quote:Op zondag 31 oktober 2010 09:38 schreef Rbhp het volgende:
Probleempje hier. Ik krijg last van mijn rechterscheenbeen, hij komt als het ware strak te staan, alsof ie op spanning staat en dan moet ik stoppen na 3-4km. Doe ik iets verkeerd? Ik tennis en voetbal en kan met gemak 1,5 uur blijven gaan op het veld, maar duurlopen lukt niet vanwege mijn scheenbeen.
quote:Op zondag 31 oktober 2010 12:01 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb ook een kwaaltje ter hoogte van de overgang tussen bovenbeen en schaamstreek. Ik heb er dan een dag vooral bij gewoon wandelen last van en verder niet meer. Maar ik vraag me ook af hoe dat kan.
En ik heb steeds last van blaren, terwijl ik gewoon goeie sokken heb (naadloos van Falke) en ze ook goed aan heb.
quote:Op zondag 31 oktober 2010 12:04 schreef Razztwizzle het volgende:
Warming-up, ohjaIk wandel ongeveer 5 minuten stevig door, totdat ik bij de polder ben en dan begint de les. Soms huppel ik nog wat of strek ik wat, maar alleen als er niemand kijkt
ik voel me dan zo'n pipo.
Het doet pijn op de plek die je voelt als je je ene been achter je andere been zet, dus kruislings, alsof je heel nodig moet plassenen dan achterover leunt. Precies het heupbot, volgens mij.
Misschien toch maar doen, of alvast thuis wat opwarmen.
Blaren heb ik nooitzijn je schoenen niet te groot dan?
Is absoluut overbodig voor een duurloop.quote:Op zondag 31 oktober 2010 12:31 schreef Viking84 het volgende:
@ Razz: ja blaren ontstaan wel door wrijving hè, dus misschien zitten sokken of schoenen toch niet helemaal goed.
Ik vergeet zelf de warming-up ook altijd. Ben ik net bezig en denk ik: "Shit, de warming-up!". Wanneer is het handigste moment voor zo'n warming-up? Voordat je gaat lopen of als je warmgelopen bent? Met warming-up bedoel ik trouwens spieren strekken hè!
Het is nog nooit wetenschappelijk aangetoond dat rekken en strekken enige invloed heeft op blessures/spierpijn etc.quote:Op zondag 31 oktober 2010 12:31 schreef Viking84 het volgende:
@ Razz: ja blaren ontstaan wel door wrijving hè, dus misschien zitten sokken of schoenen toch niet helemaal goed.
Ik vergeet zelf de warming-up ook altijd. Ben ik net bezig en denk ik: "Shit, de warming-up!". Wanneer is het handigste moment voor zo'n warming-up? Voordat je gaat lopen of als je warmgelopen bent? Met warming-up bedoel ik trouwens spieren strekken hè!
Op youtube staan een paar filmpjes. Even zoeken op 'warming-up'quote:Op maandag 1 november 2010 08:02 schreef James-Hetfield het volgende:
Weet iemand ook een pagina waar goede rek en strek oefeningen beschreven staan?
Zo doe ik het ook, begin wat rustiger, dat is mijn warming up en als ik voel dat het lekker gaat en ik warm genoeg ben, ga ik wat harderquote:Op maandag 1 november 2010 07:37 schreef Blurred86 het volgende:
lekker Cali![]()
ik doe eigenlijk nooit aan warming up of rekken en strekken.. die paar keren dat ik dat gedaan had kreeg ik juist pijn die ik normaal nooit hebik begin wel altijd rustig aan met lopen en dan pak ik gaandeweg het tempo op, gaat prima zo
alleen jammer dat daardoor je gemiddelde snelheid ook altijd wat lager uitkomt
Hey, wat leuk! Wij (GotC en ik) hebben daar de 5km gedaanquote:Op maandag 1 november 2010 19:38 schreef maffemaniak het volgende:
Ik doe nooit een warming up. Ik begin gewoon met hardlopen en soms voel ik de aanhechting van mijn linker kuit een beetje trekken. Die rek ik dan na ongeveer 10 minuten op, als de spieren al wat warmer zijn.
Vorig weekend heb ik trouwens de 10 km op de VUMC run gedaan. Hier loop je dwars door het ziekenhuis!
http://internet-extra.vumc.nl/gebouwenloop/
Mijn tijd was 54. nogwat.
Het parcours zat vol met trappen, korte bochten en hellingen en er was weinig mogelijkheid tot inhalen, waardoor mijn tijd niet echt representatief was.
Maar dit was mijn eerste wedstrijd en mijn eerste tijdmeting ooit dus heb geen reverentiemateriaal!
Vond het wel erg leuk, zo'n evenement!
Idd!quote:Op maandag 1 november 2010 19:48 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Hey, wat leuk! Wij (GotC en ik) hebben daar de 5km gedaan
Ha grappig! Was best een leuke wedstrijd toch! Alleen die Aerobics aan het begin, ben maar even bij die cameraman vandaan gelopen voordat ik mee ging doen...quote:
Ik versta de kunst om niet herkenbaar op foto's te komen, op de een of andere manierquote:Op maandag 1 november 2010 19:55 schreef maffemaniak het volgende:
Ow
Hier trouwens een site met foto's van alle deelnemers! Jullie staan er vast bij!
Klikkerdeklik!
Ik denk dat het vooral belangrijk is om 'uit te lopen'. Als ik ga hardlopen hier in Nijmegen (over de brug en terug zeg ik altijd) dan loop ik de laatste 500 meter om rustig op adem te komen en af te bouwen. Anders sta ik zo te hijgen en te zweten als ik thuis ben.quote:Op maandag 1 november 2010 07:37 schreef Blurred86 het volgende:
lekker Cali![]()
ik doe eigenlijk nooit aan warming up of rekken en strekken.. die paar keren dat ik dat gedaan had kreeg ik juist pijn die ik normaal nooit hebik begin wel altijd rustig aan met lopen en dan pak ik gaandeweg het tempo op, gaat prima zo
alleen jammer dat daardoor je gemiddelde snelheid ook altijd wat lager uitkomt
je hebt helemaal gelijk! van die enkelstrips, verkopen ze die gewoon bij elke sportwinkel? of moet ik dan naar een speciale hardloopwinkel? die wil ik iig halen, en dan draag ik die icm het knipperlichtje aan mijn jas. Dat scheelt al een hoop denk ik. Zo'n jasje lijkt me eigenlijk niet zo fijn eerlijk gezegd, maar misschien moet ik daar dan ook maar aan geloven. Alles beter dan aangereden worden natuurlijk..quote:Op dinsdag 2 november 2010 18:44 schreef joers1 het volgende:
Je HOORT dan gewoon een reflecterend hesje aan te doen...bij ons bij de loopgroep is dat zelfs verplicht.
Daarnaast doe ik om mijn enkels ook nog reflectiestrips, met knipperende rode led-lampjes, alles voor de veiligheid.
Daarnaast draag ik vaak shirts in fluor-kleuren
[ afbeelding ]
Sterker nog, het laten knipperen van zo'n lampje is officieel zelfs verboden omdat een bestuurder door de knippering van het lampje de afstand tot de persoon dramatisch veel slechter kan inschatten en daarmee een stuk onveiliger is dan gewoon laten branden. Hetzelfde voor fietsen: laat je lampje niet knipperen!quote:Op dinsdag 2 november 2010 22:21 schreef wyccie het volgende:
Ik heb ook reflectiestrips met ledjes, maar ik laat ze niet knipperen (doe ik bij het fietsen ook niet), omdat ik dat storend vind, en volgens mij leidt dat ook meer af voor bestuurders.
inderdaad ,, bekend ditquote:Op zondag 31 oktober 2010 12:39 schreef neen het volgende:
Ik doe altijd even rekken en strekken voordat ik ga lopen, dan een minuutje of 2 inlopen, doorwandelen en nog even wat heen en weer schudden die beentjes en dan gaan. Als ik dan normaal loop heb ik geen spierpijn
er is wat heen en weer geschoven geweest ja, maar goed, nu is het gewoon zoals het is. een in spt en 1 hier.quote:Op maandag 8 november 2010 13:14 schreef DuracellPower het volgende:
Is nu een dubbel topicachtigiets?
Hardlopen voor beginners #7: Houden ook vol nu het kouder wordt!
Hardlopen voor beginners #12
Waarom?quote:Op dinsdag 9 november 2010 09:25 schreef DarkElf het volgende:
[..]
er is wat heen en weer geschoven geweest ja, maar goed, nu is het gewoon zoals het is. een in spt en 1 hier.
Er waren mods die dit topic perse in LIF wilden houden, omdat het een lifestyle is. Blijkbaar geen sport...quote:Op dinsdag 9 november 2010 10:03 schreef DarkElf het volgende:
ik heb eerlijk gezegd ook niet helder waarom, ik was geen mod toen
Heb er ongeveer een half uur over gedaan.quote:Op dinsdag 9 november 2010 09:20 schreef DaBuzzzzz het volgende:
dat mag je zijn James!, welk tempo? en wat weeg je? (ik zoek vergelijkingen)
tis maar net hoe je het benaderd, er zitten hier veel mensen in lif die willen afvallen en sporten als een middel daartoe zien. Bovendien kan je in lif het meer lichamelijke aspect ervan benaderen ook. En je kan t ook op de sport manier zien...quote:Op dinsdag 9 november 2010 10:04 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Er waren mods die dit topic perse in LIF wilden houden, omdat het een lifestyle is. Blijkbaar geen sport...
Maar goed, ik ga me er niet meer druk om maken
Ben je nu al terug van je rondje of moet je nog?quote:Op dinsdag 9 november 2010 11:32 schreef DarkElf het volgende:
je bedoelt een overlap ofzo? ik heb geen idee, ik heb geen verstand van die technische dingen.
Van hardlopen krijg je het wel warm hoorquote:
Ja, ik weet het. Misschien ben ik gewoon lui vandaag. Ik kan ook maar niet warm worden. Ik haal het van het weekend wel in, dan ik het ook een stuk minder koud.quote:Op dinsdag 9 november 2010 16:15 schreef James-Hetfield het volgende:
[..]
Van hardlopen krijg je het wel warm hoor
Nu al? Mietjequote:
Je hebt helemaal gelijk. Maar ik zit nou met twee truien aan bij de kachel, en ik kan het nog steeds niet warm krijgen.quote:Op dinsdag 9 november 2010 18:47 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Nu al? Mietje
Straks als t vriest, dan is t koud. Nu is het 7 graden, warm genoeg!
Ach, iedereen heeft zijn slechte dagen.quote:Op dinsdag 9 november 2010 23:44 schreef Seraphina het volgende:
Gisteren les 10 van Evy gelopen, een hele makkelijke les, en dat had het ook moeten zijn gezien hoe goed het ging, maar jemig wat ging het belabberd. Ik was echt niet vooruit te branden en ik snap er niets van (nou ja, 4,5 uur slaap, een dag werken en dan lopen misschien, maar eerder ging het dan ook prima). Mijn broer smste dat het bij hem ook bagger ging, dus voor ons zat er wat in de lucht. Voel me vandaag ook niet goed, terwijl ik niet verkouden of ziek ben...moet morgen weer, hopelijk gaat het dan beter.
Ik vind die kou eigenlijk wel lekker. Merk wel dat ik een laagje extra aan moet doen, denk dat als het nog wat kouder wordt ik toch maar eens een loopshirtje moet kopen want lopen met 6 lagen kleding wordt niets
Nou niet lang, want ik zag het niet zitten om door te lopen met die steken, dus ik ben gestopt, zodra ze opkwamenquote:Op woensdag 10 november 2010 17:17 schreef Sarabi het volgende:
Hoelang bleven de steken aanhouden?
Ik heb er ook soms last van (vooral in het begin) maar als je dan even doorloopt gaan ze vanzelf weer weg.
Twee uur tussen het eten en lopen moet toch wel lang genoeg zijn.
Daarom ben ik net lekker de sportschool in gedoken. Alles gedaan behalve lopen overigensquote:
Het was hier perfect.quote:
volgens mij hebben ze in het hoge noorden allemaal hulpmiddeltjes evoor, soort spikes die je aan je schoenen kan doen zodat je ook op een gladde ondergrond kan lopenquote:Op zaterdag 13 november 2010 13:32 schreef AKnynke het volgende:
vanmorgen weer gelopen. Moet echt bedenken wat ik ga doen als de winter hier echt invalt, want vanmorgen heb ik al de helft van de tijd door sneeuw en ijs gebaggerd. Nu was de sneeuw aan het smelten, dus dat gaat wel, maar als het straks echt ijzig is dan wil ik niet lopen...
Sommigen eten dat tijdens het rennenquote:Op zaterdag 13 november 2010 16:45 schreef Wii-Style het volgende:
Rond 16:00 heb ik een boterham en een appel gegeten. Hoe lang moet ik wachen voordat ik een half uur ga lopen?
ik weet niet of ikw el schroeven in m'n hardloopschoenen durf te schroeven, wat als ze kapot gaan?quote:Op zaterdag 13 november 2010 13:47 schreef computergirl het volgende:
[..]
volgens mij hebben ze in het hoge noorden allemaal hulpmiddeltjes evoor, soort spikes die je aan je schoenen kan doen zodat je ook op een gladde ondergrond kan lopen
vorig jaar hadden wij hier ook zo'n periode en toen heb ik een tip gevonden om schroeven in je schoenen te draaien. Helaas was de sneeuw net weg toen ik eindelijk mijn oude hardloopschoenen had omgebouwd, dus of het werkt?
ik had idd. nog een oud stel dat ik gebruikt heb, maar er is eigenlijk weinig schade van zo'n schroefje. Als je hem er weer uit haalt zit er een heel klein gaatje in de zool. Je schoenzolen komen wel meer met harde voorwerpen in aanraking lijkt me, daar moeten ze tegenkunnen .quote:Op zaterdag 13 november 2010 17:57 schreef AKnynke het volgende:
ik weet niet of ikw el schroeven in m'n hardloopschoenen durf te schroeven, wat als ze kapot gaan?
echt?quote:Op zondag 14 november 2010 20:03 schreef mazaru het volgende:
Kun je niet gewoon een paar sokken over je schoenen aantrekken? Dat deden we vroeger altijd als het glad was.
De Perrysport in Rotterdam centrum heeft misschien nog sale. Ik heb daar 2 weken geleden afegeprijsde Nike slimfit capri's gekocht.quote:Op zondag 14 november 2010 20:42 schreef vault_tec het volgende:
Ik wil beginnen met hardlopen, enige wat ik nog moet is een lange joggingbroek. Bij de nike store zijn ze 38 euro maar lijkt mij dat het goedkoper kan?
[ afbeelding ]
Om zo'n broek gaat het zeg maar. Zijn die ergens anders te koop in hartje rotterdam maar dan cheaper?
Ik heb al een oude maar die valt bijna uit elkaar...quote:Op zondag 14 november 2010 21:07 schreef computergirl het volgende:
Bij Scapino hebben ze ook geodkoop spul.
Maar heb je niks in de kast liggen dat je eventjes aankan? Straks vind je er niks aan of blijkt je blessuregevoelig te zijn of zo....
Ik zou even bij een hardloopwinkel langsgaan, die kun je het beste adviseren daarover en hebben er vast ook ervaring mee.quote:Op maandag 15 november 2010 17:04 schreef Gkhn het volgende:
Hoi.
Ik ben van plan goede loopschoenen te kopen.
Ik heb alleen een vraagje;
Ik heb op maat gemaakte steunzolen gekregen van de podotherapeut omdat ik platvoets ben.
Kan ik deze zolen gewoon in een willekeurige loopschoen stoppen zonder dat het problemen oplevert met eventuele vering etc?
Of aan de podotherapeut vragenquote:Op maandag 15 november 2010 17:32 schreef Neelix het volgende:
[..]
Ik zou even bij een hardloopwinkel langsgaan, die kun je het beste adviseren daarover en hebben er vast ook ervaring mee.
Dat kost me weer een afspraak + geldquote:Op maandag 15 november 2010 23:42 schreef DuracellPower het volgende:
[..]
Of aan de podotherapeut vragen
Als je al slechte voeten heb, moet je daar niet op gaan bezuinigen.quote:Op dinsdag 16 november 2010 00:56 schreef Gkhn het volgende:
Dat kost me weer een afspraak + geld.
Mja zijn er nog bepaalde merken die het beste zijn en lang meekunnen?
Volgens mij kan je dan beter de tweede serie pakken die je helpt van 5 naar 10km.quote:Op dinsdag 16 november 2010 10:18 schreef boem-dikkie het volgende:
Hebben jullie echt veel aan die lessen qua groei? Ik heb nog geen één keer met zo'n les gelopen en loop eigenlijk al direct sinds ik ben begonnen met actief lopen zo'n 5 kilometer in een half uurtje. Is het verstandig om vanaf les 1 te beginnen om echt duidelijk te groeien of kan ik nu al kijken welke les het beste bij mij past zoals ik nu loop en daar beginnen. Wil het wel eens proberen namelijk.
Het heeft mij geholpen om ermee te beginnen.quote:Op dinsdag 16 november 2010 10:18 schreef boem-dikkie het volgende:
Hebben jullie echt veel aan die lessen qua groei? Ik heb nog geen één keer met zo'n les gelopen en loop eigenlijk al direct sinds ik ben begonnen met actief lopen zo'n 5 kilometer in een half uurtje. Is het verstandig om vanaf les 1 te beginnen om echt duidelijk te groeien of kan ik nu al kijken welke les het beste bij mij past zoals ik nu loop en daar beginnen. Wil het wel eens proberen namelijk.
quote:Op dinsdag 16 november 2010 16:26 schreef Vensito het volgende:
Vorig jaar -10 en sneeuw -> ik blijf niet binnen zitten.
Niet verstandig, maar dat weet je zelf waarschijnlijk ook.quote:Op dinsdag 16 november 2010 16:26 schreef Vensito het volgende:
Ik loop altijd hard, weer of geen weer, en altijd korte broek.
Ligt ook ernstig aan je gewicht , leeftijd en conditie. Evy, en zeker de eerste 10 lessen zijn voor de meeste een eitje, maar juist die rustige opbouw voorkomt blessuresquote:Op dinsdag 16 november 2010 10:18 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik had vandaag een extra t-shirt aan. Zolang je blijft lopen, valt de kou wel mee. Maar ik weet niet of ik ga lopen in een pak sneeuw hoor.quote:Op zondag 21 november 2010 19:13 schreef DesertRose het volgende:
Morgen weer!!!![]()
Hebben jullie speciale winter sportkleding aan als jullie buiten rennen met dit weer of gewoon extra laagje aan??
Yups, me too, dit weer is heerlijk om te lopen of te fietsen. Heb een tight een normaal T shirt met korte mouwen en een windbreaker aan that's all en dat loopt heeeerlijkquote:Op zondag 21 november 2010 22:32 schreef winterstorm666 het volgende:
in de winter zorg ik er alleen voor dat het spul dat ik draag winddicht is
ik ben zo`n persoon die in een tshirtje ga langlaufen met -10 als er maar geen wind is.
ik heb het erg snel veel te warm.(als torso maar warm is, armen en benen koud maakt me niet uit)
ik moet ook geen handschoenen aan. dan word ik gek.
mijn outfit bestaat nu uit looplegging van odlo, een thermo onderhemd, reebok topje(functioneerd meer als een sportbh) en een winddicht jackje zonder mouwen.
als het erg koud word rits ik de mouwen er weer aan.
ik heb het ook wel dat mijn longen eerst pijn doen maar dat zakt weer af naarmate ik het warmer krijg.
als je er last van blijft houden misschien een licht sjaaltje omdoen.
Kan gelukkig vanaf mijn huis alle kanten op.quote:Op dinsdag 23 november 2010 08:20 schreef boem-dikkie het volgende:
Netjes!
Ik heb hier bij mijn nieuwe huis niet echt een fijn rondje. Bij mijn oude huis kon ik mooi om het plantsoen heen. Dan had je mooie rondjes variërend van 3 tot 6 kilometer. Hier loop ik kris kras door de wijk heen en kom ik 4 keer langs hetzelfde punt als ik een beetje een rondje wil lopen.
Ik heb wel een ander schema gevonden voor 45 minuten. Het sluit aan op mijn huidige schema, dus dat schema ga ik volgenquote:Op woensdag 24 november 2010 22:17 schreef Blurred86 het volgende:
@Vik: om van 20 naar 30 minuten te gaan heb je echt geen schema nodig hoor! dat kan je nu ook al wel lopen denk ikof anders bouw je het zelf gewoon in stapjes (van 1 of 2 of 3 minuten, wat je wilt) op, gewoon steeds iets langer lopen.
Oh dat sucks zegt. Ben je erdoorheen gegaan oid?quote:hier gaat het niet zo goedenkel wordt niet echt beter, ik loop nog steeds moeilijk. Hardlopen zit er nog even niet in dus denk ik.
nee, ik weet ook niet wat het is, overbelast denk ik? had tijdens het lopen nergens last van, pas na een uur of 3 na het lopen kreeg ik last (na 2.5 uur stilzitten in de bios). Het voelt nu wel alsof ik er doorheen gegaan ben, maar dat is dus niet zoquote:Op woensdag 24 november 2010 22:19 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik heb wel een ander schema gevonden voor 45 minuten. Het sluit aan op mijn huidige schema, dus dat schema ga ik volgen.
[..]
Oh dat sucks zegt. Ben je erdoorheen gegaan oid?
Een muts opdoen misschien?quote:Op woensdag 24 november 2010 23:08 schreef Wii-Style het volgende:
Als ik ga lopen en thuis kom, duurt het een tijdje voordat m'n oren op temperatuur komen en dat is best een naar gevoel. M'n oren worden koud. Wat is de oplossing? Oorwarmers lijkt me een beetje gek maar ik moet natuurlijk iets doen.
eerderquote:gelukkig had ik handschoenen aan anders had ik mijn handen ook open gehad.
quote:ik moet ook geen handschoenen aan. dan word ik gek.
Dit weer is ook heerlijk.quote:Op maandag 29 november 2010 12:40 schreef winterstorm666 het volgende:
volgens schema mag ik morgen weer lekker!
alleen even kijken of mijn knie het uithoud.
@james-hetfield het zijn alleen de eerste paar minuten dat je het koud hebt. dan warm je vanzelf op.
en thermokleding scheelt al erg veel.
ben ik de enigste die dit weer super vind haha!
quote:De winter van 2010 leek een ijstijd te duren. Bar en boos, maar vooral koud en sneeuwrijk. Desondanks moest en zou er getraind worden. Immers, hardloopwedstrijden werden consequent afgelast en die schaatstocht langs 11 Friese steden, mwah, die kwam er ook maar niet.
Toch moest de energie er uit. Dus glibberden we bibberend over vastgekoekte sneeuw, opgevroren bospaden en knisperwitte vlaktes om koste wat kost hardlopend onderweg te zijn.
Tips voor een poolwinter:
• draag kleding in laagjes, lucht isoleert.
• draag een muts, 40 procent van de lichaamswarmte verdwijnt via het hoofd.
• draag handschoenen of wanten.
• smeer bij hevige vorst uiervet of vaseline op je gezicht.
• loop s middags, relatief gezien is de temperatuur dan het hoogst.
• drink voldoende.
• laat het lichaam wennen aan de kou.
• loop heen tegen de wind (hou rekening met de windchillfactor: meer wind betekent lagere gevoelstemperatuur en dus meer moeite en risico).
Ik heb van het weekend een armband gehaald bij de Run2Day voor ¤15 met ledverlichting erin. Die op knipperen zetten om je arm en gaan. Werkt primaquote:Op maandag 29 november 2010 18:10 schreef Turalyon het volgende:
Aankomende paar weken ben ik vaak al thuis wanneer het donker is, na 16.30 ongeveer. Zijn er hier mensen die in het donker rennen? Gebruik je dan zo'n lichtgevend jasje, of iets anders? Bestaan er eigenlijk van die lichtgevende strips die je om je kleding kan doen of kan plakken? Lijkt me een stuk comfortabeler dan zo'n hesje, zou ook niet weten waar je die haalt.
Loop met zo'n lichtgevende armband en een hesje.quote:Op maandag 29 november 2010 18:10 schreef Turalyon het volgende:
Aankomende paar weken ben ik vaak al thuis wanneer het donker is, na 16.30 ongeveer. Zijn er hier mensen die in het donker rennen? Gebruik je dan zo'n lichtgevend jasje, of iets anders? Bestaan er eigenlijk van die lichtgevende strips die je om je kleding kan doen of kan plakken? Lijkt me een stuk comfortabeler dan zo'n hesje, zou ook niet weten waar je die haalt.
Heb je ook een grotere afbeelding of link naar wat dat is?quote:Op dinsdag 30 november 2010 08:40 schreef AKnynke het volgende:
ik heb de oplossing gevonden geloof ik, voor lopen in de sneeuw:
[ afbeelding ]
Tis me nu alleen echt te koud, het slaat zo op je longen. Dit weekend ben ik in Duitsland/Nederland, dan maar weer eens lopen, denk ik.
http://www.loplabbet.se/system/search/product.asp?id=1058quote:Op dinsdag 30 november 2010 09:05 schreef James-Hetfield het volgende:
[..]
Heb je ook een grotere afbeelding of link naar wat dat is?
Kan niet echt goed zien wat het is dat ik zie.
Ik heb er één van de kijkshop. Licht, goedkoop en met een clip.quote:Op dinsdag 30 november 2010 13:01 schreef Scorpie het volgende:
Trouwens, kan iemand nog een goeie MP3-speler aanraden? Niet te groot, met een clip, zodat ik lekker muziek kan luisteren tijdens het hardlopen? Ik heb een aantal modellen gezien van 80 gram ofzo, die lijken me wel geschikt, maar ervaringsdeskundigen zijn meer dan welkom!
Die had ik besteld maar wordt nog niet geleverdquote:Op dinsdag 30 november 2010 13:43 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik heb er één van de kijkshop. Licht, goedkoop en met een clip.
ik heb zelf een Philips GoGear Spark.quote:Op dinsdag 30 november 2010 13:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Die had ik besteld maar wordt nog niet geleverd
Zou het verantwoord zijn om te gaan hardlopen? Wilde net weer gaan morgenquote:In de nanacht en woensdag overdag is het extreem koud door de combinatie van lage temperaturen en een vrij krachtige tot harde wind noordoostenwind. Hierdoor ligt de gevoelstemperatuur tussen -13 en -17 graden en kan er na enkele uren blootstelling bevriezing optreden.
Natuurlijk wel.quote:Op dinsdag 30 november 2010 22:12 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Zou het verantwoord zijn om te gaan hardlopen? Wilde net weer gaan morgen.
Ok, ik vind het toch een beetje eng dat er staat dat er na enkele uren bevriezing kan optredenquote:
dankje! heb je toevallig een foto van die armband?quote:Op maandag 29 november 2010 18:36 schreef Neelix het volgende:
[..]
Ik heb van het weekend een armband gehaald bij de Run2Day voor ¤15 met ledverlichting erin. Die op knipperen zetten om je arm en gaan. Werkt primaFietsers die overdag nogal dicht langs je heen rijden wijken nu ineens ver van tevoren al uit
http://www.run2daywebshop(...)nkle-band-5054n.htmlquote:Op vrijdag 3 december 2010 03:49 schreef Turalyon het volgende:
[..]
dankje! heb je toevallig een foto van die armband?
Voorlopig denk ik toch niet rennen nu met al dat sneeuw... kou vind ik prima, maar kans op uitglijden... nee.
idd, had hetzelfde idee.quote:Op maandag 6 december 2010 09:46 schreef DaBuzzzzz het volgende:
vanavond weer, met die sneeuwtroep ga ik geen risico's nemen, de paden zijn nu weer aardig schoon
+1quote:Op dinsdag 7 december 2010 00:51 schreef Seraphina het volgende:
Ik hoop morgen weer te kunnen. De fietspaden zien er in ieder geval alweer begaanbaar uit, nu nog wat stukjes stoep en ik ga weer...na bijna een week. Niet lopen en teveel chocolade, slechte combi...hihi,
Waar?quote:
Heb een thermo shirt aan zelf, gewoon licht hardloopjasje.quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:17 schreef Kasiro het volgende:
Hey mensen, wat voor kleding doen jullie allemaal aan? Ik heb laatst met zo'n 3 graden, een t-shirt + dunne hardloop jas aan gehad, maar dat was eigenlijk niet te doen. Wel uitgelopen[10km, 50min], maar zo'n jasje isoleerde te weinig.
Dus volgende x iig een muts + handschoenen...what else? Nog een shirt eronder? Of echt zo'n thermoshirt oid.[kost wel 40e...]
Ze zijn op. Alleen de thermoleggings cq lange onderbroeken hebben ze nog.quote:
Hier exact hetzelfde.quote:Op donderdag 16 december 2010 21:48 schreef Viking84 het volgende:
Vandaag heeft het hier de hele dag geregend, dus ik hoop nu morgen te gaan, mits het niet glad is.
Vergeet het maar. Het sneeuwt als een gek hier. Ik stel me er maar op in dat ik de komende dagen even niet meer kan. Jammer, want ik moet nog 3 keer en dan heb ik m'n schema afgerond. Hopelijk lukt het dit jaar nog!quote:Op vrijdag 17 december 2010 07:44 schreef James-Hetfield het volgende:
[..]
Hier exact hetzelfde.
Hoop dat het vandaag of anders morgen kan.
Weet niet waar jij woont, maar ik ben zelf woonachtig in Twente.quote:Op vrijdag 17 december 2010 09:57 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Vergeet het maar. Het sneeuwt als een gek hier. Ik stel me er maar op in dat ik de komende dagen even niet meer kan. Jammer, want ik moet nog 3 keer en dan heb ik m'n schema afgerond. Hopelijk lukt het dit jaar nog!
Den Haagquote:Op vrijdag 17 december 2010 11:33 schreef James-Hetfield het volgende:
[..]
Weet niet waar jij woont, maar ik ben zelf woonachtig in Twente.
Dus kan zijn dat het weer verschilt tussen de woonplaatsen
En stiekem lijkt het me ook wel wat om met de sneeuw te lopen.
Gewoon buiten in de platgetrapte sneeuw. Als het niet glad is, kan dat prima.quote:Op dinsdag 21 december 2010 17:50 schreef DaBuzzzzz het volgende:
waar kun je nu nog een beetje lopen? strand?
Vandaag langs geweest, ze hadden alleen nog een L voor 3,50. Toch maar meegenomen. Moet zeggen dat die van de Kruidvat[7e] toch wat lekkerder zit.quote:Op woensdag 15 december 2010 17:31 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ze zijn op. Alleen de thermoleggings cq lange onderbroeken hebben ze nog.
En voor je rug. De manier waarop mensen hardlopen op dit moment is zo verkrampt dat het al zeer doet als je naar ze kijkt.quote:Op donderdag 23 december 2010 10:39 schreef Scorpie het volgende:
Nu in de sneeuw gaan lopen is NIET goed voor je enkels dames en heren.
Klinkt wel tof. Alleen heb ik nog geen iPhone. Nachtwacht wel. Zal hem eens vragen het te downen, dan neem ik zijn foon wel meequote:Op zondag 2 januari 2011 15:06 schreef neen het volgende:
Hele maand januari de Runkeeper Pro app gratis, daarmee kun je geloof ik ook zelf je eigen schema instellen. Handig
Heb zin om ook te gaan lopen.quote:Op maandag 3 januari 2011 14:20 schreef winterstorm666 het volgende:
ik heb na eerste kerstdag niet meer gelopen foei foei foei!!!!
nu heb ik de loopkleding weer aan.
nieuwjaarsdipje?
Hopelijk houd je het er droog bijquote:
Hier hetzelfde.quote:Op donderdag 6 januari 2011 10:56 schreef fl1pp13 het volgende:
Ik heb de 7.5km ook weer aangetikt, nu weer lekker een dagje rustig doen..
Met evy? Begin vandaag met een hardloopschema met als doel 10km uiteindelijk te kunnen lopen.. ben benieuwdquote:Op donderdag 6 januari 2011 11:35 schreef James-Hetfield het volgende:
[..]
Hopelijk houd je het er droog bij
Met Evy toevallig? Of gewoon uit de "losse pols" lopen?
Met Evy bedoelde ik "Start to run" van Evy Gruyaert.quote:Op donderdag 6 januari 2011 12:15 schreef abcdefghijk het volgende:
[..]
Met evy? Begin vandaag met een hardloopschema met als doel 10km uiteindelijk te kunnen lopen.. ben benieuwd
Ha, kende ik nog niet maar goeie tip misschien. Ik ga een online trainingsschema volgen via myasics.nl, als het bevalt tenminste.. M'n schoenen staan al klaar, nu nog even de moed vinden om ook echt te gaan! Hahaquote:Op donderdag 6 januari 2011 12:43 schreef James-Hetfield het volgende:
[..]
Met Evy bedoelde ik "Start to run" van Evy Gruyaert.
Een podcast waarmee je stapsgewijs gaat hardlopen en van 0 tot 5km gaat lopen.
Daar is ook een les van van 5km tot 10km.
Die bedoelde ik
Wil wel achter je aan gaan lopen hoorquote:Op donderdag 6 januari 2011 12:52 schreef abcdefghijk het volgende:
[..]
Ha, kende ik nog niet maar goeie tip misschien. Ik ga een online trainingsschema volgen via myasics.nl, als het bevalt tenminste.. M'n schoenen staan al klaar, nu nog even de moed vinden om ook echt te gaan! Haha
Sorry voor de late reactie, topic uit het oog verloren, maar alsnog bedankt voor je adviesquote:Op dinsdag 21 december 2010 16:58 schreef winterstorm666 het volgende:
begin met drie keer in de week te lopen dan kun je altijd een mooie rustdag/en nemen.
als je last krijgt van je beenspieren op asfalt ga op een zandpad of bospad trainen of neem de berm.
altijd verstandig is het om goed schoenen aan te schaffen met voldoende demping,
bouw het rustig op en loop niet te hard van stapel.
conditie is sneller opgebouwd dan je spieren en vooral je pezen.
gebruik de rustpauzes tussen de sessies in.
bijvoorbeeld week 1: 2-3-2-3-2 met 2 minuten rust ertussenin.
neem een mp3spelertje mee met goede muziek en/of radio.
probeer in een lekker ritme te komen en leer je ademhaling te controleren.
er bestaan speciale schemas op mp3 met timer en muziek.
en vooral!!
kijk om je heen en geniet!!!
trouwens vandaag heb ik weer gelopen.
helaas zonder hondje want die heeft een wondje op de voetzool.
deze keer 6-8-13 met 2 minuten rust
ging best lekker!!
Geef, als je net begint met hardlopen, niet te veel geld uit. Begin gewoon te lopen in een gewone trainingsbroek met daarboven een shirt en eventueel nog een dunne trui/jasje eroverheen. Je wordt vanzelf wel warm. Het gaat er om dat het lekker zit, dat je je er tijdens het lopen niet aan gaat storen. Ik denk dat kleding in de zomer meer van belang is, aangezien je dan veel luchtige kleding wilt hebben. Je kunt ook zo denken, als ik zo veel keren heb gelopen geef ik me dat kledingstuk/accessoire cadeau als beloning. Extra motivatie en als hardlopen niks voor je is blijf je niet zitten met alles wat je al gekocht hebt. (Nee, dit heb ik niet van mezelf maar advies overgenomen van één van de websites uit de OPquote:Op donderdag 6 januari 2011 16:42 schreef Horchata het volgende:
Ik ben van plan binnenkort te gaan beginnen met hardlopen. Geschikte schoenen heb ik, maar ik zit een beetje met de rest van de kleding. Ik zie overal voornamelijk van die naar uitziende "leggings" (zal vast een andere benaming hebben), maakt dat veel verschil tegenover een gewone trainingsbroek? En betreft bovenkleding, zijn er aanraders?
Ik vind de kleding namelijk best prijzig (tenminste in de winkels waar ik geweest ben) en ik vind het lastig in te schatten wat werkt/noodzakelijk is.
In principe is het niet noodzakelijk om in die 'leggings' te lopen, maar het zal niet voor niets zijn dat je er regelmatig lopers mee ziet lopen. Ik houd het zelf altijd bij de trainingsbroek of de korte broek, maar dat is een puur persoonlijke keuze.quote:Ik ben van plan binnenkort te gaan beginnen met hardlopen. Geschikte schoenen heb ik, maar ik zit een beetje met de rest van de kleding. Ik zie overal voornamelijk van die naar uitziende "leggings" (zal vast een andere benaming hebben), maakt dat veel verschil tegenover een gewone trainingsbroek? En betreft bovenkleding, zijn er aanraders?
Ik vind de kleding namelijk best prijzig (tenminste in de winkels waar ik geweest ben) en ik vind het lastig in te schatten wat werkt/noodzakelijk is.
Ikzelf heb gelopen met een normale trainingsbroek en tights en loop momenteel met tights omdat het toch wat prettiger vind zitten.quote:Op donderdag 6 januari 2011 16:42 schreef Horchata het volgende:
Ik ben van plan binnenkort te gaan beginnen met hardlopen. Geschikte schoenen heb ik, maar ik zit een beetje met de rest van de kleding. Ik zie overal voornamelijk van die naar uitziende "leggings" (zal vast een andere benaming hebben), maakt dat veel verschil tegenover een gewone trainingsbroek? En betreft bovenkleding, zijn er aanraders?
Misschien zijn deze site's handig?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 07:52 schreef Snuitebolletje het volgende:
Jaaaaaaaaah, dit topic zocht ik.
Ben op zoek naar een fijn trainings schema ala Evy (heb het geluid wel, alleen het schema niet (excel oid)) dus vind het nogal vaag enzo. Zijn er ook anderen, en zo ja, waar te verkrijgen met schema's en dergelijke?
Ik wil echt serieus weer beginnen met hardlopen, alleen ik loop echt altijd te hard van stapel. eergister hardgelopen, en dat voel ik nog. Dus een schema is wel handig om gewoon bij het begin te beginnen.
Die runinfo is wel erg fijn, maar ook deze zijn niet icm muziek. Merk bij eerdere pogingen om te starten dat ik het heel lastig vind om me aan tijden te houden via mn horloge.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 08:31 schreef James-Hetfield het volgende:
[..]
Misschien zijn deze site's handig?
http://www.hardloopschema.nl/?p=schema
http://www.runinfo.nl/hardloopschema.htm
http://www.runnersweb.nl/Training/Hardloopschemas.htm
http://www.otc-gooivecht.nl/uploads/hardloopschema.pdf
http://www.roadrunnersjoure.nl/Schema.htm
Maar wil je nu een hardloopschema hebben?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 08:40 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
Die runinfo is wel erg fijn, maar ook deze zijn niet icm muziek. Merk bij eerdere pogingen om te starten dat ik het heel lastig vind om me aan tijden te houden via mn horloge.
Een combi ervan. Dat ik kan zien wat de training gaat worden. Anders is het zo een verrassing als je buiten je mp3speler een zwengel geeft.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 08:45 schreef James-Hetfield het volgende:
[..]
Maar wil je nu een hardloopschema hebben?
Of wil je gewoon de podcast van bijv. Evy Gruyaert op je MP3 speler waarin ze vertellen wat je moet lopen en je tijdens het lopen muziek hoort?
Die stond gewoon in het andere hardloop topic: Hardlopen voor beginners #14 - Met nieuwe schoenen het nieuwe jaar inquote:Op vrijdag 7 januari 2011 08:48 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
Een combi ervan. Dat ik kan zien wat de training gaat worden. Anders is het zo een verrassing als je buiten je mp3speler een zwengel geeft.
Ik ben een google nerd... gevonden
http://www.start-to-run.b(...)-tot-5-kilometer.pdf
Jaaaaah, maar maar maar maar...quote:Op vrijdag 7 januari 2011 09:48 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Die stond gewoon in het andere hardloop topic: Hardlopen voor beginners #14 - Met nieuwe schoenen het nieuwe jaar in
Doe wel een mp3 met display.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 09:54 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
Jaaaaah, maar maar maar maar...Zo even naar de bart smit om een cheap ass mp3 speler te halen, dan nog even inplannen wanneer ik nu ga hardlopen (welke avonden) aangezien ik sinds gister ook een andere sport doe en die is standaard op de donderdag avond
En........ ik blijf dit topic volgen zodat ik mezelf oppeppers kan geven om weer harder te trainen
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 09:58 schreef James-Hetfield het volgende:
[..]
Doe wel een mp3 met display.
Had ook zo'n cheap ass mp3 zonder display en heb hem vervloekt omdat ik nooit zag welke les ik startte.
Zal wel aan mij zelf liggen dan, maar begon zelf met les 2 en had er geen moeite mee.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 14:40 schreef abcdefghijk het volgende:
Nou eerste keer viel al tegen, 1-2-3-2-1 met steeds pauze van 2 min.. Had altijd een goede conditie maar na 4 maanden niet gesport te hebben lijkt die verdwenen te zijn.....
Runkeeper Pro en die is erg precies vind ik zelf. Nog maar 1x gelopen met RunKeeper Pro maar gratis en mooie applicatie.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:16 schreef fl1pp13 het volgende:
Zo, ik heb ook weer 5.6 kilometertjes op de tellerGaat steeds beter de laatste tijd, ook al verlang ik weer naar het lopen in de zomer! Zijn hier eigenlijk nog meer mensen die met nike+ lopen?
Ja, overduidelijk de naamquote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:50 schreef Slickk het volgende:
[..]
Runkeeper Pro en die is erg precies vind ik zelf. Nog maar 1x gelopen met RunKeeper Pro maar gratis en mooie applicatie.
Is er een verschil tussen Nike+ en RunKeeper Pro?
Ja, luid en duidelijkquote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:16 schreef fl1pp13 het volgende:
Zo, ik heb ook weer 5.6 kilometertjes op de tellerGaat steeds beter de laatste tijd, ook al verlang ik weer naar het lopen in de zomer! Zijn hier eigenlijk nog meer mensen die met nike+ lopen?
Ik hou de afstand bij met http://www.afstandmeten.nl/quote:Op vrijdag 7 januari 2011 22:37 schreef abcdefghijk het volgende:
Weet iemand waar je voor weinig geld aan een sporthorloge kan komen? Dus gewoon: timer, hartslagmeter, verder niks speciaals. En verder, hoe meten jullie de afstand die je hebt gelopen? Of kan dat ook met een horloge? Misschien beetje domme vragen, maar ik heb geen verstand van dit soort dingen. Ik loop zelf met mijn ipod nano met stappenteller, maar daarmee is natuurlijk niet de precieze afstand te berekenen..
Op een android of iPhone heb je verschillende (gratis) Apps die je route volgen. Sporthorloge kun je het beste gewoon een polar kopen. De goedkoopste voldoet en ze zijn nauwkeurig met borstband. Zijn te krijgen voor ronde de 30 euro denk ik.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 22:37 schreef abcdefghijk het volgende:
Weet iemand waar je voor weinig geld aan een sporthorloge kan komen? Dus gewoon: timer, hartslagmeter, verder niks speciaals. En verder, hoe meten jullie de afstand die je hebt gelopen? Of kan dat ook met een horloge? Misschien beetje domme vragen, maar ik heb geen verstand van dit soort dingen. Ik loop zelf met mijn ipod nano met stappenteller, maar daarmee is natuurlijk niet de precieze afstand te berekenen..
Volgens mij is Nike+ maar op een enkel device werkzaam (die van hunzelf) en RunKeeper op Android/Iphone en wellicht ook Blackberry.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:50 schreef Slickk het volgende:
[..]
Runkeeper Pro en die is erg precies vind ik zelf. Nog maar 1x gelopen met RunKeeper Pro maar gratis en mooie applicatie.
Is er een verschil tussen Nike+ en RunKeeper Pro?
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 16:37 schreef Mannheim het volgende:
http://www.gmap-pedometer.com/
Pedometer? wtf
Naar mijn weten is Nike+ enkel op de Ipod Nano, Ipod Touch en de Iphone. Ik heb hem toevallig op een derde generatie Ipod Touch..quote:Volgens mij is Nike+ maar op een enkel device werkzaam (die van hunzelf) en RunKeeper op Android/Iphone en wellicht ook Blackberry.
Ow sorry, dan werkt het volgens mij alleen met Apple shizzle.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 22:37 schreef fl1pp13 het volgende:
[..]
Naar mijn weten is Nike+ enkel op de Ipod Nano, Ipod Touch en de Iphone. Ik heb hem toevallig op een derde generatie Ipod Touch..
Dit is een mooie optie voor de mensen met een smartphone of iets dergelijks, maar met mijn Ipod touch heb ik geen constante GPS of internet verbindingquote:Op zondag 9 januari 2011 12:06 schreef neen het volgende:
Bij Nike + zat (of dat nu ook nog zo is weet ik niet) altijd een ding wat in je schoen gestopt moest worden om de afstand te meten. Runkeeper enzo maken gewoon gebruik van de GPS van de telefoon om de afstand te meten.
Ik ga altijd eerst rennen en dan pas eten. Het is misschien wel slim om even een boterham of een paar crackers naar binnen te werken, zodat je toch niet zo'n hongerig gevoel onderweg krijgt..quote:Op maandag 10 januari 2011 13:50 schreef Gkhn het volgende:
Eerst eten en dan rennen of andersom?
En wat is het beste om te eten?
Ligt eraan wanneer je wilt gaan lopen.quote:Op maandag 10 januari 2011 13:50 schreef Gkhn het volgende:
Voor mij ligt het er maar aan hoe en wat.quote:Op maandag 10 januari 2011 13:50 schreef Gkhn het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |