abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 december 2010 @ 20:11:32 #251
171422 LadyBlack
paint it black
pi_90139463
:W

Hee Soemp, lekker bezig ook! ^O^ cool als je een deken gaat maken! Ik durf dat niet aan, ik heb niet zo'n lange aandachtsspanne :')
Dat papiertje in je dagboek is een motiefje van Pip Studio he? :D Ik heb een mapje daarvan voor mn losse haakpatronen! Zo cute O+

Vandaag heb ik van mn schoonmoeder een goed sokken(brei)patroon gekregen, voor op 3 naalden ook, dus ik ga dat eens proberen!
pi_90139636
Ik vind die hanger leuk! Alleen zelf vind ik zoiets maken dan weer minder leuk.

Ben benieuwd of ik vanavond nog wat haken ;) Heb na Moosje geen zin meer gehad in haken.
pi_90140434
Moosje heb ik nog steeds niet gemaakt, zn poten houden me tegen.

Maar zaterdag heb ik het 2e boekje en dan ga ik of de zebra maken of de schildpad O+
  zondag 19 december 2010 @ 20:37:15 #254
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_90140869
Ik heb ook weer wat af!
Tadaaaaaaaaaa:

Zonder muts:

Met muts:

En van half opzij:

pi_90140930
Oja die wil ik eigenlijk ook maken :P
  zondag 19 december 2010 @ 20:43:04 #256
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_90141213
Dank je wel voor jullie lieve reacties :*

quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 20:37 schreef NijntjesUk het volgende:
Ik heb ook weer wat af!
Tadaaaaaaaaaa:

Zonder muts:

[ link | afbeelding ]

Met muts:

[ link | afbeelding ]

En van half opzij:

[ link | afbeelding ]
:o Die is echt Fantastisch, ik lig helemaal dubbel om die foto's met die muts :D
Knoei
  zondag 19 december 2010 @ 20:44:36 #257
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_90141325
Zeg, wilt u allen zo vriendelijk zijn mijn pinguïn niet uit te lachen om zijn mooie muts?! :(

;)
  zondag 19 december 2010 @ 20:46:01 #258
171422 LadyBlack
paint it black
pi_90141419
Ja maar die muts is juist zo schattig O+ een tikje groot, net of ie die van zn moeder heeft gepikt O+
  zondag 19 december 2010 @ 20:51:01 #259
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_90141745
oeeeh pinguin!!! :D:D hij is zooooo schattig!! :D (we (of eigenlijk, mn ouders :P) hebben 'm ook, maar we (moeder en ik) kunnen maar geen goed huis voor 'm bedenken, is ie veel te lief voor! Dus denk dat ie maar thuis blijft :) Of had pas een huisje bedacht: oud collega'tje van m'n moeder met 3 dochters tussen de leeftijd van 2 en 6 :), zijn mijn oude oppaskindjes)

En je hanger is weer mooi Trui! :D:D

oh ja ik wou die octopus wat speciale aandacht geven, voor een eerste project echt heel goed Soempie!!! :D (sowieso goed natuurlijk :))

Weer wat GSjes gehaakt vanmiddag, misschien zo nog even verder, onder het genot van een filmpje :) maar eerst voorgerecht voor kerstdiner uitzoeken (heb aangeboden om voor "schoonouders" te gaan kokeN :P) en voor kerst-high-tea...
pi_90142023
is de muts van ander wol of is het patroon gewoon zo?

Al staat ie als 4e op mn haaklijstje.
  zondag 19 december 2010 @ 20:56:15 #261
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_90142139
Dezelfde soort wol, maar moet zeggen dat ik 1 rondje extra gedaan heb, anders zag je alle afgewerkte stukjes teveel.. Hij is dus wel iets te groot idd, maar vind t juist wel leuk :)
pi_90142201
Dat istie ook!

Al mn beestjes hebben een nieuw huis =(
pi_90142435
O+ pinguin! O+
ik moet het tweede boekje van Christel ook echt hebben, ik vind die figuurtjes ook zo schattig!

wij gingen vanmiddag naar de bioscoop (Narnia; de reis van het drakenschip) en onderweg heen en terug weer wat visjes gehaakt voor de deken. hij vordert lekker langzaam, maar net als de angelwings-shawl is het echt een onderweg-project. heerlijk voor lange stukken reizen, en voor als ik me echt verveel thuis. het aan elkaar maken van de stroken vissen is wel weer echt iets voor thuis, om dat netjes te doen... :P
  zondag 19 december 2010 @ 21:05:16 #264
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_90142854
NijntjesUK ik ben jaloers op jouw penguin want zo'n warme muts zou me onder deze weersomstandigheden zeer wel bekomen. En hij ziet er lief uit ook nog :-)

Whoop gefeliciteerd met de goede verkopen!
pi_90143461
Thanks, maar ergens ben ik gehecht aan ze :P vooral mn flappies, maarja bewaren ken je ze ook niet, wordt zo vol enzo.
En ik zie nu echt iemand met zon muts op voor me _O-
Het was echt koud vandaag, allemaal van die verkleumde kindjes in de winkel en honderd duizend sleeën, was wel grappig.
  zondag 19 december 2010 @ 21:16:47 #266
30252 Soempie
Procreating
pi_90143768
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 20:51 schreef EsseEi het volgende:

oh ja ik wou die octopus wat speciale aandacht geven, voor een eerste project echt heel goed Soempie!!! :D (sowieso goed natuurlijk :))

Die is van Loqi. ;)

En de pinguin, lijkt inderdaad net of hij die muts van z'n moeder heeft geleend. :D O+
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  zondag 19 december 2010 @ 21:17:48 #267
30252 Soempie
Procreating
pi_90143831
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 20:56 schreef Whoopdidoo het volgende:
Dat istie ook!

Al mn beestjes hebben een nieuw huis =(
Vast allemaal goed terecht gekomen. ;) En nu weer nieuwe beestjes maken.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  zondag 19 december 2010 @ 21:18:22 #268
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_90143876
oh ja sorry!! haha zag overal Soempi staan...maar ik bedoelde Loqi :)
jaa heel koud vandaag en HEEL veel sneeuw! lekker doorheen gelopen :D
en lieve "schoonvader"' iis voor mij door de sneeuw gereden om me naar huis te brengen! (wat echt echt echt niet van mij hoefde maar toch gedaan)

goed ik ga het mezelf gemakkelijk maken met Love Actually (ja die heb ik nog nooit gezien), een dekentje, chocola en haakwerk!
  zondag 19 december 2010 @ 21:19:38 #269
171422 LadyBlack
paint it black
pi_90143970
Ik heb dit weekend in de auto op weg naar Nijmegen én een heel mooi uitzicht bewonderd (winterwonderland O+ ) én een slofje afgehaakt, met het basispatroon (de zool) van Sylvia Schuchardt, en de bovenkant helemaal zelfbedacht, was ik best trots op :7 alleen bedacht ik achteraf pas dat ik het niet op had geschreven, en nu moet het andere slofje nog hetzelfde zien te worden _O- :')

Whoop, jullie hebben echt goeie zaken gedaan! :o ^O^

[ Bericht 6% gewijzigd door LadyBlack op 19-12-2010 21:55:12 ]
  zondag 19 december 2010 @ 21:20:53 #270
171422 LadyBlack
paint it black
pi_90144052
Oh, Love Actually, is die op tv???? Zo'n leuke film :D
  zondag 19 december 2010 @ 21:23:25 #271
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_90144296
nee DVD geleend van "schoonmams" :) eerst kwam er iedere zondag zo'n echte vrouwenfilm op tv, maar m'n vriend was er telkens en die kan het echt niet aan dus kon ik ze niet zien, mocht ik de dvd's lenen :)
goed, haakse dames (brr tis wel heel koud hier, hoop dat m'n vingers het willen doen)
pi_90144313
Ik wens je succes met nog een slof maken :P

En over dat ze een leuk thuis hebben. Mn moeder had twee engeltjes gemaakt, meer om neer te zetten zeg maar, niet als knuffel, was er een oma met 2 kinderen, kocht ze die voor die kinderen, waren ze niet blij mee :P
pi_90148804
Ik ben gezwicht, ik ga ook haken! Morgen op zoek naar leuke kleurtjes en dan de haaknaalden tevoorschijn halen. Kijken of ik nog eens een nieuw kleedje kan haken voor op de salontafel, maar eerst even oefenen en ook van die leuke figuurtjes maken! :D
  zondag 19 december 2010 @ 23:07:49 #274
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_90152095
Haha LadyBlack, je creativiteit wordt op passende wijze afgestraft! Nee hoor, dat gaat je best lukken!

Welkom Danielle en veel plezier met het haken ^O^
pi_90152875
:D LadyBlack, dat is handig! :D maar nu zit het "patroon" nog wel vers in je geheugen, misschien lukt het wel... en ehm... schrijf het wel op tussendoor hoor! :D ik hoop dat het gaat lukken! :*

:W Danielle, wat leuk al die nieuwe aanwas hier! :D gezellig en leuk om te zien wat andere mensen zoal maken... (wat dat betreft vind ik het leuk om in het haak-, het brei- en het borduurtopic rond te hangen... al die verschillende mogelijkheden met die verschillende technieken... :) echt leuk om te zien! )
pi_90153052
Welkom, Danielle! :)

Ik ben begonnen aan een boom, maar ben niet verder gekomen dan 10 blaadjes. :{ Meer heb ik niet gehaakt dit weekend. Komende week nieuwe kansen :P

Ik vind het zo handig als je dingen van een foto na kunt haken, alhoewel ik meestal voor het gemak ben en het patroon van zo'n beest dan alsnog koop :P

Heeft iemand trouwens ervaring met de (Engelse) patronen van AmigurumiParadise? :)
  zondag 19 december 2010 @ 23:31:43 #277
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_90153412
Welkom Danielle! Succes ermee, het komt vast goed en we kunnen je hier goed helpen ;)

Herfstblad, heb geen ervaring met de patronen, maar ze heeft ook wat gratis patronen. Dus als je twijfelt of ze wel duidelijk is, kan je die even bekijken! (leek mij wel duidelijk)

Heb 14 GSjes gehaakt voor m'n Up kussen, morgen ofzo nog 14 witten en dan zijn er weer 4 rijen klaar. Dan hoef ik nog maar 2 rijen en dan heb ik 1 kant af! :D jeeej
En de film is op...vind 'm eigenlijk niet super geweldig...:@
En ik zit me misselijk te eten aan cashewnoten :S ze zijn veeeeel te zout.

Oh Mijsje ben het er mee eens inderdaad, tis gewoon leuk om foto's te kijken van wat iedereen maakt enzo! :D:D
pi_90154964
quote:
Herfstblad, heb geen ervaring met de patronen, maar ze heeft ook wat gratis patronen. Dus als je twijfelt of ze wel duidelijk is, kan je die even bekijken! (leek mij wel duidelijk)

Dat wist ik niet! Eens zoeken dan :) Ik vind dat ezeltje van haar zo tof namelijk.
pi_90163479
Jaaa! Foto's:

Lucy-versiering: (wegens gebrek aan kerstboom of iets anders om ze aan te hangen heb ik ze overal met plakband vastgeplakt... ;) Ik krijg de foto niet gedraaid in de post, dus het ziet er uit alsof ze tegen de regels van de zwaartekracht in werken!)

Sneeuwsterren: (nog steeds geen stijfsel gevonden, daar doen ze in Amsterdam blijkbaar niet meer aan. Ik heb wel verstevigend strijkspul en dat werkt ook wel redelijk)

Deze moeten nog worden afgewerkt:

Vlaggetjes: (het is in totaal een rij van 12)

Mutsjes die ik al een tijdje geleden voor 'brei voor india' had gemaakt (vond dat ik ze wel mocht posten omdat er een gehaakte bloem op zit :D )

Het is nogal wat in een keer, maar ik kom er tussendoor niet echt aan toe om de foto's te uploaden.

Nu moet ik snel aan de slag. Ik heb vanochtend echt mijn best gedaan richting werk te gaan, maar het zat niet helemaal mee. Ik moest vriendlief met de waterkoker te hulp laten komen om mijn sloten open te krijgen. Na 15 minuten kon ik eindelijk op mijn fiets stappen waarna ik met een gemiddelde snelheid van 3,5 km/u en 3 keer bijna vallen in 500m niet zo heel ver ben gekomen :o. Omdat ik toen toch al te laat was voor de bespreking waar ik heen wilde ben ik maar weer huiswaarts gekeerd.
pi_90163725
Ik neem alweer sneeuwvrij(vrijdag ook al O-) )
Overal gezeik met uitval van bussen enzo, mn trein lijkt wel te rijden maar om nou nog een bus eerder te nemen(moet al een kwartier wachten) en dan een half uur te wachten op t station heb ik ook geen zin in, plus hij moet eerst maar eens komen. En het is alleen college.
Morgen moet ik wel echt dus dan ga ik maar heel vroeg weg ofzo.

Knitwit was het zo glad dan? Want op zich viel er gister hier wel te fietsen? maar misschien zit je wel in limburg ofzo waar onwijs veel bij is gekomen.
Die kerstversiersels van lucy zijn zo mooi!
  maandag 20 december 2010 @ 08:38:15 #281
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_90163838
Wow Knitwit wat mooi al je kerstversiering, vlaggetjes en mutsen! :D:D
En zo veel ook! :D gaaf hoor :D
wel raar dat ze geen stijfsel hebben in Amsterdam...maar vliseline (toch? dat opstrijkspul?) is ook wel goed idee ja! :D

ennuhh...volgens mij heel verstandig whoop om thuis te blijven, ns ontraad het met de trein te gaan enzo. En je had morgen een her toch? heb je meer tijd om te leren :)
Ik moet zo naar de dokter, ga toch maar lopend want geen zin om te vallen en dat fietsen: is erg lastig hoor door 30 cm sneeuw ;)
pi_90163953
ja, ik ben normaal al zoveel reistijd kwijt, heb geen zin om nog langer onderweg te zijn voor 2 uurtjes college wat ik ook wel uit het boek kan halen. En kan ook nog langer leren. Plus ik vries niet dood, ook wel een voordeel.

Ja je moet ook alleen op platgetrapte(geautode :P) sneeuw fietsen. Hier lijkt het trouwens alsof het gesneeuwd heeft terwijl t dat niet zou doen, maar de daken zijn weer witter.

Ik zag een leuke bij-beer op ravelry, maar we hebben geen bruin meer =( stomme wibra. en toen dacht ik, ow dan ga ik het paard wel maken...maar die is natuurlijk ook bruin.
Nou zeg.

Ik ga nog even wakker worden in mn bedje
pi_90164051
Ik moet morgen treinen, ik ben benieuwd hoe dat gaat lopen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vandaag proberen om mijn boom af te krijgen, maar gaat niet lukken denk ik. Best lastig om van plaatje te haken :P
  maandag 20 december 2010 @ 09:03:33 #284
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_90164146
Whoop je kan natuurlijk ook een fantasie kleur doen, of wit ofzo :D (ijsbeer ;) of paard van sinterklaas :P) of zwart :)
moet vanmiddag naar de kapper met de trein (juwp ik ga naar de kapper buiten de stad :P gewoon, omdat die beter is :P) dus hoop dat het lukt.

Herfstblad lijkt me ook lastig vanaf het plaatje....tis ook niet een heel rechttoe-rechtaan patroon ofzo... en als je trouwens op Ravelry naar designer AmigurumiParadise zoekt kan je al haar patronen vinden, staat op de gratis patronen heel groot Free Pattern ;)
pi_90164261
:9 Ik heb het ezeltje al gekocht, vind hem zo schattig! En heb even snel haar gratis patronen bekeken en die waren duidelijk :).

Die boom zou volgens mij best mee moeten vallen. Gewoon doorhaken, dan zie ik het wel.
  maandag 20 december 2010 @ 10:11:48 #286
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_90165659
Dank je wel EsseEi *;
Knoei
pi_90166642
Gewoon doorhaken _O-
Ik vind je dapper :P

Al is het bij de meeste dingen wel zo dat het pas wat lijkt als alles in elkaar zit enzo.

Bij het woord hippocampus moet ik steeds aan een nijlpaard denken :P leuk joh neurobiologie.
  maandag 20 december 2010 @ 10:51:24 #288
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_90166751
De kachel brandt! Vantevoren een afspraak maken was niet gedaan dus ik werd letterlijk uit bed gehaald
(verslapen :@ ) maar ik klaag niet.
Hij is nu bezig de electra te repareren, meer losse draadjes dan je in je haakwerk zou willen ;) )
pi_90186477
Is iedereen vastgevroren ofzo?
  maandag 20 december 2010 @ 17:29:19 #290
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_90186656
ja :P of gewoon aan het werk haha ;)
dacht dat ik stroomstoring had, maar was gewoon een stop doorgeslagen :@

straks, na het sporten, weer lekker filmpje kijken met haakwerk ^^
  maandag 20 december 2010 @ 18:40:55 #291
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_90189785
Mijn kerstkranskaarten waren toch iets meer werk dan ik had gedacht. Al ben ik er lang van tevoren aan begonnen, na 35 stuks was ik het wel zat.

En toen moesten er nog kaartjes aan:
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  maandag 20 december 2010 @ 18:44:36 #292
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90189938
mmascha, maar ze zijn wel erg leuk geworden! O+

knitwit ook al zo hard gewerkt, mooi spul!

ladyblack, leuke slof! is 't een grote maat of een kindermaat?
in de haak.
pi_90190097
Haha, vastgevroren. Ik was naar de apotheek en zo gegaan en ben gaan fietsen, maar sneeuw fietst echt niet lekker (wist ik ook wel, maar ik wilde niet lopen). Heb mijn stuur zo stevig vastgehad dat ik zere vingers heb. :{

Ze zijn leuk, Mmascha!

Hier een wipje van mijn boom (gemaakt met tel, dus niet heel duidelijk):

In de B&J-beker er achter heb ik pennen :P
Ik ben nog lang niet klaar hoor. Vanavond aan de takken beginnen. Ik zie er nog geen boom in, maar volgens mij gaat dat wel goedkomen als ie in elkaar zit :)
pi_90190983
Leuk begin die boom O+

Welke soort lijm kan ik het beste gebruiken voor bij garen? Secondelijm pakt eigenlijk maar matig en is heel erg lelijk/lastig in gebruik. Ik wil fimoklei oogjes aan een hoofdje plakken.
pi_90191084
Ik gebruik meestal textiellijm, Lyssa :).
  maandag 20 december 2010 @ 20:31:45 #296
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90196305
waar koop je textiellijm? ik hoorde er laatst ook al iemand over, maar heb geen idee waar ik dat kan kopen?
in de haak.
pi_90196622
Ik wilde antwoorden maar weet niet wat voor lijm wij hebben, het stinkt :P

Had iemand hier ollie al gemaakt? Ik wil m maken, maar heb denk ik niet echt de goede kleur, dus vroeg me af of diegene precies die kleuren heeft gebruikt die in het boekje stonden of niet.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 20 december 2010 @ 20:40:08 #298
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_90196844
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 19:06 schreef Lyssa het volgende:
Leuk begin die boom O+

Welke soort lijm kan ik het beste gebruiken voor bij garen? Secondelijm pakt eigenlijk maar matig en is heel erg lelijk/lastig in gebruik. Ik wil fimoklei oogjes aan een hoofdje plakken.
de witte hobbylijm van de Hema (zo'n witte fles met geel etiket) werkt hier goed
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_90197862
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 08:38 schreef EsseEi het volgende:
Wow Knitwit wat mooi al je kerstversiering, vlaggetjes en mutsen! :D:D
En zo veel ook! :D gaaf hoor :D
wel raar dat ze geen stijfsel hebben in Amsterdam...maar vliseline (toch? dat opstrijkspul?) is ook wel goed idee ja! :D

Nee, geen vliseline, maar dit:

Een spulletje dat je bij de was kan doen om je kleding te verstevigen (geen idee waarom of hoe), maar het werkt redelijk voor mijn sterren dus ik ben blij! :Y

@Whoop: Ik woon in Amsterdam, helaas was de sneeuw hier nog weggeschoven/platgereden. Ik moest door een flinke laag sneeuw proberen verder te komen, dat ging voor geen meter. Had ook wel zin om thuis te werken, dus misschien dat ik het een beetje snel op gaf.

Ik heb weer wat sterren en hartjes gehaakt, leuk hoor die mini-projectjes. Je hebt zoooo snel resultaat! O+
pi_90197937
@Trui, bij de hobbywinkel of fourniturenzaak
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')