yeps, die heb ik gemaakt. hier kwam de zool goed uitquote:Op woensdag 15 december 2010 22:40 schreef trui het volgende:
wow eska, flinke productie! ik ben ook benieuwd naar 't eindresultaat!
ik ben een paar sloffen aan 't maken, ze moeten morgen nog mee als kadootje voor een (verlaat) sinterklaas-dobbelspel met m'n sportclubje, dus ik moet even tempo maken.dit keer geen gevilt, maar 't worden deze (nou ja in andere kleuren dan). was er nou al eens iemand die deze gemaakt had? ik kom niet helemaal goed uit met de zool namelijk, herkent iemand dat?
Volhouders winnen en als je vastloopt moet je gewoon even een noodsignaal sturenquote:Op woensdag 15 december 2010 23:26 schreef DjinN het volgende:
ik ben nu aan het leren hakenHet wil nog niet lukken maar ik doe m'n best
quote:Op donderdag 16 december 2010 10:35 schreef Whoopdidoo het volgende:
[ afbeelding ]
Pinguins nu met ogen!
Succes met je tentamen kirsten!
Is er ook nog ergens waar het sneeuwt ipv die pokkeregen?
Ik heb de octopus met (ik denk) garen van de Wibra gemaakt, maar er zat geen wikkeltje meer omheen dus weet het niet zeker. Zo voelde het in ieder geval wel aan! Hij is supersimpel, alleen het in elkaar zetten is af en toe een beetje gepriegel omdat hij zo rond is. de link is: http://yarnchronicles.blo(...)opus-of-reality.htmlquote:Op donderdag 16 december 2010 14:42 schreef Loqi het volgende:
Ooooh, die octopus! Dat wil ik dus makenhoewel ik nu een bloempje aan het proberen ben. Heb straks ander garen gehaald, gaat stukken beter als die ik gister van de zeeman had (iets meer noob-proof)
Kirsten, dat is gewoon jouw artistieke vrijheid claimen - tis een toffe octopus :-)quote:Op donderdag 16 december 2010 14:45 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Hij is bij mij wel iets groter uitgevallen dan op die link zoals je ziet
quote:Op donderdag 16 december 2010 14:45 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Ik heb de octopus met (ik denk) garen van de Wibra gemaakt, maar er zat geen wikkeltje meer omheen dus weet het niet zeker. Zo voelde het in ieder geval wel aan! Hij is supersimpel, alleen het in elkaar zetten is af en toe een beetje gepriegel omdat hij zo rond is. de link is: http://yarnchronicles.blo(...)opus-of-reality.html
Hij is bij mij wel iets groter uitgevallen dan op die link zoals je ziet
Als er staat 'in de ring' (ik ken het patroon niet precies) Dan bedoelen ze zoals bij een Granny square. Dus dan doe je het niet in de steken, maar onder de steken als het ware, in het gaatje van de ring zelf (precies het midden). Wat ze dus eigelijk doen is een ringetje maken. Het maakt dan ook niet heel veel uit hoeveel steken je gebruikt voor dat ringetje, want je gaat er toch overheen werken ( dus die beginsteken van 4 lossen zie je dan ook niet meer). Het is meer dat je niet een ring met 20 steken gaat maken als je maar 6 dingen in de ring zelf doet zegmaar.quote:Op donderdag 16 december 2010 16:12 schreef Marlou1983 het volgende:
Ik heb geen kramp meer in mijn haakpink! Een nieuwe greep gevonden waardoor ik 'm inderdaad niet meer gebruik, haha!
Er zijn weer mooie dingen gemaakt zeg! Mijn regenboogdeken schiet niet heel erg op. Ik heb ongeveer 22 strepen denk ik...
Net begonnen met een poging-tot-koosje, maar ik snap het niet helemaal...
Voor degenen die ook weleens Koosjes hebben gemaakt:
je begint met 4 lossen, dan 6 vasten in de ring (is dat dan ín de lusjes?), daarna heb ik ook nog wat moeite met tellen... zag niet zo goed wat de tweede of derde vaste was...
Mijn 'kontje', begon meer op het staartje van de foto te lijken (maw: het werd niet snel genoeg breder...)
Wie kan het simpel uitleggen, zodat ik het misschien snap?
't enige wat helpt als je het patroon niet wil aanpassen is inderdaad dikker garen en dikkere naald. Als je het patroon niet al te moeilijk wil aanpassen kan je ook alles keer 2 doen. dus ipv 6 beginsteken 12, ipv 12 na 2e ronde 24 etc. Maar dan wordt hij dus gelijk 2x zo groot. En wat ook zou kunnen is er af en toe een rijtje extra tussen doen.quote:Op donderdag 16 december 2010 16:38 schreef Loqi het volgende:
Ik heb het idee dat dingetjes bij mij veel kleiner worden dan dat ze in de voorbeelden die ik gebruik zijn. Ik ben nu die octopus aan het maken (t hoofdje) maar ik heb t idee dat ook deze veel kleiner gaat worden dan die op de site.
