Maar wel een stuk goedkoperquote:Op zaterdag 18 december 2010 09:08 schreef Inu het volgende:
[..]
Wel een nadeel dat het zelfs nog zwaarder is dan zpagetti
Ik zit in de trein richting oudersdag te laat, maar toch
Soempie, supergaaf bloemetjequote:Op zaterdag 18 december 2010 21:34 schreef TwistedDarling het volgende:
Zo'n deken is idd veel werk.![]()
Ik zou ook eerst nog wat kleiners doen als ik jou was. En voor een deken heb je nog heel lang de tijd, als je hem voor volgende winter gaat maken. Dan kun je bijvoorbeeld het hele jaar door er af en toe aan werken. Dan kun je het afwisselen met kleinere projectjes tussendoor, om het leuk te houden.
Je bloem met bij is echt heel leuk geworden soempie.
En Loqi's projectje is ook goed gelukt. Wat je met een klein beetje oefenen al wel niet kunt haken, leuke hobby zo he.. met snel resultaat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben begonnen met een bolletje, dus een pannenlap is denk ik goed te doen. Ik denk dat een pannelap sowieso niet heel moeilijk isquote:Op zaterdag 18 december 2010 22:21 schreef Mirjam het volgende:
is het handig als ik meteen ga beginnen aan een pannenlap, als complete haaknoob, of zeggen jullie van; eerst ff gewoon oefenen?
ik wil van de week ff de wibra checken voor een naald![]()
ow, ok, dat wordt dus hier in de naaiwinkel kijken.quote:Op zaterdag 18 december 2010 22:23 schreef trui het volgende:
ik zou geen naalden bij de wibra kopen trouwens, de maten kloppen niet (ze zijn te dun voor 't getal dat erop staat) en ze liggen niet lekker in de hand.
Dat klopt.quote:Op zaterdag 18 december 2010 22:24 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ow, ok, dat wordt dus hier in de naaiwinkel kijken.
maar je hebt voor verschillende dikten wol/garen verschillende naalden nodig begrijp ik...?
ook op de wikkel van een doodnormaal bolletje wol?quote:Op zaterdag 18 december 2010 22:26 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Dat klopt.
Op de wikkel staat altijd welke maat je nodig hebt.
Ik heb zelf 4 naalden in de maten die ik het meeste gebruik: 2.5 (voor katoen), 3 (voor katoen en acryl), 3.5 (voor acryl) en 4 (ook voor acryl).
Dank je, Trui!
Ik heb nog nooit een bolletje wol gezien waarop dat niet stond. Maar dan moet er natuurlijk wel een wikkel omheen zitten natuurlijkquote:Op zaterdag 18 december 2010 22:27 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ook op de wikkel van een doodnormaal bolletje wol?
of mocht da nou niet?
ok danquote:Op zaterdag 18 december 2010 22:29 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een bolletje wol gezien waarop dat niet stond. Maar dan moet er natuurlijk wel een wikkel omheen zitten natuurlijk
Ik haak wel het meeste met 2.5 en 3.
Dankje.quote:Op zaterdag 18 december 2010 22:21 schreef trui het volgende:
soempie, wat leuk dat je dat in je dagboek geplakt hebt!en mooie bloempot zeg! wat een werk!
quote:Op zaterdag 18 december 2010 22:20 schreef Herfstblad het volgende:
Lijnloos, hij is leuk!
En Soempie: Die van jou is ook superleuk! Waar is het patroon van?Het bloemetje en het bijtje komen uit dit boekje:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De pot heb ik zelf in elkaar gezet, omdat ik daar geen patroon van kon vinden.
@ Kirsten, wat zijn granny stripes?
ravelry had ik me al eens aangemeld, maar ik kan me herinneren dat ik het wat onoverzichtelijk vond. Nu ik weet dat ik jullie werk daar ook kan bekijken zal ik me morgen nog eens aanmelden.In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
Haar site kijk ik inderdaad al regelmatig op.quote:Op zaterdag 18 december 2010 23:01 schreef trui het volgende:
gewoon aansluiten bij de groep 'fok!'. ook de 'we love lucy' groep vind ik zeker aan te bevelen. zij heeft ook een handig granny stripe patroon beschreven, in haar weblog.
ik vind ze heel prettig! ik heb deze, van clover.quote:Op zaterdag 18 december 2010 23:00 schreef Soempie het volgende:
Oh, goed om te weten dat er ergonomische haaknaalden bestaan. Sinds ik hele dagen achter de computer zit te werken en ook nog vaak zit te haken krijg ik last van m'n handen. Iemand hier ervaring met die haaknaalden? Werkt het goed?
Op haar flickr heb ik hem gezien:quote:Op zaterdag 18 december 2010 23:01 schreef Soempie het volgende:
Waar kun je dat nieuwe boekje bekijken dan?
Ah, dan wacht ik beter nog eventjes. Dan heb ik daar een nummer dat bijna sprekend lijkt op mijn nummer hier.quote:Op zondag 19 december 2010 00:12 schreef trui het volgende:
oh als je je nu aanmeldt als lid van de lucy-groep, heb je kans dat je de 3000e bent!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 19 december 2010 07:35 schreef kirsten. het volgende:
't patroontje van Daste stond in die of haar volgende post!
Oh, dat vogeltje op die boomstronk is leuk.quote:Op zaterdag 18 december 2010 23:03 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Op haar flickr heb ik hem gezien:
http://www.flickr.com/photos/anapaulaoli/sets/72157625284057094/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |