abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 16 december 2010 @ 10:25:37 #102
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_89990690
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 22:40 schreef trui het volgende:
wow eska, flinke productie! ik ben ook benieuwd naar 't eindresultaat!

ik ben een paar sloffen aan 't maken, ze moeten morgen nog mee als kadootje voor een (verlaat) sinterklaas-dobbelspel met m'n sportclubje, dus ik moet even tempo maken. :o dit keer geen gevilt, maar 't worden deze (nou ja in andere kleuren dan). was er nou al eens iemand die deze gemaakt had? ik kom niet helemaal goed uit met de zool namelijk, herkent iemand dat?
yeps, die heb ik gemaakt. hier kwam de zool goed uit
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_89991001

Pinguins nu met ogen!

Succes met je tentamen kirsten!

Is er ook nog ergens waar het sneeuwt ipv die pokkeregen?
  donderdag 16 december 2010 @ 10:39:52 #104
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_89991108
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 23:26 schreef DjinN het volgende:
ik ben nu aan het leren haken :@ Het wil nog niet lukken maar ik doe m'n best :Y
Volhouders winnen en als je vastloopt moet je gewoon even een noodsignaal sturen ;)

Ik haak nog steeds niet maar mijn gebreide deken begint ergens op te lijken. Verder vandaag mijn 3e krachttraining sessie - getraind als een beest. Hoewel ik nog maar net begonnen ben zijn een groot deel van de oefeningen al veel te makkelijk. Gewichtjes bijkopen dus :+ en om het interessant te houden heb ik deze http://www.youtube.com /watch?v=1nRRlk6264I vandaag toegevoegd. (Spatie toegevoegd omdat het offtopic is en phone mensen misschien wel last hebben met zo'n video link in een topic)
pi_89991370
Omdat ik mijn vlaggetjes, kerstversiering en een aantal sterren af heb mocht ik van mezelf gisteren een puff muts haken. :D
Ik doe dat met Phildar partner 6. Ik dacht dat ik goed uitgerekend had hoeveel wol ik nodig had, maar ik heb me blijkbaar vergist. |:( Straks maar even bellen of ze nog een bolletje uit hetzelfde verfbad hebben...
pi_89992062
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 10:35 schreef Whoopdidoo het volgende:
[ afbeelding ]
Pinguins nu met ogen!

Succes met je tentamen kirsten!

Is er ook nog ergens waar het sneeuwt ipv die pokkeregen?
:D sneeuwstorm hier, zie de flat aan de overkant van de straat geeneens :')

uiltje:

octopus:

[ Bericht 20% gewijzigd door kirsten. op 16-12-2010 11:24:12 ]
pi_89993900
Gek zeg, ik had het bericht wel verstuurd...Nou, heb blijkt maar weer: ik ben nieuw op FOK!.

En mijn zus is inderdaad dapper, maar het zal haar wel staan denk ik. Mijn zus weet een vuilniszak nog modieus te dragen, geen idee hoe ze het doet, maar ze doet het :Y . Ik gebruik Catania, dat stond in het patroon, maar is zeker nog de bedoeling dat er een stofje achter komt, voor de doorkijk en stevigheid. Ik haak het trouwens met een 2,5, dus het wordt wel lekker dicht.

TD, ik vind ook dat roze en groen leuk bij elkaar. Goed dat je er een paar rustige kleuren bij hebt, het staat mooi zo!

[ Bericht 38% gewijzigd door Daste op 16-12-2010 12:47:00 ]
"An unfortunate thing about this world is that the good habits are much easier to give up than the bad ones."
W. Somerset Maugham
pi_89997150
Granny's aan elkaar. Met nog wat granny stripes er omheen.

Oh, en de daadwerkelijke kleuren....hm, laten we zeggen dat de camera & ik elkaar niet zo best begrijpen. :P
Het grijs heeft in werkelijkheid dus niets groens en/of blauws. Is gewoon grijs. Zeeman-grijs. ;)
Nog een paar pogingen gedaan, zelfs buiten. Maar ècht een goede weergave is het nog altijd niet.

pi_89997231
Pinguins-met-oogjes, uiltje en octopusje zijn moppig. :D

Oh, en ik ben ook heel benieuwd naar de bikini!
  donderdag 16 december 2010 @ 14:22:45 #110
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_89998687
Was droog maar nu regent het. Eska, mooie deken! (Heb even mijn camera oogjes aangezet... heb zelf ook problemen met juiste kleurweergave) Mooie kleuren (toch wel) en die grote in het midden en de kleinere er omheen :-)
  donderdag 16 december 2010 @ 14:42:30 #111
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_89999500
Ooooh, die octopus! Dat wil ik dus maken O+ hoewel ik nu een bloempje aan het proberen ben. Heb straks ander garen gehaald, gaat stukken beter als die ik gister van de zeeman had (iets meer noob-proof)
Knoei
  donderdag 16 december 2010 @ 14:44:04 #112
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_89999572
Erg mooi Eska die deken. O+ Leuk zo met verschillende maten granny's. :Y
People assume that time is a strict progression of cause to effect... but actually, from a non-linear, non-subjective viewpoint, it's more like a big ball of wibbly-wobbly... timey-wimey... stuff. (The Doctor)
pi_89999662
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 14:42 schreef Loqi het volgende:
Ooooh, die octopus! Dat wil ik dus maken O+ hoewel ik nu een bloempje aan het proberen ben. Heb straks ander garen gehaald, gaat stukken beter als die ik gister van de zeeman had (iets meer noob-proof)
Ik heb de octopus met (ik denk) garen van de Wibra gemaakt, maar er zat geen wikkeltje meer omheen dus weet het niet zeker. Zo voelde het in ieder geval wel aan! Hij is supersimpel, alleen het in elkaar zetten is af en toe een beetje gepriegel omdat hij zo rond is. de link is: http://yarnchronicles.blo(...)opus-of-reality.html

Hij is bij mij wel iets groter uitgevallen dan op die link zoals je ziet :P
  donderdag 16 december 2010 @ 14:53:49 #114
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_90000112
quote:
6s.gif Op donderdag 16 december 2010 14:45 schreef kirsten. het volgende:

[..]

Kirsten, dat is gewoon jouw artistieke vrijheid claimen - tis een toffe octopus :-)
  donderdag 16 december 2010 @ 14:54:34 #115
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_90000139
quote:
6s.gif Op donderdag 16 december 2010 14:45 schreef kirsten. het volgende:

[..]

Ik heb de octopus met (ik denk) garen van de Wibra gemaakt, maar er zat geen wikkeltje meer omheen dus weet het niet zeker. Zo voelde het in ieder geval wel aan! Hij is supersimpel, alleen het in elkaar zetten is af en toe een beetje gepriegel omdat hij zo rond is. de link is: http://yarnchronicles.blo(...)opus-of-reality.html

O+ die moet ik gewoon proberen als t bloempje af is :D
Knoei
pi_90000883
Ah, die pinguins zijn lief! En ik vind de gsdeken heel erg tof.

Die octopus wil ik ook nog eens maken!

Het regent hier trouwens al de hele dag. :N Geen sneeuw gezien hoor (omgeving Utrecht)
  donderdag 16 december 2010 @ 15:16:54 #117
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_90001127
Lieve pinguins, lief uiltje en lief octopusje :)
moest uiltje wel beetje groter bekijken om het goed te zien :@
Eska je deken is mooi, zie nu wel duidelijk de kleuren :) die blauw leek bij mij dus groenig...enen die grijs ook maar dan anders haha
zo is het NOG mooier! :D

stofjes geknipt, nu in elkaar zetten :)
en helaas, ook hier aan de kust (kijkduin, den haag) alleen maar HEEL VEEL regen :(
pi_90001873
Oh verhip ja, dat blauw is/was idd ook flink vertekend. :D Ik snap dat je daar ook wat groenigs in zag. Wat een kleurenverwarring zo. :+

En dank allen! Ik ben op zich ook wel redelijk tevreden. Hij is naar mijn smaak alleen net wat te strak. Niet qua haken, maar het patroon. Ik zou het geloof ik leuker vinden als 'ie wat rommeliger is of zo.

Hier zo'n beetje de hele dag van die ritselregen. Geeft wel een gezellig geluid hoor. Maar je hebt er verder geen fluit an.
  donderdag 16 december 2010 @ 15:32:56 #119
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_90001928
whee *O*
Knoei
pi_90002526
Een heus blommetje! w/
pi_90003982
Ik heb geen kramp meer in mijn haakpink! Een nieuwe greep gevonden waardoor ik 'm inderdaad niet meer gebruik, haha!

Er zijn weer mooie dingen gemaakt zeg! Mijn regenboogdeken schiet niet heel erg op. Ik heb ongeveer 22 strepen denk ik...

Net begonnen met een poging-tot-koosje, maar ik snap het niet helemaal...
Voor degenen die ook weleens Koosjes hebben gemaakt:
je begint met 4 lossen, dan 6 vasten in de ring (is dat dan ín de lusjes?), daarna heb ik ook nog wat moeite met tellen... zag niet zo goed wat de tweede of derde vaste was...
Mijn 'kontje', begon meer op het staartje van de foto te lijken (maw: het werd niet snel genoeg breder...)
Wie kan het simpel uitleggen, zodat ik het misschien snap?
pi_90004398
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 16:12 schreef Marlou1983 het volgende:
Ik heb geen kramp meer in mijn haakpink! Een nieuwe greep gevonden waardoor ik 'm inderdaad niet meer gebruik, haha!

Er zijn weer mooie dingen gemaakt zeg! Mijn regenboogdeken schiet niet heel erg op. Ik heb ongeveer 22 strepen denk ik...

Net begonnen met een poging-tot-koosje, maar ik snap het niet helemaal...
Voor degenen die ook weleens Koosjes hebben gemaakt:
je begint met 4 lossen, dan 6 vasten in de ring (is dat dan ín de lusjes?), daarna heb ik ook nog wat moeite met tellen... zag niet zo goed wat de tweede of derde vaste was...
Mijn 'kontje', begon meer op het staartje van de foto te lijken (maw: het werd niet snel genoeg breder...)
Wie kan het simpel uitleggen, zodat ik het misschien snap?
Als er staat 'in de ring' (ik ken het patroon niet precies) Dan bedoelen ze zoals bij een Granny square. Dus dan doe je het niet in de steken, maar onder de steken als het ware, in het gaatje van de ring zelf (precies het midden). Wat ze dus eigelijk doen is een ringetje maken. Het maakt dan ook niet heel veel uit hoeveel steken je gebruikt voor dat ringetje, want je gaat er toch overheen werken ( dus die beginsteken van 4 lossen zie je dan ook niet meer). Het is meer dat je niet een ring met 20 steken gaat maken als je maar 6 dingen in de ring zelf doet zegmaar.

-- zo te zien zoals Loqi het heeft gedaan bij haar bloemetje!--
pi_90004708
Kirsten, ik vind het heel leuk om te zien wat je allemaal maakt en aan advies geeft. En dan te bedenken dat je een paar weken geleden zelf dit soort vragen stelde. *O*

Echt leuk om te zien dat mensen eerst het idee hebben dat ze prutsen en dat er heel snel hele leuke dingen gemaakt worden!
"An unfortunate thing about this world is that the good habits are much easier to give up than the bad ones."
W. Somerset Maugham
  donderdag 16 december 2010 @ 16:38:40 #124
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_90005178
Ik heb het idee dat dingetjes bij mij veel kleiner worden dan dat ze in de voorbeelden die ik gebruik zijn. Ik ben nu die octopus aan het maken (t hoofdje) maar ik heb t idee dat ook deze veel kleiner gaat worden dan die op de site.
Is daar wat aan te doen? Dikker garen en naald?
Knoei
  donderdag 16 december 2010 @ 17:09:30 #125
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_90006642
En is hdc hetzelfde als hdcs

Edit: doh, enkelvoud en meervoud natuurlijk :D
Knoei
pi_90007096
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 16:38 schreef Loqi het volgende:
Ik heb het idee dat dingetjes bij mij veel kleiner worden dan dat ze in de voorbeelden die ik gebruik zijn. Ik ben nu die octopus aan het maken (t hoofdje) maar ik heb t idee dat ook deze veel kleiner gaat worden dan die op de site.
Is daar wat aan te doen? Dikker garen en naald?
't enige wat helpt als je het patroon niet wil aanpassen is inderdaad dikker garen en dikkere naald. Als je het patroon niet al te moeilijk wil aanpassen kan je ook alles keer 2 doen. dus ipv 6 beginsteken 12, ipv 12 na 2e ronde 24 etc. Maar dan wordt hij dus gelijk 2x zo groot. En wat ook zou kunnen is er af en toe een rijtje extra tussen doen.

of een grotere steek gebruiken. In het patroon gebruiken ze afwisselend sc en hdc. Een hdc is hoger dan een sc, dus als je die de hele tijd gebruikt wordt het ook wat groter.
pi_90007293
Mooie deken Eska!

Ik heb na een lange haakdip de draad weer opgepakt. Een kerstboom als resultaat! Wel kaal, ik ga nog kraaltjes halen een over de top piekeren. Met dank aan trui :)
  donderdag 16 december 2010 @ 17:27:13 #128
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_90007366
woow een mooie bloem :D
en ik sluit me bij Kirstens uitleg aan :) bij mij worden dingen ook vaak kleiner...of lijken kleiner...maar sommige mensen zijn ook goed met een fotocamera ;)

en mooie kerstboom appelfan! :) tja ik zou over een piek gaan piekeren ;) of een ster in de top :)
  donderdag 16 december 2010 @ 17:34:47 #129
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_90007639
quote:
6s.gif Op donderdag 16 december 2010 17:20 schreef kirsten. het volgende:

[..]

't enige wat helpt als je het patroon niet wil aanpassen is inderdaad dikker garen en dikkere naald. Als je het patroon niet al te moeilijk wil aanpassen kan je ook alles keer 2 doen. dus ipv 6 beginsteken 12, ipv 12 na 2e ronde 24 etc. Maar dan wordt hij dus gelijk 2x zo groot. En wat ook zou kunnen is er af en toe een rijtje extra tussen doen.

of een grotere steek gebruiken. In het patroon gebruiken ze afwisselend sc en hdc. Een hdc is hoger dan een sc, dus als je die de hele tijd gebruikt wordt het ook wat groter.
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 17:27 schreef EsseEi het volgende:
woow een mooie bloem :D
en ik sluit me bij Kirstens uitleg aan :) bij mij worden dingen ook vaak kleiner...of lijken kleiner...maar sommige mensen zijn ook goed met een fotocamera ;)

en mooie kerstboom appelfan! :) tja ik zou over een piek gaan piekeren ;) of een ster in de top :)
dank jullie wel :) Ik zie wel wat t met dit beestje wordt :D nu ik een rij verder ben lijkt ie al een stuk groter.. .mocht ie straks toch te klein zijn maak ik er wel gewoon een balletje met een snoetje van en begin ik opnieuw maar dan met jullie tips
Knoei
  donderdag 16 december 2010 @ 17:40:29 #130
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_90007882
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 17:24 schreef appelfan het volgende:
Mooie deken Eska!

Ik heb na een lange haakdip de draad weer opgepakt. Een kerstboom als resultaat! Wel kaal, ik ga nog kraaltjes halen een over de top piekeren. Met dank aan trui :)
[ afbeelding ]
:D Die is leuk! Vast heel tof met kraaltjes ja :D
Knoei
pi_90009338
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 17:24 schreef appelfan het volgende:
Mooie deken Eska!

[ afbeelding ]
Wat een leuk boompje! Heb je er een patroon van? :)
pi_90010481
@ daste; Haha bedankt, ja als je het eenmaal door hebt gaat het vanzelf he ;)

@ appelfan; nou welkom terug :P Lief kerstboompje, ze zien er altijd zo schattig uit zo up close.

Ik moet maar eens bedenken welke haakwerkjes ik allemaal mee terug neem voor de 2 weken thuis. De deken sowieso. Wel raar ik dacht dat je geen haaknaalden in het vliegtuig mocht? Dan lijken naalden me helemaal sterk, maar op de vorige vlucht zat iemand in het andere gangpad toch mooi te borduren. Ik durf het er alleen niet op te gokken en mijn haaknaalden mee te nemen want als ik ze in moet leveren zou dat toch zonde zijn :)
  donderdag 16 december 2010 @ 19:06:27 #133
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_90010920
Kirsten in plaats van elke keer die stress, koop voor Nederland een extra setje met de meest gangbare maten.
  donderdag 16 december 2010 @ 19:12:00 #134
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_90011149
Haha, ik neem mijn eerdere opmerking terug, die octopus wordt best groot :')
Morgen verder, ga nu naar mijn moeder, die besloot toen ik haar haaknaalden kwam jatten dat ze weer zou gaan breien :D Dus die zit nu een sjaal uit te werken geloof ik
Knoei
pi_90019159
quote:
7s.gif Op donderdag 16 december 2010 19:06 schreef caroline88 het volgende:
Kirsten in plaats van elke keer die stress, koop voor Nederland een extra setje met de meest gangbare maten.
Ik geloof dat thuis nog een verzameling van mam/oma enzo ligt... Alleen ik weet niet of dat precies dezelfde maten zijn :P ik ga dus idd even zien of ik gewoon een losse erbij koop, er is toch maar 1 ding wat ik mee terug naar huis neem (die deken) dusja het maakt niet zo veel uit of ik dan 1 losse moet kopen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_90019468
Succes kirsten! je kan het wel!
ik heb nu al stress voor dinsdag, en stiekem ook voor eind januari want als je die niet haalt moet de opdracht ook over(slaat nergens op)

En die deken is echt mooi!
  vrijdag 17 december 2010 @ 00:16:23 #137
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90026942
appelfan, mooi gelukt! en er zit bij het patroon ook een patroontje voor een mini-ster die je bovenop kunt doen he, had je dat gezien?

kirsten, heel veel succes met je tentamen!

whoop, je hoeft vooralsnog niet meer bang te zijn dat ik je op de (studie)vingers kom kijken: ik heb vanmiddag vernomen dat ik die ene baan in rijswijk krijg!! *O* :+
in de haak.
pi_90030518
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 00:16 schreef trui het volgende:
appelfan, mooi gelukt! en er zit bij het patroon ook een patroontje voor een mini-ster die je bovenop kunt doen he, had je dat gezien?

whoop, je hoeft vooralsnog niet meer bang te zijn dat ik je op de (studie)vingers kom kijken: ik heb vanmiddag vernomen dat ik die ene baan in rijswijk krijg!! *O* :+
Gefeliciteerd Trui :D Zoiets is altijd een hele opluchting.
  vrijdag 17 december 2010 @ 08:24:33 #139
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_90031049
Hoera! Trui, gefeliciteerd met je nieuwe baan! ^O^
pi_90031273
Super Trui, gefeliciteerd! *O*
  vrijdag 17 december 2010 @ 09:27:48 #141
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_90031956
Trui gefeliciteerd!! :D
haha Loqi dingen vallen vaak anders uit dan je in eerste instantie verwacht he? ;) vaak gewoon rustig door gaan, komt het allemaal goed:)

heb gister een up sleutelhanger zitten haken, in een sloom tempo voor mijn doen :P nu nog stippen erop (jeej heeft m'n moeder gehaakt alvast ^^)...en vanavond nog een Upje...
maar vandaag overdag weer verder aan m'n jurk!

(en: SNEEUW!!!!!!!!!!! :D :D :D)
pi_90032452
Gefeliciteerd trui!!!

Ik heb sneeuwvrij genomen. Was gister al niet helemaal lekker en heb het tot vrijdag nog onwijs druk dus had geen zin om door die zooi te gaan. had nog een mailtje van mn moeder om 9 uur of ik nog ging :P dan had ik allang de deur uit moeten wezen, maar op 9292ov staat voor alkmaar een half uur tot uur vertraging voor de bus alleen al, dus ben blij dat ik niet geweest ben.

Ik ben even niet zo hakerig, gister niets gedaan. Vandaag paarse flappie afmaken denk ik.
  vrijdag 17 december 2010 @ 10:39:15 #143
292014 appelfan
Pleegmama <3
pi_90033994
Bedankt voor de reacties :D

Gefeliciteerd Trui! Maar nu heb je minder haaktijd ;)
En dat sterretje had ik over het hoofd gezien..... (hoezo dom?)
  vrijdag 17 december 2010 @ 12:11:44 #144
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_90037608
Kopje, bodem en 3 pootjes van de octopus klaar *O*
Knoei
pi_90038058
Gefeliciteerd Trui!
Hier vlot de werkzoektocht helaas totaal niet. :(

Ik wil vanavond naar mijn vriend (3 uur reizen met normaal weer), maar met dit weer wordt het niets, vrees ik. :(

Daarstraks een mand bij de kringloop gekocht voor mijn wol en toen kwam ik tot de ontdekking dat ik veel en veel te wol (en katoen) heb :@ (Al wist ik dat eigenlijk al ;)) . Eerst moet alles op, dan mag ik pas weer nieuwe kopen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Herfstblad op 17-12-2010 12:35:59 ]
pi_90040212
Gefeliciteerd trui! *O*
pi_90040337
Nog even een vraagje he. Hoe hechten jullie je granny's af? Bij de kussenhoes deed ik namelijk een knoopje leggen + afknippen, maar nu bij m'n deken (ja ik ben aan een 2e deken tussendoor begonnen :P) zie je natuurlijk beide kanten en kan ik geen knoopjes leggen ofwel? Weven jullie het er alleen maar doorheen? Is dat stevig genoeg? Ik doe het bij die andere deken (granny stripe) wel, maar dan bijna 30 cm draad erdoorheen weven... Dat kan wel bij lange strepen maar niet bij al die granny's natuurlijk.
  vrijdag 17 december 2010 @ 13:19:30 #148
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_90040419
Kirsten ik doe het er doorheen inderdaad....als je het door de buitenste rand doet zie je het ook niet zo...maar is stevig genoeg (heb het ook bij een shawl gedaan en die leeft na een jaar nog steeds :))

en anders, om 'm lekker warm te maken, een stofje op naaien (fleece stof ofzo, lekker zacht en warm!)
  vrijdag 17 december 2010 @ 13:26:34 #149
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90040764
kirsten, ik weef het een paar keer heen en weer, en knip dan af.

bedankt voor de felicitaties! :* minder haaktijd inderdaad, maar wel weer geld om wol te kopen. *O* niet dat ik niet vooruit kan voorlopig, maar toch. de financiële reserves begonnen aardig op te raken dus dit komt wel heel goed uit.

herfstblad, wat voor soort werk zoek jij?

appelfan, kijk aan! heb ik 't niet voor niks gezegd. :+
in de haak.
  vrijdag 17 december 2010 @ 13:29:12 #150
171422 LadyBlack
paint it black
pi_90040925
Hoera, gefeliciteerd Trui! *O*

Jij was ook al best lang aan het solliciteren toch? Fijn dat je nu ook nog een goeie baan te pakken hebt ^O^
  vrijdag 17 december 2010 @ 13:41:39 #151
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90041585
sinds september, ladyBlack. dus lang zat!!
in de haak.
pi_90041705
ik ben zo blij dat ik niet naar de uni geweest ben, wat een pak sneeuw zeg, en t gaat ook maar door.
En das niet fijn want dat is morgenochtend zeker niet weg en zondag ook niet en dan moeten we met de poppetjes naar de kerstmarkt enzo, hoe is alleen nog even de vraag.
  vrijdag 17 december 2010 @ 15:04:16 #153
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_90044904
Wat leuke boom Appelfan! Kom je um ook laten zien als ie opgetuigd is?

Trui gefeliciteerd!

Ik ga zo het roze dekentje voor mijn nichtje af(m/h)aken. Net alvast nieuwe wol gehaald voor een volgend dekentje. Moest wel de auto uitgraven na het boodschappen doen. Tjongejonge wat een sneeuw. Ik heb eigenlijk om 16.00 uur kerstdiner 20 km verderop maar ik ga niet. Jammer dat ik net voor 20 personen sushi heb gemaakt en dat nu helemaal alleen op moet eten :9
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  vrijdag 17 december 2010 @ 15:19:01 #154
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_90045454
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 15:04 schreef mmascha het volgende: Ik heb eigenlijk om 16.00 uur kerstdiner 20 km verderop maar ik ga niet. Jammer dat ik net voor 20 personen sushi heb gemaakt en dat nu helemaal alleen op moet eten :9
He wat jammer nou :Y)
Knoei
pi_90046115
Van harte Trui, met je nieuwe baan! *O*

En wat een leuke mooie dingen kwamen er weer voorbij! Zelfs de nieuwelingen al flink aan de haak! Geweldig...

Ik ga maar weer eens verder met mijn kerstboomslinger... die moet echt effe af.
pi_90046986
Vanaf september solliciteren valt nog best mee, ik solliciteer al sinds eind mei. :N Hopelijk vind ik die baan ook gauw!

Mijn nijlpaard (of eigenlijk: TGIO-paard*) naar het patroon van Zoey van Christel:

*In november doe ik mee aan National Novel Writing Month (NaNoWriMo), 50.000 woorden schrijven in 1 maand (november) en zij hebben altijd 2 feestjes: De aftrap en de TGIOparty (Thank God It's Over). Aan dit nijlpaard ben ik op de TGIO begonnen.
Daarom TGIOpaard en daarom ook de vikinghelm, dat is namelijk het logo van de organisatie :)
  vrijdag 17 december 2010 @ 16:23:41 #157
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_90047844
:o Die is lief Herfstblad! O+
Knoei
pi_90048182
Tof TGIOpaard Herfstblad!

Gefelicitrui! *O*
  vrijdag 17 december 2010 @ 16:41:56 #159
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_90048486
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 15:19 schreef Loqi het volgende:

[..]

He wat jammer nou :Y)
:Y :D

Wat een schatje Herfstblad!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_90048724
Heel tof Herfstblad!

Net 3 kerststerretjes gehaakt, die samen met 3 kerstbomen en 3 hartjes een slinger voor in de boom moeten vormen... Hartjes moeten nog, vanavond of morgen of zo...

pi_90049294
Dank!

Dat gaat een leuke slinger worden, Lijnloos! :)
pi_90055806
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 00:16 schreef trui het volgende:

*O* *O* Trui, wat goed! *O* *O* gefeliciteerd met je nieuwe baan! heb je er al zin in? Vanaf wanneer begin je? :)

Wow, een mooi Nijnpaard! O+
en mooie ster- en boomvlaggetjes voor een slinger O+
Appelfan, ik vind je boompje ook geweldig! O+
en Loqi, *O* helemaal leuk! zeker voor je eerste bloem!!! *O* goed hoor!
pi_90056546
Trui: Gefeliciteerd! Fijn dat je weer aan het werk kan!

Herfstblad: wat een leuk nijlpaard! Kijkt lekker ondeugend de camera in. O-)

Eens kijken of ik foto's van oude projecten kan plakken:

Spookje, mijn eerste en enige afgemaakte Amigurumi.

De kerstkaart van dit jaar. Het patroon is (natuurlijk) van Lucy

Granny's die ik voor een dekentje heb gemaakt. Dekentje is af en weggegeven, daar heb ik alleen geen foto van gemaakt....

Beter zo, Ynske? ;)

[ Bericht 26% gewijzigd door Daste op 17-12-2010 20:09:06 ]
W. Somerset Maugham
pi_90056571
Wow, hoe krijg ik de foto's kleiner?!
W. Somerset Maugham
pi_90056653
Heb je al geprobeerd via www.tinypic.com ? daar doe ik het meestal als ik rechtstreeks vanaf de pc m'n foto's ga uploaden. heel makkelijk...

ik vind je granny's helemaal te schattig! O+
  vrijdag 17 december 2010 @ 19:58:12 #166
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_90056778
oeew gaaf TGIOpaard :D en je ketting wordt vast heel mooi Lijnloos! :D

Daste: fotos kleiner maken als in kleiner hier op het scherm (niet kwa formaat zeg maar/laadbaarheid) moet je achter img "= 300" ofzo (of 400 ;)) typen (zonder de ")
edit: sorry ynske ;) bij mij stonden ze in 1 seconde in het scherm, dus dacht dat ze misschien al klaar waren

en leuk spookje! :D mooie kerstkaart :D en mooie grannys! zien er echt heel netjes uit! :) en die kleur is ook chique ^^

zo 1 Up is af :) vanavond nog maar 1 maken denk ik....
jurk is ook min of meer af (genaaid) :) alleen nog een zoom en een lint erop, maar lint moet ik nog kopen (moet volgens patroon met zelfde stof, maar lint is feestelijker :)) en nog een naadje wat strakker :@ anders vind ik het teveel alsof ik zwanger ben, gaat ie vanaf borsten recht naar beneden :(
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 17 december 2010 @ 19:59:55 #167
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_90056852
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 19:58 schreef EsseEi het volgende:

Daste: fotos kleiner maken als in kleiner hier op het scherm (niet kwa formaat zeg maar/laadbaarheid) moet je achter img "= 300" ofzo (of 400 ;)) typen (zonder de ")

:( nie zegge nie, gewoon bij t uploaden laten verkleinen

k loop weer vast -O- als in mn foon :{

@herfstblad, wat een schatje O+

k zit weer halverwege een barbiejurkje O+
Today is life -

Dale Carnegie
pi_90057001
Het spookje is leuk!

En de granny's vind ik ook erg gaaf.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_90057198
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 20:03 schreef Herfstblad het volgende:
Het spookje is leuk!

En de granny's vind ik ook erg gaaf.

SPOILER
:) ook al zo'n lange-afstand-relatie! :D Wel balen in dit soort tijden, dat je dan niet bij elkaar kunt zijn... -O-

ik ga zometeen lekker HarryPotteren, met de visjes erbij... niet teveel nadenken, maar gewoon meters maken... nog een bol donkerblauw en lichtblauw en ik kan weer 3 rijen aan de deken vast gaan maken... :) het wordt nog wel eens wat... volgend jaar winter kunnen we eronder liggen... :')
pi_90057291
Daste, heb je een patroon van die überschattige granny's? ik ben verliefd... O+
pi_90057399
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 december 2010 20:08 schreef mijsje het volgende:

[..]

:) ook al zo'n lange-afstand-relatie! :D Wel balen in dit soort tijden, dat je dan niet bij elkaar kunt zijn... -O-

ik ga zometeen lekker HarryPotteren, met de visjes erbij... niet teveel nadenken, maar gewoon meters maken... nog een bol donkerblauw en lichtblauw en ik kan weer 3 rijen aan de deken vast gaan maken... :) het wordt nog wel eens wat... volgend jaar winter kunnen we eronder liggen... :')
Haha, ja. En in deze tijden is het heel erg lastig inderdaad. Vorig jaar was ik bijna ingesneeuwd op school, kon net de laatste trein halen, dus heb daar een klein trauma aan overgehouden en vind treinen met dit weer niet prettig. :P
Hopelijk kan ik volgende week dinsdag/woensdag wel treinen ;)

Ik wil ook Harry Potter zien, maar helaas staat hier The voice of Holland op.

Mijn volgende project gaat trouwens de eekhoorn van Christel worden :)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 17 december 2010 @ 20:13:48 #172
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_90057423
Bij gebrek aan een Barbie, een buisje vitaminebruis :') die bult rechts, is gewoon scheef geplakt (moet de jurk nog dicht maken aan de achterkant, strakjes is dat ook weer een strakke taille ;)

Today is life -

Dale Carnegie
  vrijdag 17 december 2010 @ 20:14:42 #173
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_90057473
oh ja dat reizen...echt rot is dat!
vriendlief is bij z'n ouders, vlakbij Utrecht. en nu kwamen zn ouders met het idee om naar kerstmarkt te gaan in Brussel, en dat wil ik wel...
maar ja...trein rijdt niet enzo :( morgen ochtend ga ik vroeg opstaan en vroeg weg kijken hoever ik kan komen, ze kunnen me nl ook in breda oppikken :) (ik ben bij ouders in den haag :P normale reistijd ongeveer 2,5 uur, ja ik woon in een uithoek :()
kan er opzich wel om lachen maar baal ook wel beetje...

Ynske mooi je jurk! :D feestelijk!
hier TVOH met een up ;)
pi_90057597
Ik woon vlakbij Utrecht en mijn vriend woont in Groningen. Vorig jaar kon ik een paar keer niet, jaren daarvoor nooit last gehad, maar dat waren ook kwakkelwinters. :P
Geef mij maar kwakkelwinters als de NS zo beroerd rijdt ;)

Leuk jurkje, Ynske! :)
pi_90057601
ik had daar altijd een hekel aan, dat reizen, zeker in de spits... maar och, ik heb er wel veel boeken gelezen, studieboeken en gewoon lekkere romans enzo... maar ik ben wel blij dat we ongeveer 5 jaar geleden dan toch samen zijn gaan wonen... dat scheelde wel veel!
Ik woonde toen in Den Bosch, vriendlief (toen nog) woonde op Wieringen... (noord Noord-Holland)

Ynske, die ziet er ook weer heel mooi uit! O+ Echt, Isa mag zo blij zijn met jou! :*

Kijk eens, de Old Rose Wrap is compleet! Hij kan afgemaakt worden!
http://www.loopknitlounge(...)f-the-old-rose-wrap/
pi_90058148
Leuk he sneeuw....Alleen jammer dat de strooiers/schuivers denk ik geen rekening houden met dat er op zaterdag ook mensen moeten werken. dus ik hoop dat ik zonder botbreuken aankom op mn werk.

Er kwamen hele mooie vierkantjes en kerstdingetjes voorbij.
Ik heb flappie afgemaakt, alles is klaar voor zondag.

Oeh ik heb een keer schoolreisje gehad in wieringen :P
pi_90058301
Ik zou nu eigenlijk via vrienden in Utrecht naar mn ouders in Brabant moeten. Echt niet dus :')
pi_90058677
Mijsje: http://www.ravelry.com/patterns/library/flower-grannysquare Na 3 keer ken je het patroon uit je hoofd, gaat lekker snel!
W. Somerset Maugham
  vrijdag 17 december 2010 @ 20:50:50 #179
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_90059394
ohh bedenk me dat dat wel een leukertje is om een kussen mee op te leuken :D
*slaat t patroon op*
  vrijdag 17 december 2010 @ 21:56:09 #180
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_90063314
Herfstblad, wat een prachtig TGIO-paard ^O^
(en gefeliciteerd met Nano winnen! ik heb dit jaar niet meegedaan omdat het gewoon bij voorbaat al niet haalbaar was)
pi_90064827
hallo dames, zouden jullie er alsjeblieft op willen letten de foto's te resizen voor jullie die posten?
een resolutie van 610 pixels breed zou perfect zijn, dan kunnen de mensen die mobiel meeposten ook lekker meekijken en posten :)

en oh, willen jullie proberen de SC wat te minderen?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  vrijdag 17 december 2010 @ 22:46:04 #182
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90066189
er wordt vrijwel in elke post over iets haken-gerelateerds geschreven, mirjam, dus ik zie niet zo goed wat het probleem is? over het resizen ben ik 't wel zeer met je eens, te grote foto's kosten gewoon erg veel laadtijd. maar de te kleine vind ik trouwens ook niet prettig, dat je verplicht nog een keer door moet klikken om een foto echt te kunnen bekijken.

mijsje, ik ben zo'n 'hanky-box' aan 't maken, en vroeg me af of je daar dubbele kaarten in gedaan hebt of enkele? en ik begrijp ook niet zo goed waarom de zeshoek groter moet, de zijden moeten toch even lang zijn als de korte zijden van de andere stukken? de lidl gaatjestang vind ik erg slecht trouwens, ik heb echt kramp in m'n handen van al dat geknijp, en dat al na 1 kaartje...

Daste, wat een leuke dingen! die granny's zijn inderdaad zeer leuk en ik vind 't in die bruintinten ook heel stijlvol. de sneeuwvlok-kerstkaarten vind ik ook leuk! ik heb er inmiddels ook een paar van gemaakt (van die vlokken). lekker snel gaan ze! maar ik moet ze nog wel opspannen etc, ze zijn nog te frummelig voor een foto.

Ynske, sjiek jurkje!
in de haak.
pi_90067177
Misschien een hele domme vraag, maar wat is SC? :@ Ik forum al een aantal jaren, maar die term ken ik dus niet.

En ik vind hele kleine foto's ook niet prettig. Ik forum ook weleens mobiel, maar via de pc bekijk ik dan alle geposte plaatjes.

Even een ontopic:

Heb vandaag foto's gemaakt van alle beestjes die ik heb gehaakt deze week. Waren er totaal 5. Het TGIOpaard, 3 Sally's (waaronder bovenstaande die ik ook meteen de mooiste vind :P ) en Moosje
pi_90067264
SC is slowchat, het loopt niet de spuigaten uit, maar an sich kan het wel iéts minder hoor :)

maar ga vooral ook lekker door, gezellig topic :)

ik zit al tijden te twijfelen om het ook eens te proberen :D :@
pi_90067331
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 23:04 schreef Herfstblad het volgende:
Misschien een hele domme vraag, maar wat is SC? :@ Ik forum al een aantal jaren, maar die term ken ik dus niet.

En ik vind hele kleine foto's ook niet prettig. Ik forum ook weleens mobiel, maar via de pc bekijk ik dan alle geposte plaatjes.

Even een ontopic:

[ afbeelding ]

Heb vandaag foto's gemaakt van alle beestjes die ik heb gehaakt deze week. Waren er totaal 5. Het TGIOpaard, 3 Sally's (waaronder bovenstaande die ik ook meteen de mooiste vind :P ) en Moosje
SC is slowchat.
Nou, ik kom net van een feestje waarin iedereen al om 8 uur bezopen en wasted was... Erg grappig om ze daarna te zien lallen maar na een paar uur heb je het dan ook weer gehad. Ik kan beter aan m'n dekentjes doorgaan en checken of m'n vlucht zondag nog wel gaat naar Eindhoven, er is zoveel gecanceld... Naja, heb ik wel lekker de tijd om aan m'n deken te werken bij het vliegtuig... Weet alleen nog niet of ik het erop gok om m'n haaknaald mee te nemen :P
Hopen hopen hopen want ik moet maandagochtend weer werken

@ mirjam; give it a go, 't is niet zo moeilijk en er zijn altijd wel mensen hier die genoeg kunnen uitleggen :D
  vrijdag 17 december 2010 @ 23:10:11 #186
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_90067456
Mirjam, niet twijfelen, gewoon doen! Je zult zien hoe leuk het is en hoe snel je al heel mooie dingen kunt maken.
pi_90067492
Trouwens nog dank je, Caroline, over het feliciteren van het halen van NaNoWriMo. Ik doe eigenlijk al 6 jaar mee, maar ik overweeg om volgend jaar eens een keer niet mee te doen.

quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 23:06 schreef Mirjam het volgende:
SC is slowchat, het loopt niet de spuigaten uit, maar an sich kan het wel iéts minder hoor :)

Ah, oke!
Slowchat ken ik wel inderdaad als term ;)

Ik probeer in elke post iets haakgerelateerd te zetten, omdat ik anders voor mezelf al snel het gevoel te hebben er een slowchat van te maken inderdaad ;)

En gewoon doen! Haken is gewoon verslavend. Tenzij je niet verslaafd wilt worden ;)

Ik haak in februari alweer een jaar, gaat echt snel. :o
  vrijdag 17 december 2010 @ 23:12:55 #188
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90067614
mijn eerste haakverjaardag is ook nog niet lang geleden, al weet ik niet meer heel precies wanneer ik begon. ergens in november in elk geval.
mirjam, zeker proberen, het is echt zo leuk!
in de haak.
pi_90069604
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 20:38 schreef Daste het volgende:
Mijsje: http://www.ravelry.com/patterns/library/flower-grannysquare Na 3 keer ken je het patroon uit je hoofd, gaat lekker snel!
*O* dank je wel, ik heb hem ook meteen in m'n queue gezet! :D

quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 22:46 schreef trui het volgende:
mijsje, ik ben zo'n 'hanky-box' aan 't maken, en vroeg me af of je daar dubbele kaarten in gedaan hebt of enkele? en ik begrijp ook niet zo goed waarom de zeshoek groter moet, de zijden moeten toch even lang zijn als de korte zijden van de andere stukken? de lidl gaatjestang vind ik erg slecht trouwens, ik heb echt kramp in m'n handen van al dat geknijp, en dat al na 1 kaartje...
ik vroeg al op Ravelry of je er ook een aan het maken was... :')
ik heb daar dus alleen voor de boven en onderkant dubbele kaarten gebruikt, en aan de zijkanten heb ik enkele kaarten gebruikt. dat omdat ik een hele vervelende gaatjesmaker had, en ik was het gaatjesmaken daarmee meer dan zat... (die lidl-gaatjesmaker is trouwens alweer stukken beter dan wat ik had, kun je je voorstellen hoe zat ik dat was? ;) )
de 6hoek moet groter, omdat je dan rekening houdt met de naden tussen de kaarten. je haakt een randje vasten om de kaarten heen, en dat doe je met de 6hoek ook, maar als je de kaarten aan elkaar maakt, wordt het breder door de naad tussen 2 zijkanten. doordat het daar breder wordt, moet de 6hoek ook wat breder worden. anders past het niet meer goed en gaat het trekken. snapje?
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 23:06 schreef Mirjam het volgende:

ik zie het probleem van SC ook niet, omdat er eigenlijk altijd wel wordt gelinkt met haakdingen... maar goed, ik zal eraan proberen te denken...
Leuk Mirjam, gewoon eens proberen! :D haken is hip en veelzijdig! je kan er zoveel mee doen, ik ben zo blij dat ik het kan!
(en dan is mijn eerste haakverjaardag al jaren geleden... ik ben begonnen toen ik een jaar of 7 was denk ik... ik weet het niet meer precies...)
pi_90072692
en waar haak je zoal mee dan?
gewoon wol ofzo?
of speciaal garen?
of maakt dat geen bal uit?
pi_90077393
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 00:36 schreef Mirjam het volgende:
gewoon wol ofzo?
of speciaal garen?
Je kutn zelfs met in strips geknipte plastic tassen haken :P . Ik ga dat ook nog eens proberen...ben ik meteen een beetje door de plastic tassen heen. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zaterdag 18 december 2010 @ 07:30:42 #192
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_90077642
quote:
gewoon wol ofzo?
of speciaal garen?
Voor het leren haken maakt het niets uit, al denk ik zelf dat katoen makkelijker is maar daar heb ik ook eigenlijk altijd mee gehaakt. Mijn eerste haakwerk dat ik me herinner was een hesje van filethaken, dat maakte ik met een heel dunne naald en mooi wit glanskatoen. Project was gelukt, er kwam iets moois uit, en mislukt, want het was een truitje voor de zomer maar ik kreeg het wel aan maar nooit meer uit. Katoen rekt nl. niet mee. Als ik het van wol gemaakt had zou ik het misschien nog bewaard hebben.

Mijn tweede project was zelfgehaakte pannelappen:

Deze maakte ik van ongebleekte durable katoen, 2 draden nr 10 met naald 2.5.
Na mijn eerste haakwerk leerde ik dat ik losser moest haken want katoen krimpt in de was :@

Daarna heb ik een 2persoons sprei gehaakt van witte katoen maar daar heb ik geen foto van.
Daarvan heb ik geleerd dat katoen loodzwaar is. (Ben nu een deken van 100% scheerwol aan het breien)
pi_90077941
quote:
Op zaterdag 18 december 2010 05:40 schreef trovey het volgende:

[..]

Je kutn zelfs met in strips geknipte plastic tassen haken :P . Ik ga dat ook nog eens proberen...ben ik meteen een beetje door de plastic tassen heen. :')
Wel een nadeel dat het zelfs nog zwaarder is dan zpagetti :X

Ik zit in de trein richting ouders *O* dag te laat, maar toch :')
pi_90078206
Mirjam, ik zou lekker beginnen met een bolletje katoen te halen bij de wolwinkel, of een bolletje zeemanwol (no need for expensive ones), de bijpassende naald te kopen (staat op de wikkel). Zoek een leuk simpel projectje, en gewoon knoeien. Zo ben ik ook begonnen en dit is van een paar maandjes terug, links is (toenmalig) nieuwe projectje en rechts was het eerste wat ik maakte:
  zaterdag 18 december 2010 @ 10:04:08 #195
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_90078460
quote:
gewoon wol ofzo?
of speciaal garen?
Ik haak meestal met een menggaren, bijvoorbeeld wol met iets anders erdoor. of gewoon 100% acryl. Veelal gekocht bij de zeeman of wibra. Want het is goedkoop en ik vind het ook nog eens lekker haken, perfect als je (zoals ik) maar weinig geld te besteden hebt.
Maar ook zeker om mee te beginnen als je nog niet weet of het haken je wel zal bevallen.
People assume that time is a strict progression of cause to effect... but actually, from a non-linear, non-subjective viewpoint, it's more like a big ball of wibbly-wobbly... timey-wimey... stuff. (The Doctor)
pi_90079237
Mirjam, ik zou ook beginnen met een bolletje acryl. dat is even wat zachter en dikker dan katoen. bij katoen is het voordeel dat je de steken even wat beter ziet, maar bij lichtgekleurde acryl is het ook heel makkelijk. inderdaad een haaknaald die erbij past (niet te klein, anders schuift de lus van de naald af en niet te groot, want dan krijg je een heel lossig haakwerk wat niet mooi is.)
je kunt om de steken te oefenen een simpel recht-toe-recht-aan lapje maken, maar er staan op ravelry.com ook heel veel simpele patronen. als je de steken kent, is dat heel goed te doen. ^O^ succes!
  zaterdag 18 december 2010 @ 12:10:40 #197
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_90080844
Ik ben super trots *O*

Helemaal zelf gemaakt! (Mondje expres scheef gemaakt, vond ik grappiger dan strak)

Ik zou ook gewoon beginnen Mirjam, ik doe het nu 3 dagen :D en tis echt super leuk
Knoei
pi_90080869
okay, en waar koop je een haaknaald? :D :@
pi_90081727
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 12:11 schreef Mirjam het volgende:
hobbywinkels, maar wibra heeft ze ook ( iets afwijkende maten maar dat maakt om te oefenen niet zo heel veel uit), wol/brei winkels.
pi_90082419
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 12:11 schreef Mirjam het volgende:
Ik heb mijne bij de hobbyzaak hier gekocht en op internet bij echtstudio :)
  zaterdag 18 december 2010 @ 13:28:21 #201
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_90082843
Ik kon haaknaalden bij de wibra niet meer vinden. Maar hobbydoos.nl heeft ze ook voor prima prijzen.
  zaterdag 18 december 2010 @ 14:06:25 #202
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90083962
löqi, loqi! ;) ^O^

mijsje, dank voor je uitleg. ik vind dat gaatjesmaken ook een crime, dus snap helemaal wat je bedoelt. ik hoop dat 't doosje stevig genoeg is met enkele zijkanten, want ik zag dat van die dubbele kaarten toen ik de zijkanten al omhaakt had...

mirjam, wat zou je willen maken, heb je daar al enig idee over?
in de haak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')