SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gaan we dezelfde "tante" adopteren, LadyBlack?quote:Op dinsdag 14 december 2010 18:10 schreef LadyBlack het volgende:
Ik zou echt de koning te rijk zijn geweest met zo'n poppentas![]()
![]()
misschien nog steeds wel![]()
![]()
zeker is dan een losse klos handiger, maar had dus die bon van de Pipoos nog, die moest opquote:Op dinsdag 14 december 2010 18:55 schreef EsseEi het volgende:
leuke wol Ynske, feestelijk!en leuke armwarmers gaan het worden denk ik
vind zo'n pakket ook altijd beetje stom...als je dan iets fout doet of te los haakt ofzo is er niet genoeg voor meer...
maar is het dan niet slimmer om gewoon een klos Zpaghetti te kopen, als je toch een ander patroon wil doen?
weet iemand trouwens of dat Zpaghetti beetje glijdt als je haakt? lijkt me namelijk echt een spierballen klus om daar iets van te maken....
quote:Op dinsdag 14 december 2010 18:17 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Gaan we dezelfde "tante" adopteren, LadyBlack?
Oh dit is echt leuk! <3quote:jezus nog even van een andere kant:
[ afbeelding ]
hij kan uit z'n dekentje, en 't geheel ligt los op de kribbe. 't hooi is dan weer wél vastgenaaid.
heb ik dat stukje nou helemaal gemist? ik zocht het terug, maar kan het nergens vinden... wat voor kraaltjes zijn dat? (en waar kan ik ze kopen...quote:Op dinsdag 14 december 2010 11:29 schreef Mynerfius het volgende:
In het vorige topic zag ik superleuke uiltjes kralen, kijken of ik die ook nog even kan halen van de week!
aan de kribbe!quote:Op dinsdag 14 december 2010 16:28 schreef EsseEi het volgende:
en dat stro, zit dat aan Jezus of aan de kribbe?
Een telefoonhoesje a la LadyBlack?quote:Op woensdag 15 december 2010 09:11 schreef Skochsela het volgende:
[..]
Probleem is: Hij heeft al iets van 5 mutsen, 3 sjaals en goeie handschoenen, dus die dingen vallen allemaal af. Sokken hoeven ook niet. Een knuffeltje vind ik niet echt iets voor hem. Wat blijft er dan over..???
Het enige wat ik zelf kan bedenken is iets van kerstversiering, omdat hij dat wél leuk vindt denk ik... maar daar kan hij nu ook niks mee, iig niet als het in de boom moet hangen.
Je hebt "cozy's" voor vanalles! Mokken, appels, telefoons, ipods, ipads, laptops! Misschien is dat een idee?quote:Op woensdag 15 december 2010 09:11 schreef Skochsela het volgende:
Even nog mijn vraag herhalen:
Had nog een vraag, trouwens: Ik wil graag iets voor mijn vriendje maken voor kerst, maar ik weet niet goed wát. Liefst iets waar maar 1 bol voor nodig is (omdat ik nog een paar bollen heb in mengkleuren waarvan ik er niet nieuwe bij kan kopen), maar evt kan ik ook wel een paar bollen goedkope wol scoren. Oh of iets wat je kunt maken met een heleboel verschillende kleurtjes waar je telkens niet enorm veel van nodig hebt, zoals die stapeltoren... want ik heb nog allemaal katoen en synthetisch spul in heel veel leuke kleurtjes, maar maar 50 gram per kleur.
Probleem is: Hij heeft al iets van 5 mutsen, 3 sjaals en goeie handschoenen, dus die dingen vallen allemaal af. Sokken hoeven ook niet. Een knuffeltje vind ik niet echt iets voor hem. Wat blijft er dan over..???
Het enige wat ik zelf kan bedenken is iets van kerstversiering, omdat hij dat wél leuk vindt denk ik... maar daar kan hij nu ook niks mee, iig niet als het in de boom moet hangen.
Bedankt voor de tip! Ik ga me nu aanmelden.quote:Op woensdag 15 december 2010 18:08 schreef Lyssa het volgende:
Aan alle nieuwelingen:
Welkom! En vergeet niet om een account te maken op www.ravelry.com er staat allerlei leuke patronen op en er is een Fok! groep, daar kan je al je projecten bij houden en foto's online zetten!
Dank je!quote:Op woensdag 15 december 2010 16:08 schreef EsseEi het volgende:
welkom Loqi!
succes! lukt het een beetje?
leuke dingetjes Whiskers!!
is het nou een Reuze GS op dat kussentje, of is het een mini kussentje?:)
*en ja, fotos volgen nog steeds*
Ik vind hem ook leuk! Hij is van Christel Krukkert trouwensquote:Op woensdag 15 december 2010 19:54 schreef TwistedDarling het volgende:
Oh die koe!!! Dat zou een leuk cadeautje zijn voor m'n moeder, die is gek op koeien.![]()
OMG!quote:Op woensdag 15 december 2010 21:05 schreef Whoopdidoo het volgende:
Welkom nieuwe hakers!
waarschuwing vooraf: het is verslavend.
Vandaag alle diertjes voor de markt opgeschreven...het waren er maar 75....
Het is voor die deken waar ik een poos terug mee was begonnen.quote:Op woensdag 15 december 2010 22:10 schreef EsseEi het volgende:
75!! dat is echt veel ja!!!
balletje is best goed gelukt hoorprobeer eens iets groters, want zo'n balletje ziet er bij iedereen een beetje uhh...frommelig uit
en hoop grannys TD! wel mooie kleuren
beetje half on topic: hoe kan ik dit forum vinden op m'n telefoon?:D
quote:Op woensdag 15 december 2010 21:59 schreef trui het volgende:
niet slecht loqi! het is een prima begin! zoek maar even terug naar vicky's eerste balletje...
Thnxquote:Op woensdag 15 december 2010 22:10 schreef EsseEi het volgende:
balletje is best goed gelukt hoorprobeer eens iets groters, want zo'n balletje ziet er bij iedereen een beetje uhh...frommelig uit
zeeman heeft van dat 'nigar' ofzoiets, dat is er prima voor. en er is natuurlijk Drops Eskimo, maar dat is nog een slag dikker.quote:Op woensdag 15 december 2010 22:09 schreef LadyBlack het volgende:
Vraagje voor de gevorderde wolkenners:
wat is fijne dikke wol om zo'n puff-muts van te maken? Ik was op de markt en daar hadden ze heerlijk zachte bollen maar die waren meer dan 5 euro per stuk! Dan is de lol van het mutsje er wel een beetje af voor een cheapskate als ik
Wat zij zeggen! Ik begon met oefenen gewoon met een lapje, beetje saai heen en weer haken, en toen in het rond haken.. dat was al lastig genoeg, laat staan dat je zo'n klein bolletje gaat haken.quote:Op woensdag 15 december 2010 22:21 schreef Loqi het volgende:
[..]
[..]
Thnx![]()
Ik wist ook niet dat ie zo klein zou wordenheb er nog geen verstand van dus heb t patroontje maar gewoon braaf gedaan
Ohja! Daar heb ik notabene een paar slofjes van gemaaktquote:Op woensdag 15 december 2010 22:21 schreef trui het volgende:
[..]
zeeman heeft van dat 'nigar' ofzoiets, dat is er prima voor. en er is natuurlijk Drops Eskimo, maar dat is nog een slag dikker.
Hahaha, mooie stapels ook ja.quote:Op woensdag 15 december 2010 22:35 schreef Eska het volgende:
Haha TD, dergelijke stapels komen mij erg bekend voor!
[ afbeelding ]
Inmiddels zitten ze al aan elkaar vast overigens. Foto daarvan één dezer dagen.
En als dat dan vervelend loopt met die bobbeltjes onder de voeten, dan kun je altijd zeggen dat het juist goed is.. sloffen met een ingebouwde stevige voetmassage ofzo.quote:Op woensdag 15 december 2010 22:45 schreef trui het volgende:
geen idee. misschien moet ik er nog antislip bobbeltjes onder haken.
Hm, een van jullie twee kwam met precies dat eerste plaatje van jou.... nu ben ik ook in de war wie het wasquote:Op woensdag 15 december 2010 22:43 schreef trui het volgende:
ja, misschien wel. of had zij deze gemaakt? die zijn net weer een beetje anders.
Oh wah! Dat dat bestaat.. in een flesje bedoel ik!quote:Op woensdag 15 december 2010 22:48 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Hm, een van jullie twee kwam met precies dat eerste plaatje van jou.... nu ben ik ook in de war wie het was
Ik heb op de markt trouwens een flesje met anti-slip spul gekocht! Daar maak je druppels mee onder de zolen, en dan glij je er niet meer mee
quote:Op donderdag 2 december 2010 22:27 schreef Ynske het volgende:
[..]
en deze heb ik in enkelkleurig ook al een keer liggen
afbeelding
ik heb ragazze lei gebruikt, 3,75 per bol, drie bolletjes... heerlijk zacht en echt naalddikte 10quote:Op woensdag 15 december 2010 22:26 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ohja! Daar heb ik notabene een paar slofjes van gemaakt
Drops Eskimo is 2,40 per bol zie ik.... dat scheelt wel ja
yeps, die heb ik gemaakt. hier kwam de zool goed uitquote:Op woensdag 15 december 2010 22:40 schreef trui het volgende:
wow eska, flinke productie! ik ben ook benieuwd naar 't eindresultaat!
ik ben een paar sloffen aan 't maken, ze moeten morgen nog mee als kadootje voor een (verlaat) sinterklaas-dobbelspel met m'n sportclubje, dus ik moet even tempo maken.dit keer geen gevilt, maar 't worden deze (nou ja in andere kleuren dan). was er nou al eens iemand die deze gemaakt had? ik kom niet helemaal goed uit met de zool namelijk, herkent iemand dat?
Volhouders winnen en als je vastloopt moet je gewoon even een noodsignaal sturenquote:Op woensdag 15 december 2010 23:26 schreef DjinN het volgende:
ik ben nu aan het leren hakenHet wil nog niet lukken maar ik doe m'n best
quote:Op donderdag 16 december 2010 10:35 schreef Whoopdidoo het volgende:
[ afbeelding ]
Pinguins nu met ogen!
Succes met je tentamen kirsten!
Is er ook nog ergens waar het sneeuwt ipv die pokkeregen?
Ik heb de octopus met (ik denk) garen van de Wibra gemaakt, maar er zat geen wikkeltje meer omheen dus weet het niet zeker. Zo voelde het in ieder geval wel aan! Hij is supersimpel, alleen het in elkaar zetten is af en toe een beetje gepriegel omdat hij zo rond is. de link is: http://yarnchronicles.blo(...)opus-of-reality.htmlquote:Op donderdag 16 december 2010 14:42 schreef Loqi het volgende:
Ooooh, die octopus! Dat wil ik dus makenhoewel ik nu een bloempje aan het proberen ben. Heb straks ander garen gehaald, gaat stukken beter als die ik gister van de zeeman had (iets meer noob-proof)
Kirsten, dat is gewoon jouw artistieke vrijheid claimen - tis een toffe octopus :-)quote:Op donderdag 16 december 2010 14:45 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Hij is bij mij wel iets groter uitgevallen dan op die link zoals je ziet
quote:Op donderdag 16 december 2010 14:45 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Ik heb de octopus met (ik denk) garen van de Wibra gemaakt, maar er zat geen wikkeltje meer omheen dus weet het niet zeker. Zo voelde het in ieder geval wel aan! Hij is supersimpel, alleen het in elkaar zetten is af en toe een beetje gepriegel omdat hij zo rond is. de link is: http://yarnchronicles.blo(...)opus-of-reality.html
Hij is bij mij wel iets groter uitgevallen dan op die link zoals je ziet
Als er staat 'in de ring' (ik ken het patroon niet precies) Dan bedoelen ze zoals bij een Granny square. Dus dan doe je het niet in de steken, maar onder de steken als het ware, in het gaatje van de ring zelf (precies het midden). Wat ze dus eigelijk doen is een ringetje maken. Het maakt dan ook niet heel veel uit hoeveel steken je gebruikt voor dat ringetje, want je gaat er toch overheen werken ( dus die beginsteken van 4 lossen zie je dan ook niet meer). Het is meer dat je niet een ring met 20 steken gaat maken als je maar 6 dingen in de ring zelf doet zegmaar.quote:Op donderdag 16 december 2010 16:12 schreef Marlou1983 het volgende:
Ik heb geen kramp meer in mijn haakpink! Een nieuwe greep gevonden waardoor ik 'm inderdaad niet meer gebruik, haha!
Er zijn weer mooie dingen gemaakt zeg! Mijn regenboogdeken schiet niet heel erg op. Ik heb ongeveer 22 strepen denk ik...
Net begonnen met een poging-tot-koosje, maar ik snap het niet helemaal...
Voor degenen die ook weleens Koosjes hebben gemaakt:
je begint met 4 lossen, dan 6 vasten in de ring (is dat dan ín de lusjes?), daarna heb ik ook nog wat moeite met tellen... zag niet zo goed wat de tweede of derde vaste was...
Mijn 'kontje', begon meer op het staartje van de foto te lijken (maw: het werd niet snel genoeg breder...)
Wie kan het simpel uitleggen, zodat ik het misschien snap?
't enige wat helpt als je het patroon niet wil aanpassen is inderdaad dikker garen en dikkere naald. Als je het patroon niet al te moeilijk wil aanpassen kan je ook alles keer 2 doen. dus ipv 6 beginsteken 12, ipv 12 na 2e ronde 24 etc. Maar dan wordt hij dus gelijk 2x zo groot. En wat ook zou kunnen is er af en toe een rijtje extra tussen doen.quote:Op donderdag 16 december 2010 16:38 schreef Loqi het volgende:
Ik heb het idee dat dingetjes bij mij veel kleiner worden dan dat ze in de voorbeelden die ik gebruik zijn. Ik ben nu die octopus aan het maken (t hoofdje) maar ik heb t idee dat ook deze veel kleiner gaat worden dan die op de site.
Is daar wat aan te doen? Dikker garen en naald?
quote:Op donderdag 16 december 2010 17:20 schreef kirsten. het volgende:
[..]
't enige wat helpt als je het patroon niet wil aanpassen is inderdaad dikker garen en dikkere naald. Als je het patroon niet al te moeilijk wil aanpassen kan je ook alles keer 2 doen. dus ipv 6 beginsteken 12, ipv 12 na 2e ronde 24 etc. Maar dan wordt hij dus gelijk 2x zo groot. En wat ook zou kunnen is er af en toe een rijtje extra tussen doen.
of een grotere steek gebruiken. In het patroon gebruiken ze afwisselend sc en hdc. Een hdc is hoger dan een sc, dus als je die de hele tijd gebruikt wordt het ook wat groter.
dank jullie welquote:Op donderdag 16 december 2010 17:27 schreef EsseEi het volgende:
woow een mooie bloem
en ik sluit me bij Kirstens uitleg aanbij mij worden dingen ook vaak kleiner...of lijken kleiner...maar sommige mensen zijn ook goed met een fotocamera
en mooie kerstboom appelfan!tja ik zou over een piek gaan piekeren
of een ster in de top
quote:Op donderdag 16 december 2010 17:24 schreef appelfan het volgende:
Mooie deken Eska!
Ik heb na een lange haakdip de draad weer opgepakt. Een kerstboom als resultaat! Wel kaal, ik ga nog kraaltjes halen een over de top piekeren. Met dank aan trui
[ afbeelding ]
Wat een leuk boompje! Heb je er een patroon van?quote:Op donderdag 16 december 2010 17:24 schreef appelfan het volgende:
Mooie deken Eska!
Ik heb na een lange haakdip de draad weer opgepakt. Een kerstboom als resultaat! Wel kaal, ik ga nog kraaltjes halen een over de top piekeren. Met dank aan trui
[ afbeelding ]
Ik geloof dat thuis nog een verzameling van mam/oma enzo ligt... Alleen ik weet niet of dat precies dezelfde maten zijnquote:Op donderdag 16 december 2010 19:06 schreef caroline88 het volgende:
Kirsten in plaats van elke keer die stress, koop voor Nederland een extra setje met de meest gangbare maten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerd Truiquote:Op vrijdag 17 december 2010 00:16 schreef trui het volgende:
appelfan, mooi gelukt! en er zit bij het patroon ook een patroontje voor een mini-ster die je bovenop kunt doen he, had je dat gezien?
kirsten, heel veel succes met je tentamen!
whoop, je hoeft vooralsnog niet meer bang te zijn dat ik je op de (studie)vingers kom kijken: ik heb vanmiddag vernomen dat ik die ene baan in rijswijk krijg!!![]()
He wat jammer nouquote:Op vrijdag 17 december 2010 15:04 schreef mmascha het volgende: Ik heb eigenlijk om 16.00 uur kerstdiner 20 km verderop maar ik ga niet. Jammer dat ik net voor 20 personen sushi heb gemaakt en dat nu helemaal alleen op moet eten
![]()
quote:Op vrijdag 17 december 2010 00:16 schreef trui het volgende:
appelfan, mooi gelukt! en er zit bij het patroon ook een patroontje voor een mini-ster die je bovenop kunt doen he, had je dat gezien?
kirsten, heel veel succes met je tentamen!
whoop, je hoeft vooralsnog niet meer bang te zijn dat ik je op de (studie)vingers kom kijken: ik heb vanmiddag vernomen dat ik die ene baan in rijswijk krijg!!![]()
quote:Op vrijdag 17 december 2010 19:58 schreef EsseEi het volgende:
Daste: fotos kleiner maken als in kleiner hier op het scherm (niet kwa formaat zeg maar/laadbaarheid) moet je achter img "= 300" ofzo (of 400) typen (zonder de ")
quote:Op vrijdag 17 december 2010 20:03 schreef Herfstblad het volgende:
Het spookje is leuk!
En de granny's vind ik ook erg gaaf.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ook al zo'n lange-afstand-relatie!
Wel balen in dit soort tijden, dat je dan niet bij elkaar kunt zijn...
![]()
ik ga zometeen lekker HarryPotteren, met de visjes erbij... niet teveel nadenken, maar gewoon meters maken... nog een bol donkerblauw en lichtblauw en ik kan weer 3 rijen aan de deken vast gaan maken...het wordt nog wel eens wat... volgend jaar winter kunnen we eronder liggen...
![]()
Haha, ja. En in deze tijden is het heel erg lastig inderdaad. Vorig jaar was ik bijna ingesneeuwd op school, kon net de laatste trein halen, dus heb daar een klein trauma aan overgehouden en vind treinen met dit weer niet prettig.quote:Op vrijdag 17 december 2010 20:08 schreef mijsje het volgende:
[..]ook al zo'n lange-afstand-relatie!
Wel balen in dit soort tijden, dat je dan niet bij elkaar kunt zijn...
![]()
ik ga zometeen lekker HarryPotteren, met de visjes erbij... niet teveel nadenken, maar gewoon meters maken... nog een bol donkerblauw en lichtblauw en ik kan weer 3 rijen aan de deken vast gaan maken...het wordt nog wel eens wat... volgend jaar winter kunnen we eronder liggen...
SC is slowchat.quote:Op vrijdag 17 december 2010 23:04 schreef Herfstblad het volgende:
Misschien een hele domme vraag, maar wat is SC?Ik forum al een aantal jaren, maar die term ken ik dus niet.
En ik vind hele kleine foto's ook niet prettig. Ik forum ook weleens mobiel, maar via de pc bekijk ik dan alle geposte plaatjes.
Even een ontopic:
[ afbeelding ]
Heb vandaag foto's gemaakt van alle beestjes die ik heb gehaakt deze week. Waren er totaal 5. Het TGIOpaard, 3 Sally's (waaronder bovenstaande die ik ook meteen de mooiste vind) en Moosje
Ah, oke!quote:Op vrijdag 17 december 2010 23:06 schreef Mirjam het volgende:
SC is slowchat, het loopt niet de spuigaten uit, maar an sich kan het wel iéts minder hoor
maar ga vooral ook lekker door, gezellig topic
ik zit al tijden te twijfelen om het ook eens te proberen![]()
quote:Op vrijdag 17 december 2010 20:38 schreef Daste het volgende:
Mijsje: http://www.ravelry.com/patterns/library/flower-grannysquare Na 3 keer ken je het patroon uit je hoofd, gaat lekker snel!
ik vroeg al op Ravelry of je er ook een aan het maken was...quote:Op vrijdag 17 december 2010 22:46 schreef trui het volgende:
mijsje, ik ben zo'n 'hanky-box' aan 't maken, en vroeg me af of je daar dubbele kaarten in gedaan hebt of enkele? en ik begrijp ook niet zo goed waarom de zeshoek groter moet, de zijden moeten toch even lang zijn als de korte zijden van de andere stukken? de lidl gaatjestang vind ik erg slecht trouwens, ik heb echt kramp in m'n handen van al dat geknijp, en dat al na 1 kaartje...
ik zie het probleem van SC ook niet, omdat er eigenlijk altijd wel wordt gelinkt met haakdingen... maar goed, ik zal eraan proberen te denken...quote:Op vrijdag 17 december 2010 23:06 schreef Mirjam het volgende:
SC is slowchat, het loopt niet de spuigaten uit, maar an sich kan het wel iéts minder hoor
maar ga vooral ook lekker door, gezellig topic
ik zit al tijden te twijfelen om het ook eens te proberen![]()
Je kutn zelfs met in strips geknipte plastic tassen hakenquote:Op zaterdag 18 december 2010 00:36 schreef Mirjam het volgende:
en waar haak je zoal mee dan?
gewoon wol ofzo?
of speciaal garen?
of maakt dat geen bal uit?
Voor het leren haken maakt het niets uit, al denk ik zelf dat katoen makkelijker is maar daar heb ik ook eigenlijk altijd mee gehaakt. Mijn eerste haakwerk dat ik me herinner was een hesje van filethaken, dat maakte ik met een heel dunne naald en mooi wit glanskatoen. Project was gelukt, er kwam iets moois uit, en mislukt, want het was een truitje voor de zomer maar ik kreeg het wel aan maar nooit meer uit. Katoen rekt nl. niet mee. Als ik het van wol gemaakt had zou ik het misschien nog bewaard hebben.quote:Op zaterdag 18 december 2010 00:36 schreef Mirjam het volgende:
gewoon wol ofzo?
of speciaal garen?
Wel een nadeel dat het zelfs nog zwaarder is dan zpagettiquote:Op zaterdag 18 december 2010 05:40 schreef trovey het volgende:
[..]
Je kutn zelfs met in strips geknipte plastic tassen haken. Ik ga dat ook nog eens proberen...ben ik meteen een beetje door de plastic tassen heen.
Ik haak meestal met een menggaren, bijvoorbeeld wol met iets anders erdoor. of gewoon 100% acryl. Veelal gekocht bij de zeeman of wibra. Want het is goedkoop en ik vind het ook nog eens lekker haken, perfect als je (zoals ik) maar weinig geld te besteden hebt.quote:Op zaterdag 18 december 2010 00:36 schreef Mirjam het volgende:
gewoon wol ofzo?
of speciaal garen?
hobbywinkels, maar wibra heeft ze ook ( iets afwijkende maten maar dat maakt om te oefenen niet zo heel veel uit), wol/brei winkels.quote:
Maar wel een stuk goedkoperquote:Op zaterdag 18 december 2010 09:08 schreef Inu het volgende:
[..]
Wel een nadeel dat het zelfs nog zwaarder is dan zpagetti
Ik zit in de trein richting oudersdag te laat, maar toch
Soempie, supergaaf bloemetjequote:Op zaterdag 18 december 2010 21:34 schreef TwistedDarling het volgende:
Zo'n deken is idd veel werk.![]()
Ik zou ook eerst nog wat kleiners doen als ik jou was. En voor een deken heb je nog heel lang de tijd, als je hem voor volgende winter gaat maken. Dan kun je bijvoorbeeld het hele jaar door er af en toe aan werken. Dan kun je het afwisselen met kleinere projectjes tussendoor, om het leuk te houden.
Je bloem met bij is echt heel leuk geworden soempie.
En Loqi's projectje is ook goed gelukt. Wat je met een klein beetje oefenen al wel niet kunt haken, leuke hobby zo he.. met snel resultaat.
Ik ben begonnen met een bolletje, dus een pannenlap is denk ik goed te doen. Ik denk dat een pannelap sowieso niet heel moeilijk isquote:Op zaterdag 18 december 2010 22:21 schreef Mirjam het volgende:
is het handig als ik meteen ga beginnen aan een pannenlap, als complete haaknoob, of zeggen jullie van; eerst ff gewoon oefenen?
ik wil van de week ff de wibra checken voor een naald![]()
ow, ok, dat wordt dus hier in de naaiwinkel kijken.quote:Op zaterdag 18 december 2010 22:23 schreef trui het volgende:
ik zou geen naalden bij de wibra kopen trouwens, de maten kloppen niet (ze zijn te dun voor 't getal dat erop staat) en ze liggen niet lekker in de hand.
Dat klopt.quote:Op zaterdag 18 december 2010 22:24 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ow, ok, dat wordt dus hier in de naaiwinkel kijken.
maar je hebt voor verschillende dikten wol/garen verschillende naalden nodig begrijp ik...?
ook op de wikkel van een doodnormaal bolletje wol?quote:Op zaterdag 18 december 2010 22:26 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Dat klopt.
Op de wikkel staat altijd welke maat je nodig hebt.
Ik heb zelf 4 naalden in de maten die ik het meeste gebruik: 2.5 (voor katoen), 3 (voor katoen en acryl), 3.5 (voor acryl) en 4 (ook voor acryl).
Dank je, Trui!
Ik heb nog nooit een bolletje wol gezien waarop dat niet stond. Maar dan moet er natuurlijk wel een wikkel omheen zitten natuurlijkquote:Op zaterdag 18 december 2010 22:27 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ook op de wikkel van een doodnormaal bolletje wol?
of mocht da nou niet?
ok danquote:Op zaterdag 18 december 2010 22:29 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een bolletje wol gezien waarop dat niet stond. Maar dan moet er natuurlijk wel een wikkel omheen zitten natuurlijk
Ik haak wel het meeste met 2.5 en 3.
Dankje.quote:Op zaterdag 18 december 2010 22:21 schreef trui het volgende:
soempie, wat leuk dat je dat in je dagboek geplakt hebt!en mooie bloempot zeg! wat een werk!
quote:Op zaterdag 18 december 2010 22:20 schreef Herfstblad het volgende:
Lijnloos, hij is leuk!
En Soempie: Die van jou is ook superleuk! Waar is het patroon van?Het bloemetje en het bijtje komen uit dit boekje:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De pot heb ik zelf in elkaar gezet, omdat ik daar geen patroon van kon vinden.
@ Kirsten, wat zijn granny stripes?
ravelry had ik me al eens aangemeld, maar ik kan me herinneren dat ik het wat onoverzichtelijk vond. Nu ik weet dat ik jullie werk daar ook kan bekijken zal ik me morgen nog eens aanmelden.In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
Haar site kijk ik inderdaad al regelmatig op.quote:Op zaterdag 18 december 2010 23:01 schreef trui het volgende:
gewoon aansluiten bij de groep 'fok!'. ook de 'we love lucy' groep vind ik zeker aan te bevelen. zij heeft ook een handig granny stripe patroon beschreven, in haar weblog.
ik vind ze heel prettig! ik heb deze, van clover.quote:Op zaterdag 18 december 2010 23:00 schreef Soempie het volgende:
Oh, goed om te weten dat er ergonomische haaknaalden bestaan. Sinds ik hele dagen achter de computer zit te werken en ook nog vaak zit te haken krijg ik last van m'n handen. Iemand hier ervaring met die haaknaalden? Werkt het goed?
Op haar flickr heb ik hem gezien:quote:Op zaterdag 18 december 2010 23:01 schreef Soempie het volgende:
Waar kun je dat nieuwe boekje bekijken dan?
Ah, dan wacht ik beter nog eventjes. Dan heb ik daar een nummer dat bijna sprekend lijkt op mijn nummer hier.quote:Op zondag 19 december 2010 00:12 schreef trui het volgende:
oh als je je nu aanmeldt als lid van de lucy-groep, heb je kans dat je de 3000e bent!
quote:Op zondag 19 december 2010 07:35 schreef kirsten. het volgende:
't patroontje van Daste stond in die of haar volgende post!
Oh, dat vogeltje op die boomstronk is leuk.quote:Op zaterdag 18 december 2010 23:03 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Op haar flickr heb ik hem gezien:
http://www.flickr.com/photos/anapaulaoli/sets/72157625284057094/
quote:Op zondag 19 december 2010 20:37 schreef NijntjesUk het volgende:
Ik heb ook weer wat af!
Tadaaaaaaaaaa:
Zonder muts:
[ link | afbeelding ]
Met muts:
[ link | afbeelding ]
En van half opzij:
[ link | afbeelding ]
Die is van Loqi.quote:Op zondag 19 december 2010 20:51 schreef EsseEi het volgende:
oh ja ik wou die octopus wat speciale aandacht geven, voor een eerste project echt heel goed Soempie!!!(sowieso goed natuurlijk
)
Vast allemaal goed terecht gekomen.quote:Op zondag 19 december 2010 20:56 schreef Whoopdidoo het volgende:
Dat istie ook!
Al mn beestjes hebben een nieuw huis =(
Dat wist ik niet! Eens zoeken danquote:Herfstblad, heb geen ervaring met de patronen, maar ze heeft ook wat gratis patronen. Dus als je twijfelt of ze wel duidelijk is, kan je die even bekijken! (leek mij wel duidelijk)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vandaag proberen om mijn boom af te krijgen, maar gaat niet lukken denk ik. Best lastig om van plaatje te haken![]()
de witte hobbylijm van de Hema (zo'n witte fles met geel etiket) werkt hier goedquote:Op maandag 20 december 2010 19:06 schreef Lyssa het volgende:
Leuk begin die boom
Welke soort lijm kan ik het beste gebruiken voor bij garen? Secondelijm pakt eigenlijk maar matig en is heel erg lelijk/lastig in gebruik. Ik wil fimoklei oogjes aan een hoofdje plakken.
Nee, geen vliseline, maar dit:quote:Op maandag 20 december 2010 08:38 schreef EsseEi het volgende:
Wow Knitwit wat mooi al je kerstversiering, vlaggetjes en mutsen!:D
En zo veel ook!gaaf hoor
wel raar dat ze geen stijfsel hebben in Amsterdam...maar vliseline (toch? dat opstrijkspul?) is ook wel goed idee ja!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |