Wegens groot succes in Mexico en eigen land, presenteert de Verenigde Staten van Amerika: War on Drugs, join the team!quote:MEXICO-STAD - Zeker achthonderd leden van de Mexicaanse drugsbende Los Zetas zijn actief in buurland Guatemala. Dat heeft het Amerikaanse onderzoeksinstituut Woodrow Wilson gemeld, aldus de Mexicaanse krant El Universal vrijdag.
Volgens het onderzoeksinstituut zijn leden van de drugsbende geïnfiltreerd in onder meer het politieapparaat en in publieke diensten van Guatemala. Amerikaanse inlichtingendiensten en de drugsbestrijdingsdienst DEA stellen in rapporten dat het Los Zetas in drie jaar tijd is gelukt invloed te doen gelden op 75 procent van het Guatemalteekse grondgebied. Eerder meldde El Universal dat Los Zetas in 2007 besloten hun activiteiten naar andere landen uit te breiden.
Opstand in Nederland?quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Nee maar echt. Wanneer komt iedereen in opstand tegen deze buitengewoon schadelijke en onzinnige wetten tegen natuurlijke genotsmiddelen.
Ja.quote:
Zodra het over grootschalig genuttigde natuurlijke genotsmiddelen gaat met een actieve lobby.quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Nee maar echt. Wanneer komt iedereen in opstand tegen deze buitengewoon schadelijke en onzinnige wetten tegen natuurlijke genotsmiddelen.
Zodra er een industrie is die er geld voor over heeft. Helaas denken deze industrieen dat plantaardige drugs alleen maar lastige concurrenten zijn. Dus dat gaat niet lukken.quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:21 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Zodra het over grootschalig genuttigde natuurlijke genotsmiddelen gaat met een actieve lobby.
Oftewel; alcohol en tabak.
Verzamel een groep junkies en ga ergens protesteren ofzo.quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zodra er een industrie is die er geld voor over heeft. Helaas denken deze industrieen dat plantaardige drugs alleen maar lastige concurrenten zijn. Dus dat gaat niet lukken.
Ondertussen gaat de helft van het politiebudget op aan het bestrijden van natuurlijk gedrag. Voor winstmaximalisatie van legale drugs producenten.
Wanneer komen we in opstand? Moeten de mensen die in het zuiden van het land met machinegeweren maaien eerst een net uniform aan en een persconferentie houden voor we het snappen? Brabant is het volgende Zuid-Amerika.
Nou echt hè? Ik zie de ene drugsbaron na de andere omvallen en New Kids tewerk gesteld worden op coca-plantagesquote:Op vrijdag 24 december 2010 22:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Brabant is het volgende Zuid-Amerika.
Een klein gedeelte gebruikt drugs. Wie dat niet doet, heeft ook geen zin om te demonstreren. Daarentegen zijn alcohol en tabak ubiquiteus.quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De enige reden dat het hier nog niet zo erg is omdat er niet hard achteraan gezeten word. Daar hebben we ook te weinig agenten voor.quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:26 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nou echt hè? Ik zie de ene drugsbaron na de andere omvallen en New Kids tewerk gesteld worden op coca-plantages
Nee.quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:27 schreef twaalf het volgende:
[..]
Een klein gedeelte gebruikt drugs.
Ik denk eigenlijk dat als mensen een pro-drugs demonstratie zien van papierversnipperaar en geestverwanten dat niet positief zal zijn voor het imago van drugs.quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:27 schreef twaalf het volgende:
[..]
Een klein gedeelte gebruikt drugs. Wie dat niet doet, heeft ook geen zin om te demonstreren. Daarentegen zijn alcohol en tabak ubiquiteus.
De mentaliteit in een land als Nederland is compleet verschillend met Midden- en Zuid-Amerika. Ik zie dat nog niet in die maten gebeuren.quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De enige reden dat het hier nog niet zo erg is omdat er niet hard achteraan gezeten word. Daar hebben we ook te weinig agenten voor.
Als je het op de Amerikaanse manier gaat enforcen, assistentie van het leger er bij, wordt het net zo erg. En niet alleen vanwege de wiet. NL is doorvoerland voor Europa en grote producent van XTC. Een harde aanpak betekend dezelfde oorlog als nu in Mexico, en die kant gaan we op.
Wat heeft imago ermee te maken? Het gaat gewoon om geld.quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:30 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk dat als mensen een pro-drugs demonstratie zien van papierversnipperaar en geestverwanten dat niet positief zal zijn voor het imago van drugs.
Dat is ook waar en belachelijk natuurlijk. Inderdaad een goede reden om in actie te komen.quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee.
Behalve dat betalen we allemaal voor de oorlog tegen drugs. 50% van het politiebudget.
Geef het CDA een paar jaar.quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:32 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
De mentaliteit in een land als Nederland is compleet verschillend met Midden- en Zuid-Amerika. Ik zie dat nog niet in die maten gebeuren.
Alcohol is legaal, en bij mijn weten vormt alcohol in zijn algemeen een groter probleem dan alle drugs bij elkaar.quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:16 schreef Sander het volgende:
Maak het allemaal legaal, geef ze een ministerie en binnen drie jaar ben je van al dat gedoe af.
Dat doen ze nu ook, wat heeft dat met een verbod te maken?quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:34 schreef mlg het volgende:
hoewel het mij voor de normale feestvierder geen pretje lijkt om tussen allemaal gekken full on drugs te staan, met name de opwekkende drugs.
Ik vind dat altijd zo'n onzinnig argument. Ik denk dat overheden wel andere belangen hebben dan het sturen en beheren van concurrentie.quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zodra er een industrie is die er geld voor over heeft. Helaas denken deze industrieen dat plantaardige drugs alleen maar lastige concurrenten zijn. Dus dat gaat niet lukken.
Ondertussen gaat de helft van het politiebudget op aan het bestrijden van natuurlijk gedrag. Voor winstmaximalisatie van legale drugs producenten.
Wanneer komen we in opstand? Moeten de mensen die in het zuiden van het land met machinegeweren maaien eerst een net uniform aan en een persconferentie houden voor we het snappen? Brabant is het volgende Zuid-Amerika.
Overheden wel, helaas denken individuele politici daar anders over.quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:37 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik vind dat altijd zo'n onzinnig argument. Ik denk dat overheden wel andere belangen hebben dan het sturen en beheren van concurrentie.
Ik denk niet dat gebruik van speed gaat afnemen als het legaal is. Sterker nog, sinds de ephedra in de ban is gedaan is het gebruik ervan drastisch afgenomen.quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat doen ze nu ook, wat heeft dat met een verbod te maken?
Het corporatisme is in Italië uitgevonden.quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Overheden wel, helaas denken individuele politici daar anders over.
Kom op zeg, we hebben in NL het corporatisme uitgevonden. VOC?
Je lult er omheen. Er wordt massaal drugs gebruikt op feesten, dat verandert niet met legalisatie.quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:39 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik denk niet dat gebruik van speed gaat afnemen als het legaal is.
Hoezo onzinnig? 50% van het politiebudget is niet niks. Als je daarop enorm kunt bezuinigen is dat zeker een argument.quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:37 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik vind dat altijd zo'n onzinnig argument. Ik denk dat overheden wel andere belangen hebben dan het sturen en beheren van concurrentie.
quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je lult er omheen. Er wordt massaal drugs gebruikt op feesten, dat verandert niet met legalisatie.
Worden niet massaal gebruikt,weet jij trouwens wat er in china gebeurde toen de opium legaal werd?quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je lult er omheen. Er wordt massaal drugs gebruikt op feesten, dat verandert niet met legalisatie.
Ik denk dat het gebruik ervan enkel gaat toenemen wanneer deze drugs gelegaliseerd. Ik denk dat velen een misvatting maken dat legalisatie voor een afname van het gebruik zorgt.quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik doelde op de laatste zin van mijn citaat.quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:42 schreef twaalf het volgende:
[..]
Hoezo onzinnig? 50% van het politiebudget is niet niks. Als je daarop enorm kunt bezuinigen is dat zeker een argument.
Dat bedoel ik. Het klinkt mij volstrekt onlogisch dat het gebruik gaat afnemen of gelijk blijft, en de praktijk ondersteunt mijn vermoeden.quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:43 schreef Berlitz het volgende:
[..]
[..]
Worden niet massaal gebruikt,weet jij trouwens wat er in china gebeurde toen de opium legaal werd?
Wel.quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:43 schreef Berlitz het volgende:
[..]
[..]
Worden niet massaal gebruikt,
Mensen gingen lekker Chinezen.quote:weet jij trouwens wat er in china gebeurde toen de opium legaal werd?
En wat betreft omheen lullen span jij de kroon.quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wel.
[..]
Mensen gingen lekker Chinezen.
Dan wacht ik nog even met verkopen kunnen we mooi een plantage beginnen achter in de wei.quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:26 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nou echt hè? Ik zie de ene drugsbaron na de andere omvallen en New Kids tewerk gesteld worden op coca-plantages
Je doet net alsof ik argumenten nodig heb voor legalisatie.quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:44 schreef mlg het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Het klinkt mij volstrekt onlogisch dat het gebruik gaat afnemen of gelijk blijft, en de praktijk ondersteunt mijn vermoeden.
Ik denk dat jij op rare plekken komt waar ze (zeggend dat ze) geen drugs gebruiken.quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:45 schreef mlg het volgende:
[..]
En wat betreft omheen lullen span jij de kroon.
Dat het massaal gebruikt wordt is denk ik ook zeer plaatselijk. Ik zie in jou wel een type die op de gekste plekken komt, waar het gebruik van drugs eerder regel, dan een uitzondering is.
Als je het legaal maakt zit binnenkort iedereen aan de drugs omdat het veel laagdrempeliger word.Dat zie je in gebieden waar de drempel voor drugsgebruik erg laag is.quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je doet net alsof ik argumenten nodig heb voor legalisatie.![]()
Het uitgangspunt is vrijheid. Dat hoef je niet te handhaven, dus dat is gratis.
De praktijk wijst uit dat je drugs(gebruik ) niet kan verbieden. Het verbod bereikt zijn doel niet.
(integendeel, illegale drugs zijn beter verkrijgbaar dan legale. Geen leeftijdseis, geen sluitingstijden.)
Het verbod is wel duur, veroorzaakt criminaliteit, geweld en corruptie.
Het verbod heeft naast een prijskaartje dus alleen nadelen. Dus is het een slechte wet.
Ja, dat ben ik met je eens, maar dat is heel wat anders dan de zogenaamde ondersteunende argumenten die je gebruikt om je obsessie voor drugs te ondersteunen.quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je doet net alsof ik argumenten nodig heb voor legalisatie.![]()
Het uitgangspunt is vrijheid. Dat hoef je niet te handhaven, dus dat is gratis.
De praktijk wijst uit dat je drugs(gebruik ) niet kan verbieden. Het verbod bereikt zijn doel niet.
(integendeel, illegale drugs zijn beter verkrijgbaar dan legale. Geen leeftijdseis, geen sluitingstijden.)
Het verbod is wel duur, veroorzaakt criminaliteit, geweld en corruptie.
Het verbod heeft naast een prijskaartje dus alleen nadelen. Dus is het een slechte wet.
Ik kom op plekken waar men drugs gebruikt, maar niet massaal.quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik denk dat jij op rare plekken komt waar ze (zeggend dat ze) geen drugs gebruiken.
Nu kan iedereen die daar behoefte aan heeft ook aan drugs komen, wat dat betreft is er geen verschil. Dan is het verbod alleen maar een kostenpost.quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:50 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Als je het legaal maakt zit binnenkort iedereen aan de drugs omdat het veel laagdrempeliger word
Ook afschaffen. Kijk wie er u een wapen heeft.quote:Hoe kijk jij trouwens tegen een vuurwapen verbod aan?
Wat vind je dan van particulier bezit van nucleaire wapens?quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nu kan iedereen die daar behoefte aan heeft ook aan drugs komen, wat dat betreft is er geen verschil. Dan is het verbod alleen maar een kostenpost.
[..]
Ook afschaffen. Kijk wie er u een wapen heeft.
Onzinnige fascistische kostbare wetgeving.quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:51 schreef mlg het volgende:
[..]
Ja, dat ben ik met je eens, maar dat is heel wat anders dan de zogenaamde ondersteunende argumenten die je gebruikt om je obsessie voor drugs te ondersteunen.
Aangezien drugs nu illegaal zijn berusten de gebruikscijfers op vermoedens.quote:Voorstander oke, maar houd het maar mooi bij je vrijheid geleuter en niet argumenten die berust zijn op vermoedens.
Maakt helemaal niet uit welke argumenten er gebruikt worden. Feit blijft dat het verbod geen positieve werking heeft, alleen geweld oplevert tegen een hoge prijs.quote:Ik zal ook nog even op de rest van je post reageren. Ik heb namelijk nog nooit een visie van overheden gehoord over het drugsbeleid. Is het wel zo dat de regels er zijn om drugs in zijn totaal te verbannen, en niet vanwege het simpele feit om de drempel hoger te maken voor jongeren, zodat het wordt voorkomen dat het toeneemt, of in zijn algemeen afneemt.
Bij eventuele legalisatie ook hoor.quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Aangezien drugs nu illegaal zijn berusten de gebruikscijfers op vermoedens.
Omdat cocaine in poedervorm eigenlijk al niet zo natuurlijk is. Er gaat een heel chemisch proces aan vooraf om het van bladeren in de poedervorm te krijgen.quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Hoe wil je dat tegenhouden? Als je een narcobaas niet kan tegenhouden tonnen drugs te smokkelen, hoe denk je hem dan tegen te houden als ie een bom wil hebben?quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:56 schreef mlg het volgende:
[..]
Wat vind je dan van particulier bezit van nucleaire wapens?
Ik heb nog nooit een zinnig argument gehoord waarom het geweld zal afnemen, en dat het geen positieve werking heeft weet ik niet. Ik ken de doelen niet, maar bij legalisering zal de positieve werking ervan niet toenemen.quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Onzinnige fascistische kostbare wetgeving.
[..]
Aangezien drugs nu illegaal zijn berusten de gebruikscijfers op vermoedens.
[..]
Maakt helemaal niet uit welke argumenten er gebruikt worden. Feit blijft dat het verbod geen positieve werking heeft, alleen geweld oplevert tegen een hoge prijs.
Dat weet je niet. Wegens een verbod (en vervelende uitsmijters) willen veel gebruikers daar nogal eens bescheiden over doen.quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:53 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik kom op plekken waar men drugs gebruikt, maar niet massaal.
Omdat het geweld word veroorzaakt door het verbod. Zie jij slijters al schietend vrouwen ontvoeren?quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:59 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een zinnig argument gehoord waarom het geweld zal afnemen
Mocht de politie deze wapens op het spoor komen, dan kunnen ze op zijn minst deze wapens in beslag nemen, indien het verboden is. Dat is bij legalisatie niet mogelijk.quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Hoe wil je dat tegenhouden? Als je een narcobaas niet kan tegenhouden tonnen drugs te smokkelen, hoe denk je hem dan tegen te houden als ie een bom wil hebben?
Mijn mening over privé- nucleair wapenbezit is helemaal niet van belang. Het is mogelijk en er is niets dat je daar tegen kan doen. Een wet daartegen zou dan ook nutteloos zijn. Net zo nutteloos als het verbieden van coke of Smith&Wesson.
Als je de drugs door reguliere kanalen (slijter of apotheek) laat verhandelen, heb je er prima zicht op. Maar dan moeten de accijnzen niet te hoog zijn en dan moeten kopers net zo strak geregistreerd en gecontroleerd worden als alcoholgebruikers: niet.quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:57 schreef Morendo het volgende:
[..]
Bij eventuele legalisatie ook hoor.
Jij denkt dat politie per ongeluk op een atoombommetje stuit en dan in het wetboek gaat kijken wat ze moeten doen?quote:Op vrijdag 24 december 2010 23:02 schreef mlg het volgende:
[..]
Mocht de politie deze wapens op het spoor komen, dan kunnen ze op zijn minst deze wapens in beslag nemen, indien het verboden is. Dat is bij legalisatie niet mogelijk.
Maar alcohol is een veelgebruikte drug en opgenomen in onze samenleving. Dat is met andere drugs een ander verhaal, en indien het vredig en lief, maar veel gebruikt is, dan lijkt me het probleem alleen maar verergerd.quote:Op vrijdag 24 december 2010 23:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Omdat het geweld word veroorzaakt door het verbod. Zie jij slijters al schietend vrouwen ontvoeren?
Coke valt in de middencategorie. De gevaarlijkste drugs zijn heroine, alcohol, crystal meth en tabak. 2 van de 4 zijn gewoon legaal.quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:58 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Omdat cocaine in poedervorm eigenlijk al niet zo natuurlijk is. Er gaat een heel chemisch proces aan vooraf om het van bladeren in de poedervorm te krijgen.
Bovendien is het erg schadelijk voor mensen, mischien niet lichamelijk maar geestelijk sloopt cocaine je.
Mierenneukerpunt mijnerzijds: je hebt louter zicht op de verkoop. Eventuele consumptie staat daarin beginsel echter los van: ik kan me voorstellen dat er een wat laagdrempeliger tweede markt komt voor (o.a. buitenlandse) doorverkoop.quote:Op vrijdag 24 december 2010 23:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als je de drugs door reguliere kanalen (slijter of apotheek) laat verhandelen, heb je er prima zicht op. Maar dan moeten de accijnzen niet te hoog zijn en dan moeten kopers net zo strak geregistreerd en gecontroleerd worden als alcoholgebruikers: niet.
De meningen daarover lopen ook uiteen.quote:Op vrijdag 24 december 2010 23:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Coke valt in de middencategorie. De gevaarlijkste drugs zijn heroine, alcohol, crystal meth en tabak. 2 van de 4 zijn gewoon legaal.
Gezondheid is blijkbaar geen argument voor een verbod.
Voor veel mensen is coke en wiet ook een heel gebruikelijke drug.quote:Op vrijdag 24 december 2010 23:03 schreef mlg het volgende:
[..]
Maar alcohol is een veelgebruikte drug
Ik denk dat als mensen coke net zo frequent als tabak en alcohol gebruiken, dat coke wellicht gevaarlijker is. Als je 1 lijntje coke per week vergelijkt met 140 sigaretten per week, dat die sigaretten inderdaad schadelijker zijn.quote:Op vrijdag 24 december 2010 23:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Coke valt in de middencategorie. De gevaarlijkste drugs zijn heroine, alcohol, crystal meth en tabak. 2 van de 4 zijn gewoon legaal.
Dan ga je maar lekker discussiëren met het RIVMquote:Op vrijdag 24 december 2010 23:05 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
De meningen daarover lopen ook uiteen.
Ga dat maar bespreken met het RIVMquote:Op vrijdag 24 december 2010 23:06 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik denk dat als mensen coke net zo frequent als tabak en alcohol gebruiken, dat coke wellicht gevaarlijker is. Als je 1 lijntje coke per week vergelijkt met 140 sigaretten per week, dat die sigaretten inderdaad schadelijker zijn.
Omdat je bij een verbod ook eerder crimineel bent volgens de wet.quote:Op vrijdag 24 december 2010 23:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Voor veel mensen is coke en wiet ook een heel gebruikelijke drug.
Het punt is dat de drugs geen criminaliteit oplevert, net zoals met alcohol. Het verbod levert criminaliteit op, net als met Al Cohol, eh.. Capone
Moet er dan ook een soort Waren autoriteit komen om de kwaliteit van drugs te bewaken?quote:Op vrijdag 24 december 2010 23:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ook al is coke 1000x schadelijker dan alcohol: het verbod is nog steeds een drama. Het werkt niet, is duur en levert oorlogen op.
'maar scoren vanwege de omvang van het gebruik hoger'quote:Op vrijdag 24 december 2010 23:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ga dat maar bespreken met het RIVM
Dat zijn 2 verschillende zaken.quote:Op vrijdag 24 december 2010 23:05 schreef Morendo het volgende:
[..]
Mierenneukerpunt mijnerzijds: je hebt louter zicht op de verkoop. Eventuele consumptie staat daarin beginsel echter los van: ik kan me voorstellen dat er een wat laagdrempeliger tweede markt komt voor (o.a. buitenlandse) doorverkoop.
Moet er een leeftijdsgrens komen voor het mogen kopen van drugs?quote:Op vrijdag 24 december 2010 23:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat zijn 2 verschillende zaken.
1. Als het buitenland niet legaliseert gaat NL verdienen aan een drugs-monopoly. Maar dat is het probleem van het buitenland. Dan moeten ze maar niet eigenwijs slechte wetten volhouden.
2. Als er in Nederland een 2e markt komt, doet de overheid iets niet goed. Te hoge belastingen of afschrikking vanwege registratie van gebruikers.
Precies. Moet je niet net doen alsof je crimineel word van de drugs. Dat is idd de propaganda.quote:Op vrijdag 24 december 2010 23:08 schreef mlg het volgende:
[..]
Omdat je bij een verbod ook eerder crimineel bent volgens de wet.
Is dat de groep die ook uitging van een griep-pandemie?quote:Op vrijdag 24 december 2010 23:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan ga je maar lekker discussiëren met het RIVM
http://www.rivm.nl/bibliotheek/rapporten/340001001.html
Wat mij betreft niet.quote:Op vrijdag 24 december 2010 23:11 schreef Morendo het volgende:
[..]
Moet er een leeftijdsgrens komen voor het mogen kopen van drugs?
Coke breng andere problemen met zich mee, psychische problemen en vooral financiële problemen. En als de prijs ervan omlaag gaat gaan er zoveel mensen er te veel van gebruiken dat de verslavingzorg het echt niet meer aankan.quote:Op vrijdag 24 december 2010 23:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als drugs beter beschikbaar zijn worden ze meer gebruikt kijk maar is naar de plekken waar drugs het makkelijkst te krijgen zijn.quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nu kan iedereen die daar behoefte aan heeft ook aan drugs komen, wat dat betreft is er geen verschil. Dan is het verbod alleen maar een kostenpost.
quote:[..]
Ook afschaffen. Kijk wie er u een wapen heeft.
Als alcohol verboden zou zijn, zou het duurder zijn dan cokj en heel veel mensen in financiële problemen brengen.quote:Op vrijdag 24 december 2010 23:13 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Coke breng andere problemen met zich mee, psychische problemen en vooral financiële problemen.
Dat kunnen we makkelijk betalen met de accijns. De vervuiler betaald.quote:En als de prijs ervan omlaag gaat gaan er zoveel mensen er te veel van gebruiken dat de verslavingzorg het echt niet meer aankan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Leuke slogan voor de VVD.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
Dat zie ik niet als probleem. Mensen moeten sowieso zelf weten wat ze doen.quote:Op vrijdag 24 december 2010 23:14 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Als drugs beter beschikbaar zijn worden ze meer gebruikt kijk maar is naar de plekken waar drugs het makkelijkst te krijgen zijn.
Coke is een spotgoedkoop product, die 50e die je per gram betaalt bestaat voornamelijk uit premies in het criminele milieu.quote:Op vrijdag 24 december 2010 23:13 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Coke breng andere problemen met zich mee, psychische problemen en vooral financiële problemen. En als de prijs ervan omlaag gaat gaan er zoveel mensen er te veel van gebruiken dat de verslavingzorg het echt niet meer aankan.
Het gaat dan ook niet vanwege het feit dat je drugs gebruikt, maar dat je je niet aan de wet houdt en die kennelijk van aard is, dat men onder een crimineel valt.quote:Op vrijdag 24 december 2010 23:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Precies. Moet je niet net doen alsof je crimineel word van de drugs. Dat is idd de propaganda.
Maar wat is nu het doel van een wet? Is het alleen maar een oefening om te bewijzen dat we ons "aan de wet kunnen houden"?quote:
Zolang het maar niet de rechten en gezondheid van andere mensen schaadt, en dat is een van de redenen waarom er verboden zijn. Ik ben het met je eens dat het hypocriet is waarom alcohol dan wel gelegaliseerd is, en softdrugs waar men zo stoned als een garnaal -en dus chill- van wordt niet.quote:Op vrijdag 24 december 2010 23:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat zie ik niet als probleem. Mensen moeten sowieso zelf weten wat ze doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |