abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89990221
Oef eindelijk weer internet... Heb wel inmiddels een octopus, lieveheersbeest (ja beest ja), uil en deel van die deken gemaakt... En morgen tentamen oeieieoei. Foto's volgen!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 16 december 2010 @ 10:25:37 #102
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_89990690
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 22:40 schreef trui het volgende:
wow eska, flinke productie! ik ben ook benieuwd naar 't eindresultaat!

ik ben een paar sloffen aan 't maken, ze moeten morgen nog mee als kadootje voor een (verlaat) sinterklaas-dobbelspel met m'n sportclubje, dus ik moet even tempo maken. :o dit keer geen gevilt, maar 't worden deze (nou ja in andere kleuren dan). was er nou al eens iemand die deze gemaakt had? ik kom niet helemaal goed uit met de zool namelijk, herkent iemand dat?
yeps, die heb ik gemaakt. hier kwam de zool goed uit
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_89991001

Pinguins nu met ogen!

Succes met je tentamen kirsten!

Is er ook nog ergens waar het sneeuwt ipv die pokkeregen?
  donderdag 16 december 2010 @ 10:39:52 #104
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_89991108
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 23:26 schreef DjinN het volgende:
ik ben nu aan het leren haken :@ Het wil nog niet lukken maar ik doe m'n best :Y
Volhouders winnen en als je vastloopt moet je gewoon even een noodsignaal sturen ;)

Ik haak nog steeds niet maar mijn gebreide deken begint ergens op te lijken. Verder vandaag mijn 3e krachttraining sessie - getraind als een beest. Hoewel ik nog maar net begonnen ben zijn een groot deel van de oefeningen al veel te makkelijk. Gewichtjes bijkopen dus :+ en om het interessant te houden heb ik deze http://www.youtube.com /watch?v=1nRRlk6264I vandaag toegevoegd. (Spatie toegevoegd omdat het offtopic is en phone mensen misschien wel last hebben met zo'n video link in een topic)
pi_89991370
Omdat ik mijn vlaggetjes, kerstversiering en een aantal sterren af heb mocht ik van mezelf gisteren een puff muts haken. :D
Ik doe dat met Phildar partner 6. Ik dacht dat ik goed uitgerekend had hoeveel wol ik nodig had, maar ik heb me blijkbaar vergist. |:( Straks maar even bellen of ze nog een bolletje uit hetzelfde verfbad hebben...
pi_89992062
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 10:35 schreef Whoopdidoo het volgende:
[ afbeelding ]
Pinguins nu met ogen!

Succes met je tentamen kirsten!

Is er ook nog ergens waar het sneeuwt ipv die pokkeregen?
:D sneeuwstorm hier, zie de flat aan de overkant van de straat geeneens :')

uiltje:

octopus:

[ Bericht 20% gewijzigd door kirsten. op 16-12-2010 11:24:12 ]
pi_89993900
Gek zeg, ik had het bericht wel verstuurd...Nou, heb blijkt maar weer: ik ben nieuw op FOK!.

En mijn zus is inderdaad dapper, maar het zal haar wel staan denk ik. Mijn zus weet een vuilniszak nog modieus te dragen, geen idee hoe ze het doet, maar ze doet het :Y . Ik gebruik Catania, dat stond in het patroon, maar is zeker nog de bedoeling dat er een stofje achter komt, voor de doorkijk en stevigheid. Ik haak het trouwens met een 2,5, dus het wordt wel lekker dicht.

TD, ik vind ook dat roze en groen leuk bij elkaar. Goed dat je er een paar rustige kleuren bij hebt, het staat mooi zo!

[ Bericht 38% gewijzigd door Daste op 16-12-2010 12:47:00 ]
"An unfortunate thing about this world is that the good habits are much easier to give up than the bad ones."
W. Somerset Maugham
pi_89997150
Granny's aan elkaar. Met nog wat granny stripes er omheen.

Oh, en de daadwerkelijke kleuren....hm, laten we zeggen dat de camera & ik elkaar niet zo best begrijpen. :P
Het grijs heeft in werkelijkheid dus niets groens en/of blauws. Is gewoon grijs. Zeeman-grijs. ;)
Nog een paar pogingen gedaan, zelfs buiten. Maar ècht een goede weergave is het nog altijd niet.

pi_89997231
Pinguins-met-oogjes, uiltje en octopusje zijn moppig. :D

Oh, en ik ben ook heel benieuwd naar de bikini!
  donderdag 16 december 2010 @ 14:22:45 #110
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_89998687
Was droog maar nu regent het. Eska, mooie deken! (Heb even mijn camera oogjes aangezet... heb zelf ook problemen met juiste kleurweergave) Mooie kleuren (toch wel) en die grote in het midden en de kleinere er omheen :-)
  donderdag 16 december 2010 @ 14:42:30 #111
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_89999500
Ooooh, die octopus! Dat wil ik dus maken O+ hoewel ik nu een bloempje aan het proberen ben. Heb straks ander garen gehaald, gaat stukken beter als die ik gister van de zeeman had (iets meer noob-proof)
Knoei
  donderdag 16 december 2010 @ 14:44:04 #112
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_89999572
Erg mooi Eska die deken. O+ Leuk zo met verschillende maten granny's. :Y
People assume that time is a strict progression of cause to effect... but actually, from a non-linear, non-subjective viewpoint, it's more like a big ball of wibbly-wobbly... timey-wimey... stuff. (The Doctor)
pi_89999662
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 14:42 schreef Loqi het volgende:
Ooooh, die octopus! Dat wil ik dus maken O+ hoewel ik nu een bloempje aan het proberen ben. Heb straks ander garen gehaald, gaat stukken beter als die ik gister van de zeeman had (iets meer noob-proof)
Ik heb de octopus met (ik denk) garen van de Wibra gemaakt, maar er zat geen wikkeltje meer omheen dus weet het niet zeker. Zo voelde het in ieder geval wel aan! Hij is supersimpel, alleen het in elkaar zetten is af en toe een beetje gepriegel omdat hij zo rond is. de link is: http://yarnchronicles.blo(...)opus-of-reality.html

Hij is bij mij wel iets groter uitgevallen dan op die link zoals je ziet :P
  donderdag 16 december 2010 @ 14:53:49 #114
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_90000112
quote:
6s.gif Op donderdag 16 december 2010 14:45 schreef kirsten. het volgende:

[..]

Kirsten, dat is gewoon jouw artistieke vrijheid claimen - tis een toffe octopus :-)
  donderdag 16 december 2010 @ 14:54:34 #115
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_90000139
quote:
6s.gif Op donderdag 16 december 2010 14:45 schreef kirsten. het volgende:

[..]

Ik heb de octopus met (ik denk) garen van de Wibra gemaakt, maar er zat geen wikkeltje meer omheen dus weet het niet zeker. Zo voelde het in ieder geval wel aan! Hij is supersimpel, alleen het in elkaar zetten is af en toe een beetje gepriegel omdat hij zo rond is. de link is: http://yarnchronicles.blo(...)opus-of-reality.html

O+ die moet ik gewoon proberen als t bloempje af is :D
Knoei
pi_90000883
Ah, die pinguins zijn lief! En ik vind de gsdeken heel erg tof.

Die octopus wil ik ook nog eens maken!

Het regent hier trouwens al de hele dag. :N Geen sneeuw gezien hoor (omgeving Utrecht)
  donderdag 16 december 2010 @ 15:16:54 #117
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_90001127
Lieve pinguins, lief uiltje en lief octopusje :)
moest uiltje wel beetje groter bekijken om het goed te zien :@
Eska je deken is mooi, zie nu wel duidelijk de kleuren :) die blauw leek bij mij dus groenig...enen die grijs ook maar dan anders haha
zo is het NOG mooier! :D

stofjes geknipt, nu in elkaar zetten :)
en helaas, ook hier aan de kust (kijkduin, den haag) alleen maar HEEL VEEL regen :(
pi_90001873
Oh verhip ja, dat blauw is/was idd ook flink vertekend. :D Ik snap dat je daar ook wat groenigs in zag. Wat een kleurenverwarring zo. :+

En dank allen! Ik ben op zich ook wel redelijk tevreden. Hij is naar mijn smaak alleen net wat te strak. Niet qua haken, maar het patroon. Ik zou het geloof ik leuker vinden als 'ie wat rommeliger is of zo.

Hier zo'n beetje de hele dag van die ritselregen. Geeft wel een gezellig geluid hoor. Maar je hebt er verder geen fluit an.
  donderdag 16 december 2010 @ 15:32:56 #119
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_90001928
whee *O*
Knoei
pi_90002526
Een heus blommetje! w/
pi_90003982
Ik heb geen kramp meer in mijn haakpink! Een nieuwe greep gevonden waardoor ik 'm inderdaad niet meer gebruik, haha!

Er zijn weer mooie dingen gemaakt zeg! Mijn regenboogdeken schiet niet heel erg op. Ik heb ongeveer 22 strepen denk ik...

Net begonnen met een poging-tot-koosje, maar ik snap het niet helemaal...
Voor degenen die ook weleens Koosjes hebben gemaakt:
je begint met 4 lossen, dan 6 vasten in de ring (is dat dan ín de lusjes?), daarna heb ik ook nog wat moeite met tellen... zag niet zo goed wat de tweede of derde vaste was...
Mijn 'kontje', begon meer op het staartje van de foto te lijken (maw: het werd niet snel genoeg breder...)
Wie kan het simpel uitleggen, zodat ik het misschien snap?
pi_90004398
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 16:12 schreef Marlou1983 het volgende:
Ik heb geen kramp meer in mijn haakpink! Een nieuwe greep gevonden waardoor ik 'm inderdaad niet meer gebruik, haha!

Er zijn weer mooie dingen gemaakt zeg! Mijn regenboogdeken schiet niet heel erg op. Ik heb ongeveer 22 strepen denk ik...

Net begonnen met een poging-tot-koosje, maar ik snap het niet helemaal...
Voor degenen die ook weleens Koosjes hebben gemaakt:
je begint met 4 lossen, dan 6 vasten in de ring (is dat dan ín de lusjes?), daarna heb ik ook nog wat moeite met tellen... zag niet zo goed wat de tweede of derde vaste was...
Mijn 'kontje', begon meer op het staartje van de foto te lijken (maw: het werd niet snel genoeg breder...)
Wie kan het simpel uitleggen, zodat ik het misschien snap?
Als er staat 'in de ring' (ik ken het patroon niet precies) Dan bedoelen ze zoals bij een Granny square. Dus dan doe je het niet in de steken, maar onder de steken als het ware, in het gaatje van de ring zelf (precies het midden). Wat ze dus eigelijk doen is een ringetje maken. Het maakt dan ook niet heel veel uit hoeveel steken je gebruikt voor dat ringetje, want je gaat er toch overheen werken ( dus die beginsteken van 4 lossen zie je dan ook niet meer). Het is meer dat je niet een ring met 20 steken gaat maken als je maar 6 dingen in de ring zelf doet zegmaar.

-- zo te zien zoals Loqi het heeft gedaan bij haar bloemetje!--
pi_90004708
Kirsten, ik vind het heel leuk om te zien wat je allemaal maakt en aan advies geeft. En dan te bedenken dat je een paar weken geleden zelf dit soort vragen stelde. *O*

Echt leuk om te zien dat mensen eerst het idee hebben dat ze prutsen en dat er heel snel hele leuke dingen gemaakt worden!
"An unfortunate thing about this world is that the good habits are much easier to give up than the bad ones."
W. Somerset Maugham
  donderdag 16 december 2010 @ 16:38:40 #124
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_90005178
Ik heb het idee dat dingetjes bij mij veel kleiner worden dan dat ze in de voorbeelden die ik gebruik zijn. Ik ben nu die octopus aan het maken (t hoofdje) maar ik heb t idee dat ook deze veel kleiner gaat worden dan die op de site.
Is daar wat aan te doen? Dikker garen en naald?
Knoei
  donderdag 16 december 2010 @ 17:09:30 #125
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_90006642
En is hdc hetzelfde als hdcs

Edit: doh, enkelvoud en meervoud natuurlijk :D
Knoei
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: