Ik heb al wat gelezen in dit topic, de mooie openingspost uiteraard ook bewonderd maar toch had ik wat vragen.

Ik heb jarenlang gevoetbald, toen een poosje roeien maar dat beviel me niet zo goed, nu wil ik dus weer beginnen met voetballen maar ik wil alvast wat conditie op gaan bouwen voordat ik me bij een nieuwe club aansluit en weer train. Met wat huisgenoten twee weken terug vanuit het niets iets van 6,5km hardgelopen, maarre, dat kwam nogal hard aan op m'n beenspieren

Was niet bepaald verstandig (was ook op asfalt en dat ben ik niet gewend vanwege voetbal op gras

), vandaar dat ik het wat rustig op wil bouwen maar wil wel graag met hun mee lopen, dan kun je elkaar wat blijven motiveren.
Zijn er bepaalde ervaringen/dingen die ik moet weten waar jullie zelf zijn achter gekomen? Ik bedoel gewoon tips?

Hoe blijven jullie gemotiveerd? Is het gewoon ritme? Ik zag ook al bepaalde muziek in de openingspost, dat zal mij wel erg helpen.
Hoe vaak in de week kun je hardlopen? Is het mogelijk om 1 dag lopen, 1 dag rust? Wat is verstandig?
Verder ga ik de schema's even goed bekijken, alle ervaringen zijn meer dan welkom.