Is daar wat aan te doen? Dikker garen en naald?
quote:Op donderdag 16 december 2010 17:20 schreef kirsten. het volgende:
[..]
't enige wat helpt als je het patroon niet wil aanpassen is inderdaad dikker garen en dikkere naald. Als je het patroon niet al te moeilijk wil aanpassen kan je ook alles keer 2 doen. dus ipv 6 beginsteken 12, ipv 12 na 2e ronde 24 etc. Maar dan wordt hij dus gelijk 2x zo groot. En wat ook zou kunnen is er af en toe een rijtje extra tussen doen.
of een grotere steek gebruiken. In het patroon gebruiken ze afwisselend sc en hdc. Een hdc is hoger dan een sc, dus als je die de hele tijd gebruikt wordt het ook wat groter.
dank jullie welquote:Op donderdag 16 december 2010 17:27 schreef EsseEi het volgende:
woow een mooie bloem
en ik sluit me bij Kirstens uitleg aanbij mij worden dingen ook vaak kleiner...of lijken kleiner...maar sommige mensen zijn ook goed met een fotocamera
en mooie kerstboom appelfan!tja ik zou over een piek gaan piekeren
of een ster in de top
quote:Op donderdag 16 december 2010 17:24 schreef appelfan het volgende:
Mooie deken Eska!
Ik heb na een lange haakdip de draad weer opgepakt. Een kerstboom als resultaat! Wel kaal, ik ga nog kraaltjes halen een over de top piekeren. Met dank aan trui
[ afbeelding ]
Wat een leuk boompje! Heb je er een patroon van?quote:Op donderdag 16 december 2010 17:24 schreef appelfan het volgende:
Mooie deken Eska!
Ik heb na een lange haakdip de draad weer opgepakt. Een kerstboom als resultaat! Wel kaal, ik ga nog kraaltjes halen een over de top piekeren. Met dank aan trui
[ afbeelding ]
Ik geloof dat thuis nog een verzameling van mam/oma enzo ligt... Alleen ik weet niet of dat precies dezelfde maten zijnquote:Op donderdag 16 december 2010 19:06 schreef caroline88 het volgende:
Kirsten in plaats van elke keer die stress, koop voor Nederland een extra setje met de meest gangbare maten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerd Truiquote:Op vrijdag 17 december 2010 00:16 schreef trui het volgende:
appelfan, mooi gelukt! en er zit bij het patroon ook een patroontje voor een mini-ster die je bovenop kunt doen he, had je dat gezien?
kirsten, heel veel succes met je tentamen!
whoop, je hoeft vooralsnog niet meer bang te zijn dat ik je op de (studie)vingers kom kijken: ik heb vanmiddag vernomen dat ik die ene baan in rijswijk krijg!!![]()
He wat jammer nouquote:Op vrijdag 17 december 2010 15:04 schreef mmascha het volgende: Ik heb eigenlijk om 16.00 uur kerstdiner 20 km verderop maar ik ga niet. Jammer dat ik net voor 20 personen sushi heb gemaakt en dat nu helemaal alleen op moet eten
![]()
quote:Op vrijdag 17 december 2010 00:16 schreef trui het volgende:
appelfan, mooi gelukt! en er zit bij het patroon ook een patroontje voor een mini-ster die je bovenop kunt doen he, had je dat gezien?
kirsten, heel veel succes met je tentamen!
whoop, je hoeft vooralsnog niet meer bang te zijn dat ik je op de (studie)vingers kom kijken: ik heb vanmiddag vernomen dat ik die ene baan in rijswijk krijg!!![]()
quote:Op vrijdag 17 december 2010 19:58 schreef EsseEi het volgende:
Daste: fotos kleiner maken als in kleiner hier op het scherm (niet kwa formaat zeg maar/laadbaarheid) moet je achter img "= 300" ofzo (of 400) typen (zonder de ")
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 17 december 2010 20:03 schreef Herfstblad het volgende:
Het spookje is leuk!
En de granny's vind ik ook erg gaaf.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ook al zo'n lange-afstand-relatie!
Wel balen in dit soort tijden, dat je dan niet bij elkaar kunt zijn...
![]()
ik ga zometeen lekker HarryPotteren, met de visjes erbij... niet teveel nadenken, maar gewoon meters maken... nog een bol donkerblauw en lichtblauw en ik kan weer 3 rijen aan de deken vast gaan maken...het wordt nog wel eens wat... volgend jaar winter kunnen we eronder liggen...
![]()
Haha, ja. En in deze tijden is het heel erg lastig inderdaad. Vorig jaar was ik bijna ingesneeuwd op school, kon net de laatste trein halen, dus heb daar een klein trauma aan overgehouden en vind treinen met dit weer niet prettig.quote:Op vrijdag 17 december 2010 20:08 schreef mijsje het volgende:
[..]ook al zo'n lange-afstand-relatie!
Wel balen in dit soort tijden, dat je dan niet bij elkaar kunt zijn...
![]()
ik ga zometeen lekker HarryPotteren, met de visjes erbij... niet teveel nadenken, maar gewoon meters maken... nog een bol donkerblauw en lichtblauw en ik kan weer 3 rijen aan de deken vast gaan maken...het wordt nog wel eens wat... volgend jaar winter kunnen we eronder liggen...
SC is slowchat.quote:Op vrijdag 17 december 2010 23:04 schreef Herfstblad het volgende:
Misschien een hele domme vraag, maar wat is SC?Ik forum al een aantal jaren, maar die term ken ik dus niet.
En ik vind hele kleine foto's ook niet prettig. Ik forum ook weleens mobiel, maar via de pc bekijk ik dan alle geposte plaatjes.
Even een ontopic:
[ afbeelding ]
Heb vandaag foto's gemaakt van alle beestjes die ik heb gehaakt deze week. Waren er totaal 5. Het TGIOpaard, 3 Sally's (waaronder bovenstaande die ik ook meteen de mooiste vind) en Moosje
Ah, oke!quote:Op vrijdag 17 december 2010 23:06 schreef Mirjam het volgende:
SC is slowchat, het loopt niet de spuigaten uit, maar an sich kan het wel iéts minder hoor
maar ga vooral ook lekker door, gezellig topic
ik zit al tijden te twijfelen om het ook eens te proberen![]()
quote:Op vrijdag 17 december 2010 20:38 schreef Daste het volgende:
Mijsje: http://www.ravelry.com/patterns/library/flower-grannysquare Na 3 keer ken je het patroon uit je hoofd, gaat lekker snel!
ik vroeg al op Ravelry of je er ook een aan het maken was...quote:Op vrijdag 17 december 2010 22:46 schreef trui het volgende:
mijsje, ik ben zo'n 'hanky-box' aan 't maken, en vroeg me af of je daar dubbele kaarten in gedaan hebt of enkele? en ik begrijp ook niet zo goed waarom de zeshoek groter moet, de zijden moeten toch even lang zijn als de korte zijden van de andere stukken? de lidl gaatjestang vind ik erg slecht trouwens, ik heb echt kramp in m'n handen van al dat geknijp, en dat al na 1 kaartje...
ik zie het probleem van SC ook niet, omdat er eigenlijk altijd wel wordt gelinkt met haakdingen... maar goed, ik zal eraan proberen te denken...quote:Op vrijdag 17 december 2010 23:06 schreef Mirjam het volgende:
SC is slowchat, het loopt niet de spuigaten uit, maar an sich kan het wel iéts minder hoor
maar ga vooral ook lekker door, gezellig topic
ik zit al tijden te twijfelen om het ook eens te proberen![]()
Je kutn zelfs met in strips geknipte plastic tassen hakenquote:Op zaterdag 18 december 2010 00:36 schreef Mirjam het volgende:
en waar haak je zoal mee dan?
gewoon wol ofzo?
of speciaal garen?
of maakt dat geen bal uit?
Voor het leren haken maakt het niets uit, al denk ik zelf dat katoen makkelijker is maar daar heb ik ook eigenlijk altijd mee gehaakt. Mijn eerste haakwerk dat ik me herinner was een hesje van filethaken, dat maakte ik met een heel dunne naald en mooi wit glanskatoen. Project was gelukt, er kwam iets moois uit, en mislukt, want het was een truitje voor de zomer maar ik kreeg het wel aan maar nooit meer uit. Katoen rekt nl. niet mee. Als ik het van wol gemaakt had zou ik het misschien nog bewaard hebben.quote:Op zaterdag 18 december 2010 00:36 schreef Mirjam het volgende:
gewoon wol ofzo?
of speciaal garen?
Wel een nadeel dat het zelfs nog zwaarder is dan zpagettiquote:Op zaterdag 18 december 2010 05:40 schreef trovey het volgende:
[..]
Je kutn zelfs met in strips geknipte plastic tassen haken. Ik ga dat ook nog eens proberen...ben ik meteen een beetje door de plastic tassen heen.
Ik haak meestal met een menggaren, bijvoorbeeld wol met iets anders erdoor. of gewoon 100% acryl. Veelal gekocht bij de zeeman of wibra. Want het is goedkoop en ik vind het ook nog eens lekker haken, perfect als je (zoals ik) maar weinig geld te besteden hebt.quote:Op zaterdag 18 december 2010 00:36 schreef Mirjam het volgende:
gewoon wol ofzo?
of speciaal garen?
hobbywinkels, maar wibra heeft ze ook ( iets afwijkende maten maar dat maakt om te oefenen niet zo heel veel uit), wol/brei winkels.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |