abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 18 december 2010 @ 16:46:12 #205
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_90088300
Dank jullie wel *O* ik ben er ook zo trots op!
Knoei
pi_90093207
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 09:08 schreef Inu het volgende:

[..]

Wel een nadeel dat het zelfs nog zwaarder is dan zpagetti :X

Ik zit in de trein richting ouders *O* dag te laat, maar toch :')
Maar wel een stuk goedkoper :') ...en waterbestendig wat voor sommige dingen ook wel handig kan zijn. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_90097909
Ik ga zo teruglezen, maar ik moet eerst even posten.

Eindelijk zo goed als af. Is voor de oma van m'n vriend. Een soort surprise voor kerst (ze wilde graag tuinbonnen/ bloemenbonnen en die komen er als blaadjes nog onder). Misschien nog een vlindertje voor op de pot, maar daar ga ik nog even over nadenken.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_90098717
Argh, ik had net een heel stuk getikt over het werk wat voorbij is gekomen, klik ik per ongeluk het bericht weg. Ik wilde dus zeggen dat ik het bloemetje van Whoopdidoo erg leuk vind! Als ik die eerder had gezien had ik je nageaapt voor in de bloempot.

En ik moest lachen om de beginnende Loqi. Net ik, een paar weken terug. M'n eerste rondje, driehoekje en mini-granny heb ik zelfs in m'n 'dagboek' geplakt. Zo trots! *)

Nu zou ik wel graag net zulke mooie dekens maken als hier voorbij komen, maar het lijkt me toch wel erg veel werk. Misschien maar eens beginnen met een hoesje voor om een kruik. Ben bang dat ik het na een aantal granny's al zat begin te raken. En zo'n deken is weer leuk voor de winter, maar ik wil ook nog kerstversieringen maken, zoals Lijnloos. . Ben ook weer begonnen met lezen (onder andere ook Lewis, Narnia), dus van mij mag de winter wel wat langer duren. ~:)

Herfstblad, wat haak jij ongelooflijk snel (of veel)! TGIO O+

En, Trui, nog van harte gefeliciteerd!
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  zaterdag 18 december 2010 @ 21:34:03 #209
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_90098999
Zo'n deken is idd veel werk. :'(

Ik zou ook eerst nog wat kleiners doen als ik jou was. En voor een deken heb je nog heel lang de tijd, als je hem voor volgende winter gaat maken. Dan kun je bijvoorbeeld het hele jaar door er af en toe aan werken. Dan kun je het afwisselen met kleinere projectjes tussendoor, om het leuk te houden. ;)

Je bloem met bij is echt heel leuk geworden soempie. O+
En Loqi's projectje is ook goed gelukt. Wat je met een klein beetje oefenen al wel niet kunt haken, leuke hobby zo he.. met snel resultaat. ;)
People assume that time is a strict progression of cause to effect... but actually, from a non-linear, non-subjective viewpoint, it's more like a big ball of wibbly-wobbly... timey-wimey... stuff. (The Doctor)
pi_90100441
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 21:34 schreef TwistedDarling het volgende:
Zo'n deken is idd veel werk. :'(

Ik zou ook eerst nog wat kleiners doen als ik jou was. En voor een deken heb je nog heel lang de tijd, als je hem voor volgende winter gaat maken. Dan kun je bijvoorbeeld het hele jaar door er af en toe aan werken. Dan kun je het afwisselen met kleinere projectjes tussendoor, om het leuk te houden. ;)

Je bloem met bij is echt heel leuk geworden soempie. O+
En Loqi's projectje is ook goed gelukt. Wat je met een klein beetje oefenen al wel niet kunt haken, leuke hobby zo he.. met snel resultaat. ;)
Soempie, supergaaf bloemetje :D

Ik ben nu met 2 dekens bezig. Eentje waarvoor ik granny stripes maak ( die moet in februari af zijn ivm cadeautje, 60 strepen dus gemiddeld 1 streep per dag. 9 van de 10 keer maak ik er gelijk een stuk of 5 (tijdens een paar afleveringen of een film ofzo) dus dat komt wel goed). Ben tussendoor ook nog begonnen aan een square deken maar daar heb ik zo ongeveer 150 squares voor nodig. Moet nog even uitvinden hoe ik het patroon precies wil maken, dus ik ben nu zegmaar ze aan het maken (ben op 3) zonder buitenrand, zodat ik die zodra ik weet hoe ik het precies wil hebben gelijk aan elkaar kan haken.
pi_90100927
Lijnloos, hij is leuk! :D

En Soempie: Die van jou is ook superleuk! Waar is het patroon van?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 18 december 2010 @ 22:21:43 #212
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90100988
soempie, wat leuk dat je dat in je dagboek geplakt hebt! :D en mooie bloempot zeg! wat een werk!

lijnloos ik vind 'm geweldig, je slinger!

ik heb 't kerstdoosje af, maar laat 'm volgende week wel zien, na de secret santa onthulling :) . voor de geïnteresseerden: er staan al wel foto's op flickr/ravelry. :+
in de haak.
pi_90100999
is het handig als ik meteen ga beginnen aan een pannenlap, als complete haaknoob, of zeggen jullie van; eerst ff gewoon oefenen?

ik wil van de week ff de wibra checken voor een naald :D :@
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zaterdag 18 december 2010 @ 22:22:47 #214
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90101031
een pannenlap lijkt me een prima oefenproject! :)
in de haak.
pi_90101045
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 22:21 schreef Mirjam het volgende:
is het handig als ik meteen ga beginnen aan een pannenlap, als complete haaknoob, of zeggen jullie van; eerst ff gewoon oefenen?

ik wil van de week ff de wibra checken voor een naald :D :@
Ik ben begonnen met een bolletje, dus een pannenlap is denk ik goed te doen. Ik denk dat een pannelap sowieso niet heel moeilijk is :)

Mijn internet is trouwens extreem sloom. Heel vervelend :(
  zaterdag 18 december 2010 @ 22:23:19 #216
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90101056
ik zou geen naalden bij de wibra kopen trouwens, de maten kloppen niet (ze zijn te dun voor 't getal dat erop staat) en ze liggen niet lekker in de hand.

herfstblad, vergat ik helemaal je struisvogel: wat goed gelukt zeg!!! O+
in de haak.
pi_90101061
en waar kan ik een jip-en janneke-style patroon vinden, met wat basic uitleg enzoot? :@
pi_90101083
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 22:23 schreef trui het volgende:
ik zou geen naalden bij de wibra kopen trouwens, de maten kloppen niet (ze zijn te dun voor 't getal dat erop staat) en ze liggen niet lekker in de hand.
ow, ok, dat wordt dus hier in de naaiwinkel kijken.
maar je hebt voor verschillende dikten wol/garen verschillende naalden nodig begrijp ik...?
pi_90101153
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 22:24 schreef Mirjam het volgende:

[..]

ow, ok, dat wordt dus hier in de naaiwinkel kijken.
maar je hebt voor verschillende dikten wol/garen verschillende naalden nodig begrijp ik...?
Dat klopt.
Op de wikkel staat altijd welke maat je nodig hebt.
Ik heb zelf 4 naalden in de maten die ik het meeste gebruik: 2.5 (voor katoen), 3 (voor katoen en acryl), 3.5 (voor acryl) en 4 (ook voor acryl).

Dank je, Trui! :)
pi_90101220
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 22:26 schreef Herfstblad het volgende:

[..]

Dat klopt.
Op de wikkel staat altijd welke maat je nodig hebt.
Ik heb zelf 4 naalden in de maten die ik het meeste gebruik: 2.5 (voor katoen), 3 (voor katoen en acryl), 3.5 (voor acryl) en 4 (ook voor acryl).

Dank je, Trui! :)
ook op de wikkel van een doodnormaal bolletje wol? :@
of mocht da nou niet? :D
pi_90101277
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 22:27 schreef Mirjam het volgende:

[..]

ook op de wikkel van een doodnormaal bolletje wol? :@
of mocht da nou niet? :D
Ik heb nog nooit een bolletje wol gezien waarop dat niet stond. Maar dan moet er natuurlijk wel een wikkel omheen zitten natuurlijk :)
Ik haak wel het meeste met 2.5 en 3.
  zaterdag 18 december 2010 @ 22:29:39 #222
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90101303
jahoor, wol mag ook best. ik vond in 't begin dat dat relatief veel pluist, maar ik haak nu net zo lief met wol als met katoen. katoen is soms wat splijtgevoelig. een menggaren (deels wol of katoen, deels acryl oid) is vaak het fijnst vind ik: zacht, sterk, wat soepeler dan puur katoen, makkelijker wasbaar dan pure wol, etc.
in de haak.
pi_90101304
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 22:29 schreef Herfstblad het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit een bolletje wol gezien waarop dat niet stond. Maar dan moet er natuurlijk wel een wikkel omheen zitten natuurlijk :)
Ik haak wel het meeste met 2.5 en 3.
ok dan *O*
ga ik binnenkort toch maar eens voor een leuk bolletje kijken, en dan een bijpassende naald meenemen
zijn die naalden prijzig?
  zaterdag 18 december 2010 @ 22:33:49 #224
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90101488
ik denk dat je met een naald 3,5 of 4 vaak wel goed zit. maar kijk toch even op de wikkel, want als je dikker garen hebt is 't echt niet fijn om een te dunne naald te hebben. oh je vroeg naar de prijzen: bij hobbydoos kost een gewone 3,5 mm naald ¤ 1,99.

in de OP staan wel wat linkjes naar handige tutorials over de basissteken. hier bijvoorbeeld, erg handige filmpjes! kijk ook even in 't schema in de OP voor de vertaling van de engelse/amerikaanse benaming van de steken, als je bijv. een patroon in 't nederlands hebt is 't handig om te weten dat bijvoorbeeld single crochet (afgekort naar sc) hetzelfde is als een vaste.

een patroon van een pannenlap
nog een patroon van een pannenlap. :+
hier nog meer! O+

[ Bericht 7% gewijzigd door trui op 18-12-2010 22:55:03 ]
in de haak.
pi_90102247
Bij mijn hobbyzaak zijn gewone stalen (of ijzer?) naalden iets van 2.70 e. Ergonomische zijn duurder, maar daar zou ik niet meteen mee beginnen :)
pi_90102623
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 22:21 schreef trui het volgende:
soempie, wat leuk dat je dat in je dagboek geplakt hebt! :D en mooie bloempot zeg! wat een werk!

Dankje. :D

quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 22:20 schreef Herfstblad het volgende:
Lijnloos, hij is leuk! :D

En Soempie: Die van jou is ook superleuk! Waar is het patroon van?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het bloemetje en het bijtje komen uit dit boekje:

De pot heb ik zelf in elkaar gezet, omdat ik daar geen patroon van kon vinden.

@ Kirsten, wat zijn granny stripes?

ravelry had ik me al eens aangemeld, maar ik kan me herinneren dat ik het wat onoverzichtelijk vond. Nu ik weet dat ik jullie werk daar ook kan bekijken zal ik me morgen nog eens aanmelden.
pi_90102743
Oh, goed om te weten dat er ergonomische haaknaalden bestaan. Sinds ik hele dagen achter de computer zit te werken en ook nog vaak zit te haken krijg ik last van m'n handen. Iemand hier ervaring met die haaknaalden? Werkt het goed?
pi_90102747
Ah, dat boekje heb ik op mijn pc! Maar nog nooit in gekeken! Toch eens doen dus :)

Haar nieuwe boekje dat in 2011 uit gaat komen, is ook zo gaaf *) Ik ben verliefd op het boompje dat erin staat.

Soempie, ik heb ergonomische naalden, maar ik merk niet heel veel verschil. In het begin vond ik ze zelfs echt heel erg rot haken. Inmiddels begin ik eraan te wennen.
  zaterdag 18 december 2010 @ 23:01:27 #229
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90102791
gewoon aansluiten bij de groep 'fok!'. ook de 'we love lucy' groep vind ik zeker aan te bevelen. zij heeft ook een handig granny stripe patroon beschreven, in haar weblog.
in de haak.
pi_90102799
Waar kun je dat nieuwe boekje bekijken dan?

quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 23:01 schreef trui het volgende:
gewoon aansluiten bij de groep 'fok!'. ook de 'we love lucy' groep vind ik zeker aan te bevelen. zij heeft ook een handig granny stripe patroon beschreven, in haar weblog.
Haar site kijk ik inderdaad al regelmatig op. :Y Ik ga me morgen aanmelden.
  zaterdag 18 december 2010 @ 23:03:07 #231
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90102870
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 23:00 schreef Soempie het volgende:
Oh, goed om te weten dat er ergonomische haaknaalden bestaan. Sinds ik hele dagen achter de computer zit te werken en ook nog vaak zit te haken krijg ik last van m'n handen. Iemand hier ervaring met die haaknaalden? Werkt het goed?
ik vind ze heel prettig! ik heb deze, van clover.
in de haak.
pi_90102898
quote:
11s.gif Op zaterdag 18 december 2010 23:01 schreef Soempie het volgende:
Waar kun je dat nieuwe boekje bekijken dan?
Op haar flickr heb ik hem gezien:
http://www.flickr.com/photos/anapaulaoli/sets/72157625284057094/
  zaterdag 18 december 2010 @ 23:06:50 #233
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90103035
oh daar zitten leuke dingen bij! met deze zou mijn dochter erg blij zijn, bijvoorbeeld. O+
in de haak.
pi_90103575
O+ Die zijn lief!

Ik ben dus fan van http://www.flickr.com/pho(...)t-72157625284057094/ O+

En http://www.flickr.com/pho(...)t-72157625284057094/ vind ik ook tof! Vooral het vogeltje.
  zaterdag 18 december 2010 @ 23:51:21 #235
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90104780
ja lief! en die laatste lijkt me ook goed zonder patroon te doen, beetje gokken misschien qua grootte, maar verder is 't vrij duidelijk.
in de haak.
  zondag 19 december 2010 @ 00:12:40 #236
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90105682
oh als je je nu aanmeldt als lid van de lucy-groep, heb je kans dat je de 3000e bent! :o
in de haak.
pi_90106139
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 00:12 schreef trui het volgende:
oh als je je nu aanmeldt als lid van de lucy-groep, heb je kans dat je de 3000e bent! :o
Ah, dan wacht ik beter nog eventjes. Dan heb ik daar een nummer dat bijna sprekend lijkt op mijn nummer hier. :7

De kerstslinger is leuk, Lijnloos! :Y
Oh, en die bloem-granny's-in-2-kleuren (op de vorige pagina, kan ik nu ff niet zien) zijn gaaf! O+
-edit- Nu weer opnieuw gekeken. Van Daste waren die dus. Heb je dat patroon nog ergens toevallig?

Ah, en welkom & succes Mirjam! Genoeg tips gekregen, zag ik. Moet lukken. ;)

Oi, en er kwam nog veel meer voorbij. Mooie en grappige dingen gezien wel. Divers ook. Blijft toch leuk.

[ Bericht 7% gewijzigd door Eska op 19-12-2010 00:30:48 ]
pi_90113420
't patroontje van Daste stond in die of haar volgende post!
SPOILER
pi_90114193
quote:
6s.gif Op zondag 19 december 2010 07:35 schreef kirsten. het volgende:
't patroontje van Daste stond in die of haar volgende post!

:o Heb ik weer veel te slordig gelezen/gekeken?? ):O
-edit- Wel slordig gelezen dus, maar niet zó slordig. Stond niet in die of haar volgende post, maar wel een stukske verderop. :P

Dank Kirsten! ;)
En succes met de reis! Ik hoop dat je thuis snel een haaknaald zult vinden.
pi_90115196
Wat een leuke kerstslinger! En de bloempot is ook heel tof, aan mijn bloemetje had je niets gehad hoor die is echt superklein.
En een goed gelukte octopus.

Mn moeder is op dit moment beestjes aan het verkopen(hopelijk dat er wat verkocht wordt, we hadden er 82)

en ik moet zo alweer werken =( en door de sneeuw enzo..
pi_90115481
Update: al twee dingetjes verkocht! dus de tafelhuur is eruit :P en een van mn pinguins heeft een huis!
pi_90116288
Whoopdidoo: waar in Alkmaar is die kerstmarkt? Ik kom oorspronkelijk uit Heiloo, dus ik ben even benieuwd. Nu woon ik in jouw universiteitsstad ;)

Soempi & Loqi: Wauw!
"An unfortunate thing about this world is that the good habits are much easier to give up than the bad ones."
W. Somerset Maugham
  zondag 19 december 2010 @ 11:50:55 #243
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_90116565
oeew boel leuke dingen gemaakt weer! :D:D
en dat boekje is echt te schattig!!!

nu al 2 dingen verkocht Whoop, dat is wel lekker snel ^^

oh en welkom Mirjam!! :D gaat vast lukken!

ik baal, want ik heb zin om te haken, Granny Squares voor m'n Up kussen, of een Up afmaken...dat soort dingen...maar ik moet ECHT studeren (want moet nog 90 ziektebeelden, en ik wil het echt af hebben aan het eind van m'n vakantie (16 januari, waarin kerst zit en oud en nieuw en mijn verjaardag en mn moeders verjaardag) en moet ook veel werken deze week, dus kan niet een andere keer studeren :(
goed ik ga aan de slag! snel snel snel, kan ik daarna haken :P

*en ik moet vanavond naar rotterdam vanuit houten maar het wordt afgeraden, maar moet morgen ochtend vroeg naar de dokter en vorige week wegens ziekte al afgezegd :S*
  zondag 19 december 2010 @ 12:46:11 #244
30252 Soempie
Procreating
pi_90118571
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 23:03 schreef Herfstblad het volgende:

[..]

Op haar flickr heb ik hem gezien:
http://www.flickr.com/photos/anapaulaoli/sets/72157625284057094/
Oh, dat vogeltje op die boomstronk is leuk. O+ En inderdaad, het boompje ook!

Even voor Mirjam, toen ik begonnen ben met haken heb ik eerst oefenlapjes gemaakt:

Deze dus (trots in m'n dagboek geplakt :') ), omdat je dan verschillende steken/ technieken oefent. Rondjes haken, gewone steken (het lapje), een driehoekje om te oefenen met het minderen van steken en die granny. Zou het elke beginner aanraden in elk geval (die groene lapjes), omdat je met die drie verschillende dingen makkelijk bijvoorbeeld dat bloempotje van mij kunt maken.
pi_90122743
Ik ben nu, als kleiner project, begonnen met een kussenhoes in Granny-Stripes....zelfde kleuren als mijn deken dus straks heb ik een bij elkaar passende set....als die deken ooit afkomt. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_90125479
nolletje acryl is binnen B-)
nu nog een haaknaald :')
  zondag 19 december 2010 @ 15:22:47 #247
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_90125687
jeej, zet 'm op Mirjam!
Ja haaknaald is allen wel essentieel...

en jeej: ik heb m'n leerdoel van vandaag behaald dus ik mag haken!! :D
pi_90130468
Soempie dat zijn mooie proeflapjes!

We hebben 28 beestjes verkocht! Al mn flappies op een na(die ik gister nog in elkaar heb lopen zetten, grr) zijn verkocht! Al mn flappies weg =(
  zondag 19 december 2010 @ 18:37:00 #249
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90134616
gefeliciteerd whoop! ik heb weer een lucy-kersthanger gemaakt, met een extra tussenronde:

je ziet wel dat 't hier ook flink sneeuwde vandaag. :+
in de haak.
pi_90139451
Ik vind die hangers zo mooi!!

Ik ben even projectloos, te druk en herkansing dinsdag. Heb nog wel mn kussen die af en toe een rijtje extra krijgt maar verder even niets nog. Na dinsdag maar even kijken.
  zondag 19 december 2010 @ 20:11:32 #251
171422 LadyBlack
paint it black
pi_90139463
:W

Hee Soemp, lekker bezig ook! ^O^ cool als je een deken gaat maken! Ik durf dat niet aan, ik heb niet zo'n lange aandachtsspanne :')
Dat papiertje in je dagboek is een motiefje van Pip Studio he? :D Ik heb een mapje daarvan voor mn losse haakpatronen! Zo cute O+

Vandaag heb ik van mn schoonmoeder een goed sokken(brei)patroon gekregen, voor op 3 naalden ook, dus ik ga dat eens proberen!
pi_90139636
Ik vind die hanger leuk! Alleen zelf vind ik zoiets maken dan weer minder leuk.

Ben benieuwd of ik vanavond nog wat haken ;) Heb na Moosje geen zin meer gehad in haken.
pi_90140434
Moosje heb ik nog steeds niet gemaakt, zn poten houden me tegen.

Maar zaterdag heb ik het 2e boekje en dan ga ik of de zebra maken of de schildpad O+
  zondag 19 december 2010 @ 20:37:15 #254
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_90140869
Ik heb ook weer wat af!
Tadaaaaaaaaaa:

Zonder muts:

Met muts:

En van half opzij:

pi_90140930
Oja die wil ik eigenlijk ook maken :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo