abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 december 2010 @ 13:47:40 #176
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_90535054
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 december 2010 13:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Net zoals geheelonthouders nooit bij de slijter komen. Dat bewijst dat niet iedereen aan de drugs gaat, laat staan meteen verslaafd wordt, als het legaal is. Het is nu ook beschikbaar en als je dat ontkent ben je gewoon een leugenaar.

[..]

Waarschijnlijk willen ze ook geen contact met legale dealers dus zullen ze niet gaan gebruiken alleen maar omdat het legaal is.

[..]

Dat komt omdat je alleen maar propaganda recycled.
Dus jij beweerd dat iedereen hard drugs dealers kent?
Als drugs in de winkel liggen worden die veel makkelijker gekocht dan als mensen naar een dealer moeten de meeste mensen kennen geen dealers en willen ze ook niet kennen.
Op zoek naar dealers gaan mensen ook niet omdat ze weten hoe slecht drugs zijn al legaliseer je is de drempel veel lager omdat het normaal is geworden.
En die mensen willen wel contact met legale dealers want blowen doen er wel veel.

En dat van die pscychologen hou toch op man, sinds wanneer is 1 website de mening van de nederlandse pscychologie.

Maar jij krijgt je zin toch niet drugs worden niet legaal.
pi_90535165
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 december 2010 13:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Psychologen concluderen: Legalize!
Ehm... psychologen en verslavingsdeskundingen in Nederland willen zelfs het gebruik van softdrugs verminderen.
pi_90535258
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 december 2010 13:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Net zoals geheelonthouders nooit bij de slijter komen. Dat bewijst dat niet iedereen aan de drugs gaat, laat staan meteen verslaafd wordt, als het legaal is. Het is nu ook beschikbaar en als je dat ontkent ben je gewoon een leugenaar.
Ik weet niet in welke wereld jij leeft, maar de meeste mensen kunnen toch echt niet zomaar aan harddrugs komen.
  dinsdag 28 december 2010 @ 13:57:15 #179
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_90535476
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 13:47 schreef Berlitz het volgende:

[..]

Dus jij beweerd dat iedereen hard drugs dealers kent?
Iedereen kan net zo makkelijk aan een dealer komen als aan het adres van een slijter. Alleen bij de slijter moet je eerst wachten tot ie open is.
quote:
Als drugs in de winkel liggen worden die veel makkelijker gekocht dan als mensen naar een dealer moeten de meeste mensen kennen geen dealers en willen ze ook niet kennen.
Je lult uit je nek, propagandist. Je geloofd zeker ook in God en dat je pappa en mamma geen sex hebben?
quote:
Op zoek naar dealers gaan mensen ook niet omdat ze weten hoe slecht drugs zijn
En dat verandert niet na legalisatie.
quote:
En dat van die pscychologen hou toch op man, sinds wanneer is 1 website de mening van de nederlandse pscychologie.
Kom jij dan met een berg psychologen die iets anders roepen, propagandist.
quote:
Maar jij krijgt je zin toch niet drugs worden niet legaal.
Dan gaat de maatschappij kapot. Dan hebben we straks alleen maar bouwfraudes, vraagt de NMA om steekpenningen en komt oom agent je dochter verkrachten als ie zich verveelt.

Je krijgt de maatschappij waar je om vraagt.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 28 december 2010 @ 13:58:05 #180
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_90535512
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 13:51 schreef nikk het volgende:

[..]

Ik weet niet in welke wereld jij leeft, maar de meeste mensen kunnen toch echt niet zomaar aan harddrugs komen.
De mensen die interesse hebben in het gebruik ervan dus wel, dat is dan ook waar het om gaat. De mensen die tegen drugs zijn omdat iedereen zogenaamd massaal aan de drugs zouden gaan, willen het allemaal zelf niet gebruiken. Toch denken ze dat anderen het gaan gebruiken omdat het kan.
pi_90535514
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 01:11 schreef Berlitz het volgende:

[..]

Nee want als je gewoon een shot in de winkel kan kopen is de drempel veel lager en de beschikbaarheid voor iedereen veel beter. een depressief iemand zal nu niet op zoek gaan dealers.
Er zal hetzelfde gebeuren als toen opium in china legaal werd.
In dit soort discussies is het altijd wachten op mensen die dit zeggen. Legalisatie betekent direct dat 3-jarige kinderen samen met hun moeder in de supermarkt een heroïnespuit kunnen kopen.

Vraag bij jezelf af hoe realistisch dit soort voorbeelden zijn en wat alternatieven zijn? Legalisering gaat hand in hand met regulering. Dat betekent dat er allerlei veiligheidseisen, voorwaarden, advies en dergelijke verplicht kan worden. Ook de plek waar het verkocht wordt en ga zo maar door.

Denk aan medicijnen nu: voor de zware moet je eerst langs de huisarts. Alleen de lichte middelen liggen bij de apotheek. Maar pas op: eet een paar dozijn paracetamolletjes en je bent er ook aan.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  dinsdag 28 december 2010 @ 13:58:12 #182
pi_90535519
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 13:51 schreef nikk het volgende:

[..]

Dat kunnen ze wel, maar ze den het niet omdat ze er geen behoefte aan hebben.

Hoeveel geheelonthouders weten waar de slijter is?
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  dinsdag 28 december 2010 @ 13:59:38 #183
pi_90535564
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 13:50 schreef nikk het volgende:

[..]

Ehm... psychologen en verslavingsdeskundingen in Nederland willen zelfs het gebruik van softdrugs verminderen.
Willen ze dat doen met een verbod?
  dinsdag 28 december 2010 @ 14:01:49 #184
pi_90535642
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 13:58 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
willen het allemaal zelf niet gebruiken. Toch denken ze dat anderen het gaan gebruiken omdat het kan.
Precies. "Andere" mensen zijn debiel, stom, verslaafde junks, minderwaardig, achterlijk. Alleen de tegenstander kan normaal nadenken en goede beslissingen nemen. Anderen moeten zo veel mogelijk beperkt worden.
pi_90535948
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 december 2010 13:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Willen ze dat doen met een verbod?
Nee, maar zeker niet met legalisering.
  dinsdag 28 december 2010 @ 14:10:06 #186
pi_90535975
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 14:09 schreef nikk het volgende:

[..]

Nee, maar zeker niet met legalisering.
Dus die psychologen pleiten voor meer...

http://nos.nl/artikel/202073-van-gijzel-geweld-komt-door-drugs.html

Of doen ze er heel tactisch geen uitspraak over? Post eens een onderzoek?
pi_90536015
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 december 2010 13:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat kunnen ze wel, maar ze den het niet omdat ze er geen behoefte aan hebben.

Hoeveel geheelonthouders weten waar de slijter is?
Dan heb je een erg vreemd beeld van de gemiddelde Nederlander. Er is maar een select groepje mensen die aan harddrugs kan komen. Je kan de gemiddelde Nederlander net zo goed vragen een handgranaat te kopen.
  dinsdag 28 december 2010 @ 14:11:54 #188
pi_90536060
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 14:10 schreef nikk het volgende:

[..]

Dan heb je een erg vreemd beeld van de gemiddelde Nederlander. Er is maar een select groepje mensen die aan harddrugs kan komen.
Nee, er is maar een select gezelschap dat aan die drugs WIL en HOEFT te komen. En dat bewijst dat niet iedereen massaal aan de drugs gaat na legalisatie.

quote:
Je kan de gemiddelde Nederlander net zo goed vragen een handgranaat te kopen.
Hoeveel mensen WILLEN een handgranaat?
pi_90536089
quote:

[..]

Dan heb je een erg vreemd beeld van de gemiddelde Nederlander. Er is maar een select groepje mensen die aan harddrugs kan komen. Je kan de gemiddelde Nederlander net zo goed vragen een handgranaat te kopen.
Wat een onzin. :')

Er is zoveel (hard)drugs in omloop.
  dinsdag 28 december 2010 @ 14:13:57 #190
pi_90536173
Kunnen de propagandisten nikk en Berlitz met bronnen en onderzoeken aantonen dat de wereld vergaat na legalisatie? Want ik heb WEL argumenten en logica en cijfers. Jullie recyclen alleen maar propaganda.

Dit is toch geen discussie zo?
pi_90536190
Wat een wereldbeeld heb je als je denkt dat, als de grenzen voor drugsgebruik wegvallen, dat iedereen dan aan de harddrugs gaat.

Paddo's zijn jaren legaal geweest en verkrijgbaar in iedere smartshop. Hoeveel Nederlanders hebben paddo's gebruikt? Een paar procent van de bevolking.
  dinsdag 28 december 2010 @ 14:14:51 #192
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_90536224
quote:

[..]

En dat selecte groepje mensen, zijn nou net degenen die het willen gebruiken. Iedereen die het wil gebruiken doet dit dus al. Bij een handgrenaat gaat dit zeker niet op.
  dinsdag 28 december 2010 @ 14:15:21 #193
pi_90536251
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 14:14 schreef WeirdMicky het volgende:
Wat een wereldbeeld heb je als je denkt dat, als de grenzen voor drugsgebruik wegvallen, dat iedereen dan aan de harddrugs gaat.

Paddo's zijn jaren legaal geweest en verkrijgbaar in iedere smartshop. Hoeveel Nederlanders hebben paddo's gebruikt? Een paar procent van de bevolking.
Nietus! Heel Nederland sprong van daken en staken honden dood, heb je de Telegraaf niet gelezen een half jaar voor het verbod?
pi_90536338
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 december 2010 14:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dus die psychologen pleiten voor meer...

http://nos.nl/artikel/202073-van-gijzel-geweld-komt-door-drugs.html

Of doen ze er heel tactisch geen uitspraak over? Post eens een onderzoek?
Onderzoeken zal ik niet zo snel vinden. Ik baseer me eerder op uitspraken van verslavingsdeskundigen en psychologen in de media. Ik neem aan dat zij zich baseren op praktijkervaring of ander onderzoek. Bijvoorbeeld:

http://amcpsychiatrie-psy(...)e_Haan_Telegraaf.pdf
  dinsdag 28 december 2010 @ 14:18:52 #195
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_90536436
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 14:16 schreef nikk het volgende:

[..]

Onderzoeken zal ik niet zo snel vinden. Ik baseer me eerder op uitspraken van verslavingsdeskundigen en psychologen in de media. Ik neem aan dat zij zich baseren op praktijkervaring of ander onderzoek. Bijvoorbeeld:

http://amcpsychiatrie-psy(...)e_Haan_Telegraaf.pdf
Persoonlijk vind ik verslavingsdeskundigen niet deskundig op het gebied van de resultaten van legalisering. Deze mensen hebben namelijk een erg doembeeld omdat ze alleen maar in aanraking komen met mensen die problemen van hun drugsgebruik ondervinden. De mensen die zonder problemen drugs gebruiken zien zij nooit.
  dinsdag 28 december 2010 @ 14:18:58 #196
pi_90536440
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 14:16 schreef nikk het volgende:

[..]

Onderzoeken zal ik niet zo snel vinden.
_O-
quote:
Ik baseer me eerder op uitspraken van verslavingsdeskundigen en psychologen in de media.
_O- _O-
quote:
Ik neem aan dat zij zich baseren op praktijkervaring of ander onderzoek.
_O- _O- _O-
quote:
De Telegraaf! :'(

Alleen maar propaganda nikk. :r Lees je in op het onderwerp en als je cijfers hebt kom je maar weer terug.
  dinsdag 28 december 2010 @ 14:20:22 #197
pi_90536489
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 14:18 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
De mensen die zonder problemen drugs gebruiken zien zij nooit.
Die ziet niemand omdat ze een normaal leven lijden. Zeken vergeleken met godsdienstwaanzinnigen. Dus dat valt niet op dus probleemloos drugsgebruik bestaat niet..
Sim-pel.
pi_90536507
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 14:12 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Wat een onzin. :')

Er is zoveel (hard)drugs in omloop.
Dat hoef je mij niet uit te leggen als recreatief gebruiker. Ik weet echt wel waar ik het over heb. :P
  dinsdag 28 december 2010 @ 14:22:42 #199
pi_90536581
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 14:20 schreef nikk het volgende:

[..]

Dat hoef je mij niet uit te leggen als recreatief gebruiker. Ik weet echt wel waar ik het over heb. :P
Als je voor een verbod bent weet je absoluut niet waar je het over hebt. Of je dealt zelf en profiteert van het verbod.
pi_90536628
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 december 2010 14:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De Telegraaf! :'(

Alleen maar propaganda nikk. :r Lees je in op het onderwerp en als je cijfers hebt kom je maar weer terug.
Het is niet alleen de Telegraaf... Het komt geregeld terug in programma's als Eenvandaag of andere kranten. Vind het wel erg gemakkelijk om dergelijke berichten terzijde te schuiven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')