D.E.A.’s work with specially vetted police units. Then he tried to subvert the drug agency’s control over the program by assigning nonvetted officers to the counternarcotics unit.
And when the United States pushed back against those attempts — moving the Matador system into the offices of the politically independent attorney general — Mr. Martinelli threatened to expel the drug agency from the country altogether, saying other countries, like Israel, would be happy to comply with his intelligence requests.
Eventually, according to the cables, American diplomats began wondering about Mr. Martinelli’s motivations. Did he really want the D.E.A. to disrupt plots by his adversaries, or was he trying to keep the agency from learning about corruption among his relatives and friends?
One cable asserted that Mr. Martinelli’s cousin helped smuggle tens of millions of dollars in drug proceeds through Panama’s main airport every month. Another noted, “There is no reason to believe there will be fewer acts of corruption in this government than in any past government.”
As the standoff continued, the cables indicate that the United States proposed suspending the Matador program, rather than submitting to Mr. Martinelli’s demands. (American officials say the program was suspended, but the British took over the wiretapping program and have shared the intelligence with the United States.)
In a statement on Saturday, the government of Panama said that it regretted “the bad interpretation by United States authorities of a request for help made to directly confront crime and drug trafficking.” It said that Panama would continue its efforts to stop organized crime and emphasized that Panama continued to have “excellent relations with the United States.”
Meanwhile in Paraguay, according to the cables, the United States acquiesced, agreeing to allow the authorities there to use D.E.A. wiretaps for antikidnapping investigations, as long as they were approved by Paraguay’s Supreme Court.
“We have carefully navigated this very sensitive and politically sticky situation,” one cable said. “It appears that we have no other viable choice.”
A Larger Mandate
Created in 1973, the D.E.A. has steadily built its international turf, an expansion primarily driven by the multinational nature of the drug trade, but also by forces within the agency seeking a larger mandate. Since the 2001 terrorist attacks, the agency’s leaders have cited what they describe as an expanding nexus between drugs and terrorism in further building its overseas presence.
In Afghanistan, for example, “DEA officials have become convinced that ‘no daylight’ exists between drug traffickers at the highest level and Taliban insurgents,” Karen Tandy, then the agency’s administrator, told European Union officials in a 2007 briefing, according to a cable from Brussels.
Ms. Tandy described an agency informant’s recording of a meeting in Nangarhar Province between 9 Taliban members and 11 drug traffickers to coordinate their financial support for the insurgency, and she said the agency was trying to put a “security belt” around Afghanistan to block the import of chemicals for heroin processing. The agency was embedding its officers in military units around Afghanistan, she said. In 2007 alone, the D.E.A. opened new bureaus in Tajikistan, Kyrgyzstan and Dubai, United Arab Emirates, as well as in three Mexican cities.
Cables describe lengthy negotiations over the extradition to the United States of the two notorious arms dealers wanted by the D.E.A. as it reached beyond pure counternarcotics cases: Monzer al-Kassar, a Syrian arrested in Spain, and Viktor Bout, a Russian arrested in Thailand. Both men were charged with agreeing to illegal arms sales to informants posing as weapons buyers for Colombian rebels. Notably, neither man was charged with violating narcotics laws.
Late last year in a D.E.A. case, three men from Mali accused of plotting to transport tons of cocaine across northwest Africa were charged under a narco-terrorism statute added to the law in 2006, and they were linked to both Al Qaeda and its North African affiliate, called Al Qaeda in the Islamic Maghreb.
The men themselves had claimed the terrorism link, according to the D.E.A., though officials told The New York Times that they had no independent corroboration of the Qaeda connections. Experts on the desert regions of North Africa, long a route for smuggling between Africa and Europe, are divided about whether Al Qaeda operatives play a significant role in the drug trade, and some skeptics note that adding “terrorism” to any case can draw additional investigative resources and impress a jury.
Most times, however, the agency’s expansion seems driven more by external forces than internal ones, with traffickers opening new routes to accommodate new markets. As Mexican cartels take control of drug shipments from South America to the United States, Colombian cartels have begun moving cocaine through West Africa to Europe.
The cables offer a portrait of the staggering effect on Mali, whose deserts have been littered with abandoned airplanes — including at least one Boeing 727 — and Ghana, where traffickers easily smuggle drugs through an airport’s “VVIP (Very Very Important Person) lounge.”
Top-to-bottom corruption in many West African countries made it hard for diplomats to know whom to trust. In one 2008 case in Sierra Leone, President Ernest Bai Koroma moved to prosecute and extradite three South American traffickers seized with about 1,500 pounds of cocaine, while his attorney general was accused of offering to release them for $2.5 million in bribes.
In Nigeria, the D.E.A. reported a couple of years earlier that diplomats at the Liberian Embassy were using official vehicles to transport drugs across the border because they were not getting paid by their war-torn government and “had to fend for themselves.”
A May 2008 cable from Guinea described a kind of heart-to-heart conversation about the drug trade between the American ambassador, Phillip Carter III, and Guinea’s prime minister, Lansana Kouyaté. At one point, the cable said, Mr. Kouyaté “visibly slumped in his chair” and acknowledged that Guinea’s most powerful drug trafficker was Ousmane Conté, the son of Lansana Conté, then the president. (After the death of his father, Mr. Conté went to prison.)
A few days later, diplomats reported evidence that the corruption ran much deeper inside the Guinean government than the president’s son. In a colorfully written cable — with chapters titled “Excuses, Excuses, Excuses” and “Theatrical Production” — diplomats described attending what was billed as a drug bonfire that had been staged by the Guinean government to demonstrate its commitment to combating the drug trade.
Senior Guinean officials, including the country’s drug czar, the chief of police and the justice minister, watched as officers set fire to what the government claimed was about 350 pounds of marijuana and 860 pounds of cocaine, valued at $6.5 million.
In reality, American diplomats wrote, the whole incineration was a sham. Informants had previously told the embassy that Guinean authorities replaced the cocaine with manioc flour, proving, the diplomats wrote, “that narco-corruption has contaminated” the government of Guinea “at the highest levels.”
And it did not take the D.E.A.’s sophisticated intelligence techniques to figure out the truth. The cable reported that even the ambassador’s driver sniffed out a hoax.
“I know the smell of burning marijuana,” the driver said. “And I didn’t smell anything.”
Je houd van een grote alles bepalende overheid?quote:Op zondag 26 december 2010 12:31 schreef Berlitz het volgende:
Handig toch dat een anti-drugs organistatie multifunctioneel is
wiet en bruin in 1 persoonquote:Op maandag 27 december 2010 12:50 schreef Morendo het volgende:
Wat zou deze VVD'er van de hele 'drugsdiscussie' vinden?
http://www.vvd.nl/mensen/detail/28/wiet-de-bruijn
Jij was toch diegene die zo tegen een vrije markt was?quote:Op zondag 26 december 2010 16:52 schreef deelnemer2 het volgende:
Je houd van een grote alles bepalende overheid?
Dat is het ware sociaal-liberalisme beeer, eerst vrijheid eisen maar niet de nadelige consequenties aanvaarden. Wat dat betreft ben jij nog consequent, al geloof ikzelf niet dat het zo kan werken.quote:Op maandag 27 december 2010 14:32 schreef beeer het volgende:
[..]
Jij was toch diegene die zo tegen een vrije markt was?
VVD laat toch exact hetzelfde gedrag zien? Wel de economische vrijheid opeisen, maar vervolgens de nadelen inperken door de overheid enorm veel meer bevoegdheden te geven die de persoonlijke vrijheden indammen. Wat dat betreft is conservatief-liberaal net zo schuldig als sociaal-liberaal.quote:Op maandag 27 december 2010 23:17 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Dat is het ware sociaal-liberalisme beeer, eerst vrijheid eisen maar niet de nadelige consequenties aanvaarden. Wat dat betreft ben jij nog consequent, al geloof ikzelf niet dat het zo kan werken.
Ja inderdaad. Scheelt ook die duizenden doden per jaar door drugsgerelateerd geweld daar in die regionen.quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:16 schreef Sander het volgende:
Maak het allemaal legaal, geef ze een ministerie en binnen drie jaar ben je van al dat gedoe af.
Jij denkt dat de kartels hun monopoly gaan opgeven?quote:Op maandag 27 december 2010 23:21 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Scheelt ook die duizenden doden per jaar door drugsgerelateerd geweld daar in die regionen.
Nee juist niet, omdat vrijheid dan pragmatischer wordt benaderd; vrijheid die gunstig uitpakt niet ontmoedigen en vrijheid die misbruikt wordt bestraffen. Da's geen pure vrijheid, maardie zou even paradoxaal zijn. Je lijkt nu te stellen dat economische vrijheid misdaad in de hand werkt, omdat mensen zo armzijn oid. Bedoel je dat? Dan neem je aan dat armoede misdaad veroorzaakt (dat is discutabel, want niet de hoofdfactor) én dat het kapitalisme de oorzaak van armoede is. Ook datis discutabel om dezelfde reden. Ik denk niet dat 100% kapitalisme goed zou werken hoor, het zou veel sociale onrust geven. Maar we hebben 60 jaar een grote verzorgingsstaat, die grote scheuren vertoont. De rekening doorschuiven naar later, werkloosheid, de kunstmatige noodzaak van goedkope arbeidsmigranten die later juist geld gaan kosten, allemaal langetermijnverlies.quote:Op maandag 27 december 2010 23:20 schreef GSbrder het volgende:
[..]
VVD laat toch exact hetzelfde gedrag zien? Wel de economische vrijheid opeisen, maar vervolgens de nadelen inperken door de overheid enorm veel meer bevoegdheden te geven die de persoonlijke vrijheden indammen. Wat dat betreft is conservatief-liberaal net zo schuldig als sociaal-liberaal.
Het verbod zorgt voor het monopoly van criminelen. Bouwbedrijven hebben toch ook geen monopoly?quote:Op maandag 27 december 2010 23:29 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Jij denkt dat de kartels hun monopoly gaan opgeven?
Obv logisch beredeneerbare criteria is dat meetbaar.quote:Op zaterdag 25 december 2010 00:49 schreef twaalf het volgende:
[..]
'De maatschappij om zeep helpen', wát een enorm nietszeggende kreet, evenals 'een groeiende onderklasse'.
Wat doen we hier dan nog, als elke maatschappij even goed is omdat smaken eenmaal verschillen? Was de holocaust gewoon een andere smaak dan de onze, waarover je niet kunt oordelen? Misplaatst relativisme; zo heeft geen een discussie zin.quote:Het kan me helemaal niets schelen of je vindt dat de maatschappij om zeep is geholpen. Dat hangt namelijk af van je mening over hoe een maatschappij eruit zou moeten zien.
Dat klopt. Criminaliteit wordt primair veroorzaakt door wetten.quote:Op maandag 27 december 2010 23:39 schreef sneakypete het volgende:
Dan neem je aan dat armoede misdaad veroorzaakt (dat is discutabel, want niet de hoofdfactor)
We verweren ons tegen mensen die ons hun wereldbeeld willen opdringen.quote:Op maandag 27 december 2010 23:43 schreef sneakypete het volgende:
Wat doen we hier dan nog, als elke maatschappij even goed is omdat smaken eenmaal verschillen?
Absoluut nietquote:Op maandag 27 december 2010 23:39 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Nee juist niet, omdat vrijheid dan pragmatischer wordt benaderd; vrijheid die gunstig uitpakt niet ontmoedigen en vrijheid die misbruikt wordt bestraffen. Da's geen pure vrijheid, maardie zou even paradoxaal zijn. Je lijkt nu te stellen dat economische vrijheid misdaad in de hand werkt, omdat mensen zo armzijn oid. Bedoel je dat? Dan neem je aan dat armoede misdaad veroorzaakt (dat is discutabel, want niet de hoofdfactor) én dat het kapitalisme de oorzaak van armoede is. Ook datis discutabel om dezelfde reden. Ik denk niet dat 100% kapitalisme goed zou werken hoor, het zou veel sociale onrust geven. Maar we hebben 60 jaar een grote verzorgingsstaat, die grote scheuren vertoont. De rekening doorschuiven naar later, werkloosheid, de kunstmatige noodzaak van goedkope arbeidsmigranten die later juist geld gaan kosten, allemaal langetermijnverlies.
Als de kartels al verslavingsklinieken aanvallen kan je wel raden wat ze doen met legale drugsdealers.quote:Op maandag 27 december 2010 23:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het verbod zorgt voor het monopoly van criminelen. Bouwbedrijven hebben toch ook geen monopoly?
Maar die kartels verdienen niets meer na legalisatie, dus dat verhaal duurt 5 minuten. Legale producenten van drugs zullen geen criminele activiteiten ontplooien om dezelfde redenen waarom slijters dat niet doen: dan verliezen ze hun vergunning en dus ook hun inkomsten.quote:Op maandag 27 december 2010 23:58 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Als de kartels al verslavingsklinieken aanvallen kan je wel raden wat ze doen met legale drugsdealers.
Jij snapt niks van zuid amerika.quote:Op dinsdag 28 december 2010 00:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar die kartels verdienen niets meer na legalisatie, dus dat verhaal duurt 5 minuten. Legale producenten van drugs zullen geen criminele activiteiten ontplooien om dezelfde redenen waarom slijters dat niet doen: dan verliezen ze hun vergunning en dus ook hun inkomsten.
alsof iedereen ineens heroïne gaat gebruiken en dan ook nog dat ze het meteen blijven gebruikenquote:Op dinsdag 28 december 2010 00:10 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Jij snapt niks van zuid amerika.
Legale producenten zullen worden vermoord net als iedereen die in de weg van de kartels staat.
Jij denkt serieus dat mensen die mensen die van hun verslaving af proberen te komen vermoorden geen directe concurrenten zullen vermoorden.
Als het legaal word zal de hoeveelheid verslaafden niet te overzien zijn net als toen de opium in china legaal werd.
Ten eerste is dat de schuld van het verbod. Die schade werkt nog heel lang door, maar je zal het verbod toch eerst moeten afschaffen. Met verbod meer ellende.quote:Op dinsdag 28 december 2010 00:10 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Jij snapt niks van zuid amerika.
Legale producenten zullen worden vermoord net als iedereen die in de weg van de kartels staat.
Zonder enorme winsten zijn ze veel beter aan te pakken. Nu kopen ze gewoon de overheid.quote:Jij denkt serieus dat mensen die mensen die van hun verslaving af proberen te komen vermoorden geen directe concurrenten zullen vermoorden.
Dat zal wel meevallen maar alles is beter dan een eindeloze wereldoorlog om drugs.quote:Als het legaal word zal de hoeveelheid verslaafden niet te overzien zijn net als toen de opium in china legaal werd.
Nu is iedereen toch ook alcoholist?quote:Op dinsdag 28 december 2010 00:21 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
alsof iedereen ineens heroïne gaat gebruiken en dan ook nog dat ze het meteen blijven gebruiken
Hoe ging dat eigenlijk nadat de drooglegging in de VS weer werd teruggedraaid?quote:Op maandag 27 december 2010 23:58 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Als de kartels al verslavingsklinieken aanvallen kan je wel raden wat ze doen met legale drugsdealers.
Nee.Misschien waar jij woont wel.quote:Op dinsdag 28 december 2010 00:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nu is iedereen toch ook alcoholist?
Vooral dat 2e deel wil er bij de meesten niet in gaan. Dat de drempel iets lager ligt om er een keer mee te experimenteren betekent natuurlijk niet dat al die mensen gebruikers worden.quote:Op dinsdag 28 december 2010 00:21 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
alsof iedereen ineens heroïne gaat gebruiken en dan ook nog dat ze het meteen blijven gebruiken
Dankjewel dat je me even herinnert aan waarom ik jouw bijdragen over dit onderwerp niet serieus moet nemen.quote:Op dinsdag 28 december 2010 00:29 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Nee.Mischien waar jij woont wel.
Als drugs normaal worden gaan meer mensen ze gebruiken door 1 shot ben je verslaafd.
simpelweg niet waarquote:Op dinsdag 28 december 2010 00:29 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Nee.Mischien waar jij woont wel.
Als drugs normaal worden gaan meer mensen ze gebruiken door 1 shot ben je verslaafd.
Wat denk jij dat er gebeurt als heroine legaal word?Je ziet toch hoeveel er gebruikt word in gebieden waar het vrijwel legaal is.quote:
andere omstandigheden, levenstandaard en levenshoudingquote:Op dinsdag 28 december 2010 00:33 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Wat denk jij dat er gebeurt als heroine legaal word?Je ziet toch hoeveel er gebruikt word in gebieden waar het vrijwel legaal is.
Als het gebruik niet crimineel is is de drempel voor gebruik veel lager.De reden waarom nederland zo weinig drugsverslaafden heeft is omdat junks hier met de nek aan worden gekeken in de UK en VS is drugsgebruik meer geaccepteerd daar word harddrugs gebruik onder jongeren als stoer gezien en coke gebruik onder volwassenen als normaal.quote:Op dinsdag 28 december 2010 00:38 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
andere omstandigheden, levenstandaard en levenshouding
wat daar gebeurd hoeft niet 1 op 1 hier te gebeuren
en doordat het gebruik niet crimineel is, is de drempel voor behandeling ook lager
Drugs zijn al normaal en zeer goed verkrijgbaar. Dat nu niet iedereen een verslaafde junk is bewijs dat na legalisatie dat ook niet het geval zal zijn.quote:Op dinsdag 28 december 2010 00:29 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Nee.Misschien waar jij woont wel.
Als drugs normaal
maar dat komt omdat zelfs het grootste deel van de recreatieve gebruikers op heroïne neer kijken, in de VS waar het gebruik veel verder gecriminaliseerd is kan het als stoer worden gezien hier nietquote:Op dinsdag 28 december 2010 00:41 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Als het gebruik niet crimineel is is de drempel voor gebruik veel lager.De reden waarom nederland zo weinig drugsverslaafden heeft is omdat junks hier met de nek aan worden gekeken in de UK en VS is drugsgebruik meer geaccepteerd daar word harddrugs gebruik onder jongeren als stoer gezien en coke gebruik onder volwassenen als normaal.
Dan gaat Heineken failliet.quote:Op dinsdag 28 december 2010 00:33 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Wat denk jij dat er gebeurt als heroine legaal word?
Het gebruik IS nu niet crimineel.quote:Op dinsdag 28 december 2010 00:41 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Als het gebruik niet crimineel is
Drugs zijn niet zeer goed verkrijgbaar, nu gebruiken mensen niet omdat ze weten hoe slecht het is als het legaal word word de drempel veel lager.quote:Op dinsdag 28 december 2010 00:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Drugs zijn al normaal en zeer goed verkrijgbaar. Dat nu niet iedereen een verslaafde junk is bewijs dat na legalisatie dat ook niet het geval zal zijn.
Wel waar.quote:Op dinsdag 28 december 2010 00:47 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Drugs zijn niet zeer goed verkrijgbaar,
In de VS is het net zo illegaal als in nederland dat er hier op word neergekeken is een cultureel iets.quote:Op dinsdag 28 december 2010 00:45 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
maar dat komt omdat zelfs het grootste deel van de recreatieve gebruikers op heroïne neer kijken, in de VS waar het gebruik veel verder gecriminaliseerd is kan het als stoer worden gezien hier niet
Niet mijn cultuur.quote:Op dinsdag 28 december 2010 00:48 schreef Berlitz het volgende:
[..]
In de VS is het net zo illegaal als in nederland dat er hier op word neergekeken is een cultureel iets.
Massa's normale Nederlanders gebruiken coke.quote:Op dinsdag 28 december 2010 00:49 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Voor junks als jou wel ja de normale nederlander blijft daar buiten.
Definieer "Massa's".quote:Op dinsdag 28 december 2010 00:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Massa's normale Nederlanders gebruiken coke.
Een erg hoge drempel dus je moet een loser zijn die een dealer middennacht laat komen om jou 40 euro voor een gram coke te laten betalen.quote:Op dinsdag 28 december 2010 00:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Illegale drugs zijn beter verkrijgbaar dan legale vanwege het gebrek aan leeftijdseisen en sluitingstijden. Na 18:00 uur krijg je nergens meer een fles Whiskey, maar coke komen ze dag en nacht bij je thuis brengen. Op het schoolplein dealen ze echt geen blokjes bier. Wel wiet en pillen.
Ik vraag me toch af of jij in kliniek zit in mijn omgeving merk ik er namelijk niks van.quote:Op dinsdag 28 december 2010 00:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Massa's normale Nederlanders gebruiken coke.
Was de VS niet dat kleine landje waar ze drugstesten op de werkvloer uitvoerden? Hoezo drugs is daar meer geaccepteerd? Het feit dat in landen met zulk repressief beleid alleen maar meer drugs wordt gebruikt dan hier ontkracht trouwens je eigen stelling dat in landen waar het "vrijwel legaal" is meer wordt gebruikt.quote:Op dinsdag 28 december 2010 00:41 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Als het gebruik niet crimineel is is de drempel voor gebruik veel lager.De reden waarom nederland zo weinig drugsverslaafden heeft is omdat junks hier met de nek aan worden gekeken in de UK en VS is drugsgebruik meer geaccepteerd daar word harddrugs gebruik onder jongeren als stoer gezien en coke gebruik onder volwassenen als normaal.
Aah vandaar dat in Colombia zo weinig gesnoven wordt. Dat komt omdat cocaine daar zo duur is.quote:Op dinsdag 28 december 2010 00:47 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Drugs zijn niet zeer goed verkrijgbaar, nu gebruiken mensen niet omdat ze weten hoe slecht het is als het legaal word word de drempel veel lager.
Overal ter wereld is te zien dat naarmate drugs goedkoper en meer mainstream worden er meer junks komen.
nee je merkt het niet omdat je het niet wil zienquote:Op dinsdag 28 december 2010 00:53 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Ik vraag me toch af of jij in kliniek zit in mijn omgeving merk ik er namelijk niks van.
Wikipedia:quote:
Trimbos:quote:In 2005 gebruikten in Europa naar schatting 4,5 miljoen burgers cocaïne.[14] Cocaïne is daarmee na cannabis, nicotine en alcohol de populairste drug in Europa.
quote:Ooitgebruik NL
1997 2,6%
2001 2,1%
2005 3,4%
Dus je geeft toe dat drugs uitstekend verkrijgbaar zijn.quote:Op dinsdag 28 december 2010 00:52 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Een erg hoge drempel dus je moet een loser zijn die een dealer middennacht laat komen om jou 40 euro voor een gram coke te laten betalen.
Met vrijwel legaal bedoel ik dat het zeer makkelijk te krijgen is en het gebruik geaccepteerd.Hier word je met de nek aangekeken als je harddrugs gebruikt ook onder jongeren in amerika word dit als stoer gezien.Als je drugs legaliseerd is de drempel om te gaan gebruiken veel lager.quote:Op dinsdag 28 december 2010 00:54 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Was de VS niet dat kleine landje waar ze drugstesten op de werkvloer uitvoerden? Hoezo drugs is daar meer geaccepteerd. Het feit dat in landen met zulk repressief beleid alleen maar meer drugs wordt gebruikt dan hier ontkracht trouwens je eigen stelling dat in landen waar het "vrijwel legaal" is meer wordt gebruikt.
[..]
quote:Aah vandaar dat in colombia zo weinig gesnoven wordt. Dat komt omdat cocaine daar zo duur is.
Dat komt omdat je met verstandig coke gebruik een gewoon normaal leven kan leiden.quote:Op dinsdag 28 december 2010 00:53 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Ik vraag me toch af of jij in kliniek zit in mijn omgeving merk ik er namelijk niks van.
Drugs zijn door de gebruikers volledig geaccepteerd.quote:Op dinsdag 28 december 2010 01:00 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Met vrijwel legaal bedoel ik dat het zeer makkelijk te krijgen is en het gebruik geaccepteerd.
[..]
Met gebruik in Europa kan je zo weinig hèquote:
Nee dat zijn ze niet je moet er eerst voor in contact met mensen waar de meeste mensen niet in contact willen komen en dan nog veel geld betalen ook.quote:Op dinsdag 28 december 2010 00:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dus je geeft toe dat drugs uitstekend verkrijgbaar zijn.
Je bedoelt volendam?quote:Op dinsdag 28 december 2010 00:58 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
nee je merkt het niet omdat je het niet wil zien
net als in het zeer christelijke dorp verderop waar moeders niet wil geloven dat haar kind dat iedere zondag in de kerk zit iedere zaterdag snuift want hij is een goed christen
terwijl daar juist gemiddeld meer jongeren gebruiken dan in Amsterdam
Heb je bronnen om die aannames te staven of lul je gewoon uit je nek (ik denk dat ik het antwoord al weet)?quote:Op dinsdag 28 december 2010 01:00 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Met vrijwel legaal bedoel ik dat het zeer makkelijk te krijgen is en het gebruik geaccepteerd.Hier word je met de nek aangekeken als je harddrugs gebruikt ook onder jongeren in amerika word dit als stoer gezien.Als je drugs legaliseerd is de drempel om te gaan gebruiken veel lager.
Op dit punt is het gedoogbeleid juist goed het zorgt ervoor dat mensen voor wiet en kiezen in plaats van heroine.
[..]
Of een manager/directeur die iets te lange dagen maakt om vol te houden die net dat beetje extra nodig heeft.quote:Op dinsdag 28 december 2010 01:03 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Nee dat zijn ze niet je moet er eerst voor in contact met mensen waar de meeste mensen niet in contact willen komen en dan nog veel geld betalen ook.
ander vissersdorp zelfde ideequote:[..]
Je bedoelt volendam?
En mensen die die figuren zien gaan het minder accepteren.quote:Op dinsdag 28 december 2010 01:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Drugs zijn door de gebruikers volledig geaccepteerd.
Ja, dat zijn ze wel.quote:
Nee, dat moet helemaal niet. Alleen als je het wil. En massa's mensen willen het.quote:je moet er eerst voor in contact met mensen waar de meeste mensen niet in contact willen komen en dan nog veel geld betalen ook.
[..]
Of Urkquote:Je bedoelt volendam?
Bronnen dat junks in nederland met de nek aan worden gekeken?quote:Op dinsdag 28 december 2010 01:05 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Heb je bronnen om die aannames te staven of lul je gewoon uit je nek (ik denk dat ik het antwoord al weet)?
Dan zullen ook geen massa's mensen verslaafd raken na legalisatie.quote:Op dinsdag 28 december 2010 01:06 schreef Berlitz het volgende:
[..]
En mensen die die figuren zien gaan het minder accepteren.
Bronnen dat junks in Nederland meer met de nek worden aangekeken dan in de VS en dat drugs makkelijker te verkrijgen zouden zijn in de VS dan in Nederland.quote:Op dinsdag 28 december 2010 01:07 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Bronnen dat junks in nederland met de nek aan worden gekeken?
Voor junks als jou wel.quote:
Massa,s welke massa,s?quote:[..]
Nee, dat moet helemaal niet. Alleen als je het wil. En massa's mensen willen het.
quote:[..]
Of Urk
Ook voor jou hoorquote:
Die 3,4% van de ondervraagden.quote:Massa,s welke massa,s?
[..]
Nee want als je gewoon een shot in de winkel kan kopen is de drempel veel lager en de beschikbaarheid voor iedereen veel beter. een depressief iemand zal nu niet op zoek gaan dealers.quote:Op dinsdag 28 december 2010 01:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan zullen ook geen massa's mensen verslaafd raken na legalisatie.
We zijn rond!
Nee, nu is de beschikbaarheid beter. Geen sluitingstijden...quote:Op dinsdag 28 december 2010 01:11 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Nee want als je gewoon een shot in de winkel kan kopen is de drempel veel lager en de beschikbaarheid voor iedereen veel beter.
Oh ja hoor! Dat doen ze zeker wel.quote:een depressief iemand zal nu niet op zoek gaan dealers.
Dat is altijd nog beter dan de huidige situatie.quote:Er zal hetzelfde gebeuren als toen opium in china legaal werd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
daar hebben we psychiaters voorquote:Op dinsdag 28 december 2010 01:11 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Nee want als je gewoon een shot in de winkel kan kopen is de drempel veel lager en de beschikbaarheid voor iedereen veel beter. een depressief iemand zal nu niet op zoek gaan dealers.
Er zal hetzelfde gebeuren als toen opium in china legaal werd.
Dat maakt de beschikbaarheid niet beter je moet eerst in een wereldje zitten waar de meeste mensen niks mee te maken hebben en dan moet je nog het geld hebben ook.quote:Op dinsdag 28 december 2010 01:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, nu is de beschikbaarheid beter. Geen sluitingstijden...
In wat voor inrichting woon jij.quote:[..]
Oh ja hoor! Dat doen ze zeker wel.
In wat voor museumdorp woon je?
Een kwart van nederland junk ik snap wel dat je geaccepteerd wilt worden maar laat dat niet over de ruggen van anderen gebeuren.quote:[..]
Dat is altijd nog beter dan de huidige situatie.
Nee, die gaan lekker naar een cafe en alcohol drinken om je problemen te vergeten is natuurlijk totaal niet problematisch.quote:Op dinsdag 28 december 2010 01:11 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Nee want als je gewoon een shot in de winkel kan kopen is de drempel veel lager en de beschikbaarheid voor iedereen veel beter. een depressief iemand zal nu niet op zoek gaan dealers.
De grote boze middelbare school inderdaad.quote:Op dinsdag 28 december 2010 01:19 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Dat maakt de beschikbaarheid niet beter je moet eerst in een wereldje zitten waar de meeste mensen niks mee te maken hebben en dan moet je nog het geld hebben ook.
Ik lul niet uit mijn nek observatie heet dat.quote:Op dinsdag 28 december 2010 01:20 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Nee, die gaan lekker naar een cafe en alcohol drinken om je problemen te vergeten is natuurlijk totaal niet problematisch.
Als je in de winkel je drugs kan kopen (je moet echt eens over die shots heen stappen want niemand injecteert drugs die hij/zij niet eerst lange tijd op een andere manier heeft gebruikt) doe je dit uit eigen beweging. Dealers proberen bewust mensen aan de drugs te krijgen en dat lukt ze ook best goed trouwens.
Ik neem trouwens aan dat je gebrek aan reactie op mijn vraag betekent dat je inderdaad uit je nek lulde.
Je hoeft helemaal niet in een wereldje te zitten. Drugs zijn overal.quote:Op dinsdag 28 december 2010 01:19 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Dat maakt de beschikbaarheid niet beter je moet eerst in een wereldje zitten waar de meeste mensen niks mee te maken hebben en dan moet je nog het geld hebben ook.
Nederlandquote:[..]
In wat voor inrichting woon jij.
[..]
Dat bepalen die andere mensen zelf. Verbod of geen verbod.quote:Een kwart van nederland junk ik snap wel dat je geaccepteerd wilt worden maar laat dat niet over de ruggen van anderen gebeuren.
Psychologen weten het beter dan jij idd.quote:Maar goed harddrugs zullen toch niet legaal worden psychologen weten wel beter.
quote:Maar als we het speciaal gaan hebben over maatschappelijk aanvaarde, lichte, drugs, moeten wel alle belangrijke varianten meegenomen worden. Iedere praktiserend psycholoog zal weten te melden dat daar naast de bekende, min of meer chemische, verslavingen, er nog minstens drie gedragsmatige verslavingen bij komen: de eetverslaving, de gokverslaving, en de koopverslaving. Over gokverslaving hoeft niet gediscussieerd te worden. Daarnaast is het overduidelijk dat het gebruik van voedsel boven een bepaalde grens zonder meer tot de verslavingen kan worden gerekend: het is slecht, het is bekend dat het slecht is, maar men doet het als bevrediging van allerlei emotionele problemen. Bijna even duidelijk is dat dit ook geldt voor sommige vormen van koopgedrag: een voorbeeld bekend uit diverse, Amerikaanse, comedy series uitleg of detail : “Ik verveel me, laten we gaan winkelen.” uitleg of detail .
quote:Nu dan de vraag naar de wenselijkheid van het bestrijden van drugs. Dat hangt er dus sterk vanaf of je de maatschappij als geheel als een gegeven beschouwt. Doe je dat niet, dan is het antwoord simpel: dan moet je niet drugs bestrijden, maar de maatschappij verbeteren - en dan is drugsbestrijding volkomen contraproductief uitleg of detail .
http://www.rijnlandmodel.nl/frames_top_list.htm?page=http://www.rijnlandmodel.nl/achtergrond/sociologie/drugs_waarom.htm&page_anchor=&code=14quote:Eigenlijk zijn er dus weinig tot geen goede praktische redenen om drugs niet te legaliseren, want zoals gezegd: het verminderd overlast aan twee kanten en vermeerdert het gebruik nauwelijks of niet uitleg of detail . Om preciezer te zijn: juridische bestrijding van een wijdverspreide drug heeft zoals we gezien hebben vaak contra-productieve gevolgen.
Ja ja! Psychologen!quote:
Het is al heel normaal en het word juist niet simpeler. Leeftijdseis, sluitingstijden.quote:Op dinsdag 28 december 2010 01:23 schreef Berlitz het volgende:
Als je in de winkel drugs kan kopen is het normaal geworden en veel simpeler.
Afgezien van een paar losers merk ik er niks van.quote:Op dinsdag 28 december 2010 01:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je hoeft helemaal niet in een wereldje te zitten. Drugs zijn overal.
Hier?quote:[..]
Nederland
Jij wilt gewoon meer mensen zoals jezelf.quote:[..]
Dat bepalen die andere mensen zelf. Verbod of geen verbod.
Hoeveel % van de mensen die eten moet naar een kliniek voor een eetverslaving?quote:[..]
Psychologen weten het beter dan jij idd.
Dit stukje is inderdaad representatief voor de nederlandse psychologie.quote:
Het is niet heel normaal.Naar een winkel gaan is veel simpeler dan naar een dealer gaan daar veranderen leeftijdseisen en sluitingstijden niks aan.quote:Op dinsdag 28 december 2010 01:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het is al heel normaal en het word juist niet simpeler. Leeftijdseis, sluitingstijden.
Het dichtste bij psychologen dat ik ken zijn psychologie studenten. Deze zijn echter allemaal fervente pleitbezorgers voor drugs.quote:Op dinsdag 28 december 2010 01:23 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Ik lul niet uit mijn nek observatie heet dat.
Vraag maar is aan een psycholoog hoe die tegen drugsgebruik aan kijken en die lullen niet uit hun nek.
Als je in de winkel drugs kan kopen is het normaal geworden en veel simpeler.
En zo blijft dat na legalisatie.quote:Op dinsdag 28 december 2010 01:31 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Afgezien van een paar losers merk ik er niks van.
[..]
Ik gun iedereen de ruimte om zichzelf te zijn.quote:
Steeds meer. Big business tegenwoordig.quote:Hoeveel % van de mensen die eten moet naar een kliniek voor een eetverslaving?
[..]
Psychologen concluderen: Legalize!quote:Dit stukje is inderdaad representatief voor de nederlandse psychologie.
Dat er nog meer verslavingen dan drugsverslavingen zijn zegt niks over de schadelijkheid van drugs.
quote:Maar als we het speciaal gaan hebben over maatschappelijk aanvaarde, lichte, drugs, moeten wel alle belangrijke varianten meegenomen worden. Iedere praktiserend psycholoog zal weten te melden dat daar naast de bekende, min of meer chemische, verslavingen, er nog minstens drie gedragsmatige verslavingen bij komen: de eetverslaving, de gokverslaving, en de koopverslaving. Over gokverslaving hoeft niet gediscussieerd te worden. Daarnaast is het overduidelijk dat het gebruik van voedsel boven een bepaalde grens zonder meer tot de verslavingen kan worden gerekend: het is slecht, het is bekend dat het slecht is, maar men doet het als bevrediging van allerlei emotionele problemen. Bijna even duidelijk is dat dit ook geldt voor sommige vormen van koopgedrag: een voorbeeld bekend uit diverse, Amerikaanse, comedy series uitleg of detail : “Ik verveel me, laten we gaan winkelen.” uitleg of detail .
quote:Nu dan de vraag naar de wenselijkheid van het bestrijden van drugs. Dat hangt er dus sterk vanaf of je de maatschappij als geheel als een gegeven beschouwt. Doe je dat niet, dan is het antwoord simpel: dan moet je niet drugs bestrijden, maar de maatschappij verbeteren - en dan is drugsbestrijding volkomen contraproductief uitleg of detail .
http://www.rijnlandmodel.nl/frames_top_list.htm?page=http://www.rijnlandmodel.nl/achtergrond/sociologie/drugs_waarom.htm&page_anchor=&code=14quote:Eigenlijk zijn er dus weinig tot geen goede praktische redenen om drugs niet te legaliseren, want zoals gezegd: het verminderd overlast aan twee kanten en vermeerdert het gebruik nauwelijks of niet uitleg of detail . Om preciezer te zijn: juridische bestrijding van een wijdverspreide drug heeft zoals we gezien hebben vaak contra-productieve gevolgen.
Ja, dat is het wel.quote:
Nu hoef ik niet naar de winkel, ze komen het brengen. Veel makkelijker.quote:Naar een winkel gaan is veel simpeler dan naar een dealer gaan daar veranderen leeftijdseisen en sluitingstijden niks aan.
Jij niet maar dat meeste mensen staat niet in contact met harddrugs dealers en willen daar ook niet mee in contact staan.quote:Op dinsdag 28 december 2010 01:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ja, dat is het wel.
[..]
Nu hoef ik niet naar de winkel, ze komen het brengen. Veel makkelijker.
Net zoals geheelonthouders nooit bij de slijter komen. Dat bewijst dat niet iedereen aan de drugs gaat, laat staan meteen verslaafd wordt, als het legaal is. Het is nu ook beschikbaar en als je dat ontkent ben je gewoon een leugenaar.quote:Op dinsdag 28 december 2010 11:39 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Jij niet maar dat meeste mensen staat niet in contact met harddrugs dealers
Waarschijnlijk willen ze ook geen contact met legale dealers dus zullen ze niet gaan gebruiken alleen maar omdat het legaal is.quote:en willen daar ook niet mee in contact staan.
Dat komt omdat je alleen maar propaganda recycled.quote:We kunnen hier beter stoppen we vallen alleen maar in herhaling.
http://www.rijnlandmodel.nl/frames_top_list.htm?page=http://www.rijnlandmodel.nl/achtergrond/sociologie/drugs_waarom.htm&page_anchor=&code=14quote:De discussie over drugs gaat vrijwel altijd in de context van de voors en tegens van een verbod ervan. Zo'n discussie is alleen zinvol als men eerst inzicht krijgt in het waarom van het gebruik van drugs.
Hier moeten we weer eerst het onderscheid maken tussen de zware, schadelijke, drugs, en de lichte. De eerste betreffen de kleinste groep mensen, en het gebruik ervan heeft meestal verband met psychische kwalen - deze zijn hier voornamelijk interessant als archetype voor bepaalde meer algemene kwalen vervolg . Hier gaat het om de lichtere, de sociologische, gevallen, tabak, alcohol, cannabis, en misschien ook cocaïne. De reden voor het gebruik van dit soort drugs werd eens gegeven in een documentaire over de geschiedenis van het roken op de BBC World Service - op de vraag waarom mensen roken gaf de professor een ongebruikelijk openlijk en onomwonden antwoord : “People smoke, because they lead such miserable lives.”.
Maar als we het speciaal gaan hebben over maatschappelijk aanvaarde, lichte, drugs, moeten wel alle belangrijke varianten meegenomen worden. Iedere praktiserend psycholoog zal weten te melden dat daar naast de bekende, min of meer chemische, verslavingen, er nog minstens drie gedragsmatige verslavingen bij komen: de eetverslaving, de gokverslaving, en de koopverslaving. Over gokverslaving hoeft niet gediscussieerd te worden. Daarnaast is het overduidelijk dat het gebruik van voedsel boven een bepaalde grens zonder meer tot de verslavingen kan worden gerekend: het is slecht, het is bekend dat het slecht is, maar men doet het als bevrediging van allerlei emotionele problemen. Bijna even duidelijk is dat dit ook geldt voor sommige vormen van koopgedrag: een voorbeeld bekend uit diverse, Amerikaanse, comedy series uitleg of detail : “Ik verveel me, laten we gaan winkelen.” uitleg of detail .
Deze vormen van verslaving zijn op het eerste gezicht minder dramatisch als oorzaak van geestelijk niet-welbevinden, juist omdat ze lichter zijn. Maar dat wordt anders als men kijkt naar de verspreiding onder de bevolking. Bij zware drugs ligt het percentage niet zo hoog. Bij alcohol ligt dat al radicaal anders, al moet men wel een onderscheid maken tussen bescheiden en verslavend gebruik, maar desondanks blijft dan een substantieel percentage over. Wat betreft roken: dat strekt zich uit tot enkele tientallen procenten van de bevolking. Neemt men ook nog cannabis en cocaïne mee, dan moet men nu al op ergens tussen de dertig en de vijftig procent van de bevolking zitten, die men dus kan categoriseren als verslaafden aan sociale drugs.
Dat wordt erger als men de gedragsmatige drugs meeneemt. Met name in de Amerikaanse maatschappij zijn de categorieën "eten" en "winkelen" zeer groot (het in december 2003 gemelde percentage van Amerikanen met overgewicht is 64% uitleg of detail ), terwijl ook "gokken" aanzienlijk scoort. Zodat we alles bij elkaar genomen misschien wel in de buurt van de tachtig procent uitkomt.
De volgende stap nodig voor een afweging met betrekking tot de bestrijding van drugs is het onderzoek naar de reden dat mensen drugs gebruiken. Die van de zware drugs en roken hebben we al gehad. Hoe zit het met die andere lichte drugs? Ook hier geeft de praktische psychologie zonder aarzelen een antwoord, hoewel je er natuurlijk niet direct naar moet vragen - in dat laatste geval krijg je sociaal gewenste antwoorden. Nee, je moet gewoon alles wat de praktisch psycholoog zegt over individuele gevallen, bijvoorbeeld in de uitzendingen Oprah Winfrey of Dr. Phil, bij elkaar optellen en dan luidt de eenduidige conclusie: mensen zijn verslaafd aan dit soort lichte en gedragsmatige drugs om dezelfde reden dat ze roken: omdat ze ontevreden zijn over hun leven, ”...because they lead such miserable lives.” (de uitspraak van de Engelse professor doet denken aan Dr. Phil, die zijn cognitieve-therapiesessie bij Oprah Winfrey over dik-zijn begon met de dramatisch uitgesproken worden, gericht aan de publieke tribune vol met dikkerds: "Let me get this straight to you: you are fat, because you want to be fat").
De epidemie van dik-zijn en nog dikker worden in Amerika is een reactie op het steeds Angelsaksische worden van de maatschappij aldaar - in psychologische termen: men eet de onvrede weg uitleg of detail . Dat wordt bevestigd door de trends alhier: Nederland is de laatste jaren steeds Amerikaanser en Angelsaksischer geworden uitleg of detail - en nu (moment van deze passage is sep. 2008) heeft ook in Nederland dat dik-worden is steeds duidelijker de vorm van een epidemie aangenomen.
De algemene conclusie luidt dus dat het drugsgebruik een maat is voor de kwaliteit van de maatschappij. In andere woorden: in een gelukkige maatschappij is er weinig drugsgebruik, in een ongelukkige veel - zo simpel is het. En hierin is een duidelijke trend zichtbaar: naarmate de maatschappij individualistischer, kapitalistischer, of Angelsaksischer is, is het drugsgebruik hoger.
Nu dan de vraag naar de wenselijkheid van het bestrijden van drugs. Dat hangt er dus sterk vanaf of je de maatschappij als geheel als een gegeven beschouwt. Doe je dat niet, dan is het antwoord simpel: dan moet je niet drugs bestrijden, maar de maatschappij verbeteren - en dan is drugsbestrijding volkomen contraproductief uitleg of detail .
Het gaat hier dus om het geval dat je de maatschappij wel min of meer als gegeven beschouwt, en toch iets aan drugs wil doen. Ook hier is het essentieel de zware en lichte drugs te scheiden. De eerste hebben een veel beperkter circuit, en zijn dus makkelijker te isoleren. Uitgaande van de steeds meer de overhand krijgende idee dat in feite ieder gebruik van zware drugs een ziekte is, of dat in ieder geval wordt, is hier de bescherming van het slachtoffer de essentiële factor, hetgeen het in de meeste gevallen noodzakelijk maakt die slachtoffers te isoleren van hun huidige, criminele, aanvoerlijnen, dat wil zeggen in gecontroleerde omgevingen buiten de stad. Ieder andere maatschappelijk voorkomen van zware drugs kan dan bestreden worden als zware misdaad (simpelste aanpak: een ieder die er mee aangetroffen wordt, wordt onmiddellijk alle materiële goederen ontnomen).
Dan de lichtere drugs - overigens daarbij de aantekening dat het "lichter" zijn van alcohol een zeer dubieuze kwestie is uitleg of detail . Daarover kan men veel theoretiseren, maar handiger is om eerst naar de praktijkervaringen te kijken. In de Verenigde Staten heeft men geprobeerd de maatschappij "droog te leggen", te ontdoen van alcohol, in de jaren twintig. Het resultaat was dat iedereen, van hoog tot laag, ging drinken in illegale uitgaansgelegenheden, waarvan de winsten terecht kwamen bij criminele organisaties als de maffia. De zaak liep dusdanig uit de hand dat het alcoholverbod na een aantal jaren weer moest worden ingetrokken, maar dat kon niet meer voorkomen dat een flink deel van de Amerikaanse maatschappij voor langere tijd (op zijn minst tot in de jaren zestig) werd gedomineerd door criminele organisaties.
De reden voor deze slechte ervaringen met juridische bestrijding is simpel: een verbod verandert niet de vraag, want die vraag is gebaseerd op veel sterkere emoties van die van vraag en aanbod uitleg of detail , dat wil zeggen: als de prijs stijgt, blijft men betalen, alleen gaat men stelen men of steelt men meer.
Aan de andere kant: recente ervaringen met experimenten met de decriminalisering van drugsverstrekking wijzen er ook allemaal op dat dit de overlast van drugsgebruik zowel voor maatschappij als gebruiker sterk vermindert, of het nu soft- of harddrugs zijn.
Een alternatief voor een volledig verbod is een strenge regulering. Dat betekent een staatsmonopolie en hoog gehouden prijzen, zoals in Zweden. Dat helpt wel enigszins, maar neveneffecten zijn alcoholtoerisme, en overdadig gebruik als het eenmaal voorradig is. In minder beschaafde landen zal het ook leiden tot veel illegale stokerij, met de bijhorende schadelijke gevolgen van slecht gestookt brouwsel.
Dit wat betreft de lichtere drugs. Dan heb je nog de tussengevallen, als cannabis in zijn diverse vormen, en cocaïne. De schadelijkheid ervan staat ongeveer op dezelfde hoogte als van alcohol en tabak, maar omdat ze veel korter geleden zijn geïntroduceerd, hebben ze een veel slechtere reputatie, en zijn daarom ook veel meer met criminaliteit geassocieerd, cocaïne het meest. De verspreiding ervan is sterk sociaal bepaald: cannabis in lagere, meer jongere en meer intellectuele kringen, cocaïne meer in de zakelijke en artistieke sfeer.
De bestrijding van deze middelzware drugs lijkt een kwestie van pragmatisme. Cannabis is net heel erg schadelijk, en is misschien meer gediend bij een beetje vervolging dan niet -er zal altijd een aanzienlijk deel van voornamelijk de jeugd zijn dat op zoek is naar iets dat verboden is, en is dat niet cannabis, dan komen al snel veel slechtere dingen in zicht.
Cocaïne is een moeilijker geval, omdat het een middenklasse drug is, voor mensen die vrij veel geld te besteden hebben, en vandaar dat bestrijding zeer moeilijk is. Hier lijkt vrijgeven de meest voor de hand liggend optie, vanwege het maffia-argument: de bestrijding kweekt een dusdanige rijke misdaad, dat die schadelijker is voor de maatschappij dan de schade van de cocaïne zelf.
Eigenlijk zijn er dus weinig tot geen goede praktische redenen om drugs niet te legaliseren, want zoals gezegd: het verminderd overlast aan twee kanten en vermeerdert het gebruik nauwelijks of niet uitleg of detail . Om preciezer te zijn: juridische bestrijding van een wijdverspreide drug heeft zoals we gezien hebben vaak contra-productieve gevolgen.
Waarom zijn dan toch zo veel mensen voor juridische drugsbestrijding. Maar zoals altijd: als er geen rationele redenen zijn, zijn er wel irrationele of emotionele. Ten eerste is daar het concurrentie aspect: daar waar drugs ellende verlicht, is het een concurrent voor andere ellendeverminderaars, waarvan de bekendste de religie is. Het is dus niet verwonderlijk dat de grootste voorstanders van drugsbestrijding te vinden zijn bij de religieus gemotiveerden. Als men het heel zwart wil zien, kan men zelfs stellen dat voor de religieuzen het mes aan twee kanten snijdt: ten eerste bestrijden ze concurrentie van de gelegaliseerde drugsbestrijding, en ten tweede zorgt de misdaad ten gevolge van de illegaliteit van drugs voor een nieuwe toestroom van ellendigen.
De tweede belangrijke tegenkracht tegen de legalisering van drugs is van degenen die vinden dat onze individualistische, kapitalistische of Angelsaksische maatschappij toch wel behoorlijk dicht bij het ideaal zit. En natuurlijk beseft ook een groot deel van deze mensen, net als bijna iedereen, dat de professor gelijk heeft: drugsgebruik is een maat voor de hoeveelheid menselijke ellende, en voor mensen als groep: de maatschappelijke ellende - oftewel: de mate van drugsgebruik wijst op het goed of slecht functioneren van de maatschappij. En iedereen die dat beseft, beseft ook dat wat een goed functioneerden maatschappij: één met veel saamhorigheid en veel solidariteit, en dat voor een slechte maatschappij het omkeerde geldt.
Dit vindt direct zijn bevestiging in de praktijk de theorie - ten eerste: naarmate een maatschappij individualistischer, kapitalistischer of Angelsaksischer is, is het drugsgebruik groter. En ten tweede is in die maatschappijnen ook de voorkeur voor drugsbestrijding sterker. Met in beide gevallen hetzelfde ultieme voorbeeld: in de Verenigde Staten is zwoel het gebruik van (lichte) drugs het grootst, en is tegelijkertijd de voorkeur voor justitiële en zelfs gewelddadige bestrijding het grootst. En kijkt men binnen die maatschappijen, dan zijn de heftigste bestrijders natuurlijk voornamelijk degenen die het inderdaad het best hebben, dat wil zeggen: de rijken en de machtigen, waaronder de meeste politici, en weer met voorrang degenen van de rechtse en religieuze kant uitleg of detail .
Als je drugsgebruik dus als maatstaf voor geluksgevoel gaat gebruiken, is het oordeel over de Amerikaanse maatschappij, en de Angelsaksische in het algemeen uitleg of detail , dus eenduidig negatief. Aan de andere kant scoren Amerikanen hoog als je vraagt naar hun waardering van de eigen maatschappij, en naar hun bijbehorende geluksbeleven. Let op dat hier het woord "geluksbeleven" wordt gebruikt in plaats van geluksgevoel - dat laatste gaat over wat mensen zeggen te voelen als je er naar vraagt. Onderzoek heeft uitgewezen dat dat lang niet hetzelfde is wat ze werkelijk voelen. Wat een veel betrouwbare indicator is van wat mensen werkelijk vinden, is te kijken naar hoe ze handelen. Dat geldt dus zeker ook voor het werkelijke geluksgevoel, en drugsgebruik is dan een van de zeer goede indicatoren. En daarvoor hebben we la laten zien dat dit erop wijst dat in Amerika dit werkelijke geluksgevoel bijzonder laag is.
De redenen van deze enorme discrepantie tussen geluksbeleving en geluksgevoel is kortweg dat Amerikanen zichzelf institutioneel en fanatiek wijsmaken dat ze de ideale maatschappij hebben uitgevonden, een idee waar in feite hun hele maatschappij om draait. Dientengevolge zij de Amerikanen veruit het fanatiekst tegen drugs: het bestaan ervan tast het fundament van hun maatschappij aan.
Tot slot en voor de volledigheid: het is natuurlijk niet zo dat alle maatschappelijke ellende noodzakelijkerwijs leidt tot drugsgebruik - sommige mensen reageren door andere vormen van niet-welbevinden uitleg of detail , en weer anderen putten er juist energie uit. Maar het maakt wel dat van de groep die bevattelijk is voor drugs , er een groter aantal daadwerkelijk drugsgebruiker wordt.
Addendum jun. 2005:
Bovenstaand artikel is van november 2003 (geredigeerd aug. 2006). Bij de afkondiging van een rookverbod in alle openbare instellingen is bekend geworden dat meer dan 95 procent van alle inwoners van psychiatrische kliniek rookt. Dit is de extreme vorm van het bovenstaande verschijnsel, volgens het mechanisme beschreven in Psychologische stellingen vervolg .
Addendum aug. 2005:
Uit archieven van het IRP dook de volgende op: Recente onderzoeken hebben naar buiten gebracht dat kosmetische ingrepen, en andere wat extremere vormen van lichaamaanpassingen als tattoos ook een goede aanwijzing voor geestelijk niet-welbevinden zijn. Een item over plastische chirurgie van de actualiteitenrubriek Netwerk, TV Nederland 1, 28-11-2004, liet zien dat wens uiterlijk te veranderen vaak veroorzaakt door psychische klachten. een onderzoek in Japan heeft uitgewezen dat mensen mensen die plastische chirurgie hebben gehad circa 3x zo veel zelfmoorden. het verband tussen tattoos en niet-welbevinden is gebleken uit onderzoeken in psychiatrische klinieken die lieten zien dat de meeste van hun bewoners tattoos hebben.
Addendum okt. 2005:
In de Volkskrant van 22 oktober constateert burgemeester Guusje ter Horst van Nijmegen dat drugsverslaafden de maatschappij circa 500 duizend euro per persoon per jaar kosten, en pleit voor verplicht afkicken. In een uitzending van Netwerk op 23 oktober wordt nog eens uit de doeken gedaan hoe ernstig drugsverslaving is voor alle betrokkenen en vooral voor hemzelf, beschreven als zeer moeilijk tot onmogelijk oplosbaar, vanwege de betrokkenheid van allerlei biologische hersenprocessen en aanwijzingen voor erfelijke factoren. Een junk verklaart dat afkicken nooit zal lukken vanwege de sterke interne motivaties voor het gebruik, en de directeur van een drugskliniek dat elders afgekickte verslaafden bij het terugkeer naar de stad al bij het stappen uit de trein sterke behoeftegevoelens krijgt, zelfs na tien jaar.
In Rijnlandse zorgboerderij is beschreven dat de oplossing voor zowel ernstige geesteszieken, drugsverslaafden als criminelen veel beter geregeld is in het kader van klein-agrarische en klein-technische gemeenschappen, met als expliciete doelstelling om ze in ieder geval weg te houden van de eerste bron van pervertering voor die mensen: de stad. De ernst van het drugsprobleem als boven beschreven is voor het IRP voldoende reden om na lange overweging de voor de hand liggende oplossing voor te stellen: het isoleren van de drugsverslaafden van de rest van de maatschappij. Een mogelijke manier om dat te doen is het omheinen van de zorgboerderij, maar dat is alleen houdbaar bij kleinere arealen. Een elegantere methode is het afscheiden van een deel van het land met een of andere natuurlijk barrière, en als mogelijkheid om dit te doen stelt het IRP voor de mogelijkheid te onderzoeken om dit te doen in een van de huidige IJsselmeerpolders, of een deel van de Markerwaard droog te leggen en te gebruiken voor dit doel. Het risico van smokkel van drugs naar dit gebied is niet groot, want de bewoners ervan hebben niet de financiën om de drugskoeriers te betalen.
Deze oplossing klinkt drastisch, maar is een realiseerbare oplossing voor een anderszins als onmogelijk beschreven probleem wat zeer veel leed veroorzaakt uitleg of detail . Het IRP hoopt dat haar voorstel besproken zal worden niet met de inzet van allerlei principes (wat natuurlijk wel gebeurt uitleg of detail ), maar vanuit het simpele uitgangspunt van een verlies- en winstrekening: wat verliezen alle betrokkenen, en wat winnen ze, bij de uitvoer ervan. Als die rekening positief is, zou het voorstel uitgevoerd moeten worden. De overtuiging van het IRP is, mede naar aanleiding van deze recente berichten, dat de uitkomst sterk positief is, wat nog eens overduidelijk blijkt uit de droefheid van de alternatieven, zie de uitwerking hier vervolg .
Dus jij beweerd dat iedereen hard drugs dealers kent?quote:Op dinsdag 28 december 2010 13:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Net zoals geheelonthouders nooit bij de slijter komen. Dat bewijst dat niet iedereen aan de drugs gaat, laat staan meteen verslaafd wordt, als het legaal is. Het is nu ook beschikbaar en als je dat ontkent ben je gewoon een leugenaar.
[..]
Waarschijnlijk willen ze ook geen contact met legale dealers dus zullen ze niet gaan gebruiken alleen maar omdat het legaal is.
[..]
Dat komt omdat je alleen maar propaganda recycled.
Ehm... psychologen en verslavingsdeskundingen in Nederland willen zelfs het gebruik van softdrugs verminderen.quote:Op dinsdag 28 december 2010 13:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Psychologen concluderen: Legalize!
Ik weet niet in welke wereld jij leeft, maar de meeste mensen kunnen toch echt niet zomaar aan harddrugs komen.quote:Op dinsdag 28 december 2010 13:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Net zoals geheelonthouders nooit bij de slijter komen. Dat bewijst dat niet iedereen aan de drugs gaat, laat staan meteen verslaafd wordt, als het legaal is. Het is nu ook beschikbaar en als je dat ontkent ben je gewoon een leugenaar.
Iedereen kan net zo makkelijk aan een dealer komen als aan het adres van een slijter. Alleen bij de slijter moet je eerst wachten tot ie open is.quote:Op dinsdag 28 december 2010 13:47 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Dus jij beweerd dat iedereen hard drugs dealers kent?
Je lult uit je nek, propagandist. Je geloofd zeker ook in God en dat je pappa en mamma geen sex hebben?quote:Als drugs in de winkel liggen worden die veel makkelijker gekocht dan als mensen naar een dealer moeten de meeste mensen kennen geen dealers en willen ze ook niet kennen.
En dat verandert niet na legalisatie.quote:Op zoek naar dealers gaan mensen ook niet omdat ze weten hoe slecht drugs zijn
Kom jij dan met een berg psychologen die iets anders roepen, propagandist.quote:En dat van die pscychologen hou toch op man, sinds wanneer is 1 website de mening van de nederlandse pscychologie.
Dan gaat de maatschappij kapot. Dan hebben we straks alleen maar bouwfraudes, vraagt de NMA om steekpenningen en komt oom agent je dochter verkrachten als ie zich verveelt.quote:Maar jij krijgt je zin toch niet drugs worden niet legaal.
De mensen die interesse hebben in het gebruik ervan dus wel, dat is dan ook waar het om gaat. De mensen die tegen drugs zijn omdat iedereen zogenaamd massaal aan de drugs zouden gaan, willen het allemaal zelf niet gebruiken. Toch denken ze dat anderen het gaan gebruiken omdat het kan.quote:Op dinsdag 28 december 2010 13:51 schreef nikk het volgende:
[..]
Ik weet niet in welke wereld jij leeft, maar de meeste mensen kunnen toch echt niet zomaar aan harddrugs komen.
In dit soort discussies is het altijd wachten op mensen die dit zeggen. Legalisatie betekent direct dat 3-jarige kinderen samen met hun moeder in de supermarkt een heroïnespuit kunnen kopen.quote:Op dinsdag 28 december 2010 01:11 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Dat kunnen ze wel, maar ze den het niet omdat ze er geen behoefte aan hebben.quote:Op dinsdag 28 december 2010 13:51 schreef nikk het volgende:
[..]
Ik weet niet in welke wereld jij leeft, maar de meeste mensen kunnen toch echt niet zomaar aan harddrugs komen.
Willen ze dat doen met een verbod?quote:Op dinsdag 28 december 2010 13:50 schreef nikk het volgende:
[..]
Ehm... psychologen en verslavingsdeskundingen in Nederland willen zelfs het gebruik van softdrugs verminderen.
Precies. "Andere" mensen zijn debiel, stom, verslaafde junks, minderwaardig, achterlijk. Alleen de tegenstander kan normaal nadenken en goede beslissingen nemen. Anderen moeten zo veel mogelijk beperkt worden.quote:Op dinsdag 28 december 2010 13:58 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
willen het allemaal zelf niet gebruiken. Toch denken ze dat anderen het gaan gebruiken omdat het kan.
Nee, maar zeker niet met legalisering.quote:Op dinsdag 28 december 2010 13:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Willen ze dat doen met een verbod?
Dus die psychologen pleiten voor meer...quote:Op dinsdag 28 december 2010 14:09 schreef nikk het volgende:
[..]
Nee, maar zeker niet met legalisering.
Dan heb je een erg vreemd beeld van de gemiddelde Nederlander. Er is maar een select groepje mensen die aan harddrugs kan komen. Je kan de gemiddelde Nederlander net zo goed vragen een handgranaat te kopen.quote:Op dinsdag 28 december 2010 13:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat kunnen ze wel, maar ze den het niet omdat ze er geen behoefte aan hebben.
Hoeveel geheelonthouders weten waar de slijter is?
Nee, er is maar een select gezelschap dat aan die drugs WIL en HOEFT te komen. En dat bewijst dat niet iedereen massaal aan de drugs gaat na legalisatie.quote:Op dinsdag 28 december 2010 14:10 schreef nikk het volgende:
[..]
Dan heb je een erg vreemd beeld van de gemiddelde Nederlander. Er is maar een select groepje mensen die aan harddrugs kan komen.
Hoeveel mensen WILLEN een handgranaat?quote:Je kan de gemiddelde Nederlander net zo goed vragen een handgranaat te kopen.
Wat een onzin.quote:Op dinsdag 28 december 2010 14:10 schreef nikk het volgende:
[..]
Dan heb je een erg vreemd beeld van de gemiddelde Nederlander. Er is maar een select groepje mensen die aan harddrugs kan komen. Je kan de gemiddelde Nederlander net zo goed vragen een handgranaat te kopen.
En dat selecte groepje mensen, zijn nou net degenen die het willen gebruiken. Iedereen die het wil gebruiken doet dit dus al. Bij een handgrenaat gaat dit zeker niet op.quote:Op dinsdag 28 december 2010 14:10 schreef nikk het volgende:
[..]
Dan heb je een erg vreemd beeld van de gemiddelde Nederlander. Er is maar een select groepje mensen die aan harddrugs kan komen. Je kan de gemiddelde Nederlander net zo goed vragen een handgranaat te kopen.
Nietus! Heel Nederland sprong van daken en staken honden dood, heb je de Telegraaf niet gelezen een half jaar voor het verbod?quote:Op dinsdag 28 december 2010 14:14 schreef WeirdMicky het volgende:
Wat een wereldbeeld heb je als je denkt dat, als de grenzen voor drugsgebruik wegvallen, dat iedereen dan aan de harddrugs gaat.
Paddo's zijn jaren legaal geweest en verkrijgbaar in iedere smartshop. Hoeveel Nederlanders hebben paddo's gebruikt? Een paar procent van de bevolking.
Onderzoeken zal ik niet zo snel vinden. Ik baseer me eerder op uitspraken van verslavingsdeskundigen en psychologen in de media. Ik neem aan dat zij zich baseren op praktijkervaring of ander onderzoek. Bijvoorbeeld:quote:Op dinsdag 28 december 2010 14:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dus die psychologen pleiten voor meer...
http://nos.nl/artikel/202073-van-gijzel-geweld-komt-door-drugs.html
Of doen ze er heel tactisch geen uitspraak over? Post eens een onderzoek?
Persoonlijk vind ik verslavingsdeskundigen niet deskundig op het gebied van de resultaten van legalisering. Deze mensen hebben namelijk een erg doembeeld omdat ze alleen maar in aanraking komen met mensen die problemen van hun drugsgebruik ondervinden. De mensen die zonder problemen drugs gebruiken zien zij nooit.quote:Op dinsdag 28 december 2010 14:16 schreef nikk het volgende:
[..]
Onderzoeken zal ik niet zo snel vinden. Ik baseer me eerder op uitspraken van verslavingsdeskundigen en psychologen in de media. Ik neem aan dat zij zich baseren op praktijkervaring of ander onderzoek. Bijvoorbeeld:
http://amcpsychiatrie-psy(...)e_Haan_Telegraaf.pdf
quote:Op dinsdag 28 december 2010 14:16 schreef nikk het volgende:
[..]
Onderzoeken zal ik niet zo snel vinden.
quote:Ik baseer me eerder op uitspraken van verslavingsdeskundigen en psychologen in de media.
quote:Ik neem aan dat zij zich baseren op praktijkervaring of ander onderzoek.
De Telegraaf!quote:
Die ziet niemand omdat ze een normaal leven lijden. Zeken vergeleken met godsdienstwaanzinnigen. Dus dat valt niet op dus probleemloos drugsgebruik bestaat niet..quote:Op dinsdag 28 december 2010 14:18 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
De mensen die zonder problemen drugs gebruiken zien zij nooit.
Dat hoef je mij niet uit te leggen als recreatief gebruiker. Ik weet echt wel waar ik het over heb.quote:Op dinsdag 28 december 2010 14:12 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Wat een onzin.
Er is zoveel (hard)drugs in omloop.
Als je voor een verbod bent weet je absoluut niet waar je het over hebt. Of je dealt zelf en profiteert van het verbod.quote:Op dinsdag 28 december 2010 14:20 schreef nikk het volgende:
[..]
Dat hoef je mij niet uit te leggen als recreatief gebruiker. Ik weet echt wel waar ik het over heb.
Het is niet alleen de Telegraaf... Het komt geregeld terug in programma's als Eenvandaag of andere kranten. Vind het wel erg gemakkelijk om dergelijke berichten terzijde te schuiven.quote:Op dinsdag 28 december 2010 14:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De Telegraaf!![]()
Alleen maar propaganda nikk.Lees je in op het onderwerp en als je cijfers hebt kom je maar weer terug.
Je draait het om. Ik ben tegen legalisering omdat het slechter is dan de huidige situatie. Hoe het beter kan weet ik niet.quote:Op dinsdag 28 december 2010 14:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als je voor een verbod bent weet je absoluut niet waar je het over hebt. Of je dealt zelf en profiteert van het verbod.
Als je als recreatief gebruiker tegen legalisatie bent ben je m.i. hypocriet of arrogant.quote:Op dinsdag 28 december 2010 14:20 schreef nikk het volgende:
[..]
Dat hoef je mij niet uit te leggen als recreatief gebruiker. Ik weet echt wel waar ik het over heb.
Dat drugsgebruik zonder problemen kan hoef je mij niet uit te leggen. Maar dat er een zekere correlatie is tussen problemen in de ggz en hoog drugsgebruik valt moeilijk te ontkennen. De vraag is of legalisering een maatschappelijke verbetering of een verslechtering zal opleveren. Ik denk het laatste.quote:Op dinsdag 28 december 2010 14:18 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik verslavingsdeskundigen niet deskundig op het gebied van de resultaten van legalisering. Deze mensen hebben namelijk een erg doembeeld omdat ze alleen maar in aanraking komen met mensen die problemen van hun drugsgebruik ondervinden. De mensen die zonder problemen drugs gebruiken zien zij nooit.
propaganda propaganda propagandaquote:Op dinsdag 28 december 2010 14:23 schreef nikk het volgende:
[..]
Het is niet alleen de Telegraaf... Het komt geregeld terug in programma's als Eenvandaag of andere kranten. Vind het wel erg gemakkelijk om dergelijke berichten terzijde te schuiven.
Nogal vreemde redenering. Ik ben niet tegen drugs, ik denk alleen dat legalisering veel ellende zal opleveren. Daarbij ben je als drugsgebruiker legaal bezig:quote:Op dinsdag 28 december 2010 14:25 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Als je als recreatief gebruiker tegen legalisatie bent ben je m.i. hypocriet of arrogant.
http://www.rijksoverheid.(...)er-of-verhandel.htmlquote:U bent strafbaar als u drugs bezit, produceert en verhandelt. Dat geldt zowel voor softdrugs als harddrugs. De Opiumwet stelt het gebruik van drugs niet strafbaar.
Nee jij draait het om.quote:
quote:Dan de lichtere drugs - overigens daarbij de aantekening dat het "lichter" zijn van alcohol een zeer dubieuze kwestie is uitleg of detail . Daarover kan men veel theoretiseren, maar handiger is om eerst naar de praktijkervaringen te kijken. In de Verenigde Staten heeft men geprobeerd de maatschappij "droog te leggen", te ontdoen van alcohol, in de jaren twintig. Het resultaat was dat iedereen, van hoog tot laag, ging drinken in illegale uitgaansgelegenheden, waarvan de winsten terecht kwamen bij criminele organisaties als de maffia. De zaak liep dusdanig uit de hand dat het alcoholverbod na een aantal jaren weer moest worden ingetrokken, maar dat kon niet meer voorkomen dat een flink deel van de Amerikaanse maatschappij voor langere tijd (op zijn minst tot in de jaren zestig) werd gedomineerd door criminele organisaties.
Alleen hij kan er mee omgaan. Andere mensen zijn daar te dom voor.quote:Op dinsdag 28 december 2010 14:25 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Als je als recreatief gebruiker tegen legalisatie bent ben je m.i. hypocriet of arrogant.
Bewijs het. Cijfers.quote:
Jij bent het niet met me eens dat alcohol procentueel minder probleemgebruikers kent dan andere drugs? Als recreatief gebruiker zal je waarschijnlijk niet de illusie koesteren dat dit komt doordat alcohol op zich minder verslavend is dan de meeste drugs.quote:Op dinsdag 28 december 2010 14:29 schreef nikk het volgende:
[..]
Dat drugsgebruik zonder problemen kan hoef je mij niet uit te leggen. Maar dat er een zekere correlatie is tussen problemen in de ggz en hoog drugsgebruik valt moeilijk te ontkennen. De vraag is of legalisering een maatschappelijke verbetering of een verslechtering zal opleveren. Ik denk het laatste.
Alcohol levert nu juist de meeste problemen op in Nederland...quote:Op dinsdag 28 december 2010 14:43 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Jij bent het niet met me eens dat alcohol procentueel minder probleemgebruikers kent dan andere drugs? Als recreatief gebruiker zal je waarschijnlijk niet de illusie koesteren dat dit komt doordat alcohol op zich minder verslavend is dan de meeste drugs.
En die problemen wil je oplossen met een verbod? En zo nee, waarom dan wel bij andere drugs?quote:Op dinsdag 28 december 2010 14:44 schreef nikk het volgende:
[..]
Alcohol levert nu juist de meeste problemen op in Nederland...
Heb je ook cijfers erbij? Je zegt 'procentueel minder problemen dan andere drugs', maar ik betwijfel of dat klopt. Als het al klopt: welke drugs dan?quote:Op dinsdag 28 december 2010 14:43 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Jij bent het niet met me eens dat alcohol procentueel minder probleemgebruikers kent dan andere drugs? Als recreatief gebruiker zal je waarschijnlijk niet de illusie koesteren dat dit komt doordat alcohol op zich minder verslavend is dan de meeste drugs.
Omdat de huidige situatie maatschappelijk gezien vrij weinig ellende oplevert. De keren dat er al sprake is van drugsoverlast in Nederland gaat het om cannabis. Je weet wel, de drugs die min of meer legaal verkrijgbaar zijn.quote:Op dinsdag 28 december 2010 14:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En die problemen wil je oplossen met een verbod? En zo nee, waarom dan wel bij andere drugs?
http://nos.nl/video/202078-geweld-eindhoven-komt-door-drugs.htmlquote:Op dinsdag 28 december 2010 14:48 schreef nikk het volgende:
[..]
Omdat de huidige situatie maatschappelijk gezien vrij weinig ellende oplevert.
Ik zie voornamelijk overlast door alcohol, maar dat is blijkbaar geen argument voor een verbod?quote:De keren dat er al sprake is van drugsoverlast in Nederland gaat het om cannabis. Je weet wel, de drugs die min of meer legaal verkrijgbaar zijn.
En als het wel veel problemen oplevert is het raar dat het niet verboden is.quote:Op dinsdag 28 december 2010 14:48 schreef WeirdMicky het volgende:
Als het juist is dat alcohol tot relatief weinig problemen leidt, is dat een goed voorbeeld van hoe een harddrug, dat overal verkrijgbaar is, niet zo schadelijk is.
Wat heeft Mexico hiermee te maken? De situatie in Mexico is net zo relevant voor deze discussie als die in Singapore. We wonen in Nederland.quote:Op dinsdag 28 december 2010 14:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
http://nos.nl/video/202078-geweld-eindhoven-komt-door-drugs.html
http://www.telegraph.co.uk/news/newsvideo/8208029/30000-dead-in-Mexico-drug-war.html
Ow? Wanneer is de laatste handelaar in alcohol geliquideerd?quote:Ik zie voornamelijk overlast door alcohol, maar dat is blijkbaar geen argument voor een verbod?
Je lult uit je nek.
We wonen op de Aarde. Drugsverboden zorgen voor ellende.quote:Op dinsdag 28 december 2010 14:54 schreef nikk het volgende:
[..]
Wat heeft Mexico hiermee te maken? De situatie in Mexico is net zo relevant voor deze discussie als die in Singapore. We wonen in Nederland.
Precies. Omdat het legaal is.quote:[..]
Ow? Wanneer is de laatste handelaar in alcohol geliquideerd?
http://www.volkskrant.nl/(...)rskindje-rsquo.dhtmlquote:Op dinsdag 28 december 2010 14:54 schreef nikk het volgende:
[..]
Wat heeft Mexico hiermee te maken? De situatie in Mexico is net zo relevant voor deze discussie als die in Singapore. We wonen in Nederland.
[..]
quote:Op dinsdag 28 december 2010 14:54 schreef nikk het volgende:
Klopt, het is dan ook een kutdrug, echter gebruikt bijna de gehele bevolking het en zijn er juist niet zoveel misbruikers.quote:Op dinsdag 28 december 2010 14:44 schreef nikk het volgende:
[..]
Ik moet toegeven dat dit vooral op vermoedens gebasseerd is. In mijn omgeving drinken veel meer mensen alcohol, maar de mensen die m.i. te classificeren zijn als probleemgebruikers liggen ongeveer gelijk met het aantal bij andere drugs (het zijn dan ook vaak dezelfde mensen).quote:Op dinsdag 28 december 2010 14:48 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Heb je ook cijfers erbij? Je zegt 'procentueel minder problemen dan andere drugs', maar ik betwijfel of dat klopt. Als het al klopt: welke drugs dan?
Als het juist is dat alcohol tot relatief weinig problemen leidt, is dat een goed voorbeeld van hoe een harddrug, dat overal verkrijgbaar is, niet zo schadelijk is.
De liquidaties komen toch echt door het illegale aspect. Vreemd dat je dat zelf niet inziet.quote:Op dinsdag 28 december 2010 14:54 schreef nikk het volgende:
[..]
[..]
Maar als het om harddrugs gaat valt de maatschappelijke overlast door de criminaliteit nog mee. Ik vrees er nu voor dat de situatie met betrekking tot softdrugs zich ook zal voordoen bij harddrugs (bij legalisering).quote:Op dinsdag 28 december 2010 15:12 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
De liquidaties komen toch echt door het illegale aspect. Vreemd dat je dat zelf niet inziet.
quote:Op dinsdag 28 december 2010 15:12 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Klopt, het is dan ook een kutdrug, echter gebruikt bijna de gehele bevolking het en zijn er juist niet zoveel misbruikers.
Nee, ik snap het heus niet. Een kroegbaas is toch een handelaar in alcohol?quote:
Ik heb geen behoefte aan dergelijke troll-discussie.quote:Op dinsdag 28 december 2010 15:44 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Nee, ik snap het heus niet. Een kroegbaas is toch een handelaar in alcohol?
Alcoholisme komt in België en Nederland veel voor. Afhankelijk van de gebruikte definitie van alcoholisme en het daaraan voorafgaande gewoontedrinken en probleemdrinken zijn er in Nederland ongeveer 185.000 alcoholisten en 160.000 probleemdrinkers. Bij een wat ruimere definitie zelfs 350.000 alcoholisten en 500.000 zware drinkers op een bevolking van ca 16 miljoen. In Vlaanderen vertonen onderzoeken gelijklopende cijfers. Sommige cijfers liggen zelfs hoger, zo spreekt een studie uit 2004 van het Hoger instituut voor de arbeid (Hiva) over zo'n 800.000 Belgen die te veel alcohol drinken, op een bevolking van ca 10 miljoen. Vooral bij jongeren blijkt het alcoholgebruik sterk toe te nemen. In Nederland gebruikt bijvoorbeeld in de groep van 12-15 jarigen 88,4 procent van de jongens en 85,5 procent van de meisjes wel eens alcohol [5].quote:Op dinsdag 28 december 2010 15:12 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Klopt, het is dan ook een kutdrug, echter gebruikt bijna de gehele bevolking het en zijn er juist niet zoveel misbruikers.
Oké, laten we dan serieus de discussie voortzetten. Je wil drugs verbieden (mede) omdat lequidaties in die sector te vaak voorkomen. Ik vind dit op zich een nobel streven, maar denk dat de oplossing dat juist eerder in legalisatie zit. Het is in deze juist die criminaliteit die het probleem is en niet de drug op zich. Verder vind ik als jij met een 'domme' retorische vraag komt dat ik daarop serieus antwoord mag geven. Echt waar als je een beetje het nieuws volgt zie je regelmatig nieuws over vermoorde kroegbazen.quote:Op dinsdag 28 december 2010 15:45 schreef nikk het volgende:
[..]
Ik heb geen behoefte aan dergelijke troll-discussie.
De problemen rond softdrugs worden veroorzaakt door het verbod op productie en handel in deze middelen.quote:Op dinsdag 28 december 2010 15:18 schreef nikk het volgende:
[..]
Maar als het om harddrugs gaat valt de maatschappelijke overlast door de criminaliteit nog mee. Ik vrees er nu voor dat de situatie met betrekking tot softdrugs zich ook zal voordoen bij harddrugs (bij legalisering).
Je hebt geen argumenten voor een verbod in een eerlijke discussie.quote:Op dinsdag 28 december 2010 15:45 schreef nikk het volgende:
[..]
Ik heb geen behoefte aan dergelijke troll-discussie.
Het draait mij dan ook om percentages.quote:Op dinsdag 28 december 2010 15:24 schreef nikk het volgende:
[..]
Neem eens voor de gein een kijkje bij je lokale GGZ.
En hoeveel mensen drinken alcohol?quote:Op dinsdag 28 december 2010 15:53 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Alcoholisme komt in België en Nederland veel voor. Afhankelijk van de gebruikte definitie van alcoholisme en het daaraan voorafgaande gewoontedrinken en probleemdrinken zijn er in Nederland ongeveer 185.000 alcoholisten en 160.000 probleemdrinkers. Bij een wat ruimere definitie zelfs 350.000 alcoholisten en 500.000 zware drinkers op een bevolking van ca 16 miljoen. In Vlaanderen vertonen onderzoeken gelijklopende cijfers. Sommige cijfers liggen zelfs hoger, zo spreekt een studie uit 2004 van het Hoger instituut voor de arbeid (Hiva) over zo'n 800.000 Belgen die te veel alcohol drinken, op een bevolking van ca 10 miljoen. Vooral bij jongeren blijkt het alcoholgebruik sterk toe te nemen. In Nederland gebruikt bijvoorbeeld in de groep van 12-15 jarigen 88,4 procent van de jongens en 85,5 procent van de meisjes wel eens alcohol [5].
Dus zo'n 13 miljoen mensen drinken alcohol. Zelfs bij de meest ruime definitie van probleemgebruikers zijn er dus wat minder dan 4% probleemgebruikers. 96% van de bevolking kan dus prima met een behoorlijk gevaarlijke harddrugs omgaan.quote:Ongeveer een vijfde (19%) van de bevolking drinkt geen alcohol (CBS StatLine, 2009; de hier genoemde cijfers gaan over 2007). Dat betekent dat 81% van de bevolking wel alcohol drinkt.
Aha, het was geen troll maar je ziet het verschil niet? Bij de vermoorde kroegbazen is drugs (alcohol) niet de reden dat ze vermoord zijn.quote:Op dinsdag 28 december 2010 15:55 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Oké, laten we dan serieus de discussie voortzetten. Je wil drugs verbieden (mede) omdat lequidaties in die sector te vaak voorkomen. Ik vind dit op zich een nobel streven, maar denk dat de oplossing dat juist eerder in legalisatie zit. Het is in deze juist die criminaliteit die het probleem is en niet de drug op zich. Verder vind ik als jij met een 'domme' retorische vraag komt dat ik daarop serieus antwoord mag geven. Echt waar als je een beetje het nieuws volgt zie je regelmatig nieuws over vermoorde kroegbazen.
Bij de drugscriminelen is drugs ook niet de reden, maar de criminaliteit. Legaliseren dus.quote:Op dinsdag 28 december 2010 16:38 schreef nikk het volgende:
[..]
Aha, het was geen troll maar je ziet het verschil niet? Bij de vermoorde kroegbazen is drugs (alcohol) niet de reden dat ze vermoord zijn.
Dat is te simpel. Het gaat ook om de maatschappelijke gevolgen. Los van verslavingen, denk eens aan verkeersongelukken.quote:Op dinsdag 28 december 2010 16:15 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Het draait mij dan ook om percentages.
Die worden niet voorkomen door het verbieden van drugs. Het verbod heeft wel negatieve effecten.quote:Op dinsdag 28 december 2010 16:54 schreef nikk het volgende:
[..]
Dat is te simpel. Het gaat ook om de maatschappelijke gevolgen. Los van verslavingen, denk eens aan verkeersongelukken.
Waarom denk je dat ze het verboden hebben?quote:Op dinsdag 28 december 2010 16:21 schreef WeirdMicky het volgende:
Was iedereen verslaafd aan Opium en Cocaïne voor 1900? Toen was het namelijk in het overgrote deel van de wereld legaal.
Probleem is junks oplossing is junks uit het drugsmilleu waar jij in leeft halen wat dus niet zal lukken als drugs gewoon in de winkel liggen.quote:Op dinsdag 28 december 2010 17:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Aan de verbieders:
Ieder "probleem" dat jullie aanstippen wordt niet opgelost door het verbod, of er zelfs door veroorzaakt.
Haal je hoofd uit de propaganda.
Tuurlijk. Legalisering wordt een daverend succes. Net zoals toen bij de prostitutie. Ow... wacht...quote:Op dinsdag 28 december 2010 17:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Aan de verbieders:
Ieder "probleem" dat jullie aanstippen wordt niet opgelost door het verbod, of er zelfs door veroorzaakt.
Haal je hoofd uit de propaganda.
Om rellende oorlogsveteranen aan te pakken. Overheden maken oorlog, profiteren van de verbeterde prestaties door coke gebruik, en als de oorlog is afgelopen mag de belastingbetaler de troep opruimen.quote:Op dinsdag 28 december 2010 17:09 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ze het verboden hebben?
[..]
neequote:Probleem is junks
dat is gewoon de wereld. De Wereld verbieden!quote:oplossing is junks uit het drugsmilleu waar jij in leeft halen
Wat nu iig niet lukt. Verbod dus afschaffen.quote:wat dus niet zal lukken als drugs gewoon in de winkel liggen.
Iets groter dan het % coke snuivers dat in het ziekenhuis komt. Van de wiet gebruikers komt 0% in het ziekenhuis.quote:En bij hoeveel % van de alcholgebruikers is het gebruik zo erg dat ze naar een afkickcentrum moeten?
Je haalt zaken door elkaar. Ik reageerde op een bepaalde stelling, wat jouw reactie daarmee te maken heeft zie ik niet.quote:Op dinsdag 28 december 2010 17:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Die worden niet voorkomen door het verbieden van drugs. Het verbod heeft wel negatieve effecten.
En net zoals in china toen de opium daar legaal werd.quote:Op dinsdag 28 december 2010 17:10 schreef nikk het volgende:
[..]
Tuurlijk. Legalisering wordt een daverend succes. Net zoals toen bij de prostitutie. Ow... wacht...
Het verbod is iig geen succes, en een hele dure. Afschaffen.quote:Op dinsdag 28 december 2010 17:10 schreef nikk het volgende:
[..]
Tuurlijk. Legalisering wordt een daverend succes. Net zoals toen bij de prostitutie. Ow... wacht...
Drugs zijn nu beter verkrijgbaar dan toen in China. Dank zij het verbod.quote:Op dinsdag 28 december 2010 17:12 schreef Berlitz het volgende:
[..]
En net zoals in china toen de opium daar legaal werd.
Papierversnipperaar wil gewoon minder alleen zijn.
Ik stel vast dat het verbod op drugs geen voordelen heeft.quote:Op dinsdag 28 december 2010 17:12 schreef nikk het volgende:
[..]
Je haalt zaken door elkaar. Ik reageerde op een bepaalde stelling, wat jouw reactie daarmee te maken heeft zie ik niet.
Welquote:
Het drugsmilleu is niet de wereld de meeste nederlanders hebben niks met harddrugs en dealers te maken.Niet iedereen is zo triest als jou.Ik heb zelf met junks gewerkt hun probleem is dat ze in drugsmilleu blijven hangen zodra ze daar uitkomen krijgen ze geen terugval meer omdat de verleiding en acceptatie weg is.quote:[..]
dat is gewoon de wereld. De Wereld verbieden!
Hoeveel % van de mensen die alcohol drinkt verwoest zijn door zijn alcohol verslaving?quote:[..]
Iets groter dan het % coke snuivers dat in het ziekenhuis komt. Van de wiet gebruikers komt 0% in het ziekenhuis.
Je weet wat er gebeurde toen men in de VS een alcoholverbod invoerde? Criminaliteit en andersoortige problemen werden niet opgelost. Sterker, het verbod leidde tot de geboorte van de maffia.quote:Op dinsdag 28 december 2010 17:10 schreef nikk het volgende:
[..]
Drugs zijn niet goed verkrijgbaar de meeste mensen kennen geen harddrugs dealers.quote:Op dinsdag 28 december 2010 17:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Drugs zijn nu beter verkrijgbaar dan toen in China. Dank zij het verbod.
Ooh naief jochiequote:Op dinsdag 28 december 2010 17:17 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Drugs zijn niet goed verkrijgbaar de meeste mensen kennen geen harddrugs dealers.
Het ging mij dan ook om drugsmisbruikers en jou ook, aangezien je de GGZ noemde. Nu ga je opeens verkeersongelukken aanvoeren, maar oke ik doe wel mee.quote:Op dinsdag 28 december 2010 16:54 schreef nikk het volgende:
[..]
Dat is te simpel. Het gaat ook om de maatschappelijke gevolgen. Los van verslavingen, denk eens aan verkeersongelukken.
En de mafia is na de opheffing weer verdwenen?quote:Op dinsdag 28 december 2010 17:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je weet wat er gebeurde toen men in de VS een alcoholverbod invoerde? Criminaliteit en andersoortige problemen werden niet opgelost. Sterker, het verbod leidde tot de geboorte van de maffia.
Er zijn nauwelijks junks. Ondertussen is de halve bevolking op een verstandige gezonde manier aan de drugs.quote:
De meeste drugsgebruikers zijn niet zielig.quote:Het drugsmilleu is niet de wereld de meeste nederlanders hebben niks met harddrugs en dealers te maken.Niet iedereen is zo triest als jou.
Dus jouw hele beeld van de maatschappij bestaat uit beroepsdeformatie.quote:Ik heb zelf met junks gewerkt hun probleem is dat ze in drugsmilleu blijven hangen zodra ze daar uitkomen krijgen ze geen terugval meer omdat de verleiding en acceptatie weg is.
quote:Op dinsdag 28 december 2010 14:18 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik verslavingsdeskundigen niet deskundig op het gebied van de resultaten van legalisering. Deze mensen hebben namelijk een erg doembeeld omdat ze alleen maar in aanraking komen met mensen die problemen van hun drugsgebruik ondervinden. De mensen die zonder problemen drugs gebruiken zien zij nooit.
Veel te veel, maar daar helpt een verbod niet tegen.quote:[..]
Hoeveel % van de mensen die alcohol drinkt verwoest zijn door zijn alcohol verslaving?
Denk jij echt dat dealers aan iedereen bekent gaan maken dat ze dealer zijn?Dom zijn de junks niet de dealers.quote:
Kan je na gaan hoe slecht dat verbod was.quote:Op dinsdag 28 december 2010 17:20 schreef nikk het volgende:
[..]
En de mafia is na de opheffing weer verdwenen?
Nee, de situatie word erger.quote:Sowieso is de situatie van de drooglegging niet vergelijkbaar met de huidige.
Loop eens een keer op straatquote:Op dinsdag 28 december 2010 17:20 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Denk jij echt dat dealers aan iedereen bekent gaan maken dat ze dealer zijn?
Tsja, toen de maffia eenmaal was geboren zag zij natuurlijk geen reden om zichzelf op te heffen. Bovendien zag zij zat andere mogelijkheden. Bijvoorbeeld drugs en gokken. Door drugs te legaliseren neem je criminelen de wind uit de zeilen. Wat heeft het immers voor nut om dubieuze wijze een compleet legaal product aan de man te brengen?quote:Op dinsdag 28 december 2010 17:20 schreef nikk het volgende:
[..]
En de mafia is na de opheffing weer verdwenen?
Sowieso is de situatie van de drooglegging niet vergelijkbaar met de huidige.
Illegale drugs zijn veter verkrijgbaar dan legale.quote:Op dinsdag 28 december 2010 17:17 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Drugs zijn niet goed verkrijgbaar
De meeste geheelonthouders kennen geen slijter.quote:de meeste mensen kennen geen harddrugs dealers.
Misschien moet je dat kleine dorpje waar je leeft eens verlaten.quote:Op dinsdag 28 december 2010 17:20 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Denk jij echt dat dealers aan iedereen bekent gaan maken dat ze dealer zijn?Dom zijn de junks niet de dealers.
Verbod werkt dus.quote:Op dinsdag 28 december 2010 17:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er zijn nauwelijks junks. Ondertussen is de halve bevolking op een verstandige gezonde manier aan de drugs.
Wiet en alcohol gebruikers niet de rest is gewoon zielig.quote:[..]
De meeste drugsgebruikers zijn niet zielig.
Dus jij beweerd dat junks uit hun drugsmilleu halen en weer betrekken bij de normale maatschappij niet helpt?Mensen uit de verslavingszorg weten wel beter.quote:[..]
Dus jouw hele beeld van de maatschappij bestaat uit beroepsdeformatie.
Helemaal niet zo veel zijn er echt verslaafd.quote:[..]
Veel te veel, maar daar helpt een verbod niet tegen.
Terugbladeren:quote:Op dinsdag 28 december 2010 17:20 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Het ging mij dan ook om drugsmisbruikers en jou ook, aangezien je de GGZ noemde. Nu ga je opeens verkeersongelukken aanvoeren, maar oke ik doe wel mee.
quote:Op dinsdag 28 december 2010 14:44 schreef nikk het volgende:
[..]
[..]
We hadden het over alcohol. En als jij denkt dat bij de GGZ alleen drugsgebruikers zitten raad ik je aan om toch maar een kijkje te nemen. Het overgrote deel zit daar vanwege de alcohol. Er zitten meer alcoholisten in de detox dan drugsgebruikers.quote:Op dinsdag 28 december 2010 15:24 schreef nikk het volgende:
[..]
Neem eens voor de gein een kijkje bij je lokale GGZ.
quote:Op dinsdag 28 december 2010 17:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Misschien moet je dat kleine dorpje waar je leeft eens verlaten.
En wie gaan naar zulke mensen toen?Mensen die in zo,n milieu zitten en dat zitten de meeste mensen niet.quote:Op dinsdag 28 december 2010 17:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Loop eens een keer op straat
Dat komt niet door het verbod, dat komt door 's mensen zelfbeschikking.quote:
Alcoholgebruikers en verbods-junks zijn het meest zielig.quote:Wiet en alcohol gebruikers niet de rest is gewoon zielig.
[..]
Ik zeg dat het verbod niet helpt.quote:Dus jij beweerd dat junks uit hun drugsmilleu halen en weer betrekken bij de normale maatschappij niet helpt?
Dat zijn toch die mensen die alleen maar problemen zien?quote:Mensen uit de verslavingszorg weten wel beter.
Wel, maar het staat niet in de telegraaf dus het is geen probleem.quote:Helemaal niet zo veel zijn er echt verslaafd.
Ja goddomme, dat is natuurlijk nogal logischquote:Op dinsdag 28 december 2010 17:28 schreef Berlitz het volgende:
[..]
[..]
En wie gaan naar zulke mensen toen?Mensen die in zo,n milieu zitten en dat zitten de meeste mensen niet.
Om dat de meeste mensen geen behoefte hebben aan die drugs. Dus zullen ze na legalisatie er ook niet aan beginnen.quote:Op dinsdag 28 december 2010 17:28 schreef Berlitz het volgende:
[..]
[..]
En wie gaan naar zulke mensen toen?Mensen die in zo,n milieu zitten en dat zitten de meeste mensen niet.
Ik zie alleen maar propagandisten van het CDA en legale drugsproducenten.quote:Op dinsdag 28 december 2010 17:29 schreef Xa1pt het volgende:
De hoeveelheid borden in dit topic is stuitend.
En door het verbod is de weerstand bij mensen veel groter dan waar drugs normaal zijn zoals in krottenwijken.quote:Op dinsdag 28 december 2010 17:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat komt niet door het verbod, dat komt door 's mensen zelfbeschikking.
Op jou word in deze maatschappij gekotst.quote:[..]
Alcoholgebruikers en verbods-junks zijn het meest zielig.
Al zie ik dat er veel minder junks zijn dat in gebieden waar drugs gewoon in iedereens milieu te verkrijgen zijn zoals in krottenwijken dan helpt het.quote:[..]
Ik zeg dat het verbod niet helpt.
Jij beweert meer verstand van hoe goed drugsgebruik voor je is te hebben dan mensen uit de verslavingszorg?quote:[..]
Dat zijn toch die mensen die alleen maar problemen zien?
Die verslavingen zijn dan ook niet verwoestend anders hadden we enorm probleem.quote:[..]
[..]
Wel, maar het staat niet in de telegraaf dus het is geen probleem.
Er zijn ook 1,5 miljoen NL-ers verslaafd aan kalmeringspillen en pijnbestrijders. Hoor je ook niemand over.
Alcoholisten zijn geen misbruikers van alcohol? Lees jij anders even terug wat ik zei en niet zoals je het zelf wil lezen:quote:Op dinsdag 28 december 2010 17:25 schreef nikk het volgende:
[..]
Terugbladeren:
[..]
[..]
[..]
We hadden het over alcohol. En als jij denkt dat bij de GGZ alleen drugsgebruikers zitten raad ik je aan om toch maar een kijkje te nemen. Het overgrote deel zit daar vanwege de alcohol. Er zitten meer alcoholisten in de detox dan drugsgebruikers.
[..]
quote:Op dinsdag 28 december 2010 14:43 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Dit dus. Zie niet in waarom het gebruik van (hard-)drugs explosief zou stijgen wanneer je deze middelen legaliseert.quote:Op dinsdag 28 december 2010 17:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Om dat de meeste mensen geen behoefte hebben aan die drugs. Dus zullen ze na legalisatie er ook niet aan beginnen.
Dat is niet waar. Bewijs het maar.quote:Op dinsdag 28 december 2010 17:35 schreef Berlitz het volgende:
[..]
En door het verbod is de weerstand bij mensen veel groter dan waar drugs normaal zijn zoals in krottenwijken.
[..]
Alleen door luchtfietsers zoals jij.quote:Op jou word in deze maatschappij gekotst.
[..]
Je liegt dat je barst. Mensen beslissen onafhankelijk van een verbod over hun eigen leven. Veel mensen zijn gewoon te intelligent om zich aan slechte wetten te houden.quote:Al zie ik dat er veel minder junks zijn dat in gebieden waar drugs gewoon in iedereens milieu te verkrijgen zijn zoals in krottenwijken dan helpt het.
[..]quote:Op dinsdag 28 december 2010 14:18 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
De legale vormen van drugs (alcahol en tabak) worden het meest gebruikt.quote:Op dinsdag 28 december 2010 17:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit dus. Zie niet in waarom het gebruik van (hard-)drugs explosief zou stijgen wanneer je deze middelen legaliseert.
Omdat het dan normaal is zullen veel mensen het eerder gebruiken zo gaat het met dingen die normaal zijn geworden.Nu kunnen mensen ook aan pistolen komen als ze het echt willen maar omdat het verboden is heeft bijna niemand ze.quote:Op dinsdag 28 december 2010 17:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Om dat de meeste mensen geen behoefte hebben aan die drugs. Dus zullen ze na legalisatie er ook niet aan beginnen.
Dus het gaat om concurrentie?quote:Op dinsdag 28 december 2010 17:38 schreef deelnemer2 het volgende:
[..]
De legale vormen van drugs (alcahol en tabak) worden het meest gebruikt.
Omdat het uit de taboe sfeer komt net als wiet dat is.quote:Op dinsdag 28 december 2010 17:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit dus. Zie niet in waarom het gebruik van (hard-)drugs explosief zou stijgen wanneer je deze middelen legaliseert.
In de meeste milieus wordt het gebruik van drugs gewoon geaccepteerd. Bezoek bijvoorbeeld eens een festival. Ik acht de kans bijzonder klein dat duizenden Nederlanders plots een verslaving ontwikkelen wanneer het spul wordt gelegaliseerd. Temeer omdat je het gros van de drugs niet dagelijks wil gebruiken.quote:Op dinsdag 28 december 2010 17:38 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Omdat het dan normaal is zullen veel mensen het eerder gebruiken zo gaat het met dingen die normaal zijn geworden.Nu kunnen mensen ook aan pistolen komen als ze het echt willen maar omdat het verboden is heeft bijna niemand ze.
Maar wanneer gaan jij en je mede junks is protesteren tegen het drugsverbod
Be-roeps-de-for-ma-tie. Door alleen de excessen te zien worden halve waarheden verteld om de eigen karikaturen in stand te houden. Zo vertelde een docent van me - die al geruime tijd werkzaam is in de verslavingszorg - laatst dat GHB nogal slecht voor je is. "Want GHB wordt gemaakt van gootsteenontstopper en graffitiverwijderaar, dus dat moét wel slecht voor je zijn".quote:Op dinsdag 28 december 2010 17:35 schreef Berlitz het volgende:
Jij beweert meer verstand van hoe goed drugsgebruik voor je is te hebben dan mensen uit de verslavingszorg?
Het is al normaal. Dat bewijzen de cijfers/quote:
Ik heb de contacten om elke dag drugs te gebruiken. Toch doe ik het slechts heel af en toe. Rara politiepetje.quote:Op dinsdag 28 december 2010 17:39 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Omdat het uit de taboe sfeer komt net als wiet dat is.
Het zit niet in de taboesfeer.quote:Op dinsdag 28 december 2010 17:39 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Omdat het uit de taboe sfeer komt net als wiet dat is.
Misschien omdat deze meer in de maatschappij ingebakken zitten?quote:Op dinsdag 28 december 2010 17:38 schreef deelnemer2 het volgende:
[..]
De legale vormen van drugs (alcahol en tabak) worden het meest gebruikt.
Ieder mens weet dat in krottenwijken meer drugs gebruikt worden en het daar beter beschikbaar is.quote:Op dinsdag 28 december 2010 17:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Bewijs het maar.
Daarom stemmen mensen op partijen die voor een drugsverbod zijn.quote:[..]
Alleen door luchtfietsers zoals jij.
We hebben een reclamecampagne nodig die de hele opium-lijst professioneel adverteert. Als we het tijdschema van De Telegraaf/paddo's volgen is alles na een half jaar legaal.quote:Op dinsdag 28 december 2010 17:43 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
Misschien omdat tabak enkele decennia terug als positief werd geadverteerd?
Dat klopt zeker niet voor alle drugs. Veel studenten aan de universiteit gebruiken bijvoorbeeld dexamfetamine of ritalin om te studeren, terwijl de leeftijdsgenoten met een lagere opleiding dit niet doen.quote:Op dinsdag 28 december 2010 17:45 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Ieder mens weet dat in krottenwijken meer drugs gebruikt worden en het daar beter beschikbaar is.
In jou wereldje wel en in de echte wereld niet dat bewijzen de cijfers wel.quote:Op dinsdag 28 december 2010 17:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het is al normaal. Dat bewijzen de cijfers/
Ben je verslaafd aan liegen of wordt je betaald voor deze onzin?
Dat kan je ook niet met heroine en dat soort drugs vergelijken.quote:Op dinsdag 28 december 2010 17:46 schreef PlasticTreePecker het volgende:
[..]
Dat klopt zeker niet voor alle drugs. Veel studenten aan de universiteit gebruiken bijvoorbeeld dexamfetamine of ritalin om te studeren, terwijl de leeftijdsgenoten met een lagere opleiding dit niet doen.
Dit heeft natuurlijk niks te maken met het feit dat mensen in krottenwijken problemen hebben die ze willen vergeten door middel van drugs. Het komt natuurlijk omdat er eerst veel drugs werd verkocht en ze daarna besloten het te gaan gebruiken.quote:Op dinsdag 28 december 2010 17:45 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Ieder mens weet dat in krottenwijken meer drugs gebruikt worden en het daar beter beschikbaar is.
Ja, het verbod op cafeïne houdt stevig stand.quote:Op dinsdag 28 december 2010 17:46 schreef Berlitz het volgende:
[..]
In jou wereldje wel en in de echte wereld niet dat bewijzen de cijfers wel.
Maar drugs blijven gewoon lekker illegaal dat zorgt onze democratie wel voor
Point being?quote:Op dinsdag 28 december 2010 17:47 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Dat kan je ook niet met heroine en dat soort drugs vergelijken.
Dus je liegt weer. Net zei je nog dat niemand wist waar je drugs kon krijgen.quote:Op dinsdag 28 december 2010 17:45 schreef Berlitz het volgende:
[..]
[..]
mensen stemmen voor de HRA en krijgen er gratis religieuze wetgeving bij. Maar ik ben dan ook al een paar jaar tegen democratie.quote:Daarom stemmen mensen op partijen die voor een drugsverbod zijn.
Amerika is een derde wereld land. Daar heb je wapens iets harder nodig dab hier.quote:[..]
Je liegt dat je barst. Mensen beslissen onafhankelijk van een verbod over hun eigen leven. Veel mensen zijn gewoon te intelligent om zich aan slechte wetten te houden.
[\quote]
Waarom hebben ze in amerika veel meer pistolen dan hier?Is het een gen dat er voor zorgt dat ze pistolen willen hebben?
Laat die cijfers maar zien dan.quote:Op dinsdag 28 december 2010 17:46 schreef Berlitz het volgende:
[..]
In jou wereldje wel en in de echte wereld niet dat bewijzen de cijfers wel.
Drugs blijven gewoon uitstekend beschikbaar, daar zorgt het marktmechanisme wel voor.quote:Maar drugs blijven gewoon lekker illegaal dat zorgt onze democratie wel voor
Ja, dat kan wel.quote:Op dinsdag 28 december 2010 17:47 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Dat kan je ook niet met heroine en dat soort drugs vergelijken.
Ik doel op die eerste, natuurlijk.quote:Op dinsdag 28 december 2010 17:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik zie alleen maar propagandisten van het CDA en legale drugsproducenten.
Geboren? De mafia bestaat langer dan Al Capone hoor.quote:Op dinsdag 28 december 2010 17:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, toen de maffia eenmaal was geboren zag zij natuurlijk geen reden om zichzelf op te heffen. Bovendien zag zij zat andere mogelijkheden. Bijvoorbeeld drugs en gokken. Door drugs te legaliseren neem je criminelen de wind uit de zeilen. Wat heeft het immers voor nut om dubieuze wijze een compleet legaal product aan de man te brengen?
quote:Op dinsdag 28 december 2010 17:41 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Be-roeps-de-for-ma-tie. Door alleen de excessen te zien worden halve waarheden verteld om de eigen karikaturen in stand te houden. Zo vertelde een docent van me - die al geruime tijd werkzaam is in de verslavingszorg - laatst dat GHB nogal slecht voor je is. "Want GHB wordt gemaakt van gootsteenontstopper en graffitiverwijderaar, dus dat moét wel slecht voor je zijn".
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |